🖨איזה עסק לפתוח? איך לעשות הרבה כסף? איך להקים עסק רווחי מאוד? איזה עסק להקים? איך לפתח קריירה? במה כדאי לעבוד? מהו העסק הכי רווחי בעולם? איזה עסק כדאי לפתוח? איזה עסק קטן כדאי לפתוח? איזה עסק הכי כדאי לפתוח? רעיונות לעסק קטן, איזה עסק קטן כדאי לפתוח? איזה עסק הכי רווחי? איזה עסק הכי טוב לפתוח? איזה עסק הכי משתלם לפתוח? איזה עסק מתאים לי? עסקים למתחילים, היצע וביקוש, להקים את העסק הראשון שלי, רעיונות להקמת עסק קל לתפעול, איזה עסק הכי כדאי לפתוח?וכאן נסביר איזה עסק כדאי לך לפתוח ובמה כדאי לך לעסוק כדי לעשות כסף, הכי הרבה כסף שאפשר, הכי בקלות שאפשר, עם לעבוד כמה שפחות שאפשר, בהכנסה פאסיבית הכי גדולה שאפשר. ונסביר את החוקיות של העניין, איזה עסק הכי רווחי, באיזה עסק אפשרי להרוויח הכי הרבה כסף, באיזה עסק אפשרי לעשות הכי הרבה כסף ועוד.
והשאלה הזאת רלוונטית, גם למי שרוצה לפתוח עסק בפעם הראשונה ולמי שרוצה להיכנס לעולם העסקים. והשאלה הזאת רלוונטית גם למי שמחפש עבודה כשכיר ושואל את עצמו, במה הכי כדאי לי לעבוד. והשאלה הזאת רלוונטית גם למי שכבר יש לו עסק פעיל והוא מתלבט אם לשנות את המבנה העסקי שלו. והשאלה הזאת רלוונטית לכל מי שמתלבט, מה עליו לעשות, כדי לעשות יותר כסף יותר בקלות יותר במהירות וכולי.
ויש בזה כל מיני היבטים ושיקולים. וצריכים להבין, שהכסף שיהיה לך, תלוי אך ורק בדבר אחד בלבד. והוא בהיצע וביקוש. דהיינו, כמה אנשים ירצו את מה שתציע. וכמה אפשרויות אחרות יהיו ללקוחות שלך, לרכוש ממישהו אחר שאינו אתה. וככל שיהיה לך יותר ביקוש וככל שללקוחות שלך יהיו פחות אפשרויות, הרי שאתה תעשה יותר כסף ואין שום אפשרות אחרת.
ולכן במקום לשאול, איזה עסק כדאי לי לפתוח, ואיזה עסק הכי רווחי, תשאל את עצמך, באיזה עסק שאתה תקים, יוכל להיות הכי הרבה ביקוש והכי פחות היצע. כי ככל שיהיה פער גדול יותר לטובת הביקוש שלך, ככה תרוויח יותר כסף.
ומה האמת? באיזה עסק יהיה הכי הרבה ביקוש והכי פחות היצע? איך יודעים מה התשובה?
אז צריכים להבין במה תלוי היצע וביקוש. וזה כמובן תלוי בכל מיני דברים. אבל יש בזה חוקיות שכדאי להבין אותה. והיצע וביקוש יכול להיות תלוי בכל מיני גורמים. לדוגמה "כשל שוק". דהיינו, לדוגמה מקרה שבו פתאום יש ביקוש לאיזה מוצר ואין מספיק ספקים שיש להם את המוצר הזה. לדוגמה נניח שיש קורונה ואנשים רוצים מסכות קורונה ועדיין אין מספיק מסכות קורונה. אז אם תהיה בין הראשונים שיש להם מסכות קורונה, אז כנראה תוכל לעשות כסף ממכירת מסכות קורונה.
או לדוגמה נניח שפתאום יש מלחמה וכולם רוצים לקנות מקלטי רדיו ובמקרה יש לך כמות של מכשירי רדיו, אז גם כאן יהיה יותר ביקוש מהיצע, לטובתך ואתה תוכל לעשות הרבה כסף.
או לדוגמה מקרה שבו מישהו משתלט בדרך לא חוקית או לא מוסרית, על איזה משאב כלשהו שכולם צריכים אותו ואז הוא עושה מזה הרבה כסף. לדוגמה, בשוק לא תחרותי מספיק וכיו"ב.
ולמה אני קורא לזה "כשל שוק". כי בטווח הארוך בשוק תקין ובריא, כנראה שההיצע והביקוש יתאזנו. כי כנראה שעם הזמן יכנסו עוד אנשים שיספקו את המוצר, שכרגע יש לך בו יתרון תחרותי.
במילים אחרות, בהחלט אפשרי לעשות כסף והרבה מאוד כסף, מלהתחבר למגמה שבה יש כשל שוק זמני, במוצר מסוים. דהיינו, למצוא מוצר שבנקודת זמן מסוימת, יש ממנו הרבה יותר ביקוש מאשר היצע, מכל מיני סיבות שונות. ואז באפשרותך למכור את המוצר הזה ולעשות ממנו הרבה כסף. אבל כנראה שמהר מאוד, יכנסו מתחרים לענף שלך ויגדילו את ההיצע ויורידו את המחיר.
באיזה עוד מקרים יש יותר ביקוש מהיצע? תשובה: במקרים שבהם יש לך יתרון תחרותי מובהק, שיהיה קשה מאוד למתחרים שלך, להדביק את הפער אליך ולהתחרות בך.
ואני אסביר: ברמת העיקרון, לא משנה מה, אם תקים עסק מספיק רווחי, מישהו יקים עסק שיתחרה בעסק שלך. וגם אם תמציא פטנט שמחייה מתים, אז גם אם תבצע עליו רישום פטנט, אז עדיין מישהו ינסה להמציא פטנט אחר להביא אלטרנטיבה ללקוחות שלך. במילים אחרות, לא משנה מה, תמיד לאורך זמן, אם יש למוצר מספיק ביקוש, הרי שההיצע יגדל, כדי להוריד את המחיר. עד שלא יהיה יותר כדאי להגדיל את ההיצע וכולי.
אבל ניתן להבין, שככל שהפער שיש בינך לבין המתחרים שלך, גדול יותר, דהיינו, ככל שאתה יודע יותר טוב, לספק שירות כלשהו, לדוגמה אתה יודע יותר טוב מאחרים, לתקן מזגנים, לצייר ציור, למכור עגבניות, כל דבר שהוא, הרי שככל שהפער גדול יותר, בינך לבין שאר המתחרים שלך, ככה תרוויח יותר כסף.
ולהיות יותר טוב מהמתחרים שלך, כמובן במשהו שיש לו ביקוש באופן כללי. כי אם לדוגמה אתה יודע לצייר קרניים של חתול מעופף יותר טוב מכל אחד אחר, לא בטוח שיש לזה ביקוש יותר מידי. אבל בכללי בכל תחום שיש לו ביקוש, ככל שתהיה יותר טוב מאחרים, ככה כנראה שתרוויח בו יותר כסף יותר זמן יותר בקלות.
במילים אחרות, אם אתה מתלבט מה כדאי לך לעשות כדי להרוויח הרבה כסף, תנסה להבין, במה אתה יכול להיות יותר טוב מאחרים. ולא רק היכן יש כרגע איזה כשל שוק כזה או אחר. כי כשלי שוק, דרכם להיעלם לאורך זמן. אבל מיומנות, לא נעלמת לאורך זמן.
ומה הכוונה, אם אתה רוצה להקים עסק בפעם הראשונה, אתה צריך לדעת, שלא כולם יכולים להיות טובים באותה המידה בכל דבר. דהיינו, אם תיקח מאה אנשים ותיתן להם לנהל מסעדה, גם אחרי שנה שלמה, לא כולם ינהלו אותה אותו הדבר. אלא יש אנשים שיותר מתאימים לתפקיד כלשהו ולעסק כלשהו. יש אנשים שיש להם יותר סבלנות ויש אנשים שיותר אוהבים להתעסק בדברים עדינים ויש אנשים שלא אוהבים לדבר עם אנשים אלא רק עם מחשבים ויש אנשים שאוהבים לרקוד ויש אנשים שאוהבים להצחיק אנשים ויש אנשים שאוהבים וחייבים לדבר עם אנשים ויש אנשים שונים מסוגים שונים.
ולכן עליך להבין, במה אתה שונה מאנשים אחרים. ובאיזה סוג עסק תוכל יותר להצליח בהתאם לתכונות אופי שלך. ואז צריכים להבין, מה כדאי לך ללמוד, כדי שתוכל לבטא את היכולות שלך יותר טוב. דהיינו, איזה תחום לימודים כדאי לך ללמוד, שבו תוכל לצבור ידע שבשילוב היכולות האישיות שלך ותכונות האופי שלך, תוכל להצליח יותר מאחרים באופן כללי.
ואתה לא חייב להיות הכי טוב, אתה כן חייב להיות יותר טוב מהרבה אחרים. כי אם אתה רוצה לעשות הכי הרבה כסף יותר מכולם, אז אתה חייב להיות יותר טוב מכולם. אבל מספיק שתהיה יותר טוב מאחרים, כדי שתעשה יותר כסף בתחום שלך, מאשר שתעשה פחות כסף בתחום שאתה פחות טוב בו.
ואם כבר יש לך עסק קיים ואם כבר יש לך מיומנות כלשהי, עליך תמיד לשאול את עצמך, במה אני יותר טוב מאחרים, במה יהיה יותר קשה למתחרים שלי, לעקוף אותי בסיבוב, במה יהיה יותר קשה לעסקים מתחרים להתחרות בי. כמובן, בדברים שיש להם ביקוש באופן כללי.
אבל שוב אחדד, יש את הלוגיקה שאומרת, בא נחפש פטנט למצוא איזה מוצר שכולם רוצים אותו ושאין ממנו הרבה ונעשה ממנו כסף. זה אולי יכול לעבוד ואולי לא. אבל זה לא יכול לעבוד לאורך זמן כנ"ל. מה שכן, אם באופן כללי, תבין במה אתה יותר טוב מאחרים, או במה אתה יכול להיות יותר טוב מאחרים ותתמקד בלפתח את זה, אז בטווח הרחוק, בוודאות שתממש את הפוטנציאל שלך, בלעשות הכי הרבה כסף שאתה יכול לעשות.
כי אין פתרונות קסם ואין משהו שתהיה ממנו הכי עשיר בעולם. אבל בהחלט שיש נוסחה שבה תוכל לעשות הכי הרבה כסף שאתה יכול לעשות. וזה באמצעות זה שתלמד ותפתח את הנושא שבו אתה הכי טוב ושאתה יכול להיות בו הכי טוב. כי אז יהיה פער יותר גדול בין ההיצע לבין הביקוש ותוכל לעשות יותר כסף.
במילים אחרות, אל תחפש את המוצר שאתה יכול לספק בו יותר ביקוש מהיצע, כי הכסף שם הוא זמני בלבד. לא שזה רע, אבל תזכור שזה זמני בלבד. כי השוק יסדר את עצמו ולא תוכל לעשות עוד כסף לאורך זמן. כן תחשוב על היכן אתה יכול להיות יותר טוב מאחרים, לאורך זמן.
כי לספק יותר היצע מביקוש, גם זה נחשב ליתרון תחרותי. רק השאלה היא, האם מדובר על כשל שוק שהוא במגמה להיסגר, על ידי הגדלת ההיצע והורדת מחירים, או שמדובר על יתרון אמיתי שיכול למשוך הרבה זמן עד שמישהו יתקרב לרמה שלך וכולי.
לסיכום: הכי טוב, שתהיה הכי טוב יותר מאחרים במשהו שיש לך יותר סיכוי להצליח בו, בהתאם לתכונות האופי שלך ובהתאם למבנה האישיות שלך. שם כנראה שתעשה הכי הרבה כסף שאפשר הכי בקלות שאפשר.
מניפולציות של מנטורים לכסף, למה קשה להתעשר? איך להתעשר מהר? איך להתעשר בקלות? למה קשה להרוויח כסף? איזה תחום הכי רווחי? שקרים של מנטורים להתעשרות, איך עובדים על אנשים? הגדלת הכנסות, איך לבחור מנטור לכספים?מניפולציות של מנטורים לכסף, למה קשה להתעשר? איך להתעשר מהר? איך להתעשר בקלות? למה קשה להרוויח כסף? איזה תחום הכי רווחי? שקרים של מנטורים להתעשרות, איך עובדים על אנשים? הגדלת הכנסות, איך לבחור מנטור לכספים?מניפולציות של מנטורים לכסף, למה קשה להתעשר? איך להתעשר מהר? איך להתעשר בקלות? למה קשה להרוויח כסף? איזה תחום הכי רווחי? שקרים של מנטורים להתעשרות, איך עובדים על אנשים? הגדלת הכנסות, איך לבחור מנטור לכספים? איך לזהות נוכלים בתחום המנטורינג להצלחה כלכלית? בתחום המנטורינג ... להם אחרי הוצאות, מיסים ותחזוקה. כשמנטור מציין מספרים על הכנסות גבוהות, חשוב לבדוק את הרווחים - כי אפשר להכניס הרבה כסף ולבסוף לא להרוויח בכלל, או אפילו להפסיד. כיצד מנטורים מנצלים את תחום העסקאות והמכירות? חלק מהמנטורים מציינים את כמות הלקוחות שהצליחו לגייס, במיוחד אם הם קיבלו תשלומים מראש לשנה. אמנם זה נראה מרשים, אך לא תמיד משדר רווחיות אמיתית, כי זה לא מציין מהי העלות של העסקה ומהם הוצאות השירות. גיוס לקוחות ותחום הכנסות לא בהכרח מצביע ... שאין להם ערך ממשי. תמיד כדאי לבדוק את הרווח הנקי, את מה שמצוי אחרי כל הוצאות התפעול. למה קשה להרוויח כסף באמת? הסיבה העיקרית לכך שרוב העסקים לא מרוויחים הרבה כסף היא התחרות. כאשר תחום מסוים מרוויח הרבה כסף, משאבים נוספים ייכנסו לשוק והתחרות תגדל, דבר שמוביל לירידה ברווחיות. כלכלת שוק מתפקדת לפי עקרון של היצע וביקוש - ככל שיש יותר תחרות בתחום, הרווחיות בו תהיה נמוכה יותר. האם כל מי שמדבר על ניהול חברות רבות הוא בהכרח מצליח? לא בהכרח. לעיתים, מנטורים ... על כך שהקימו וניהלו מספר רב של חברות, אך עצם זה שפתחת הרבה חברות לא אומר בהכרח שהן היו רווחיות. יכול להיות שהם נכשלו בעסקים רבים. מסיבה זו, עליכם לבדוק לא את מספר החברות שהקים מנטור, אלא את ההצלחה ... שמדברים על הכנסות גבוהות אך לא מציינים את הרווחים. 2. הימנע ממנטורים שמספרים על כמות לקוחות בלי לדבר על הרווחיות. 3. אם מנטור טוען כי ניהל הרבה חברות, שאל אותו על הרווחים. 4. הימנע ממנטורים שמדברים על שיטות סודיות להתעשרות - שאל למה הם לא משתמשים בשיטה הזאת בעצמם. 5. הימנע ממנטורים שמציגים הצלחות בודדות מבלי לדבר על כל הכישלונות בדרך. מה מסקנה בסופו של דבר? הדרך להרוויח כסף היא להיות מקצועי יותר מאחרים וליצור ערך בשוק תחרותי. אין נוסחאות קסם, אין קיצורי דרך, ומי שמבטיח לך התעשרות ... רווח חשוב יותר מהכנסות, וההצלחה הכלכלית האמיתית מגיעה דרך עבודה קשה ושיפור מתמיד. איך לזהות נוכלים ומתחזים? איך באמת להרוויח כסף? איך לנהל עסק בצורה רווחית? איך לא ליפול להונאות פיננסיות? איך להתקדם כלכלית בלי אשליות? כיצד לזהות נוכלים בתחום ... בין יועץ אמיתי לבין מי שמנסה להפעיל עליך מניפולציות. מי הם קהל היעד של הקורסים להצלחה? רוב הקמפיינים שמלמדים איך להרוויח כסף פונים לקהל שלא הצליח עד כה. אנשים שכבר הצליחו כלכלית לא זקוקים להדרכה, ולכן הקורסים הללו ממוקדים באלו שמרגישים ... 1,000 לקוחות בחודש או שלקוחות שילמו להם מראש לשנה. אך גם כאן יש בעיה - כמות הלקוחות אינה אינדיקציה לרווחיות. ייתכן שהם גייסו הרבה לקוחות אך מציעים מחירים נמוכים או שמודל העסק שלהם אינו רווחי. כמו כן, העובדה שלקוחות ... שאין להם ערך אמיתי. עדיף תמיד לבדוק את הנתון החשוב באמת - הרווח הנקי. למה רוב העסקים לא מרוויחים הרבה כסף? הסיבה העיקרית היא שכדי להרוויח הרבה כסף, צריך להיות טובים משמעותית מאחרים. אם תחום מסוים מרוויח הרבה כסף, אנשים נוספים ייכנסו אליו, התחרות תגדל, והרווחיות תקטן. זהו עקרון כלכלי בסיסי שנקרא עצה וביקוש - ככל שיש יותר תחרות, כך הרווחים קטנים. אם יש לך יתרון תחרותי משמעותי, תוכל להרוויח יותר, אך ברוב המקרים, בשוק פתוח, הרווחיות יורדת ככל שיותר אנשים מנסים להיכנס אליו. מדוע ניהול הרבה חברות לא מעיד על הצלחה? עוד מניפולציה נפוצה היא ... כל כך גבוהות, עדיף לו פשוט להמשיך ולהשתמש בשיטה שלו מאשר לחלוק אותה עם אחרים. למה אין נוסחת קסם להתעשרות? הרעיון של התעשרות מהירה הוא אשליה. הדרך האמיתית להרוויח הרבה כסף היא להיות טוב יותר מאחרים בתחום מסוים. אין קיצור דרך, אין קומבינות, ואין נוסחה סודית. אם אתה רוצה להרוויח יותר, אתה חייב להיות מקצועי יותר ולפתח יתרון תחרותי. איך להיות ספקן כלפי הבטחות להתעשרות? 1. אם מישהו מתגאה במחזור הכנסות ולא ברווחים - היזהר. 2. אם מישהו מדבר על כמות לקוחות ולא על רווחיות - תהיה ספקן. 3. אם מישהו אומר לך שהוא הקים הרבה חברות - שאל אותו כמה כסף הוא באמת הרוויח. 4. אם מישהו אומר לך שהוא מצא שיטה בטוחה להרוויח כסף - שאל למה שהוא ילמד אותך ולא פשוט ירוויח בעצמו. 5. אם מישהו מראה לך עסקה אחת מוצלחת - שאל על כל העסקאות האחרות שהוא ניהל. מה המסקנה? אין קומבינות ואין נוסחאות קסם להתעשרות. הדרך היחידה להרוויח כסף היא להיות טוב יותר מאחרים ולייצר ערך בשוק תחרותי. אם אתה מחפש להתעשר מהר, כנראה שמישהו ינסה למכור לך אשליה. תחשוב בהיגיון, תבדוק את הנתונים, ואל תיפול למלכודות של מספרים מרשימים שאין להם משמעות אמיתית. איך לזהות נוכלים ומתחזים? איך באמת להרוויח כסף? איך לנהל עסק בצורה רווחית? איך לא ליפול להונאות פיננסיות? איך להתקדם כלכלית בלי אשליות? רווח או הכנסה, מחזור ... למה עסקים פושטים רגל? למה עסקים נסגרים? למה עסקים נכשלים? איך לא להגיע לפשיטת רגל? איך לנהל כספים? איך להרוויח יותר כסף? הקמת חברות, כתיבת ספרים, הצלחה חד פעמית, זכייה בלוטו, איך לבחור מנטור? איך לבחור מאמן לכסף? איך לבחור מאמן להצלחה כלכלית? איך לבחור מנטור עסקי? גיוס לקוחות, שיווק שותפים, כסף באינטרנט, איך לעשות כסף מהר? איך לעשות כסף בקלות? איך לעשות הרבה כסף בקלות? באיזה תחום עושים הכי הרבה כסף? איך להגדיל הכנסות? איך להגדיל רווחים? איך לזהות שרלטנות? כסף בבורסה, כסף בשוק ההון, כסף במסחר במניות, כסף בנדלן, למה אין כסף קל? למה קשה לעשות כסף בקלות? מנטורים לכסף, מנטורים להצלחה כלכלית, מנטור להצלחה עסקית, מנטור לעסקים, היצע וביקוש, לכתוב ספר, כתיבת ספר, לקנות בזול ולמכור ביוקר
למכור הרבה בזול או מעט ביוקר, איזה מודל עסקי הכי טוב? מהו המודל העסקי הכי טוב? איך לתמחר מוצר? האם למכור בזול והרבה? האם למכור ביוקר ומעט? לעשות יותר כסף, איך להגדיל רווחים? יעוץ לעסקים, למכור מוצר יקר, למכור מוצר זול, תמחורלמכור הרבה בזול או מעט ביוקר, איזה מודל עסקי הכי טוב? מהו המודל העסקי הכי טוב? איך לתמחר מוצר? האם למכור בזול והרבה? האם למכור ביוקר ומעט? לעשות יותר כסף, איך להגדיל רווחים? יעוץ לעסקים, למכור מוצר יקר, למכור מוצר זול, תמחורלמכור הרבה בזול או מעט ביוקר, איזה מודל עסקי הכי טוב? מהו המודל העסקי הכי טוב? איך לתמחר מוצר? האם למכור בזול והרבה? האם למכור ביוקר ומעט? לעשות יותר כסף, איך להגדיל רווחים? יעוץ לעסקים, למכור מוצר יקר, למכור מוצר זול, תמחור מה עדיף: למכור הרבה מוצרים בזול או מעט מוצרים ביוקר? אחת ההתלבטויות המרכזיות בעולם העסקים היא השאלה, מהו המודל העסקי הטוב ביותר: האם עדיף למכור הרבה מוצרים בזול או מעט מוצרים ביוקר? בשאלה הזו טמונה דילמה משמעותית שמעסיקה יזמים, בעלי עסקים ואנשי מכירות רבים, כשהמטרה היא תמיד להגדיל רווחים, לייעל את העבודה ולשפר את התוצאות העסקיות לאורך זמן. מהם היתרונות והחסרונות במכירה של הרבה מוצרים בזול? כאשר מחליטים למכור הרבה מוצרים בזול, המודל מתבסס על כמות גדולה של עסקאות עם רווח נמוך יחסית בכל עסקה. היתרון הברור הוא האפשרות למשוך קהל לקוחות רחב יותר, מה שיכול להוביל לחשיפה גדולה יותר של העסק והמוצרים, להגדיל את הסיכויים לחזרת לקוחות ולהרחיב את בסיס הלקוחות של העסק. עם זאת, ישנם גם חסרונות משמעותיים שצריך לקחת בחשבון. מכירה בכמויות גדולות דורשת השקעה רבה בזמן, לוגיסטיקה, טיפול בשירות לקוחות וניהול מלאי אינטנסיבי יותר. ככל שכמות העסקאות גדולה יותר, כך העסק צריך להתמודד עם אתגרים ניהוליים רבים יותר, הכוללים יותר התעסקות יומיומית, יותר לקוחות שצריך לספק להם שירות, ופוטנציאל גדול יותר לבעיות ולתלונות. לדוגמה, עסק למכירת מוצרים זולים כמו צעצועים או מוצרים לבית יצטרך להתמודד עם הרבה יותר החזרות, תלונות ושאלות של לקוחות מאשר עסק למוצרי יוקרה. המשמעות היא לא רק כלכלית, אלא גם עלולה להיות נפשית, בדמות עומס ולחץ בעבודה. מהם היתרונות והחסרונות במכירת מוצרים יקרים בכמויות קטנות? המודל ההפוך הוא מכירת מעט מוצרים במחיר גבוה. יתרונו המרכזי של מודל זה הוא רווחיות גבוהה לכל עסקה בודדת. מכירה של מוצרי יוקרה, כמו מכוניות יוקרתיות, שעונים יקרים, או דירות יוקרה, מאפשרת להרוויח סכום גדול מאוד מכל עסקה בודדת, ובכך להקטין את כמות העסקאות הדרושות להגיע לרווח הרצוי. אך גם כאן קיימים חסרונות משמעותיים. עסק שמוכר מעט ... בזול להרבה לקוחות לבין מכירה ביוקר למעט לקוחות? אליעד כהן מדגיש כי למעשה אין תשובה חד משמעית לגבי המודל העסקי האידיאלי. ההחלטה חייבת להיעשות בהתבסס על שורה ארוכה של שיקולים, ולא רק על בסיס כלכלי פשוט. השיקולים המרכזיים שיש ... בעבודה בכל אחד מהמודלים? כמה אנרגיה ומשאבים צריך להשקיע בשיווק ובמכירה? איזה סוג של לקוחות העסק מושך בכל מודל עסקי? לדוגמה, אפשר לחשוב על חנות מכוניות: האם עדיף למכור מכוניות יד שנייה רבות במחיר נמוך יחסית, או למכור מכוניות ... פשוטות בחודש, אך הוא מתמודד עם אתגרים אחרים של שיווק, מציאת לקוחות, וניהול סיכונים. כיצד לתכנן נכון את המודל העסקי? הדרך הטובה ביותר, לפי אליעד כהן, היא לבצע ניתוח מקיף ומעמיק של שני המודלים. הוא מציע לבצע תסריטים פשוטים ... איזו מהאפשרויות מביאה תוצאות טובות יותר. אם קשה להחליט מראש מה טוב יותר, הפתרון הפשוט ביותר הוא לבצע ניסוי עסקי. אפשר לתמחר חלק מהמוצרים בזול וחלק אחר ביוקר, לראות איפה העסק מרוויח יותר, וכך להחליט איזו אסטרטגיה מתאימה יותר לעסק הספציפי. איך לבדוק בפועל את המודל העסקי? למי שמתלבט ואינו יודע בדיוק איך לנהל את הניסוי העסקי, אליעד כהן ממליץ על פתרון פשוט נוסף: להחזיק במלאי העסק שלוש רמות מחיר של מוצרים - זול, בינוני ויקר. ... סוג של מוצרים נמכר יותר, איזה מהם מניב את הרווח הגבוה ביותר, וכך להחליט באיזו דרך להמשיך את הפעילות העסקית. הגישה הזאת מאפשרת לקבל החלטות מושכלות ולא לפעול מתוך ניחוש בלבד. חשוב להבין שלא קיימת שיטה מנצחת שתמיד עובדת: ... מסוים, ולפעמים דווקא מודל המכירה היקרה הוא שמצליח יותר. הכל תלוי בתכנון נכון, בניתוח התוצאות ובהתאמה אישית של האסטרטגיה העסקית לצרכים הייחודיים של העסק שלך. ייעוץ לעסקים הקמת עסקים מכירות שיטות מכירה תמחור מוצרים מהו המודל העסקי הכי טוב? האם למכור הרבה בזול או מעט ביוקר? במסגרת השאלה הזו, נבחנים שני מודלים עיקריים של מכירה: למכור הרבה מוצרי זול או למכור מעט מוצרי יקר. השאלה הזו מציבה את הדילמה בין הרווחים הפוטנציאליים ממכירה של מוצרים במחיר נמוך בכמויות גדולות, לבין מכירה של מוצרים במחיר גבוה, אך בכמויות קטנות יותר. עם ... התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית, ויש מספר גורמים שיכולים להשפיע על התשובה. ההבדל המרכזי בין המודלים הוא בגובה הרווחים בסופו של יום. השאלה המרכזית היא לא האם למכור הרבה בזול או מעט ביוקר, אלא כמה הרווחת בסופו של ... אחרי כל ההוצאות? המשמעות היא שיש יותר שיקולים מאשר רק השיקול הכלכלי. לדוגמה, ייתכן שאם תמכור הרבה בזול, תצטרך לעבוד הרבה יותר ולהתמודד עם יותר לקוחות, מה שיכול להוביל לשחיקה או לעבודה אינטנסיבית מדי. מצד שני, מכירת מוצרים יקרים יכולה להיות פחות אינטנסיבית, אך עם אתגרים שונים כמו פחות לקוחות שיכולים ... בינוני ויקר, ולבחון איזו קטגוריה מביאה יותר רווח. לסיכום, אין תשובה חד משמעית לשאלה מה עדיף, שכן כל מודל עסקי טומן בחובו יתרונות וחסרונות. חשוב לבחון את האפשרויות, לנסות ולהתנסות, ולהתאים את המודל העסקי למטרות האישיות שלך. ייעוץ לעסקים הקמת עסקים מכירות שיטות מכירה תמחור מוצרים
יעדי מכירות, יעדי הכנסות, יעדי רווחיות, למה לא להציב יעדי מכירות? מה רע בלהציב יעדי הכנסות? מה רע בהצבת יעדי מכירות? מה רע בהצבת יעדי הכנסות? איך להציב יעדי מכירות? איך להציב יעדי הכנסות? הצבת יעדים עסקיים, איך לתכנן תוכנית עסקית?יעדי מכירות, יעדי הכנסות, יעדי רווחיות, למה לא להציב יעדי מכירות? מה רע בלהציב יעדי הכנסות? מה רע בהצבת יעדי מכירות? מה רע בהצבת יעדי הכנסות? איך להציב יעדי מכירות? איך להציב יעדי הכנסות? הצבת יעדים עסקיים, איך לתכנן תוכנית עסקית?יעדי מכירות, יעדי הכנסות, יעדי רווחיות, למה לא להציב יעדי מכירות? מה רע בלהציב יעדי הכנסות? מה רע בהצבת יעדי מכירות? מה רע בהצבת יעדי הכנסות? איך להציב יעדי מכירות? איך להציב יעדי הכנסות? הצבת יעדים עסקיים, איך לתכנן תוכנית עסקית? מהם היתרונות והחסרונות בהצבת יעדי מכירות ויעדים עסקיים? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על הצבת יעדי מכירות, הכנסות ורווחים, וההשלכות של גישה כזו לעסקים. הרבה בעלי עסקים ואנשי מכירות מציבים לעצמם יעדים כמותיים כמו אני רוצה להרוויח סכום מסוים החודש או אני רוצה למכור מספר מסוים ... כספיים נוקשים? ההגדרה של יעד מינימלי, כמו אם אני לא מרוויח סכום מסוים עד סוף החודש אני סוגר את העסק, היא גישה שניתן להבין אותה במצבים בהם הכסף חיוני להמשך קיום העסק. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא חייב להרוויח סכום מסוים כדי לשמור על פעילות העסק, יש היגיון לגמרי בגישה הזו. במקרה כזה, הצבת יעד כספי מינימלי הופכת להיות הכרחית, כי אחרת ייתכן שהעסק לא יוכל להמשיך לפעול. כשיש סכנה לסגירת העסק, ברור שצריך לפתח תוכנית שתסביר איך להגיע ליעד המינימלי הזה. האם חשיבה על כמה שיותר עדיפה על הצבת יעד כמותי? כאשר לא מדובר בהישרדות עסקית, אליעד מציע לחשוב באופן רחב ולא להיצמד להגדלה מינימלית של היעד, כמו איך אני יכול למכור יותר ב - ... אני יכול להרוויח כמה שיותר?. אם תציב לעצמך תקרה קטנה מדי, אתה עשוי לפספס את ההזדמנויות שהיו יכולות להוביל לרווחים גבוהים הרבה יותר. ההסבר שהביא דיבר על דימוי לחדר כושר: אם אדם מתאמן ומכוון רק להרים עוד 10 קילוגרם, ... יותר. התמקדות במקסימום תוביל להשגת תוצאות מרשימות יותר מאשר התמקדות בהגדלה צנועה של יעד. מה המשמעות של המילה מקסימום בעסקים? הגישה של כמה שיותר תרחיב את האפשרויות שלך באופן משמעותי. כשאתה שואל את עצמך איך להרוויח כמה שיותר, אתה ... להסתפק בהכנסה מינימלית. למה חשיבה רחבה יכולה להוביל להצלחה? חשיבה בהיקפים רחבים מאפשרת לך לחשוב על אסטרטגיות רבות להגדלת הרווחים. במקום להתמקד ביעדים ספציפיים ומוגבלים, שאל את עצמך: איך אני יכול להרוויח יותר? או איך אני יכול למכור יותר?. ... 20 מוצרים נוספים החודש, כדאי לחשוב איך להרוויח את הסכום המקסימלי האפשרי, ללא הגבלה מראש. הדרכת אנשי מכירות הדרכה להקמת עסק איך להגדיל מכירות? איך להגדיל הכנסות? איך להגדיל רווחים? הקמת עסק איך למכור יותר מהי משמעות הצבת יעד מכירות או הכנסות? בעלי עסקים או אנשי מכירות רבים מציבים לעצמם יעדי מכירות, רווחים או הכנסות, כמו למשל אני רוצה החודש להרוויח סכום מסוים או אני רוצה למכור מספר מסוים של יחידות. במבט ... מתי זה כן הגיוני להיצמד ליעד מינימלי? אם אדם נדרש לרווח חודשי מסוים כדי להצדיק את המשך קיומו של העסק, לדוגמה אם עד סוף החודש אינני מגיע לרווח של 10,000 שקלים אני סוגר את העסק, הרי שיש היגיון מלא בהצבת אותו יעד כמטרה מחייבת. במצב כזה: 1. קיימת רמת רווח חיונית להישרדות העסק. 2. בלי עמידה ביעד זה, העסק אינו יכול להמשיך להתקיים. 3. לכן, נדרש לחשוב ולפעול באופן ממוקד כדי להגיע לסכום המינימלי לפחות. במקרים הללו, יהיה זה הגיוני לגבש תוכנית מפורטת: איך להרוויח את הסכום המינימלי המדובר בזמן הקצוב, משום שאם העסק לא עומד ברף הזה, עדיף לא להפעילו כלל. מדוע חשיבה על כמה שיותר עדיפה על הגבלת היעד? כאשר העסק אינו עומד בפני סכנת סגירה מידית, ואינך נדרש לשמור על רף מינימלי נוקשה, מוטב לכוון למקסימום ולא להציב לעצמך ... מוגבלת של איך אני מרים מקסימום משקל אפשרי פותחת את הדלת לשיפור משמעותי יותר. כך גם בעולם המכירות או הרווחים: מי שמחפש לגדול רק בעוד 10 או 20 אחוז עלול להחמיץ אסטרטגיות שיכולות להוביל אותו לצמיחה גבוהה הרבה יותר. ... לאחר מכן נשאלת השאלה כיצד חותרים אל הרווח המקסימלי האפשרי, בלי להגביל את החשיבה מראש למספר מסוים קטן מדי. הקמת עסק איך להרוויח כסף איך לעשות כסף ייעוד עסקי טיפים למכירות איך למכור יותר איך להצליח למכור הדרכת אנשי מכירות, הדרכה להקמת עסק, אימון להקמת עסק, אימון להגדלת מכירות, איך להגדיל מכירות? איך להגדיל הכנסות? איך להגדיל רווחים? בניית יעדי מכירות, יעדים ומטרות בארגון, מטרות יעדים ומדדים, מטרות במכירות, איך לקבוע יעדי מכירות? עמידה ביעדי מכירות, ניהול ... להציב יעדי מכירה? איך לקבוע יעדי הכנסות? איך להציב יעדי הכנסות? כמה יעדי הכנסות להציב? איך להרוויח כמה שיותר? איך להיות עשיר? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל עסק? הצבעת יעדים בעסק, הצבת יעדים לעסק, הצבת יעדים לאנשים מכירות, הדרכת מאמני מכירות, איך להציב יעדים עסקיים?
ניהול עסקי, האם להשתמש במיקור חוץ? האם להשתמש באאוטסורסינג? outsourcing, האם לגייס עובדים? האם לגייס איש מכירות? האם להשתמש בקבלן משנה? הגדלת רווחיות, האם לנהל עובדים? ניהול משימות בעסק, יעוץ למשאבי אנוש, יעוץ ארגוני, יעוץ תפעוליניהול עסקי, האם להשתמש במיקור חוץ? האם להשתמש באאוטסורסינג? outsourcing, האם לגייס עובדים? האם לגייס איש מכירות? האם להשתמש בקבלן משנה? הגדלת רווחיות, האם לנהל עובדים? ניהול משימות בעסק, יעוץ למשאבי אנוש, יעוץ ארגוני, יעוץ תפעוליניהול עסקי, האם להשתמש במיקור חוץ? האם להשתמש באאוטסורסינג? outsourcing, האם לגייס עובדים? האם לגייס איש מכירות? האם להשתמש בקבלן משנה? הגדלת רווחיות, האם לנהל עובדים? ניהול משימות בעסק, יעוץ למשאבי אנוש, יעוץ ארגוני, יעוץ תפעולי האם כדאי להעביר משימות בעסק לאאוטסורסינג או לבצע אותן בעצמך? עסקים רבים ניצבים בפני השאלה האם נכון מבחינה כלכלית להעביר משימות שונות בעסק לאאוטסורסינג (מיקור חוץ), או להמשיך לבצע אותן באופן עצמאי. אליעד כהן מסביר את ההיגיון מאחורי ההתלבטות הזאת, באמצעות דוגמה ... 500 שקלים, מינוס 100 שקלים ששולמו לעובד). ההיגיון הכלכלי כאן ברור - פעולות שאפשר לבצע בפחות כסף ממה שבעל העסק מרוויח לשעה, עדיף להעביר לאדם אחר, ועל ידי כך להרוויח את ההפרש הכספי. אותו עיקרון תקף גם לגבי משימות ... מחיר. מתי בכל זאת כדאי לבצע משימות בעצמך ולא להעביר לאאוטסורסינג? למרות ההיגיון הכלכלי הפשוט, אליעד כהן מדגיש שהמציאות העסקית מורכבת יותר, ומביא מספר דוגמאות בהן הגיוני דווקא שבעל העסק יבצע את המשימות בעצמו: ייתכן שבעל העסק אינו רוצה או אינו יכול לנצל את השעה הפנויה להכנסה נוספת. למשל, אם הוא מוגבל לכמות פגישות מסוימת ביום (נניח שתי פגישות בלבד), אז גם אם הוא יפנה את זמנו באמצעות מיקור חוץ, הוא לא באמת ירוויח יותר כסף, כי אין לו לקוח נוסף באותה שעה. לעיתים הפעולות כמו ניקיון המשרד או מענה לשיחות טלפון מתרחשות בזמן מת, כלומר, לא על חשבון הכנסה פוטנציאלית. אם בעל העסק מנקה את המשרד בשעות הערב או בזמן שאין לו פגישות, אין כאן שום הפסד כספי ולכן משתלם לו לבצע את העבודה בעצמו. ישנן משימות שבעל העסק מעדיף לבצע בעצמו מסיבות של איכות ושליטה. לדוגמה, הוא מאמין שרק הוא יודע לנקות את המשרד בדיוק כפי שהוא ... יכול לבצע משימה במחיר נמוך יותר, לא תמיד מדובר באותה איכות: כאשר מדובר בשיחות מכירה או שירות לקוחות, בעל העסק עשוי להרגיש שהעברת המשימה למישהו אחר תפגע באיכות ובקשר עם הלקוחות. לפעמים בעל העסק יעדיף לשמור על איכות השירות גם אם המשמעות היא לעבוד יותר בעצמו. ייתכן שהעסקת עובד חיצוני תחייב הסכם לטווח ארוך או תשלום גבוה מדי, דבר שיהפוך את העסקה ללא משתלמת בטווח הארוך, אפילו אם נקודתית זה נראה כלכלי. אם בעל העסק לא ינצל בפועל את הזמן שהתפנה לו להכנסה נוספת, הרי שהחיסכון בעלויות לא יהיה משמעותי ולא יצדיק את השינוי. מתי עדיף להשאיר משימות זולות אצל בעל העסק? אליעד מדגים בצורה ברורה מדוע לפעמים משימות זולות דווקא משתלם לעשות לבד: אם בעל העסק אינו יכול להמיר את הזמן שהתפנה לו להכנסה נוספת בפועל, אין תועלת כלכלית בהעברת המשימה למיקור חוץ. לדוגמה, אם ניקיון המשרד מתבצע לאחר שעות העבודה, ממילא לא יתקיימו פגישות נוספות, ולכן בעל העסק חוסך כסף כשהוא מנקה בעצמו במקום לשלם לאחרים. אם המשימה שמועברת למיקור חוץ כרוכה בירידה משמעותית באיכות, עלול להיווצר נזק כלכלי או תדמיתי בטווח הארוך, ולכן משתלם יותר לשמור על המשימה בתוך העסק. לסיכום, איך לקבל החלטה אם להשתמש באאוטסורסינג או לבצע משימות לבד? אליעד מסכם את השיקולים בשתי שאלות מרכזיות: האם הזמן שמתפנה לבעל העסק בעקבות העברת המשימה אכן מנוצל בפועל להכנסה נוספת? האם ניתן לשמור על רמת האיכות הרצויה במשימות שמועברות לאדם חיצוני? רק אם התשובה לשתי השאלות האלה היא חיובית, משתלם כלכלית להעביר את המשימות למיקור חוץ. אחרת, ייתכן שבעל העסק יעדיף לעשות אותן בעצמו, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת איכות ושליטה בתוצאות. ניהול עסק מתי לגייס עובד? כדאיות שימוש ב - outsourcing האם להעסיק עובדים? שיקולי רווח והפסד בזמן עבודה מה ההיגיון בהתלבטות בין לבצע משימות בעסק באופן עצמאי לבין לשכור מישהו אחר? ההתלבטות מתחילה במצב שבו בעל עסק, לדוגמה עורך דין שגובה 500 שקלים לשעה, שוקל אם הגיוני שהוא יבצע משימות כמו ניקיון המשרד, שיחות טלפון או ... פחות מ - 500 שקלים לשעה. לכאורה, אם ניתן להעסיק עובד ניקיון ב - 100 שקלים לשעה, עדיף שבעל העסק ייתן למישהו אחר לבצע את העבודה הזולה, ובזמן הזה יקבל לקוחות נוספים בסכום גבוה יותר. למה לפעמים עדיף להעביר משימות לאחרים ולהרוויח את פער המחיר? הרעיון הוא שאם בעל העסק מוותר על משימה כמו ניקיון המשרד, והוא יכול לנצל את השעה שהתפנתה לו לפגישה עם לקוח המשלם 500 שקלים ... פחות 100 השקלים ששילם למנקה). במצב כזה, הגיוני להעסיק עובד חיצוני לביצוע עבודות זולות, ולהקצות את זמנו של בעל העסק לעבודות רווחיות יותר. ההנחה כאן היא שבעל העסק יכול אכן להמיר את הזמן שהתפנה להכנסה נוספת, לדוגמה פגישה נוספת עם לקוח. בנוסף, אפשר להרחיב זאת למשימות נוספות ... הצעות מחיר, אם יש אנשי מכירות או מוקדי שירות שיכולים לבצע זאת באותה רמה. מדוע לפעמים דווקא כדאי לבעל העסק לבצע משימות בעצמו? למרות הרעיון הפשוט של חיסכון בזמן, בחיים האמיתיים המצב מורכב יותר. ישנם מקרים שבהם בעל העסק לא מנצל את השעה הפנויה כדי להרוויח יותר. ייתכן שבעל העסק אינו מעוניין או אינו יכול להיפגש עם יותר מלקוחות מסוימים ביום. לדוגמה, הוא מעדיף לא לקבל יותר משתי פגישות ... מענה לטלפונים מתבצעים בזמן מת שבו אין לקוחות, ולכן אין הפסד של הכנסה גבוהה יותר. יש מצבים שבהם בעל העסק מעדיף לבצע את המשימה בעצמו מטעמי איכות או שליטה. לדוגמה, הוא רוצה לנקות בצורה מסוימת או לדבר עם הלקוח ... על חשבון רווח פוטנציאלי של 500 שקלים לשעה. איך נכנס עניין האיכות והנוחות הכלכלית לתמונה? יש מקרים שבהם בעל העסק לא מרוצה מהאיכות שיקבל כשמעבירים את המשימה לאדם חיצוני. לדוגמה: כשמדובר בשירותי מכירה או שירות לקוחות, עלולה להיות ירידה באיכות המענה או בקשר הישיר עם הלקוח. לפעמים בעל העסק מרגיש שהוא מפסיד בכך שלא הוא שמנהל את השיחה או מכין את הצעת המחיר ברמה הנדרשת. ייתכן שעובד חיצוני ... ממשית בהעסקת אדם חיצוני. אם לא, ייתכן שבעל העסק יעדיף לבצע את המשימות בעצמו. ניהול עסק ניהול עובדים אאוטסורסינג לעסקים שיקולי רווח והפסד בזמן עבודה קבלנות משנה, מתי לגייס עובד? כדאיות גיוס עובדים, כדאיות שימוש במיקור חוץ, כדאיות שימוש ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?