אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ערכים ✔המלחמה בטרור, איך להילחם בטרור? איך לנצח את הטרור? הבא להורגך השכם להורגו, פגיעה בחפים מפשע, גל הטרור בישראל, ביבי נתניהו, ערכים בלחימה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:57המלחמה בטרור, איך להילחם בטרור? איך לנצח את הטרור? הבא להורגך השכם להורגו, פגיעה בחפים מפשע, גל הטרור בישראל, ביבי נתניהו, ערכים בלחימה, מוסריות צהל, הצבא המוסרי בעולם, חלק 2
האם מוסרי לפגוע בחפים מפשע כדי להילחם בטרור?

אליעד כהן דן בשאלה המורכבת לגבי הלחימה בטרור וההתמודדות עם גל הטרור בישראל. הוא מתייחס לאמירה הידועה "הבא להורגך השכם להורגו", ומסביר לעומק את ההשלכות המוסריות והמעשיות של גישה זו.

תחילה, אליעד מדגיש שהאמירה "להרוג את כולם" איננה גישה מעשית שהוא בהכרח תומך בה, אלא הצגה של עמדה קיצונית שנועדה להמחיש נקודה מסוימת. עם זאת, הוא מציין שגם את העמדה ההפוכה - זו שמתנגדת לפגיעה רחבה מתוך חשש לפגיעה בחפים מפשע - ניתן להבין ולהסביר בצורה הגיונית.

הוא מציג את התפיסה המורכבת שלפיה, כאשר קיים איום מוחשי על ביטחון האדם, יש לפעול בצורה ברורה נגד מקור האיום, ללא קשר לזהותו האתנית או הדתית של המאיים. מבחינת האמת האובייקטיבית, אין הבדל אם המאיים הוא יהודי, ערבי, מוסלמי או נוצרי. אליעד מסביר שהמושג החשוב פה הוא "האיום עצמו", ללא שיוך מגזרי או דתי. הדוגמה שהוא נותן היא של שכונת פשע שבה מתגוררים עבריינים מסוכנים. הוא מסביר שאם עבריין מסוים מאיים באופן ישיר על החיים או על ביטחון הציבור, יש לנטרל אותו ואת הסובבים אותו, כולל משפחתו אם צריך, כי אחרת לא ניתן להסתובב בביטחון ברחוב.

אליעד מדגיש שהרעיון שלו הוא חזרה לאינסטינקטים הבסיסיים ביותר של האדם, אשר לפיהם, הגנה עצמית היא ערך עליון. הוא טוען שאין סיבה אמיתית לפחד מהביקורת או מהתפיסה של "פגיעה בחפים מפשע". לפי אליעד, במקרה שאכן קיימת סכנה ברורה, מוצדק לחלוטין לפעול כדי לנטרל את הסכנה גם במחיר פגיעה מסוימת בחפים מפשע, שכן המטרה העליונה היא להגן על החיים ועל ביטחון האזרחים.

האם צריך להמתין עד שהאויב יתקוף כדי להגיב?

אליעד מתייחס לפסוק המוכר "הבא להורגך השכם להורגו", ומפרש אותו בצורה ברורה וישירה. לדבריו, הרעיון אינו להמתין עד הרגע האחרון, אלא להקדים ולהרוג את האויב עוד לפני שהוא מצליח להוציא לפועל את האיום שלו. הוא נותן דוגמה חריפה ומפורשת: אין לחכות שהאויב יחזיק סכין ביד כדי לנטרל אותו, גם אם האויב הוא עדיין ילד בן שש ועוד לא עשה שום דבר בפועל, אך ברור שהוא יהפוך לאיום ממשי בעתיד, יש לנטרל אותו מבעוד מועד. הדוגמה הזו מוצגת במטרה להדגיש את הרעיון המרכזי של מניעת טרור באופן יזום, ללא המתנה לפגיעה ראשונה.

מה חשוב יותר - מוסר או ביטחון?

אליעד מסביר כי הבעיה המרכזית לדעתו היא לא רק המוסר, אלא הגישה של מקבלי ההחלטות בישראל. הוא טוען שהבעיה האמיתית היא שהמנהיגים אינם פועלים באותה נחישות ובאותה מידת אכפתיות כלפי אזרחיהם כפי שהם פועלים כשמדובר בהגנה עצמית על עצמם. לפי דעתו, מנהיגים צריכים להפגין אותה רמת נחישות ואכפתיות כלפי ביטחון האזרחים בדיוק כפי שהיו מפגינים אילו האיום היה מופנה כלפיהם באופן אישי.

הנקודה העיקרית שאליעד מדגיש היא הצורך לקבל החלטות קשות לפעמים, גם אם הן נתפסות כפחות מוסריות בעיני חלק מהציבור או התקשורת. לטענתו, ערך החיים והביטחון צריך לעמוד מעל השיקולים של מוסר פופולרי, וישראל צריכה להחליט אם היא מעוניינת לנצח במאבק מול הטרור או לשמור על תדמית מוסרית של "הצבא המוסרי בעולם".

לסיכום, אליעד כהן טוען שהגישה הריאלית היחידה לניצחון על הטרור היא פעולה תקיפה ומונעת, ללא חשש מוגזם מפגיעה בחפים מפשע. הוא מדגיש את הצורך בחזרה לאינסטינקטים בסיסיים של הגנה עצמית מוחלטת, וטוען כי רק מדיניות של נחישות ברורה ללא היסוס יכולה להביא לסיום אמיתי של גל הטרור בישראל.
מחיר מטרה בנימין נתניהו השלכות בעיות ערכים בלחימה חשש נתניהו להפגין גל הטרור בעולם איך להילחם ב איך להילחם בטרור איך לנצח איך לנצח את איך לנצח את הטרור ביבי ביבי נתניהו בנימין נתניהו בעולם גל הטרור גל הטרור בישראל הבא להורגך השכם להורגו המלחמה בטרור הצבא המוסרי בעולם השכמות חפים מפשע טרור ישראל להילחם להילחם ב להילחם בטרור לחימה לנצח לנצח את הטרור מוסר מוסריות מוסריות צהל מלחמה מלחמה בטרור מלחמות נתניהו ערכיות ערכים ערכים בלחימה פגיעה פגיעה בחפים מפשע פשעים צבא צבא מוסרי
מי הכי חכם בעולם? האיש הכי חכם בעולם, איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם?
מי הכי חכם בעולם? האיש הכי חכם בעולם, איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם?
... איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם? איך אפשר לדעת מי הכי חכם בעולם? אליעד כהן מציג דיון מעמיק בשאלה האם ניתן באמת לדעת מי הכי חכם בעולם, ומציע פרספקטיבה חדשה על ... להיות חכמים כדי להעריך חוכמה? מה זה שיפוטיות אובייקטיבית? סולם ערכים בהשוואת אנשים האם אפשר להגדיר מי באמת הכי חכם בעולם? אליעד כהן דן בשאלה כיצד אפשר לדעת מי הכי חכם בעולם, ומציע התבוננות מעמיקה ומפורטת על המושגים ... כאן אליעד נכנס לעומק הבעיה שבהשוואות ודירוג של אנשים על פי סולם ערכים כמו חוכמה. הוא מסביר שכאשר יש סולם מדיד וברור, כמו מי שיש לו יותר כסף או מי גבוה יותר, אז אפשר לקבוע בקלות מי נמצא מעל מי. אבל במקרה של חוכמה, שהיא ... להיות חכמים כדי להעריך חוכמה? מה זה שיפוטיות אובייקטיבית? סולם ערכים בהשוואת אנשים ...
המלחמה בטרור, איך להילחם בטרור? איך לנצח את הטרור? הבא להורגך השכם להורגו, פגיעה בחפים מפשע, גל הטרור בישראל, ביבי נתניהו, ערכים בלחימה, מוסריות צהל, הצבא המוסרי בעולם, חלק 1
המלחמה בטרור, איך להילחם בטרור? איך לנצח את הטרור? הבא להורגך השכם להורגו, פגיעה בחפים מפשע, גל הטרור בישראל, ביבי נתניהו, ערכים בלחימה, מוסריות צהל, הצבא המוסרי בעולם, חלק 1
... בטרור, איך להילחם בטרור? איך לנצח את הטרור? הבא להורגך השכם להורגו, פגיעה בחפים מפשע, גל הטרור בישראל, ביבי נתניהו, ערכים בלחימה, מוסריות צהל, הצבא המוסרי בעולם, חלק 1 מהי הגישה הנכונה להילחם בטרור לפי אליעד כהן? אליעד כהן מתייחס בהרצאה באופן מעמיק לשאלת המלחמה בטרור ולדרכי ההתמודדות איתו. הוא מעלה את ... הוא הטרוריסט, ולטענתו יש בכך אמת מסוימת. הסכסוך בין העמים מתנהל לפי עיקרון של כוח, ולכן הזכות על הקרקע והיכולת לשרוד תלויה אך ורק בכוח ולא בסיפורים או טיעונים מוסריים. הוא מבטל את ההצדקות התנכיות, ההיסטוריות והמוסריות, ואומר שהקרקע שייכת למי שיש לו יותר כוח להחזיק בה, ורק הכוח הוא הקובע בסופו של דבר. מהו עיקרון הבא להורגך השכם להורגו לפי אליעד כהן? אליעד כהן ... המוכר הבא להורגך השכם להורגו, ומסביר כי בטבע, ובאופן הישרדותי, זהו העיקרון המוחלט. אם אדם מרגיש מאוים על ידי אחר, הוא פועל נגדו ללא התחשבות במושגים כמו מוסר או צדק. אליעד משתמש בדוגמאות קיצוניות כמו מחבלים ודאעש, ואומר שאם אדם מרגיש שמישהו אחר עומד לפגוע בו, אין משמעות לשאלה אם התגובה מידתית או מוסרית, יש להגיב בכוח מלא כדי להבטיח הישרדות. לדבריו, ילדים באופן טבעי מבינים את העיקרון הזה, משום שלא עברו תהליך של דיכוי המחשבה הטבעית על ידי מוסר וחברה. הוא נותן דוגמה לכך שילד לא היה מהסס להרוג כדי להגן על עצמו, משום שלא היה אכפת לו ממושגים מוסריים או מצפוניים. איך אליעד כהן רואה את המוסריות בלחימה? אליעד מתייחס למושג מוסריות צהל ולתפיסה של הצבא המוסרי ביותר בעולם בביקורתיות. הוא אומר כי כל מושגי המוסר הללו אינם קיימים בטבע, וכי הטבע מתנהל לפי כוח והישרדות בלבד. הוא מדגים את הטענה שלו דרך השוואה לארגוני טרור, ומסביר שאם האדם רוצה באמת להילחם ולהגן על עצמו בצורה אפקטיבית, הוא לא יכול להרשות לעצמו להיות מוסרי לפי ההגדרות הרגילות של החברה. לפי אליעד, מי שרוצה לנצח חייב לוותר על האשליה שיש דבר כזה חפים מפשע, ולפעול מתוך האינסטינקט הטבעי של הגנה עצמית ... לצורך הגנה עצמית או הישרדות, אז במונחים טבעיים, הדבר מוצדק לחלוטנין. הוא אומר שבמציאות טבעית, כמו גם במציאות שבה הצד השני רואה אותנו כטרוריסטים, מושגים כמו מוסר ומידתיות הם חסרי משמעות מוחלטת. הוא מדגיש שזה אינו נובע מרוע, אלא מהבנה שהטבע פועל כך. לסיום, אליעד חוזר ומדגיש כי מה שקובע בסופו של דבר הוא הכוח ... לו כוח שורד, מי שאין לו כוח, לא ישרוד. הוא ממליץ להכיר במציאות זו ולפעול בהתאם אליה. איך מנצחים את הטרור? מה זה הבא להורגך השכם להורגו? האם קיים פתרון לטרור? מוסריות בלחימה וצהל האם יש חפים מפשע במלחמה? ...
מוסריות / ערכיות - מדוע יש התפוררות של מוסר ושל ערכים? למה יש הידרדרות מוסרית?
מוסריות ערכיות - מדוע יש התפוררות של מוסר ושל ערכים? למה יש הידרדרות מוסרית? אם נתבונן נראה, שמיום ליום מתרחשים אירועים שנראים כאילו בני האדם מאבדים את הערכים ואת המוסר שלהם. והשאלה היא, מהי המשמעות של כל זה? ולהיכן כל זה מוביל? והעניין הוא, שהאמת היא נצחית ויציבה. ודבר שהוא אמיתי הוא לא מתבטל לעולם. ואם משהו מתבטל, הרי שהוא ... של מה שנראה כהתפוררות מוסרית וערכית, הוא תהליך חיובי של הגדרת זהות חדשה של בני האדם. כי אילו האדם היה תופס את עצמו בצורה נכונה ומבין היטב את מהותו ומתייחס כראוי לסביבתו על פי האמת, הרי ... היה אפשרי שתהיה התפוררות מוסרית כלשהי. וכל הדברים שבעולם שואפים ומתקרבים כל הזמן אל השלמות. והשלמות היא האמת. וכל זמן שערכי המוסר של העולם, הם לא על פי האמת לאמיתה, הרי שהם יתפרקו, כחלק מתהליך השיפור שלהם וההתקרבות שלהם, אל השלמות הטובה יותר. וכל הדברים האלו נכונים גם ביחס ... כי אם האדם לא מצליח לעמוד בסולם הערכים של עצמו, ואם האדם עושה דברים לא מוסריים בעיני עצמו, המשמעות של כך היא, שתפיסת המוסר של האדם שגויה. כי יש אמת. ומי שיודע את האמת, הוא לא זז ממנה. בגלל שהוא לא יכול לזוז ממנה. כי האמת היא ככ חזקה, עד שאי אפשר לזוז ממנה. והאמת היא ככ חזקה, שהאדם ... האמת. וכאשר האדם עובר על ערכי המוסר של עצמו, זה רק משום שהם לא אמתיים בשלמות. ועל האדם לחפש את האמת ולהיצמד אל האמת, שזו שלמות המוסר והערכים. ובכל פעם שיש התדרדרות מוסרית וערכית, המשמעות של כך היא שבסיס הערכים הקיים טעון שיפור. וכל זמן שהערכים לא יהיו עפ האמת, הרי שהם יתפוררו, כי רק האמת יציבה ושורדת. ובסופו של דבר, ההתפוררות הערכית והמוסרית, כל הדברים האלו יגרמו לעולם להיות טוב יותר בעתיד. משום שהם דוחפים את בני האדם להגדיר את עצמם מחדש, עד שכולם יגיעו אל ההבנה השלמה וכולי... ...
דיאטה, חוק סימון מוצרי מזון, לשמור על הבריאות, רפורמת סימון המזון, שומן רווי, נתרן, סוכר, פחמימות, חלבונים, שומנים, לשמור על המשקל, לאכול בריא, ערכים תזונתיים, סימון אדום, סימון ירוק, סמל אדום, סמל ירוק, בריאות הציבור, דיאטה קטוגנית
דיאטה, חוק סימון מוצרי מזון, לשמור על הבריאות, רפורמת סימון המזון, שומן רווי, נתרן, סוכר, פחמימות, חלבונים, שומנים, לשמור על המשקל, לאכול בריא, ערכים תזונתיים, סימון אדום, סימון ירוק, סמל אדום, סמל ירוק, בריאות הציבור, דיאטה קטוגנית
... רווי, נתרן, סוכר, פחמימות, חלבונים, שומנים, לשמור על המשקל, לאכול בריא, ערכים תזונתיים, סימון אדום, סימון ירוק, סמל אדום, סמל ירוק, בריאות ... רק על העיגולים האדומים והירוקים. יש לקרוא את רשימת הרכיבים ולבחון את הערכים התזונתיים של כל מוצר. זה כולל בחינה של כמות ... והסוכרים בכל מוצר, וחשוב להבין מה הגוף שלך צריך. כל אדם עשוי להזדקק לערכים תזונתיים שונים, ולכן חשוב ללמוד את התזונה באופן עצמאי או ... רק על העיגולים האדומים והירוקים, יש לקרוא את רשימת הרכיבים ולבחון את הערכים התזונתיים של כל מוצר. חשוב להבין את ההרכב של ...
פשעים, פדופיליה, אונס, רצח, מה טוב ברע, מוסכמות חברתיות, סולם ערכים, מוסריות, נקמנות, צדק בעולם, חוקי המוסר
... רצח, מה טוב ברע, מוסכמות חברתיות, סולם ערכים, מוסריות, נקמנות, צדק בעולם, חוקי המוסר איך אפשר למצוא משהו טוב בפשעים כמו אונס או פדופיליה? הרצאתו ... אנו חיים, קיימים חוקים, גבולות ומוסר חברתי שמטרתם לשמור על החברה ועל החיים האנושיים. אליעד מבהיר ...
כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, בעיות עם ההורים, בעיות במשפחה, יחסי הורים וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים
כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, בעיות עם ההורים, בעיות במשפחה, יחסי הורים וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים
... וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים איך להתמודד עם קונפליקטים ביחסים בין ילדים ... בין ילדים להורים מתבגרים, קונפליקטים מוסריים, ייסורי מצפון, ובעיקר בסוגיית כיבוד אב ואם. הדוגמה העיקרית ... אינה האב או ההתנהגות שלו, אלא ההתלבטות המוסרית של הבן. הבן סובל מאוד משום שהוא תקוע בין שתי בחירות קשות: ... יותר כמו התרחקות או הפרדה מוחלטת. מדוע המוסריות גורמת לסבל במערכות יחסים במשפחה? נקודה חשובה שאליעד מחדד ... רק יחסים עם ההורה, אלא עצם התחושה של המוסריות. הוא מדגיש שהמוסריות היא הגורם העיקרי לסבל - המוסר כופה על האדם סטנדרטים והתנהגות חיצוניים שגורמים לו להרגיש רע ... האדם מתייסר מכך שהוא אינו עומד בציפיות המוסריות שלו עצמו. המוסריות הופכת לעול, ולכן כל בחירה שהאדם עושה מלווה בייסורי מצפון כבדים: או שהוא פוגע במוסר שלו או שהוא פוגע בעצמו. איך להיפטר מהסבל שנובע מההתלבטות המוסרית? אליעד מסביר שהדרך היחידה להפסיק לסבול היא להבין באופן עמוק ... אינו מזדהה באופן מוחלט עם האני שלו או עם המוסר שלו, אלא רואה את הדברים בצורה אובייקטיבית, וכך הסבל נעלם. הוא ... עם ההבנה שהבחירה באה עם מחיר. למה קוראים למוסר מוסר? אליעד מציין את האירוניה במשמעות המילה מוסר. המילה מוסר באה מלשון ייסורים. המוסר למעשה הוא גורם חיצוני שמטרתו להשפיע על הפנימיות של האדם. האדם ... את רצונו הפנימי הטבעי. ההיצמדות לחוקי מוסר חיצוניים גורמת לו להרגיש שהוא לא בסדר, ולכן נוצרת תחושת ... לבחור את סוג הסבל שלו. או שהוא יסבול בגלל המוסר שלו, או שהוא יסבול בגלל שהוא מוותר על המוסר. אי אפשר להימנע לחלוטין מהסבל, אלא אם כן האדם מגיע להבנה ... שבה הוא מתעלה מעבר לתפיסות הרגילות של המוסר והעצמי. איך להתמודד עם ייסורי מצפון? איך לכבד הורים מתבגרים? ...
קונפליקט בחינוך ילדים, חיים כפולים, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, חינוך ילדים נכון, חינוך דתי, חינוך חילוני, איך לחנך ילדים? שמירת מצוות, חרדים בעל כורחם, NLP, כסף ואושר, בעיות בחינוך ילדים
... נמצאים במצב של חיים כפולים. כלומר, הם חיים בתוך מערכת ערכים או סולם ערכים מסוים, אך מבקשים לחנך את ילדיהם לפי סולם ערכים שונה. דוגמה לכך היא כאשר אדם דתי שרוצה להיות חילוני, אך מחנך את ילדיו לפי הערכים הדתיים. כל אדם חי במסגרת חברתית מסוימת, וזו יכולה להוות אתגר בחינוך הילדים. מה המשמעות של חינוך ילדים במסגרת ערכים חיצוניים? כאשר אדם נמצא במסגרת דתית או חילונית ואינו שלם עם סולם הערכים שלה, הוא עשוי למצוא את עצמו במצב שבו הוא לא מעוניין להטיל את האמונות או הערכים הללו על ילדיו. לדוגמה, אם אדם דתי מחנך את ילדיו להיות דתיים, בעוד שהוא בעצמו לא שלם עם האמונה הדתית, זה יכול להוביל לקונפליקט פנימי ולתחושה שהוא מזיק לילדיו בכך שהוא מחנך אותם לפי ערכים שהוא עצמו לא מאמין בהם. כל אחד עובר את התהליך הזה בדרכים שונות, אך המהות היא להנחות את הילד להבין את הערכים והאמונות מבלי להיתקע בצורות חיצוניות של מצוות או מצבים דתיים. כיצד להתמודד עם חינוך שמתנגש עם הערכים האישיים? הפתרון המרכזי שעולה הוא להמקד במהות ולא בצורת הפעולה עצמה. לדוגמה, אם אדם דתי שרוצה להיות חילוני, אך נאלץ לשלוח את ילדיו ... מבין את המהות האמיתית מאחורי הפעולה, הוא יוכל להתחבר לערכים בצורה טבעית. תהליך כזה יכול לקרות גם כאשר ההורה נמצא בתוך סיטואציה של חיים כפולים. לדוגמה, אם הורה חילוני רוצה לחנך את ילדיו על פי הערכים החילוניים, הוא יכול להסביר להם על חשיבות הכסף, אך מבלי להיתקע בתוצאה החיצונית בלבד. האם חשוב שההורה ימצא איזון פנימי? כשההורה עצמו לא שלם עם הערכים שהוא מחנך את ילדיו, הוא עלול להרגיש ספקות פנימיים. במקרה כזה, ההורה עשוי להיצמד לאיזושהי דרך או מערכת ערכים שנראית לו הכי נכונה או הכי אידיאלית. זאת כדי להתמודד עם הקונפליקט הפנימי ולהביא את הילד להרגיש שגם הוא יוכל להתמודד עם החיים בצורה שתהיה מתאימה ... יכול להתמודד עם ספקותיו הפנימיים על ידי חיבור למערכת ערכים ברורה. למשל, הוא יכול להנחות את הילד לבדוק כל הזמן את האמת הפנימית שלו ולהתמיד בחשיבה עצמאית. זהו תהליך שבו הילד לומד לבדוק את האמת בעצמו ... אפקטיבית? מהי מהות מצוות? האם כדאי להנחות ילדים לפי ערכים פנימיים? כיצד להימנע מפרדוקסים בחינוך? ש: יש בעיה כזאתי אני מכיר שבן אדם שחי בצורת חיים מסוימת במסגרת חברתית מסוימת, עכשיו הוא חי במסגרת חברתית ... הוא גם היה מתעלל בהם, כאילו בכל מקרה היה מחנך אותם בסולם ערכים אחר. למרות שאפשר להגיד אחרת הרעיון הוא זה לנסות למנף, תראה אני אסביר לך חברה זה עניין של צורות פה יש צורות כאלה ופה יש צורות אחרות אוקי, עכשיו ... את זה, בא נגיד אדם חילוני שצריך לחנך את הילד שלו לסולם ערכים חילוני נגיד לא שהדתי יותר טוב אבל נגיד חילוני ועכשיו הוא רוצה דרך זה למנף את זה מה הוא אומר לו, הוא אומר לו תראה תזכור שאם אתה רוצה שיהיה לך ... מה האמת לדוגמא או נגיד מה הכי טוב לא משנה, כאילו את סולם הערכים שנראה אופטימלי להורה להצמיד אותו לתפיסה של הילד בלבושים של הילד. אתה רצית לשאול משהו על זה? ש: ברח לי. אליעד: טוב הבנו את זה? ...
חידת LeetCode Solution - Minimum Cost to Equalize Array, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, לפתור שאלות ב LeetCode, מדעי המחשב, תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ללמוד תכנות מחשבים, להיות מתכנת, ללמוד לתכנת, הכנה לראיון טכני, ראיון עבודה בהייטק, שאלות ליטקוד, פיתוח תוכנה, איך לכתוב קוד? ללמוד לכתוב קוד, חידות היגיון, ללמוד לחשוב, ללמוד לנתח דברים, ללמוד לפרק לגורמים, ללמוד לחלק לחלקים, ללמוד למצוא חוקיות, איך לחלק לחלקים? איך למצוא חוקיות? לנתח תהליכים
... ולשם כך עלינו לעשות 9 פעולות של הוספת הערך 1, לכל אחד מהמספרים, כדי שבסופו של תהליך, כל הערכים יהיו זהים לערך של המספר הגדול ביותר. את זה נעשה באמצעות פעולות ההוספה הבאות: (2+1+1+1, 3+1+1, 3+1+1, 3+1+1, 5). דהיינו, באמצעות 9 פעולות הוספה של הערך 1, נוכל להפוך את כל הערכים שברשימה לערך הגדול ביותר, שהוא הערך 5. דהיינו, אם אנחנו מבצעים בכל פעם פעולה אחת של הגדלה 1 בלבד, נעשה זאת לדוגמא בדרך הבאה: בנוסף אומרים לנו את הדבר הבא: ... ביותר, דהיינו, לבצע 9 פעולות של הגדלה ב 1, כנל. אבל כמו כן, באפשרותך בפעולה אחת, הגדלה של שני ערכים שונים ב 1. דהיינו, בבת אחת להוסיף בשני מקומות שונים, את הערך 1, כדי ליישר קו שהכל יהיה בערך הגבוה ביותר. לדוגמא כך: או לדוגמא כך: דהיינו, במקום 9 פעולות של הוספת הערך 1, במקום זה נוכל לבצע 5 פעולות של הוספת 1, כדי ליישר את כל הערכים לערך 5. במהות, בכל פעולה, אנחנו מגדילים 2 ערכים שונים, כל אחד מהם מגדילים אותו בערך 1. כאשר בדוגמא הנל, אנחנו 4 פעמים נעשה הגדלה של שני מספרים שונים בערך 1 ופעם אחת אחרונה, נגדיל רק ערך אחד בלבד, בערך 1, כי כבר אין ערכים נוספים שצריכים להגדיל. ועד כאן הבנו, שיש לנו רשימת מספרים, שאנחנו צריכים ליישר קו להגדיל את כל הערכים לערך הגדול ביותר, באמצעות פעולת הוספה של הערך 1 עד שכל הערכים יהיו זהים ערך הגדול ביותר. ואנחנו יכולים לבצע את זה, או באמצעות פעולת הוספה של 1 בכל פעם, או של 2 פעולות הוספה של 1 בכל פעם. וכאן העלילה מסתבכת. מביאים לנו 2 ... יש לנו כאן במהות 2 תהליכים. 1 - איתור המספר הגדול ביותר. 2 - הגדלת כל המספרים וסכימה של הערכים וכולי. האם ניתן לבצע את 2 התהליכים האלו תוך כדי ריצה אחת על הרשימה, או שצריך בשלב 1 לעבור על כל הרשימה, כדי לאתר את המספר הגדול ביותר. ורק אחר כך בשלב 2 לבצע ... לרוץ על הרשימה, פעמיים. פעם ראשונה כדי לאתר את המספר הגדול ביותר. ורק אחר כך לעבור על כל הערכים להגדיל אותם וכולי. אבל זאת לא כל האמת. כי בפועל, אפשרי לרוץ פעם אחת על כל הרשימה ולבצע בריצה אחת את הפעולות הבאות: 1 - לנסות לאתר כל המספר הגדול ביותר. 2 - באותה ריצה, לסכום את כל הערכים שיש לנו ברשימה. דהיינו, הערך במיקום 1 + הערך במיקום 2 + הערך במיקום 3 וכולי, כמו שהם, בלי לבצע שום חישוב נוסף. בסוף ריצה אחת על כל הרשימה, נוכל לדעת מהו המספר ... הערך הגדול ביותר, כפול כמות המספרים ברשימה. ואז נוכל להסיק מכך את הערך המקסימאלי שהיה, אם כל הערכים ברשימה היו בגודל של הערך הגדול ביותר. לדוגמא במקרה הנל, 50 ערכים 100 שהוא הערך הגדול ביותר, = 5000. עכשיו, אם נסכום את כל המספרים, אז נראה שהערך שלהם הוא X. ואז 5000 פחות X, זה בעצם ההפרש שבין הערכים הנוכחיים לבין מקרה שבו כל הערכים היו באותו הגודל המקסימאלי. ו ה X הזה, מייצג את כמות פעולות ההוספה שנצטרך לעשות, כדי להביא את כל המספרים לערך המקסימאלי שלהם. ולתובנה הזאת, שניתן לחשב את ... = 9 פעולות אבל מצד האמת, אפשרי לחשב זאת גם כך: (5 5 = 25) דהיינו, המקסימאלי שהיה אם כל הערכים היו זהים לערך הגדול ביותר, שהוא 5 כנל. (2+3+3+3+5 = 16) דהיינו, סכום נוכחי של כל הערכים. ואז: 25-16=9. דהיינו, עלינו לבצע 9 הגדלות, כדי ליישר את כל הערכים כלפי מעלה. במילים אחרות, על ידי ניסוי ידני כמה פעמים של פתירת התרגיל הנל, ניתן לראות שבזמן ריצה O(N) ניתן לפתור את התרגיל הנל, כנל. שניתן בריצה אחת, לאתר את ... את השאלה הגדולה. אז איך בעצם יודעים כמה פעמים ניתן לבצע הגדלה כפולה, דהיינו, שמגדילים שני ערכים בבת אחת? תשובה: נגיע לזה בהמשך. אבל כרגע נחזור לנתח את השאלה המקורית. אז בעצם עד כה, היה לנו תהליך של למצוא את המספר הגדול ביותר. יש לנו גם תהליך של לחשב כמה פעמים ... אחד, עד למקסימום. יש לנו גם תהליך של לחשב, כמה מקסימום פעמים נוכל לבצע הגדלה כפולה של שני ערכים בבת אחת. ומכאן נובעת רמת הקושי הבאה של השאלה, שהיא, שיש לנו עוד חישוב אפשרי, לחשב, במידה ונבצע X הגדלות כפולות, כמה Y הגדלות בודדות נבצע. דהיינו, אם יש לנו צורך ... העמודות שבאמצע. לדוגמא (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) הערך MAX הוא 10. הערך MIN הוא 1. וכל השאר הם ערכים שנמצאים בין ה MAX לבין הערך MIN. אז לצורך העניין ניקח את המטריצה שלנו ונסתכל עליה בצורה הבאה. נאתר את הערך MAX שאליו אנחנו צריכים להגדיל את כל המספרים. נאתר גם ... על 1 כדי להביא אותו לערך 10. עכשיו נצטרך לספור את כמות פעולות ההגדלה שעלינו לבצע, על כל שאר הערכים שאינם MAX ושאינם העמודה הבודדת של MIN שהגדרנו קודם. לדוגמא במקרה של (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) יש לנו MAX שהוא 10 יש לנו MIN שהוא 1 שצריכים לבצע עליו 9 הגדלות ויש לנו את שאר הערכים (2,3,4,5,6,7,8) דהיינו, 7 ערכים שצריכים לגדול ל 10. דהיינו, הם צריכים להיות 7 10=70. ומאחר ש 2+3+4+5+6+7+8 = 35. אז 70-35 = 35. דהיינו, אנחנו צריכים לבצע עליהם 35 הגדלות, כדי להביא אותם לערך ... עמודה אחת של הערך MIN, שהיא צריכה לגדול ב MAX -MIN פעמים כדי להיות בערך MAX. ויש את כל שאר הערכים, שהכמות שלהם כפול MAX פחות הסכום שלהם, שווה לכמות ההגדלות שאנחנו צריכים לבצע עליהם. בדוגמא הנל, כמות הערכים היא 7, כפול MAX שהוא 10, פחות הסכום שלהם שהוא 35, יוצא 35 שזאת כמות ההגדלות שצריכים לבצע. ועכשיו נראה שיש לנו 3 מצבים אפשריים בלבד: אפשרות 1 - שכמות ... לבצע על MIN כדי להביא אותו ל MAX, הכמות הזאת זהה לכמות ההגדלות שאנחנו צריכים לבצע על כל שאר ערכי הביניים, כדי להביא אותם לערך MAX. לדוגמא: אפשרות 2 - שכמות ההגדלות שאנחנו צריכים לבצע על MIN כדי להביא אותו ל MAX, הכמות הזאת גדולה מכמות ההגדלות שאנחנו צריכים לבצע על כל שאר ערכי הביניים, כדי להביא אותם לערך MAX, שעליהם צריכים לבצע כמות הגדלות קטנה יותר. אפשרות 3 - שכמות ההגדלות שאנחנו צריכים לבצע על MIN כדי להביא אותו ל MAX, הכמות הזאת קטנה מכמות ההגדלות שאנחנו צריכים לבצע על כל שאר ערכי הביניים, כדי להביא אותם לערך MAX, שעליהם צריכים לבצע כמות הגדלות גדולה יותר. לדוגמא: ואם נחקור את החוקיות של 3 המצבים האלו, נגלה את החוקיות הבאה: אפשרות 1 - אם כמות ההגדלות שאנחנו צריכים לבצע, כדי להביא את MIN ל MAX, היא זהה לכמות ההגדלות האחרות של כל ערכי הביניים, הרי שכמות ההגדלות הכפולות שניתן יהיה לבצע, תהיה הכמות הכללית של ההגדלות שצריכים לבצע, לחלק ל 2. או במילים אחרות, כמות ההגדלות הכפולות שנבצע, תהיה זהה ל MAX ...
משחק החיים, מוסר אנושי, איך לקחת את החיים בקלות? למה כל בני האדם דתיים? הדת החילונית, מוסר אוניברסאלי, למה לא להיות דתי? לחזור להיות כמו תינוק, איך תינוק חושב? התרבות המערבית, אמונה אתאיסטית, התרבות החילונית, המוסר המערבי
משחק החיים, מוסר אנושי, איך לקחת את החיים בקלות? למה כל בני האדם דתיים? הדת החילונית, מוסר אוניברסאלי, למה לא להיות דתי? לחזור להיות כמו תינוק, איך תינוק חושב? התרבות המערבית, אמונה אתאיסטית, התרבות החילונית, המוסר המערבי
... החיים, מוסר אנושי, איך לקחת את החיים בקלות? למה כל בני האדם דתיים? הדת החילונית, מוסר אוניברסאלי, למה לא להיות דתי? לחזור להיות כמו תינוק, איך תינוק חושב? התרבות המערבית, אמונה אתאיסטית, התרבות החילונית, המוסר המערבי מהי הטעות המחשבתית של יוצאים בשאלה? הדיבור על טעויות המחשבה של אנשים שעוזבים את הדת (יוצאים בשאלה) מבוסס ... יצא מעולם האמונות לחלוטין, אלא פשוט עבר ממערכת אחת של ערכים ואמונות למערכת ערכים ואמונות חילונית. הדת החילונית - האם זה שונה? אליעד מציין שמערכת האמונות החילונית, בדיוק כמו הדתית, מכילה עקרונות קדושים, ערכים, חוקים ומנהגים. חילונים, בדיוק כמו דתיים, מאמינים באמונות שאותן הם לא מעוניינים לערער עליהן. לחילונים יש את ... אותו, בין אם היא דתית או חילונית. כל אדם מחזיק במערכת ערכים שאותה הוא לא מעז לערער עליה. גם אדם חילוני שנולד לעולם חילוני לא מרגיש שהוא חי בתוך מערכת דתית כי הוא רואה את ... להרגיש רגשות אשם. לעומתו, אדם חילוני מחויב לחוקים ולמוסר החילוני, ואין לו חופש מוחלט. כך, בעוד שלדתי יש חוקים שמסייעים לו להבין את מקומו בעולם, לחילוני יש את המגבלות של ... החיים כמשחק כשהאדם רואה את העולם כמשחק, הוא מבין שכל הערכים והאמונות שהוא מחזיק בהם הם רק סיפורים שנמסרו לו. הוא לא חייב לקחת אותם ברצינות. ברגע שהוא מבין את זה, ... את נקודת האפס - התינוק שנולד ללא כל אמונה או מערכת ערכים. כל מה שהוא מאמין בו בהמשך, מגיע מהסביבה, ולא בהכרח נכון. מהי דת בני האדם? חילונים דתיים הדת של החילונים תרבות ... לחשוב שעכשיו הוא חופשי, שהוא משוחרר מהאמונה הישנה ומהערכים הדתיים שכבלו אותו. רבים מהם מאמינים שהם כבר לא נתונים לאף מערכת אמונה מגבילה, שהם משוחררים לחלוטין ... לא באמת נעשה חופשי. הוא פשוט מאמץ סט חדש של אמונות, ערכים ונורמות חברתיות שמגדירות אותו. גם אנשים חילוניים הם דתיים - הם פשוט מאמינים בדברים אחרים. יש להם עקרונות קדושים, יש להם חוקים משלהם, יש להם ערכים ומנהגים שהם לא מוכנים לערער עליהם. למשל, אדם חילוני לא יקבל בזיון של ערכים שהוא רואה כקדושים - בדיוק כפי שאדם דתי לא ירצה לראות ספר תורה מבוזה. לחילונים יש את האלוהים שלהם - אם זה המדע, ערכי המוסר האוניברסליים, זכויות אדם, דמוקרטיה, חירות אישית או כל ערך אחר שהם מקדשים. החילוניות עצמה היא דת. ... גם חילונים אינם חופשיים באמת - יש להם חוקים, יש להם ערכים שהם לא מעזים לערער עליהם, והם חיים תחת מוסכמות מחייבות. מדוע אנשים דתיים יכולים להיות חופשיים יותר מחילונים? ... להרגיש רגשות אשם. לעומת זאת, אדם חילוני מחויב לכללים ולמוסר החילוני, ואין לו באמת חופש מוחלט. לכל אדם יש את השיגעונות שלו, את האמונות שלו, את הערכים שהוא חי לפיהם. בסופו של דבר, כולם שבויים בתוך מערכת כלשהי. איך להשתחרר מכל הדתות? ההמלצה היא לא להיות דתי. ... דתיות ובין אם הן חילוניות - כמשחק. כאשר אדם מבין שכל הערכים והאמונות שהוטבעו בו הם רק סיפורים, הוא משיג חופש אמיתי. כיצד אפשר להגיע לנקודת האפס? כדי להשיג חופש אמיתי, ... היא לזכור שכאשר נולדנו, לא היו לנו שום אמונות, שום ערכים, שום דת. כל האמונות שהוטמעו בנו הגיעו מהסביבה. אם אדם מצליח לחזור לנקודה הזו, הוא יכול לראות את העולם בפרספקטיבה ... שכל של תינוק איך להשתחרר מהרצון איך תינוקות חושבים ערכי המוסר, מוסריות, מהי דת בני האדם? חילוניים דתיים, הדת של החילונים, תרבות מערבית, תרבות המערב, ליברליזם, ליברליות, להיות ...
מלך המשיח בתל אביב או השטן, מי זה המשיח? מה יעשה המשיח? ביאת המשיח, מתי יבוא המשיח? גיהנום, גן עדן, שכר ועונש, שמירת מצוות, למה המשיח לא מגיע? למה המשיח לא בא?
מלך המשיח בתל אביב או השטן, מי זה המשיח? מה יעשה המשיח? ביאת המשיח, מתי יבוא המשיח? גיהנום, גן עדן, שכר ועונש, שמירת מצוות, למה המשיח לא מגיע? למה המשיח לא בא?
... נמצא בתל אביב או שהוא השטן? אליעד כהן מתייחס לדמות מסוימת היושבת בתל אביב, ברחוב נחלת בנימין, וטוענת שהיא המשיח. אותה דמות מדברת בעיקר על ערכים כמו אמת, חמלה וצדק, ומציעה שאלו הם המפתחות לגן עדן ולביאת המשיח. אלא שאליעד כהן שואל שאלה פשוטה: האם אותו אדם אכן חי בפועל את גן העדן ... קונפליקט פנימי הדורש אישור או תיקון מבחוץ. האם צריך להיצמד לאמת כדי להגיע לגן עדן? אותו אדם מתל אביב טוען שהדרך לגן עדן היא פשוט להיצמד לערכי האמת, החמלה והצדק. אבל אליעד כהן שואל: כיצד בדיוק נצמדים לאותם ערכים? ומה קורה כאשר ערכים אלו מתנגשים זה בזה? למשל, מה קורה כאשר אמת וצדק מתנגשים? האם ללכת עם האמת או עם הצדק? אם הם לא מתנגשים, הם הרי זהים, ואם הם זהים - מדוע לדבר עליהם כערכים נפרדים? בנוסף, אליעד כהן מעיר שאותו אדם לא מספק הנחיות מעשיות כיצד לחיות בפועל, ברמה יומיומית, על פי אותם ערכים. מה בדיוק על האדם לעשות כאשר הוא קם בבוקר? אלו עצות מעשיות אינן קיימות, ולפיכך הדרך המעשית להגיע לגן עדן הפנימי אינה ברורה. מדוע אנשים ... המוות, אלא מדובר על תגמולים חומריים כמו גשמים או תבואה. לטענתו, בני האדם המציאו גן עדן וגיהנום שאינם קיימים, כדי להחזיק בשלטון רוחני או מוסרי על אנשים אחרים, וכדי להציע סוג של פרס או עונש שאין אפשרות לבדוק אם הם נכונים או לא. הוא מסביר שהטוב והרע הם יחסיים ומבוססים על הרצון האנושי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על המלחמה בטרור, איך להילחם בטרור? איך לנצח את הטרור? הבא להורגך השכם להורגו, פגיעה בחפים מפשע, גל הטרור בישראל, ביבי נתניהו, ערכים בלחימה, מוסריות צהל, הצבא המוסרי בעולם, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ערכים, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ערכים, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, מטפל הוליסטי, מאמן אישי לירידה במשקל בנושא ערכים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3130 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 00:09:46 - wesi1