אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עומק ✔אושר, לא רוצה לסבול, לשאול מעומק הלב, התאמה בין הבנה לחוויה, למה אתה לא רוצה לסבול? מהו סבל מוחלט? לא רוצה להרגיש רע, אושר אמיתי, איך להיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
53:39אושר, לא רוצה לסבול, לשאול מעומק הלב, התאמה בין הבנה לחוויה, למה אתה לא רוצה לסבול? מהו סבל מוחלט? לא רוצה להרגיש רע, אושר אמיתי, איך להיות מאושר? התמודדות עם כאב, להרגיש טוב
מהו סבל מוחלט וכיצד אפשר להתמודד איתו?

בהרצאה זו, אליעד כהן פתח בשאלה על טוב ורע, תוך התמקדות בהבנת המהות של הסבל. השיחה נגעה בשאלה "מה טוב בלהרגיש רע?" וניסתה לחקור את ההפכים של טוב ורע, תוך שמירה על גישה פילוסופית עמוקה. עיקר השיחה התמקד בהבנה של הסבל המוחלט ומדוע אנו לא רוצים לסבול, עם דגש על הקשר בין הרצון להימנע מהסבל לבין המחשבות שלנו.
  • מהו הסבל המוחלט ומה הקשר בין רצון להימנע ממנו?
  • האם התמודדות עם סבל יכולה לשנות את תפיסתנו לגבי החיים?
  • האם יש צורך להבין את מקור הסבל כדי להשתחרר ממנו?
תחילת השיחה עסקה בכאב עצמו ובשאלה מה טוב בלהרגיש רע. הצגת השאלה "מה טוב בזה?" הציעה פרספקטיבה שאומרת שלעיתים הכאב, או המוגבלות, הם חלק בלתי נפרד מהמציאות שלנו. השאלה העמיקה יותר לעובדה שאדם לא תמיד נהנה מהמציאות כפי שהיא, ולעיתים הוא רוצה לשנות אותה. הגישה כאן היא לחקור את מקור הסבל ולהבין מה באמת גורם לו, כדי לשחרר את המחשבות שגורמות לכאב.
  • מהי המחשבה שגורמת לנו לסבול?
  • כיצד מחשבה של "אני לא רוצה לסבול" בעצם יוצרת סבל נוסף?
הסיבה המרכזית לסבל טמונה במחשבה "אני לא רוצה לסבול". אליעד כהן הציע כי המחשבה הזו משמשת כאויב פנימי, שגורם לסבל מיותר. המחשבה הזו לא רק מביאה את האדם למצב של התנגדות למציאות, אלא היא עצמה אחראית לכאב שהוא חווה. הכוונה לא הייתה לשחרר את המחשבה הזו, אלא לחקור אותה לעומק, להבין את מקורה ולראות מה היא מייצגת. השאלה "למה אני לא רוצה לסבול?" היא שאלה שמניעה את האדם לחקור את שורש הכאב, ולפעמים התשובה שתתגלם עשויה להוביל לשחרור מהסבל.
  • האם ניתן לשחרר את המחשבה על הסבל או יש צורך להבין אותה?
  • מהו התהליך שבו ניתן להילחם במחשבה שמובילה לסבל?
אליעד כהן הציע שתי דרכים להתייחס למחשבה "אני לא רוצה לסבול":

1. זלזול מוחלט - אם אתה זולל את המחשבה ומפסיק להתייחס אליה, הסבל ייעלם.

2. כבוד מוחלט - אם אתה מכבד את המחשבה ומבין את השורש שלה, תוכל להבין את מטרת הסבל ואולי להשתחרר ממנו.

ההבנה הזו קשורה במידה רבה לחשיבה פנימית עמוקה. אליעד הציע שזו לא שאלה שטחית, אלא שאלה שיכולה לשנות את החיים. אם תחקור אותה לעומק, התשובות שתמצא עשויות להוביל לשחרור מהסבל או, מצד שני, להחמיר את תחושת הסבל אם תמצא שהסיבה האמיתית לא רשות להיות.
  • מהי הדרך היעילה ביותר להתמודד עם המחשבות המובילות לסבל?
  • האם הסבל יכול להוות אמצעי לחקירה עצמית?
בהמשך, אליעד הציע שמה שהמחשבה הזו יכולה להוביל אליו הוא חקירה פנימית עמוקה שתוביל את האדם לאמת הפנימית שלו. ככל שהתשובה לשאלה תהיה יותר משמעותית, כך גם הסבל יפנה מקום לתובנה חדשה שיכולה לשחרר את האדם או דווקא להעצים את הסבל, הכל תלוי איך מתמודדים איתו.

אליעד הדגיש את החשיבות של שאלות משמעותיות כמו "מה האמת?" שיכולות לסייע לאדם להעמיק ולגלות תשובות שמשנות את כל תפיסת הסבל. כשהאדם מצא את האמת, הוא עלול להבין את הסבל בצורה אחרת, לפעמים אפילו בצורה שתהפוך את הסבל למניע לצמיחה אישית.
  • כיצד סבל יכול להפוך למניע לחקירה פנימית?
  • מהו העניין של "האם אפשר לשאול את השאלה עד הסוף?"
המחשבה המובילה בסופו של דבר היא שהסבל הוא מניע לחקירה. אליעד הציע שמי שיודע להתמודד עם סבל ולקבל אותו בצורה מלאה, יכול להגיע למקום של חופש פנימי שאין לו תלות בכאבים הרגשיים או הפיזיים. כך ניתן להגיע למצב של חופש מוחלט.

לסיום, הסבל יכול להוביל את האדם להקלה או דווקא להחמרה של המצב, אך החקירה עצמה היא הדרך להימנע מההכרה במציאות כבעיה.
מדוע עולה השאלה "מה טוב בלהרגיש רע" וכיצד היא קשורה לסבל?

השיחה מתחילה מהרצון לבחון היפוכים של טוב ורע, ולהגיע בסופו של דבר לשאלה: "מה טוב בלהרגיש רע?". עולה בעיה: יש כאב, אז מה טוב בזה, ומה רע בזה? בהמשך מתברר שהקושי נובע מכך שהאדם מרגיש מגבלה, לא נהנה מהדברים, ולא רוצה את המציאות כפי שהיא.

כיצד המחשבה "אני לא רוצה לסבול" הופכת לאויב העיקרי?

יש דוגמה של אדם שמישהו מרביץ לו. אם הוא שואל את המרביץ "למה אתה מרביץ לי?", ונתקל בתשובה של "לא יודע", ברור שזה לא מתקבל על הדעת. באותה צורה, יש "מישהו" בתוכך (המחשבה שאומרת "אני לא רוצה לסבול") שמכאיב לך. אם לא היתה המחשבה הזאת, לא היה כאב.

למעשה, המחשבה "אני לא רוצה לסבול" היא כמו אויב שמרביץ לך, כי היא יוצרת התנגדות למציאות. כאשר היא מופיעה, נוצר סבל. אם תמחק את המחשבה הזאת, לא תוכל יותר לסבול.

למה לא תמיד אפשר פשוט "לשחרר" את המחשבה?

האדם מבקש לשחרר את המחשבה הזאת של "אני לא רוצה לסבול". אבל לפי ההסבר, המטרה אינה לבטל אותה ישירות, אלא לחקור אותה לעומק. חשוב להתייחס בכובד ראש לשאלה "למה אני לא רוצה לסבול?".

יש שתי אפשרויות התייחסות למחשבה "אני לא רוצה לסבול":
  • זלזול מוחלט: אם באמת מזלזלים בה עד הסוף, אז לא נוצרת שום התנגדות, והסבל איננו.
  • כבוד מוחלט: אם כבר מכבדים את המחשבה "אני לא רוצה לסבול", צריך לחקור אותה לעומק, להבין מי שלח אותה, למה היא שם, מה השורש שלה.
בשני המקרים, יש לנקוט גישה קיצונית באחד הכיוונים כדי לראות תוצאות ממשיות.

למה דווקא שאלה כמו "למה אני לא רוצה לסבול" היא אחת השאלות הרציניות ביותר?

השואל מתאר תחושת בלבול ולא יודע לתת הסבר מדויק לסיבה שהוא לא רוצה לסבול. מוצע לו לקחת את השאלה הזאת ברצינות עצומה, כי היא שאלת מפתח שיכולה לשנות לגמרי את תפיסת הסבל.

ייתכן שגילוי הסיבה יוביל דווקא לסבל גדול יותר, כי האדם יבין שיש לו "סיבה טובה" לא לרצות לסבול, ואז יתנגד עוד יותר לסבל. ומצד שני, יכול להיות שיגלה שהסיבה היא "סתם", ואז ישתחרר לגמרי מהסבל.

הרעיון המרכזי הוא שהאדם לא יודע מראש איזו תשובה תתגלה, אבל עצם החקירה העמוקה יכולה לשנות את יחסו לסבל ולבטל אותו או להגביר אותו, הכל לפי מה שתתגלה.

מדוע הסבל יכול לשמש "זרז" לחקירה ולהפוך לאמצעי להגיע לאמת?

נטען שהרצון להרגיש טוב הוא שיוצר את הרע, כי אם לא היה טוב, לא היה רע. וכאשר הסבל מאוד גדול, האדם מגיע למקום שבו שום דבר לא מספק אותו. דווקא במצב הזה, האדם עלול להתעקש ולחקור את השאלה "למה אני לא רוצה לסבול?" עד הסוף.

מי שמסוגל לסבול כמה שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה, יכול להגיע למצב שבו הוא "אלוהים" מבחינת חוויה, משום שהוא חופשי מהתלות ברצון שלא לסבול. לכן, סבל גדול עשוי להיות מנוע רב עוצמה לחקירה פנימית.

כיצד ניתן לחקור בצורה מעשית את השאלה "למה אני לא רוצה לסבול"?

ישנה הצעה מעשית:
  • לרשום על דף את כל הדברים שגורמים לך להרגיש רע באמת.
  • להתבונן בהם ולשאול: "למה אני לא רוצה לסבול את הדבר הזה?".
  • להרגיש את הסבל תוך כדי השאלה, ולא להסתפק בתשובה אינטלקטואלית שטחית.
  • אפשר גם לבצע פעולה פיזית כמו לנכש עשבים, ובזמן העבודה להתרכז בשאלה "למה אני לא רוצה לסבול?", מתוך הרגשת הסבל עצמה.
כך אפשר להגיע לתובנות עמוקות יותר. ככל שמתעמקים בשאלה, היא הופכת משמעותית יותר, והתשובה שמתגלה יכולה להיות משנה חיים, לטוב או לרע.

האם ניתן להגיע למצב של "אני רוצה לסבול"?

אחת האפשרויות הקיצוניות היא לברר, האם אפשר לשנות את הגישה ל"אני כן רוצה לסבול"? יש דוגמה: "האם אי פעם אמרת, למה שאני לא ארצה לסבול? בא לי לסבול היום, לא סובל מספיק?".

המטרה היא להראות שההיפוך הקיצוני הזה גם הוא אפשרי, ושהחקירה בשאלת ה"רצון" יכולה להוביל למקומות בלתי צפויים. בסופו של דבר, אם מגלים את השורש העמוק, ייתכן שלחלוטין לא תהיה בעיה עם הסבל, או שדווקא תגבר הרגישות אליו, תלוי בתשובה שנמצאת.

כיצד מובילים הספק והבלבול למציאת תשובה עמוקה?

כאשר אדם מרגיש מבולבל ולא מקבל תשובות אינטלקטואליות שמספקות אותו, זה סימן שעליו להעמיק עוד יותר. ככל שעוצמת השאלה גוברת, כך תיתכן חוויה משמעותית יותר ברגע שמתגלה התשובה.

ישנה אפשרות שגם התשובה הסופית לא תהיה "הסבר" במובן הרגיל, אלא מצב של "אי ידיעה" שלמה, שבעצמה עשויה להוביל להקלה או להחרפת הסבל, תלוי בדרך ההתבוננות.

מהי הדוגמה של אליעד על סבל גדול וחיפוש האמת?

אליעד מספר על מצבו האישי: כשהוא חיפש תשובה, הוא סבל עד כדי כך ששום דבר לא עזר לו, ואף הצעה חיובית לא סיפקה אותו. לבסוף התברר לו שהוא בעצם רצה את ה"אין שכל". הוא מציין גם את המלצתו של רבי נחמן: כשמסתבכים, לשאול "מה האמת?" או "בטוח או לא בטוח?". שאלות אלו יכולות לדחוף את האדם לעומק הסבל וגם לעומק החקירה, עד שנחשפות התשובות העמוקות ביותר.

כיצד מסכמים את המסר המרכזי?

המחשבה "אני לא רוצה לסבול" היא שורש הכאב, כי היא יוצרת התנגדות למציאות. מומלץ לחקור בכנות וביסודיות מדוע לא רוצים לסבול, בלי לפחד מהאפשרות לגלות סיבה טובה מאוד או לגלות שזו רק מחשבה ריקה. בשני המקרים, עצם גילוי האמת עשוי לשנות את חוויית הסבל באופן דרמטי, כי כאשר האדם פוגש את האמת, הסבל הופך להיות משהו אחר: או שהוא נעלם, או שהוא מובן ומורגש באופן שעשוי להעצים אותו. כך או כך, החקירה פותחת אפשרות לחיים שונים בתכלית.
שאלה: אני רוצה לעשות סימולציה של היפוכים, טוב ורע, ובסוף להגיע לשאלה, מה טוב בלהרגיש רע? הבעיה היא שכואב לי, מה טוב בזה, ומה רע בזה?

אליעד: מה רע בזה?

שאלה: זה מגביל אותי, שאני לא נהנה מהם.

אליעד: ומה רע בזה, ובסוף מה הבעיה?

שאלה: אני לא רוצה את זה.

אליעד: ומה הבעיה בזה?

שאלה: אני רוצה שיהיה אחרת.

אליעד: אז מה הבעיה, האם חייב להיות מה שאתה רוצה?

שאלה: רצוי.

אליעד: אז הנה המציאות עושה לך הפוך. האם נפתרה הבעיה?

שאלה: בהרגשה לא.

אליעד: אז תגיד מה היא התשובה, מה הבעיה?

שאלה: לא יודע.

שאלה: אני למשל לא רוצה לסבול. למה? לא יודע למה.

אליעד: בא תנסה להבין מה המשמעות של ה"לא יודע". למשל מישהו מרביץ לך, ואתה אומר לו תפסיק, והוא אומר, לא רוצה. ואתה שואל אותו, למה אתה מרביץ לי? והוא עונה שהוא לא יודע. האם היית מקבל את זה.

יש בתוכך כוח שאומר שהוא לא רוצה לסבול. עכשיו, הלא רוצה לסבול, זה כאילו להגיד לך, תיסבול.

להגיד, אני לא רוצה לסבול, זה כאילו להרביץ לך. המחשבה שאומרת, אני לא רוצה לסבול, היא מרביצה לך, כי אם היא לא הייתה, לא היה כואב לך.

כשאתה אומר, אני לא רוצה לסבול, המחשבה שאומרת שהיא לא רוצה לסבול, היא עצמה מרביצה לך.

אתה יודע מי מרביץ לך? רק המחשבה שאומרת, אני לא רוצה לסבול. כי אם אני הורג את המחשבה שאומרת ש"אני לא רוצה לסבול" אתה לא יכול יותר לסבול.

אז מי האויב המרכזי שלך? המחשבה, התפיסה שאומרת שהיא לא רוצה לסבול.

יש מישהו בתוכך, המחשבה שאומרת שהיא לא רוצה לסבול, היא אחראית לכל הסבל שהיה לך אי פעם, ואם אי פעם תסבול, זה יהיה רק בגללה.

תבין שזה סוג של אויב שהוא השורש של הסבל.

שאלה: מה שהבנתי, שכאשר אני אומר שאני לא רוצה לסבול, למעשה אני כבר מתנגד, אני מתנגד למציאות. אז איך אני משחרר את המחשבה הזאת?

אליעד: אי אפשר. המטרה כאן היא לא לשחרר את המחשבה, אלא המטרה שלי היא לגרום לך להתייחס למחשבה בצורה אחרת.

כאשר אני שואל אותך למה אתה לא רוצה לסבול? את עונה לי שאתה לא יודע. אני רוצה שתקח ברצינות את השאלה הזאת, ותחקור אותה ותפצח אותה, זאת שאלה רצינית ביותר, אם יש שאלות רציניות, זאת אחת מהם.

למה אני לא רוצה לסבול? זוהי שאלת מפתח. ואתה לא מתיחס ברצינות למחשבה הזאת.

אם באמת לא היה אכפת לך מהשאלה הזאת, והיית מתייחס אליה בזלזול, זה טוב מאוד. למשל מרביצים לך, ובאה מחשבה שאומרת, אני לא רוצה לסבול, אז אתה מזלזל במחשבה, אין לך כוח אליה, לזלזל במחשבה עד הסוף.

אבל אתה, אם מרביצים לך, והיא אומרת שהיא לא רוצה לסבול, אתה מתייחס למחשבה בכבוד, כן נכון, אני לא רוצה לסבול, זה לא טוב שאני סובל.

אז אם אתה מתיחס למחשבה בכבוד, אז תכבד אותה יותר, תבין למה היא פה, מה היא עושה פה, איך הגיע לפה? אבל אתה מזלזל, לא אכפת לך.

אל תזלזל, זוהי מחשבה רצינית.

אם אין לך כוח לבדוק, אז זלזל בה, אבל עד הסוף.

אם אתה מוחק את המחשבה שאומרת, אני לא רוצה לסבול, באותה שנייה אתה אלוהים. אתה לא צריך יותר לעשות כלום.

בשנייה שאתה אומר, לא אכפת לי מהמחשבה שאומרת שהיא לא רוצה לסבול, אז אין לך יותר שום חסרונות, שום בעיות, שום שאלות, שום דבר.

ולכן צריך לגלות מי שלח את המחשבה הזאת אליך.

האם במקום לחשוב, אני לא רוצה לסבול, - האם אתה יכול להגיד, אני רוצה לסבול.

קרה פעם שאמרת, למה שאני לא ארצה לסבול, אני רוצה לסבול, בה לי לסבול היום, לא סובל מספיק. הסבל טוב.

אני רוצה להביא אותך למצב שאתה תחליט לגלות מאיפה באה המחשבה, אני לא רוצה לסבול.

המטרה שלי זה לא לענות לך על השאלה, מדוע אתה לא רוצה לסבול. המטרה שלי היא לגרום לך להתיחס אחרת לשאלה, למה אני לא רוצה לסבול?

התשובה תגיע לך, אחרי שתשאל אחרת את השאלה.

המחשבה שאומרת, אני לא רוצה לסבול, תרגיש את העוצמה שלה, וכאשר אתה שואל, תשאל ברצינות.

זאת שאלה, שאם תגלה את התשובה עליה, יכול להיות ש...

שאלה: שאני לא אסבול.

אליעד: זאת שאלה שיכולה לשנות לך את החיים.

אם תמצא תשובה, למה אתה לא רוצה לסבול, אולי אתה תמצא תשובה שאתה תסבול עוד יותר, גרוע, תסבול פי מאה מיליון ממה שסבלת קודם. למה? כי אולי התשובה שגילית תמרר לך את החיים.

למה? כי היום כשאתה שואל, למה אני לא רוצה לסבול? ואז יש לך תשובה שאולי זה סתם. אז אם תגלה שזה סתם, אז לא תסבול יותר. אבל מאוד יכול להיות שיש סיבה מאוד טובה, למה אני לא רוצה לסבול, ואף אחד לא ישנה את דעתי, ואז אתה תסבול, תסבול.

השאלה, למה אני לא רוצה לסבול? היא בעצם מבטאת את זה שאתה בעצם לא מקבל באופן מחויב את זה שאתה רוצה לסבול.

אתה שואל, למה אני לא רוצה לסבול, האם אני חייב לסבול, אולי אני יכול שלא יהיה אכפת לי לסבול, אולי אני יכול לא לרצות שלא לרצות לסבול?

היום שאתה סובל, אתה לא באמת יודע למה אתה לא רוצה לסבול, ואז אתה יכול להגיד, אולי אני סתם משוגע שלא רוצה לסבול?

עכשיו, אם תגלה שאתה סתם משוגע שלא רוצה לסבול, אז הרווחת.

אבל מאוד יכול להיות שתגלה, שזה שאתה לא רוצה לסבול, זה לא סתם, אלא שאתה חכם ואתה לא רוצה לסבול מסיבה מאוד ברורה. ואז זה יגרום לכך שאם תסבול, אתה תסבול הרבה יותר. יהיה לך יותר התנגדות לסבל, כי אתה גם יודע למה אתה לא רוצה לסבול. עכשיו תהיה לך סיבה יותר חזקה לזה שאתה לא רוצה לסובל.

אם הוא ימצא תשובה מוחלטת, לשאלה למה הוא לא רוצה לסבול, הוא לא ידע כלום. לא דברתי על זה. זה משהו אחר, שכבר לא משנה לך או להגיד שאני רוצה לסבול, זה רק מילים.

במוגדרים יש את כל האופציות.

באתי להגיד, שכול האפשרויות פתוחות. בסוף לא בטוח שזה רק טוב.

ואם תגיד, אני רוצה את האמת, ולא אכפת לי מה התוצאה, אז יש סיכוי גדול יותר שתמצא את התשובה. אתה רוצה את האמת ולא מפחד מהתוצאות.

ועכשיו נעשה ההפך, אתה יודע מה יקרה בסוף, אחרי כל המצבים באם תסבול או לא תסבול? אתה תדע את האמת, למה אתה לא רוצה לסבול.

אם תשאל, ותגלה את התשובה, התוצאה לא משנה, אבל השגת את האמת ואתה יודע בוודאות מה האמת. אם תדע את האמת, הסבל לא יטריד אותך יותר.

שאלה: אני מרגיש מבולבל עכשיו.

אליעד: יכולתי לתת לך עכשיו הרבה סיפורים, למה אתה לא רוצה לסובל, אני מרכזתי אותך לעצמך, שתחזור לשאלה, למה אני לא רוצה לסובל, ותשאל אותה בצורה יותר חזקה.

לתת לך תשובה לשאלה, זה לתת לך עוד תאוריות ועוד פירושים. ולכן אני מציע לך לשאול את השאלה אחרת, עד שאלוהים ישמע אותה, לשאול מעומק הלב.

למשל, אם אתה שואל, למה אני לא רוצה לסבול? אתה מתבונן ושואל, האם אני בכלל קיים? האם אני בטוח שאני רוצה? ואז עולה לך תשובה שאתה לא יודע, ואז אין שאלה. אבל זה לא מספק אותך, כי לא באמת אתה לא יודע כלום.

המסר אומר, שאם תשובות אינטלקטואליות לא מספקות אותך, אז תשאל יותר עמוק את השאלה.

עוצמת חווית התשובה היא לפי עוצמת השאלה.

ועכשיו, איך אפשר לשאול את השאלה עמוק יותר? אם אתה באמת רוצה למצוא תשובה, למה אני לא רוצה לסבול, לך לשדה תנכוש עשבים, ותוך כדי זה שאתה נוכש עשבים, תשאל למה אני לא רוצה לסבול? זה הרבה יותר אפקטיבי.

קח דף ותרשום את כל הדברים שגורמים לך להרגיש רע. ואם אין לך מה לרשום, אז אל תבלבל את המוח. אתה מקיף את כל הרע בעיגול, ושואל למה אני לא רוצה לסבול? ואתה מרגיש את זה, אתה רואה את הסבל, ושואל, למה אני לא רוצה לסבול?

תשאל את השאלה על משהו שאתה ממש סובל.

מי שלא מסוגל לסבול, כמה שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה, לא מסוגל להיות אלוהים. הסבל הוא כמו זרז להפוך להיות אלוהים.

הרצון להרגיש טוב, זה הרע שיוצר את הסבל. אם לא היה טוב לא היית יכול להרגיש רע.

שאלה: אני אוד סבלתי, אז איך זה לא עשה לי טוב?

אליעד: לא סבלת מספיק. כאשר אני חיפשתי, כל כך סבלתי שלא היה שוב דבר בעולם שהיה יוכל לעשות לי טוב. אמנם זה לא היה מאה אחוז, כי במאה אחוז לא הייתה שאלה, אל זה התקרב לגבול. אפילו אם אלוהים היה בא ואומר לי, מה אתה רוצה, תקבל הכל, מבחינתי שוב דבר לא היה עוזר לי.

שאלה: מה רצית?

אליעד: לא ידעתי מה רציתי, אך בסוף התברר שרציתי את האין שכל.

רבי נחמן אמר, אם תסתבך, תשאל מה היא האמת? בטוח או לא בטוח? וזה מה שעשיתי.

בסבל, מספיק שיש מחשבה אחרת שעושה לך טוב, זה סימן שלא סבלת עד הסוף.
מה האמת טכניקות למה היא ריכוז חיוביות לא רוצה את המציאות למה אתה לא מבין את שורש בטוח או לא בטוח דוגמאות סיבות אושר אושר אמיתי איך להיות איך להיות מאושר איך להיות מאושרים אמת אתה לא רוצה אתה לא רוצה לסבול הבנה הרגשה הרגשת התאמה התאמה בין הבנה לחוויה התאמה בין חוויה להבנה התמודדות התמודדות עם כאב התמודדות עם כאבים חוויה חוויות חווית חיבור הרגש והשכל חיבור השכל והרגש כאב כאבים כיצד להיות מאושר לא רוצה להרגיש לא רוצה להרגיש רע לא רוצה לסבול להיות מאושר להיות מאושרים להרגיש להרגיש טוב להרגיש רע להתמודד להתמודד עם כאב להתמודד עם כאבים למה אתה למה אתה לא למה אתה לא רוצה למה אתה לא רוצה לסבול לסבול לשאול לשאול מעומק הלב לשאול שאלות מאושרים מהו סבל מהו סבל מוחלט מוחלט מוחלטות מעומק הלב סבל סבל מוחלט עומק עומק הלב רגישות רגש רגשות רוצה רוצה להרגיש רוצה להרגיש רע רוצה לסבול רצון שאלה שאלות תחושה תחושות תחושת
מסע אל האין סוף, איך לחקור לעומק? איך להעמיק יותר? עומק המחשבות, עומק הרגשות, שורש המציאות, להבין את האין סוף, להיות אין סופי, אין הבדל בין יש לאין, להטיל ספק בספק, אחדות ההפכים
מסע אל האין סוף, איך לחקור לעומק? איך להעמיק יותר? עומק המחשבות, עומק הרגשות, שורש המציאות, להבין את האין סוף, להיות אין סופי, אין הבדל בין יש לאין, להטיל ספק בספק, אחדות ההפכים
... אל האין סוף, איך לחקור לעומק? איך להעמיק יותר? עומק המחשבות, עומק הרגשות, שורש המציאות, להבין את האין סוף, להיות אין סופי, אין הבדל בין יש לאין, להטיל ספק בספק, אחדות ... האין סוף, יש להטיל ספק בעצם קיומן של שתי תחושות נפרדות. למשל, כשאדם אומר יש לי ואין לי, עליו לבדוק לעומק את התחושה עצמה - אולי יש ואין הן אותה תחושה בדיוק. כאשר נעלם ההבדל בין שתי התחושות הללו, האדם מתחיל ...
האם ככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו? האם אפשר להרגיש פחות רע דרך חקירה של מחשבות רעות? כמה עמוק צריך לחקור כדי שלא יכאב? מה המטרה של החקירה? האם צריך להגיע לסוף? האם אפשר לחשוב על מחשבה בלי מחשבה קודמת? איך הרע נעלם דרך החקירה? למה חקירת מחשבות מחלישה פחדים? האם יש סוף לחקירה פנימית? כמה עמוק לחקור?
... ככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק , ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו? האם אפשר להרגיש פחות רע דרך חקירה של מחשבות רעות? ... איך הרע נעלם דרך החקירה? למה חקירת מחשבות מחלישה פחדים? האם יש סוף לחקירה פנימית? כמה עמוק לחקור? האם יהיה נכון לומר, שככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו? אז ברמת העיקרון, מי שיחקור עד הסוף של אין הבדל בין ... לפעמים נהיה יותר רע או פחות רע. מה שכן, בוודאות, ככל שמעמיקים, מתקרבים לנקודה שדברים מתחילים לאבד משמעות, והפירושים נעלמים ואז הרע נעלם. זה בטוח נכון. באיזה עומק? כל מקרה לגופו. האם כאשר הרע נעלם, מרגישים טוב או רק שלא מרגישים רע? זה כמובן עניין אחר בפני עצמו ויש בזה כל מיני אפשרויות. אז לאיזה עומק צריכים לחקור כדי לא להרגיש רע? תשובה: כמה שתרצה עד שיספיק לך לפי רצונך להחליש את התחושה הרעה שלך. זה יכול להיות קצת או הרבה או מה שתרצה, כרצונך החופשי. האם אפשר להרגיש טוב יותר באמצעות חקירת מחשבות רעות לעומק? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה עם השאלה המרכזית: האם ככל שאדם מעמיק לחקור את מחשבותיו ... באופן מוחלט. לפי דבריו: ככל שתחקור יותר, הפחד יתחיל להיחלש באופן אוטומטי. עם זאת, הוא מבהיר שאין חוקיות אחת לגבי השלב שבו זה יקרה. כל אדם יגיע לנקודה הזאת בעומק אחר, ויעצור את התהליך בהתאם לרצונו האישי. האם נעלם הרע או שמתחילים להרגיש טוב? אליעד מסביר ... מבחין היטב בין להרגיש טוב לבין לא להרגיש רע. המצב בו התחושה השלילית מתפוגגת אינו מבטיח תחושה חיובית אוטומטית, אלא בעיקר מצב נייטרלי של אפס תחושות שליליות. עד איזה עומק צריך לחקור כדי להרגיש טוב? אליעד מציין שאין גבול חד - משמעי לשאלה כמה עמוק צריך לחקור. זהו ... אם הבחורה חוקרת מדוע היא מרגישה רע, תחילה היא תגיד כי הוא עזב אותי. אם תחקור עוד, תגלה סיבות עמוקות יותר כמו כי הוא מזכיר לי שאימא שלי לא אהבה אותי. כך, חקירה לעומק יכולה להביא להחמרה זמנית של התחושות הרעות. אך אם היא ממשיכה בחקירה מספיק עמוק, היא עשויה ... לשאול למה זה גורם לי להרגיש רע? ואם ימשיך לחקור, הוא עשוי להבין שזה נוגע לפחד עמוק יותר, כמו להרגיש שאני אפס או שאין טעם לחיים. אך ככל שהחקירה תימשך, האדם יגיע לעומק שבו כבר אין תשובות. שם בדיוק המחשבות מתפוגגות, והתחושה הרעה נעלמת מאליה. האם יש חוקיות למה ... מה המשמעות של ביטול ההבדל בין טוב לרע? האם אפשר להרגיש פחות רע דרך חקירה של מחשבות רעות? השיחה מתחילה בשאלה כללית: האם ככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, כך התחושות הרעות שלו ייחלשו? והתשובה שאליעד נותן, כוללת כמה שכבות של הבנה. מה קורה כשחוקרים מחשבה רעה לעומק? אליעד מסביר שכאשר חוקרים מחשבה שעושה רע, לא בהכרח נהיה פחות רע מיד. לפעמים, להיפך - ככל ... צריך לחקור כדי שלא יכאב? לדברי אליעד: כמה שתרצה עד שיספיק לך לפי רצונך להחליש את התחושה הרעה שלך. כלומר, אין כלל אחיד - כל אדם, לפי כמה שהוא רוצה לחקור, יגיע לעומק אחר של פתרון. יש אנשים שהחקירה המועטה תספיק להם כדי להירגע, ויש כאלה שיצטרכו להעמיק הרבה ... לשאול: למה זה גרם לי להרגיש רע? אולי כי אני מרגיש שאני אפס. ואז, למה אני מרגיש שאני אפס? אולי כי אני מרגיש שאין טעם לחיים. כלומר, דרך שאלות חוזרות מגיעים לכל מיני עומקים, עד שמגיעים גם לעומק שבו כבר אין יותר מה להיאחז בו, ושם מתרחש שינוי בתחושת הרע. איך הרע נעלם דרך החקירה? החקירה ...
מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
... תחילה הוא עוסק בנושאים חיצוניים כמו צפייה בסרטים, תוך שהוא מבין את העומק שמאחורי התמונה החיצונית. ככל שהוא המשיך בעבודה פנימית והעמיק, הוא הגיע להבנה שאין שום דבר שמחוץ לתודעה. אליעד ... כאשר בתחילה הוא התעסק בנושאים חיצוניים כמו צפייה בסרטים והבנה של עומק מעבר לתמונה החיצונית. ככל שהלך והעמיק בתהליכים, הוא הגיע להבנה שאין שום דבר שמחוץ לתודעה. ככל שהוא התרחק ... בתהליכים, ולמשל כשראיתי סרט, ראיתי את מה שיש מאחורי הסרט, ראיתי עומק מסויים. ואחר עוד עומק ועוד עומק, עד שהגעתי למצב שראיתי את המהות והצורה וזה התאחד. ולא ידעתי כלום. אבל כשלא ידעתי כלום, בעצם סך כל הדברים ... ולכן יש שני תהליכים, כדי שהשכל יתחבר ליש ואין, השכל צריך להכנס לעומק, כי רק בעומק הוא יראה שאין הבדל בין יש לאין. אבל כדי שכול השכל יתחבר לשלמות בשלמות, כל התהליכים צריכים להתחבר לקצה. אם יש ... אני למשל, כל מחשבה שקפצה לי לראש, אני ראיתי בתוכה, זה סוג של עומק מסויים, ראיתי את האין הבדל בין יש לאין. יש אנשים שאומרים שכדי להרגע הם צריכים למשל לקרוא ספר, או לעשות ... ובלי להגיד שבסוף אתה מת. ואז אתה גם יכול לדבר איתו על החלון, וגם בעומק אחד פנימה אתה רואה את האחד. אתה יכול להזדהות שיש פה חלון, אתה יכול להזדהות שהחושים עובדים, אתה יכול להזדהות ... אני לא רוצה שהוא יסגור את החלון. יש כאן שני תהליכים, תהליך אחד זה העומק, שאתה צריך להגיע בעומק למקום שאין הבדל בין יש לאין, והתהליך השני זה שאתה צריך לראות זאת דרך התהליכים עצמם. אחרי שקוראים את הספר ...
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 1
... בסופו של דבר האדם מגיע לרמת עומק מאוד גדולה של הבנת המציאות. ושם האדם מגלה את הסוד האמיתי של ... הזה גורם לכך שכאשר האדם מתקרב לעומק החוכמה ולעומק הכרת האני שלו, ולעומק הבנת המציאות, הרי שמה שקורה בעצם, זה שהאדם מתקרב ומגיע לשורש ... גם בהבנת הסיבה הראשונה, גם בה יש עומק גדול. כי מי שרוצה לגלות ולהבין את הסיבה הראשונה, עליו לנסות ... הזמן ושל המקום. ויש כאן עוד רמת עומק נוספת, והיא כי גם למקום וגם לזמן, גם להם יש סיבה. כי יש סיבה ... הזמן ושל המקום. ויש כאן עוד רמת עומק יותר גדולה, והיא שגם הסיבה הראשונה של הזמן והמקום, גם היא ...
איך לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות?
איך לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות?
... גם את האפשרויות היותר הזויות והדמיוניות. לדוגמה, החקירה אחרי האם הקירות מדברים או האם יש חוצנים, חלק מהתהליך של חיפוש האמת. אם המטפל מסוגל להיכנס לעומק השאלות הללו מבלי לאבד את החשיבה ההגיונית, הוא יכול לסייע למטופל לחזור לחשיבה בריאה. כיצד להימנע מלהיסחף לעולם המשוגע? אליעד מציין את הבעיה הגדולה של מטפלים ... ולהזדהות עם המצב ההזוי של המטופל. מתי זה לא יקרה? אם נמצא אדם שחוכמתו או יכולת החשיבה ההגיונית שלו כה גבוהה, ייתכן שלא תהיה לו שום מגבלה להיכנס לעומק ראשו של המטופל, להבין את עולמו ולהוביל אותו החוצה אל עבר שפיות מלאה. אדם כזה, לפי ההסבר, הוא מישהו בעל היגיון של 100 מתוך 100. במצב כזה, לא משנה כמה המטופל ... המטפל יגיד: אתה טועה ואין שום סיכוי לחוצנים, הוא לא באמת יצליח לעזור, כי האדם הפרנואידי מרגיש שיש היגיון בהנחת החוצנים. רק אם המטפל מסוגל להיכנס אל עומק החשש של המטופל, לעבור עם החשיבה עד קצה הגבול, ואז להאיר לו כיוונים לוגיים חלופיים, אפשר ליצור תהליך שינוי. הקשר לחיפוש האמת ולדוגמה על בדיקת כל האופציות כאן ... כלים התנהגותיים או תמיכה רגשית, אבל לא יגיע לרמת ריפוי מלאה. מטפלים רבים בעצמם חוששים משיגעון, כי הם יודעים בתוכם שאינם לגמרי חסינים. ברגע שיכנסו לעומק ראשו של המשוגע, הם עלולים להיסחף גם כן, עקב אותה דוגמת מים חמים וקרים. אם הם היו חזקים מספיק, כלומר, בעלי היגיון מוחלט, הם לא היו מפחדים לדבר לעומק עם כל חולה נפש, כי אין שום סיכוי שישתגעו. לכן, כדי להגיע לטיפול במאה אחוז הצלחה, נדרש אדם עם היגיון מושלם, או לפחות היגיון גבוה יותר מאשר עוצמת חוסר ההיגיון ... מה באמת נדרש כדי להיות גדול מספיק כדי לרפא אחרים? נדרש אדם שלא מפחד להיכנס לפרטי הפרטים של המחשבה המשוגעת, כי הוא באמת בחן את הכל, הוא יודע ללכת אל עומק ההיגיון המופרך ביותר, ועדיין להישאר בבהירות מלאה. אדם כזה יכול להקשיב למי שמדמיין שהקירות מדברים, ואז לומר: בוא נראה, אולי הקירות באמת מדברים, ולערוך בדיקה ... ההשפעה ההדדית: אם החרדה של המטופל גדולה מן הרוגע של המטפל, הרוגע עלול להיפגם. השוואה לשאלת עד כמה אדם באמת יכול לחולל שינוי בסביבתו מופיעה שאלת עומק כללית: אדם בטוח שהוא אופטימי, חזק ומלא ביטחון, אבל איך יידע באמת אם זו האמת? המבחן הוא לפגוש מישהו מאוד פסימי, שונא את החיים, מתעב כל דבר, ולראות אם המפגש ... כוח לוגי עליון, אפשר לרפא גם מצבים חמורים לחלוטין. דוגמה להרחבת הרעיון על הפסיכיאטר והפחד שלו פסיכיאטרים, לפי התפיסה שהוצגה, לעיתים חוששים משיחות עומק ללא גבולות, כי הם חשים שעל אף הידע האקדמי והקליני שלהם, הם אינם נמצאים בחסינות מוחלטת מהתהיות והדמיונות של המטופל. לכן יש שימוש בטכניקות הגנה, מגבלות ומסגרות ...
הסוד של הסיבה הראשונה - מה יש מאחורי ולפני הסיבה הראשונה של כל הסיבות? האם יש סיבה לכל דבר?
... הראשונה של כל הסיבות. וכאשר האדם מחפש ומנסה להבין מהי הסיבה הראשונה, וכאשר האדם מנסה להעלות השערות שונות לגבי הגדרתה של הסיבה הראשונה, על האדם להתבונן יותר לעומק, ולנסות לשאול את עצמו, מפני מה בכלל ... זו שאחראית לתוצאה? ועל האדם לנסות להתבונן היטב על החיבור שבין הסיבה לבין התוצאה. ועל האדם לנסות לגלות, מה בעצם מדביק ומחבר את הסיבה לתוצאה? כי יש כאן רמת עומק נוספת, והיא שבעצם התחלנו בכך שהאדם מחפש ... בכלל מגיעה הסיבה הראשונה עצמה. דהיינו, מה השורש והסיבה שבכלל יש סיבות. ועל האדם לנסות להתבונן על מהותה של סיבה, כדי לנסות להבין איך היא נוצרת. אבל יש רמת עומק נוספת, שהיא שעל האדם לנסות להבין האם ... לא הרגע הקודם לו, אלא איזה משהו שנמצא מחוץ לציר הזמן. ושהוא הסיבה לכך שכל רגעי הזמן הם כפי מה שהם, בלי קשר סיבתי בין רגעי הזמן השונים. וכדי להבין את כל זה לעומקו, לשם כך יש להתבונן על מהותם של האירועים ... הזמן. כי קיומם של האירועים, תלוי בקיומם של זמן ומקום. וכדי להבין את המהות האמיתית של האירועים, לשם כך יש להבין את המהות של הזמן ושל המקום. ויש בזה עוד רמת עומק, והיא שמצד האמת, גם הזמן והמקום גם הם ... אז מדוע באמת אין רק מרחב מקום בלי זמן? וגם להפך, האם יכול להיות זמן בלי מקום? וכיוב שאלות שונות שאמורות לעזור לאדם להבין מהם הזמן והמקום. ויש בזה עוד רמות עומק. כי נניח שהזמן והמקום נמצאים בתוך מימד ...
ניקוי רעלים ושטיפת מוח ונפש טובה - איך לעשות ניקוי אמיתי?
... ללא שום צורה והגדרה, אפילו ללא הגדרת תודעה עצמית. והמקום היחיד שבו נמצאת האחדות של המציאות, היא רק בתוך עומק פנימיות האני של האדם, או רק בתוך עומק פנימיות האני של כל ישות וישות. אך האדם אינו יודע את מהותו, והאדם מסתכל מעצמו החוצה בלבד, אך האדם לעולם לא רואה ולא יודע מה הוא היה לפני שהוא היה כתודעה. כי שם אין שום ... השכל שלו, כמה שיותר. ובפועל, על האדם ללמוד כל דבר ודבר בעולם שמחדש לו משהו. אבל על האדם להתבונן תמיד, אל תוך עומק השכל שאותו הוא לומד, ולהישמר לנפשו פן ושמא תדבק בו אפילו מעט אמונה שקרית שאינה נכונה. כי כאשר יש אמת, אין שום אמונה כלל. ואו שיש אמונה, או שיש אמת. והאמת, היא התרופה ... עם כלי הבדיקה של החכם האמיתי. ובפועל, על האדם להתמיד ולשנן ולהעמיק את כל מחשבתו בתוך השכל של החכם האמיתי. כי בעומק השכל של החכם האמיתי, שם נמצא האוצר הגדול. והאוצר הגדול, נמצא בעומק הסופי של כל הדברים שנמצאים בעולם. אלא שהשכל של החכם האמיתי, הוא קרוב יותר בלבושים החיצוניים שלו, אל האוצר של המציאות, יותר מאשר כל דבר אחר שיש בעולם. כי יש דרגות ... בעוצמה חלשה יותר. ועל האדם לשטוף את מוחו ואת מחשבתו ואת נשמתו, עם השכל של החכם האמיתי, ולהתבונן תמיד אל תוך עומק פנימיות כוונת דברי החכם האמת. דהיינו, לשאול תמיד, מפני מה החכם אמר את דבריו כך ולא אחרת? ומפני מה העצה היא כך ולא אחרת? ולמה ומה הסיבה, שהחכם אמר כך ולא אחרת? ומי ...
מנטורים ומניפולציות, איך לגרום לאנשים להקשיב לך? איך לגרום לאנשים ללכת אחריך? יופי או אופי, עטיפה או תוכן, נראות חיצונית, שקרים של מנטורים, מניפולציות של מנטורים, מניפולציות של מנהיגים, מניפולציות והשפעה על אנשים, NLP
מנטורים ומניפולציות, איך לגרום לאנשים להקשיב לך? איך לגרום לאנשים ללכת אחריך? יופי או אופי, עטיפה או תוכן, נראות חיצונית, שקרים של מנטורים, מניפולציות של מנטורים, מניפולציות של מנהיגים, מניפולציות והשפעה על אנשים, NLP
... יותר בהופעה החיצונית, כך בדרך כלל יש פחות השקעה בתוכן עצמו. מדובר במציאות שבה המשאבים המוגבלים של זמן, אנרגיה וכסף מתפנים לעיתים לעטיפה החיצונית על חשבון עומק התוכן. לדוגמה, אם מישהו משקיע הרבה בהופעה החיצונית, במיקום המרשים ובאפקטים ויזואליים, זה עשוי להוות כתחליף לחוסר בעומק רעיוני או תוכן איכותי. אליעד ... המילולי. המטרה היא לשאול את עצמך: האם זה הגיוני? האם יש תוכן ממשי מאחורי הדברים, או שההיגיון מוסתר מאחורי הצגת הדברים בצורה מרהיבה? כהן מציע לבחון את המסרים לעומק לפני שמתרשמים מהמראה החיצוני ... לו יותר, גם אם התוכן שלו דל או לא בהכרח הגיוני. איך העטיפה החיצונית משפיעה על התוכן? ברוב המקרים, ככל שמשקיעים בעטיפה החיצונית, כך זה עלול לבוא על חשבון עומק התוכן. ניתן להסביר זאת בכך שלכל ... להשקיע - אי אפשר להשקיע את כל המשאבים בכל הכיוונים בו - זמנית באותה מידה. לכן, אדם שמשקיע המון בהופעה חיצונית, בדרך כלל יעשה זאת על חשבון משהו אחר, כמו פיתוח עומק פנימי או שיפור היכולות ... חיצונית לא בהכרח משקפת תוכן איכותי. אפשר, למשל, לכבות את המסך כשצופים בסרטון ולהקשיב רק לתוכן המילולי: עד כמה הדברים שנאמרים הגיוניים? האם הם מבוססים על עומק או שהם רק נשמעים משכנעים בזכות ... ברורה - יותר השקעה בעטיפה כדי לפצות על תוכן בינוני או דל. לבסוף, ניתן להעמיק בנושא על ידי תשומת לב לתוכן במקום להתפעל רק מהחיצוניות, לבחון טענות והסברים לעומק, ולחפש את ההיגיון והרלוונטיות של הרעיון בפועל במקום להסתנוור מהצגת הדברים בצורה מרהיבה. מניפולציות בתקשורת בין - אישית כיצד לזהות שכנוע שטחי לעומת שכנוע עמוק יחסי תוכן מול תדמית כלים להבחנת עומק רעיוני אופי או יופי, יופי על ...
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 3
... קיומו של אין, גם הוא רק אפשרי המציאות ולא מחויב המציאות. כי כמו שיש אין כך גם ישנו היש. ומאחר שקיים הפך ושונה של האין, אכ גם קיומו של האין גם הוא לא מוכרח. ויש עומק יותר גדול ממנו. ויש כאן עוד רמת עומק עוד יותר גדולה, והיא שבעצם האדם מחפש את מחויב המציאות. דהיינו, האדם מחפש את הנמצא הראשון, ... כי כל זמן שיש דבר נוסף שהוא לא מחויב, הרי שתמיד אפשר לשאול מה הסיבה של המחויב עצמו? בדיוק כמו שאנחנו שואלים מה הסיבה של הסיבה הראשונה עצמה. ויש כאן עוד רמת עומק, והיא שבשכל האנושי ניתן להבין גם, כי כל זמן שיש תוצאה, לא יכולה להיות סיבה ראשונה. בדיוק ... גם את הסיבה שבגללה הסיבה היא הסיבה של התוצאות שאחריה ולא אחרת. ומי שמתבונן בכל הדברים האלו, נדמה לו שהם עמוקים. והם אכן עמוקים ויש בהם סודות גדולים ועוד רמות עומק שונות שלא נכתבו כאן, ושאותם האדם מגלה רק אחרי שהוא מקבל את השכל האין סופי. אבל כל הדברים ...
הסוד של האין סוף - מדוע *אין* אפשרות ליהנות מהאין סוף? איך *כן* ליהנות מהאין סוף?
... אך כל חלק ממנה הוא לחלוטין סופי ולא אין סופי. והדבר הזה אומר, שיש נקודת עצירה שממנה האדם לא יכול להתקדם. כי יש לדוגמה רמת עומק של הבנת המציאות, שהאדם לא מסוגל להתקדם אל מעבר אליה. כי השכל של האדם ... יש סיבה אחרת לפניה עד אין סוף. ויכולת התפישה של האדם מוגבלת, והאדם לא יכול להעמיק את מחשבתו ולהגיע אל האין סוף. ויש רמת עומק כלשהי, שבה האדם פשוט נעצר ושממנה האדם לא יכול יותר להתקדם. והבעיה הזאת ... לחדש להם משהו. וגם בתחום העיוני, ככל שהאדם חכם יותר, כך קשה לשמח אותו באיזה מידע נוסף. כי כל מידע חדש, הוא תמיד באותה רמת עומק. וכדי שהאדם יתלהב ממידע חדש, לשם כך על המידע להיות יותר עמוק וכולי. ... וכולי. ועוד עצה יעוצה בדבר הזה, היא שאם האדם פיקח, עליו לנסות למצוא חכם אמיתי שכבר עבר את כל זה, ולנסות להתבונן היטב על עומק פנימיות השכל והעצות של החכם האמיתי. כי כל העצות של החכם האמיתי, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אושר, לא רוצה לסבול, לשאול מעומק הלב, התאמה בין הבנה לחוויה, למה אתה לא רוצה לסבול? מהו סבל מוחלט? לא רוצה להרגיש רע, אושר אמיתי, איך להיות מאושר? התמודדות עם כאב, להרגיש טוב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עומק, איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: עומק, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל, מאמן אישי קריירה, מומלץ בתחום עומק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3130 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 00:37:13 - wesi1