אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עד הסוף ✔מבצע עמוד ענן, המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, כיפת ברזל, שלום או מלחמה, מנהיגות, החמאס, הפסקת אש, פוליטיקה, מדינת ישראל, עופרת יצוקה, הגנה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
58:31מבצע עמוד ענן, המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, כיפת ברזל, שלום או מלחמה, מנהיגות, החמאס, הפסקת אש, פוליטיקה, מדינת ישראל, עופרת יצוקה, הגנה או התקפה, ללכת עד הסוף, מלחמה בטרור
מה המשמעות הרוחנית של מבצע עמוד ענן לפי אליעד כהן?

אליעד כהן משתמש במבצע "עמוד ענן", שהתרחש בעזה, כמטאפורה למצבים פנימיים של האדם ולדרך בה האדם מתמודד עם הקונפליקטים הפנימיים שלו. הוא מסביר שהאירועים המדיניים והצבאיים, כמו התקפה והגנה, מלחמה ושלום, חפים מפשע וטרוריסטים, הם השתקפות מדויקת למאבקים הפנימיים בתוך הנפש של כל אדם.

מה זה עמוד ענן ברמה הפנימית?

אליעד מתייחס לעמוד הענן המקורי, שהיה לבני ישראל במדבר, ומסביר שהוא מסמל סוג של הגנה או הכוונה, שדרכו אפשר להבין את המציאות טוב יותר. אך השאלה העיקרית היא מדוע מבצע מודרני נקרא בשם תנ"כי זה. לפי אליעד, הדבר מרמז על כך שכל המציאות, כולל מלחמות, מטרתה לגרום לאדם להתבונן על החיים וללמוד מהם שיעורים פנימיים.

מדוע לא הולכים עד הסוף במבצעים הצבאיים?

אליעד מציין שהבעיה המרכזית במבצעים כמו "עמוד ענן" או "עופרת יצוקה" היא חוסר הרצון להחליט באופן מוחלט מה רוצים להשיג. הממשלה לא באמת מחליטה האם היא רוצה לחסל את האויב או להגיע לפתרון סופי אחר, ולכן המצב חוזר על עצמו שוב ושוב. הדבר משקף את חוסר ההחלטה אצל האדם עצמו, כאשר הוא מתמודד עם פחדיו ורגשותיו: הוא לא בטוח אם עליו להילחם בהם עד הסוף או לקבל אותם ולהשלים איתם.

למה קשה להחליט לפגוע בחפים מפשע?

אליעד מסביר שהקושי להחליט לפגוע בחפים מפשע מבטא קושי פנימי של האדם לפגוע בחלקים מסוימים בתוכו, גם אם הם מפריעים לו. הרצונות הטובים מתערבבים עם הרצונות הרעים, ואדם חושש שאם יפגע ברצון אחד, הוא יפגע גם ברצון אחר, טוב יותר, שנמצא לצדו. זוהי האנלוגיה של המלחמה: הרצון לא לפגוע בחפים מפשע הוא הרצון לא לפגוע בחלקים טובים בנפש, שלעתים מכילים בתוכם או מסתירים את החלקים המזיקים.

מהי מלחמה אווירית בתוך האדם?

מלחמה אווירית, לפי אליעד, היא מצב שבו האדם מחליט חד - משמעית להילחם בכל מחשבה שלילית, ללא הבחנה וללא היסוס. האדם לא מחכה עד שהמחשבות יגיעו אליו, אלא תוקף אותן מראש, ללא רחמים. זוהי גישה פנימית החלטית שנועדה לחסל את מקור הסבל, גם אם פירוש הדבר לפגוע בחלקים פנימיים שעלולים להיראות חפים מפשע, אך למעשה מאפשרים למחשבות השליליות להסתתר ולהתקיים.

האם יש דרך לנצח את הטרור?

אליעד מדגיש שהאדם חייב להחליט בין שתי אפשרויות קיצוניות: או ללכת למלחמה עד הסוף, או להיכנע ולהשלים עם המצב הקיים. אי אפשר להמשיך כל הזמן במצב ביניים, כי הדבר מוביל לסבל מתמשך. הוא משתמש בדוגמה של חמאס וישראל: אם ישראל באמת הייתה מחליטה חד - משמעית איך לפעול, היא הייתה משיגה את מטרותיה. כך גם האדם, חייב להחליט איך להתמודד עם הפחדים והספקות שלו בצורה חד - משמעית וברורה.

איך הרצונות הקטנים מגנים על הפחדים הגדולים?

אליעד מבהיר שהרצונות הקטנים והתמימים לכאורה בנפש האדם, כמו תחושות טובות או מחשבות חיוביות קטנות, הם אלה שמאפשרים לפחדים ולבעיות הגדולות להתקיים ולהתחבא. הרצונות התמימים הללו הם ה"חפים מפשע" הפנימיים, ואדם שמסרב לפגוע בהם למעשה מאפשר לפחדים הגדולים לשרוד ולהמשיך להציק לו.

מדוע האדם אינו מחליט ללכת עד הסוף עם החלטותיו?

אליעד טוען שהאדם לא הולך עד הסוף עם ההחלטות שלו, משום שבתוכו קיימים כוחות מנוגדים שרוצים דברים שונים. בדומה למדינה שצריכה להחליט בין ביטחון לכלכלה, אדם צריך להחליט בין מטרות סותרות. חוסר ההחלטה נובע מהרצון להרוויח משני הצדדים, מה שמוביל בסופו של דבר להפסד בשני התחומים גם יחד.

למה הגנה אינה הפתרון האידיאלי?

ההגנה, כמו "כיפת ברזל", אינה פתרון אידיאלי לפי אליעד. במקום להתגונן מפני התקפות שוב ושוב, האדם צריך לתקוף את מקור הפחד והבעיה בתוכו. ההגנה הפנימית - כמו כדורים נגד דיכאון או חשיבה חיובית זמנית - רק דוחה את ההתמודדות האמיתית ולא פותרת את הבעיה.

מה לעשות כאשר מחליטים להילחם?

כשמחליטים להילחם, אומר אליעד, חייבים ללכת עד הסוף. אסור להתפשר או להשאיר ספקות. הדבר נכון הן ברמה הפנימית של האדם והן במלחמות ובמבצעים צבאיים. יש לבחור מטרה ברורה ולבצע אותה ללא רחמים, אחרת המלחמה תהיה חסרת תועלת ותחזור שוב ושוב.

איך להתייחס לדילמה בין שלום למלחמה?

אליעד מציע שאם אדם רוצה שלום פנימי, הוא חייב לקבל את המציאות כפי שהיא. אם הוא רוצה להילחם, עליו ללכת עד הסוף ולחסל את מקור הפחד. כל פתרון ביניים הוא זמני ויביא בסופו של דבר לסבל נוסף. הבחירה הברורה והחד - משמעית היא הדבר החשוב ביותר כדי להגיע לשקט אמיתי, פנימי או חיצוני.

מהי המסקנה המרכזית לפי אליעד כהן?

אליעד מסכם שכל אירוע חיצוני, כמו המבצעים הצבאיים בישראל, הוא רק השתקפות של המאבק הפנימי של האדם. הפתרון לכל קונפליקט חייב להיות החלטי וחד - משמעי, ללא ספקות או היסוסים. רק כך אפשר להשיג שקט אמיתי ויציב, הן במציאות הפנימית והן במציאות החיצונית.
כיפת ברזל פגיעה בחפים מפשע החמאס רוחני להיכנע הישגים מקוריות להיות החלטי לחשוב חיובי להילחם עליו משמעות רוחנית הגנה הגנה או התקפה החמאס המבצע בעזה הסוף הפסקת אש התקפה התקפה או הגנה חמאס חפים מפשע טרור ישראל כיפת ברזל ללכת ללכת עד הסוף מבצע מבצע עמוד ענן מבצעים מדינת ישראל מלחמה מלחמה או שלום מלחמה בטרור מלחמות מנהיג מנהיגות עד הסוף עופרת יצוקה עמוד ענן פגיעה פגיעה בחפים מפשע פוליטי פוליטיקאים פוליטיקה פשעים שלום שלום או מלחמה
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
... עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף מה המשמעות של להשתמש בשכל עד הסוף לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את הרעיון המרכזי של שימוש בשכל עד הסוף, ואת המשמעות של ללכת עם ההבנה או החשיבה עד לנקודה הכי עמוקה ואמיתית שלה. כאשר אליעד אומר ללכת עד הסוף, הוא מתכוון לכך שיש שני צדדים בכל אדם: הצד שמשתמש בשכל ושואל שאלות, והצד שלא מתעניין בשום שאלה ולא מחפש שום תשובה. לדוגמה, אם מישהו זורק אבן על אדם, ויש באותו ... לעומת זאת, בצד השני, כאשר האדם כן מתעניין בסיבה ומנסה להבין למה זרקו עליו את האבן, כאן אליעד מדגיש שצריך ללכת עד הסוף. הכוונה היא לא לעצור באמצע הדרך, אלא להמשיך ולברר עד הסוף, עד שנמצאת תשובה מלאה, שלמה ומספקת. כלומר, אם כבר התחלת להשתמש בשכל, אסור לך להפסיק באמצע החקירה. האם תמיד חייבים להשתמש בשכל לפי אליעד? אליעד מציין שאין חובה ... האדם מרגיש רע או רוצה להרגיש טוב יותר. במצב כזה, אם האדם בוחר להפעיל את שכלו, אליעד מציין שהוא חייב ללכת עם זה עד הסוף, ולא לעצור באמצע הדרך. למשל, אם האדם אומר לעצמו רע לי, אני לא מבין משהו, אני רוצה שיהיה לי יותר טוב, אז אליעד מדגיש שעליו להשתמש בשכל עד הסוף, ולברר לעומק מה מקור התחושה ומהי התשובה השלמה לשאלות שמטרידות אותו. כלומר, ההנחיה המרכזית של אליעד היא שהאדם רשאי להישאר בלי להשתמש בשכל כלל, אך אם הוא כבר התחיל לחקור או לחשוב, עליו לעשות זאת בצורה שלמה ויסודית. איך להשתמש בשכל עד הסוף? האם חייבים לשאול שאלות בחיים? מה הכוונה בשכל קטן? האם אפשר לחיות בלי סבל? מה לעשות כשלא מבינים משהו? ...
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זה אומר ללכת עד הסוף? אליעד כהן מסביר את הרעיון ללכת עד הסוף באמצעות ההבנה שהשלמות נמצאת בקצוות. המשמעות היא שכדי להשיג שלמות ואושר, האדם צריך לבחור באופן מוחלט בין שני קצוות, בלי להישאר באמצע. אליעד נותן דוגמה של כוס מים, ... אפשרי ולא נחוץ. מספיק לבחור תחום אחד ולהבין אותו לעומק באופן מוחלט. הוא מדגיש שההתמקדות הזאת תוביל את האדם להבנה כללית של כל הדברים האחרים. דווקא ההעמקה בתחום אחד עד הסוף היא זו שתביא לשלמות מלאה, שתשפיע ותקרין על כל שאר תחומי החיים. לדוגמה, הוא מציע לאדם לחקור באופן מוחלט את השאלה למה אני רוצה את הרצונות שלי?, ולהגיע לתשובה כה ברורה ... ולהיות אמיתי וכנה עם עצמו. המאמץ הזה יוביל אותו בסופו של דבר להבנה סופית ומוחלטת. מה המסר המרכזי של אליעד בהרצאה? המסר העיקרי שאליעד מעביר הוא החשיבות של הליכה עד הסוף על ידי התמקדות מוחלטת בדבר אחד בלבד. הוא מדגיש שהדרך לשלמות היא פשוטה הרבה יותר משנדמה, ברגע שהאדם מפסיק להתפזר ולוקח נושא אחד וממצה אותו עד קצה גבול ההבנה האפשרית. אליעד מבהיר שהשלמות היא זמינה וקרובה בהרבה מכפי שנדמה, אך רק למי שמחליט באופן ברור ומוחלט להתמקד, ולהגיע עד הסוף עם אמת אחת ברורה. הוא מסכם באיחול למאזינים יום של שלמות אמיתית ומוחלטת עד הסוף. איך להגיע לשלמות אמיתית? למה חשוב להתמקד בתחום אחד? איך ללכת עם האמת עד הסוף? איך אפשר להגיע לקצה? מה ההבדל בין ידע להבנה? למה הקצה נראה רחוק? מה זה אומר להיות אמיתי עם עצמי? ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, לגבי איך ללכת עם האמת עד הסוף או בכלל איך ללכת עם הדברים עד הסוף? וכפי שכבר אמרתי שהשלמות נמצאת בשלמות, תמיד בקצה זה טוב. אם תרצה ממש להיות מאושר יהיה לך טוב, אם תחליט עד הסוף שאתה לא רוצה לחפש יותר אושר, גם כן ממילא תהיה מאושר. והאדם חושב שהקצה כל כך רחוק, ואיך אפשר בכלל להגיע לקצה, ואנשים מתאמצים ומתאמצים וחושבים שהם ממש קרובים, וזה לא ... מאד קרוב וגם מאד רחוק. יחד עם זאת כמות ההבנה היא סופית, כמות הידיעות היא אינסופית העניין שביכולת ההעמקה, יש סוף לכמה האדם יכול להעמיק. לדוגמה: אדם יכול לשאול ולהבין עד הסוף, עד גבול ההבנה, למה הוא רוצה את הרצונות שלו ויהיה סוף בהבנה של השכל הרגיל. העניין שלא צריך לקחת מלא נושאים ולהיות מושלם בכל התחומים, מספיק לקחת תחום אחד בחיים וללכת איתו עד הסוף בהבנה הפנימית שלו. אם האדם יגיע לאמת מוחלטת אפילו בנושא אחד להבין אותו בשלמות שאין עוד אחריה הבנה, ואז ההתמקדות הזו, תביא להבנה בשלמות את כל השאר, את המציאות. ואל לו ... מתחילים בצעד אחד וראשון. אי אפשר להגיע לאלף קילומטר בלי הצעד הראשון הזה. וממקום האמת, נקודת האמת הנוכחית של האדם, משם להתחיל ללכת עם הבנה אחת מסוימת ואיתה ללכת עד הסוף בלי לוותר, וכך ימצא האדם את סוף החקירה המהותית, משם אפשר לגלות דברים נוספים, ואפשר להמשיך ולהעמיק, אך יש את ידיעת השלם, הבנה הסופית ממנה אין יותר שאלות אם הגעת לסוף או לא, יש הבנה וידיעה ברורה. ושיהיה לכולם המשך יום של שלמות אמיתית, באופן מוחלט, עד הסוף.
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זאת אומרת ללכת עם דברים עד הסוף? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שהאושר ... אליעד מסביר שבעיה מרכזית שמתעוררת כשאדם רוצה ללכת עד הסוף, היא שהקצה נראה מאוד רחוק, והאדם לא יודע ... רבים, אלא עליו להתמקד בנושא אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף באופן מוחלט. מספיק שהאדם יהיה מושלם בדבר ... ההפך שלו - הוא כבר יגיע לשלמות אמיתית. כיצד ללכת עד הסוף בצורה פרקטית? אליעד נותן הנחיות מעשיות ... במקום זה, עליהם להתמקד בדבר אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף. לדוגמה, שאלות כמו מה התכלית של החיים ... להיות מאושר? הן שאלות שאפשר וצריך לחקור לעומק - עד הסוף, עד שייצא עשן מהאוזניים. ההתמקדות הזו היא ... לדעת הכל, אלא פשוט להיות אמיתי וממוקד, ולחקור עד הסוף כל דבר שבו אתה מתמקד. זהו המסלול היחידי ... איך לדעת אם אני קרוב לשלמות? מה זאת אומרת ללכת עד הסוף? האושר והשלמות בקצוות, לדוגמה כוס מים או ... לפעמים אדם קרוב וחושב שרחוק. עד שאדם לא מגיע עד הסוף אבל הוא לא יכול לדעת את הריחוק ולפעמים רק ... עם זאת זה לא להתפזר אלא להתמקד שמישהו שרוצה ללכת עד הסוף לא צריך להתפזר על הרבה דברים יש אינסוף ... לחשוב את הההיפך שלו, לקחת דבר אחד ובו להתמקד עד הסוף, אם הוא מתפזר שיצמצם את עצמו להבנה אחת וילך איתו עד הסוף, לחקור אותו עד הסוף לדוגמה מה תכלית הדברים? למה אני רוצה ... עשן מהאוזניים. התשובה לשאלה מה לעשות איך ללכת עד הסוף אם תתמקד אפילו הסוף נמצא פה ועכשיו. תשובה ...
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
... מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות? אליעד כהן מסביר כי מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות הן טכניקות שונות שמטרתן להביא להבנה ... בחשיבה רגילה. אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של אי - ידיעה, מצב שבו האדם יוצא לחלוטין מהשכל המוכר לו. האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה או המנטרה? אליעד כהן מציין כי אף על פי ששימוש בשכל ... לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין. הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק חצי - אמיתית או חלקית. איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה? כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ויפאסנה, האדם צריך להגיע למצב קיצוני שבו הוא מאבד לחלוטין את תחושת הקיום העצמי. אליעד מתאר זאת כמצב ... ימאס בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל. בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת. הבנת השכל ומדיטציה מנטרות וויפאסנה חוויות פנימיות בשתיקה איך להשתחרר מהשכל? מה זה מדיטציית מנטרה? איך להגיע לאי ... כאשר מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא מבוצעות באופן טוטאלי, עשויות להרגיש מזויפות. מה המהות של חוויות מדיטטיביות? ההבנה המרכזית שעלה מתוך השיחה ... מביאה את התודעה לחוויות של אין דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ואי ידיעה. האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה? אליעד טוען כי השכל, אפילו כשנראה שהוא נעלם במהלך המדיטציה, לא תמיד ... היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן או גדול - תגיע לאותו המקום. האם ניתן לברוח לשם? בסופו של דבר, אם נמשיך לברוח למקום שבו אנחנו ... כאילו מנטרה. אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם דופק לעצמך את המוח תבין מה אתה אומר אתה אומר אם אני משנן מנטרה אני סתם דופק לעצמי את המוח, אני משקר ... זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע. ש: זאת אומרת גם בדרך הזאת של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה. אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה. ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי לחוות את זה. אליעד: תקשיבי את שאלת קודם כל שאלת שאלה מאוד ספציפית האם אפשר לצאת החוצה מהלופ, לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה אוו קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות אוו עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני מציע פתרון אחר, אני אומר תנסה להבין ואז אתה תוכל להמשיך לחיות פה ואתה עדיין בהבנה שזה אחד. ש: סתם ... וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף. אליעד: נניח. ש: לא המהות היא שזה אמת. אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח נו בסדר הבנו, מה אתה אומר? ש: אני רוצה להגיד לגבי זה כאילו יש ערך נוסף לדעתי כן, יש ...
פחד ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה
... ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה ובו יתבאר, הפחד של האדם ללכת עד הסוף עם המטרות שלו, הפחד של האדם להיות נאמן לעצמו עד הסוף, הפחד של האדם להתמסר לרעיונות שלו, הפחד של האדם ללכת עד לקצה האחרון של השאיפות שלו, והפחד של האדם להתאכזב הפחד מפני אכזבה ועוד. והעניין הוא, כי האדם רוצה להשיג את ... שהאדם יהיה מסוגל להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף, לשם כך הוא צריך לעשות את הדבר הפשוט ביותר. שהוא, לרצות להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף. כי בעולם שלנו יש אין סוף אפשרויות. וקיימת גם האפשרות להשיג את כל המטרות בשלמות שאין שלמות אחריה. והאדם יכול לקבל את האפשרות הזאת, שבה הוא משיג את כל המטרות שלו ... כמטרה אחת ויחידה, שהוא הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם האושר שלו, והולך להיות נאמן לעצמו עד הסוף, ולנסות להשיג אושר פנימי שאינו תלוי בשום דבר, עד הסוף ועד הקצה האחרון? זה משום, שהאדם מפחד להתאכזב. כי יש לאדם פחד מפני אכזבה, שהאדם מפחד לרצות משהו באמת ובלב שלם, ואחכ להתאכזב באמת ובלב שלם, מכך שהוא לא קיבל אותו. כי ... מכך שהוא לא קיבל את הדבר. אבל כאשר האדם הולך עד הסוף, דהיינו, שהוא כל כולו רוצה דבר אחד ויחיד, אז הוא כאילו מהמר על כל האושר שלו, ושם את כל הביצים בסל אחד, ומסתכן בכך, שהוא לא יקבל את מה שהוא רוצה, ויישאר קרח מכאן ... לו בכל מקרה, הוא כבר הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם הרצונות שלו, ולא מפחד להתאכזב. כי הוא בכל מקרה כבר מרגיש ככ רע, עד שהוא כבר לא מפחד להרגיש רע עד הסוף לגמרי. וזה קורה, כאשר האדם הולך עם הרצון הפנימי שלו כמעט עד הסוף, שאז הוא מרגיש מאוד רע, ואז הוא כבר נשאב אל תוך הרצון שלו עד הסוף , ומתמסר לרצון שלו עד הסוף, ואז כמובן שהוא גם מקבל את הרצון שלו בשלמות וכולי. אבל, להרגיש רע עד הסוף, זאת הדרך הפחות טובה והיותר קשה. ולכן, יש גם פתרון קל וטוב יותר, והוא, ללכת עד הסוף של ההבנה, כפי כמה שאתה יכול, ובלי להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, שעל האדם להתמקד בהבנה של המציאות, כפי כמה שהוא יכול, בכל כוחו עד הסוף. אבל לא צריך להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, האדם לא צריך להגדיר שהוא רוצה דבר מסוים, שיקרה דווקא כך או אחרת. ובו זמנית, האדם צריך לנסות להבין את המציאות כמה שיותר עד הסוף. ולהבין את המציאות, פירושו, להבין את עצמך. דהיינו, להבין את המנגנון הפנימי של הרצונות, מחשבות, רגשות, רצונות וכיוב. ולא צריך לרצות להיות מאושר תמיד וכיוב. אבל כן צריך לנסות להבין עד הסוף, את משמעות האושר, את הסיבה שבגללה יש לאדם רצונות שונים לשנות את המציאות וכיוב. וההתמקדות, לא צריכה להיות בלהשיג אושר בשלמות, או שביעות רצון בשלמות וכיוב. אבל כן צריך להתמקד בלהבין את המציאות הפנימית עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מתעמק בתוכו, ומנסה להבין את המציאות עד הסוף, וכפי שכבר הסברתי את כל הדברים האלו במקומות אחרים, על ידי זה האדם זוכה בסופו של דבר, להרגיש שלמות תמידית בכל מצב שהוא ובלי להיות תלוי בשום דבר. ולסיכום: האדם מפחד ללכת עד הסוף, כדי לא להתאכזב עד הסוף. והפתרון הקל הוא, לא להגדיר רצון מוגדר להשיג דבר כזה או אחר, אבל כן לנסות להבין את עצמך כמה שיותר, והשאר מסתדר מעצמו. ונבהיר: כי גם להבין את עצמך עד הסוף, גם זו מטרה מוגדרת ורצון מוגדר. ואעפכ זה הרע במיעוטו, וזאת הדרך הקצרה ביותר. וגם כאן, לא צריך ללכת עד הקצה האחרון, אבל כן צריך ללכת עד הקצה האחרון שלך. דהיינו, תהיה ...
אמת - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן?
... - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן? כי האדם, צריך ללכת אחרי האמת האישית והסובייקטיבית של עצמו. והאדם צריך להיות נאמן לעצמו, עד הסוף, ובשלמות שאין שלמות אחריה. כי אסור לאדם להתפשר, על האמת שלו. ועל האדם להשיג את המטרות האמיתיות שלו, עד הסוף ובשלמות. ולמרות שהאמת האישית של האדם, היא אמת סובייקטיבית ואישית בלבד, אעפכ על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף שלה ועד הקצה האחרון שלה. כי האמת המוחלטת, היא נמצאת, אחרי הקצה האחרון של האמת האישית של האדם. ומי שרוצה להבין את המציאות בצורה אמיתית ומוחלטת, עליו להבין את המציאות, לפי האמת האישית שלו, אבל ללכת עם זה עד הסוף. כי האדם הולך אחרי האמת שלו עצמו, אבל לא הולך אחרי האמת שלו עצמו עד הסוף. כגון לדוגמה, שהאדם מתייחס למציאות, בצורה שאינה מדויקת, עפ קנה המידה של האדם עצמו. כגון לדוגמה שהאדם כועס על איזה דבר, יותר או פחות ממה ... ב 100% בשלמות שאין שלמות אחריה, הוא רואה את האמת המוחלטת של המציאות. ועל האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף. דהיינו, שתהיה התאמה מלאה בשלמות מלאה, בין הרגש לבין השכל של האדם. שלא יהיה מצב, שהרגשות של האדם אומרים לו דבר אחד, ושהשכל של האדם, אומר לו ... בטוח בעצמו באופן מוחלט, למרות שהוא לא באמת בטוח בעצמו באופן מוחלט. וההוכחה לכך שהאדם לא בטוח באמת שלו עד הסוף, היא שהאדם, לא באמת נצמד לאמת שלו עד הסוף בשלמות. ומי שלפעמים חושב בצורה שגויה ולא אמיתית לפי קנה המידה שלו עצמו, הרי שהאמת שלו עצמו, לא ממלאת אותו עד הסוף, כי הוא לא בטוח בה עד הסוף, ולכן הוא רחוק מהאמת שלו עצמו. ומי שמשקר שהוא בטוח באמת שלו עד הסוף, הוא הכי לא נאמן לעצמו. כי הוא מתכחש לנקודה הפנימית ביותר של האדם, שהיא המקום שבו האדם יכול להתחבר לאמת האובייקטיבית שאינה תלויה בדבר ... הפנימית ביותר שבתוכו, שאין בה שום הסתכלות אישית כלל. אלא היא כולה אובייקטיבית לגמרי. ולהיות נאמן לעצמך עד הסוף, פירושו, לא להתכחש לשום רגש פנימי שיש בתוכך. ולא להתכחש לשום ספק פנימי שיש בתוכך. אלא ללכת עד הסוף, ולהביא מתת המודע, אל המודע, את כל הרגשות הפנימיים המודחקים והנסתרים, ולהביא מתת המודע, אל השכל המודע, את כל הספקות והחששות והפחדים, שנמצאים בתוך האדם, ולשים את הכל על השולחן, ולבדוק את הכל עד הסוף . ועל ידי זה שהאדם מוציא את הכל החוצה. דהיינו, לא מתכחש לספקות שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום היבט רגשי שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום צורת מחשבה שיש ... וברגע שהאדם רחוק ממנה, הוא משתמש באמת האישית שלו בלבד. וכאשר האדם הולך אחרי האמת האישית שלו עד הסוף, אז הוא חוזר לאמת האובייקטיבית, שנמצאת בתוך תוכו בפנימיות הנשמה שלו. כי על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף ועד הקצה האחרון שלה, אבל בו זמנית, על האדם לבדוק את האמת האישית שלו כל הזמן. עד שתהיה התאמה, בין האמת האישית של האדם, לבין האמת המוחלטת של ... כל אפשרות להיות אחרת. ואם קיימת האפשרות להיות אחרת, הרי שזו לא אמת מוחלטת. כי מי שלא הולך אחרי האמת שלו עד הסוף, הוא גם לא בודק את האמת שלו עד הסוף, ולא מגיע לאמת המוחלטת. אבל כאשר האדם נצמד לאמת האישית שלו עד הסוף, זה דוחף אותו לבדוק את האמת האישית שלו עד הסוף, ואז בסופו של דבר, האדם מגיע לנקודת מבט אובייקטיבית על המציאות, ואז האדם משתחרר לגמרי מכל קיבעון מחשבתי, וזוכה לראות את הדברים, כפי מה שהם, ...
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
... את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף , גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת איך להתבונן בדברים עד הסוף ולחפש את האמת? אליעד מסביר שהמושג להתבונן בדברים עד הסוף פירושו לנסות להבין דבר מסוים באופן הכי מלא ושלם שאפשר. הוא מדגיש שהמטרה היא לא להסתפק בידיעה חלקית או שטחית, אלא להגיע למצב שבו אין יותר שאלות על ... תהיה קונקרטית ואמיתית יותר. מה המשמעות של לחקור עד הסוף לפי אליעד? החקירה עד הסוף לפי אליעד, פירושה לשאול שאלות על כל דבר שאנו מאמינים בו, עד למצב של חוסר יכולת לשאול עוד שאלות. במצב כזה האדם יגיע להבנה שאין יותר אפשרות לספק תשובות. ... למה הוא רוצה את התחושה הזו? ואם ימשיך לשאול עד הסוף, הוא יגיע לנקודה שבה אין יותר אפשרות לדעת או להיאחז בשום דבר, ויגיע למצב של הבנה רוחנית מוחלטת. אליעד מדגיש כי כל דבר יומיומי, פשוט או מורכב, יכול ... להבנה רוחנית מוחלטת, אם האדם באמת ייקח את החקירה עד הסוף ולא יעצור באמצע. איך נראית ההבנה המוחלטת בסוף התהליך? בסופו של התהליך שהאדם חוקר לעומק דבר מסוים, הוא מגיע למצב של חוסר וודאות מוחלטת, מצב שבו הוא מבין ... של דבר, הוא מסכם ואומר שכשאתה באמת חוקר משהו עד הסוף, לא משנה מה תהיה השאלה, תגיע למצב של אמת מוחלטת ושל חוסר אחיזה. כל שאלה תוביל בסוף לאותו מצב של אחדות וחוסר ידיעה מוחלטת, אם האדם באמת מחפש תשובה מוחלטת. איך לחפש את האמת? מה זה לחקור עד הסוף? איך להגיע להארה רוחנית? מה המשמעות של להבין באמת? למה אני רוצה כסף? מה זה גבול ההבנה האנושית? איך להפסיק להיאחז בדברים? ...
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
... הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף , לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף מהי תכלית הידיעה שלא נדע? אליעד כהן מסביר שהנושא של תכלית הידיעה שלא נדע עוסק בשאלה איך האדם יכול להגיע להבנה עמוקה שהוא אינו יודע שום דבר ... דווקא מתוך ההכרה המוחלטת בחוסר הידיעה אפשר להגיע לידיעה האמיתית, האולטימטיבית, שהיא למעשה ידיעת הכל. אליעד מדגיש שהמטרה אינה לדעת פחות אלא ללכת עם השכל עד הסוף, עד לנקודה שבה האדם מגלה שכל הידיעות וההבנות שלו אינן מוחלטות, ושאינו באמת יודע דבר. מדוע אנשים קופצים מוקדם מדי למסקנות? לפי אליעד, בעיה נפוצה היא שאנשים ממהרים להגיד אני לא יודע במקום לנסות לברר את הדברים עד הסוף. הוא נותן דוגמה לאדם השואל את עצמו למה אני מעדיף דבר אחד על פני אחר?, וכאשר האדם לא מוצא תשובה מיידית, הוא מהר מאוד אומר אני לא יודע. לפי ... כשאדם אומר אני מאמין ש..., הוא בעצם מדלג על שלב הבירור. אמונה נותנת הרגשה של ודאות, אבל לא מבוססת על ידיעה אמיתית. אליעד מדגיש שהאדם חייב ללכת עם השכל עד הסוף ולא להסתמך על אמונה, גם אם היא נראית הגיונית. רק לאחר שהאדם בדק את כל האפשרויות בצורה שכלית ומוחלטת, הוא יגיע לידיעה אמיתית של אי - ידיעה ... בוקר למה אני הולך לעבוד? ולא מקבל תשובה מספקת, ימשיך לשאול את השאלה שוב ושוב. רק אם יגיע לחוסר ידיעה אמיתי ומוחלט, השאלה תיעלם לתמיד. כיצד להשתמש בשכל עד הסוף? השיטה שאליעד מתאר לשימוש בשכל עד הסוף היא לשאול שאלות, לא להסתפק בתשובות שטחיות או חלקיות, אלא לבדוק כל דבר עד סופו. אם האדם מגיע ללא יודע, עליו לנסות בכוח למצוא תשובות שכליות ... להבנה האמיתית שאין לו באמת ידיעה על שום דבר, וזה המצב שבו הוא יודע את הכל דרך ההבנה שאין דבר באמת מחויב חוץ מעצם הקיום של הרגע הנוכחי. מה הסיכון בללכת עד הסוף עם שאלות? אליעד מתייחס גם לסכנה שיש בתהליך כזה, כי אם האדם לא יציב מבחינה נפשית הוא עלול להיכנס לאובססיות, לספקנות אינסופית או למצוקה ... תכלית הידיעה? איך לדעת שאינך יודע? מדוע שאלות חוזרות על עצמן? מהו מחויב המציאות? מה ההבדל בין אמונה לידיעה? כיצד להגיע לידיעה מוחלטת? איך לבדוק תשובות עד הסוף?
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
... בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות ... התנגדות פנימית בכלל. הבעיה של רוב האנשים, כפי שמדגים אליעד, היא שהם נמצאים בדיוק באמצע: לא נכנעים עד הסוף ולא משתחררים עד הסוף, ולכן הם סובלים. אליעד מדמה את ... לא סובל - גם אם הוא עדיין פועל במסגרת של צמצום או הגבלה. כיצד להחליט בין כניעה מוחלטת לבין מאבק עד הסוף? ההחלטה בין כניעה מוחלטת לבין ...
לקבל את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית
... את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף , להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מבצע עמוד ענן, המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, כיפת ברזל, שלום או מלחמה, מנהיגות, החמאס, הפסקת אש, פוליטיקה, מדינת ישראל, עופרת יצוקה, הגנה או התקפה, ללכת עד הסוף, מלחמה בטרור
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: עד הסוף, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עד הסוף, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מאמן לחיים בנושא עד הסוף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 18:20:52 - wesi1