אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סודות הטוב והרע ✔סודות התודעה, סודות הטוב והרע, סודות האני והלא אני, איך האני קיים? איך הרצון קיים? מה יוצר רצון? מה יוצר את האני? אין הבדל בין...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סודות התודעה, סודות הטוב והרע, סודות האני והלא אני, איך האני קיים? איך הרצון קיים? מה יוצר רצון? מה יוצר את האני? אין הבדל בין טוב לרע, אין הבדל בין רוצה ללא רוצה, להרגיש טוב בלי רע
מהם סודות התודעה והקיום שלנו?

בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלות פילוסופיות עמוקות בנוגע לתודעה, לרצון ולמציאות. הוא מנסה להבין את מהות ה"אני" ואת הדרך בה נבנים הרצונות שלנו. בין היתר, הוא טוען שאין הבדל אמיתי בין טוב לרע, וכי ההבנה הזו משנה את כל הדרך בה אנו תופסים את העולם ואת הרצון שלנו.

האם יש הבדל בין טוב לרע?

אליעד מציע כי כל התפיסה שלנו לגבי טוב ורע היא תוצאה של ההבנה שאנחנו מבדילים בין הדברים. לדוגמה, כאשר אנחנו מרגישים רע, אנחנו עושים זאת בגלל שאנחנו מרגישים חוסר במשהו, או חיסרון כלשהו. במובן הזה, אם נוכל להפסיק להרגיש את ההבדלים בין טוב לרע, אז אולי נגלה שגם בלי אותם רגשות, נוכל להתקיים.

הוא מציע שנשאל את עצמנו: אם היינו חיים בעולם בו לא היה רע, האם היינו יכולים להרגיש טוב? הוא מסביר כי אם אדם ירגיש רק טוב, ייתכן שיתקשה להרגיש קיום אמיתי, כי אין לו את ההבנה של מהות הרע או מהות הקיום של עצמו. כל תפיסה של "אני" קשורה להבדל בין "אני" לבין "לא אני". אם לא נוכל להרגיש את ההבדל הזה, אנחנו לא באמת נוכל להבין את עצמנו.

האם הרצון שלנו נובע מתוך ה"אני" או להיפך?

אליעד מציין שכשאדם רוצה משהו, הוא תמיד מגיב מתוך תחושת חסר או צורך. אך, האם הרצון עצמו נובע מה"אני" או שה"אני" נבנה מתוך הרצון? הוא מציין את הדילמה הפילוסופית על כך שאין דרך להפריד את הרצון מה"אני" בצורה ברורה, שכן כל רצון שאנחנו מביעים תלוי בהבנה של מהות הקיום שלנו, וזו תמיד נלווית לרצון.

מה קורה אם אין לנו שום רצון?

לפי אליעד, אם נגיע למצב שבו אין לנו שום רצון, לא תהיה לנו את תחושת הקיום, כי ה"אני" עצמו נבנה מתוך הרצון והצורך. במקרה כזה, הכל יתערבב: לא נדע אם אנחנו קיימים או לא, ולא יהיה לנו משהו להבדיל ממנו.

האם קיימת מציאות ללא טוב ורע?

נראה שמה שאליעד מנסה להבהיר בהרצאה הוא רעיון עמוק מאוד: אם נוכל להבין את המציאות בצורה שמבוססת על שלמות, לא יהיה לנו צורך להבדיל בין טוב לרע. כל ההבנה שלנו לגבי עצמנו נובעת מהיכולת להבדיל בין מצבים של "רצוי" ו"לא רצוי"...
סודות האני והלא אני תחושה של קיום להפסיק רגש חיים תחושה של שלמות סודות התודעה תודעה אין הבדל בין טוב לרע תחושה של חסר תחושת קיום איך אני איך אני קיים איך האני קיים איך הרצון קיים אין הבדל בין טוב לרע אין הבדל בין רוצה ללא רוצה אני אני קיים האני הבדל הבדל בין טוב לרע הבדל בין רע לטוב הבדלה הבדלים הטוב והרע הרצון הרצון קיים התודעה טוב בלי רע טוב ללא רע יש טוב בלי רע לא רוצה להרגיש לא רוצה להרגיש טוב להבדיל להרגיש להרגיש טוב להרגיש טוב בלי רע מה יוצר את האני מה יוצר רצון סוד סודות סודות האני והלא אני סודות הטוב והרע סודות התודעה רוצה להרגיש רוצה להרגיש טוב רצון תודעה
נשמה / תודעה עצמית / "אני" - מהו ה"אני" של האדם? מהי הנשמה? מהי תודעה עצמית?
נשמה תודעה עצמית אני - מהו האני של האדם? מהי הנשמה? מהי תודעה עצמית? תודעה עצמית. אני. נשמה. פילוסופיה. מהי מהות הנשמה תודעה אני של האדם? אני = תודעה = תת מודע = נשמה = נפש = רוח = הקול הפנימי = הרצון הפנימי. ... באופן נסתר את המילה אני. מי שיתבונן יראה, כי כל הסבל אושר של האדם מתרחש אצל האני של האדם. אם אין אני, אין שאלות אין רע אין בעיות וכולי. ... אומר, כי מאחר שכל השאלות כולן נובעות מהאני, הרי שהגיוני לבדוק ראשית כל מהו האני של האדם. ההיגיון אומר, שעל האדם לחקור את משמעות האני שלו, בטרם הוא חוקר דברים אחרים. אם יבין האדם מהי מהותו האמיתי של האני, הרי שיהיה ניתן להבין מה אני באמת רוצה צריך וכולי. כל השאלות נובעות מהאני, כי האני שואל אותן. גם כל התשובות נובעות מהאני, כי האני משיב עליהן תשובה. שום תשובה לא יכולה להגיע משום מקום שנמצא מחוץ לאני. התשובות כולן מגיעות מתוך האני של האדם. מסקנה: התשובה לכל השאלות האפשריות נמצאת בתוך האני. האני של האדם מכיל בתוכו כל תשובה שהאדם יוכל אי פעם לדעת אותה. מסקנה: אם יבין האדם את מהות האני בשלמות, הרי שממילא הוא יודע את כל התשובות לכל השאלות. אם האדם מבין את מהות האני שמכיל את כל התשובות ושממנו באות כל התשובות, הרי שממילא יש לו תשובות לכל השאלות. מסקנה מעשית: על האדם לשבת ולחקור עם עצמו את משמעות האני שלו. על האדם לנסות להבין את מהות האני שלו. הבנת מהות האני = מימוש הפוטנציאל השכלי האישי של האדם. הבנת מהות האני = ידיעת סך כל הדברים שהאני יכול לדעת. אז מה הוא באמת האני? תשובה: האני קיים בתוך המציאות. האני הוא חלק מהמציאות. כל הדברים אותם יודע האדם + האדם, כולם ... סוף. לאין סוף אין סוף, וממילא לא ניתן להכניס אותו לתוך מחשבה סופית. בכל מקרה, האני של האדם וכל הדברים כולם, נמצאים בתוך המציאות. המציאות ... את כל הדברים כולם. מהותה של המציאות ממלאת את כל הדברים כולם. מסקנה: מהותו של האני = מהותה של המציאות = מהותם של כל הדברים כולם. מאחר שכל דבר ... האדם להבין כי שורש כל התשובות לכל השאלות נמצא באני שלו. על האדם להבין את מהות האני של עצמו. מדיצטיה = התבוננות פנימית של התודעה על עצמה = הבנת האני את המהות של עצמו. הבנת מהות האני = ידיעת הכל = שלמות שאין שלמות אחריה. ...
הסוד של ה"אני" - איך להתחבר ל"אני" של המציאות עצמה? איך להכיר את ה"אני" של עצמך?
הסוד של האני - איך להתחבר לאני של המציאות עצמה? איך להכיר את האני של עצמך? כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה להיות מאושר, עליו להבין את המציאות. ולהבין ... שזה אומר שעל האדם לדמיין את עצמו, כאילו הוא עצמו הדבר שאותו הוא רואה. כי המציאות שלנו מתחלקת לשלושה חלקים. והם: האני של האדם שחושב מחשבות. הדברים שהם אינם האני של האדם שעליהם האדם חושב. והמחשבה שהיא מחברת את האני של האדם, עם הדברים שאותם הוא חושב. ומי שרוצה לקבל שכל, עליו לנסות להתחיל להסתכל ... מולו, ועל האדם לנסות להסתכל על המציאות כולה, מנקודת המבט של הישות האחרת שכלפיה האדם לא מרגיש אני. כי מצד האמת האני האמיתי של האדם הוא המציאות עצמה. ולכל אדם ולכל ישות יש שני אני. והאני הראשון של האדם, זה מה שהאדם קורא לו אני. אבל האני השני של האדם, הוא המציאות עצמה. כי האני האמיתי של האדם, הוא לא פחות מהמציאות עצמה, מאשר מה שהאדם קורא לו אני. והדבר דומה לאדם שנמצא בתוך חלום של עצמו. שבו בעצם יש לאדם שני אני. והאני האחד של האדם הוא האני העליון שנמצא מחוץ לחלום ושחולם את החלום. והאני השני של האדם, הוא האני שנמצא בתוך החלום, שחווה את כל החוויות של החלום. כי כאשר האדם ישן ונכנס למצב של חלום, האני של האדם מתפצל לכמה חלקים. ויש את האני שנמצא מחוץ לחלום, שאם תוך כדי שינה הוא ירגיש אש וכיוב או שמישהו יקרא בשמו של האדם תוך כדי חלום, הרי שהאני שנמצא מחוץ לחלום הוא יתעורר מהחלום. ויש גם את האני שנמצא בתוך החלום, שהוא זה שחווה את כל האירועים שיש בתוך החלום. ויש גם חלום בתוך ... חלום וכולי. שבו האדם מתעורר אל תוך חלום. והאדם מרגיש שהוא התעורר, וכל זה קורה בתוך החלום עצמו. שבמצב כזה בעצם האני של האדם מתפצל לרמות עומק שונות. ובכל פעם שהאדם מתעורר מהחלום, האני של האדם מתחבר לאני החיצוני לו שגדול יותר ממנו. ומעל מה שנקרא אצל האדם אני, מעליו יש עוד אני אחר, שהיא המציאות עצמה. כי מצד האמת, מה שנקרא אצל האדם אני, זה רק חלק של האני שלו. כי האני הראשון של האדם, הוא המציאות עצמה. וכאשר האדם עושה איזו פעולה, הרי שמי שבאמת עושה את זה, זה האני העליון של האדם שהוא המציאות, שהיא באה לידי ביטוי באני התחתון של האדם, שהוא מה ... אצל האדם אני. ומצד האמת, כאשר האדם רואה כל דבר שקורה בעולם, מצד האמת מי שעושה את זה, זה האדם עצמו. כי מצד האמת האני האמיתי של האדם, הוא הכוח שמניע את המציאות, שהוא זה שעושה את כל מה שקורה ... לא נפרד מהאני הגדול יותר שהוא המציאות עצמה. וכאשר מישהו אומר לאדם איזה משהו, מצד האמת זה האדם שמדבר לעצמו. כי האני העליון של האדם, הוא זה שמניע את כל מה שקורה בעולם כולל הכל. וכאשר מישהו פוגע באדם, הרי שמצד האמת זה האדם עצמו שפגע בעצמו. כי האני העליון של האדם שהוא המציאות עצמה, היא זאת שגרמה לאותו האדם האחר לפגוע באדם. ... אותן דמויות שהוא רואה בשעת החלום שלו, הן בעצם הוא עצמו ממש. כי כל המקום וכל הזמן של החלום, הם כולם נמצאים בתוך האני של האדם עצמו שחולם את החלום, שהוא נמצא מחוץ לחלום והוא מכיל בתוכו את החלום ... האדם נמצא בתוך החלום של עצמו והוא רואה איזה אדם אחר, או איזה דבר כלשהו, מצד האמת האדם רואה את עצמו ממש. כי האני של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה. והאדם יכול להרגיש אני לגבי הרבה דברים שונים ... כי האדם עצמו יכול להמשיך להיות קיים, גם בלי אותו איבר. אבל האדם מרגיש אני כלפי אותה יד או רגל. למרות שמצד האמת האני של האדם הוא לא היד וגם לא הרגל. כי האדם יכול להמשיך להיות קיים בדיוק באותה המידה, גם בלי יד או רגל וכיוב. ומצד האמת, כל מה שקיים, זה הכל האני של האדם. כי יש אני אחד כללי של המציאות, שבתוכו קיימים כל הדברים. וגם מימד הזמן ... ולמעלה ולמטה וכולי. והכל זה רק תחושות בלבד. ומצד האמת כל המקום כולו נמצא באותו המקום. וכל המקום כולו הוא רק הבדלי תחושה של האדם. כי ניתן לדוגמה לראות שיש ציורים ותמונות עומק שונות. שבהם יש תמונה ... לחלום, שם אין מקום כלל. כי כל המקום כולו שנמצא בתוך החלום, הוא נמצא כולו בשום מקום ממשי, אלא הוא רק בתוך האני של האדם שחולם את החלום. ומצד האמת, כל המקום כולו נמצא בתוך שום מקום. כי כל דבר ... האין מקום. דהיינו, נקודת מבט שבה אין מקום כלל. כי שם מחוץ למקום, שם אין שום ישות נפרדת כלל, וממילא אין שום הבדל בין שום ישות לשום ישות אחרת, וממילא אין מקום. כך שכל המקום כולו, מצד האמת הוא נמצא בשום מקום ובמקום שנמצא מחוץ למקום, שהוא האין מקום. והמקום שאותו רואה האדם הוא רק חוויה ותחושה של הבדלי מרחק שונים. כי כדי ליצור מרחב מקום, לשם כך צריך ליצור תחושת מקום. בדיוק כמו שבחוש ...
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 2
הסוד של: מהו שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה סבל? ועוד - חלק 2 כי גם האני של האדם, גם הוא חלק של משהו אחר גדול עוד יותר. ויש ישות אחת, שכוללת בתוכה גם את הגדרת האני של האדם וגם את כל שאר הדברים שכלפיהם האדם לא מרגיש אני. ונסביר: כי אם נתבונן נראה, כי האני של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה. וגם לתחושה הזאת יש אין סוף עוצמות. כי האדם יכול להרגיש תחושת שייכות ותחושת ... לגבי רכושו וכיוב. והאדם לדוגמה מרגיש יותר אני כלפי הראש שלו, מאשר כלפי הציפורן שלו. ומצד אחד שניהם זה אני, אך מצד שני העוצמה של תחושת האני היא במינונים שונים כלפי כל דבר. וכאשר יש לאדם משפחה וכיוב, האדם מרגיש סוג של אני גם כלפי המשפחה שלו. אך האני הזה הוא בעוצמה רגשית אחרת ממה שהאדם מרגיש אני כלפי עצמו. וכל האני של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה שבאה לידי ביטוי דרך הישות העצמית של האדם, שגם היא עצמה חלק ממשהו אחר. ואם נתבונן נראה כי גם לגבי תחושת האני של האדם, יש המון עוצמות רגשיות. כי האדם יכול לקחת את כל הדברים שיש בעולם, ולדרג אותם לפי העוצמה של עד כמה הוא ... שנמצא בקצה השני של העולם, ושאולי האדם אפילו לא יודע על קיומו. ונמצא אם כן, כי יש אין סוף רמות עוצמה של אני של האדם. ורמות העוצמה של האני של האדם, נקבעות לפי המינון של הכוחות המנוגדים, שהם אני ולא אני. כי המינון והעוצמה של האני, הוא אפשרי רק על ידי המינון של שני ההפכים, שהם אני וההפך שלו שהוא לא אני. וזה בעצם אומר, שיש במציאות שני כוחות, אני ולא אני, שהם מגדירים בכל רגע ורגע מחדש את תחושת האני של האדם כלפי כל דבר ודבר. ולשני הכוחות האלו יש להם שורש. כי יש ישות אחת ודבר אחד, שבו אין הבדל בין אני לבין לא אני. והשורש של האני הוא התמונה המלאה של המציאות. שמנקודת מבטה הכל זה אני. והשורש של הלא אני, הוא הנפרדות של המציאות. כי רק מצד ... אני. ושני הכוחות האלו קיימים בו זמנית. כי בו זמנית גם האדם עצמו קיים כישות נפרדת מהמציאות, וגם המציאות עצמה קיימת כישות אחת שהיא לא רק האני של האדם כפי שהאדם חווה אותו מנקודת המבט העצמית שלו. וגם לאני וגם ללא אני לשניהם יש שורש. כי יש שורש ונקודת חיבור שמחברת בין האני של האדם, לבין התמונה המלאה של המציאות. ויש ישות אחת, שהיא יותר גדולה מהתמונה המלאה של המציאות, והיא מכילה ... הסיבות השונות שיש בעולם. ולשני הכוחות האלו יש שורש אחד, שהוא כולל בתוכו את הכוח של היש סיבה ואת הכוח של האין סיבה. ובשורש של הכל אין הבדל בין יש לאין סיבה. ואין הכוונה לומר שאין סיבה לשום דבר, או שיש סיבה לכל דבר, אלא הכוונה לומר שבשכל הגדול יותר, שם אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. כי בשכל הגדול יותר, שם ורק שם בשכל שמעל השכל, שם האדם מסוגל לתפוס את השורש של הכל. ובשורש של הכל, שם אין הבדל בין סיבה לבין אין סיבה, או בין סיבה לבין תוצאה או בין לפני לבין עכשיו לבין אחרי וכל כיוב. כי גם למרחב זמן יש שורש. כי הזמן לדוגמה הוא הבדל התחושה שבין העבר הווה ועתיד. וגם לתחושות האלו יש שורש. ולכל האירועים שבעולם יש שורש. וההבדל שבין האירועים השונים, הוא זה שיוצר את הזמן. ובשורש של כל האירועים, אין הבדל בין כל האירועים שקרו בעבר לבין אלו שקורים בהווה לבין אלו שיקרו בעתיד. וזהו השורש של הזמן. כי שם לזמן יש שורש. ובשורש של המציאות, שם אין הבדל בין לפני לבין עכשיו לבין אחרי. ובשורש של המציאות, אין הבדל גם בין מקומות שונים. כי גם למרחב המקום יש שורש. כי המקום נוצר על ידי התחושה השונה שיש בין המקומות השונים. אבל בשורש של התחושה הזאת של המקום, שם אין הבדל בין המקומות השונים. ובשורש של המציאות, לא רק שאין הבדל בין רגעי הזמן שבציר הזמן ולא רק שאין הבדל בין המקומות השונים שבמרחב המקום, אלא שם גם אין הבדל בין מרחב המקום לבין ציר הזמן. כי גם למרחב המקום ולציר הזמן, גם להם יש שורש. כי בשורשם (לפני המפץ הגדול לפני בריאת העולם), שם לא אין הבדל בין המקום לבין הזמן. כי שם הכל אחד. וזאת נקודת האיפוס של המציאות, שהיא השורש של המציאות. שאותה תופש החכם האמיתי ... לאמת בשלמות והוא יודע ומבין את השכל שיש מעל השכל, שבו ניתן לתפוס את שורש המציאות, שבו הכל אחד. ויש שכל גדול עוד יותר, שבו גם אין הבדל בין השכל האנושי, לבין השכל שמעל השכל. והוא השכל של החכם, שמאחד את שני סוגי השכל. כי בשכל הגדול יותר, שם גם אין ...
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1
הסוד של: מהו שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה סבל? ועוד - חלק 1 במאמר הזה יתבארו הרבה נושאים וסודות עמוקים. ביניהם העניין של שורש האני של האדם ומהי מהותו? מהו שורש הרצון של האדם? מהי מהות הרצון של האדם? מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהם שני הצירים וטווחי הרגשות שקיימים ... בכל רגע ורגע נמצא על נקודה כלשהי בין שיא האושר לבין שיא הסבל. כי תחושת הטוב והרע של האדם, תלויות ברמת ההתאמה שיש בין הרצון האישי של האדם, לבין המצב של המציאות. וככל שהרצון האישי של האדם תואם ומתאים יותר למצב של המציאות, כך מצבו ... רוצה לשנות אותה. כי אבן לדוגמה שאין לה שום רצון עצמי כלל, אצלה באמת אין הבדל בין שום דבר לשום דבר. ואם האדם היה רוצה את המציאות בשלמות כפי מה שהיא, הרי שלא היה צריך להישאר אצל האדם שום רצון עצמי כלשהו מכל סוג שהוא. וכל העדפה ... בעוצמות רגשיות שונות. אבל במציאות שלנו יש גם ציר נוסף, והוא הציר שיש בין הטוב והרע לבין העולם שכולו טוב. ונסביר: כפי שאמרנו שיש סבל ויש אושר ויש רע ויש טוב. וכל הרגשות בעולם נעים כל הזמן בין הטוב לבין הרע ברמת מינון וברמת עוצמה ... בשלמות. כי אם האדם באמת לא רוצה שום דבר בשלמות, הרי שממילא כבר אין שום הבדל אצלו בין שום דבר לשום דבר, וממילא הוא כן רוצה את הכל בשלמות. כי כדי שהאדם לא ירצה את המציאות, לשם כך הוא צריך כן לרצות איזה משהו אחר. אבל אם האדם לא ... ועל ידי זה האדם נהנה יותר מהמציאות בכל רגע חדש עד אין סוף. ובין הציר של הטוב והרע לבין הציר של העולם שכולו טוב, יש נקודת מפגש. ונקודת המפגש הזו היא השתוות הרצון, שהיא המצב שבו האדם מיישר קו עם המציאות. ומי שרוצה להגיע להנאה אין ... חווה את ההעלמות של הרצון העצמי שלו, נקודה שבה האדם לא יכול להצביע על שום הבדל בין הרצון העצמי שלו לבין המציאות לגבי שום דבר בעולם. והנקודה הזאת היא נקודת האפס, שנמצאת בין ציר המספרים החיובי עד אין סוף שהוא הציר של העולם שכולו ... הרצון, הוא גם שורש הרצון. כי בנקודת השורש של הרצון של האדם, אין שום הבדל בין שום רצון כלשהו לבין כל רצון אחר. ובנקודת שורש הרצון של האדם, האדם מבחינתו אין אצלו שום הזדהות רגשית עם שום רצון. ואחכ הרצונות של האדם הופכים ... בנקודת ההתחלה של הרצון של האדם, שם הרצון לא מוגדר כלל. ושם אין אצל האדם הבדל בין טוב לרע, כי עוד אין שום רצון מוגדר כלל, ושם אין שום הגדרת רצון. ולהגיע לאיפוס הרצון, פירושו שהאדם מגיע לנקודת השתוות בין הטוב לבין הרע. נקודה שבה אין אצל האדם שום הבדל בין שיא הטוב לבין שיא הרע. נקודה שבה האדם מגיע לשלמות האחדות בין הטוב לבין הרע, בשלמות כזו שאין שלמות אחריה ושלמות גדולה ממנה. כי כל זמן שיש אצל האדם הבדל כלשהו בין טוב לבין רע, הרי שהאדם עדיין לא הגיע לנקודת שורש הרצון שלו. כי לכל הדברים שיש בעולם יש להם שורש, וגם לרצון של האדם יש שורש. וכל דבר בעולם ... בבת אחת. ובנקודת שורש הרצון ששם כל הרצונות נמצאים בבת אחת, שם אין הבדל בין רצון כלשהו לבין רצון אחר. ושם הרצון הוא אין סופי. ושם אין שום הגדרת רצון או רצון בצמצום כלשהו. כי הרצון של האדם שאיתו האדם חי בחיי היום יום, הוא ... יש באותה הנקודה גם את הרצון של כל הדבר, וגם את אי הרצון של כל דבר. וזה הסוד של איזון הרצון שיש לחכם האמיתי. כי כפי שכבר ביארתי, לחכם האמיתי יש איזון בין הרצונות שלו. כי הוא בכל רגע ורגע גם רוצה את הדבר וגם לא רוצה את הדבר בו ... בשלמות. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקום אחר. ובנקודת שורש הרצון, שם אין הבדל בין טוב לבין רע, כי שם הכל טוב תמיד. כי כדי שיהיה רע, לשם כך על האדם להגדיר את הרצון שלו. כי רצון מוגדר יכול ליצור רע או טוב מוגבל. אבל רצון בלתי ... לנסות לדעת דבר אחד שיכלול בתוכו את כל המידע שיש בעולם כולו. וכאן נגלה עוד סוד גדול, והוא כי גם לשורש הרצון גם לו יש עוד שורש אחר. וגם לשורש המחשבות ששם נמצאות כל המחשבות שבעולם בבת אחת, גם לו יש שורש אחר גדול יותר ממנו. כי בין השורש של כל המחשבות לבין כל מחשבה ומחשבה יש הבדל מהותי, והוא ההבדל שבין הפוטנציאל של הדבר לבין הדבר עצמו. בין הכוח לבין הפועל. כי שורש הרצון או שורש המחשבה וכיוב, הוא נבדל מהותית מכל מחשבה ומחשבה ומכל רצון ורצון. ... של ציר הטוב האין סופי. ויש שלמות מעל שלמות עד אין סוף. ועכשיו נגלה עוד סוד, והוא כי לשורש הרצון ולשורש המחשבות ולכל שאר השורשים בעולם, יש להם שורש אחד שמאחד את כולם כישות אחת. כי כפי שאמרנו לדוגמה לכל רצון יש שורש. ובשורש של ... אחר. ויש שורש אחד, שכולל בתוכו את כל השורשים. דהיינו, ישות שבה אין שום הבדל בין רגש לבין רצון לבין ידיעה לבין מחשבה וכל כיוב. וגם אחכ יש עוד שורשים פנימיים עוד יותר. אך בכל מקרה יש שורש אחד שמאחד תחתיו את כל הישויות וכולי. ... כל הדברים. שהיא הנקודה שבה שום דבר לא מוגדר כלל בשום צורה, אפילו לא הגדרת האני והגדרת העצמי של האדם. ...
אני. מהי הידיעה היחידה ש*אינה* נובעת מידיעת האני?!
... מהי הידיעה היחידה שאינה נובעת מידיעת האני?! אני. ידיעה. אמת. מהי הידיעה היחידה שעמוקה יותר מידיעת האני? מהי הידיעה היחידה שניתן לדעת אותה בלי לדעת את האני? כל הידיעות כולן שאותן יודע האדם, כולן נובעות ותלויות בידיעת האני. לדוגמה: כאשר האדם יודע את הידיעה שולחן, ... כדי שהאדם יוכל להגדיר אפילו עבור עצמו מהו שולחן, עליו להיות מודע לאני שלו. כדי להגדיר משהו, יש צורך לתאר אותו וכולי. וכל התיאורים כולם לא יכולים להיות קיימים בלי האני. כך שלא ניתן להגדיר שום דבר בלי לדעת את האני. מה שאומר שכל הידיעות כולן תלויות בידיעת האני. יחד עם זאת, קיימת ידיעה אחת ויחידה שאותה ניתן לדעת בלי לדעת אני. והיא ידיעת המהות של האני. הסבר: מי שיתבונן יראה, כי גם האני של האדם, גם הוא הגדרה של משהו. האדם מגדיר את האני שלו באמצעות דברים שונים של תחושות רגשות אירועים וכולי. מה שאומר בעצם, שגם האני עצמו של האדם, הוא הגדרה של מהות כלשהי שמהווה את האני של האדם. המהות של האני היא הדבר שמהווה את האני. המהות של האני היא הדבר היחיד שקיים גם ללא אני. קיומה של המהות של האני אינו תלוי באני, למרות שהקיום של האני מתקיים באמצעות המהות שמהווה אותו בכל רגע מחדש. מסקנה: הדבר היחיד שאפשר לדעת בלי לדעת אני, הוא ידיעת המהות של האני. ברמה המעשית: כאשר האדם רוצה להגיע אל חקר המציאות ואל הבנת עצמו, עליו לחפש את האמת בתוכו ולא מחוצה לו. מדוע? כי כל מה שנמצא מחוץ לאדם, הכל תלוי ונובע מידיעת האני, כך ששום דבר לא יכול לגלות לאדם דבר חדש על ... לדעת שנמצא מחוץ לאני, הכל אלו ידיעות חיצוניות שאינן מחדשות כלום על כלום. כאשר האדם רוצה להגיע אל המהות של המציאות ולהבין את המציאות באמת, עליו להתבונן פנימה על האני שלו אל תוך עצמו. כי רק בתוך האני ניתן למצוא ידיעה עמוקה יותר על המציאות, מאשר ידיעת האני. סיכום: כל הידיעות כולן שחיצוניות לאני, כולן תלויות בידיעת האני ולכן היכולת שלהם ללמד את האדם על המהות הפנימית ביותר של המציאות מוגבלת, מאחר שהן מוגבלות עד לעומק של האני. ולכן כדי לחפש את האמת, על האדם להתבונן אל תוך האני של עצמו, שרק שם ניתן למצוא דברים ...
ה'אני' וישויות שונות בחלום - מי הן?
ה'אני' וישויות שונות בחלום - מי הן?
האני וישויות שונות בחלום - מי הן? מי הן הישויות שמתגלות לאדם בחלום? ... כהן מסביר בהרצאה שהישויות שאדם פוגש בחלום, כגון אנשים, חפצים, מקומות וזמנים, הן למעשה ביטויים ישירים של תודעתו שלו. כאשר האדם חולם, התודעה שלו מתפצלת לשני חלקים: חלק אחד נשאר מודע למציאות ... בחלום עצמו. למרות הפיצול הזה, כל מה שמופיע בחלום הוא יצירה של האדם החולם, ולכן הישויות השונות הן בעצם האני שלו, ולא ישויות נפרדות באמת. האם באמת יש מציאות מחוץ ... האירועים, התחושות והרגשות בחלום הם מוחשיים ואמיתיים עבור החולם. אך למעשה, כל האירועים האלו הם רק ביטוי של התודעה של האדם שמחוץ לחלום, זה שיושן במיטה. כך, לדוגמה, אם תפרוץ שריפה בבית במציאות, האדם יוכל להתעורר ולברוח, משום שהתודעה החיצונית נשארת ערה ברמה מסוימת. מה קורה כאשר מישהו ... מתווכח עם דמות אחרת, מצד האמת הוא מתווכח עם עצמו. למרות שבתוך החלום הדמות האחרת נתפסת כבעלת רצון עצמאי, תודעה נפרדת ותחושות ייחודיות, בפועל כל הדמויות בחלום הן השלכה של האני של החולם עצמו. אם האדם שמתבונן בחלום מבחוץ היה יכול לצפות ... מדמיין בו זמנית את עצמו ואת האדם שהוא מתווכח איתו בדמיון מודרך, כך גם בחלום כל ישות היא למעשה התגלמות של תודעתו. האם לאדם בחלום יש בחירה חופשית? אליעד כהן מדגיש שבתוך החלום, אין באמת בחירה חופשית. כל הפעולות, הבחירות וההתנהגויות של הדמויות בחלום הן תוצר של האני העליון או של התודעה שמחוץ לחלום. החולם עצמו לא מחליט באופן מודע מה יקרה בהמשך החלום, והכל נקבע על ידי התודעה החיצונית. כלומר, הישויות בחלום אינן בעלות רצון חופשי אמיתי, אלא הן מתנהגות לפי התסריט שהתודעה העליונה יוצרת. האם תחושות של כאב ואירועים שליליים בחלום ... בחלום, כמו במקרה שמישהו זורק עליו אבן, הכאב הוא אמיתי עבור החולם, אך למעשה הכאב הזה הוא גם כן ביטוי של התודעה העליונה. אם האדם שמחוץ לחלום יפסיק לדמיין את הכאב, גם הכאב עצמו יפסיק להתקיים. במילים אחרות, כל תחושה של כאב או אירוע שלילי בחלום היא יצירה של התודעה החיצונית של האדם החולם, ואין לה קיום עצמאי. כיצד דמיון מודרך דומה לחלום? אליעד משווה בין חלום לבין דמיון מודרך, ומסביר שאין ביניהם הבדל משמעותי. בשני המקרים האדם יוצר בתודעתו עולם שלם של אירועים, אנשים ורגשות. כשאדם מדמיין שהוא מדבר ... היומיומית שבה האדם חי מתפקדת בדיוק כמו חלום. למרות שהאדם מרגיש תחושה חזקה של אני נפרד, הוא בעצם חלק מתודעה אחת גדולה. כמו בחלום, שבו כל פרט הוא בעצם האדם החולם, כך גם במציאות, הכל הוא ביטוי של אותו אני אחד, האני העליון, שהוא בעצם המציאות עצמה. האדם יכול להרחיב את ההכרה ... לשאול את השאלה מי אני? שוב ושוב, עד שהאדם יגיע לתובנה שכל מה שהוא חווה, חושב ומרגיש הוא בעצם ביטוי של האני העליון שלו, שהוא המציאות עצמה. כאשר האדם יבין שכל מה ... תלויים זה בזה. כל פעולה שהאדם עושה משפיעה ומושפעת מפעולות אחרות, והכל מתרחש בו זמנית. כמו בחלום, שבו התודעה של האדם יוצרת עולם שלם שבו הכל מתרחש יחד, כך גם המציאות ... מנותקים זה מזה, והכל הוא ביטוי של אותו אני גדול אחד. האם יש בחירה חופשית בחלום? האם הכל זה אני? מהו האני העליון? איך לזהות חלום? האם חלומות הם מציאות? כיצד לחלום ... הם בעצם עשויים מהאני של האדם עצמו. וביארתי כי כל דבר שהאדם רואה בעולם, הוא בעצם רואה את עצמו. וביארתי איך התודעה של האדם מתפצלת בשעת החלום? וביארתי מהי מהותו של האני של האדם שנמצא בתוך החלום של האדם? איך בן אדם בשעת חלום, ... בעולם האמיתי, כגון לדוגמה לברוח בשעת שריפה וכיוב? וביארתי כיצד חלק מהאני של האדם חולם את החלום וחלק אחר של האני נמצא בתוך החלום? ביארתי שבשעת החלום, החלום הוא מציאות של ממש. ... החלום של האדם, יש אנשים שלא מסכימים עם האדם עצמו שחולם את החלום? וביארתי, כיצד האדם חווה בתוך החלום את האני שלו ואת שאר האנשים והדמויות שיש בחלום שלו? מה יקרה אם ... שהוא בתוך חלום של עצמו? וביארתי, שבתוך החלום, כל דבר שהאדם רואה אותו, הוא בעצם האדם עצמו ממש, והתגלות של האני של האדם שחולם את החלום. וביארתי שדמיון מודרך הוא כמו ... שקורים בשעת החלום? האם לאדם בתוך החלום, יש בחירה חופשית ורצון עצמי? כיצד אדם יכול לחוות שכל המציאות היא האני שלו? וביארתי שהאני של האדם, הוא רק סוג של תחושה. למה המציאות שלנו היא כמו חלום? למה האני של האדם, הוא המציאות כולה ממש? כיצד כל התהליכים שבעולם ...
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות?
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות?
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות? האם אפשר לבטל את האני לחלוטין? אליעד כהן מסביר לעומק את סוגיית האני, תוך כדי ניסיון להבין האם וכיצד אפשר לבטל באופן מוחלט את תחושת הקיום העצמי של האדם. לדבריו, קיימות שיטות רוחניות רבות שמנסות להפחית או לבטל את תחושת האני, אך אליעד מדגיש כי אין שום שיטה בעולם שתוכל לעשות זאת בפועל, מלבד דרך אחת ויחידה: ידיעת השורש והמהות של האני . מדוע כל מחשבה מחזקת את קיום האני? אליעד מסביר בפירוט רב כי כל מחשבה וכל ידיעה שיש לאדם מחזקות ומאשרות את קיום האני שלו. לדוגמה, אם האדם כותב על דף את כל מה שהוא יודע - למשל יש שולחן, עצם הידיעה הזאת כבר מוכיחה שקיים אני שיודע שיש שולחן. אי אפשר לדעת שום דבר בלי לדעת קודם כל שהאני קיים, משום שכל ידיעה זקוקה למישהו שיודע אותה. גם כאשר אדם חושב על השמש או על כל ... אליעד, אינה יכולה להתקיים ללא המודעות לקיום של האדם עצמו. האם אפשר לחשוב על כלום מוחלט? אליעד מעלה את הטענה כי לכאורה אפשר לנסות לבטל את האני על ידי מחשבה על כלום מוחלט - מצב חסר כל משמעות והיעדר מוחלט של כל מחשבה או רעיון. אך כאן הוא מציג בעיה מרכזית: ברגע שהאדם מנסה לחשוב על כלום או להבין אותו, הוא כבר מעניק לו משמעות כלשהי, וכך מאשר שוב את קיום האני שלו . הכלום המוחלט הוא מצב שבו אפילו ההפך של יש אינו קיים או נתפס, שכן ... ההפך עדיין מעניקה משמעות לדבר. ולכן, גם כשאדם אומר שהוא יכול לחשוב על כלום, ברגע שייצבטו אותו או שיעירו אותו מחלום שהוא אינו זוכר, הוא יגלה שהאני שלו עדיין שם, קיים ומודע. כיצד אפשר בכל זאת להעלים את האני? הדרך היחידה שאליעד מציע כדי להגיע להיעדר מוחלט של האני, היא על ידי הבנה וידיעה של המהות שממנה האני והלא - אני עשויים. אליעד מסביר שישנו מצב קיומי בו האני והלא - אני מתחברים לישות אחת ויחידה, חסרת כל הבדל או הפרדה. הוא מדגיש כי האני הוא תחושה בלבד, והלא - אני הוא תחושה מנוגדת, אך שניהם בעצם עשויים מאותה מהות שבה אין שום הבדל בין אני ללא - אני. כדי להגיע למצב הזה, האדם צריך לשאול את עצמו שוב ושוב את השאלה: מהו האני? - לא כדי לענות בסיסמאות או במושגים מוכרים כמו מקום ריק, אלא מתוך חקירה פנימית עמוקה ואמיתית. דרך החקירה הזאת, אם האדם יעמיק מספיק, הוא יגיע להבנה שהאני והלא - אני אינם נפרדים באמת, אלא מחוברים למהות אחת שאין בה כל הפרדה. מה הקשר בין ביטול האני לבין בריאת העולם? אליעד מציין כבונוס מיוחד, שמי שיצליח להבין ולחוות לעומק את המהות שבה האני והלא - אני מחוברים לישות אחת, יגיע גם להבנה כיצד נברא העולם. הוא מסביר שהאני של האדם הוא בעצם העולם הראשון שנברא. כשאדם מצליח לחוות את העדר האני באופן מוחלט, ואז כשהאני חוזר אליו, הוא חווה על בשרו את תהליך בריאת העולם ואת הסיבות לכך שהעולם נברא. כלומר, ביטול האני לא רק מוביל לשקט פנימי או רוחני, אלא גם מעניק תובנה עמוקה על הבריאה עצמה. כיצד נראה מצב ההיעדר המוחלט של האני? במצב של העדר האני, האדם אינו מבדיל יותר בין זמן למקום, בין חי לצומח, בין יש לאין, בין ימין לשמאל או בין כל דבר ... הוא אינו חש עוד כל הפרדה בין עצמו לבין העולם שסביבו. הוא חדל להתקיים כאני נפרד ומגלה את האמת שבה אין נפרדות כלל. סיכום המהות והדרך לביטול האני לפי אליעד כהן לסיכום, לפי אליעד כהן, ביטול
הספר להצליח בכוח המחשבה - אגו + רצון עצמי + ישות עצמית + האני של האדם, האם ואיך אפשר לבטל אותם?
הספר להצליח בכוח המחשבה - אגו + רצון עצמי + ישות עצמית + האני של האדם, האם ואיך אפשר לבטל אותם?
... להצליח בכוח המחשבה - אגו + רצון עצמי + ישות עצמית + האני של האדם, האם ואיך אפשר לבטל אותם? האם אפשר באמת לבטל את האגו ואת הרצון העצמי לגמרי? אליעד כהן מסביר על הספר להצליח בכוח המחשבה מהו אגו, מהו רצון עצמי, והאם אפשר ... הוא האמת האובייקטיבית. האמת האובייקטיבית היא מציאות שקיימת ללא תלות בתודעה האנושית, והיא היחידה שיכולה לשחרר את האדם מאגו שלו. איך האמת האובייקטיבית יכולה להעלים את האגו? כשהאדם מחפש את האמת לא מתוך אינטרס להרגיש טוב, אלא מתוך רצון אמיתי ... לפני הסיבה הראשונה, לפני כל דבר שהיה קיים. כאשר האדם מתאחד ברמה הרגשית והתודעתית עם המציאות השלמה הזו, הוא משוחרר לחלוטין מהאגו, כי האני המצומצם שלו מתמזג עם האני האינסופי והראשון. האם אפשר להגיע לענווה אמיתית? אליעד מבקר את השיטות השונות שטוענות כי האדם צריך להגיד לעצמו שהוא כלום. כאשר אדם אומר לעצמו שהוא כלום, זו בעצם ... מגיע לאמת האובייקטיבית הזו, הוא משיג חופש מוחלט מהאגו ומהרצון העצמי. התודעה שלו עוברת טרנספורמציה, הוא חווה את עצמו כחלק בלתי נפרד מהמציאות, ולכן לא סובל יותר. האגו והרצון העצמי מתבטלים מעצמם, מבלי שהאדם יצטרך להתאמץ או לשכנע את עצמו ...
רצון עצמי, נשמה, האני, האמת האבסולוטית, בחירה חופשית, אלוהים, משמעות החיים, אושר, חיפוש עצמי
רצון עצמי, נשמה, האני, האמת האבסולוטית, בחירה חופשית, אלוהים, משמעות החיים, אושר, חיפוש עצמי
... עצמי, נשמה, האני, האמת האבסולוטית, בחירה חופשית, אלוהים, ... השאלות. אליעד מדגים זאת באמצעות הדוגמה של אני חושב משמע אני קיים של דקארט, ומראה שגם הטענה הזו איננה ... מדוע אנו רוצים להרגיש טוב? אליעד מבהיר ששאלת הלמה אני רוצה להרגיש טוב? היא חשובה במיוחד. הוא מציין שיש למעשה שתי שאלות נפרדות: למה האדם בכלל רוצה להרגיש טוב? למה הוא רוצה להרגיש טוב דווקא בדרך מסוימת ולא אחרת? לדבריו, השאלה למה האדם רוצה להרגיש טוב היא רק ההתחלה, וצריך להמשיך ... שאנשים רוצים להרגיש טוב ולא מצליחים. כיצד להבין את מהות האני והמציאות כולה? אליעד מציע שכדי להבין את הרצון, צריך להבין קודם כל את האני עצמו. הוא מסביר שהאני הוא ביטוי של המציאות כולה. הוא טוען ... מהמוות, למרות האמונה שלו בעולם הבא. הוא מסביר שלמעשה אין הבדל בין חיים נצחיים או זמניים - הבעיה היא תמיד כאן ועכשיו: האדם רוצה להרגיש טוב, והדרך היחידה להרגיש טוב באמת ... דבר חיצוני. הוא ממליץ להתמקד בשאלות הנכונות, שהן שאלות על האני, על המציאות ועל מנגנון הרצון, במקום ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סודות התודעה, סודות הטוב והרע, סודות האני והלא אני, איך האני קיים? איך הרצון קיים? מה יוצר רצון? מה יוצר את האני? אין הבדל בין טוב לרע, אין הבדל בין רוצה ללא רוצה, להרגיש טוב בלי רע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סודות הטוב והרע, דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סודות הטוב והרע, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מטפל רגשי בנושא סודות הטוב והרע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 17:00:49 - wesi1