אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סוגים של גורואים ✔2 סוגים של מנטורים, 2 סוגים של גורואים, יעוץ מבוסס אמונה, יעוץ מבוסס הבנה, ללכת אחרי האמת שלך, להקשיב רק לעצמך, לסמוך רק על עצמך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
2 סוגים של מנטורים, 2 סוגים של גורואים, יעוץ מבוסס אמונה, יעוץ מבוסס הבנה, ללכת אחרי האמת שלך, להקשיב רק לעצמך, לסמוך רק על עצמך, מי זה אליעד כהן? ההסמכה של אליעד כהן, מצא את ההבדלים, תלות במורה רוחני, מניפולציות של מנטורים
מה ההבדל בין מנטורים שמבוססים על אמונה למנטורים שמבוססים על הבנה?

קיימים שני סוגים עיקריים של מנטורים וגורואים בתחום ההתפתחות האישית והרוחנית: אלה שהייעוץ שלהם מבוסס על אמונה, ואלה שהייעוץ שלהם מבוסס על הבנה ושימוש בשכל. ההבדל ביניהם הוא משמעותי ובעל השפעות עמוקות על הדרך שבה מתפתחים ומשיגים מטרות בחיים.

מה מאפיין מנטור שמבוסס על אמונה?

מנטור שמבוסס על אמונה הוא מנטור שמנסה לעורר מוטיבציה והשראה אצל אנשים באמצעות שטיפת מוח והעברת מסרים חוזרים ונשנים, במטרה לשתול מחשבות ולהשפיע על התודעה בצורה רגשית. לדוגמה, מנטור כזה יאמר לך כמה חשוב להתאמן, למה אתה חייב לעשות זאת, וידבר אליך באופן מניפולטיבי כדי לגרום לך להאמין בו ובמסריו.

מנטורים אלו משתמשים בשיטות הכוללות פירוטכניקה, אפקטים, ויזואליות מרשימה, התלהבות מוגזמת, תזוזות וקפיצות על הבמה, כדי למשוך תשומת לב וליצור רושם חזק על המאזינים. המטרה של כל אלה היא לגרום לך להאמין במנטור כדמות בעלת סמכות ולהעריץ אותו, ובכך להטמיע בך את המסר שלו בצורה חזקה יותר.

אחת הדוגמאות הבולטות היא מנטור שמשתמש באמירות כמו "אתה חייב להצליח", "אם לא תתאמן לא ייצא ממך כלום", ו"תאמין בעצמך". אך אם אותם המסרים בדיוק היו נאמרים על ידי אדם ברחוב, לא הייתה לכך השפעה עליך, כי חלק מההשפעה של המנטור נובע מכך שאתה מאמין בו ובתדמית שהוא יצר לעצמו.

מה הבעיה עם מנטורים שמבוססים על אמונה?

השיטה הזו יוצרת תלות במנטור ובמסרים שלו, ואתה הופך תלוי בדמות של הגורו וביכולת שלו לשכנע אותך, במקום לסמוך על עצמך. מצב זה עלול להוביל לקושי בעתיד כאשר תתמודד עם סיטואציות חדשות שבהן תצטרך לקבל החלטות לבד.

מה מאפיין מנטור שמבוסס על הבנה ושימוש בשכל?

לעומת זאת, מנטורים מהסוג השני, כמו אליעד כהן, פועלים בדרך שונה לחלוטין. הם לא מעוניינים לגרום לך להאמין בהם, אלא רוצים לעורר אותך לחשוב בכוחות עצמך. אליעד כהן מדגיש שהמטרה שלו היא לעזור לך להבין את עצמך טוב יותר באמצעות שאלות מעוררות מחשבה, התבוננות פנימית עמוקה, והפעלה של השכל וההיגיון שלך.

לדוגמה, אם אתה מתקשה להשיג מוטיבציה להתאמן או לשמור על דיאטה, אליעד לא ישטוף לך את המוח בסיבות למה חשוב שתעשה זאת, אלא יוביל אותך לבדוק בעצמך למה אתה רוצה או לא רוצה להתאמן, מהם היתרונות ומהם החסרונות, ויעזור לך להגיע להחלטה שתהיה נכונה עבורך. הוא מעודד אותך להגיע להבנה פנימית שמבוססת על חשיבה עצמית, כך שבסופו של דבר תעשה את מה שטוב לך מתוך שלמות עם עצמך, ולא מתוך אמונה עיוורת בגורו.

האם חשוב להאמין במנטור או להתמקד בעצמך?

אליעד מדגיש כי לא חשוב כלל מי הוא או מה הוא. לדעתו, אין משמעות לזהות או לתדמית של המנטור. ההצלחה שלך לא צריכה להיות תלויה במידת האמון שלך בו, אלא רק ביכולת שלך לחשוב ולהפעיל את השכל בצורה עצמאית. כך, אפילו אם משוגע בבית משוגעים היה נותן לך את אותן עצות, אם הן מבוססות על הבנה ושימוש בשכל, תוכל ליישם אותן בהצלחה.

לדברי אליעד כהן, גישה זו היא הדרך הבריאה והנכונה יותר להתפתחות, כי אתה נשאר המרכז ולא הופך להיות תלוי באף אדם אחר. אתה אלוהים, אומר אליעד, ועליך להיות תלוי רק בעצמך.

איך לזהות את סוג המנטור הנכון עבורך?

אליעד ממליץ לבדוק בזהירות את הדרך בה פועלים המנטורים השונים. הוא מציע לבדוק האם המנטור משתמש בשיטות של פירוטכניקה, אמונה ומניפולציות כדי לגרום לך להאמין בו ובמסרים שלו, או שהוא מעודד אותך לפתח את החשיבה העצמית, להקשיב להיגיון שלך ולבחון מה באמת טוב עבורך.

לדברי אליעד כהן, ככל שתסמוך יותר על עצמך ופחות על מנטורים אחרים, כך תוכל להגיע להתפתחות אישית ורוחנית אמיתית ועמוקה יותר, המבוססת על ההבנה הפנימית שלך ולא על אמונה עיוורת.
מה ההכשרה של אליעד כהן?
מצא את ההבדלים חשוב להתאמן להצליח התפתחות העברת מסר מוטיבציה להתאמן יתרון אימון המוח פיתוח המוח מה ההבדל בין להעריץ 2 סוגים של גורואים 2 סוגים של מנטורים eip אליעד אליעד כהן אליעד כהן הסמכה אמונה אמונות אמת אמת שלך גורו גורואים הבדל הבדלה הבדלים הבנה הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן ההכשרה של אליעד ההכשרה של אליעד כהן ההסמכה של אליעד ההסמכה של אליעד כהן הידע של אליעד הידע של אליעד כהן הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן הסמכה הקשבה השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל של אליעד השכל של אליעד כהן יועץ יעוץ יעוץ מבוסס אמונה יעוץ מבוסס הבנה להבדיל להקשיב להקשיב רק לעצמי להקשיב רק לעצמך ללכת ללכת אחרי האמת ללכת אחרי האמת שלך למה לסמוך רק על עצמך לסמוך לסמוך רק על עצמי לסמוך רק על עצמך מה ההסמכה של אליעד מה ההסמכה של אליעד כהן מורה רוחני מורים רוחניים מי זה אליעד מי זה אליעד כהן מנטור מנטורים מנטורינג מניפולציה מניפולציות מניפולציות של מנטור מניפולציות של מנטורים מצא את ההבדלים סוגים סוגים של גורואים סוגים של מנטורים רוחני רוחניות שיטת eip תלות תלות במורה תלות במורה רוחני תלותיות
מנטורים, גורואים, האם חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית?
מנטורים, גורואים, האם חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית?
... למידה עצמאית וניסיון אישי, ללא כל צורך במנטור. אנשים רבים, כשנתקלים בקושי, פונים למנטור בהנחה שזהו הצעד הנכון, אך האמת היא שמניפולציות רבות מעורבות בכך. שני סוגים של גורואים אליעד מציין שישנם שני סוגים עיקריים של מנטורים: הסוג הראשון אלו שהצליחו בתחום מסוים ומעבירים את הידע שלהם לאחרים. דוגמה לכך היא אדם כמו ביל גייטס, שהתעשר ... עבודה קשה, למידה עצמאית וניסיון אישי. אנשים מנסים להצליח לבד, נתקלים בקשיים, ואז מחפשים הדרכה חיצונית, אך זה לא אומר שהם באמת היו חייבים את ההדרכה הזו. שני סוגים של גורואים בתחום ההדרכה האישית והעסקית, ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של מנטורים: הסוג הראשון - אלו שהצליחו בתחום מסוים ולאחר מכן חולקים את הידע שלהם עם אחרים. ...
תקשיב רק לעצמך, ללכת עם האמת שלך, להיות אלוהים בעצמך, למה לא להאמין לשום גורו? אל תאמין לשום מנטור, 2 סוגים של מנטורים לחיים, להאמין בגורו, להשתמש בשכל של עצמך, להקשיב לשכל שלך, להקשיב רק לעצמך, לא להאמין במורה רוחני
תקשיב רק לעצמך, ללכת עם האמת שלך, להיות אלוהים בעצמך, למה לא להאמין לשום גורו? אל תאמין לשום מנטור, 2 סוגים של מנטורים לחיים, להאמין בגורו, להשתמש בשכל של עצמך, להקשיב לשכל שלך, להקשיב רק לעצמך, לא להאמין במורה רוחני
... הגורואים ומהו תפקידם האמיתי? ההרצאה של אליעד כהן מתארת את ההבדלים בין שני סוגים של גורואים , שהם למעשה מנטורים, ולמעשה נוגעת בשאלה החשובה - האם עלינו להקשיב ולסמוך על מישהו אחר שיגיד לנו מהי הדרך הנכונה, או שעלינו לפתח את החשיבה העצמאית שלנו ולהגיע לאמת בעצמנו. גורו ... אלוהים והשפעתם על האדם סיכום מפורט על שני סוגי הגורואים בעולם קיימים שני סוגים של גורואים, שהם למעשה מנטורים, אנשים שמלמדים ומכוונים אחרים. ניתן להבחין ביניהם על פי האופן שבו הם מתייחסים ללמידה ולהבנה של תלמידיהם. גורו מהסוג הראשון - מורה הדרך הכופה גורו מסוג זה הוא ...
מורה ותלמיד, יחסי מורה ותלמיד, תלות במורה הרוחני, אמונה במורה רוחני, מורים רוחניים, מורה רוחני, צורך במורה רוחני, להאמין במורה
מורה ותלמיד, יחסי מורה ותלמיד, תלות במורה הרוחני, אמונה במורה רוחני, מורים רוחניים, מורה רוחני, צורך במורה רוחני, להאמין במורה
... ותלמיד, יחסי מורה ותלמיד, תלות במורה הרוחני, אמונה במורה רוחני, מורים רוחניים, מורה רוחני, צורך במורה רוחני, להאמין במורה מה המשמעות כשהתלמיד מפסיק להבין את המורה הרוחני? כאשר תלמיד מפסיק להבין את המורה הרוחני שלו, הדבר לא בהכרח מעיד על בעיה או כשל בתקשורת. לעיתים דווקא חוסר ההבנה הוא הסימן הראשון לכך שהתלמיד מתחיל להתקדם רוחנית. אליעד מסביר, שכאשר תלמיד חושב שהוא מבין לחלוטין את דבריו של המורה, הוא למעשה כנראה עדיין לא התמודד לעומק עם מה שהמורה מנסה להעביר לו. רק כאשר התלמיד נתקל במצב בו הוא אומר: רגע, אני לא מצליח להבין, אז הוא נמצא על הדרך הנכונה. במצב זה, התלמיד מתחיל להכיר בכך שישנו משהו מעבר להבנה המיידית שלו, כלומר, משהו עמוק יותר שמאתגר את תפיסת המציאות שלו. מה ההבדל בין תלמיד לבין אדם שלומד ממורה רוחני? יש הבדל גדול בין תלמיד לבין אדם שבוחר ללמוד מידע ממורה רוחני. אליעד מדגים זאת כך: אם אדם מתייחס למורה שלו כאל מקור הידע היחיד שלו, ומתאכזב או מתבלבל כאשר המורה משנה את דעתו או את ההסברים שהוא נותן, האדם נמצא בבעיה. אדם כזה נקלע למצב של תלות רוחנית במורה, וכאשר המורה ישנה את דבריו, התלמיד ירגיש אבוד, מבולבל או אפילו נבגד. לעומת זאת, אדם שרק לומד ממורה רוחני מידע, לא מפתח תלות. הוא רואה במורה מקור אחד בלבד מתוך כמה מקורות מידע אפשריים, ובוחן בעצמו את נכונות הדברים. אליעד מסביר שבמצב זה, אם המורה ישנה את דעתו, התלמיד יוכל בקלות להחליט האם לקבל את המידע החדש או לא. התלות נוצרת כאשר האדם אומר: זה המורה שלי, ומזדהה איתו באופן מלא. למה לפעמים מפסיקים להבין את המורה הרוחני הקודם? אליעד מסביר מצב נוסף שבו התלמיד מפסיק להבין את המורה הרוחני, לא בגלל בעיה אצלו, אלא מכיוון שהתפיסה של התלמיד השתנתה והוא כבר לא מצליח לקבל את הדברים כמו בעבר. אליעד נותן כדוגמה את האמונה באלוהים: אם בעבר אדם הצליח להרגיש ולהאמין באלוהים בקלות, ועכשיו הוא כבר לא מצליח להרגיש שזה הגיוני, זה אומר שהתפיסה שלו השתנתה. הרעיון כבר לא מסתדר ... כמו שאדם מבוגר לא מצליח להזדהות עם ילד שמתקשה לעשות משהו פשוט, מכיוון שהמבוגר שכח את התחושה הזו, כך תלמיד לא מצליח לחזור אחורה להבנת המורה הרוחני הקודם, כי הוא התפתח למקום אחר בתפיסתו. מהו הסיכון באמונה מוחלטת במורה הרוחני? אליעד מזהיר מכך שכשאדם הופך להיות תלוי במורה הרוחני ומאמין באופן מוחלט בכל מה שהוא אומר, הוא למעשה מכניס את עצמו לבעיה רצינית. הוא נותן את הדוגמה של חנות: אם האדם מתייחס למורה כאל מנהל חנות ומאמין שכל מה שהמנהל יציע לו למכירה חייב להיות טוב, אז ברגע שהחנות הזאת תיסגר או תשנה כיוון, האדם ירגיש הפסד גדול. במקום זאת, הוא צריך לבחון כל רעיון וכל מידע ...
להיות אליעד כהן, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים, למה חשוב להגיע למפגשים של אליעד כהן, רוחניות, לזרוק את השכל, רבי נחמן מברסלב, הכל תלוי רק במורה שלך, הכל תלוי רק בך, אפלטון, אריסטו
להיות אליעד כהן, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים, למה חשוב להגיע למפגשים של אליעד כהן, רוחניות, לזרוק את השכל, רבי נחמן מברסלב, הכל תלוי רק במורה שלך, הכל תלוי רק בך, אפלטון, אריסטו
... אליעד כהן, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים, למה חשוב להגיע למפגשים של אליעד כהן, רוחניות, לזרוק את השכל, רבי נחמן מברסלב, הכל תלוי רק במורה שלך, הכל תלוי רק בך, אפלטון, אריסטו האם אפשר להגיע להארה רוחנית בלי עזרת מורה רוחני? אליעד כהן מסביר שיש אנשים הטוענים כי הם יכולים להגיע להארה רוחנית ללא עזרת מורה, אך לטענתו הדבר אינו נכון באופן מוחלט. אליעד מתאר מצב שבו אדם מבקש קח אותי לשם, כלומר, למקום של הארה או שלמות, ובעצם כך מעביר את האחריות מהמקום שבו הוא נמצא אל המורה. אליעד אומר שמצד אחד יש היגיון שאדם ירצה לקבל עזרה, אך מצד שני, האחריות בסופו של דבר חייבת להיות שלו בלבד. הוא ממחיש זאת באמצעות דוגמה של אדם שמעדיף לקבל מים מוכנים לביתו במקום ללכת לבאר בעצמו. כך גם ברוחניות, ישנם אנשים שנמנעים מלהגיע למפגשים בטענה שהם רוצים לחקור לבד, אך עדיין מעדיפים לצרוך מוצרים מוכנים בחיים, כגון לחם או חשמל. האם יש יתרון להשתתפות במפגשים עם אליעד כהן? לפי אליעד כהן, בהחלט יש יתרון להשתתפות במפגשים הרוחניים, משום שבמפגשים אלו מתרחשת התבוננות מעמיקה שאין באפשרות האדם לבצע בביתו לבד. הוא ... יותר בתוך התודעה. הוא מסביר שלמרות שבסוף הדרך הרוחנית האדם יצטרך לבדוק הכל בעצמו ללא תלות במורה או במקור חיצוני אחר, הרי שעד לאותו שלב מתקדם, נדרשת השתתפות פעילה ומעורבות בתהליך לימוד מודרך כדי להעמיק ולהגיע לאותו מקום של הבנה עצמית מוחלטת. למה צריך לזרוק את השכל לפי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מביא את ההסבר של רבי נחמן מברסלב לגבי הצורך לזרוק את השכל. רבי נחמן טען שכדי להתקרב באמת לצדיק ולהגיע למקום רוחני גבוה, יש להיפטר מכל שכל עצמאי שיש לאדם. אליעד מתאר דוגמה בה אדם חולם שנופלות לו השיניים, רבי נחמן מפרש לו שהכוונה היא לזריקת החוכמה העצמית שלו. כלומר, השיניים שנופלות מייצגות את ... השכל העצמאי והמצומצם שיש לאדם, זה שמגביל אותו מלהגיע לתובנה עמוקה יותר. כיצד ניתן לדעת אם מורה רוחני באמת הגיע להארה? לפי אליעד כהן, אדם שלא הגיע לסוף הדרך הרוחנית, אינו יכול באמת לדעת אם מורה אחר הגיע לשם או לא. הוא יכול לשער השערות בלבד, אך לעולם לא לדעת בוודאות. אליעד מציג שלוש אפשרויות: או שהתהליך הרוחני תלוי לחלוטין באדם עצמו, או שהוא תלוי במורה בלבד, או שהוא שילוב של שניהם. אליעד מציין שהרבה אנשים בטוחים שהארתם תלויה במורה מסוים, וזה לא תמיד מדויק. לפעמים האדם משקר לעצמו בכך שהוא מאמין לחלוטין שאינו יכול להגיע לבד, ומנגד, לפעמים האדם משקר לעצמו כשהוא חושב שהוא יכול לעשות זאת לבדו ללא שום סיוע. האם ההגעה להארה מחייבת עזרה מבחוץ או שאפשר לעשות זאת לבד? אליעד כהן מדגיש כי בסופו של דבר, האדם צריך לקחת אחריות מלאה על עצמו ועל ההגעה שלו לאותה הארה מוחלטת. הוא מציג מצב היפותטי בו האדם מחויב באופן מוחלט למצוא את התשובה בעצמו ולא מוכן להסתמך על אף אדם אחר או אף אלוהים. לפי אליעד, אם אדם יתחייב לחיפוש העצמי הזה באופן מוחלט ובלתי מתפשר, הוא יגיע לתכלית המבוקשת. מצד שני, הוא מדגיש שאם לאדם יש ספקות או חוסר ביטחון ... ולהתחייב לתהליך באופן מלא. האם כדאי ללמוד מספרי חוכמה של אחרים כמו אפלטון ואריסטו? אליעד כהן מסביר שאין מניעה ללמוד ספרים של פילוסופים כמו אפלטון או אריסטו, אם האדם מרגיש שיש בהם חוכמה או תועלת. הוא טוען שאם יש סיכוי, ... אלו, ולבדוק אותה באופן עמוק ואמיתי. כיצד להפסיק את החיפוש הרוחני ולהגיע לסוף הדרך? לפי אליעד כהן, אם האדם אכן נחוש בדעתו להגיע לסוף הדרך, עליו להחליט באופן מוחלט להפסיק את החיפוש ולהגיע לתשובה באופן חד משמעי. אם אדם מתמיד ... ויקדיש את כל משאביו למציאת התשובה, אז הוא יגיע לסוף הדרך ולהארה שהוא מחפש. האם חייבים מורה רוחני להארה? רבי נחמן מברסלב וזריקת השכל חשיבות מפגשים רוחניים עם אליעד כהן לימוד עצמי או לימוד מודרך להארה? למה לקרוא את אפלטון ואריסטו? איך להגיע לסוף הדרך הרוחנית? לקיחת אחריות בתהליך הרוחני ...
כתות, הכת של אליעד כהן, תלות רגשית, תלות נפשית, מהי כת, דרך רוחנית, כת הרסנית, נפגעי כתות, להאמין במורה רוחני, תלות במורה רוחני, פחד מדעות של אחרים
כתות, הכת של אליעד כהן, תלות רגשית, תלות נפשית, מהי כת, דרך רוחנית, כת הרסנית, נפגעי כתות, להאמין במורה רוחני, תלות במורה רוחני, פחד מדעות של אחרים
... הכת של אליעד כהן, תלות רגשית, תלות נפשית, מהי כת, דרך רוחנית, כת הרסנית, נפגעי כתות, להאמין במורה רוחני, תלות במורה רוחני, פחד מדעות של אחרים מהי כת, ומדוע אנשים מפחדים להיות בכת? אליעד כהן מסביר תחילה מהי בכלל כת. הוא אומר שכת היא בעצם מונח שמשמש לתיאור קבוצה כלשהי, אבל השימוש הנפוץ במילה מתאר מצב שבו קבוצה מסוימת גורמת לתלות רגשית או נפשית. הסיבה שכת נתפסת כדבר שלילי היא משום שהיא מגבילה אותך, ויוצרת חיץ בינך לבין שאר העולם. כאשר ... או רעיונות שונים. כל פעם שמישהו מנסה לשוחח איתו או להציג לו תפיסה אחרת, הוא מיד מרגיש מאוים ואומר: אל תדבר איתי, זה מנוגד לאמונות שלי. מכאן ניתן לזהות אם אדם נמצא בכת: הוא הופך להיות מוגבל בחופש המחשבה שלו, מפחד לשאול שאלות, ומפחד לנהל דיון פתוח. אליעד מדגים זאת כאשר הוא אומר שאם ניגשים לאנשים שנמצאים בכת ושואלים אותם שאלות המנוגדות לאמונתם, הם נלחצים מיד, ומסרבים להמשיך בשיחה בטענה שזה אסור לדבר על כך. זה בדיוק הסימן לכך שמדובר בכת הרסנית היוצרת תלות רגשית ונפשית. מדוע דווקא הדרך של אליעד כהן היא ההפך מכת? אליעד כהן טוען שדווקא המקום שבו הוא מלמד, הדרך שלו, היא הדרך הכי פחות כתתית שיש. הסיבה לכך היא שבניגוד למקומות אחרים, אצל אליעד אנשים דווקא נעשים חופשיים יותר, הם לא חוששים לשאול שאלות, לא מפחדים לדבר עם אחרים ולא מגלים התנגדות לשמוע רעיונות אחרים. אליעד מדגיש שהמטרה שלו היא לשחרר אנשים מתלות, לא לגרום להם לתלות נוספת. הוא אינו מעודד לאמץ רעיון מסוים או אמונה מסוימת בצורה עיוורת, אלא להיפך, דוחף אנשים לשאול, לבדוק ולחקור כל דבר בעצמם. לדבריו, הדרך שלו היא בדיוק ההיפך ממה שנהוג לכנות כת. הכת שלו היא אנטי - כת: לא רק שהיא לא יוצרת תלות, אלא היא מעודדת את האדם להשתחרר מכל תלות רעיונית או אמונית . כך, במקום להיות מוגבלים מחשבתית, האנשים שמגיעים אליו חווים פתיחות מחשבתית אמיתית. האם כת יכולה להיות גם דבר חיובי? אליעד מסביר שלמרות הקונוטציה השלילית, אפשר להסתכל על המושג כת גם בצורה חיובית מסוימת. היתרון של כת הוא שהיא מגינה ... אחרים או מציאות אחרת. זה כמו סמים: ברגע שאתה בתוך ההתמכרות, אתה מוגבל בתקשורת עם העולם החיצוני, והחופש שלך נפגע משמעותית. אליעד מתאר כאן מצב פרדוקסלי: מצד אחד כת נותנת לך הרגשה שאתה מוגן, אך מצד שני, ההגנה הזו בדיוק היא זו שמגבילה אותך ופוגעת ביכולת שלך להתמודד עם החיים. מדוע הדרך של אליעד היא הכת הכי קשה בעולם? אליעד כהן אומר שדווקא הדרך שלו נחשבת לכת הכי קשה בעולם, כי בשאר הכתות תמיד קיימת האפשרות לעזוב ולעבור הלאה ... החליט לעזוב ולחזור בשאלה. לדבריו, מכל כת ניתן בסופו של דבר לצאת, גם אם זה כרוך בתהליך ארוך ומורכב של יציאה. לעומת זאת, הדרך שאליעד מלמד - אי אפשר לעזוב אותה אחרי שהאדם באמת הבין את המהות שלה. כי ברגע שהבנת את צורת החשיבה הזו, את האמת הזו, היא נשארת איתך לתמיד. אם תפסת פעם אחת את העיקרון שאליעד מלמד, כבר אי אפשר להתנתק מזה. אי אפשר לברוח, מכיוון שזו לא אמונה חיצונית שאפשר להיפטר ממנה, אלא משהו שהבנת באופן פנימי לחלוטין. מה ההבדל בין אמונה לבין
השפעת הסביבה, סביבה חברתית, כתות, תלות במורה הרוחני, להיות אינדיבידואל, יהדות, סביבה טובה, סביבה רעה, סביבה תומכת, סביבה חיובית, סביבה שלילית
השפעת הסביבה, סביבה חברתית, כתות, תלות במורה הרוחני, להיות אינדיבידואל, יהדות, סביבה טובה, סביבה רעה, סביבה תומכת, סביבה חיובית, סביבה שלילית
... הסביבה, סביבה חברתית, כתות, תלות במורה הרוחני, להיות אינדיבידואל, יהדות, סביבה טובה, סביבה רעה, סביבה תומכת, סביבה חיובית, סביבה שלילית איך הסביבה משפיעה על האדם והאם זה תמיד חיובי? אליעד מסביר שלסביבה יש השפעה מכרעת על האדם, בין אם הוא מודע לכך ובין ... סביבה, משום שמה שאדם קולט או שומע הופך לחלק מהסביבה הפנימית שלו ומעצב את מחשבותיו. האם תמיד כדאי לבחור בסביבה חיובית? אליעד מדגיש שכל החלטה לגבי הסביבה חייבת להיות תלויה במטרה הסופית. למשל, אם המטרה היא להיות שמח, אז סביבה שבה אנשים ... עם זאת, אם המטרה היא להגיע למצב שהאושר מגיע מתוך האדם עצמו, אז הסביבה החיובית הזאת יכולה להפוך לבעיה, כי האדם מפתח תלות בסביבה הזאת. במצב זה, כשהסביבה תיעלם או תשתנה לרעה, האדם יאבד את האושר שלו. מה זה אומר שהאושר צריך לבוא מתוכך? אליעד מסביר לעומק שהאושר הפנימי האמיתי צריך להגיע מתוך האדם עצמו, ולא ... בו, מבקרים אותו או מתייחסים אליו באופן שלילי, הוא עדיין ירגיש טוב עם עצמו. להיות מאושר מתוך עצמך אומר שהאושר אינו תלוי בשום גורם חיצוני - לא בחברים, לא במשפחה, לא בכסף או בהצלחה חיצונית כלשהי. מה הבעיה בסביבה שיוצרת תלות? אליעד מסביר בפירוט שישנן סביבות שבהן האדם תלוי מאוד בגורם שמוביל את הסביבה, כגון מורה רוחני, רב או מנהיג כלשהו. בסביבות כאלו, אותו אדם בראש הסביבה מפיק תועלת רבה מכך שהאנשים סביבו תלויים בו. הוא מרגיש טוב יותר, חזק יותר ובעל ערך. אבל הבעיה היא שזה יוצר תלות גדולה מאוד בקרב האנשים שסביבו. לדוגמה, אדם שתלוי במורה הרוחני שלו יתקשה מאוד להסתדר לבד, ויהיה חייב תמיד לחזור לאותו אדם או לאותה סביבה כדי להרגיש טוב. אליעד מתאר זאת כמצב שבו נותנים לך אוכל רק אם אתה בתוך הכלא - כלומר, נותנים לך משהו חיובי, אבל רק במסגרת מסוימת, שיוצרת תלות. ברגע שאתה יוצא מהמסגרת, אין לך כלום, ולכן למרות שהסביבה נותנת לך תמיכה, היא גם פוגעת בך בכך שאתה לא מסוגל להתמודד לבד. כיצד אליעד מגדיר סביבה טובה באמת? אליעד טוען שסביבה טובה באמת זו סביבה שמאפשרת לך לצמוח ולהתפתח, אך גם מעודדת אותך להגיע למצב שבו אתה כבר לא תלוי בה. זוהי סביבה שמטרתה לעזור לך להיות עצמאי לחלוטין, כך שתוכל למצוא את כל מה שאתה מחפש בתוכך, גם בלי להיות תלוי במישהו או במשהו חיצוני. לדוגמה, אדם עצמאי אמיתי הוא כמו אלוהים ... כגון הדת היהודית או קבוצות רוחניות שונות, תמיד יש היררכיה - אלוהים, משה, רבנים, ואז האדם הפשוט. ההיררכיה הזו מייצרת תלות ברורה, והאדם לעולם לא יכול להגיע לאלוהים לבד. הוא תמיד תלוי באחרים, וכך גם אם הוא מתקדם, הוא לא באמת עצמאי או חופשי. מה ההבדל בין סביבה תומכת לסביבה שמקדשת תלות? אליעד מבחין באופן ברור בין שני סוגי סביבות: סביבה ... - סביבה שעוזרת לך להתפתח, ומכינה אותך לעצמאות מלאה. זו סביבה שמטרתה לעזור לך לגלות את הכוח הפנימי שלך, כך שלא תהיה תלוי בה בעתיד. סביבה שיוצרת תלות - סביבה שמציגה את עצמה כחיובית, אך היא גורמת לך להאמין שאתה תמיד חייב להיות בה או קשור אליה. למשל, קבוצות רוחניות שבהן המורה הוא הכרחי, ובלעדיו אי אפשר להתפתח. כיצד לדעת אליעד אפשר להימנע מתלות בסביבה? אליעד מדגיש כי הדרך להימנע מתלות היא להבין ולהפנים את הכוח הפנימי שלך. זה אומר לבדוק בעצמך מה אתה באמת רוצה, מה האמת הפנימית שלך, וללמוד לסמוך על עצמך בלבד. במצב כזה, אתה לא צריך אישור או תמיכה חיצונית. ככל שתלמד להכיר את עצמך יותר, כך תוכל להיות יציב גם ללא הסביבה. המטרה הסופית, לפי אליעד, היא להגיע למצב שבו אתה עצמאי לחלוטין, ללא
למה התכוון המשורר? לסמוך על עצמך, לסמוך על אחרים, להבין אחרים, להבין את עצמך, איך ללמוד? להבין אנשים, להבין ספרים, להבין את רבי נחמן מברסלב, להבין את אליעד כהן, תלות במורה רוחני
למה התכוון המשורר? לסמוך על עצמך, לסמוך על אחרים, להבין אחרים, להבין את עצמך, איך ללמוד? להבין אנשים, להבין ספרים, להבין את רבי נחמן מברסלב, להבין את אליעד כהן, תלות במורה רוחני
... התכוון המשורר? לסמוך על עצמך, לסמוך על אחרים, להבין אחרים, להבין את עצמך, איך ללמוד? להבין אנשים, להבין ספרים, להבין את רבי נחמן מברסלב, להבין את אליעד כהן, תלות במורה רוחני איך אפשר לדעת למה התכוון אדם שכתב ספר או נתן הוראות? כאשר אדם קורא ספר, מקשיב להרצאה, או מקבל הוראות כלשהן, מתעוררת השאלה: איך אפשר לדעת למה באמת התכוון הכותב או הדובר?. אליעד כהן מדגיש ששאלה זו רלוונטית לכל תחומי החיים - בין אם מדובר בספרים של רבי נחמן מברסלב, סרטוני וידאו שלו עצמו, הוראות של אלוהים או אפילו כל אינטראקציה יומיומית פשוטה. על פי אליעד, הבעיה היא שברוב המקרים לא ניתן לדעת בוודאות למה בדיוק התכוון האדם. תמיד קיימת האפשרות שאולי הוא אמר את הדברים בציניות, מתוך כוונה נסתרת, או סתם כבדיחה, ואולי אפילו בכוונה הפוכה לחלוטין ממה שאנו מבינים. האם אפשר לסמוך בוודאות על כוונות הכותב או הדובר? אליעד מסביר שהבעיה המרכזית היא שבדרך כלל אי אפשר באמת לדעת למה בדיוק התכוון האדם. לדוגמה, כאשר רבי נחמן מברסלב כותב משהו בליקוטי מוהרן, הקורא לא יכול לדעת בבירור האם רבי נחמן התכוון לכך באופן מילולי, סמלי, הומוריסטי או נסתר. אליעד כהן נותן דוגמה נוספת של הוראות מאלוהים: אם אלוהים נותן לך תורה או הוראה מסוימת, כיצד אפשר לדעת אם הוא מתכוון ... אבל לפתע מתעורר בך רצון לנסוע בשבת, איך תדע אם הרצון הזה הוא מבחן של אלוהים או אולי אלוהים בעצם רוצה שתיסע למרות האיסור המוצהר? אליעד מסביר שתמיד ישנן אפשרויות רבות לפרש כל כוונה, ולכן אף פעם אי אפשר להיות בטוח לחלוטין. האם חזרתיות על רעיון מעידה על הכוונה האמיתית שלו? אליעד מתייחס גם לרעיון שחוזר על עצמו פעמים רבות. לכאורה, כשאדם כותב או אומר דבר מסוים פעמים רבות, זה יכול להצביע על כך שהוא באמת מתכוון לכך. אבל אליעד מסביר שזה לא מחייב. יכול להיות שאדם חוזר על דבר פעמים רבות דווקא מתוך כוונה לבלבל, להטעות או אפילו לבדוק את ... שטעות דפוס או ניסוח גרוע גרמו לכך שנוצר רושם מוטעה לגבי כוונתו המקורית של הכותב. כיצד לפרש אמירות מעורפלות או רב - משמעיות? אליעד נותן דוגמה נוספת על משפט מעורפל: אם אתה רוצה להגיע לאמת, שחרר את המחשבות שלך. משפט כזה, לדבריו, יכול להתפרש באלפי דרכים שונות. כל אדם יכול לקחת את המשפט ולייחס לו משמעות אחרת לגמרי בהתאם למה שהוא חושב שנכון. אליעד מסביר שבעצם הפרשנות האישית שלך למשפט מגיעה קודם כל מהנחות יסוד שקיימות אצלך, ואתה למעשה משליך אותן על מה שנאמר. ... פתוחה: האם זה באמת מה שהמשורר או הכותב התכוון אליו? איך אפשר לדעת זאת בוודאות? האם חשוב בכלל לדעת למה התכוון הכותב או הדובר? אליעד מדגיש שבסופו של דבר, אין באמת דרך ודאית לדעת למה בדיוק התכוון המשורר, הדובר, או אפילו אלוהים. מכיוון שלא ניתן לדעת ... האמיתיות של אחרים בצורה ודאית, מה שבאמת חשוב הוא כיצד האדם עצמו בוחר לפרש את הדברים ואיך זה משפיע עליו. הוא מסביר שכאשר אדם מקשיב להרצאה שלו ואחר כך שומע הרצאה או קורא ספר של אדם אחר, הוא לפעמים מוצא רעיון דומה. השאלה היא האם אותו רעיון באמת היה כתוב או שזה הרעיון שהאדם שמע מאליעד והשליך אותו על מה שהוא קרא במקום אחר. אליעד מסביר שלמעשה לעיתים קרובות אנשים מגלים רעיון במקום אחר רק משום שהם כבר שמעו אותו אצלו קודם, אבל לא בגלל שהרעיון היה באמת קיים בצורה ברורה בטקסט המקורי. למה אי אפשר לסמוך באופן מוחלט על הבנתך את הכוונות של אחרים? הנקודה המרכזית שאליעד מציג היא שתמיד קיים ספק לגבי כוונותיהם האמיתיות של אחרים. לדבריו, כל אמירה יכולה להיות מובנת במספר דרכים שונות, ... אותו כאוהב או כשונא, כסותר או כמחזק. בסופו של דבר, הספק תמיד נשאר, והפרשנות האישית של השומע היא זו שמכריעה כיצד הוא יפעל. לכן אליעד מציע שהאדם יהיה מודע לכך שכל מה שהוא חושב שהבין הוא פרשנות שלו, ושלעולם לא ניתן להיות בטוח לחלוטין שזו אכן הייתה הכוונה האמיתית של המשורר, של הכותב, או של הדובר. אליעד מציע להתייחס לכל דבר בערבון מוגבל, מתוך מודעות לספק, ולהשאיר תמיד פתח לכך שההבנה שלך לא בהכרח משקפת את הכוונה האמיתית של האדם שכתב או אמר את הדברים. איך לדעת למה התכוון המשורר? לסמוך על עצמי או על אחרים? איך לפרש נכון את רבי נחמן? איך לדעת למה התכוון אליעד כהן? האם אפשר לסמוך על מורה רוחני? איך לפרש נכון ספרים? האם יש אמת אחת להבנת כוונות? ...
מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל?
מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל?
מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל? למה אנשים תלויים במורה רוחני במקום לפתח עצמאות? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו בהרצאה זו הוא ההבדל בין אדם שבוחר להיות תלוי במורה רוחני ובין אדם ששואף לפתח את היכולת להשיג את ההבנות ואת הידע בעצמו. אליעד נותן דוגמה מעולם האוכל: קיימים שני סוגי אנשים, אלו שאוהבים ... בבית. האדם שאוהב לאכול בחוץ הולך למסעדה, מזמין את המנה מוכנה ומשלם עבורה, ואילו האדם שמעדיף לבשל בבית הולך לסופר, קונה מצרכים, מתאמץ, לומד ומכין את האוכל בעצמו. אליעד מסביר שהגישה של לאכול במסעדה היא כמו ללכת למורה רוחני ולשאול אותו שאלות ולקבל תשובות מוכנות, בלי להבין את הדרך ואת החשיבה שהובילה אל התשובות. זו גישה קלה ונוחה, אך הבעיה היא שהאדם נשאר תלוי באחרים. לעומת זאת, מי שמבשל בעצמו בבית, מקביל למי שמנסה להבין איך הגיעו לתשובה, איך לחשוב נכון, ואיך לפתח את ההבנה באופן עצמאי, עד שיגיע למצב שיוכל למצוא תשובות בעצמו לכל שאלה. האדם הזה בעצם מבקש מהמורה שיסביר לו את התהליך והדרך, ולא רק ייתן לו את התשובה. מדוע אנשים מעדיפים לקבל תשובות מוכנות מאשר לחשוב בעצמם? אליעד מתאר שרוב האנשים מעדיפים לקבל את התשובות מוכנות ולא ... מחבר להרים לו את הסלים. מצד אחד, זה נוח שמישהו אחר מרים אותם בשבילו, אבל מצד שני, מי שבאמת רוצה עצמאות וכוח אמיתי, ילמד כיצד להרים אותם בעצמו, ואז כבר לא יהיה תלוי באף אחד. מה הפירוש של המשפט אילו ידעתיו הייתיו ואיך זה מתקשר לעצמאות רוחנית? אליעד מתייחס למשפט הידוע אילו ידעתיו הייתיו. הוא מסביר שאם האדם ... ומבין לעומק את מה שהמורה יודע, הוא כבר היה הופך לדבר עצמו. כלומר, ידע אמיתי פירושו שהאדם הופך להיות הדבר עצמו, ולא רק משתמש בידע של אחרים בצורה חיצונית ושטחית. אליעד מדגיש שכדי להשיג עצמאות רוחנית מלאה, האדם חייב להפוך בעצמו ... (מראה), שמציגה אור שמגיע ממקור חיצוני, אך מדגיש שעדיף שהאדם יהפוך להיות מקור האור עצמו, ולא רק זה שמעביר אור מבחוץ. מדוע קיימת שתלטנות רוחנית בעולם הרוחניות? אליעד מתאר שישנם מורים רוחניים רבים ששומרים על תלמידיהם במצב של תלות. הוא מסביר את האינטרס שיש למורים אלו: הם מעוניינים לשמור על המעמד שלהם, ולכן הם מייצרים מצב של תלות תמידית. אליעד נותן דוגמה ממקרה של משה רבנו, שבו משה כביכול שמר את הקשר ... את מה שאמרו אחרים זוכה לכבוד גדול יותר. ברוחניות, לדבריו, נפוצה יותר הגישה של תסתמך על מה שאמרו קודמיך ואל תפקפק. איך לפתח את השכל ואת החשיבה העצמאית? הגישה שאליעד מציג לפיתוח השכל ולחשיבה עצמאית היא לא להסתפק בקבלת תשובות מן המוכן. הוא ממליץ לתלמידים לא להיות תלויים במורים רוחניים או בשיטות חיצוניות. במקום זאת, הוא קורא לאנשים לנסות להבין בעצמם איך הגיעו לתשובה, ללמוד את תהליך החשיבה עצמו, כדי להיות מסוגלים להגיע לתשובות בעצמם בעתיד. אליעד מזכיר את הדוגמה של רבי נחמן מברסלב ותלמידו רבי נתן, שאמנם הבין היטב את תורתו של רבי נחמן ואף הסביר אותה בצורה טובה, אך עדיין התורה לא היתה שלו, אלא הוא רק טייל בתוך היכליו של רבי נחמן. אליעד טוען שהמטרה האמיתית של התלמיד צריכה להיות שהידע והרעיונות ... מתארח אצל מישהו אחר. הוא מדגיש שוב ושוב שחשוב להסתכל על השכל שיש בכל דבר, לחקור בעצמך, להבין בעצמך, ולא רק להסתמך על מורים או על ידע חיצוני. איך לפתח את השכל? מהי תלות במורה רוחני? מה הכוונה אילו ידעתיו הייתיו? איך ללמוד מאליעד כהן? מהי שתלטנות רוחנית? איך להפסיק להיות
קבוצה וחברים, חשיבות הקבוצה, חשיבות החברים, לימוד בקבוצה, האם הקבוצה חשובה? מהי חשיבות הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה
קבוצה וחברים, חשיבות הקבוצה, חשיבות החברים, לימוד בקבוצה, האם הקבוצה חשובה? מהי חשיבות הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה
... וחברים, חשיבות הקבוצה, חשיבות החברים, לימוד בקבוצה, האם הקבוצה חשובה? מהי חשיבות הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה למה מנהיגי כתות יוצרים תלות בקבוצה ולא בהם ישירות? אליעד כהן מסביר שכדי לשלוט באנשים, מנהיגים של כתות משתמשים לעיתים קרובות בטכניקה מניפולטיבית שמטרתה ליצור תלות של האדם בקבוצה, במקום תלות ישירה בהם עצמם. הרעיון המרכזי הוא שאנשים חושבים שההצלחה שלהם תלויה בקשר ובחיבור לקבוצה, ולא במנהיג עצמו. בצורה זו, המנהיג מסתיר את כוונתו האמיתית ויוצר אשליה שהאדם אינו תלוי בו, אלא תלוי בקבוצה. כך קל לו יותר לשלוט ולהוביל את האנשים לאן שירצה, בלי שהאנשים ירגישו מנוצלים או תלויים באדם אחד בלבד. מהי האמת מאחורי הרעיון של תלות בקבוצה? אליעד כהן מדגיש שיש היגיון מסוים ברעיון שקבוצה יכולה לעזור לאדם להצליח. הוא מביא דוגמאות פשוטות מהחיים ... שיהיה מחובר לאנשים נוספים שמתעניינים באותו תחום. למשל, מי שרוצה להצליח בספורט יכול להיעזר ולהיענות מקבוצה של ספורטאים שתתן לו מוטיבציה ותמיכה. עם זאת, אליעד מבהיר שלמרות שיש בכך היגיון, זה לא אומר שהאדם באמת תלוי באנשים אחרים או בקבוצה. התלות הזאת היא בעצם אשליה. בפועל, כל דבר פנימי, כגון הצלחה, התפתחות רוחנית, השגת מטרות, או כל דבר פנימי אחר, האדם יכול להשיג גם לבד לגמרי. קבוצה יכולה לסייע, אך היא אינה תנאי הכרחי להצלחה. מהי המניפולציה שמנהיגים רוחניים וגורואים עושים באמצעות הקבוצה? אליעד כהן מבהיר באופן מפורש כי המניפולציה הגדולה ביותר של מנהיגים רוחניים וגורואים היא לשכנע את התלמידים שהם תלויים בקבוצה בצורה מיסטית או רוחנית. מנהיגים אלו טוענים לפעמים שאדם חייב להתחבר לנשמות של הקבוצה, או שלקבוצה יש כוח מיוחד ובלעדי להוביל את האדם להצלחה רוחנית או חומרית. מנהיגים אלו לעולם לא יאמרו במפורש לאדם שהוא תלוי בהם ישירות, אלא ישתמשו בטענה שהקבוצה היא המפתח להצלחה. בפועל, מי ששולט בקבוצה הוא תמיד אותו מנהיג. לכן, האדם נעשה תלוי במנהיג בעקיפין, דרך התלות בקבוצה. המנהיג למעשה משתמש בקבוצה כאמצעי לשליטה והסוואת מטרותיו האמיתיות - שליטה באנשים אחרים ויצירת תלות סמויה. האם יש דוגמה להמחיש את ההבדל בין תלות בריאה ל
הכל תלוי בך חבר, הסיפור של אליעד כהן, תלות במורה רוחני, שקרים של מנטורים, מניפולציות של גורואים, איך להיצמד לאמת שלך? איך לברר מה האמת? איך להקים כת? איך לנהל כת? מנהיגי כתות, אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב, חשיבות הקבוצה
הכל תלוי בך חבר, הסיפור של אליעד כהן, תלות במורה רוחני, שקרים של מנטורים, מניפולציות של גורואים, איך להיצמד לאמת שלך? איך לברר מה האמת? איך להקים כת? איך לנהל כת? מנהיגי כתות, אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב, חשיבות הקבוצה
... תלוי בך חבר, הסיפור של אליעד כהן, תלות במורה רוחני, שקרים של מנטורים, מניפולציות של גורואים, איך להיצמד לאמת שלך? איך לברר מה האמת? איך להקים כת? איך לנהל כת? מנהיגי כתות, אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב, חשיבות הקבוצה כיצד אנשים שולטים באחרים באמצעות יצירת תלות? אליעד כהן מציין כי אחת הדרכים לשלוט באנשים בצורה מניפולטיבית היא לגרום להם להאמין שהם תלויים בגורם חיצוני להצלחתם. דוגמה לכך היא אם אדם רוצה להיות גורו או מנטור ומעוניין לשלוט על אחרים מבלי שהם יבינו זאת. במקום לומר להם אתם לא יכולים להצליח בלעדיי, הוא ... אתה זקוק לקבוצה תומכת. באופן זה, הוא לא מצהיר על תלות ישירה בו, אלא על תלות בקבוצה. אבל במקרה, הקבוצה הזאת מנוהלת על ידו, וכתוצאה מכך נוצרת תלות סמויה בו עצמו. איך הקישור העקיף עובד? המנטור לא אומר ישירות אתה זקוק לי, אלא אתה זקוק לקבוצה. הוא מייצר תודעה של תלות בקבוצה כגורם להצלחה. אך במקרה, הוא גם זה שמציע את הקבוצה. זה כמו לומר לאדם אתה חייב לאכול תפוזים כדי להיות ... מכירת תפוזים, וכך נוצר הקישור העקיף. המשמעות של תלות והשליטה שהיא יוצרת ברגע שאדם מתחיל להאמין שהוא זקוק לקבוצה כדי להצליח, הוא הופך לתלותי. הוא מאמין כי הצלחתו קשורה בקשר הדוק עם הקבוצה. אך במציאות, אם הקבוצה הזו תלויה בגורו, אז למעשה התלות של האדם היא לא רק בקבוצה אלא גם במנטור שמוביל אותה. הדרך להשתחרר מהשליטה המציאות היא שלעולם לא צריך להיות תלוי באף אחד אחר כדי להתפתח. האדם לא זקוק לאף גורם חיצוני - לא לקבוצה, לא למנטור, ולא לאלוהים - אלא רק לשכל שלו. האדם צריך ללמוד לחשוב באופן עצמאי ולבחון את מחשבותיו: האם מה שאני חושב נכון? האם ... בראשו ולוודא שהיא אכן מבוססת על אמת ולא על מניפולציה חיצונית. האם צריך בכלל להיצמד לאמת? למרבה הפתעה, אליעד מציין כי גם ההיצמדות לאמת אינה הכרחית. כדי להגיע לשלמות מוחלטת, אין צורך להיצמד לאמת. האדם יכול פשוט להיות, אין ... מה שבאמת מביא את האדם להצלחה אמיתית הוא לא להיות תלוי באחרים. הדבר היחיד שצריך להישען עליו הוא היכולת לבחון מחשבות ולבדוק אם הן אמת. זו הדרך להצלחה אמיתית והבנה מעמיקה של המציאות, בלי להיות תלויים בקבוצות, מנטורים או רעיונות חיצוניים. סיכום: איך לא ליפול ל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על 2 סוגים של מנטורים, 2 סוגים של גורואים, יעוץ מבוסס אמונה, יעוץ מבוסס הבנה, ללכת אחרי האמת שלך, להקשיב רק לעצמך, לסמוך רק על עצמך, מי זה אליעד כהן? ההסמכה של אליעד כהן, מצא את ההבדלים, תלות במורה רוחני, מניפולציות של מנטורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: סוגים של גורואים, אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: סוגים של גורואים, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מאמן עסקי, מאמן אישי בסקייפ בנושאי סוגים של גורואים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 23:46:26 - wesi1