אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נפרדות ✔זוגיות, בחירת בן זוג, בחירת בת זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות, זוגיות מתוך אחדות - פרומו ✔ האם זה משנה עם מי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
זוגיות, בחירת בן זוג, בחירת בת זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות, זוגיות מתוך אחדות
האם זה משנה עם מי אתה נמצא בזוגיות?

אליעד מסביר שהשאלה "האם זה משנה עם מי אתה נמצא בזוגיות?" תלויה בנקודת המבט שלך, כלומר, האם אתה חווה את המציאות מתוך חוויית נפרדות או מתוך חוויית אחדות. בחוויית הנפרדות, ברגע שאתה אומר "אני רוצה זוגיות", אז ברור שזה משנה עם מי אתה נמצא. זה משנה כי יש לך העדפות, צרכים ורצונות מוגדרים. לעומת זאת, מנקודת המבט של חוויית אחדות מוחלטת, שום דבר אינו משנה - לא רק שזה לא משנה עם מי אתה נמצא, אלא שזה לא משנה אם אתה נמצא בזוגיות בכלל. בחוויית האחדות אין רצונות כלל, כי האדם נמצא בהרמוניה מוחלטת עם המציאות, הוא למעשה נמצא בזוגיות מושלמת עם המציאות עצמה.

מהי "זוגיות עם המציאות" עליה אליעד מדבר?

לפי אליעד, "זוגיות עם המציאות" היא מערכת היחסים הבסיסית והמרכזית שכל אדם נמצא בה מעצם היותו קיים. הוא מדגים זאת בכך שהאדם נולד ומת בזוגיות עם המציאות, ולכן אין דרך להימנע מכך. לא מדובר בזוגיות שמישהו בוחר לעצמו, אלא בזוגיות קיימת ומחויבת שבה האדם תמיד נמצא, ואין לו אפשרות להתחמק ממנה. האדם יכול להיות בהרמוניה או בקונפליקט עם המציאות. אדם שנמצא באחדות מוחלטת עם המציאות לא חווה ניגוד אינטרסים, אלא חי בתחושה שכל מה שהמציאות רוצה - זה גם מה שהוא רוצה. אם המציאות "רוצה" שהוא יהיה רעב, זה טוב בעיניו, ואם המציאות רוצה שהוא יאכל, הוא אוכל בשלווה. אין לו תחושה שהוא רוצה לשנות משהו.

מה הכוונה להיות "רווק ביחס למציאות"?

אליעד נותן דוגמה ייחודית על אדם שנמצא בקונפליקט עם המציאות ומסביר זאת על ידי מטאפורה של "רווקות". אדם רווק לא יכול לחוות בעיות בזוגיות כי הוא לבד ואין לו בן זוג. כדי לא לחוות בעיות בזוגיות עם המציאות, האדם צריך כביכול "להפוך לרווק" ביחס למציאות, כלומר, להבין שאין הבדל בין רצונו לבין רצון המציאות. או במילים אחרות, או שהאדם "נעלם" (מבין שהוא לא קיים באמת ואין לו רצונות מנוגדים למציאות), או שהוא מבין שהוא עצמו המציאות ולכן אין לו עם מי להסתכסך.

האם אפשר לרצות זוגיות ועדיין להיות באחדות?

אליעד מסביר שלמרות שלכאורה זה בלתי אפשרי להיות באחדות מוחלטת ועדיין לרצות משהו, למעשה יש אפשרות כזו. לדבריו, ניתן להיות בו זמנית בחוויה של אחדות ונפרדות. איך זה קורה בפועל? האדם חווה שהמציאות היא זו שרוצה שהוא ירצה זוגיות, או שירצה אוכל, ואז האדם נמצא למעשה באחדות עם הרצונות של המציאות. הוא לא חווה זאת בתור רצון אישי או אינדיבידואלי שלו לשנות משהו, אלא כהרמוניה מוחלטת עם תנועת המציאות. מצד אחד הוא עושה פעולה ספציפית (למשל אוכל), ומצד שני הוא לא מרגיש שהפעולה נובעת מרצון אישי מנוגד למציאות.

מה ההבדל בין אחדות אמיתית לאחדות שקרית?

אליעד מסביר כי קיים הבדל בין אחדות אמיתית לאחדות שקרית. באחדות שקרית, האדם כביכול נפרד מהנפרדות. כלומר, הוא מתכחש לנפרדות, ואומר שהיא לא קיימת. אבל אחדות אמיתית היא מצב שבו האדם "נפרד מהנפרדות ומכיל אותה בתוכו". המשמעות היא שאדם שמגיע לאחדות אמיתית לא מתכחש לקיום הנפרדות, אלא רואה ומכיל אותה כחלק מהאחדות עצמה. הוא מבין שהנפרדות היא חלק מהשלמות הכללית של המציאות, ולכן אין שום קונפליקט בין חוויית האחדות לחוויית הנפרדות.

האם ניתן לומר "זה לא משנה" מתוך אחדות מוחלטת?

אליעד מסביר שכל פעם שהאדם אומר "זה לא משנה", הוא חווה רגע של אחדות. למה? כי לומר "זה לא משנה" פירושו לומר "אין הבדל בין הדברים", כלומר, - הכל אחד. אבל כשבודקים את הרעיון לעומק, אם באמת לא משנה עם מי האדם נמצא, אז ממילא גם לא משנה אם הוא בכלל נמצא עם מישהו. ולכן, אם האדם היה...
כן מה השאלה, דברי כן.

ש: השאלה היא במקום של חוויה או תחושה שהכל אותו דבר אז בעניין של זוגיות זה לא ממש משנה עם מי אתה נמצא ואם אתה רואה את הכל כמכלול לכל בן אדם יש מכלול וזה מביא אותי ל"dead end".

אליעד: עכשיו בואי תנסי להסביר לי, מה היא שואלת אז מה את שואלת, מה את רוצה לדעת?

ש: ההשקפה של כל אחד.

אליעד: מהצד של כל אחד האם זה משנה אז מהצד של הזוגיות אז זה כבר לא משנה עם מי אתה נמצא כי בכל אחד יש את השלם.

ש: יתרונות וחסרונות.

אליעד: לא, בכל אחד יש את הכל את סך כל הדברים וזהו נכון. עכשיו למה השאלה שלך או האמירה שלך היא לא יכולה להיות לוגית בכלל למה? סיבה פשוטה כי מהצד של כל אחד אתה גם כן לא צריך זוגיות, תראי אם אתה אומר "אני מחפש זוגיות" אז אתה כבר בנפרדות אז בנפרדות ברור שזה משנה עם מי אתה נמצא, מהצד של כל אחד אז לא משנה עם מי אתה נמצא נכון אבל זה גם לא משנה אם אתה נמצא, זה לא משנה שום דבר זה לא משנה אם אתה אוכל ארוחת בוקר, זה גם לא משנה מה אתה אוכל לא משנה שום דבר, אבל אם אתה אומר "לא אני רוצה זוגיות" אתה כבר בנפרדות אז אם אתה בנפרדות אז ברור שזה משנה, ברור שזה כן משנה.

לא יכול להיות שבן אדם נמצא באחדות, לא יכול להיות שהוא כולו רק בחוויה של אחדות והוא בו זמנית רוצה זוגיות והוא בו זמנית לא אכפת לו עם מי הוא נמצא בזוגיות, לא יכול להיות כי להגיד שהוא באחדות זה אחד להגיד שלא אכפת לו עם מי הוא נמצא זה מתאים אבל אם הוא רוצה זוגיות זה כבר בקונטרסט, לא אז אי אפשר אם אתה כולך באחד אז אתה בכלל לא מגיע לשלב שאתה רוצה זוגיות, אתה לא רוצה כלום. אם אתה לא רוצה כלום דרך אגב אז אתה נמצא בשיא הזוגיות, אז אתה בזוגיות עם המציאות אתה מאה אחוז מותאם למציאות, אתה והמציאות התחתנתם נשואים מושלם.

ש: באמת אפשר להיות שם?

אליעד: אם את שואלת סימן שאולי אפשר. עכשיו תסתכלי בן אדם נמצא במציאות יש לו זוגיות אם הוא רוצה ואם הוא לא רוצה עם המציאות.

ש: כמו שיש זוגיות עם אוכל.

אליעד: לא שונה אתה צודק, רגע תעצרו שניה אני מבין מה אתה אומר, אתה שואל כזה דבר אתה אומר "מהצד שזה אחד אז לא צריך זוגיות אז גם לא צריך אוכל אז למה שיאכל" נכון, הבנת את השאלה? יפה עכשיו תסתכלו, בן אדם נמצא בתוך עולם ירצה או לא ירצה אתה חלק ממערכת תרצה או לא תרצה אתה חלק מהמציאות, זאת אומרת שיש מערכת יחסים בינך לבין המציאות זאת הזוגיות שאיתה אתה נולד ואיתה אתה מת, ואיתה אתה חי והיא מלווה אותך לאורך כל הזוגיות שלך עם זוגיות בלי זוגיות אתה תמיד בזוגיות עם המציאות. עכשיו או שאתה בזוגיות טובה עם המציאות או שלא וזאת חתונה שלא שאלו אותך ואתה לא יכול לברוח מזה ואיך לך דרך לצאת מזה, ואתה חלק מהמציאות איך שלא תסובב את הגלגל אתה תמיד חלק ממשהו.

עכשיו או שטוב לך עם המציאות או שלא טוב לך עם המציאות, עכשיו זה תמיד קורה זאת הזוגיות המרכזית שאתה מנהל בחייך את הזוגיות שלך עם עצמך, את הזוגיות שלך עם המציאות זה אותו דבר בעצם. עכשיו יש דבר שנקרא "אחד" מה זה אומר אחד? שבו אתה בהשתוות עם המציאות זאת אומרת אין לך ניגוד אינטרסים, "מה המציאות רוצה? מה שהיא רוצה טוב לי, היא רוצה שאני אוכל אני אוכל, היא רוצה שאני לא אוכל אני לא אוכל, אני שקוף למשתמש" כאילו אתה לא קיים, אם אתה לא קיים אז אין בעיות בזוגיות נכון, אם יש רק אחד מהצדדים יכול להיות לו בעיות בזוגיות, בן אדם רווק יכול להיות לו בעיות בזוגיות? לא יכול כי אין לו, יפה אתה עכשיו צריך להגיע, מה יפה בזה? אתה צריך להיות רווק או לגרום למציאות להיות רווקה, מה זאת אומרת? אחד משניכם צריך להיעלם או אתה או המציאות, או שתבין שאתה המציאות או שתבין שאתה כלום בשני המקרים יש רק אחד בסוף.

אם אתה מבין שאתה עם המציאות אתה לא רב עם אף אחד אם אתה מבין שאתה לא קיים אז גם יש רק את המציאות אז אף אחד לא רב איתך. עכשיו זאת הזוגיות המרכזית שאותה אתה אמור להשיג זה המרכזי. עכשיו אחרי שאתה בזוגיות הזאת או לפני או תוך כדי יש עוד התרחשויות שאחת ההתרחשויות אומרת שכמו שהמציאות אומרת לך "אתה רעב תאכל" היא אומרת לך "אתה רוצה זוגיות", עכשיו יכול להיות שהיא אומרת לך "אתה רוצה זוגיות" יכול להיות שהיא אומרת לך "אתה לא יודע אם אתה רוצה" יכול להיות הרבה צורות. עכשיו מה שאני אומר זה כזה דבר, אם אתה בחוויה שהכל אחד אז מצד האחד המוחלט שום דבר לא משנה לך אבל מצד האחד המוחלט גם לא אכפת לך אם אתה בזוגיות או לא גם לא אכפת לך אם יש זוגיות או לא, לא אכפת לך איזה זוגיות לא אכפת לך שום דבר אבל ברגע שאתה נכנסת להזדהות עם "אני רוצה לאכול" אז עכשיו זה כבר משנה מה אתה אוכל, "אני רוצה לחיות" עכשיו זה כבר משנה איך אני חי, "אני רוצה זוגיות" עכשיו זה כבר משנה איזה זוגיות עם מי זוגיות למה זוגיות.

ש: זה באחדות או כבר לפני האחדות.

אליעד: לפני.

ש: ועדיין אתה יכול להפנים את זה.

אליעד: ועדיין ואתה יכול גם בו זמנית, מה זאת אומרת בו זמנית? אתה יכול להיות באחדות עם בנפרדות, מה זאת אומרת באחדות עם הנפרדות? המציאות רוצה שאני ארצה אוכל בריא ואני באחדות עם זה שהמציאות רוצה שאני ארצה אוכל בריא, שאתה עדיין נמצא בחוויית נפרדות אבל אתה לא בקטע של "אני רוצה לשנות את המציאות" אלא המציאות משנה את עצמה. אתה הבנת? ואז אתה כאילו מצד אחד אתה כאילו בזוגיות ספציפית, אתה עושה פעולה ספציפית, אתה בצמצום ספציפי נכון אבל מצד שני אתה לא חווה שהם שלך, אתה לא חווה את זה מתוך מקום של "אני רוצה לשנות את המציאות".

תקשיב בן אדם הולך לאכול, יש בן אדם שאומר "תראה המציאות רעה עשתה שאני אהיה רעב עכשיו אני צריך לשנות אותה, רוצה לאכול" ויש בן אדם שאומר "לא, המציאות טובה אז עשתה שאני רעב זה טוב ועכשיו היא טובה, ורוצה שאני ארצה לאכול וזה טוב" ושניהם טובים אני רעב זה טוב ולאכול זה טוב". אז עכשיו השאלה הנשאלת אם אתה בטוח שזה טוב אז למה הלכת לאכול זאת כבר שאלה אחרת, כאילו אם באמת כל כולך חוויית שרעב זה טוב אז מאיפה בא לך הרעיון לרצות לאכול.

ש: אז למה יש נפרדות?

אליעד: נכון אבל עד שלא תמצא למה יש נפרדות אתה לא שם.

ש: אם אתה יודע שזה טוב אז אתה אוכל.

אליעד: יבוא בן אדם ויגיד "אה אין בעיה אז אני באחדות כשאני רעב זה טוב, כשאני רוצה לאכול זה טוב הכל טוב" אבל אם אתה באמת כל כולך חווה שרעב זה טוב איך שמת לב שצריך לאכול, אתה אומר "מה זאת אומרת המציאות גרמה לי", אבל אתה שהיית רעב היה לך טוב אז איך פתאום בא לך לא זה אבל כשרצית לשנות אתה אומר "לא המציאות עשתה", אבל כשהיא גרמה לך ללכת לאכול אתה לשניה אחת חשבת שרעב זה לא טוב היית בשינוי. את מדברת איתי את לא איתו, אני נמצא פה למרות שאני בכל המקומות אני פה עכשיו, כרגע הלבוש שבשמי זה פה.

עכשיו תסתכלו הנושא הוא פשוט רק מי שמבין שהכל אחד רק אצלו אין את השאלה "למה קמתי לאכול" אין לו את השאלה "למה יש נפרדות" וגם אין לו את השאלה "למה קמתי לאכול" ואת הבאת את התשובה נכון התשובה היא ברורה אבל כל זמן שאתה לא בטוח במאה אחוז שזה אחד ענית לך על השאלה "למה קמתי לאכול".

ש: אני יכול להוסיף תגובה לזה.

אליעד: למה?

ש: אני רוצה לבחון אם אני צודק.

אליעד: תכף.

ש: ללמה אני אוכל, למה אני רוצה לשנות.

אליעד: לא, אל אכפת לי למה אתה רוצה לשנות אני רק רוצה להגיד שאם אתה רוצה לשנות זה אומר שאתה לא באחדות.

ש: אני רוצה להציע שאני רוצה לשנות ואני עדיין באחדות.

אליעד: אתה לא מבין שזה הפוך?

ש: אני מבין שיש בעיה אני רוצה לבחון.

אליעד: תגדיר "רוצה לשנות", תגדיר "אחדות" תראה שהגדרת הפוך אתה לא יכול בו זמנית "ברוצה לשנות", אתה לא יכול להיות בו זמנית בנפרדות ובאחדות, אתה לא יכול להיות בו זמנית בחוויה הפוכה, אתה לא יכול להיות גם באחדות וגם בנפרדות אי אפשר בו זמנית בהיגיון.

ש: אבל אתה אומר שאפשר גם רק וגם רק.

אליעד: אני אומר אבל את צריכה להבין שזה אפשר לא שזה שאני אומר, את מבינה איך?

ש: לא אבל אתה אמרת בעצמך עכשיו.

אליעד: נכון אני יודע שאני סותר את עצמי אני גם מבין אותו, אני אומר לו שמצד השכל שלו הוא לא מבין איך זה יכול להיות ולכן הוא לא בחוויה שזה ככה כי הוא כל זמן שהוא לא מסוגל רגשית להבין שדבר והיפוכו זה אחד אז הוא לא יכול רגשית להיות בדבר והיפוכו, ואם אני שואל אותו למה "למה אתה רוצה לשנות הרי אתה באחדות?" אז אם הוא מבין את השאלה שלי זה אומר שהוא לא באחדות ונפרדות כאחד. אתה הבנת, קיבלת תשובה, מה אתה הבנת?

ש: אני לא הבנתי.

אליעד: אז תגיד מה הבנת ומה לא הבנת.

ש: אני מבין שכשאני אבין את הקונספט אז דרך אחרת.

אליעד: רגע מה כן הבנת?

ש: פה אני עדיין לא מחובר "ליש ואין" ביחד אז ברור שזה לא מתאפס.

אליעד: אוקי מה את הבנת, קיבלת תשובה לשאלה שלך?

ש: טרם עד הסוף, אני הבנתי שהטיעון שלך אמר שכשאני מגיעה למקום של נפרדות שזה "אני רוצה" ולא חשוב זוגיות אוכל או משהו הגעתי לנפרדות ומשמה הדרך היא רק לנפרדות כביכול, זאת אומרת שאם אני כבר בנפרדות אז כבר יש טעם מי הבן זוג שלי.

אליעד: אלא אם כן לא אכפת לך אבל לא אכפת לך לא בגלל שאתה לא באחדות, לא אכפת לך בגלל שלא אכפת לך אבל לא בגלל שאתה באחדות כי מצד של האחדות לא אכפת לך אם אתה בזוגיות או לא בזוגיות.

ש: אבל בתשובה שלך יש הנגדה בין אחדות לנפרדות כי אמרת ויתרת על האחדות יצאת לנתיב הנפרדות כי בהרגשה שלי המטרות של הנפרדות מתוך ידיעת האחדות כי בא לך.

אליעד: נכון אבל אז אתה גם יכול להגיד "ואני רוצה רק מישהו ספציפי או רק מישהי ספציפית".

ש: אין לך בעיה ואתה עדיין באחדות.

אליעד: נכון אבל אז גם אז השאלה שלך לא נכונה כי את ניסית לומר שמצד האחדות זה לא ישנה לו, את ניסית לומר שמצד זה שהכל אחד.

ש: אני לא רציתי להגיד את זה על אף אחד אחר, אני רציתי להגיד שזה חוויה אישית שלי.

אליעד: אוקי, יש חשיבה שאומרת שמצד של הכל אחד אז לא משנה באיזה זוגיות אתה נמצא, עכשיו האמירה הזאת ספציפית היא עושה את הניגוד בין האחדות לנפרדות כי היא אומרת "לא, אם אתה באחדות מה זה משנה לך עם מי אתה נמצא" אז אני אומר נכון אבל מהצד שזה קונטרסט אז אם אתה באחדות אז זה גם לא משנה לך אם אתה בזוגיות או לא, לא משנה לך שום דבר, את אומרת "לא אבל אפשר להיות באחדות ואף על פי כן לרצות זוגיות" אז איך אפשר להיות באחדות ואף על פי כן לרצות זוגיות ספציפית, אז מלכתחילה אין שאלה. הבנת? תסבירי.

ש: עצם השאלה שלי היא מתחילה בנפרדות.

אליעד: בין האחדות לנפרדות...
סיבות בעיות אין או יש כשל לוגי בו זמנית מופנמות אישה למצוא קשר זוגי העדפות מצד האחדות מה זה לא משנה אחדות איך לבחור בן זוג איך לבחור בת זוג בחירה בחירת בן זוג בחירת בת זוג בן זוג בת זוג זוג זוגיות זוגיות מתוך אחדות חיפוש חיפוש זוגיות לבחור לבחור בן זוג לבחור בת זוג להכיר בן זוג להכיר בת זוג למצוא בן זוג למצוא בת זוג למצוא זוגיות למצוא קשר זוגי מתוך אחדות נפרדות נפרדות מתוך אחדות
איך יש נפרדות, למה יש נפרדות, הכל אחד, יש מאין, שאלה מתוך אחדות, מחויב שתהיה נפרדות, שאלה מתוך נפרדות
איך יש נפרדות, למה יש נפרדות, הכל אחד, יש מאין, שאלה מתוך אחדות, מחויב שתהיה נפרדות, שאלה מתוך נפרדות
... יש נפרדות, למה יש נפרדות, הכל אחד, יש מאין, שאלה מתוך אחדות, מחויב שתהיה נפרדות, שאלה מתוך נפרדות מהי בכלל שאלת הנפרדות והאחדות? אליעד פותח את הדיון בשאלה בסיסית ועמוקה: איך יכול להיות שאני מבדיל בין דבר לדבר?. השאלה נשאלת מתוך נקודת המוצא של אחדות ונפרדות. לפי ההסבר של אליעד, כאשר אנו רואים הבדל בין שני דברים כמו חלון ודלת או ... מגדירים כל דבר באמצעות השוואתו למשהו אחר. הוא מסביר שכדי לדעת מהו דבר כלשהו, חייבים לדעת לפחות שני דברים אחרים שמגדירים אותו. זו תמצית הנפרדות - כל דבר מוגדר על ידי דברים אחרים, ובלעדיהם הוא אינו קיים. למה בכלל יש ... אחד נתפס כטוב יותר? בגלל שהאדם מאמין שיש הבדל. למה הוא מאמין בכך? כי הוא אינו רואה את התמונה השלמה, כלומר, את האחדות. מה הקשר בין אחדות ונפרדות? אליעד מדגיש את הרעיון שבאחדות המוחלטת אין כל הגדרה, אין נפרדות ואין אפילו מושג של הכל. לדבריו, אם היה קיים דבר כזה הכל, זו כבר הייתה נפרדות, כי אז קיים הכל לעומת מה שהוא לא הכל. במצב של אחדות מוחלטת אין ידיעה, כי ידיעה יוצרת נפרדות - מי שיודע והדבר שהוא יודע. באחדות מוחלטת אין אפילו את מי שיידע את עצמו. ... ואם לא ידענו כלום קודם, איך נוצרה הידיעה הראשונה? הוא אומר שבדיוק זאת השאלה העמוקה ביותר: איך מתוך האחדות (או אי הידיעה המוחלטת) נוצרת נפרדות (ידיעה של שני דברים שונים)? אין על זה תשובה הגיונית, כי הלוגיקה עצמה בנויה על ההנחה שיש נפרדות מלכתחילה. האם אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? אליעד מסביר שכל תשובה שמקבלים בנפרדות רק מובילה לעוד שאלה. הוא מדגיש שאם יש תשובה תמיד תהיה שאלה נוספת כמו למה זה כך?, ולכן לעולם לא תתקיים תשובה מוחלטת במסגרת הנפרדות. מנקודת מבטו של אליעד, רק באחדות המוחלטת השאלה מתבטלת לחלוטין. כשהכל אחד, אין שום משמעות לשאלות ולתשובות. האם באמת מחויב שתהיה נפרדות? אחד המשתתפים מעלה טענה שהוא מרגיש שמחויב שתהיה נפרדות, מכיוון שהוא רואה תמיד שיש שני דברים - טוב ורע, יש ואין. אליעד מבהיר לו שזה לא באמת מחויב. הסיבה שהאדם חווה את הנפרדות כמחויבת היא רק משום שהוא מניח מראש שיש הבדל. כלומר, כל מחויבות היא מותנית בהנחת יסוד שהאדם מחזיק בה. אליעד מציע לאדם לשאול את עצמו: מי אמר שבאמת יש נפרדות? מי אמר שאני באמת בנפרדות?. הוא מדגיש שהחוויה של מחויבות היא אשליה הנוצרת מעצם האמונה בנפרדות. איך לצאת מתחושת המחויבות של הנפרדות? אליעד מציע למשתתפת אחרת שביקשה להבין כיצד לצאת מתחושת המחויבות הזו, לחקור את עצמה לעומק. הוא מסביר שאם היא באמת תחקור לעומק את הנחת היסוד שהיא חייבת להיות בנפרדות, היא תגלה שזו רק אמונה. כל מחויבות מורגשת רק מתוך אמונה ראשונית כלשהי. ... לחשוב שיש דברים מחויבים, אבל אם היה בוחן אותם מחדש, היה מגלה שהמחויב שלו הוא בעצם אפשרי. כל הרעיון של אפשרי ומחויב קיים רק בתוך תפיסת הנפרדות. לסיום, אליעד מדגיש שכל שאלה של האדם מכילה מראש את הנחות היסוד של הנפרדות. לכן הוא מציע לאדם לבחון תמיד את השאלה עצמה, את ההנחות שהיא בנויה עליה, במקום לנסות למצוא תשובות בתוך המסגרת של הנפרדות עצמה. איך נוצרת נפרדות מתוך אחדות? מהי אחדות מוחלטת? איך נוצר יש מאין? האם נפרדות היא מחויבת? למה אין תשובה מוחלטת בנפרדות? מה ההבדל בין אפשרי למחויב? איך לצאת מתחושת המחויבות בנפרדות?
הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
... של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? כפי שכבר ביארתי, גם הטוב וגם הרע, בשורשם הם ישות ... שונות. והישויות השונות שיש בעולם שלנו, הן נפרדות זו מזו. אך כל הישויות השונות שיש בעולם, הן כולן ביטויים שונים וגוונים שונים ... מאחדות פשוטה נוצרו פעולות משתנות וישויות שונות ונפרדות . כי בשכל האנושי ניתן להבין שלכל הישויות כולן, יש מכנה משותף כלשהו. ויש איזה רובד ... של המציאות, יש רק אחדות ויש רק הוויה אחת ללא נפרדות. אך תכף שהאדם מסתכל על כל דבר אחר שהוא רחוק מהשורש של המציאות, מיד האדם רואה את הנפרדות של המציאות. והשאלה הפנימית ביותר היא, כיצד זה יכול להיות שהוויה אחת תהווה ישויות שונות ונפרדות זו מזו? ואיך יכול להיות שמתוך אחדות פשוטה, יתהוו ישויות שונות זו מזו? וגם לשאלה ... פנימי יותר. כי השאלה היא, כיצד מתוך אחדות נוצרה נפרדות. אך באמת יש כאן שאלה פנימית עוד יותר, והיא איך מתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת ... נדמה שמאחדות יכולה להיווצר אחדות אחרת אך לא נפרדות אחרת. וכאשר האדם רואה את הנפרדות, אז הוא שואל איך מתוך אחדות נוצרה נפרדות. ואחכ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד, נוצר הבדל בין טוב ... שיצרה אותה? ואם כן, אז במה זה בא לידי ביטוי הנפרדות של הישויות האלו? ואם לא, דהיינו, אם היצירה שונה מהיוצר שלה, אכ כיצד יתכן שתהיה ... השאלה בעצם היא, לא איך זה שמתוך אחדות נוצרה נפרדות, אלא איך זה שמתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי עצם זה שקיימת עוד ישות בעולם בנוסף על הישות של האחדות, בזה עצמו יש נפרדות. כי הנפרדות לא נמצאת רק בין הישויות השונות שיש בעולם. אלא הנפרדות עצמה נמצאת, בין האחדות לבין הנפרדות. כי הנפרדות נפרדת ושונה מהאחדות. ועצם זה שקיימת ישות שונה מהאחדות, זה עצמו נפרדות. ואכ שורש השאלה הוא, איך בכלל יש הבדל בין אחדות לבין נפרדות? דהיינו, איך בכלל יש ישות שהיא נפרדת מהישות של האחדות שהיא שורש המציאות? ונעמיק ... הזאת קיימת גם במעבר שיש בין הרמות השונות של הנפרדות עצמה. כי גם בעולם שלנו של הנפרדות, גם בו יש רמות שונות של נפרדות. כי ברמה החיצונית ביותר האדם רואה אין סוף ישויות שנפרדות זו מזו, במקום ובזמן. כי כל הישויות שקיימות בעולם, כולם נפרדות זו מזו במקום ובזמן שלהן. כי כל דבר נפרד מישותו בזמן אחר. כי אותו הדבר ממש, הוא ... ממש. וגם שתי ישויות זהות זו לזו ברגע אחד, הן נפרדות זו מזו במקום שלהן. כך שכל נקודה במרחב הזמן והמקום, היא נפרדת מכל נקודה אחרת ומכל ... ממילא ברמה החיצונית ביותר יש אין סוף ישויות שנפרדות זו מזו. כי ברמה החיצונית ביותר, כל ישות נפרדת מכל שאר הישויות האחרות בזמן ובמקום ... היא ישות אחרת, בטווח הזה יש הרבה רמות שונות של נפרדות. כי יש את הרמה הראשונה שבה הכל אחד ממש. ובה גם הזמן והמקום הם ישות אחת. וכל ... מהתודעה הישות והאני של המציאות עצמה. וגם נוצרה נפרדות בין הרצון העצמי של האדם לבין הרצון של המציאות. ונוצרה נפרדות בין האדם החושב לבין המחשבה שלו לבין המציאות שעליה הוא חושב. ואחכ יש עוד רמות שונות של נפרדות. כי כל בני האדם רוצים בתוך תוכם את אותו הדבר. וכל אדם כל הזמן רוצה את אותו הדבר ...
ליצור הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות
ליצור הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות
... הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות מה המשמעות של האחדות והנפרדות? הדיון על האחדות והנפרדות מציב את המושגים הללו כמרכיבים מרכזיים להבנת המציאות והתפיסה האנושית. כל אחד מהם משקף תפיסה שונה של המציאות: האחדות מצביעה על חיבור ושיתוף, בעוד שהנפרדות מצביעה על הבחנה וייחודיות בין יחידים. השאלה המרכזית שעולה כאן היא האם האחדות קודמת לנפרדות או להפך. העיקרון המרכזי שעלה מההרצאה הוא שלא ניתן לחוות נפרדות ללא קיומה של תחושת אחדות כלשהי. אם לא הייתה תחושת אחדות, לא היה מושג של נפרדות . מצד שני, האחדות אינה יכולה להתקיים מבלי שהנפרדות תתפוס מקום. כלומר, האחדות והנפרדות משולבות זו בזו בצורה כזו שאי אפשר להפריד ביניהם לחלוטין. כיצד ניתן לחוות את האחדות? כדי לחוות את האחדות יש צורך להבין שהנפרדות היא אשליה. אדם שמרגיש נפרדות חווה את העולם ככזה שיש בו הבחנות ברורות בין אני ... יותר לדברים מסוימים מאשר לאחרים, כמו משפחתו או חבריו הקרובים. חוויה של אחדות מוחלטת תתבטא בכך שהוא ירגיש חיבור לכל אדם ולכל דבר באותה מידה. האם יש מעבר בין נפרדות לאחדות? המעבר בין תחושת הנפרדות לתחושת האחדות מתרחש כאשר אדם מתחיל לחקור את הנחות היסוד שלו לגבי המציאות. שאלת היסוד היא אם באמת קיימת הפרדה מוחלטת בין דברים, או שמא מדובר באשליה שנוצרת כתוצאה מצורת התפיסה של האדם. יתכן כי האחדות והנפרדות הן שני צדדים של אותה תופעה, כלומר, כשאדם מבין כי הוא תופס את המציאות בצורה שמפרידה בין דברים, הוא יכול במקביל לתפוס את המציאות גם בצורה שמאחדת אותם. מה הקשר בין אחדות, נפרדות ואושר? אושר אמיתי נובע מההבנה שהנפרדות היא חלק מהאחדות ושני המושגים משתלבים יחד. אדם שחי בתחושת נפרדות מוחלטת מרגיש חסר ושאינו שלם, משום שהוא רואה את עצמו כנפרד מהמציאות שמסביבו. לעומת זאת, אדם שמבין שהנפרדות היא חלק מהאחדות, יכול להרגיש אושר פנימי יציב ... שונים. במבט חיצוני, הם עשויים להיראות שונים, אך אם נעמיק לתוך המהות שלהם, נוכל לראות שהם עשויים מאותו חומר, חווים רגשות דומים ומושפעים מאותו עולם. למה קיימת נפרדות? השאלה למה קיימת נפרדות היא שאלה עמוקה. התשובה עשויה להיות שהתודעה שלנו בנויה בצורה שמחלקת את המציאות לקטגוריות, כך שנוכל להבין ולנווט בה. אם נבחן את הדברים לעומק, נגלה שלמעשה אין באמת נפרדות מוחלטת בין שום דבר לדבר אחר. מה השאלה הבסיסית ביותר שעלינו לשאול? השאלה הבסיסית ביותר היא האם האחדות קודמת לנפרדות או להפך. כלומר, האם המציאות הבסיסית ביותר היא האחדות שממנה נוצרה הנפרדות, או שהנפרדות היא המצב הבסיסי שממנו מתגבשת האחדות. לפי התפיסה של אליעד כהן, לא ניתן באמת להפריד בין המושגים הללו, משום שכל אחד מהם קיים בתוך השני. אם אין נפרדות, לא ניתן להגדיר את האחדות, ואם אין אחדות, לא ניתן להגדיר את הנפרדות. מהי האחדות המוחלטת? כיצד הנפרדות והאחדות מתקיימות בו זמנית? איך ניתן לחוות אחדות ולצאת מהנפרדות? למה האושר תלוי בהבנת האחדות? האם אפשר להתעלות ...
הספר להיות אלוהים - למה יש נפרדות למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות אולי הנפרדות והאחדות, הן ישות אחת
הספר להיות אלוהים - למה יש נפרדות למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות אולי הנפרדות והאחדות, הן ישות אחת
... להיות אלוהים - למה יש נפרדות למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות אולי הנפרדות והאחדות, הן ישות אחת למה יש נפרדות מתוך האחדות? אליעד כהן מסביר את הרעיון המורכב של נפרדות ואחדות, תוך כדי שהוא מתייחס לשאלה מרכזית שעולה בספר להיות אלוהים. השאלה המרכזית היא למה קיימת נפרדות אם במקור קיימת רק אחדות? זוהי שאלת יסוד שמטרידה אנשים רבים המבקשים להבין את טבע המציאות. תחילה, אליעד מציג את השאלה למה נוצרת נפרדות מתוך האחדות? והוא מיד מאתגר אותה בשאלה נוספת: האם בכלל יש נפרדות?. לדבריו, אולי כלל אין נפרדות אלא רק אחדות, וכל הרעיון של נפרדות הוא אשליה. הוא מציע שאולי הנפרדות והאחדות הן בכלל ישות אחת, ואין שום הבדל ביניהן. מה שנראה כנפרדות הוא בעצם הדרך שבה האדם מסתכל על המציאות, ולכן נדמה לו שיש הבדל. האם יש באמת הבדל בין נפרדות לאחדות? כדי להסביר את הנקודה הזו, אליעד נותן דוגמה פשוטה: הוא מראה כיצד לכאורה יש שתי ידיים, אך כאשר מסתכלים על כך לעומק, ... של האדם הן אלו שגורמות לו לחשוב שיש נפרדות ושיש הבדל מהותי בין דברים. כיצד הנפרדות והאחדות הן ישות אחת? אליעד כהן ממשיך ומפתח את הרעיון באומרו שאם האדם יעמיק בהבנה שלו לגבי המציאות, הוא יראה שאולי כל מה שהוא רואה כנפרדות הוא בעצם ביטוי נוסף של האחדות עצמה. כלומר, האחדות מתבטאת דרך נפרדות, והנפרדות היא בעצם דרך להסתכל על האחדות. אלו הן לא שתי ישויות שונות באמת, אלא אותה הישות בדיוק. הדבר דומה לדוגמה שהוא נתן קודם: יד אחת ... המשמעות האמיתית של השאלה האם באמת יש נפרדות? אליעד מחדד שוב ושוב את הנקודה הבאה: כאשר אתה שואל למה יש נפרדות?, אתה צריך לבדוק קודם כל אם השאלה שלך נכונה. אולי בעצם אין נפרדות באמת, ולכן השאלה עצמה מבוססת על הנחת יסוד שגויה. אולי התשובה לשאלה למה יש נפרדות היא בכלל שאלה אחרת: האם באמת יש נפרדות?. המשמעות העמוקה יותר שאליעד מדגיש היא שכל הרעיון של נפרדות הוא סוג של אשליה, ומטרת השאלה היא להוביל את האדם להבין שהמציאות האמיתית היא אחדות, גם כאשר היא נדמית כנפרדות. בכך הוא מבטל את השאלה לחלוטין ומציע נקודת מבט חדשה: להסתכל על המציאות מתוך ההבנה שהכל הוא בעצם אותו דבר, גם אם זה נראה שונה או נפרד. למה האדם לא מצליח לראות שהנפרדות היא אשליה? אליעד מסביר שהסיבה לכך היא שהשכל של האדם הוא רק אפשרי. כלומר, האדם רגיל להאמין שהשכל שלו נכון, והוא רגיל לראות את ... לתפיסות אלו ולזהות שהכל זו אחדות, ושהנפרדות היא רק תפיסה מוטעית. השכל של האדם, שהוא רק אפשרות אחת מתוך רבות, גורם לו להאמין שיש הבדל ממשי בין דברים, בעוד שבמציאות ... ההבנה העמוקה שהכל הוא אחד, ושכל תפיסת נפרדות היא רק סוג של אשליה מחשבתית. כשאדם יבין זאת לעומק, הוא יגלה שלא נשארה שום שאלה, כי המציאות עצמה היא האחדות שמתבטאת לעיתים כנפרדות. למה יש נפרדות בעולם? מה הקשר בין
שאלות מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה
שאלות מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה
... מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה האם אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות? לפי ההסבר של אליעד כהן, אי אפשר לשאול שאלות מבלי להניח נפרדות . מהי בכלל שאלה? שאלה היא מצב שבו קיימות ... אפשרות אחת, אתה לא יכול לשאול שאלה. עצם הפעולה של שאילת השאלה מניחה קיום של ספק, כלומר, שיש אפשרות לכאן ואפשרות לכאן. לכן כל שאלה מעצם הגדרתה מניחה נפרדות, כלומר, מניחה שהמציאות היא לא אחדותית, אלא מחולקת לפחות לשני חלקים שונים. אם כל שאלה מניחה נפרדות, איך לחפש את האמת בלי שאלות? אליעד מסביר שהשואל בעצם רוצה להגיע לאמת בלי נפרדות, אך עצם הרצון להגיע לאמת כבר יוצר נפרדות כי זה מניח שאתה רחוק מהאמת. עם זאת, אליעד ... לפתור בעיות בעולם החיצוני, האדם צריך להפנות את השאלות שלו פנימה ולבדוק האם הבעיה עצמה בכלל קיימת. זאת הדרך היחידה לחפש את האמת בלי להסתבך עוד יותר בנפרדות. איך הרעיון הזה קשור לטיפול בחרדה? אליעד ... מוצדקת. האם אפשר להפסיק לשאול שאלות לחלוטין? אליעד מדגיש שלא חייבים להפסיק לשאול שאלות, אלא פשוט לשאול אותן לכיוון פנימה. אם אדם מנסה להגיע לאמת ללא נפרדות, הוא צריך להפנות את השאלות שלו כלפי עצמו, ... האדם צריך להטיל ספק בשאלות שלו, בבעיות שלו, ובהנחות שלו. כאשר האדם מטיל ספק בהנחות של עצמו, הן מתפרקות מעצמן, והוא מגיע לאמת שנמצאת מעבר לשכל ולנפרדות. בדרך זו אפשר גם להגיע לשלום פנימי וגם להתמודד עם חרדות באופן יסודי. איך להתמודד עם חרדה מהשורש? לשאול שאלות פנימה או החוצה? האם אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות? איך לחפש את האמת בלי להסתבך? למה יש חרדה? איך מטילים ספק בשכל? טיפול בחרדות לפי אליעד כהן ש: האם אפשר לשאול שאלות שלא מניחות נפרדות אם לא איך להמשיך לחפש את האמת בלי לשאול שאלות? אליעד: בא נתחיל עוד פעם בא נתחיל את הראשון. ש: האם אפשר לשאול שאלות שלא מניחות נפרדות? אליעד: אי אפשר, מה בוא אני אסביר את השאלה ובוא נסביר את התשובה, הוא שואל האם אפשר לשאול שאלה בלי להניח איזו הנחה שיש נפרדות בעיקרון אי אפשר כי מה זה שאלה, שאלה זה שיש ... אליעד: אמרתי לא לשאול שאלות. ש: כן לשאול. אליעד: לא הוא שאל איך אפשר לחפש את האמת בלי לשאול שאלות כאילו הוא אומר שניה, הוא אומר אם כל שאלה נובעת מנפרדות אז איך אני יכול לחפש את האמת בלי לשאול שאלות, הוא אומר אני לא רוצה להיות בנפרדות אז איך אני אחפש את האמת, מה לא הבנת את זה אני אסביר לך רצו לשאול שאלה מקדימה הוא אומר תראה האם כל שאלה כדי לשאול אותה האם צריך לפני כן נפרדות, תשובה כן הוא אומר אוקי ואם כן אז איך אני יכול לחפש את האמת בלי לשאול שאלות הוא כאילו אומר אני רוצה להגיע לאמת בלי נפרדות אבל עצם זה שאתה רוצה להגיע לאמת אתה כבר לא משנה בכל מקרה הרעיון, לא אז אני אענה על תשובה מתחכמת אחרת תשאל שאלות אבל על השאלות עצמן. מה זאת אומרת על תשאל שאלות על העולם כי אז אתה יוצר נפרדות ומתחיל לחפש תשובות, אל תשאל שאלות על העולם ... פתרונות לחרדה מה הוא בעצם עושה מחזק את החרדה בעיקרון, תראה ברעיון זה אותו תהליך. מה הוא שאל, מה הבן אדם שאל הבן אדם שאל האם אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות ענינו שלא, הוא אמר אז איך אני יכול לחפש את האמת בלי לשאול שאלות אמרתי לו תשאל שאלות על השאלות עצמן כאילו לך עם הנפרדות אבל פנימה לא החוצה. עכשיו בוא את אותו דבר ... אותו תחפש בוא נבדוק למה אני בכלל מפחד ממנו זה בדיוק, רגע אני רק רוצה לסיים בזה זה בדיוק מקביל לשאלות ראיתם אותו דבר. יש לנו תהליך כללי של אחדות מול נפרדות כל מה שאתה עושה זה נפרדות, אתה רוצה לעבור לאחדות תלך לתוך השורש של הנפרדות כאילו אם אתה כבר יש לך שכל כל שאלה זה ... לעצמי רגע אני שואל. אליעד: בוא רגע נעצור את זה אחר כך נעשה אחד חדש על חרדות, בסדר אז הנושא הזה הבנו אותו, נסכם אי אפשר למצוא אי אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות וכדי להגיע לאמת, קודם כל אתה רוצה לדעת איך להגיע לאמת בלי שאלות או במילים איך להגיע לאמת בלי נפרדות אל תחפש אותה בכלל, אם אתה מחפש אותה אתה בעצם בנפרדות אבל אם אתה אומר לא אני חייב להגיע לאמת טוב ...
סודות אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו
סודות אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו
... אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו מהם סודות אחדות ההפכים והנפרדות המושלמת? בהרצאה זו עוסק אליעד כהן במושגים העמוקים של אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת ואחדות אמיתית, תוך חקירה של האמיתות שמאחוריהם. תהליך זה מצריך הבנה מורכבת של יחס ההפכים והנפרדות, ובעיקר, כיצד כל פרט נוגע במערכת הכללית שבהם מתקיימים. דרך השאלות הפילוסופיות שהועלו בהרצאה, מתמקדים בתהליך של בחירה, סבל, וחיפוש אחר השלם. מה המשמעות של אחדות ושני צדדים לנפרדות? אליעד מתחיל בהסבר על תהליך של אחדות, שלפיה כל דבר יש מקום בו הוא הופך לאחדות מלאה. הוא מתאר איך כל בחירה מייצגת סבל מסוים, בין אם סבל של אין סוף שאין לו צורת סיום, ובין אם מדובר בנפרדות, שמביאה לאחדות מתוך חיסרון. לאורך השיחה, הוא מביא את השאלה: האם אנחנו מוכנים להתמודד עם הסבל שנוצר מתוך חיסרון, או שהיינו מעדיפים ... השטחיים. כל תהליך ההתבוננות מכיל את השאלה האם אנחנו מסוגלים לראות את השלם דרך נפרדות , והאם באמת יש הבדל בין נפרדות לאחדות? כיצד נפרדות שקרית ואמיתית משפיעות על תפיסתנו? אליעד מסביר שהבחירה באחדות אמיתית או שקרית היא בבחינת סוג של שלב בתהליך רוחני. בעוד האחדות השקרית היא למעשה נפרדות בתוך האחדות, האחדות האמיתית מצריכה הבנה עמוקה של המהות שמאחורי הדברים. הוא מתאר את המתח בין לראות את הדבר כשלם ובו בזמן להבין את נפרדותו. בשיחה מתאר אליעד את הקושי להגיע למקום שבו אדם באמת לא יכול להבדיל בין ההפכים, אך הוא מדגיש את חשיבות התהליך העצמי וההתפתחות הפנימית ... את המשמעות של דבר, אך לא מקבלים את היפוכו, אז אנחנו מפספסים את האחדות שנמצאת בתוך הנפרדות. מהו המפתח להבנה האמיתית של המציאות? הסיכום של אליעד הוא שהתהליך של להבין את אחדות ההפכים דורש הכרה בכך שאין באמת הבדל בין כל הדברים. ... אנחנו מצליחים לחוות את הדברים כפי שהם ללא צורך להבדיל ביניהם. מהי אחדות ההפכים? מהי נפרדות מושלמת? כיצד תופסים את האחדות המושלמת? האם יש הבדל בין דבר להיפוכו? מהי אחדות אמיתית? מהי אחדות הצורה והמהות? ...
נפרדות, למה יש נפרדות? למה אלוהים חושב שהוא עבד? למה נברא העולם? למה קיים? מה קיים? האם קיים? איך קיים?
נפרדות, למה יש נפרדות? למה אלוהים חושב שהוא עבד? למה נברא העולם? למה קיים? מה קיים? האם קיים? איך קיים? למה קיימת נפרדות במציאות? אליעד כהן מסביר בהרצאתו לעומק את נושא הנפרדות, משמעות קיומה במציאות, ואת הקשר של נפרדות לשאלות מהותיות על מהות הקיום עצמו. בתחילה, אליעד מדגיש שהעולם קיים, ועם זאת הוא מתנהל כמציאות של נפרדות: דברים נראים נפרדים זה מזה, קיימים באופן עצמאי, ויש תחושת הבדל בין כל דבר ודבר. הוא מבהיר שהשאלה למה יש נפרדות? היא בעצם שאלה מהותית המובילה לשאלות עמוקות יותר על קיום המציאות. אליעד נותן דוגמה מתוך סיפור המלך שהשתגע וחשב שהוא עבד. הוא משתמש בסיפור זה להמחיש שהשאלה האם באמת המלך ... או סיבה נסתרת לכך שהמלך מרגיש כמו עבד. כלומר, המצב שבו המלך חושב שהוא עבד, הוא משל למציאות שבה האדם חי בתחושת נפרדות ושכחה של מי הוא באמת. אליעד מציין שאם האדם יוכל להבין מדוע המלך חושב שהוא עבד, הוא יבין גם מדוע קיימת תחושת נפרדות, כי השורש של שתי השאלות זהה. מה הקשר בין שאלת הנפרדות לשאלת מהות הקיום? אליעד ממשיך להסביר שכל השאלות על הקיום בסופו של דבר מתחברות זו לזו. הוא מסביר שהשאלה למה יש נפרדות? מתגלגלת במהרה לשאלות יסודיות יותר כמו למה העולם קיים?, וכך השאלה למה העולם קיים? מובילה לשאלה עוד יותר יסודית - מה קיים?. לדבריו, השאלות האלה מחוברות בצורה לוגית ... הוא מבהיר שהשאלות הללו נראות בלתי אפשריות, אבל הן הכרחיות כדי להבין באמת את טבעה של המציאות. מדוע השאלות על קיום ונפרדות תמיד מסתיימות בפרדוקס? אליעד מסביר שבסוף כל בירור מעמיק בנושא של נפרדות וקיום, תמיד מגיעים לנקודת פרדוקס. הוא נותן דגש על כך שהמטרה של השאלות האלה היא להביא את האדם לנקודת קצה פנימית שבה הוא יחווה את הסתירה, וכתוצאה מכך - יוכל להתעורר להבנה ... לאלוהים, או למציאות השלמה, שחווה את עצמו כנפרד ומוגבל. המלך שמרגיש עבד הוא בעצם אלוהים שחווה את עצמו בתוך מגבלה, בנפרדות, בלי מודעות לעצמו. המצב שבו המלך חושב שהוא עבד מדגים את המציאות שבה האדם נמצא, שבה הוא שכח שהוא בעצם חלק מהשלמות המוחלטת. אליעד מבהיר שהאדם הוא בעצם אותו מלך, אותה מודעות אינסופית שהצטמצמה וחווה את עצמה כנפרדת וכמוגבלת. איך להבין את מהות הקיום דרך שאלת הנפרדות? אליעד מסיים את ההסבר בכך שהוא ממליץ למי שרוצה להבין את המציאות לעומק לשאול ללא הפסק את השאלות שהעלה: למה יש נפרדות? למה המציאות קיימת? מה קיים? האם משהו קיים? ואיך אפשרי שמשהו יהיה גם קיים וגם לא קיים בו זמנית? הוא מדגיש שההתמקדות בשאלות הללו, החזרה עליהן והעמקה בהן, היא הדרך להגיע לתובנה הפנימית שתשחרר את האדם מחוויית הנפרדות. אליעד מציין באופן ברור שכל מי שירצה להגיע לתובנה האמיתית חייב לעבור דרך השאלות האלה, ולחוות בעצמו את הסתירות והפרדוקסים. רק כך אפשר להגיע להבנה עמוקה ופנימית של טבע המציאות ושל עצמך. למה קיימת נפרדות? מהי משמעות החיים? האם המציאות קיימת באמת? מדוע אלוהים שכח את עצמו? איך משהו יכול להיות קיים ולא קיים? איך להבין את המציאות לעומק? למה אלוהים חושב שהוא עבד? ...
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות
... - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לאחדות? אליעד כהן מסביר בהרצאה את מושג האחדות ... דגש על הרעיון שבאחדות אמיתית אין כל הפרדה בין האחדות לבין הנפרדות. לדבריו, ההגדרה המקובלת של אחדות בעיני רוב ... ואין זמן לבין המציאות הרגילה, היום - יומית, אותה הם מכנים נפרדות. אליעד מבהיר כי זו הבנה חלקית ולא נכונה של אחדות אמיתית, כיוון שבאחדות מוחלטת אין כלל חלוקה בין נפרדות לבין אחדות. כל חלוקה כזו נוצרת רק בגלל התפיסה המוגבלת של האדם. אליעד נותן דוגמה של אדם ששואל מדוע נבראה נפרדות אם האחדות כל כך טובה. התשובה של אליעד היא שהשאלה עצמה נובעת מהנחת יסוד מוטעית - ההנחה שקיימת נפרדות. לטענתו, לא קיימת כלל נפרדות במובן המוחלט, והתחושה שישנה הפרדה בין דברים ... להבין או לחוות באופן מלא את האחדות. מדוע האדם מפריד בין נפרדות לאחדות? הסיבה המרכזית לכך, לפי אליעד, היא ... השאלות מסוג זה נובעות מתחושה פנימית של חסר. כל עוד האדם חש בנפרדות, הוא ימשיך לשאול שאלות לגבי תכלית העולם, לגבי ... קיים? או מה מטרת הקיום שלי?. הסיבה לכך היא שהוא לא חש בנפרדות כלל. מבחינתו, כל דבר הוא חלק בלתי נפרד מהשלם, ... כישות אחת, שלמה ובלתי נפרדת. במצב כזה, הוא לא ירגיש בנפרדות בין אני לבין לא אני, ולכן לא יחוש צורך לשאול ... שהמקום והזמן אינם מוגדרים באמת, אלא הם אשליה של תפיסת הנפרדות. למה האדם רוצה אחדות? אליעד כהן מסביר שהרצון ... באחדות מוחלטת, וכל שעליו לעשות הוא להבין זאת. מדוע נוצרה הנפרדות אם יש רק אחדות? אליעד מבהיר שזו השאלה שרבים מתקשים להבין, כי הם מניחים שהנפרדות היא מציאות אמיתית ונפרדת מהאחדות. אך האמת היא שהנפרדות אינה באמת קיימת במובן המוחלט, אלא רק נתפסת ... המטרה שאליעד מנסה להעביר בהרצאתו. מהי אחדות אמיתית? מדוע יש נפרדות בעולם? למה האדם מרגיש חסר? איך לחוות אחדות מוחלטת? איך להפסיק להרגיש נפרדות? האם יש הבדל בין אחדות לנפרדות? למה העולם קיים? ...
נפרדות ואחדות בתוך האחדות, נפרדות או אחדות
נפרדות ואחדות בתוך האחדות, נפרדות או אחדות
נפרדות ואחדות בתוך האחדות, נפרדות או אחדות מהי משמעות הנפרדות והאחדות בתוך האחדות? אליעד כהן מסביר בהרצאתו על המושגים נפרדות ואחדות, ועל איך שניהם מתקיימים זה לצד זה בתוך האחדות עצמה. הוא מדגיש כי הנפרדות והאחדות הן מושגים שלכאורה סותרים אחד את השני, אך למעשה שניהם מתקיימים בו זמנית בתוך אותה מציאות אחת ושלמה. האם נפרדות ואחדות יכולות להיות דבר אחד? אליעד מתייחס לשאלה האם ייתכן מצב שבו הנפרדות והאחדות הן אותו הדבר, ומציין שיש להתייחס אל ההקשר שבו הדברים נאמרים. אליעד מציג את הרעיון שהנפרדות והאחדות אינן סותרות זו את זו באופן מוחלט, אלא מתקיימות יחדיו באותו מרחב תודעה אחד. המשמעות היא שגם בתוך מצב של אחדות מוחלטת, ישנה הכרה או מודעות לכך שיש נפרדות, אך במקביל, ההפרדה עצמה אינה מוחלטת, אלא קיימת באופן יחסי או חלקי בלבד. כיצד הנפרדות קיימת בתוך מצב של אחדות? אליעד נותן דגש לכך שגם בתוך מצב של אחדות מוחלטת, ניתן לתפוס את הנפרדות כשני מושגים או היבטים נפרדים, ועם זאת, באותה העת ממש, הם אינם באמת מנותקים זה מזה. הדוגמה שאליעד מביא מבהירה את הרעיון: מצד אחד, הנפרדות קיימת כישות ברורה ומוגדרת, אך מצד שני, ברובד עמוק יותר או במציאות אבסולוטית, היא אינה באמת קיימת בנפרד מן האחדות. כלומר, הנפרדות היא סוג של אשליה או מצב תודעתי יחסי בלבד, שמתקיים בתוך אחדות כוללת ובלתי נפרדת. האם הנפרדות נעלמת כאשר מגיעים לאחדות מוחלטת? בהמשך, אליעד כהן מסביר שכאשר התודעה מגיעה להבנה או תפיסה מוחלטת של האחדות, הנפרדות למעשה נעלמת. הכוונה היא שלא שהנפרדות חדלה להיות קיימת באופן מוחלט, אלא שהיא מתגלה כלא נפרדת מן ... או הפילוסופי, מכיוון שהיא מסייעת להבין שהמציאות כולה היא אחד, ובכל זאת קיימים מושגים או הבנות שונות בתוך האחדות הזו. כיצד אפשר להבין את הרעיון המורכב של נפרדות ואחדות יחד? אליעד כהן מציע למאזין להתייחס לרעיון המורכב הזה בצורה ישירה ופשוטה, ללא צורך לסבך אותו יתר על המידה. הוא מציין שאין הכרח למצוא פירוש מיוחד או מסובך, אלא פשוט לתפוס שהנפרדות והאחדות יכולות להתקיים יחדיו. הוא מדגיש את הצורך להבין שהפרדוקס לכאורה שקיים בין הנפרדות לאחדות הוא בדיוק המפתח להבנה עמוקה יותר של המציאות. האם יש אמת אחת בנוגע ליחסי הנפרדות והאחדות? אליעד כהן מציין כי התפיסה שהנפרדות והאחדות הן גם נפרדות וגם אחדות בו זמנית, היא למעשה התפיסה המדויקת ביותר של המציאות, ... ניסיון מוגבל ולא מדויק. הוא מבהיר כי דווקא ההכרה בכך ששני ההפכים הללו מתקיימים יחדיו, מספקת את התשובה העמוקה ביותר. לסיום, אליעד מסכם בכך שהבנת היחס בין הנפרדות והאחדות דורשת מבט מעמיק והכרה בכך שאין סתירה אמיתית בין השניים, אלא שהסתירה עצמה היא חלק מהותי מן המציאות השלמה. זוהי נקודת המפתח להבנה עמוקה של הטבע האמיתי של המציאות והקיום. נפרדות ואחדות מהי אחדות מוחלטת? האם נפרדות היא אשליה? יחס בין נפרדות ואחדות סתירה בתוך אחדות מה ההבדל בין נפרדות לאחדות? ...
רגשות, מהם רגשות, להרגיש כלום, רק אחדות, רק נפרדות, אחדות מתוך נפרדות, מהות הנפרדות
רגשות, מהם רגשות, להרגיש כלום, רק אחדות, רק נפרדות, אחדות מתוך נפרדות, מהות הנפרדות
... מהם רגשות, להרגיש כלום, רק אחדות, רק נפרדות, אחדות מתוך נפרדות, מהות הנפרדות האם באמת קיימים רגשות או שאין דבר כזה רגש? ... רמות: הרמה של הצורות והרמה של המהות. בעולם של אחדות מוחלטת, הצורות והמהות הן דבר אחד, אך בעולם של נפרדות הן מנוגדות זו לזו. הצורות הן הדברים שאפשר ... אחד. אליעד אומר שכאשר אדם יבין שהכל אחד, הוא לא יפחד יותר משום דבר, כי הוא יבין שכל פחדיו נובעים מנפרדות מדומיינת. האם יש הבדל בין חוויית קיום לאי - ... שני, אם מתבוננים פנימה לתוך התחושה הזו, מגלים שהיא ריקה מכל תוכן ממשי. האם אפשר להרגיש אחדות דרך הנפרדות עצמה? אליעד מדגיש שהמטרה היא לא רק להבין את האחדות באופן שכלי או דרך מהות מופשטת, אלא לחוות את האחדות בתוך הנפרדות . הוא מבקש שהאדם יצליח להרגיש ולהבין שבחוויה ... האדם צריך להיות מסוגל להגיד על אותה נקודה בדיוק שהיא יש והיא אין, בלי לחלק את החוויה לשתי שכבות של נפרדות ואחדות. איך להפסיק לרצות להרגיש רק טוב? אליעד ... תמיד אין רגש. בעולם יש לנו את המהות ואת הצורות, בשכל של האחדות, המהות והצורות הם אחד, אבל בשכל של הנפרדות, המהות והצורות הם ניגוד. עכשיו אם אנחנו רוצים ... שלו אין הבדל. כאשר האדם מתבונן עד הסוף הוא מגיע לחוויית האחד. זה אומר שזה אמור לשנות לך את חוויית הנפרדות שלך. למשל יש לך דעה על משהו מסוים, אבל אם ... זה אחד. אם אתה אומר, בחיצוני זה ישנו, בפנימי זה איננו, אז אתה עדיין לא באחד. אתה אומר יש אחדות ויש נפרדות, אבל אתה עדיין לא באחד. אני רוצה שתסתכל על המציאות רק דרך הנפרדות, רק דרך האחדות, ואחר תראה שזה ממלא אחד את השני, שאין מקום שאין בו אחדות ואין מקום שאין בו נפרדות, ואז תבין שזה אחד. שאלה: אני עדיין לא מבין את ... אני רוצה שתהיה כולם בגיהינום וכולך בגן עדן. אתה מבחינתך רואה את המציאות כשכבה של אחדות ושכבה של נפרדות. עדיין לא הבנת שאין מקום שאין בו מהות, אני ... בנקודת מבט שתהיה רק שם ובו זמנית תהיה גם רק כאן, ובו זמנית תהיה בשניהם. שאלה: לא הבנתי איך מצד הנפרדות אין רגש? אליעד: זה כמו מה שהוא שאל, הוא אמר, אני מוכן לקבל שזה אחד, אבל זה אחד רק מהצד של האחדות. ואני אומר לו, שגם מהצד של הנפרדות זה אחד. זאת אומרת שבשכל של הנפרדות אתה יכול להבין שזה כלום. יש לנו שכל ואין שכל. באין שכל זה אחד, אבל אני רוצה שתבין שגם בשכל זה אחד. אני רוצה שתבין שבתוך חוויית נפרדות לא תוכל להרגיש רגש מוגדר. יש אדם שיגיד, אני יודעת שבמהות זה אחד, אבל בנפרדות, בפועל, אני מרגיש שאני קיים, המהות זה שם אבל אני עדיין חש קיים. מה הרעיון כאן, שאני רוצה שבתוך חוויית הנפרדות שלך אתה תחווה את האחדות. מה זה למעשה נפרדות? נפרדות זה להגדיר ולהפריד. אני רוצה ... תראה שזה כלום. אני רוצה שברגש המוגדר שלך אתה תחווה את הכלום. אני ארצה שתגדיר לי מה זה רגש, ואז אתה בנפרדות שלך תראה שזה כלום. שאלה: איך מתבוננים לתוך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זוגיות, בחירת בן זוג, בחירת בת זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות, זוגיות מתוך אחדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: נפרדות, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נפרדות, איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הכוונה אישית, אימון אישי להצלחה, מאמן אישי לנוער בתחום נפרדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 03:56:25 - wesi1