אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נפרדות ✔התנוצצות, טעם של אלוהים, טעם של גן עדן, טעם של האחדות, הנאה של אחדות, הנאה של נפרדות, עבודת השם של הצדיק ✔ מהי התנוצצות ואיך היא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:55התנוצצות, טעם של אלוהים, טעם של גן עדן, טעם של האחדות, הנאה של אחדות, הנאה של נפרדות, עבודת השם של הצדיק
מהי התנוצצות ואיך היא קשורה לחוויה של שחרור?

המושג "התנוצצות" מתייחס לחוויה בה אדם מרגיש לפתע רגע של שחרור פנימי עמוק, מעין הבזק רגעי של ידיעה עמוקה יותר על המציאות או על עצמו. אליעד כהן מסביר שהתנוצצות מתרחשת כאשר האדם מצליח להפוך ידיעה שהייתה אצלו קודם מחויבת, לכזו שאינה מחויבת. במילים אחרות, אדם תופס משהו כאמת מוחלטת, וכאשר הוא מצליח לערער על אותה אמת, הוא חווה את אותו הבזק של שחרור. לדוגמה, אדם דתי שמצליח לערער על אמונתו באלוהים יחווה רגע של התנוצצות. התחושה של ההשתחררות הזו אינה סתם תחושה נעימה, אלא השתקפות חלקית של ההיפוך הראשון של המציאות, אותו מצב ראשוני של אחדות שאין בו נפרדות כלל.

מדוע ההשתחררות מעניקה תחושת עונג וכיצד זה קשור לאחדות הראשונה?

תחושת העונג בזמן ההשתחררות מגיעה מכך שהאדם חש הקלה, כאילו הוסר ממנו עול או צמצום שהיה מוטל עליו. אליעד נותן את הדוגמה של אדם רעב שסיים לאכול. הרגע שהוא מפסיק להרגיש רעב ומגיע לשובע מעניק לו תחושת שחרור נעימה. אבל התחושה הזאת, לפי ההסבר של אליעד, היא לא סתם שחרור פשוט, אלא השתקפות של התחושה המקורית והראשונה של אחדות מוחלטת, שהייתה קיימת לפני הנפרדות. מכיוון שבעולם הנפרדות האדם כל הזמן נמצא תחת לחצים ורצונות, כל שחרור כזה הוא בעצם טעימה קטנה מן האחדות השלמה של המציאות, של המצב הראשוני.

מה המשמעות של "טעם של אלוהים" או "טעם של גן עדן" לפי אליעד?

הביטויים "טעם של אלוהים" או "טעם של גן עדן" הם דרכים לתאר את התחושה הזו של ההתנוצצות, של החוויה של האחדות המוחלטת. כאשר האדם מצליח להפוך ידיעה שהייתה מחויבת אצלו קודם לכזו שאינה מחויבת, הוא בעצם מקבל רגע קצר שבו הוא מרגיש משהו עמוק, חיבור למציאות מוחלטת ללא סתירות פנימיות. הטעם הזה, לפי אליעד, הוא ההנאה האמיתית של האחדות. זוהי תחושה של הרמוניה מוחלטת שבה אין הפרדה, אין חיסרון ואין קונפליקט.

למה אדם זקוק לנפרדות כדי ליהנות מהאחדות?

אליעד מדגיש שהנפרדות הכרחית כדי שהאדם יוכל להרגיש את טעמה של האחדות. ללא נפרדות, לא הייתה קיימת אפשרות להשוות ולהעריך את העונג של האחדות. במצב של אחדות מוחלטת מתמדת, האדם מאבד את היכולת להתענג מכך, כי הוא לא חווה את הניגוד שבין רע לטוב, צמצום ושחרור. לפיכך, הנפרדות היא זו שיוצרת את הצורך, ודרכה האדם יכול באמת ליהנות מהחוויה של חזרה לאחדות. הוא נותן את הדוגמה של מי שנמצא במצב תמידי של סיפוק או הנאה - במצב כזה הוא יאבד את היכולת להתלהב מכך, כיוון שאין שום ניגוד שייצור את החוויה של "שחרור".

איך התנוצצות קשורה ל"רצוא ושוב" של רבי נחמן מברסלב?

אליעד מתייחס למושג "רצוא ושוב" שמקורו אצל רבי נחמן מברסלב, ומסביר שהוא מתאר מצב שבו האדם נע כל הזמן בין שני מצבים: בין ניסיון לחזור לאחדות לבין התמסרות לנפרדות. רבי נחמן טוען שיש להתאמץ למצוא את הרצוא והשוב בחיים, כלומר, לא לנסות להיאחז רק באחדות ולא רק בנפרדות, אלא תמיד להיות במודעות לשני הצדדים של המציאות. לפי אליעד, האדם המודע באמת מתאמץ גם לנסות להתקרב לאחדות וגם לנסות להתרחק ממנה כדי ליהנות מהמשחק של החיים. ההתנוצצות בעצם מייצגת רגעים שבהם האדם מצליח לחזור לאחדות, אבל המשחק עצמו מתבסס על כך שהוא ממשיך לחזור שוב לנפרדות, ולכן זו תנועה אינסופית בין שני המצבים הללו.

מהו החיסרון בלחיות באחדות תמידית?

אליעד כהן מסביר שאם אדם היה חי תמיד במצב של אחדות מוחלטת, לא היה לו יותר טעם בחיים, כי הוא היה מאבד את היכולת ליהנות. ההנאה מגיעה רק כאשר קיימת חוויית ניגודיות. הוא משתמש בדוגמה של אדם שאכל והתמלא - אם האדם תמיד מלא ואין לו לעולם חיסרון או תחושת רעב, הוא לא יוכל ליהנות יותר מהשובע. לכן, באופן פרדוקסלי, החיסרון והנפרדות הם אלו שמאפשרים לאדם ליהנות באופן מלא.

מדוע חשוב להבין את השורש של ההנאה והסבל?

אליעד מדגיש שאדם שמבין באמת את השורש של ההנאה והסבל, מצליח ליהנות באופן עמוק יותר. כאשר האדם מבין שההנאה שלו נובעת מיכולת ההתנוצצות, מהיכולת לעבור ממצב של צמצום לשחרור, אז ההנאה הופכת לעמוקה ומודעת יותר. זהו מצב שבו הוא מבין גם את הערך של החיסרון והצמצום. הוא כבר לא מתלונן על הסבל או על הרגעים הקשים, כי הוא מבין שהניגודים הללו הם הכרחיים כדי שהוא יוכל לחוות הנאה.
הסברים המציאות תחושה של רעב אמת אבסולוטית הנאה הרגשת רעב פרדוקס היאחזות שובע טעם בחיים פנימיות אחדות אלוהות אלוהים גן עדן האחדות הנאה הנאה של אחדות הנאה של נפרדות התנוצצות טעם של אלוהים טעם של גן עדן טעם של האחדות נפרדות עבודת השם עבודת השם של הצדיק צדיק צדיקים
איך יש נפרדות, למה יש נפרדות, הכל אחד, יש מאין, שאלה מתוך אחדות, מחויב שתהיה נפרדות, שאלה מתוך נפרדות
איך יש נפרדות, למה יש נפרדות, הכל אחד, יש מאין, שאלה מתוך אחדות, מחויב שתהיה נפרדות, שאלה מתוך נפרדות
... יש נפרדות, למה יש נפרדות, הכל אחד, יש מאין, שאלה מתוך אחדות, מחויב שתהיה נפרדות, שאלה מתוך נפרדות מהי בכלל שאלת הנפרדות והאחדות? אליעד פותח את הדיון בשאלה בסיסית ועמוקה: איך יכול להיות שאני מבדיל בין דבר לדבר?. השאלה נשאלת מתוך נקודת המוצא של אחדות ונפרדות. לפי ההסבר של אליעד, כאשר אנו רואים הבדל בין שני דברים כמו חלון ודלת או תפוח ושולחן, אנחנו מגדירים כל דבר באמצעות השוואתו למשהו אחר. הוא מסביר שכדי לדעת מהו דבר כלשהו, חייבים לדעת לפחות שני דברים אחרים שמגדירים אותו. זו תמצית הנפרדות - כל דבר מוגדר על ידי דברים אחרים, ובלעדיהם הוא אינו קיים. למה בכלל יש רצונות והעדפות? אליעד מביא דוגמה פשוטה על אדם שמחליט לצאת עם מישהי ... ולמה דבר אחד נתפס כטוב יותר? בגלל שהאדם מאמין שיש הבדל. למה הוא מאמין בכך? כי הוא אינו רואה את התמונה השלמה, כלומר, את האחדות. מה הקשר בין אחדות ונפרדות? אליעד מדגיש את הרעיון שבאחדות המוחלטת אין כל הגדרה, אין נפרדות ואין אפילו מושג של הכל. לדבריו, אם היה קיים דבר כזה הכל, זו כבר הייתה נפרדות, כי אז קיים הכל לעומת מה שהוא לא הכל. במצב של אחדות מוחלטת אין ידיעה, כי ידיעה יוצרת נפרדות - מי שיודע והדבר שהוא יודע. באחדות מוחלטת אין אפילו את מי שיידע את עצמו. איך נוצרת ידיעה מתוך אי - ידיעה? אליעד מציג בעיה נוספת: איך מתוך ... את שניהם, ואם לא ידענו כלום קודם, איך נוצרה הידיעה הראשונה? הוא אומר שבדיוק זאת השאלה העמוקה ביותר: איך מתוך האחדות (או אי הידיעה המוחלטת) נוצרת נפרדות (ידיעה של שני דברים שונים)? אין על זה תשובה הגיונית, כי הלוגיקה עצמה בנויה על ההנחה שיש נפרדות מלכתחילה. האם אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? אליעד מסביר שכל תשובה שמקבלים בנפרדות רק מובילה לעוד שאלה. הוא מדגיש שאם יש תשובה תמיד תהיה שאלה נוספת כמו למה זה כך?, ולכן לעולם לא תתקיים תשובה מוחלטת במסגרת הנפרדות. מנקודת מבטו של אליעד, רק באחדות המוחלטת השאלה מתבטלת לחלוטין. כשהכל אחד, אין שום משמעות לשאלות ולתשובות. האם באמת מחויב שתהיה נפרדות? אחד המשתתפים מעלה טענה שהוא מרגיש שמחויב שתהיה נפרדות , מכיוון שהוא רואה תמיד שיש שני דברים - טוב ורע, יש ואין. אליעד מבהיר לו שזה לא באמת מחויב. הסיבה שהאדם חווה את הנפרדות כמחויבת היא רק משום שהוא מניח מראש שיש הבדל. כלומר, כל מחויבות היא מותנית בהנחת יסוד שהאדם מחזיק בה. אליעד מציע לאדם לשאול את עצמו: מי אמר שבאמת יש נפרדות? מי אמר שאני באמת בנפרדות?. הוא מדגיש שהחוויה של מחויבות היא אשליה הנוצרת מעצם האמונה בנפרדות. איך לצאת מתחושת המחויבות של הנפרדות? אליעד מציע למשתתפת אחרת שביקשה להבין כיצד לצאת מתחושת המחויבות הזו, לחקור את עצמה לעומק. הוא מסביר שאם היא באמת תחקור לעומק את הנחת היסוד שהיא חייבת להיות בנפרדות, היא תגלה שזו רק אמונה. כל מחויבות מורגשת רק מתוך אמונה ראשונית כלשהי. לכן, הדרך להשתחרר מתחושת המחויבות היא לחזור לנקודה שבה הונחה הנחת ... שהאדם נוטה לחשוב שיש דברים מחויבים, אבל אם היה בוחן אותם מחדש, היה מגלה שהמחויב שלו הוא בעצם אפשרי. כל הרעיון של אפשרי ומחויב קיים רק בתוך תפיסת הנפרדות. לסיום, אליעד מדגיש שכל שאלה של האדם מכילה מראש את הנחות היסוד של הנפרדות. לכן הוא מציע לאדם לבחון תמיד את השאלה עצמה, את ההנחות שהיא בנויה עליה, במקום לנסות למצוא תשובות בתוך המסגרת של הנפרדות עצמה. איך נוצרת נפרדות מתוך אחדות? מהי אחדות מוחלטת? איך נוצר יש מאין? האם נפרדות היא מחויבת? למה אין תשובה מוחלטת בנפרדות? מה ההבדל בין אפשרי למחויב? איך לצאת מתחושת המחויבות בנפרדות?
הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
... של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? כפי שכבר ביארתי, גם הטוב וגם הרע, בשורשם הם ישות אחת. כי בעולם שלנו יש ישויות שונות. והישויות השונות שיש בעולם שלנו, הן נפרדות זו מזו. אך כל הישויות השונות שיש בעולם, הן כולן ביטויים שונים וגוונים שונים וצמצומים שונים והיבטים ... היא ביטוי של שאלה אחרת עמוקה יותר. והשאלה הפנימית יותר, היא כיצד מאחדות פשוטה נוצרו פעולות משתנות וישויות שונות ונפרדות . כי בשכל האנושי ניתן להבין שלכל הישויות כולן, יש מכנה משותף כלשהו. ויש איזה רובד פנימי כלשהו מאחורי כל ... הדברים כולם. וכאשר האדם מתבונן, אז הוא מבין שבעצם ברובד הפנימי ביותר של המציאות, יש רק אחדות ויש רק הוויה אחת ללא נפרדות. אך תכף שהאדם מסתכל על כל דבר אחר שהוא רחוק מהשורש של המציאות, מיד האדם רואה את הנפרדות של המציאות. והשאלה הפנימית ביותר היא, כיצד זה יכול להיות שהוויה אחת תהווה ישויות שונות ונפרדות זו מזו? ואיך יכול להיות שמתוך אחדות פשוטה, יתהוו ישויות שונות זו מזו? וגם לשאלה הזאת עצמה יש שורש פנימי יותר. כי השאלה היא, כיצד מתוך אחדות נוצרה נפרדות. אך באמת יש כאן שאלה פנימית עוד יותר, והיא איך מתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי כאשר יש ... של ישות נוספת על האחדות, זה עצמו שולל את הרעיון של האחדות. כי לכאורה נדמה שמאחדות יכולה להיווצר אחדות אחרת אך לא נפרדות אחרת. וכאשר האדם רואה את הנפרדות, אז הוא שואל איך מתוך אחדות נוצרה נפרדות. ואחכ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד, נוצר הבדל בין טוב לבין רע. אלא שמצד האמת, ... הראשונה, הרי שהיה צריך לשאול: האם האחדות שנוצרה, האם היא זהה לאחדות שיצרה אותה? ואם כן, אז במה זה בא לידי ביטוי הנפרדות של הישויות האלו? ואם לא, דהיינו, אם היצירה שונה מהיוצר שלה, אכ כיצד יתכן שתהיה יצירה שונה מהדבר שמהווה אותה? ונסביר: השאלה בעצם היא, לא איך זה שמתוך אחדות נוצרה נפרדות, אלא איך זה שמתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי עצם זה שקיימת עוד ישות בעולם בנוסף על הישות של האחדות, בזה עצמו יש נפרדות . כי הנפרדות לא נמצאת רק בין הישויות השונות שיש בעולם. אלא הנפרדות עצמה נמצאת, בין האחדות לבין הנפרדות. כי הנפרדות נפרדת ושונה מהאחדות. ועצם זה שקיימת ישות שונה מהאחדות, זה עצמו נפרדות. ואכ שורש השאלה הוא, איך בכלל יש הבדל בין אחדות לבין נפרדות? דהיינו, איך בכלל יש ישות שהיא נפרדת מהישות של האחדות שהיא שורש המציאות? ונעמיק עוד את השאלה ונסביר כי ... האחדות הראשונה לבין הישות הנפרדת הראשונה מהאחדות, אלא מצד האמת השאלה הזאת קיימת גם במעבר שיש בין הרמות השונות של הנפרדות עצמה. כי גם בעולם שלנו של הנפרדות, גם בו יש רמות שונות של נפרדות. כי ברמה החיצונית ביותר האדם רואה אין סוף ישויות שנפרדות זו מזו, במקום ובזמן. כי כל הישויות שקיימות בעולם, כולם נפרדות זו מזו במקום ובזמן שלהן. כי כל דבר נפרד מישותו בזמן אחר. כי אותו הדבר ממש, הוא בכל רגע ורגע ישות אחרת ממש. וגם שתי ישויות זהות זו לזו ברגע אחד, הן נפרדות זו מזו במקום שלהן. כך שכל נקודה במרחב הזמן והמקום, היא נפרדת מכל נקודה אחרת ומכל ישות אחרת שנמצאת במרחב הזמן והמקום. ומאחר שמרחב הזמן והמקום הם אין סופיים, ממילא ברמה החיצונית ביותר יש אין סוף ישויות שנפרדות זו מזו. כי ברמה החיצונית ביותר, כל ישות נפרדת מכל שאר הישויות האחרות בזמן ובמקום שלה. אבל בין הרמה ... הם ישות אחת, לבין הרמה האחרונה שבה כל נקודה במרחב הזמן והמקום היא ישות אחרת, בטווח הזה יש הרבה רמות שונות של נפרדות. כי יש את הרמה הראשונה שבה הכל אחד ממש. ובה גם הזמן והמקום הם ישות אחת. וכל המקום כולו הוא נמצא כולו ... והמקום. ואחכ נפרדו הזמן והמקום. ונפרדה התודעה של האני של האדם מהתודעה הישות והאני של המציאות עצמה. וגם נוצרה נפרדות בין הרצון העצמי של האדם לבין הרצון של המציאות. ונוצרה נפרדות בין האדם החושב לבין המחשבה שלו לבין המציאות שעליה הוא חושב. ואחכ יש עוד רמות שונות של נפרדות. כי כל בני האדם רוצים בתוך תוכם את אותו הדבר. וכל אדם כל הזמן רוצה את אותו הדבר ממש. ואף על פי כן, כל ...
ליצור הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות
ליצור הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות
... הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות מה המשמעות של האחדות והנפרדות? הדיון על האחדות והנפרדות מציב את המושגים הללו כמרכיבים מרכזיים להבנת המציאות והתפיסה האנושית. כל אחד מהם משקף תפיסה שונה של המציאות: האחדות מצביעה על חיבור ושיתוף, בעוד שהנפרדות מצביעה על הבחנה וייחודיות בין יחידים. השאלה המרכזית שעולה כאן היא האם האחדות קודמת לנפרדות או להפך. העיקרון המרכזי שעלה מההרצאה הוא שלא ניתן לחוות נפרדות ללא קיומה של תחושת אחדות כלשהי. אם לא הייתה תחושת אחדות, לא היה מושג של נפרדות. מצד שני, האחדות אינה יכולה להתקיים מבלי שהנפרדות תתפוס מקום. כלומר, האחדות והנפרדות משולבות זו בזו בצורה כזו שאי אפשר להפריד ביניהם לחלוטין. כיצד ניתן לחוות את האחדות? כדי לחוות את האחדות יש צורך להבין שהנפרדות היא אשליה. אדם שמרגיש נפרדות חווה את העולם ככזה שיש בו הבחנות ברורות בין אני לבין האחרים. לעומת זאת, אדם החווה את האחדות רואה את כל הדברים כחלק ממערכת אחת כוללת. דוגמה לכך היא כאשר אדם מרגיש מחובר יותר ... כמו משפחתו או חבריו הקרובים. חוויה של אחדות מוחלטת תתבטא בכך שהוא ירגיש חיבור לכל אדם ולכל דבר באותה מידה. האם יש מעבר בין נפרדות לאחדות? המעבר בין תחושת הנפרדות לתחושת האחדות מתרחש כאשר אדם מתחיל לחקור את הנחות היסוד שלו לגבי המציאות. שאלת היסוד היא אם באמת קיימת הפרדה מוחלטת בין דברים, או שמא מדובר באשליה שנוצרת כתוצאה מצורת התפיסה של האדם. יתכן כי האחדות והנפרדות הן שני צדדים של אותה תופעה, כלומר, כשאדם מבין כי הוא תופס את המציאות בצורה שמפרידה בין דברים, הוא יכול במקביל לתפוס את המציאות גם בצורה שמאחדת אותם. מה הקשר בין אחדות, נפרדות ואושר? אושר אמיתי נובע מההבנה שהנפרדות היא חלק מהאחדות ושני המושגים משתלבים יחד. אדם שחי בתחושת נפרדות מוחלטת מרגיש חסר ושאינו שלם, משום שהוא רואה את עצמו כנפרד מהמציאות שמסביבו. לעומת זאת, אדם שמבין שהנפרדות היא חלק מהאחדות, יכול להרגיש אושר פנימי יציב יותר. למשל, אם אדם סובל מחיסרון מסוים, הוא ירגיש את החיסרון כבעיה. אך אם הוא יראה את כל המציאות כחלק ממערכת שלמה, הוא יוכל להבין ... להיראות שונים, אך אם נעמיק לתוך המהות שלהם, נוכל לראות שהם עשויים מאותו חומר, חווים רגשות דומים ומושפעים מאותו עולם. למה קיימת נפרדות? השאלה למה קיימת נפרדות היא שאלה עמוקה. התשובה עשויה להיות שהתודעה שלנו בנויה בצורה שמחלקת את המציאות לקטגוריות, כך שנוכל להבין ולנווט בה. אם נבחן את הדברים לעומק, נגלה שלמעשה אין באמת נפרדות מוחלטת בין שום דבר לדבר אחר. מה השאלה הבסיסית ביותר שעלינו לשאול? השאלה הבסיסית ביותר היא האם האחדות קודמת לנפרדות או להפך. כלומר, האם המציאות הבסיסית ביותר היא האחדות שממנה נוצרה הנפרדות, או שהנפרדות היא המצב הבסיסי שממנו מתגבשת האחדות. לפי התפיסה של אליעד כהן, לא ניתן באמת להפריד בין המושגים הללו, משום שכל אחד מהם קיים בתוך השני. אם אין נפרדות, לא ניתן להגדיר את האחדות, ואם אין אחדות, לא ניתן להגדיר את הנפרדות. מהי האחדות המוחלטת? כיצד הנפרדות והאחדות מתקיימות בו זמנית? איך ניתן לחוות אחדות ולצאת מהנפרדות? למה האושר תלוי בהבנת האחדות? האם אפשר להתעלות מעל לתחושת ה
הספר להיות אלוהים - למה יש נפרדות למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות אולי הנפרדות והאחדות, הן ישות אחת
הספר להיות אלוהים - למה יש נפרדות למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות אולי הנפרדות והאחדות, הן ישות אחת
... להיות אלוהים - למה יש נפרדות למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות אולי הנפרדות והאחדות, הן ישות אחת למה יש נפרדות מתוך האחדות? אליעד כהן מסביר את הרעיון המורכב של נפרדות ואחדות, תוך כדי שהוא מתייחס לשאלה מרכזית שעולה בספר להיות אלוהים. השאלה המרכזית היא למה קיימת נפרדות אם במקור קיימת רק אחדות? זוהי שאלת יסוד שמטרידה אנשים רבים המבקשים להבין את טבע המציאות. תחילה, אליעד מציג את השאלה למה נוצרת נפרדות מתוך האחדות? והוא מיד מאתגר אותה בשאלה נוספת: האם בכלל יש נפרדות?. לדבריו, אולי כלל אין נפרדות אלא רק אחדות, וכל הרעיון של נפרדות הוא אשליה. הוא מציע שאולי הנפרדות והאחדות הן בכלל ישות אחת, ואין שום הבדל ביניהן. מה שנראה כנפרדות הוא בעצם הדרך שבה האדם מסתכל על המציאות, ולכן נדמה לו שיש הבדל. האם יש באמת הבדל בין נפרדות לאחדות? כדי להסביר את הנקודה הזו, אליעד נותן דוגמה פשוטה: הוא מראה כיצד לכאורה יש שתי ידיים, אך כאשר מסתכלים ... היא לא המציאות עצמה, אלא הסרט הפנימי שהוא מריץ בראשו. הסרט של האדם הוא האויב שלו, מסביר אליעד. הכוונה היא שהתפיסות והאמונות של האדם הן אלו שגורמות לו לחשוב שיש נפרדות ושיש הבדל מהותי בין דברים. כיצד הנפרדות והאחדות הן ישות אחת? אליעד כהן ממשיך ומפתח את הרעיון באומרו שאם האדם יעמיק בהבנה שלו לגבי המציאות, הוא יראה שאולי כל מה שהוא רואה כנפרדות הוא בעצם ביטוי נוסף של האחדות עצמה. כלומר, האחדות מתבטאת דרך נפרדות, והנפרדות היא בעצם דרך להסתכל על האחדות. אלו הן לא שתי ישויות שונות באמת, אלא אותה הישות בדיוק. הדבר דומה לדוגמה שהוא ... מה משמעות המושג יד אחת, נגלה שבעצם אין באמת הבדל בין יד אחת לשתי ידיים. כל הבדל שנתפס אצלנו הוא הבדל פרשני ולא מהותי. מהי המשמעות האמיתית של השאלה האם באמת יש נפרדות? אליעד מחדד שוב ושוב את הנקודה הבאה: כאשר אתה שואל למה יש נפרדות?, אתה צריך לבדוק קודם כל אם השאלה שלך נכונה. אולי בעצם אין נפרדות באמת, ולכן השאלה עצמה מבוססת על הנחת יסוד שגויה. אולי התשובה לשאלה למה יש נפרדות היא בכלל שאלה אחרת: האם באמת יש נפרדות?. המשמעות העמוקה יותר שאליעד מדגיש היא שכל הרעיון של נפרדות הוא סוג של אשליה, ומטרת השאלה היא להוביל את האדם להבין שהמציאות האמיתית היא אחדות, גם כאשר היא נדמית כנפרדות. בכך הוא מבטל את השאלה לחלוטין ומציע נקודת מבט חדשה: להסתכל על המציאות מתוך ההבנה שהכל הוא בעצם אותו דבר, גם אם זה נראה שונה או נפרד. למה האדם לא מצליח לראות שהנפרדות היא אשליה? אליעד מסביר שהסיבה לכך היא שהשכל של האדם הוא רק אפשרי. כלומר, האדם רגיל להאמין שהשכל שלו נכון, והוא רגיל לראות את המציאות דרך התפיסות והאמונות שלו. לכן הוא מתקשה לראות מעבר לתפיסות אלו ולזהות שהכל זו אחדות, ושהנפרדות היא רק תפיסה מוטעית. השכל של האדם, שהוא רק אפשרות אחת מתוך רבות, גורם לו להאמין שיש הבדל ממשי בין דברים, בעוד שבמציאות המוחלטת, אין הבדל כזה. הדרך לשחרור מן התפיסה המוטעית הזו, לפי אליעד, היא דרך ההבנה העמוקה שהכל הוא אחד, ושכל תפיסת נפרדות היא רק סוג של אשליה מחשבתית. כשאדם יבין זאת לעומק, הוא יגלה שלא נשארה שום שאלה, כי המציאות עצמה היא האחדות שמתבטאת לעיתים כנפרדות. למה יש נפרדות בעולם? מה הקשר בין
שאלות מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה
שאלות מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה
... מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה האם אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות? לפי ההסבר של אליעד כהן, אי אפשר לשאול שאלות מבלי להניח נפרדות. מהי בכלל שאלה? שאלה היא מצב שבו קיימות לפחות שתי אפשרויות או שני צדדים ... ספק, כלומר, שיש אפשרות לכאן ואפשרות לכאן. לכן כל שאלה מעצם הגדרתה מניחה נפרדות, כלומר, מניחה שהמציאות היא לא אחדותית, אלא מחולקת לפחות לשני חלקים שונים. אם כל שאלה מניחה נפרדות, איך לחפש את האמת בלי שאלות? אליעד מסביר שהשואל בעצם רוצה להגיע לאמת בלי נפרדות, אך עצם הרצון להגיע לאמת כבר יוצר נפרדות כי זה מניח שאתה רחוק מהאמת. עם זאת, אליעד מציע פתרון מתוחכם - הוא אומר ... עצמה בכלל קיימת. זאת הדרך היחידה לחפש את האמת בלי להסתבך עוד יותר בנפרדות. איך הרעיון הזה קשור לטיפול בחרדה? אליעד כהן ממחיש את הרעיון באמצעות ... שאלות, אלא פשוט לשאול אותן לכיוון פנימה. אם אדם מנסה להגיע לאמת ללא נפרדות, הוא צריך להפנות את השאלות שלו כלפי עצמו, כלפי ההנחות של השאלות. במקום ... ספק בהנחות של עצמו, הן מתפרקות מעצמן, והוא מגיע לאמת שנמצאת מעבר לשכל ולנפרדות. בדרך זו אפשר גם להגיע לשלום פנימי וגם להתמודד עם חרדות באופן יסודי. איך ... עם חרדה מהשורש? לשאול שאלות פנימה או החוצה? האם אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות? איך לחפש את האמת בלי להסתבך? למה יש חרדה? איך מטילים ספק בשכל? טיפול בחרדות לפי אליעד כהן ש: האם אפשר לשאול שאלות שלא מניחות נפרדות אם לא איך להמשיך לחפש את האמת בלי לשאול שאלות? אליעד: בא נתחיל עוד פעם בא נתחיל את הראשון. ש: האם אפשר לשאול שאלות שלא מניחות נפרדות? אליעד: אי אפשר, מה בוא אני אסביר את השאלה ובוא נסביר את התשובה, הוא שואל האם אפשר לשאול שאלה בלי להניח איזו הנחה שיש נפרדות בעיקרון אי אפשר כי מה זה שאלה, שאלה זה שיש לנו שתי אופציות אם יש שתי ... את האמת בלי לשאול שאלות כאילו הוא אומר שניה, הוא אומר אם כל שאלה נובעת מנפרדות אז איך אני יכול לחפש את האמת בלי לשאול שאלות, הוא אומר אני לא רוצה להיות בנפרדות אז איך אני אחפש את האמת, מה לא הבנת את זה אני אסביר לך רצו לשאול שאלה מקדימה הוא אומר תראה האם כל שאלה כדי לשאול אותה האם צריך לפני כן נפרדות, תשובה כן הוא אומר אוקי ואם כן אז איך אני יכול לחפש את האמת בלי לשאול שאלות הוא כאילו אומר אני רוצה להגיע לאמת בלי נפרדות אבל עצם זה שאתה רוצה להגיע לאמת אתה כבר לא משנה בכל מקרה הרעיון, לא אז ... אבל על השאלות עצמן. מה זאת אומרת על תשאל שאלות על העולם כי אז אתה יוצר נפרדות ומתחיל לחפש תשובות, אל תשאל שאלות על העולם תשאל שאלות על השאלות עצמן זאת ... תהליך. מה הוא שאל, מה הבן אדם שאל הבן אדם שאל האם אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות ענינו שלא, הוא אמר אז איך אני יכול לחפש את האמת בלי לשאול שאלות אמרתי לו תשאל שאלות על השאלות עצמן כאילו לך עם הנפרדות אבל פנימה לא החוצה. עכשיו בוא את אותו דבר נעשה אותו על חרדות, בן אדם שואל ... זה בדיוק מקביל לשאלות ראיתם אותו דבר. יש לנו תהליך כללי של אחדות מול נפרדות כל מה שאתה עושה זה נפרדות, אתה רוצה לעבור לאחדות תלך לתוך השורש של הנפרדות כאילו אם אתה כבר יש לך שכל כל שאלה זה מהשכל, אתה רוצה לצאת מהשכל איך ... בסדר אז הנושא הזה הבנו אותו, נסכם אי אפשר למצוא אי אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות וכדי להגיע לאמת, קודם כל אתה רוצה לדעת איך להגיע לאמת בלי שאלות או במילים איך להגיע לאמת בלי נפרדות אל תחפש אותה בכלל, אם אתה מחפש אותה אתה בעצם בנפרדות אבל אם אתה אומר לא אני חייב להגיע לאמת טוב אז תשאל שאלות ובאיזה כיוון ...
סודות אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו
סודות אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו
... אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, ... בין דבר להיפוכו מהם סודות אחדות ההפכים והנפרדות המושלמת? בהרצאה זו עוסק אליעד כהן במושגים העמוקים של אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת ואחדות אמיתית, תוך חקירה של האמיתות שמאחוריהם. תהליך זה מצריך הבנה מורכבת של יחס ההפכים והנפרדות, ובעיקר, כיצד כל פרט נוגע במערכת הכללית שבהם מתקיימים. ... אחר השלם. מה המשמעות של אחדות ושני צדדים לנפרדות? אליעד מתחיל בהסבר על תהליך של אחדות, שלפיה כל דבר יש ... של אין סוף שאין לו צורת סיום, ובין אם מדובר בנפרדות, שמביאה לאחדות מתוך חיסרון. לאורך השיחה, הוא מביא את ... את השאלה האם אנחנו מסוגלים לראות את השלם דרך נפרדות, והאם באמת יש הבדל בין נפרדות לאחדות? כיצד נפרדות שקרית ואמיתית משפיעות על תפיסתנו? אליעד מסביר שהבחירה ... בתהליך רוחני. בעוד האחדות השקרית היא למעשה נפרדות בתוך האחדות, האחדות האמיתית מצריכה הבנה עמוקה של המהות ... המתח בין לראות את הדבר כשלם ובו בזמן להבין את נפרדותו. בשיחה מתאר אליעד את הקושי להגיע למקום שבו אדם באמת לא ... אז אנחנו מפספסים את האחדות שנמצאת בתוך הנפרדות. מהו המפתח להבנה האמיתית של המציאות? הסיכום של אליעד ... ללא צורך להבדיל ביניהם. מהי אחדות ההפכים? מהי נפרדות מושלמת? כיצד תופסים את האחדות המושלמת? האם יש הבדל בין ...
נפרדות, למה יש נפרדות? למה אלוהים חושב שהוא עבד? למה נברא העולם? למה קיים? מה קיים? האם קיים? איך קיים?
נפרדות, למה יש נפרדות? למה אלוהים חושב שהוא עבד? למה נברא העולם? למה קיים? מה קיים? האם קיים? איך קיים? למה קיימת נפרדות במציאות? אליעד כהן מסביר בהרצאתו לעומק את נושא הנפרדות, משמעות קיומה במציאות, ואת הקשר של נפרדות לשאלות מהותיות על מהות הקיום עצמו. בתחילה, אליעד מדגיש שהעולם קיים, ועם זאת הוא מתנהל כמציאות של נפרדות: דברים נראים נפרדים זה מזה, קיימים באופן עצמאי, ויש תחושת הבדל בין כל דבר ודבר. הוא מבהיר שהשאלה למה יש נפרדות? היא בעצם שאלה מהותית המובילה לשאלות עמוקות יותר על קיום המציאות. אליעד נותן דוגמה מתוך סיפור המלך שהשתגע וחשב שהוא עבד. הוא משתמש בסיפור זה להמחיש שהשאלה האם באמת המלך השתגע? ... למציאות שבה האדם חי בתחושת נפרדות ושכחה של מי הוא באמת. אליעד מציין שאם האדם יוכל להבין מדוע המלך חושב שהוא עבד, הוא יבין גם מדוע קיימת תחושת נפרדות, כי השורש של שתי השאלות זהה. מה הקשר בין שאלת הנפרדות לשאלת מהות הקיום? אליעד ממשיך להסביר שכל השאלות על הקיום בסופו של דבר מתחברות זו לזו. הוא מסביר שהשאלה למה יש נפרדות? מתגלגלת במהרה לשאלות יסודיות יותר כמו למה העולם קיים?, וכך השאלה למה העולם קיים? מובילה לשאלה עוד יותר יסודית - מה קיים?. לדבריו, השאלות האלה מחוברות בצורה לוגית והכרחית, כך ... מדוע השאלות על קיום ונפרדות תמיד מסתיימות בפרדוקס? אליעד מסביר שבסוף כל בירור מעמיק בנושא של נפרדות וקיום, תמיד מגיעים לנקודת פרדוקס. הוא נותן דגש על כך שהמטרה של השאלות האלה היא להביא את האדם לנקודת קצה פנימית שבה הוא יחווה את הסתירה, וכתוצאה מכך - יוכל להתעורר להבנה פנימית ... שחווה את עצמו בתוך מגבלה, בנפרדות, בלי מודעות לעצמו. המצב שבו המלך חושב שהוא עבד מדגים את המציאות שבה האדם נמצא, שבה הוא שכח שהוא בעצם חלק מהשלמות המוחלטת. אליעד מבהיר שהאדם הוא בעצם אותו מלך, אותה מודעות ... את מהות הקיום דרך שאלת הנפרדות? אליעד מסיים את ההסבר בכך שהוא ממליץ למי שרוצה להבין את המציאות לעומק לשאול ללא הפסק את השאלות שהעלה: למה יש נפרדות? למה המציאות קיימת? מה קיים? האם משהו קיים? ואיך אפשרי שמשהו יהיה גם קיים וגם לא קיים בו זמנית? הוא מדגיש שההתמקדות בשאלות הללו, החזרה עליהן והעמקה בהן, היא הדרך להגיע לתובנה ... שתשחרר את האדם מחוויית הנפרדות. אליעד מציין באופן ברור שכל מי שירצה להגיע לתובנה האמיתית חייב לעבור דרך השאלות האלה, ולחוות בעצמו את הסתירות והפרדוקסים. רק כך אפשר להגיע להבנה עמוקה ופנימית של טבע המציאות ושל עצמך. למה קיימת נפרדות? מהי משמעות החיים? האם המציאות קיימת באמת? מדוע אלוהים שכח את עצמו? איך משהו יכול להיות קיים ולא קיים? איך להבין את המציאות לעומק? למה אלוהים חושב שהוא עבד? ...
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות
... - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לאחדות? אליעד כהן מסביר בהרצאה את מושג האחדות באופן ייחודי, תוך דגש על הרעיון שבאחדות אמיתית אין כל הפרדה בין האחדות לבין הנפרדות. לדבריו, ההגדרה המקובלת של אחדות בעיני רוב האנשים היא כזו שבה האדם מפריד בין המציאות של אין מקום ואין זמן לבין המציאות הרגילה, היום - יומית, אותה הם מכנים נפרדות. אליעד מבהיר כי זו הבנה חלקית ולא נכונה של אחדות אמיתית, כיוון שבאחדות מוחלטת אין כלל חלוקה בין נפרדות לבין אחדות. כל חלוקה כזו נוצרת רק בגלל התפיסה המוגבלת של האדם. אליעד נותן דוגמה של אדם ששואל מדוע נבראה נפרדות אם האחדות כל כך טובה. התשובה של אליעד היא שהשאלה עצמה נובעת מהנחת יסוד מוטעית - ההנחה שקיימת נפרדות. לטענתו, לא קיימת כלל נפרדות במובן המוחלט, והתחושה שישנה הפרדה בין דברים היא תחושה סובייקטיבית בלבד. האדם מפריד בין העולמות, בין מצבי התודעה ... להבין או לחוות באופן מלא את האחדות. מדוע האדם מפריד בין נפרדות לאחדות? הסיבה המרכזית לכך, לפי אליעד, היא שהאדם חווה חסר, ולכן מנסה למצוא תשובה או משמעות לקיומו. האדם חושב שיש ... מסוג זה נובעות מתחושה פנימית של חסר. כל עוד האדם חש בנפרדות, הוא ימשיך לשאול שאלות לגבי תכלית העולם, לגבי תכלית הקיום שלו, לגבי מטרת הבריאה ועוד שאלות רבות מסוג זה. אליעד ... קיים? או מה מטרת הקיום שלי?. הסיבה לכך היא שהוא לא חש בנפרדות כלל. מבחינתו, כל דבר הוא חלק בלתי נפרד מהשלם, ולכן אין צורך בתכלית או מטרה חיצונית כדי להצדיק את קיומו. איך אפשר ... כישות אחת, שלמה ובלתי נפרדת. במצב כזה, הוא לא ירגיש בנפרדות בין אני לבין לא אני, ולכן לא יחוש צורך לשאול שאלות כמו למה אני קיים?. לדוגמה, אדם שאל את אליעד אם הוא צריך לטוס ... שהמקום והזמן אינם מוגדרים באמת, אלא הם אשליה של תפיסת הנפרדות. למה האדם רוצה אחדות? אליעד כהן מסביר שהרצון לאחדות נובע מתוך תחושת חסר שהאדם חווה באופן תמידי. האדם מרגיש שחסר לו ... מוחלטת, וכל שעליו לעשות הוא להבין זאת. מדוע נוצרה הנפרדות אם יש רק אחדות? אליעד מבהיר שזו השאלה שרבים מתקשים להבין, כי הם מניחים שהנפרדות היא מציאות אמיתית ונפרדת מהאחדות. אך האמת היא שהנפרדות אינה באמת קיימת במובן המוחלט, אלא רק נתפסת ככזאת על ידי התודעה המוגבלת של האדם. אליעד נותן דוגמאות לכך שכאשר האדם ... שאליעד מנסה להעביר בהרצאתו. מהי אחדות אמיתית? מדוע יש נפרדות בעולם? למה האדם מרגיש חסר? איך לחוות אחדות מוחלטת? איך להפסיק להרגיש נפרדות? האם יש הבדל בין אחדות לנפרדות? למה העולם קיים? ...
נפרדות ואחדות בתוך האחדות, נפרדות או אחדות
נפרדות ואחדות בתוך האחדות, נפרדות או אחדות
נפרדות ואחדות בתוך האחדות, נפרדות או אחדות מהי משמעות הנפרדות והאחדות בתוך האחדות? אליעד כהן מסביר בהרצאתו על המושגים נפרדות ואחדות, ועל איך שניהם מתקיימים זה לצד זה בתוך האחדות עצמה. הוא מדגיש כי הנפרדות והאחדות הן מושגים שלכאורה סותרים אחד את השני, אך למעשה שניהם מתקיימים בו זמנית בתוך אותה מציאות אחת ושלמה. האם נפרדות ואחדות יכולות להיות דבר אחד? אליעד מתייחס לשאלה האם ייתכן מצב שבו הנפרדות והאחדות הן אותו הדבר, ומציין שיש להתייחס אל ההקשר שבו הדברים נאמרים. אליעד מציג את הרעיון שהנפרדות והאחדות אינן סותרות זו את זו באופן מוחלט, אלא מתקיימות יחדיו באותו מרחב תודעה אחד. המשמעות היא שגם בתוך מצב של אחדות מוחלטת, ישנה הכרה או מודעות לכך שיש נפרדות, אך במקביל, ההפרדה עצמה אינה מוחלטת, אלא קיימת באופן יחסי או חלקי בלבד. כיצד הנפרדות קיימת בתוך מצב של אחדות? אליעד נותן דגש לכך שגם בתוך מצב של אחדות מוחלטת, ניתן לתפוס את הנפרדות כשני מושגים או היבטים נפרדים, ועם זאת, באותה העת ממש, הם אינם באמת מנותקים זה מזה. הדוגמה שאליעד מביא מבהירה את הרעיון: מצד אחד, הנפרדות קיימת כישות ברורה ומוגדרת, אך מצד שני, ברובד עמוק יותר או במציאות אבסולוטית, היא אינה באמת קיימת בנפרד מן האחדות. כלומר, הנפרדות היא סוג של אשליה או מצב תודעתי יחסי בלבד, שמתקיים בתוך אחדות כוללת ובלתי נפרדת. האם הנפרדות נעלמת כאשר מגיעים לאחדות מוחלטת? בהמשך, אליעד כהן מסביר שכאשר התודעה מגיעה להבנה או תפיסה מוחלטת של האחדות, הנפרדות למעשה נעלמת. הכוונה היא שלא שהנפרדות חדלה להיות קיימת באופן מוחלט, אלא שהיא מתגלה כלא נפרדת מן האחדות ... או הפילוסופי, מכיוון שהיא מסייעת להבין שהמציאות כולה היא אחד, ובכל זאת קיימים מושגים או הבנות שונות בתוך האחדות הזו. כיצד אפשר להבין את הרעיון המורכב של נפרדות ואחדות יחד? אליעד כהן מציע למאזין להתייחס לרעיון המורכב הזה בצורה ישירה ופשוטה, ללא צורך לסבך אותו יתר על המידה. הוא מציין שאין הכרח למצוא פירוש מיוחד או מסובך, אלא פשוט לתפוס שהנפרדות והאחדות יכולות להתקיים יחדיו. הוא מדגיש את הצורך להבין שהפרדוקס לכאורה שקיים בין הנפרדות לאחדות הוא בדיוק המפתח להבנה עמוקה יותר של המציאות. האם יש אמת אחת בנוגע ליחסי הנפרדות והאחדות? אליעד כהן מציין כי התפיסה שהנפרדות והאחדות הן גם נפרדות וגם אחדות בו זמנית, היא למעשה התפיסה המדויקת ביותר של המציאות, ואין ... ניסיון מוגבל ולא מדויק. הוא מבהיר כי דווקא ההכרה בכך ששני ההפכים הללו מתקיימים יחדיו, מספקת את התשובה העמוקה ביותר. לסיום, אליעד מסכם בכך שהבנת היחס בין הנפרדות והאחדות דורשת מבט מעמיק והכרה בכך שאין סתירה אמיתית בין השניים, אלא שהסתירה עצמה היא חלק מהותי מן המציאות השלמה. זוהי נקודת המפתח להבנה עמוקה של הטבע האמיתי של המציאות והקיום. נפרדות ואחדות מהי אחדות מוחלטת? האם נפרדות היא אשליה? יחס בין נפרדות ואחדות סתירה בתוך אחדות מה ההבדל בין נפרדות לאחדות? ...
רגשות, מהם רגשות, להרגיש כלום, רק אחדות, רק נפרדות, אחדות מתוך נפרדות, מהות הנפרדות
רגשות, מהם רגשות, להרגיש כלום, רק אחדות, רק נפרדות, אחדות מתוך נפרדות, מהות הנפרדות
... מהם רגשות, להרגיש כלום, רק אחדות, רק נפרדות, אחדות מתוך נפרדות , מהות הנפרדות האם באמת קיימים רגשות או שאין דבר כזה רגש? אליעד מסביר כי מצד אחד, תמיד יש רגשות, מאחר ... שתי רמות: הרמה של הצורות והרמה של המהות. בעולם של אחדות מוחלטת, הצורות והמהות הן דבר אחד, אך בעולם של נפרדות הן מנוגדות זו לזו. הצורות הן הדברים שאפשר להגדיר ולהבדיל, ואילו המהות היא הדבר שאין בו הבדל ... לדבר אחד. אליעד אומר שכאשר אדם יבין שהכל אחד, הוא לא יפחד יותר משום דבר, כי הוא יבין שכל פחדיו נובעים מנפרדות מדומיינת. האם יש הבדל בין חוויית קיום לאי - קיום? אליעד מסביר שכל אדם מרגיש שהוא קיים, אבל ... אך מצד שני, אם מתבוננים פנימה לתוך התחושה הזו, מגלים שהיא ריקה מכל תוכן ממשי. האם אפשר להרגיש אחדות דרך הנפרדות עצמה? אליעד מדגיש שהמטרה היא לא רק להבין את האחדות באופן שכלי או דרך מהות מופשטת, אלא לחוות את האחדות בתוך הנפרדות. הוא מבקש שהאדם יצליח להרגיש ולהבין שבחוויה המוגדרת והנפרדת שלו אין למעשה שום דבר מוגדר, ... אחוז. האדם צריך להיות מסוגל להגיד על אותה נקודה בדיוק שהיא יש והיא אין, בלי לחלק את החוויה לשתי שכבות של נפרדות ואחדות. איך להפסיק לרצות להרגיש רק טוב? אליעד מציע להתבונן בשאלה מדוע אנחנו רוצים להרגיש ... אז תמיד אין רגש. בעולם יש לנו את המהות ואת הצורות, בשכל של האחדות, המהות והצורות הם אחד, אבל בשכל של הנפרדות, המהות והצורות הם ניגוד. עכשיו אם אנחנו רוצים להעלים צורה, איך נעשה זאת? באמצעות המהות שלה. ... שלו אין הבדל. כאשר האדם מתבונן עד הסוף הוא מגיע לחוויית האחד. זה אומר שזה אמור לשנות לך את חוויית הנפרדות שלך. למשל יש לך דעה על משהו מסוים, אבל אם תתבונן על מהות הדבר אתה תבין שאתה לא יודע שום ... ואיננו זה אחד. אם אתה אומר, בחיצוני זה ישנו, בפנימי זה איננו, אז אתה עדיין לא באחד. אתה אומר יש אחדות ויש נפרדות , אבל אתה עדיין לא באחד. אני רוצה שתסתכל על המציאות רק דרך הנפרדות, רק דרך האחדות, ואחר תראה שזה ממלא אחד את השני, שאין מקום שאין בו אחדות ואין מקום שאין בו נפרדות, ואז תבין שזה אחד. שאלה: אני עדיין לא מבין את הרק. אליעד: אתה אומר שמצד מסוים המהות ממלאת ... בגן עדן, אני רוצה שתהיה כולם בגיהינום וכולך בגן עדן. אתה מבחינתך רואה את המציאות כשכבה של אחדות ושכבה של נפרדות. עדיין לא הבנת שאין מקום שאין בו מהות, אני רוצה שתתבונן על המציאות בנקודת מבט שתהיה רק שם ובו זמנית תהיה גם רק כאן, ובו זמנית תהיה בשניהם. שאלה: לא הבנתי איך מצד הנפרדות אין רגש? אליעד: זה כמו מה שהוא שאל, הוא אמר, אני מוכן לקבל שזה אחד, אבל זה אחד רק מהצד של האחדות. ואני אומר לו, שגם מהצד של הנפרדות זה אחד. זאת אומרת שבשכל של הנפרדות אתה יכול להבין שזה כלום. יש לנו שכל ואין שכל. באין שכל זה אחד, אבל אני רוצה שתבין שגם בשכל זה אחד. אני רוצה שתבין שבתוך חוויית נפרדות לא תוכל להרגיש רגש מוגדר. יש אדם שיגיד, אני יודעת שבמהות זה אחד, אבל בנפרדות, בפועל, אני מרגיש שאני קיים, המהות זה שם אבל אני עדיין חש קיים. מה הרעיון כאן, שאני רוצה שבתוך חוויית הנפרדות שלך אתה תחווה את האחדות. מה זה למעשה נפרדות? נפרדות זה להגדיר ולהפריד. אני רוצה שבתוך חוויית ההגדרות השכליות שלך, אתה תצליח ... תראה שזה כלום. אני רוצה שברגש המוגדר שלך אתה תחווה את הכלום. אני ארצה שתגדיר לי מה זה רגש, ואז אתה בנפרדות שלך תראה שזה כלום. שאלה: איך מתבוננים לתוך הרגשות? אליעד: מאוד פשוט, על ידי ששואלים, מה אני ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התנוצצות, טעם של אלוהים, טעם של גן עדן, טעם של האחדות, הנאה של אחדות, הנאה של נפרדות, עבודת השם של הצדיק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: נפרדות, למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: נפרדות, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטורינג, מאמן אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי לקשב וריכוז בתחום נפרדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 22:38:31 - wesi1