אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:35סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
מה המשמעות של הסיפור "יער בלי סוף" של רבי נחמן?

רבי נחמן מברסלב סיפר סיפור מיוחד שהתרחש בערב יום כיפור, לאחר הכפרות. הוא סיפר על עצמו באופן אישי, ופתח את סיפורו במילים: "שמעתי מאיש אחד שסיפר לו רבנו זיכרונו לברכה בערב יום כיפור אחרי הכפרות מעשה שראה...". בסיפור הזה, רבי נחמן מתאר חוויות מסתוריות וסמליות מאוד, כאשר הוא נקלע לשלוש סיטואציות מרכזיות: יער בלי סוף, נהר בלי סוף, ואבן רחיים שטוחנת את כל העולם כולו.

מה מייצג היער שאין לו סוף לפי רבי נחמן?

היער, לפי רבי נחמן, מסמל מצב שבו האדם נכנס לתהליך, הרפתקה או חוויה כלשהי, אך אינו מסוגל לראות את סופה. הוא מתאר יער גדול כל כך עד שאין לו קצה או סוף, ובתוך היער אדם עלול ללכת לאיבוד. כאשר הוא מנסה לחזור אחורה, מגיע אליו מישהו ואומר לו שאין דרך חזרה, כי היער אינסופי וחסר גבולות. למרות האזהרה שהמצב חסר פתרון, רבי נחמן מתאר מצב שבו האדם בכל זאת מצליח למצוא דרך לצאת. הרעיון כאן הוא שהאדם נקלע למצבים שנראים אינסופיים וחסרי מוצא, ובכל זאת ישנה דרך נסתרת החוצה, גם אם היא לא נראית לעין בתחילה.

מה מסמל הנהר האינסופי ומה תפקידו בסיפור?

לאחר שהאדם מצליח לצאת מהיער, הוא מגיע אל נהר שגם לו אין סוף. הנהר מסמל את החיים עצמם, מקור המחיה והקיום של כל העולם. גם כאן מופיעה דמות נוספת שמסבירה שאין אפשרות להגיע לסוף הנהר, ומוסיפה שכל האנשים בעולם שותים את המים הללו. המשמעות היא שיש דברים בחיים, כמו מקור הקיום עצמו, שהם אינסופיים ומזינים את כל בני האדם, ושהאדם הוא חלק מתוך מערכת גדולה ומורכבת שאין לה סוף או התחלה מוגדרת.

מהי אבן הרחיים ומה משמעותה בסיפור?

החלק השלישי בסיפור מתייחס לאבן רחיים ענקית העומדת על אותו נהר, ומסופר שאבן זו טוחנת קמח עבור כל העולם כולו. האבן מסמלת כוח או מערכת שמניעה ומפעילה את כל המציאות. רבי נחמן משתמש בביטוי "כל העולם", כשהמילה "כל" מתפרשת כאן כ"מחויב". הכוונה היא שיש מערכת אחת אוניברסלית שמפעילה את כל הבריאה באופן הכרחי ובלתי נמנע. כמו הרחיים שטוחנות קמח ומזינות את כל בני האדם, כך גם המערכת הכוללת הזו משפיעה על הכל, והיא חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו.

מה תפקידו של הנפח בסיפור, ולמה רבי נחמן התכוון?

בחלק האחרון של הסיפור מופיע נפח שיושב ביער, אדם בשם "קוויל" (או שם דומה), שתפקידו לייצר כלים עבור כל העולם כולו. דמות זו מסמלת את היצירה, את הפעולה האנושית שנמצאת מאחורי הקלעים של העולם. הנפח הוא יוצר כלים מכל אותו חומר שמקורו ביער האינסופי. רבי נחמן מדגיש שוב את המילה "כל", כלומר, היצירה האנושית נובעת מתוך אותם חומרים אינסופיים שבטבע, אותם אלמנטים יסודיים שמרכיבים את כל העולם כולו.

מה המשמעות של "העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה"?

ביטוי מיוחד שרבי נחמן חוזר עליו הוא "העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה". הוא מבחין כאן בין אנשים שמספרים סיפורים תיאורטיים לבין חוויה אישית ואמיתית שהוא עצמו חווה. כשאמר "אני ראיתי מעשה", התכוון לכך שהסיפור שהוא מספר אינו סתם דמיון או משל, אלא דבר שהוא עצמו חווה באופן ישיר. כשהוא קרא את הסיפור הזה או שמע אותו, הוא הבין שהוא מתאר את חייו שלו, את המציאות האישית והפנימית שלו, ולא רק רעיון מופשט. עבור רבי נחמן, המעשה הזה הוא סיפור חווייתי אישי ואותנטי, לא סיפור סתמי או תיאורטי בלבד.

כיצד ניתן להשתמש בסיפור הזה ככלי לעבודה עצמית פנימית?

אליעד כהן מסביר שרבי נחמן רצה שהאדם יחפש בתוך עצמו את המקום שבו הוא נמצא בתוך "יער אינסופי", כלומר, מקום נפשי או מחשבתי שאין לו מוצא, מקום שבו האדם מרגיש תקוע או אבוד. למרות התחושה שאין דרך יציאה, רבי נחמן מדגיש שתמיד קיימת דרך, גם אם היא לא ברורה מיד. האדם נקרא להתבונן בתוך עצמו ולזהות מצבים שבהם הוא חווה ייאוש, מבוכה, או תחושה של חוסר אונים, ולמרות זאת, להאמין ולהבין שיש דרך לצאת, גם אם היא נסתרת בתחילה.

כך גם לגבי הנהר האינסופי או אבן הרחיים: אלו הם סמלים לאתגרים או למערכות גדולות בחיים, שהאדם מרגיש קטן מולן, אבל עליו להבין שהוא חלק מהן, ושגם כשהוא חש חוסר אונים מוחלט, עדיין קיימת אפשרות להתמודדות ולמציאת פתרונות.

הסיפור כולו הוא כלי להתבוננות עצמית, להזדהות ולמציאת דרכי התמודדות עם החיים והאתגרים האינסופיים שהם מציבים בפני האדם.
אליעד: בסיפור הבא רבי נחמן מספר על עצמו "שמעתי מאיש אחד שסיפר לו רבנו זיכרונו לברכה בערב יום כיפור אחרי הכפרות מעשה שראה.. (כאילו רבי נחמן ראה).. שהלך ביער אחד והיער היה גדול בלי קץ וסוף (לא היה סוף ליער) ורצה לשוב על עקבו (הוא שאל טוב איך חוזרים אחורה?)

"ובא אליו אחד ואמר לו שבזה היער אי אפשר לבוא לסופו וקיצו כי היער הזה בלי קץ וסוף", הוא אמר לו נכנסת ליער אין יציאה אי אפשר לצאת מהלופ.

"וכל הכלים שבעולם כולם נעשו מזה היער" אמר לו כל הכלים שבעולם עשו את זה מהחומרים של היער "והראה לו דרך איך שיצא מזה היער" אמר לו שבכל זאת יראה לו דרך לצאת מהיער"ואחר כך יצא מהיער.

"אחר כך בא לנהר אחד ורצה להגיע לסוף הנהר ובא אליו שוב אחד ואמר לו גם כן שבזה הנהר אי אפשר לבוא לסופו כי זה הנהר אין לו קצה וסוף וכל בני העולם שותים מאלו המים של זה הנהר"אמר לו תקשיב הגעת לנהר אין פתרון, אבל תדע שהנהר הזה כל כך גדול שכל האנשים בעולם שותים ממנו.

"אחר כך בא על רחיים אחת שהייתה עומדת על אותו נהר ובא אליו גם כן ואמר לו שזו הרחיים טוחנת טחינה על כל העולם כולו" היה אחר כך עוד שהוא הגיע לאבן רחיים לאיזה משהו מסוים שימו לב שהמילה כל פירושו מחויב, אמר לו שזו הרחיים טוחנת טחינה על כל העולם כולו זאת אומרת שזו אבן רחיים שהיא כל כך גדולה שהיא יכולה לטחון את כל העולם כולו.

"ואחר כך חזר ובא ליער הנ"ל וראה שם נפח אחד שקוראים (קוויל?) שישב שם ביער ועשה מלאכתו ואמרו לו שזה הנפח עושה כלים בשביל כל העולם כולו והדברים סתומים מאוד גם לא נרשם כראוי כי הרבה נשכח כי לא נכתב בזמנו ואמר אז שהעולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה ה' יתברך יזכנו להבין דבריו הקדושים והנוראים".

עכשיו מה זה אומר? יש פה כמה דברים שזה אומר, קודם כל זה הקטע של המחויבים זה מתאר תהליכים בתוך הבן אדם שבן אדם מגיע כאילו לשכלים מסוימים שהם מחויבים הם מקיפים הכל.

היה פעם שרבי נחמן אמר "כמה זה קשה לחטוב עצים אבל לא רק שאני חוטב עצים אני גם צריך לייצר את הגרזן" עוד משהו שרבי נחמן אמר "העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה" מה זאת אומרת יש אנשים שמספרים סיפורים אבל אני ראיתי תמעשה במובן של זה לא סתם סיפור אני מספר לך מה שקרה לי.

שהוא היה קורא את המעשה הוא היה רואה שזה עליו המעשה זאת אומרת שזה לא סיפור סיפור אלא סיפור חווייתי

ש: למה הוא התכוון יער?

אליעד: עכשיו תחפש איפה בתוכך יש חוויה של הימצאות בתוך יער ושאתה רוצה לחזור אחורה אומרים לך אי אפשר לבוא לסופו וקיצו, ואף על פי כן יש דרך לצאת החוצה.
אותנטיות קדושה אני ראיתי מעשה בלי תשובה סיפור הצלחה לצאת מהלופ רצון תחושה של חוסר אונים אותנטי תמיד קיים איך ללמוד סיפורי מעשיות אני ראיתי מעשה ברסלב לימוד לימוד סיפורי מעשיות לימוד סיפורי מעשיות בעיון ללמוד ללמוד סיפורי מעשיות למידה מעשה ביער בלי סוף מעשה בנהר בלי סוף מעשיות סיפור סיפורי ברסלב סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות בעיון רבי נחמן מברסלב שיעור בסיפורי מעשיות
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... ולהיות אדיש כלפי חוץ וממורמר מבפנים, צריך להגיע לתחושה של אהבה. אז איך עושים זאת? תשובה: על ידי לימוד זכות. לימוד זכות = האדם מרגיל את עצמו ללמד זכות, לדון לכף זכות את כולם כל הזמן. בטרם נבין מהו לימוד זכות, נבהיר כי לימוד זכות אין פירושו לתת לשני לפגוע בך נגד רצונך. גם מי שתמיד מלמד ... את המעשה = סיבות לא נכונות = שקר = סבל. סנגור אמיתי = חיפוש הסיבה האמיתית שבגללה האירוע קרה ולימוד כף זכות אמיתי = סיבה אמיתית = אמת = אושר. זא חפש את האמת המלאה ...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר? החכם לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי ... האדם, את כל התחומים שיש בעולם. כי לא כולם מסוגלים להבין כל דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל אחד מסוגל ללמוד מכל אחד כל דבר. כי לא כל אדם מסוגל ללמוד כל נושא. ויש נושאים שיכולת התפישה של האדם, מוגבלת ולא מסוגלת לתפוש אותם. ובנוסף, האדם גם לא מסוגל ללמוד מכל אחד. כי האדם צריך שיסבירו לו בצורה מסוימת כדי שהוא יבין את מה שהוא כן יכול להבין. והאדם לא מסוגל ללמוד כל דבר מכל אחד. ובפרט שיש בעולם גם אנשים משוגעים. שהאדם לא יודע ולא יכול ואין לו עניין ללמוד מהמשוגעים. כי הם משוגעים, ואין לאדם מה ללמוד מהם. וכמו כן, כל אדם נחשף כל הזמן לדברים שונים. ויש דברים שמלמדים את האדם יותר ויש דברים שמלמדים את האדם פחות. ויש דברים שהאדם לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים שבעולם הוא אחד. ומי שיודע את השורש הזה, הוא רואה את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, והוא יכול ללמוד מכל אחד כל דבר. זא, לא רק שהוא יכול ללמוד כל נושא, ולא רק שהוא יכול ללמוד מכל אחד אפילו שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם אמיתי, אז כל דבר ודבר שהוא לומד ... את הקשר שיש בין כל הדברים שיש בעולם, אז בכל דבר חדש שהוא לומד, הוא מבין דרכו את כל שאר הדברים שיש בעולם. וזאת שלמות החכם שלומד מכל האדם, שהוא מסוגל ללמוד כל דבר, מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי, והוא רואה את ההקבלה והקשר שיש בין הדברים השונים שיש בעולם, אז כאשר הוא רואה ... הדברים. כי כל הדברים עובדים באותה הצורה. ומי שהוא חכם ורואה את השכל שיש בכל דבר, הוא גם לומד מכל דבר, על כל שאר הדברים שיש בעולם וכולי. ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ללמוד מכל דבר, הרי שזה בגלל שהוא מבין את השורש של כל הדברים. ודרך הלבושים החיצוניים של השורש, הוא בכל פעם מבין טוב ... לומר איזה דבר, באמצעות אמירת ההפך שלו. והחכם האמיתי, מסוגל להלביש את כל סוגי השכל שיש בעולם, בכל סוגי השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם אותם ולהפוך גם אותם לחכמים. כי גם למשוגעים יש את ... היחסית שיש למנהיג עצמו, רק בדרך מסוימת לפי דעתו של המנהיג. והוא לא יכול ולא יודע להוביל את האדם אל השלמות האמיתית, בכל דרך ודרך. ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד את כל האדם. והכל תלוי בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד וללמוד מכל אחד ואחד. ...
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
... חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ נפוץ מאוד בקרב אנשים רבים ומשמש לעיתים ... לאנשים להמשיך להיות חסרי דעת, לסבול ולהישאר בטעות. לפי אליעד, הסיבה שאנשים פונים ללימוד תורה או התפתחות רוחנית מלכתחילה היא כדי להשתחרר מסבל ולהתקדם בחייהם. אך המשפט הזה גורם להם להמשיך להיצמד ... ובחוסר פתרונות. לטענתו, אילו הקול הפנימי היה חכם ומדויק, האדם לא היה זקוק כלל ללימוד חיצוני, ולא היה מחפש שום רב או מורה רוחני. אך המציאות מוכיחה אחרת - אנשים זקוקים להדרכה ולחיפוש האמת, דווקא ... ללכת למקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת. לפי אליעד כהן, המקום היחידי שבו אדם צריך ללמוד תורה הוא רק במקום שבו מלמדים אותו את האמת. הוא מבהיר היטב שלא מדובר באדם מסוים או ברב מסוים אלא בעצם האמת. ... מנוגדת הם באמת אותו הדבר ברמה עמוקה של המציאות. איך אדם הופך להיות האמת עצמה לפי רבי נחמן? אליעד כהן מזכיר את רבי נחמן מברסלב שאמר: צהר תעשה לתיבה. רבי נחמן הבדיל בין אבן לחלון - האבן מאירה בכוחות עצמה ואילו החלון רק מאפשר לאור לעבור דרכו. בתחילת דרכו הרוחנית, ... ברצינות ובנחישות את האמת האחת והיחידה. סיכום דבריו של אליעד כהן: אליעד כהן טוען שללמוד תורה או להתפתח רוחנית אפשר אך ורק במקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת ולא לפי המקום שבו הלב חפץ. לפי דעתו, אין ... האם כל אחד והאמת שלו? איך להפוך לאמת בעצמך? האם הלב יכול להוביל אותך לטעות? מה רבי נחמן אמר על האמת? ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... מאוד להבנת מאחורי הקלעים של הדברים. כשאתה קורא ספר, אתה לא רק צריך להבין את התוכן עצמו אלא גם לנסות להבין למה הדברים הוצגו דווקא כך ולא אחרת. ההבנה הזו של התהליך מאחורי המבנה של הטקסט היא חלק בלתי נפרד מהלימוד . לדוגמה, כאשר אדם הולך לאירוע מסוים, לסדר של האירוע יכולה להיות משמעות. הבנת המשמעות הזו תורמת להבנת המהות של האירוע ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... הוא נכנס לפייסבוק או למקום אחר וחווה ניכור או חוסר הבנה של אנשים אחרים. תחושת חיסרון זו נובעת מההרגשה שהוא לא מצליח להתחבר או להבין משהו. הוא משווה זאת לסיפורו של רבי נחמן על בן הרב שהרגיש שמשהו חסר לו, אף שהצליח בלימודים, כי לא ידע להגדיר מה הוא חסר בדיוק. מה הקשר בין תחושת חיסרון לחוסר הבנה? אליעד ...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
...כי יצירתיות וחשיבה אנליטית אינן סותרות זו את זו, אלא משלימות אחת את השנייה. יצירתיות מצריכה את היכולת לחשוב בצורה שונה ומחוץ למסגרת המוכרת, בעוד שחשיבה אנליטית מסייעת בהבנת ההיגיון והקשרים בין חלקי התמונה. שילוב בין השניים מאפשר לאדם לגשת לבעיות בצורה גמישה ומעמיקה יותר, מה שמוביל לפתרונות יצירתיים ואפקטיביים יותר. כיצד אפשר להימנע מתחושת תקיעות בחיים? החלק האחרון של ההרצאה עוסק בכיצד להתמודד עם תחושת תקיעות בחיים. אליעד מציין כי תחושת תקיעות נובעת...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
... יצירתיים באותו הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו פתרון בעיות חשיבה יכולים ... ההבחנה שלנו. עבודה עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד כהן מציע שיטות למידה יצירתיות ... אינה חייבת להיות רק דרך שיטות מסורתיות של קריאה או כתיבה, אלא גם דרך חשיבה יצירתית ופתרון בעיות בצורה חווייתית. לימוד אמיתי, כך הוא טוען, לא מתרחש כשאנחנו רק קולטים ידע פסיבי, אלא כשאנחנו ... איך לשפר את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי יכולת הבחנה? איך ללמוד בצורה יצירתית? תרגילים לשיפור המוח? ...
לא הביישן למד, מתבייש לשאול שאלה, יחסי מורה ותלמיד, להטיל ספק בספק, ספק או וודאות, שיחת מוטיבציה רוחנית, מודעות רוחנית, התפתחות עצמית, התפתחות רוחנית, לרצות בלי סיבה, מורה רוחני
לא הביישן למד, מתבייש לשאול שאלה, יחסי מורה ותלמיד, להטיל ספק בספק, ספק או וודאות, שיחת מוטיבציה רוחנית, מודעות רוחנית, התפתחות עצמית, התפתחות רוחנית, לרצות בלי סיבה, מורה רוחני
...אפשר לרצות בלי סיבה והאם זה קשור להתפתחות האישית? שאלה נוספת שנידונה בהרצאה היא האם אפשר לרצות משהו בלי סיבה. אחד הדוברים טוען כי אין סיבה לרצות משהו אם אין סיבה אמיתית מאחורי הרצון. אך הוא מציין גם את האפשרות לרצות את מה שיש לך כבר, בלי צורך בהסברים או סיבות. בהקשר זה, עולה שאלה על הדרך שבה אנשים יכולים להתחיל לרצות את החיים כפי שהם, מבלי להיות תלויים בצורך לשנות או לשאוף למשהו אחר. כחלק מהשיחה, הדובר מציין כי כדי להבין את עצמך ואת מה שאתה באמת...
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
... של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן מהי סבלנות של מורה רוחני וכיצד היא משפיעה על תהליך הלימוד? סבלנות נחשבת לאחד הכלים המרכזיים שמורה רוחני נדרש לו על מנת להצליח להעביר את המסרים לתלמידיו. זו לא רק היכולת להקשיב ולהיות סבלני כלפי אחרים, אלא גם הבנת הקשיים הפנימיים שהאדם חווה במהלך הלימוד. אליעד כהן מסביר שכאשר תלמיד בא ללמוד או לשמוע רעיון חדש, לעיתים הוא נתקל בהתנגדויות פנימיות שעלולות ... התלמידים יכולים לקלוט את המסרים בצורה חיובית יותר. אליעד מדגיש כי יש חשיבות גדולה לכך שהמורה לא יראה בהסבר חובה, אלא כמשהו שמסב לו הנאה. כאשר יש הנאה בתהליך הלימוד, התלמיד מקבל גישה פתוחה יותר לרעיונות. כיצד ניתן להתמודד עם ... לחפש בכל רגע את החידוש שבשיחה, גם אם מדובר ברעיון שהוזכר פעמים רבות, ניתן לבחון אותו מזווית חדשה או לשאול עליו שאלות שונות. מה הקשר בין חיסרון ליתרון בתהליך הלימוד? אליעד מסביר שללא חיסרון לא ניתן להגיע ליתרון. לדוגמה, חוסר הבנה ... למעשה, עצם קיומו של תלמיד שאינו מבין מאפשר למורה להרגיש שהוא יכול להוסיף לו ידע. המעגל הזה, שבו אחד יוצר את החיסרון והשני מספק את היתרון, הופך את כל תהליך הלימוד למועיל לשני הצדדים. כיצד הסבלנות משפיעה על תהליך השכנוע? אם אדם ... אדם מקובע בדעותיו? איך להפוך קושי בהסבר להזדמנות? מהי החשיבות של סבלנות בשכנוע? למה אנשים מסרבים להקשיב? מהי סבלנות של מורה רוחני וכיצד היא משפיעה על תהליך הלימוד? סבלנות היא אחד הכלים המרכזיים שמורה רוחני זקוק לו על מנת להצליח להעביר מסרים לתלמידים. מדובר לא רק ביכולת להקשיב ולתת לאחרים לדבר, אלא גם בהבנה עמוקה של הקושי שהתלמיד חווה במהלך הלימוד. אליעד מסביר שכאשר אדם בא ללמוד או לשמוע רעיון חדש, לעיתים הוא נתקל בהתנגדויות פנימיות שעלולות ... יוכלו לקלוט את המסרים שלו בצורה חיובית יותר. אליעד מדגיש כי יש חשיבות גדולה לכך שהמורה לא יראה בהסבר כחובה אלא כמשהו שנותן לו עצמו סיפוק. כאשר יש הנאה בתהליך הלימוד, גם הצד השני - זה שלומד - מקבל גישה פתוחה יותר לרעיונות. כיצד ... בכל רגע את החידוש שבשיחה. גם אם מדובר ברעיון שנדון פעמים רבות, ניתן לנסות לבחון אותו מזווית אחרת או לשאול עליו שאלות חדשות. מה הקשר בין חיסרון ליתרון בתהליך הלימוד? אליעד מסביר שללא חיסרון לא ניתן להגיע ליתרון. כאשר אדם חווה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: נחמן, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נחמן, איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג מומלץ, מומלץ, מטפל אישי בתחום נחמן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 19:36:48 - wesi1