אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משמעותיות ✔סודות החיים, סודות המציאות, השכל שיש בכל דבר, השכל של כוס חד פעמית, משמעות המילים, לשים לב למילים, שורפים אותך באש, ניתוח חוויה, השקרים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:12:41סודות החיים, סודות המציאות, השכל שיש בכל דבר, השכל של כוס חד פעמית, משמעות המילים, לשים לב למילים, שורפים אותך באש, ניתוח חוויה, השקרים של המדינה, איך עובד המוח? מעשה ממלך ענו
מהם סודות החיים והמציאות לפי אליעד כהן?

בתחילת ההרצאה, אליעד כהן מציין את התהליך הרוחני הנדרש כדי להבין את המציאות האמיתית, תוך שהוא מתאר את הדרך בה האדם יכול לראות את "המלך" האמיתי - האגו של אלוהים. האלגוריה המרכזית של ההרצאה נובעת מהסיפור של רבי נחמן, שבו שני מלכים, אחד מייצג את האגו הרגיל של האדם, והשני את האגו האלוהי. הרצון האמיתי של האדם הוא לראות את ה"אני הראשון", את האני האמיתי והגדול שלו.

מהי הדרך לראות את המלך האמיתי?

כדי לראות את המלך האמיתי, כלומר, את ה"אמת המוחלטת", על האדם לחשוף את כל השקרים שמסביבו. אליעד כהן מסביר שהכוונה לחשוף את המניפולציות וההטעיות בתהליך תפיסת המציאות. כל מחשבה, מילה או תחושה שלנו מעוותת את תפיסת המציאות ומבוססת על מניפולציות. לדוגמה, כאשר אדם רואה קיר, עליו להבין שהקיר הוא תוצאה של מניפולציה חושית. גם כאשר אדם רואה שולחן, עליו להבין שההבחנה בין שולחן לכיסא נובעת מהמניפולציה של התודעה, שמפרידה בין אובייקטים שונים.

מהו תהליך גילוי האמת?

השלב הראשון בתהליך הוא להבין שמאחורי כל תחושה, מחשבה או מילה יש מניפולציה. לדוגמה, כאשר אדם אומר "כולם אומרים את זה", הוא מוסיף את המילה "כולם" מתוך רצון לחזק את עמדתו על ידי קונצנזוס. חשוב להטיל ספק בכל מילה שאנחנו אומרים ולבצע ניתוח עצמי מעמיק של המילים שנבחרות. כל מילה שבחרנו נושאת משמעות עמוקה ויש להבין מדוע השתמשנו בה, מה היא אומרת עלינו.

מהו תהליך החקירה העצמית?

תהליך החקירה העצמית נוגע גם לניתוח כל חוויה שנחווה. כאשר אדם רואה כוס, למשל, עליו לבדוק מהי המשמעות של הציורים שעל הכוס. איך הציורים הללו משפיעים על החוויה שלו? אליעד כהן מסביר שכשאדם חווה תחושה מסוימת, עליו לבדוק אם החוויה נובעת מהחושים שלו, מהזיכרון או מהחשש לגבי העתיד. כל חוויה בנויה על שילוב של שלושה אלמנטים: תחושת ההווה, זיכרונות העבר וחששות העתיד.

מה הקשר בין חוויות למציאות?

על פי אליעד כהן, כל חוויה שלנו קשורה למניפולציות של החושים, הזיכרון והתודעה. הוא מבקש מהאדם לפרק כל חוויה לגורמיה, כדי להבין מאיפה היא נובעת. לדוגמה, חווית הכאב לא נובעת רק מהכאב הפיזי, אלא גם מהזיכרון הקודם על כאבים דומים ומהחשש שהכאב ימשך בעתיד. על האדם להבין שהחוויה שהיא נראית לנו כמציאות היא למעשה תוצאה של מניפולציות שונות של התודעה והזיכרון.

מהי נקודת "לא יודע"?

השלב הסופי בתהליך החקירה הוא להגיע למצב שבו אין לאדם תשובות ברורות. זוהי נקודת "לא יודע", שבה האדם מפסיק להיאחז בידיעותיו הקודמות ומוכן להכיר בכך שהוא לא יודע דבר. אליעד כהן נותן את הדוגמה של אבן שנזרקת לעבר האדם. במקום לראות את האבן כמציאות מוחלטת, על האדם להבין שזוהי רק צורת "כלום" המופיעה כ"אבן". בהבנה הזאת, האדם מתקרב לאמת שאינה ניתנת להמשגה.

איך להגיע ל"לא יודע"?

לפי אליעד כהן, כל תהליך זה נוגע גם ליכולת לפתח ספק לגבי כל דבר. אם אדם רואה אבן נזרקת לעברו, הוא צריך לשאול את עצמו אם הוא באמת יודע מה קורה, או שמא כל התפיסה שלו היא רק מניפולציה של התודעה והחושים. הדרך להגיע לנקודת "לא יודע" היא על ידי הטלת ספק בכל פרט של החוויה, כך שבסופו של דבר האדם יגיע למצב של "לא יודע", שהוא הדרך האמיתית לראות את המציאות כפי שהיא.

מהו סוד החיים לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מסביר שסוד החיים טמון בהבנה עמוקה של המניפולציות שמבצעת התודעה שלנו, ובתהליך של גילוי עצמי שמוביל אותנו לנקודת "לא יודע". ככל שנחקור את המילים, המחשבות והחוויות שלנו לעומק, כך נגיע ליותר אמת ונוכל לראות את המציאות בצורה ברורה יותר.
התוכן עוסק בפירוש עמוק לסיפור של רבי נחמן ולרעיונות של חקירה עצמית, ספקנות, ותהליך גילוי האמת. הנה סיכום של הדברים:

המסר המרכזי של הסיפור

בסיפורו של רבי נחמן יש מסר על הדרך לראות את המלך, כאשר המלך מסמל את ההבנה האמיתית של המציאות ואת האמת המוחלטת. למעשה, ישנם שני מלכים - האחד הוא האגו הרגיל של האדם, והשני הוא האגו של אלוהים, כלומר, המהות האמיתית של האדם, ה"אני הראשון". האני הקטן רוצה לראות את האני הגדול, כלומר, את המקור שלו, את השורש של הווייתו.

תפקיד החכם והשכל

האני הקטן שולח את החכם, שהוא השכל, לחפש את התמונה של האני הראשון. אך האני הראשון לא רוצה להיחשף וטוען שהאני הקטן הוא שקרן. מכאן נובע המסר העיקרי של רבי נחמן: כדי לראות את המלך, האדם צריך לחשוף את כל השקרים שיש במדינה.

פירוש המושג "לחשוף את השקרים של המדינה"

הכוונה היא להבין את כל המניפולציות שהאדם עובר בתהליך תפיסת המציאות, כולל המניפולציות הכי קטנות.

לדוגמה:
  • כאשר אדם רואה קיר - עליו להבין את המניפולציה של החושים שגורמת לו לראות אותו כקיר.
  • כאשר אדם רואה שולחן - עליו לראות את המניפולציה של התודעה שמפרידה בין שולחן לכיסא.
  • כאשר אדם זוכר אירוע מהעבר - עליו לזהות את המניפולציה שהזיכרון עושה עליו.
  • כאשר אדם חושב על העתיד - עליו להבין כיצד תפיסת הזמן מעוותת את מחשבותיו.
המטרה היא לגלות את כל השקרים ולראות את המציאות כפי שהיא באמת.

תהליך גילוי האמת

מהות העבודה הרוחנית היא להביא את האדם להיות אמיתי לחלוטין. לכן, יש לחקור כל מחשבה וכל אמירה. כאשר אדם אומר משהו שהוא לא בטוח בו, הוא למעשה עושה מניפולציה.

לכן, על האדם להטיל ספק בכל, אפילו במילים שהוא בוחר להשתמש בהן. לדוגמה:
  • אם אדם אומר "כולם אומרים את זה" - מדוע הוא הוסיף "כולם"? אולי הוא מרגיש חלש ומנסה לחזק את עמדתו דרך קונצנזוס?
  • אם אדם אומר "אני חייב" - האם הוא באמת חייב, או שהוא פשוט רוצה?
לכל מילה יש משמעות, ועל האדם להבין מדוע הוא בחר להשתמש בה.

הבנת השורש של המציאות

ישנם כמה עומקים של הבנה:
  • ברמה השטחית - האדם רואה את מה שהוא חושב שהוא רואה (שולחן, כיסא, כוס).
  • ברמה עמוקה יותר - הוא מבין שהראייה היא תוצאה של מניפולציות החושים.
  • ברמה עמוקה עוד יותר - הוא מבין שהכל נובע מהתודעה שלו, ושבסופו של דבר הכל מגיע מהאין.
כאשר אדם רואה שולחן, הוא אמור לשאול את עצמו - האם אני רואה שולחן או שאני רואה "כלום" בצורת שולחן? השולחן אינו דבר מוחלט, אלא משהו שמבוסס על החושים, הזיכרון, והתפיסה של האדם.

הגעה לנקודת "לא יודע"

כדי לראות את האמת המוחלטת, יש להפסיק להיאחז בידיעה. השלב האחרון של החקירה הוא להבין שהאדם אינו יודע דבר. כאשר אדם מתבונן במציאות בצורה עמוקה, בסופו של דבר הוא מגיע לנקודת "לא יודע".

לדוגמה:
  • כאשר אבן נזרקת לעברו, הוא יכול לראות זאת כ"אבן נזרקה אלי", אך ברמה עמוקה יותר הוא יכול להבין ש"כלום זורם בצורת אבן".
  • כאשר אדם חווה כאב - החוויה עצמה מורכבת מתפיסות עבר, הווה, ועתיד. אם הוא יפרק את החוויה עד הסוף, הוא יבין שהיא תלויה בזיכרון שלו ובתפיסת הזמן.
מי שמעמיק בכך מגיע למצב שבו אין לו ידיעה ברורה על דבר, וכך הוא מתקרב לאמת האמיתית, שאינה ניתנת להמשגה.

חקירת החוויה

כל חוויה שאדם חווה יש לחקור אותה לעומק:
  • אם הוא רואה ציורים על כוס - עליו לשאול איך הציורים משפיעים על החוויה שלו את הכוס.
  • אם הוא חווה פחד - עליו לבדוק מהיכן הפחד מגיע: האם הוא מבוסס על חוויות עבר? על חששות לעתיד? על הכאב בהווה?
באופן כללי, כל חוויה בנויה משילוב של שלושה אלמנטים:
  • תחושת ההווה.
  • זיכרונות העבר.
  • חששות העתיד.
אם האדם יפרק כל חוויה למרכיביה, הוא יוכל לראות כיצד היא בנויה, ואז - כשהוא יגיע לשורשה - החוויה תיעלם.

הקשר לחלום

המציאות דומה לחלום. בחלום, אדם אינו זוכר שהיה בחלום אחר קודם לכן, אך זה לא אומר שזה לא היה. כך גם במציאות - אדם עשוי לחשוב שהוא נמצא כאן כבר זמן רב, אך אין לו באמת הוכחה לכך.

לסיכום

מי שרוצה להבין את המציאות עד הסוף, עליו לחשוף את כל השקרים והמניפולציות שבתוכה. עליו לחקור כל מילה וכל מחשבה שהוא אומר, ולפרק כל חוויה לרכיביה. התוצאה הסופית של חקירה זו היא הגעה למצב של "לא יודע", שבו האדם מפסיק להיאחז בידיעותיו הקודמות, וכך הוא רואה את האמת.
אליעד: בסיפור של רבי נחמן, הוא רצה להעביר מסר, כיצד לראות את המלך. למעשה יש שני מלכים, האחד האגו הרגיל והשני האגו של אלוהים. האדם רוצה לראות את האגו של אלוהים, מי הוא היה פעם, מי האני הראשון שלי, האני הקטן רוצה לפגוש את האני הגדול.

ואת מי הוא שולח למשימה, את החכם / השכל. האני מבקש מהשכל שהוא יביא לו את התמונה של האני הראשון. אבל האני הראשון לא רוצה, הוא אומר האני הקטן שקרן. ואז המסר שרבי נחמן אומר, שכדי לראות את המלך האדם צריך לגלות את השקרים שיש במדינה.

מה הכוונה? להבין את כל המניפולציות, עד למניפולציה הכי קטנה שבתהליך.

עכשיו, מה אנו עושים פה? את אותו תהליך עושים מזוויות שונות. מה זה אומר להבין את כל המניפולציות? שאפילו כאשר אתה רואה קיר, אתה רואה את המניפולציה שבדבר. רואה את המניפולציה של החושים עליך.

אפילו כשאתה רואה שולחן, אתה רואה את המניפולציה של התודעה שעושה הפרדה בין כסא לשולחן.

אפילו כשאתה אומר, אתמול קרה לי, אתה רואה את המניפולציה שהזיכרון עושה עליך.

כשאתה אומר יקרה לי, אתה רואה את המניפולציה של תפיסת העתיד.

אתה אמור לגלות את כל השקרים של המדינה.

מה אנו עושים כאן? אני מנסה להביא את האדם להיות אמיתי, מה זה אומר? כשאני שואל אותו, האם אתה בטוח? זה ככה, אולי לא ככה? כי אם מישהו אומר משהו שהוא לא בטוח בו, זה אומר שהוא עושה מניפולציה.

אפילו אם הוספת מילה כמו - כול, רק, למה הוספת? האם אתה בטוח בכך?

זה התהליך, כדי לדעת מי אתה באמת. בסוף אתה צריך לא לראות שום שקר בדרך, כי אם אתה רוצה לראות את האמת, עליך לא לשקר בשום דבר.

למשל כאן אני מלמד אותך להטיל ספק בדברים, אך באתר למשל יש מאמרים שעוסקים באיך להפוך את האפשרי למחויב. גם כדי לשקר וגם כדי לא לשקר אתה חייב להיות מיקצוען.

הרעיון הוא להבין את המנגנון. שכאשר אדם אומר משפט, אתה מבין בדיוק למה הוא הוסיף את המילה הזאת. לכל מילה יש משמעות. ומי שמבין את זה בסוף רואה את הפנימי / האמת.

מה שאנו מתרגלים כאן, זוהי הבנה, כשמישהו אומר לך לעשות משהו, תבין מדוע הוא אמר כך ולא אחרת. לכל דבר יש סיבה.

כמו למשל, אחד אומר: כולם אומרים את זה, הוא למשל משדר חולשה, לחזק את עצמו על ידי אחרים.

שאלה: למשל מישהו אומר דבר מסויים, ושנינו שומעים משהו אחר.

אליעד: קודם כל שנינו שומעים אותו הדבר, אך אנו מפרשים אחרת. אני פשוט שם לב יותר למילים. אני עשיתי עבודה עם עצמי. את כל המחשבות שיש לי בראש, בדקתי, מדוע אמרתי את המילה הזאת? לא למה הוא, ממנו לא אכפת לי, מדוע אני אמרתי את מה שאמרתי?

כשהמחשבות עוברות לך בראש, אותם תבדוק, זה אמת וזה לא אמת.

יש להבין את משמעויות המילים. למשל אני, כאשר מישהו מדבר, אני גם שומע את הסיפור החיצוני, גם את הסיפור הפנימי, גם שומע את הסיפור היותר פנימי, גם בראש בונה מהלך, יש כמה עומקים.

בדרכים אחרות למשל, לא מזדהים, צופים מהצד. אבל אני אומר תסתכל לתוך הדבר, עד שתראה את השורש שלו. אני מנסה להסביר לכם, שכאשר עוברת אינפורמציה לידך, כמו אינפורמציה של חושים, לדוגמה מרביצים לך, יש מרביצים לי, ויש אני מרגיש שמרביצים לי, זה שניים שונים.

למשל מרביצים לך, אחד אומר, מרביצים לי, ואחר אומר, החושים שלי אומרים לי שמרביצים לי, ויש אחד שמדייק יותר ואומר, נדמה לי שהחושים שלי אומרים שמרביצים לי.

מה אני בא להגיד, שהאינפורמציה עוברת, יש אינפורמציה מהחושים, יש אינפורמציות מזיכרון, יש מסיפורים, הרעיון הוא שהאדם בזמן אמת, כאשר הוא רואה מולו כסא / אינפומציה הוא רואה אותה מההתחלה שלה עד לפה.

למשל אתה רואה שולחן, זה לא רק שולחן, אתה רואה את הכלום בצורת שולחן. האם בתוך המילה שולחן אתה שומע גם את המילה כלום? הכלום הוא השורש של השולחן, אתה ממוקד בכלום / שולחן עד הלא יודע.

זאת אומרת שכשאומרים לך שולחן, קודם כל אתה לא יודע מה הוא, אחר כלום, אחר שולחן - הכל באותו רגע. באמצע יש חושים או זיכרון, איך אני יודע שזה שולחן.

הבסיס זה לא יודע, מה אתה לא יודע? גם לא יודע, אחריו כלום, אחריו "יש".

לא יודע - הכוונה אין חיסרון. עליו יש כלום, עליו יש "יש" בצורות שונות ובזמן שונה.

לא יודע, מתוכו מהות "אין, ואחר "יש".

כשאתה הולך ברחוב ורואה אבן עפה עליך, אחד רואה אבן, שהצורה הסופית מחויבת. אחר רואה לא יודע / כלום, כלום עף אלי בצורה אבן?

אם אתה הולך עם האמת עד הסוף, אז בסוף אתה לא יודע כלום. בסוף אתה מפסיק לדעת, אתה מגיע לדבר שהוא לא כלום ולא "יש" שאי אפשר להגדיר אותו.

שאלה: עד שאתה מגיע ללא יודע, האם צריך לדעת?

אליעד: כן, אתה צריך לדעת יותר. למשל מישהו זורק עליך אבן, רוב האנשים היו נלחצים מזה. אבל זה שמבין שואל, מה קורה פה בסך הכל, אני לא יודע כלום.

זה נראה משוגע, אני רואה שהאבן נזרקה, אם אתה כל כך בטוח בעצמך אז תסבול. אבל אם אתה אמיתי עם עצמך, אתה כל כך אמיתי שאתה באמת לא יודע, אי אפשר לדעת. אם אתה מתבונן בדברים בסוף אתה לא יודע.

אני מביא תירגולת שאתה מתבונן ומתבונן ומתבונן ואז חי את החיים ממקום אחר. אם תשתמש בשכל שלך עד הסוף, בסוף הוא יפסיק לעבוד.

אני רוצה לחזור שוב על המסר, מי שרוצה לראות את המלך, צריך לגלות את השקרים של המדינה. מה זה אומר? שכול מילה שאתה שומע אתה חוקר אותה. למשל מישהו אמר אני חייב, האם הוא באמת חייב, אולי הוא רק רוצה.

צריך לנסות להבין מה המשמעות של הדבר.

כשאתה רואה כוס, מה אתה רואה? על הכוס יש ציורים, אתה צריך להבין מה המשמעות של הציורים שעל הכוס. למה הם שם, איך הם שינו את החוויה שלך על הכוס? הציורים משנים לך את החוויה, האם אתה מודע לכך שהחוויה שלך את הכוס באה גם מהציורים? האם אתה רואה איך עובדים עליך? לא עובדים עליך במובן הרע. אתה חווה משהו, האם אתה מבין למה אתה חווה כך?

יש כאן כוס, אני רוצה שתצליח לחוות את המהות של הכוס. יש לך חוויה כל שהיא, והחוויה הזאת, אם תלך איתה פנימה תגיע ללא יודע. הדרך להגיע לכלום וללא יודע זה דרך הלבושים. יש לך חוויה ואתה מתחיל לנתח את החוויה, למה הרגשתי את זה? אולי בגלל הצורה, הצבע, בגלל מה שאני יודע על הכוס... ובסוף אתה לא יודע.

חייבים לעשות התבוננות, אי אפשר לדלג על זה.

יש כאן כוס, הכוס יוצרת סבל, כי אתה יודע על חיסרון. בשורשו, ידיעת הדבר גורמת לחיסרון ויתרון. אני אומר שכדי להיפטר מהחיסרון אתה צריך לנטרל את החיסרון.

יש כאן כוס, ויש כאן חוויה, אתה מרגיש כוס, אתה מרגיש משהו, ואתה צריך להתחיל לנתח את החוויה שלך, כמו מה אני מרגיש, למה אני מרגיש כך? יש חוויה שנוצרת מהצורה של הכוס, יש חוויה שנוצרת מהצבע של הכוס, מהחומר של הכוס, מהחושים, מהזיכרון, עד שאתה מגיע לחוויה הבסיסית ואז זה נעלם.

שאלה: מה היא החוויה הבסיסית?

אליעד: ההפרדה, שאני מפריד בין דבר להיפוכו. אבל אם אתה לא מצליח לקלוט איך החוויה שלך תלויה בלבוש חיצוני, איך תקלוט את הראשון?

שוב, יש חוויה והיא מבוססת על הזיכרון שלך, על תחושות של, מבוססת על המון פרמטרים, יש כאן עומקים של חוויות.

למשל שורפים אותך באש, החוויה תלויה במה שאתה מרגיש עכשיו, במחשבות שהיו לך מהעבר לגבי שריפה, וכן המחשבות לעתיד. חלק זה בגלל מה שאתה יודע על המשמעות של האש - זה העבר, חלק זה בגלל שאתה מפחד 'יקרה לך בעתיד, וחלק ממה שקורה לך כרגע. זוהי סתם דוגמה, כמו שכואב לך ממשהו, שגנבו לך וכו'.

הדוגמה לכאב פיזי היא טובה כי אפשר לראות שהחוויה מבוססת על הווה, עבר ועתיד.

וצריך לקחת את החוויה הכללית ולפרק אותה, מה תלוי בעבר, הווה והעתיד, ואז להכנס פנימה. האם העבר והעתיד מחויבים? לא יודע. אז אני חי את הרגע הזה, גם את הרגע הזה אני לא רוצה.

אתה צריך להגיע למצב שכאשר באה לך חוויה, אתה רואה מהיכן היא באה. יתכן שהחוויה באה מהתפיסה שלי, מהרצון שלי, מהאמונה שלי, זה לא משנה.

מה שאני אומר זה שתקח את החוויה שלך ותבדוק מאיפה היא מגיעה, עד לרמה שתדע שהציורים של הכוס גורמים לחוויה לקרות. זה לא להסתכל על הציור של הכוס, אלא לחוות את החוויה ומתוכה לראות את הציורים שעל הכוס. לבדוק איך הפרטים של החוויה באו מתוך האירוע / ציורי הכוס.

למשל לקחת את חווית הפחד ולבדוק כל חלק ממנו מאיפה הוא הגיע.

למשל אני מבקש ממך לכתוב לי מה אתה מרגיש כשאתה רואה כוס. ואז אתה רושם, ואז תסביר לי על כל מילה למה הרגשת כך. ואז אתה רואה איך זה נוצר עד הנקודה הראשונה שלו ומגיע ללא יודע.

שאלה: האם כולנו חווים את אותה חוויה?

אליעד: תראה כולנו דמויות בחלום שלך, אתה חושב שיש לך בעיות, אתה חושב שיש פה רעיונות, ואתה חושב שאתה פותר את הבעיות שלך באמצעות המחשבות שלך.

שאלה: בחלום למשל הדברים יותר נזילים ומשתנים.

אליעד: כשהם משתנים, האם אתה יודע שהם משתנים? אתה לא זוכר שלפני 5 דקות זכרת שיש כאן שש אצבעות?

שאלה: אני לא זוכר.

אליעד: ובחלום האם אתה זוכר שאתה רק 5 דקות בחלום?

שאלה: גם לא.

אליעד: אז אני אומר לך שלפני 5 דקות היית בחלום אחר של המלך אחשוורוש, אתה רק לא זוכר.

מי שרוצה להיות מקצוען בכל תחום, בסופו של דבר הוא צריך להבין איך עובדים החוקים של המוח של האדם. ואת זה לומדים פה.
תחושת הווה ידיעה משמעותיות להטיל ספק תפקיד רוצה לראות איך אני יודע אתה רוצה רוצה לחזור לראות את האמת להיאחז איך עובד איך עובד המוח החיים המוח המציאות הרגשה הרגשת השכל השכל שיש בכל דבר השכל של כוס חד פעמית השקרים של המדינה חוויה חוויות חווית חווית שקר חיים כיצד עובד המוח לשים לב לשים לב למילים לשקר מדינה מוח מעשה ממלך ענו מציאות משמעות משמעות המילים משמעות מילים משמעותיות ניתוח ניתוח חוויה ניתוח רגש ניתוח רגשות סוד סודות סודות החיים סודות המציאות עובד עובדים רגש רגשות שורפים אותך באש שיש בכל דבר שכל שכל שיש בכל דבר שקר שקרים שקרנים תחושה תחושות תחושת
אהבה ילדותית, אהבה בוגרת, אהבה מוגדרת, אהבה לא מוגדרת, לאהוב כמו ילד, לישון כמו תינוק, לחזור להיות ילד, לחשוב כמו ילד, חשיבה ילדותית, חשיבה בוגרת
אהבה ילדותית, אהבה בוגרת, אהבה מוגדרת, אהבה לא מוגדרת, לאהוב כמו ילד, לישון כמו תינוק, לחזור להיות ילד, לחשוב כמו ילד, חשיבה ילדותית, חשיבה בוגרת
... היא אהבה לא מוגדרת, תמימה וטהורה שמאפיינת ילדים קטנים. ילדים בגיל צעיר אינם מחזיקים בדעות קדומות, זיכרונות שליליים או התנגדויות משמעותיות כלפי אנשים אחרים. הם אוהבים ללא תנאים וללא הבחנה של גזע, ... שלהם לא התפתח באופן מלא המאפשר סינון או זיכרון אסוציאטיבי, אלא נשאר במצב ראשוני. עם זאת, לצד היכולת המרשימה שלהם, יש להם מגבלות משמעותיות בתחומים אחרים. באופן דומה, חשיבה ילדותית יכולה להוביל לחוויות טהורות יותר, אך גם למגבלות משמעותיות ביכולת ההתמודדות עם מציאות מורכבת. מהו האיזון הנכון בין ...
בעיות עם שותפים לדירה, חוזה שכר דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה, חלק 2
בעיות עם שותפים לדירה, חוזה שכר דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה, חלק 2
... או התפיסות המוקדמות. לפני שמקבלים החלטות משמעותיות כמו לעזוב את הדירה, יש לבדוק מה מופיע בחוזה השכירות, במיוחד אם מדובר במצבים כמו מציאת שותף מחליף או יציאה מוקדמת מהדירה. לדוגמה, הוא מציין ... התחושה או התפיסה האישית. לפני שמקבלים החלטות משמעותיות כמו לעזוב את הדירה, צריך לשאול ולברר בדיוק מה מופיע בחוזה השכירות. לדוגמה, בחורה שנמצאת בדירה עם שותפים רוצה לעזוב ולטוס לחול, ולכן מחפשת ... כבר יודעים מה כתוב בחוזה, או שהם מבינים את המשמעות של הדברים מבלי לבדוק לעומק. זה מוביל לטעויות רבות שיכולות לעלות כסף רב או להוביל לבעיות משפטיות חמורות. במקום להניח מראש שאין מה לעשות או ... את הנחות היסוד ואת העובדות לפני קבלת החלטות משמעותיות, בין אם מדובר בשותפים לדירה, חוזי שכירות, או כל נושא אחר בחיים. איך לבדוק חוזה שכירות? מה לעשות לפני עזיבת דירה? בעיות עם שותפים לדירה האם ...
טיפול ב OCD, מחשבות טורדניות מוזרות, מחשבות לא הגיוניות, מוטרד מדברים חסרי משמעות, ממציא משמעויות מוזרות, מחשבות מוזרות, פחדים מוזרים, דמיונות מוזרים, מחשבות שווא, חושב שאני המשיח, הפרעות נפשיות
טיפול ב OCD, מחשבות טורדניות מוזרות, מחשבות לא הגיוניות, מוטרד מדברים חסרי משמעות, ממציא משמעויות מוזרות, מחשבות מוזרות, פחדים מוזרים, דמיונות מוזרים, מחשבות שווא, חושב שאני המשיח, הפרעות נפשיות
... ב OCD, מחשבות טורדניות מוזרות, מחשבות לא הגיוניות, מוטרד מדברים חסרי משמעות, ממציא משמעויות מוזרות, מחשבות מוזרות, פחדים מוזרים, דמיונות מוזרים, מחשבות שווא, חושב שאני המשיח, הפרעות נפשיות מדוע אדם סובל ממחשבות מוזרות ולא הגיוניות? הסיבה המרכזית שמסביר אליעד כהן לקיומן של מחשבות מוזרות וטורדניות היא חוסר במשמעות בחיים. אנשים שסובלים ממחשבות מוזרות, כגון צורך לעבור שולחן תמיד מצד ימין, לבדוק שוב ושוב אם נכנסו לחדר ברגל ימין או שמאל, או לפרש דברים קטנים כמו סכין גבוה ממזלג כסימן שהאוכל לא יהיה בריא, עושים זאת כי הם יוצרים לעצמם משמעות מלאכותית. אליעד כהן מדגיש שלא מדובר רק באמונה טפלה, אלא בחיפוש עמוק אחר משמעות שהאדם אינו מוצא בחייו. לדוגמה, אם האדם רואה צבע לבן, הוא עשוי לחשוב שלבן קשור למילה ... לצבע הלבן יהיו לו בנים. או אם סכין נמצא מעל מזלג, הוא עשוי לחשוב שזה סימן שהארוחה שלו לא תהיה טובה. מחשבות כאלה הן למעשה דרכים שבהן האדם מנסה לייצר משמעות במקום שבו הוא לא רואה משמעות אמיתית. האם הבעיה היא בחוסר מטרות בחיים? אליעד כהן מציע לבדוק תחילה האם לאדם שסובל ממחשבות טורדניות יש מטרות משמעותיות בחיים. יש לשאול אותו: האם יש לך מטרות אמיתיות כמו שאיפה להרוויח כסף, לסיים לימודים ... אדם לא פועל למען המטרות החשובות? אליעד מסביר שהסיבה לכך שהאדם לא פועל למען מטרותיו הרגילות היא תחושת גאווה ועליונות. האדם מרגיש שהחיים הרגילים חסרי משמעות ולא מספיק טובים עבורו. הוא אומר לעצמו: לא מתאים לי להיות כמו כולם, לעבוד, ללמוד, לאכול - אני שואף למשהו גדול ומשמעותי יותר. הגאווה הזו גורמת לו לזלזל במטרות רגילות, ולכן הוא מחפש מטרות אחרות - או מטרות גרנדיוזיות כמו להיות המשיח, להציל את העולם, או להפוך לטבעוני מושלם, או לחלופין מטרות קטנות ובלתי משמעותיות לחלוטין, כמו לבדוק את הכיוון שבו נכנס לחדר. דוגמה לכך היא אדם שחושב שהוא המשיח. הוא הגיע למצב הזה כי הוא מאמין שזו מטרה בעלת משמעות גדולה יותר מאשר להיות דוקטור או לעבוד ולהרוויח כסף, מטרות שנראות לו משעממות וחסרות משמעות. האם המחשבות המוזרות הן בעיה או שיש בהן משהו חיובי? אליעד כהן מדגיש שלתחושת הגאווה ... שלמות ואינו מוכן להסתפק בדברים פשוטים ושגרתיים. מצד שני, יש בזה גם צד שלילי, כי האדם אינו רואה את השלמות שקיימת גם בחיים הרגילים. לפי אליעד, שלמות ומשמעות נמצאות בכל דבר, אפילו בדברים הפשוטים והיומיומיים ביותר. כיצד לטפל במחשבות טורדניות ... הוא לעזור לאדם להבין שאין שום דבר רע בלהיות אדם רגיל ולחיות חיים רגילים. יש לשאול אותו: מה רע בלהיות אדם רגיל? ולהתמודד עם הטענות שלו לגבי חוסר המשמעות שבשגרה. כאשר האדם יבין שאין שום בעיה במטרות הפשוטות ושהחיים הרגילים הם בעלי משמעות, הוא יוכל להזדהות מחדש עם מטרות אלו, והמחשבות הטורדניות יתחילו להיעלם. האם תמיד צריך ... שווה לבדוק את הסיבות שהובילו אליה לעומק. מה יכול לגרום לאדם לזלזל בחיים הרגילים? יכולות להיות סיבות רבות שגורמות לאדם לזלזל בחיים הרגילים ולחפש משמעות אחרת. אליעד מציע אפשרויות כמו אכזבה רומנטית (לדוגמה, מישהי שהוא רצה בה ולא רצתה אותו), או קריאה של ספרים עם רעיונות אוטופיים, או אמונה בקיום עולם אחר שיותר משמעותי מהמציאות. לא תמיד האדם זוכר או מודע לסיבות האלה, אך מה שחשוב הוא העובדה שהאדם רואה את החיים הרגילים כמשעממים ולכן פונה למחשבות מוזרות. לסיכום, המחשבות המוזרות נובעות מתחושה של חוסר משמעות בחיים הרגילים, והדרך לפתור את הבעיה היא לעזור לאדם לראות את המשמעות גם בדברים הרגילים והפשוטים ביותר. איך להתמודד עם OCD? למה יש לי מחשבות מוזרות? איך למצוא משמעות בחיים? האם אפשר להיפטר ממחשבות טורדניות? מה רע בחיים רגילים? מחשבות לא הגיוניות ... ניתן לחשוב שהאדם מאמין בדברים מסוימים, כמו עדיפות צד ימין על שמאל, ושמדובר בסוג של אמונה טפלה. אך הבעיה היא שזה לא מוגבל רק להיבט אחד. הוא מוצא משמעות מיוחדת בכל פרט קטן בחייו, אפילו בסידור כלי האוכל או בצבעים שהוא רואה. כדי להבין את הבעיה, יש לבדוק האם יש לו מטרות משמעותיות בחיים. אם אין לו מטרות ברורות או שהוא לא עוסק בהן, ייתכן שזה מה שגורם לו לברוח אל ... מטרות רגילות, כמו שאיפות לקריירה, כסף, קשרים חברתיים, לימודים וכדומה. אפשרות אחת היא שהוא יאמר שאין לו מטרות רגילות, מה שיכול להעיד על כך שהוא מחפש משמעות בכל פרט קטן כי אין לו משמעות כללית בחיים. במקרה כזה, הוא יוצר לעצמו מטרות מדומות, כי אין לו מטרות אמיתיות לרדוף ... כך, נשאל מדוע הוא לא פועל להשגת מטרותיו. ייתכן שהוא בז למטרות הרגילות של החיים. כלומר, מבחינתו לעבוד ולהרוויח כסף או ללמוד לתואר זה דבר משעמם וחסר משמעות. הוא מרגיש שזה לא בשבילו, ולכן הוא לא מזדהה עם זה. המנגנון הנפשי שמוביל למחשבות ... (לבדוק איך מסודרים כלי האוכל). הגורם המרכזי: תחושת עליונות וגאווה הזלזול שלו במטרות הרגילות נובע מסוג של גאווה. הוא חושב שחיים רגילים הם חסרי משמעות, ולכן מסרב להסתפק בהם. מצד אחד, יש כאן צד חיובי - הוא מחפש שלמות ואינו רוצה לחיות ... בכך שהוא חושב שחיים רגילים אינם מושלמים, בעוד שבמציאות ניתן למצוא שלמות בכל דבר. כיצד לטפל במצב? הפתרון הוא לעזור לו להבין שהחיים הרגילים אינם חסרי משמעות. יש לשאול אותו: מה רע בלהיות אדם רגיל? ולהתמודד עם כל טענה שלו על כך שחיים רגילים ... הסיבות לעומק. מסקנה האדם יצר לעצמו עולם מחשבתי חלופי כי הוא לא מקבל את המציאות הרגילה. הוא נמנע ממטרות רגילות מתוך גאווה או תחושת ריקנות, ולכן מחפש משמעות בדרכים לא רציונליות. כדי לעזור לו, יש לגרום לו להבין שהחיים הרגילים אינם חסרי משמעות, ושאפשר למצוא משמעות גם במטרות פשוטות ויומיומיות. איך אתם מנתחים את המקרה הבא בא בן אדם אומר אני סובל ...
פסיכוזה פרנואידית, טיפול בסכיזופרניה פסיכוזה, מחלת הרדיפה, מתנכלים לי, עוקבים אחרי, רודפים אותי, רודפים אחרי, מנסים לפגוע בי, חשדנות יתר, אישיות פרנואידית, שיגעון רדיפה, איך נוצרת הפרעה נפשית? ממה נובעת פרנויה? רוצים לפגוע בי
פסיכוזה פרנואידית, טיפול בסכיזופרניה פסיכוזה, מחלת הרדיפה, מתנכלים לי, עוקבים אחרי, רודפים אותי, רודפים אחרי, מנסים לפגוע בי, חשדנות יתר, אישיות פרנואידית, שיגעון רדיפה, איך נוצרת הפרעה נפשית? ממה נובעת פרנויה? רוצים לפגוע בי
... בנוי לחפש בעיות ואויבים על מנת להרגיש קיים ומשמעותי. האדם זקוק לאתגרים, מטרות וקונפליקטים, וכאשר אלה חסרים בחייו, המוח עשוי להמציא בעיות מלאכותיות. אדם שלא חש משמעות לחייו, שאין לו מטרות ברורות או אתגרים אמיתיים, מוצא את עצמו לעיתים מתעסק במחשבות דמיוניות ומפחידות כמו השכן מצלם אותי, הממשלה רודפת אחרי או מתנכלים לי. לדוגמה, ... שיושב כל היום מול הטלוויזיה לא באמת עסוק במשהו משמעותי, הוא רק מעביר את הזמן. היעדר מטרות אמיתיות גורם למוח לחפש באופן תת - מודע עיסוק או בעיה חדשה לפתור. מאחר שלא קיימת בעיה אמיתית, הוא מייצר בעיה דמיונית. אדם כזה ... עליו. בעצם, מדובר בניסיון לא מודע של האדם לתת משמעות לחיים דרך מאבק באויב דמיוני. מדוע אנשים משליכים את הסבל הפנימי שלהם על אחרים? הסיבה השנייה להתפתחות של הזיות פרנואידיות קשורה בהדחקה של טראומות, כאבים או תחושות ... כאב פנימי עמוק, טראומה מודחקת או תחושת חוסר משמעות, אך הוא אינו מצליח או אינו מוכן להכיר במקור הסבל שלו. כשהאדם אינו יודע להסביר לעצמו למה רע לו, המוח שלו באופן בלתי מודע מחפש הסבר אחר - ואז נוצרים אויבים ... לבעיה. יש שתי דרכים מרכזיות לבדוק זאת: חוסר משמעות ותעסוקה: אם האדם חי ללא מטרות ואתגרים, הפתרון הוא ליצור עבורו משמעות אמיתית ומטרות בעלות ערך רגשי ואינטלקטואלי. לא מדובר בלנקות את הבית או לראות טלוויזיה, אלא במשהו משמעותי שיעסיק את מוחו באמת. טראומה או סבל פנימי מודחק: אם האדם עבר טראומה או סובל מכאב פנימי מודחק, יש לעבור איתו תהליך טיפולי מעמיק שיעזור לו להבין, לקבל ולהתמודד עם ... המוח שלו יוצר לעצמו אויב מלאכותי כדי להרגיש משמעות. בדוגמה נוספת, אדם שאינו מסוגל להתמודד עם תחושת בדידות או חוסר הצלחה בחייו, עלול למצוא עצמו מאשים את הסביבה או אנשים ספציפיים, כאילו הם מנסים לפגוע בו באופן ... מקור הבעיה אצל האדם הספציפי. אם הבעיה היא חוסר משמעות, יש לסייע לו ליצור מטרות משמעותיות אמיתיות, ואם הבעיה היא טראומה מודחקת או כאב פנימי, צריך ללוות אותו בתהליך טיפולי שיסייע לו להתמודד עם הסבל המודחק. סיכום והמלצות להתמודדות עם מחשבות שווא ... פרנואידית מתמקד בשני גורמים מרכזיים: חוסר משמעות ותעסוקה בחיים, והדחקת טראומות או כאב פנימי. הטיפול וההתמודדות צריכים להתמקד בזיהוי מדויק של הגורם הייחודי לכל אדם ולטפל בו ישירות. מצלמים אותי שעמום וסכיזופרניה ... בין טראומות ילדות להפרעות נפשיות? איך ליצור משמעות אמיתית בחיים? איך מתפתחת סכיזופרניה? הסברים ודוגמאות... כאשר מדברים על התפתחות סכיזופרניה, ניתן להצביע על מספר גורמים אפשריים שיכולים לגרום לאדם לדמיין מציאות ... כדי להרגיש שהוא קיים. כאשר אדם חסר תעסוקה משמעותית, מוחו עלול להתחיל להמציא בעיות. יש להבדיל בין להעביר את הזמן לבין תעסוקה משמעותית. אדם שצופה בטלוויזיה כל היום אינו בהכרח עסוק, אלא פשוט ממלא את זמנו בפעילות פסיבית. לעומת זאת, אדם בעל מטרות מוגדרות ואתגרים אמיתיים עסוק בפעילויות שמעניקות לו תחושת משמעות. המוח מחפש אויבים כחלק מהצורך לייצר תעסוקה ואתגרים, המוח מחפש אויבים להתמודד עמם. אם לאדם אין בעיות ממשיות, מוחו עלול להמציא אויבים שייצרו קונפליקטים מדומים. כך ... ולמחשבות הלא - מציאותיות היא חוסר בתעסוקה משמעותית, הפתרון הוא להעניק לאדם מטרות ואתגרים ממשיים. יש להדגיש כי לא מדובר בפעילויות להעברת הזמן, כמו ניקיון הבית או צפייה בטלוויזיה, אלא במשימות משמעותיות שדורשות מאמץ אינטלקטואלי או רגשי. רע לי, ולכן אני ממציא אויב אפשרות נוספת היא שאדם חווה קושי או סבל פנימי, אך אינו מודע לסיבתו האמיתית או שאינו מוכן להכיר ... האם מדובר בכאב פנימי שהודחק? אם הסיבה היא חוסר משמעות, יש לעזור לו למצוא מטרות משמעותיות . אם מדובר בהדחקה של טראומה, יש צורך בתהליך טיפולי שיעזור לו להתמודד עם כאבו. סיכום שני ההסברים המרכזיים להתפתחות מחשבות שווא והזיות הן: חוסר בתעסוקה ובמטרות ... למה אנשים מדמיינים שרודפים אחריהם? איך ליצור משמעות אמיתית בחיים? מצלמים אותי, מציצים לי, שונאים אותי, רוצים לעשות לי רע, רוצים להזיק לי, שעמום והפרעות נפשיות, הדחקה והפרעות נפשיות, שעמום וסכיזופרניה, הדחקה ...
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
... הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות מה המשמעות של אחדות ונפרדות בתפיסת המציאות? ... מתמדת ושאלת שאלות כמו: האם זה באמת משנה?, וכך האדם יגלה שכל הבחירות אינן כה משמעותיות כפי שהן נראות, משום שהכל כבר שלם ... לדוגמה, אדם שמתלבט איזו חולצה לבחור חווה סבל בגלל הנפרדות, כי הוא מאמין שיש משמעות עמוקה לבחירה. אך אם הוא ישאל את עצמו ... כשמבינים לעומק את האחדות, כל החלטה הופכת פשוטה, משום שהאדם מפסיק לייחס לה משמעות מוגזמת. מה המשמעות של תפיסת הבורא והמציאות האינסופית? ... מוחלטת. אחדות ונפרדות איך לחוות את המציאות האמיתית שאלות על בחירה חופשית משמעות האגו התחברות לתודעה רחבה הבנת המציאות ... משנה? אם נחקור לעומק את מהות הדברים, נגלה שכל הבחירות שאנו עושים אינן כה משמעותיות, משום שהכל כבר חלק מהשלמות הכוללת. ... הבנת המציאות התחברות לתודעה רחבה איך לחוות שלמות שאלות על בחירה חופשית משמעות האגו איך לחוות את המציאות האמיתית ...
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
... מוחלטים וברורים, הם מאבדים את המשמעות שלהם, והילד מפסיק להתייחס אליהם ברצינות. איך הצבת גבולות משפיעה ... שבו ההורה מציב גבולות משפיע משמעותית על איכות היחסים שלו עם הילד. גבולות ברורים ועקביים מחזקים את ... הוא לא מתכוון להתעקש. מהי המשמעות של מחויב ואפשרי בהצבת גבולות לילדים? אליעד הסביר כי יש להבדיל בין ... הילד, שמפסיק להבחין בין דרישות משמעותיות לדרישות לא משמעותיות, מה שמוביל לאי - ציות כללי. לכן, על ההורים להימנע מהצבת דרישות ... עליה. אליעד כהן הסביר את המשמעות של הצבת גבולות, את הסיבות שבגללן הגבולות לעיתים לא מתקבלים, ואת ... כמחויב, אחרת הילד לא יבין את המשמעות של הדרישות. אם ההורה לא מוכן להיאבק עליהם, הגבולות עלולים להתערער ולהפוך לפחות אפקטיביים. מה המשמעות של כל המוסיף גורע בהצבת גבולות? במהלך השיחה, עלה הרעיון של כל ...
מוטיבציה להצלחה, דחיינות, מעט גם כן טוב, קצת זה גם טוב, או הכל או כלום, התמדה ונחישות, הכל או לא כלום, מוטיבציה עצמית, הגברת מוטיבציה, איך להניע את עצמך? הנעה עצמית, חוסר מוטיבציה
מוטיבציה להצלחה, דחיינות, מעט גם כן טוב, קצת זה גם טוב, או הכל או כלום, התמדה ונחישות, הכל או לא כלום, מוטיבציה עצמית, הגברת מוטיבציה, איך להניע את עצמך? הנעה עצמית, חוסר מוטיבציה
... לרובם לא לעשות כלום בסופו של דבר. לפי אליעד, הגישה הנכונה יותר היא מעט זה גם כן טוב, וכי צריך להרגיל את המוח שפעולות קטנות ואפילו מינוריות הן משמעותיות ובעלות ערך. לדוגמה, אם אדם רוצה לסדר את החדר ... שגם עשייה מינימלית היא עשייה בעלת ערך. יתר על כן, פעמים רבות כשאדם מתחיל בפעולה קטנה, הוא ירגיש מוטיבציה להמשיך, והפעולה הקטנה תהפוך לפעולה גדולה ומשמעותית. האם קצת יכול להוביל לתוצאות גדולות יותר מהכל או כלום? אליעד נותן דוגמה נוספת מעולם הכושר והספורט: אדם שרוצה להתחיל להתאמן אבל דוחה את זה כי הוא חושב לעצמו שהוא חייב לעשות אימון ארוך ומשמעותי. אליעד מציע לאותו אדם לעשות אימון קצר מאוד, אפילו ... על החיים, המציאות והאמת. אף שאי אפשר לדעת מראש את התשובות הסופיות, ההתעקשות להמשיך ולחקור עוד קצת, בכל פעם מעט, בסופו של דבר תוביל לפריצות דרך משמעותיות ולהבנה עמוקה. למה אסור לוותר מראש אם איננו ...
שכנוע עצמי, איך ליצור מוטיבציה עצמית? איך לשתול לעצמך מחשבה? איך להשפיע על עצמך? איך להתמיד? איך לא להתייאש? איך לייצר כוח רצון? איך ליצור התמדה ונחישות? לעשות ספורט, לרדת במשקל, לעשות דיאטה
שכנוע עצמי, איך ליצור מוטיבציה עצמית? איך לשתול לעצמך מחשבה? איך להשפיע על עצמך? איך להתמיד? איך לא להתייאש? איך לייצר כוח רצון? איך ליצור התמדה ונחישות? לעשות ספורט, לרדת במשקל, לעשות דיאטה
... טווח? אליעד כהן מסביר מדוע אנשים רבים מתקשים ליצור מוטיבציה ולהשיג את המטרות שהציבו לעצמם, כמו לעשות ספורט, לרדת במשקל או להצליח בדיאטה. אנשים רבים מציבים מטרות משמעותיות כגון ירידה במשקל של 20 קג, אך מתקשים להתמיד, למרות שהם מבינים היטב את התועלת מהמטרה. הסיבה העיקרית ... לדוגמה, אם אדם מציב לעצמו מטרה לרדת 20 קג, הוא לא יוכל לראות ירידה במשקל מיד בסוף כל אימון. אם בסוף כל אימון הוא יבדוק כמה הוא התקדם, בדרך כלל לא יראה תוצאות משמעותיות מיד, דבר שיוצר אצלו חוסר מוטיבציה וחוסר רצון להמשיך. מדוע אנשים מתקשים לשמור על מוטיבציה? הקושי לשמור ... זו, השכל שלו יתפתח יותר ויותר, ועם הזמן יגיע להישגים גדולים. אפילו אם לא יגיע לשלמות מוחלטת, הוא עדיין הרוויח כי השכל שלו התחזק והיכולת שלו לקבל החלטות השתפרה משמעותית. איך לא להתייאש ממטרות ארוכות טווח? התשובה שאליעד מציע לחוסר המוטיבציה והייאוש ממטרות ארוכות טווח, היא ...
צרות של מחפשים רוחניים, האם חיפוש רוחני הוא קללה או ברכה? צרות של מחפשי אושר, צרות של אנשים רוחניים, צרות של אנשים שמודעים לעצמם, האם עדיף להיות אין שכל אין דאגות? האם עדיף להיות בן אדם או בעל חיים? סבל מהמרדף אחרי האושר
צרות של מחפשים רוחניים, האם חיפוש רוחני הוא קללה או ברכה? צרות של מחפשי אושר, צרות של אנשים רוחניים, צרות של אנשים שמודעים לעצמם, האם עדיף להיות אין שכל אין דאגות? האם עדיף להיות בן אדם או בעל חיים? סבל מהמרדף אחרי האושר
... חיפוש רוחני הוא קללה או ברכה? ההרצאה עוסקת בשאלת המודעות האישית והחיפוש הרוחני, ובוחנת את הסבל שמלווה את מי שמתעסק בשאלות קיומיות ומשמעות החיים. אליעד כהן מציין את הקנאה שיכולה להתעורר אצל אנשים שמבצעים חיפושי משמעות, כלפי אלו שחיים את חייהם מבלי להתעמק בשאלות כבדות משקל. הוא ... השוואת האדם לבעלי חיים, שלדבריו אינם מוטרדים ממחשבות פילוסופיות ואינם עסוקים בחיפושי אושר. הם חיים חיים פשוטים, מבלי לחשוב על עושר, משמעות או הישגים. השאלה היא האם כדאי לאדם לקנא במי שחי חיים כאלה, כשהם לא עוסקים בשאלות של משמעות ותכלית. אליעד מסביר שבעצם, כשמביטים בבעלי חיים, אפשר להבין את הפיתוי לחיות חיים חופשיים מדאגות. אך מצד שני, הוא גם שואל האם המודעות הזו לא מציבה את האדם בעמדה טובה יותר, שמאפשרת לו לחוות משמעות ואושר עמוק יותר. האם עדיף להיות אדם מודע או חסר מודעות? אליעד כהן מעביר את הדגש להשוואה בין אנשים בוגרים לילדים. ילדים, שאין להם עדיין מודעות עמוקה לחיים, אינם עסוקים בשאלות של משמעות ותכלית. אליעד שואל האם יש יתרון בבורות הזו. האם חיים ללא שאלות ... מניצול טוב יותר של הזדמנויות בחיים, ולחוות את עונג האהבה, היצירה והסיפוק האישי בצורה מעמיקה יותר. האם אדם מתוסכל מכך שהוא מחפש משמעות? האם יש דרך לנצל את המודעות הזו בצורה חיובית? לאור כל הדוגמאות ... השונות, אליעד מציע כי לא מדובר בשאלה של להיות מודע או לא מודע, אלא איך לנצל את המודעות בצורה שתביא לתוצאה חיובית. אנשים שמחפשים משמעות ונתקלים בקשיים נפשיים יכולים ללמוד להשתמש במודעות הזו כיתרון, ... כהן מבצע השוואה בין דתיים לחילונים, ומסביר כיצד לעיתים דתיים עשויים להרגיש יותר מאושרים, משום שהאמונה הדתית מעניקה להם תחושת ביטחון ומשמעות. הוא מציין כי דתיים עשויים להרגיש יותר מרוצים ממצבם הכלכלי, ... כך הוא נמצא בתהליך של התפתחות עצמית, שמסייע לו להגיע לתובנות עמוקות. החיפוש הרוחני, המלווה בקשיים, מאפשר לאדם לחוות יותר תובנות חיים משמעותיות שיכולות להוביל לאושר ושלמות פנימית. למרות שכל אחד עובר את ... הזו ולהפוך אותה ליתרון. מי שעוסק בשאלות הקיום יכול ליהנות מהבנה עמוקה יותר, בעוד מי שבורח מהמחשבות הללו מפסיד את היכולת לחוות את המשמעות בחיים. מודעות עצמית זה טוב או רע יתרונות וחסרונות במרדף אחרי ... השוואה בין בני אדם לבעלי חיים כדי להבין את הקנאה הזו בצורה מעמיקה יותר, ניתן להסתכל על בעלי החיים. בעלי חיים אינם עוסקים בחיפושי משמעות או שאיפות גבוהות. הם חיים את חייהם ללא דאגות כלכליות, ללא חיפוש ... יש אנשים שיגידו שכן - כי ילד אינו מוטרד מבעיות המטרידות מבוגרים. אך מצד שני, בוגר שמבין את החיים בצורה עמוקה, יכול ליהנות בצורה משמעותית יותר מדברים מסוימים. הוא מבין את המשמעות של אהבה, של יצירה ושל סיפוק אישי. השוואה בין אדם לדומם אם נמשיך ... שאין להם את הנטייה לחפירות רוחניות היא יחסית בלבד, כי מצד אחד זה נותן להם שקט נפשי, אך מצד שני זה גוזל מהם את היכולת לחוות עומק ומשמעות בחייהם. השוואה בין דתיים לחילונים - מי מאושר יותר? עוד נקודת ... היא ההבדל בין אנשים דתיים לחילונים. יש מחקרים שטוענים כי דתיים נוטים להיות מאושרים יותר, כיוון שהאמונה שלהם נותנת להם ביטחון ותחושת משמעות. כאשר שואלים אדם דתי האם הוא מרוצה מהמצב הכלכלי שלו, מהמצב ... הרצון להבין את עצמך והשאיפה להרגיש טוב הם חלק מהותי מהאדם. נכון, זה עלול לגרום לסבל - אבל מצד שני, זה גם פותח אפשרות לחיים עם עומק ומשמעות. ככל שאדם שואל יותר שאלות, כך יש לו פוטנציאל גדול יותר להגיע לתובנות משמעותיות ולמצוא תשובות עמוקות שמביאות לו סיפוק והשלמה. נכון שאנשים ... מהיתרונות שהיא מעניקה. כל שלב בחיים מביא עמו אתגרים, אך גם הזדמנויות חדשות להבנה וצמיחה אישית. איך להתמודד עם קנאה באחרים? מהי משמעות החיים וכיצד למצוא אותה? האם אנשים דתיים מאושרים יותר מחילונים? כיצד להתמודד עם מחשבות קיומיות? היתרונות והחסרונות של חיפוש אחר משמעות מודעות עצמית זה טוב או רע, יתרונות וחסרונות במרדף אחרי האושר, ...
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
... תמיד קיללה תוביל לכעס? הטענה שהתוצאה נגרמת רק מהסיבה הזו: האם יש סיבות נוספות לכעס חוץ מהקללה? דוגמאות מהחיים לניתוח סיבתיות בכדי להבין את המשמעות של טענות סיבתיות, נבחן דוגמאות מהחיים: אני רעב, ולכן אני הולך לאכול: כאן יש 4 טענות: הסיבה: רעב. התוצאה: הליכה לאכול. הטענה ... דאגות שאינן קשורות רק למימון? יכולת לעזור לאחרים: כשחבר או בן משפחה מתלוננים על משהו, אפשר לשאול את השאלות האלה, לפרק את הטענה, ולמצוא נקודות משמעותיות שמקדמות אותם לפתרון. האם השיטה אכן פותרת כל בעיה ב - 100 אחוז? רבים טוענים ששימוש עקבי בניתוח סיבתיות עשוי לפרק כמעט כל ... רק חלק מהתמונה או סיבה משוערת בלבד. למי כדאי ליישם ניתוח סיבתיות ומתי? ניתוח סיבתיות רלוונטי בכל אינטראקציה אנושית, בכל פעם שמחליטים החלטות משמעותיות , בכל ויכוח או שיחה, ובוודאי בכל טיפול רגשי או קבלת החלטות מקצועית. בכל מצב כזה, ברגע שעולה טענה של למה ככה? והתשובה היא ... החקירה. יכול להיות שזה יעורר עוד שאלות, יביא לגילוי סיבות נסתרות, או ישקף לנו שהקשר לכאורה בין סיבה לתוצאה איננו הדוק כמו שחשבנו. לסיכום: כלי משמעותי לחשיבה בהירה ופתרון בעיות ניתוח סיבתיות מאפשר לנו לקחת כל טענה, קטנה או גדולה, ולפרק אותה לארבעה רכיבים: הסיבה, התוצאה, המחשבה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סודות החיים, סודות המציאות, השכל שיש בכל דבר, השכל של כוס חד פעמית, משמעות המילים, לשים לב למילים, שורפים אותך באש, ניתוח חוויה, השקרים של המדינה, איך עובד המוח? מעשה ממלך ענו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משמעותיות, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משמעותיות, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לירידה במשקל, מאמן זוגי, ייעוץ פילוסופי בתחום משמעותיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 17:35:59 - wesi1