אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משמעותיות ✔שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין? ✔והעניין הוא, כי האדם מנסה לחיות טוב. וכדי לחיות טוב...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין?
והעניין הוא, כי האדם מנסה לחיות טוב. וכדי לחיות טוב, לשם כך אין לאדם ברירה והוא מוכרח להבין את המציאות שלנו. כי בלי להבין את מנגנון המציאות, האדם לא יכול להשתמש, באפשרויות שהמציאות נותנת לו להיות מאושר.

ומצד האמת, הבנת מנגנון המציאות, היא עצמה האושר. כי ברגע שהאדם מבין את המציאות, הוא מאושר, מיד וללא כל מאמץ, והוא לא צריך לעשות שום דבר, כדי להיות מאושר.

כי חיפוש האושר וחיפוש הטוב של האדם שגורם לו להרגיש רע, הוא רק משום שהאדם לא מבין את המציאות. כי למציאות יש סיבה טובה באמת, למה היא כפי מה שהיא. וכאשר האדם לא מבין את הסיבה הטובה של המציאות, אז ממילא הוא מרגיש רע, ומחפש להיות מאושר. ותכף כאשר האדם מבין את מנגנון המציאות באמת, הוא מאושר מיד. משום, שהוא מבין את הסיבה הטובה של המציאות, וחווה אותה בלי שום מאמץ.

והמציאות, שלמה עם עצמה בשלמות. ומי שמבין את המציאות בשלמות, גם הוא הופך להיות שלם איתה בשלמות.

והנה, הבנת המציאות, תלויה ביכולת ההבנה השכלית / הרגשית של האדם. ואם מנגנון התפישה של האדם הוא פגום, הרי שלא ניתן באמצעותו להבין את המציאות באמת. כי מי שהוא משוגע, הוא לא יכול להבין בשיגעון שלו, את השכל של החכם האמיתי (אא"כ הוא ירפא את עצמו. ואיך? וכולי).

וזה בעצם אומר, שלפני שהאדם מנסה להבין את המציאות, עליו לברר ראשית כל, האם בכלל ההיגיון שלו, הוא אכן אמיתי? או שמא, הוא רק שיגעון שנראה כהיגיון?

כי מצד האמת, השכל של האדם הוא שגוי. ולמה שגוי? כי השכל של האדם מקבל את החיות שלו, מהטעות של האמונה. והכוונה היא, כי כל התפישה של השכל, מושתתת על זה, שהשכל תופש את ההפכים של היש והאין, כשני דברים שונים. שזה עצמו מושתת על אמונה בלבד, בלי שום שכל.

השכל מבוסס על הלוגיקה והלוגיקה מבוססת על כלום. האדם מנסה להבין את המציאות באמצעות השכל, שמאמין בלוגיקה, שזו אמונה בלבד. וכך נמנע מהאדם להבין מציאות שאינה בהכרח לוגית.

ולאדם כ"כ ברור שהיש והאין אלו שני ניגודים שונים, שזו מהות הלוגיקה, עד שהאדם לא מבין כלל, מה החידוש בכך שהיש והאין הם אחד. כי זה נראה לאדם דבר כ"כ טבעי, עד שהאדם לא מסוגל לחשוב על כך, שהדבר והיפוכו הם בכלל דבר אחד ממש, ושרק בעיני השכל השגוי, זה נראה כשני דברים שונים ועוד הפוכים. למרות שבאמת, הם דבר אחד ממש.

והשכל של האדם, הוא כולו מבוסס על האמונה השקרית. שהאדם מאמין לעצמו ולתפישה שלו, שאומרת שהיש והאין נפרדים זה מזה. למרות שבאמת, אין שום הבדל בין הנפרדות שלהם, לבין האחדות שלהם. כי מצד השכל האמיתי של המציאות, מנקודת המבט של השכל של אלוהים האמיתי, מנקודת המבט הזאת, היש והאין הם נפרדים אחד מהשני, אבל הם גם בו זמנית ממש, ישות אחת ממש. ואין שום הפרדה ויש אחדות מלאה, בין הנפרדות שלהם, לבין האחדות שלהם.

כי המקום והזמן וכל הנפרדות, הכל קיים, גם בתוך הכלום. וגם שם יש נפרדות מלאה ממש. אלא ששם למרות הנפרדות, הכל גם אחד ממש. ושם בשכל העליון, שמשקף את תפישת המציאות, כפי מה שהיא באמת, שם אין שום הפרדה, בין הפרדה לבין אחדות.

ובטרם האדם חוקר את המציאות ומנסה להבין אותה בשכלו, על האדם לחקור ולנסות להבין, האם בכלל שכלו הוא אכן כלי בדיקה תקין? או שמא, הוא רק שיגעון מבחינה אובייקטיבית, וממילא כל מסקנות המחקר שיביא השכל, הן כולן טעות? משום שהמשוגע, לעולם הוא לא יכול להשיג השגה של אמת בשלמות. והוא יכול אולי להאמין בדבר של אמת, אך לא באמת להבין אותו.

וכל אמונה, היא פשע, ורק ההבנה יוצרת חוויה. ולכן, בלי שהשכל של האדם יהיה תקין, לא תהיה הבנה, ולא תהיה חוויה. ואם רק האמנת בכך, שהכל מושלם, לא תרגיש את זה בשלמות. אלא רק כאשר תבין את זה בשלמות.

וכיצד יחקור האדם, האם השכל שלו הוא תקין או לא? ולשם כך, על האדם להתבונן על מגבלות התפישה של השכל שלו. כי השכל, לא יכול לדוגמה, לתפוש בתוכו דברים, שהגודל שלהם הוא גודל אין סופי. והמציאות עצמה, יש בה ישויות שהן אין סופיות בגודלן. כגון המקום והזמן, שהגודל שלהם הוא אין סופי. והאדם לא יכול בבת אחת, לראות בעיני שכלו, את כל המקום והזמן בראיה אחת.

והאדם גם לא יכול לתפוש במחשבתו דבר והיפוכו בבת אחת. כגון לדוגמה, שהאדם לא יכול לחשוב על דבר שהוא בשלמות קיים, וגם בשלמות לא קיים, בו זמנית באותו המקום ובאותו הזמן. והאדם כן יכול לחשוב על ישות כזאת, אבל רק בשתי מחשבות שונות ובשני רגעים שונים. אבל האדם לא יכול לחשוב על ישות כזאת, בבת אחת ברגע אחד. כי השכל, לא יכול לתפוש דבר והיפוכו בבת אחת.

ועל האדם להבין, שכל ההבנות שלו, תלויות במגבלת התפישה האישית שלו. ועל האדם לשאול את עצמו, האם באמת מגבלות התפישה שלו אכן משקפות את האמת האובייקטיבית? כגון, האם זה שהשכל לא מסוגל להבין שהיש והאין הם דבר אחד, האם זה אומר, שהם לא יכולים להיות או שהם כבר, דבר אחד ממש?

כי אם מגבלות התפישה של השכל הן שגויות, אז ממילא כל התובנות של האדם, הן תובנות שאולי הן שקר. כי כל הלוגיקה כולה, היא מבוססת רק על מגבלות התפישה של האדם, שממנה נוצרו חוקי הלוגיקה. כגון, שדבר והיפוכו, אלו שני דברים שונים. וכיו"ב כל שאר חוקי הלוגיקה, שהם כולם מבוססים על מגבלות התפישה של האדם. שהן עצמן לא בהכרח משקפות את מצב המציאות באמת.

ובלי שיהיה ברור לאדם באופן מוחלט, מהי החוקיות של העולם שלנו, הוא לעולם לא יוכל להבין אותו באמת. והאדם יכול להתעקש כרצונו שהיש והאין הם שני הפכים ושהחיסרון חסר את השלמות, ולחטוא בחטא החמור מכל, שהוא חטא האמונה. דהיינו, להאמין לשכל, שאם הוא לא מבין משהו, אז הוא לא יכול להיות. והאדם יכול להתעקש כרצונו, שהשכל משקף את האמת, אבל זה לא יהפוך את המציאות להיות משוגעת כמוהו. כי המציאות לא כפופה לחוקי הלוגיקה, שנובעים ממגבלת השכל של האדם.

והאדם לעולם לא יבין את המציאות באמת, בשכל הפגום והמוגבל שלו, וממילא האדם לעולם יסבול. אבל מי שירצה את האמת באמת, הוא יקבל שכל חדש, ואיתו הוא כן יבין את המציאות.

ומי שיתבונן עם שכלו האנושי המוגבל על המציאות, יראה מיד, כי יש במציאות שלנו תופעות פרדוקסאליות, שאי אפשר בשום דרך להבין אותן בשכל האנושי. כי במציאות שלנו יש דברים, שאי אפשר להבין אותם, מחמת שחסר לאדם מידע כלשהו. אבל יש גם דברים, שאותם אי אפשר להבין, בשום דרך בעולם עם חוקי הלוגיקה.

כי יש דברים, שהאדם כן מבין אותם, אבל הוא לא מבין ולא יכול להבין, כיצד הם קיימים, למרות שבאמת הם כן קיימים. כמו לדוגמה העניין של מהות המציאות והיש. שמהות היש, היא האין, והם ישות אחת ממש. כי היש נמצא בתוך המקום והזמן, שמהותם, חסרה את הצורה שלהם, והיא כלום ממש, שהוא ההוויה של המקום והזמן ושל כל מה שישנו בתוך המקום והזמן.

ויש מציאות אחת שמקיפה את הכל, ויש מצוי אחד ראשון, שקיומו מחויב ושאין שום אפשרות, שהוא לא יהיה קיים. ולא מדובר על דבר שהוא "ישנו". כי כל דבר שהוא ישנו, הוא יכול גם להיות איננו. אבל גם אם אין שום דבר במציאות, הרי שעדיין קיימת מציאות. ואין שום דרך בעולם, שלא יהיה קיים שום דבר כלל. כי המציאות תמיד קיימת (המציאות, היא אינה היקום והמקום והזמן. המציאות פירושו, הדבר שנמצא. והמקום והזמן נמצאים בתוך המציאות, שקיימת גם בלעדיהם). וגם אם אין מקום וזמן כלל, עדיין יש מציאות כלשהי.

ואיך שלא נסתכל על העניין, יש דבר אחד שממלא את כל הדברים כולם, גם את המקום ואת הזמן. וממלא את המקום ואת הזמן, פירושו שהוא לא תופס מקום וזמן, ושהוא בתוכם, בעומק, שהוא פנימי יותר מאשר הצורה שלהם. והדבר הזה, הוא גם מקיף את הכל. כי יש מציאות אחת, שבתוכה נמצא הכל. ואם יש שני דברים ושתי ישויות, הרי שיש משהו אחד שמחבר אותם במהותם, ללא הצורה החיצונית הנפרדת שלהם.

ולא יכולות להיות שתי ישויות חסרות כל צורה. משום שהן בעצם ישות אחת ממש. וכאשר בסוף התהליך, מורידים את כל הצורות, נשארים עם ישות חסרת כל צורה. ואז הכל מתאחד. כי כאשר הכל חסר כל צורה שהיא, הרי שאין זמן ומקום, והכל אחד ממש.

ומהות כל הדברים, היא אחת ממש. שיש דבר אחד, שממלא ומקיף את הכל, שהוא המכנה המשותף הרחב ביותר של כל הדברים כולם, והוא ההעדר המוחלט של כל הצורות באשר הן. ואע"פ שהמהות היא אחת, אעפ"כ ישנן ישויות, שהן נפרדות זו מזו בצורתן החיצונית, למרות שהכל זאת מהות אחת.

כי הצורות עצמן, הן "עשויות" מאותה המהות ומאותו החומר (הכלום) האחד. ומאותו חומר אחד ומאותה ישות אחת שאין בה שום נפרדות של צורות כלל, גם לא ברמת הפוטנציאל (שגם זו נפרדות), הישות האחת הזאת, מהווה צורות שונות זו מזו. וזהו דבר שהוא נגד השכל, שהמהות של המציאות, היא יש ואין בבת אחת (וכפי שכבר ביארתי עניין זה במקומות אחרים נוספים).

והרעיון הוא, שהשכל של האדם יכול להבין, שבמציאות שלנו, היש והאין מחוברים אחד לשני כישות אחת ממש, כי הם אחד ממש, כי הצורה ומהותה היא אחד ממש. ואין שום חיות לשום דבר, בלי מהותו של דבר. ולכן אין שום צורה כלל, אלא רק מהות. והמהות היא אחת, ואעפ"כ הצורות הן רבות. וזהו דבר שאינו נתפש בשכל של האדם, בשום דרך ובשום צורה.

וזה בעצם אומר, שביחס לשכל של האדם, המציאות היא משוגעת. כי השכל של האדם, לא מסוגל לתפוש בשום צורה, את השיגעון הזה של מהות המציאות. כי להרבה דברים במציאות ניתן לתת הסבר, אבל לא לעניין של אחדות ההפכים. כי חוסר ההבנה של האדם את אחדות ההפכים, לא נובעת מכך שחסר לאדם שכל, למצוא הסברים לעניין. אלא משום, שהשכל של האדם, נוגד את האפשרות שהמציאות תהיה כך, ואעפ"כ היא כך.

וכל דבר בעולם, מי שיחקור אותו עד סופו, יראה שכל ההפכים מתאחדים בו. כגון לדוגמה הסיבה והאקראיות, שהם נראים כהפכים ממש. אבל באמת, כאשר יש סיבה לכל דבר, שזאת שלמות הסיבתיות, וגם כאשר אין שום סיבה לשום דבר, שזאת שלמות האקראיות, הרי שבשני הקצוות האלו, כל אירוע קיים בזכות עצמו ממש, ואין שום הפרדה בין יש לבין אין סיבה. והסיבה וגם האקראיות והעדר הסיבה, הם בכלל דבר אחד ממש. שרק לאדם המוגבל שכלית, אלו נראים כשני דברים שונים.

והרעיון הוא, שמבחינת השכל של האדם, המציאות היא משוגעת. אבל האדם לא יכול להיות חכם, יותר מאשר המציאות. משום, שהוא חלק ממנה. ומגבלת השכל של האדם, היא לא מגבילה את האפשרויות של המציאות, שהן אין סופיות ושאין דבר שיגביל אותן. גם אם השכל, לא מסוגל לתפוש את כל האפשרויות כולן, כגון אחדות ההפכים.

והשכל של האדם, הוא לא יותר מאשר אפשרות תפישה אחת, מתוך אין סוף אפשרויות תפישה אפשריות, שיש במציאות. אך השכל, הוא רק אפשרות תפישה בלבד, והוא לא משקף את התפישה היחידה האפשרית של המציאות, והוא לא משקף את התפישה המוחלטת, של האמת האובייקטיבית של המציאות.

וכאשר האדם מבין בשכלו שיש במציאות שלנו, תופעות שהן נוגדות את יכולת התפישה של השכל, הרי שזה אומר באופן חד משמעי, שהשכל הנוכחי של האדם, הוא משוגע. והאדם יכול לטעון עד מחר, שהוא הנורמאלי והחכם, ושהמציאות היא המשוגעת. כמו שרוב בני האדם המוגבלים שכלית, חושבים. שהמציאות שלנו, היא משוגעת.

ובכל פעם שהאדם לא מבין את המציאות, הרי שזה רק משום שהוא מוגבל שכלית. כי אם היה לאדם את השכל של המציאות, הוא היה מבין אותה תמיד. ובכל פעם שהאדם לא מבין את המציאות, הרי שבכך הוא בעצם מכיל בתוכו את המחשבה, שהמציאות שלנו היא לא ברורה ומשוגעת. ומי שבעיניו המציאות היא משוגעת, הוא המשוגע. וכיו"ב, מי שחושב שאי אפשר להבין את אלוהים, כי השכל של אלוהים הוא נגד השכל שלנו, הרי שהוא מעיד על עצמו, שהוא מוגבל שכלית.

והמוגבלים שכלית, מנסים להחליף בתי כלא. אבל הם לא יכולים להחליף, את זה שהם בתוך בית כלא. והכוונה היא, שהאדם סובל, רק משום זה שהשכל שלו הוא מוגבל להבין את המציאות. שאז האדם לא חווה את הטוב של המציאות ולא מרוצה ממנה. והאדם המוגבל שכלית, מנסה כל הזמן להחליף את הצורות של המציאות. והוא לא מבין, שהוא לא יכול להחליף, את מהות הסבל שלו.

כי הסבל נוצר, בגלל הרצון. והרצון קיים, בגלל הקיום העצמי הנפרד, שיוצר תחושת חיסרון ורצון. והקיום העצמי הנפרד, נובע בגלל טעות האמונה. שהאדם מאמין לשכל ולתפישה האישית שלו, שלא מבינה שדבר והיפוכו זה אחד. ועד שהאדם לא יתרפא באמת...
לחיות טוב טוב אמיתי היפוך סיבות חיפוש אושר אהבה מסקנה אין יש נפרדות קו מחשבתי זמן אתה משוגע השכל השכל משוגע טיפש כולם משוגעים משוגע משוגעים משמעות משמעותיות שיגעון שכל
אהבה ילדותית, אהבה בוגרת, אהבה מוגדרת, אהבה לא מוגדרת, לאהוב כמו ילד, לישון כמו תינוק, לחזור להיות ילד, לחשוב כמו ילד, חשיבה ילדותית, חשיבה בוגרת
אהבה ילדותית, אהבה בוגרת, אהבה מוגדרת, אהבה לא מוגדרת, לאהוב כמו ילד, לישון כמו תינוק, לחזור להיות ילד, לחשוב כמו ילד, חשיבה ילדותית, חשיבה בוגרת
... היא אהבה לא מוגדרת, תמימה וטהורה שמאפיינת ילדים קטנים. ילדים בגיל צעיר אינם מחזיקים בדעות קדומות, זיכרונות שליליים או התנגדויות משמעותיות כלפי אנשים אחרים. הם אוהבים ללא תנאים וללא הבחנה של גזע, דת או תרבות. אליעד מסביר כי ילד קטן אינו פועל מתוך אסטרטגיות מחשבתיות מורכבות, אלא מתוך זרימה טבעית של הרגש ... שלהם לא התפתח באופן מלא המאפשר סינון או זיכרון אסוציאטיבי, אלא נשאר במצב ראשוני. עם זאת, לצד היכולת המרשימה שלהם, יש להם מגבלות משמעותיות בתחומים אחרים. באופן דומה, חשיבה ילדותית יכולה להוביל לחוויות טהורות יותר, אך גם למגבלות משמעותיות ביכולת ההתמודדות עם מציאות מורכבת. מהו האיזון הנכון בין אהבה ילדותית לאהבה בוגרת? הגישה שאליעד מציע היא לשלב בין התמימות והפתיחות של ילד לבין החוכמה והניסיון של ...
בעיות עם שותפים לדירה, חוזה שכר דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה, חלק 2
בעיות עם שותפים לדירה, חוזה שכר דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה, חלק 2
... לבחון תחילה את החוזה עצמו, ולא להניח הנחות מוקדמות על סמך תחושות אישיות או התפיסות המוקדמות. לפני שמקבלים החלטות משמעותיות כמו לעזוב את הדירה, יש ... את הצורך לבחון תחילה את החוזה עצמו, ולא להניח הנחות מוקדמות על סמך התחושה או התפיסה האישית. לפני שמקבלים החלטות משמעותיות כמו לעזוב את הדירה, צריך ... של לא להסתמך על ידע מוקדם או על אינטואיציה בלבד. אנשים רבים מניחים שהם כבר יודעים מה כתוב בחוזה, או שהם מבינים את המשמעות של הדברים מבלי לבדוק לעומק. ... שהועבר על ידי אליעד בהרצאה מתמקד בהנחיית אנשים לבדוק בצורה יסודית את הנחות היסוד ואת העובדות לפני קבלת החלטות משמעותיות , בין אם מדובר בשותפים ...
טיפול ב OCD, מחשבות טורדניות מוזרות, מחשבות לא הגיוניות, מוטרד מדברים חסרי משמעות, ממציא משמעויות מוזרות, מחשבות מוזרות, פחדים מוזרים, דמיונות מוזרים, מחשבות שווא, חושב שאני המשיח, הפרעות נפשיות
טיפול ב OCD, מחשבות טורדניות מוזרות, מחשבות לא הגיוניות, מוטרד מדברים חסרי משמעות, ממציא משמעויות מוזרות, מחשבות מוזרות, פחדים מוזרים, דמיונות מוזרים, מחשבות שווא, חושב שאני המשיח, הפרעות נפשיות
... ב OCD, מחשבות טורדניות מוזרות, מחשבות לא הגיוניות, מוטרד מדברים חסרי משמעות, ממציא משמעויות מוזרות, מחשבות מוזרות, פחדים מוזרים, דמיונות מוזרים, מחשבות שווא, חושב שאני המשיח, הפרעות נפשיות מדוע אדם סובל ממחשבות מוזרות ולא הגיוניות? הסיבה המרכזית שמסביר אליעד כהן לקיומן של מחשבות מוזרות וטורדניות היא חוסר במשמעות בחיים. אנשים שסובלים ממחשבות מוזרות, כגון צורך לעבור שולחן תמיד מצד ימין, לבדוק שוב ושוב אם נכנסו לחדר ברגל ימין או שמאל, או לפרש דברים קטנים כמו סכין גבוה ממזלג כסימן שהאוכל לא יהיה בריא, עושים זאת כי הם יוצרים לעצמם משמעות מלאכותית. אליעד כהן מדגיש שלא מדובר רק באמונה טפלה, אלא בחיפוש עמוק אחר משמעות שהאדם אינו מוצא בחייו. לדוגמה, אם האדם רואה צבע לבן, הוא עשוי לחשוב שלבן קשור למילה בן ולחשוב שאם יידבק לצבע הלבן יהיו לו בנים. או אם סכין נמצא מעל מזלג, הוא עשוי לחשוב שזה סימן שהארוחה שלו לא תהיה טובה. מחשבות כאלה הן למעשה דרכים שבהן האדם מנסה לייצר משמעות במקום שבו הוא לא רואה משמעות אמיתית. האם הבעיה היא בחוסר מטרות בחיים? אליעד כהן מציע לבדוק תחילה האם לאדם שסובל ממחשבות טורדניות יש מטרות משמעותיות בחיים. יש לשאול אותו: האם יש לך מטרות אמיתיות כמו שאיפה להרוויח כסף, לסיים לימודים או להצליח בקריירה? אם מתברר שאין לאדם מטרות ממשיות בחייו, הדבר יכול להסביר את החיפוש ... שהסיבה לכך שהאדם לא פועל למען מטרותיו הרגילות היא תחושת גאווה ועליונות. האדם מרגיש שהחיים הרגילים חסרי משמעות ולא מספיק טובים עבורו. הוא אומר לעצמו: לא מתאים לי להיות כמו כולם, לעבוד, ללמוד, לאכול - אני שואף למשהו גדול ומשמעותי יותר. הגאווה הזו גורמת לו לזלזל במטרות רגילות, ולכן הוא מחפש מטרות אחרות - או מטרות גרנדיוזיות כמו להיות המשיח, להציל את העולם, או להפוך לטבעוני מושלם, או לחלופין מטרות קטנות ובלתי משמעותיות לחלוטין, כמו לבדוק את הכיוון שבו נכנס לחדר. דוגמה לכך היא אדם שחושב שהוא המשיח. הוא הגיע למצב הזה כי הוא מאמין שזו מטרה בעלת משמעות גדולה יותר מאשר להיות דוקטור או לעבוד ולהרוויח כסף, מטרות שנראות לו משעממות וחסרות משמעות. האם המחשבות המוזרות הן בעיה או שיש בהן משהו חיובי? אליעד כהן מדגיש שלתחושת הגאווה ולזלזול בחיים הרגילים יש גם צד חיובי: האדם מחפש שלמות ואינו מוכן להסתפק בדברים פשוטים ... מצד שני, יש בזה גם צד שלילי, כי האדם אינו רואה את השלמות שקיימת גם בחיים הרגילים. לפי אליעד, שלמות ומשמעות נמצאות בכל דבר, אפילו בדברים הפשוטים והיומיומיים ביותר. כיצד לטפל במחשבות טורדניות ומוזרות? הפתרון שאליעד כהן מציע הוא לעזור לאדם להבין שאין שום דבר רע בלהיות אדם רגיל ולחיות חיים רגילים. יש לשאול אותו: מה רע בלהיות אדם רגיל? ולהתמודד עם הטענות שלו לגבי חוסר המשמעות שבשגרה. כאשר האדם יבין שאין שום בעיה במטרות הפשוטות ושהחיים הרגילים הם בעלי משמעות, הוא יוכל להזדהות מחדש עם מטרות אלו, והמחשבות הטורדניות יתחילו להיעלם. האם תמיד צריך לדעת את הסיבות למחשבות טורדניות? אליעד כהן מסביר שלא תמיד חשוב להבין את הסיבות למחשבות ... מה יכול לגרום לאדם לזלזל בחיים הרגילים? יכולות להיות סיבות רבות שגורמות לאדם לזלזל בחיים הרגילים ולחפש משמעות אחרת. אליעד מציע אפשרויות כמו אכזבה רומנטית (לדוגמה, מישהי שהוא רצה בה ולא רצתה אותו), או קריאה של ספרים עם רעיונות אוטופיים, או אמונה בקיום עולם אחר שיותר משמעותי מהמציאות. לא תמיד האדם זוכר או מודע לסיבות האלה, אך מה שחשוב הוא העובדה שהאדם רואה את החיים הרגילים כמשעממים ולכן פונה למחשבות מוזרות. לסיכום, המחשבות המוזרות נובעות מתחושה של חוסר משמעות בחיים הרגילים, והדרך לפתור את הבעיה היא לעזור לאדם לראות את המשמעות גם בדברים הרגילים והפשוטים ביותר. איך להתמודד עם OCD? למה יש לי מחשבות מוזרות? איך למצוא משמעות בחיים? האם אפשר להיפטר ממחשבות טורדניות? מה רע בחיים רגילים? מחשבות לא הגיוניות ופחדים מוזרים ניתוח מקרה של מחשבות מוזרות וכיצד להתמודד עימן כאשר אדם אומר שהוא סובל ממחשבות ... כמו עדיפות צד ימין על שמאל, ושמדובר בסוג של אמונה טפלה. אך הבעיה היא שזה לא מוגבל רק להיבט אחד. הוא מוצא משמעות מיוחדת בכל פרט קטן בחייו, אפילו בסידור כלי האוכל או בצבעים שהוא רואה. כדי להבין את הבעיה, יש לבדוק האם יש לו מטרות משמעותיות בחיים. אם אין לו מטרות ברורות או שהוא לא עוסק בהן, ייתכן שזה מה שגורם לו לברוח אל המחשבות המשונות הללו. בדיקת מטרות החיים אם האדם אומר שכל מה שהוא עושה זה להתעסק במחשבות ... חברתיים, לימודים וכדומה. אפשרות אחת היא שהוא יאמר שאין לו מטרות רגילות, מה שיכול להעיד על כך שהוא מחפש משמעות בכל פרט קטן כי אין לו משמעות כללית בחיים. במקרה כזה, הוא יוצר לעצמו מטרות מדומות, כי אין לו מטרות אמיתיות לרדוף אחריהן. אבל אם האדם אומר שיש לו מטרות רגילות, כמו רצון להיות עשיר או לסיים תואר שלישי, אך ... ייתכן שהוא בז למטרות הרגילות של החיים. כלומר, מבחינתו לעבוד ולהרוויח כסף או ללמוד לתואר זה דבר משעמם וחסר משמעות. הוא מרגיש שזה לא בשבילו, ולכן הוא לא מזדהה עם זה. המנגנון הנפשי שמוביל למחשבות המוזרות האדם בז למטרות הרגילות, ולכן החיים הרגילים משעממים אותו. כדי למלא את הריקנות, הוא ... המרכזי: תחושת עליונות וגאווה הזלזול שלו במטרות הרגילות נובע מסוג של גאווה. הוא חושב שחיים רגילים הם חסרי משמעות, ולכן מסרב להסתפק בהם. מצד אחד, יש כאן צד חיובי - הוא מחפש שלמות ואינו רוצה לחיות חיים שגרתיים ומשעממים. מצד שני, הוא שוגה בכך שהוא חושב שחיים רגילים אינם מושלמים, בעוד שבמציאות ניתן למצוא שלמות בכל דבר. כיצד לטפל במצב? הפתרון הוא לעזור לו להבין שהחיים הרגילים אינם חסרי משמעות. יש לשאול אותו: מה רע בלהיות אדם רגיל? ולהתמודד עם כל טענה שלו על כך שחיים רגילים אינם ראויים. כשהוא יגיע להבנה שחיים רגילים הם טובים, הוא יוכל להזדהות עם מטרות רגילות, מה ... מחשבתי חלופי כי הוא לא מקבל את המציאות הרגילה. הוא נמנע ממטרות רגילות מתוך גאווה או תחושת ריקנות, ולכן מחפש משמעות בדרכים לא רציונליות. כדי לעזור לו, יש לגרום לו להבין שהחיים הרגילים אינם חסרי משמעות, ושאפשר למצוא משמעות גם במטרות פשוטות ויומיומיות. איך אתם מנתחים את המקרה הבא בא בן אדם אומר אני סובל ממחשבות מוזרות מזה זה לדוגמה נגיד מחשבות מוזרות נגיד נכנס לו גוק לראש שהוא כל פעם שהוא עובר ...
פסיכוזה פרנואידית, טיפול בסכיזופרניה פסיכוזה, מחלת הרדיפה, מתנכלים לי, עוקבים אחרי, רודפים אותי, רודפים אחרי, מנסים לפגוע בי, חשדנות יתר, אישיות פרנואידית, שיגעון רדיפה, איך נוצרת הפרעה נפשית? ממה נובעת פרנויה? רוצים לפגוע בי
פסיכוזה פרנואידית, טיפול בסכיזופרניה פסיכוזה, מחלת הרדיפה, מתנכלים לי, עוקבים אחרי, רודפים אותי, רודפים אחרי, מנסים לפגוע בי, חשדנות יתר, אישיות פרנואידית, שיגעון רדיפה, איך נוצרת הפרעה נפשית? ממה נובעת פרנויה? רוצים לפגוע בי
... בנוי לחפש בעיות ואויבים על מנת להרגיש קיים ומשמעותי. האדם זקוק לאתגרים, מטרות וקונפליקטים, וכאשר אלה חסרים ... המוח עשוי להמציא בעיות מלאכותיות. אדם שלא חש משמעות לחייו, שאין לו מטרות ברורות או אתגרים אמיתיים, מוצא את ... כל היום מול הטלוויזיה לא באמת עסוק במשהו משמעותי, הוא רק מעביר את הזמן. היעדר מטרות אמיתיות גורם למוח ... עליו. בעצם, מדובר בניסיון לא מודע של האדם לתת משמעות לחיים דרך מאבק באויב דמיוני. מדוע אנשים משליכים את הסבל ... כאב פנימי עמוק, טראומה מודחקת או תחושת חוסר משמעות, אך הוא אינו מצליח או אינו מוכן להכיר במקור הסבל שלו. ... לבעיה. יש שתי דרכים מרכזיות לבדוק זאת: חוסר משמעות ותעסוקה: אם האדם חי ללא מטרות ואתגרים, הפתרון הוא ליצור עבורו משמעות אמיתית ומטרות בעלות ערך רגשי ואינטלקטואלי. לא מדובר בלנקות את הבית או לראות טלוויזיה, אלא במשהו משמעותי שיעסיק את מוחו באמת. טראומה או סבל פנימי מודחק: אם ... המוח שלו יוצר לעצמו אויב מלאכותי כדי להרגיש משמעות. בדוגמה נוספת, אדם שאינו מסוגל להתמודד עם תחושת בדידות ... הבעיה אצל האדם הספציפי. אם הבעיה היא חוסר משמעות, יש לסייע לו ליצור מטרות משמעותיות אמיתיות, ואם הבעיה היא טראומה מודחקת או כאב פנימי, ... פרנואידית מתמקד בשני גורמים מרכזיים: חוסר משמעות ותעסוקה בחיים, והדחקת טראומות או כאב פנימי. הטיפול ... בין טראומות ילדות להפרעות נפשיות? איך ליצור משמעות אמיתית בחיים? איך מתפתחת סכיזופרניה? הסברים ודוגמאות... ... כדי להרגיש שהוא קיים. כאשר אדם חסר תעסוקה משמעותית, מוחו עלול להתחיל להמציא בעיות. יש להבדיל בין להעביר את הזמן לבין תעסוקה משמעותית. אדם שצופה בטלוויזיה כל היום אינו בהכרח עסוק, אלא ... אמיתיים עסוק בפעילויות שמעניקות לו תחושת משמעות. המוח מחפש אויבים כחלק מהצורך לייצר תעסוקה ואתגרים, ... ולמחשבות הלא - מציאותיות היא חוסר בתעסוקה משמעותית, הפתרון הוא להעניק לאדם מטרות ואתגרים ממשיים. יש ... ניקיון הבית או צפייה בטלוויזיה, אלא במשימות משמעותיות שדורשות מאמץ אינטלקטואלי או רגשי. רע לי, ולכן אני ... מדובר בכאב פנימי שהודחק? אם הסיבה היא חוסר משמעות, יש לעזור לו למצוא מטרות משמעותיות. אם מדובר בהדחקה של טראומה, יש צורך בתהליך טיפולי ... למה אנשים מדמיינים שרודפים אחריהם? איך ליצור משמעות אמיתית בחיים? מצלמים אותי, מציצים לי, שונאים אותי, ...
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
... הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות מה המשמעות של אחדות ונפרדות בתפיסת המציאות? אחדות ונפרדות הן שתי דרכים ... התבוננות מתמדת ושאלת שאלות כמו: האם זה באמת משנה?, וכך האדם יגלה שכל הבחירות אינן כה משמעותיות כפי שהן נראות, משום שהכל כבר שלם במהותו. כיצד להשתמש בשכל ... האחדות? לדוגמה, אדם שמתלבט איזו חולצה לבחור חווה סבל בגלל הנפרדות, כי הוא מאמין שיש משמעות עמוקה לבחירה. אך אם הוא ישאל את עצמו שוב ושוב האם באמת זה ... האחדות. כשמבינים לעומק את האחדות, כל החלטה הופכת פשוטה, משום שהאדם מפסיק לייחס לה משמעות מוגזמת. מה המשמעות של תפיסת הבורא והמציאות האינסופית? אליעד מתאר שהבורא או האני ... אחדות מוחלטת. אחדות ונפרדות איך לחוות את המציאות האמיתית שאלות על בחירה חופשית משמעות האגו התחברות לתודעה רחבה הבנת המציאות אחדות ונפרדות - תהליך ... האם זה באמת משנה? אם נחקור לעומק את מהות הדברים, נגלה שכל הבחירות שאנו עושים אינן כה משמעותיות, משום שהכל כבר חלק מהשלמות הכוללת. השגת ההבנה השלמה כדי ... אחדות ונפרדות הבנת המציאות התחברות לתודעה רחבה איך לחוות שלמות שאלות על בחירה חופשית משמעות האגו איך לחוות את המציאות האמיתית הנושא הזה של אחדות ונפרדות ...
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
... הנהגים יפרו אותה, ובסופו של דבר יתרגלו לזלזל בכל חוקי התנועה. כך גם ילדים - כשהגבולות אינם מוחלטים וברורים, הם מאבדים את המשמעות שלהם, והילד מפסיק להתייחס אליהם ברצינות. איך הצבת גבולות משפיעה על מערכת היחסים בין הורים לילדים? אליעד ציין כי האופן שבו ההורה מציב גבולות משפיע משמעותית על איכות היחסים שלו עם הילד. גבולות ברורים ועקביים מחזקים את הסמכות של ההורה ואת הכבוד שהילד רוחש כלפיו. לעומת זאת, הצבת גבולות מטושטשים או לא עקביים מובילה לחוסר כבוד ... ההורה. לכן חשוב מאוד שכל הורה יגדיר לעצמו בדיוק מהם הגבולות שעליהם הוא מוכן להיאבק, ועל אילו גבולות הוא לא מתכוון להתעקש. מהי המשמעות של מחויב ואפשרי בהצבת גבולות לילדים? אליעד הסביר כי יש להבדיל בין גבולות מחויבים, שההורה מוכן לעמוד עליהם בכל מחיר, לבין גבולות אפשריים, שההורה רוצה אותם, אך לא יהיה מוכן ... גבולות ודרישות, כך יהיה קל יותר להשיג את מטרתו. אך בפועל, הוספת גבולות רבים מדי יוצרת בלבול אצל הילד, שמפסיק להבחין בין דרישות משמעותיות לדרישות לא משמעותיות, מה שמוביל לאי - ציות כללי. לכן, על ההורים להימנע מהצבת דרישות מיותרות, ולהגדיר מראש רק את הגבולות החיוניים שהם מוכנים להתעקש עליהם. מה עושים כשהילד לא מקשיב לגבולות? ... השאלה כיצד להגדיר ולהציב גבולות לילדים בצורה אפקטיבית, תוך שמירה על סמכות ההורה והימנעות מערעור עליה. אליעד כהן הסביר את המשמעות של הצבת גבולות, את הסיבות שבגללן הגבולות לעיתים לא מתקבלים, ואת הדרך בה ניתן להימנע מטעויות נפוצות. מה החשיבות של הגדרת גבולות בצורה ברורה? אליעד הסביר כי השלב הראשון ... שהם יותר אפשריים. אליעד הסביר כי יש להבחין בין מהות הדברים. כל דבר שחשוב להורה, חייב להיות מוגדר כמחויב, אחרת הילד לא יבין את המשמעות של הדרישות. אם ההורה לא מוכן להיאבק עליהם, הגבולות עלולים להתערער ולהפוך לפחות אפקטיביים. מה המשמעות של כל המוסיף גורע בהצבת גבולות? במהלך השיחה, עלה הרעיון של כל המוסיף גורע - כלומר, לא להוסיף דרישות או חוקים נוספים כאשר הגבולות המקוריים לא מתקבלים. זה יוצר תחושה של ...
מוטיבציה להצלחה, דחיינות, מעט גם כן טוב, קצת זה גם טוב, או הכל או כלום, התמדה ונחישות, הכל או לא כלום, מוטיבציה עצמית, הגברת מוטיבציה, איך להניע את עצמך? הנעה עצמית, חוסר מוטיבציה
מוטיבציה להצלחה, דחיינות, מעט גם כן טוב, קצת זה גם טוב, או הכל או כלום, התמדה ונחישות, הכל או לא כלום, מוטיבציה עצמית, הגברת מוטיבציה, איך להניע את עצמך? הנעה עצמית, חוסר מוטיבציה
... הנכונה יותר היא מעט זה גם כן טוב, וכי צריך להרגיל את המוח שפעולות קטנות ואפילו מינוריות הן משמעותיות ובעלות ערך. לדוגמה, אם אדם רוצה לסדר את החדר שלו, הגישה של הכל או כלום תגרום לו להימנע מכך, כי הוא חושב ... רבות כשאדם מתחיל בפעולה קטנה, הוא ירגיש מוטיבציה להמשיך, והפעולה הקטנה תהפוך לפעולה גדולה ומשמעותית. האם קצת יכול להוביל לתוצאות גדולות יותר מהכל או כלום? אליעד נותן דוגמה נוספת מעולם הכושר והספורט: אדם שרוצה להתחיל להתאמן אבל דוחה את זה כי הוא חושב לעצמו שהוא חייב לעשות אימון ארוך ומשמעותי . אליעד מציע לאותו אדם לעשות אימון קצר מאוד, אפילו שלוש דקות בלבד, תוך שהוא מתעקש לעצור אחרי הזמן הקצר הזה. ... התשובות הסופיות, ההתעקשות להמשיך ולחקור עוד קצת, בכל פעם מעט, בסופו של דבר תוביל לפריצות דרך משמעותיות ולהבנה עמוקה. למה אסור לוותר מראש אם איננו יכולים להשיג תוצאה מושלמת? לסיכום, אליעד כהן מדגיש את החשיבות ...
שכנוע עצמי, איך ליצור מוטיבציה עצמית? איך לשתול לעצמך מחשבה? איך להשפיע על עצמך? איך להתמיד? איך לא להתייאש? איך לייצר כוח רצון? איך ליצור התמדה ונחישות? לעשות ספורט, לרדת במשקל, לעשות דיאטה
שכנוע עצמי, איך ליצור מוטיבציה עצמית? איך לשתול לעצמך מחשבה? איך להשפיע על עצמך? איך להתמיד? איך לא להתייאש? איך לייצר כוח רצון? איך ליצור התמדה ונחישות? לעשות ספורט, לרדת במשקל, לעשות דיאטה
... בדיאטה. אנשים רבים מציבים מטרות משמעותיות כגון ירידה במשקל של 20 קג, אך מתקשים להתמיד, למרות שהם מבינים היטב את התועלת מהמטרה. הסיבה העיקרית לכך, כפי שמסביר אליעד, היא שהמטרה הגדולה בדרך כלל אינה מביאה ... התקדם, בדרך כלל לא יראה תוצאות משמעותיות מיד, דבר שיוצר אצלו חוסר מוטיבציה וחוסר רצון להמשיך. מדוע אנשים מתקשים לשמור על מוטיבציה? הקושי לשמור על מוטיבציה נובע מכך שאנשים נוטים להתמקד בקושי המיידי במקום ... והיכולת שלו לקבל החלטות השתפרה משמעותית. איך לא להתייאש ממטרות ארוכות טווח? התשובה שאליעד מציע לחוסר המוטיבציה והייאוש ממטרות ארוכות טווח, היא תמיד למצוא ולראות את התועלת הקטנה שמתקבלת באופן מיידי. במקום ...
צרות של מחפשים רוחניים, האם חיפוש רוחני הוא קללה או ברכה? צרות של מחפשי אושר, צרות של אנשים רוחניים, צרות של אנשים שמודעים לעצמם, האם עדיף להיות אין שכל אין דאגות? האם עדיף להיות בן אדם או בעל חיים? סבל מהמרדף אחרי האושר
צרות של מחפשים רוחניים, האם חיפוש רוחני הוא קללה או ברכה? צרות של מחפשי אושר, צרות של אנשים רוחניים, צרות של אנשים שמודעים לעצמם, האם עדיף להיות אין שכל אין דאגות? האם עדיף להיות בן אדם או בעל חיים? סבל מהמרדף אחרי האושר
... קללה או ברכה? ההרצאה עוסקת בשאלת המודעות האישית והחיפוש הרוחני, ובוחנת את הסבל שמלווה את מי שמתעסק בשאלות קיומיות ומשמעות החיים. אליעד כהן מציין את הקנאה שיכולה להתעורר אצל אנשים שמבצעים חיפושי משמעות, כלפי אלו שחיים את חייהם מבלי להתעמק בשאלות כבדות ... חיים, שלדבריו אינם מוטרדים ממחשבות פילוסופיות ואינם עסוקים בחיפושי אושר. הם חיים חיים פשוטים, מבלי לחשוב על עושר, משמעות או הישגים. השאלה היא האם כדאי לאדם לקנא במי שחי חיים כאלה, כשהם לא עוסקים בשאלות של משמעות ותכלית. אליעד מסביר שבעצם, כשמביטים בבעלי חיים, אפשר ... חיים חופשיים מדאגות. אך מצד שני, הוא גם שואל האם המודעות הזו לא מציבה את האדם בעמדה טובה יותר, שמאפשרת לו לחוות משמעות ואושר עמוק יותר. האם עדיף להיות אדם מודע או חסר ... כהן מעביר את הדגש להשוואה בין אנשים בוגרים לילדים. ילדים, שאין להם עדיין מודעות עמוקה לחיים, אינם עסוקים בשאלות של משמעות ותכלית. אליעד שואל האם יש יתרון בבורות הזו. האם חיים ... יותר של הזדמנויות בחיים, ולחוות את עונג האהבה, היצירה והסיפוק האישי בצורה מעמיקה יותר. האם אדם מתוסכל מכך שהוא מחפש משמעות? האם יש דרך לנצל את המודעות הזו בצורה חיובית? לאור ... מציע כי לא מדובר בשאלה של להיות מודע או לא מודע, אלא איך לנצל את המודעות בצורה שתביא לתוצאה חיובית. אנשים שמחפשים משמעות ונתקלים בקשיים נפשיים יכולים ללמוד להשתמש במודעות ... דתיים לחילונים, ומסביר כיצד לעיתים דתיים עשויים להרגיש יותר מאושרים, משום שהאמונה הדתית מעניקה להם תחושת ביטחון ומשמעות. הוא מציין כי דתיים עשויים להרגיש יותר מרוצים ממצבם ... של התפתחות עצמית, שמסייע לו להגיע לתובנות עמוקות. החיפוש הרוחני, המלווה בקשיים, מאפשר לאדם לחוות יותר תובנות חיים משמעותיות שיכולות להוביל לאושר ושלמות פנימית. למרות שכל אחד ... ליתרון. מי שעוסק בשאלות הקיום יכול ליהנות מהבנה עמוקה יותר, בעוד מי שבורח מהמחשבות הללו מפסיד את היכולת לחוות את המשמעות בחיים. מודעות עצמית זה טוב או רע יתרונות וחסרונות ... אדם לבעלי חיים כדי להבין את הקנאה הזו בצורה מעמיקה יותר, ניתן להסתכל על בעלי החיים. בעלי חיים אינם עוסקים בחיפושי משמעות או שאיפות גבוהות. הם חיים את חייהם ללא דאגות ... שכן - כי ילד אינו מוטרד מבעיות המטרידות מבוגרים. אך מצד שני, בוגר שמבין את החיים בצורה עמוקה, יכול ליהנות בצורה משמעותית יותר מדברים מסוימים. הוא מבין את המשמעות של אהבה, של יצירה ושל סיפוק אישי. השוואה בין אדם ... לחפירות רוחניות היא יחסית בלבד, כי מצד אחד זה נותן להם שקט נפשי, אך מצד שני זה גוזל מהם את היכולת לחוות עומק ומשמעות בחייהם. השוואה בין דתיים לחילונים - מי מאושר יותר? ... דתיים לחילונים. יש מחקרים שטוענים כי דתיים נוטים להיות מאושרים יותר, כיוון שהאמונה שלהם נותנת להם ביטחון ותחושת משמעות. כאשר שואלים אדם דתי האם הוא מרוצה מהמצב הכלכלי שלו, ... והשאיפה להרגיש טוב הם חלק מהותי מהאדם. נכון, זה עלול לגרום לסבל - אבל מצד שני, זה גם פותח אפשרות לחיים עם עומק ומשמעות. ככל שאדם שואל יותר שאלות, כך יש לו פוטנציאל גדול יותר להגיע לתובנות משמעותיות ולמצוא תשובות עמוקות שמביאות לו סיפוק והשלמה. ... מעניקה. כל שלב בחיים מביא עמו אתגרים, אך גם הזדמנויות חדשות להבנה וצמיחה אישית. איך להתמודד עם קנאה באחרים? מהי משמעות החיים וכיצד למצוא אותה? האם אנשים דתיים מאושרים יותר מחילונים? כיצד להתמודד עם מחשבות קיומיות? היתרונות והחסרונות של חיפוש אחר משמעות מודעות עצמית זה טוב או רע, יתרונות וחסרונות במרדף ...
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
... מהקללה? דוגמאות מהחיים לניתוח סיבתיות בכדי להבין את המשמעות של טענות סיבתיות, נבחן ... לשאול את השאלות האלה, לפרק את הטענה, ולמצוא נקודות משמעותיות שמקדמות אותם לפתרון. האם ... רלוונטי בכל אינטראקציה אנושית, בכל פעם שמחליטים החלטות משמעותיות, בכל ויכוח או שיחה, ... בין סיבה לתוצאה איננו הדוק כמו שחשבנו. לסיכום: כלי משמעותי לחשיבה בהירה ופתרון בעיות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משמעותיות, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משמעותיות, איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בתל אביב, מאמן אישי לקריירה, קואצ'ינג אישי בנושאי משמעותיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4526 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 01:18:54 - wesi1