אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משוגע ✔שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין? ✔והעניין הוא, כי האדם מנסה לחיות טוב. וכדי לחיות טוב,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין?
והעניין הוא, כי האדם מנסה לחיות טוב. וכדי לחיות טוב, לשם כך אין לאדם ברירה והוא מוכרח להבין את המציאות שלנו. כי בלי להבין את מנגנון המציאות, האדם לא יכול להשתמש, באפשרויות שהמציאות נותנת לו להיות מאושר.

ומצד האמת, הבנת מנגנון המציאות, היא עצמה האושר. כי ברגע שהאדם מבין את המציאות, הוא מאושר, מיד וללא כל מאמץ, והוא לא צריך לעשות שום דבר, כדי להיות מאושר.

כי חיפוש האושר וחיפוש הטוב של האדם שגורם לו להרגיש רע, הוא רק משום שהאדם לא מבין את המציאות. כי למציאות יש סיבה טובה באמת, למה היא כפי מה שהיא. וכאשר האדם לא מבין את הסיבה הטובה של המציאות, אז ממילא הוא מרגיש רע, ומחפש להיות מאושר. ותכף כאשר האדם מבין את מנגנון המציאות באמת, הוא מאושר מיד. משום, שהוא מבין את הסיבה הטובה של המציאות, וחווה אותה בלי שום מאמץ.

והמציאות, שלמה עם עצמה בשלמות. ומי שמבין את המציאות בשלמות, גם הוא הופך להיות שלם איתה בשלמות.

והנה, הבנת המציאות, תלויה ביכולת ההבנה השכלית / הרגשית של האדם. ואם מנגנון התפישה של האדם הוא פגום, הרי שלא ניתן באמצעותו להבין את המציאות באמת. כי מי שהוא משוגע, הוא לא יכול להבין בשיגעון שלו, את השכל של החכם האמיתי (אא"כ הוא ירפא את עצמו. ואיך? וכולי).

וזה בעצם אומר, שלפני שהאדם מנסה להבין את המציאות, עליו לברר ראשית כל, האם בכלל ההיגיון שלו, הוא אכן אמיתי? או שמא, הוא רק שיגעון שנראה כהיגיון?

כי מצד האמת, השכל של האדם הוא שגוי. ולמה שגוי? כי השכל של האדם מקבל את החיות שלו, מהטעות של האמונה. והכוונה היא, כי כל התפישה של השכל, מושתתת על זה, שהשכל תופש את ההפכים של היש והאין, כשני דברים שונים. שזה עצמו מושתת על אמונה בלבד, בלי שום שכל.

השכל מבוסס על הלוגיקה והלוגיקה מבוססת על כלום. האדם מנסה להבין את המציאות באמצעות השכל, שמאמין בלוגיקה, שזו אמונה בלבד. וכך נמנע מהאדם להבין מציאות שאינה בהכרח לוגית.

ולאדם כ"כ ברור שהיש והאין אלו שני ניגודים שונים, שזו מהות הלוגיקה, עד שהאדם לא מבין כלל, מה החידוש בכך שהיש והאין הם אחד. כי זה נראה לאדם דבר כ"כ טבעי, עד שהאדם לא מסוגל לחשוב על כך, שהדבר והיפוכו הם בכלל דבר אחד ממש, ושרק בעיני השכל השגוי, זה נראה כשני דברים שונים ועוד הפוכים. למרות שבאמת, הם דבר אחד ממש.

והשכל של האדם, הוא כולו מבוסס על האמונה השקרית. שהאדם מאמין לעצמו ולתפישה שלו, שאומרת שהיש והאין נפרדים זה מזה. למרות שבאמת, אין שום הבדל בין הנפרדות שלהם, לבין האחדות שלהם. כי מצד השכל האמיתי של המציאות, מנקודת המבט של השכל של אלוהים האמיתי, מנקודת המבט הזאת, היש והאין הם נפרדים אחד מהשני, אבל הם גם בו זמנית ממש, ישות אחת ממש. ואין שום הפרדה ויש אחדות מלאה, בין הנפרדות שלהם, לבין האחדות שלהם.

כי המקום והזמן וכל הנפרדות, הכל קיים, גם בתוך הכלום. וגם שם יש נפרדות מלאה ממש. אלא ששם למרות הנפרדות, הכל גם אחד ממש. ושם בשכל העליון, שמשקף את תפישת המציאות, כפי מה שהיא באמת, שם אין שום הפרדה, בין הפרדה לבין אחדות.

ובטרם האדם חוקר את המציאות ומנסה להבין אותה בשכלו, על האדם לחקור ולנסות להבין, האם בכלל שכלו הוא אכן כלי בדיקה תקין? או שמא, הוא רק שיגעון מבחינה אובייקטיבית, וממילא כל מסקנות המחקר שיביא השכל, הן כולן טעות? משום שהמשוגע, לעולם הוא לא יכול להשיג השגה של אמת בשלמות. והוא יכול אולי להאמין בדבר של אמת, אך לא באמת להבין אותו.

וכל אמונה, היא פשע, ורק ההבנה יוצרת חוויה. ולכן, בלי שהשכל של האדם יהיה תקין, לא תהיה הבנה, ולא תהיה חוויה. ואם רק האמנת בכך, שהכל מושלם, לא תרגיש את זה בשלמות. אלא רק כאשר תבין את זה בשלמות.

וכיצד יחקור האדם, האם השכל שלו הוא תקין או לא? ולשם כך, על האדם להתבונן על מגבלות התפישה של השכל שלו. כי השכל, לא יכול לדוגמה, לתפוש בתוכו דברים, שהגודל שלהם הוא גודל אין סופי. והמציאות עצמה, יש בה ישויות שהן אין סופיות בגודלן. כגון המקום והזמן, שהגודל שלהם הוא אין סופי. והאדם לא יכול בבת אחת, לראות בעיני שכלו, את כל המקום והזמן בראיה אחת.

והאדם גם לא יכול לתפוש במחשבתו דבר והיפוכו בבת אחת. כגון לדוגמה, שהאדם לא יכול לחשוב על דבר שהוא בשלמות קיים, וגם בשלמות לא קיים, בו זמנית באותו המקום ובאותו הזמן. והאדם כן יכול לחשוב על ישות כזאת, אבל רק בשתי מחשבות שונות ובשני רגעים שונים. אבל האדם לא יכול לחשוב על ישות כזאת, בבת אחת ברגע אחד. כי השכל, לא יכול לתפוש דבר והיפוכו בבת אחת.

ועל האדם להבין, שכל ההבנות שלו, תלויות במגבלת התפישה האישית שלו. ועל האדם לשאול את עצמו, האם באמת מגבלות התפישה שלו אכן משקפות את האמת האובייקטיבית? כגון, האם זה שהשכל לא מסוגל להבין שהיש והאין הם דבר אחד, האם זה אומר, שהם לא יכולים להיות או שהם כבר, דבר אחד ממש?

כי אם מגבלות התפישה של השכל הן שגויות, אז ממילא כל התובנות של האדם, הן תובנות שאולי הן שקר. כי כל הלוגיקה כולה, היא מבוססת רק על מגבלות התפישה של האדם, שממנה נוצרו חוקי הלוגיקה. כגון, שדבר והיפוכו, אלו שני דברים שונים. וכיו"ב כל שאר חוקי הלוגיקה, שהם כולם מבוססים על מגבלות התפישה של האדם. שהן עצמן לא בהכרח משקפות את מצב המציאות באמת.

ובלי שיהיה ברור לאדם באופן מוחלט, מהי החוקיות של העולם שלנו, הוא לעולם לא יוכל להבין אותו באמת. והאדם יכול להתעקש כרצונו שהיש והאין הם שני הפכים ושהחיסרון חסר את השלמות, ולחטוא בחטא החמור מכל, שהוא חטא האמונה. דהיינו, להאמין לשכל, שאם הוא לא מבין משהו, אז הוא לא יכול להיות. והאדם יכול להתעקש כרצונו, שהשכל משקף את האמת, אבל זה לא יהפוך את המציאות להיות משוגעת כמוהו. כי המציאות לא כפופה לחוקי הלוגיקה, שנובעים ממגבלת השכל של האדם.

והאדם לעולם לא יבין את המציאות באמת, בשכל הפגום והמוגבל שלו, וממילא האדם לעולם יסבול. אבל מי שירצה את האמת באמת, הוא יקבל שכל חדש, ואיתו הוא כן יבין את המציאות.

ומי שיתבונן עם שכלו האנושי המוגבל על המציאות, יראה מיד, כי יש במציאות שלנו תופעות פרדוקסאליות, שאי אפשר בשום דרך להבין אותן בשכל האנושי. כי במציאות שלנו יש דברים, שאי אפשר להבין אותם, מחמת שחסר לאדם מידע כלשהו. אבל יש גם דברים, שאותם אי אפשר להבין, בשום דרך בעולם עם חוקי הלוגיקה.

כי יש דברים, שהאדם כן מבין אותם, אבל הוא לא מבין ולא יכול להבין, כיצד הם קיימים, למרות שבאמת הם כן קיימים. כמו לדוגמה העניין של מהות המציאות והיש. שמהות היש, היא האין, והם ישות אחת ממש. כי היש נמצא בתוך המקום והזמן, שמהותם, חסרה את הצורה שלהם, והיא כלום ממש, שהוא ההוויה של המקום והזמן ושל כל מה שישנו בתוך המקום והזמן.

ויש מציאות אחת שמקיפה את הכל, ויש מצוי אחד ראשון, שקיומו מחויב ושאין שום אפשרות, שהוא לא יהיה קיים. ולא מדובר על דבר שהוא "ישנו". כי כל דבר שהוא ישנו, הוא יכול גם להיות איננו. אבל גם אם אין שום דבר במציאות, הרי שעדיין קיימת מציאות. ואין שום דרך בעולם, שלא יהיה קיים שום דבר כלל. כי המציאות תמיד קיימת (המציאות, היא אינה היקום והמקום והזמן. המציאות פירושו, הדבר שנמצא. והמקום והזמן נמצאים בתוך המציאות, שקיימת גם בלעדיהם). וגם אם אין מקום וזמן כלל, עדיין יש מציאות כלשהי.

ואיך שלא נסתכל על העניין, יש דבר אחד שממלא את כל הדברים כולם, גם את המקום ואת הזמן. וממלא את המקום ואת הזמן, פירושו שהוא לא תופס מקום וזמן, ושהוא בתוכם, בעומק, שהוא פנימי יותר מאשר הצורה שלהם. והדבר הזה, הוא גם מקיף את הכל. כי יש מציאות אחת, שבתוכה נמצא הכל. ואם יש שני דברים ושתי ישויות, הרי שיש משהו אחד שמחבר אותם במהותם, ללא הצורה החיצונית הנפרדת שלהם.

ולא יכולות להיות שתי ישויות חסרות כל צורה. משום שהן בעצם ישות אחת ממש. וכאשר בסוף התהליך, מורידים את כל הצורות, נשארים עם ישות חסרת כל צורה. ואז הכל מתאחד. כי כאשר הכל חסר כל צורה שהיא, הרי שאין זמן ומקום, והכל אחד ממש.

ומהות כל הדברים, היא אחת ממש. שיש דבר אחד, שממלא ומקיף את הכל, שהוא המכנה המשותף הרחב ביותר של כל הדברים כולם, והוא ההעדר המוחלט של כל הצורות באשר הן. ואע"פ שהמהות היא אחת, אעפ"כ ישנן ישויות, שהן נפרדות זו מזו בצורתן החיצונית, למרות שהכל זאת מהות אחת.

כי הצורות עצמן, הן "עשויות" מאותה המהות ומאותו החומר (הכלום) האחד. ומאותו חומר אחד ומאותה ישות אחת שאין בה שום נפרדות של צורות כלל, גם לא ברמת הפוטנציאל (שגם זו נפרדות), הישות האחת הזאת, מהווה צורות שונות זו מזו. וזהו דבר שהוא נגד השכל, שהמהות של המציאות, היא יש ואין בבת אחת (וכפי שכבר ביארתי עניין זה במקומות אחרים נוספים).

והרעיון הוא, שהשכל של האדם יכול להבין, שבמציאות שלנו, היש והאין מחוברים אחד לשני כישות אחת ממש, כי הם אחד ממש, כי הצורה ומהותה היא אחד ממש. ואין שום חיות לשום דבר, בלי מהותו של דבר. ולכן אין שום צורה כלל, אלא רק מהות. והמהות היא אחת, ואעפ"כ הצורות הן רבות. וזהו דבר שאינו נתפש בשכל של האדם, בשום דרך ובשום צורה.

וזה בעצם אומר, שביחס לשכל של האדם, המציאות היא משוגעת. כי השכל של האדם, לא מסוגל לתפוש בשום צורה, את השיגעון הזה של מהות המציאות. כי להרבה דברים במציאות ניתן לתת הסבר, אבל לא לעניין של אחדות ההפכים. כי חוסר ההבנה של האדם את אחדות ההפכים, לא נובעת מכך שחסר לאדם שכל, למצוא הסברים לעניין. אלא משום, שהשכל של האדם, נוגד את האפשרות שהמציאות תהיה כך, ואעפ"כ היא כך.

וכל דבר בעולם, מי שיחקור אותו עד סופו, יראה שכל ההפכים מתאחדים בו. כגון לדוגמה הסיבה והאקראיות, שהם נראים כהפכים ממש. אבל באמת, כאשר יש סיבה לכל דבר, שזאת שלמות הסיבתיות, וגם כאשר אין שום סיבה לשום דבר, שזאת שלמות האקראיות, הרי שבשני הקצוות האלו, כל אירוע קיים בזכות עצמו ממש, ואין שום הפרדה בין יש לבין אין סיבה. והסיבה וגם האקראיות והעדר הסיבה, הם בכלל דבר אחד ממש. שרק לאדם המוגבל שכלית, אלו נראים כשני דברים שונים.

והרעיון הוא, שמבחינת השכל של האדם, המציאות היא משוגעת. אבל האדם לא יכול להיות חכם, יותר מאשר המציאות. משום, שהוא חלק ממנה. ומגבלת השכל של האדם, היא לא מגבילה את האפשרויות של המציאות, שהן אין סופיות ושאין דבר שיגביל אותן. גם אם השכל, לא מסוגל לתפוש את כל האפשרויות כולן, כגון אחדות ההפכים.

והשכל של האדם, הוא לא יותר מאשר אפשרות תפישה אחת, מתוך אין סוף אפשרויות תפישה אפשריות, שיש במציאות. אך השכל, הוא רק אפשרות תפישה בלבד, והוא לא משקף את התפישה היחידה האפשרית של המציאות, והוא לא משקף את התפישה המוחלטת, של האמת האובייקטיבית של המציאות.

וכאשר האדם מבין בשכלו שיש במציאות שלנו, תופעות שהן נוגדות את יכולת התפישה של השכל, הרי שזה אומר באופן חד משמעי, שהשכל הנוכחי של האדם, הוא משוגע. והאדם יכול לטעון עד מחר, שהוא הנורמאלי והחכם, ושהמציאות היא המשוגעת. כמו שרוב בני האדם המוגבלים שכלית, חושבים. שהמציאות שלנו, היא משוגעת.

ובכל פעם שהאדם לא מבין את המציאות, הרי שזה רק משום שהוא מוגבל שכלית. כי אם היה לאדם את השכל של המציאות, הוא היה מבין אותה תמיד. ובכל פעם שהאדם לא מבין את המציאות, הרי שבכך הוא בעצם מכיל בתוכו את המחשבה, שהמציאות שלנו היא לא ברורה ומשוגעת. ומי שבעיניו המציאות היא משוגעת, הוא המשוגע. וכיו"ב, מי שחושב שאי אפשר להבין את אלוהים, כי השכל של אלוהים הוא נגד השכל שלנו, הרי שהוא מעיד על עצמו, שהוא מוגבל שכלית.

והמוגבלים שכלית, מנסים להחליף בתי כלא. אבל הם לא יכולים להחליף, את זה שהם בתוך בית כלא. והכוונה היא, שהאדם סובל, רק משום זה שהשכל שלו הוא מוגבל להבין את המציאות. שאז האדם לא חווה את הטוב של המציאות ולא מרוצה ממנה. והאדם המוגבל שכלית, מנסה כל הזמן להחליף את הצורות של המציאות. והוא לא מבין, שהוא לא יכול להחליף, את מהות הסבל שלו.

כי הסבל נוצר, בגלל הרצון. והרצון קיים, בגלל הקיום העצמי הנפרד, שיוצר תחושת חיסרון ורצון. והקיום העצמי הנפרד, נובע בגלל טעות האמונה. שהאדם מאמין לשכל ולתפישה האישית שלו, שלא מבינה שדבר והיפוכו זה אחד. ועד שהאדם לא יתרפא באמת...
המכנה המשותף הרחב ביותר מצד האמת חכם רק ואך ורק באחדות תופעות פרדוקסאליות מה לשאול את עצמך מהווה מהות הסבל אחדות להיות חכם יותר אתה משוגע השכל השכל משוגע טיפש כולם משוגעים משוגע משוגעים משמעות משמעותיות שיגעון שכל
שיגעון או גאון, מהו שיגעון? מי משוגע? משוגע או חכם, חכם או משוגע, ההגדרה של שיגעון, ההגדרה של חוכמה, איך לדעת מי משוגע? האם אתה משוגע? אולי אתה משוגע? בית משוגעים
שיגעון או גאון, מהו שיגעון? מי משוגע? משוגע או חכם, חכם או משוגע, ההגדרה של שיגעון, ההגדרה של חוכמה, איך לדעת מי משוגע? האם אתה משוגע? אולי אתה משוגע? בית משוגעים
... או גאון, מהו שיגעון? מי משוגע? משוגע או חכם, חכם או משוגע, ההגדרה של שיגעון, ההגדרה של חוכמה, איך לדעת מי משוגע? האם אתה משוגע? אולי אתה משוגע? בית משוגעים מהי ההגדרה המדויקת של שיגעון ושל חוכמה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה מי באמת משוגע ומי באמת גאון או חכם, ואיך ניתן להבחין בין השניים. אליעד מתחיל בטענה פשוטה לכאורה: משוגע הוא מי שחושב דברים לא הגיוניים, וגאון הוא מי שחושב דברים הגיוניים, אך אולי מעבר להבנתנו. השאלה המרכזית ... בדבר מסוים משפיע על השאלה מי משוגע. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמה של אדם שנמצא בחדר לבד, ולפתע נכנס אדם אחר וטוען שיש פה פיל. האדם הראשון כמובן יחשוב שהשני משוגע, שכן הוא עצמו לא רואה פיל בחדר. אם לאחר מכן ייכנס אדם שלישי ויאמר אותו דבר, הוא יחשוב ששניהם משוגעים, וכך הלאה. אך ככל שיגדל מספר האנשים שאומרים שיש פיל, כך יתחיל האדם לפקפק בשפיותו שלו עצמו. אליעד ... השני, קל יותר להתייחס לכל אחד כמשוגע ולבטל את דעתם בהדרגה, כי הראשון כבר תויג כמשוגע, ולכן קל יותר לסווג את הבאים אחריו באותה דרך. לעומת זאת, אם מאה אנשים נכנסים יחד, הם עדיין לא תויגו כמשוגעים, ולכן האדם יתחיל לחשוש יותר שאולי הוא עצמו טועה, ואולי הוא המשוגע. מה ההבדל בין משוגע לבין אדם שמתפלל? אליעד מביא דוגמה נוספת להמחשת ההבדל התפיסתי בין שיגעון לבין התנהגות חברתית מקובלת. אם ... מדבר עם קיר רגיל, נסיק מיד שהוא משוגע. לעומת זאת, אדם שעומד בכותל המערבי ומדבר עם אותו קיר בדיוק נחשב כאדם שפוי ואף דתי, שכן הוא כביכול מדבר ... השפויה, כל הנתינים שלו יחשבו שהוא המשוגע, כי כל העם אכל מהתבואה המשוגעת . לבסוף הוא בחר לאכול מתבואתם, אך עם מודעות לכך שהוא משוגע . אליעד משתמש בסיפור הזה כדי להראות ששיגעון או חוכמה הם עניין של פרספקטיבה. אפשר לחיות בתוך שיגעון ... בדרך מסוימת. מהו שיגעון? מי באמת משוגע? האם אני משוגע? שיגעון או חוכמה? סיפור התבואה המשוגעת של רבי נחמן איך להבדיל בין גאון למשוגע? האם המציאות אובייקטיבית? ...
גאון או משוגע, למה חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן
גאון או משוגע, למה חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן
... או משוגע, למה חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור ... אליעד כהן מדוע חכם אמיתי עלול להיראות משוגע? הנושא המרכזי בהרצאה זו עוסק ... כי חכם אמיתי חייב לעיתים להיראות משוגע בעיני אחרים. הוא טוען כי כאשר ... ממנו. האם כדאי להחליף מנטור שלא נראה משוגע? אליעד מציין כי כאשר אתה לומד ... כחוכמה? אליעד מציין כי לא כל מי שנראה משוגע הוא בהכרח חכם. ישנם אנשים ... ייתכן כי אנשים היו תופסים אותו כמשוגע, כי הפער בין השכל שלו לשכל של ... שלו מוסתר. כיצד יש להתבונן במחשבות משוגעות שיש בנו עצמנו? לכל אחד מאיתנו יש לעיתים מחשבות שנראות לו כמשוגעות. אליעד מציין כי לא תמיד ... להבין במלואה. חכם נראה טיפש גאון נראה משוגע משוגע שהוא גאון אולי המשוגע גאון? חוכמה שנראית טיפשות הבנת ... אמיתית מדוע חכם אמיתי עלול להיראות משוגע? בתחילת הדברים נאמר שמחויב ... ממישהו חכם באמת, לפעמים הוא ייראה כמו משוגע לגמרי, או כמו שאומרים קוקוריקו ... לאדם החכם יש רגעים שהוא נראה בהם ממש משוגע, יתכן שזה מוכיח שהוא חושב בדרך ... רצוי להחליף מנטור שאינו נראה לעולם משוגע? נאמר שאם יש לך מנטור, גורו או ... מוצא שום נקודה שבה הוא נשמע הזוי או משוגע, כנראה שלא גילית שיש לו היגיון ... כשכן מופיעים אצלו רעיונות שנראים משוגעים לגמרי, זה יכול לנבוע מפער ... שאינך תופס את היגיונם, ותראה אותם כמשוגעים. כיצד מסביר רבי נחמן מברסלב ... ההיגיון של המציאות, עלול להיראות לנו כמשוגע. כיצד מניפולציה יכולה להיראות כחוכמה? חשוב להבחין שלא כל מי שנראה משוגע הוא חכם, ויכולות להיות גם ... לכן, עצם העובדה שמישהו נראה לך משוגע לא מוכיחה בהכרח שהוא באמת חכם. ... מאוד להניח שיימצאו דברים שתחשוב שהם משוגעים, רק מפני שאתה לא מבין את ... שלו. לכן, לא בטוח שכל אחד יראה בו משוגע כל הזמן. עם זאת, ברגעים שבהם ... החוצה, הוא עלול להישמע או להיראות משוגע לחלוטין. אם היינו נחשפים לכל ... דעתו לגמרי. כיצד יש להתבונן במחשבות משוגעות שיש בנו עצמנו? נאמר שלכל אחד מאיתנו יש לפעמים מחשבות שנראות לו משוגעות. לא תמיד אלה באמת מחשבות ... הגענו להבנתה. במילים אחרות, מה שנראה משוגע יכול להיות סוג של חוכמה גבוהה ... גורם לנו לפרש אותה כטירוף. חכם אמיתי ומשוגע קושיות על הצדיק פערי הבנה בין ... מול חוכמה אמיתית התמודדות עם מחשבות משוגעות חכם נראה טיפש, גאון נראה ...
משוגע או חכם, משוגע שחושב שהוא חכם, חוכמה משוגעת, שיגעון חכם, חכם או משוגע
משוגע או חכם, משוגע שחושב שהוא חכם, חוכמה משוגעת, שיגעון חכם, חכם או משוגע
משוגע או חכם, משוגע שחושב שהוא חכם, חוכמה משוגעת, שיגעון חכם, חכם או משוגע איך נדע אם האדם חכם או שהוא בעצם משוגע שחושב שהוא חכם? אליעד כהן מסביר שלפעמים האדם הוא כל כך משוגע, עד שהוא בטוח שהוא האדם החכם ביותר. אליעד מתאר שלושה סוגי משוגעים: משוגע שיודע שהוא משוגע. משוגע שאינו יודע שהוא משוגע. משוגע שכל כך משוגע עד שהוא בטוח שהוא הכי חכם. מבין השלושה, המשוגע השלישי הוא הכי קשה להצלה, כי הוא ... שני הצדדים גם יחד - הצד המשוגע והצד החכם. האדם, לפי אליעד, מזדהה כרגע עם הצד המשוגע ביותר שבתוכו, ולכן נראה לו שהוא חכם, ... את האמת. האם הדבר הכי משוגע הוא דווקא הדבר הכי חכם? אליעד כהן ... דווקא הדבר שנראה לאדם הכי משוגע - הוא הדבר הכי חכם. הוא נותן דוגמה ... מציין שאולי דווקא הרעיון המשוגע הזה הוא השיא של החוכמה. אליעד מדגיש ... מציין שאם האדם הוא אכן משוגע, אין לו שום בעיה לחשוב שהדבר אפשרי. ... הפוך מההיגיון הזה הוא משוגע. מה קורה אם אנחנו מבינים שההיגיון ... קיימים שני הצדדים האלה: המשוגע והחכם. אף אדם אינו משוגע מוחלט או חכם מוחלט, כי כל תפיסת ... שבו הוא נאחז. האם אני משוגע או חכם? מה ההבדל בין משוגע לחכם? איך לדעת אם אני בטוח במשהו בטעות? האם אפשר להיות גם משוגע וגם חכם בו זמנית? מהי האמת המוחלטת? ...
הקורונה והשיגעון האנושי, אולי אני משוגע כמו מאמיני הקורונה? אולי אני משוגע כמו מכחישי הקורונה? הקורונה והמין האנושי, להטיל ספק בשכל האנושי, אולי כולם טועים? אולי כולם משוגעים? אולי אני משוגע? אולי המשוגע חכם? חכם או משוגע
הקורונה והשיגעון האנושי, אולי אני משוגע כמו מאמיני הקורונה? אולי אני משוגע כמו מכחישי הקורונה? הקורונה והמין האנושי, להטיל ספק בשכל האנושי, אולי כולם טועים? אולי כולם משוגעים? אולי אני משוגע? אולי המשוגע חכם? חכם או משוגע
... והשיגעון האנושי, אולי אני משוגע כמו מאמיני הקורונה? אולי אני משוגע כמו מכחישי הקורונה? הקורונה והמין האנושי, להטיל ספק בשכל האנושי, אולי כולם טועים? אולי כולם משוגעים? אולי אני משוגע? אולי המשוגע חכם? חכם או משוגע האם כולנו משוגעים בגלל הקורונה? הקורונה חשפה בפני המין האנושי את העובדה שכנראה כל בני האדם, כולל אלו שנחשבים לחכמים ומשכילים ביותר, יכולים בקלות להשתגע ולאבד את שפיותם. אליעד כהן ... של אנשים, שכל צד חושב שהצד השני הוא המשוגע. מצד אחד, היו אלו שהאמינו שיש מגיפה קטלנית, שיצרו היסטריה וחשבו שהעולם נמצא באסון קטסטרופלי. מצד שני, היו אלו שהאמינו שאין כלל קורונה, וטענו שהכל קונספירציה אחת ... אפשר היה לפטור אותם כקומץ קטן של אנשים משוגעים. אך המצב אינו כזה. העולם התחלק לשני מחנות גדולים - אחד מאמין בקורונה והשני מתכחש לה - ושניהם גדולים מספיק כדי להעיד על כך שהמין האנושי, כמכלול, לא רחוק מהטירוף. ... מאליהם. האם אנחנו באמת יכולים לדעת מי המשוגע ומי החכם? אליעד מזכיר שביום - יום, אותם אנשים שאנו מכנים משוגעים הם בדרך כלל חכמים ורגילים לגמרי. הקורונה פשוט חשפה את האפשרות שגם האדם החכם ביותר יכול להיות משוגע בנסיבות מסוימות. הוא חוזר ומדגיש שאין כאן עניין של עובדות, אלא של הבנה עמוקה יותר על טבע האדם. מה שחשוב הוא שכל אחד יפקפק ויטיל ספק בעצמו, באמונותיו ובדעותיו, גם ... את עצמו האם גם הוא משתייך למחנה של המשוגעים מבלי לדעת זאת. לסיכום - מה המסר המרכזי שצריך לקחת מתקופת הקורונה? המסר שאליעד כהן רוצה להעביר הוא להטיל ספק בעצמנו תמיד, לבדוק כל אמונה וכל ודאות שיש לנו. הוא ... האם כולנו מטורפים בגלל הקורונה? האם אני משוגע או חכם? הטלת ספק בשכל האנושי מי באמת צודק בוויכוח על הקורונה? ...
חכם או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן
חכם או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן
... או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד ... לא אמור לעשות טעויות גדולות בצורה מתמשכת. האפשרות השנייה היא שהאדם הזה הוא אכן חכם מאוד, אפילו חכם הרבה יותר ממה שאתה חושב, עד כדי כך שאתה עצמך, ביחס אליו, נתפס כמשוגע. לפי אפשרות זו, האדם הזה לא באמת טועה, אלא הוא רואה דברים ... לדוגמה, אליעד כהן מציג את זה בהקשר של המציאות עצמה. יש אנשים שחושבים שהמציאות היא מאוד חכמה, אך למרות זאת, לפעמים היא נראית להם מתנהגת בצורה לא הגיונית ואף משוגעת לחלוטין. כיצד ניתן להסביר את הסתירה הזאת? גם כאן מציג אליעד כהן שתי אפשרויות: האפשרות הראשונה היא שהמציאות אכן חכמה, אך לא בצורה מושלמת. כלומר, יש לה חוכמה מוגבלת, ולכן היא עושה טעויות גדולות ונתפסת בעינינו כמשוגעת או טיפשית. האפשרות השנייה, העמוקה יותר, היא שהמציאות היא ... ליכולת התפיסה שלנו, פי אינסוף מאיתנו, עד כדי כך שהדברים שנראים לנו הכי ברורים, הגיוניים ופשוטים, נראים אחרת לגמרי מנקודת מבטה. לפי גישה זו, המציאות אינה טועה או משוגעת - אלא אנחנו אלו שטועים, כי נקודת המבט שלנו מוגבלת מדי. האם המציאות משוגעת או שאתה המשוגע? אליעד כהן ממשיך ואומר שאם אדם מרגיש שהמציאות משוגעת ומתנהלת באופן לא נכון, הסיבה לכך היא בדרך כלל שהוא מאמין ... שפויה או לא הגיונית. אלא שייתכן מאוד שהמציאות חכמה פי כמה וכמה ממנו, ולכן מה שנראה לו כטירוף הוא בעצם תוצר של חוסר ההבנה שלו. כלומר, במקום לחשוב שהמציאות היא זו שמשוגעת, אולי הוא עצמו המשוגע, ולכן המציאות נתפסת בעיניו כלא שפויה. המציאות אינה חייבת ... וגבוה הרבה יותר, שהאדם הפשוט אינו מסוגל להבין. בסופו של דבר, אליעד כהן מעודד את השומעים לחשוב על הנושא הזה לעומק, ולא למהר להסיק שמישהו אחר או שהמציאות טועים או משוגעים, אלא לבחון היטב האם ייתכן שהם בעצמם הטועים או המשוגעים. האם המציאות משוגעת? איך לזהות חכם? מי החכם ומי המשוגע? האם גאון יכול לטעות? למה אדם חכם טועה? איך לדעת אם אתה משוגע? אליעד כהן טועה? האם חכם לא טועה? איך חכם יכול לטעות? האם ...
משוגע, מה עליך לעשות אם אתה חושב שאתה משוגע
משוגע, מה עליך לעשות אם אתה חושב שאתה משוגע
משוגע, מה עליך לעשות אם אתה חושב שאתה משוגע מה עליך לעשות אם אתה חושב שאתה משוגע? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד להתמודד עם המחשבה שאדם חושב שהוא משוגע. בתחילת ההסבר, הוא מתייחס לאדם שמגיע להבנה שהוא אולי משוגע. אליעד מדגיש שההכרה הראשונית והחשובה ביותר היא להכיר בכך שאם אתה חושב שאתה משוגע, זה עדיין לא אומר שאתה באמת כזה. למעשה, הוא מחדד שהבעיה מתחילה דווקא כשאתה בטוח שאתה יודע מה צריך לעשות ואיך לפתור את בעיית השיגעון, בעוד שבפועל אולי אינך יודע כלל במה מדובר. ... בשום דבר כשאתה חושב שאתה משוגע? אליעד מסביר שאדם שחושב שהוא משוגע, למעשה נמצא במצב שבו הוא מפקפק בכל ידיעה אפשרית. הוא אומר בפירוש שאם אתה חושב שאתה משוגע, הדבר הראשון שעליך להבין הוא שאתה לא יכול לסמוך על שום החלטה ושום קביעה שאתה מקבל לגבי המציאות. זאת משום שכל החלטה או קביעה שאתה עושה מגיעה מתוך המחשבה שלך, שאותה אתה מחשיב כרגע כמשוגעת או בלתי שפויה. אליעד מביא דוגמה ברורה ומפורטת למצב שבו אדם חושב שהוא משוגע ומחלק עצות לאחרים. הוא מתאר מצב שבו אנשים רבים נוהגים לתת עצות שונות על מה צריך לעשות, אבל בעצם אם הם עצמם חושבים שהם משוגעים, הרי שעצם נתינת העצה מוטלת בספק. כלומר, כיצד יכול אדם משוגע או ספק - משוגע להחליט מה נכון לעשות? אליעד מבהיר היטב את הנקודה: אם אתה חושב שאתה משוגע, אינך יכול להיות בטוח בשום המלצה שאתה נותן לעצמך או לאחרים. יכול להיות שאתה צודק, ויכול להיות שלא, אך הדבר היחיד שבטוח הוא שאתה לא באמת יכול להיות בטוח בשום דבר. למה אי אפשר לסמוך על השיפוט שלך כשאתה משוגע? אליעד מדגים את הטענה שלו באמצעות הסבר נוסף. הוא מסביר שאם אתה משוגע, או אפילו רק חושד שאתה משוגע, אז גם עצם ההחלטה על מה אתה צריך להבין קודם היא החלטה לא בטוחה. הדוגמה שאליעד נותן היא שאם אדם חושב שהוא משוגע ומנסה להחליט במה להתמקד קודם, הוא לא באמת יכול להיות בטוח שהוא בחר נכון. כל החלטה שיקבל, היא החלטה של אדם שכבר חושד בשיקול הדעת של עצמו. אם אתה חושד שאתה משוגע, סימן שאתה כבר מטיל ספק באופן עמוק ביכולת השיפוט שלך. מהי המטרה הסופית שעליך לשאוף אליה? בסופו של ההסבר אליעד מבהיר, שבמקום להסתבך בניסיונות אינסופיים להבין במה להתמקד קודם, ... שנוצר מהמחשבה שאתה אולי משוגע, ועדיף להתקדם ישירות אל ההבנה שאתה האלוהים, מכיוון שזה הדבר היחיד שאינו מוטל בספק לדעתו. אליעד מבהיר שהחיפוש האמיתי של האדם לא אמור להיעצר בהתעסקות במחשבות ובספקות על שיגעון, ... כולה היא הוא עצמו. האם אני משוגע? איך לדעת אם אני משוגע? חוסר ביטחון בשיקול דעת הבנה שאתה אלוהים התמודדות עם ספקות עצמיים האם אפשר לסמוך על עצמי? ...
משוגע שחושב שהמציאות משוגעת, מיהו משוגע, האם אתה משוגע, חוסר הבנת המציאות
משוגע שחושב שהמציאות משוגעת, מיהו משוגע, האם אתה משוגע, חוסר הבנת המציאות
משוגע שחושב שהמציאות משוגעת, מיהו משוגע, האם אתה משוגע, חוסר הבנת המציאות מי הוא המשוגע שחושב שהמציאות משוגעת? אדם שחושב שהמציאות משוגעת, למעשה מעיד על עצמו שהוא משוגע. הסיבה פשוטה: כל אדם שטוען שהמציאות לא הגיונית או לא מובנת לו, חושף את העובדה שהוא עצמו אינו מבין אותה. אליעד כהן מסביר שאם אדם היה מבין באמת את המציאות, הוא לא היה מתלונן או חושב שמשהו לא הגיוני בה. אדם שאומר משפט כמו המציאות משוגעת, הוא למעשה אומר: אני לא מבין מה קורה פה, וזו בדיוק ההגדרה של אדם משוגע - מי שאינו מסוגל להבין את המציאות. למה לחשוב שהמציאות משוגעת מעיד שאתה משוגע בעצמך? אליעד נותן דוגמה ומסביר שאם מישהו לא מבין את ההתנהלות של המציאות, הוא בעצם מביע חוסר הבנה על עצמו ועל קיומו. אדם כזה לא מבין למה הוא אוכל, למה הוא חי, למה הוא מרגיש רעב, למה הוא מבצע את הפעולות היומיומיות שלו. אדם כזה הוא חסר מודעות, ואי ההבנה הבסיסית שלו את המציאות הופכת אותו למשוגע האמיתי, לא את המציאות עצמה. אליעד מסביר שאנשים רבים נוטים לחשוב שהבעיה נמצאת במציאות עצמה, שאלוהים או היקום יצרו מצב הזוי או לא הגיוני, במקום להבין שהבעיה נעוצה בתפיסה העצמית שלהם. כשאדם מתלונן על אי - הבנה של המציאות ואומר שאלוהים או מישהו אחר משוגע, הוא בעצם מעיד על היעדר יכולת להבין את ההיגיון הפנימי של החיים ושל הקיום. מדוע שאלות על המציאות מוכיחות שאתה משוגע? אליעד מסביר שעצם קיומן של שאלות על המציאות מוכיחות את חוסר ההבנה של האדם ששואל אותן. במילים אחרות, אם יש לך שאלות על המציאות כמו למה דברים קורים לי?, מה המטרה של כל זה? ... לכן כל ניסיון להכריז שהמציאות אינה הגיונית הוא בעצם הודאה שאותו אדם עצמו הוא זה שחסר היגיון, ולא המציאות. האם המציאות יכולה להיות באמת משוגעת? אליעד מסביר שברגע שאדם שואל שאלות על המציאות, הוא מניח שהמציאות פועלת על פי כללים לוגיים מסוימים שהוא עצמו החליט עליהם. הבעיה היא שהמציאות לא חייבת להישמע לכללים הללו. מי שאומר שהמציאות משוגעת, מנסה להכתיב לה איך להתנהג, וכשזה לא מסתדר לו, הוא חושב שמשהו לא תקין. אליעד מסביר שאותו אדם לא מבין שהוא רק חלק קטן מאוד מהמציאות, ולכן אינו יכול באמת להחליט בשבילה. איך לדעת האם אתה משוגע? אליעד נותן דרך ברורה לבחון האם אתה עצמך משוגע. אם אתה חווה שאלות עמוקות או תהיות כלפי המציאות, אתה כנראה לא באמת מבין אותה, ולכן בהכרח אתה נמצא במצב של שיגעון מסוים. רק מי שמבין את המציאות באופן מלא, לא יחוש צורך לשאול שאלות או להביע תהיות כלפיה. הבנה אמיתית פירושה לקבל את המציאות באופן מלא וללא הסתייגויות. מי הוא באמת המשוגע? לסיכום, אליעד מדגיש שהמשוגע האמיתי הוא האדם שלא מבין את עצמו ואת העולם סביבו, ולא המציאות או אלוהים. מי שמכריז על המציאות כמשוגעת, עושה זאת מתוך חוסר הבנה בסיסי, והבעיה תמיד טמונה בתפיסתו של האדם ולא במציאות עצמה. המציאות קיימת ופועלת על פי היגיון פנימי משלה, שאינו כפוף להבנה של האדם. לכן כל אחד שטוען אחרת, הוא עצמו האדם המשוגע, לא המציאות. מי באמת משוגע? למה אני לא מבין את המציאות? האם המציאות משוגעת? איך להבין את עצמי ואת המציאות? האם יש היגיון במציאות? ...
אלוהים משוגע, חכם יותר מאלוהים, מציאות משוגעת, בתוך חלום של אלוהים, חלום משוגע
אלוהים משוגע, חכם יותר מאלוהים, מציאות משוגעת, בתוך חלום של אלוהים, חלום משוגע
... משוגע, חכם יותר מאלוהים, מציאות משוגעת, בתוך חלום של אלוהים, חלום משוגע למה אי אפשר להיות חכם יותר מאלוהים? אליעד כהן מסביר בהרצאה שהמחשבה שהאדם חכם יותר מאלוהים, או חכם יותר מהמציאות, מבוססת על תפיסה מוטעית. אליעד אומר שגם אם נדמה לאדם שהוא חכם יותר מהמציאות, עדיין אותו אדם הוא משוגע. הסיבה לכך היא שהאדם עצמו חלק בלתי נפרד מהמציאות. הוא דומה לאיבר בגוף שחושב שהוא חכם יותר מהגוף כולו, בלי להבין שהוא רק חלק קטן ממנו. כל מה שהאדם יודע או מבין מוגבל לתפיסה החלקית שלו בתוך המציאות עצמה. מדוע האדם משוגע כשהוא חושב שהמציאות משוגעת? אליעד נותן דוגמה נוספת: כשאדם אומר המציאות משוגעת ואני חכם יותר ממנה, הוא בעצם מצהיר בלי להבין שגם הוא עצמו משוגע. איך זה קורה? אליעד מסביר שהאדם דומה לאדם שחולם חלום וחושב בטעות שהאני שלו הוא הדמות שנמצאת בתוך החלום. האדם לא מבין שהוא בעצם זה ... הוא מאשים משהו חיצוני, למרות שבעצם הוא מאשים את עצמו. האדם לא מבין שהוא בעצמו המציאות ושהוא זה שאחראי על כל מה שקורה. למה אלוהים לא באמת משוגע אלא האדם הוא המשוגע? כאשר האדם אומר שהמציאות היא משוגעת , הוא למעשה אומר שהוא עצמו משוגע. האדם הוא כמו איבר בגוף שטוען שהגוף כולו משוגע. הרי האדם הוא חלק מהמציאות, וכאשר הוא טוען שהמציאות לא הגיונית, הוא למעשה טוען שגם הוא עצמו אינו שפוי. אליעד מבהיר שהטענה המציאות משוגעת ואני חף מפשע שקולה לאדם שחולם חלום רע, ובחלומו מתלונן שהחלום רע בלי להבין שהוא זה שחולם ומייצר את החלום עצמו. במילים אחרות, האדם ... יבין שהכל בידיו. אליעד מדגיש שכאשר האדם מבין שהכל מתרחש בתוכו, הוא מקבל שליטה מלאה על החוויה שלו. בסופו של דבר, אליעד כהן מסכם שהמציאות לא משוגעת אלא האדם הוא זה שטרם הבין את טיב הקשר בינו לבין המציאות. ההבנה שהמציאות קיימת בתוך האדם עצמו, משנה לחלוטין את הפרספקטיבה על החיים ומעניקה לאדם חופש אמיתי ושלווה פנימית. האם המציאות משוגעת? מי חכם יותר מאלוהים? מהו האני האמיתי? איך לצאת מהחלום של המציאות? איך להבין שהמציאות בתוכך? למה האדם מאשים את המציאות? האם האדם משוגע או המציאות משוגעת? האם אלוהים משוגע, והאם אפשר להיות חכם ממנו? הרעיון שאלוהים משוגע ושאפשר להיות חכם יותר מאלוהים נשמע על פניו לא הגיוני. אך אליעד מסביר שכאשר אדם טוען שהמציאות משוגעת ושהוא עצמו שפוי יותר מהמציאות, הוא בעצם מייחס חוסר היגיון לאלוהים או לכוח שברא את המציאות הזאת. אליעד מסביר שזה בדיוק כמו להגיד ... בעוד שאתה עצמך הוא זה שחלם את החלום ויצר את המוזרות הזאת. למה אי אפשר להיות שפוי יותר מהמציאות? אליעד מתאר מצב שבו אדם מרגיש שהמציאות סביבו משוגעת והוא עצמו שפוי. במקרה כזה, האדם למעשה מתלונן על המציאות או על אלוהים שיצר אותה. אבל האמת היא שאם האדם טוען שהמציאות משוגעת, הרי שגם הוא עצמו משוגע, מכיוון שהוא חלק בלתי נפרד מאותה מציאות. לדברי אליעד, זה כמו אדם שחולם חלום, ובחלום הוא מתלונן שהחלום לא הגיוני ומוזר. האדם לא מבין שהחלום מתרחש בתוכו, ולכן אם החלום משוגע , האדם עצמו הוא גם חלק מאותו שיגעון. מה הקשר בין חלום למציאות? אליעד ממחיש את הרעיון בעזרת הדוגמה הבאה: כאשר אדם חולם חלום שבו מתרחשים דברים לא הגיוניים ומוזרים, והוא מתלונן או מתפלא על כך בתוך החלום, מי באמת אחראי לאותו חלום משוגע? ברור שהאדם החולם עצמו הוא היוצר של החלום. האדם הוא היוצר של כל מה שמתרחש בחלום, גם אם הוא לא מודע לכך בזמן החלום. בדיוק כך, ... מבין שאין שום הפרדה אמיתית בין עצמו לבין המציאות או אלוהים. התפיסה שהאדם נפרד מהמציאות ושהוא רק קורבן שלה, היא זו שמייצרת את התחושה שהמציאות משוגעת. האמת, על פי אליעד, היא שהמציאות והאדם הם אחד ממש. האדם הוא זה שחולם את המציאות הזאת, וכמו שבחלום אין הבדל אמיתי בין החולם לבין ... שחולם ומייצר את כל האירועים והמצבים. אליעד מדגיש שאין באמת מישהו חיצוני להאשים אותו - האדם הוא זה שיצר, באופן עמוק ופנימי, את כל מה שנראה לו משוגע וחסר היגיון. האם אפשר להתעורר מהחלום? אליעד מבהיר שכדי להתעורר מהחלום, כלומר, להבין את הטבע האמיתי של המציאות, האדם צריך להבין ... היא דמיון או חלום בתודעה של האדם עצמו, מבטלת את כל התלונות והתחושות שהמציאות אינה הגיונית. האדם שרואה את האמת הזאת כבר לא מתייחס למציאות כמשוגעת, כי הוא מבין שהוא זה שיוצר את כל השיגעון שהוא חווה, בדיוק כמו שהחולם מבין בסופו של דבר שהוא היוצר של חלומו. האם אלוהים הוא משוגע? איך להתעורר מחלום המציאות? האם המציאות היא חלום? האם האדם הוא אלוהים? איך להיות חכם יותר מאלוהים? מי אחראי על המציאות? ...
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים
... השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים איך אפשר לשכנע אדם משוגע או לא חכם? כדי להצליח בשכנוע של אדם משוגע , או כזה שמוגדר כלא חכם, חשוב תחילה להבין לעומק מה משמעות המונח משוגע. לפי אליעד כהן, משוגע הוא למעשה אדם שההיגיון שלו שונה מההיגיון המקובל או מההיגיון שאתה רגיל אליו. אליעד מסביר שהיגיון הוא עניין סובייקטיבי, כלומר, מה שנראה הגיוני לך או לחברה, לא בהכרח יהיה הגיוני עבור אדם אחר. המשוגע, מנקודת המבט שלו, משוכנע לחלוטין בהיגיון שלו, גם אם הוא נראה חסר היגיון לחלוטין עבורך או עבור הסביבה. הבעיה המרכזית בשכנוע של משוגעים או אנשים שמוגדרים כלא חכמים היא חוסר ההבנה של הלוגיקה הפנימית שלהם. אליעד מסביר שכדי להצליח לשכנע, אתה חייב קודם ... האדם השני בצורה עמוקה. עליך לנסות ולהבין מה הוא רוצה, מה הוא חושב, ולמה הוא חושב את מה שהוא חושב. אך מה קורה כאשר האדם שמולך הוא משוגע ואתה לא מצליח להבין את ההיגיון שלו כלל? אליעד כהן מציע כאן פתרון מעשי. הוא מסביר שעל מנת לשכנע משוגע, אתה צריך להיות מסוגל בעצמך לחשוב כמוהו, או לכל הפחות להבין את ההיגיון הפנימי שמנחה אותו. אם אינך מסוגל כלל להבין אותו, לא תצליח לשכנע אותו. הדרך שאליעד מציע היא להיות קצת משוגע בצורה מבוקרת. כלומר, לקחת את הדברים שנראים לך ברורים, הגיוניים ומובנים מאליהם, ולהטיל בהם ספק. ככל שתטיל ספק יותר עמוק אפילו בדברים הפשוטים ביותר, כך תפתח יכולת להבין את המשוגע, וכך תוכל לשכנע אותו טוב יותר. איך להצליח לחשוב כמו משוגע ועדיין להישאר שפוי? אליעד כהן מדגיש שעל מנת לחשוב כמו משוגע, אינך חייב לאבד את שפיותך. להפך, עליך לעשות זאת בצורה מבוקרת וזהירה. הוא מסביר שבפועל, גם האדם הכי משוגע בעולם עדיין עושה הבחנות בסיסיות בין דברים. לדוגמה, גם אדם משוגע שטוען שהוא רואה אריה בחדר שבו אין אריה, מבין שיש הבדל בין מצב שבו יש אריה לבין מצב שבו אין אריה. כלומר, אפילו במשוגע הקיצוני ביותר קיימת רמה כלשהי של היגיון והבחנה בין דברים. כדי לשכנע אדם כזה, עליך למצוא נקודת הסכמה אחת איתו. לא ייתכן ... נקודה שבה הוא מסכים איתך, תוכל לבנות עליה את הטיעונים לשינוי דעתו בתחומים שבהם הוא לא מסכים איתך. איך מתבצע תהליך שכנוע של אדם משוגע בפועל? אליעד נותן דוגמה מעשית. נניח שיש לך עובד, אדם שאתה צריך לשכנע אותו במשהו, והוא לא מוכן לקבל את דעתך. השלב ... לעשות זאת, אתה חייב להבין באמת למה הוא חושב את מה שהוא חושב. כלומר, להיכנס לראש שלו ולנסות להרגיש את ההיגיון שלו, גם אם הוא נראה משוגע. איך בודקים אם מחשבה מסוימת היא אמת מוחלטת או יחסית? אליעד כהן מסביר גם על ההבדל בין אמת מוחלטת לאמת יחסית. אמת מוחלטת היא משהו שאף אדם, אפילו המשוגע ביותר, לא יכול לחלוק עליה, ואילו אמת יחסית היא משהו שתלוי בזווית ראייה מסוימת. למשל, האמירה 2 ועוד 2 שווה 4 נראית אמת מוחלטת, אבל כדי לבדוק זאת באמת, עליך לחשוב האם גם אדם משוגע לחלוטין יסכים עם זה. אם קיימת זווית מחשבה שבה אדם כלשהו יכול לחלוק על כך, אפילו אם הוא משוגע, הרי שזו לא אמת מוחלטת אלא אמת יחסית. לפי אליעד, הגאולה או השחרור של האדם מותנים ביכולתו לחשוב את כל האפשרויות, כולל האפשרויות הכי משוגעות, ולבדוק האם הטענה שלו עדיין מחזיקה מעמד. אם אתה מסוגל לחשוב על כל האפשרויות והפרספקטיבות, כולל המשוגעות ביותר, ועדיין הטענה שלך נכונה - זו אמת מוחלטת. למה חשוב להיות מסוגל לשכנע גם אנשים משוגעים? אליעד מסכם כי יכולת שכנוע אמתית לא מתבטאת דווקא ביכולת לשכנע אנשים חכמים או פרופסורים, אלא דווקא במשוגעים. מי שמצליח לשכנע אדם משוגע, זה סימן לכך שהוא באמת הבין את הרעיון לעומק. כי לשכנע אנשים רגילים, בעלי היגיון רגיל, זה קל יחסית. האתגר הגדול הוא להגיע למצב שבו אתה מבין אפילו את האדם הכי משוגע בעולם ומשכנע אותו. בסופו של דבר, השכנוע הטוב ביותר נובע מתוך הבנה עמוקה של נקודת המבט של האחר, ולא מתוך ניסיון לכפות ...
להיות טיפש, להשתגע ולהרגיש טוב, לצאת מהשכל ולהיות מאושר, לא לפחד להיות טיפש, אולי אתה משוגע? לשאול שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, להשתגע מרצון, לא לפחד לא לדעת, אולי אני משוגע? איך לא להרגיש רע?
להיות טיפש, להשתגע ולהרגיש טוב, לצאת מהשכל ולהיות מאושר, לא לפחד להיות טיפש, אולי אתה משוגע? לשאול שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, להשתגע מרצון, לא לפחד לא לדעת, אולי אני משוגע? איך לא להרגיש רע?
... טיפש, להשתגע ולהרגיש טוב, לצאת מהשכל ולהיות מאושר, לא לפחד להיות טיפש, אולי אתה משוגע? לשאול שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, להשתגע מרצון, לא לפחד לא לדעת, אולי אני משוגע? איך לא להרגיש רע? למה אנשים מפחדים לחשוב שהם טיפשים או משוגעים? אליעד כהן מסביר שהסיבה העיקרית שבגללה אנשים מרגישים רע היא שהם מפחדים להיראות טיפשים או משוגעים בעיני עצמם או בעיני אחרים. הוא ... שמרגיש רע נוטה להתעקש על הנחות היסוד שלו ואינו מוכן לבדוק אותן, כיוון שהטלת ספק בהנחות אלו תציג אותו כטיפש או כמשוגע בעיני עצמו. לדוגמה, אדם שיש לו מחשבה ... טיפשיות, הוא מאפשר לעצמו מרחב חדש של התבוננות והסתכלות שונה על הסיטואציה. למה אנשים חוששים להודות בכך שאולי הם משוגעים? אליעד כהן מסביר כי אנשים מפחדים לחשוב או להודות בכך שאולי הם משוגעים, משום שזה מערער את הביטחון שלהם ... או יודעים על העולם. הוא מציג דוגמה של אדם המרגיש רע עקב איבוד כסף. אם האדם יסכים לשאול שאלות שנראות מטופשות או משוגעות כמו מי אמר שאיבדתי כסף? או מה זה ... מטיל ספק עמוק בתחושת הרע שלו. אך כדי לעשות זאת, הוא צריך להודות באפשרות שאולי ההיגיון שלו שגוי, ואולי הוא באמת משוגע . זהו דבר שרוב האנשים אינם מוכנים לעשות, כי אז הם צריכים להטיל ספק בכל מה שעשו כל חייהם עד כה. איך מוכנות לחשוב שאתה משוגע פותחת אפשרויות חדשות? לפי אליעד, ברגע שאדם מוכן לחשוב שהוא משוגע, הוא פותח לעצמו אפשרויות חדשות ... ספק בהנחות הבסיסיות שלהם, כי להטיל ספק נתפס אצלם כטיפשות. הוא מסביר שככל שאדם מוכן יותר לקבל את האפשרות שהוא משוגע, כך הוא נעשה חכם יותר באמת, משום שיש לו את האומץ לבדוק לעומק את כל ההנחות שלו. לפי אליעד, חוכמה אמיתית מגיעה דווקא מהיכולת להכיר בכך שאולי אתה טיפש או משוגע, ולהיות מסוגל לבחון מחדש את כל מה ... שלו להתמודד עם מצבים רגשיים שליליים בצורה אפקטיבית. לסיכום, אליעד כהן מציע לאנשים להיפתח לאפשרות להיות טיפשים או משוגעים, להעז לשאול שאלות טיפשיות, ובכך לשחרר את עצמם מהסבל הרגשי והקיבעון המחשבתי. איך לא לפחד להיראות טיפש? האם אני משוגע? איך להתמודד עם מחשבות שליליות? מה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משוגע, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משוגע, איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים, הכוונה אישית, מורה רוחני בתחום משוגע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4531 שניות - עכשיו 15_08_2025 השעה 23:05:18 - wesi1