אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מקובלים ✔הרצאת מבוא, צמצום, תורת הצמצום, תורת הקבלה, בריאת העולם, סוד האושר, סוד החיים, חיפוש האושר, חיפוש השלמות, תורת ההיפוכים, לימוד קבלה, שיעורים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:08:31הרצאת מבוא, צמצום, תורת הצמצום, תורת הקבלה, בריאת העולם, סוד האושר, סוד החיים, חיפוש האושר, חיפוש השלמות, תורת ההיפוכים, לימוד קבלה, שיעורים בקבלה, ללמוד קבלה
מהו צמצום לפי תורת הקבלה, ואיך הוא משפיע על חוויית החיים?

הצמצום, מושג מהקבלה, מתאר את המהלך שבו אלוהים, שהיה קיים לפני הבריאה כאין סוף, יצר חלל פנוי כדי לברוא את העולם. לצורך כך, אלוהים "צמצם" את עצמו, כלומר, הזיז את עצמו ממקום מסוים, ועשה מקום שבו אפשר היה לברוא את העולם. הצמצום עצמו הוא למעשה גבול שנוצר בין מה שיש למה שאין. כדי להבין צמצום, חייבים שני צדדים - אם יש רק דבר אחד, אין מקום לצמצום.

מה משמעות חוויית הצמצום בעיניים אנושיות?

לפי אליעד כהן, כל ישות במציאות חווה את הצמצום, כי המציאות כולה מורכבת ממערך של אפשרויות, שלפיהן כל דבר במציאות כולל יתרון וחיסרון. כל דבר שנמצא בעולם, אם נשמיט אותו, תיפגם המציאות כולה. כל פרט במציאות הוא חלק ממכלול וכולל חיסרון ויתרון גם יחד. אם אדם היה מבין מראש שאין שלמות מוחלטת, לא היה שואף לשנות את מצבו כל הזמן.

האם אפשר להגיע לשלמות בעולם המוחלט?

השלמות, אומר אליעד, אינה קיימת בעולם כפי שאנחנו מכירים אותו, שכן כל צמצום מביא עימו חיסרון. תהליך הצמצום הוא אינסופי, ולכן שלמות מוחלטת אינה ניתנת להשגה. אך האדם, למרות היעדר השלמות, מחפש אותה, והשאיפה הזו היא שמניעה אותו לפעול ולהתפתח. אם היה יודע שאין שלמות, אולי היה מפסיק לנסות לשנות את מצבו.

האם יש דרך להתמודד עם הצמצום?

רבי נחמן מברסלב מציע פתרון, שלפיו שלמות אמיתית מגיעה דרך התכללות באלוהים. שלמות אמיתית נמצאת רק במציאות האלוהית, ולא ניתן להגיע אליה כיצור אנושי. השאיפה לשלמות היא גם הכוח שמניע אותנו להתרפא מקונפליקטים פנימיים. כאשר אדם מבין את כל היתרונות והחסרונות של החיים, הוא עשוי למצוא שלום פנימי עם חיסרון המציאות.

כיצד חוויות הפכים יכולות להוביל לשלמות רגשית?

הבנת ההפכים היא מפתח חשוב בדרך לשלמות רגשית. כל דבר יש לו הפך, ויכולת לראות את כל הזוויות של דבר מסוים היא דרך להבין את מלוא התמונה ולהרגיש שלם עם המצב, גם אם לא השגת את מה שרצית. לדוגמה, אם אדם רוצה זוגיות, עליו להבין את כל ההפכים של הרגשות הקשורים לזה, כולל את ההיבטים של להיות לבד.

איך להשתחרר מהצמצום ולקבל את המציאות?

הדרך להשתחרר מהצמצום, לפי אליעד, היא בהבנה שבמציאות תמיד יש חיסרון ויתרון. כאשר אדם מפסיק להבחין בין יש ואין, טוב ורע, הוא משתחרר מהפיתוי של השאיפה לשלמות. ברגע שלא תהיה הבחנה בין טוב לרע, אדם יחווה את המציאות כפי שהיא, ללא שיפוטיות, וללא תחושת חיסרון. אדם כזה יוכל לחיות את חייו בשלום פנימי עם כל מה שמתרחש.

כיצד שיטת ההפכים עוזרת לשחרור פנימי?

שיטת ההפכים עוזרת לשחרור פנימי בכך שהיא מאפשרת לאדם להבין שאין דבר כזה מושלם. כל מחשבה או מצב שאדם חווה, יש לו גם הפך. על ידי תרגול שיטה זו, בה אדם בודק כל מחשבה שהוא בטוח בה, הוא לומד לראות את ההפכים שלה וכתוצאה מכך משתחרר מהצמצום. כך, הוא יכול להגיע למקום שבו הוא לא יודע מה הוא רוצה, ובכך משוחרר מהקונפליקטים הפנימיים שמונעים ממנו לחוות את המציאות באופן מלא.

האם אדם יכול להתאחד עם אלוהים?

לפי רבי נחמן, אם אדם מבין את מהות אלוהים, הוא יכול להתחבר לשלמות האלוהית, כיוון שמי שמבין את האלוהים, הופך להיות חלק ממנו. כאשר אדם משיג את ההתבוננות הזו, הוא מתחבר לאין סוף ולמציאות האלוהית, ומפסיק להרגיש את הצמצום כי הוא לא מבחין יותר בין יש לבין אין. בסופו של דבר, הוא מוצא שלמות פנימית אמיתית.
מהו צמצום לפי תורת הקבלה, ואיך הוא משפיע על חוויית החיים?

הצמצום, שמוזכר בתורת הקבלה, מתאר את הרעיון שבו אלוהים, שהיה לפני הבריאה אין סוף, יצר חלל פנוי כדי לברוא את העולם. לצורך זה, אלוהים צמצם את עצמו ויצר גבול, בכך שהזיז את עצמו מהמקום. הצמצום הוא למעשה גבול ביחס לדברים אחרים. אם יש רק דבר אחד, אין אפשרות לצמצם אותו, כי צמצום דורש שני צדדים.

מה משמעות חוויית הצמצום בעיניים אנושיות?

חוויית הצמצום נוגעת בחיסרון ויתרון. כל דבר שנמצא במציאות, כולל האדם, הוא למעשה צמצום, כי כדי לקיים מציאות חייבים להיות כל מיני אפשרויות שמתבטאות, ואלו יוצרים את היתרונות והחסרונות. כל פרט במציאות, אם נשמיט אותו, תיפגם המציאות כולה. לכן, אין דבר מושלם, וכל ישות קיימת מכילה יתרון וחיסרון גם יחד.

האם אפשר להגיע לשלמות בעולם המוחלט?

המציאות היא תהליך של צמצום אינסופי, כשכל צמצום מביא איתו גם חיסרון. ולכן, האדם כל הזמן מחפש את השלמות, חושב שיותר טוב יהיה לו אם ישיג דבר מה מסוים, אך למעשה השלמות אינה קיימת. אם אדם היה יודע מראש שאין שלמות, הוא לא היה מנסה לשנות כל הזמן את מצבו, כי היה מבין שאין מקום להשגת שלמות מוחלטת. אך השאיפה לשלמות, למרות שאין כזו, היא שמניעה אותנו לפעול ולהתפתח.

האם יש דרך להתמודד עם הצמצום?

רבי נחמן מברסלב הציע גישה בה שלמות אמיתית מגיעה רק דרך התכללות באלוהים. הוא טוען ששלמות היא חלק מהמציאות האלוהית, ולא ניתן להגיע אליה כיצור אנושי. אם אדם שואף לשלמות מוחלטת, עליו להבין את כל המורכבויות של החיים, כולל את כל היתרונות והחסרונות שמגיעים עם כל חוויה. על ידי הבנת השלם, אפשר לשחרר את הקונפליקטים שנוצרים ממציאות לא מושלמת.

כיצד חוויות הפכים יכולות להוביל לשלמות רגשית?

הבנת הפכים היא אחד הכלים המרכזיים בתהליך של חיבור לשלמות. כל דבר יש לו הפך, ואדם שלומד לראות את כל הזוויות של כל דבר, לא נשאר תקוע בהבנה חד - ממדית. לדוגמה, אם אדם רוצה זוגיות, הוא חייב להבין גם את הצדדים שבהם לא רוצה זוגיות, וגם את מהותו של המצב כשהוא לבד. ככל שהוא מבין את ההפכים ויודע איך להסתכל עליהם בצורה מאוזנת, הוא מצליח להרגיש שלם יותר עם מצבו, גם אם לא השיג את מה שרצה.

איך האדם יכול להשתחרר מהצמצום ולקבל את המציאות?

המפתח להשתחררות מהצמצום הוא בהבנה שבמציאות יש תמיד חיסרון ויתרון. ברגע שהאדם מצליח לא להפריד בין יש ואין, הוא משתחרר מהפיתוי של השאיפה לשלמות. כשאין הבחנה בין טוב ורע, אין יותר חיסרון, ואז האדם חווה את המציאות כפי שהיא, ללא שיפוטיות. אדם כזה לא ירגיש רע או טוב כלפי שום דבר, כי הוא חי בהבנה שאין הבדל מהותי בין כל האפשרויות.

איך שיטת ההפכים עוזרת לשחרור פנימי?

ההבנה של ההפכים מאפשרת לאדם להבין שאין דבר כזה מושלם. כל מחשבה שיש לו יש לה גם הפך, ואם הוא לא מצליח לראות את ההפך של כל מחשבה, הוא נשאר תקוע בצמצום. על האדם לתרגל שיטה בה הוא שואל את עצמו כל הזמן האם כל דבר שהוא בטוח בו, יכול להיות גם אחרת. כך, אם הוא מצליח לראות את כל הצורות של המחשבות והמצבים, הוא מתרגל לשחרור פנימי ולשלמות רגשית.

האם אדם יכול להתאחד עם אלוהים?

לפי רבי נחמן, אם אדם מצליח להבין את מהות אלוהים, הוא יכול להתחבר לשלמות אלוהית, כיוון שמי שמבין את האלוהים הופך להיות חלק ממנו. דרך ההבנה הזו, אדם מתאחד עם המציאות ומפסיק להרגיש את הצמצום, כי הוא לא מבחין יותר בין יש לבין אין. ברגע שאדם משיג את ההתבוננות הזו, הוא מוצא שלמות פנימית אמיתית.
שאלה: אבקש לדבר על חוויית הצמצום.

אליעד: יש מושג שנקרא צמצום, זה מושג מהקבלה, שנאמר, שאלוהים לפני הבריאה היה אין סוף, היה רק אלוהים, היה כל כך הרבה אלוהים שלא היה מקום לברוא את העולם.

וכדי לברוא את העולם אלוהים צמצם את עצמו, כאילו הזיז עצמו ימינה ושמאלה, ועשה חלל פנוי, ובתוך החלל הפנוי הוא ברא את העולם.

זה מה שמסופר בקבלה, אף אחד לא יודע, למה צמצם, איך צמצם? אלו שאלות אחרות.

עכשיו, מה הרעיון של הצמצום? צמצום זה גבול.

צמצום זה ביחס למשהו אחר, כדי שתוכל לצמצם צריך שניים. אם יש רק דבר אחד אז אין אפשרות לצמצם.

כול האינטרקציות כאן הם צמצומים של זמן מקום וצורה.

למשל אומרים לאדם תשתוק והוא מתרגז, מדוע? כי כאשר אמרת לו לשתוק, אז צמצמת אותו. למעשה גרמת לו להרגיש מוגבל, סוג של נכה.

ילד קטן שנולד, הוא לא מצומצם כמו אדם בוגר, למה? כי המחשבה שלו עדיין לא מקובעת לשום דבר, המוח עדיין לא הוגדר, וגם טוב ורע עוד לא הוגדר. אבל הילד לא נולד חופשי לגמרי.

כול תהליך הגדילה של הילד, זה תהליך הצמצום. ההורים מלמדים אותו, זה מותר וזה אסור, חיים לפי הגדרות.

ואז הילד מתמרד, למה? כי הוא רוצה חופש, אך מצד שני, הילד לא רוצה רק חופש, כי חופש זה גם בעיה, למה? כי בחופש אין משמעות, ולכן הוא גם מחפש שיגידו לו מה לעשות והוא גם לא מחפש שיגידו לו מה לעשות.

שאלה: למה?

אליעד: כי משמעות זה ביחס למשהו.

האמת היא שזה לא נכון שהילד נולד חופשי ואחר הוא נעשה מצומצם. אלא זה שהאדם קיים, זוהי כבר חוויה של צמצום. עצם זה שהאדם קיים, אני קיים, אני זה צמצום.

מה זה אני? כשאתה אומר אני, זה צמצום של מה שלא אני.

ברגע שאתה קיים, זה אומר שיש משהו שאתה גם לא.

לכן חוויית הצמצום מתחילה ברגע שאתה קיים. ומה היא חוויית צמצום? זוהי חוויית חיסרון ויתרון.

מה זה אומר? שכול דבר שקיים יש לו יתרון יחסי, כל דבר שקיים יש בו משהו שאין בדבר אחר. המציאות מכילה בתוכה אין סוף צמצומים

המציאות מחולקת לאין סוף ישויות שונות שביחד מרכיבות מציאות אחת, ובכל ישות יש יתרונות יחסיים, למה? כי אם אנחנו נשמיט דבר אחד מתוך המציאות, לא תהיה מציאות למשל, כי המציאות היא סך כל האפשרויות.

בפועל המציאות היא סך כל האפשרויות האפשריות, ומתוכם חלק מתבטא וחלק לא מתבטא. אין אפשרות שיכולה לא להיות אפשרית. לכל אפשרות יש משמעות, היא חלק מהמיכלול.

השלמות צריכה להכיל הכל, אם היא לא תכלול משהו אז היא כבר לא מושלמת.

מאחר והשלמות מכילה את כל הצמצומים, אז בכל צמצום יש יתרון יחסי כל שהוא.

אז אם אתה קיים, אז בכל דבר יש גם חיסרון כל שהוא, כי אתה אף פעם לא סך הכל.

למשל אם אתה בים, אתה לא במדבר, ויש יתרונות לים ויש יתרונות למדבר. ואם תהיה גם בים וגם במדבר, יש לזה חיסרון שאתה לא רק בים.

אין שום צורה שהיא מושלמת.

כול המשחק של הבן אדם בחיים, זה משחק של כאילו, למה? כי בחיים אתה כאילו מחפש דבר מושלם. אם היית מראש יודע שלא משנה מה תעשה, תמיד תשאר בעיה, לא היית מתאמץ לשנות.

אז למה האדם בכל זאת מתאמץ? כמו למשל עובד, כי הוא מדמיין שככול שיהיה לו יותר, הוא יתקרב יותר לשלמות.

יש מיתוס בראש שאתה שואף להיות כמה שיותר מאושר, אתה שואף לשלמות, אבל אין שלמות, אתה לא יכול להגיע לשלמות, כי היא לא קיימת.

אבל אם תדע מראש שהיא לא קיימת, אז לא תנסה להשיג אותה, ואז לא תעשה שום דבר.

ולכן כל המשחק פה הוא, שאני רוצה להגיע לשלמות, למרות שהיא לא קיימת. ואז למשל אתה מתחתן ומחפש שלמות, ואז אתה מגלה שזה לא מושלם, או כל מטרה אחרת.

ולפעמים רע לך יותר ממקודם, למה. כי מקודם חשבת שאולי אם יהיה לי, אהיה קרוב לשלמות ועכשיו גם יש לך את זה וזה רע, אז זה יותר גרוע, כי המיתוס על השלמות יתנפץ.

ומצד שני, אם האדם היה בטוח שאין שלמות, אז הוא לא היה מחפש שלמות, אז הוא היה כבר בשלמות.

עכשיו השאלה היא, לאחר שהבנת שבכל דבר יש חיסרון, איך תהיה שלם עם החיסרון?

ואז אתה הולך לכל מיני סדנאות ומלמדים אותך כל מיני שיטות, אך הבעיה היא שאתה לא יכול דרך השיטות להיות שלם בלב שלם, אתה יכול להיות שלם עם המציאות אך לא במאה אחוז.

אז השאלה היא איך להיות שלם באמת ובלב שלם בשלמות?

ופה נכנס לתמונה רבי נחמן מברסלב שאמר, אני חי חיים טובים שאין בהם שום חיסרון, בשלמות שאין שלמות אחריה. והמשיך ואמר, שלמות יש רק לשם יתברך, ובלעדיו הכל חסרים.

וזה אומר שאם אתה לא אלוהים, לא תהיה באמת מרוצה.

והוא ממשיך ואומר, שמי שנכלל בו, אם האדם הופך לאלוהים, יש לו שלמות כמו לאלוהים.

שאלה: האם האדם לא המציאות?

אליעד: האדם חלק מהמציאות, וברגע שהוא אומר, מה איתי? מתחיל להיות בלגן. למשל אלוהים ברא את העולם בשביל עצמו, ופתאום קם אדם ואומר, רגע רגע, אני רוצה שתזיז את זה שמאלה. מה האדם קופץ, מי הוא בכלל?

זה כמו שמסדרים את הבית, ופתאום הרגל של השולחן אומרת אני רוצה שהקיר יזוז שמאלה.

שאלה: זה שאמרת שאלוהים ברא את העולם בשבילו, לא מסתדר לי.

אליעד: הכוונה הייתה להבהיר שבעולם יש אין סוף צורות, ויש צורה אחת שקופצת ואומרת, אני רוצה שהדבר יהיה אחרת.

שאלה: זה שאתה רוצה שהצורה תהיה אחרת זה השלמות.

אליעד: נכון, אך השאלה היא, האם אתה מבינה זאת כאשר את רוצה שהצורה תהיה אחרת?

למשל מישהו גונב לך את האופנוע, יש שני צורות להסתכל על זה, האחד - זה חלק מהסרט, וגם זה שאני צועקת עליו זה חלק מהסרט.

השני - למה הוא גנב לי את האופנוע, אני רוצה שישאר פה, כאילו נכנסת יותר מדי לדמות של השחקן. את באמת חושבת שזה משנה היכן האופנוע יהיה. ואז אומרים לך את מפריעה לסרט, זה התפקיד שלו לגנוב את האופנוע.

אני אחדד זאת שוב, ברגע שיש תחושה של אני, אוטומטית אתה חייב להרגיש חיסרון. אין שום אפשרות בעולם שהאדם ירגיש ששום דבר לא חסר לו.

ומה האדם עושה כדי להרגיש שלא חסר לו? היא מתחיל לאסוף עוד ועוד ועוד כדי להרגיש כמה שיותר גדול. אך הרשימה כל כך ארוכה שכמה שתאסוף, תמיד תרגיש שחסר לך.

עכשיו השאלה היא, מה עושים עם החיסרון הזה ואיך מתפטרים ממנו?

אז לפני שנדבר איך מתפטרים מהחיסרון, בואו נראה מה טוב בחיסרון. כי אם אין טוב בחיסרון, אז למה שאני אדבר? ומצד שני, מי אמר, אולי בלי חיסרון אני מדבר?

בכל מקרה, בזכות החיסרון יש חיים. אם אדם יגיע למצב שאין לו כל חיסרון באותו רגע הוא הפך לכלום. אם אדם מגיע למצב שהוא מרוצה במאה אחוז מהמציאות באותו רגע הוא נעלם.

להגיע למאה אחוז שלמות אולי זה טוב, אבל אין לך יותר את הצמצומים. זה טוב ורע.

בהנחה שהאדם רוצה לגוון, ובא לו לחוות שלמות, מה עושים? אז רבי נחמן אמר, מי שנכלל באלוהים יש לו שלמות, מה זה אומר? אם תקפוץ לתוך אלוהים תהיה בשלמות, ואיך? על ידי הדעת אותו יתברך, אם תדע את אלוהים תהפוך להיות אלוהים, כי אם תדע מה הוא, תהיה הוא.

עכשיו מה זה אומר בצורה פרקטית?

כול הנושא של יתרונות וחסרונות שייך לעולם היחסי, שבו אני מפריד בין מה שיש למה שאין.

אז לפי ההיגיון, אם אני אפסיק להפריד בין מה שיש לבין מה שאין, אז אני אפסיק להבחין בין יתרון לחיסרון, ואז יגמר בעצם המשחק של היתרון והחיסרון.

ופה נכנס הסיפור של ההפכים. אם התודעה שלי מבחינה בין מה שיש לבין מה שאין, אז תמיד יש חיסרון ויתרון. ואם היא לא מבדילה בין יש לאין, אין יותר יתרון וחיסרון ונגמר המשחק. אתה קיים בלי לדעת שאתה קיים ואתה חווה שלמות. כל כך טוב שאתה לא יודע שטוב.

שאלה: מה זה שווה?

אליעד: לא שווה, אז תשארי פה. מה את מעדיפה, להיות שבעה במאה אחוז בלי לדעת את זה, או לדעת שאת קצת רעבה ושבעה?

שאלה: אני רוצה לגוון.

אליעד: אז תגווני, אני מסביר לך איך לגוון.

השאלה עכשיו, שאם אני אהיה שבעה במאה אחוז, מה יגרום לי לרצות להיות רעבה? זה סיפור אחר.

איך מתחבר לכאן סיפור ההפכים? מה הוא אומר? שמי שרוצה להגיע לשלמות ריגשית, צריך להתחיל להפעיל את גלגלי המוח בנושא של הפכים.

מה זה אומר? לכל דבר יש הפך, המשלים של הדבר זה ההפך שלו.

לדוגמה, אני רוצה להיות בריא, יש לו שני הפכים, אני רוצה לא להיות בריא או אני לא רוצה להיות בריא.

אני רוצה שיהיה לי, אני לא רוצה שיהיה לי, אני רוצה שלא יהיה לי.

אני רוצה זוגיות, אני לא רוצה זוגיות, אני רוצה בלי זוגיות. אלו שלוש קצוות.

האדם בחייו חווה את אחד הצדדים של המטבע, ואז הוא נעול רק על אני רוצה או אני לא רוצה. ואז הוא נמצא בעולם של יש ואין, של טוב ורע, ואז תמיד יש לו חיסרון.

ומכאן מי שרוצה להגיע לשלמות, צריך להגיע למצב שהוא לא ידע מה הוא רוצה, ואם אתה לא יודע מה אתה רוצה אז הכל כרצונך.

אם אני שואל מישהו, מה אתה רוצה? והוא לא יודע, באמת לא יודע, אז האם חסר לו משהו?

שאלה: איזה סוג של לא יודע?

אליעד: לא יודע האמיתי. כי יש אחד שיגיד אני לא יודע מה אני רוצה, אבל בתוכו הוא כן רוצה.

יש אחד שלא אכפת לו מה קורה, הוא לא יודע כלום, אין לו דיעה. אם אדם מגיע למצב שאין לו דיעה, אז אין לו שיפוטיות, אז הוא לא מרגיש רע או טוב, אבל הוא מבחינתו בשלמות, הוא שלם עם כל מה שקורה, אין לו התנגדות ואין לו קונפליקט.

ואיך אדם יכול להגיע למצב שהוא לא יודע באמת? על ידי התירגול של שיטת ההפכים. שכול דבר שאתה חושב שהוא נכון, בעזרת המוח לבדוק למה הוא נכון רק באופן יחסי, ולראות גם את שאר הזוויות שלו.

לדוגמה, אני בטוח שלגור ליד הים זה טוב. ועכשיו צריך להפוך את זה, למה לגור על יד הים זה לא טוב ולא רע, ולמה אני בטוח שלגור על יד הים זה רע.

אם אדם מצליח להביא את עצמו למצב, שכול מחשבה שעולה לו בראש, הוא מבין למה זה טוב, למה זה רע, ולמה זה לא משנה, כל מחשבה, זה למעשה הכפתור של לצאת החוצה מהמשחק.

אני טוען שבעולם היחסי שלנו, אנחנו פועלים אינסטינקטיבית לפי דפוסים שמוגדרים כמחויבים.

למשל אתה לא עובר דרך קיר, וזאת נקראת חוויית צמצום.

שאלה: מחויב שלא עוברים דרך קיר.

אליעד: את למעשה אומרת שיש חוויית צמצום שאין לה ההפך. כמו, קיר לא עוברים, האם אין אפשרות להפוך את זה?

פה נכנס הסיפור של המוח, כי יש רמות של אמת. יש אמת שאני רואה אותה, כמו אני רואה שיש פה כיסא.

יש אמת שהיא פנימית, כמו אני כועס על מישהו, אני מרגיש את זה בתוכי.

או אמת, שאני יודע שיש למטה רכב, אני לא רואה אותו, רק שומע ומפרש.

ולמשל אני מנחש שבסין יש סינים, אני לא רואה ולא שומע, זאת אמת יותר נמוכה.

כול דרגת אמת יוצרת מחויבות מסויימת, כאשר החושים מעבירים אינפורמציה, ואני מקבל זאת כאמיתי, באותו רגע נכנסתי לחוויית צמצום ואיני יכול לעבור דרך קיר.

כדי לפרוץ את המחסום של החוויה של לעבור דרך קיר, אתה בעצם צריך להטיל ספק בחושים. כי מי אומר לי שאני לא יכול לעבור דרך הקיר? החושים.

מה זה חושים, שאומרים לי שכאן יש כסא ולא פיל, - זוהי חוויית צמצום. אבל אם האדם מטיל ספק בחושים, שהוא מגיע למצב שכאשר המוח שלו אומר לו שיש כאן כיסא, זוהי המלצה בלבד, ואולי מבחינתו אין כיסא, זה סוג של התבוננות מאוד עמוקה, שאז אפילו אם אתה רואה כיסא, אתה אומר, אז מה אם המוח אומר שיש פה כיסא, אולי לא. ואם אתה חווה את זה, אז אתה בפחות צמצום, ואפילו עבורך אין קיר. אבל עדיין יש לך צמצום, של אני קיים, ואני רוצה, ואם אתה נכנס למקום יותר עמוק, אתה מגיע למצב שאתה לא יודע אם אתה רוצה או לא רוצה.

מה שאני רוצה להגיד שהדברים האלו מתחילים בהיפוכים הרגילים.

לדוגמה, אדם רואה תמונה ובעיניו היא יפה, ואם הוא לא מצליח לראות שהתמונה גם מכוערת, אז אין מצב בעולם שהוא יראה את ההפך של החושים שלו.

לכן התירגולת מתחילה בדברים בסיסיים.

לדוגמה, את אוכלת משהו טעים, ואז לשאול, האם אני באמת רוצה את האוכל הטעים הזה, ואולי אני לא רוצה את האוכל הזה?

למשל בבוקר את הולכת לעבוד, ורע לך מזה, אז את צריכה לנסות לראות גם שטוב לך מזה, וגם לא אכפת לך.

ולאט לאט את מתחילה להמריא למעלה.

האמונות שאדם מאמין, אלו החוטים שנותנים לו אחיזה בקרקע. כשהאדם מעלה את הרף של האמת, אז הדברים היחסיים מתחילים לאבד משמעות עבורו. ואז מרגישים סוג של ניתוק.

ואז מגיעים למקום שהמוח שלך לא מבדיל בין שום דבר לשום דבר, לא מבדיל בין מה שיש לבין מה שאין, ואז ממילא יש אפס אחוז שיפוטיות, ואז אין אני ולא אני, וכשאין אני, אין שום חיסרון.

אתה בעצם מתאחד עם המציאות, כפי מה שהיא.

בסוף האדם צריך גם להרגיש את זה. אי אפשר להבין ולא להרגיש, או להרגיש בלי להבין.

הטענה שלי אומרת שככול שאתה מבין יותר כך אתה מרגיש יותר. ההבנה משנה את החוויה. אנשים שיש להם פיצול אישיות, יש אצלם הבדל בין מה שהם מבינים לבין מה שהם מרגישים.

אני טוען שאם האדם מתחיל לתרגל בצורה רצינית, אז ההבנה שלו משתנה וגם הרגשות שלו מתחילות להשתנות.

מה לדוגמה את רוצה ואין לך.

שאלה: כסף.

אליעד: או קי, יש חוויה של, אין לי בכלל כסף ואני רוצה שרק יהיה לי כסף. זה הקיצון.

את שניהם אפשר לאזן, במקום, אין לי כסף, למשל היתרה שלך בבנק אפס ואין לך כסף, אז איך אפשר להגיד שיש לך כסף?

את שואלת מה המטרה של הכסף? כדי שאקנה איתו דברים. אבל דברים יש לי. או בשביל מה אני צריכה כסף? בשביל תרופות, אבל אני לא צריכה תרופות, אז למעשה יש לי כסף לתרופות.

למשל למה אני רוצה לעבור את הקיר? כי אני רוצה את מה שיש שם. ולמה אני רוצה את מה שיש שם? כדי שיהיה לי טוב בראש. אבל כבר טוב לי בראש, ולכן זה כאילו עברתי את הקיר, זה להסתכל על המהות.

זה עניין של מהות וצורה. ועושים זאת באמצעות הבנת המנגנון שבתוכך.

כשעולות בך מחשבות של, יש לי או אין לי, את צריכה בעצם להתבונן מה קורה לך בראש מאחורה, לנסות לנתח את החוויה ולנסות לראות את זה בפרופורציה נכונה.

זה לא רק יש לי ולא רק אין לי.

האם את יכולה להזדהות עם המחשבה שאת לא רוצה כסף, ולא אכפת לך אם יהיה לך כסף? כן, אז זה סוג של איזון.

אנחנו נמצאים בעולם של צמצומים, ככול שאתה יותר בטוח שאתה חייב לאכול ארוחה בוקר, ככה אתה יותר מפחד מזה שיום אחד לא תוכל לאכול ארוחת בוקר. ולכן אתה חייב לשחרר את המחשבה שאומרת שאתה חייב לאכול. איך אתה משחרר את המחשבה הזאת? על ידי שאתה לוקח את המחשבה שאומרת, אני חייב לאכול, למחשבה הזאת יש שורשים גדולים ביותר, אז צריך לקחת את הפטיש ולהתחיל לתת מכות.

איך עושים זאת? שואלים, למה? מי אמר? למה אני חייב לאכול? ואז החייב כבר לא חייב.

למשל, את חייבת להרגיש טוב, אז מה גזר הדין? שאת מפחדת להרגיש רע. אז אם את לא רוצה לפחד להרגיש רע, את צריכה לבדוק את המחשבה שאומרת שאת חייבת להרגיש טוב ולשחרר.

ככול שאתה יותר בטוח שאתה חייב להרגיש טוב, ככה אתה גורם לעצמך להרגיש יותר רע כאשר המציאות לא כרצונך.

כי אם אני קם בבוקר, ולא אכפת לי להרגיש רע, אז אם יקרה לי משהו רע, אז זה לא נורא.

אבל אם אתה אומר שאתה חייב שהחיים שלך יהיו מושלמים, אז כל פיפס קטן מפיל אותך.

שאלה: הדרך שלך דומה לדרך של ביירון קייטי.

אליעד: מה שחסר בדרך של ביירון קייטי זה את ההפך המוחלט.

לדוגמה, אני כועסת עליו, אני לא כועסת עליו, ולא חשוב לי אם אני כועסת או לא - אני מנסה להביא את האדם שהוא יזדהה עם כל המחשבות האפשריות.

שהוא יוכל לא רק לא לסבול מזה שכואב לו, אלא גם ליהנות מזה כואב לו.

שאין אפילו מחשבה אחת בעולם שאתה לא מסוגל להזדהות איתה.

כול הדברים הכי חכמים בעולם, כל מחלות הנפש הכי אכזריות הם חלק מהשלם, אם יש מחשבה אחת אפילו שאת לא מוכנה לחשוב אותה, את בעצם יוצאת מאיזון. הרעיון הוא שתהיה מסוגל לשרוד כל חוויה אפשרית.

כול מחשבה לחבק אותה ולרצות אותה וגם לתת לה בעיטה ולהעיף אותה.

אתה גם מסוגל להתאכזר לעצמך וליהנות מזה, וגם מסוגל לרחם על עצמך ולסבול מזה.

שאלה: זה מסוכן.

אליעד: אני מסכים שזה מסוכן, אבל רק אם אתה נאחז בצד אחד יותר מאשר בצד השני.

שאלה: ואיך אתה יודע שאתה באיזון?

אליעד: איזון פירושו, כמה הלב שלך שלם עם המציאות. אם את הולכת ברחוב ומישהו מרביץ לך, ואת חווה זאת כמשהו כללי, ואת גם מרביצה לו, וגם חווה זאת כמשהו כללי, אז את באיזון. את גם מקבלת את זה וגם מתנגדת לזה, אבל את גם מקבלת את זה שאת מתנגדת לזה. ואז את יכולה לבחור.

שאלה: אך גם הדרך שאתה מציע מכניסה לקונפליקט.

אליעד: נכון, האמת היא שמה שאני מסביר זה אחד הדברים הכי מפחידים שיש בעולם. כי אם אתה עושה את זה ברצינות, אתה מתחיל לפחד שאתה הולך להכנס בקיר. כאן את צריכה לשחרר לגמרי, זה אפס אחוז שליטה.

כאשר האדם מתחיל לקחת דברים שהוא בטוח בהם, ומטיל בהם ספק, האדם מתחיל לחשוב שהוא מתחיל להשתגע או לצאת מדעתו והפחד היותר גדול זה הפחד למות והפחד להפסיק להיות קיים.

זה מגיע לרמת שיגעון שאתה אפילו לא יודע באם אתה קיים. ומצד שני, אם אתה לא מפחד והולך עד הסוף, אז אתה סוגר את הנושא.

רבי נחמן אמר, שאם אדם רוצה להכלל באין סוף, הוא צריך להגיע למצב שבו הוא מבטל את רגשותיו וגם לא מרגיש את החומר ואת הגוף. ואפילו אתה לא מרגיש שאתה קיים, ואז אתה הופך להיות אלוהים. את הופכת להיות אלוהים על אמת. כשאין אני בכלל, אז אתה כבר כלום, ואז אתה הופך להיות המקורי, אתה חוזר להיות מה שהיית לפני שהיית.

שאלה: האם זה אפשרי?

אליעד: כן אפשרי, ומה שהאדם באמת רוצה זה להיות משוחרר במאה אחוז, פעם אחת להיות מרוצה בלב שלם. רגע אחד לעמוד מול המציאות ולא להתלונן על שום תלונה.

זה לצאת מהגבול של עצמך, כי הגבול הכי גדול זה עצמך.
פסיכיאטריה להבדיל למה זה רע שום חיסרון בעיות נפשיות לפי רבי נחמן טיפול בהפרעה נפשית לא שווה להשיג טענות יתרונות מול חסרונות אושר בריאת העולם היפוך היפוכים העולם הצמצום הקבלה הרצאת מבוא השלמות חיים חיפוש חיפוש אושר חיפוש האושר חיפוש השלמות חיפוש שלמות יהדות תורה מצוות אלוהים לימוד לימוד קבלה ללמוד ללמוד קבלה למידה מבוא מקובלים סוד סוד האושר סוד החיים סודות עולם צמצום קבלה שיעורים שיעורים בקבלה שלמות תורה תורת ההיפוכים תורת הצמצום תורת הקבלה
מקובלים, קבלה, תורת הקבלה, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, אילו ידעתיו הייתיו, משה רבנו, התורה היהודית, השכל פגום
מקובלים, קבלה, תורת הקבלה, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, אילו ידעתיו הייתיו, משה רבנו, התורה היהודית, השכל פגום
מקובלים, קבלה, תורת הקבלה, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, אילו ידעתיו הייתיו, משה רבנו, התורה היהודית, השכל פגום האם המקובלים באמת מבינים את המציאות באופן מוחלט? אליעד כהן פותח בהסבר עמוק על טענותיהם של המקובלים בקשר להבנת המציאות. הוא מציין שכל מקובל, החל מאדם הראשון ועד ימינו, טוען שדבריו מבוססים אך ורק על השגה ישירה. כלומר, אם מקובל כותב או מלמד משהו, הוא טוען שהוא הגיע להבנה הזאת דרך ראייה פנימית ישירה ולא מתוך מחשבות תיאורטיות בלבד. אליעד מתייחס לטענה זו בצורה ביקורתית ומציין שגם אם הוא מאמין בכנותם של המקובלים, עצם המנגנון שבו הם השתמשו כדי להגיע להשגות שלהם הוא פגום, ולכן ההשגות עצמן אינן ... מה הוא חשב לפני הבריאה. לכן, כל ניסיון שלנו להבין את האמת המוחלטת של המציאות הוא תמיד חסר ופגום. האם המקובלים טועים כשהם טוענים להשגה של אמת מוחלטת? אליעד מציג עמדה שהמקובלים עצמם מודים שלעולם לא ניתן להבין את המציאות באופן מוחלט. לטענתו, ברגע שהמקובלים מודים שיש דברים שאינם ניתנים להבנה, הם למעשה מעידים על כך שכל ההבנות שלהם עלולות ... עד הסוף. כך, כל עוד לא ראית את סוף הדברים, את המוחלט, אינך יכול להיות בטוח בשום דבר. האם ניתן להוכיח שמקובל יודע יותר טוב מאדם רגיל? אליעד מסביר שאין הבדל עקרוני בין מקובל לבין כלב נובח, מאחר ושניהם מופעלים על ידי אלוהים. ההבדל הוא רק בפרשנות שלנו. אליעד מסביר שהסיבה שאנשים מחשיבים מקובלים ליותר חכמים מכלב, היא רק בגלל תפיסת המציאות המוטעית שלנו. בפועל, מבחינת האין - סוף, אין שום הבדל בין מקובל, כלב או אפילו פרח. מה משמעות הטענה שכולנו טועים במידה שווה? אליעד מסביר שמנקודת מבט שבה קיים רק אלוהים ואין שום הבדל בין לפני הבריאה לאחריה, כולנו טועים באותה מידה. הטעות של המקובלים אינה גדולה יותר או קטנה יותר מטעות של כל אדם אחר. גם המקובלים, למרות כל חוכמתם, אינם יכולים באמת להבין את אלוהים באופן מוחלט. האם כדאי ללמוד קבלה למרות שאי אפשר להגיע למוחלטות? אליעד טוען שלימוד קבלה הוא טוב בדיוק כמו לימוד כל דבר אחר, כל עוד הוא מקדם אותך לאיזושהי מטרה אישית. הוא מציין שאין משמעות מוחלטת לכך שהמקובלים הם חכמים או לא, משום שהשאלה החשובה באמת היא מה אתה מחפש להשיג מהלימוד. אם לימוד מסוים גורם לך להרגיש טוב או להתקדם, אז זה טוב עבורך, גם אם אינו מביא אותך למוחלטות. כיצד לדעת אם המקובלים צודקים או טועים? אליעד מדגיש שאתה לא יכול לסמוך באופן מוחלט על שום מקור חיצוני, כי ... ולהיות מודע לכך שהבנת המציאות שלך היא תמיד יחסית ומוגבלת. לסיכום: אליעד מציג עמדה ביקורתית כלפי המקובלים, תוך שהוא מכבד את הכנות שלהם אך מדגיש את המוגבלות המהותית של התודעה האנושית. הוא מבהיר שאף אדם, גם המקובל הגדול ביותר, אינו יכול לטעון להבנה מוחלטת של המציאות או של אלוהים. הוא ממליץ להישאר ... מוחלטת עד שלא תחווה את המציאות בעצמך כאלוהים. האם אפשר להבין את אלוהים? האם השכל האנושי מוגבל? האם המקובלים טועים? למה ללמוד קבלה? מה חשב אלוהים לפני בריאת העולם? ...
כתבי בעל הסולם, הרב יהודה לייב אשלג, הקדמה לספר הזוהר, קבלה, לימוד קבלה, מקובלים, תורת הקבלה
... בעל הסולם, הרב יהודה לייב אשלג, הקדמה לספר הזוהר, קבלה, לימוד קבלה, מקובלים, תורת הקבלה מה המשמעות של הקדמה לספר הזוהר מאת בעל הסולם? הטקסט הקדמה לספר הזוהר שנכתב על ידי הרב יהודה לייב אשלג, הידוע כבעל הסולם, עוסק בהבהרת שאלות מהותיות בפילוסופיה היהודית ובקבלה. בעל הסולם פותח ואומר שבהקדמה זו הוא רוצה להבהיר נושאים שכולם מתעסקים בהם, נושאים שכבר נשפך עליהם דיו רב ... כמו מהות הבורא, תכלית הבריאה, וכדומה. לכן, לדעתו, התורה המקורית לא עסקה כלל בשאלות מסוג זה. אליעד טוען שהמקובלים המאוחרים יצרו קשר בין התורה לבין נושאים פילוסופיים, אך התורה עצמה לא מכילה דיון מפורש בהם. האם כתבי בעל הסולם הם קבלה או פילוסופיה? אליעד מדגיש שהטקסטים של בעל הסולם הם בעיקר פילוסופיה ולא קבלה מסורתית, משום שהם מעלים שאלות לוגיות - פילוסופיות שאין להם קשר ישיר לטקסט המקורי של ספר הזוהר או לתורה עצמה. ... מהי מהות המציאות? מה תפקיד האדם בעולם? מדוע יש סבל בעולם? האם אלוהים הוא טוב מוחלט? מהי תכלית הבריאה לפי הקבלה? ...
קבלה, מושגים בקבלה, לימוד קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הסוד, מיסטיקה, חכמת הקבלה, מקובלים, משה רבנו, אברהם אבינו
קבלה, מושגים בקבלה, לימוד קבלה , לימוד ספר הזוהר, תורת הסוד, מיסטיקה, חכמת הקבלה, מקובלים, משה רבנו, אברהם אבינו למה אליעד לא מתעסק עם מושגי הקבלה כמו ארבעת העולמות והספירות? אליעד מתייחס לשאלות על מושגים בקבלה כמו ארבעת העולמות (אצילות, בריאה, יצירה, עשייה) והספירות (כגון כתר, נצח, הוד). הוא מסביר שבקבלה, ובדתות שונות בכלל, קיימת חלוקה של המציאות או התודעה לקטגוריות שונות, שמטרתן העיקרית היא להעביר מסר מסוים. כל מושג, כמו ארבעת ... (למשל, כמה משקל הוא הרים), במושגי הקבלה אין מדד אובייקטיבי אמיתי. אף אחד לא יכול להחליט באופן מוחלט אם אתה נמצא בבריאה של העשייה או בעשייה של הבריאה. לכן, לדעת אליעד, ... מהו הרעיון האמיתי מאחורי מושגים בקבלה לפי אליעד? אליעד מסביר שהמושגים הקבליים עצמם אינם החשובים, אלא הרעיונות שהם באים להעביר. הוא משווה זאת לפירמידה או למבנה של ... בצורות שונות בדתות ובתורות אחרות. מדוע תורת הקבלה כתובה בשפה ארמית? אליעד מסביר כי כתבי הקבלה, כמו גם התלמוד הבבלי והזוהר, כתובים בארמית פשוט כי זו הייתה השפה שבה דיברו בזמן שנכתבו. אין סיבה מיסטית או עמוקה לכך. זו ... להבין? מה המשמעות של ארבעת העולמות בקבלה? האם יש תועלת במנטרות ובצירופי אותיות? למה הזוהר כתוב בארמית? איך ללמוד נכון את תורת הקבלה? מה המשמעות האמיתית של ספירות בקבלה?
תורת הקבלה ומהותה, רבנים מקובלים, עולמות עליונים, שיטות רוחניות, הדרך של אליעד כהן, תרגול רוחני, בעל הסולם, הסוד של המציאות, לימוד חכמת הקבלה, לימודי קבלה, שיעורי קבלה
תורת הקבלה ומהותה, רבנים מקובלים, עולמות עליונים, שיטות רוחניות, הדרך של אליעד כהן, תרגול רוחני, בעל הסולם, הסוד של המציאות, לימוד חכמת הקבלה, לימודי קבלה, שיעורי קבלה מה ההבדל בין הדרך של אליעד כהן לקבלה? הסיכום שלפניכם מציג בהרחבה את ההבדלים בין חכמת הקבלה ובין הדרך הרוחנית שאליעד כהן מציג. המטרה המרכזית היא לספק הבנה מלאה, מפורטת ומעמיקה, כזו שתוכל להחליף צפייה בהרצאה עצמה. אליעד פותח בשאלה ... רוחניות שונות, כמו בודהיזם או קבלה, הוא בשאלה אם האדם יכול להתחבר לפרספקטיבה הגבוהה ביותר, שבה אין זמן, מקום ותנועה. הגישה של אליעד מאפשרת לאדם להתחבר כבר עכשיו לתודעה הגבוהה ... מה החסרונות שאליעד רואה בחכמת הקבלה? אליעד מתאר את החיסרון העיקרי בחכמת הקבלה: חוסר ההתחייבות לתוצאה מוחלטת של הצלחה. הוא מציין שגם רבנים גדולים כמו בעל הסולם לא יכולים להתחייב שהאדם יגיע בהכרח לשלמות. לעומת זאת, ... לאהבה אינסופית? מה ההבדל בין קבלה לדרך של אליעד? איך אפשר ליהנות מסבל? מהו סוד המציאות לפי אליעד כהן? האם קיימים עולמות עליונים? כיצד להשיג אחדות מוחלטת עם המציאות? ...
לסמוך רק על עצמך, דבר בשם עצמך, איך לבחור יועץ? 2 סוגים של יועצים, סוגים של מנטורים, עצות של אחרים, ציטוטים של אנשים, עצות בשם אחרים, חכמת הקבלה, שיטת NLP, טוני רובינס, חכמת חזל, שרלטנים רוחניים, תקשור, חכמת המקובלים
לסמוך רק על עצמך, דבר בשם עצמך, איך לבחור יועץ? 2 סוגים של יועצים, סוגים של מנטורים, עצות של אחרים, ציטוטים של אנשים, עצות בשם אחרים, חכמת הקבלה, שיטת NLP, טוני רובינס, חכמת חזל, שרלטנים רוחניים, תקשור, חכמת המקובלים
... של אחרים, ציטוטים של אנשים, עצות בשם אחרים, חכמת הקבלה, שיטת NLP, טוני רובינס, חכמת חזל, שרלטנים רוחניים, תקשור, חכמת המקובלים מהי הדרך האמיתית לתת עצות? ... דמויות פופולריות כמו טוני רובינס, חכמינו, או מקובלים , ומציגים את דעתם כמשהו ... ציטוטים ושיטות מבוססות על סמכות חיצונית, כגון קבלה, תורה, או גורו מפורסם, נובע ... למגע עם דמויות עליונות, כמו חוצנים, אלוהים או מקובלים. זאת משום שמי שמסתתר מאחורי ... יש כאלה שממליצים על פעולות לפי שיטת ה - NLP, לפי הקבלה, לפי חוצנים, לפי אלוהים, ... מה שהם אומרים, נוטים לצטט כך חכמינו אמרו, כך מקובלים אמרו, כך אלוהים אמר לי, כך ...
פחד להיות מושפע, להרחיק את השונה ממך, שיטת השקר, תורת הקבלה, נוכלות רוחנית, אמונה בשקר
פחד להיות מושפע, להרחיק את השונה ממך, שיטת השקר, תורת הקבלה, נוכלות רוחנית, אמונה בשקר
... להיות מושפע, להרחיק את השונה ממך, שיטת השקר, תורת הקבלה, נוכלות רוחנית, אמונה בשקר מדוע ... כבר עברה סוג של שטיפת מוח, המוח שלהם כבוי והם מקבלים את דבריו ללא עוררין. מהי שיטת השקר בתורת הקבלה? אליעד מכנה את התופעה הזו בשם שיטת השקר וטוען שהשקר מבוסס על שימוש במונח מקובל. הוא מביא דוגמה שכיחה שבה מישהו שואל שאלה לגיטימית על דבר שכתב אדם המכונה מקובל, והתגובה שהוא מקבל היא: מי אתה שתשאל שאלות? זה דיבור של מקובל. אליעד מפרק את המושג מקובל וטוען שמקובל הוא בסך הכל אדם שהיה מספיק טיפש שכל חייו למד קבלה. כלומר, העובדה שמישהו למד קבלה כל חייו לא הופכת את דבריו לאמת, אלא להפך - דווקא בגלל שזה נאמר מפי מי שמכונה מקובל, יש סיבה טובה עוד יותר לפקפק בדברים. הסיבה לכך, לפי אליעד, היא שמי שהקדיש את חייו ללימוד תורת הקבלה בלי לחשוב בצורה ביקורתית, כנראה לא שאל את השאלות החשובות באמת. האם הקבלה היא מדע או נוכלות רוחנית? נקודה נוספת שאליעד מדגיש היא הטענה של מקובלים לפיה הקבלה היא כביכול מדע. אליעד מכנה זאת מדעי המרמה, וטוען שמדובר במניפולציה שנועדה לרמות אנשים. לדבריו, עצם ההגדרה של הקבלה כמדע או כתחום מחקר אקדמי היא שקר, ... בקלות רבה יותר. הוא מסביר שאם באמת רוצים לחשוף את האמת, מספיק לשאול את האדם שטוען שהוא מקובל, או כל מי שמציג את עצמו כחכם גדול, ... באופן ברור לבדוק את הדברים לעומק, לשאול שאלות נוקבות, ולא להסתפק בתשובות עמומות כמו כי המקובל אמר כך. הדרך לאמת עוברת דרך שאלות, ספקות וביקורתיות, ולא דרך אמונה עיוורת במישהו אחר. איך לזהות נוכלות רוחנית? מהי שיטת השקר בקבלה? מדוע אנשים מפחדים מדעות שונות? האם תורת הקבלה היא מדע? כיצד להתמודד עם אמונה עיוורת? איך לשאול שאלות ביקורתיות? מיהו מקובל אמיתי? אנחנו נמשיך משהו ממש קצר על ... אותו אבל זה בגלל שהוא מראש עשה להם שטיפת מוח כיבה להם את המוח, עשה להם כיבוי של המערכת מקובלים כל הקטע הזה ועכשיו אחרי שהוא כבר ... פעמים מישהו כותב משהו אז אומרים לו למה אתה כותב את זה? הוא אומר לך מה אתה שואל זה דיבור של מקובל, המקובל אמר מי אתה שתשאל. כאילו מה זה מקובל? מקובל פירושו אחד שהיה מספיק טיפש שכל חייו למד קבלה, מה זה מקובל אדרבא למרות שהיה צריך לשאול כי אם מקובל אמר את כנראה שזה לא נכון כי הוא היה מקובל. ש: ולא רק זה הוא עוד טוען שזה מדע ...
קבלה לעם, מדע הקבלה, מהו מדע, מהי קבלה, הכת של אליעד כהן, לימוד קבלה, כתות, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, ללמוד קבלה
קבלה לעם, מדע הקבלה, מהו מדע, מהי קבלה, הכת של אליעד כהן, לימוד קבלה, כתות, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, ללמוד קבלה למה אנשים מתלבטים לגבי לימוד קבלה? הרבה אנשים מתלבטים האם ללכת ללמוד קבלה או לבחור בפעילות אחרת, כגון לשמוע הרצאה, לקרוא ספר או אפילו לנוח ולישון. ההתלבטות הזאת, כפי שאליעד מסביר, קיימת משום שלאדם לא תמיד ... אתה צריך לשאול את עצמך איפה הידע הרוחני באמת קיים ואיפה תוכל לקבל אותו בצורה טובה ומועילה יותר. מה ההבדל בין לימודי קבלה לבין פעילויות אחרות? אליעד מסביר שהיתרון לכאורה של לימוד קבלה לעומת פעילויות אחרות, הוא שיש בה אווירה של אהבה וחיבור. בקבלה, אנשים מחויבים להיות נחמדים ולחייך אחד לשני מתוך אמונה שזה יקדם אותם לגן עדן ויקרב אותם לאלוהים. אם מישהו מרגיש בודד, הוא ימצא במקום כזה אנשים שיחייכו אליו ויגרמו לו להרגיש שייך ואהוב. עם זאת, אליעד מזהיר שזה סוג של מפגש חברתי מוגבל - הקבלה נותנת לך תחושת חברות ואהבה, אבל רק בתוך המסגרת הזאת, ולא מול העולם כולו. הוא מדגיש שאם אתה באמת מבין לעומק, תוכל ליצור קשר חברתי עמוק ואמיתי עם כל העולם ולא רק עם קבוצה מצומצמת של אנשים. האם לימודי קבלה הם באמת שיטה להתפתחות רוחנית? לימודי קבלה מציגים את עצמם כמקום שבו תוכל להבין את עצמך בצורה עמוקה, אך אליעד מציין שהרבה אנשים הולכים ללמוד קבלה מבלי להבין באמת למה הם עושים זאת. הם מאמינים שיש שם סודות גדולים, אך בפועל לימודי הקבלה אינם מדעיים אלא מבוססים על אמונה. בקבלה מלמדים דברים שהיו נכונים לכאורה לפני אלפי שנים, ואין אפשרות לשנות או לעדכן אותם, בשונה ממדע אמיתי שבו כל דבר נתון לבדיקה חוזרת ... אליעד מביא את דוגמת הזואולוגיה שבה לומדים תמיד מחקרים עדכניים ולא מתבססים על ידע עתיק שלא ניתן לבדיקה. הוא אומר שלימודי קבלה, בהשוואה למדעים אחרים, הם כמו להיכנס לשיעור על עולם עתיק, מבלי יכולת לבדוק או להפריך את הדברים שנאמרים שם. מה הסכנה בלימודי קבלה ובכתות בכלל? אליעד מזהיר מפני מה שהוא מכנה כתות, כולל קבוצות קבלה למיניהן, בכך שהן יוצרות מסגרת סגורה. במקום לעודד אנשים לחשוב בצורה עצמאית, הן מלמדות להאמין בצורה עיוורת. בקבלה, אם מישהו ינסה לומר שהידע הקודם שגוי או לא מדויק, הוא לא יתקבל בברכה. לעומת זאת, במדע יש גישה פתוחה שבה כל דבר נבדק מחדש. אליעד מדגיש שהבעיה הגדולה ביותר בקבוצות קבלה וכתות היא שהן מתערבות בחשיבה הפנימית של האדם, ובכך הן מסוכנות יותר מקבוצות דתיות רגילות, שכן הן דורשות מהאדם לא רק פעולות מסוימות, אלא גם ציות מחשבתי. איך תדע אם לימוד הקבלה מתאים לך? אליעד מסביר שאם אתה רוצה להיות אדם תכליתי ולדעת בדיוק למה אתה עושה כל דבר, אתה חייב לשאול את עצמך שאלות כמו: למה אני הולך ללמוד קבלה? מה אני רוצה להשיג שם?. אם התשובה שלך ברורה, אז אתה יכול למדוד אם לימודי הקבלה מתאימים לך. אם אתה מחפש ידע מדעי אמיתי ועדכני, ייתכן שקבלה היא לא המקום בשבילך, כי היא לא מתעדכנת ולא מאפשרת לשאול שאלות עמוקות או להטיל ספק במה שכבר נאמר. למה אנשים עדיין נמשכים ללימודי קבלה? אליעד טוען שאנשים נמשכים לקבוצות קבלה בגלל צורך חברתי ורגשי: הם רוצים להרגיש שייכים, להיות אהובים ולקבל תחושה של ערך עצמי. אך הוא מדגיש שאסור לתלות בכך יותר מדי תקוות, כי ... או הבנה עצמית עמוקה, עליך לבדוק אם המקום שאליו אתה הולך אכן מספק את זה או שמא רק נותן לך אשליה של כך. מה המשמעות של מקובל, והאם זה באמת משמעותי? אליעד מתייחס גם למונח
האם אליעד כהן לקח את הרעיונות שלו מתורת הקבלה ותורת הסוד או תורת החסידות או מרבי נחמן מברסלב? האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? מה הקשר שבין אליעד כהן לבין רבי נחמן מברסלב? מהי תורת הקבלה?
האם אליעד כהן לקח את הרעיונות שלו מתורת הקבלה ותורת הסוד או תורת החסידות או מרבי נחמן מברסלב? האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? מה הקשר שבין אליעד כהן לבין רבי נחמן מברסלב? מהי תורת הקבלה?
... אליעד כהן לקח את הרעיונות שלו מתורת הקבלה ותורת הסוד או תורת החסידות או מרבי נחמן מברסלב? האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? מה הקשר שבין אליעד כהן לבין רבי נחמן מברסלב? מהי תורת הקבלה? האם אליעד כהן לקח את רעיונותיו מתורת הקבלה ורבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מתייחס בהרחבה לשאלה הנפוצה, האם הרעיונות שלו לקוחים מתורת הקבלה, מתורת הסוד, מתורת החסידות ובמיוחד מתורותיו של רבי נחמן מברסלב. אליעד מציג את הדיון כמשהו שהרבה אנשים מנסים לברר, לעיתים מתוך ניסיון להציג אותו בצורה שלילית, בטענה כי הוא לקח את רעיונותיו ממקומות אחרים. ראשית, אליעד כהן מסביר מהי בכלל תורת הקבלה. הוא אומר שבתנך עצמו אין שום אזכור למילה קבלה או לזוהר, ושאת ספר הזוהר מצאו רק לפני כמה מאות שנים. הוא מספר שהדעה המקובלת היא שרבי שמעון בר יוחאי כתב את ספר הזוהר, אך שיש גם וויכוחים לגבי מחברו האמיתי. אליעד מסביר שספר הזוהר, שהוא אחד הספרים המרכזיים בתורת הקבלה, מציג רעיונות מיסטיים, פירושים אלטרנטיביים, סמלים וסודות. הוא מדגיש כי הקבלה עצמה מורכבת ממגוון רחב של פרשנויות וגישות: יש את הקבלה של הארי, של רבי משה קורדוברו, של רבי חיים ויטאל, של בעל הסולם ושל חסידויות שונות. כל אחת מהן טוענת להבנה אחרת של הקבלה, ורבות מהן אף סותרות אחת את השנייה. אליעד כהן מדגים זאת באמצעות כך שיש רבנים שחושבים שחייבים ללמוד קבלה , אחרים חושבים שאסור ללמוד קבלה לפני גיל מסוים, חלקם אומרים שלימוד קבלה פוטר מקיום מצוות וחלקם טוענים בדיוק להיפך. לכל אחת מהגישות הללו יש טענות ופרשנויות משלה. האם מושגי האחדות והנפרדות נלקחו מהקבלה? כאן אליעד כהן נכנס לעומק הרעיון ומדבר על מושגים ספציפיים כמו אחדות ונפרדות, אשר הוא מתייחס אליהם רבות בספרו להיות אלוהים. הוא טוען שהמושגים האלה אכן מופיעים בקבלה, אך זה לא אומר שהוא לקח אותם משם. אליעד מדגיש שהמושגים האלה נמצאים גם בבודהיזם, בפילוסופיה היוונית, בתורות שונות ברחבי העולם, ואינם ייחודיים לתורת הקבלה. לכן, אין זה נכון להניח שהוא לקח אותם ממקום ספציפי. הוא מוסיף דוגמה ... פשוט שיחק את המשחק החברתי של סביבתו. הוא מציין שיש בסיפורי רבי נחמן מקומות שמרמזים על כך שייתכן כי הוא הציג מצג שווא כדי להעביר רעיונות עמוקים יותר. מהי תורת הסוד והאם אליעד משתמש בה? אליעד כהן מגדיר את תורת הסוד כפרשנות שאינה מופיעה בטקסט עצמו, אלא כזו שהפרשנים אומרים עליה שהיא נסתרת. ... הוא מסכם כי החשוב באמת הוא שהאדם ישתמש ברעיונות האלה להתפתחות עצמית ולהבנה עמוקה יותר של המציאות, ולא יעסוק בשאלות סרק על מקורות ומקורי הדברים. מהי תורת הקבלה? האם רבי נחמן היה דתי? מה הקשר בין אליעד כהן לתורת הסוד? האם אליעד כהן לקח רעיונות מהזוהר? מי כתב את ספר הזוהר? מהי שאלת הצמצום בתורת הקבלה ובתורת הסוד? איך המקובלים מתמודדים עם פרדוקס הצמצום ועם פרדוקס החלל הפנוי? מי כתב את ספר הזוהר? איך גילו את ספר הזוהר? מהי שושלת המקובלים? מהי תורת הסוד? מהי חשיבות שמירת המצוות לפי רבי נחמן מברסלב? גישות שונות של קבלה ושל מקובלים, מהי ה
עבודת אלילים - האם הדומם מודע לעצמו? מהי האמת שיש בעבודת אלילים?
... שאומר שאין בכלל אלוהים, שכוונתו היא שאלוהים הוא אינו חיצוני למציאות, אלא הוא נמצא בכל דבר ממש. תוספת: עפ הנל יש להסביר גם את הרעיון של תורת הקבלה , על גלגולי הנשמות ניצוצות הקדושה שיש בכל דבר וגם בדומם. לסיכום: האמת היא אחת למרות שהדעות שונות. ...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 2
... ברא את העולם יש מאין, הכוונה האמיתית היא שאלוהים שהוא האין דהיינו, השלם, ברא מתוכו וממהותו את כל מה שישנו. כאשר אומרים (תורת הקבלה) האין סוף צמצם את עצמו, הכוונה היא שהישות שהיא ההכל, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרצאת מבוא, צמצום, תורת הצמצום, תורת הקבלה, בריאת העולם, סוד האושר, סוד החיים, חיפוש האושר, חיפוש השלמות, תורת ההיפוכים, לימוד קבלה, שיעורים בקבלה, ללמוד קבלה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מקובלים, איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מקובלים, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קריירה, קאוצינג מומלץ, תמיכה נפשית בנושאי מקובלים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 20:49:35 - wesi1