אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, מעשה הסוס והפלומפ, מעשה הסוס והמשאבה, מעשה בסוס ובפלומפ, המרדף אחרי הרצון, המרדף אחרי האושר, הדרך אל האושר, המרוץ אל האושר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:56סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, מעשה הסוס והפלומפ, מעשה הסוס והמשאבה, מעשה בסוס ובפלומפ, המרדף אחרי הרצון, המרדף אחרי האושר, הדרך אל האושר, המרוץ אל האושר, מרוץ החיים
מהו סיפור הסוס והפלומפ של רבי נחמן מברסלב?

סיפור "הסוס והפלומפ" של רבי נחמן מברסלב מתאר אדם שנהג לנסוע שוב ושוב לחוץ לארץ ולהתעכב שם לזמן ממושך. בכל פעם שאלו אותו מדוע הוא מתעכב, והוא היה עונה שברגע שהוא יבצע את "המהלך הגדול", את המכה העסקית הגדולה שלו, הוא יחזור הביתה. אך בכל פעם מחדש נדמה לו שהמהלך הגדול באמת קרוב, והוא שוב מתעכב ומאריך את שהותו.

אותו אדם גם לא האמין לשמועות שיש בעולם ליצנים ושדים מהסיטרא אחרא (היצר הרע, הכוח השלילי), המטעים בני אדם ומוליכים אותם שולל. עד שלילה אחד, ניגש אליו לץ (שד) וקרא לו לצאת החוצה. הלץ הציג לפניו סוס מובחר וטוב מאוד, שהציע לו לקנות בארבעה אדומים (סכום כסף קטן יחסית). האיש ראה שהסוס שווה הרבה יותר, והרגיש שזו מציאה גדולה, ולכן קנה את הסוס ללא היסוס.

מדוע האדם לא הצליח למכור את הסוס?

למחרת, אותו אדם יצא למכור את הסוס. אנשים הציעו לו סכומים גבוהים, אך בכל פעם שהוצע לו מחיר גבוה, האיש חשב שאם אנשים מוכנים לשלם כל כך הרבה, כנראה הסוס שווה פי שניים לפחות, ולכן סירב למכור. כך המשיך האיש, כשהוא מסרב להצעות גבוהות יותר ויותר, בטוח שהסוס שווה סכומים אסטרונומיים. הוא הלך ממקום למקום, סירב לכל הצעה, עד שבסופו של דבר הגיע אל המלך. אפילו המלך הציע לו סכום עצום עבור הסוס, אך האיש שוב סירב, מתוך אמונה שהסוס בוודאי שווה יותר מכך.

איך נעלם הסוס בתוך המשאבה (הפלומפ)?

כאשר האיש יצא מהארמון עם הסוס כדי להשקותו, הגיע לפלומפ (משאבת מים צרה). לפתע היה נדמה לו שהסוס קפץ אל תוך המשאבה ונעלם שם לגמרי. האיש החל לצעוק ולזעוק, ואנשים סביבו נתקבצו אליו ושאלו אותו מדוע הוא צועק. כשהסביר להם שהסוס שלו נעלם לתוך הפלומפ הצר, הם היו בטוחים שהוא השתגע והכו אותו קשות. כשניסה לעזוב את המקום, נדמה לו שוב שהסוס מוציא את ראשו מתוך הפלומפ, והוא שב וצעק, מה שגרם לאנשים להכות אותו שוב. התהליך חזר על עצמו שוב ושוב, בכל פעם שהאיש רצה לעזוב, הוא ראה שוב את ראש הסוס מופיע מהפלומפ, חזר וצעק, ושוב הוכה.

מה הקשר בין הסיפור לבין המרדף אחרי האושר?

רבי נחמן מברסלב משתמש בסיפור זה כדי להמחיש את האופן שבו פועל היצר הרע (הסיטרא אחרא). הוא מפתה את האדם ומטעה אותו לחשוב שהתאוות, הרצונות וההישגים שהוא מחפש הם מציאות יקרות ערך. האדם תמיד משוכנע שאם רק יתאמץ קצת יותר, הוא ישיג את מה שהוא רוצה, ואז יהיה מאושר. אך בכל פעם שהוא מתקרב להגשמת הרצון, התאווה "נעלמת", כמו הסוס שנבלע בתוך הפלומפ. כשנדמה לאדם שהוא משתחרר מהתאוות הללו ומתחיל להתרחק מהן, הן שוב "מופיעות" מולו בדמות אשליה, והוא שב ומתחיל לרדוף אחריהן מחדש.

כך מתנהל האדם בתוך מרוץ החיים, כשהוא בטוח שהאושר נמצא ממש מעבר לפינה. אך בדיוק כשהוא מתקרב אליו, האושר המדומה שוב מתרחק או נעלם, והאדם ממשיך במרדף אינסופי. זו הדרך שבה האדם נתפס שוב ושוב באשליות של החיים, ותמיד נדמה לו ש"עוד רגע" הוא יגיע ליעדו.

מה המסר המרכזי של מעשה הסוס והפלומפ?

המסר המרכזי של רבי נחמן הוא לחשוף את האופי החמקמק והמדומה של התאוות והאשליות בעולם הזה. הוא מסביר שהרצונות החומריים הם כמו "מעשה לצים", כלומר, תעתוע של היצר הרע. כאשר האדם רודף אחריהם, הם תמיד חומקים מידיו. האושר, לפי רבי נחמן, אינו נמצא בהשגת המטרות החיצוניות והחומריות, שכן הן תמיד יובילו את האדם לסבל ולתחושת החמצה. במקום זאת, עליו להבין את האשליה הטמונה ברדיפה הבלתי פוסקת הזו, ולמצוא דרך להשתחרר ממנה.

האדם בסיפור מסמל כל אדם שרודף אחרי תאוותיו, ומראה כיצד הרצונות הללו מושכים אותו שוב ושוב לאותה מלכודת, בלי שהוא יבין שמדובר באשליה בלבד. רבי נחמן מלמד בסיפור זה איך לזהות את האשליה, וכיצד להימנע מליפול שוב ושוב באותו פח.
כיצד מתחיל סיפור הסוס והפלומפ של רבי נחמן מברסלב?

מסופר על אדם שנוסע שוב ושוב לחוץ לארץ, ובכל פעם הוא מתעכב שם זמן רב מפני שהוא משוכנע ש"עכשיו יבוא המהלך הגדול" ורק אז יחזור. במקביל, מסופר שהאדם הזה לא האמין לשמועות שיש בעולם ליצנים מהסיטרא אחרא, שיכולים להופיע ולהטעות בני אדם. לילה אחד, ניגש אליו לץ (שד) וקרא לו לצאת החוצה, שם הציג לפניו סוס מובחר למכירה במחיר זול מכפי ששווה באמת.

מה קרה כשניסה למכור את הסוס במחיר גבוה יותר?

האיש קנה את הסוס בארבעה אדומים (מטבעות), אף שזיהה שהוא שווה שמונה. למחרת הוציא את הסוס למכירה, וכשאנשים הציעו לו סכום מסוים, אמר לעצמו שאם הם מוכנים לשלם כל כך הרבה, כנראה הסוס שווה יותר. הוא המשיך לעלות במחיר, בכל פעם מוכיח לעצמו שהסוס בוודאי שווה כפליים או יותר. כך הלך ונסחף בדמיון שהסוס שווה הון עצום, עד שהגיע למלך. גם כשהמלך עצמו הציע לו סכום גבוה מאוד, האיש סירב ובטוח שהסוס עדיין שווה יותר.

כיצד הסוס "נעלם" בתוך הפלומפ (המשאבה)?

לבסוף לקח האיש את הסוס להשקותו, ובמקום הייתה משאבה צרה (פלומפ). לפתע, נדמה לאיש שהסוס קפץ לתוך הפלומפ ונעלם לגמרי. הוא זעק וזעק, ואנשים חשבו שהוא משוגע, כי לא ייתכן שסוס גדול ייכנס לפתח צר כל כך. כשניסה להתרחק מהמקום, ראה שוב בעיני רוחו את הסוס "מוציא את הראש" מהפלומפ, וחזר לצעוק. אנשים התקהלו סביבו והיכו אותו מפני שנראה להם שאיבד את דעתו. כמה פעמים הוא ניסה ללכת, ושוב ראה את "ראש הסוס", ושוב צעק, ושוב קיבל מכות ממי שחשבוהו למשוגע.

איך מתקשר הסיפור למרדף אחרי הרצון והאושר?

לפי רבי נחמן מברסלב, כך בדיוק פועל היצר הרע (הסיטרא אחרא). הוא מפתה את האדם לחשוב שהתשוקות שלו הן "מציאה גדולה", ושאם רק יתאמץ עוד קצת, ישיג משהו שווה הרבה יותר. בכל פעם שהאדם מתקרב אל התאווה, היא כאילו עומדת להתממש, אבל ברגע האחרון "נעלמת". כשנדמה לאדם שהתאוות קצת נרגעות, הוא מתחיל לחשוב לצאת מזה, אך מיד נגלית שוב "ראש התאווה" כדי לפתותו, והוא שב לרדוף אחריה. כך האדם נשאב למרוץ החיים, למרדף אחרי האושר והדרך אל האושר, בלי להבין שמדובר באשליה שחוזרת ומופיעה כדי לתפוס אותו שוב.

מהו המסר המרכזי של מעשה הסוס והמשאבה?

הסיפור מדגיש את האופי החמקמק של התאוות והמשאלות שנראות כאוצר נפלא, אך הן עלולות להתברר כדבר חסר ערך. ממש כמו האיש שרדף אחר מחיר הסוס, כך האדם רודף אחרי הרצון שלו ונדמה לו ש"עכשיו יבוא הפתרון הגדול". בכל פעם שהתאווה "נעלמת", הוא סובל, ואז כשנדמה שהיא חוזרת, הוא רודף אחריה בשנית. מסר זה מתחבר לרעיונות של רבי נחמן מברסלב בסיפורי מעשיות נוספים, המלמדים כיצד הרצונות והאשליות יכולים להוליך שולל ולגרום לאדם להמשיך לרוץ אחר תענוגות שאינם באמת ממלאים אותו לאורך זמן.
אליעד: עכשיו נקרא "שיחות שאחר המעשיות", סופר סיפור על בן אדם שהיה כל הזמן נוסע לחוץ - לארץ והיה מתעכב שם הרבה, ושאלו למה הוא מתעכב שם? הוא כל הזמן אמר עכשיו אני יביא את "המכה" ורק אז יחזור.

"היה איש אחד שלא האמין במה שאומרים העולם שיש לצים מסיטרא אחרא שבאים לפעמים ומטעים בני אדם", באו לבן אדם וסיפרו לו שיש שדים שהם מתחזים ומטעים אותך בכל מיני דברים, והבן אדם לא האמין לזה.

"פעם אחת בלילה בא אצלו לץ אחד וקראו אל החוץ שיצא", פעם אחת הוא ישב בבית בלילה ובא אליו לץ (שד) וקרא לו החוצה ויצא והלץ הראה לו סוס למכירה, והסוס מצא חן בעיניו ושאל למחירו? והשיב ארבע אדומים (מטבעות).

"וראה שהוא שווה בשווי שמונה אדומים כי הוא סוס מובחר וטוב מאוד, וקנה אצלו הסוס בעד ארבע אדומים והיה אצלו מציאה גדולה, למחר הוציא הסוס למכור ועמדו על המקח ורצו לתת לו איזה סך, ואמר מסתמא אם נותנים לי סך כזה הוא שווה כפליים ולא נתרצה".

"הוליך הסוס להלן רצו לתת לו גם כן כפליים כרצונו ואמר מסתמא שווה יותר כפליים מזה הסך והוליך הסוס להלן עד שנכנס מכירת הסוס לאלפים ולא נתרצה אם אחד למוכרו כי כל מה שרצו לתת לו אמר מסתמא שווה יותר מכפליים עד שלא נמצא מי שיקחו והוליכו למלך ורצה לתת לו המלך סך עצום כי הסוס הוטב מאוד מאוד בעיני כל ולא נתרצה גם כן ואמר מסתמא שווה יותר".

"והלך מהמלך עם הסוס להשקותו והיה שם פלומפ (באר עם משאבה) שמשם משקים וקפץ הסוס לתוך הפלומפ ונתעלם ואיננו"

רבי נחמן אומר שהיה נדמה לו שהסוס קפץ לתוך המשאבה ונעלם, כי היה מעשה לצים, וצעק מאוד על זה ונתקבצו בני העולם לקול זעקתו, השיב שהסוס שלו קפץ אל תוך הפלומפ והכו אותו כי נדמה למשוגע כי נקב הפלומפ צר מאוד ואיך אפשר שהסוס יקפוץ לשם?!?

וראה שמכים אותו והוא נראה כמשוגע ורצה ללכת משם, בתוך שרצה ללכת משם והנה הסוס מושיט ראשו מתוך הפלומפ, והתחיל לצעוק שנית מחמת שנדמה לו שיש שם סוסו ונתקבצו אצלו שוב בני העולם והכו אותו שנית כי הוא משוגע, ורצה שוב ללכת משם כיון שרצה לילך והנה מושיט שוב הסוס את ראשו מהפלומפ והתקבצו שוב והיכו אותו.

רבי נחמן אומר שכך ה "סיטרא אחרא" מטעה את האדם בכל פעם על לא דבר בשקר גמור שאין בו ממש והוא האדם הולך אחרי ה" יצר הרע" הזה ונדמה לו כל פעם שירוויח יותר וימלא תאוותו יותר ורץ אחריהם כמה עיתים ופתאום נתעלמו ובורחים ומסתלקים ממנו כל התאוות כאשר מזדמן לפעמים שהתאוות מסתלקין קצת וכאשר האדם רוצה להיפרד מהם חוזרים ומושיטים ראשם והוא חוזר ורודף אחריהם.


לְעִנְיָן שֶׁהָיוּ מְסַפְּרִים מֵאֶחָד, שֶׁהָיָה אָז בִּכְרַךְ גָּדוֹל שֶׁל עֲיָרוֹת הָעוֹבְדֵי כּוֹכָבִים

וְנִתְעַכֵּב שָׁם הַרְבֵּה מֵחֲמַת שֶׁנִּדְמָה לוֹ בְּכָל פַּעַם שֶׁעַכְשָׁו יִפְעל

וְכֵן בְּכָל פַּעַם, עַד שֶׁנִּתְעַכֵּב הַרְבֵּה שָׁם

וְאָמַר, שֶׁכֵּן הַדֶּרֶךְ כְּשֶׁבָּאִין לִמְקוֹמוֹת כָּאֵלּוּ שֶׁנִּדְמֶה בְּכָל פַּעַם עַתָּה אֶפְעל עַתָּה אֶפְעל וְכוּ' וְכוּ'

וְסִפֵּר מַעֲשֶׂה

שֶׁהָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלּא הֶאֱמִין בַּמֶּה שֶּׁאוֹמְרִים הָעוֹלָם, שֶׁיֵּשׁ לֵצִים מִסִּטְרָא אָחֳרָא

שֶׁבָּאִים לִפְעָמִים וּמַטְעִין בְּנֵי אָדָם

כְּמוֹ שֶׁאֵרַע כַּמָּה פְּעָמִים

וְהוּא לא הֶאֱמִין בָּזֶה

פַּעַם אֶחָד בַּלַּיְלָה בָּא אֶצְלוֹ לֵץ אֶחָד

וּקְרָאוֹ אֶל הַחוּץ שֶׁיֵּצֵא וְיָצָא לַחוּץ

וְהֶרְאָה לוֹ הַלֵּץ שֶׁיֵּשׁ לוֹ סוּס נָאֶה לִמְכּר

וַיַּרְא, וְהִנֵּה הוּא סוּס נָאֶה מְאד

וּשְׁאָלוֹ: כַּמָּה אַתָּה רוֹצֶה?

הֵשִׁיב הַלֵּץ: אַרְבָּעָה אֲדוּמִים

וְרָאָה שֶׁהוּא שָׁוֶה בְּשׁפִי שְׁמוֹנָה אֲדוּמִים

כִּי הוּא סוּס מֻבְחָר וְטוֹב מְאד

וְקָנָה אֶצְלוֹ הַסּוּס בְּעַד אַרְבָּעָה אֲדוּמִים

וְהָיָה אֶצְלוֹ מְצִיאָה גְּדוֹלָה

לְמָחָר הוֹצִיא הַסּוּס לִמְכּר

וְעָמְדוּ עַל הַמִּקָּח

וְרָצוּ לִתֵּן לוֹ אֵיזֶה סַךְ

אָמַר: מִסְּתָמָא אִם נוֹתְנִין לִי סַךְ כָּזֶה, הוּא שָׁוֶה כִּפְלַיִם!

וְלא נִתְרַצָּה

וְהוֹלִיךְ הַסּוּס לְהַלָּן

וְרָצוּ לִתֵּן לוֹ גַּם כִּפְלַיִם כִּרְצוֹנוֹ

אָמַר: מִסְּתָמָא שָׁוֶה יוֹתֵר כִּפְלַיִם מִזֶּה הַסַּךְ

וְכֵן הוֹלִיךְ הַסּוּס לְהַלָּן

עַד שֶׁנִּכְנַס סַךְ מְכִירַת הַסּוּס לַאֲלָפִים

וְלא נִתְרַצָּה עִם אֶחָד לְמָכְרוֹ

כִּי כָּל מַה שֶּׁרָצוּ לִתֵּן לוֹ אָמַר: מִסְּתָמָא שָׁוֶה יוֹתֵר בְּכִפְלַיִם

עַד שֶׁלּא נִמְצָא מִי שֶׁיִּקָּחֵהוּ, [אלא] רַק הַמֶּלֶךְ

וְהוֹלִיכוֹ לְהַמֶּלֶךְ

וְרָצָה לִתֵּן לוֹ הַמֶּלֶךְ סַךְ עָצוּם

כִּי הַסּוּס הוּטַב מְאד מְאד בְּעֵינֵי כָּל

וְלא נִתְרַצָּה עִם הַמֶּלֶךְ גַּם כֵּן

כִּי אָמַר: מִסְּתָמָא שָׁוֶה יוֹתֵר

עַד שֶׁגַּם הַמֶּלֶךְ לא קָנָה הַסּוּס

וְהָלַךְ מֵהַמֶּלֶךְ עִם הַסּוּס לְהַשְׁקוֹתוֹ

וְהָיָה שָׁם פְּלוֹמְפְּ [משאבה] שֶׁמִּשָּׁם מַשְׁקִין

וְקָפַץ הַסּוּס לְתוֹךְ הַפְּלוֹמְפְּ, וְנִתְעַלֵּם וְאֵינֶנּוּ

[הַיְנוּ שֶׁנִּדְמֶה לוֹ כָּךְ

כִּי הָיָה מַעֲשֵׂה לֵצִים כָּל הָעִנְיָן שֶׁל הַסּוּס]

וְצָעַק מְאד עַל זֶה

וְנִתְקַבְּצוּ אֵלָיו בְּנֵי הָעוֹלָם לְקוֹל זַעֲקָתוֹ

וְשָׁאֲלוּ אוֹתוֹ: מָה אַתָּה צוֹעֵק?

הֵשִׁיב, שֶׁהַסּוּס שֶׁלּוֹ קָפַץ לְתוֹךְ הַפְּלוֹמְפְּ

וְהִכּוּ אוֹתוֹ הַכֵּה וּפָצוֹעַ

כִּי נִדְמָה לִמְשֻׁגָּע

כִּי נֶקֶב הַפְּלוֹמְפְּ צַר מְאד, וְאֵיךְ אֶפְשָׁר שֶׁיִּקְפּץ הַסּוּס לְשָׁם?!

וְרָאָה שֶׁמַּכִּין אוֹתוֹ וְהוּא נִרְאֶה כִּמְשֻׁגָּע, וְרָצָה לֵילֵךְ מִשָּׁם

בְּתוֹךְ שֶׁרָצָה לֵילֵךְ מִשָּׁם

וְהִנֵּה הַסּוּס מַתְחִיל לְהוֹשִׁיט ראשׁוֹ מִתּוֹךְ הַפְּלוֹמְפְּ

וְהִתְחִיל לִצְעק שֵׁנִית: אֲהָהּ אֲהָהּ!

מֵחֲמַת שֶׁנִּדְמֶה לוֹ שֶׁיֵּשׁ שָׁם סוּסוֹ

וְנִתְקַבְּצוּ שׁוּב אֶצְלוֹ בְּנֵי הָעוֹלָם, וְהִכּוּ אוֹתוֹ שֵׁנִית, כִּי הוּא מְשֻׁגָּע כַּנַּ"ל

וְרָצָה שׁוּב לֵילֵךְ מִשָּׁם

כֵּיוָן שֶׁרָצָה לֵילֵךְ וְהִנֵּה מוֹשִׁיט שׁוּב הַסּוּס אֶת ראשׁוֹ מִן הַפְּלוֹמְפְּ

וְהִתְחִיל לִצְעק עוֹד כַּנַּ"ל

וְנִתְקַבְּצוּ שׁוּב אֵלָיו וְהִכּוּהוּ כַּנַּ"ל

כָּךְ הַסִּטְרָא אָחֳרָא מַטְעָה אֶת הָאָדָם בְּכָל פַּעַם

עַל לא דָּבָר, בְּשֶׁקֶר גָּמוּר שֶׁאֵין בּוֹ מַמָּשׁ

וְהוּא נִסָּת אַחֲרֶיהָ, וְהוֹלֵךְ אַחֲרֶיהָ

וְנִדְמֶה לוֹ בְּכָל פַּעַם שֶׁיַּרְוִיחַ יוֹתֵר וִימַלֵּא תַּאֲוָותוֹ יוֹתֵר

וְרָץ אַחֲרֵיהֶם כַּמָּה עִתִּים, וּפִתְאם נִתְעַלְּמוּ

וּבוֹרְחִים וּמִסְתַּלְּקִים מִמֶּנּוּ כָּל הַתַּאֲווֹת

כַּאֲשֶׁר מִזְדַּמֵּן לִפְעָמִים, שֶׁהַתַּאֲווֹת מִסְתַּלְּקִים קְצָת

וְכַאֲשֶׁר הָאָדָם רוֹצֶה לִפָּרֵד מֵהֶם

אֲזַי חוֹזְרִים וּמוֹשִׁיטִים ראשָׁם

וְהוּא חוֹזֵר וְרוֹדֵף אַחֲרֵיהֶם

וְכֵן מִתְנַהֵג לְהַלָּן

שֶׁתֵּכֶף שֶׁמּוֹשִׁיטִים ראשָׁם הוּא חוֹזֵר לִרְדּף אַחֲרֵיהֶם

וְלא בִּאֵר הָעִנְיָן יוֹתֵר

וְהָבֵן הֵיטֵב
חיצוני חיצוניות האם להיפרד להשתחרר משוגעים כמה לרדוף אחריה להמחיש למכור רדיפה טיפש איך למכור מוצרים יקרים אושר ברסלב הדרך אל האושר המרדף המרדף אחרי אושר המרדף אחרי האושר המרדף אחרי הרצון המרדף אחרי הרצונות המרוץ אל האושר הרצון מעשה בסוס ובפלומפ מעשה הסוס והמשאבה מעשה הסוס והפלומפ מעשיות מרוץ החיים סיפור סיפורי מעשיות רבי נחמן מברסלב רצון
חוקי האושר, סודות האושר, מי באמת אשם? מי גורם לך להרגיש רע? מה גורם לך להרגיש רע? המרדף אחרי האושר, הכל תלוי בך, האמת הגדולה ביותר, המרדף אחרי הרצון, מדיטציה, רוצה או לא רוצה
חוקי האושר, סודות האושר, מי באמת אשם? מי גורם לך להרגיש רע? מה גורם לך להרגיש רע? המרדף אחרי האושר, הכל תלוי בך, האמת הגדולה ביותר, המרדף אחרי הרצון, מדיטציה, רוצה או לא רוצה
...לחוות תחושת רעב כשלילית, אבל לאו דווקא בגלל הרעב עצמו - אלא בגלל איך שהוא תופס את הרעב ואת מה שהוא מייחס לו. האם כל תחושת רע נובעת מהמציאות החיצונית? אליעד מציין שהרבה פעמים אנו משאירים את תחושותינו כתגובתיות למציאות החיצונית, אך זהו לא תמיד המצב. לא כל חוויה רגשית נגרמת על ידי משהו חיצוני. פעמים רבות תחושות רע יכולות לנבוע מהתפיסה האישית שלנו, מהמקום שבו אנחנו לא רוצים את מה שקורה, או מהמקום שבו אנו לא מקבלים את מה שקורה. אליעד מביא דוגמה של אדם שמרגיש רע לא בגלל שחסר לו משהו מוחשי, אלא בגלל שהוא...
המרדף אחרי האושר, המרוץ אחרי האושר, להטיל ספק ברצון, המרדף אחרי הרצון, המרוץ להשגת הרצון, הטלת ספק ברצון, רצון לשנות את המציאות, לנסות לא לעשות כלום, לבטל את הרצון, לא לרצות כלום
המרדף אחרי האושר, המרוץ אחרי האושר, להטיל ספק ברצון, המרדף אחרי הרצון, המרוץ להשגת הרצון, הטלת ספק ברצון, רצון לשנות את המציאות, לנסות לא לעשות כלום, לבטל את הרצון, לא לרצות כלום
...אחרי האושר והמרוץ להגשמת הרצונות, תוך התמקדות בהבנת עקרונות הספק לגבי הרצון. הוא שואל כיצד אפשר לגלות את המניעים מאחורי הרצונות שלנו ומה קורה כאשר אנחנו מנסים להטיל ספק בהם. אליעד פותח בשאלה אם ניתן באמת להטיל ספק ברצון, ומדבר על הקושי לבצע זאת. כשאנחנו שואלים את עצמנו למה אני רוצה את זה?, אנו עשויים להיתקל בקושי לענות על השאלה או למצוא תשובות מעגליות, דבר שגורם לנו להישאר בתוך אותו לולאת רצון מבלי להשתחרר ממנה. הדגש המרכזי בהרצאה הוא על כך שכשמישהו מנסה להטיל ספק ברצונו, הוא חייב לעשות זאת בדרך...
הסיפור של אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? שעבוד לרצון העצמי, הדרך אל האושר, סודות האושר, רוצה להיות מאושר, סיפור אישי, עליסה בארץ הפלאות, המרדף אחרי הרצון, מדיטציה, איך להיות מאושר?
הסיפור של אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? שעבוד לרצון העצמי, הדרך אל האושר, סודות האושר, רוצה להיות מאושר, סיפור אישי, עליסה בארץ הפלאות, המרדף אחרי הרצון, מדיטציה, איך להיות מאושר?
...ההבנה האישית שלו, שמה שגורם לאנשים לא להיות מאושרים, הוא הרדיפה התמידית אחרי שינוי. לא משנה כמה דברים נשיג בחיים, תמיד נרצה לשנות משהו. בכל פעם שאנו אומרים בוא נשנה, אנו יוצרים מחדש את תחושת החוסר. כדי להשתחרר מזה, הוא מציע לקחת את הרצון הכי בסיסי שיש לנו, ולנסות להטיל ספק עמוק בהכרחיות שלו. למשל, הוא שואל את עצמו: מה יקרה אם לא אוכל? מה הדבר הכי גרוע שיקרה?. התשובה מובילה להבנה שלמעשה שום דבר לא באמת הכרחי כמו שאנחנו חושבים, כי בכל מקרה בסוף, האדם יגיע לנקודת ההשלמה - בין אם מרצון ובין אם בכוח...
סוד האושר, סוד הרצון, במי תלוי האושר, איך להיות מאושר? הרצון להיות מאושר, שעבוד לרצון העצמי, למה יש רצון? מי יצר את הרצון? להבין את הרצון, המרדף אחרי הרצון, הדרך אל האושר
סוד האושר, סוד הרצון, במי תלוי האושר, איך להיות מאושר? הרצון להיות מאושר, שעבוד לרצון העצמי, למה יש רצון? מי יצר את הרצון? להבין את הרצון, המרדף אחרי הרצון, הדרך אל האושר
...מאוד ולהרגיש טוב, אם הוא חווה את המחלה כדבר רצוי. ולהיפך, אדם יכול להיות בריא לגמרי ולהרגיש רע כי הוא מתנגד למשהו במציאות שלו. איך אפשר באמת להבין את הרצון לעומק? אליעד מדגיש שהשאלה המרכזית שאדם צריך לשאול את עצמו היא לא איך לשנות את המציאות, אלא למה אני בכלל רוצה לשנות את המציאות?. במקום לרדוף כל הזמן אחרי שינוי המציאות, האדם צריך לשאול את עצמו מדוע הוא רוצה לשנות אותה מלכתחילה. אדם שלא מתאמץ להבין למה הוא רוצה דברים, ימשיך לרדוף אחרי אשליות. אליעד נותן דוגמה על אדם שהולך למסעדה ובוחר מנה מסוימת...
קושי בדרך אל האושר, סבל בדרך אל האושר, התמודדות עם קשיים, המרדף אחרי הרצון, תענית דיבור, תענית שתיקה, ללמוד לשתוק, מדיטציית ויפאסנה, לתרגל שתיקה
קושי בדרך אל האושר, סבל בדרך אל האושר, התמודדות עם קשיים, המרדף אחרי הרצון, תענית דיבור, תענית שתיקה, ללמוד לשתוק, מדיטציית ויפאסנה, לתרגל שתיקה
...אך אליעד טוען כי ככל שהאדם מצליח להתמודד עם הקשיים, הוא מרגיש את תחושת הניצחון וההנאה. האם הסבל הוא משהו שאפשר להימנע ממנו? אליעד מסביר שלעיתים, אנחנו יכולים לבחור לראות את הסבל כחלק מהמשחק, בו כל קושי הוא שלב בדרך להשגת המטרה, כל עוד אנחנו לא משדרים התלהבות יתרה מההצלחה. כאשר אנחנו מתלהבים מדי מהצלחותינו, אנחנו עשויים למצוא את עצמנו מקדמים את הרצון הבא בלי להרגיש שלמים עם מה שהשגנו. אליעד ממליץ להימנע מלהתלהב יתר על המידה, שכן כל צעד במרדף אחר הרצון מביא עמו את הצורך להתמודד עם עוד קושי. מהו המרדף...
מה הכי חשוב להבין? מה הכי חשוב לדעת? הנוסחה של האושר, מודעות עצמית, להבין את חוקי המשחק, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, הדרך אל האושר, המרדף אחרי האושר
מה הכי חשוב להבין? מה הכי חשוב לדעת? הנוסחה של האושר, מודעות עצמית, להבין את חוקי המשחק, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, הדרך אל האושר, המרדף אחרי האושר
...והחוויה בהווה. האם יש משמעות מעבר לחיים האלה? לדברי אליעד, אם האדם יבין את חוקי המשחק, הוא יוכל לפתור לעצמו גם את השאלות הגדולות והפרדוקסליות, כמו האם יש משמעות מעבר לחיים?. הוא מדגים שגם אם הוא יגיד לאדם בוודאות שכן יש משמעות מעבר לחיים או שאין משמעות מעבר לחיים, תמיד יישאר ספק בליבו של האדם. לכן, הפתרון האמיתי הוא לצאת מתוך מעגל השאלות הבלתי נגמרות, באמצעות הבנה עמוקה של חוקי המשחק. למה עדיף לרדוף אחרי הבנת חוקי המשחק? אליעד כהן מציין שכל אדם בכל מקרה רודף אחרי משהו - אם זה כסף, כבוד, אהבה, שמחה...
המרדף אחרי האושר, אושר זמני, אושר נצחי, אושר תמידי, חיפוש האושר, האם קיים האושר? האם אפשר להיות מאושר? איך להיות מאושר? איך למצוא אושר בחיים? הדרך אל האושר, איך למצוא את האושר בחיים?
המרדף אחרי האושר, אושר זמני, אושר נצחי, אושר תמידי, חיפוש האושר, האם קיים האושר? האם אפשר להיות מאושר? איך להיות מאושר? איך למצוא אושר בחיים? הדרך אל האושר, איך למצוא את האושר בחיים?
...אך בלי לאבד את עצמו בה או לצפות שתהפוך לנצחית. האם אפשר להגיע לאושר נצחי? לפי אליעד, אי אפשר למצוא אושר נצחי בתוך משחק הזמן, מכיוון שכל דבר מוגבל בזמן ובחוויה. אולם ניתן להגיע לתחושת שלמות פנימית, כאשר האדם רואה בבירור שאין הבדל בין טוב לרע, עבר, הווה ועתיד. במצב זה הוא חווה את האחדות האמיתית שבה אין לו תלות בחוויה מסוימת, כי הוא כבר לא משועבד לתחושת החיסרון. הדרך לאושר אמיתי לפי אליעד היא לחקור את האמת עד הסוף, לשאול את עצמך מדוע בכלל אתה רוצה דבר מסוים, ולבסוף להבין שאין הבדל בין המצב שבו אתה...
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1
...אינו מסוגל לדמיין בעולם הרגיל. המשנה למלך בקיא במפת העולם ויודע שבמקומות הרגילים אין הר כזה, ולכן הוא בוחר להמשיך ולחפש במדבריות - באותם מרחבים פנימיים שרוב בני האדם אינם מגיעים אליהם. הוא מסתובב שם שנים ארוכות וממשיך לחפש את בת המלך. כיצד מסכמים את הרעיון הכללי של החיפוש הרוחני לפי הסיפור? אליעד מציג את הסיפור כתהליך פנימי של האדם המחפש את האושר המוחלט או את הנשמה האבודה שבתוכו. המלך מסמל כוח פנימי שאינו יוצא לחפש בעצמו, אבל המשנה למלך (השכל והכוח המכוון) הוא שיוצא למסע ארוך ומפרך. מתברר שבדרך...
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2
...אמר טוב בוא נקרא לחיות. קרא לחיות, אמרו שאין. אמר לו - אתה רואה, אמרתי לך שאין. אין, עבדו עליך, לך. ענה לו: לא נכון, יש. אמר לו, טוב, טוב, טוב, אם אתה מתעקש יש לי עוד אח במדבר. הנה במדבר נמצא שם אחי, והוא ממונה על כל העופות אולי ימצא מי מהם מכיוון שהם פורחים באוויר גבוה. אולי ראו הר ומבצר הנל. ותלך אליו ותאמר לו שאני שלחתי אותך אליו. זאת אומרת שהוא עשה עליו מניפולציה. כי יש לך עוד אח, שהוא אחראי על כל העופות ועוד לא שאלו את העופות. אולי הציפורים יודעות? הציפורים מכסות יותר שטחים מהחיות. והלך כמה...
החיפוש אחרי האושר, סוגים של אושר, מנגנון האושר, הרצון להיות מאושר, רוצה להיות מאושר, רוצה להרגיש טוב, לא רוצה להרגיש טוב, לא רוצה להיות מאושר, המרדף אחרי האושר, חיפוש האושר
החיפוש אחרי האושר, סוגים של אושר, מנגנון האושר, הרצון להיות מאושר, רוצה להיות מאושר, רוצה להרגיש טוב, לא רוצה להרגיש טוב, לא רוצה להיות מאושר, המרדף אחרי האושר, חיפוש האושר
...מהו האושר שנרצה להשיג - אושר מוחלט או אושר יחסי? אליעד מציין כי האושר יכול להיות מוחלט או יחסי. אם נרצה אושר מוחלט, נצטרך לפעול במדויק להשגת מצב שבו כל המציאות תהיה מספקת אותנו באופן מוחלט, בלי תלות במשהו חיצוני. לעומת זאת, אושר יחסי יהיה תלוי בתנאים משתנים, והוא יתבטא בתחושת טוב שמגיע מהשגת מטרות שונות, אך גם יכול להשתנות ולהתפוגג עם הזמן. מהו הרצון שבסיסו נמצא החיפוש אחר האושר? אליעד עוסק בשאלה: מהו הרצון שמניע אותנו לאורך החיים? הוא מציין כי הרצון העמוק ביותר של האדם הוא לרצות להרגיש טוב, והשאיפה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, מעשה הסוס והפלומפ, מעשה הסוס והמשאבה, מעשה בסוס ובפלומפ, המרדף אחרי הרצון, המרדף אחרי האושר, הדרך אל האושר, המרוץ אל האושר, מרוץ החיים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מעשה הסוס והפלומפ, בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מעשה הסוס והפלומפ, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן שיווקי, מנטורינג, אימון אישי להרזייה בנושאי מעשה הסוס והפלומפ - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7969 שניות - עכשיו 04_09_2025 השעה 20:02:27 - wesi1