אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שכנוע בצורת שאלה, יכול או רוצה, איך לשכנע אנשים? מסר סמוי בשאלה, שאלה מניפולטיבית, מניפולציה בשאלה, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, פסיכולוגיה הפוכה, מסר לתת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:27שכנוע בצורת שאלה, יכול או רוצה, איך לשכנע אנשים? מסר סמוי בשאלה, שאלה מניפולטיבית, מניפולציה בשאלה, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, פסיכולוגיה הפוכה, מסר לתת מודע, איך לשאול נכון?
איך לשכנע אנשים דרך שאלות של "רוצה" ו"יכול"?

כדי לגרום לאדם לעשות פעולה כלשהי, חשוב להבין ששני מרכיבים חיוניים נדרשים: האדם צריך לרצות לעשות את הפעולה, והוא גם חייב להיות מסוגל לבצע אותה. אליעד כהן מסביר, שאם לאדם יש רצון לעשות משהו אבל הוא לא מסוגל, הוא לא יבצע את הפעולה. באותה מידה, אם הוא מסוגל לבצע פעולה אבל אינו רוצה בה, גם אז הוא לא יעשה אותה. לכן, בכל סיטואציה שבה רוצים לשכנע אדם, חשוב לבדוק שני דברים עיקריים: האם האדם רוצה לעשות את מה שאנחנו מבקשים, והאם הוא מסוגל לעשות זאת.

מדוע חשוב להבדיל בין הרצון לבין היכולת?

כאשר אדם אומר "אני רוצה" או "אני יכול", הוא מבטא שני רבדים שונים. הרצון משקף את ההיבט הרגשי, את המוטיבציה, ואילו היכולת משקפת את ההיבט המעשי, האם הפעולה אפשרית לביצוע. אליעד מדגיש, שיש אנשים שיהיה להם נוח יותר להודות ברצון, ויש אחרים שיהיה להם קל יותר להודות ביכולת. בנוסף, קיימים מצבים שבהם לאנשים קשה או לא נוח להודות ברצון או ביכולת, וזה חשוב במיוחד להבין כשמנסים לשכנע אותם לבצע פעולה מסוימת.

מתי עדיף לדבר על היכולת ולא על הרצון?

כאשר אנו מנסים לשכנע אדם לעשות משהו, לפעמים עדיף לשאול אותו בצורה המתמקדת ביכולת שלו ולא ברצון שלו. למשל, אם רוצים לקבוע פגישה ואנו יודעים שהאדם מעוניין להגיע, אך הוא מתבייש להודות ברצון, עדיף לשאול אותו: "האם מסתדר לך להגיע מחר לפגישה?" ולא "אתה רוצה להגיע לפגישה?". השימוש בשאלת היכולת מונע מאותו אדם את המבוכה הכרוכה בהודאה מפורשת ברצון שלו.

דוגמה נפוצה שממחישה זאת היא דיאטה. רוב האנשים יאמרו בקלות "אני רוצה לעשות דיאטה", אך יהיה להם קשה יותר לומר "אני יכול לעשות דיאטה", משום שהיכולת מעמתת אותם עם שאלות של התמדה, משמעת וקשיים בפועל.

עוד דוגמה שימושית בתחום המכירות: כאשר אנו יודעים שהלקוח לא בטוח שהוא באמת רוצה את המוצר, עדיף לנו לשאול אותו: "זה יכול להסתדר לך לקנות את המוצר?" ולא "אתה רוצה לקנות את המוצר?". באופן כזה, אנו מאפשרים לו "לדלג" על השאלה האם הוא רוצה, ולענות רק על ההיתכנות המעשית של הפעולה.

מתי עדיף לדבר על הרצון ולא על היכולת?

קיימים גם מצבים שבהם עדיף לשאול את האדם דווקא על הרצון שלו ולא על היכולת. לדוגמה, כאשר אנו יודעים שהאדם יכול טכנית לבצע את הפעולה אך זה קשה לו לוגיסטית, אז אם נשאל אותו "אתה יכול להגיע מחר?", הוא כנראה יגיד מיד "לא, זה בלתי אפשרי". במקרים כאלה, עדיף להציג בפניו את שאלת הרצון - "אתה רוצה להגיע מחר?". בצורה כזו, אם הוא אכן מעוניין מספיק, הוא יפעל וימצא פתרונות למכשולים הטכניים.

איך להשתמש בשאלות כדי למנוע מאדם לבצע פעולה?

השיטה שאליעד מציג יכולה לשמש גם הפוך, כדי למנוע מאדם לבצע פעולה. לדוגמה, אם אנחנו לא באמת רוצים לפגוש מישהו ואנו יודעים שקשה לו טכנית להגיע לפגישה, נוכל לשאול אותו: "אתה בטוח שאתה יכול להגיע מחר למרות שקשה לך?" בצורה כזו אנו מחזקים את ההבנה שזה מאמץ בשבילו, והוא עשוי לוותר על הפגישה בעצמו.

לעומת זאת, אם אנחנו יודעים שהאדם קצת מתבייש להודות ברצון שלו, אפשר לשאול אותו באופן ישיר ומכוון: "אתה באמת רוצה שניפגש מחר? אתה בטוח שזה חשוב לך?" שאלות כאלו יגרמו לו אולי להרגיש אי נוחות, והוא יעדיף לדחות או לוותר על המפגש.

איך לדעת באיזו שאלה להשתמש?

הכלל הפשוט שאליעד כהן מציע הוא לבדוק מראש עם איזה משפט האדם ירגיש יותר נוח או פחות נוח להזדהות - "אני רוצה" או "אני יכול". אם אנחנו רוצים שהוא יאמר לנו "כן", נשאל אותו באופן שבו יהיה לו קל יותר להזדהות. אם אנחנו רוצים שהוא יאמר לנו "לא", נשאל באופן הפוך, בדרך שבה יהיה לו קשה יותר להזדהות.

איך ליישם את הטכניקה על עצמנו?

העיקרון שאליעד כהן מציג לא תקף רק לשכנוע של אנשים אחרים אלא גם לעבודה עצמית. כשאנו נשאלים "אתה רוצה לעשות משהו?" מומלץ לנו לשאול את עצמנו "האם אני באמת יכול לעשות זאת?". וכאשר שואלים אותנו "אתה יכול לעשות את הפעולה?" עלינו לשאול "האם אני באמת רוצה לעשות זאת?". כך נוכל לדייק את הבחירות שלנו, ונקבל החלטות מושכלות יותר בהתאם לשני ההיבטים - הרצון והיכולת.

למה חשוב להיות ערניים להבדל בין "רוצה" ל"יכול"?

אליעד כהן מדגיש שההבחנה בין שני המושגים הללו - "רוצה" ו"יכול" - היא קריטית בתהליכי קבלת החלטות. לא פעם אנשים אומרים "אני לא יכול", כשלמעשה הם פשוט לא רוצים לעשות את הדבר, או להיפך - הם אומרים "אני לא רוצה", כשהסיבה האמיתית היא שהם פוחדים להיכשל או חושבים שאינם מסוגלים. הכרה מפורשת של ההבדל הזה תסייע לנו לנהל תקשורת מדויקת וברורה, בין אם אנו מנסים לשכנע אחרים ובין אם אנו רוצים להבין טוב יותר את עצמנו.
מדוע צריך גם לרצות וגם להיות מסוגל?

יש שאלה יסודית שכל אדם יכול לשאול את עצמו: מה בעצם מניע בן אדם לבצע פעולה כלשהי? התשובה מתחלקת לשני גורמים: הרצון לעשות את הפעולה, והיכולת לבצע אותה בפועל. אם אדם רוצה לעשות משהו אך אינו יכול, הוא לא יעשה זאת. ואם אדם יכול לעשות משהו אך אינו רוצה, הוא גם לא יעשה זאת. לכן, כדי לגרום לפעולה לקרות, דרוש שילוב של שני היבטים: גם רצון וגם יכולת.

למה זה חשוב? מפני שלפעמים אדם באמת רוצה, למשל, להתחיל דיאטה. אבל הוא עשוי להרגיש שהוא לא באמת יכול לעשות זאת בגלל קשיים שונים - יכול להיות שקשה לו להתמיד, יכול להיות שהוא לא מאמין בעצמו. ומצד שני, יש מקרים שבהם אדם יכול לבצע פעולה, אבל לא באמת מעוניין בה, לא חש אותה כדבר שהוא רוצה בו בלב שלם. מצב כזה פועל לרעת העשייה בפועל, כי אם לא מתעורר רצון חזק או גם עניין רגשי, הסיכוי שהאדם יעשה את הפעולה יורד.

שאלה: מה ההיגיון בשילוב של רצון ויכולת?

תשובה: ללא רצון, לא תתעורר מוטיבציה אישית לפעולה. ללא יכולת אמיתית או לפחות אמונה ביכולת, לא יתבצעו הצעדים המעשיים שמובילים לביצוע הפעולה. רק אם מתקיימים שני התנאים האלה, גדל הסיכוי שהאדם באמת ייצא לדרך ויבצע אותה בפועל.

כיצד לנצל את ההבנה הזו לצורך שכנוע?

אחרי שהבנו שאדם זקוק לרצון וליכולת כדי לבצע פעולה, נשאלת השאלה איך אפשר להשתמש בזה כאשר אנחנו רוצים לגרום למישהו לעשות פעולה מסוימת או לבחור באפשרות כלשהי. נניח שיש מוצר שאנחנו רוצים שיקנו, או פגישה שאנחנו רוצים לקבוע עם מישהו, או כל עניין אחר שבו אנחנו מבקשים לכוון אדם לביצוע מעשה.

שאלה: איך בוחרים אם לדבר על הרצון של האדם או על היכולת שלו?

תשובה: לפעמים האדם מרגיש יותר נוח להגיד "אני יכול" מאשר "אני רוצה". במצבים אחרים, הוא יעדיף לציין שהוא "רוצה" ולא להודות שהוא "יכול". מדוע? מפני שחלק מהאנשים, לדוגמה, לא אוהבים להיחשף ולהגיד שהם רוצים משהו, כי הם עלולים להתבייש להודות שהם מעוניינים. יש כאלה שיודו בקלות שהם רוצים, אבל יתקשו להודות שיש להם היכולת לבצע את הפעולה או שהפעולה לא מסובכת להם. כלומר, לכל אדם יש את המקומות שבהם הוא מרגיש בנוח להודות ובמקומות אחרים דווקא יביא רתיעה.

דוגמה מעשית: אדם שמנסה להתחיל דיאטה. רוב האנשים מסוגלים לומר "אני רוצה לעשות דיאטה" כי ברמה ההצהרתית הם מבינים שזה דבר טוב. אבל "אני יכול לעשות דיאטה" לפעמים יהיה להם קשה לומר, מפני שהמילה "יכול" מעמתת אותם עם שאלת המסוגלות וההתמדה. הם עלולים לפחד מכישלון ומכאן להגיב בשלילה.

מתי עדיף לשאול "האם אתה רוצה" ומתי עדיף לשאול "האם אתה יכול"?

נניח שאנחנו מנסים לגרום למישהו לקנות מוצר או להגיע לפגישה. אנחנו חושבים: איך לשאול אותו כדי להעלות את הסיכוי שיסכים? השאלה המתבקשת היא האם להשתמש בנוסח שמדגיש רצון - "אתה רוצה לקנות את המוצר?" "אתה רוצה להגיע לפגישה?" - או להשתמש בנוסח שמדגיש יכולת - "זה יכול להסתדר לך לקנות את המוצר?" "מסתדר לך להגיע לפגישה?" "אתה יכול להגיע מחר?"?

שאלה: מדוע לבחור לפעמים ב"יכול" ולא ב"רוצה"?

תשובה: יש מצבים שבהם האדם לא מוכן להודות שהוא רוצה בפעולה כי זה מביך אותו, או כי יש לו רתיעה להודות בצורך שלו. נניח שיש פגישה שהוא כן מעוניין להגיע אליה, אבל לא נעים לו להודות בכך. אם נשאל אותו "אתה רוצה להגיע לפגישה?", הוא עלול להכחיש. הוא יגיד "לא, אני לא רוצה" רק כדי לא להודות שהוא זקוק או מעוניין בדבר. במקרה כזה, עדיף לשאול "מסתדר לך להגיע לפגישה?" או "יכול להתאים לך להגיע לפגישה מחר?". כי אז השאלה לא מעמתת אותו עם הרצון שלו, אלא בודקת האם זה אפשרי מבחינה מעשית.

עוד דוגמה: אם אנחנו יודעים שהלקוח לא באמת רוצה את המוצר, אבל הוא יכול להרשות אותו לעצמו ברמה הטכנית, אז עדיף לשאול על הרצון. למה? כי אז הוא עלול להודות שהוא לא רוצה וכך לא יקנה. אבל אם נסתיר לרגע את שאלת הרצון ("האם אתה רוצה?") ונשאל רק על היכולת ("האם זה יכול להסתדר לך?"), לעיתים האדם עשוי להקל על עצמו ולהגיד: "כן, אני מסוגל, אז בעצם אולי אנסה". באופן כזה, אפשר לכוון אדם לפעולה אם מדלגים על שאלת הרצון ומדברים רק על ההיתכנות המעשית.

מה עושים כשאדם מתנגד על בסיס יכולת או רצון?

יש מצבים הפוכים: אם אנחנו יודעים שהצד השני מתקשה להגיע לפגישה, למשל, מסיבות של זמן או לוגיסטיקה, ושואלים אותו "אתה יכול להגיע מחר?", הוא מיד יענה "לא, אני לא יכול, זה בלתי אפשרי". במקרה כזה עדיף לא להשתמש במילה "יכול" אלא דווקא לשאול "אתה רוצה להגיע לפגישה?". כי אם הוא ירצה, לפעמים הרצון יניע אותו לפתור לעצמו את בעיות היכולת.

שאלה: אפשר גם לעשות הפוך, לצורך מניעת פעולה?

תשובה: כן. אפשר להשתמש בדיוק באותה טכניקה כדי לגרום לאדם לדחות או לבטל את הרעיון. אם אנחנו לא מעוניינים באמת להיפגש איתו, ויודעים שלא נוח לו להודות שהוא רוצה, נשאל "אתה בטוח שאתה רוצה להיפגש? אתה באמת רוצה את הפגישה הזו? אתה מרגיש שאתה ממש צריך אותה?". הוא מצדו עלול להרגיש לא בנוח ולהגיד "תשמע, לא, לא באמת כזה דחוף לי, אז בוא נדחה". גם אם בפועל הוא כן רצה, האופן שבו המצג הוצג (הודאה ברצון) עלול להביך אותו. וכך אפשר לכוון אותו לוותר על הרעיון.

כמובן, אין כאן פתרון מוחלט. לא תמיד נשאל באופן חד של "רוצה" או "יכול". לפעמים אנחנו מערבבים, או שואלים בדרך שמסתירה את ההתלבטות. אבל אם מבינים את ההבדל, אפשר לחדד את דרך השיחה: כשאנחנו שואלים על "רוצה", אנחנו שמים את הדגש על החלק הרצוני. כשאנחנו שואלים על "יכול", אנחנו שמים את הדגש על הצד הטכני של היכולת. וככה, לפי ההבנה של מה הצד השני לא רוצה להודות ומה כן, אפשר לכוון אותו לתשובה שמתאימה לנו.

כיצד לשאול את עצמנו כשמציעים לנו דבר מה?

חשוב לזכור שהעיקרון הזה פועל גם הפוך. אם שואלים אותנו "אתה רוצה לעשות משהו?" מותר לנו לשאול את עצמנו: "גם אם אני רוצה, האם אני באמת יכול?". ואם שואלים אותנו "אתה יכול לעשות משהו?", אפשר לשאול את עצמנו: "גם אם אני יכול, האם אני באמת רוצה?". לכל אדם שחש התלבטות לגבי הסכמה או סירוב לבקשה, כדאי להבחין בין שני מרכיבים אלה ולהחליט אם אכן מתקיימים בו גם הרצון וגם היכולת.

שאלה: מדוע להיות ערניים בנוגע למילים "רוצה" ו"יכול"?

תשובה: משום שההבדל בין השתיים עשוי לנתב את התשובות שלנו לסיטואציות יומיומיות. אנשים לפעמים אומרים "אני לא יכול" כשבעצם הם לא רוצים, או "אני לא רוצה" כשבעצם הם פוחדים שהם לא יכולים. הבנה חדה של הכפילות הזו מאפשרת לנו לשאול, ולענות, בדרך שתפתור אי בהירויות ותסייע להוביל את השיחה לכיוון הרצוי.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של שכנוע ושיטת שכנוע ואיזה טריק כלשהו, אז עובד ככה בעיקרון כדי שבן אדם יעשה משהו לשם כך הוא צריך לרצות לעשות אותו והוא צריך גם להיות מסוגל לעשות אותו אם בן אדם רוצה לעשות משהו והוא לא יכול הוא לא יעשה אותו, אם בן אדם יכול לעשות משהו והוא לא רוצה לעשות אותו הוא גם לא יעשה אותו ובקיצור כדי לעשות אותו הוא צריך גם לרצות לעשות אותו וגם צריך להיות מסוגל לעשות אותו וככה שהפעולה בעצם שהבן אדם עושה אותה מתחלקת משני גורמים שני גורמים, גורמים לבן אדם לעשות כל פעולה 1- הרצון לעשות את הפעולה 2- היכולת לעשות את הפעולה.

עכשיו כיצד אנחנו יכולים להשתמש במידע הבסיסי הזה כדי לגרום לאנשים לעשות או לא לעשות פעולות מסוימות אז בא נתחיל נניח שאנחנו רוצים לגרום למישהו לעשות משהו מסוים, אוקי ואנחנו נגיד שואלים אותו שאלה ואנחנו רוצים לגרום לו לעשות את הפעולה. אז זה עובד כזה דבר לפעמים יותר קל לבן אדם להזדהות עם המשפט שאומר "אני יכול לעשות את הדבר" ולפעמים יותר קל לבן אדם להזדהות עם המשפט שאומר "אני רוצה לעשות את הדבר", יחד עם זאת יש לפעמים מצבים שבן אדם לא ירצה או לא ירגיש בנוח עם המשפט שאומר "אני רוצה לעשות ככה וככה" או שהוא לא ירגיש בנוח עם המשפט שאומר "אני יכול לעשות ככה וככה".

זאת אומרת לדוגמה נגיד בן אדם עושה דיאטה סתם כמשל אז רוב האנשים יהיה להם יותר קל להגיד "אני רוצה לעשות דיאטה" מאשר "אני יכול לעשות דיאטה" כי יכול מהבחינה של הקושי זאת אומרת כאילו אתה הרבה יותר רוצה מאשר שזה קל לדוגמה, מצד שני גם רוב האנשים יכולים להגיד "תיאורטית אני יכול רק אני אולי לא מספיק רוצה". עכשיו בא ננסה לקחת את זה לקטע יותר פרקטי נגיד לדוגמה שרוצים לגרום למישהו לעשות איזו פעולה ואז אפשר לשאול אותו אפשר להגיד לו "תגיד אתה רוצה לעשות את הפעולה הזאת?", באותה מידה גם אפשר לשאול אותו "אתה יכול לעשות את הפעולה הזאת?" ואז השאלה הנשאלת היא איך עדיף לשאול את אותו בן אדם לשאול אותו "אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לשאול אותו "אתה יכול לקנות את המוצר?".

וכשאני אומר "יכול ורוצה" זה לאו דווקא במילים הספציפיות האלה כי לדוגמה נגיד המילה "יכול" לא שואלים את הלקוח "אתה יכול לקנות את המוצר?" שואלים אותו "זה אפשרי מבחינתך לקנות את המוצר מסתדר לך לקנות את המוצר, מתאים לך לקנות את המוצר?", המילים האלה לדוגמה של "מתאים לך מסתדר לך, יכול להתאים לך נראה לך שזה יכול להסתדר לך" כל המילים האלה מבטאות יכולת. לעומת זאת כשאני מדבר על הרובריקה של "רוצה" אז שמה זה נגיד יכול להיות "אתה מעונין אתה רוצה, נראה לך שאתה מעוניין" כל מיני מילים כאלה שמבטאות רצון.

עכשיו לדוגמה נגיד שאנחנו רוצים נגיד שהלקוח יקנה את המוצר אז מה עדיף להגיד לו עדיף להגיד לו "אתה רוצה לקנות את המוצר?" או עדיף להגיד לו "נראה לך שמסתדר לך לקנות את המוצר", נגיד שרוצים לקבוע פגישה עם בן אדם מה עדיף להגיד לו עדיף להגיד לו "אתה רוצה שניפגש?" או עדיף להגיד לו "מתאים לך שניפגש מסתדר לך שניפגש, אתה יכול שניפגש" מה עדיף עדיף לדבר איתו על היכולת או עדיף לדבר איתו על הנושא של הרצון? והתשובה היא די פשוטה כל מה שצריך לעשות בהנחה שאנחנו רוצים שאותו בן אדם יענה בחיוב לשאלה שאנחנו הולכים לשאול אותו, כן כי לפעמים יש גם מצבים שאנחנו שואלים בן אדם שאלה אבל אנחנו רוצים שהוא יגיד לנו לא אנחנו נשאל אותו כן ואנחנו רוצים שהוא יגיד לנו לא דווקא, אוקי אבל בא נניח שאנחנו שואלים בן אדם "אתה רוצה להגיד לפגישה ואנחנו שואלים את זה בצורה שאנחנו רוצים שהוא יגיד לנו כן.

אז במקרה כזה איך עדיף, עדיף להגיד לו "אתה יכול להגיע מחר לפגישה" או עדיף להגיד לו "אתה רוצה להגיד מחר לפגישה", מה עדיף להגיד לו? אז התשובה היא די פשוטה צריך לשאול אתה השאלה הפשוטה עם מה יהיה לו יותר קשה או קל להזדהות. מה זאת אומרת? זאת אומרת מהיבט מסוים יש מצבים שבהם לדוגמה בן אדם לא נוח לו עם המושג "רוצה" לדוגמה הוא לא מוכן להודות שהוא רוצה להגיע לפגישה, יש נגיד איזו פגישה חשובה אבל שאחד הצדדים שואל "תגיד לי אתה רוצה להגיע לפגישה הזאת?" הוא מתבייש לא נעים לו להגיד שהוא רוצה.

נגיד אז לדוגמה במקרה כזה אנחנו לא נגיד לו "אתה רוצה להגיע לפגישה?" אנחנו נשאל אותו "תגיד לי אתה יכול להגיע לפגישה?" כאילו בוא לא נבדוק לרגע אחד אם אתה רוצה או לא רוצה כי אם אנחנו נשאל אותו "אתה רוצה להגיע לפגישה?" אוטומטית זה מביא לו התנגדות "לא מה פתאום אני לא רוצה" ולא בגלל שהוא לא רוצה להגיע לפגישה אלא בגלל שהוא לא רוצה להודות לדוגמה שהוא לא רוצה להגיע לפגישה, זה לדוגמה במקרה שהוא רוצה להגיע אבל הוא לא מוכן להודות שהוא רוצה להגיע ואז במקרה כזה לדוגמה עדיף כששואלים אותו את השאלה לגבי הפגישה לא לשאול אותו "אתה רוצה להגיע לפגישה?" לשאול אותו "אתה רוצה שניפגש?" לא לשאול אותו את זה, לשאול אותו "זה יכול להתאים לך שניפגש זה יכול להסתדר לך שניפגש?" למה כי הוא לא מוכן להודות שהוא רוצה.

אותו דבר יכול להיות גם מכיוון נוסף יכול להיות שהוא לא באמת רוצה או שהוא לא בטוח שהוא רוצה ואז אם אנחנו נשאל אותו "אתה רוצה שניפגש?" אז הוא יגיד "לא מה פתאום אני לא רוצה שניפגש" ולא בגלל שהוא לא מוכן להודות שהוא רוצה אלא בגלל שהוא לא באמת רוצה ולכן במקום לשאול אותו "האם אתה רוצה?" נשאל אותו "האם אתה יכול?". זאת אומרת אם נגיד רוצים לפגוש מישהו שלא רוצה לפגוש אותך אז במקום להגיד לו "תגיד לי אתה רוצה שניפגש מחר?" לא לשאול את זה ככה הוא יגיד "לא אני לא רוצה שניפגש מחר", לשאול תגיד לי "זה יכול להתאים לך שניפגש מחר?" כאילו מעבירים לו מסר לתת מודע שהשאלה היא האם הוא יכול או לא יכול לא אם הוא רוצה או לא רוצה, רוצה זה בכלל לא שאלה רוצה זה כאילו בא נניח שכן.

זה לדוגמה מקרים שבהם עדיף לדבר על היכולת ולא לדבר על הרצון, אוקי עכשיו לדוגמה יש מקרים הפוכים שאם אנחנו נדבר עם הבן אדם על היכולת ואז דווקא לדוגמה הוא יגיד אני "אני לא יכול". נגיד שיש מישהו שקשה לו לעשות משהו מסוים נגיד שרוצים לשאול אותו על פגישה ואנחנו יודעים שמאוד קשה לו מחר להגיע לפגישה אם אנחנו נשאל אותו "תגיד לי זה יכול להתאים לך מחר שתגיע לפגישה זה יכול להסתדר לך, אתה יכול להגיע מחר לפגישה?" זה יכול להיות גרוע, למה כי אנחנו יודעים שהוא לא יכול להגיע לפגישה טכנית הוא לא יכול קשה לו, אם הוא לא יכול באמת להגיע לפגישה אז זה לא משנה מה נשאל אותו הוא בכל מקרה לא יגיע לפגישה.

אוקי אבל בהנחה שהוא יכול אבל קשה לו אז עדיף לא להזכיר את הנושא של היכולת עדיף לא להגיד לו "תגיד אתה חושב שאתה יכול להגיע מחר?" לא לשאול אותו את זה לשאול "תגיד לי אתה רוצה להגיע מחר?" זה כאילו לשדר לו "אם אתה רוצה זה מספיק טוב אתה לא צריך להיות יכול, יכול אתה כבר תסתדר". ולכן לדוגמה במקרים כאלה עדיף לא לדבר על הרובריקה של "היכול" לא להזכיר את הנושא של "היכול", לא לשאול אותו "זה מסתדר לך זה מתאפשר לך?", לא לשאול את זה כי אם נשאל אותו "זה מתאפשר לך זה מתסדר לך?" הוא יגיד לא לכן עדיף לשאול אותו "אתה רוצה אתה מרגיש שאתה מעוניין, אתה חושב שאם ניפגש מחר זה יעשה לך טוב?" שזה בעצם לדבר איתו על הרצון לא על היכול כי מצד היכולת יכול להיות שתהיה לו התנגדות.

וכמובן שאותו דבר בדיוק כל מה שאמרתי עכשיו אפשר לעשות אותו בדיוק הפוך, מה זאת אומרת בדיוק הפוך? נגיד ששואלים בן אדם שאלה ורוצים שהוא לא יגיע לפגישה נגיד ששאלת נימוס כזאת ששואלים מישהו "אתה רוצה מחר שניפגש?" ולא רוצים שהוא ייפגש, אז מה אפשר לעשות? לשאול מה יותר קשה לו לבן אדם להזדהות עם המשפט "אני רוצה" או עם המשפט "אני יכול" ודווקא את זה לשאול אותו. אם לדוגמה נגיד אנחנו יודעים שקשה לו להיפגש אז אנחנו לא נשאל אותו "אתה רוצה להיפגש?" אז הוא יגיד כן, אנחנו נשאל אותו "אתה יכול להיפגש, תגיד לי לא יהיה לך קשה מחר להיפגש, תגיד זה יכול להסתדר לך מחר למרות שקשה לך, אני יודע שקשה לך זה יכול להסתדר לך" כאילו מתחשבים בו אבל מצד שני מנסים להזכיר לו את זה שקשה לו כי לא באמת רוצים לפגוש אותו.

אוקי אותו דבר דווקא על הרובריקה של "רוצה" אם אנחנו יודעים שהוא לא כל כך רוצה או בגלל שהוא לא באמת רוצה או בגלל שהוא מתבייש להודות שהוא רוצה במקרה כזה אנחנו נשאל אותו על "הרוצה", "תגיד לי אתה בטוח שאתה רוצה מחר אתה מאוד צריך את הפגישה הזאת, אתה מאוד רצית שניפגש אתה רוצה שניפגש מחר?" אנחנו גורמים לו להרגיש לא בנוח עם הרעיון של "הרוצה" אז הוא יגיד "לא אני לא רוצה להיפגש מחר, לא זה בסדר אני אסתדר לא צריך שניפגש מחר". זאת אומרת דווקא באמצעות השימוש במילים אפשר לגרום לבן אדם דווקא לעשות לו את הטריק שהוא לא ירצה את הרעיון כנ"ל לגבי כל דבר אחר הרעיון הוא לשים לב שיש "רוצה" ויש "יכול".

לא כל מה שבן אדם יכול הוא רוצה לא כל מה שהוא רוצה הוא יכול וזה שני דברים שונים לפעמים נוח לבן אדם להזדהות עם המילה "רוצה" ולפעמים נוח לו להזדהות עם המילה "יכול", ולפעמים זה אותו דבר ולפעמים גם כן לא נוח לו להזדהות עם המילה "יכול" או "רוצה" או עם רעיונות שמבטאים יכולת או רצון ואז במקרים האלה כאשר הבן אדם לא רוצה להזדהות או לא יכול להזדהות או קשה לו להזדהות עם מילים שמבטאות יכולת או מבטאות רצון במקרה כזה נכנס לתוקף כל מה שדיברתי שאז אם אנחנו רוצים שהוא יעשה את הפעולה אז אנחנו צריכים להימנע משימוש במונחים שהוא לא ירצה להזדהות איתם ואנחנו דווקא נשתמש נגיד ביכולת או ברצון כאילו בהפך.

אם אנחנו רוצים לא לגרום לו לא לרצות לעשות את מה שאנחנו כאילו מציעים לו לעשות אז אנחנו דווקא נשתמש במילים שאנחנו יודעים שהוא לא ירצה להזדהות איתן. עכשיו אותו דבר גם מהכיוון ההפוך כאשר שואלים בן אדם שאלה "תגיד לי אתה רוצה לעשות ככה וככה" בן אדם צריך לשאול את עצמו "אוקי גם אם אני רוצה גם אם אני לא רוצה מי אמר בכלל שאני יכול" ואותו דבר גם הפוך נגיד ששואלים בן אדם "תגיד אתה יכול לעשות ככה וככה?", "אבל מי אמר שאני רוצה לעשות ככה וככה?". אוקי אז תהיו עירניים.
רוצה להגיע להתחיל אתה לא צריך תהליך עשייה טריק טריקים להאמין בעצמו שיווק סמוי לגרום לבחור פתרון מוחלט איך לגרום לאנשים איך לשאול איך לשאול נכון איך לשכנע איך לשכנע אנשים אנשים השפעה סמויה יכול או רוצה כיצד לשכנע אנשים לגרום לאנשים לשאול לשאול נכון לשאול שאלות לשכנע לשכנע אנשים לשכנע בשאלה לתת מודע מודעות מכירה סמויה מכירה עקיפה מניפולטיבי מניפולטיבית מניפולציה מניפולציה בשאלה מניפולציות מסר מסר לתת מודע מסר סמוי מסר סמוי בשאלה מסר עקיף מסרים סמויים משכנע פסיכולוג פסיכולוגי פסיכולוגיה פסיכולוגיה הפוכה פסיכולוגיות פסיכולוגים צורת שאלה רוצה רצון שאלה שאלה מניפולטיבית שאלה משכנעת שאלות שיווק סמוי שיווק עקיף שכנוע שכנוע בצורת שאלה שכנוע סמוי שכנוע עקיף תת מודע
איך לשתול מחשבות? איך פועלים מסרים תת הכרתיים? איך לגרום למישהו לעשות מה שאתה רוצה? פלרטוט, טיזינג, מסרים כפולים, ריבוי משמעויות, מסר תת הכרתי, איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
... רוצה? פלרטוט, טיזינג, מסרים כפולים, ריבוי משמעויות, מסר תת הכרתי, איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים? וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לשתול מחשבות בתת המודע של האדם השני, וכיצד באפשרותך לגרום למישהו לעשות מה שאתה ... באמצעות שימוש במסרים תת הכרתיים, שעוברים ונוצרים בתת המודע של האדם, על ידי שימוש במילים עם משמעות כפולה. וכאן אבאר גם, ... האדם? וכיצד להשתמש במסרים כפולים כדי לשתול מחשבות בתת המודע של האדם? ואבאר גם, איזה פרדוקס ואתגר יש כאשר מנסים לשתול למישהו מחשבה בצורה סמויה ואיך להתמודד עם הקושי הזה? ואבאר כיצד האדם מדחיק ... בצורה כלשהי בצורה מודעת, לשם כך ראשית כל יש לגרום לתת המודע שלו, לחשוב על מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. דהיינו, גם אם הוא לא ... ומודעת את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב, עדיין שלפחות בתת המודע שלו, הוא יחשוב על מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. כי בלי שהמחשבה שאתה רוצה שהוא יחשוב, בלי שהיא תופיע בתת המודע שלו, בלי זה אין אפשרות שהיא תופיע אחכ גם ברמת המודעות שלו ... יסכים איתך. ולכן, קודם כל עליך לגרום למחשבה להופיע בתת המודע של האדם השני. ורק לאחר מכן, לנסות לשכנע אותו לחשוב כך גם בצורה מודעת. וכאן אסביר, כיצד בעצם באפשרותך לגרום למחשבה כלשהי, להופיע בתת המודע של האדם השני, לפני שתצליח לשכנע אותו, לחשוב כך בצורה מודעת. והדרך לכך היא, באמצעות שימוש ... לאותו המסר שנאמר ולאותו הדבר שקרה, הרי שבאותם רגעים, תת המודע של האדם, חשב גם על האפשרות שלא נבחרה בסוף כפירוש הסופי של ... ולרגעים ספורים, עוברים כל הפירושים האפשריים האלו, בתת המודע של האדם השומע. גם אם בסופו של דבר, הוא יבחר לפרש את הדברים, ... נכון, משאר הפירושים. ונמצא אם כן, כי בעצם ניתן לשלוח מסר תת הכרתי לתת המודע של האדם, על ידי שימוש במסרים כפולים. כאשר בפועל צריך לעשות ... אחד לא תחשוף את זה שגורמים לאדם לחשוב ולהיחשף בצורה מניפולטיבית לרעיון שרוצים לגרום לו להיחשף אליו. ובו זמנית ... שהאדם השני יחשוב על הפירוש המסוים, שרוצים להחדיר לתת המודע שלו, שהוא אכן אפשרי. ורוצים גם שהוא יחשוב על הפירוש הזה, ... בעצם, אפשר להכריח את האדם לחשוב על דבר כלשהו, לפחות בתת המודע שלו. כאשר חושפים אותו למידע כלשהו התנהגות כלשהי אירוע ... תת הכרתיים, והוא כמעט ולא מבין אותם כלל. בגלל שיש בתת המודע שלו, התנגדות מאוד חזקה לקבל את המסר הזה. ומאחר שהוא חושב ... רוצים שהאדם יחשוב. אבל בו זמנית צריך להסתיר את המניפולציה שנעשית כאן. כדי שהאדם לא יראה כיצד מנסים לשתול אצלו ... בעצמו באמת חושב כך. ואם הוא יבין שמישהו חיצוני מנסה לשכנע אותו במשהו, אז הוא יכול לגלות התנגדות מודעת למסר שמנסים ... בולט מידי, כדי שהאדם השני לא יבין שמנסים להשפיע על תת המודע שלו בצורה מניפולטיבית, שזה יכול להרוס את כל המהלך. ועוד אוסיף, כי ... של דבר הרעיון הוא, שהדרך למודע של האדם, עוברת בתת המודע שלו. ואפשר לגרום לאדם לחשוב ולהיחשף לרעיון כלשהו בתת המודע שלו , על ידי זה שחושפים אותו למידע, שהוא יוכל לפרש אותו ... שממנה אולי הוא מנסה לברוח. ואתה, כאשר אתה שומע מסר כלשהו, האם אתה מודע לכל הפירושים האפשריים שעברו לך במוח לפני ... מתחיל לחשוב בצורה כלשהי, האם אתה יודע איך שתלו לך בתת המודע שלך, את האפשרות לחשוב כפי שאתה פתאום חושב? או במילים אחרות, ...
ניתוח NLP, ללמוד לשכנע, ללמוד למכור, שיטות לשכנע, זיהוי מסרים תת הכרתיים, זיהוי מניפולציות בטקסט, טריקים לשכנוע בטקסט, איך לכתוב טקסט משכנע? לנסח טקסט משכנע, להעביר מסר תת הכרתי
ניתוח NLP, ללמוד לשכנע, ללמוד למכור, שיטות לשכנע, זיהוי מסרים תת הכרתיים, זיהוי מניפולציות בטקסט, טריקים לשכנוע בטקסט, איך לכתוב טקסט משכנע? לנסח טקסט משכנע, להעביר מסר תת הכרתי
... NLP, ללמוד לשכנע, ללמוד למכור, שיטות לשכנע, זיהוי מסרים תת הכרתיים, זיהוי מניפולציות בטקסט, טריקים לשכנוע בטקסט, איך לכתוב טקסט משכנע? לנסח טקסט משכנע, להעביר מסר תת הכרתי איך אפשר ללמוד לשכנע בצורה יעילה יותר? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בניתוח טקסטים, תוך התמקדות בטכניקות לשכנוע באמצעות ניתוח NLP (עיבוד שפה טבעית). הוא מציע שיטות לזיהוי מניפולציות, זיהוי מסרים תת - כרתיים, ומדגים כיצד ניתן להשתמש בטכניקות אלו כדי לשפר את יכולת השכנוע. במהלך ההרצאה הוא מנתח דוגמאות שונות של טקסטים ומשפטים, כדי להדגים כיצד ניתן לנצל את המבנה של הטקסטים לצורך יצירת מניפולציות תודעתיות. מהם אלמנטים שמרכיבים מניפולציה בטקסט? אליעד מציין כי מניפולציות בטקסט נבנות באמצעות שימוש במילים או ביטויים שמעוררים מסרים סמויים. לדוגמה, הוא מציין את השימוש במילים כמו איך כדי להניח שפעולה מסוימת אפשרית, וכך להפעיל את הדמיון של הקורא או המאזין, דבר שמוביל אותו לחשוב שזה אפשרי או טבעי לעשות את מה שנאמר. במהלך ההסבר, הוא מציין את הדוגמה של המשפט: איך לעשות מניפולציה על תת המודע של האדם?. המילה איך כאן משדרת מסר סמוי שאומר שלבצע את הפעולה הוא לא רק אפשרי, אלא מובן מאליו. המילים איך ו - לעשות יוצרות את התחושה שיש דרך מסוימת או פעולה ספציפית לביצוע, וזו בעצם מניפולציה תודעתית שמניחה שלבצע את המניפולציה הוא דבר הגיוני. כיצד מבנה המשפטים משפיע על שכנוע? אליעד מסביר כיצד ניתן לשחק עם המבנה של המשפטים כדי לגרום לאדם להאמין או להבין משהו בצורה ... מבהיר שהפעולה היא בהכרח צפויה לקרות. בדיוק כאן, אליעד מסביר גם את ההבדל בין המילים לעשות, לגרום ו - ליצור, ומראה כיצד כל מילה מעבירה מסר שונה לגמרי מבחינת השפעתה על האדם שמקבל את הטקסט. הוא מציין שהשפעה של משפט תלויה לא רק בתוכן, אלא גם במילים ובבחירות התחביריות. כיצד אפקטיביות השכנוע ... של חוסר ביטחון, בכך שלא מדובר בשכנוע הטוב ביותר, אלא שכנוע שדורש עוד שיפור. הוא מבצע ניתוח מעמיק של איך כל מילה יכולה לשנות את המסר הסמוי שמעביר הטקסט. כיצד להשתמש בטכניקות שכנוע בצורה חכמה? בסיום ההרצאה, אליעד ממליץ להשתמש בטכניקות שכנוע לא רק במילים פשוטות, אלא גם בהבנת מבנה הטקסט, ... הדרך הייחודית והאפקטיבית ביותר להשתמש בטכניקות לשכנוע כדי להשפיע בצורה עמוקה על האדם שמולך. מהם הכלים לשכנוע בעזרת NLP? כיצד ניתן לנתח מניפולציות בטקסט? מה ההבדל בין שכנוע אפקטיבי לשכנוע קל? איך לבחור את המילים הנכונות לשכנוע? מהי השפעת המילים איך ו - לגרום על תודעת הקורא? ...
NLP, שכנוע תת ההכרה, לגרום למישהו לא לפחד, לנסות דברים חדשים, התנסות בדברים חדשים, השפעה על התת מודע, מסר תת סיפי, מסר תת הכרתי, שכנוע התת מודע, איך לשתול מחשבה? טכניקות שכנוע
NLP, שכנוע תת ההכרה, לגרום למישהו לא לפחד, לנסות דברים חדשים, התנסות בדברים חדשים, השפעה על התת מודע, מסר תת סיפי, מסר תת הכרתי, שכנוע התת מודע, איך לשתול מחשבה? טכניקות שכנוע
... שכנוע תת ההכרה, לגרום למישהו לא לפחד, לנסות דברים חדשים, התנסות בדברים חדשים, השפעה על התת מודע, מסר תת סיפי, מסר תת הכרתי, שכנוע התת מודע, איך לשתול מחשבה? טכניקות שכנוע איך לגרום למישהו לא לפחד להתנסות בדברים חדשים? על מנת לגרום למישהו לא לפחד ... חיסרון או אובדן. איך ניתן להסיר את הגבולות המנטליים ולגרום לאנשים לא לפחד? כדי להסיר את הפחד, השלב הראשון הוא לעזור לאדם להבין שהוא לא מפסיד שום דבר בעצם ההתנסות בדברים ... הדבר המרכזי כאן הוא שכנוע תת הכרתי. כאשר אתה לא מנסה לשכנע את האדם בצורה ישירה, אלא מדבר איתו על נושאים אחרים שקשורים, כל שינוי מחשבתי יקרה בתת המודע שלו . לדוגמה, במקום להדגיש את היתרונות של הצעד שהוא מפחד לבצע, אפשר להכניס לתודעתו רעיון על ידי סיפור או ... הזאת, הרבה יותר קל לאדם להתנסות בדברים חדשים. איך לשכנע מישהו להתנסות בדברים חדשים? שכנוע תת הכרתי - איך זה עובד? מה עומד מאחורי הפחד לעשות דברים חדשים? איך לשנות ... לעשות בנגי נגיד שמישהו מפחד לעשות בנגי ואתה רוצה לשכנע אותו לעשות בנגי. אוקי עכשיו אתה אומר כזה דבר בא נגיד לו תראה נכון שיכול להיות שתמות אבל יכול להיות גם כן ... מרוב שתתרגש יכול להיות, נכון יפה עכשיו זה בעצם לנסות לשכנע אותו בצורה ישירה על היתרונות היחסיים שיכולים להיות בדבר שהוא מפחד לעשות. נכון יפה אני אומר לא בצורה ישירה אני רוצה בצורה עקיפה נניח שיש מישהו שאתה רוצה לשכנע אותו לעשות בנגי או לא לפחד לעשות בנגי אוקי ואתה לא רוצה בדוח להגיד לו את זה אתה רוצה לעשות את זה בצורה סיבובית, אתה רוצה לדבר איתו על נושאים אחרים בכלל ושבתת מודע שלו אתה תגרום לו לא לפחד לנסות לעשות דברים חדשים, רגע הבנתם את השאלה איך לדבר עם התת מודע שלו לא איך לדבר איתו בצורה ישירה. ש: אתה יכול להתחיל לספר לו על כל מיני דברים שעשית. אליעד: אבל אז הוא יודע שאתה בא לשכנע אותו אתה אומר לו כן אתה יודע איזה כייף היה לי כשעשיתי בנגי כמה פחדתי וכמה זה עזר אחר כך, מכה זה כייף. ש: זה משכנע אותו. אליעד: נכון בהנחה אבל זה הוא רואה שאתה מנסה לשכנע אותו נניח שהוא מתוחכם עכשיו אתה רוצה להיות עוד יותר מתוחכם, אתה הבנת מה שאתה אומר זה נכון זאת אמת אתה יכול ... בעצם אומר כזה דבר שאם אתה רואה מישהו ואתה רוצה נגיד לשכנע אותו לעשות בנגי נגיד או לא לנסות לשכנע אותו לעשות בנגי לגרום לו פחות לפחד מלעשות בנגי נגיד אז באופן כללי מה שאתה צריך לעשות זה לא מה שאתם אמרתם ... לך. נגיד עכשיו הכנסת לו את המילה לך דרך הדבר הזה בתת מודע הוא מתחיל לחשוב זה לא לי זה לא באמת ככה זה רק נראה לי אז מה שאני חושב זה לא בטוח נכון זה רק גם נכון אז מה ... פשוט. ש: נכון. אליעד: לא כי את כבר מתחילה פה באיזה מניפולציה תכף הולך להגיע איזה אבל כלשהו. ש: אבל. אליעד: לכן כבר שמעתי את האבל אמרתי עכשיו מההתחלה יהיה ...
יזמות, יעוץ ליזמים, הדרכת אנשי מכירות, איך לשכנע משקיע? איך לשכנע לקוח? החדרת מוצר לשוק, איך למכור מוצר? איך מוכרים מוצר? איך להכין פרזנטציה? איך להעביר מסר? איך משכנעים לקוחות?
יזמות, יעוץ ליזמים, הדרכת אנשי מכירות, איך לשכנע משקיע? איך לשכנע לקוח? החדרת מוצר לשוק, איך למכור מוצר? איך מוכרים מוצר? איך להכין פרזנטציה? איך להעביר מסר? איך משכנעים לקוחות?
... יעוץ ליזמים, הדרכת אנשי מכירות, איך לשכנע משקיע? איך לשכנע לקוח? החדרת מוצר לשוק, איך למכור מוצר? איך מוכרים מוצר? איך להכין פרזנטציה? איך להעביר מסר? איך משכנעים לקוחות? איך משכנעים לקוחות לרכוש מוצר חדש? ההרצאה עוסקת בנושאים כמו יזמות, הדרכת אנשי מכירות, וייעוץ ליזמים, תוך מתן כלים לשכנוע משקיעים ולקוחות. ... בו פתרון לכל צרכיו, למרות שהוא לא יודע עדיין שהוא צריך אותו. במקרים כאלה, המטרה היא לגרום ללקוח להבין את הצורך במוצר עוד לפני שהוא מודע לכך. כאן, מדובר בשימוש בהבנה פסיכולוגית של הצרכים, ושימוש בטכניקות מכירה מותאמות אישית. איך לגרום למישהו להבין שהוא רוצה את מה שיש לך? אליעד מציין שמרגע שאתה ... הוא לגרום ללקוח להבין שהוא לא רק רוצה את המוצר אלא צריך אותו. הוא מציע שמישהו שאינו מודע לפתרון שמציע המוצר שלך יוכל לגלות זאת רק אם תציג לו את היתרונות בצורה ברורה ומשכנעת . דוגמה שניתנה היא של פטנט חדש: אדם שמתקשה בפתרון בעיה טכנולוגית ישנה יכול להיות מופתע לגלות את הפתרון החדש, אם יועבר אליו בצורה ... ברור לו מה הוא יכול להרוויח, ולא להסתפק בכך שהוא תיאור כללי של המוצר. בנוגע למכור מוצר חדש בשוק, אליעד טוען שחשוב להבין את הצורך של הלקוח ולהציג את המוצר כפתרון המושלם. כיצד לשכנע משקיעים להאמין במוצר? בהקשר למשקיעים, השאלה היא כיצד להציג להם את הפוטנציאל של המוצר או הפטנט באופן שיגרום להם להבין את הסיכון ... את היתרונות של מה שיכול לקרות אם המיזם יצליח. מהו המודל לשכנוע בתהליך מכירה? אליעד מסביר שיש שני מרכיבים עיקריים בתהליך השכנוע: התועלת המיידית וההשלכות לטווח הארוך. כדי לשכנע לקוחות לקחת סיכון ולקנות את המוצר, יש להדגיש את היתרונות המיידיים של המוצר, כמו גם את התוצאות ארוכות הטווח שאותן יוכל הלקוח ... שהוא מכיר, ולמכור לו את המוצר גם אם הוא לא בטוח. על פי אליעד, במכירות יש רגע שבו כל אחד מלקוח מסכים לקחת את הסיכון - אם הוא חושב שהתועלת תהיה גבוהה יותר מהנזק. על מנת לשכנע לקוחות להרגיש ביטחון במוצר חדש, יש להקטין את החשש ולאפשר להם להבין מה תהיה התועלת המיידית וההשלכות האפשריות בעתיד, כך שהסיכון ... להימנע מהסיכון ולהבין את מה שניתן להרוויח ממוצר כזה. אליעד מציין שצריך להציג בפני הלקוח את המוצר כמניב תוצאות גבוהות מאוד, שמפצות על כל סיכון, וכך להוריד את החשש מהנזק. איך לשכנע לקוח? שיווק ומכירות הדרכה לאנשי מכירות יזמות והנעת לקוחות כיצד למכור מוצר? הכנה למפגש עם משקיע החדרת מוצר לשוק ...
איך להצליח? איך מצליחים? תת מודע, מסר תת סיפי, מסר תת הכרתי, השפעת גלגולים קודמים, השפעת הקארמה, השפעת הסביבה, שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, סיינטולוגיה, מוטיבציה להצלחה, איך להתמודד?
איך להצליח? איך מצליחים? תת מודע, מסר תת סיפי, מסר תת הכרתי, השפעת גלגולים קודמים, השפעת הקארמה, השפעת הסביבה, שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, סיינטולוגיה, מוטיבציה להצלחה, איך להתמודד?
... להצליח? איך מצליחים? תת מודע, מסר תת סיפי, מסר תת הכרתי, השפעת גלגולים קודמים, השפעת הקארמה, השפעת הסביבה, שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, סיינטולוגיה, מוטיבציה להצלחה, איך להתמודד? איך להצליח ולהשפיע על התת מודע שלנו? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשאלה כיצד ניתן להצליח ולשלוט על התת מודע, וכיצד ניתן להתמודד עם השפעות חיצוניות כמו גלגולים קודמים, מסרים תת - הכרתיים, מסרים תת - סיפיים והשפעות סביבתיות שונות. אליעד פותח את הנושא בשאלת יסוד: האם וכיצד ניתן להשפיע על התת מודע שלנו או של אחרים, ומציב אתגר משמעותי לשאלה האם ההתנהגות שלנו באמת נשלטת על ידי גורמים פנימיים וחיצוניים או שאולי הכל נמצא בשליטתנו המלאה. האם ההתנהגות שלנו ... בדוגמה זו כדי להראות כיצד אנחנו מאמצים אמונות בגלל סיפורים שאנחנו נחשפים אליהם ולא בגלל הוכחה ודאית. מה ההבדל בין אמונה להשפעה ממשית של התת מודע? אליעד כהן מדגיש כי הרבה מהדברים שנתפסים בעינינו כהשפעה ממשית, כמו גלגולים קודמים או תת מודע, הם לעיתים קרובות רק אמונות שמקורן בהרגלים או בחינוך שקיבלנו. הוא מביא דוגמה הומוריסטית של הזבובים מאפריקה, שלכאורה משפיעים עלינו מבלי שאנו מודעים לכך. ... למהר לחפש פתרונות לבעיות שאולי כלל אינן קיימות. מהי הנוסחה להצלחה ולשינוי הרגלים? לפי אליעד, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הרגלים והשפעות תת מודעות היא פשוט לעשות את המקסימום האפשרי בכל רגע נתון. הוא מחדד את הנקודה הזו על ידי כך שאם אדם משוכנע שעשה את כל שביכולתו, הוא לעולם לא יחוש אכזבה. לעומת זאת, ... אפילו קטן מאוד, שתוכל לעשות כדי להתקדם לקראת המטרה. אם התשובה חיובית, עליך לעשות זאת מיד. זו הדרך לשבור הרגלים ולהשפיע באופן חיובי על התת מודע שלך. האם מסרים תת - סיפיים עובדים באמת? אליעד מתייחס לשאלה האם מסרים תת - סיפיים יכולים באמת להשפיע על התת מודע שלנו, כמו תוכנת MindMaster שמשדרת מסרים חזותיים במהירות שהעין לא קולטת במודע. הוא מסביר שהשפעתם של מסרים אלו תלויה מאוד ברמת המודעות של האדם למסרים. ככל ... שהוא אינו מודע אליו כלל. לכן, הדרך היעילה ביותר לשינוי היא דווקא הגברת המודעות ולא הסתמכות על השפעות תת - סיפיות. מהי המשמעות של שליטה בתת מודע ובחיים שלנו? לבסוף, אליעד מסכם כי כדי להצליח באמת, אין צורך לדעת האם קיימים כוחות חיצוניים או לא. מה שחשוב הוא האם עשית את כל שביכולתך ברגע זה. אם כן, ... האם יש או אין השפעות חיצוניות, אלא במאמץ האישי שלך ברגע הנוכחי. איך להצליח לשנות הרגלים? האם גלגולים קודמים משפיעים עלינו? איך לשלוט בתת מודע? האם מסרים תת - סיפיים עובדים? איך להתמודד עם השפעות סביבתיות? ...
איך לכתוב נאום משכנע? ניתוח נאום בנימין נתניהו, איך לכתוב נאום בחירות? איך לכתוב מסר משכנע? לדבר מול קהל, לשתול מחשבות, איך להעביר מסרים? פרזנטציה משכנעת, סודות השכנוע של ביבי נתניהו
איך לכתוב נאום משכנע? ניתוח נאום בנימין נתניהו, איך לכתוב נאום בחירות? איך לכתוב מסר משכנע? לדבר מול קהל, לשתול מחשבות, איך להעביר מסרים? פרזנטציה משכנעת, סודות השכנוע של ביבי נתניהו
... לכתוב נאום משכנע? ניתוח נאום בנימין נתניהו, איך לכתוב נאום בחירות? איך לכתוב מסר משכנע? לדבר מול קהל, לשתול מחשבות, איך להעביר מסרים? פרזנטציה משכנעת, סודות השכנוע של ביבי נתניהו איך לכתוב נאום משכנע לפי אליעד כהן? כדי לכתוב נאום משכנע, יש צורך להקפיד על דקויות רבות בניסוח ובצורת ההגשה. אליעד כהן מנתח באופן מפורט נאום שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו, תוך שהוא מצביע על טעויות רבות ודרכים לתקן אותן, על מנת להפוך את הנאום למשכנע יותר, יעיל יותר, וממוקד במסר ברור וחזק. מדוע חשוב לדבר בגוף ראשון ולא שלישי? כשנתניהו אומר קיומה של מדינת ישראל, הוא מדבר בגוף שלישי. זה יוצר מרחק פסיכולוגי בינו לבין השומעים. כדי לשכנע טוב יותר, נתניהו היה צריך להגיד קיומנו, כדי להעביר את התחושה שזה עניין אישי ונוגע לכל אחד מהמאזינים באופן ישיר. הגוף הראשון (קיומנו, ביטחוננו) גורם לשומע ... מדגיש שיש מחלוקת. הדרך הנכונה היא לדבר בצורה פוזיטיבית: קיומנו הוא נושא שכולם מסכימים עליו. בדרך זו נמנע מראש הדיון על המחלוקת ומועבר מסר של הסכמה ואחדות. מה החשיבות של שימוש מדויק במילים כמו מחלוקת או אי הסכמה? כשביבי משתמש במילה מחלוקת, הוא מחזק באופן לא מודע אצל השומעים את התפיסה שקיימת ... אצל הקהל. השימוש במילים הללו יוצר אווירה של הידברות ופתרון אפשרי, במקום אווירת משבר או סכסוך. כיצד ניתן להעצים תחושת איום וסכנה בנאום? כדי לשכנע ולהפחיד, אליעד כהן מציע להשתמש בביטויים מפורשים וברורים יותר. במקום לומר להבטיח את ביטחון ישראל, יש לומר להבטיח את קיומנו. המילה קיום חזקה הרבה יותר ... את המסר. במקום להגיד ייתכן שלקונגרס יהיה תפקיד חשוב, היה עליו לומר לקונגרס יש תפקיד חשוב. במקום הוא יוכל לפתח, היה עליו להגיד הוא יפתח. מסר ברור ואסרטיבי יוצר תחושה של ודאות, חירום, ואמונה חזקה יותר אצל השומע. כיצד להתמודד עם התנגדות צפויה של הקהל? כאשר מדברים אל קהל, אליעד כהן מציע לא להזכיר את ... כשנתניהו מתייחס ליחסים בין ישראל לארהב, הוא אומר שהיחסים התחזקו במהלך הזמן. אליעד כהן טוען שזה לא מספיק. כדי להציג את המצב באופן חיובי ומשכנע יותר, נתניהו היה צריך להדגיש שהיחסים התחזקו לא למרות חילוקי הדעות אלא בזכותם. כך הוא היה מעביר מסר שהמהלך הנוכחי שלו הוא חיובי, הכרחי ואף מחזק את ישראל ביחסים הבינלאומיים. איך לגרום לשומעים לפחד ולהשתכנע מאיום איראני? אליעד כהן מציע להוסיף תמיד תיאורים של ... בביטויים כמו מדינה שרוצה להשמיד אותנו או איראן המאיימת על קיומנו יוצר אצל השומעים תחושת פחד חזקה ומיידית יותר. איך לסיים את הנאום באופן משכנע ואפקטיבי? לסיום, אליעד כהן מציע שנתניהו היה צריך להדגיש בסיום הנאום שהנושא המדובר הוא קריטי להמשך הקיום של ישראל. סיום הנאום במילים מאיימות ומחזקות כמו מדובר בהסכם שבו תלוי המשך קיומנו כעם וכמדינה היה יוצר תחושת דחיפות ואיום, שמשאירה רושם חזק ומתמשך על השומעים. איך לכתוב נאום בחירות? איך לשכנע אנשים? איך להעביר מסר מול קהל? איך לשתול מחשבות אצל אנשים? איך להשתמש במילים לשכנוע? איך לדבר כמו בנימין נתניהו? איך לכתוב פרזנטציה משכנעת?
איך לא לשתול מחשבות? איזה טעות לא לעשות בשתילת מחשבה? איך לא לנסח מנטרה? איך להעביר מסר תת הכרתי? איך לשכנע את עצמך? איך להתנסח נכון? שתילת מחשבה חד ערכית, תרתי משמע בשתילת מחשבות
... בשתילת מחשבה? איך לא לנסח מנטרה? איך להעביר מסר תת הכרתי? איך לשכנע את עצמך? איך להתנסח נכון? שתילת מחשבה חד ערכית, תרתי משמע בשתילת מחשבות וכאן אבאר עוד עיקרון חשוב בנושא של ... למישהו לעצמך משננים מנטרה כלשהי מטמיעים מסר בתת מודע? והעניין הוא, שצריך לשים לב לכך, שלפעמים שותלים למישהו מסר בתת מודע, אבל אצל השומע, חלק מהמילים שנשתלו אצלו בתת המודע, יש להם תרתי משמע עבורו (ריבוי משמעויות). שאז עלולה להיווצר בעיה, ושתילת המחשבה לא תעבוד. לדוגמה, נניח ששותלים ... ושכנוע עצמי, כאשר אתה מנסח עיקרון לתת המודע, עליך לשים לב לבחור את המילים המדויקות המתאימות ולשים לב ולוודא שלמרות שהמשפט שאתה שותל, הוא נשמע מצוין, צריך לוודא שהשומע תת המודע שלך, מבין את המשפט בצורה חד ערכית, ולא בצורה של ריבוי משמעות כלשהי, שעלול להשיג מטרות שונות מהרצוי. וכמובן שיש כאן ... למישהו מחשבה, בצורה של תרתי משמע, ודרך שתילת מסר אחד, להעביר מסר נוסף, באופן מודע, כפי שכבר ביארתי במקום אחר. ...
החזרת אקסית, יצירת קשר עם האקסית, מה לומר לאקסית? שיחה עם האקסית, איך לשכנע את האקסית? איזה מסר להעביר לאקסית? איך להראות לאקסית שהשתנתי? איך לגרום לאקסית לאהוב אותך מחדש? איך לשתול מחשבות לאקסית? איך לחזור לאקסית?
החזרת אקסית, יצירת קשר עם האקסית, מה לומר לאקסית? שיחה עם האקסית, איך לשכנע את האקסית? איזה מסר להעביר לאקסית? איך להראות לאקסית שהשתנתי? איך לגרום לאקסית לאהוב אותך מחדש? איך לשתול מחשבות לאקסית? איך לחזור לאקסית?
... יצירת קשר עם האקסית, מה לומר לאקסית? שיחה עם האקסית, איך לשכנע את האקסית? איזה מסר להעביר לאקסית? איך להראות לאקסית ... מחדש? איך לשתול מחשבות לאקסית? איך לחזור לאקסית? איזה מסר להעביר לאקסית כדי שהיא תרצה לחזור אליך? ... לקבל מתנה מאשר לקנות מוצר, כך גם האקסית מעדיפה לשמוע מסר של נתינה ולא להרגיש שאתה רוצה ממנה משהו. ... בתמורה. לכן, במקום לשדר שאתה מעוניין לחזור, אתה חייב לשדר מסר ברור שאתה בא לתת לה משהו, ללא שום ציפייה ... מעריך מאוד את כל הדברים שלמדתי ממך. אליעד מדגיש כי כל מסר חייב להיות כזה שאינו דורש מהאקסית שום ... זוכרת בעיקר את הריבים והחסרונות שלך, ולכן עליך להעביר לה מסר שיגרום לה לחשוב מחדש על האפשרות שיהיה לה ... הוא באמת להקטין בתוכך את הרצון לחזור אליה, או לפחות לשדר מסר של ניתוק מוחלט מהציפייה לקבל משהו בחזרה. ... לאקסית לריב עם בן הזוג החדש? איך לשתול מחשבות לאקסית? איך לשכנע את האקסית לתת לך הזדמנות נוספת? איך ... כאשר יוצרים קשר עם האקס, יש להימנע מלהיראות כמי שמנסה לשכנע אותו לחזור, אלא יש לשדר שאתה נמצא בעמדה ... החשיבה שלי לגבי מערכות יחסים. השינוי חייב להיראות אמיתי ומשכנע. השלב השלישי: הימנעות מביטויים בעייתיים ... חייב להיות עקבי ואותנטי, ולבוא ממקום אמיתי ולא מתוך רצון מניפולטיבי. השלב השביעי: בניית מערכת יחסים ...
סימנים מהיקום, איך לפרש סימנים משמים? איך להבין רמזים משמים? האם יש צירופי מקרים? רמזים מלמעלה, סימנים מלמעלה, פירוש סימנים מהיקום, מסר מאלוהים, האם אלוהים מעביר לי מסר? מסרים בחלום, נבואה בחלום, איך לפרש מסר בחלום?
סימנים מהיקום, איך לפרש סימנים משמים? איך להבין רמזים משמים? האם יש צירופי מקרים? רמזים מלמעלה, סימנים מלמעלה, פירוש סימנים מהיקום, מסר מאלוהים, האם אלוהים מעביר לי מסר? מסרים בחלום, נבואה בחלום, איך לפרש מסר בחלום?
... יש צירופי מקרים? רמזים מלמעלה, סימנים מלמעלה, פירוש סימנים מהיקום, מסר מאלוהים, האם אלוהים מעביר לי מסר? מסרים בחלום, נבואה בחלום, איך לפרש מסר בחלום? האם המציאות מעבירה לך מסרים וסימנים? אנשים רבים נתקלים במצבים שונים בחיים שבהם הם תוהים אם היקום או המציאות מעבירים להם סימנים או מסרים כלשהם. לדוגמה, אדם ... מה אלוהים רומז לי? מה אלוהים מאותת לי? מה היקום רומז לי? איזה מסר אלוהים מעביר לי? איזה מסר המציאות מעבירה לי? איזה מסר היקום מעביר לי? איך לפרש דברים שקורים לי? האם זה צירוף מקרים? האם להתפטר? האם למכור את הרכב? האם להחליף רכב? האם לעבור דירה? האם להיפרד? האם להישאר בזוגיות? קבלת ...
צירופי מקרים, סימנים מהשמים, מסרים מלמעלה, דברים מוזרים, מה הסיכוי ש? סימנים משמיים, מעשי ניסים, למצוא מסרים בכל דבר, משמעות נסתרת, רמז מאלוהים, סימנים מלמעלה, מסרים משמים, מסרים מאלוהים, לראות את אלוהים בכל דבר, יותר מזל משכל, השגחה פרטית, השגחה עליונה, מסר מאלוהים, אירועים מוזרים, חוק סטפן מנדל, לנבא את העתיד, לראות נסתרות, התגלות אלוהית, להקשיב לאלוהים
... סימנים מלמעלה, מסרים משמים, מסרים מאלוהים, לראות את אלוהים בכל דבר, יותר מזל משכל, השגחה פרטית, השגחה עליונה, מסר מאלוהים, אירועים מוזרים, חוק ... בצבע אדום. והוא הולך ברחוב ופתאום מישהו שעובר לידו אומר את המילים תקנה את הרכב האדום. האם הגיוני לומר שיש כאן איזה מסר משמיים? רמז מאלוהים, שאומר שעליך ... על משהו בראש בלי שאף אחד יודע על זה ופתאום יקרה משהו שקשור בדיוק למה שאתה חושב עליו?! אם זה קורה, כנראה שיש כאן מסר משמים, שאלוהים שיודע על מה אתה ... שהוא לא פגש הרבה שנים. והוא מתלבט האם לחדש איתו את הקשר. ופתאום הוא פוגש באופן מקרי לחלוטין את אותו הבן אדם. הרי שזה מסר משמים שאומר שעליך לחדש את הקשר ... מאלוהים. כי מנקודת המבט הזאת, לא רק שאם קרה צירוף מקרים לא סביר זה מאלוהים בהשגחה פרטית, אלא שכל זבוב שעובר לידך, זה מסר מאלוהים. וכל אירוע ואירוע לפרטי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכנוע בצורת שאלה, יכול או רוצה, איך לשכנע אנשים? מסר סמוי בשאלה, שאלה מניפולטיבית, מניפולציה בשאלה, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, פסיכולוגיה הפוכה, מסר לתת מודע, איך לשאול נכון?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מסר סמוי בשאלה, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מסר סמוי בשאלה, איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומחה, מאמן רוחני, מאמן אישי לזוגיות בנושאי מסר סמוי בשאלה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2852 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 17:21:45 - wesi1