אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
מהו כוח המדמה וכיצד הוא משפיע על תפיסת המציאות?

לפי אליעד כהן, כוח המדמה הוא היכולת של האדם להפיק תמונות או דימויים בראשו שאינם בהכרח משקפים את המציאות האמיתית. כוח זה לא רק משפיע על איך אנו תופסים את הדברים, אלא גם משפיע על איך אנו מייחסים משמעות לדברים. לפעמים, מה שאנו תופסים כמציאות, הוא למעשה דימוי שמצייר המוח שלנו, ולעיתים הוא אפילו יכול להיות שגוי או מנותק מהמציאות. דימויים אלו יכולים לגרום לנו לראות את המציאות בצורה מעוותת, ובכך להפוך את המידע שברשותנו ללא מדויק או שגוי.

למשל, כשאנחנו שומעים על אדם או מצב, יכולים להיווצר בראשנו דימויים אוטומטיים שנראים לנו כמציאות, אך הם עשויים להיות רק תוצאה של דמיון ולא של הבנה אמיתית של המצב. אליעד מציין שעלינו להיות ערניים ולשים לב במיוחד למה שאנחנו תופסים כמציאות, על מנת לא לאבד את האמת שמאחורי הדברים.

מהי ההשפעה של דיבור על כוח המדמה?

כוח המדמה לא רק משפיע על תפיסת המציאות שלנו, אלא גם על איך אנחנו מבטאים אותה. דיבור על נושא מסוים, במיוחד אם מדובר בלשון הרע או דיבה, יכול להעצים את הדימוי שיצרנו בראשנו ולהפוך אותו למציאות בלתי נכונה. כאשר אנו מוציאים דיבה על מישהו, אנו בעצם משתמשים בכוח המדמה כדי לשנות את התמונה שהיתה לנו על אותו אדם, ובכך אנו משבשים את המציאות. אליעד מסביר שכאשר אדם מוציא דיבה או מדבר דברים רעים על אחרים, הוא בעצם מבטל את המהות האמיתית של אותו אדם ומחליף אותה בתמונה שקרית שנוצרה על ידי הדימוי המדמיין.

מהו חידוש וכיצד הוא קשור לכוח המדמה?

חידוש הוא רעיון או מחשבה חדשה שלא קיימת קודם לכן. אליעד כהן מתאר כיצד כל חידוש שיכול להופיע במוחנו - גם אם הוא מצריך מענה או הסבר - יכול להיות תוצאה של כוח המדמה. כאשר מישהו מציע רעיון חדש או חידוש, השאלה שמובאת היא "מי אמר שזה ככה?", כלומר, האם יש לנו הוכחות או סמכות מאחוריו. פעמים רבות, חידושים אלו אינם בהכרח נכונים, אלא הם תוצאה של דימוי של המוח שלנו, שאולי לא משקף את המציאות כפי שהיא.

כיצד ניתן להתמודד עם כוח המדמה?

כדי להתמודד עם כוח המדמה, אליעד כהן מציע להתמקד בהבנה עמוקה יותר של הדברים ובקבלת אמת פנימית יותר. עלינו לשאול את עצמנו כל הזמן "מהו הדבר האמיתי?", ולוודא שההבנה שלנו אינה נתפסת על ידי דימויים או חידושים שגויים. דרך נוספת להתמודד עם כוח המדמה היא להיות מודעים למחשבות ולהבין איך כל מחשבה, אפילו אם היא נראית נכונה, יכולה להיות רק דימוי.

כיצד כוח המדמה קשור לחוויות החיים והפרנסה?

כוח המדמה לא משפיע רק על תפיסתנו את המציאות, אלא גם על חוויותינו בחיים. לדוגמה, אם אדם ממציא לעצמו חידושים או דימויים לגבי הדרך בה הוא מפרנס את עצמו, הוא עלול להתעכב או להיתקל בקשיים, כי הדימויים הללו לא בהכרח תואמים...
מהם העקרונות וההסברים העמוקים של רבי נחמן בליקוטי מוהרן חלק א' נד?

ליקוטי מוהרן של רבי נחמן מברסלב מציג עקרונות מעמיקים לגבי תהליכי מחשבה, הבנת התורה והזיקה בין צורת הדבר למהותו.

במהלך השיעור, אליעד מתאר את התורה ככוח חזק המשפיע על תפיסתנו את המציאות. רבי נחמן מדבר על כך שצריך לשמור את התורה מכל מיני דברים המטעים את האדם ומובילים אותו לחשוב בצורה שונה מהמציאות האמיתית. הוא מציין את החשיבות שבהבנה מדויקת של התורה, ושצריך להיזהר מלהתבל את ההבנה במחשבות שגויות או לא נכונות. דוגמה לכך היא שהשקפה אסתטית על דבר מסוים, יכולה להטעות אותנו לחשוב שזה הוא האמת, אך ייתכן שמדובר בהבנה שגויה.

העיקרון הראשון שמוצג בהרצאה הוא שהקול המדמיין, או "הכוח המדמי", הוא מה שמוביל את האדם לחשוב בצורה לא נכונה. כוח זה מבוסס על מראה חיצוני של דברים, ולא על המהות האמיתית שלהם. לדוגמה, אדם יכול להסתכל על דבר מסוים ולחשוב עליו באופן מעוות, כי הוא מתרכז רק בצורתו החיצונית ולא במהותו הפנימית. אליעד מביא את הדוגמה של "הקטן" ו"הגדול". מה שנראה כקטן מבחוץ יכול להיות באמת גדול, ומה שנראה כגדול יכול להיות קטן מהותית. זוהי ההבנה של רבי נחמן לגבי איך כוח המדמה משפיע על תפיסתנו.

במהלך השיחה, אליעד גם מסביר את החשיבות שבהבנה של תורה כ"חדש" - כלומר, תורה שלא מבוססת על דבר שכבר ידוע ומובן, אלא על הבנת חידוש שלא היה ברור קודם. כל חידוש כזה דורש מהאדם להרהר ולבצע בירור על הדברים. אליעד מציין שכשיש לאדם חידושים לא מבוססים ומבולבלים, הם לא מזיקים כל עוד הם לא פוגעים בפרנסה, אבל הם כן יכולים להרחיק את האדם מההבנה האמיתית.

אליעד גם מביא את הדוגמה של "החידושים" בהקשר לפרנסה. הוא מסביר שלפעמים אדם ממציא חידושי תורה או רעיונות חדשים שלא מבוססים על אמת, והם יכולים להוביל אותו למבוי סתום. כאשר אדם מתמקד יותר מדי במחשבות או רעיונות חדשים שאינם מבוססים...
שגויה להרחיק להיתקל לגרום חשיבות מתוך אמונה ודאות אמונה שלמה צריך להיזהר מראה דברים רעים איך לומדים ליקוטי מוהרן איך ללמוד איך ללמוד ליקוטי מוהרן ברסלב להבין להבין ליקוטי מוהרן לימוד לימוד ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן חא ליקוטי מוהרן חא נד ללמוד ללמוד ליקוטי מוהרן למידה פירוש פירוש לליקוטי מוהרן רבי נחמן מברסלב שיעור בליקוטי מוהרן
חלק 1
חלק 1
...בה באופן שטחי בלבד. כל דבר בחיים, אם רק נעמיק בו, מביא אותנו להבנה חדשה של האמת והמהות. מהם הגורמים שיכולים להוביל לשכחה או להסחת דעת? בהרצאה עולה הרעיון כי לעיתים ההתמודדות עם תאוות, כמו תאוות אכילה, יכולה להוביל לשכחה. אליעד מציין כיצד על האדם להיזהר מהסחות דעת כאלו, כיוון שברגע שהוא מתמקד בתאוות הגוף, הוא עלול לאבד את הקשר עם המהות הרוחנית שלו. השיעור מתאר כיצד כל תאווה כזו עשויה להסיט את המיקוד מהאחדות הפנימית ולהוביל לשכחה של מטרת החיים. איך...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... לא לפגוע בעצמך, ותסלח כדי להרגיש טוב, השיטה הזאת לא ממש עוזרת. כי בתוך תוכו האדם עדין מרגיש מרירות. להרגיש טוב באמת ולסלוח באמת פירושו להרגיש אהבה וקבלה אמיתית. זא לא מספיק לא לכעוס ולהיות אדיש כלפי חוץ וממורמר מבפנים, צריך להגיע לתחושה של אהבה. אז איך עושים זאת? תשובה: על ידי לימוד זכות. לימוד זכות = האדם מרגיל את עצמו ללמד זכות, לדון לכף זכות את כולם כל הזמן. בטרם נבין מהו לימוד זכות, נבהיר כי לימוד זכות אין פירושו לתת לשני לפגוע בך נגד רצונך. גם מי שתמיד מלמד זכות עדיין ימנע מפגיעה עצמית. יחד עם זאת מי שמלמד זכות בשלמות, אדם כזה תמיד ירגיש טוב כלפי הכל כל הזמן. ללמד זכות פירושו להיות הסנגור של הצד השני. סנגור = מחפש טוב. קטגור = מחפש רע. להיות הסנגור אין פירושו לשקר ולהצדיק סתם כך מעשה רע. להיות הסנגור פירושו לחפש את האמת המלאה על המעשה שבוצע. פירוש: מישהו פגע באדם, אדם עשה טעות, המציאות אינה מתאימה לרצונו של האדם. הרי לנו כעס. יחד עם זאת האדם אינו רואה את התמונה המלאה במלואה. לראות את התמונה המלאה פירושו להכניס את כל הדברים לפרופורציה הנכונה. לסנגר ללמד זכות פירושו לחפש את המניע האמיתי שבגללו האירוע המכעיס התרחש. אם מישהו פגע בך, נסה להבין מה היה הרצון שהניע אותו. נסה להבין מה היה הרצון ... = המצאת דמיונות שאמורים להסביר את המעשה = סיבות לא נכונות = שקר = סבל. סנגור אמיתי = חיפוש הסיבה האמיתית שבגללה האירוע קרה ולימוד כף זכות אמיתי = סיבה אמיתית = אמת = אושר. זא חפש את האמת המלאה שבגללה עשית את מה שעשית. נסה להבין מה הייתה הסיטואציה והתמונה המלאה ...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר? החכם לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד ... בני האדם, את כל התחומים שיש בעולם. כי לא כולם מסוגלים להבין כל דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל אחד מסוגל ללמוד מכל אחד כל דבר. כי לא כל אדם מסוגל ללמוד כל נושא. ויש נושאים שיכולת התפישה של האדם, מוגבלת ולא מסוגלת לתפוש אותם. ובנוסף, האדם גם לא מסוגל ללמוד מכל אחד. כי האדם צריך שיסבירו לו בצורה מסוימת כדי שהוא יבין את מה שהוא כן יכול להבין. והאדם לא מסוגל ללמוד כל דבר מכל אחד. ובפרט שיש בעולם גם אנשים משוגעים. שהאדם לא יודע ולא יכול ואין לו עניין ללמוד מהמשוגעים. כי הם משוגעים, ואין לאדם מה ללמוד מהם. וכמו כן, כל אדם נחשף כל הזמן לדברים שונים. ויש דברים שמלמדים את האדם יותר ויש דברים שמלמדים את האדם פחות. ויש דברים שהאדם לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים שבעולם הוא אחד. ומי שיודע את השורש הזה, הוא רואה את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, והוא יכול ללמוד מכל אחד כל דבר. זא, לא רק שהוא יכול ללמוד כל נושא, ולא רק שהוא יכול ללמוד מכל אחד אפילו שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, ... להבין את הקשר שיש בין כל הדברים שיש בעולם, אז בכל דבר חדש שהוא לומד, הוא מבין דרכו את כל שאר הדברים שיש בעולם. וזאת שלמות החכם שלומד מכל האדם, שהוא מסוגל ללמוד כל דבר, מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי, והוא רואה את ההקבלה והקשר ... שאר הדברים. כי כל הדברים עובדים באותה הצורה. ומי שהוא חכם ורואה את השכל שיש בכל דבר, הוא גם לומד מכל דבר, על כל שאר הדברים שיש בעולם וכולי. ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ללמוד מכל דבר, הרי שזה בגלל שהוא מבין את השורש של כל הדברים. ודרך ... לומר איזה דבר, באמצעות אמירת ההפך שלו. והחכם האמיתי, מסוגל להלביש את כל סוגי השכל שיש בעולם, בכל סוגי השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם ... השלמות היחסית שיש למנהיג עצמו, רק בדרך מסוימת לפי דעתו של המנהיג. והוא לא יכול ולא יודע להוביל את האדם אל השלמות האמיתית, בכל דרך ודרך. ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד את כל האדם. והכל תלוי בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד וללמוד מכל אחד ואחד. ...
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
... אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ נפוץ מאוד בקרב ... שקרי ומטעה, משום שלטענתו, הוא מאפשר לאנשים להמשיך להיות חסרי דעת, לסבול ולהישאר בטעות. לפי אליעד, הסיבה שאנשים פונים ללימוד תורה או התפתחות רוחנית מלכתחילה היא כדי להשתחרר מסבל ולהתקדם בחייהם. אך המשפט הזה ... בדיוק הסיבה לכך שהם נמצאים במצב של סבל ובחוסר פתרונות. לטענתו, אילו הקול הפנימי היה חכם ומדויק, האדם לא היה זקוק כלל ללימוד חיצוני, ולא היה מחפש שום רב או מורה רוחני. אך המציאות מוכיחה אחרת - אנשים זקוקים ... ולכן עליו לא ללכת אחרי הלב, אלא ללכת למקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת. לפי אליעד כהן, המקום היחידי שבו אדם צריך ללמוד תורה הוא רק במקום שבו מלמדים אותו את האמת. הוא מבהיר היטב שלא מדובר באדם מסוים או ברב ... פשוט לא מבין ששני הצדדים של כל טענה מנוגדת הם באמת אותו הדבר ברמה עמוקה של המציאות. איך אדם הופך להיות האמת עצמה לפי רבי נחמן? אליעד כהן מזכיר את רבי נחמן מברסלב שאמר: צהר תעשה לתיבה. רבי נחמן הבדיל בין אבן לחלון - האבן מאירה בכוחות עצמה ואילו החלון רק מאפשר לאור לעבור דרכו. ... הולך אחרי מה שליבו חפץ, ולהתחיל לחפש ברצינות ובנחישות את האמת האחת והיחידה. סיכום דבריו של אליעד כהן: אליעד כהן טוען שללמוד תורה או להתפתח רוחנית אפשר אך ורק במקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת ולא לפי המקום שבו ... המוחלטת? למה לא להקשיב לקול הפנימי? האם כל אחד והאמת שלו? איך להפוך לאמת בעצמך? האם הלב יכול להוביל אותך לטעות? מה רבי נחמן אמר על האמת? ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... למה הדברים הוצגו דווקא כך ולא אחרת. ההבנה הזו של התהליך מאחורי המבנה של הטקסט היא חלק בלתי נפרד מהלימוד . לדוגמה, כאשר אדם הולך לאירוע מסוים, לסדר של האירוע יכולה להיות משמעות. הבנת המשמעות הזו תורמת ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... אחרים. תחושת חיסרון זו נובעת מההרגשה שהוא לא מצליח להתחבר או להבין משהו. הוא משווה זאת לסיפורו של רבי נחמן על בן הרב שהרגיש שמשהו חסר לו, אף שהצליח בלימודים, כי לא ידע להגדיר מה הוא חסר בדיוק. מה הקשר בין תחושת חיסרון לחוסר הבנה? אליעד מתאר בפירוט רב את תחושת החיסרון שאנשים חווים כשהם לא מצליחים להבין ...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
...מציע לקחת כל תהליך ולחלק אותו למרכיבים קטנים, כדי להבין מהם הצעדים שמהם הוא בנוי. לאחר מכן, ניתן לדרג את הצעדים הללו לפי דרגת המחויבות שלהם. חשוב להבין אילו חלקים בתהליך הם מחויבים, כלומר, הכרחיים, ואילו חלקים הם אפשריים, כלומר, גמישים יותר. תהליך זה עוזר להבין את הצעדים החשובים ביותר ומסייע בתכנון נכון יותר של הדרך קדימה. איך ניתן לשנות גישה ולפתח דרך חשיבה חדשה? חלק חשוב מההרצאה עוסק בהבנת המשמעות של שינוי גישה. אליעד מציין כי שינוי גישה לא בהכרח...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
... כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו פתרון בעיות ... עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד כהן מציע שיטות ... שיטות מסורתיות של קריאה או כתיבה, אלא גם דרך חשיבה יצירתית ופתרון בעיות בצורה חווייתית. לימוד אמיתי, כך הוא טוען, לא מתרחש כשאנחנו רק קולטים ידע ... הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי יכולת הבחנה? איך ללמוד בצורה יצירתית? תרגילים לשיפור המוח? ...
התעוררות רוחנית, שום דבר לא מושלם, התפתחות רוחנית, הדרך לגן עדן, הדרך לגיהנום, ללמד תלמידים, רוצה להיות מורה רוחני, היכלי התמורות, התקדמות רוחנית, שום דבר אינו מושלם
התעוררות רוחנית, שום דבר לא מושלם, התפתחות רוחנית, הדרך לגן עדן, הדרך לגיהנום, ללמד תלמידים, רוצה להיות מורה רוחני, היכלי התמורות, התקדמות רוחנית, שום דבר אינו מושלם
...השאלה שנשאלת היא: איך יש להתנהל במהלך ההתעוררות הרוחנית, על מנת שהיא תתנהל בצורה הרמונית וללא שיבושים? השלב הראשון בתהליך הוא התחלת עיון פנימי מדויק ומעמיק. יש לשאול את עצמך כל הזמן האם המחשבות והאמונות שאתה מחזיק בהן נכונות באמת. אם אתה בטוח במשהו, כדאי לשאול את עצמך מה גורם לך להיות כל כך בטוח בכך. חשוב מאוד להבין את המקור של כל מחשבה או תחושה, ולבדוק את נכונותה על בסיס רעיוני. ככל שתהיה יותר מודע וערני למחשבות שלך, כך תוכל להתמודד עם ההתעוררות...
לא הביישן למד, מתבייש לשאול שאלה, יחסי מורה ותלמיד, להטיל ספק בספק, ספק או וודאות, שיחת מוטיבציה רוחנית, מודעות רוחנית, התפתחות עצמית, התפתחות רוחנית, לרצות בלי סיבה, מורה רוחני
לא הביישן למד, מתבייש לשאול שאלה, יחסי מורה ותלמיד, להטיל ספק בספק, ספק או וודאות, שיחת מוטיבציה רוחנית, מודעות רוחנית, התפתחות עצמית, התפתחות רוחנית, לרצות בלי סיבה, מורה רוחני
...בכך שמטילים ספק בספק עצמו - כלומר, לא להסתפק רק בזה שצריך להימנע מהספק, אלא להבין את שורש הספק. האם אפשר לרצות בלי סיבה והאם זה קשור להתפתחות האישית? שאלה נוספת שנידונה בהרצאה היא האם אפשר לרצות משהו בלי סיבה. אחד הדוברים טוען כי אין סיבה לרצות משהו אם אין סיבה אמיתית מאחורי הרצון. אך הוא מציין גם את האפשרות לרצות את מה שיש לך כבר, בלי צורך בהסברים או סיבות. בהקשר זה, עולה שאלה על הדרך שבה אנשים יכולים להתחיל לרצות את החיים כפי שהם, מבלי להיות תלויים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מנותק מהמציאות, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מנותק מהמציאות, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
למה יש לה ידידים? אני לא רוצה להרגיש כאב פיזי לראות אוהב כאויב טכניקת הנשימות להאמין שהכל... רוחות פחד להבין את עצמך האם פחדים זה רע? הערכה עצמית שלילית לרצות לאהוב את עצמי להפסיק לאהוב ידיד איך לגרום לילד לאהוב ירקות? לעולם לא מאושר האם להעניק יגרום לך להיות מאושר? איך לא לפחד מזוגיות וממחויבות זוגית? צפייה בסרטי סקס ויתרונותיה איך מקבלים החלטות בחיים? להחליט להיפרד להתמודד עם לחץ חברתי של המשפחה הקרובה איך מתמודדים עם חרדה? פחד מכישלון בזוגיות איך להשיג הצלחה? לשכנע מישהו להתרגל לעשות סיבות אפשריות להכנת חומרי שיווק ילדה מפחדת חרדות אצל ילד נפילה רוחנית תרגיל למודעות עצמית טיפול מרחוק בהפרעות נפשיות לפתח הפרעת אישיות להדחיק את האקסית האם לשלוח הודעה לאקס? אני לא שומר על גב ישר שרירי הארבע ראשי האם יכול להיות שיש אלוהים? לאלוהים יש רצון לשמור על ההארה נגד שימוש בסמים להארה רוחנית איך לחזור להיות אלוהים? להתבודד ולהיות אלוהים לגור בדירה להפסיק לרצות עוד כסף מה התכלית של החיים? מהי משמעות החיים? איך מבשרים בשורות שליליות? אין פרסום שלילי שכנוע ובחירה חופשית לגרום לרובוט העולם קדמון או מחודש ממה מורכב היקום? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, טיפול אישי, מאמן אישי לביטחון עצמי בתחום מנותק מהמציאות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8120 שניות - עכשיו 07_09_2025 השעה 01:31:49 - wesi1