... אותי? שיחת שימוע לפני פיטורים, פיטורים בעקבות החלפת
מנהל חדש, למה
המנהל החדש לא מרוצה ממני? מהי הגדרת התפקיד שלי בחברה? התמודדות עם שיחת שימוע, הכנה לשיחת שימוע, איך להתכונן לשיחת שימוע? מה לומר בשיחת ... כבר הרבה שנים וזכה לשבחים בעבר, זומן לשיחת שימוע עם
מנהל חדש שהחליף את מנהלו הקודם. בשיחה מפורטת של העובד עם אליעד כהן, עלו מספר נקודות קריטיות להתמודדות יעילה עם המצב, כולל גישה נכונה, ... מוטיבציה הוא פירוש ולא עובדה. אליעד מדגיש כי כאשר
המנהל החדש אומר שהעובד לא מספיק מוטיבטיבי, יש לברר מהן ההוכחות לכך. למשל, אם המנהל טוען שפרויקטים מתעכבים, חשוב לשאול ספציפית מדוע הם ... היה מרוצה. אליעד מסביר שאסור להניח זאת מראש. העובדה
שהמנהל החדש לא מרוצה לא בהכרח אומרת שמדובר בהתנכלות אישית. יכול להיות
שהמנהל החדש פשוט מצפה לדברים אחרים בתפקיד. אליעד ממליץ לעובד לשאול: האם אתה חושב שיש אי הבנה בינינו לגבי מה שנדרש ממני בתפקיד? מה השתנה ... גם אם ההחלטה לפיטורים כבר כמעט סופית. איך להתנהל מול
המנהל החדש לאחר השימוע? בין אם השימוע יסתיים בהצלחה או יוביל להחלטת פיטורים, חשוב שהעובד ייזום תקשורת טובה יותר מול
המנהל החדש . אליעד ממליץ: ליזום פגישות עדכון תקופתיות. לשאול את המנהל כיצד הוא מעדיף להתנהל בתקשורת איתו. להראות נכונות להשתפר ולקבל ... האם הביקורת של המנהל היא אישית? כיצד להתמודד עם
מנהל חדש בעבודה? איך לשמור על העבודה לאחר שימוע? איך להתמודד עם שיחת שימוע? מה לשאול בשיחת שימוע בעבודה? כיצד להתנהל מול מנהל שרוצה ... בעבודה? האם כדאי לערב מנהלים אחרים בשימוע? מה לעשות
כשמנהל חדש מזמן עובד לשימוע בטענה של חוסר מוטיבציה? בשיחה בין אליעד כהן לעובד הייטק ותיק, אשר זומן לשימוע לאחר מספר שנות עבודה בעקבות ... הייתה התחושה של העובד כי מדובר בפגיעה אישית מצד
המנהל החדש. אליעד מבהיר שלא ניתן לקבוע בוודאות שמדובר בטענה אישית. גם אם המנהל הקודם היה מרוצה, ייתכן
שהמנהל החדש מצפה לדברים אחרים. זו לא בהכרח הוכחה לכך שהביקורת אינה מקצועית. אליעד מציע להטיל ספק בהנחות: גם אם העובד מרגיש שזה אישי, ... רצון או חוסר הבנה? אליעד מדגים שאם הוא היה יועץ של
המנהל החדש שרוצה לפטר את העובד, הוא היה מתחיל בברור הציפיות: איך אתה רואה את התפקיד של העובד?, האם העובד מבין מה אתה מצפה ממנו? כיצד להתנהל מבחינת תקשורת עם
המנהל החדש? העובד מודה שאינו יוזם מספיק שיחות עם
המנהל החדש. אליעד מציע: להתחיל לשתף אותו בעדכונים יזומים ליזום שיחות סיכום או עדכון תקופתיות לשאול אותו ישירות כיצד הוא מעדיף שתנהלו ... בין המנהל הקודם לחדש? אליעד מציין שלא ניתן לצפות
שהמנהל החדש יחשוב או יתנהל כמו הקודם. גם אם בעבר קיבלת שבחים, ייתכן שכעת יש ציפיות אחרות, וזה לא בהכרח אישי. כדאי לשאול: מה השתנה מהעבר, ...