וכאן אשיב לשאלה הבאה, מה הדבר הכי חשוב שעליך לעשות, לפני פגישת עבודה, לפני שאתה מתחיל פגישה חשובה, לפני שאתה הולך לבצע שיחה חשובה וכיו"ב, מה עליך לעשות כדי להתכונן לפגישת עבודה, כדי להתכונן לשיחת מכירה, כדי להתכונן לכל תקשורת עם מישהו אחר, ומצד האמת, מה עליך לעשות לפני שאתה מתחיל תהליך כלשהו?
והתשובה היא, שהדבר הכי חשוב והדבר הראשון שאתה צריך לעשות כאשר אתה מתכונן לפגישה כלשהי, הוא לשאול את עצמך, מה התכלית ומה המטרה מבחינתך של הפגישה? דהיינו, מה היית רוצה שיצא מהפגישה? אם זה היה תלוי בך, מה היית רוצה שיקרה בסוף הפגישה? אם זה תלוי בך, להיכן היית רוצה שתוביל השיחה? אם זה תלוי בך, מה אתה היית רוצה שיקרה אחרי הפעולה שאתה הולך לבצע?
ואחרי שברור לך, מה אתה היית רוצה שיקרה, עכשיו צריכים לתכנן מהסוף, מה האפשרויות העומדות לרשותך ואיך הכי טוב יהיה לך, כדי להגיע למטרה שלך, בפגישה.
דהיינו, שיש אנשים שמנהלים פגישות עבודה וכיו"ב, בלי שברור להם מה הם רוצים שיצא מהפגישה הזאת. וזה גורם לכך שהם עושים טעויות בפגישה, והם זורמים עם הפגישה, במקום להוביל את הפגישה לאיפה שהם רוצים שהיא תגיע.
כמו במשחק שחמט, שברור מראש מה המטרה ומנסים להגיע אליה. כך לדוגמה לפני פגישת עבודה, צריכים להגדיר, מה היית רוצה שיצא מהפגישה באופן כללי, מה היית רוצה שיקרה בסוף הפגישה וכולי. ואחרי שזה ברור לך, עכשיו צריכים לחשוב, האם ואיך אפשרי לגרום לפגישה להוביל לשם.
אבל מי שמנהל פגישה בלי שברור לו מה הוא רוצה שיקרה בסוף הפגישה, זה מגדיל את הסיכוי לכך שהוא לא יעשה את הפגישה בצורה אופטימאלית.
לסיכום: הדרך הנכונה להתכונן לפגישה, להתכונן לראיון עבודה, להתכונן לשיחת מכירה, להתכונן למצגת, להתכונן לנאום, להתכונן לכל דבר, היא, להגדיר מה אני רוצה שיצא מהפעולה שאני עושה. ואז לחשוב מהסוף אל ההתחלה, איך אני גורם לזה לקרות? מה האפשרויות שלי? לעשות סימולציות, מקרים ותגובות אפשריות, תרחישים ותגובות אפשריות וכולי, וכך להגדיל את הסיכוי שמה שתעשה, יצא על הצד הטוב ביותר.
והתשובה היא, שהדבר הכי חשוב והדבר הראשון שאתה צריך לעשות כאשר אתה מתכונן לפגישה כלשהי, הוא לשאול את עצמך, מה התכלית ומה המטרה מבחינתך של הפגישה? דהיינו, מה היית רוצה שיצא מהפגישה? אם זה היה תלוי בך, מה היית רוצה שיקרה בסוף הפגישה? אם זה תלוי בך, להיכן היית רוצה שתוביל השיחה? אם זה תלוי בך, מה אתה היית רוצה שיקרה אחרי הפעולה שאתה הולך לבצע?
ואחרי שברור לך, מה אתה היית רוצה שיקרה, עכשיו צריכים לתכנן מהסוף, מה האפשרויות העומדות לרשותך ואיך הכי טוב יהיה לך, כדי להגיע למטרה שלך, בפגישה.
דהיינו, שיש אנשים שמנהלים פגישות עבודה וכיו"ב, בלי שברור להם מה הם רוצים שיצא מהפגישה הזאת. וזה גורם לכך שהם עושים טעויות בפגישה, והם זורמים עם הפגישה, במקום להוביל את הפגישה לאיפה שהם רוצים שהיא תגיע.
כמו במשחק שחמט, שברור מראש מה המטרה ומנסים להגיע אליה. כך לדוגמה לפני פגישת עבודה, צריכים להגדיר, מה היית רוצה שיצא מהפגישה באופן כללי, מה היית רוצה שיקרה בסוף הפגישה וכולי. ואחרי שזה ברור לך, עכשיו צריכים לחשוב, האם ואיך אפשרי לגרום לפגישה להוביל לשם.
אבל מי שמנהל פגישה בלי שברור לו מה הוא רוצה שיקרה בסוף הפגישה, זה מגדיל את הסיכוי לכך שהוא לא יעשה את הפגישה בצורה אופטימאלית.
לסיכום: הדרך הנכונה להתכונן לפגישה, להתכונן לראיון עבודה, להתכונן לשיחת מכירה, להתכונן למצגת, להתכונן לנאום, להתכונן לכל דבר, היא, להגדיר מה אני רוצה שיצא מהפעולה שאני עושה. ואז לחשוב מהסוף אל ההתחלה, איך אני גורם לזה לקרות? מה האפשרויות שלי? לעשות סימולציות, מקרים ותגובות אפשריות, תרחישים ותגובות אפשריות וכולי, וכך להגדיל את הסיכוי שמה שתעשה, יצא על הצד הטוב ביותר.