אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מחלוקת ✔לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן
מה היתרון ב"לרדת" על אנשים ולקרוא להם מפגרים?

אליעד כהן מסביר בהרצאה את הגישה יוצאת הדופן שלו שלפעמים זה מועיל לקרוא לאדם "מפגר", טיפש או מטומטם. תחילה, הוא מדגיש שהפעולה הזו נחשבת לרעה ולפסולה כי היא פוגעת באנשים, משפילה אותם, ועלולה לגרום להם לדיכאון ואף להרס הביטחון העצמי. לכאורה, לקרוא למישהו מפגר הוא דבר שלילי וחסר תועלת. אך אליעד מציג גם את הצד השני של העניין ומסביר בהרחבה מדוע דווקא לקרוא לאנשים בשמות גנאי יכול להיות בעל ערך רב להתפתחותם הרוחנית והאישית.

ההסבר הראשון הוא שאדם שנפגע מזה שקראו לו "מפגר", מניח בעצמו מספר הנחות נסתרות:
  • שהוא אכן מפגר או טיפש.
  • שלהיות טיפש זה דבר רע.
  • שמי שקרא לו טיפש הוא חכם יותר.
  • שהוא חייב להוכיח שהוא לא טיפש.
עצם העובדה שאדם נפגע מזה, מעידה שהוא עצמו מאמין שיש משהו רע בלהיות טיפש. אליעד מסביר שהתגובה הזאת בעצמה היא טיפשית, כי אם האדם היה בטוח שהוא לא טיפש, הוא כלל לא היה נפגע מכך. הוא נותן דוגמה לכך שאם אדם חסר השכלה יאמר לך שאתה טיפש, לא תיפגע ממנו. אבל אם מישהו שאתה תופס כחכם יאמר זאת, זה יפגע בך עמוקות. זאת אומרת, הפגיעה באה מהערכה כלפי מי שאומר את הדברים, ומהספק של האדם בעצמו.

למה רבי נחמן התנשא על רבנים אחרים?

אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן מברסלב שהתנשא והתבטא בשחצנות גלויה כלפי רבנים אחרים, ואפילו כלפי משה רבנו. רבי נחמן הכריז על עצמו כגדול הצדיקים וכחכם מכולם. בעוד שמשה רבנו התאפיין בענווה, רבי נחמן התנהג הפוך לחלוטין. הוא הצהיר שהוא הטוב ביותר והחכם ביותר, ואמר שאין דומה לו. זאת הסיבה שהיו מחלוקות רבות סביב רבי נחמן: הוא התנהג בקיצוניות כה גדולה, עד שאנשים נאלצו להחליט האם הוא צודק לגמרי או שהוא "השטן". אין דרך אמצע איתו.

רבי נחמן בעצמו הסביר שהוא יכול היה לגרום לכולם לאהוב אותו, אילו היה אומר לאנשים רק את מה שהם רוצים לשמוע. אך הוא לא רצה שיאהבו אותו, אלא רצה שתהיה עליו מחלוקת ושישנאו אותו. לפי ההסבר של אליעד, רבי נחמן עשה זאת כדי לעורר באנשים ספקות, לגרום להם לחשוב באופן עצמאי, ולנתץ אצלם את תחושת הביטחון המזויפת.

איך להשפיל מישהו יכול לעזור לו להתפתח?

אליעד מדמה את העניין ללימוד אמנויות לחימה, שבו כדי ללמוד להתמודד עם מכות אמיתיות, אתה חייב לקבל אותן בזמן אימון. באותו האופן, כשהוא קורא לאדם מפגר, הוא מאלץ את האדם להתמודד עם כאב רגשי ופנימי. ההתמודדות הזאת, לדבריו, היא עצמה חלק חשוב מההתפתחות. אליעד מדגיש שזה לא רק תרגיל מניפולטיבי שנועד להשיג מטרה צדדית כלשהי, אלא שהחוויה עצמה של להרגיש טיפש ומושפל חשובה בפני עצמה. היא מאלצת את האדם לשאול את עצמו שאלות כמו "האם אני באמת מפגר?" ו"למה בעצם זה רע להיות מפגר?".

מדוע חשוב להבין שאתה טיפש ומפגר?

אליעד מסביר באריכות שלפעמים הדרך היחידה להגיע לאמת מוחלטת היא להבין כמה אתה לא יודע, וכמה מה שאתה יודע כרגע הוא חסר ערך לחלוטין. אם אדם מאמין שהוא חכם, הוא מפסיק לבדוק, לחקור ולהתפתח. לעומת זאת, מי שמבין שהוא טיפש יהיה פתוח יותר ללמוד, להשתנות ולהטיל ספק במה שהוא חושב שהוא יודע.

הוא מביא דוגמה נוספת לכך שככל שאדם מבוגר וחכם יותר, אפשר "לרדת" עליו יותר. כמו שילד קטן לא יקבל ביקורת קשה אלא עידוד בלבד, כך אדם בוגר שמקבל ביקורת נוקבת, יכול לצמוח מכך. אליעד גם מדגים זאת בסיטואציות מחיי הזוגיות, בהן לפעמים אדם נוטש את בן זוגו כדי שיבין ויעריך אותו. לא תמיד אפשר להשיג תובנות דרך חיבה ואהבה, לפעמים דווקא הפגיעה וההשפלה מובילות...
לגרום למישהו להרגיש טיפש, לגרום למישהו לחשוב שהוא טיפש, לקרוא למישהו טיפש, לבזות מישהו, לקרוא למישהו בשמות גנאי, להשפיל מישהו
אמת אובייקטיבית להתפתחות רוחנית ביטחון עצמי גבוה אליעד כואב תכלית לפתח ביטחון עצמי להביא הוכחות להעלות את הביטחון העצמי ביטחון עצמי אמיתי הביטחון העצמי אגו אליעד אליעד כהן אנשים אתה טיפש ברסלב גאווה הגאווה של רבי נחמן הגאווה של רבי נחמן מברסלב הגישה של אליעד כהן המחלוקת על רבי נחמן התנשאות התנשאות של מורה רוחני טיפש טיפשות יהירות יוהרה יחסי מורה ותלמיד להבין להבין שאתה טיפש להשפיל להשפיל אנשים לקרוא לקרוא למישהו מפגר לרדת על אנשים מאבק מורה ותלמיד מורה רוחני מורים רוחניים מחלוקות מחלוקת מחלוקת על רבי נחמן מפגר נחמן רבי נחמן רבי נחמן מברסלב רוחני רוחניות רוחניים שחצן שחצנות תלמיד
ללמוד מאליעד כהן, למה המשיח לא בא? אינטרס של מורה רוחני, מחלוקת על הצדיק, מחלוקת על רבי נחמן, ביאת המשיח, האינטרס של אליעד כהן, להתקרב לצדיק, התקרבות לצדיק
ללמוד מאליעד כהן, למה המשיח לא בא? אינטרס של מורה רוחני, מחלוקת על הצדיק, מחלוקת על רבי נחמן, ביאת המשיח, האינטרס של אליעד כהן, להתקרב לצדיק, התקרבות לצדיק
... מאליעד כהן, למה המשיח לא בא? אינטרס של מורה רוחני, מחלוקת על הצדיק, מחלוקת על רבי נחמן, ביאת המשיח, ... ובכך יאבד הצדיק את מה שהוא מקבל מהתהליך. מדוע קיימת מחלוקת על רבי נחמן ועל צדיקים אחרים? רבי נחמן עצמו היה מעורב במחלוקת קשה בזמנו, עד כדי כך שרצו ... מסביר שלא מדובר במקרה, אלא שהמציאות יצרה בכוונה את המחלוקת כדי לברור מי באמת מחפש את האמת עד הסוף. רק מי שיתמודד עם המחלוקת, עם הקשיים, ויתעקש על האמת גם ... גם על רבי נחמן חלקו. כלומר, הוא ידע שיש ערך למחלוקת, והיא משרתת מטרה עמוקה יותר. ... למה המשיח לא בא? אינטרס של מורה רוחני מדוע קיימת מחלוקת על רבי נחמן? מהו האינטרס של ...
הרב ברלנד, הרב ארוש, הודאה באשמה, רומן זדורוב, קושיות על הצדיק, חסידות ברסלב, רבי נחמן מברסלב, אמונה בצדיק, מחלוקת על הצדיק, משפט פלילי, היה או לא היה, אונס, אין ראיה מהמחלוקת
... ברלנד, הרב ארוש, הודאה באשמה, רומן זדורוב, קושיות על הצדיק, חסידות ברסלב, רבי נחמן מברסלב, אמונה בצדיק, מחלוקת על הצדיק, משפט פלילי, היה או לא היה, אונס, אין ראיה מהמחלוקת האם אפשר לסמוך על הקלטות והודאות באשמה? הסוגיה שאליעד כהן דן בה מתמקדת בשאלת האמינות של הקלטות והודאות, בעיקר כאשר מדובר בדמויות ציבוריות כמו הרב אליעזר ברלנד, וכיצד להתייחס לפרשיות של מחלוקת סביב הצדיקים. אליעד מסביר שהרבה פעמים אנשים סומכים על הקלטות של הודאות או דברים שנאמרו לכאורה על ידי האדם עצמו, אך למעשה ההקלטות אינן ... ואז לחתוך את ההקלטה ולהציג את זה כהודאה אמיתית, כשלמעשה האדם רק דיבר בצורה תאורטית או צינית. מה אפשר ללמוד מהסיפור של רבי נחמן לגבי מחלוקות על צדיקים? אליעד מביא דוגמה ידועה מתוך תורתו של רבי נחמן מברסלב. הוא מספר על מקרה שבו מישהו היה אמור להתקרב לצדיק אך נמנע מכך שוב ושוב, ... הכי חמור על צדיק, אפילו אם מישהו טוען שהיה עד ראיה לעבירה, עדיין אין בכך הוכחה ודאית שהצדיק אכן עשה עבירה. רבי נחמן מלמד שאין ראיה מהמחלוקת. העובדה שרבים חולקים על אדם מסוים או משמיצים אותו לא בהכרח אומרת שהאדם לא בסדר. האם צדיק יכול להודות באשמה על משהו שלא עשה? אליעד מדגים ... כדי לתקן דברים רוחניים מסוימים. אליעד מציין שהסיבה שרבי נחמן רצה לפעמים שיבזו אותו היא כדי להשיג תיקונים רוחניים שאי אפשר היה להשיג בלי מחלוקת וביזיונות. לכן, עצם העובדה שצדיק מודה באשמה או שיש עליו מחלוקת לא מהווה בהכרח ראיה שאכן ביצע עבירה. הוא ממשיך ומסביר שבמקרים אחרים, אדם יכול להודות באשמה באופן שקרי כדי שיפסיקו להטריד אותו או להפליל ... שליליים הרבה יותר שאפשר להגיד עליו, והוא הסכים לשמוע זאת ואף הצדיק זאת מנקודת מבט רוחנית. רבי נחמן הדגיש שהתיקון הרוחני מגיע דווקא מתוך המחלוקת , מתוך הביזיונות שהצדיק עובר, ולכן אין למהר ולהסיק מסקנות על סמך מחלוקת בלבד. האם הרב ארוש והרב ברלנד יכולים להיחשב כצדיקים למרות המחלוקות? אליעד מתייחס גם לדמויות ספציפיות כמו הרב ארוש והרב ברלנד. הוא מציין שלא משנה עד כמה המחלוקת גדולה, או אילו האשמות חמורות נאמרות, אסור למהר ולהסיק שהם אינם צדיקים. אליעד מבהיר שצדיקים יכולים להיתפס בעיני הציבור כדמויות שנויות במחלוקת, ועדיין להיות צדיקים אמיתיים מבחינה רוחנית. לכן, גם אם מופיעות הקלטות או הודאות לכאורה, אין בכך ראיה מוחלטת לאשמה בפועל או לשלילה של צדיקותם. בסיכום דבריו, אליעד חוזר ומדגיש שהעובדה שיש מחלוקת, שמועות, או הודאה באשמה אינה יכולה לשמש כהוכחה חד משמעית נגד אף אדם, ובפרט נגד מי שנתפס כצדיק. אין ראיה מהמחלוקת עצמה, והדברים צריכים להיבדק בצורה מאוד זהירה, תמיד תוך כדי הקשבה מלאה להקשר הרחב של הדברים שנאמרו. האם הרב ברלנד אשם? האם הודאה באשמה היא תמיד אמינה? מהי משמעות המחלוקת על הצדיק? למה רבי נחמן קיבל על עצמו ביזיונות? רומן זדורוב חף מפשע? האם ניתן לסמוך על הקלטות? איך להתייחס להאשמות נגד צדיקים? ...
סודות המציאות, סודות החיים, סוד המחלוקת, למה אנשים רבים? חוסר הסכמה, לכבד את המחלוקת, מחלוקת מתנה, איך להבין את המציאות? בעיות בחינוך ילדים, בעיות בזוגיות, השכל של המחלוקת
סודות המציאות, סודות החיים, סוד המחלוקת, למה אנשים רבים? חוסר הסכמה, לכבד את המחלוקת, מחלוקת מתנה, איך להבין את המציאות? בעיות בחינוך ילדים, בעיות בזוגיות, השכל של המחלוקת
... המציאות, סודות החיים, סוד המחלוקת, למה אנשים רבים? חוסר הסכמה, לכבד את המחלוקת, מחלוקת מתנה, איך להבין את המציאות? בעיות בחינוך ילדים, בעיות בזוגיות, השכל של המחלוקת מהם סודות המציאות והחיים? ההרצאה עוסקת בנושאים עמוקים כמו סודות החיים, סוד המחלוקת, כיצד להבין את המציאות ומהם מקורות חוסר ההסכמה בין בני אדם. אליעד מסביר שהמחלוקות הן חלק אינהרנטי מהמציאות ומסביר כיצד ניתן ... דבר בחיים, כולל חוויות כמו בעיות בזוגיות ובחינוך ילדים, נובעות לעיתים מתוך תפיסות שונות ושיקול דעת המתממשים במחלוקות. מהו סוד המחלוקת? אליעד מציין כי המחלוקות הן לא דבר שלילי, אלא להיפך - הן מקור לתהליך פנימי של חיפוש הבנה. הוא מתאר את המחלוקות כמשהו שמאפשר לאדם להבין את עצמו ואת הסובלים ממנו בצורה עמוקה יותר. הוא מציין את הצורך להחיל על המחלוקות את הכבוד הראוי, במקום להימנע מהן או להתרחק מהן. אליעד מדבר על איך כשיש מחלוקות, הן למעשה עשויות להוביל להתפתחות פנימית ולגילוי דברים חדשים על המציאות. כיצד המחלוקות עוזרות לנו להבין את המציאות? לדבריו, כל מחלוקת שמתרקמת בין שני אנשים יכולה לשמש כמצפן להבנת ... לאי ההסכמה ולהתבונן בה לא רק מההיבט החיצוני שלה אלא גם מבלי להבין את השכל שמאחוריה. הוא מביא דוגמאות, כמו מחלוקות שיכולות להתעורר בזוגיות או במשפחה, ומדבר על איך כל מחלוקת כזו יכולה להביא אותנו לשאול שאלות מהותיות על החיים. מה הכוונה להתעמק במחלוקת? אליעד מציין שאם נבין מהות המחלוקת ולא נתמקד בתוצאה החיצונית שלה, נוכל להגיע להבנה פנימית יותר. לדוגמה, במחלוקות משפחתיות או זוגיות, במקום להתעקש על פתרונות ... למה הוא או היא אומרים את מה שהם אומרים? ולהתבונן לא רק במילים אלא גם בשורש הרגשי או מחשבתי שמאחורי כל טענה. מחלוקות אלו לא נועדו להיות רק תהליך של תוצאה אלא הם מעוררות שאלות שמובילות אותנו להתמודדות עם עצמנו. כיצד המחלוקות קשורות לבעיות חינוך ויחסים? ההרצאה עוסקת גם בהקשר של חינוך ילדים ובעיות זוגיות, ואליעד מדבר על איך כל מחלוקת בין בני זוג או הורים וילדים יכולה להיות תהליך של ... להבנה עמוקה יותר של עצמנו ושל הצד השני. הוא מדגיש את החשיבות של להיות פתוחים לדעות אחרות, גם אם הן מעוררות מחלוקות, כי המחלוקת היא הדרך ללמוד ולהתפתח. הוא מציין כי אם אנו מתמקדים רק בניצחון ובצדק, אנו מפספסים את ההזדמנות להבין את עצמנו ואת הזולת. האם המחלוקות הן באמת מתנה? אליעד מסביר כי המחלוקות הן הדרך להבין את עצמנו ולהתקרב להבנה של המציאות. הוא מציין שהמחלוקות עצמן מצביעות על המקומות שבהם אנו צריכים ללמוד ולצמוח. בכך, המחלוקות מהוות לא רק אתגר אלא גם הזדמנות להתפתחות רוחנית ומחשבתית. הסוד כאן הוא לא להימנע ממחלוקות, אלא ללמוד להסתכל עליהם כעל כלי שיכול להביא אותנו לגילוי פנימי. כיצד להתמודד עם מחלוקות בצורה בוגרת? לסיום, אליעד מדבר על הדרך בה ניתן להתמודד עם מחלוקות - לא להתמקד בצורך להוכיח צדק, אלא להבין את ...
למה לא קל להיות מאושר? למה קשה להיות מאושר? למה המשיח לא בא? מורים רוחניים, אינטרס של מורה רוחני, לעזור לאנשים, המחלוקת של רבי נחמן, מחלוקת על רבי נחמן, למה המשיח לא מגיע?
... רוחני, לעזור לאנשים, המחלוקת של רבי נחמן, מחלוקת על רבי נחמן, למה המשיח לא מגיע? למה קשה להיות מאושר? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא מדוע קשה לאדם להגיע לאושר ... את האמת. מהי המשמעות של מחלוקת לפי רבי נחמן? אליעד כהן מסביר שרבי נחמן מברסלב הגדיר את המחלוקת כמתנה. לפי תפיסה זו, המחלוקת אינה רק דבר שצריך לסבול או להימנע ממנו, אלא משהו חיובי ואף הכרחי. מחלוקת מייצרת תהליך של בירור, שבו האדם נאלץ להעמיק בעמדותיו, להתעמת עם תפיסות קיימות ולהגיע להבנות עמוקות יותר. המחלוקת, אם כן, אינה שלילית אלא היא כלי להתפתחות אישית ולחידוד ההבנה. רבי נחמן אף טען כי הוא עצמו זקוק למחלוקת תמידית, מכיוון שהוא כל הזמן מתקדם ממדרגה למדרגה. אם לא תהיה לו מחלוקת, לא יוכל להתחדש ולהתקדם. במובן מסוים, המחלוקת היא מנוע ההתפתחות הרוחנית. למה מורים רוחניים לא נותנים תשובות פשוטות? אליעד כהן מדבר על תפקידם של מורים רוחניים ... לשם התפתחות רוחנית. מחלוקת היא מתנה ולא קושי, שכן היא מאפשרת לאדם להעמיק ולהבין את עצמו ואת האמת טוב יותר. מורים רוחניים אמיתיים אינם מספקים ... קשה להיות מאושר? מהי מחלוקת לפי רבי נחמן? ההבדל בין מורה אמיתי למפורסם של שקר למה המשיח לא מגיע? למה מורים רוחניים לא נותנים תשובות פשוטות? איך ... יותר. מה התפקיד של מחלוקת בחיים? בהקשר הזה, רבי נחמן טען כי מחלוקת היא מתנה. כלומר, אם נראה כי בכל תחום יש ויכוחים, חיכוכים והתנגדויות, אולי יש לזה ערך מסוים. למעשה, כל התקדמות ... קיימות. רבי נחמן חידש שהמחלוקת היא לא רק דבר שיש להתמודד איתו, אלא היא עצמה המתנה. המחלוקת יוצרת תהליך של בירור והעמקה, וכאשר אדם מתנגד לרעיון מסוים - זה יכול לעזור לו לחדד את עצמו ולהבין לעומק את עמדתו. למה ... בקשיים גדולים יותר. המחלוקות והאתגרים הם למעשה חלק בלתי נפרד מהתהליך שמוביל להבנה עמוקה יותר. מורים אמיתיים אינם נותנים תשובות קלות, אלא דווקא ... קשיים? מהי המשמעות של מחלוקת לפי רבי נחמן? למה מורים רוחניים לא נותנים תשובות פשוטות? האם יש יתרון בכך שהמציאות מקשה עלינו? מה ההבדל בין מורה ...
הרב ברלנד, צדיק או רשע, אשם או זכאי, חסידות ברסלב, אמונה בצדיק, אמונה נגד השכל, רבי נחמן מברסלב, חזרה בתשובה, מחלוקת על הצדיק, קושיות על הצדיק, חסידי ברסלב, אמונת חכמים, כתב אישום, הרב אליעזר ברלנד, להאמין בצדיק
... או רשע, אשם או זכאי, חסידות ברסלב, אמונה בצדיק, אמונה נגד השכל, רבי נחמן מברסלב, חזרה בתשובה, מחלוקת על הצדיק, קושיות על הצדיק, חסידי ברסלב, אמונת חכמים, כתב אישום, הרב אליעזר ברלנד, להאמין בצדיק האם הרב ברלנד ... שאין משמעות לעבירות שעשה כל עוד הוא חוזר בתשובה. הסיבה השנייה שאליעד מציין היא הקונספט של המחלוקת, גם הוא רעיון שמקורו ברבי נחמן. רבי נחמן לימד שכדי שצדיק יהיה באמת גדול הוא צריך לעבור ביזיונות, השפלות ומחלוקת מצד הציבור. רבי נחמן עצמו נהג בכוונה לעורר מחלוקת ושנאה, לעיתים על ידי מעשים שיצרו עליו ביקורת רבה, כדי להוכיח שאפשר להישאר צדיק למרות הכל. לכן, חסידי ברסלב ... אותו בעבירות חמורות, ואף רואים בכך הוכחה לגדולתו הרוחנית. במילים אחרות, עצם העובדה שיש מחלוקת ואפילו הודאה באשמה מצד הצדיק, אינה נתפסת כהוכחה נגדו, אלא כהוכחה לכך שהוא באמת צדיק. מה המשמעות של אמונה נגד ... זה לא באמת משנה, כי תמיד אפשר לפרש את הדברים בצורה סימבולית או כמבחן באמונה. מהי הוכחה מתוך המחלוקת לפי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מדגיש דוגמה נוספת מרבי נחמן, שציין שאם יום אחד יחלקו על צדיק ויאשימו אותו ... שיחלקו עליו ויבזו אותו, כדי שיכפרו בו ויפגעו בו בכבודו. זאת שיטה שלמה בחסידות ברסלב, שאומרת שמחלוקת על הצדיק היא דווקא הוכחה לגדולתו, ולא הפוך. האם באמת אפשר לומר על צדיק שהוא אשם או זכאי לפי הודאתו בלבד? אליעד ... חכמים בחסידות ברסלב? האם צדיק יכול לחטוא ולהישאר צדיק? האם להאמין בצדיק למרות הכל? רבי נחמן ומחלוקת על הצדיק אמונה נגד השכל ברסלב מה משמעות הודאה בפשע בחסידות ברסלב? ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, ... נחמן, מדוע אדם לא משתנה מיד אחרי שהוא לומד תורה או פוגש את הצדיק. מה התועלת של מחלוקת וקושיות על הצדיק מצד המציאות כולה? אליעד מסביר שהקבה גורם לכך שהצדיק ייפול לכאורה לשגיאות דקיקות, כדי שיהיה אפשרות למחלוקת וקושיות מצד הלמדנים. בכך העולם ממשיך להתקיים, כי עצם האפשרות של ביקורת, קושיות ומחלוקת היא זו שמאפשרת למציאות להיות מגוונת וקיימת. הצדיק הופך את כל הדברים השליליים שנאמרים עליו ליתרון ולכלי לצמיחה רוחנית ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, ... מוהרן תורה יב, אודות תופעת המחלוקת על הצדיקים. הוא מתחיל בטענה, שבדרך כלל אלה שלומדים תורה בצורה שכלית וביקורתית (כמו גמרא והלכה) הם אלו שחולקים על הצדיקים - אנשים ... המרכזי שאליעד מעביר הוא שכל המחלוקת על הצדיקים וכל התלונות של האדם על המציאות הן בגלל שהאדם חי בצורה שטחית ולא מבין את מהות המציאות. מי שחי בתודעה פנימית, לשם שמיים, ...
רבי נחמן מברסלב, חסידי ברסלב, חסידות ברסלב, מחלוקת, אמונה, כפירה, דתיים, חילונים, התבודדות, הלכה, רב ובן יחיד
... נחמן מברסלב, חסידי ברסלב, חסידות ברסלב, מחלוקת , אמונה, כפירה, דתיים, חילונים, התבודדות, הלכה, רב ובן יחיד למה רבי נחמן מברסלב לא עזב את המסגרת הדתית? אליעד מסביר לעומק את השאלה, מדוע רבי נחמן מברסלב לא עזב את העולם ...
ליקוטי מוהרן ח"ב כ, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן ח"ב כ, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
... להתקרבות לאלוהים, או אפילו להבין את משמעות חייו, וכבר בשלב מוקדם מאוד של הדרך מחליט שזהו זה, הוא הבין, וכעת צריך לפעול על פי זה. ההתלהבות המוקדמת יוצרת מחלוקת פנימית או חיצונית, שכן לא תמיד האדם עצמו מוכן ליישם את הדרך, או שהעולם סביבו עדיין לא בשל לקבל את הרעיון. דוגמה זו מובאת כהסבר לעיקרון המרכזי של רבי נחמן בליקוטי מוהרן, האומר שאם קיימת מחלוקת - סימן שעדיין לא הגיע זמנו של הדבר להתגלות. איך לזהות שלא הגיע הזמן לפרסם את הדרך הרוחנית שלך? אליעד מביא דוגמה של אדם ששואל את ... שלבים שחייבים להתקיים ואין אפשרות לדלג עליהם. האדם צריך להמתין בסבלנות בשלב ההתבשלות, ולא למהר להוציא את הרעיון החוצה. כשמנסים לזרז את התהליך, מתעוררת מחלוקת שמפריעה לתהליך כולו. הסיבה לכך היא שהמחלוקת מסמנת לאדם שהוא עוד לא בשל, ואם ימהר - ייפול או ייכשל. מהו משל האישה המעוברת וכיצד הוא מסביר את הרעיון? אליעד מביא את המשל של ... שעוברת תהליך של הבשלה פנימית. אם פוגעים בתהליך הזה, מתרחש מצב של הפלה, כלומר, לידה מוקדמת של העובר, שמסמלת את פרסום הרעיון קודם זמנו. במקרים מסוימים, המחלוקת או הפרסום המוקדם יכולים לגרום לנזק קבוע ולסיום התהליך כולו (בדומה לפגיעה חמורה באישה), ובמקרים אחרים, הרעיון רק יוצא מוקדם מידי, נופל, אבל התהליך יכול להתחדש בהמשך. כך אליעד מסביר שיש שני מצבים אפשריים בעקבות מחלוקת: לפעמים הנזק בלתי הפיך ולפעמים הוא זמני בלבד. איך אדם יכול לזהות מתי הדרך שלו בשלה להתפרסם? אליעד אומר שאם האדם עדיין מתלבט, עדיין חש ספקות, או שעדיין קיים אצלו סימן של מחלוקת, הדבר מעיד כי הוא עדיין לא בשל לפרסם את דרכו. הוא נותן דוגמה של אדם שאומר לעצמו הגעתי להבנה כלשהי, ומיד מפרסם אותה לעצמו או ... אדם מתפרסם לפני שהגיע זמנו? אליעד מבהיר כי פרסום קודם זמנו יכול לגרום לשני סוגים של נזק: נזק זמני: אדם או רעיון מתפרסמים מוקדם מדי, מה שיוצר התנגדות, מחלוקת או ספק זמני, אבל התהליך עצמו יכול להמשיך להתקיים אחרי זמן. נזק קבוע: לעיתים הנזק הוא עמוק וגורם לסיום התהליך כולו, כך שהאדם או ... זירוז מיותר של התהליך הרוחני או של גילוי הרעיונות. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן מה הסכנה בפרסום מוקדם של רעיון? ליקוטי מוהרן חלק בתורה כמחלוקת קודם זמנה שלבי התפתחות רוחנית ...
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1
... מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1 איך מתמודד אליעד כהן עם ביקורת של תלמידים עליו? אליעד כהן מסביר כיצד יש להתמודד עם ביקורת, טענות או מחלוקות כלפי מורה רוחני, ומדגיש כי מאחורי כל מחלוקת, אפילו הקטנה ביותר, מסתתר שכל עמוק ואינסופי. הוא טוען כי כשאדם מתבונן במורה הרוחני שלו ובוחן את התנהגותו, הוא חייב לשאול את עצמו ... מחובר למהות, שהיא מעבר לכל צורה. מדוע אנשים חולקים על הצדיק ומבקרים אותו? אליעד מסביר כי הסיבה לקיומה של מחלוקת כלפי הצדיק היא שהצדיק מתגלה לתלמידיו באמצעות צמצומים ולבושים. התלמידים לא תמיד מסוגלים לראות מעבר ללשון ההתנהגות החיצונית, ולכן נוצרת מחלוקת. הצדיק האמיתי, לפי אליעד, מסוגל להבין את השורש של המחלוקת ולראות את השכינה שנמצאת בגלות בתוך הביקורת של התלמיד. הוא מזהה את השכל הפנימי של הדברים שהמבקר עצמו אינו רואה. הוא מביא את דברי רבי נחמן מברסלב, שאומר כי כשאדם שומע מחלוקת על הצדיק, זו תוכחה לאותו אדם שהוא עדיין פגום ולא הגיע לשלמות פנימית. אילו היה האדם שלם, היה מסוגל לראות את האחדות בתוך הנפרדות ... ונפרדות? אליעד מדגיש כי הדרך להגיע לאחדות אמיתית עוברת דרך הבנה עמוקה של הקונפליקט והנפרדות. כאשר יש מחלוקת, יש להבין מדוע כל צד טוען טענות שונות, ולנסות לראות את האמת שנמצאת מאחורי כל דעה. כאשר אדם מסוגל לראות כיצד שני צדדים מנוגדים הם ... לעומק, מעבר לצורה החיצונית, ולהבין מה מסתתר מאחוריה. איך להתמודד עם ביקורת על המורה הרוחני? מדוע יש מחלוקת על הצדיק? האם התנהגות חיצונית מעידה על המהות? מהו היחס הנכון בין מורה רוחני לתלמיד? כיצד להגיע לאחדות מתוך נפרדות? למה אנשים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מחלוקת, איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מחלוקת, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, ייעוץ נפשי, קואצ'ר אישי בתחום מחלוקת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4531 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 20:25:30 - wesi1