אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מוסריות, האם יש באמת מוסריות? מוסריות ואין הבדל בין טוב לרע, מוסריות ואחדות שקרית, למה להתנהג במוסריות? פחד להיות לא מוסרי, פחד לפגוע באנשים, מוסריות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מוסריות, האם יש באמת מוסריות? מוסריות ואין הבדל בין טוב לרע, מוסריות ואחדות שקרית, למה להתנהג במוסריות? פחד להיות לא מוסרי, פחד לפגוע באנשים, מוסריות ואלוהים, מוסריות ואמונה באלוהים, התנהגות מוסרית, מצפון, מוסריות מוחלטת
מהו הבסיס לרעיון המוסריות וכיצד קשור מושג הטוב והרע?

המוסריות נתפסת בדרך כלל כיכולת להבחין בין טוב לרע, כאשר פעולות כמו עזרה לאדם במצוקה נחשבות לטובות, בעוד ניצול אדם במצוקה נחשב לרע. המוסריות הזו נועדה למנוע גרימת סבל בין בני אדם, על ידי יצירת הבחנות בין מה שמיטיב ומה שמזיק. ברוב הגישות, מוסריות נחשבת כמשהו מוחלט שמנחה את הפעולות האנושיות.

אולם, אליעד כהן מציע כי ישנן פרספקטיבות המערערות על מושג זה. הוא מציין רעיונות כמו חוסר האמונה באלוהים, חוסר הבחירה החופשית, או הטענה שאין הבדל מוחלט בין טוב לרע, כל אלה עשויים להטיל ספק בקיום המוסריות כקונספט מוחלט. אז נשאלת השאלה: אם אין באמת הבדל בין טוב לרע, מה מניע אותנו להימנע ממעשים שליליים? מדוע לא לפגוע באחרים, אם אין משמעות למעשים אלה?

האם הטענה "אין הבדל בין טוב לרע" באמת שוללת מוסריות?

הטענה שאין הבדל בין טוב לרע נתפסת כנקודת מבט מסוימת, ולא כעובדה מוחלטת. אם באמת לא היה הבדל בין טוב לרע, טוען אליעד כהן, אז לא היה לנו כל מניע להתעצבן או להרגיש נעלב כאשר מישהו פוגע בנו. במילים אחרות, כל טענה שכוללת את רעיון "אין הבדל בין טוב לרע" עלולה להתעלם מהמציאות בה אנו חווים רגשות כעס ופגיעות, שמולידים רצון להימנע מגרימת נזק לאחרים. למעשה, נרטיב זה עשוי להוביל לבלבול נפשי ואף לחרדה, שכן הוא מתעלם מההבנה הפשוטה שהחיים שלנו במציאות היומיומית מבוססים על הבחנות בין טוב ורע.

האם קיומו של אלוהים או היעדרו משפיע בהכרח על המוסריות?

אליעד כהן טוען כי אמונה באלוהים לא בהכרח מבטיחה מוסריות. הוא מציין את העובדה שבמהלך ההיסטוריה נעשו פשעים נוראיים בשם הדת והאמונה באלוהים, כולל רציחות שנעשו לפי מצוות דתיות. ישנה דוגמה לכך בתנ"ך, שם נרצחו אנשים לכאורה בהוראת אלוהים. כהן טוען שהאמונה באלוהים יכולה לשמש כצידוק לפגיעה באחרים, וכתוצאה מכך עלולה להוביל למוסריות מעוותת ולא בהכרח לעשייה מוסרית אמיתית. לדידו, המוסריות צריכה לנבוע מתוך ההבנה האנושית הבסיסית: "לא תעשה לאחרים את מה שלא היית רוצה שיעשו לך."

כיצד הפרספקטיבה "אין הבדל" יכולה לשמש ככלי עבודה?

הפסקה הזו נוגעת לכך שהמחשבה שאין הבדל בין טוב לרע יכולה לשמש ככלי עבודה לפתרון מצבים של סבל ומצוקה. כשהאדם נתקל בכאב נפשי או סבל, הוא יכול להיעזר בפרספקטיבה זו, מתוך מחשבה כי הכל חולף או שמה שחשוב באמת הוא לא התוצאה הספציפית של כל פעולה, אלא הכוונה שמאחוריה. עם זאת, אליעד כהן מבהיר שזו לא בהכרח הדרך שבה יש לנהוג בחיי היומיום. בפועל, עלינו להבחין בין טוב לרע ולפעול בהתאם למוסריות בסיסית שמגינה על עצמנו ועל אחרים.

מדוע אין כאן ביטול מוחלט של המוסריות?

הסבר זה מדגיש את העובדה שגישות כמו "אין הבדל בין טוב לרע" לא מבטלות את הצורך במוסריות ביום - יום. כהן מציין כי מי שאינו מבחין בין טוב לרע, לא יוכל להרגיש רצון לפגוע באחרים. הוא משתמש בדימוי של חפץ דומם כדי להדגים את חוסר הפעולה של אדם שאין לו הבחנה בין טוב לרע. באופן כזה, האדם יפסיק להיות אדם פעיל במובן הרגיל של המילה ויתפקד כאובייקט חסר רצון. לכן, הוא טוען שבפועל, כל מי שבאמת לא מבדל בין טוב לרע לא יהיה מסוגל לפגוע בזולת.

האם אמונה באלוהים הופכת את האדם למוסרי?

כהן מסביר כי ישנם אנשים המאמינים שאלוהים הוא המקור למוסריות, אולם הוא מציין שהאמונה הזו יכולה גם להוביל לאמירה שיכולה להצדיק מעשים אלימים בשם אלוהים. הוא מדבר על תרבות הטרור, שבה אנשים רוצחים בשם האמונה. לטענתו, אמונה כזו לא בהכרח תורמת למוסריות, אלא להפך, היא יכולה לשמש כצידוק למעשים חמורים.

מהי התמונה הכללית של המוסריות?

הסיכום הכללי של ההסבר מציין כי אין פרספקטיבה אחת שהיא האמת המוחלטת, ושהחיים כאן מבוססים על הבחנות בין טוב ורע. כהן מדגיש את הצורך לשלב בין פרספקטיבות שונות כדי להבין את מורכבות החיים, כולל זו המאפשרת הבחנה בין טוב לרע לצד זו המציעה שכל יש מקום למושג של "אין הבדל בין טוב לרע". הבחירה בין טוב לרע היא בסיסית ומחויבת, אך יש גם מקום לפרספקטיבות פילוסופיות שיכולות להקל על סבל במצבים מסוימים.
מהו הבסיס לרעיון המוסריות וכיצד קשור מושג הטוב והרע?

הטענה הראשית מגדירה מוסריות כמערכת המבוססת על הבחנה בין טוב לרע. לדוגמה, לעזור לאדם במצוקה נחשב לטוב, בעוד לנצל אותו נחשב לרע. המוסריות, על פי הגישה הרגילה, יוצרת חוקים שמכוונים אנשים להימנע מגרימת סבל זה לזה. עם זאת, במהלך ההסבר נטען כי קיימים רעיונות ופרספקטיבות שונות (כמו הטענה שאין אלוהים, או שאין בחירה חופשית, או שאין הבדל מוחלט בין טוב לרע) שעלולות לערער על מושג המוסריות. אם אכן אין משמעות לטוב ורע, השאלה שעולה היא מדוע לא לפגוע באנשים, או מדוע בכלל להימנע ממעשים הנחשבים "שליליים".

האם הטענה "אין הבדל בין טוב לרע" באמת שוללת מוסריות?

נטען כי "אין הבדל בין טוב לרע" היא רק נקודת מבט, ולא האמת המוחלטת. היא יכולה להיות אמת חלקית לצד פרספקטיבה אחרת שלפיה כן יש הבדל בין טוב לרע. למשל, אדם יכול להשתמש בטיעון "אין הבדל בין טוב לרע" כדי להצדיק פגיעה באחרים, אך בפועל אם באמת לא היה מבדיל בין טוב לרע, הוא כלל לא היה נעלב או מתרגז, ולכן גם לא היה לו כל מניע להזיק לאחרים.

בנוסף, נטען כי כל פרספקטיבה קיצונית (למשל "הכל אחד" או "אין כלל טוב ורע") עלולה לגרום לבלבול ולחרדה, מפני שהיא מתעלמת מהפרספקטיבה ההפוכה. בשכל עמוק יותר, אפשר להבין ששתי נקודות המבט מתקיימות יחד: מצד אחד, בעולם שלנו אנו חווים טוב ורע ופועלים לפיהם, ומצד אחר, קיימות תובנות (כמו "בסוף הכל חולף" או "אין הבדל מוחלט") שמרחיבות את נקודת המבט אך לא בהכרח מבטלות לחלוטין את מוסריות האדם.

האם קיומו של אלוהים או היעדרו משפיע בהכרח על המוסריות?

ההסבר מציג את הטענה שיש הסבורים שבגלל שאלוהים נתן ציווי "לא תרצח", אם אין אלוהים - ממילא מותר לרצוח. אולם נטען שזהו רעיון מטעה, כי גם האמונה באלוהים לא מבטיחה מוסריות. ההיסטוריה מראה שנעשים פשעים נוראיים דווקא בשם האל והדת, כולל רציחות המופיעות בתנ"ך כביכול בהוראת אלוהים. במילים אחרות, עצם ההישענות על אלוהים אינה מונעת פגיעה בזולת: אם אדם רוצה להצדיק מעשה אלים, תמיד יוכל לטעון ש"אלוהים" ציווה לעשות כן. לכן, מסקנת הטיעון היא שהבסיס למוסריות אמור לנבוע מתוך ההבנה האנושית הבסיסית "לא לעשות לאחרים את מה שלא היית רוצה שיעשו לך", ולא בהכרח מתוך אמונה או אי - אמונה באלוהים.

כיצד הפרספקטיבה "אין הבדל" יכולה לשמש ככלי עבודה?

מודגש שההתבוננות "אין הבדל בין טוב לרע" היא כלי. כאשר אדם חווה סבל או מצוקה ומוצא את עצמו תקוע, ניתן להיעזר בהכרה שאולי הכל זמני, הכל חלוף, או שבפרספקטיבה רחבה אין חשיבות מכריעה לתוצאה. נקודת המבט הזו יכולה להרגיע או להקל על כאב פסיכולוגי. עם זאת, בחיי היומיום, כדי לתפקד ולהתקיים בעולם, האדם זקוק להבדלה בין טוב לרע, בין פעולה מזיקה לפעולה מיטיבה, כיוון שכך הוא מגן על עצמו ועל סביבתו.

מדוע אין כאן ביטול מוחלט של המוסריות?

לסיכום, ההסבר מבהיר שהעובדה שישנן פרספקטיבות השוללות קיומו של טוב ורע, לא מבטלת את הצורך והחשיבות של הבחנות מוסריות בחיי היומיום.

1. אם אדם באמת לא מבדיל בין טוב לרע, לא יתקיים בו כל רצון לפגוע באחרים, כי אין לו תחושת חיסרון או רצון לנקום.

2. אמונה באלוהים לא הופכת את האדם אוטומטית למוסרי, כפי שגם העדר אמונה לא הופך אדם לרשע.

3. השימוש בכלים פילוסופיים ("אין הבדל בין טוב לרע") הוא חלקי, פרספקטיבה נוספת, ולא בהכרח מייצג את "כל האמת".

4. המוסר הבסיסי "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך" קיים ללא תלות בשאלת קיומו של אלוהים.
אליעד כהן לא מוסרי, ביקורת על אליעד כהן, אין הבדל ומוסריות, נקודת מבט שאין מוסריות, מוסריות התורה, מוסריות ביהדות, להתנהג במוסריות, מוסריות של דתיים, המוסריות של אלוהים, האם אלוהים מוסרי? למה לא לרצוח אנשים? למה לא לפגוע באנשים? אין מוסריות, נמחק לי הטוב והרע, אחדות שקרית ומוסריות, סוציומט, פסיכופט, מוסריות בלי אלוהים, למה מי שלא מבדיל בין טוב לרע יהיה מוסרי? מוסריות של מי שלא מבדיל בין טוב לרע, למה שונאים דתיים? טרור ואמונה באלוהים, האם דתיים מוסריים? האם יש מוסריות בלי אלוהים? האם התורה מוסרית? התורה מעל המוסריות
להרגיש רצון התורה יכולת להקצין החרדים הקצנה רצח אמת שנאת דתיים לשנוא את הדתיים להימנע אחדות אחדות שקרית אין הבדל בין טוב לרע אלוהות אלוהים אלוהים מוסרי אמונה אמונה באל אמונה באלוהות אמונה באלוהים אמונות אמת האם יש באמת מוסריות הבדל הבדל בין טוב לרע הבדל בין רע לטוב הבדלה הבדלים התנהגות התנהגות מוסרית יהדות תורה מצוות אלוהים כפירה באלוהים להאמין באלוהים להבדיל להתנהג להתנהג במוסריות לכפור באלוהים למה להתנהג במוסריות לפגוע לפגוע באנשים לשקר מוחלט מוחלטות מוסר מוסרי מוסריות מוסריות ואחדות שקרית מוסריות ואין הבדל בין טוב לרע מוסריות ואלוהים מוסריות ואמונה באלוהים מוסריות מוחלטת מצפון פחד פחד להיות פחד להיות לא מוסרי פחד לפגוע פחד לפגוע באנשים פחדים שקר שקרים שקרית שקרנים
להיות איש אמת בשלמות - גם על ידי היצמדות אל אמת *שקרית*!
... איש אמת בשלמות - גם על ידי היצמדות אל אמת שקרית! מי שרוצה לחיות טוב באמת, עליו לא לשקר בכלל! וכל זמן שהאדם משקר לעצמו אפילו קצת ואפילו בטעות ומתוך חוסר ידיעה וכל תירוץ אחר, עדיין האדם נאחז בנפרדות ובחיסרון, וממילא הוא סובל. וכל זמן שהאדם עצמו, לא בוחר להתחבר רק אל האמת המוחלטת בלבד, הרי שהוא בעצם בוחר להמשיך לחיות מתוך שקר, והוא אינו איש אמת כלל, ביחס לאיש אמת באמת. ואעפכ, ככל שהאדם מתקרב יותר ויותר אל האמת באשר היא, גם אם היא שגויה חלקית שקרית סובייקטיבית וכיוב, זה עצמו מקרב את האדם אל האמת האמיתית. כי לשקרים יש סוף. ובסוף שלהם, יש את האמת האמיתית. ולכן על האדם להתמיד בכל כוחו להיצמד אל האמת האמיתית ביותר שהוא מכיר, גם אם היא לא האמת לאמיתה. ועל ידי זה בסופו של דבר, האמת ממיסה את השקר של האדם, והאדם רואה שהכל מושלם ממש. ...
סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית
... שנוצר, מידיעת האמת השקרית אין האדם סובל, אאכ הוא יודע את האמת המוגדרת. כי כאשר האדם לא יודע דבר, הוא לא יכול לרצות שום דבר, וממילא הוא לא יכול לסבול כלל. והאדם סובל, רק כאשר הוא יודע את האמת השקרית . כי האמת האמיתית היא, שהכל אחד ומושלם ממש. דהיינו, שכל הצורות, הן ישות אחת ומושלמות. וכאשר כל הצורות הן ישות אחת ומושלמות, לא שייך לרצות צורה אחת, יותר מאשר צורה אחרת, וממילא לא שייך לסבול. אבל אדם שיודע את האמת השקרית, דהיינו, שהוא יודע ובטוח בכך שיש נפרדות, הוא סובל. ועל האדם לזכור ולהבין תמיד את האמת, שבאמת הכל אחד ומושלם ממש. ואז אין שום סבל כלל, אלא רק הנאה אמיתית של אחדות ושלמות אמיתית. ...
להרגיש טוב באמת - טוב או אמת - אמת שקרית או מוחלטת
... טוב באמת - טוב או אמת - אמת שקרית או מוחלטת כי חלק מהטועים שמטעים את עצמם, נדמה להם שהם מחפשים את האמת. כי זה מאוד מפרגן לאגו של האדם, המחשבה שהוא אדם מאוד ערכי ... מחפש את האמת באשר היא?! והאדם משקר את עצמו וחושב שהוא מחפש את האמת, אבל באמת הוא רוצה יותר להרגיש טוב. ולכן כמובן האדם לא מוצא את האמת, משום שהוא לא באמת מחפש ... בשלמות. ולמה? משום שאם האדם היה שקרן אמיתי, דהיינו, שלא אכפת לו כלל מהאמת, הוא היה יכול לשקר את עצמו ברגע אחד, ולומר לעצמו שהמציאות היא כרצונו. ולשקר לעצמו, שכל מה שהוא רוצה יש לו. ולשקר לעצמו, שכבר כרגע הכי טוב והכי מושלם עבורו. ואז ממילא, לא היה האדם סובל כלל. ומי שרוצה רק את הטוב ולא אכפת לו כלל מהאמת, פשוט שישקר את עצמו שהוא לא רוצה להרגיש טוב, ומיד הוא ירגיש טוב. כי האדם מרגיש רע, רק בגלל שהוא רוצה להרגיש טוב. וממילא, האדם יכול לשקר את עצמו שהוא לא רוצה להרגיש טוב, וממילא הוא ירגיש רק טוב. אבל האדם הוא טועה, משום שהוא לא באמת יודע מה הוא רוצה מעצמו. כי מצד ... מה בכלל אכפת לו מה האמת? ושפשוט ישקר את עצמו שהמציאות כרצונו, ואז ממילא הוא ירגיש טוב באמת. והעניין הוא, כי יש לאדם שני אילוצים. והאילוץ הראשון הוא, שהאדם רוצה ... מהי האמת, הרי שממילא הוא יוכל לשקר לעצמו ולהרגיש טוב באמת, כי האמת לא מפריעה לו יותר. ובכל מקרה, על האדם להבין את שני האילוצים האלו, ואז, או להשתחרר מהם, או לתת ... ובמוחלט, אין שום הגבלה כלל, ולכן הכל אחד, אפילו ללא הגדרת האחדות עצמה, כי גם היא יחסית. וכאשר הכל אחד ממש, הרי שאז יש לאדם טוב אמיתי, כי הוא תמיד נמצא באחדות עם המציאות. ואז, הטוב והרע והאמת והשקר, הם כולם אחד. וכאשר הכל אחד, לא טוב ולא רע, אלא יש חוויה של שלמות, שהכל אחד. וכאשר האדם נצמד לאמת שהכל אחד , אז יש לו טוב אמיתי. אבל כאשר האדם הוא טועה, שחושב שהיש והאין הם נפרדים, משום שהוא מאמין למגבלת התפישה של עצמו, על ידי זה האדם ... בין טוב לבין רע, ובין אמת לבין שקר. כי כאשר הכל אחד, לא שייך אמת ושקר כלל. ולכן, כאשר האדם הולך אחרי האמת השקרית שלו, אז הוא סובל. כי האמת השקרית של האדם, עושה הפרדה בין טוב לרע. ועל האדם להתרחק מהאמת השקרית שלו, ולהגיע לאמת של המחויב, ששם הכל אחד ממש. ואז ורק אז, ממילא טוב לאדם באמת. ...
אמונה שקרית - אמונות ושכל שקריים - מה האמת?
אמונה שקרית - אמונות ושכל שקריים - מה האמת?
אמונה שקרית - אמונות ושכל שקריים - מה האמת? מה הקשר בין אמונות שקריות לבין הסבל של האדם? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת את הקשר בין אמונות שקריות לבין הסבל והאומללות של האדם. הוא מדגיש שכל סבל, חוסר אושר ואי - שביעות רצון בחיים נובעים מכך שהאדם משקר לעצמו. העולם מלא בשקרים, והשקר המרכזי שמניע את כל שאר השקרים הוא האמונה בדברים ללא ידיעה וודאית. שקרים נוצרים תמיד מתוך אמונה , והבסיס לכל שקר הוא שהאדם אינו יודע בוודאות, אלא רק מאמין שמשהו נכון או לא נכון. למה אמונה תמיד קשורה לשקר ולא לידיעה ברורה? אליעד מסביר שאמונה ושקר כרוכים זה בזה כי שניהם מבוססים על חוסר ודאות. שקר מוגדר כמצב בו תפיסת המציאות של האדם לא תואמת את המציאות בפועל, והפער הזה מתאפשר רק בגלל היכולת של האדם להאמין. אם לא היתה לאדם יכולת להאמין, הוא לעולם לא היה יכול לשקר, כי כאשר היה נשאל לגבי משהו שהוא אינו יודע, הוא היה פשוט אומר אני לא יודע. היכולת לומר אני מאמין מאפשרת לאדם להציג דברים שהוא אינו יודע בוודאות כאילו הם אמיתיים, וכך נוצר השקר. כיצד אמונה בדברים אמיתיים גורמת לסבל? אליעד מדגיש נקודה נוספת וחשובה - שגם אמונה בדברים אמיתיים גורמת לסבל. לדוגמה, גם אם המציאות באמת טובה, ואדם רק מאמין שהיא טובה, הוא עדיין יסבול. הסיבה לכך היא שאמונה לעולם לא תספק תחושת ביטחון מלאה, תמיד יישאר באדם ספק קטן לגבי אמיתות האמונה. אפילו אם יאמר לעצמו שהכל לטובה וינסה לשכנע את עצמו בכך, עמוק בפנים הוא תמיד ישאל - אולי זה לא ככה? אולי יש משהו רע שאני מפספס?. לכן האמונה, אפילו אם היא מבוססת על משהו נכון, לא מספיקה כדי לחוות אושר אמיתי ומלא. אליעד מדגיש שכדי לחוות אושר ושלווה אמיתיים, האדם חייב לדעת ולא רק להאמין. מה ההבדל בין ידיעה לבין אמונה? ההבדל המהותי שאליעד מציג בין ידיעה לאמונה הוא שבהיעדר ידיעה, תמיד קיימת האפשרות לחשוב אחרת. ידיעה אמיתית, לפי אליעד, היא מצב שבו האדם משוכנע לחלוטין ואין בו אפילו טיפת ספק לגבי מה שהוא יודע. אם האדם עדיין מסוגל להטיל ספק או לדמיין אפשרות אחרת, זו הוכחה לכך שהוא לא באמת יודע אלא רק מאמין. ידיעה מוחלטת, בניגוד לאמונה, ממלאת את האדם כולו ונותנת לו שלווה פנימית מלאה. רק אז הוא יכול לחוות את הטוב באופן מוחלט ואמיתי, ללא ספקות וללא פחדים. מהי ... בכך שאתה לא יודע, במקום להעמיד פנים שאתה בטוח בדברים שאתה רק מאמין בהם. אם אינך יודע אם המציאות טובה או רעה, פשוט אמור אני לא יודע. אין סיבה לשקר לעצמך או לאחרים ולהגיד שהכל טוב כשבפועל אינך חווה זאת. להיות אמיתי עם עצמך משמעותו להפסיק להאמין בדברים ללא ידיעה ולבדוק לעומק ... יבחר להאמין במה שטוב לו, ולאו דווקא במה שנכון באמת. אליעד מציין שאין מה לפחד מהאמת. אם המציאות טובה, חקירת האמת רק תאשש זאת. ואם היא רעה, אמונה בכך שהיא טובה לעולם לא תשנה זאת. האמת אינה מושפעת משאלות או מספקות, ולכן אין צורך לחשוש לשאול כל שאלה אפשרית. אדם שמגיע לאמת המוחלטת אינו יכול עוד לחשוב אחרת, כי הוא משיג וודאות מלאה ללא ספקות או תהיות נוספות. מדוע אין מקום לשקרנים בגן עדן? אליעד משתמש בדימוי של גן עדן כעולם של אמת מוחלטת. אין שם מקום ל
הספר להיות אלוהים - רגשות אשמה - מהו שורשם, גאווה אמיתית וגאווה שקרית, הזדהות עם האני הנפרד, לקיחת אחריות
הספר להיות אלוהים - רגשות אשמה - מהו שורשם, גאווה אמיתית וגאווה שקרית, הזדהות עם האני הנפרד, לקיחת אחריות
... להיות אלוהים - רגשות אשמה - מהו שורשם, גאווה אמיתית וגאווה שקרית, הזדהות עם האני הנפרד, לקיחת אחריות מהו השורש האמיתי של רגשות אשמה? אליעד כהן מסביר ששורש רגשות האשמה נמצא באחדות של המציאות, כלומר, במצב שבו האדם מבין שהוא עצמו אלוהים והמציאות כולה. הוא טוען כי הסיבה האמיתית לרגשות האשמה היא שהאדם מזדהה עם האני הנפרד שלו ולא עם האחדות המוחלטת. האדם תופס את עצמו כישות נפרדת ולכן מרגיש אחריות אישית למעשיו. כאשר האדם מזדהה עם הנפרדות שלו, הוא מרגיש אחראי לאירועים שליליים ... הפכים אלא תלויות זו בזו, ונובעות מאותה טעות בסיסית של ההזדהות עם האני הנפרד. מהי גאווה אמיתית ומהי גאווה שקרית? אליעד כהן מבחין בין שני סוגים של גאווה: גאווה אמיתית - כאשר האדם מבין שהוא אלוהים, והוא זה שמפעיל את כל המציאות. במצב זה, האדם חש אחראי על כל הטוב והרע שקורה בעולם. זו גאווה שלמה, שכוללת גם אחריות מלאה, אך היא גם משוחררת מאשמה ממשית, מכיוון שבנקודת מבט זו אין באמת טוב ורע. גאווה שקרית - כאשר האדם מזדהה בטעות רק עם האני הנפרד שלו. אז הגאווה שלו היא חלקית, מכיוון שהוא מאמין שהוא אחראי להצלחותיו האישיות בלבד, והוא חווה ... אישית. האדם שחווה הזדהות מלאה עם המציאות, מבין שהכל באחריותו, ולכן לא חש אשמה מוגבלת, אלא מבין לעומק את האחדות. מי שמבין שהוא אחראי לכל הטוב, מבין בהכרח שהוא גם אחראי לכל הרע, אך הוא לא מרגיש אשמה חלקית ואישית, אלא אחראיות מוחלטת כחלק מהמציאות השלמה. אליעד כהן נותן דוגמה נוספת: אם אישה מסוימת חווה אשמה על אירוע טראגי כמו רצח, והיא מבינה שהיא אלוהים שאחראי לכל, היא הייתה אמורה לחוות את אותה עוצמה של אחריות גם כלפי אירועים חיוביים. הוא מציין שאם תחושת האחריות שלה על הרע גדולה יותר מתחושת האחריות שלה על הטוב, סימן שהיא מזדהה רק חלקית, רק עם הנפרדות, ולא באמת עם המצב המוחלט של להיות אלוהים. מדוע יש מחיר להנאה מנפרדות? אליעד כהן מתאר שהאדם שרוצה ליהנות מדברים מוגדרים (נפרדות), חייב לשלם מחיר על כך. המחיר הזה הוא רגשות אשמה וסבל. כל הנאה מדבר מוגדר מביאה בהכרח גם את התחושה של חיסרון, שכן האדם מחפש משהו מעבר לאחדות השלמה. כשאדם רוצה יותר טוב, הוא יוצר בהכרח את המושג פחות טוב, ולכן יוצר פוטנציאל לסבל ולאשמה. אליעד מדגיש את הרעיון שברגע שאדם נהנה מצורה ספציפית, הוא מאבד את ההנאה השלמה שבאה מהמצב של אחדות מוחלטת, שבו אין טוב ורע, ואין צורך ברגשות אשמה. ההנאה מהנפרדות היא תמיד מוגבלת, ותמיד כרוכה במחיר של תחושת חיסרון כלשהי. איך להתמודד עם רגשות אשמה לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסכם שהדרך היחידה להשתחרר לגמרי מרגשות אשמה היא לחזור לתפיסה השלמה של אחדות. האדם חייב לזהות שהוא עצמו אלוהים , ושהוא זה שיוצר הכל. במצב זה, אין משמעות לאשמה האישית כי אין באמת טוב ורע מוחלטים. רק תפיסת האחדות המוחלטת משחררת את האדם מהסבל של רגשות אשמה. אליעד מדגיש שוב, שכל עוד האדם מזדהה עם האני הנפרד, הוא בהכרח יסבול מרגשות אשמה וגאווה שקרית. הוא חייב לוותר על הגאווה המוטעית, ולראות את המציאות מנקודת מבט של שלמות ואחדות, כדי להפסיק לסבול. מה מקור רגשות אשמה? גאווה אמיתית מול גאווה שקרית הזדהות עם האני הנפרד איך להשתחרר מרגשות אשמה? מהי תפיסת אחדות המציאות? ...
הספר להיות אלוהים - סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר
הספר להיות אלוהים - סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר
... להיות אלוהים - סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר מה גורם לסבל לפי הספר להיות אלוהים של אליעד כהן? הסבל של האדם, כפי שמסביר אליעד כהן בספרו להיות אלוהים, נובע מידיעת האמת השקרית. מה הכוונה בכך? אליעד טוען שהסיבה היחידה שאדם סובל היא כי הוא יודע איזו אמת מוגדרת כלשהי, כלומר, הוא בטוח במשהו שהוא אמיתי באופן ... שאם האדם לא היה יודע שום אמת מוגדרת, הוא לא היה סובל כלל. סבל, לפי אליעד, קיים רק כאשר האדם יודע את האמת השקרית, שהיא למעשה אמת חלקית, מוגדרת, ולא אמת מוחלטת. מדוע האמת המוגדרת יוצרת סבל? אליעד מסביר שהאמת המוגדרת היא שקרית במהותה. לדוגמה, כאשר מישהו אומר: מרביצים לי וזאת האמת, הוא יודע עובדה מסוימת שהיא מוגדרת באופן ברור, אך היא גם מוגבלת לשדה ההגדרה שלה ... משהו ואחר כך מפתח רצון ואחר כך מגיע לסבל, אלא שכל הדברים האלו קיימים ברגע אחד בלבד. מהי אמת אמיתית ומהי אמת שקרית? אליעד מבחין בין אמת אמיתית לבין אמת שקרית. אמת שקרית היא אמת מוגדרת, חלקית, שאינה מוחלטת והיא תמיד נתונה לספק. האדם סובל כאשר הוא יודע רק את האמת השקרית. לדוגמה, אדם אומר: האמת היא שכואב לי כי הרביצו לי, אבל האמת הזו היא שקרית כי היא מבוססת על תפיסת עולם חלקית, יחסית ומוגבלת. לעומת זאת, האמת האמיתית לפי אליעד היא הידיעה שהכל אחד, שאין הפרדה אמיתית בין הדברים, ואין הגדרות מוחלטות וברורות. במצב זה אין אפשרות לסבול, משום שכל הדברים נתפסים כאחד ממש. האדם במצב הזה אינו סובל, אלא חווה רק הנאה. מה הכוונה שהכל הוא אחד? אליעד מסביר שהכוונה באמירה הכל הוא אחד אינה רק שכל הדברים ... המוחלטת, אך הדבר כרוך בהבנה עמוקה, שכוללת את ביטול ההפרדה בין הצורות השונות במציאות. כאשר האדם מבין באמת שהכל אחד, אין לו ספקות ואין אפשרות להטיל ספק באמיתות הזו. האמת הזו אינה בספק לעומת האמת השקרית שתמיד עומדת בספק. כאשר האדם עדיין לא הגיע לתפיסה כזו והוא מטיל ספקות (אולי זה לא נכון, אולי אני טועה), הוא נמצא במצב של ספק ואי - ... אך היא בהחלט אפשרית, וזו הדרך היחידה להפסיק את הסבל. למה אני סובל? מהי האמת המוחלטת? מה ההבדל בין אמת אמיתית לשקרית? כיצד נוצרת חוויית הסבל? איך להפסיק לסבול? מהי האמת בספר להיות אלוהים? מה משמעות הכל אחד?
דמיון או מציאות, חוויית הכלום, להרגיש כלום, מציאות דמיונית, חוויה דמיונית, חוויה אמיתית, חוויה שקרית, רובוט חכם אמיתי
דמיון או מציאות, חוויית הכלום, להרגיש כלום, מציאות דמיונית, חוויה דמיונית, חוויה אמיתית, חוויה שקרית, רובוט חכם אמיתי
... או מציאות, חוויית הכלום, להרגיש כלום, מציאות דמיונית, חוויה דמיונית, חוויה אמיתית, חוויה שקרית, רובוט חכם אמיתי האם החוויה שלך ... של רובוט חכם. הוא מתאר רובוט שאין לו תודעה, אך מתוכנת לפעול באופן מסוים, למשל לירות כאשר מתקרבים אליו או לשרוף יד שנוגעת באש. הוא מסביר שאף שהרובוט לא מודע לעצמו, ההתנהגות שלו מתרחשת במציאות. כלומר, גם ... האשליה הזאת מתבטלת, כל השאלות מתבטלות גם הן. מהי חוויה אמיתית? האם המציאות דמיונית? איך להפסיק את הספקות? מהי חוויית הכלום? האם ניתן לדעת משהו בוודאות? איך לזהות חוויה שקרית?
מצא את ההבדלים, מודע ותת מודע, המטרה הסופית, רוחניות שקרית, אחדות ונפרדות כאחד, להיות דבר והיפוכו, להיות גם וגם
מצא את ההבדלים, מודע ותת מודע, המטרה הסופית, רוחניות שקרית, אחדות ונפרדות כאחד, להיות דבר והיפוכו, להיות גם וגם
... את ההבדלים, מודע ותת מודע, המטרה הסופית, רוחניות שקרית, אחדות ונפרדות כאחד, להיות דבר והיפוכו, להיות גם וגם מה ההבדל בין מודע לתת מודע? אליעד מסביר שהמודע והתת מודע הם בעצם ביטויים של אותו מנגנון, אבל בדרך כלל מפרידים ביניהם ... להתחבר לתת מודע בצורה מודעת ומכוונת. מהי המטרה הסופית של התהליך הרוחני? אליעד מתאר שהמטרה הסופית של התהליך הרוחני אינה דווקא להגיע למצב של אחדות מוחלטת או לחוסר שיפוטיות מוחלט, אלא דווקא למצב של אינטגרציה של כל האפשרויות. הוא מסביר שיש אנשים שנמצאים בנפרדות מוחלטת (מזהים הבדלים באופן ברור), ויש כאלו שנמצאים באחדות מוחלטת (לא מזהים הבדלים). המטרה האמיתית היא להיות מסוגל לחוות בו זמנית גם את הנפרדות וגם את האחדות. הוא מדגיש שלא מדובר על מצב של ביניים, אלא על מצב שבו אדם הוא גם וגם - גם יודע וגם לא יודע, גם חווה הפרדה וגם חווה אחדות מוחלטת. זה מצב שמאפשר חופש מוחלט, ללא הגבלה לתודעה או לשכל. מדוע אחדות מוחלטת אינה באמת שלמות? אליעד מסביר שאחדות מוחלטת היא עדיין מוגבלת כי היא שוללת את האפשרות לחוות את ההפרדה. אדם שנמצא רק באחדות מוחלטת, לא יכול באמת ליהנות או לסבול, לא יכול באמת להרגיש רגשות חזקים של אהבה, כעס, התלהבות או דיכאון, כי הוא נייטרלי מדי. הוא בעצם מודחק בצד השכלי או בצד הרגשי, ולכן האחדות הזו אינה השלמות האמיתית. השלמות האמיתית היא להיות גם באחדות וגם בנפרדות בו זמנית. למה צריך להיות דבר והיפוכו כדי להגיע לשלמות? אליעד מסביר ששלמות מוחלטת היא מצב שבו אדם מסוגל להיות בשני מצבים הפוכים בו זמנית. ... מכנה המקום האמיתי, המקום שמעבר למחשבה, מעבר לשכל הרגיל, והוא היחיד שמעניק שלמות וחופש מוחלט. למה רוב האנשים הרוחניים נמצאים ברוחניות שקרית? אליעד מדגיש שרוב האנשים הרוחניים נמצאים במצב של רוחניות שקרית כי הם בוחרים צד אחד בלבד - או אחדות או נפרדות. למשל, אנשים שעושים מדיטציה ומנסים להגיע לאחדות מוחלטת בדרך כלל מדחיקים את הצד השכלי, ובכך בעצם מדחיקים חלק משמעותי מהחוויה האנושית. הם לא מגיעים לאינטגרציה אמיתית של כל האפשרויות, ולכן רוחניותם נותרת מוגבלת. אליעד אומר שהדרך הנכונה היא לשאוף להרחיב את ההבנה עד לנקודה שבה האדם נמצא מעבר להבדל בין אחדות ונפרדות. איך מגיעים למצב של אינטגרציה מלאה בין מודע לתת מודע? אליעד אומר שהדרך היחידה להגיע למצב של אינטגרציה מלאה היא להתמקד באופן מוחלט בהבנה. לא ... ורק במה האדם מבין. הוא מסביר שברגע שהאדם מתמקד בהבנה, הוא מפרק כל רעיון שיש לו על המציאות ועל עצמו, וזה מאפשר לו לחבר את המודע והתת מודע לאחדות שלמה, שאינה נפרדת מהנפרדות ואינה נפרדת מהאחדות. זהו המצב האולטימטיבי שאליו יש לשאוף. האם יש מגבלות שמונעות מאיתנו להבין את הכל? אליעד אומר שהאדם נולד עם מגבלות מסוימות, אבל אסור להסיק מכך שאין לו את ... המציאות. לכן, אסור להסיק מכך שאם משהו כרגע אינו מובן, אז זה אומר שהוא בלתי אפשרי להבנה. מהו תת מודע? ההבדל בין מודע לתת מודע מהי רוחניות שקרית? איך מגיעים לאחדות אמיתית? האם אפשר להיות דבר והיפוכו? איך להשיג שלמות רוחנית? האם יש הבדל בין נפרדות לאחדות?
רוחניות שקרית, איך לקבל החלטות מתוך אחדות, קבלת החלטות, שכל לא הגיוני, שכל מעל השכל, בחירה חופשית, להיות גם וגם, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד
רוחניות שקרית, איך לקבל החלטות מתוך אחדות, קבלת החלטות, שכל לא הגיוני, שכל מעל השכל, בחירה חופשית, להיות גם וגם, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד
... שקרית, איך לקבל החלטות מתוך אחדות, קבלת החלטות, שכל לא הגיוני, שכל מעל השכל, בחירה חופשית, להיות גם וגם, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד האם ניתן לשנות את החוויה ללא שינוי בהבנה? ... אין משמעות לבחירה כזו או אחרת. האם ניתן להשתחרר מתפיסות ואמונות מגבילות? אליעד מדגיש כי השחרור מתפיסות ואמונות מגבילות אינו בא על ידי החלפת אמונה אחת באחרת, אלא על ידי הטלת ספק מתמדת באמונות הקיימות. במקום לאמץ או לבטל אמונה, צריך לחקור אותה, לבדוק את ההנחות שביסודה ... פחד ואומץ, כעס ושלווה. הוא מכנה זאת להיות גם וגם, וזו בעצם אחדות ההפכים. זוהי תפיסה שכלית שמעבר לשכל הרגיל, ... לו בכלל בחירה בשום דבר. חוויה זו מתוארת אצלו כסוג של התגלות אלוהית או שכל עליון, והיא נקודת המוצא לתפיסה של גם ... של החיים. האם יש בחירה חופשית? איך לקבל החלטות נכונות? מהי אחדות ההפכים? איך לחוות גם וגם בו זמנית? מהי רוחניות שקרית? איך להשתחרר מאמונות מגבילות? מהו שכל מעל השכל? ...
חקירה רגשית, היפוכים, חקירה שכלית, כסף טוב או רע, לעבוד טוב או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, רוחניות אמיתי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
חקירה רגשית, היפוכים, חקירה שכלית, כסף טוב או רע, לעבוד טוב או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, רוחניות אמיתי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
... רגשית, היפוכים, חקירה שכלית, כסף טוב או רע, לעבוד טוב או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, רוחניות אמיתי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים איך אפשר להחליט החלטות אם הכל אחד והכל שווה? השאלה העיקרית שנדונה בתוכן של אליעד היא כיצד בן אדם יכול לקבל החלטות בחייו, אם הוא מאמץ את ההבנה או המחשבה הרוחנית שאומרת הכל אחד, הכל טוב או הכל שווה. לכאורה, אם באמת הכל שווה, אז אין ... מצד שני, העבודה נתפסת כרעה כי היא מבזבזת את הזמן הפנוי שבו אפשר היה לעשות דברים אחרים. כך עולה השאלה כיצד להחליט אם לעבוד או לא. מה ההבדל בין רוחניות שקרית לבין רוחניות אמיתית? אליעד מסביר שיש שני סוגים של הבנה רוחנית, רוחניות שקרית ורוחניות אמיתית: רוחניות שקרית: האדם מנסה לאמץ את המחשבה שהכל אחד, שאין הבדל בין דברים, לדוגמה שאין הבדל בין אם יש לו כסף או אין לו כסף, אך בפועל הוא ממשיך להרגיש את ההבדלים האלה. זו רוחניות שקרית כי הוא אומר הכל אחד אבל עדיין חווה הבדלים פנימיים שמייצרים לו סבל. רוחניות ... למשל, הוא מסוגל לחוות בו - זמנית שאין הבדל בין מצב של כסף או חוסר כסף, אך גם להבחין ולהרגיש שיש הבדל ברור בין השניים. במצב זה, האדם באמת חווה את אחדות ההפכים במלואה, כלומר, הוא מסוגל לראות בבירור ובו - זמנית את שני הצדדים של כל דבר ודבר, בלי שזה יגרום לו לשיתוק בהחלטות. כיצד ניתן לחוות את אחדות ההפכים באופן פרקטי? אליעד נותן טכניקה פרקטית וברורה כיצד להגיע לאחדות אמיתית של ההפכים: שלב ראשון: לקחת כל רעיון או משפט שנראה ... המנגנון של החשיבה הקודמת מתבטל ומתאפס לחלוטין. זהו מצב שבו האדם מבין וחווה באופן מוחלט את שני הצדדים של כל דבר, בו - זמנית ובאופן מלא. השכל אז חווה אחדות מוחלטת בין הטוב והרע, בין הדבר והיפוכו, וכך האדם יכול ... טוב. באמצעות שיטה זו, המוח מאזן את עצמו באופן טבעי והאדם משתחרר מתלות בכל תפיסה חד - צדדית של המציאות. איך להחליט החלטות? רוחניות אמיתית מול רוחניות שקרית האם כסף זה טוב או רע? אחדות ההפכים מהי חקירה רגשית ושכלית? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מוסריות, האם יש באמת מוסריות? מוסריות ואין הבדל בין טוב לרע, מוסריות ואחדות שקרית, למה להתנהג במוסריות? פחד להיות לא מוסרי, פחד לפגוע באנשים, מוסריות ואלוהים, מוסריות ואמונה באלוהים, התנהגות מוסרית, מצפון, מוסריות מוחלטת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מוסריות התורה, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מוסריות התורה, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בתל אביב, מאמן אישי קואצ'ינג, מאמן פרטי בנושאי מוסריות התורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4375 שניות - עכשיו 17_06_2025 השעה 08:10:42 - wesi1