אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מומחה שכנוע ✔לקרוא אנשים, ללמוד לשכנע, אומן פיתוי, החיסרון של אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות, ניתוח משמעות מילים, ניתוח שפת אם, להשיג בחורות,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לקרוא אנשים, ללמוד לשכנע, אומן פיתוי, החיסרון של אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות, ניתוח משמעות מילים, ניתוח שפת אם, להשיג בחורות, ללמוד שכנוע, טיפים לשכנוע, כושר שכנוע, שיטות שכנוע
האם ניתן לנתח שפה של אנשים שאינם דוברים שפת אם?

אליעד כהן מסביר כי כאשר רוצים לנתח טקסטים או מילים של אדם שלא דובר את השפה כשפת אם, קיימת מגבלה מסוימת. אם אותו אדם טועה במילים או בתחביר, ייתכן שהטעויות לא נובעות ממחשבה או כוונה נסתרת, אלא פשוט מחוסר ידע או חוסר יכולת לבטא את עצמו נכון. אך יחד עם זאת, קיימים היבטים מסוימים שתמיד ניתן לנתח - כמו המבנה הרעיוני של המשפט או המילים שהוא בחר להשתמש בהן. למשל, אם אדם אומר "זה אחראי לזה" במקום "אני אחראי לזה", הבחירה הזו עדיין משקפת את תהליך החשיבה שלו. לכן, גם כאשר השפה לא מושלמת, ניתן ללמוד רבות מהדרך בה האדם מסדר את מחשבותיו או את סדר המילים במשפטים שלו.

איך ניתוח משמעות המילים חושף את תהליך החשיבה של האדם?

אליעד מפרט כי כשאתה מנתח טקסטים, לא תמיד המשמעות האמיתית נמצאת במילים עצמן, אלא במבנה המשפטים, בבחירת המילים ובסדר שבו הן נאמרות. אם האדם בחר לומר "אנחנו" במקום "אני", זה יכול לשקף פחד מאחריות אישית או ניסיון להתחבא מאחורי הקבוצה. כאשר אתה בוחן מדוע אדם השתמש במילה אחת ולא באחרת, או למה הוא עצר והחליף מילים תוך כדי משפט, אתה יכול להתחיל להבין את הכוונות, החששות והדברים שהוא מסתיר. ככל שאתה מתרגל את זה יותר, אתה נהיה יותר חד ביכולת הניתוח, ואתה מתחיל לשים לב לפרטים זעירים כמו פסיקים, נקודות וסימני שאלה.

האם יש צורך בניסיון כדי לקרוא אנשים ולנתח את שפתם?

אליעד טוען כי אין צורך בניסיון אלא בעיקר בשכל ובמודעות. התרגול המומלץ ביותר כדי לפתח את השכל הוא לנתח כמה שיותר טקסטים ותקשורת של אנשים, להיכנס לדקויות של הדברים ולהבין למה האדם בחר להתבטא באופן מסוים. זהו תרגול מחשבתי, לא רק ניסיון בשטח. ככל שמבצעים את התרגיל הזה יותר, מפתחים מיומנות לזהות תבניות והתנהגויות.

כיצד אפשר להתחיל ללמוד לקרוא אנשים דרך ניתוח עצמי?

אחת הדרכים הטובות ביותר שאליעד מציע היא להתחיל בניתוח של עצמך. כשאתה מדבר, שאל את עצמך למה בחרת במילים מסוימות, למה פה דיברת כך ושם אחרת, מה היו התחושות שלך באותו הרגע ולמה הן הופיעו. כשאתה מתרגל זאת על עצמך, אתה מתחיל להיות מודע יותר למחשבותיך הפנימיות ולכוונותיך, וכך משתפרת גם יכולתך לזהות אותן אצל אחרים. מודעות זו מאפשרת לך להבין יותר לעומק את המחשבות שמאחורי דבריו של אדם אחר, ולחשוף את המניעים הלא - מודעים שלו.

מה הסכנה בלהפוך ל"תוכי" של אנשים אחרים?

כאשר אדם לא מודע לעצמו, הוא עלול לחקות התנהגויות, מילים וסגנונות דיבור של אנשים אחרים באופן לא מודע. מצב זה יכול ליצור תחושת אי - נעימות כאשר האדם מזהה בעצמו התנהגויות שהועתקו מאחרים ללא כוונה. אך כאשר אתה מודע לעצמך ולסיבה שאתה מתנהג בצורה מסוימת, אתה יכול לשלוט בזה ולבחור בצורה מודעת האם להמשיך להתנהג כך או להפסיק. היכולת לזהות שאתה מתנהג כמו אחרים היא חשובה, כי רק אז ניתן להפסיק לחקות באופן אוטומטי ולהתחיל לפתח את האישיות והסגנון הייחודי שלך.

מהו האתגר הכי גדול של מומחה שכנוע?

אליעד מסביר שהאתגר הגדול ביותר של מומחה שכנוע הוא לשכנע את עצמו שטוב לו, דווקא כשהוא מרגיש שרע לו. כאשר אתה כבר יודע איך לשכנע אחרים בכל דבר, האתגר האחרון והקשה ביותר שנותר הוא לשכנע את עצמך. אליעד מציע תרגיל שבו אתה לוקח דבר שאתה...
אתה בעצם שואל שאלה כזאת. כל הנושא של לנתח טקסטים של אנשים, לנתח שפה, ניתוח שפה, משמעויות מילים וכו'. מה קורה לגבי בן אדם שלא דובר אתה השפה, שפת אם והוא כותב מלל, והוא אומר מלל, האם עדיין אפשר לנתח את מה שהוא אומר כאילו זאת שפת אם? אז מה התשובה? בהיבט מסוים, בא נתחיל על האי אפשר, למה? כי יכול להיות שהוא אמר מילה לא במקום לא בגלל שהוא חשב על זה ואסוציאציות "וזה וזה", פשוט הוא לא ידע את המילה הנכונה, הוא לא ידע לבטא את עצמו נכון. אוקי? מההיבט הזה זה לא אפשרי.

מצד שני אף על פי כן יש דברים שבטוח אתה יכול לנתח. לדוגמה נגיד איך הוא הציג את הדברים, נגיד שהוא אומר "זה אחראי לזה", אתה אומר רגע "אז למה הוא אומר שזה אחראי לזה". יש דברים נגיד אם הוא "אמר זה אחראי, לא, אני אחראי", כאילו גם אם הוא לא אמר את המילה נכון עדיין הוא חשב בצורה מסוימת ומכך אתה יכול להסיק משהו. זאת אומרת נגיד שהוא היה מסדר את המכתב בשפת אמו עדיין המבנה הרעיוני היה אותו מבנה רעיוני ולפי המבנה הרעיוני אתה יכול להסיק דברים מסוימים.

ש: אוקי, זה בא נגיד פחות המקרה שאני מדבר עליו, אנשים בדרך כלל שאני מתקשר איתם יודעים עברית, אולי הם לא בא נגיד סופרים אבל הם כותבים באיזושהי צורה, הם יודעים מה זה כיסא, מה זה שולחן.

אליעד: אוקי, אבל?

ש: אבל השאלה היא כזאת, נניח שהם לא יודעים לנסח דברים כמו שצריך.

אליעד: יש לא יודעים במובן של טעות תחבירית.

ש: לא, זה גם יש טעויות, עזוב אני אולי לא מתייחס כל כך לזה אז אני יודע, הוא לא יודע לכתוב תחבירית נכון. אוקי, טעות כתיב אני מתכוון.

אליעד: שגיאות כתיב, שגיאות כתיב זה לא אומר כלום.

ש: אז בא נגיד תחבירי, לא יודעים לעשות איזה תחביר. בכל זאת אני רוצה לדעת האם ניתן.

אליעד: ניתן, לגלות אינפורמציה שאינה כתובה בצורה פורמאלית. כן. אפילו דוגמה, אני אתן לך דוגמה לפעמים לפי הסדר של המילים, נגיד שהוא כמה מילים, אתה אומר "למה הוא אמר אותם בסדר הזה כי הסדר מסגיר אותו", גם אם הוא לא אמר את המילה נכון אבל זה אומר שהוא חשב על זה לפני שהוא חשב על זה. למה הוא חשב על זה לפני שהוא חשב על זה?

עוד דוגמה, נגיד שהוא אמר "אנחנו" או "אני", למה הוא אמר אנחנו או אני, למה הוא אמר אפשר או צריך. עכשיו לפעמים אתה יכול, אפשר לדעת הרבה דברים, יש דברים שמסגירים את תהליך החשיבה שלו ולפעמים זה לא ברמה של המילים, לפעמים זה ברמה של המשפטים של הרעיונות. נגיד "איזה רעיון הוא אמר פה, איזה רעיון הוא אמר פה, אז מה זה אומר על דרך החשיבה שלו, אז מה זה אומר על מה שהוא חושב".

ש: אוקי, אם אפשר לקרוא את זה בטקסט אפשר גם לשמוע את זה בצורת הדיבור שלו, בניסוח של הדברים שלו.

אליעד: כן, אבל עוד פעם, אבל לא תמיד המילה מסגירה לפעמים זה המבנה של המשפט המבנה הרעיוני הפילוסופיה שעומדת מאחורי המשפט. עכשיו ברמת העיקרון ככל שאתה בשביל "הספורט" תיקח כמה שיותר תהליכים ותנסה להבין אותם, מתבונן בהם.

ש: טקסטים.

אליעד: כן טקסטים אבל לאו דווקא טקסטים של "טקסט". נגיד שאתה רואה בחדשות מישהו שאמר משהו, הכתב בטלויזיה הביא את החדשות באיזושהי צורה ואז אתה מנתח "למה הוא הביא את זה דווקא ככה, למה דווקא ככה, מה המשמעות של זה, מה מסתתר". ואז פתאום אתה מתחיל לראות דברים, פתאום אתה רואה עוד דברים, זה כמו שיש לך מיקרוסקופ שאתה פתאום רואה את הדברים זזים, אז אותו דבר כי פתאום שאתה רואה מישהו מדבר אתה רואה מה הוא אמר, מה הוא חשב, מה הוא לא אמר, מה הוא ניסה לא לומר, מה הוא הדחיק, ממה הוא פחד, "מה פה". אתה רואה עוד מלא שכבות.

ש: זה עניין של ניסיון.

אליעד: מה אמרתי לך קודם, אתה זוכר?

ש: חוכמה, כן.

אליעד: אמרתי לך שזה עניין של שכל לא של ניסיון, לא צריך ניסיון צריך שכל.

ש: אבל אתה צריך לעשות תרגול.

אליעד: זה נכון. ומה התרגול הטוב ביותר? לעשות את זה כמה שיותר פעמים. ככל שאתה עושה את זה כמה שיותר פעמים לעומק ואתה נכנס לקטנות, ולדברים הכי קטנים "למה הוא שם פסיק ופה הוא לא שם פסיק", אפילו ברמה של פסיק, "למה פה יש פסיק, פה אין פסיק", "למה הוא שם פסיק ולא נקודה". דברים כאלו "למה הוא שם סימן שאלה, סימן קריאה או סימן קריאה, סימן שאלה".

ש: אוקי, אבל פה יכול להיות הגבול בין זה שהוא לא יודע.

אליעד: לא, אני מדבר באופן כללי באנשים שאתה מנתח דברים, ברור הוא אולי לא יודע. ובעיקרון ככל שאתה מנתח יותר דברים אז אתה כבר יודע לזהות האם זאת תבנית שהוא פשוט טועה להגיד ככה או שהוא במפנה, "פה הוא דיבר נכון, למה פה הוא דיבר לא נכון". אתה מבין, כי אתה כבר מתחיל לשים לב לעוד דברים בשיחה, אתה שם לב לא רק מה הוא אמר אלא אתה גם שם לב לעוד דברים.

"לא לגמרי, אני זוכר שהוא דיבר על הנושא הזה וזה הוא דיבר בצורה יותר רהוטה, פתאום פה הוא מדבר בצורה פחות רהוטה, מה קרה?", "אני זוכר כשהוא דיבר שם הוא דיבר בגוף ראשון פתאום פה הוא מדבר בגוף שלישי, למה? מה קרה?". אתה מבין, אתה שם לב, שכיום מי שם לב לזה. אבל אם אתה שם לב לזה בלי להבין מה אתה שם לב, אבל אם אתה מודע אתה יכול לעשות בראש השוואת.

ש: וזה לקרוא אנשים למעשה.

אליעד: כן, ודרך אגב אחת הדרכים הטובות ביותר ללמוד לקרוא אנשים, על זה שאתה עומד לקרוא את האיש הכי קרוב אליך שהוא "האתה". לדוגמה כשאתה מדבר, "למה אמרתי ככה, למה פה דיברתי ככה, למה פה הרגשתי ככה, למה פה", על עצמך.

ש: זה כאילו אני צריך להגיד על עצמי.

אליעד: נכון. באמת. יש לך את זה פה בכל מקרה לא משנה. אני אומר בעיקרון כשאתה מנתח טקסטים שאתה מדבר אפילו שאתה חושב עכשיו, "אני לא יודע למה חשבתי ככה, באמת זה ככה? באמת זה ככה?", אתה פתאום מתחיל לשים לב לדיבור הפנימי ואז אתה שומע מישהו מדבר, אתה שם לב למחשבות שלו, מה הוא חושב לפני שהוא דיבר. "למה הוא הוסיף את המילה הזאת, למה פה אמרתי ככה, פה לא אמרתי ככה", כל דבר. אז אחרי זה כשמישהו דיבר אתה שם לב מה הוא דיבר, מה הוא אמר, מה הוא לא אמר, מה הוא התחיל להגיד והוא החליף את המילה. לפעמים מישהו מתחיל משפט ומסיים במשפט אחר, אתה תפסת אותו בצורה שהוא אמר את המילה כבר קלטת מה הוא רצה להגיד. מה השאלה?

ש: אם אני מזהה את איך "שזה" מתנהל "וזה" מתנהל ואז אני מזהה...

אליעד: אתה מזהה את איך שאתה חושב שזה מתנהל.

ש: כן ואז אני מזהה אצלי את אותן ההתנהגויות אז זה מעצבן אותי כי אני לא רוצה להיות "תוכי" שלהם, אז איפה המקום שלי.

אליעד: אז אני אסביר לך שהרבה פעמים כשאתה לא מודע לדברים אז אתה מתחיל להיות תוכי של אנשים בלי לשים לב שאתה תוכי \ אבל אם אתה מבין, אם אתה מודע לעצמך, "את זה אני אומר כי זה שמעתי שם, יפה, עכשיו אני יכול לשים לב לא להגיד את זה".

ש: אז אתה אומר ברמה של התנהגות, ברמה ההתנהגותית.

אליעד: אני אומר שמי שלא מודע לעצמו אז הרבה פעמים הוא עושה דברים כמו תוכי, כמו כפילים בלי שהוא אפילו שם לב שהוא בכלל למד את זה ממישהו אחר.

ש: אוקי אבל איך להתמודד עם זה שאתה מתחיל לשים לב עם זה שאני כבר מתחיל לשים לב...

אליעד: שמה? שאתה מתנהג כמו אנשים אחרים בדברים מסוימים?

ש: שאו שאני מתנהג כמו אנשים אחרים או שאני רואה אחרי זה אנשים שמתנהגים כמו שאני התנהגתי ואני רואה את זה מהצב, ואני לא אוהב את זה. ואז אני בעצם מבטל את ההתנהגות הזאת ולאט לאט מתבטל הכל.

אליעד: אז מה אתה בא להגיד? מה השאלה? אני אסביר לך כשאתה אומר את הדברים האלו, אתה צריך להיות מומחה לשכנוע. עכשיו בא נשאל שאלה פשוטה, תתרכזו טוב טוב, אם נגיד היית המומחה לשכנוע הכי גדול בעולם שהיית יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, מה היית עושה עם היכולת הזאת? תתרכז, אתה יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, מה היית עושה עם היכולת הזאת?

ש: משכנע את עצמי שזה סבבה "וואו יש עוד מה לעשות" כי אם אתה כבר יודע לשכנע את כולם במה שאתה רוצה אז נשאר לך רק לשכנע את עצמך.

אליעד: לא, לא נשאר. החוכמה הכי גדולה, הדבר הכי קשה בעולם זה לשכנע את עצמך כשאתה חושב שרע לך שלא רע לך או שטוב לך. זה הכי קשה בעולם. הדבר הכי קשה בעולם זה לשכנע את עצמך כשרע לך שזה טוב. אם תצליח כשרע לך לשכנע את עצמך שזה טוב אז אתה משכנע כל אחד בכל דבר.

ש: העיקר שאמרת מקום לא ואז חזרת בדיוק על מה שאמרתי.

אליעד: נניח. אם התכוונת לזה אז אתה צדקת מלכתחילה. יש נגיד הרבה אנשים שמומחים לשכנוע, שאתה שומע הרבה, "אתה כל כך מומחה לשכנוע אתה מסוגל לשכנע את עצמך שזה טוב, תסביר לי מה טוב בזה", כאילו כמומחים לשכנוע עד רמה מסוימת. אז אני אומר הקושי הכי גדול אם אתה מומחה לשכנוע פשוט תשכנע את עצמך שהכל בסדר. אז אני אומר אחד מהתרגילים לשכנע זה תמצא "מה אני בטוח שלא נכון איך אני משכנע את עצמי שזה כן נכון". לדוגמה כשרע לך "איך אני משכנע את...
להשיג אישה לגרום לכל אחד להתחיל עם בנות יכולות שכליות נקודת תורפה אופציות לגרום לו עצבנות תעדוף ריכוז להתנהג אומן פיתוי אומנות אומנות הפיתוי אישה בחורה בחורות החיסרון של אומנות הפיתוי הישגים חיסרון חסרונות טיפים טיפים לשכנוע כושר כושר שכנוע להבין אנשים להשיג להשיג אישה להשיג בחור להשיג בחורה להשיג בחורות להשיג מישהי להשיג נשים להתחיל להתחיל עם אישה להתחיל עם בחור להתחיל עם בחורה להתחיל עם בחורות להתחיל עם בנות להתחיל עם מישהי להתחיל עם נשים ללמוד ללמוד לשכנע ללמוד שכנוע למידה לקרוא לקרוא אנשים לקרוא מחשבות לשכנע מילים משמעות משמעות מילים משמעותיות ניתוח משמעות מילים ניתוח שפת אם נשים פיתוי פיתויים קריאת אנשים קריאת מחשבות שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות שכנוע שיטת שכנוע שכנוע שפת אם
מניפולציות טובות או מניפולציות רעות? סם חיים או סם המוות? מהי פסיכולוגיה הפוכה? סוגסטיה / שכנוע / דמיון מודרך / לרמות אנשים / לעזור לאנשים / מאמן אישי / אימון אישי / מומחה לשכנוע
... לגרום לאדם לחשוב את מה שהוא רוצה שהאדם השני יחשוב. ורמת המודעות של האדם, למשמעות של המילים שהוא מוציא מהפה שלו, הופכת אותו כמובן להיות מומחה שכנוע מומחה מכירות מומחה שכנוע של תת המודע, של האנשים שאיתם הוא מדבר. וכאן יש ...
תורת המכירות / שכנוע - להפוך את האפשרי למחויב - איך לשכנע? איך למכור? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך ליצור אמון? איך לגרום למישהו להסכים איתך?
... יפה, מנקודת מבט אובייקטיבית ולא סובייקטיבית. וגם כאן, המסר העיקרי הוא, שמי שרוצה להיות מומחה מכירות מומחה שיווק מומחה שכנוע וכולי, עליו ללמוד היטב לעומק, את ההבדלים שבין דבר שהוא מחויב לבין דבר שהוא אפשרי. ...
לקחת אחריות, דיאטה, לשמור על המשקל, לרדת במשקל, ירידה במשקל, לא אוהב להתאמץ, שונא להתאמץ, ללכת לחדר כושר, לא מחפש עבודה, חיפוש עבודה, מסיר אחריות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות
לקחת אחריות, דיאטה, לשמור על המשקל, לרדת במשקל, ירידה במשקל, לא אוהב להתאמץ, שונא להתאמץ, ללכת לחדר כושר, לא מחפש עבודה, חיפוש עבודה, מסיר אחריות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות
... אחריות, דיאטה, לשמור על המשקל, לרדת במשקל, ירידה במשקל, לא אוהב להתאמץ, שונא להתאמץ, ללכת לחדר כושר, לא מחפש עבודה, חיפוש עבודה, מסיר אחריות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות למה אנשים לא לוקחים אחריות על חייהם? אחת הסוגיות המרכזיות שאליעד עוסק בהן בשיחה הזו היא שאלת לקיחת ... מאוד, אבל הוא אחראי על דברים אחרים, למשל על השקט הנפשי שלו ועל הנוחות האישית שלו. כלומר, הוא לא באמת חסר אחריות באופן מוחלט, אלא רק ביחס לדברים מסוימים שהוא החליט (במודע או שלא במודע) שהם פחות חשובים לו. לדוגמה, האדם נמנע מלחפש עבודה לא כי הוא חסר אחריות באופן מוחלט, אלא כי הוא אחראי מאד לכך שלא יפריעו לו, שלא יכתיבו לו סדר יום, ושתהיה לו תחושת חופש. הוא שוקל במוחו את העלות והתועלת, ומחליט שהעלות של חיפוש עבודה גדולה ... ולכן הוא מעדיף להישאר ללא עבודה, מתוך מודעות ואחריות מוחלטת להחלטה הזו. אליעד מדגיש כי לא מדובר כאן באדם חסר אחריות, אלא באדם שלוקח אחריות מלאה על ההחלטה שלו לא לעבוד. האם אפשר לא להיות אחראי בכלל? אליעד טוען שזה בלתי אפשרי לא להיות אחראי בכלל, מכיוון שכל אדם, גם כשהוא לא עושה משהו מסוים, עושה זאת מתוך אחריות מלאה לדבר אחר שהוא כן עושה. למשל, אדם שלא יורד במשקל ולא הולך לחדר כושר, אחראי על ההנאה שלו מלאכול בלי הגבלה, ואחראי על כך שהוא לא צריך להתמודד עם הסבל של אימונים. הוא תמיד נמצא במצב של אחריות כלשהי, רק שזו אחריות המופנית למקומות שהוא אולי לא מחשיב כחשובים מספיק. כך נוצר מצב שהאדם חווה קונפליקט פנימי: הוא תופס עצמו כחסר אחריות ביחס למטרות חיצוניות (עבודה, דיאטה), אבל הוא אחראי מאוד ביחס למטרות פנימיות (נוחות, רוגע, חופש). מדוע אנשים סובלים מהחלטות שלהם? האדם בשיחה טוען שהוא סובל מכך שהוא לא משיג את המטרות שלו, למשל את הירידה במשקל או מציאת עבודה. אליעד מדגיש שהסבל שלו לא נובע מכך שהוא לא משיג את המטרות, אלא מכך שהוא משקר לעצמו וחושב שהמצב אמור להיות שונה. הסבל לא נובע מחוסר ההישגים, אלא מהפער בין הרצון לבין המציאות. האדם רוצה שינוי אבל לא רוצה להתאמץ למענו, ולכן הוא נשאר במקום, ומרגיש סבל כתוצאה מהקונפליקט בין שני הרצונות ... נוסף שאליעד מתייחס אליו הוא המושג של מושלמות. הוא מציין כי אי אפשר להגיע למצב מושלם, שכן בכל מצב יש תמיד חיסרון כלשהו. גם אם אדם יגיע למשקל האידיאלי שלו, הוא יצטרך להתאמץ כדי לשמר את המצב הזה, והמאמץ עצמו כבר יהפוך להיות חיסרון חדש. הוא מדגים זאת בצורה ברורה: אדם שרוצה לרדת במשקל, ייאלץ להתאמץ כל חייו כדי לשמר את המשקל הרצוי, או שיהיה עליו להתמודד עם הסבל מהעלייה המחודשת במשקל. כך או כך, אין פתרון מושלם שמבטל את כל החסרונות. למה אנשים נמנעים ממאמץ? אליעד מסביר שאנשים נמנעים ממאמץ לא מתוך חוסר אחריות, אלא מתוך בחירה אחראית מאוד, המודעת ליתרונות ולחסרונות של כל החלטה. למשל, אותו אדם שלא רוצה ללכת לחדר כושר אחראי מאד לכך שלא יכאב לו, שלא יהיה לו קשה, ושלא יצטרך להתמודד עם מאמץ פיזי. מנגד, יש לכך מחיר: הוא לא יורד במשקל, דבר הגורם לו סבל. הקושי של האדם הוא בכך שהוא לא מצליח לקבל ... שכל החלטה היא בחירה אחראית בפני עצמה, ולקבל את המחירים של הבחירות הללו באופן מודע. במקום לחשוב במונחים של חוסר אחריות, יש לראות כל פעולה כבחירה מודעת ואחראית, גם אם היא לא עולה בקנה אחד עם מטרות אחרות שיש לאדם בחייו. איך לוקחים אחריות? איך לרדת במשקל בלי להתאמץ? למה אני שונא להתאמץ? ...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
... אליעד מציע גישות ותרגילים מעשיים לשיפור כושר החשיבה האנליטית וההבחנה, תוך התמקדות בתהליך חשיבה מסודר וברור. מהו תהליך החשיבה שמוביל לפיתוח יכולות חשיבה? ... כי כדי לשפר את יכולת החשיבה שלנו, יש להתחיל בהבנת התהליכים הפנימיים שלנו. הוא מציע לקחת כל תהליך ולחלק אותו למרכיבים קטנים, כדי להבין מהם הצעדים שמהם הוא ... חדשה? חלק חשוב מההרצאה עוסק בהבנת המשמעות של שינוי גישה. אליעד מציין כי שינוי גישה לא בהכרח כרוך בשינוי פעולה מיידי, אלא בהבנה חדשה של המציאות והפיכת ... נובעת פעמים רבות ממחסור בגישה חדשה או חוסר בהבנה של הדרך בה אנחנו פועלים. על מנת לצאת מהתקיעות, חשוב לשנות את הגישה לחשיבה ולפעול לפי סדרת תהליכים מסודרת. ...
פיתוח יצירתיות / חשיבה יצירתית / ללמוד מטעויות - איך לחשוב בצורה יצירתית? איך לחשוב מחוץ לקופסא? איך להמציא רעיונות חדשים? איך להמציא המצאות? תרגילי חשיבה יצירתית
... משתגע ולא הייתי חושב בהיגיון, אלא הייתי מנסה להשיג את המטרה שלי, בצורה משוגעת שנראית לי עכשיו כטעות, איך הייתי יכול לטעות?! דהיינו, איזה טעויות הייתי יכול לעשות בטעות, כדי להשיג את המטרה שלי? והדרך של האדם למצוא דרכים חדשות כיצד הוא היה יכול לעשות את מה שהוא עושה בצורות נוספות, היא על ... אך לא חוקים מחויבים. ואז ממילא האדם מפתח את כושר היצירתיות שלו ואת החשיבה היצירתית שלו. ואז האדם מגלה רעיונות חדשים וממציא המצאות חדשות. ובסיכומו של דבר: ...
השכל של לעשות כושר, איך להתאמן נכון? להתאמץ נכון, איך לנתח דברים? איך להבין דברים? הרמת משקולות, ספורט, חשיבה מופשטת, השגת מטרות, מאמץ יתר, עודף מאמץ, השכל שיש בכל דבר
השכל של לעשות כושר, איך להתאמן נכון? להתאמץ נכון, איך לנתח דברים? איך להבין דברים? הרמת משקולות, ספורט, חשיבה מופשטת, השגת מטרות, מאמץ יתר, עודף מאמץ, השכל שיש בכל דבר
... של לעשות כושר, איך להתאמן נכון? להתאמץ נכון, איך לנתח דברים? איך להבין דברים? הרמת משקולות, ספורט, חשיבה ... מנוחה, כדי לאפשר לשרירים להתאושש ולהיבנות. אליעד מבהיר שהמנוחה היא חלק בלתי נפרד מתהליך ההתפתחות, ולא סתם הפסקה חסרת תכלית. לדוגמה, אדם שמתאמן יותר מדי, בלי לנוח, לא רק שלא ישפר את התוצאות שלו, אלא עלול לפגוע ... ולא להיתקע באופן קיצוני רק על פעולה אחת. מדוע חשוב להבין את ההבדל בין המהות לבין הצורה? אליעד כהן מסביר שכדי להשיג מטרה כלשהי, חשוב להבין את ההבדל בין המהות של הדבר לבין הצורה שלו. המהות היא הדבר האמיתי והיסודי שאתה באמת רוצה להשיג, ואילו הצורה היא רק האופן שבו אתה מנסה להשיג זאת. לדוגמה, אדם שמטרתו למלא דלי בחול, יכול לחשוב שמספיק להרים עוד ועוד חול בלי הפסקה. אבל ... ומה הדרך אליה. אם הדרך האמיתית להשגת מטרה כוללת שילוב של מאמץ ומנוחה, הרי שמאמץ יתר יהיה טעות חמורה בדיוק כמו חוסר מאמץ מוחלט. הוא נותן את הדוגמה של אדם שמנסה למלא דלי בחול: אם יעמיס יותר מדי חול, הוא לא יצליח ... ספק ואמונה, הם עקרונות אוניברסליים ונכונים לכל תחום. אין הבדל בין התחומים השונים מבחינת חוקי היסוד: בין אם מדובר בכושר גופני, בחיפוש האמת, או בפתרון בעיות יומיומיות, אותם כללים יחולו. לדוגמה, העיקרון של להתאמץ ואז ... כלכליות, או עם חיפוש האמת. בכל תחום, מי שיבין את המהות הפנימית של התהליך ולא ייתקע רק בצורתו החיצונית, יוכל להשיג תוצאות טובות יותר לאורך זמן. איך להיעזר בשכל כדי לייעץ לאחרים ולעצמך? אליעד מדגיש שכאשר אנשים ... של התהליכים הללו היא המפתח להצלחה אמיתית בכל תחום. איך להתאמן נכון? מהי חשיבה מופשטת? כיצד להימנע ממאמץ יתר? איך להשיג מטרות בחיים? מתי צריך לנוח אחרי אימון? מה ההבדל בין מהות לצורה? איך להטיל ספק בצורה נכונה? ...
למצוא את המהות של כל דבר, השכל שיש בכל דבר, לנתח תהליכים, למצוא מכנה משותף, מהי מהות? למצוא את השלמות, להבין את המציאות, חדר כושר, אימון סיבולת, אימון כוח, ספורט
למצוא את המהות של כל דבר, השכל שיש בכל דבר, לנתח תהליכים, למצוא מכנה משותף, מהי מהות? למצוא את השלמות, להבין את המציאות, חדר כושר, אימון סיבולת, אימון כוח, ספורט
... השכל שיש בכל דבר, לנתח תהליכים, למצוא מכנה משותף, מהי מהות? למצוא את השלמות, להבין את המציאות, חדר כושר , אימון סיבולת, אימון כוח, ספורט מה זה אומר למצוא את המהות של כל דבר? כאשר אדם מנסה להבין את המציאות, ... אליעד, הדבר מחייב קודם כל לזהות את הצורה החיצונית של הדבר, לתאר את התהליך לפרטי פרטים, ורק לאחר מכן להתחיל להפשיט את התהליך מן הצורות החיצוניות, כדי לחשוף את מהותו הפנימית. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו אדם ... שונים, ניתן להפשיט אותם ולראות כיצד הם דומים במהותם. הוא משתמש בדוגמה של אימון כוח ואימון סיבולת בחדר הכושר. באימון סיבולת, אדם משתמש בכוח מועט לאורך זמן ארוך, ואילו באימון כוח הוא משתמש בכוח רב לזמן קצר. ... חובה חיצונית, הוא סובל מכך. לעומת זאת, כאשר הוא מבין שהמהות היא צמצום או גבול שהוא הציב לעצמו כדי לתת משמעות ליום שלו, הדבר משנה לחלוטין את החוויה שלו. במקום להרגיש מוגבל, הוא מבין את החשיבות העמוקה של הפעולה ... רואים בעיה בחיים, למשל אישה שאינה מרוצה מהמצב הקיים שלה, עלינו לזהות את הצורה החיצונית של הבעיה (למשל חוסר שביעות רצון), ואז להפשיט אותה למושגים פשוטים יותר. כשעושים זאת, מבינים את המגבלות של המצב ואת ... ולא רק את הצורה החיצונית שלה, ההתמודדות נעשית קלה ומדויקת יותר, והתסכול קטן. מה המהות של אימון בחדר כושר בהקשר של החיים? אליעד משתמש באימון בחדר כושר כאנלוגיה להתמודדות עם אתגרים בחיים. כשם שאדם מתאמן כדי לשפר את יכולתו להתמודד עם עומס, כך בחיים, אדם ...
השגת מטרות ויעדים, כמה להתאמץ? התועלת שבמאמץ, מוטיבציה, להגיע לכשל, כושר גופני, אימון ספורט, מאמץ מקסימאלי, פיתוח השכל, מאמץ שכלי
השגת מטרות ויעדים, כמה להתאמץ? התועלת שבמאמץ, מוטיבציה, להגיע לכשל, כושר גופני, אימון ספורט, מאמץ מקסימאלי, פיתוח השכל, מאמץ שכלי
... מטרות ויעדים, כמה להתאמץ? התועלת שבמאמץ, מוטיבציה, להגיע לכשל, כושר גופני, אימון ספורט, מאמץ מקסימאלי, פיתוח השכל, מאמץ שכלי האם מאמץ מקסימלי באימון הוא באמת הכרחי? אליעד כהן מדבר על מושג האימון והמאמץ ומנסה לברר האם אדם צריך להגיע למאמץ מקסימלי כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. קודם כול, הוא מגדיר מהו אימון: אימון הוא מצב שבו האדם מתאמץ. אם לא היה מאמץ כלל, אזי לא התקיים אימון. מכאן ניתן להבין שהמאמץ הוא הבסיס לאימון, וכעת עולה השאלה המרכזית - כמה מאמץ צריך להשקיע כדי להגיע לתוצאה הרצויה? מהם החסרונות של אפס מאמץ או מאמץ מוגזם? אליעד מסביר שיש שני קצוות שבהם ברור שהמאמץ אינו אפקטיבי ואף מזיק. בקצה התחתון, אם אדם אינו משקיע מאמץ כלל (אפס אחוז מאמץ), ... שלו. למה לא כולם מתאמנים במאמץ המרבי האפשרי? אם המאמץ מביא להתקדמות גדולה, אז נשאלת השאלה - למה לא כולם מתאמנים תמיד במאמץ המרבי האפשרי? אליעד מסביר שישנם כמה חסרונות לכך: מאמץ מרבי דורש השקעה גדולה יותר. הסיכון להיפצע או להינזק עולה ככל שמתקרבים לגבול המאמץ המרבי. מאמץ מוגזם גם מתיש, מנטלית ופיזית, והאדם עשוי לאבד ... ויאבד מוטיבציה. כלומר, קיים איזון עדין בין הגבול העליון (מאמץ מקסימלי) לבין רמה מעט נמוכה יותר, שהיא האופטימלית להתקדמות בטוחה ובריאה. לדוגמה, אם אדם חייב להגיע להישגים גדולים בזמן קצר - למשל, הוא נדרש להיות בשיא הכושר תוך שלושה חודשים - עליו להתאמן בצורה שתהיה קרובה ככל האפשר למקסימום, אך תוך זהירות והקשבה לגוף כדי לא להגיע לפציעות או לשחיקה. איך לדעת אם באמת חייבים מאמץ ... יש למצוא את האיזון הנכון - מאמץ גדול מספיק כדי להתפתח, אך לא גדול מדי שיפגע בבריאות הנפשית של האדם. כמה מאמץ צריך להשקיע באימון? האם מאמץ מקסימלי פוגע בגוף? מהם חסרונות המאמץ המוגזם? איך למצוא את רמת המאמץ האופטימלית? כיצד לפתח את השכל בצורה נכונה? ...
פעילות גופנית, ספורט, לצאת מדיכאון, תחושה חיובית, בישול, סקס, יחסי מין, שכנוע עצמי, טיפול בדיכאון, כושר גופני, בריאות מנטאלית, שיפור מצב הרוח, אדרנלין, סרוטונין, דופמין, דמיון מודרך
פעילות גופנית, ספורט, לצאת מדיכאון, תחושה חיובית, בישול, סקס, יחסי מין, שכנוע עצמי, טיפול בדיכאון, כושר גופני, בריאות מנטאלית, שיפור מצב הרוח, אדרנלין, סרוטונין, דופמין, דמיון מודרך
... גופנית, ספורט, לצאת מדיכאון, תחושה חיובית, בישול, סקס, יחסי מין, שכנוע עצמי, טיפול בדיכאון, כושר גופני, בריאות מנטאלית, שיפור מצב הרוח, אדרנלין, סרוטונין, דופמין, דמיון מודרך האם פעילות גופנית באמת עוזרת לצאת מדיכאון? אחת ההנחות ... זאת, אם הוא יאמין שהספורט מזיק לו, מתיש אותו או פוגע בו, הוא ירגיש גרוע יותר. האם עצם העשייה או המשמעות שאנו נותנים לה משפרת מצב רוח? אליעד מדגיש את ההבדל בין פעולה פיזיולוגית אוטומטית לבין פעולה שההשפעה שלה תלויה במשמעות שהאדם נותן לה. הוא מסביר זאת באמצעות הדוגמה של אדם מיובש שמקבל אינפוזיה: כאן מדובר בפעולה פיזית שברור שהיא תשפר את מצבו באופן חד - משמעי, כי יש חוסר בנוזלים. לעומת זאת, ספורט אינו חומר שניתן באופן ישיר לגוף. הפעילות הגופנית היא פעולה שהאדם בוחר לעשות, והאופן שבו הוא מפרש אותה משפיע על התוצאה. לדוגמה, אדם שמרים משקולות עשוי להרגיש סיפוק מהעובדה שהוא מצליח להשיג את מטרותיו (אני רוצה להרים את המשקולת, והנה הצלחתי), ותחושת הסיפוק הזו משפרת את מצב רוחו. בכל פעולה שהאדם עושה, בין אם מדובר בספורט, בצביעת הבית או בבישול, כאשר הוא משיג מטרות שהוא מציב לעצמו, תחושת ההישג משפרת את מצב רוחו. לכן, הפעילות עצמה אינה הגורם הישיר לשיפור מצב הרוח, אלא ההקשר והמשמעות שהאדם נותן לפעילות. למה לפעמים פעילות גופנית עלולה אפילו להחמיר דיכאון? אליעד מביא גם דוגמאות הפוכות שבהן הפעילות הגופנית לא רק שלא משפרת ... או מתוך תחושת מחויבות ולא מתוך רצון אמיתי, עלול להרגיש רע עוד יותר. לדוגמה, אם אדם מתאמן ופוגש בחדר הכושר מישהו שהוא לא רוצה לפגוש, הוא עשוי לצאת משם בתחושת דכדוך גדולה יותר מאשר לפני הפעילות. בנוסף, אליעד מדגיש את החשיבות של המצב הנפשי ההתחלתי של האדם. אדם בדיכאון עמוק עשוי להרגיש שאין לו את הכוח הנפשי להתחיל בכלל לבצע פעילות גופנית. עצם המחשבה למה לי להתאמץ, למה בכלל לחיות? יכולה להפוך את המשימה לקשה מדי. לכן, החשיבות היא דווקא בגורם שיניע את האדם בכלל להתחיל . איך ספורט או פעילות אחרת יכולים לשפר את ההרגשה? אליעד מסביר גם מנגנון נוסף שגורם לשיפור מצב הרוח: כאשר אדם נמצא בדיכאון, הוא שרוי בתחושה של חוסר רצון, אדישות וחוסר מוטיבציה כללית. לעומת זאת, פעילות כלשהי, לאו דווקא גופנית, דורשת מאדם להתחבר מחדש לרצונות שלו, למטרות שהוא רוצה להשיג. כשהוא מתחיל פעולה כלשהי - כמו למשל ספורט - הוא באופן אוטומטי חוזר לתחום של אני רוצה משהו: רוצה להיות בריא, רוצה להיראות טוב, רוצה להתחזק, או פשוט רוצה להצליח בפעולה מסוימת. כך הוא עובר מהטריטוריה של דיכאון וחוסר רצון, לטריטוריה חיובית של רצונות, מטרות והישגים. לדוגמה, אדם שרץ ורוצה לרוץ עוד מטר ואז מצליח בכך, חווה תחושה של הישג, ומצב רוחו משתפר בזכות ההצלחה הזאת. זה נכון לגבי כל פעולה שבה האדם קובע לעצמו מטרה ומשיג אותה, ולא רק פעילות גופנית. האם ספורט משפיע יותר מפעילויות אחרות כמו בישול או יחסי מין? בנוגע לשאלה האם פעילות גופנית מועילה יותר מבישול, ... מסביר שאין לכך תשובה חד - משמעית מבחינה מדעית. אנשים רבים מניחים שבגלל שפעילות גופנית נחקרה באופן משמעותי ונמצא שהיא מעלה את רמות האדרנלין והסרוטונין, היא מועילה יותר מפעולות אחרות. אך אליעד מדגיש שהנקודה החשובה יותר היא המשמעות שהאדם נותן לפעילות שהוא מבצע, ולא הפעילות עצמה. לדוגמה, גם יחסי מין אינם גורמים בהכרח להרגשה טובה אם הם נעשים ללא רצון או מתוך אילוץ. המשמעות האישית שהאדם מעניק לפעולה היא זו שמשפיעה יותר מכל על התוצאה. האם פעילות גופנית מפחיתה מחשבות שליליות? אליעד מציין שיש הסבר נוסף מדוע ... האדם ממחשבות שליליות, אם כי ייתכן שפעילות פיזית, בגלל רמת הריכוז הגבוהה יותר שהיא דורשת, תגרום להפוגה משמעותית יותר. האם ספורט עוזר לדיכאון? איך לשפר מצב רוח? האם דמיון מודרך עוזר לדיכאון? כיצד להעלות סרוטונין ודופמין באופן טבעי? האם פעילות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לקרוא אנשים, ללמוד לשכנע, אומן פיתוי, החיסרון של אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות, ניתוח משמעות מילים, ניתוח שפת אם, להשיג בחורות, ללמוד שכנוע, טיפים לשכנוע, כושר שכנוע, שיטות שכנוע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מומחה שכנוע, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מומחה שכנוע, איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי טלפוני, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי בנושא מומחה שכנוע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.4219 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 17:43:28 - wesi1