אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מול מורה רוחני ✔מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1
איך מתמודד אליעד כהן עם ביקורת של תלמידים עליו?

אליעד כהן מסביר כיצד יש להתמודד עם ביקורת, טענות או מחלוקות כלפי מורה רוחני, ומדגיש כי מאחורי כל מחלוקת, אפילו הקטנה ביותר, מסתתר שכל עמוק ואינסופי. הוא טוען כי כשאדם מתבונן במורה הרוחני שלו ובוחן את התנהגותו, הוא חייב לשאול את עצמו מדוע המורה בוחר להתנהג דווקא כך ולא אחרת. לדעת אליעד, כשמישהו רואה התנהגות מסוימת ואומר "אם הוא מתנהג כך, זה מעיד על מהותו", האדם הזה מחויב לנפרדות משום שהוא שופט את המהות לפי הצורות המשתנות, כלומר, ההתנהגות החיצונית.

הוא נותן דוגמה פשוטה: אם תלמיד רואה שאליעד כהן כועס, והתלמיד חושב שהכעס מעיד בהכרח על המהות של אליעד, הוא בעצם חווה נפרדות נצחית, והוא לא מסוגל להבין את השורש הפנימי של ההתנהגות. אליעד מסביר שהשכל שמייצר את הטענה "אם המורה כועס, איך הוא ילמד אותי לא לכעוס?" הוא השכל של האדם שחי בקונפליקט מתמיד. המורה, לפי אליעד, יכול לכעוס ועדיין ללמד איך לא לכעוס, משום שהכעס הוא רק צורה אחת, והמורה מחובר למהות, שהיא מעבר לכל צורה.

מדוע אנשים חולקים על הצדיק ומבקרים אותו?

אליעד מסביר כי הסיבה לקיומה של מחלוקת כלפי הצדיק היא שהצדיק מתגלה לתלמידיו באמצעות צמצומים ולבושים. התלמידים לא תמיד מסוגלים לראות מעבר ללשון ההתנהגות החיצונית, ולכן נוצרת מחלוקת. הצדיק האמיתי, לפי אליעד, מסוגל להבין את השורש של המחלוקת ולראות את "השכינה שנמצאת בגלות" בתוך הביקורת של התלמיד. הוא מזהה את השכל הפנימי של הדברים שהמבקר עצמו אינו רואה.

הוא מביא את דברי רבי נחמן מברסלב, שאומר כי כשאדם שומע מחלוקת על הצדיק, זו תוכחה לאותו אדם שהוא עדיין פגום ולא הגיע לשלמות פנימית. אילו היה האדם שלם, היה מסוגל לראות את האחדות בתוך הנפרדות ולהבין ששני הצדיקים שחולקים ביניהם אומרים את אותה האמת בצורות שונות.

כיצד מתנהג מורה רוחני אמיתי?

אליעד מסביר כי מורה רוחני אמיתי אינו חייב להתנהג בצורה שנראית "רוחנית" כלפי חוץ. לעיתים דווקא התנהגות שנראית מוזרה או אפילו שלילית בעיני התלמידים היא ביטוי עמוק של אמת פנימית. הוא מדגיש כי לפעמים הצדיק נראה כמשוגע, ורבים אינם מסוגלים להבין אותו. אבל דווקא בצורות המשונות הללו, מסתתרת אמת פנימית עמוקה שאותה התלמיד צריך לגלות.

לדוגמה, אם אליעד כועס, תלמיד שטחי יראה רק את הכעס ויחשוב שהוא אינו יכול ללמוד ממנו, אך תלמיד עמוק יותר יראה שהכעס הוא רק לבוש, ובמהות אליעד נמצא במקום של אחדות ושלווה פנימית מוחלטת. הצורה לא מעידה בהכרח על המהות, ולכן התלמיד חייב ללמוד לראות מעבר לצורות.

מדוע אנשים נמנעים מלפגוש את אליעד כהן?

אליעד מסביר את התופעה שאנשים נמנעים מלפגוש אותו או ללמוד ממנו, בכך שהם מפחדים לפגוש את האמת הפנימית שלהם. הוא נותן דוגמה שבה אדם אומר "אני לא רוצה להיות כמו אליעד", ולכן הוא גם לא רוצה ללמוד ממנו. אבל אליעד טוען שאם האדם הזה היה באמת מבין את עצמו, הוא היה לומד איך לא להיות כמו שהוא לא רוצה להיות. מה שעוצר את האנשים...
שלווה פנימית כעס להבין את השורש ההפך אני אוהב אותה רוחני אני רוצה אותה פחדנות מוחלטות לדעת את האמת פנימיות אגו אגו מול מורה רוחני איך מתנהג איך מתנהג מורה איך מתנהג מורה רוחני איך מתנהגים אליעד אליעד כהן ביקורת ביקורת על מורה ביקורת על מורה רוחני ביקורתיות השכל השכל של המחלוקת השכל של המחלוקת על הצדיק התנהגות יחסי מורה ותלמיד כבוד ללמוד ללמוד אצל אליעד ללמוד אצל אליעד כהן למה ללמוד למה ללמוד אצל אליעד למה ללמוד אצל אליעד כהן למה לפגוש את אליעד למה לפגוש את אליעד כהן למידה לפגוש לפגוש את אליעד לפגוש את אליעד כהן מאבק מה ללמוד מול מורה רוחני מורה ותלמיד מורה רוחני מורים רוחניים מחלוקות מחלוקת מחלוקת על הצדיק מלחמת אגו מלחמת אגו מול מורה מלחמת אגו מול מורה רוחני מתנהג מורה רוחני צדיק צדיקים קושי קושיות קושיות על הצדיק קשיים רוחני רוחניות שכל תלמיד תלמידים
חלק 2
חלק 2
... אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, ...
הדרך אל האושר, התפתחות אישית, עם או בלי מורה רוחני, מודעות עצמית, מלחמת אגו מול מורה רוחני, למה ללמוד אצל אליעד כהן? לפגוש את אליעד כהן, מיהו הצדיק האמת, השתקפות עצמית
הדרך אל האושר, התפתחות אישית, עם או בלי מורה רוחני, מודעות עצמית, מלחמת אגו מול מורה רוחני, למה ללמוד אצל אליעד כהן? לפגוש את אליעד כהן, מיהו הצדיק האמת, השתקפות עצמית
... אישית, עם או בלי מורה רוחני, מודעות עצמית, מלחמת אגו מול מורה רוחני, למה ללמוד אצל אליעד כהן? לפגוש את אליעד כהן, מיהו הצדיק האמת, השתקפות עצמית מה עדיף, ללמוד לבד או ללמוד עם מורה רוחני? השאלה המרכזית שעולה היא כיצד הכי נכון להשיג ... האמת? איך להטיל ספק בעצמך? מהי מודעות עצמית מוחלטת? מהו אגו מול מורה רוחני? איך להשתחרר מהאגו? ...
מורה ותלמיד, יחסי מורה ותלמיד, תלות במורה הרוחני, אמונה במורה רוחני, מורים רוחניים, מורה רוחני, צורך במורה רוחני, להאמין במורה
מורה ותלמיד, יחסי מורה ותלמיד, תלות במורה הרוחני, אמונה במורה רוחני, מורים רוחניים, מורה רוחני, צורך במורה רוחני, להאמין במורה
מורה ותלמיד, יחסי מורה ותלמיד, תלות במורה הרוחני, אמונה במורה רוחני, מורים רוחניים, מורה רוחני, צורך במורה רוחני, להאמין במורה מה המשמעות כשהתלמיד מפסיק להבין את המורה הרוחני? כאשר תלמיד מפסיק להבין את המורה הרוחני שלו, הדבר לא בהכרח מעיד על בעיה או כשל בתקשורת. לעיתים דווקא חוסר ההבנה הוא הסימן הראשון לכך שהתלמיד מתחיל להתקדם רוחנית. אליעד מסביר, שכאשר תלמיד חושב שהוא מבין לחלוטין את דבריו של המורה, הוא למעשה כנראה עדיין לא התמודד לעומק עם מה שהמורה מנסה להעביר לו. רק כאשר התלמיד נתקל במצב בו הוא אומר: רגע, אני לא מצליח להבין, אז הוא נמצא על הדרך הנכונה. במצב זה, התלמיד מתחיל להכיר בכך שישנו משהו מעבר להבנה המיידית שלו, כלומר, משהו עמוק יותר שמאתגר את תפיסת המציאות שלו. מה ההבדל בין תלמיד לבין אדם שלומד ממורה רוחני? יש הבדל גדול בין תלמיד לבין אדם שבוחר ללמוד מידע ממורה רוחני. אליעד מדגים זאת כך: אם אדם מתייחס למורה שלו כאל מקור הידע היחיד שלו, ומתאכזב או מתבלבל כאשר המורה משנה את דעתו או את ההסברים שהוא נותן, האדם נמצא בבעיה. אדם כזה נקלע למצב של תלות רוחנית במורה, וכאשר המורה ישנה את דבריו, התלמיד ירגיש אבוד, מבולבל או אפילו נבגד. לעומת זאת, אדם שרק לומד ממורה רוחני מידע, לא מפתח תלות. הוא רואה במורה מקור אחד בלבד מתוך כמה מקורות מידע אפשריים, ובוחן בעצמו את נכונות הדברים. אליעד מסביר שבמצב זה, אם המורה ישנה את דעתו, התלמיד יוכל בקלות להחליט האם לקבל את המידע החדש או לא. התלות נוצרת כאשר האדם אומר: זה המורה שלי, ומזדהה איתו באופן מלא. למה לפעמים מפסיקים להבין את המורה הרוחני הקודם? אליעד מסביר מצב נוסף שבו התלמיד מפסיק להבין את המורה הרוחני, לא בגלל בעיה אצלו, אלא מכיוון שהתפיסה של התלמיד השתנתה והוא כבר לא מצליח לקבל את הדברים כמו בעבר. אליעד נותן כדוגמה את האמונה באלוהים: אם בעבר אדם הצליח להרגיש ולהאמין באלוהים בקלות, ועכשיו הוא כבר לא מצליח להרגיש שזה הגיוני, זה אומר שהתפיסה שלו השתנתה. ... לא מצליח להזדהות עם ילד שמתקשה לעשות משהו פשוט, מכיוון שהמבוגר שכח את התחושה הזו, כך תלמיד לא מצליח לחזור אחורה להבנת ה
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
... אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני , הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד מהן ההתחייבויות של מורה רוחני ומהי דוגמת ההתנהגות שלו? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בנושאים הקשורים למורה רוחני, ובמיוחד במחויבות האישית של המורה ובדוגמה האישית שהוא מציב לתלמידיו. אליעד מדבר על כך שמורה רוחני חייב להיות מחויב לדבריו ולהתנהג לפי האמת שהוא מלמד, אך יש צורך בהבנה מעמיקה של מהי המחויבות הזו. הוא מציין שבמהות התפקיד של מורה רוחני, הוא לא רק מלמד את התלמידים את העקרונות הפילוסופיים או הרוחניים, אלא גם מציב להם דוגמה חיה להתנהגות ולתחושת אמת. כלומר, המורה לא רק מדבר אלא גם חי את מה שהוא מלמד. אם המורה אומר משהו, ... אומר. באחד הקטעים של ההרצאה, אליעד מציין שאני לא מחויב לשום דבר שאני אומר, ומבהיר כי הכוונה היא שהוא לא מחויב באופן עיוור ... את הדברים ומוודא שהן אמת. אליעד מחדד את החשיבות בהבנת המושג מחויבות, ומסביר כי מחויבות לא אומרת קיום מוחלט של העקרונות, אלא ... הטבעית של כל פעולה. בקטע אחר, אליעד מדבר על העניין שבו אדם לא תמיד מבין את ההשלכות של ההצהרות שהוא עושה, ולכן עליו להיות תמיד ... הוא מדגים את הדברים בשיחה עם תלמיד, שבו הוא מסביר את המתח שבין ההצהרות וההתחייבות לאמת. לדוגמה, אליעד אומר לתלמיד שעליו להיצמד לאמת, גם אם הדבר לא תמיד נראה נכון או הגיוני. המורה צריך להיות אותנטי ... הן לא תמיד נראות פשוטות. מהן הקושיות שמועלות כלפי מורה רוחני? אליעד גם עוסק בשאלה שמועלת כלפי מורה רוחני - האם יש מקום למורה רוחני שימשיך ללמד אם לא מיישם את הדברים שהוא מלמד? הוא מסביר שעל המורה להראות תמיד דוגמה אישית ולהתנהג לפי העקרונות שהוא מלמד. הוא מדבר על כך ש
בריא או חולה, להודות שאתה חולה, להודות שאתה בריא, יחסי מורה ותלמיד, תמיד יש חיסרון, תמיד יש יתרון, אין שום חיסרון, חולה או בריא, לקחת תרופות, להעמיד פנים, העמדת פנים
בריא או חולה, להודות שאתה חולה, להודות שאתה בריא, יחסי מורה ותלמיד, תמיד יש חיסרון, תמיד יש יתרון, אין שום חיסרון, חולה או בריא, לקחת תרופות, להעמיד פנים, העמדת פנים
... או חולה, להודות שאתה חולה, להודות שאתה בריא, יחסי מורה ותלמיד , תמיד יש חיסרון, תמיד יש יתרון, אין שום חיסרון, חולה או בריא, לקחת תרופות, להעמיד פנים, העמדת פנים מה המשמעות של להודות שאתה חולה או בריא? ההרצאה מתמקדת במונחים של בריא וחולה ובמהות ההודאה במצב זה. אליעד כהן פותח את ההרצאה בהסבר על הקושי שבקבלה של חיסרון. הוא מסביר שמאוד קשה לאדם להודות בכך שיש לו חיסרון קבוע, וכאשר הוא מבין את הרעיון, הוא מרגיש רע ... של מצב שבו יש תמיד חיסרון, או תמיד יתרון, תלויה בגישה האישית של האדם. אליעד מסביר שאם אדם מקבל בלב שלם את רעיון החיסרון, הוא יכול להגיע לאיזון נפשי. אם אדם לא מקבל את זה, הוא ישאר במצב של קונפליקט פנימי. המטרה היא להבין שהאדם לא ... ההרצאה גם נוגעת בשאלה אם אדם שמרגיש חולה חייב להודות בכך כדי לרפא את עצמו. אליעד טוען שאדם לא חייב להודות שהוא חולה כדי להחלים, אך הוא חייב להודות במציאות, ואם הוא לא באמת חולה, הוא צריך להפסיק להעמיד פנים. הוא מדבר על המורכבות של ... או יתרון, אתה יכול להתמודד איתם בצורה בריאה. מה קורה אם אדם מעמיד פנים? אליעד מתאר את הבעיה שבמצב שבו אדם לא מקבל את מצבו האמיתי, אם הוא אומר שהוא בריא למרות שהוא חולה, אז התרופה שהוא מקבל לא תשפיע עליו. המצב הזה שייך למי שמעמיד ... במציאות החיצונית? בנוגע לשאלה אם אדם יכול לשנות את מצבו רק על ידי קבלה, אליעד טוען כי חלק מהשינוי תלוי בכמה האדם מוכן להתמודד עם המציאות כפי שהיא. הוא מביא דוגמה למחלה גנטית, שבה כל עוד אדם לא מקבל את המצב, הוא לא יוכל לשפר את ... את מצבו, הוא חייב לקבל אותו כדי להתקדם. מה המשמעות של קבלה מלאה? לסיום, אליעד מחדד את הנקודה שבעצם אם אדם מקבל את מצבו, הוא יכול לקחת את התרופה ולהיות בריא. אם הוא לא מקבל את המצב, הוא יישאר חולה, וזה מונע ממנו להתמודד עם הבעיה. ...
לא הביישן למד, מתבייש לשאול שאלה, יחסי מורה ותלמיד, להטיל ספק בספק, ספק או וודאות, שיחת מוטיבציה רוחנית, מודעות רוחנית, התפתחות עצמית, התפתחות רוחנית, לרצות בלי סיבה, מורה רוחני
לא הביישן למד, מתבייש לשאול שאלה, יחסי מורה ותלמיד, להטיל ספק בספק, ספק או וודאות, שיחת מוטיבציה רוחנית, מודעות רוחנית, התפתחות עצמית, התפתחות רוחנית, לרצות בלי סיבה, מורה רוחני
... הביישן למד, מתבייש לשאול שאלה, יחסי מורה ותלמיד, להטיל ספק בספק, ספק או וודאות, שיחת מוטיבציה רוחנית, מודעות רוחנית, התפתחות עצמית, התפתחות רוחנית, לרצות בלי סיבה, מורה רוחני מהם הקונפליקטים בתהליך של שאלת שאלות ואיך זה משפיע על ההתפתחות האישית? הרצאה זו עוסקת בתהליך של שאלת שאלות, וכוללת שיחה ... סקרנות אמיתית אלא מתוך פחד מכישלון או חוסר שליטה. לכן, המורה הרוחני מסביר שאין הרבה תועלת בשאלות כאלה אם הן לא מלוות בשאיפה אמיתית להבין את מהות הבעיה. איך מתמודדים עם ספקות וודאות בתהליך ... שלך, ולא להתמקד רק במטרות חיצוניות. מהם יחסי מורה - תלמיד ואיך הם משפיעים על התהליך הרוחני? בהמשך לשיחה, נדונה השפעתם של יחסי מורה - תלמיד על התהליך הרוחני. הדוברים מציינים שלפעמים המורה הרוחני לא ייתן לתלמיד תשובה ישירה לשאלה. המורה יעדיף שהתלמיד ימציא את הפתרון בעצמו, מתוך הבנה פנימית ושאיפה אמתית. בכך, התהליך הרוחני נבנה לא רק מתוך קבלת תשובות חיצוניות, אלא ... ורוחנית לרצות בלי סיבה? ספקות בתהליך הרוחני יחסי מורה - תלמיד
לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן
לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן
... על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן מה היתרון בלרדת על אנשים ולקרוא להם מפגרים? אליעד כהן מסביר בהרצאה את הגישה יוצאת הדופן שלו שלפעמים זה מועיל לקרוא לאדם מפגר, טיפש או מטומטם. תחילה, הוא מדגיש שהפעולה הזו נחשבת לרעה ולפסולה כי היא פוגעת באנשים, משפילה אותם, ועלולה לגרום להם לדיכאון ואף להרס הביטחון העצמי. לכאורה, לקרוא למישהו מפגר הוא דבר שלילי וחסר תועלת. אך אליעד מציג גם את הצד השני של העניין ומסביר בהרחבה מדוע דווקא לקרוא לאנשים בשמות גנאי יכול להיות בעל ערך רב להתפתחותם הרוחנית והאישית. ההסבר הראשון הוא שאדם שנפגע מזה שקראו לו ... או טיפש. שלהיות טיפש זה דבר רע. שמי שקרא לו טיפש הוא חכם יותר. שהוא חייב להוכיח שהוא לא טיפש. עצם העובדה שאדם נפגע מזה, מעידה שהוא עצמו מאמין שיש משהו רע בלהיות טיפש. אליעד מסביר שהתגובה הזאת בעצמה היא טיפשית, כי אם האדם היה בטוח שהוא לא טיפש, הוא כלל לא היה נפגע מכך. הוא נותן דוגמה לכך שאם אדם חסר השכלה יאמר לך שאתה טיפש, לא תיפגע ממנו. אבל אם מישהו שאתה תופס כחכם יאמר זאת, זה יפגע בך עמוקות. זאת אומרת, הפגיעה באה מהערכה כלפי מי שאומר את הדברים, ומהספק של האדם בעצמו. למה רבי נחמן התנשא על רבנים אחרים? אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן מברסלב שהתנשא והתבטא בשחצנות גלויה כלפי רבנים אחרים, ואפילו כלפי משה רבנו. רבי נחמן הכריז על עצמו כגדול הצדיקים וכחכם מכולם. בעוד שמשה רבנו התאפיין בענווה, רבי נחמן התנהג הפוך לחלוטין. הוא הצהיר שהוא הטוב ביותר והחכם ביותר, ואמר שאין דומה לו. זאת הסיבה שהיו מחלוקות רבות סביב רבי נחמן: הוא התנהג בקיצוניות כה גדולה, עד שאנשים נאלצו להחליט האם הוא צודק לגמרי או שהוא השטן. אין דרך אמצע איתו. רבי נחמן בעצמו הסביר שהוא יכול היה לגרום לכולם לאהוב אותו, אילו היה אומר לאנשים רק את מה שהם רוצים לשמוע. אך הוא לא רצה שיאהבו אותו, אלא רצה שתהיה עליו מחלוקת ושישנאו אותו. לפי ההסבר של אליעד, רבי נחמן עשה זאת כדי לעורר באנשים ספקות, לגרום להם לחשוב באופן עצמאי, ולנתץ אצלם את תחושת הביטחון המזויפת. איך להשפיל מישהו יכול לעזור לו להתפתח? אליעד מדמה את העניין ללימוד אמנויות לחימה, שבו כדי ללמוד להתמודד עם מכות אמיתיות, אתה חייב לקבל אותן בזמן אימון. באותו האופן, כשהוא קורא לאדם מפגר, הוא מאלץ את האדם להתמודד עם כאב רגשי ופנימי. ההתמודדות הזאת, לדבריו, היא עצמה חלק חשוב מההתפתחות. אליעד מדגיש שזה לא רק תרגיל מניפולטיבי שנועד להשיג מטרה צדדית כלשהי, אלא שהחוויה עצמה של להרגיש טיפש ומושפל חשובה בפני עצמה. היא מאלצת את האדם לשאול את עצמו שאלות כמו האם אני באמת מפגר? ולמה בעצם זה רע להיות מפגר?. מדוע חשוב להבין שאתה טיפש ומפגר? אליעד מסביר באריכות שלפעמים הדרך היחידה להגיע לאמת מוחלטת היא להבין כמה אתה לא יודע, וכמה מה שאתה יודע כרגע הוא חסר ערך לחלוטין. אם אדם מאמין שהוא חכם, הוא מפסיק לבדוק, לחקור ... טיפש יהיה פתוח יותר ללמוד, להשתנות ולהטיל ספק במה שהוא חושב שהוא יודע. הוא מביא דוגמה נוספת לכך שככל שאדם מבוגר וחכם יותר, אפשר לרדת עליו יותר. כמו שילד קטן לא יקבל ביקורת קשה אלא עידוד בלבד, כך אדם בוגר שמקבל ביקורת נוקבת, יכול לצמוח מכך. אליעד גם מדגים זאת בסיטואציות מחיי הזוגיות, בהן לפעמים אדם נוטש את בן זוגו כדי שיבין ויעריך אותו. לא תמיד אפשר להשיג תובנות דרך חיבה ואהבה, לפעמים דווקא הפגיעה וההשפלה מובילות לתובנה. מה הקשר בין להיות אלוהים לבין להבין שאתה מפגר? אליעד מסביר בהמשך שהמושג מפגר הוא יחסי בלבד. כולם בעצם טיפשים ומפגרים ביחס לאמת המוחלטת. אלוהים עצמו, שהוא המציאות כולה, הוא הכי טיפש כי הוא זה שיצר את כל הטיפשות והבלבול בעולם. ... לבין אלו שבאים רק כדי לקבל חיזוקים. מי שלא מוכן להיפגע ולהתמודד עם ההרגשה שהוא טיפש, לא באמת מעוניין לחפש את האמת. איך להבין שאתה משוגע יכול לשחרר אותך? בסיום דבריו, אליעד מוסיף כי כדי להתמודד נכון עם המציאות, עליך להבין שגם אתה וגם המציאות משוגעים באותה מידה. ברגע שתבין שאתה דפוק ומשוגע כמו המציאות עצמה, תפסיק לסבול, כי לא תתנגד למה שקורה. הוא משווה זאת לזוגיות שבה כל צד מאשים את האחר שהוא דפוק, אבל שניהם דפוקים באותה מידה. ההכרה בכך משחררת את המתח וההתנגדות לחיים. לסיכום, אליעד כהן טוען שבהקשרים מסוימים לרדת על אנשים, לקרוא להם מפגרים ולהשפיל אותם יכול להיות לא רק מועיל, אלא אף הכרחי להתפתחות רוחנית ואישית אמיתית. התהליך הזה אמנם כואב, אך ...
איך להבין משהו יותר טוב? איך לדעת שהבנת משהו? איך לדעת כמה הבנת משהו? למה מישהו לא מבין אותך? יכולת הסברה, יכולת הבנה, האם אתה יכול להסביר משהו? ללמד תלמידים, איך להבין משהו לעומק? איך לדעת האם הבנת משהו? למה אני לא מצליח להסביר משהו? למה אני לא מבין משהו? יחסי מורה ותלמיד, יחסי תלמיד ומורה
... להבין משהו יותר טוב? איך לדעת שהבנת משהו? איך לדעת כמה הבנת משהו? למה מישהו לא מבין אותך? יכולת הסברה, יכולת הבנה, האם אתה יכול להסביר משהו? ללמד תלמידים, איך להבין משהו לעומק? איך לדעת האם הבנת משהו? למה אני לא מצליח להסביר משהו? למה אני לא מבין משהו? יחסי מורה ותלמיד , יחסי תלמיד ומורה וכאן אסביר, איך אתה יכול לדעת האם וכמה הבנת נושא מסוים? ואיך אתה יכול לשפר את ההבנה שלך של נושא מסוים? ואם אתה מסביר למישהו משהו והוא לא מבין אותך, האם ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1 למה אנשים שלומדים תורה חולקים על הצדיק? אליעד כהן מסביר את דבריו של רבי נחמן מברסלב בליקוטי מוהרן תורה יב, אודות תופעת המחלוקת על הצדיקים. הוא מתחיל בטענה, שבדרך כלל אלה שלומדים תורה בצורה שכלית וביקורתית (כמו גמרא והלכה) הם אלו שחולקים על הצדיקים - אנשים שמבטאים את החיבור למציאות ולחיים דרך תפילה וחסד. לטענתו, החולקים על הצדיקים לא רק מסתייגים מהם, אלא אף מדברים עליהם בזלזול ובגאווה. מה הכוונה שהצדיק הוא יעקב והתלמיד חכם הוא לבן? אליעד מפרש שרבי נחמן משתמש בדימוי של יעקב ולבן כדי להמחיש שני טיפוסים שונים: יעקב (הצדיק) - לומד תורה לשם שמיים, מתמקד בפנימיות ובמהות, ולא מקבל מיד את שכרו אלא בסוף (עקב). הצדיק רואה את המציאות מתוך ראיית הפנימיות, ומקבל שכרו בעולם הבא, כלומר, בסוף התהליך. לבן (התלמיד החכם) - לומד תורה אך לא לשם שמיים, אלא מתוך גאווה, להתייהר ולהתנגח עם אחרים. הוא מתמקד בפלפול ובצדדים הטכניים של הלימוד, ולא במהות האמיתית. האם באמת טוב לצדיק רק בעולם הבא ולא בעולם הזה? כאן עולה קושייה משמעותית שאליעד מדגיש: אם הצדיק באמת חי בתודעת שלמות וטוב לו כבר עכשיו, מדוע רבי נחמן אומר ששכרו גנוז לעולם הבא? ההסבר הוא שהצדיק, גם כשהוא סובל לכאורה בעולם הזה, עדיין טוב לו ברמה הפנימית. אדם רגיל מפרש טוב ורע באופן שטחי ולכן לא מבין מדוע נראה שהצדיק סובל. לעומת זאת, ברמה האמיתית, מי שמגיע לתודעת האחדות של הצדיק כבר נמצא בעולם הבא כאן ועכשיו. אך רבי נחמן משתמש בביטוי עולם הבא כדי שאנשים בעלי תודעה מוגבלת לא יפרשו לא נכון את דבריו. למה הצדיק מדבר בצורה שנראית כסותרת את עצמו? הצדיק חייב לדבר באופן שמשאיר מקום לפירושים שונים, כי אם היה מדבר באופן ברור וישיר בלבד, אף אחד לא היה מבין אותו באמת. אליעד מדגיש, שבגלל שהמציאות עצמה מורכבת תמיד מיתרונות וחסרונות, גם הצדיק - שמחובר למציאות הזאת - חייב להשתמש בשפה שיש בה ... - לכאורה. האדם השטחי, שמתעסק רק בפלפול ובהבנה שכלית מוגבלת, מוצא סתירות בדברי הצדיק ומאשים אותו בשקר. הוא לא מבין שהסתירות האלה הן ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2 למה אנשים חולקים על הצדיק , ואיך זה מועיל למציאות? אליעד כהן פותח ומסביר את השאלה המרכזית: מדוע אנשים חולקים על הצדיקים , ולמה יש קושיות על תורת הצדיקים, אם הצדיק אמור להיות כל כך מושלם וטוב? אליעד מציג את הקושייה של רבי נחמן מברסלב מתוך ליקוטי מוהרן חא, תורה יב, המצביעה על כך שאם התורה והצדיק כל כך טובים, אז ברגע שאדם לומד את התורה של הצדיק, מיד היה צריך לחזור בתשובה. איך יתכן שאדם לומד תורה או שומע דברי צדיק, ועדיין נשאר עם קושיות, בעיות וספקות? מה המשמעות של סם החיים וסם המוות בדברי הצדיק? אליעד כהן מסביר, כי התורה של הצדיק יכולה לשמש גם כסם חיים וגם כסם המוות. כאשר אדם לומד תורה של צדיק, אם הוא לומד מתוך קדושה ובכנות פנימית, אז התורה ... או מתוך אינטרס אישי, אותה תורה יכולה להפוך לסם מוות. התורה היא נייטרלית ביסודה, אבל האדם הוא זה שקובע אם היא תועיל או תזיק לו. מדוע יעקב אמר לרחל שהוא אחי אביה? אליעד מפרש את הסיפור התנכי על יעקב ורחל. כאשר יעקב פגש את רחל, הוא אמר לה כי אחי אביה הוא וכי בן רבקה הוא. חכמים פרשו שאמירתו אחי אביה מרמזת על כך שיעקב הוא כמו אביה ברמאות. אליעד מוסיף שהצדיק (יעקב) למעשה אומר לאדם הלומד ממנו: אני אח של אביך (הרשע) וגם בן של רבקה (הצדיקה) . זאת אומרת, בתוך התורה של הצדיק יש אפשרות של הבנה טובה והבנה רעה. מי שצדיק יצליח להבין את הטוב, ומי שרשע יפרש את זה באופן שלילי. מה הקשר בין פירוש רע לתורה של הצדיק לבין שפע חומרי בעולם? רבי נחמן מסביר מדוע בכלל יש אפשרות שהתורה של הצדיק תתפרש לרעה. אליעד מתאר שרבי נחמן אומר שהתורה של הצדיק מושלמת מצד עצמה, אבל הצדיק נופל בשגיאה דקה ביותר, כחוט השערה, כדי שיהיה לעולם שפע ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מול מורה רוחני, איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מול מורה רוחני, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא רטוריקה, אימון אישי לאורח חיים בריא, מנטורינג בנושא מול מורה רוחני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3130 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 01:08:35 - wesi1