... סוג, אם ובמידה ותרצה להעלים אותה ואם ובמידה ותחקור אותה עד הסוף שלה, כפי שאסביר כאן. ובפועל, עליך לברר מהי האמת, האם באמת
מה שאני חושב שקורה, אכן קורה. והאם
מה שאני חושב שאני רוצה שיקרה, אכן אני רוצה את זה. שזה נקרא, להטיל ספק במציאות + להטיל ספק ברצון. לדוגמה, אתה מרגיש רע. למה אתה מרגיש רע? מה אתה חושב שקורה? + מה אתה חושב שהיית רוצה ... תשובה שאומרת, שכן, לא אוהבים אותי. וכן, אני רוצה שיאהבו אותי. אלא שמכאן מתקדמים עוד יותר פנימה, ושואלים, מי אמר שזה נכון
מה שאני חושב שקורה ושאני רוצה? האם אני חייב לחשוב כך, שבאמת קורה ושבאמת אני רוצה את
מה שאני חושב שקורה ושאני חושב שאני רוצה? האם
מה שאני חושב זה באמת מדוייק ב 100%, או שמא זאת לא כל האמת? וכולי. וכל תשובה שמתקבלת, גם עליה מטילים ספק, האם זאת אכן כל האמת. לדוגמה: נניח שהתשובה לשאלה האם באמת לא אוהבים אותי, היא, ... אמורים שלב ראשון לזהות את התנגדות הרצון. ושלב שני להטיל ספק ברצון ובמציאות. זא, שאם בהווה אני שואל, האם זה באמת קורה
מה שאני חושב שקורה, אז על העתיד נשאל, האם זה באמת יקרה
מה שאני חושב שיקרה?! ואם בהווה אני שואל, האם אני באמת רוצה את
מה שאני חושב שאני רוצה שיקרה, אז על העתיד נשאל, האם אני באמת רוצה שבהכרח יקרה דווקא
מה שאני חושב שאני רוצה שיקרה?! וגם כאן צריך באופן כללי לדעת, האם ומתי מומלץ להטיל ספק ברצון או במציאות או גם וגם. וכפי שהסברתי במקומות אחרים. אבל כאן מוסברת הדרך באופן כללי. ועכשיו ... פחד במה? תשובה: זו בעצם תחושה רעה, מסוג של פחד עתידי. וכפי שאמרנו בשלב הראשון צריך לזהות את התנגדות הרצון. זא למצוא את
מה שאני חושב שיקרה, שמתנגש ושלא תואם את מה שאני רוצה שיקרה. כי אם מישהו חושב שיש לו חרדת דיבור בפני קהל, סתם כך בלי סיבה, שסתם כך יש לו בעיה עם עמידה מול קהל ועם דיבור מול קהל, הרי ... + תפישת הרצון העתידית היא, שאני חושב שאני לא ארצה להרגיש לחץ כאשר אנאם בפני אנשים. ומאחר שיש התנגדות רצון עתידית, בין
מה שאני חושב שיקרה, לבין
מה שאני חושב שאני רוצה שיקרה, ממילא אני מרגיש רע עתידי, שנקרא חרדת קהל. אז כפי שאמרנו, עכשיו צריך להטיל ספק ברצון ולהטיל ספק במציאות. דהיינו, לשאול, האם באמת ועד כמה אני חושב שארגיש ...