אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מה האינטרס של מישהו? ✔על מי לסמוך? על מי לא לסמוך? על מי אפשר לסמוך? מה האינטרס של מישהו? לסמוך על אלוהים, לסמוך על עצמך, שכר ועונש, ככה עלה ברצונו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:47על מי לסמוך? על מי לא לסמוך? על מי אפשר לסמוך? מה האינטרס של מישהו? לסמוך על אלוהים, לסמוך על עצמך, שכר ועונש, ככה עלה ברצונו, כך עלה במחשבה לפני, תפילה לאלוהים, שמירת מצוות
האם אפשר לסמוך על מישהו בלי לדעת את האינטרס שלו?

אליעד כהן פותח את ההרצאה בשאלה מהותית על האפשרות לסמוך על אדם מבלי לדעת את האינטרס האמיתי שלו. הוא משתמש בדמות בשם פיטר בליש מתוך הסדרה "משחקי הכס", כדוגמה לאדם שלא ניתן לדעת באמת את מניעיו. פיטר בליש הוא דמות זיקית, שאי אפשר לדעת מה באמת הוא רוצה, ולכן אי אפשר לסמוך עליו. למשל, גם אם הוא אומר שיגן עליך ומציע לך את כל הצבא שלו, עדיין קיימת האפשרות שברגע האמת הוא יפנה נגדך, כי לא ברור מה המניע העמוק שלו.

לפי אליעד, חשוב להבין שהיכולת לסמוך על אדם קשורה לידיעה מה באמת מניע אותו, מה האינטרסים שלו, ומה הוא רוצה באמת להשיג. אם לא ברור מה האדם רוצה, יש סכנה תמידית שהוא יפעל נגד האינטרס שלך, אפילו מבלי שתדע או תצפה לכך מראש.

האם ניתן לסמוך על אלוהים ומה האינטרס של אלוהים?

אליעד ממשיך לשאלה הבאה - האם ניתן לסמוך על אלוהים. הוא מסביר שבאופן עקרוני לאלוהים לא יכול להיות אינטרס. אליעד מפרט: מה זה אינטרס? אינטרס הוא צורך או אילוץ של מישהו להשיג משהו. אדם רוצה בטובתו או בטובת אחרים מתוך רצון או אילוץ מסוים, למשל להרגיש טוב. אבל אלוהים אינו מוגבל בדבר, ולכן הוא לא חייב כלום לאף אחד. הוא לא חייב להיות טוב ולא חייב להיות רע, כי אין לו אילוצים, ולכן לא יכול להיות לו אינטרס מוגדר.

אליעד מציין שבמסורת היהודית, כאשר שואלים למה אלוהים עשה דבר מסוים, התשובה הרווחת היא "ככה עלה ברצונו". אלוהים לא נותן הסבר או הצדקה, כי אין סיבה או מניע מחייב שיגביל אותו. הוא מדגים זאת דרך סיפור על רבי עקיבא ומשה רבינו, כשהתשובה לשאלת משה הייתה "ככה עלה במחשבה לפני", כלומר, זו הייתה ההחלטה, ללא כל הצדקה נוספת. זו דוגמה לכך שאלוהים אינו פועל מתוך אינטרס מוגדר וברור.

אליעד מסביר עוד, שאם לאלוהים היו שיקולים, אז הם היו מגבילים אותו. כלומר, אם היו לו סיבות מוגדרות לבחירתו, הוא היה כפוף לסיבות אלו, והשיקולים היו הופכים להיות "אלוהים" האמיתי. אבל אלוהים האמיתי, לפי ההגדרה, הוא בלתי מוגבל לחלוטין, ולכן אינו יכול להיות בעל שיקולים או אינטרסים שמגבילים את בחירותיו. לפיכך, אי אפשר לסמוך על אלוהים שיפעל לטובתך או לרעתך, כי אין לו שום אילוץ או חובה.

אליעד מחדד את הנקודה ואומר שגם אם אלוהים מבטיח משהו, הוא לא חייב לעמוד בהבטחתו, כי שום דבר לא מחייב אותו לקיים הבטחות. הוא יכול תמיד להחליט אחרת, ופשוט להגיד "כך עלה ברצוני".

למי אפשר לפנות אם אי אפשר לסמוך על אלוהים?

הבעיה שאליעד מציג היא שאם אי אפשר לסמוך על אלוהים, אז לא ברור למי לפנות בשעת צרה, או למי אפשר להתפלל או לבקש עזרה. אנשים רבים ממציאים לעצמם שאלוהים אוהב אותם במיוחד, דואג להם, ומקשיב לתפילותיהם. אך לדעת אליעד זו אשליה, מאחר ואלוהים אינו בעל אינטרסים מוגדרים, והוא לא "אוהב" אותך יותר מאחרים, וגם לא מחויב כלל לעזור או לתמוך בך.

האם אפשר לסמוך על עצמך?

אליעד מעלה גם שאלה נוספת: האם אפשר בכלל לסמוך על עצמך? הוא מסביר שרוב האנשים מאמינים שהם יודעים מה טוב עבורם, אבל לא מבינים לעומק את האינטרסים שלהם. הוא מדגים באמצעות שאלות פשוטות כמו: למה אתה רוצה משהו מסוים? מאיפה הגיע הרצון שלך? מה באמת מניע אותך? רוב האנשים לא יודעים לענות על שאלות אלו, ולכן גם לא יכולים להיות בטוחים שההחלטות שלהם אכן ישרתו את טובתם. יכול להיות שתעשה פעולה שתוביל דווקא לתוצאה הפוכה מזו שרצית, בגלל שאינך מבין לעומק את מניעיך.

אליעד מציע שכדי להימנע מכך, על האדם לברר היטב מה באמת מניע אותו, מה האינטרסים הפנימיים שלו, וכך הוא יוכל לפעול בצורה נכונה יותר ולסמוך על עצמו בצורה אמתית.

לסיכום, על מי באמת אפשר לסמוך?

הנקודה המרכזית שאליעד מעביר בהרצאה היא החשיבות העצומה של הבנת האינטרסים. לא ניתן באמת לסמוך על מישהו (כולל אלוהים ואפילו על עצמך) בלי להבין לעומק את האינטרסים שלו. לכן, המפתח להחלטות נכונות ולהתנהלות נכונה בחיים הוא בירור והבנה מעמיקה של האינטרסים, הרצונות, והמניעים האמיתיים - גם שלך וגם של האחרים.
רוצה משהו מצווה מה האדם רוצה להיות טובים למה אני אוהב משהו לא חייב כלום לבקש עזרה להחליט הדתיים פעולה מצוות אינטרס אינטרסים אלוהות אלוהים האינטרס של מישהו יהדות תורה מצוות אלוהים כך עלה במחשבה לפני ככה עלה ברצונו לסמוך לסמוך על אלוהים לסמוך על עצמי לסמוך על עצמך לשמור מצוות מה האינטרס של מישהו מחשבה מחשבות מצווה מצוות משכורות משכורת על מי אפשר לסמוך על מי לא לסמוך על מי לסמוך ענישה קיום מצוות רצון שכר שכר ועונש שמירת מצוות תפילה תפילה לאלוהים תפילות
איך לנתח שאלה? איך להבין שאלה? ניהול דיונים, דוגמה ניתוח שאלה, להבין את המושגים של השאלה, לשים לב לכל מילה, תקשורת בין אישית, הבנת הנשמע, הבנת הנקרא, איך לשאול שאלה? איך לדעת מה האינטרס של מישהו?
איך לנתח שאלה? איך להבין שאלה? ניהול דיונים, דוגמה ניתוח שאלה, להבין את המושגים של השאלה, לשים לב לכל מילה, תקשורת בין אישית, הבנת הנשמע, הבנת הנקרא, איך לשאול שאלה? איך לדעת מה האינטרס של מישהו?
... להבין את המושגים של השאלה, לשים לב לכל מילה, תקשורת בין אישית, הבנת הנשמע, הבנת הנקרא, איך לשאול שאלה? איך לדעת מה האינטרס של מישהו? איך לנתח שאלה בצורה נכונה? אליעד כהן מסביר בהרצאה איך לנתח שאלות באופן מפורט ויסודי. הוא מדגיש את החשיבות של הבנת כל ... ומדגיש שאם לא מבררים את המושגים כמו שצריך, אפשר בקלות לתת תשובה לשאלה אחרת ממה שהשואל באמת רצה לשאול. איך לדעת מה האינטרס של מישהו בשאלה שהוא שואל? אליעד מסביר שכאשר מישהו שואל שאלה, לעיתים יש לו אינטרס סמוי שהוא אינו מנסח במפורש. לכן, בנוסף להבנה ...
ענישה נכונה, חינוך ילדים, איך להעניש ילדים? ענישה מקלה, ענישה מחמירה, סוגים של עונש, עונש רע, עונש טוב, איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך ילדים, עונשים לילדים, הצבת גבולות לילדים
ענישה נכונה, חינוך ילדים, איך להעניש ילדים? ענישה מקלה, ענישה מחמירה, סוגים של עונש, עונש רע, עונש טוב, איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך ילדים, עונשים לילדים, הצבת גבולות לילדים
ענישה נכונה, חינוך ילדים, איך להעניש ילדים? ענישה מקלה, ענישה מחמירה, סוגים של עונש, עונש רע, עונש טוב, איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך ילדים, עונשים לילדים, הצבת גבולות לילדים האם ענישה מחמירה יעילה יותר מענישה מקלה? רוב האנשים נוטים להאמין שככל שהענישה תהיה מחמירה יותר, כך היא תהיה יעילה יותר ותחנך טוב יותר. אך אליעד כהן מסביר שהשאלה הזו מפספסת את הנקודה המרכזית. השאלה האמיתית אינה האם להעניש בחומרה או ברכות, אלא האם ענישה מועילה בכלל. ייתכן שלפעמים ענישה תגרום לנזק גדול יותר מאשר תועלת, מפני שהילד ירגיש שנאה, כעס ונקמנות, דבר שעלול לגרום לו לפתח התנהגויות גרועות יותר בעתיד. לדוגמה, ילד שמרביץ לילד אחר עשוי לקבל ענישה כתגובה, אך מצד שני, הענישה עשויה לגרום לו לחשוב שהוא ילד רע, ובכך דווקא לחזק את ההתנהגות השלילית שלו. אליעד מציג ... ללא תנאים, הילד יכול להתחיל להאמין שהוא בעל ערך ואהוב, ולכן להפסיק עם ההתנהגות האלימה. מדוע בכלל להעניש ילד? אליעד מציין שהסיבה להעניש היא כאשר אין למעניש כוח מוחלט. אם היה להורה כוח מוחלט, לא היה צורך בענישה כלל, מפני שהיה יכול למנוע את המעשה מראש. אבל מכיוון שאין כוח מוחלט, נאלצים להעניש בניסיון להרתיע ולמנוע מעשים בעתיד. אבל גם כאן לא בטוח שהענישה תשיג את התוצאה הרצויה, מפני שהענישה יכולה לייצר דווקא את התוצאה ההפוכה של נקמנות ומרדנות. האם ענישה חייבת להיות מיד אחרי המעשה? יש גישה נפוצה הטוענת שהעונש צריך להינתן מיד לאחר המעשה כדי שהילד יקשר בין המעשה השלילי לעונש. אך גם כאן אליעד כהן מציג את הצד השני: אם הילד מתרגל לכך שעונש בא רק מיד לאחר המעשה, הוא עלול לחשוב שאם לא הענישו אותו מיד, הוא יכול לעשות כל מה שירצה ללא חשש. אם לעומת זאת הילד מבין שעונש יכול להגיע בכל שלב בעתיד, זה יוצר מצב שבו הוא נמצא כל הזמן בחשש מתמיד, ולא בטוח מתי יגיע העונש. החיסרון במצב זה הוא כמובן החרדה התמידית. האם ענישה חמורה תמיד מפחיתה עבירות? בנוסף לכך, אליעד כהן משתמש בדוגמה מעולם המבוגרים: אם הענישה על עבירות חמורות כמו חציית רמזור אדום או תאונת פגע וברח תהיה קיצונית מאוד, כמו
קדושת החיים, הוצאה להורג, עונש מוות למחבלים, להרוג מחבל מנוטרל, המלחמה בטרור, להרוג חפים מפשע, עונש מוות בישראל, הבא להורגך השכם להורגו, החייל היורה
קדושת החיים, הוצאה להורג, עונש מוות למחבלים, להרוג מחבל מנוטרל, המלחמה בטרור, להרוג חפים מפשע, עונש מוות בישראל, הבא להורגך השכם להורגו, החייל היורה
... החיים, הוצאה להורג, עונש מוות למחבלים, להרוג מחבל מנוטרל, המלחמה בטרור, להרוג חפים מפשע, עונש מוות בישראל, הבא להורגך השכם להורגו, החייל היורה מהי הדעה לגבי הרג מחבל מנוטרל? ההרצאה מתמקדת בשאלות מוסריות, חוקיות ופילוסופיות לגבי הרג מחבל מנוטרל, עם דגש ... המניחים כי מדינה המרגילה את אזרחיה להרוג גם לאחר ניטרול מחבלים, פוגעת בערכים דמוקרטיים וערכים מוסריים, ומביאה לשחיקת הערך של קדושת החיים בחברה כולה. מהו עונש המוות עבור מחבלים? חלק מהמשתתפים דנים בשאלה של עונש המוות למחבלים, וטוענים כי יש צורך בהחמרת הענישה כלפי מחבלים, כולל הוצאתם להורג, כדי להרתיע אחרים. אולם, ישנה גם תחושת סכנה בהפעלת עונש המוות על כל מחבל, שכן קיימת סבירות שמהירות ההחמרה תביא להרחבה מיותרת של המונח מחבל, כך שיכולים להיכלל גם אנשים שאינם מעורבים ישירות במעשי טרור. האם קיימת סכנה בהפעלת עונש מוות לכלל המחבלים? הסכנה בהחלת עונש מוות על כל המחבלים היא שעלולה להתרחב ההגדרה של מחבל כך שכוללת אנשים עם אידיאולוגיות מסוימות או כאלה המביעים התנגדות פוליטית. אחת הטענות היא שהחמרת הענישה יכולה להוביל להרג של אנשים שלא באמת ביצעו פיגועים, אלא רק הביעו דעות שונות או התנגדות לשלטון. האם יש מקום להרתעה על ידי הרג מחבל מנוטרל? המשתתפים גם העלו את ... של מחבל מנוטרל הוא באמת צעד שמונע פיגועים, או שמא הוא סותר את עקרונות המדינה המוסריים. הריגת מחבל מנוטרל הוצאה להורג למחבלים הרתעת טרור קדושת החיים חוקי עונש מוות הגדרת מחבל מנוטרל מהי הדעה לגבי הרג מחבל מנוטרל? ההרצאה עוסקת בשאלות מוסריות, חוקיות ופילוסופיות סביב הרג מחבל מנוטרל. הדיאלוג בין המשתתפים מתמקד בהגדרה ... יש המניחים שמדינה המרגילה להרוג מחבלים, גם לאחר ניטרולם, מביאה לנפילת הערך של קדושת החיים בחברה כולה, דבר שעשוי להוביל לשחיקת הערכים הדמוקרטיים. מהו עונש המוות עבור מחבלים? חלק נוסף של השיחה עוסק בעונש המוות למחבלים. כמה משתתפים טוענים כי יש צורך בהחמרת הענישה כלפי מחבלים, כולל הוצאתם להורג, כדי להרתיע מחבלים אחרים. השיחה כוללת את הקונפליקט הפנימי של החיילות במקרה של חיסול מחבל מנוטרל, וכיצד פעולות כאלה עשויות לשפוך אור על החברה והחוק במדינה. האם קיימת סכנה בהפעלת עונש מוות לכלל המחבלים? יש טענה נוספת, המזהירה מההשלכות של החמרת הענישה והכנסת עונש מוות למחבלים בחוק. המשתתפים מציינים את הסיכון שבהחלת עונש מוות על כל מחבל, שכן זה עשוי להוביל להתרחבות ההגדרה של מחבל, כך שגם אנשים עם אידיאולוגיות מסוימות עשויים להיות חשודים במחבלים. השיחה מעלה את השאלה האם עונש כזה עשוי להיגרם בגלל התנגדות פוליטית ולא בגלל עיסוק במעשי טרור ממשיים. האם יש מקום להרתעה על ידי הרג מחבל מנוטרל? שאלה נוספת שעולה היא האם יש מקום ליצור ... המחבל מנוטרל הוא צעד של מניעת פיגועים או צעד שלא עולה בקנה אחד עם עקרונות המדינה. הריגת מחבל מנוטרל הוצאה להורג למחבלים הרתעת טרור קדושת החיים חוקי עונש מוות הגדרת מחבל מנוטרל ...
למה מישהו אוהב משהו שעושה לו רע? חינוך ילדים, עונשים לילדים, התאהבות לא הגיונית, שכנוע עצמי, אוהב את מה שעושה לך רע, אישה מוכה, מערכות יחסים, זוגיות בעייתית, להעניש ילדים, ענישה כחינוך, אהבה לא הגיונית
... מישהו אוהב משהו שעושה לו רע? חינוך ילדים, עונשים לילדים, התאהבות לא הגיונית, שכנוע עצמי, אוהב את מה שעושה לך רע, אישה מוכה, מערכות יחסים, זוגיות בעייתית, להעניש ילדים, ענישה כחינוך, אהבה לא הגיונית לפעמים כשמישהו מרגיש רע בגלל משהו, זה גורם לו עוד יותר לאהוב את הדבר שבגללו הוא מרגיש רע. פירוש: נניח שמרביצים למישהו ומבזים מישהו, בגלל ...
פחד מאלוהים, למה אני מפחד מאלוהים? איך לא לפחד מאלוהים? איך לא לפחד מעונש של אלוהים? פחד לא הגיוני מאלוהים, חרדה דתית, למה אני מאמין באלוהים? למה אנשים מאמינים באלוהים? אתאיזם, להפסיק להאמין באלוהים, אמונה באלוהים
פחד מאלוהים, למה אני מפחד מאלוהים? איך לא לפחד מאלוהים? איך לא לפחד מעונש של אלוהים? פחד לא הגיוני מאלוהים, חרדה דתית, למה אני מאמין באלוהים? למה אנשים מאמינים באלוהים? אתאיזם, להפסיק להאמין באלוהים, אמונה באלוהים
פחד מאלוהים, למה אני מפחד מאלוהים? איך לא לפחד מאלוהים? איך לא לפחד מעונש של אלוהים? פחד לא הגיוני מאלוהים, חרדה דתית, למה אני מאמין באלוהים? למה אנשים מאמינים באלוהים? אתאיזם, להפסיק להאמין באלוהים, אמונה באלוהים למה אנשים מפחדים מאלוהים למרות שהם לא באמת מאמינים בו? אליעד כהן מסביר שיש אנשים שמפחדים מאלוהים, למרות שהם לא באמת מאמינים בו בצורה הגיונית או רציונלית. הוא מביא דוגמה של אדם שרוצה לנסוע לים בשבת, ולא מתוך רצון להכעיס את אלוהים, אלא פשוט כי במשך כל השבוע הוא עובד ואין לו זמן אחר. למרות זאת, כשהשכן הדתי מזהיר אותו שאלוהים ישרוף אותו באש הגיהינום, אותו אדם מתחיל לפחד, אף שהוא לא באמת מאמין שאלוהים קיים או שיכול להעניש אותו. אליעד משווה את הפחד הזה לפחד מגרגמל מהדרדסים. הוא טוען שלמעשה, יותר הגיוני לפחד מגרגמל מאשר מאלוהים, כיוון שלפחות לגרגמל יש תמונה, בעוד שלאלוהים אין אפילו תמונה, ואלוהים הוא מושג מופשט ופרדוקסלי. למרות שמדובר בהשוואה שנשמעת מצחיקה, בפועל זה יותר הגיוני לפחד מדמות שיש לה לפחות צורה או תמונה, מאשר מישות מופשטת לחלוטין. הסיבה לכך שאותו אדם בכל זאת מפחד מאלוהים קשורה לדעתו של אליעד לכך שייתכן שבילדותו האדם ספג רעיונות או אמונות שנטמעו בתת - מודע שלו. למשל, אם בילדותו אביו סיפר לו על עונשים של אלוהים, או שהוא ספג מסרים חברתיים או תרבותיים הקשורים באמונה, גם אם בצורה לא מודעת, זה יכול להמשיך להשפיע עליו לאורך שנים. כך, הפחד הלא הגיוני מאלוהים נשאר טבוע בו, אפילו אם כיום הוא כבר מבין שזה לא הגיוני. האם אנשים אתאיסטים באמת בטוחים שאין אלוהים? אליעד כהן מסביר שרוב האנשים שמגדירים את עצמם כאתאיסטים וטוענים שאינם מאמינים באלוהים, אינם באמת בטוחים ב - 100% שאלוהים לא קיים. הוא נותן דוגמה שאם יראו להם מול העיניים ניסים אמיתיים כמו מתן
עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים האם נכון להעניש ילד אוטיסט שמתנהג לא כראוי? השאלה שעומדת במרכז השיחה של אליעד כהן עוסקת במצבים שבהם ילד אוטיסט מתנהג בצורה לא רצויה, כמו לברוח מהבית, להרביץ למישהו, ... או ללכלך את השולחן. אליעד מבהיר שההתמקדות לא צריכה להיות באשמת הילד - האם הוא עשה זאת מתוך כוונה רעה או מתוך חוסר הבנה - אלא בשאלה המרכזית: האם הענישה תסייע במניעת התנהגות זו בעתיד או לא. לדברי אליעד, המחשבה הראשונית של אנשים רבים היא לבחון את רמת ההבנה של הילד או רמת האוטיזם שלו. למשל, ילד שאינו מבין כלל, אולי לא ייענש, וילד שמבין חלקית, ייענש חלקית. אליעד שולל את החשיבה הזו ומדגיש שהעניין החשוב באמת הוא מה תהיה התוצאה של הענישה - האם היא תוביל לשינוי בהתנהגות בעתיד. האם יש קשר בין הבנת הילד האוטיסט את העונש לבין הענישה? כדי להסביר זאת, אליעד מביא דוגמה של ילד קטן או תינוק שניגש להכניס את ידו לשקע החשמל או מנסה לקפוץ מהחלון. למרות שתינוק אינו מבין את המשמעות של המעשה, לעיתים יש צורך להשתמש בענישה או בכאב קל, כמו מכה קטנה ביד, לא משום שהוא אשם, אלא כדי ליצור התניה שתמנע את ההתנהגות המסוכנת בעתיד. המסקנה של אליעד מהדוגמה הזו היא שהשאלה העיקרית אינה אם הילד הבין את העונש, אלא האם העונש או ההתניה אכן יימנעו ממנו לחזור על ההתנהגות השלילית בעתיד. איך יודעים איזה עונש יתאים לילד אוטיסט? כשנשאל כיצד ניתן לדעת איזה עונש יהיה יעיל, אליעד מבהיר כי הדרך היא ניסוי וטעייה. חשוב לנסות תחילה עונשים קלים יותר ולבדוק אם ההתנהגות משתפרת. אם לא, אז לנסות עונשים חזקים יותר באופן הדרגתי. לכל ילד יש את ההתניות האישיות שלו, ההיסטוריה שלו, וחשוב להכיר את הילד באופן אישי ולבחור עונש שיתאים לו ספציפית. אליעד מציין שכמו שניתן לאלף בעלי חיים באמצעות יצירת התניה (כאב או הנאה), כך גם ניתן לחנך ילד אוטיסט. הוא מבהיר שילד אוטיסט לא פחות ... או שועל בהקשר של הבנת התניות, ולכן צריך ליצור לו קשר ברור בין הפעולה שלו לתוצאה שתגיע בעקבותיה, גם אם הוא לא מבין את הסיבה בצורה עמוקה. האם יש להעניש ילד אוטיסט יותר חזק מאשר ילד רגיל? נקודה מעניינת שאליעד מעלה היא שלפעמים דווקא בגלל שילד אוטיסט לא מבין את ההקשר בצורה ברורה, ייתכן שיהיה צורך בעונש יותר חזק, כדי שהוא יצליח לקשר בין הפעולה לבין התוצאה באופן ברור יותר. הוא מדגיש שזה לא כלל, אלא תלוי לחלוטין במצב ובתגובות של הילד. איך להימנע מענישה שגויה ומתי לא להעניש? אליעד מדגיש שהענישה חייבת להיות מותאמת למטרה אחת בלבד - מניעת ההתנהגות הלא רצויה בעתיד. אם המטרה היא לפרוק כעס או לנקום, הענישה לא תשיג את מטרתה ולא תביא לשיפור התנהגות הילד. במקרה כזה, אפשר אפילו לפגוע עוד יותר בילד או ביחסים איתו. הענישה צריכה להיות כלי חינוכי בלבד, ללא מעורבות רגשית אישית של המעניש. מהם שלבי הענישה הנכונים בפועל? בפועל, אליעד מציע להורים להשתמש בשלבי ענישה הדרגתיים ומותאמים אישית: שלב ראשון: נסו עונש קל יחסית ובחנו את התגובה של הילד. בדקו האם ההתנהגות חוזרת על עצמה. שלב שני: אם ההתנהגות נמשכת, עברו ל
המקל והגזר לעצמך, לעשות לעצמך סנקציות, לאתגר את עצמך, איך להעניש את עצמך? לחם ומים, הגוף כאויב של הנשמה, הדרך של רבי נחמן מברסלב, איך לעשות לעצמך מוטיבציה? איך לחנך את עצמך? איך לחזק את הרצון? אוטוסוגסטיה
המקל והגזר לעצמך, לעשות לעצמך סנקציות, לאתגר את עצמך, איך להעניש את עצמך? לחם ומים, הגוף כאויב של הנשמה, הדרך של רבי נחמן מברסלב, איך לעשות לעצמך מוטיבציה? איך לחנך את עצמך? איך לחזק את הרצון? אוטוסוגסטיה
... לאתגר את עצמך, איך להעניש את עצמך? לחם ומים, הגוף כאויב של הנשמה, הדרך ... לעצמו מערכת של סנקציות (עונשים) ותגמולים אישיים כדי לחזק את הרצון שלו ... גם אוטוסוגסטיה. איך אפשר להעניש את עצמך בצורה אפקטיבית? אליעד מציג דוגמאות ... מגוונות להשתמש בשיטת הענישה העצמית. הדוגמה הראשונה והפשוטה ביותר היא ... בילויים או עישון. למה הענישה העצמית עובדת? לפי אליעד כהן, הענישה העצמית עובדת משום שהיא מבוססת על מנגנון של ... נחמן השתמש בשיטת הסנקציות והעונשים העצמיים? אליעד מביא כדוגמה נוספת את רבי ... להשתמש בשיטה קיצונית של ענישה עצמית, מתוך אמונה שהגוף הוא האויב של הנשמה. ... על שינוי התפיסה והמחשבות. הענישה העצמית אמורה להיות יותר עדינה ופחות קיצונית, ... אמיתיות. דוגמאות נוספות לענישה עצמית יומיומית אליעד מציע דרכים נוספות ופשוטות יותר ליישם ענישה עצמית יומיומית, למשל, אם אדם רוצה להפסיק ... המקל והגזר העצמי אינה רק הענישה עצמה, אלא יצירת מוטיבציה אמיתית לשינוי ... פסיכולוגית חיובית. איך להעניש את עצמי בצורה אפקטיבית? שיטת המקל והגזר ... נחמן צם שבוע? אוטוסוגסטיה וענישה עצמית האם הגוף הוא האויב של הנשמה? ...
עדות אופי, איך לשכנע שופט? מה להעיד בעדות אופי? סנגוריה, מערכת המשפט, מהי מטרת הענישה? לפי מה נקבעת חומרת העונש, נסיבות מקלות, ייעוץ משפטי, יעוץ לעורכי דין, איך לדון לכף זכות? מטרות הענישה, שיקול הדעת השיפוטי בענישה
עדות אופי, איך לשכנע שופט? מה להעיד בעדות אופי? סנגוריה, מערכת המשפט, מהי מטרת הענישה? לפי מה נקבעת חומרת העונש, נסיבות מקלות, ייעוץ משפטי, יעוץ לעורכי דין, איך לדון לכף זכות? מטרות הענישה, שיקול הדעת השיפוטי בענישה
... אופי, איך לשכנע שופט? מה להעיד בעדות אופי? סנגוריה, מערכת המשפט, מהי מטרת הענישה? לפי מה נקבעת חומרת העונש, נסיבות מקלות, ייעוץ משפטי, יעוץ לעורכי דין, איך לדון לכף זכות? מטרות הענישה, שיקול הדעת השיפוטי בענישה מהי מטרת הענישה לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שלענישה במערכת המשפט יש שתי מטרות עיקריות: הראשונה, למנוע מהפושע עצמו לבצע שוב את אותו פשע או פשעים נוספים בעתיד, והשנייה, להרתיע אנשים אחרים מלבצע פשעים דומים. אליעד מדגיש שהסיבה העיקרית לכך שמערכת המשפט בכלל קיימת היא כדי למנוע פשיעה עתידית ולא רק כדי להעניש על פשע שכבר בוצע. לדבריו, מערכת המשפט אינה מונעת מנקמה או מרצון לספק את הקורבן. למרות שלעתים אנשים עשויים להרגיש טוב יותר מכך שהעבריין נענש, הרגשה זו אינה נחשבת לשיקול משמעותי בענישה. המטרה המרכזית של הענישה היא ליצור הרתעה ולמנוע עבירות נוספות בעתיד, הן על ידי העבריין עצמו והן על ידי אחרים. מה אליעד כהן ממליץ ... שאין סיכון שאחרים ילמדו מהעבירה ויבצעו פשעים דומים, וזאת על ידי בידול הנסיבות של אותו מקרה. עליו להראות שהמקרה הנוכחי ייחודי, שונה ולא מייצג דפוס חוזר, ולכן הענישה החמורה אינה הכרחית כדי להרתיע אחרים. איך אליעד כהן מסביר את החשיבות של נסיבות מקלות בענישה? אליעד מדגים את נושא הנסיבות המקלות ומסביר ששופטים נוטים להקל בעונש כאשר הם משתכנעים שהנאשם ביצע את העבירה בנסיבות חריגות שלא צפויות להישנות בעתיד. למשל, אם אדם גנב כי נקלע ... אז השופט עשוי להשתכנע שמדובר במקרה מיוחד, ושהנאשם אינו בעל נטייה לפשיעה. נסיבות אלה מסייעות לשופט להבין שהנאשם אינו מסוכן לציבור בעתיד. האם הפחד של הנאשם מעונש או החרדה מהמשפט הם נסיבות מקלות? אליעד כהן מבהיר שהחרדה של הנאשם או הפחד שלו מהמשפט אינם נסיבות מקלות. הוא ... לכלא אינה משפיעה לטובה על שיקוליו של השופט. המטרה היא לא שהנאשם יחוש פחד או חרטה, אלא שהנאשם לא יבצע שוב פשע בעתיד. כלומר, החרדה עצמה אינה מהווה סיבה להקלה בעונש, אלא רק אם היא גורמת לשינוי התנהגותי עמוק ומהותי אצל הנאשם. האם יש חשיבות לשיקום העבריין לדעתו של אליעד ... שינוי התנהגותי משמעותי, עצם הטענה שהוא ישתקם בכלא אינה מועילה במיוחד לשכנע את השופט. השיקום חשוב רק כשברור שהעבריין ישתנה ויפסיק להיות מסוכן בעתיד. האם הענישה צריכה להיות סימטרית לפשע שבוצע? אליעד מסביר שבעבר הייתה תפיסה שהענישה צריכה להיות סימטרית לפשע (עין תחת עין). עם זאת, הוא מדגיש שבפועל ענישה כזו אינה ריאלית ולא הגיונית כיום, מכיוון שלעיתים העונש הסימטרי אינו יכול לתקן את הנזק שנגרם. למשל, אדם שפגע בעינו של אחר לא יחזיר לו את העין גם אם יוציאו את עינו של התוקף. לכן, ענישה כיום מתמקדת יותר בהרתעה ובמניעת עבירות עתידיות, ולא בסימטריה פשוטה. כיצד אליעד כהן מציע להתייחס למצבים ... השופט גם מצבים שבהם הנאשם כבר נענש מספיק על ידי המציאות עצמה. לדוגמה, אדם שגרם בשוגג למות בנו, כבר נענש על כך בעצם הסבל והכאב שלו. במקרים כאלה, הוא מציע שהעונש שהאדם כבר קיבל מהמציאות ישמש נסיבה מקלה משמעותית בענישה. האם חומרת העונש משפיעה על ההרתעה העתידית של פושעים אחרים? אליעד טוען שחומרת העונש אכן משפיעה על ההרתעה של פושעים אחרים, אך הוא גם מבהיר שיש גבול למידת ההרתעה שאפשר להשיג באמצעות ענישה מחמירה. לדוגמה, אף על פי שעונש מוות או מאסר עולם לכל עבירה היה יכול להרתיע יותר, מערכת המשפט בוחרת שלא להחמיר יתר על המידה, אלא רק באופן מידתי בהתאם לחומרת הפשע והנסיבות. כיצד עדות אופי יכולה לשכנע את השופט להקל בעונש? לדעת אליעד, עדות אופי צריכה לשכנע את השופט שהנאשם הוא אדם טוב מיסודו ושביצוע העבירה הוא חריג שאינו תואם ... אחרים או היה אדם נורמטיבי עד לעבירה, יכולה לעזור לשופט להאמין שאין סיכון משמעותי שהוא יחזור על העבירה בעתיד. איך להעיד עדות אופי בבית משפט? מהן נסיבות מקלות בענישה? איך לשכנע שופט להקל בעונש? מה מטרת הענישה במערכת המשפט? כיצד שיקום אסירים משפיע על הענישה? איך להציג עדות אופי יעילה? למה שופטים מקלים ב
חרדות כתוצאה מהטלת ספק ברצון, האם הטלת ספק יוצרת חרדות? למה הטלת ספק יוצרת חרדות? מתי להטיל ספק יוצר חרדות? מהו תהליך של הטלת ספק ברצון? המלחמה בטרור, עונש מוות למחבלים, ללכת עד הסוף, לא לפחד מהפחד, לא לפחד להטיל ספק
חרדות כתוצאה מהטלת ספק ברצון, האם הטלת ספק יוצרת חרדות? למה הטלת ספק יוצרת חרדות? מתי להטיל ספק יוצר חרדות? מהו תהליך של הטלת ספק ברצון? המלחמה בטרור, עונש מוות למחבלים, ללכת עד הסוף, לא לפחד מהפחד, לא לפחד להטיל ספק
... כתוצאה מהטלת ספק ברצון, האם הטלת ספק יוצרת חרדות? למה הטלת ספק יוצרת חרדות? מתי להטיל ספק יוצר חרדות? מהו תהליך של הטלת ספק ברצון? המלחמה בטרור, עונש מוות למחבלים, ללכת עד הסוף, לא לפחד מהפחד, ... שעולים הם קשים ומורכבים יותר להתמודדות. לדבריו, הסיבה לכך שאנשים נעצרים בתהליך היא שהם נתקלים בפחד שנראה להם גדול מדי, ומחליטים להפסיק את החקירה. איך דוגמת עונש מוות למחבלים קשורה לתהליך הטלת ספק? אליעד כהן מביא דוגמה פוליטית מחיי היום - יום כדי להמחיש מדוע אנשים חוששים ללכת עד הסוף בתהליך הטלת הספק. הוא מדגים זאת באמצעות הדיון על עונש מוות למחבלים. הסיבה המרכזית שהמדינה לא מטילה עונש מוות על מחבלים היא הפחד מתגובה קשה יותר של ...
ממשלה עם הערבים, ממשלה עם המפלגות הערביות, הקמת ממשלת מיעוט, מדינה יהודית ודמוקרטית, חברי כנסת ערבים, הרשימה המשותפת, עונש מוות למחבלים, ממשלה בתמיכת הערבים, ערביי ישראל, הקמת ממשלה, גוש חוסם עם הערבים
ממשלה עם הערבים, ממשלה עם המפלגות הערביות, הקמת ממשלת מיעוט, מדינה יהודית ודמוקרטית, חברי כנסת ערבים, הרשימה המשותפת, עונש מוות למחבלים, ממשלה בתמיכת הערבים, ערביי ישראל, הקמת ממשלה, גוש חוסם עם הערבים
... הערבים, ממשלה עם המפלגות הערביות, הקמת ממשלת מיעוט, מדינה יהודית ודמוקרטית, חברי כנסת ערבים, הרשימה המשותפת, עונש מוות למחבלים, ממשלה בתמיכת הערבים, ערביי ישראל, הקמת ממשלה, גוש חוסם עם הערבים האם נכון להקים ממשלה עם המפלגות הערביות בישראל? אליעד כהן דן בשאלה, האם ... מהותי. הוא אף מביע דעה חריפה, לפיה גם לתומכי טרור יש להחיל עונש מוות, בדיוק כמו למחבלים עצמם. אליעד מדגיש באופן חד - משמעי: אם אדם חשוד כי הוא עשוי לפגוע בביטחון המדינה בתור שר ביטחון, הוא גם לא ראוי לשמש בתפקיד ... מציע הסבר פוליטי: לדבריו, למדינה ולפוליטיקאים מהימין יש אינטרס עקיף בקיום מפלגות כמו בלד והרשימה המשותפת. לטענתו, קיום החמאס, למשל, נוח למדינה כי היא יכולה להאשים אותו בכל הבעיות הביטחוניות, ובדומה לכך, קיום ... לפוליטיקאים אין באמת רצון בכך. האם מדינת ישראל צריכה להיות יהודית, דמוקרטית או שניהם יחד? בסיום דבריו אליעד מעלה נקודה חשובה נוספת: הוא מציע מבחן נאמנות אחיד לכל חברי הכנסת - יהודים וערבים כאחד. לטענתו, אם מפלגות ערביות לא רוצות מדינה יהודית, ומפלגות חרדיות לא רוצות מדינה דמוקרטית, צריך לדרוש מחברי הכנסת הצהרת אמונים לשני הרכיבים יחד (מדינה יהודית ודמוקרטית). הוא מדגים זאת דרך פעולה מעשית: חבר כנסת יצטרך להשתחוות גם לדגל (סמל הדמוקרטיה) וגם לתנך (סמל המדינה היהודית). רק מי שיסכים לכך יוכל להיכנס לכנסת. אליעד מבהיר כי מי שלא עומד במבחן אחיד זה לא יוכל לכהן בשום תפקיד ציבורי. מהו המסר המרכזי של אליעד כהן בנושא זה? ... ומעודדים צביעות פוליטית. האם ראוי להקים ממשלה עם הערבים? עונש מוות לתומכי טרור מדינה יהודית ודמוקרטית חברי כנסת ערבים בישראל מי מתאים להיות ראש ממשלה? גזענות נגד ערבים בישראל היבא יזבק, מפלגת בלד, המפלגות החרדיות, איימן עודה, הרשימה המשותפת ... ערבים, אחמד טיבי ראש הממשלה, סגן שר הבריאות, יחסי ערבים יהודים, פוליטיקה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על על מי לסמוך? על מי לא לסמוך? על מי אפשר לסמוך? מה האינטרס של מישהו? לסמוך על אלוהים, לסמוך על עצמך, שכר ועונש, ככה עלה ברצונו, כך עלה במחשבה לפני, תפילה לאלוהים, שמירת מצוות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה האינטרס של מישהו?, איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מה האינטרס של מישהו?, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ טיפולי, קואצ'ר מומלץ, ייעוץ אישי מומלץ בנושא מה האינטרס של מישהו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 04_08_2025 השעה 13:04:54 - wesi1