אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
מדוע בן המלך ובן השפחה התחלפו ומה המשמעות של ההחלפה?

אליעד כהן מסביר בסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו" של רבי נחמן מברסלב, שהסיפור מספר על מיילדת שהחליפה את שני הילדים מיד לאחר לידתם. אך מעבר לפשט, יש כאן הסבר עמוק יותר על החלפה פנימית. לפי אליעד, ההחלפה אינה רק אירוע חיצוני, אלא בעיקר החלפה פנימית של התפיסות. למעשה, הילד שהוחלף מייצג את האדם עצמו, שבתוכו מתקיימת כל הזמן החלפה בין שתי תפיסות: תפיסת "סם חיים" ותפיסת "סם מוות".

סם חיים הוא מצב שבו האדם מזהה בתוך הצורה, בתוך ההגבלה, את המהות האחת השלמה והאינסופית. לעומת זאת, סם המוות הוא כשהאדם תופס את הצורה כנפרדת מהמהות, וכך בעצם הוא הופך את הצורה ל"צרה". בעצם, בכל מצב של הגבלה וצמצום, האדם עומד בפני בחירה כיצד לפרש אותו: או לראות בו שלמות ואחדות, או לראות בו פגם וחיסרון. הצורה, אם מתייחסים אליה כנפרדת מהמהות, הופכת לצרה, לסבל, ומכאן נובע ההבדל בין בן המלך לבין בן השפחה.

מה משמעות המושג "היכלי התמורות" שרבי נחמן מתאר?

אליעד מדגיש את משמעות המושג "היכלי התמורות" ומסביר שמדובר בהמרה או בלבול בין הדברים המחויבים לאפשריים ולהפך. לדוגמה, האדם הופך לפעמים דבר שהוא באמת רק אפשרי (משהו שאין בו הכרח, לא מוחלט, למשל הנאה חולפת) לדבר מחויב, ומצד שני, הופך דבר מחויב (כגון מהות אמיתית ושלמה) לאפשרי בלבד. במילים אחרות, אנשים מתבלבלים בין מה באמת חשוב בחיים לבין מה שלא חשוב. הם עובדים את העבד (הצורה) במקום את המלך (המהות).

איך נוצרות הבעיות בחיי האדם לפי סיפור בן המלך ובן השפחה?

אליעד מתאר כי בהתחלה, כשהילדים קטנים, אין בעיות מיוחדות. הילדים עצמם לא מודעים בכלל לכך שיש משהו שונה או בעייתי. רק כאשר מתחילים ללמד אותם "זה טוב, זה רע", נוצרות הבעיות. ככל שהילדים גדלים, הם מתחילים להרגיש חוסר נוחות שנובע מבלבול עמוק בין מהות לבין צורה, בין המחויב לאפשרי. הילד שהתחנך כבן מלך בבית המלך, למרות שהוא בן השפחה באמת, גדל כאילו הוא מלך אמיתי, בעוד שבן המלך האמיתי מתגדל כעבד. כלומר, האדם לוקח דברים יחסיים וזמניים בחייו והופך אותם להכרחיים, חשובים ומוחלטים, בעוד שמהות אמיתית הופכת לאופציונלית בלבד.

מדוע בן השפחה נמשך לנימוס המלכות למרות שגדל בבית עבדים?

אליעד מסביר שבתוך כל אדם יש שני כוחות מנוגדים: כוח אחד מושך אותו תמיד אל השלמות, אל הנימוס של המלכות, לכיוון האחדות, והכוח השני מושך אותו להישאר עבד, מוגבל, בינוני. למרות שבן השפחה גדל בתנאים של עבדות, יש בו נטייה פנימית לעבר שלמות ומלכות, מפני שבתוך האדם תמיד קיים כוח פנימי השואף לשלמות ולמהות אמיתית.

מה מקור הקונפליקט הפנימי בין המלך לעבד שבתוך האדם?

אליעד מסביר שהקונפליקט הפנימי בין שתי הנטיות (עבד ומלך) בתוך האדם, נובע בעצם מכך ששניהם, גם בן המלך וגם בן השפחה, קיימים בתוך האדם. לכל אדם יש שני כוחות סותרים: כוח אחד שרוצה להשתעבד למוחלט ולשלמות, וכוח אחר שרוצה להיות בינוני ולהסתפק בדברים יחסיים וזמניים.

מדוע לפעמים דווקא בן המלך רוצה להיות עבד ובן השפחה רוצה להיות...
אליעד: אז המיילדת החליפה את הוולדות. מה זה אומר החליפה את הוולדות? אז על פי הפשט יש לך פה שני ילדים שונים שאחד התחלף עם השני. אבל הפנימי יותר, זה בעצם שהוולד עצמו התחלף עם עצמו, הוולד עצמו החליף את התפישה שלו עם עצמו. אבל אם אתה רוצה את הפנימי יותר הכוונה שבתוך הנפרדות יש לך בעצם את סם החיים וסם המוות. בכל צמצום יכול להיות סם חיים וסם המוות מה זה אומר סם החיים וסם המוות? אם אתה בתוך הצמצום רואה את המהות אז בעצם יש לך יותר מהות. יש מהות אחת. כמה מהויות יש? - אחת. עכשיו, אם אתה בתוך הצמצום אתה רואה את המהות, אתה רואה את השלמות שיש בצורה, אז בעצם הרווחת כי עכשיו יש יותר דברים שלמים. אבל מצד שני, אם אתה בצורה רואה את הצורה כנפרדת מהמהות אז בעצם הפכת את הצורה לצרה, לאסון. כאילו מה שאני בא להגיד היא שעצם הוולד, עצם הלידה, היא עצמה הבחינה של בין המלך לבין השפחה.

זה הכל בראש שלך, כל פעם שיש לך צורה אתה יכול להגיד אני מלך וזה מושלם או להגיד לא, אני עבד - זה צמצום. אתה מבין למה אני מתכוון? כי בסופו של דבר, נגיד שקורה לך משהו אתה יכול להגיד - זה ביטוי שאני אלוהים ואני רוצה שזה יקרה. ואתה יכול להגיד: לא, זה ביטוי שאני עבד ואני לא רוצה שזה יקרה.

והניחה בן המלך אצל השפחה ובן השפחה אצל המלכה. בקיצור עשתה פה את ההיפוך הזה. ורבי נחמן הרבה פעמים מסביר על נושא של היכלי התמורות, בחינת היכלי התמורות. מה זה אומר תמורות? המרה. נגיד לדוגמה שבן אדם לא יודע מה חשוב, זה חשוב או זה חשוב? נגיד את הדבר המחויב הופך לאפשרי ואת האפשרי הוא הופך למחויב. כי מה המחויב הכי גדול? המחויב הכי גדול זה המלך. עכשיו, כל שאר הדברים הם רק הבנים של המלך. אבל אם אתה לוקח דבר אפשרי ואתה אומר הוא המחויב אתה עובד אותו. אתה בעצם עובד את העבד ולא את המלך. זה הסיפור.

אח"כ התחילו הבנים להתגדל. אוקי, התחילו לגדול. עכשיו, מה יש פה עוד משהו? שכאילו בהתחלה גם כן, מה יש פה עוד בסיפור? הוא אומר לך שהילדים בהתחלה אצל הילדים עוד לא היתה בעיה. זאת אומר, בהתחלה שבן אדם מתחיל לבלבל את הנפרדות לאחדות ואת האחדות לנפרדות הוא מתחיל להתייחס לאפשרי כמחויב הבעיה עוד לא מתחילה. כשהם היו קטנים עוד לא היתה בעיה, זאת אומרת הילדים עצמם עוד לא היתה להם בעיה.

ש: בפוטנציאל?

אליעד: כן, כאילו כל בן אדם בחיים כשהוא נולד, כשהוא מתחיל לגדול הוא לא ישר מתחיל בבעיות. אתה יודע, נגיד אבא לוקח את הילדים שלו, אמא לוקחת את הילדים שלה מתחיל ללמד אותו, זה טוב זה רע, זה טוב, זה רע. בנתיים לא נראה שזה הולך לשבש לו את המנגנון ואח"כ הוא יבלבל את המח. בהתחלה זה כאילו נראה בסדר, נו חלק מהחיים. אבל אח"כ כשמתחילים לגדול, אח"כ מתחילות הבעיות.

ובן המלך היינו זה שנתגדל אצל המלך, כי היו סוברים שהוא בן המלך, היו מגדלים אותו ממעלה למעלה והיה... גדול. מה זה אומר? זה אומר שלקחו את האפשרי, מה זה אומר לקחו את האפשרי? לקחו את הדבר שהוא הכי לא מחויב, הכי לא מלך והתחיל ולהגיד - כן, אתה מחויב, אתה מחויב אתה מלך, אתה המלך. בהנחה שבתוכך, בכל פעם שאתה לוקח דבר אפשרי ואתה מתחיל היו סוברים שהוא בן המלך. כן, אתה המלך. ואז היו... בעצם זה נקרא להפוך את האפשרי למחויב.

אפשרי זה נקרא עבד, ומלך זה מקרא מחויב. וגם אותו בן השפחה היינו בן המלך באמת, אך נתגדל אצל השפחה כנ"ל התגדל בביתו. זאת אומרת שבעצם במי זלזלו? זלזלו בבן המלך. זאת אומרת לקחו את המחויב והפכו אותו לאפשרי. ושניהם היו לומדים יחד בחדר אחד.

וזה הבן מלך האמיתי, הנקרא בן השפחה היה טיבו נמשך לנימוס למלכות. אף שהיה נתגדל בבית העבד. זאת אומרת שבתוך האדם עצמו יש מקום שנמשך לנימוס המלכות. מה זה אומר נמשך לנימוס המלכות? הכוונה יש מקום בתוך האדם שתמיד נמשך למהות. תמיד רוצה את השלמות. תראה, אני עכשיו אשים לך פה עשרה אנשים נגיד, ואני אשאל כל אחד, מה אתה רוצה, נגיד. או אשאל אחרת, כמה אנשים מתוכם רוצים שלמות וכמה אומרים אנחנו מוכנים להסתפק בחיים הרגילים? אז יש כאלה שיגידו אנחנו מוכנים להסתפק בחיים הרגילים, ויש כאלה שיגידו, לא, אני רוצה שלמות. עכשיו, הרצון לשלמות הוא בעצם נקרא נימוס המלכות, נימוס המלכות הכוונה, הדחף להיות מלך. אני רוצה שלמות, אני חוצה להיות מחויב, אני רוצה להשיג אושר מחויב, אני רוצה לא לפחד, אבל שיהיה ביטחון שלא תלוי בדבר באופן מחויב.

עכשיו, נתגדל בבית המלך ולהיפך, בן השפחה שנקרא בן המלך היה טבעו נמשך לנימוס אחר, שלא כנימוס המלך... זאת אומרת יש את בן השפחה שהוא הוא כאילו מושך את עצמו אחרי הצורות, לצורך העניין, ורק המליכו אותו למלך אבל הוא לא באמת מלך. הוא מושך את עצמו אחרי הצורות. ומה זה היה מוכרח להתנהג בנימוס המלכות? הכוונה היא שלפעמים יש לבן אדם בתוכו את הכוח שמנסה להיות מלך ויש את הכוח שמסרב להיות מלך, שאומר: לא, לא, לא, אני אין לי כח. אני מוכן להתפשר ולהשאר בבינוניות. אוקי?

זה כאילו שיש בבן אדם שני כוחות, שאחד מושך אותו להיות מלך והשני מושך אותו להיות עבד. אחד אומר לו לך תשתעבד לצורות, השני אומר לו, לא, בוא נתפטר מהשיעבוד לצורות.

ש: בא נגיד שגם ברצון של העבד יש איזה מרכיב של מלך. נגיד שאדם רוצה משהו יחסי.

אליעד: לא, זה כבר עניין אחר. אתה יכול עכשיו לעשות הפוך על הפוך, ההוא שהוא מלך הוא מרשה לעצמו להתנהג כמו עבד. ההוא שהוא עבד הוא רוצה להיות מלך. אתה יכול להגיד אתה יודע למה בן המלך רוצה להיות מלך? כי הוא שואף להיות מלך כי הוא לא מלך. אתה יכול שמלך יכול לכפור בזה שהוא מלך ולהתנהג כמו עבד.

ש: לא, לא זה. אני מדבר שיש רעיון פה...

אליעד: גם אם אתה לא מדבר על זה תנסה לחשוב על זה כי מהיבט מסויים מלך אמיתי אומר אני לא רוצה להיות מלך, עבד אמיתי אומר אני למה הוא מחפש את השלמות? כי הוא מרגיש שהוא עבד. למה הוא (השני) לא מחפש את השלמות? כי הוא מרגיש שהוא מלך. הוא אומר, בשביל מה אני צריך את השלמות, יש לי כבר. הפוך, בגלל שהוא כל כך קרוב לאחדות...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו כוח פנימי חופש מהות לצורה מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו רע זה טוב כוחות מנוגדים מהות צורה השתחררות מעשה מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו עבדות איך ללמוד איך ללמוד סיפורי מעשיות בן המלך בן המלך ובן השפחה בן המלך ובן השפחה שהתחלפו בן המלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך בן מלך ובן השפחה בן מלך ובן השפחה שהתחלפו בן מלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך ובן שפחה בן מלך ובן שפחה שהתחלפו בן מלך ובן שפחה שנתחלפו בן שפחה ברסלב לימוד לימוד סיפורי מעשיות לימוד סיפורי מעשיות בעיון ללמוד ללמוד סיפורי מעשיות למידה ממי ללמוד מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן המלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך מעשה מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מעשיות משל ונמשל סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות בעיון סיפורי רבי נחמן מברסלב פירוש פירוש סיפורי מעשיות רבי נחמן מברסלב שיעור בסיפורי מעשיות
חלק 1
חלק 1
...יש לאין. הוא נמצא מעבר לכל שינוי ולכל הבחנה. המלכה, לעומתו, מייצגת את המקום בו כן יש הבחנה מסוימת - הבחנה שממנה נובעת אפשרות של נפרדות והיווצרות העולם. רבי נחמן מסביר שבעצם המלך והמלכה הם שתי בחינות של אותה מציאות מוחלטת. בתוך המוחלטות עצמה יש שתי בחינות: בחינה שאין אצלה שום הבדל בין יש לאין, ומבחינה זו אין סיפור כלל. ובחינה שנייה, שממנה נוצרת הבחנה בין יש לאין, שממנה גם יוצאים הסיפורים והמאבקים וההחלפות, כגון בן המלך ובן השפחה. איך נוצרת הנפרדות והרע בעולם לפי רבי נחמן? רבי נחמן מדגים שהנפרדות...
חלק 4
חלק 4
...בסיפור היא להבין שהמהות הפנימית של האדם אינה נמדדת רק לפי התשובות שהוא מוצא, אלא גם על ידי קבלה של כל תהליך ההתפתחות והחיפוש. מהי המשמעות של חיפוש אחר צורות חיצוניות? הסיפור עוסק גם בתהליך החיפוש אחר צורות חיצוניות שמקשרות את האדם למטרות שונות. כל סיפור שבו אדם רודף אחרי צורה חיצונית (כגון השגת מקום רגוע או השגת מטרות חיצוניות) מעלה את השאלה האם כל אלו באמת מספקים את האדם. ברגע שהוא מנסה להשיג צורות, הוא נחשף לכך שהן לא מביאות לו את המענה המהותי שהוא מחפש. הוא עשוי לגלות שגם אם השיג את כל הצורות...
חלק 5
חלק 5
...הפנימי ואת ההתמודדות עם תחושות לא ברורות כמו פחד, כישלון ותקווה. העץ בסיפור מייצג את האמת שיכולה להיות יציבה, אך לא בהכרח, כאשר כל אדם שמתקרב אליה עלול לפגוש את הפחדים האישיים שלו, שגורמים לו לזעזע את עצמו ולהרגיש חוסר יציבות. הסיפור מתאר את המסע הפנימי שבו הדמויות נוגעות בהבנות שיכולות להיות מבלבלות ומפחידות. איך הצחוק והפחד משפיעים על הגיבור? הצחוק והפחד משחקים תפקיד חשוב בסיפור. המפגש עם הצחוק שמסתיר את האמת מעורר תחושת פחד ובלבול. הגיבור, שחש את הצחוק סביבו, מתחיל לשאול את עצמו אם הוא עובר חוויה...
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
...או מחשבתי שאין לו מוצא, מקום שבו האדם מרגיש תקוע או אבוד. למרות התחושה שאין דרך יציאה, רבי נחמן מדגיש שתמיד קיימת דרך, גם אם היא לא ברורה מיד. האדם נקרא להתבונן בתוך עצמו ולזהות מצבים שבהם הוא חווה ייאוש, מבוכה, או תחושה של חוסר אונים, ולמרות זאת, להאמין ולהבין שיש דרך לצאת, גם אם היא נסתרת בתחילה. כך גם לגבי הנהר האינסופי או אבן הרחיים: אלו הם סמלים לאתגרים או למערכות גדולות בחיים, שהאדם מרגיש קטן מולן, אבל עליו להבין שהוא חלק מהן, ושגם כשהוא חש חוסר אונים מוחלט, עדיין קיימת אפשרות להתמודדות ולמציאת...
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
...ההבנה ואת השכל האמיתי (הציפור). אליעד כהן ממחיש זאת בדוגמה של שני רצונות מנוגדים בתוך האדם - רצון שטוב לו ורצון שרע לו, רצון ללכת לפה או רצון ללכת לשם. כל רצון טוען למה שאני אוותר? ומתוך הוויכוח הפנימי הזה, האדם נשאר בלי כלום, לא לכאן ולא לכאן. הוא מאבד גם את ההזדמנות להגיע להבנה (הציפור) וגם נותר עם כעס המלך, שהוא למעשה התסכול והמצוקה שנשארים אצלו לאחר שההזדמנות הרוחנית אובדת. מהו המוסר השכל המרכזי של הסיפור הזה? המוסר השכל הוא שהאגו, המחלוקת הפנימית, הרצון להיות מעל אחרים, והקונפליקט הפנימי גורמים...
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
...והיא צריכה לשמש בחורף ובלילות הארוכים ובקור, והייתה החמה מפייסת אותה שתעשה לה מלבוש. וקראו לכל החייטים חייטים גדולים וחשובים לעשות לה מלבוש ורצו גם החייטים הקטנים לילך גם החייטים הקטנים רצו ללכת לא רק החייטים הגדולים ואמרו מאחר שאין קוראים אותנו אין לנו לילךהחייטים הקטנים אמרו למה שנלך אם לא קראו לנו? ובאו החייטים הנל והשיבו שאי אפשר לקח מלבוש כי היא לפעמים קטנה ולפעמים גדולה על כן אי אפשר לכוון מידתהמה זה אומר? הם אמרו תראה איך נעשה ללבנה בגד אם היא משנה כל הזמן תגודל שלה אז איך נעשה לה בגד? ובאו...
הלב והמעיין, סיפורי מעשיות, מעשה משבעה קבצנים, געגועי הלב למעיין, הקבצן כבד הפה, איך נוצר העולם? איך נוצר הזמן? רבי נחמן מברסלב, איך העולם קיים? פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות
הלב והמעיין, סיפורי מעשיות, מעשה משבעה קבצנים, געגועי הלב למעיין, הקבצן כבד הפה, איך נוצר העולם? איך נוצר הזמן? רבי נחמן מברסלב, איך העולם קיים? פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות
...מול ההשתוקקות שלו לשלמות שהוא אינו יכול להשיג בפועל. איך קשורים הזמן וחסד האמת לבריאת העולם? אליעד כהן מסביר את המונח חסד של אמת לפי רבי נחמן מברסלב. על פי הסבר זה, הזמן עצמו נברא מתוך חסד של אמת. המשמעות היא שהבריאה הראשונית של העולם, יצירת המציאות עצמה, לא נעשתה מתוך אינטרס או סיבה קודמת. היא נעשתה כפעולה של חסד מוחלט, פעולה שאין לה שום סיבה חיצונית או פנימית מוקדמת. לדוגמה, אם אדם עושה חסד בגלל אינטרס, זהו לא חסד אמיתי. לעומת זאת, חסד של אמת הוא פעולה שנעשית ללא כל אינטרס או תועלת, פעולה שהיא...
מעשה מזבוב ועכביש, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות, ניתוח תהליכים, חשיבה מופשטת, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד סיפורי מעשיות, איך להבין דברים?
מעשה מזבוב ועכביש, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות, ניתוח תהליכים, חשיבה מופשטת, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד סיפורי מעשיות, איך להבין דברים?
...את משמעותם של תהליכים היא לא רק על ידי ניתוח של התוצאה, אלא גם על ידי התבוננות בכל שלב בתהליך. כל פרט קטן בסיפור יכול לשאת עימו מחשבה או תובנה, ולכן חשוב לפרק את כל התהליך לחלקים ולהבין כל חלק בנפרד. כך, אנחנו לומדים לראות את השכל שבכל דבר. איך נוכל להשתמש בהבנה הזו בחיים האישיים? באמצעות סיפורי המעשיות, אליעד מלמד אותנו לא רק להבין את התורה או את הדרך בה הדברים עובדים, אלא גם להחיל את זה על חיינו האישיים. כל סיטואציה שאנחנו פוגשים יכולה להיות מנותחת כשלב בתהליך ארוך יותר. כל קונפליקט, כל החלטה...
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב
...שהכל אפשרי, הוא יוכל להצליח בחייו ולהגשים את מטרותיו. כלומר, הרעיון הוא רוחני ונפשי ולא קשור באופן ישיר ושטחי לתוצאה גשמית פשוטה. כיצד לזהות איזו עצה נכונה יותר? אליעד מסביר שעצות של אנשים או של רבי נחמן הן בעצם תוצאה של הנחות יסוד מסוימות. כדי להחליט אם עצה מסוימת היא נכונה או לא, צריך להבין מהן הנחות היסוד שלה. לפעמים אנשים נותנים עצות שנראות מושכות ויפות, כמו תאמין בעצמך, אבל בפועל אלו עצות שעלולות להוביל את האדם לכישלון ואכזבה גדולה יותר, משום שהן מבוססות על הנחות שגויות או לא מדויקות לגבי המציאות...
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
...מסוימת ופתאום קורה אירוע לא צפוי, ואז בגלל האירוע הזה קורה אירוע נוסף. אדם שחושב בצורה שטחית יראה את האירועים האלה כבלתי קשורים, אבל מי שמבין את המהות, יבין שכל האירועים בחייו הם למעשה ביטוי של רעיון אחד, של אותו סיפור שמולבש פעם אחר פעם בצורות שונות. כיצד טכניקת הסיפור בתוך סיפור עוזרת להבין את החיים? המטרה של רבי נחמן בשימוש בטכניקה זו היא להראות לשומעים שכל העולם פועל לפי אותו מבנה עמוק. ברמה עמוקה יותר, אדם שמבין את המבנה של סיפור בתוך סיפור יכול להבין שגם כל החיים הם בעצם סיפור אחד. הסיפור...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מהם היכלי התמורות?, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מהם היכלי התמורות?, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, אימון אישי לתזונה נכונה, טיפול אישי בתחום מהם היכלי התמורות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.9688 שניות - עכשיו 04_09_2025 השעה 01:48:35 - wesi1