אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה 3 המימדים של המציאות, יקומים מקבילים, לפני הפוטנציאל, לפני הרצון של אלוהים, לפני השכל האנושי, מימד הפוטנציאל האין סופי, מימד האפשרויות האין סופיות, אין...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
3 המימדים של המציאות, יקומים מקבילים, לפני הפוטנציאל, לפני הרצון של אלוהים, לפני השכל האנושי, מימד הפוטנציאל האין סופי, מימד האפשרויות האין סופיות, אין הבדל בין יש לאין, דבר והיפוכו בו זמנית, יקומים מקבילים בו זמנית, הארה
מה ההבדל בין פוטנציאל לממשי בתפיסת המציאות שלנו?

התפיסה היום - יומית שלנו מבוססת על ההפרדה בין מה שיכול לקרות לבין מה שבאמת קורה. בכל רגע נתון קיימות אינסוף אפשרויות למה שיכול להיות, אבל מה שקורה בפועל הוא תמיד משהו אחד בלבד. לדוגמה, אם אנחנו מסתכלים על יד פתוחה, אנחנו יודעים שתיאורטית יכול היה להיות במקום הזה פיל, חתול, כיסא או כל דבר אחר שנדמיין, אך בפועל יש רק דבר אחד, היד עצמה. כלומר, ביום יום אנחנו מפרידים בין מה שקורה במציאות באופן ממשי לבין מה שיכול לקרות רק בדמיון או באופן פוטנציאלי. זוהי ההפרדה בין ה"בכוח" ל"בפועל", בין הפוטנציאל לממשי.

כאשר הפוטנציאל יוצא מן הכוח אל הפועל, נוצרת ההפרדה בין "יש" ל"אין". לדוגמה, אם כרגע יש פה יד פתוחה, אז אין כאן יד סגורה. מתוך אינסוף האפשרויות שהיו קיימות בפוטנציאל, התממשה רק אפשרות אחת מוגדרת וספציפית. כאשר פוטנציאל מתממש, הוא יוצר צמצום המאפשר הבחנה ברורה בין מה שיש לבין מה שאין.

מהו מימד היקומים המקבילים, ומה הקשר שלו לפוטנציאל אינסופי?

המימד השני, מימד היקומים המקבילים, הוא פרספקטיבה שבה אנחנו כבר לא מבחינים בין הפוטנציאל לבין הממשי. בפרספקטיבה הזאת האדם לא רואה את המציאות בצורה המצומצמת שלה, אלא דרך המהות של הדברים. לכל דבר יש "מהות" ו"צורה". המהות היא הדבר הפנימי, המקור של הדברים, והצורה היא הלבוש החיצוני. כאשר אדם מתחיל לחקור את המהות, הוא מגלה שכל מה שקורה במציאות הוא רק צורה אחת של פוטנציאל אינסופי, שיכול היה להתממש למיליון צורות אחרות.

בפרספקטיבה זו של המהות והפוטנציאל, אין הבדל ממשי בין האפשרויות השונות, כי כולן קיימות במקביל. כלומר, האדם שרואה את המציאות דרך הפוטנציאל, רואה בו זמנית את כל האפשרויות שקיימות. זוהי הפרספקטיבה של "יקומים מקבילים": במקום ובזמן ספציפי קיימות אינסוף אפשרויות במקביל. במציאות הפשוטה יכול לקרות רק דבר אחד, אך במימד היקומים המקבילים, כל האפשרויות קיימות יחד, בו זמנית.

האם במימד הפוטנציאל הכל באמת אפשרי?

למרות שהאדם שרואה את המציאות דרך הפוטנציאל רואה אינסוף אפשרויות במקביל, גם כאן יש גבול. אפילו במימד של יקומים מקבילים, השכל האנושי אינו מסוגל לדמיין דבר והיפוכו באותו מקום ובאותו זמן. למשל, השכל לא יכול לדמיין יד פתוחה וסגורה בו זמנית באותו יקום, באותו מקום ובאותו זמן. זהו גבול הדמיון וגבול השכל. כלומר, גם כשאדם נמצא ביקומים המקבילים, הוא עדיין מבדיל בין "יש" ל"אין". רק שכאן, היש הוא מה שיכול לקרות, והאין הוא מה שאפילו באופן פוטנציאלי לא יכול לקרות לעולם.

מה קיים לפני הפוטנציאל, לפני הרצון של אלוהים?

מעבר למימד של יקומים מקבילים, קיים מימד עמוק יותר: המימד שלפני הפוטנציאל. במימד זה לא רק שאין הבדל בין יש לאין או בין אפשרות למימוש, אלא אפילו האפשרות עצמה איננה קיימת. זוהי הפרספקטיבה העמוקה ביותר, שנמצאת מעבר לשכל האנושי ומעבר לכל אפשרות של דמיון.

מה זה אומר "לפני הפוטנציאל"? הכוונה היא שלפני שהייתה בכלל אפשרות שמשהו יקרה או לא יקרה, לפני שהייתה אפילו אפשרות לבריאת העולם או להיווצרות רצון אלוהי כלשהו, היה מצב שבו אפילו האפשרות עצמה לא הייתה קיימת. במימד הזה לא קיימת הפרדה בכלל בין יש לאין, כי האפשרות להבדיל ביניהם עוד לא נוצרה. זהו מצב שאפילו האפשרות לפוטנציאל איננה קיימת בו. ברמה הזאת אפילו האפשרות עצמה נבראת, וזאת בעצם הרמה הגבוהה ביותר של תפיסת המציאות.

ברגע שאדם יוצא לגמרי מהשכל האנושי, הוא מגיע למצב שאין הבדל בין יש לאין, באופן מוחלט. וכאשר אין שום הבדל בין יש לאין באופן מוחלט, אז מתאפשר לו לראות ש"הכל אפשרי" באמת. זה המקום שבו כל מגבלות המציאות נשברות, כי אפילו אפשרות, וגם אי - אפשרות, שניהם אחד.

איך קשורה ההארה למעבר בין שלושת המימדים?

התהליך שבו האדם עובר בין המימדים האלה הוא בעצם תהליך של התעוררות או "הארה". כאשר אדם נמצא במימד הראשון (היום - יומי), הוא מוגבל לראות את העולם רק דרך ההבדלים בין מה שיש בפועל למה שרק בפוטנציאל. כשהוא מתקדם למימד של היקומים המקבילים, הוא רואה את המציאות דרך הפוטנציאל, כלומר, מבין שכל האפשרויות קיימות במקביל. וכשהוא ממשיך מעבר לכך, לפני הפוטנציאל, הוא מגיע למצב שבו אפילו ההבחנה בין אפשרויות לא קיימת.

ההארה היא התהליך שבו האדם עובר למצב שבו הכל אפשרי לחלוטין ("Everything Is Possible" - EIP), כלומר, הוא מתעלה מעל מגבלות השכל האנושי, ומגיע למצב של אחדות מוחלטת של ההפכים, שבו היש והאין הם אחד באופן מוחלט.
שלום חברים

אז הפעם נדבר לגבי הנושא של תפיסת המציאות, יקומים מקבילים, פוטנציאל, יש ואין. אז בקיצור, זה הולך ככה - יש לנו כל מיני רמות של תפיסת מציאות, שזה אומר שיש כל מיני אפשרויות איך בן אדם רואה את המציאות.

אפשרות אחת, שזאת האפשרות שלנו ביום - יום, היא שהאדם מבדיל בין מה שיכול לקרות לבין מה שקורה בפועל. בתוך מה שקרה, הוא גם מבדיל בין יש לאין. אני אסביר למה הכוונה. ביום - יום שלנו יש לנו הבדל בין מה שבאמת קורה לבין מה שיכול לקרות. לדוגמה, כרגע יש כאן יד, אבל תיאורטית, מה יכול להיות פה?
  • פרופיל
  • חתול
  • סוס
  • כל דבר אחר שעולה בדעתכם
יש הבדל בין מה שיכול להיות לבין מה שקורה בפועל. זה נקרא הבדל בין "בכוח" ל"בפועל", הבדל בין פוטנציאל לבין ממשי. בעולם שלנו, ברמה החיצונית והפשוטה, אנחנו מבדילים בין מה שיכול לקרות, שזה נקרא פוטנציאל או אפשרות, לבין מה שבאמת קורה, שזה נקרא ממשי.

ההפרדה בין יש לאין

בתוך מה שבאמת קורה, יש הפרדה בין יש לאין. כלומר, מה שיכול לקרות זה אינספור דברים - חתול, פיל, ועוד - אבל בפועל, בסוף יש כאן משהו מסוים. או שיש, או שאין. כלומר, ההפרדה בין יש לאין מבוססת על ההוצאה מהכוח אל הפועל.

כאשר הפוטנציאל מתממש, הוא מצטמצם לצורה ספציפית ומוגדרת, ואז אותה צורה או שיש בה משהו או שאין בה משהו. זה נקרא ההפרדה בין יש לאין ברמת מימוש הפוטנציאל.

תפיסה אחרת של המציאות

ישנה תפיסה נוספת שבה אין הפרדה בין יש לאין בפרספקטיבה הזו, אלא רואים את המציאות בצורה אחרת. בפרספקטיבה זו, האדם אינו מבדיל בין פוטנציאל לממשי, כלומר, הוא לא רואה את העולם דרך הפרספקטיבה של מה שבאמת קורה, אלא דרך מה שיכול לקרות.

לכל דבר יש מהות וצורה.
  • הצורה - הלבוש החיצוני
  • המהות - הדבר הפנימי
אם אדם חוקר את המהות, הוא מתחיל להבין שמה שקורה בפועל זה רק צורה של מה שיכול לקרות. כלומר, יש פוטנציאל אינסופי שמצמצם את עצמו לצורה מסוימת. כאשר אדם רואה את המהות של הדברים, הוא פחות מסתכל על הצורה החיצונית ויותר על המהות.

כשמתבוננים דרך המהות, אין הפרדה בין מה שיכול לקרות לבין מה שקורה בפועל. כי אם המהות היא פוטנציאל, והפוטנציאל הזה יכול להתממש לכל צורה, אז מי שמסתכל מנקודת מבט זו רואה את הכל מהפרספקטיבה של מה שיכול לקרות. מבחינתו, כל מה שיכול לקרות - קורה.

יקומים מקבילים

בפרספקטיבה הזו, שבה כל מה שיכול לקרות - קורה, נוצרת התפיסה של יקומים מקבילים.

מה זה יקומים מקבילים?
  • יש מקום אינסופי
  • יש זמן אינסופי
  • בכל מקום ובכל זמן יכולות להיות אינסוף אפשרויות
  • כל האפשרויות שיכולות להיות - נמצאות בו זמנית
ברמה הראשונה של המציאות, יש אינסוף אפשרויות למה שיכול לקרות, אבל בפועל, בכל מקום ובכל זמן, מתממשת רק אפשרות אחת.

אבל כאשר מסתכלים על המציאות דרך הפרספקטיבה של הפוטנציאל, בעצם בכל מקום ובכל זמן כל האפשרויות קיימות במקביל. זהו הרעיון של יקומים מקבילים.

הגבולות של הפוטנציאל

עם זאת, גם כאשר נמצאים ברמה של יקומים מקבילים, עדיין קיימת הבחנה בין יש לאין. איך?
  • מבדילים בין מה שיכול לקרות לבין מה שלא יכול לקרות
  • יש דברים שלא יכולים לקרות אפילו לא בדמיון
  • השכל שלנו מגביל אותנו לחשוב על דברים מסוימים
  • למשל, דבר והיפוכו לא יכולים להתקיים בו זמנית
לכן, גם בפרספקטיבה של יקומים מקבילים עדיין יש מגבלה: לא הכל יכול לקרות.

לפני הפוטנציאל

יש עוד רמה אחת מעבר לכך - לפני הפוטנציאל.

לפני שהייתה אפשרות למשהו לקרות, לפני שהייתה בריאת העולם, לפני שהייתה אפשרות לבריאת העולם - היה מצב שבו אפילו אפשרות לא הייתה קיימת.

זהו מצב שבו אין שום הפרדה בין יש לאין, ולכן גם אפשרות שתהיה אפשרות אינה קיימת.

לסיכום

גם בפרספקטיבה של יקומים מקבילים, שבה כל מה שיכול לקרות קורה, עדיין מבדילים בין מה שיכול לקרות לבין מה שלא יכול לקרות. ורק כאשר יוצאים לחלוטין מהשכל ומגיעים למה שמעבר לפוטנציאל, מגיעים למצב שבו אפילו האפשרות עצמה אינה קיימת.

אפשר להיכנס לאתר ולחפש מידע נוסף בנושאים כמו:
  • יקומים מקבילים
  • גבולות השכל
  • לפני הפוטנציאל
  • מהות וצורה
  • כוח ופועל
חפשו מידע נוסף באתר האינטרנט EIP.co.il ותעמיקו בנושא. שיהיה בהצלחה!
יש אפשרות שאין אפשרות, פוטנציאל וממשי, בכח ובפועל, אין שום אפשרות, אפילו אפשרות אין, לפני האפשרות, אין שום פוטנציאל, יש ואין בו זמנית, אחדות ההפכים, מהות וצורה? אין הבדל בין מהות לצורה, אין הבדל בין לפני לאחרי, אין הבדל בין אפשרי ללא אפשרי, אין הבדל בין פוטנציאל לממשי, אין הבדל בין דמיון למציאות, אין הבדל בין בכח לבפועל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, מחוץ לשכל האנושי, מעבר לשכל האנושי, מעל לשכל האנושי, מה אי אפשר לדמיין? מה אי אפשר לחשוב? גבולות השכל, גבולות הדמיון, 3 רמות של תפישת המציאות, 3 השכבות של המציאות, מודעות עצמית, מהי הארה רוחנית? 3 רמות של תודעה, 3 שכבות של תודעה, 3 שכבות של מציאות
נבדל מדעו ממדענו מהות או צורה מה ההבדל בין דמיון למציאות שכל מה ההבדל בין מהות לצורה בו זמנית הצורה החיצונית חשיבה מדעית בריאת העולם מגבלות הבדל בין דמיון למציאות 3 המימדים 3 המימדים של המציאות אולי אין הבדל בין יש לאין אין או יש אין הבדל בין יש לאין אין ויש אין יש אין מיש אין סוף אלוהות אלוהים אנושיות אפשרויות אפשרויות אין סופיות אפשרות בו זמנית גבולות השכל דבר והיפוכו דבר והיפוכו בו זמנית האין והיש האין סוף הארה הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים היפוך היפוכים היקום היש והאין המימדים של המציאות המציאות הפוטנציאל האין סופי הרצון הרצון של אלוהים השכל השכל האנושי יקום מקביל יקומים יקומים מקבילים יקומים מקבילים בו זמנית יש או אין יש אין יש ואין יש מאין יש מיש להבדיל לפני הפוטנציאל לפני הרצון של אלוהים לפני השכל האנושי מה ההבדל בין יש לאין מה הרצון של אלוהים מימד מימד האפשרויות מימד האפשרויות האין סופי מימד האפשרויות האין סופיות מימד הפוטנציאל מימד הפוטנציאל האין סופי מימדים מציאויות מקבילות מציאות מציאות מקבילה עולם מקביל עולמות מקבילים עולמות מרובים פוטנציאל פוטנציאל אין סופי פוטנציאליות ריבוי עולמות רצון שכל שכל אנושי
תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית?
תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית?
... היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית? האם יש תכלית למעשה האלוהים , ומהי מטרת הבריאה? אליעד כהן פותח את ההסבר בכך שהוא מציג תפיסה רווחת בקרב אנשים בכלל ואנשים דתיים בפרט, שלפיה ישות חכמה, כמו אלוהים, חייבת לפעול תמיד מתוך תכלית מוגדרת וברורה. לטענתו, התפיסה הזאת היא למעשה שקר, אחד מהשקרים הרבים המופצים על ידי דתות שונות, והיא נובעת מחוסר הבנה בסיסי של המציאות ושל טבעו של אלוהים. ההסבר מתחיל מכך שהדת מנסה לטעון שהאלוהים חייב להיות חכם, וככזה הוא חייב לבצע את מעשיו מתוך תכלית. הדתיים משתמשים בהנחה הזו כדי להוביל אנשים לאמונה שיש לאלוהים הוראות יצרן, הנחיות כיצד לחיות, אותן חייב האדם למלא כדי לקיים את רצון האל. אבל אליעד מפריך את הטענה הזאת באמצעות ... עצמה. כלומר, לא כל פעולה שנעשית מחוכמה חייבת להיות מכוונת להשגת תכלית כלשהי. יתרה מזאת, אליעד מבהיר שישנה אפשרות נוספת, שאלוהים הוא כה חכם, ברמה כזו גבוהה, שדווקא בזכות החוכמה העצומה שלו, הוא יכול להרשות לעצמו לפעול ללא תכלית כלל. כלומר, ... כך חכם יכול להיות חופשי מהצורך בתכלית מוגדרת למעשיו. האם תכלית האל מחייבת הוראות יצרן לאדם? אליעד תוקף את הרעיון שהתכלית של אלוהים מחייבת בהכרח קיומן של הוראות יצרן לאדם, ומסביר שהדתיים קופצים מהר מדי למסקנה שיש לאדם משמעות מיוחדת או חובה כלשהי למלא את רצונו של אלוהים. הרי ייתכן שהתכלית של אלוהים היא בכלל אחרת לחלוטין: אולי הוא יצר את המציאות רק בשביל לראות את כל האפשרויות שהוא מסוגל ליצור, ושהאדם הוא בסך הכל אחד מתוך אינספור הדברים שאלוהים רצה לחוות או לראות. אליעד נותן דוגמה נוספת של מצב שבו אלוהים יצר תודעות או אלוהויות אחרות, שמתחרות ביניהן מי יכולה ליצור עולם יותר מוזר או יותר משוגע. הרעיון הזה מוצג כדוגמה לכך שאין הכרח שאלוהים מתייחס לאדם בכלל, כפי שהוא לא מתייחס לתכלית של חרקים או גוקים. האם התכלית של אלוהים יכולה להיות מושגת באופן מיידי? אליעד מסביר שגם אם נניח שאלוהים פועל מתוך תכלית, עדיין זה לא מחייב שמדובר בתכלית רחוקה שיש להשיג בעתיד הרחוק. הוא מדגים שייתכן מאוד שהתכלית של אלוהים היא בכלל למלא את רצונו באופן מיידי, כלומר, - אלוהים פשוט רוצה לעשות מה שהוא עושה באותו רגע, וזוהי התכלית שלו. ולכן, כל רעיון שיש לאדם תפקיד מיוחד לעזור לאלוהים להשיג את מטרתו בעתיד הוא אבסורדי לחלוטין. בנוסף, אליעד טוען שאם אלוהים הוא אכן חכם עד אינסוף, הוא אמור להיות מסוגל להשיג את מטרותיו ללא כל צורך במערכת מסובכת כמו הדת, מצוות או הוראות ספציפיות לאנשים. הוא מגדיר את הרעיון של התורה והדתות השונות כקונספט משוגע וחולני, כי אלוהים בעל חוכמה אינסופית אמור להיות מסוגל להשיג את תכליתו ללא כל סיבוך או עזרה חיצונית מאנשים. האם ייתכן שלא קיימת תכלית לאלוהים בכלל? נקודה חשובה שאליעד מדגיש היא שהרעיון של תכלית מעיד בהכרח על קיומו של חיסרון. הרי אם לאלוהים יש תכלית, פירוש הדבר שיש לו צורך להשיג משהו שעדיין אינו קיים. אך אלוהים, לפי ההגדרה, הוא מושלם ואין בו חיסרון, ולכן בלתי אפשרי שיהיה לו רצון להשיג משהו שחסר לו. ואם אין חיסרון - הרי ... אפשר למצוא תכלית ראשונית לכל המציאות? אליעד מצביע על בעיה נוספת, כאשר הוא שואל: מהי התכלית של התכלית? גם אם ננסה להניח שלאלוהים אכן קיימת תכלית מסוימת, תמיד אפשר יהיה לשאול מהי המטרה של אותה תכלית. הסיבה שבגללה הוא רצה להשיג את המטרה ... להתקיים תכלית, כי תכלית היא מושג יחסי שדורש מציאות של זמן, חיסרון וסיבתיות. לכן, התפיסה הדתית בדבר תכלית העולם או תכלית האלוהים היא מוטעית מיסודה. האם השקר הדתי נמצא אצל כולם? לבסוף, אליעד מדגיש שהשקר הזה של קיום התכלית קיים למעשה אצל כל ... האמת: האם באמת יש תכלית? ואם כן, אז מהי התכלית של התכלית, ומדוע הדברים הם כפי שהם? האם יש תכלית לחיים? מהי מטרת הבריאה? האם אלוהים פועל ללא תכלית? האם יש משמעות לחיים? מהי התכלית של רצון האל? ...
הסוד של ההנאה האין סופית - מהו הסוד שאותו *שום* שיטה רוחנית *לא* גילתה?
... של ההנאה האין סופית - מהו הסוד שאותו שום שיטה רוחנית לא גילתה? מי שיתבונן היטב על כל השיטות הרוחניות שיש בעולם ללא שום יוצא מן הכלל, יראה משהו מאוד מעניין, והוא שאין אפילו לא שיטה רוחנית אחת בכל העולם כולו, שמסוגלת להציע לאדם דרך כלשהי כדי להשיג הנאה אין סופית שמתחדשת וגדלה כל הזמן, כאן בעולם הזה כאשר האדם עדיין יכול לבדוק את נכונות הדרך שבה הוא הלך. ומי שיתבונן היטב יראה, כי את כל הדרכים הרוחניות שיש בעולם ניתן לחלק למספר קטגוריות שונות. כי יש שיטות רוחניות שמבטיחות לאדם הנאה רוחנית אין סופית, הנאה שכל הזמן מתחדשת וגדלה עד אין סוף, אבל שום שיטה לא מראה לאדם איך הוא יכול להשיג את ההנאה הזאת כאן בעולם הזה בזמן אמת. ובנוסף על כך, גם אלו שמבטיחים לאדם אושר אין סופי והנאה אין סופית , גם הם עצמם מודים שהם עצמם עוד לא השיגו באופן אישי את ההנאה הזאת. אלא הם מודים שהם רק מאמינים שיש הנאה גדולה כזו, אך הם עצמם מודים שהם לא ראו אותה מעולם. ... הזאת עובדת או לא, משום שאף אחד לא יכול להעיד שהוא הגיע לסוף ולקצה של הדרך הרוחנית הזו, ושהוא אכן מסוגל להתחייב עבור כל אחד ואחד, שגם הוא יגיע להנאה האין סופית הזו. ומי שהוא פיקח, הוא רוצה לדעת מראש מה התשלום שהוא יקבל על העבודה שהוא עושה. כי רק הכסיל והמשוגע עושה את מעשיו בלי לחשוב על התוצאה שלהם. ומי שעמל כל ... שהולכים כעיוורים בחושך, בלי להבין מה בדיוק המטרה והתכלית שאליה הוא רוצה להגיע בסוף הדרך. וזה בעצם היה סוג השיטות הרוחניות הראשון, שמציע לאדם הנאה רוחנית אין סופית, של התחדשות מתמדת כל הזמן, ושל טוב אין סופי וכולי, אך כל אלו שמציעים את הדרך הזו, הם כאלו שהם עצמם עוד לא הצליחו להשיג את הדבר שאותו הם מציעים לאלו שהולכים אחריהם. ויש גם סוג של שיטות רוחניות אחרות, ... האלו שמציעות לאדם תשלום במזומן, אותם ניתן לחלק לשני סוגים. והסוג הראשון הוא מציע לאדם להגיע למצב שבו האדם לא יסבול כלל (עע בודהיזם). וזה מה שנקרא אצלם הארה רוחנית, שבה האדם חווה סוג של נירוואנה ושל שחרור מכל הרצונות החומריים שלו וכיוב. ויש גם את הסוג ההפוך, שגם הוא מציע לאדם תשלום במזומן בעולם הזה, והתשלום ... המיצוי, שבה הוא יתחיל להרגיש ריקנות ודיכאון. ובכל מקרה, ברור לכל אחד, שתפישת החיים הזאת של המרדף אחרי ההנאות, ברור לגמרי שהיא לא יכולה להציע לאדם הנאה אין סופית, שמתחדשת כל הזמן וכולי. ויש גם את השיטות הרוחניות שמציעות לאדם את האושר כבר כאן בעולם הזה. והאושר שלהן מוגדר שחוסר סבל, וכרוגע ושלווה אין סופית, וכשקט נפשי, וכהארה רוחנית, וכמקום שיש בו רק רוגע ושלוות נפש. והן מציעות לאדם להשיג את כל הדברים האלו כבר כאן בעולם הזה. אבל, גם השיטות האלו לא מציעות לאדם הנאה אמיתית ... לא יכולה ולא מציעה לאדם הנאה אמיתית מהחיים כבר כאן בעולם הזה. והסיבה לכך ששום שיטה בעולם לא מציעה לאדם הנאה מהחיים בעולם הזה, היא בראש ובראשונה משום שכל מנהיגי השיטות הרוחניות שבעולם, וכל המורים הרוחניים שבעולם, הם עצמם לא ידעו ולא יודעים איך ליהנות מהחיים. (למעט בודדים שידעו איך ליהנות, אך הדבר הזה הוא נסתר ... רגע ורגע הוא חווה התגלות חדשה של סיבת כל הסיבות. ועל ידי זה הוא חווה הנאה חדשה בכל רגע מחדש. כי יש במציאות שלנו דבר ניסתר. כי סיבת כל הסיבות היא מעל השכל האנושי. כי בשכל האנושי אי אפשר להבין את סיבת כל הסיבות. כי כל סיבה שנגדיר שהיא הסיבה הראשונה, תמיד נוכל לשאול מה הסיבה שלה עצמה. וכפי שכבר ביארתי את כל זה בהרחבה. אבל מי שהוא חכם אמיתי והצליח לפרוץ את המחסום השכלי שלו והצליח לגלות את הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות, אז על ידי זה הוא מגיע להנאה אין סופית. כי כמו שילד קטן מתלהב מצעצועים חדשים שמביאים לו, וכמו שאדם מתלהב ממופע קסמים, וכמו שהאדם מתרגש מכל מיני דברים יפים, כך החכם האמיתי מרגיש לגבי כל ההתגלויות ... הראשונה שהוא רואה בכל דבר. כי מי שיודע מהי הסיבה הראשונה, הוא ממילא גם רואה את ההתגלות שלה בדרך קסם בכל דבר ודבר. כי מהותה של הסיבה הראשונה, היא נסתרת מהשכל של האדם. וההתגלות שלה בכל דבר, היא קסם אמיתי שאין שום קסם בעולם יותר גדול ממנו. וכל אדם בכל מקום ובכל זמן, יכול להגיע להנאה אין סופית שמתחדשת כל הזמן. כי רק לא לסבול, זה לא ממש מעניין. וליהנות מהשטויות של העולם, גם זה לא ממש מעניין. ולחכות ליהנות מאיזה דבר לא ברור באיזה זמן לא ברור, גם זה לא ממש מעניין. אבל יש דרך סלולה לכל אחד ואחד בעולם, להגיע כבר כאן בחיים שלו, להנאה אמיתית ואין סופית. והדרך היא פשוטה, והיא על ידי זה שהאדם חוקר ומחפש את הסיבה של כל דבר שקורה סביבו ושקורה בתוכו. כגון, על האדם לנסות למצוא ולהבין את הסיבה שבגללה הוא רוצה ...
הסוד של האין סוף - מדוע *אין* אפשרות ליהנות מהאין סוף? איך *כן* ליהנות מהאין סוף?
... של האין סוף - מדוע אין אפשרות ליהנות מהאין סוף? איך כן ליהנות מהאין סוף? וכאן נבאר מעט את העניין של הפוטנציאל האין סופי של המציאות, וגם את מגבלת האדם להשיג את הפוטנציאל הזה, וגם על הדרך להשיג את הפוטנציאל האין סופי הזה. והעניין הוא, כי כל דבר שקיים ... שגדול יותר ממנו. וכל דבר ודבר שקיים, תמיד יש דבר אחר גדול יותר ממנו עד אין סוף. דהיינו, אין סוף וגבול לשום דבר בעולם. והנה, הדבר הזה אמור לשמח את האדם. משום שאם לדוגמה הפוטנציאל האנושי היה סופי, הרי שזה היה אומר שכאשר האדם מגיע למילוי הפוטנציאל האישי שלו, אז האדם מתחיל להשתעמם מהחיים. וכל ... ייעצר ולא יוכל להתקדם. וכאשר אנחנו מבינים שהאפשרות של האדם להתקדם היא עד אין סוף, הרי שזה אמור לשמח את האדם, כי תמיד אפשר ... וההנאה, שאותם האדם רוצה יותר מכל, הרי שגם כאן ההבנה שהשמחה וההנאה הן אין סופיות, היא אמורה לשמח את האדם. כי האדם מבין שהוא ... יוכל להשיג ולהגיע לשמחה בעוצמה עוד יותר גדולה ולהנאה עוד יותר גדולה עד אין סוף ללא נקודת עצירה. אלא, שיש כאן סוד. והסוד הוא שלמרות שהעולם שלנו וכל מה שיש בו הוא אין סופי, הרי שהאדם ויכולת התפישה שלו ויכולת ההכלה שלו היא לא אין סופית. כי גם אם נאמר שאכן יש הנאה ושמחה אין סופית, וגם אם נאמר שהפוטנציאל של המציאות הוא אין סופי, הרי שעל האדם להבין שזה עדיין לא אומר שהוא עצמו באופן אישי יכול ליהנות מהאין סוף של המציאות. משום שיכולת התפישה של האדם היא סופית ולא אין סופית. כי האדם מוגבל ביכולת שלו. ולכל אדם יש גבול שממנו והלאה הוא לא מסוגל להכיל ולא מסוגל לתפוש, לא מבחינה רגשית ולא מבחינה שכלית. וכאשר האדם מגיע לגבול ולנקודה הזאת של עצמו, הרי שהוא נעצר. ולמרות שהפוטנציאל של המציאות יכול להיות שהוא אין סופי, הרי שהפוטנציאל של האדם הוא סופי. וזה אומר שהאדם בהחלט כן מוגבל להתקדם בחיים שלו. והאדם לא יכול להתקדם אל האין סוף. כי כן יש סוף וגבול ליכולת התפישה וההתקדמות של האדם כישות בתוך התמונה המלאה. כי התמונה המלאה היא אין סופית. אך כל חלק ממנה הוא לחלוטין סופי ולא אין סופי. והדבר הזה אומר, שיש נקודת עצירה שממנה האדם ... לדוגמה רמת עומק של הבנת המציאות, שהאדם לא מסוגל להתקדם אל מעבר אליה. כי השכל של האדם לא מסוגל לתפוש יותר ממנה. ...
סיבה ותוצאה. מי יצר את הרצף האין סופי הזה? האם אלוהים?
... ותוצאה. מי יצר את הרצף האין סופי הזה? האם אלוהים? טיעון: אין אפשרות שלכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה ללא נקודת התחלה. מדוע? נניח שלכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה. קיימות רק 2 אפשרויות: 1 - הסיבה תוצאה הן בצורת קו ישר ואין סופי ללא התחלה וללא סוף. 2 - הסיבה תוצאה הן בצורת עיגול שנעים בו בצורה אין סופית ובכל פעם אנחנו חוזרים על עצמנו. ונשאל: מי יצר את הרצף הישר עגול של הסיבה תוצאה? דהיינו, מי מכריח את הרצף של הסיבה תוצאה הזה להתקיים? ונשיב: אלוהים, שהוא חיצוני לעיגול קו ישר של הסיבה תוצאה. סוף טיעון. הפרכה: הפעם לא נפריך את ההוכחה, כי כבר עשינו זאת בצורות שונות במאמרים השונים שכאן, אך הפעם רק נראה כיצד הוספתו של אלוהים למשחק לא פתרה שום שאלה בשום צורה. ונסביר: נניח באמת שקיים רצף אין סופי בצורה כלשהי של סיבה תוצאה, ונניח באמת שאלוהים אחראי לרצף הזה. מה בעצם עשינו כאן? לקחנו תהליך אין סופי של סיבה תוצאה, הפכנו אותו לאירוע בודד נקודה אחת, ונתנו סיבה חיצונית לתהליך כולו שהיא אלוהים. אך בכך כמובן שלא עשינו שום דבר, כי בעצם יצרנו תהליך אחר של סיבה ותוצאה, דהיינו, אלוהים שהוא סיבתו של התהליך האין סופי! זא גם עכשיו כאשר הוספנו את אלוהים, עדיין אנחנו בתוך תהליך של סיבה ותוצאה, וגם על אלוהים נוכל לשאול: מהי הסיבה של אלוהים. וגם כאן נכנס לרצף אין סופי בצורת קו ישר או מעגל של הסיבות של אלוהים לבריאת העולם. ואז אולי ניצור אלוהים חדש ועיגולים נוספים וקוים ישרים נוספים... בקיצור, אלוהים לא פתר שום דבר. אז איך נסביר את הסיבה שיוצרת את הרצף האין סופי של הסיבה תוצאה? נשיב: בדיוק באותה הצורה שנסביר (או שלא) את הסיבה שבגללה אלוהים רצה לברוא את העולם... דרך אגב: הדבר דומה לחלוטין לרעיון שכבר הוסבר בהרחבה, כי לומר שאלוהים ברא את מימד הזמן, פירושו להכניס את מימד הזמן לתוך מימד זמן אחר וזה כמובן חסר משמעות. הדבר היחיד שאפשר לומר על אלוהים, הוא שהוא איננו, וגם זה יותר מידי (כי גם זו הגדרה שאינה אין סופית = גם אין סוף הוא מוגבל בכך שהוא אינו סופי. ראה כאן) ...
אין דבר העומד בפני הרצון - השגת האין סוף
... דבר העומד בפני הרצון - השגת האין סוף ובו יתבאר העניין, שאין דבר שעומד בפני הרצון, ועניין השגת האין סוף, על ידי רצון אין סוף. ואין דבר העומד בפני הרצון, בתנאי שהוא רצון של אמת. ואמת היא אמת, ואין בה שום שקר כלל. וכל זמן שהרצון הוא לא רק של אמת, הרי שהוא ... הוא כאשר הרצון הוא אחד. דהיינו, שיש לאדם רצון אין סופי אחד, כלפי דבר אחד ויחיד. כי כל זמן שהאדם רוצה, יותר מאשר דבר אחד, הרי שהרצון של האדם, הוא לא אמיתי. כי הנפרדות, היא לבוש של ... כולל כל דבר שהוא. כי לא יראני האדם וחי (השגת האין סוף, תוך כדי קיום התודעה הסופית), הוא רק אצל מי שרוצה לצאת ידי חובה, שאז נחשב לו כאילו עשאה ושיצא ידי חובה. אבל מי שרוצה את המצווה עצמה, שרוצה את השגת האין סוף עצמה, אז אצלו יש חשק חושק ונחשק. כי כל דבר בעולם מתחלק לשלושה חלקים. והם הרוצה (= חושק), הרצוי (= נחשק) שהוא הדבר שאותו ... שאין שלמות גדולה ממנה, והחשיבות שלה היא אין סופית ואין דבר חשוב מלבדה. ומי שרוצה להשיג את השלמות הזאת, עליו לחשוק בה בשלמות. והחשק צריך להיות כפי גודל הנחשק. ומאחר שהנחשק הוא בגודל אין סופי, כי הוא השלמות עצמה, לכן גם החשק, צריך להיות אין סופי, שזהו רצון של אמת. וכל זמן שיש לאדם עוד רצון, מלבד הרצון להשגת השלמות, הרי שזהו לא רצון של שלמות באמת. כי יש המון אמת, ויש את ... ובאמת האמיתית, אין שום שקר כלל, ושם האמת היא אין סופית, ללא שום שקר כלל. וגם השלמות של האחדות, גם היא שלמות של אמת. כי אין שם שום חיסרון כלל באמת. וכדי להשיג את הנחשק הזה שהוא שלמות ... שום דבר אחר שקודם לו. והאדם לא יכול להשיג את האין סוף, מעצם מהותו כישות נפרדת מהאין סוף. כי הסוף, לא יכול להכיל בתוכו את האין סוף. וזאת החוקיות של העולם שלנו, שבה יש הפרדה בין הסוף לבין האין סוף. וזאת מהות השכל, שבה יש הפרדה בין היש לבין האין, ובין דבר להיפוכו. והאין האמיתי, הוא האין סוף, וכל דבר שהוא יש, יש לו סוף של זמן ומקום. ומצד השכל והמהות הנפרדת של האדם, האדם לעולם לא יוכל להשיג את השלמות, כי מצד מהותו הוא חסר את השלמות, מאחר שהאדם הוא לא הישות האין סופית שמכילה בתוכה את הכל. אלא, שאין דבר העומד בפני הרצון. ויש לאדם זכות ווטו ויכולת להתגבר על חוקי המציאות ועל הרצון הנוכחי של אלוהים. כי כל מה שישנו, הכל בזכות הרצון האמיתי של אלוהים. כי אצל אלוהים, הרצון הוא רצון של אמת. מאחר שלא קודמת לו סיבה כלשהי, כי אלוהים הוא המסובב הראשון וכולי. וכל המציאות כולה, מקבלת את החיות שלה, מרצון של אמת. כי כמו שנדמה לאדם שהדבר אינו אפשרי, שהוא יחווה את השלמות שהיא נגד מהותו, כך גם הדבר לא אפשרי שאלוהים יברא את העולם ושמהאחדות תהיה נפרדות. כי כמו שהסוף לא יכול להיות אין סוף, כך גם עפ השכל, האין סוף לא יכול לצמצם את עצמו. והנה, למרות שעפ השכל האין סוף לא יכול לצמצם את עצמו לסוף, והאחדות לא יכולה להוות נפרדות, הנה אעפכ המציאות היא שיש צמצום וכולי. וכיצד הדבר אפשרי? ואיך המציאות משתנה נגד חוקי השכל? אלא שיש רצון של אמת, שהוא חזק יותר מכל דבר אחר. והרצון של אמת שיש ל
התחדשות רגשית, התחדשות שכלית, חוויה, שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי
התחדשות רגשית, התחדשות שכלית, חוויה, שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי
... רגשית, התחדשות שכלית, חוויה, שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי מהי הסיבה שהוספת ידע לא מובילה לחוויית טרנספורמציה? הוספה של ידע בפני עצמה לא מביאה ... שלו לחוות שינוי עמוק. מה הקשר בין הבנה לבין החוויה הרגשית? אליעד מבהיר שקיים קשר ישיר בין ההבנה השכלית לבין החוויה הרגשית של האדם. אם אדם מבין יותר ב - 2%, החוויה שלו משתנה בהתאם ב - 2%. מכאן, שכדי לחוות שינוי מהפכני בחוויה הרגשית, חייב להתרחש שינוי מהפכני בהבנה השכלית. כלומר, לא ניתן לשנות חוויה רגשית מבלי לשנות את ההבנה שמובילה אליה. לדוגמה, אדם הרואה ... הקיר יפסיק להיות משעמם ויחווה התחדשות רגשית ואינטלקטואלית כלפיו. כיצד ניתן להגיע לחוויית התחדשות אין סופית? כדי להגיע להתחדשות אין סופית, אליעד מציע להעמיק באופן קיצוני בהבנת דברים, עד כדי הגעה לשורש ההבנה. הוא נותן דוגמה באמצעות ... זוהי בדיוק הנקודה שבה מתאפשרת ההתחדשות. ההתחדשות נובעת מכך שהאדם מתקרב לגבול ההבנה, למקום שבו השכל אינו מסוגל לתפוס את המציאות. המקום הזה נקרא מעל השכל האנושי או מחוץ לשכל. כיוון שהשכל האנושי מוגבל ואינו יכול להבין הכל, תמיד נשאר מרחב בלתי ידוע שמאפשר לאדם להתחדש ללא סוף. ... לפי רבי נחמן ואליעד? אליעד מצטט את רבי נחמן (מתוך תורה כד בליקוטי מוהרן), שם מתואר תהליך שבו השכל נתקל במחסום בלתי עביר כאשר הוא מנסה לתפוס את האין סוף. ההיתקלות במחסום זה, וההתעקשות של השכל להבין בכל זאת, יוצרת מעין שקעים או כלים המאפשרים לאור אין סוף לחדור פנימה. זוהי בעצם חוויה פרדוקסלית שבה מצד אחד האדם אינו מסוגל לתפוס את האין סוף במלואו, אך מצד שני הוא מצליח לטעום משהו ממנו. לדוגמה, כמו ילד ברחם המנסה לצאת לעולם שמחוץ לרחם ואינו מסוגל, כך השכל מנסה להבין מה יש מעבר לו. עצם הניסיון להבין מעבר לגבולות ההיגיון, יוצר התחדשות מתמדת וחוויית פליאה אין סופית. איך לחוות שלמות והתחדשות בו - זמנית? אליעד מדבר על שני צרכים מנוגדים באדם: הצורך ביציבות ... לפי אליעד, הדרך היחידה לחוות בו - זמנית גם את השלם וגם את ההתחדשות היא להגיע למקום שהוא מעבר לשכל האנושי. המקום הזה נקרא האחדות או האחד, והוא בלתי נתפס במלואו על ידי ההיגיון. עצם העובדה שאי אפשר לתפוס אותו לגמרי בשכל יוצרת מצב של התחדשות אין סופית, מכיוון שתמיד נשארת תחושה של משהו חדש ובלתי מובן. לסיכום - מהו סוד החוויה המתחדשת ללא סוף? ... לחוויה אינסופית של התחדשות הוא לחקור את המציאות ואת התפיסות העצמיות לעומק, עד להגעה לקצה גבול ההבנה האנושית. שם מתגלה נקודה שבה השכל וההיגיון נעצרים, והאדם חווה את המציאות כמשהו חדש לגמרי, מעבר להבנה רגילה. דווקא חוסר ... הוא מה שיוצר את חוויית ההתחדשות המתמדת. זוהי הדרך שאליעד מציע להגיע אל חוויית השלמות ואל השגת האין סוף. איך להגיע להתחדשות רגשית? מה זה מעל השכל האנושי? איך חווים טרנספורמציה בחיים? מה הסוד להתחדשות שכלית? איך לצאת מתחושת שעמום? איך לחוות את
מה לא יכול להיות? אין אפשרות, יש אפשרות, חוקי הטבע, חוקי המציאות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה, הסתברות, הכל יכול להיות, ניסים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי
מה לא יכול להיות? אין אפשרות, יש אפשרות, חוקי הטבע, חוקי המציאות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה, הסתברות, הכל יכול להיות, ניסים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי
... הכל יכול להיות, ניסים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי מה לא יכול להיות? איך ... עוסק בשאלות פילוסופיות לגבי מהות המציאות, הפוטנציאל והאפשרויות הקיימות במציאות שלנו, תוך עיסוק בחוקי הפיזיקה, חוקי הטבע וההבנה האנושית את הסיבתיות והסיבה והתוצאה. אליעד פותח בשאלה מה ... יכול להיות. הוא מבהיר כי יש מציאות שבה קיימות אין סוף אפשרויות - הפוטנציאל במציאות הוא אינסופי, הכל יכול לקרות, והסיבה לכך היא ... אינסוף זמן ומקום, וכל נקודה בתוכה עשויה להכיל אפשרויות אינסופיות. בהמשך, אליעד מסביר את הרעיון הזה ... דוגמה על טמפרטורה: למרות שלא ייתכן שיתקיימו בו זמנית טמפרטורות קיצוניות, כמו חום וקרח באותו מקום ובזמן, יש אינסוף אפשרויות אחרות של טמפרטורות שעשויות להתקיים בכל נקודת זמן ... כחוקי הפיזיקה, הוא בעצם סדר מסויים שנמצא בתודעה האנושית שלנו, אך אין הכרח שהם חייבים להתמיד לנצח. הוא מדבר ... רק כאירועים בלתי מוסברים מבחינת המדע. הוא טוען שכל דבר יכול להתפרש כפלא אם אנחנו לא מבינים אותו עדיין, ... ופעולות מתוך מניעים של סיבתיות, יש תמיד מקום לפוטנציאל שינויים גדולים או הפתעות. מהם חוקי הטבע? האם חוקי הפיזיקה יכולים להשתנות? מהו פוטנציאל אינסופי? איך התפיסה שלנו משפיעה על מציאות? מהו פלא ...
מסע אל האין סוף, איך לחקור לעומק? איך להעמיק יותר? עומק המחשבות, עומק הרגשות, שורש המציאות, להבין את האין סוף, להיות אין סופי, אין הבדל בין יש לאין, להטיל ספק בספק, אחדות ההפכים
מסע אל האין סוף, איך לחקור לעומק? איך להעמיק יותר? עומק המחשבות, עומק הרגשות, שורש המציאות, להבין את האין סוף, להיות אין סופי, אין הבדל בין יש לאין, להטיל ספק בספק, אחדות ההפכים
... אל האין סוף, איך לחקור לעומק? איך להעמיק יותר? עומק המחשבות, עומק הרגשות, שורש המציאות, להבין את האין סוף , להיות אין סופי, אין הבדל בין יש לאין, להטיל ספק בספק, אחדות ההפכים איך אפשר לדעת אם משהו אפשרי או לא? כשאדם נתקל בשאלה האם משהו אפשרי ... שואל האם אפשרי להבין את האין סוף?, עליו לפרק את המשפט ולשאול מה זה בכלל להבין? מה המשמעות של אין סוף? ומהו אני או המוח שלי? אחרי שמגדירים במדויק כל אחד מהמרכיבים הללו, ניתן לבדוק אם ישנה סתירה ביניהם או ... או להגדיר משהו. לעומת זאת, אין סוף הוא בדיוק ההיפך מזה - משהו בלתי מוגדר, ללא גבול. לכן, כשמישהו שואל האם הוא יכול להבין את האין סוף , הוא בעצם שואל האם אפשר לחבר בין דבר לבין ההיפך המוחלט שלו. בהיגיון הרגיל, זה נשמע כמו סתירה בלתי אפשרית. האם השכל מוגבל ביכולתו להבין את האין סוף? אליעד ממשיך ומדגיש נקודה חשובה: השאלה האם השכל יכול להבין את האין סוף? היא לא סתם שאלה פילוסופית תיאורטית, אלא שאלה עמוקה על מהות ההיגיון והמציאות עצמה. הוא מסביר שבדרך כלל אנשים חושבים שהשכל מוגבל, ולכן לא מסוגל לתפוס את האין סוף. אבל הוא גם מצביע על נקודה חשובה: השכל אולי מוגבל מבחינה הגיונית, אך מי אמר שההיגיון עצמו הוא בהכרח נכון או מחויב? אולי חוקי ההיגיון אינם ... שואל האם הוא יכול להבין את האין סוף, מעיד שעמוק בתוכו הוא מאמין שזה אפשרי, לפחות ברמה מסוימת. אחרת הוא בכלל לא היה שואל. השאלה עצמה מעידה ... זאת אפשר להבין או לחוות את האין סוף. איך להגיע לחוויה של אין סוף? אליעד מסביר שכדי להגיע לחוויה של האין סוף, האדם צריך להתחיל להטיל ספק במנגנונים הבסיסיים ביותר של המחשבה וההבנה שלו. למשל, במקום רק להטיל ספק ... להבדיל בין כן ללא או בין יש לאין. הוא מדגים זאת באופן פשוט: כשאדם מתלבט אם הוא רוצה או לא רוצה משהו, עליו להטיל ספק בתחושה הבסיסית של ... באופן דומה, כדי להבין את האין סוף, צריך להגיע למצב שבו אין בכלל הבדל בין שתי אפשרויות מנוגדות. האם ספק מביא להבנה של האין סוף? אליעד מדגיש כי ספק בפני עצמו לא מספיק כדי להבין את האין סוף. ספק הוא עדיין מצב שבו האדם מתלבט בין שתי אפשרויות שונות - יש או אין, רוצה או לא רוצה. הספק עדיין מניח שיש שני דברים מנוגדים. אבל האין סוף הוא מעבר לספק. הוא מצב שבו אין שני דברים מנוגדים, אלא יש רק דבר אחד בלבד. כדי לחוות את האין סוף, יש להטיל ספק בעצם קיומן של שתי תחושות נפרדות. למשל, כשאדם אומר יש לי ואין לי, עליו לבדוק לעומק את התחושה עצמה - אולי יש ואין הן אותה תחושה בדיוק. כאשר נעלם ההבדל בין שתי התחושות הללו, האדם מתחיל להתקרב לחוויית
איך מרגיש אושר? איך מרגיש אדם מאושר? מהו האושר האמיתי? הספר להיות אלוהים, איך להיות מאושר באמת? אחדות המהות והצורה, הסוף של האין סוף, מהי תחושה של אושר? מהי תחושת אושר?
איך מרגיש אושר? איך מרגיש אדם מאושר? מהו האושר האמיתי? הספר להיות אלוהים, איך להיות מאושר באמת? אחדות המהות והצורה, הסוף של האין סוף, מהי תחושה של אושר? מהי תחושת אושר?
... מרגיש אושר? איך מרגיש אדם מאושר? מהו האושר האמיתי? הספר להיות אלוהים, איך להיות מאושר באמת? אחדות המהות והצורה, הסוף של האין סוף, מהי תחושה של אושר? מהי תחושת אושר? איך ... פרדוקסלי. עצם הרצון למצב ללא חסרונות יוצר חיסרון חדש. כל עוד האדם רוצה משהו, הוא בחוויה של חיסרון. אדם שרוצה שכל הרצונות שלו יתמלאו, חושב שבכך יגיע לשלמות. אך גם כשכל הרצונות ימולאו, הוא יגלה שיש בו עדיין חיסרון ... הרגיל של זה טוב או זה רע. זהו מצב שבו החוויה עצמה חופשית לחלוטין מהגדרות. לדוגמה, אדם יכול להרגיש גם טוב וגם רע בו זמנית, וגם להרגיש שאין הבדל מהותי בין השניים. כך הוא ... החיים? או מהו אושר?, הוא יוכל להגיע להבנה עמוקה וחווייתית של המציאות כפי שהיא באמת - מעבר לכל הגדרה אפשרית. מהו דבר והיפוכו ואיך זה קשור לאושר? המונח דבר והיפוכו הוא מרכזי בהסבר של אליעד כהן. מדובר על מצב שהוא מעבר להגדרה הרגילה, מצב שבו שני דברים מנוגדים קיימים בו זמנית ומאוחדים למצב של שלמות אחת. למשל, מצב שבו אדם מרגיש רק טוב ורק רע בו זמנית - דבר שנשמע בלתי אפשרי, אך הוא בדיוק המצב שאליו ... מהשלמות. במקום זאת, האדם צריך לחוות את המציאות בדרך חדשה לחלוטה, שאינה מוגבלת על ידי ההיגיון הרגיל. מהי מהות האין סוף והקשר שלה לאושר? אליעד כהן מתייחס למהות האינסופית, שאינה מוגבלת ואינה מוגדרת כלל. לדבריו, האושר האמיתי הוא בהבנת האחדות של כל הדברים - הסוף והאין סוף, הצורה והיעדר הצורה, החיסרון והשלמות - כל ... האושר האמיתי הוא להגיע למקום שבו האדם אינו מוגבל על ידי תפיסות מקובעות של שלמות או חסרונות, והוא חווה את הכל בו זמנית, כחלק מאותה מהות אינסופית. כיצד לחשוב כדי להגיע ... ורע? בתוך הרצון להגיע למקום של שלמות, אליעד כהן מדבר על מצב שבו טוב ורע לא קיימים באופן מוחלט. אדם יכול להרגיש בו זמנית גם טוב וגם רע, אך לא בהכרח להבין את ההבדל ...
מצליחנות ושאפתנות, האם כל אחד יכול להצליח בגדול? מה הפוטנציאל שלך? האם כולם יכולים להצליח? האם כולם יכולים להתעשר? למה לא כולם יכולים להצליח? פוטנציאל אין סופי, לא מממש את עצמי, מימוש עצמי, מוטיבציה לשאפתנות להצלחה
מצליחנות ושאפתנות, האם כל אחד יכול להצליח בגדול? מה הפוטנציאל שלך? האם כולם יכולים להצליח? האם כולם יכולים להתעשר? למה לא כולם יכולים להצליח? פוטנציאל אין סופי, לא מממש את עצמי, מימוש עצמי, מוטיבציה לשאפתנות להצלחה
... ושאפתנות, האם כל אחד יכול להצליח בגדול? מה הפוטנציאל שלך? האם כולם יכולים להצליח? האם כולם יכולים להתעשר? למה לא כולם יכולים להצליח? פוטנציאל אין סופי, לא מממש את עצמי, מימוש עצמי, מוטיבציה לשאפתנות להצלחה האם כל אחד יכול להצליח בגדול? ... את המוטיבציה הפנימית שלנו. לא מדובר בהצלחה רגילה, אלא בהצלחה שמאוד לא מוגבלת. הוא מציין שכל אדם יכול להיות מאושר פי מיליון ממה שהוא חושב שהוא יכול להיות. האם יש גבולות למה שאדם יכול להשיג? כחלק ... עמוק יותר: כל אדם יכול להשיג הרבה יותר ממה שהוא חושב שהוא יכול, אפילו להרגיש או להיות אלוהים בעצמו. זאת אומרת, אם אדם מאמין שהוא יכול להשיג משהו, הוא יכול להצליח בזה פי אלף אלפים ממה שהוא חושב שהוא ... הוא יכול למשל להחזיק כסף ביד על ידי פוקנציה פנימית של רצון. הוא מציין זאת כדוגמה לאפשרויות אינסופיות של הצלחה עצמית, והדגיש כי מה שנדרש לכך הוא התמקדות מלאה ורצון חזק מאוד. מדובר בכוח מחשבה עצום שיכול לשנות את המציאות שלנו. האם כולם יכולים להיות אלוהים? עבורו, כל אדם יכול להיות אלוהים מבחינה רעיונית, במובן של השגת שלמות. הוא מציין שהשכל שלנו לא תמיד מבין את הריבוי של אינסוף, ומסביר כי תאורטית, יש מקום לכך שכולם יהיו אלוהים, כלומר, כל אחד יכול להגיע לשלמות האישית המקסימלית שלו, גם אם הדבר לא מתממש מבחינה פיזית לכלל האנשים בו - ... הרצון שלו. יש לכל אדם את היכולת להצליח ולשפר את חייו בהרבה יותר ממה שהוא מבין. מהו הפוטנציאל האמיתי של כל אחד? איך להשיג הצלחה גדולה יותר בחיים? האם יש גבולות למה שאדם יכול להשיג? מה הכוונה להיות אלוהים מבחינה אישית? מהו כוח המחשבה להשגת מטרות? האם אפשר לשנות את המציאות בעזרת רצון? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על 3 המימדים של המציאות, יקומים מקבילים, לפני הפוטנציאל, לפני הרצון של אלוהים, לפני השכל האנושי, מימד הפוטנציאל האין סופי, מימד האפשרויות האין סופיות, אין הבדל בין יש לאין, דבר והיפוכו בו זמנית, יקומים מקבילים בו זמנית, הארה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מבדיל בין יש לאין, האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מבדיל בין יש לאין, איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקריירה, אימון אישי למתבגרים, מורה רוחני בנושאי מבדיל בין יש לאין - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 21:39:03 - wesi1