🖨אמת או שקר - למה לא לשקר? + התחייבות ל 100 אחוז הצלחה בשלמות מוחלטת!והעניין הוא, כי לפעמים שואל האדם את עצמו, למה לא לשקר ולמה לא לעגל קצת פינות וכיו"ב. ואין האדם משקר את עצמו בלי לדעת שהוא משקר את עצמו, אא"כ רע לו (מלבד השקר הראשון שהוא של טיפשות). כי למה שהאדם ירצה לשקר?! אין זה אלא רק משום שהמציאות לא מתאימה לאדם, והאדם רוצה לשקר, כדי שהמציאות תהיה טובה יותר עבורו. כך שכל שקר, פירושו שהאדם רע לו, והוא משקר, כדי להרגיש טוב.
והאדם הוא כ"כ טועה, עד שהוא משקר את עצמו בשקר עוד יותר גדול, בכך שהוא אומר לעצמו, שהוא לא משקר, אלא שהוא דובר אמת. כי האדם בתוכו, רוצה להרגיש טוב באמת. וכאשר האדם משקר כדי שהמציאות תהיה טובה יותר בעיניו, הלב של האדם מרגיש את השקר. ואז האדם משקר עוד יותר, כדי לשכנע את עצמו שזו האמת, כדי שהלב של האדם ירגיש טוב באמת.
אבל השקר... אין תרופה למכתו. כי לעולם הוא לא יהיה כמו האמת באמת. וכמה שהאדם משקר את עצמו, שהוא לא משקר, הרי שהלב מרגיש את האמת, והלב מבדיל בין הדבר האמיתי, לבין הזיוף שמנסה להיראות כאמיתי. ולכן האדם סובל תמיד. משום, שהלב של האדם, יודע שהוא משקר. כך שכל שקר נובע מכך שרע לאדם, ושרק בגלל זה הוא מנסה לשנות את המציאות.
ולמה כדאי לאדם לא לשקר? משום שאין שום רע בעולם כלל, אלא הכל טוב אמיתי באמת, בשלמות שאין שלמות אחריה. וכל הרע שיש בעולם, כולו נובע, רק משום שהאדם משקר את עצמו. וגם זה עצמו טוב, שהאדם משקר את עצמו ושהוא יוצר לעצמו רע, אלא, שהאדם לא מרגיש את זה. ואין האדם סובל, אא"כ הוא משקר את עצמו.
וכן, יש כאן התחייבות מוחלטת של 100% ללא שום הגבלות והגדרות ואותיות קטנות, וההתחייבות היא, שמי שלא ישקר את עצמו בכלל, התודעה שלו תחווה את המציאות הקיימת שלו וגם כל מציאות אחרת אפשרית, כמציאות מושלמת, בשלמות שאין שלמות אחריה, שאין בה שום רע כלל, אלא שהיא כולה טובה בטוב אמיתי שאינו תלוי בסיבות כלשהן.
והאדם, מוזמן לבדוק את העניין הזה. כי השכל של האדם, בכל פעם מחדש, הוא מטעה את האדם מחדש, לחשוב שאם הוא ישיג דבר כלשהו, יהיה לו טוב יותר. והאדם בתוך תוכו, יודע מראש שלא יהיה לו טוב יותר. ואעפ"כ בגלל הטעות של האדם, הוא ממשיך להתאמץ, עבור דבר שלא מביא לו כל תועלת, מלבד בזבוז המשאבים הנפשיים שלו.
וכאן אני מציע הצעה של אמת, שכל אדם בכל מקום ובכל זמן יכול לבדוק אותה. כי ההתחייבות היא שהאדם ירגיש טוב בשלמות מוחלטת, כבר כאן בעולם הזה ממש בגוף הגשמי שלו, בלי שהוא צריך לשנות שום דבר בצורת חייו, ברצונותיו, במחשבותיו וכיו"ב.
ורק דבר אחד צריך לעשות האדם כדי להשיג את הטוב הזה. והוא, שהאדם יבין את עצמו, פעם אחת, לרגע אחד, באמת. כי האדם חי חיים שלמים, ואין לו מושג אמיתי מיהו ומהו ומהיכן הוא בא ולהיכן הוא הולך. והאדם כל היום אומר אני רוצה, אני חושב, אני מרגיש וכיו"ב, ואין לאדם מושג מיהו אותו "אני" שאותו הוא עובד כ"כ הרבה. כי האדם מתאמץ כ"כ הרבה למלא את רצונו העצמי, ואין לו מושג מיהו בכלל.
ומי שיגיע לידיעה של אמת, דהיינו, שהאדם ידע פעם אחת לרגע אחד את האמת על עצמו, מובטח לו ב100% שהוא יחווה את השלמות המוחלטת של אלוהים...
לתת מאה אחוז יותר ממאה אחוז, מוטיבציה התמדה לאורך זמן, נותן מאה אחוז ולא רואה תוצאות, להגיע למאה אחוז באמת, משקיע ולא רואה תוצאות, תמיד אפשר יותר, כמים לים מכסים, לתת את הכל, מקיף מעל מקיף, סוגים של מאה אחוזלתת מאה אחוז יותר ממאה אחוז, מוטיבציה התמדה לאורך זמן, נותן מאה אחוז ולא רואה תוצאות, להגיע למאה אחוז באמת, משקיע ולא רואה תוצאות, תמיד אפשר יותר, כמים לים מכסים, לתת את הכל, מקיף מעל מקיף, סוגים של מאה אחוזלתת מאה אחוז יותר ממאה אחוז, מוטיבציה התמדה לאורך זמן, נותן מאה אחוז ולא רואה תוצאות, להגיע למאה אחוז באמת, משקיע ולא רואה תוצאות, תמיד אפשר יותר, כמים לים מכסים, לתת את הכל, מקיף מעל מקיף, סוגים של מאה אחוז איך לתת מאה אחוז באמת ומהו ההבדל בין 100% ל - 99%? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מסביר הוא כיצד לתת מאה אחוז אמיתי בכל פעולה ומה המשמעות של לתת את כל מה שיש ביכולתך באופן מוחלט. אליעד כהן מתחיל בהסבר שההבדל בין לתת מאה אחוז לבין לתת 99 אחוז הוא הבדל מהותי ולא כמותי בלבד. כלומר, ההבדל בין 100% ל - 99% הוא שונה מהותית מאשר ההבדל בין 99% ל - 1%. זו לא רק שאלה של מספרים, אלא של רמת התמסרות ואיכות הפעולה. כשאדם נותן מאה אחוז, הוא נכנס למימד אחר של עשייה, מימד שמביא לתוצאות אחרות לגמרי. לדוגמה, אם אדם רוצה לרדת במשקל, הוא שואל מה עליו לעשות, ואז הוא מחליט להתאמן עד גבול היכולת שלו, אפילו עד להתעלפות. אליעד מדגים שהאדם באמת נתן מאה אחוז - הוא התאמץ עד כדי עילפון והיה מוכן לעשות הכל, אפילו למות למען המטרה. אך כאן מגיעה הנקודה שאליעד מדגיש: גם לאחר שאותו אדם נתן את כל כולו, עדיין יש עוד מאה אחוז שהוא לא הגיע אליו. לכאורה זה נשמע בלתי אפשרי, כי האדם כבר הגיע למצב קיצוני. אך האמת היא שיש רמות עומק נוספות. כיצד אפשר לתת מאה אחוז נוסף, כשאתה בטוח שכבר נתת הכל? אליעד מסביר זאת בעזרת דימוי של צלילה בים: דמיין שאתה צולל למקום הכי ... שלך, תמיד ייתכן שיש עומקים אחרים, מקומות אחרים שבהם תוכל לצלול עמוק עוד יותר. במילים אחרות, תמיד יש עוד מאה אחוז מעבר למאה אחוז הנוכחי שלך. אתה חייב להיות מודע לכך שבכל פעם שאתה בטוח שהגעת לסוף, עדיין קיימת אפשרות להתקדם הלאה. מה ההבדל בין מאה אחוז יחסי למאה אחוז מוחלט? אליעד מסביר שיש שני סוגים של מאה אחוז - מאה אחוז יחסי ומאה אחוז מוחלט. מאה אחוז יחסי הוא המקסימום שאתה יכול לתת לפי מה שאתה מבין כרגע. זו הנקודה שאתה חושב שהגעת לגבול שלך, שאתה לא מסוגל להתקדם מעבר לה. אבל המאה אחוז היחסי הזה הוא לא בהכרח מאה אחוז מוחלט. מאה אחוז מוחלט זה הגבול האמיתי והעמוק ביותר שאליו באמת אפשר להגיע, ללא שום אפשרות להמשיך הלאה. לכן, המפתח להגיע למאה אחוז המוחלט הוא קודם כל לתת את המאה אחוז היחסי, ואז להמשיך לחפש, לבדוק, לשאול, לחקור האם אפשר להגיע למקום עמוק יותר או למקסימום גבוה יותר. איך לשמור על מוטיבציה והתמדה גם כשלא רואים תוצאות? הרבה אנשים מרגישים שהם נתנו מאה אחוז והם מתוסכלים מכך שהם לא רואים תוצאות. הם מרגישים שנתנו את כל מה שיש להם, ולא ברור להם למה הם לא מתקדמים. אליעד מסביר שהסיבה היא שאף על פי שהם מרגישים שנתנו את הכל, הם נתנו רק את המאה אחוז היחסי שלהם. הם עדיין לא הגיעו למאה אחוז המוחלט. המשמעות של לתת מאה אחוז אמיתי היא לחפש תמיד דרכים חדשות, דרכים עמוקות יותר, ולהתמיד במאמץ לאורך זמן. לדוגמה, אדם שאומר שהוא עושה דיאטה במאה אחוז על ידי כך שהוא לא אוכל יום שלם - אמנם זה קשה מאוד, אבל יכול להיות שהמאה אחוז האמיתי שלו הוא לא יום אחד בלי אוכל אלא יומיים או שלושה, או אולי לא לצום אלא להתמיד בתזונה מאוזנת ומדויקת לאורך זמן. לפעמים המאמץ הקיצוני והחד - פעמי הוא לא בהכרח המאה אחוז האמיתי. לפעמים ההתמדה השיטתית לאורך זמן, אפילו במאמץ מתון יותר לכאורה, תהיה המאה אחוז האמיתית, שתביא לתוצאות טובות ויציבות לאורך זמן. מדוע תמיד אפשר לתת יותר? הסיבה שתמיד אפשר לתת יותר, לפי אליעד, ... באמת אפשר לתת את הכל, אבל העניין הוא שזה אף פעם לא נגמר. זה לא סותר את העובדה שנתת מאה אחוז - באמת נתת, באמת התאמצת - אבל תמיד קיים עוד מאה אחוז. ככל שתבין זאת, כך תוכל להתמיד לאורך זמן, לא להתייאש כשאתה לא רואה תוצאות, ותוכל להמשיך ולהתקדם באופן בלתי מוגבל. איך לתת מאה אחוז באמת? ההבדל בין 100% ל - 99% מוטיבציה והתמדה לאורך זמן נותן מאה אחוז ולא רואה תוצאות מה ההבדל בין מאה אחוז יחסי למאה אחוז מוחלט? איך תמיד אפשר לתת יותר?
על טעם וריח אין מה להתווכח, האם אתה בטוח במאה אחוז? האם ניתן להגיע לוודאות של מאה אחוז? מהי וודאות של מאה אחוז יחסית? נטל הוכחה של מאה אחוז, התמודדות עם טרולים, לבקש הוכחה במאה אחוז, ניהול דיוניםעל טעם וריח אין מה להתווכח, האם אתה בטוח במאה אחוז? האם ניתן להגיע לוודאות של מאה אחוז? מהי וודאות של מאה אחוז יחסית? נטל הוכחה של מאה אחוז, התמודדות עם טרולים, לבקש הוכחה במאה אחוז, ניהול דיוניםעל טעם וריח אין מה להתווכח, האם אתה בטוח במאה אחוז? האם ניתן להגיע לוודאות של מאה אחוז? מהי וודאות של מאה אחוז יחסית? נטל הוכחה של מאה אחוז, התמודדות עם טרולים, לבקש הוכחה במאה אחוז, ניהול דיונים האם באמת על טעם וריח אין להתווכח נכון במאה אחוז? אליעד כהן מסביר כי המשפט על טעם וריח אין מה להתווכח מתאר מצב שבו אנשים חושבים שאין טעם לדון ... להתווכח על העדפות אישיות כמו טעמים, ריחות או צבעים. אך השאלה המעניינת שהוא מעלה היא, האם המשפט הזה נכון במאה אחוז? האם באמת אין מה להתווכח על טעם וריח, והאם אפשר בכלל להיות בטוח במאה אחוז בדבר כלשהו? האם השאלה אתה בטוח בזה במאה אחוז היא הטרלה או שאלה לגיטימית? אליעד כהן מציין שיש אנשים שמשתמשים בשאלה אתה בטוח בזה במאה אחוז? כסוג של הטרלה, במטרה לשגע או לערער את הביטחון של הצד השני בדיון. אך הוא מדגיש שזה לא בהכרח ... שזו הטרלה. השאלה הזו יכולה להיות שאלה רצינית ולגיטימית, משום שישנם מקרים שבהם אדם באמת יכול להיות בטוח במשהו במאה אחוז, לפחות באופן יחסי להנחות מסוימות. האם אפשר להגיע לוודאות של מאה אחוז? אליעד כהן מסביר את הנושא של וודאות במאה אחוז, בכך שהוא מבחין בין וודאות מוחלטת לבין וודאות יחסית. הוא מדגיש שאם מדברים על וודאות מוחלטת, אין באמת שום דבר שאפשר להיות בטוח בו במאה אחוז, כי תמיד אפשר לפקפק בכל דבר. לעומת זאת, וודאות יחסית מתבססת על הנחות יסוד מסוימות. אם מניחים שההנחות נכונות, אז אפשר בהחלט להגיע לוודאות של מאה אחוז בתוך המסגרת של אותן הנחות. לדוגמה, הוא מביא את הטענה השמש תזרח מחר. אפשר להיות בטוח במאה אחוז שהשמש תזרח מחר, רק אם אנחנו מניחים שהיום היא זורחת ושדבר לא ישתנה עד מחר. בתוך המסגרת הזו, זו וודאות מוחלטת. מחוץ להנחות האלו, אי אפשר לדעת כלום בוודאות מוחלטת. מהי וודאות של מאה אחוז יחסית? אליעד מפרט שהוודאות היחסית אומרת שאם קיימות הנחות ספציפיות, אז אפשר לקבוע עובדות בוודאות של מאה אחוז. לדוגמה, אם הוגדר שאדם מסוים נמצא בזוגיות ולא בידידות, אז אפשר לומר בוודאות של מאה אחוז שהוא לא נמצא בידידות, בתנאי שמגדירים זוגיות וידידות כשני דברים סותרים לחלוטין. בתוך הגדרה זו, אי אפשר להתווכח על כך, וזוהי וודאות של מאה אחוז יחסית. מתי השאלה האם אתה בטוח במאה אחוז הופכת למטרידה או מטעה? אליעד מדגיש שהשאלה הופכת להיות מטרידה או מטעה כאשר משתמשים בה בלי להתחשב בהנחות היסוד, ... בסיס אילו הנחות אתה טוען את הטענה שלך, זו שאלה לגיטימית לגמרי. כיצד להתמודד עם אנשים שמבקשים הוכחה של מאה אחוז? אליעד כהן מסביר שאפשר להתמודד עם דרישה כזו על ידי הסברת ההנחות הבסיסיות שמהן יוצאים. כשמישהו מבקש הוכחה של מאה אחוז, התשובה המתאימה היא להבהיר: אם ההנחות האלו נכונות, אז מה שאני אומר הוא נכון במאה אחוז. כך ברור לשני הצדדים על אילו הנחות הטענה נשענת, ואין מקום להטרלות. האם באמת על טעם וריח אין מה ... אישיות ניתן לדון ולחקור לעומק, ואפילו להטיל ספק בוודאות של האדם לגבי ההעדפות שלו. כיצד ניתן להגיע לוודאות של מאה אחוז ביחס להעדפות אישיות? אליעד מסביר שברמה המוחלטת אי אפשר להגיע לוודאות מלאה לגבי העדפות אישיות, אך ברמה היחסית, אפשר בהחלט. אם אדם טוען שהוא מעדיף משהו מסוים, הוא יכול להיות בטוח בכך במאה אחוז, בהנחה שהתחושות, הרגשות, וההעדפות שלו הן אמיתיות עבורו. כלומר, בתוך ההגדרה העצמית, אפשר להגיע לוודאות של מאה אחוז לגבי ההעדפות האישיות של האדם. לסיכום, האם אפשר להיות בטוח במאה אחוז? התשובה שאליעד מציג היא מורכבת: אי אפשר להיות בטוח במאה אחוז באופן מוחלט, אך אפשר בהחלט להיות בטוח במאה אחוז באופן יחסי. על כן, השאלה אתה בטוח בזה במאה אחוז? יכולה להיות גם שאלה לגיטימית וגם סוג של הטרלה, תלוי בהקשר ובאופן שבו משתמשים בה. היכולת להבין את ההנחות שעומדות בבסיס הטענה מאפשרת להבהיר מהי רמת הוודאות האפשרית. האם אפשר להיות בטוח במאה אחוז? מהי וודאות יחסית? איך מתמודדים עם טרולים בדיונים? האם על טעם וריח באמת אין להתווכח? האם קיימת וודאות מוחלטת? כיצד לבקש הוכחה של מאה אחוז?
בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, מסירות נפש, סוף הדרך הרוחנית, מעל השכל האנושי, לחשוב בלי שכל, מצא את ההבדלים, הסיפור של אליעד, הדרך של רבי נחמן מברסלבבטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, מסירות נפש, סוף הדרך הרוחנית, מעל השכל האנושי, לחשוב בלי שכל, מצא את ההבדלים, הסיפור של אליעד, הדרך של רבי נחמן מברסלבבטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, מסירות נפש, סוף הדרך הרוחנית, מעל השכל האנושי, לחשוב בלי שכל, מצא את ההבדלים, הסיפור של אליעד, הדרך של רבי נחמן מברסלב מה המשמעות האמיתית של לתת מאה אחוז מעצמך? אליעד כהן מסביר מה זה אומר לתת מעצמך מאה אחוז, מושג שנשמע פשוט אבל משמעותו עמוקה בהרבה ממה שמקובל לחשוב. לתת מאה אחוז לא מסתכם רק בהקרבה פיזית או אפילו במוות למען משהו מסוים, אלא בהקרבה מוחלטת של התודעה שלך. לתת מאה אחוז זה לא רק להיות מוכן למות למען מטרה מסוימת אלא גם להרוג חלק מהתודעה שלך, ואף לבטל אותה לחלוטין ... של מה שאנו יכולים להבין? לפי רבי נחמן, הגבול תמיד יכול להתרחב, ולכן לעולם לא ניתן לומר בוודאות שהגענו למאה אחוז הבנה, כיוון שתמיד יש אפשרות להבין עוד. איך אפשר להבין יותר לעומק כל דבר? אליעד ממחיש את הרעיון עם דוגמה פשוטה של כוס מים. נניח שיש כוס מלאה לגמרי במים, לכאורה זה מאה אחוז, אך אם ניקח כוס גדולה יותר, נגלה שהכוס הראשונה הייתה מלאה באופן יחסי בלבד. לעולם אין מאה אחוז מוחלט בכוס אחת, מכיוון שתמיד ניתן ליצור כלי גדול יותר. באופן דומה, תמיד יש אפשרות להרחיב את ההבנה והידע שלנו, וכך לעולם לא מגיעים למאה אחוז מוחלטים. כל פעם שאנו חושבים שהגענו להבנה שלמה, מתגלה רמה חדשה ועמוקה יותר. מה ההבדל בין לתת מאה אחוז באופן יחסי לבין לתת מאה אחוז באופן מוחלט? כשאדם אומר שנתן מאה אחוז, הוא בדרך כלל מתכוון שנתן את כל מה שהיה מסוגל באותה עת. אולם אליעד מדגיש שזה רק מאה אחוז באופן יחסי, כי ייתכן שבעתיד הוא יוכל לתת יותר. מאה אחוז מוחלט הוא מצב שבו אין שום אפשרות לתת יותר. לפי אליעד, במובן מסוים, כולם תמיד נותנים מאה אחוז ביחס ליכולות שלהם באותו רגע, אך אין זה המאה אחוז המוחלט שהוא מדבר עליו. מה המשמעות של לחשוב בלי שכל? אליעד מבהיר את המושג לחשוב בלי שכל ומסביר שהוא ... איך דבר כזה כן אפשרי. זו הדרך שמאפשרת לפרוץ את מגבלות החשיבה הרגילה שלנו. איך אליעד הגיע למצב של מאה אחוז מוחלט? אליעד מספר על התהליך שלו, שבו הוא חיפש להבין את המציאות במקום הכי עמוק שהגיע אליו בפעם הקודמת, ... אתה לא רק מאבד את החושים, אלא אפילו מאבד את החוויה הבסיסית של אני קיים. לדבריו, זהו המקום של מאה אחוז מוחלט, כי אי אפשר להתקדם ממנו יותר מבחינה שכלית או רוחנית. איך ניתן להגיע לחוויה של המאה אחוז המוחלט? כדי להגיע למצב זה, אליעד ממליץ על שיטת אלימינציה הדרגתית: לקחת כל דבר שאתה בטוח בו ולהטיל בו ... מחויבות עצומה, מסירות נפש טוטאלית, ומוכנות לעבור אל מעבר לתפיסות הרגילות של השכל האנושי. מהי התוצאה הסופית של ההגעה למאה אחוז מוחלט? לאחר שמגיעים למצב זה, מתרחש מצב תודעתי ייחודי שבו האדם יכול לחזור לעולם היחסי, אך עם פרספקטיבה חדשה ... תודעתו כבר אינה נתונה לשליטת ההבנות היחסיות הרגילות, כי הוא כבר הגיע לסוף החיפוש הרוחני שלו. מה זה לתת מאה אחוז? האם אפשר לחשוב בלי שכל? איך להגיע להבנה מוחלטת של המציאות? מהי הדרך של רבי נחמן מברסלב? איך לדעת שאתה באמת בטוח במאה אחוז?
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?