🖨אמת מתוקה ושקר מר, או שקר מתוק ואמת מרההאמת המרה והרעה ביותר בעולם, היא מתוקה וטובה יותר, מהשקר המתוק והטוב ביותר בעולם. משום, שמהות האמת, היא הסכמה עם המציאות. ומהות השקר, היא התנגדות והתרחקות מהמציאות. כי האמת, היא תיאור המציאות כפי מה שהיא באמת, והשקר, הוא תיאור המציאות, בצורה רחוקה ממנה. ולכן, האמת מקרבת את האדם לחוויית האחדות והשלמות עם המציאות, ללא כל התנגדות שהיא, והשקר, הוא מרחיק את האדם, מההנאה של דבקות ואחדות עם המציאות.
ואמת מרה, היא רק כאשר מעורב בה שקר. והמרירות שבאמת, היא רק משום שיש בה גם שקר, שהוא ממרר את חיי האדם. והשקר מתוק, רק בזכות חלקי האמת הנסתרים, שיש בו. כי השקר, הוא לבוש של אמת כלשהי. וכאשר האדם משקר בשקר כלשהו, שגורם לו להרגיש טוב, זה משום שהוא מתחבר לשכל האמיתי של המציאות, שמסתתר מאחורי השקר שלו. שכל אמיתי, שאותו האדם לא יודע להשיג באופן ישיר, ולכן הוא משיג אותו, דרך קליפה ולבוש של שקר.
ועל האדם לבדוק תמיד, למה האמת מרה לו, ולמה השקר מתוק לו. כי המרירות והמתיקות, הם בגלל השכל שמסתתר, מאחורי הצורה שהאדם רואה במציאות. וכאשר האדם מגלה למה האמת מרה לו, עליו לדעת שהמרירות, היא בגלל שיש כאן עדיין עוד שקר כלשהו. וכאשר האדם מגלה למה השקר מתוק לו, עליו לדעת שזה רק משום שמסתתרת בו אמת כלשהי.
ועל האדם להיות פיקח, ולחשוב מהי המציאות הטובה ביותר שהוא חושב שיכולה להיות? ועל האדם להתבונן היטב ולשאול את עצמו, למה המציאות הטובה יותר בעיניו, היא טובה יותר מאשר המציאות העכשווית? ואז מי שהוא איש אמת, הוא רואה את האמת. שבאמת, כל הטוב האמיתי של המציאות, הוא נמצא כולו תמיד בכל זמן ובכל מקום, ואין שום צורך לשקר כלל, כי באמת, כבר טוב באמת.
ואין הכוונה לומר, שהלבוש החיצוני...
איש מכירות שקרן, איש מכירות אמיתי, לשקר כדי למכור, לשקר כדי לשכנע, לשקר בתהליך מכירה, אמת בתהליך מכירה, להצליח למכור בלי לשקר, לשקר ולהצליח למכור, מתי צריך לשקר? האם צריך לשקר?איש מכירות שקרן, איש מכירות אמיתי, לשקר כדי למכור, לשקר כדי לשכנע, לשקר בתהליך מכירה, אמת בתהליך מכירה, להצליח למכור בלי לשקר, לשקר ולהצליח למכור, מתי צריך לשקר? האם צריך לשקר?... מכירות שקרן, איש מכירות אמיתי, לשקר כדי למכור, לשקר כדי לשכנע, לשקר בתהליך מכירה, אמת בתהליך מכירה, להצליח למכור בלי לשקר, לשקר ולהצליח למכור, מתי צריך לשקר? האם צריך לשקר? האם איש מכירות חייב לשקר כדי להצליח למכור? אליעד כהן מסביר שכדי להבין האם איש מכירות חייב לשקר, יש להפריד בין שני מצבים: מצב שבו המטרה היא להטעות ולרמות את הלקוח במודע, לבין מצב שבו מדובר במכירה אמיתית ואיש המכירות מעוניין להציג את המוצר בצורה ישרה, אך עדיין מצליח למכור. במצב הראשון, בו המוכר מעוניין לרמות את הלקוח, ברור שעליו לדעת לשקר באופן משכנע, משום שאם הוא לא יודע לשקר בצורה בטוחה ומשכנעת, הלקוח ירגיש את חוסר הביטחון והמכירה לא תתבצע. לדוגמה, אם המוכר מוכר מוצר מסוג אחד, אבל אומר ללקוח שמדובר במוצר אחר, הוא חייב לדעת לשקר בצורה בטוחה, אחרת הלקוח יזהה את ההטעיה ויסרב לקנות. האם אפשר למכור בלי לשקר כלל? אליעד מסביר שגם כאשר מדובר במוצר אמיתי שהמוכר אינו מתכוון להטעות לגבי פרטיו הבסיסיים, עדיין ישנו אלמנט מסוים של שקר בתהליך המכירה. הוא מדגיש שכל עסקה בעולם מתבצעת על בסיס ההנחה שללקוח תהיה יותר תועלת מנזק, אבל האמת העמוקה היא שבכל מוצר או עסקה קיימים יתרונות וחסרונות באופן שווה לחלוטין. ... שבכל מוצר היתרונות והחסרונות שווים. כאן נכנס לתמונה מה שאליעד מכנה שקר יחסי. הכוונה היא לא שקר שבו מציגים מידע כוזב לחלוטין, אלא שקר שנובע מכך שהמוכר מציג יתרונות יחסיים כאילו הם מוחלטים. למשל, אם המוצר טוב וגם לא טוב ללקוח באותה המידה, המוכר לא יכול לומר ללקוח המוצר הזה טוב אבל גם רע באותה מידה, כי אז ... בלבד. כך הוא יכול לשכנע את הלקוח שלמוצר יתרון משמעותי. זהו סוג של שקר יחסי, אך הוא הכרחי לסגירת העסקה. אם איש המכירות היה תמיד רואה את היתרונות והחסרונות במידה שווה, הוא לא היה מצליח לסגור עסקאות, משום שכל החלטה היא למעשה איזון מושלם בין טוב ... אחרת לא יוכל להתקדם בתהליך המכירה. האם דווקא מי שנצמד לאמת תמיד משקר לעצמו? אליעד מחדד נקודה מעניינת נוספת, שבה דווקא מי שמתיימר להיות איש אמת ולראות תמיד את היתרונות והחסרונות באופן שווה, בעצם משקר לעצמו. ההסבר לכך הוא שלמרות שנראה לנו הגיוני שבכל דבר יש יתרונות וחסרונות באופן שווה, מי שמעמיק בנושא יגלה שבאופן מוחלט, בכל דבר יש גם רק יתרונות וגם רק חסרונות. למרות שזה לא ... אפילו אדם שרואה תמיד את שני הצדדים כאילו הם שקולים, עדיין עושה סוג של שקר. הסיבה לכך היא שאם אדם היה נצמד לאמת עד הסוף, הוא היה מגלה שגם להגיד שצד אחד בלבד הוא נכון, זו אמת מוחלטת. כלומר, עצם ההיצמדות לאמת במובן המוכר לנו, גם היא סוג של שקר, משום שהיא לא רואה את התמונה השלמה של המציאות. למה כל עסקה מכילה שקר באופן בלתי נמנע? כדי למכור, איש המכירות חייב להסתיר חלק מהחסרונות של המוצר או לפחות לא להדגיש אותם בצורה שווה ליתרונות. אליעד כהן מסביר שאם המוכר היה מראה ללקוח באופן ... ולהניע לפעולה, חייבים להתמקד ביתרונות בצורה מוגזמת, וזו למעשה מהות השקר היחסי. השקר הזה, לפי אליעד, הוא לא רק הכרחי למכירה אלא גם לקיום התנועה בעולם. אם היינו מודעים תמיד באופן מלא ושווה ליתרונות ולחסרונות של כל פעולה, לא היינו עושים שום פעולה כלל. אליעד מסיים ומדגיש שיש לראות מעבר למובן הפשטני של השקר. השקר הנדרש במכירה אינו שקר במובן הרע של המילה, אלא שקר יחסי שמאפשר לאדם לפעול בעולם ולהתקדם קדימה. איך לשכנע אנשים בצורה יעילה? האם כדאי להיות ישר לחלוטין בכל תחום בחיים? איך להתמודד עם דילמות מוסריות במכירות? האם כל עסקה היא ... באמת? איך למכור בצורה משכנעת מבלי להרגיש אשם? האם איש מכירות חייב לשקר כדי למכור? השאלה המרכזית היא האם איש מכירות צריך לדעת לשקר כדי להצליח במכירה. אם המטרה היא להטעות את הלקוח או ל
שקרים ומוסריות - מתי מוסרי לשקר? האם לשקר? מתי לשקר? האם זה מוסרי לשקר? למה לא מוסרי לשקר? מתי צריך לשקר? התנהגות מוסרית, לומר את כל האמת בפנים, צבא האמת, עזות פנים, לשקר את המשוגע, לשקר משוגעשקרים ומוסריות - מתי מוסרי לשקר? האם לשקר? מתי לשקר? האם זה מוסרי לשקר? למה לא מוסרי לשקר? מתי צריך לשקר? התנהגות מוסרית, לומר את כל האמת בפנים, צבא האמת, עזות פנים, לשקר את המשוגע, לשקר משוגע אז מהי מוסריות? מוסריות היא מערכת חוקים שהמציא אותה האדם, לגבי כללי התנהגות של בין אדם לחברו. והבסיס לערכי המוסר, הוא הערך של מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך או ואהבת לרעך כמוך. דהיינו, אל תעשה לאחר, את מה שלא היית רוצה שיעשו לך. ומכך נובע שלא מוסרי לשקר, כי לא היית רוצה שישקרו לך. אבל מכן נובע גם, שלפעמים ההתנהגות המוסרית, היא דווקא לשקר. כי יש מקרים שבהם אתה עצמך היית רוצה שישקרו לך. ומתי זה קורה? אז כעיקרון בן אדם לא רוצה שישקרו לו, כי הוא מניח שאם ישקרו לו זה יעשה לו רע. כי בן אדם ... אדם רוצה שלא ישקרו לו, כי זה יעשה לו רע. אבל מה אם המקרה הוא שהאדם מעדיף שישקרו לו, כדי שלא יעשו לו רע מסיבות שונות?! מה אם האדם עצמו משקר את עצמו ואם יגידו לו את האמת, הוא יפרש אותה לא נכון כי הוא משקר את עצמו וזה יעשה לו רע, יותר מאשר אם ישקרו לו שאז זה יעשה לו טוב?! נניח שהמשוגע מפחד לשתות מים שלא באו מהברז, כי הוא חושב שהמים שבאו מהבקבוק רעילים. ... למות בצמא ויש לנו רק מים מבקבוק. והמשוגע שואל, האם המים האלו מבקבוק או מהברז? מה צריכים לענות לו? האם אמירת האמת תעזור למשוגע, האם לשקר את המשוגע זה יהיה כדי להזיק לו? האם אמירת האמת למשוגע, תגרום לו לנזק כי המשוגע עצמו משקר את עצמו? אפשרי להניח, שהאדם הסביר היה רוצה, שאם הסביבה שלו חושבת שהוא משוגע, אז שתציל אותו מעצמו ושתשקר לו כדי להציל אותו מעצמו. ולכן הגיוני לשקר את המשוגע, כשם שאתה היית רוצה שישקרו אותך במקרה כזה. בקיצור במילים אחרות, הבסיס המוסרי להאם לשקר או לא, במובן המוסרי, הוא האם היית רוצה או לא היית רוצה שישקרו לך במקרה דומה בעיניך. ...
ללמוד לשקר לאנשים, למה קשה לשקר? איך לשקר לאנשים? שקר או אמת, איך לזהות שקרים? איך לזהות שקרנים? איך להטיל ספק בחושים? להאמין לשקרים, איך לרמות אנשים? לשקר את עצמךללמוד לשקר לאנשים, למה קשה לשקר? איך לשקר לאנשים? שקר או אמת, איך לזהות שקרים? איך לזהות שקרנים? איך להטיל ספק בחושים? להאמין לשקרים, איך לרמות אנשים? לשקר את עצמך... לשקר לאנשים, למה קשה לשקר? איך לשקר לאנשים? שקר או אמת, איך לזהות שקרים? איך לזהות שקרנים? איך להטיל ספק בחושים? להאמין לשקרים, איך לרמות אנשים? לשקר את עצמך למה קשה לאנשים לשקר ואיך לשקר בצורה משכנעת? רבים מתקשים לשקר לאחרים מכיוון שבבסיס השקר קיימת הבחנה ברורה בין אמת לבין שקר, ומודעות להבדלים הללו מקשה על האדם לשקר באופן טבעי ומשכנע. אליעד כהן מסביר שכדי להצליח לשקר בצורה טובה, האדם חייב להיות מודע לפרטים המדויקים שמבדילים בין מצב שבו הוא אומר אמת לבין מצב שבו הוא משקר. כאשר האדם מודע לפרטי הפרטים של ההתנהגות שלו, הוא יכול לחקות את ההתנהגות הטבעית והרגילה שלו גם כשהוא משקר, וכך ליצור רושם אמין. לדוגמה, אם אדם יודע שכאשר הוא אומר אמת הוא מתנהג בדרך מסוימת - הוא משתמש בתנועות גוף מסוימות, בטון דיבור ספציפי ובקצב דיבור מסוים - הוא צריך לשחזר בדיוק את אותן ההתנהגויות כשהוא משקר. אליעד מדגיש שכאשר אדם משקר מבלי להכיר את ההבדלים האלו, השקר נראה ברור וגלוי לעין, ולכן אינו אמין. הדרך הנכונה היא קודם כל להכיר היטב את ההתנהגויות האישיות בעת דיבור אמת, ואז לחקות אותן במדויק בעת השקר. מהם הקשיים הרגשיים שמונעים מאנשים לשקר? אליעד מתייחס גם לקשיים רגשיים ופסיכולוגיים הכרוכים בשקר. הוא מסביר שלאנשים קשה לשקר כי השקר מתנגש עם תחושת האמת הפנימית שלהם. אדם שאומר אבל זה לא האמת, יחווה קושי רגשי ומצפוני לשקר, מאחר שהוא מאמין באמת הפנימית שלו, ומכאן נוצר הקונפליקט. כאשר האדם בטוח שהוא יודע את האמת, הוא מתקשה לומר משהו מנוגד לכך. הקושי לשקר מגיע מתוך המצפון ומתוך הצורך של האדם להאמין למחשבותיו, לחושיו ולזיכרונותיו. אליעד נותן דוגמה פשוטה: אם האדם זוכר שמשהו לא קרה, אבל מנסה לשכנע את עצמו ואת אחרים שהדבר דווקא כן ... אמונה בכך שיש הבדלים ברורים בין אמת לשקר ובין מציאות לדמיון, וכאשר אדם מטיל ספק בזיכרונו או בחושיו, הוא למעשה מערער את כל המערכת שעליה חייו בנויים. איך הטלת ספק יכולה לעזור לאדם לשקר? אליעד מציע דרך מעניינת להתגבר על הקושי הרגשי הזה, באמצעות הטלת ספק עמוקה יותר בחושים, בזיכרון ובמחשבות. אם אדם מטיל ספק בזיכרונו או בחושיו, הוא עשוי לגלות שאין לו בסיס מוחלט ... המציאות, קל לו יותר לומר כל דבר, כולל שקר, כי מבחינתו אין הבדל ברור בין מה שנכון למה שלא נכון. למשל, אם אדם מטיל ספק בזיכרון שלו, ואומר: מי אמר שהזיכרון שלי נכון?, הוא יוכל לשכנע את עצמו בסיפור
איך מרמים אנשים? מניפולציה על אנשים, לשקר אנשים, לרמות אנשים, שלא יעבדו עליך, לשכנע לקוח, לשקר לקוח, לרמות לקוח, שיטות מניפולציה, שיטות לשקר, לגרום לאנשים להאמין לך, איך לשקר?איך מרמים אנשים? מניפולציה על אנשים, לשקר אנשים, לרמות אנשים, שלא יעבדו עליך, לשכנע לקוח, לשקר לקוח, לרמות לקוח, שיטות מניפולציה, שיטות לשקר, לגרום לאנשים להאמין לך, איך לשקר?... מרמים אנשים? מניפולציה על אנשים, לשקר אנשים, לרמות אנשים, שלא יעבדו עליך, לשכנע לקוח, לשקר לקוח, לרמות לקוח, שיטות מניפולציה, שיטות לשקר, לגרום לאנשים להאמין לך, איך לשקר? איך לשקר ולגרום לאנשים להאמין לך? אליעד ... המוכר באיזו מהירות הרכב מאיץ מאפס למאה?. כשהמוכר נותן תשובה, האדם באופן טבעי מטיל ספק במידע שקיבל. כיצד להתגבר על הספק של הלקוח ולרמות אותו? כאשר מוכר מעוניין לשקר ללקוח, האתגר המרכזי שלו הוא התמודדות עם הספק של הלקוח. מצד אחד, הוא רוצה שהלקוח יאמין לו, ומצד שני הוא חייב לאפשר ללקוח להטיל ספק, כי הלקוח רוצה להרגיש שהוא לא תמים ושביכולתו להבחין בשקר. הסיבה לכך היא שברגע שהלקוח מטיל ... הראשונה שאליעד כהן נותן היא אדם שרוצה לקנות רכב ומוכר אומר לו שהרכב מאיץ מאפס למאה בחמש שניות, למרות שהרכב בעצם מאיץ בעשר שניות בלבד. כדי לגרום ללקוח להאמין בשקר, המוכר יוסיף פרט נוסף שכביכול מחזק את הטענה השקרית. למשל, הוא יגיד: הרכב הזה זכה בפרס לרכב עם התאוצה המהירה ביותר. כאשר הלקוח ישאל את עצמו האם באמת הרכב זכה בפרס?, הוא כבר יוצא מתוך נקודת הנחה שהרכב אכן מאיץ מהר, ולכן הוא מקבל את השקר בצורה קלה וטבעית. דוגמה שנייה למניפולציה שאליעד כהן מציג היא רכב בעל הנעה רגילה (2x4), שהמוכר רוצה לשקר ולטעון שהוא 4x4. במקרה כזה, המוכר ... לרכב ה - 4x4 הטוב ביותר. כאשר הלקוח מטיל ספק ושואל את עצמו האם באמת הרכב נבחר לרכב ה - 4x4 הטוב ביותר?, הוא כבר באופן אוטומטי מניח שהרכב אכן 4x4. בכך הוא מאמין לשקר הבסיסי, אפילו מבלי לשים לב לכך. ... ללקוח להרגיש שהוא מטיל ספק (אולי היא לא באמת צהובה?). בכך שהלקוח מרגיש שהוא מטיל ספק, הוא דווקא מחזק אצלו את התחושה שהוא בדק את הנושא, ובכך למעשה מקבל את הטענה השקרית. מדוע מניפולציה כזו עובדת על ... חושבים שאנחנו מטילים ספק, יתכן שאנו כבר מקבלים הנחות יסוד שגויות. אנשים רבים בטוחים שהם ספקנים ובודקים עובדות, אבל בפועל הם בודקים רק את הפרטים השוליים, והבסיס השקרי נשאר מוסתר ומקובל עליהם בלי שהם ... כדי למנוע מניפולציה, חייבים לבדוק את העובדות מהיסוד, לא להתפתות להאמין מיד, ולא להניח מראש שום דבר שנאמר. איך להטיל ספק באמת? שיטות שכנוע ומניפולציה כיצד לזהות שקרים? איך משכנעים אנשים? טעויות חשיבה נפוצות איך מרמים אנשים? כיצד פועלת מניפולציה שקרית וכיצד ניתן להתגונן ממנה? כאשר ... אדם שמתעניין ברכישת רכב ירצה לדעת מהי מהירות ההאצה של הרכב, והוא ישאל את המוכר על כך. כאשר המוכר מספק תשובה, הלקוח שואל את עצמו האם המידע הזה אמין. כיצד ניתן לשקר ללקוח כך שיאמין? כדי שמוכר יוכל לשקר בהצלחה, עליו להתמודד עם האתגר של ספק הלקוח. המוכר צריך מצד אחד לגרום ללקוח להאמין לדבריו, ומצד שני לאפשר לו להטיל ספק, אך באופן כזה שהספק עדיין יוביל לאמונה. שיטה לשקר ללקוח ולהוביל אותו לאמונה שגויה: ... הרכב הזה זכה בפרס לרכב עם התאוצה המהירה ביותר. - כאשר הלקוח מטיל ספק בשאלה האם הרכב באמת זכה בפרס?, הוא בעצם כבר מניח שהרכב באמת מאיץ מהר, וזה גורם לו לקבל את השקר בלי לשים לב. דוגמה נוספת: - אם רכב הוא בעל הנעה רגילה (2x4), אך המוכר רוצה לשקר ולגרום ללקוח לחשוב שהוא 4x4, הוא ... הוא נבחר ל - 4x4 הטוב ביותר השנה. - ברגע שהלקוח מטיל ספק ושואל האם באמת הוא נבחר ל - 4x4 הטוב ביותר?, הוא בעצם כבר מניח שהוא אכן 4x4, וזה מה שגורם לו לקבל את השקר. כיצד להתגונן ממניפולציה כזו? כדי ... אחרות, גם כשנראה שמטילים ספק, יש לוודא שבאמת שואלים את השאלות הנכונות ולא נופלים לאשליה של אמת לכאורה. איך להטיל ספק באמת? שיטות שכנוע ומניפולציה כיצד לזהות שקרים? איך משכנעים אנשים? טעויות חשיבה נפוצות שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטת שכנוע במניפולציה שקרית הפעם שהיא יכולה להתפרש רק כשקרית ואני אסביר בעצם איך מרמים אנשים ... מי אמר שזה נכון?, כאילו כשנותנים לבן אדם תשובה מידע בפרט בדברים חשובים שחשובים לבן אדם אז הבן אדם שואל את עצמו מי אמר שמה שאומרים לי זה נכון?. עכשיו קיימת דרך לשקר אנשים, אוקי והדרך בעצם היא כזאת הבעיה של המוכר כשהוא רוצה לשקר את הבן אדם, מוכר שרוצה לשקר את הלקוח מה שקורה בעצם זה שלמוכר ... של המוכר? הבעיה של המוכר היא שהלקוח לא בהכרח יאמין לו הלקוח אוטומטית כשאומרים לבן אדם משהו הלקוח מטיל ספק הוא אומר מי אמר שזה נכון אולי זה לא נכון?. אז בעצם כדי לשקר את הבן אדם המוכר צריך גם לגרום ... צורך רגשי לשאול האם עבדו עלי או לא? אבל הבעיה היא שכשהלקוח שואל את עצמו האם עבדו עלי או לא? אז בעצם הוא לא כל כך מאמין למוכר. אז בעצם השאלה היא מה המוכר שרוצה לשקר את הבן אדם, מה המוכר צריך לעשות ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?