... שיש, או לשנוא אותו. מהמצב של אדישות, אליעד עובר להסבר כיצד האדם יכול להגיע לאהבה או אדישות כלפי מצבו הנוכחי. אליעד מציין שלפני שמישהו יכול לאהוב משהו, עליו
לשאול את עצמו למה זה טוב. לדוגמה, אם אדם רוצה לשנות את יחסו למחשבה או לסיטואציה שמציקה לו, עליו
לשאול את עצמו : מה טוב בזה?. אם ימצא את הדברים הטובים במצב, הוא יוכל לאהוב אותו. במקביל, אם אדם לא רוצה לשנוא משהו, עליו
לשאול את עצמו למה זה רע? ולערער על מה שהוא חושב כרע. אם לא ימצא סיבות לכך, הוא יוכל לא להיות אדיש למצב. העקרון המרכזי בהסבר הוא ששני המהלכים האלה - לאהוב ... במשהו, עליו להוכיח מדוע הוא לא חייב (למצוא את הסיבות למה זה רע, כלומר, להטיל ספק בטענה). במקביל, אם אדם רוצה להוציא משהו מהמציאות או מאדם אחר, הוא צריך
לשאול את עצמו למה הוא רוצה את הדבר הזה, כדי להבין אם יש סיבה חיובית או שלילית לכך. אליעד גם מדגיש שהמפתח לאהבה הוא לא תמיד מציאת הטוב בלבד, אלא בשמירה על ... שיש, עליך להמיר את השנאה שלך לאהבה ואז תוכל לא לאהוב ולא לשנוא (כאילו שזו נמצאת מחוץ לסקאלה והאהבה והשנאה בקצות הסקאלה). אם אתה רוצה לאהוב את מה שיש, עליך
לשאול את עצמך: למה המצב כרגע הוא טוב? ואם אתה רוצהלא לאהוב ולא לשנוא (להיות אדיש לגבי מה שיש), עליך
לשאול את עצמך : למה המצב כרגע הוא רע? (כלומר, הטלת ספק במה שאתה חושב שהוא רע). באופן אנאלוגי, ניתן להסביר זאת כך - אם אתה רוצה להגיד למישהו, שהוא חייב לך ... אילו דברים טובים יש בזה? כי אם לא תמצא מה טוב בזה, אז לא תוכל לאהוב את זה. אבל, אם אתה לא מעוניין בליהנות מזה, ורצונך הוא רק להשתחרר מהסבל שנגרם מזה, עליך
לשאול את עצמך שוב ושוב: למה זה רע?, אז מה אם זה ככה?, זה בהכרח רע?. כל פעם שתקבל תשובה לשאלה כזו, תשאל את עצמך שוב ולמה זה רע? וחוזר חלילה, עד שבסוף זה לא ... (מסובך), אתה בעצם צריך להפריך את הטענות שאומרות שאתה כן חייב (סיבות ללמה זה רע?) - זה יותר פשוט. דוגמה נוספת - אם יש בחורה שאתה רוצה לרצות אותה, אתה צריך
לשאול את עצמך : מה טוב בה?. ואם יש בחורה אחרת, שאתה רוצה אותה ויש בה גם דברים שאתה לא רוצה, ואתה רוצה פחות לא לרצות אותה, אז כל דבר רע שיש בה - אתה תגיד: מה ... יותר את המחשבה הטורדנית. אפשרות שניה היא להגיד לעצמך: אנלא מוצא מה טוב במחשבה הזו, ועל כן אתה תסתפק בלא לסבול ממנה, כלומר, להיות אדיש כלפיה. לשם כך עליך
לשאול את עצמך: מהם הדברים הרעים שנגרמים לי מהמחשבה הזאת? ועל כל דבר רע שתמצא תטיל ספק ותשאל - אז מה?, מה זה משנה?, זה משנה?, מי קבע שזה משנה?, אולי זה לא ...