אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לשאול ✔איך למצוא עניין בחיים? איך להיות יצירתי? איך לא להשתעמם? איך ליצור עניין? איך לפתח חשיבה יצירתית? אקסיומות, איך לשפר את החיים? מה לעשות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך למצוא עניין בחיים? איך להיות יצירתי? איך לא להשתעמם? איך ליצור עניין? איך לפתח חשיבה יצירתית? אקסיומות, איך לשפר את החיים? מה לעשות כשמשעמם? איך לשאול שאלות? לשטוף כלים, ליצור משמעות
איך לשפר את החיים ולמצוא עניין בכל דבר?

השיחה עוסקת בשאלה המרכזית: איך לשפר את החיים על ידי יצירת עניין ומשמעות, ואיך להפוך אפילו את הדברים הפשוטים ביותר בחיים למעניינים ומלאי משמעות. אליעד מסביר כי לשפר את החיים פירושו להפוך אותם למעניינים יותר, כך שהדברים בחיים יפסיקו לשעמם אותך ויהפכו למשמעותיים ומלאי תוכן.

מה ההבדל בין שיפור יחסי לשיפור מוחלט?

אליעד מבחין בין שני סוגים של שיפורים בחיים: שיפור יחסי ושיפור מוחלט. שיפור יחסי הוא שיפור שמתבצע ביחס להגדרה מסוימת או להשוואה לדבר אחר. למשל, לאכול כשרעבים הוא שיפור רק אם מניחים שרעב הוא מצב רע ושובע הוא טוב. אך אם נגדיר את הרעב כמצב חיובי ואת השובע כשלילי, הרי שהאכילה כבר אינה שיפור אלא להיפך. השיפור היחסי הוא תמיד מוגבל, כי הוא נשען על הנחות יסוד לא מחויבות, ולכן תמיד יישאר בו חיסרון.

לעומת זאת, שיפור מוחלט הוא שיפור למצב שבו אין בו כלל חיסרון. מצב מושלם כזה, בו לא חסר שום דבר, הוא מצב אבסולוטי ואינו ניתן לשיפור נוסף. אליעד מדגיש כי רק במצב כזה האדם חווה שלמות מוחלטת, ואין בו שום צורך בשינוי נוסף.

מהי משמעות וכיצד מוצאים משמעות מוחלטת?

אליעד מגדיר משמעות כמחשבה או תחושה שאתה נהנה ממנה, ומוצא בה תועלת וסיפוק. משמעות יכולה להיות יחסית או מוחלטת. משמעות יחסית היא משמעות זמנית, שתמיד תכיל בתוכה חיסרון שיתגלה עם הזמן ויגרום לשעמום. לעומת זאת, משמעות מוחלטת היא משמעות נצחית, שאין בה שום חיסרון ושאינה משתנה. כאשר אדם מגיע למשמעות המוחלטת הוא אינו מחפש עוד משמעות נוספת, מכיוון שהגיע לשלמות ההבנה של המציאות.

מה הקשר בין משמעות לאקסיומות והנחות יסוד?

אליעד מסביר שכל המשמעויות שאנו יוצרים בחיים מתבססות על שני דברים מרכזיים: הנחות יסוד (אמונות יחסיות ולא מחויבות) ואקסיומות (אמונות מוחלטות שהשכל לא יכול לתפוס אחרת). הנחות יסוד הן יחסיות וניתנות לשינוי, ואילו אקסיומות הן קבועות ומוחלטות. רוב המשמעויות בחיים מבוססות על הנחות יסוד ולכן הן זמניות ומשתנות.

אך אם תיצור משמעות מתוך דבר שהוא מחויב המציאות ולא מתוך הנחה יחסית, תקבל משמעות מוחלטת שתוביל אותך לתחושת יציבות ושלמות ללא חיסרון.

איך ליצור משמעות ועניין בדברים משעממים כמו שטיפת כלים?

אליעד מציג שיטה ליצירת עניין גם בפעולות הפשוטות והיומיומיות ביותר. הוא מסביר שכדי למצוא עניין ומשמעות חדשה, עליך לשאול שאלות על הסיטואציה או האובייקט, ולחקור את המידע שאתה לא יודע עליו. ככל שתהיה מודע יותר למה שאתה לא יודע, כך תיצור אצלך סקרנות וחיסרון לאינפורמציה, שיביאו לתחושה של התחדשות ומשמעות חדשה.

לדוגמה, בשטיפת כלים תוכל לשאול שאלות כמו: למה אני שוטף דווקא את הצלחת הזו קודם? מה המשמעות של צורת הצלחת? כיצד היא נוצרה? איפה בדיוק הצלחת נמצאת כרגע ביקום? וכדומה. כך, תהליך פשוט יכול להפוך לחוויה משמעותית ומעניינת.

כיצד שאלת שאלות מובילה למשמעות עמוקה?

כדי ליצור עניין ולמצוא אינפורמציה חדשה, אליעד ממליץ להשתמש במילות שאלה בסיסיות כגון: כמה, למה, איך, איפה,...
אליעד: המטרה של השיחה שלנו היא לשפר את החיים. מה הכוונה? לשפר את החיים בהיבט של למצוא עניין בדברים. איך שהדברים יותר יענינו אותך ולא ישעממו אותך.

כול פעם שמשפרים את החיים זה רק באופן יחסי. מה זה אומר? שביחס להגדרה מסויימת אתה בעצם שיפרת, אבל ביחס לאין הגדרות, לא שיפרת, לא תיקנת.

באופן יחסי פירושו, ביחס למשהו, בהשוואה למשהו אחר.

למשל כשאתה אוכל, זה שיפור ביחס למחשבה שאומרת שרעב זה רע ושבע זה טוב. אבל אם נגיד ששבע זה רע ורעב זה טוב, אז אם אכלת, אתה היזקת, ואם נגיד שרעב ושבע זה אותו הדבר, אז לא היזקת ולא שיפרת. זה נקרא לשפר באופן יחסי.

ויש דבר שנקרא לשפר באופן מוחלט. כשאתה משפר באופן יחסי, עדיין יש חיסרון, אתה שיפרת רק ביחס להגדרה מסויימת, ומאחר וההגדרה לא מחויבת והיא יכולה להיות הפוכה, אז ממילא כל שיפור ששיפרת יהיה בו חיסרון.

ויש דבר שנקרא לשפר באופן מוחלט, שזה אומר להגיע למצב שאין בו חיסרון מצד עצמו, ואם אין שום חיסרון אז סיימת. השיפור של כל המצבים זה להגיע למצב של אין חיסרון. אם אין חיסרון, אין אפשרות לשפר יותר.

עכשיו נקח את זה לנושא של חיפוש משמעות.

מה היא משמעות? מחשבה שיש בה משמעות עבורך, מחשבה שאתה נהנה ממנה, שאתה מפיק ממנה תועלת, שיש לה מורכבות עבורך וכו'.

השאלה היא איך לשפר את המשמעות של הדברים?

כול הלימוד הזה שאני מסביר לך עכשיו, הוא לימוד של משמעויות יחסיות. כל משמעות שאתה נותן לדבר היא משמעות יחסית ולא מוחלטת.

זה אומר שאם תמצא משמעות במשהו משעמם בסוף גם המשמעות הזאת תשעמם אותך. ולא משנה מה תעשה, בסוף הכל ישעמם אותך. כך שמשמעות היא יחסית ולא משנה לאיזה משמעות תגיע, בסוף תרגיש חסר משמעות. אלא אם כן תגיע למשמעות מוחלטת, שתבין משהו מסויים שאחריו לא תחפש יותר משמעות.

ואם תעשה את השיטה שלי, איך לגלות משמעות יחסית, ואם תעשה אותה מספיק פעמים, אתה תגיע למשמעות מוחלטת או המשמעות הראשונה. ולכן אל תצפה שהמשמעויות שאני נותן לך עכשיו ירגשו אותך לנצח.

בא נדבר עכשיו מה היא המשמעות הראשונה. מה ההבדל בין הנחות יסוד לאקסיומות?

אקסיומה פירושו, משהו שמחויב להיות נכון מצד השכל, שהשכל שלנו לא יכול לתפוס אחרת. והחיים האלו מבוססים על סמך אקסיומות.

והנחות יסוד זה אמונות שלנו. וכל משמעות שאנו נותנים לדברים בעולם הזה, זה על בסיס הנחות יסוד ואקסיומות.

אקסיומה זה למעשה האמונה הגבוהה ביותר שיש.

כול המשמעויות שנובעות מצד השכל הם יחסיות, ויש בהן חיסרון והן לא משפרות את החיים באופן מוחלט.

כשאתה מסתכל עכשיו על הבקבוק, התפיסה שלו נובעת מתפיסות יחסיות שלך, כאשר התפיסה הראשונה שלך היא השכל. לפי התפיסה של השכל שאומר שיש הבדל בין דבר לדבר, אז אתה מזהה שיש כאן בקבוק.

אבל אם תעשה את התהליך שאני אציע לך, אתה לא תתן לבקבוק משמעות שתלויה בדבר יחסי כמו אכסיומה, אמונה או הנחת יסוד, אלא המשמעות תהיה מבוססת על מחויב המציאות, ואם המשמעות שתתן לדבר תנבע מתוך מחויב המציאות, אז המשמעות תהיה מחויבת, תהיה לך יציבות, תשפר את החיים באופן מוחלט, לא תחווה שום חיסרון ותמצא משמעות אמיתית שאינה חסרה דבר.

שאלה: למה אני לא יכול למצוא משמעות אמיתית?

אליעד: כי אם המשמעות נובעת מהשכל, אז תמיד יהיה לך ספק שאולי השכל טועה. אלא אם תבין משהו לא מתוך השכל, אלא מתוך המחויב ואז לא יהיה לך ספק שאולי אתה טועה.

עכשיו השאלה היא, איך ליצור משמעות יחסית ואיך להגיע למשמעות מוחלטת.

איך אתה יכול לייצר עוד משמעות ועוד משמעות וכו', עד שתגיע לראשון, מה דעתך?

שאלה: זה קשור בהתבוננות שיכלית או ריגשית.

אליעד: מה זה אומר? עוד אינפורמציה. למשל על הבקבוק הזה יש בחלל אינפורמציה שמשנה את המשמעות שלך עליו. ככול שתגלה יותר אינפורמציה על הבקבוק כך המשמעות של הבקבוק עבורך משתנה ואז אתה חווה התחדשות.

אז איך מוצאים עוד אינפורמציה על הדבר? איך מוצאים למשל עוד אינפורמציה על הבקבוק? אני טוען שעל הבקבוק הזה אפשר לכתוב אין סוף ספרים, כי על הבקבוק הזה יש אין סוף אינפורמציה, אז היכן היא נמצאת? איך מוצאים מידע?

מה ההפך של מידע? חוסר מידע, ומה ההפך של מידע וחוסר מידע? מידע זה אני יודע, וחוסר מידע זה אני לא יודע, מה ההפך של אני יודע ולא יודע? ההפך - אני לא יודע ולא לא יודע, אני לא מתעניין בזה פשוט, זה לא מעניין אותי.

מה זה אומר? למשל הבקבוק הזה כתבת עליו הרבה ספרים ועכשיו אתה רוצה אינפורמציה חדשה עליו, כדי לקרוא לאינפורמציה להגיע, אתה צריך ליצור אצלך חיסרון לאינפורמציה.

אם אתה רוצה דברים חדשים לדעת על הבקבוק, אתה צריך להתחיל לכתוב מה אתה לא יודע על הבקבוק הזה. תכלס העניין הוא איך לדעת מה שאתה לא יודע, איך אפשר לדעת עוד דברים.

אתה צריך לקחת ספר ולהתחיל למלא אותו במה שאתה לא יודע על הבקבוק. מה זה אומר? שאתה צריך להתחיל להמציא שאלות. ככול שיהיו לך יותר שאלות על הבקבוק, ככה אתה למעשה יוצר אצלך חיסרון שיביא לך את האינפורמציה שנמצאת בחלל לגבי הדבר.

אם אתה לא יודע משהו לגבי הבקבוק, ואתה לא מודע לכך שאתה לא יודע את זה, בתת מודע שלך אתה לא יודע את זה, אז אתה מתחיל להשתעמם ממנו.

אבל אם אתה מודע לכך שאתה לא יודע, אז הוא ממשיך לעניין אותך.

שאלה: האם יש כאן שני שלבים?

אליעד: שלב ראשון יש את מה שאתה יודע, ושלב שני לקחת סיטואציה ולגלות מה אתה לא יודע על הסיטואציה. וכאשר תתחיל להוציא מתוכך מה שאתה לא יודע, אז זה יתחיל לעניין אותך מה שאתה עושה.

בתת מודע שלך יש לך הרבה שאלות לא פתורות, למשל בנושא שאתה שוטף כלים, אבל אתה לא יודע באופן מודע שאתה לא יודע אותם. ובאופן מודע אתה יודע רק את מה שאתה יודע ולכן זה משעמם אותך.

למשל אתה מסתכל על הקיר, ברגע שאתה מתחיל לחשוב על מה שאתה יודע על הקיר, הקיר יתחיל לעניין אותך, אבל בשלב כל שהוא, תבין שמה שאתה יודע כבר הבנת, ואז זה מתחיל לשעמם לך ואתה רוצה משהו חדש.

ואני טוען שעל הקיר הזה, יש אין סוף אינפורמציה מסתובבת עליו, מה אני יכול להסתכל על הקיר נצח נצחים ולמצוא בו עניין? והיכן מסתתרת כל האין סוף אינפורמציה? בתוכך. ואז תשאל, איך אני מגיע אליה? תתחיל לחשוב מה אתה לא יודע על הקיר. תמציא שאלות על הקיר ואז תתחיל לקבל מידע חדש על הקיר, ואז הקיר יתחיל לעניין אותך.

זה אומר שאם אתה רוצה ליצור עניין, אתה צריך להמציא שאלות. כמו למשל, אם לסבתא היו גלגלים, איך זה היה משפיע על הקיר? השאלות יגרמו למוח שלך להתחיל לחשוב,...
צריך לקחת דברים משעממים למצוא עניין בכל דבר יכולות קוגניטיביות הרגלים תחושות חוסר ודאות סקרנות איך לשאול שאלות להסביר איך לשפר את השכל איך לא להשתעמם איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להיות יצירתי איך לחשוב בהיגיון איך ליצור איך ליצור עניין איך למצוא איך למצוא עניין איך למצוא עניין בחיים איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח חשיבה יצירתית איך לפתח יכולת חשיבה איך לשאול איך לשאול שאלות איך לשפר איך לשפר את החיים איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אקסיומות התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חיים חשיבה חשיבה הגיונית חשיבה יצירתית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יצירתי יצירתיות כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לא להשתעמם לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות יותר חכם להיות יצירתי להיות יצירתיים להשתעמם לחשוב בהיגיון ליצור ליצור משמעות ליצור עניין למצוא למצוא עניין למצוא עניין בחיים לעשות כשמשעמם לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח חשיבה יצירתית לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשאול לשאול שאלות לשטוף כלים לשפר לשפר את החיים לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מה לעשות מה לעשות כשמשעמם מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית משמעות משמעותיות עניין בחיים פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שאלה שאלות שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שעמום תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
מה מנומס לשאול? לשאול בת כמה את, לשאול מה הגיל שלך, לשאול מה המזל שלך, לשאול כמה אתה מרוויח, לשאול מה המשכורת שלך, תקשורת בין אישית, לא מנומס לשאול, נימוסים והליכות, איך להיות מנומס?
מה מנומס לשאול? לשאול בת כמה את, לשאול מה הגיל שלך, לשאול מה המזל שלך, לשאול כמה אתה מרוויח, לשאול מה המשכורת שלך, תקשורת בין אישית, לא מנומס לשאול, נימוסים והליכות, איך להיות מנומס?
... מנומס לשאול? לשאול בת כמה את, לשאול מה הגיל שלך, לשאול מה המזל שלך, לשאול כמה אתה מרוויח, לשאול מה המשכורת שלך, תקשורת בין אישית, לא מנומס לשאול, נימוסים והליכות, איך להיות מנומס? למה אנשים נעלבים כששואלים אותם בני כמה הם? כאשר שואלים אדם בן כמה הוא, התגובה של חלק מהאנשים יכולה להיות שלילית או אפילו ... שהגיל מבחינת האדם יכול לסמל לו תכונות שליליות כמו זקנה, חולשה, או אובדן ערך חברתי, ולכן הוא נעלב כששואלים אותו על כך. עצם העלבון נובע מהקונוטציות שהאדם מקשר עם הגיל שלו, ולא בהכרח מהמספר עצמו. מה המשמעות האמיתית שעומדת מאחורי שאלה על הגיל? כשמישהו נשאל בן כמה אתה?, השאלה לכאורה תמימה, אך למעשה היא טעונה במשמעות חברתית או פסיכולוגית עמוקה יותר. לדוגמה, אדם שנשאל על גילו עשוי לתהות מדוע בכלל שואלים אותו - האם מנסים לשפוט אותו לפי הגיל שלו, לקטלג אותו, או להעריך ... תחושות של שיפוטיות, בושה, או פחד מהערכה שלילית. לכן, התגובה של אנשים יכולה להיות מאוד אמוציונלית, כי זו שאלה שיכולה לשקף פחדים פנימיים או קונפליקטים אישיים. מדוע אנשים מעדיפים ... הסיבות לכך שאנשים לא אוהבים לענות על שאלת הגיל היא שלעיתים האדם עצמו לא מעוניין לחשוב על גילו. כאשר שואלים אותו, זה מאלץ אותו להכיר במציאות שאולי היה מעדיף להדחיק. לדוגמה, ... או היופי החיצוני שלו. האדם חש לא נוח אפילו לחשוב לעצמו על כמה הוא מבוגר, כי יש בזה תחושה של אובדן. האם השאלה על גיל היא תמיד לא מנומסת? אליעד מדגיש שהשאלה על הגיל אינה תמיד לא מנומסת, אבל יש לקחת בחשבון את האפשרות שזה ייתפס כלא מנומס או כפוגע. כלומר, זו שאלה שיש סיכון מסוים בשאילתה. השאלה על גיל היא עניין חברתי רגיש, ובממוצע רוב האנשים מרגישים חוסר נוחות מסוים כאשר נשאלים על כך, במיוחד אם הם מרגישים שהגיל שלהם אינו תואם את הציפיות החברתיות. איך גברים ונשים מתייחסים אחרת לשאלה על הגיל? אליעד נותן דוגמה לכך שנשים, בממוצע, רגישות יותר לשאלה על הגיל לעומת גברים, וזאת בשל הציפייה החברתית מנשים להיראות צעירות. בעוד שלגברים השאלה כמה אתה מרוויח? יכולה להיות רגישה יותר, לנשים השאלה בת כמה את? היא לרוב יותר רגישה. הסיבה לכך היא שנשים מקבלות ערך ... את המראה של האדם? אליעד מציין שהגיל עצמו הוא רק מספר, אבל הוא משויך בתודעה האנושית למראה הפיזי. כשאדם נשאל על גילו, הוא עלול להרגיש שבעצם שופטים אותו לפי המראה שלו או לפי ... לכן, יש אנשים שמנסים להיראות צעירים יותר, כי מבחינה חברתית יש עדיפות למראה צעיר, יפה ורענן. לכן כאשר נשאלים על הגיל, יש פחד להיראות זקנים או פחות מושכים. למה שאלות אישיות בכלל יכולות להיתפס כלא מנומסות? אליעד כהן מדגיש ששאלות אישיות, כמו כמה אתה מרוויח? או מה המזל שלך? או איפה אתה גר? הן שאלות שעלולות להתקבל בצורה לא מנומסת, כי הן חודרות למרחב הפרטי של האדם. ...
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
... ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות למה שאילת שאלות הופכת אותך ליותר חכם? כדי להיות יותר חכם ולפתח את החשיבה, הדרך המרכזית והיעילה ביותר היא לשאול כמה שיותר שאלות. המוח הוא כמו שריר שצריך לאמן, וככל ששואלים שאלות רבות ומגוונות, השריר הזה מתחזק ומתפתח. אליעד כהן מסביר שכדי לשפר את השכל, אדם צריך לשאול שאלות מכל סוג שהוא, בלי שום הגבלה או צנזורה. עצם תהליך השאלה מוביל להרחבת החשיבה, להעמקה ולהבנה טובה יותר של המציאות. למה חשוב לשאול שאלות מכל סוג, אפילו לא הגיוניות? כאשר אנו נמנעים מלשאול שאלה בטענה שהיא לא הגיונית, אנחנו בעצם מניחים שההיגיון הנוכחי שלנו הוא האמת היחידה. אבל המטרה בשאילת שאלות היא דווקא לאתגר את ההיגיון הקיים שלנו ולבדוק אותו. לכן, חשוב לשאול גם שאלות שנראות מוזרות או טיפשיות. לדוגמה, שאלות כמו למה אין לנו קרניים על הראש? או למה יש לנו חמש אצבעות ולא שש? עשויות להיראות מטופשות במבט ראשון, אבל דווקא השאלות האלה יכולות לפתוח חשיבה חדשה, לאתגר את המובן מאליו, ולהוביל לתובנות מעניינות. אילו שאלות כדאי לשאול ואיך להתחיל לשאול? כל נושא בעולם יכול לשמש כבסיס לשאילת שאלות. אין נושא שהוא מחוץ לתחום. כדאי להתחיל לשאול שאלות פתוחות כמו למה?, איך?, מה יקרה אם? - אלו שאלות שמעודדות חשיבה עמוקה יותר. לדוגמה, אפשר לשאול: איך עובד החשמל? למה המים זורמים למטה ולא למעלה? מה יקרה אם נזיז את כדור הארץ קצת הצידה? איך יודעים שההיסטוריה שסיפרו לנו נכונה? אליעד מדגיש שאין שום צורך להגביל את עצמנו ...
איך לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע?
איך לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע?
... לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע? איך לשאול שאלות בצורה נכונה ולמנוע ספקות? איך לשאול את השאלות הנכונות בזמן אמת? אליעד פותח את ההרצאה בשאלה כיצד להימנע מהמקרה שבו אחרי ששאלתם מישהו שאלות, הוא ענה לכם, אך אתם מוצאים את עצמכם עם ספקות שלא הצלחתם למנוע. אלו ספקות כמו: האם הוא התכוון להגיד את זה או את זה? או מה לגבי הנושא הזה?. אליעד מתאר את הסיטואציה בה אתם שואלים אדם שאלות, ויכול להיות שהוא עונה לכם בתשובות שבעצם לא לגמרי ברור אם הבנתם אותן כראוי. הסיטואציה יכולה לקרות במגוון הקשרים: ראיון עבודה, שיחה עם בעל מקצוע או כל שיחה בה אתם מנסים לקבל תשובות לשאלותכם. אחרי השיחה, אתם עשויים להישאר עם ספקות - למשל, מה לגבי זה? לא ברור לי אם הוא התכוון כך או אחרת. השאלה היא: איך ניתן למנוע מצב כזה שבו אתם לא מבינים את התשובות לשאלות שנשאלו? מה הדרך להימנע משאלות פתוחות אחרי תשובות? התשובה המוצעת כאן היא שכשאתם שואלים שאלות, עליכם לוודא כי אתם שואלים את כל השאלות שאתם באמת רוצים לשאול, מבלי להמתין לאחר השיחה כדי לגלות שהיו עוד שאלות שיכלתם לשאול בזמן אמת. אליעד מדגיש כי אם אתם שואלים שאלה, ובסוף קיבלתם תשובה שלא ברורה לכם, אתם צריכים לשאול את עצמכם - למה לא שאלתי את השאלות בזמן אמת? מה לא עשיתם בזמן השיחה? כדי להימנע מהמצב הזה, אליעד מציע לכם לנצל את השיחה או הראיון לשאול את כל השאלות שיכולות לעלות בראשכם. אם השאלה לא הובנה או התשובה לא הייתה מספקת, אל תחכו עם זה - תשאלו מיד. למה אתם לא
שאלות מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה
שאלות מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה
שאלות מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה האם אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות? לפי ההסבר של אליעד כהן, אי אפשר לשאול שאלות מבלי להניח נפרדות. מהי בכלל שאלה? שאלה היא מצב שבו קיימות לפחות שתי אפשרויות או שני צדדים שונים. אם יש לך רק אפשרות אחת, אתה לא יכול לשאול שאלה. עצם הפעולה של שאילת השאלה מניחה קיום של ספק, כלומר, שיש אפשרות לכאן ואפשרות לכאן. לכן כל שאלה מעצם הגדרתה מניחה נפרדות, כלומר, מניחה שהמציאות היא לא אחדותית, אלא מחולקת לפחות לשני חלקים שונים. אם כל שאלה מניחה נפרדות, איך לחפש את האמת בלי שאלות? אליעד מסביר שהשואל בעצם רוצה להגיע לאמת בלי נפרדות, אך עצם הרצון להגיע לאמת כבר יוצר נפרדות כי זה מניח שאתה רחוק מהאמת. עם זאת, אליעד מציע פתרון מתוחכם - הוא אומר שתשאל שאלות, אבל לא שאלות כלפי חוץ (על העולם), אלא שאלות כלפי פנים - שאלות על השאלות עצמן. מה הכוונה לשאול שאלות על השאלות עצמן? ההסבר של אליעד הוא כזה: במקום לשאול שאלות על העולם, למשל האם יש לי ערך?, תשאל שאלה על עצם השאלה - האם השאלה האם יש לי ערך היא בכלל נכונה?. במקום לנסות לפתור בעיות בעולם החיצוני, האדם צריך להפנות את השאלות שלו פנימה ולבדוק האם הבעיה עצמה בכלל קיימת. זאת הדרך היחידה לחפש את האמת בלי להסתבך עוד יותר בנפרדות. איך הרעיון הזה קשור לטיפול בחרדה? ... עצמה לא קיימת או לא מוצדקת. האם אפשר להפסיק לשאול שאלות לחלוטין? אליעד מדגיש שלא חייבים להפסיק לשאול שאלות, אלא פשוט לשאול אותן לכיוון פנימה. אם אדם מנסה להגיע לאמת ללא נפרדות, הוא צריך להפנות את השאלות שלו כלפי עצמו, כלפי ההנחות של השאלות. במקום
ניתוח השאלה איך, ניתוח השאלה האם, לשאול איך או האם, איך לשאול איך? האם לשאול האם? סוגים של שאלות, הנחות היסוד של השאלה, איך לשאול שאלות בצורה נכונה? שאלה נכונה, שאלה לא נכונה, ניתוח הנחות יסוד של שאלה, לשאול האם או איך
ניתוח השאלה איך, ניתוח השאלה האם, לשאול איך או האם, איך לשאול איך? האם לשאול האם? סוגים של שאלות, הנחות היסוד של השאלה, איך לשאול שאלות בצורה נכונה? שאלה נכונה, שאלה לא נכונה, ניתוח הנחות יסוד של שאלה, לשאול האם או איך
... השאלה איך, ניתוח השאלה האם, לשאול איך או האם, איך לשאול איך? האם לשאול האם? סוגים של שאלות, הנחות היסוד של השאלה, איך לשאול שאלות בצורה נכונה? שאלה נכונה, שאלה לא נכונה, ניתוח הנחות יסוד של שאלה, לשאול האם או איך מהן ההנחות שמאחורי השאלה איך? בכל פעם שאדם שואל שאלה שמתחילה במילה איך, הוא מניח באופן אוטומטי שיש אפשרות או דרך כלשהי לבצע או להשיג את הדבר שהוא מעוניין בו. למשל, כאשר אדם שואל איך להגיע לירושלים? או איך להיות מיליונר?, הוא למעשה מניח באופן סמוי שהמטרה הזו בכלל אפשרית. כלומר, אם היה ברור לו לחלוטין שהמטרה בלתי אפשרית להשגה, הוא כלל לא היה שואל איך לבצע זאת. אם אדם נמצא במצב שבו הוא לא בטוח אם המטרה שלו אפשרית או לא, השאלה הנכונה מבחינתו תהיה האם אפשר לעשות את זה?. שאלת האם ... או הסיכוי שמטרה מסוימת ברת השגה בכלל. לדוגמה, אם אדם חושב להיות מיליונר, אבל לא בטוח שזה בכלל אפשרי עבורו, הוא לא יתחיל לשאול איך, אלא ישאל האם זה אפשרי בכלל להיות מיליונר?. האם ... רק דרך אחת להשגת המטרה? כאשר אדם חושב שיש רק דרך אחת ויחידה להשיג את מה שהוא רוצה, הוא לא ישאל איך, כי מבחינתו אין צורך בשאלה - הוא כבר יודע מה הדרך. במילים אחרות, שאלת איך לא נשאלת כשאדם חושב שיש לו תשובה ברורה וחד - משמעית. שאלת איך ... לתל אביב היא רק ברכב פרטי, הוא לא ישאל איך להגיע לתל אביב, כי מבחינתו אין מה לברר או להשוות בין אפשרויות שונות. איך לשאול את השאלה הנכונה: איך או האם? השימוש בשאלה האם מתרחש כאשר האדם עדיין בשלב שהוא כלל אינו בטוח אם המטרה שלו אפשרית. לדוגמה, אם אדם שוקל אפשרות לשבור שיא גינס, אך הוא לא בטוח שזה אפשרי בכלל, השאלה הראשונה שלו תהיה האם זה אפשרי?. רק לאחר שיהיה ברור לו שזה אפשרי, יגיע השלב שבו ישאל איך להשיג את זה?. לעומת זאת, כאשר אדם כבר שואל איך, המשמעות היא שהוא משוכנע במידה מסוימת שהדבר אפשרי, אך הוא עדיין לא יודע בדיוק באיזו דרך לבחור. למשל, אם אדם שואל איך להיות מאושר?, הוא מניח מראש שיש יותר מדרך אחת להשיג אושר, והוא מנסה להבין איזו דרך היא המתאימה ביותר למטרה האישית שלו. לשאול איך מתוך ידיעת האפשרויות השונות כשאדם שואל איך, חשוב להבין תחילה מה בדיוק המטרה המדויקת של השואל, כיוון שברוב המקרים קיימות כמה אפשרויות שונות להשגת המטרה. לדוגמה, אדם שמעוניין להגיע מירושלים לתל אביב יכול לשאול איך להגיע לתל אביב בצורה הכי מהירה?, איך להגיע לתל אביב בצורה הכי זולה?, או איך להגיע לתל אביב בצורה הכי נוחה?. השאלה איך תמיד מגלמת בתוכה את ההבנה שיש אפשרויות שונות, ולכן ...
איך ליצור אמון עם שותפים עסקיים? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך לבנות אמון עם לקוח? איך לבנות אמון עם שותפים? לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, ללמד מישהו מה לשאול אותך, לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, לעודד מישהו לחקור אותך
איך ליצור אמון עם שותפים עסקיים? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך לבנות אמון עם לקוח? איך לבנות אמון עם שותפים? לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, ללמד מישהו מה לשאול אותך, לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, לעודד מישהו לחקור אותך
... למישהו להאמין לך? איך לבנות אמון עם לקוח? איך לבנות אמון עם שותפים? לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, ללמד מישהו מה לשאול אותך, לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, לעודד מישהו לחקור אותך איך לגרום לשותף עסקי לסמוך עליך? כאשר מנהלים משא ומתן עסקי או מעוניינים לרכוש את האמון של שותף עסקי, אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת, לפי אליעד כהן, היא לעודד את האדם השני לשאול שאלות וללמד אותו כיצד לחשוד בך באופן מודע ומבוקר. למה כדאי ללמד מישהו לחשוד בך? אליעד מסביר שאם אתה רוצה ליצור אמון אמיתי עם שותף עסקי, עליך לא לפחד מהספקות או החשדות שיש לו כלפיך. להיפך, מומלץ לך דווקא לעודד אותו לשאול אותך שאלות רבות ככל האפשר. באופן טבעי, אנשים שנוטים לשקר או להסתיר מידע יעדיפו להימנע משאלות רבות כדי לא להיתפס בשקרים שלהם. לכן, כאשר אתה אומר לשותף הפוטנציאלי: כדאי לך לשאול אותי את השאלה הזאת והזאת אתה למעשה משדר לו ביטחון ואמינות. המסר שאתה מעביר הוא שאין לך שום דבר להסתיר, ושאתה אפילו מעוניין שיבדקו אותך בצורה יסודית. איך לגרום לשותף לשאול אותך את השאלות הנכונות? כאשר אדם מחפש שותף עסקי, הוא לא תמיד יודע אילו שאלות עליו לשאול כדי לוודא את האמינות ואת האיכות של הצד השני. לכן, כאשר אתה מנחה אותו אילו שאלות כדאי לו לשאול, אתה למעשה נותן לו כלים לבחון אותך. לדוגמה, אפשר לומר לשותף פוטנציאלי: - כשאתה בוחר שותף עסקי, כדאי לך לשאול אותו לגבי הניסיון שלו בתחום המסוים הזה. - כשאתה מחפש ספק או שירות מסוים, כדאי לך לבדוק את ההיבטים האלו והאלו. כאשר הוא רואה שאתה מעודד אותו לבדוק אותך ואת המתחרים, ... שאתה בטוח לחלוטין במה שאתה מציע. בנוסף, כאשר הוא ילך למתחרים שלך וישאל אותם את אותן שאלות, ייתכן שהתשובות שיקבל יהיו פחות משכנעות משלך, מה שיגביר עוד יותר את האמון שלו בך. למה עידוד שאלות יוצר מערכת אמון? כאשר אתה מדריך מישהו אילו שאלות לשאול אותך, אתה בעצם מעניק לו ערך, מידע, ועזרה פרקטית. הוא כבר מתחיל להרגיש שקיבל ממך משהו בעל ערך - עצה, הכוונה, הכשרה כיצד לבחון אנשים, ספקים או שירותים. בעצם העובדה שהאדם השני שואל אותך את השאלות שהמלצת לו לשאול, הוא כבר נכנס לתפקיד של תלמיד שלך, והדבר יוצר אצלו תחושת אמון באופן טבעי. אליעד מסביר שעצם העובדה שהוא ממלא אחר ההנחיה שלך, מעידה שהוא כבר נותן בך אמון ברמה מסוימת, ... למוביל בתהליך קבלת ההחלטות של השותף? כאשר אתה מנחה את השותף העסקי הפוטנציאלי לגבי השאלות שהוא צריך לשאול, אתה בעצם הופך למוביל תהליך החשיבה שלו. במובן הפסיכולוגי, אתה מנהל את השיחה ואת קבלת ההחלטות שלו. לדוגמה, אם תאמר לו כדאי לך לשאול אותי את השאלה הזאת, ובפועל הוא עושה זאת, אתה כבר יצרת דינמיקה שבה הוא מקשיב לעצות שלך ומונחה על ידך. כך, באופן לא מודע, הוא כבר רואה אותך כבעל סמכות, אדם שכדאי להקשיב לו ולסמוך ... שלהם. מי שבטוח בעצמו ואין לו מה להסתיר, ירצה דווקא שהשותף העסקי ישאל כמה שיותר שאלות ויבחן אותו לעומק. לעומת זאת, אנשים לא אמינים, רמאים או שקרנים יעדיפו להימנע ככל האפשר מהשאלות, כי הם חוששים לחשוף דברים לא נעימים עליהם. אליעד מציין כי גם אדם לא ישר יכול להשתמש בטכניקה הזו בצורה מניפולטיבית, על ידי כך שהוא מנחה את הצד השני
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד איך לגרום למישהו להבין אותך ולשאול שאלות הבהרה? כאשר אנו מסבירים משהו למישהו, אנחנו רוצים לוודא שהוא מבין אותנו באופן מלא. לעיתים קרובות, אנשים נמנעים מלשאול שאלות הבהרה מתוך בושה או פחד להיתפס כלא חכמים מספיק. השאלה היא: איך אפשר לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות ולוודא שהוא מבין אותנו כראוי? למה אנשים נמנעים מלשאול שאלות? ישנם שני גורמים עיקריים שבגלל הם נמנעים מלשאול שאלות: בושה: אנשים לעיתים לא רוצים להיראות לא חכמים בעיני אחרים ולכן הם נמנעים מלהביע חוסר הבנה. חשש מתגובה שלילית: אנשים חוששים שהמורה או המנחה יגיבו בזלזול או יקפידו עליהם אם ישאלו שאלה שנראית פשוטה או טריוויאלית. איך לעודד אנשים לשאול שאלות? הדרך היעילה ביותר לעודד אנשים לשאול שאלות היא להסיר מהם את האחריות לחוסר ההבנה ולהעביר אותה אליך. כשלמסביר יש את ההכרה שאם מישהו לא מבין את ... לא בהכרח בגלל חוסר יכולתו להבין, אלא בגלל שההסבר עצמו אולי לא היה ברור דיו, אז האדם מרגיש יותר בנוח לשאול שאלות. כדי לעודד את השומע לשאול שאלות, אפשר לומר את הדברים הבאים לפני ההסבר: תקשיב, אני לא מומחה גדול בלהסביר. יכול להיות שאני מסביר בצורה לא ... אני מתבלבל או לא מרוכז. לכן, אם לא תבין אותי, זה כנראה בגלל שאני לא הסברתי טוב - ולכן אני מבקש ממך לשאול שאלות, כי אני רוצה לוודא שהצלחתי להסביר כמו שצריך. ברגע שאומרים זאת, השומע מבין שהוא לא אשמה אם הוא לא מבין, ומרגיש חופשי יותר לשאול שאלות. איך לוודא שהמסר מועבר בצורה ברורה? כדי לוודא שהשומע מבין את המסר, אפשר להשתמש בשיטות הבאות: שאלות מנחות: שאלות כמו: זה היה ברור?, רוצה שאסביר שוב?, מה הבנת ממה שאמרתי? יכולות לעזור לשמוע את דעתו ולהבין אם המסר עבר בצורה נכונה. דוגמאות מגוונות: תן דוגמאות ממספר זוויות שונות כדי להמחיש את הרעיון. הדגשת חשיבות השאלות: הדגש את החשיבות של שאילת שאלות כך שהשיחה תהיה מועילה לשני הצדדים. מדוע חשוב ליצור אווירה נוחה לשאילת שאלות? כשהשומע מרגיש בנוח לשאול שאלות, התקשורת בין הצדדים משתפרת. זה לא רק עוזר לו להבין יותר, אלא גם יוצר שיחה פתוחה ומועילה. המנחה או המורה הוא זה שצריך להרגיש בנוח עם השאלות, ולא המאזין. כמו שאומרים: לא הביישן למד, ולא הקפדן מלמד. כלומר, מי שמתבייש לשאול, לא ילמד את מה שמוסבר לו, ומי שמקפיד על כל דבר קטן, לא יהיה מורה טוב. לסיכום כדי לגרום למישהו להבין אותנו ולשאול שאלות הבהרה, יש לבצע את הצעדים הבאים: להעביר את האחריות להבנה אלינו ולא אליהם. להודות בכך שיכול להיות שהסברנו לא ברור. ליצור אווירה שמעודדת שאלות ולתת לגיטימציה לשאילת שאלות. להשתמש בדוגמאות ושאלות מנחות כדי לוודא שהמסר הובן. כאשר מיישמים את השיטה הזו, מגדילים את הסיכוי לכך שהמאזין באמת יבין את מה שרצינו לומר ולא ...
הכרת הרע, להודות בטעות, להודות על האמת, שאלות מודחקות, לא לפחד להרגיש רע, לא לפחד לשאול שאלות, הדחקה רגשית
הכרת הרע, להודות בטעות, להודות על האמת, שאלות מודחקות, לא לפחד להרגיש רע, לא לפחד לשאול שאלות, הדחקה רגשית
... הרע, להודות בטעות, להודות על האמת, שאלות מודחקות, לא לפחד להרגיש רע, לא לפחד לשאול שאלות , הדחקה רגשית למה חשוב להודות שיש לך שאלות? אחד הרעיונות המרכזיים שאליעד מציג בהרצאה הוא החשיבות של היכולת להודות בכך שיש לך שאלות. לטענתו, רבים טוענים שאין להם שאלות, אך במציאות אם אדם מצליח להבין משהו בצורה טובה יותר לאחר שהוא שומע הסבר נוסף, זה מעיד בהכרח על כך שהייתה אצלו קודם אי - הבנה, כלומר, הייתה שאלה סמויה. אליעד מסביר שלמעשה תמיד קיימות שאלות, ואם נדמה לך שאין לך שאלות, זה בדרך כלל מעיד על כך שאת מדחיקה אותן או לא מודעת אליהן. האם השאלות שלך מודחקות? אליעד מדגיש שאם אדם אומר שפתאום הבין משהו שלא הבין קודם, הוא למעשה מעיד על כך שעד אותה נקודה הוא לא הבין, ולכן הייתה לו שאלה, בין אם היה מודע לה ובין אם לא. הוא משתמש בדוגמה של אדם שמרגיש שבע אך ברגע שמציעים לו אוכל נוסף, הוא מסוגל לאכול, וכך ברור שלמעשה הוא לא היה לגמרי שבע ... אופן, אם מישהו אומר עכשיו הבנתי משהו חדש, זה מוכיח שלפני כן הייתה אי - הבנה, כלומר, שאלה סמויה שלא באה לידי ביטוי. למה אנשים מפחדים לשאול שאלות? אליעד מפרט שהסיבה שאנשים נמנעים מלשאול שאלות היא מפני שזה יוצר תחושה של פגיעות וחוסר אונים. ברגע שאדם מודה שיש לו שאלה, הוא בעצם מודה שיש לו חיסרון, בעיה או מצוקה, וזה גורם לו להרגיש רע. אליעד מסביר שהיכולת לשאול שאלות תלויה בנכונות של האדם להודות שיש לו חסרונות, שהוא לא יודע משהו או שהוא לא מבין משהו. איך הדחקה רגשית מונעת שאלות? אליעד מסביר שהרבה פעמים הדחקה רגשית מתרחשת כאשר האדם מרגיש שהשאלות שלו בלתי פתירות או כאשר הוא חושש לשאול כי בעבר הוא שאל שאלות ולא קיבל תשובה מספקת, מה שיצר אצלו טראומה. אליעד מתאר מצב בו הילד שואל שאלה שלא מקבלת תשובה, ולכן השאלה מודחקת במשך שנים, אך היא ממשיכה להתקיים בתוכו. לכן, האדם מפחד לשאול שוב כדי לא לחוות שוב את חוסר האונים או את האכזבה מכך שאין פתרון זמין. איך אפשר להפסיק להדחיק שאלות? הפתרון שאליעד מציע הוא לפתח את היכולת להרגיש בנוח עם מצבים של חוסר ודאות וסבל. ברגע שאדם יכול לשאת את התחושה הרעה שנובעת מכך שאין לו תשובות, הוא יוכל להתחיל לשאול שאלות עמוקות יותר. ככל שאדם יודה יותר בקיום השאלות שלו ויכיר ברגשות השליליים שמתלווים להן, כך הוא יוכל לגלות יותר הבנות ולהתקדם בהבנת המציאות. למה השאלות הכי חשובות הן השאלות שאין להן תשובה? לפי אליעד, השאלה הכי חשובה היא דווקא השאלה שאין לה שום תשובה, מכיוון שזו השאלה שמובילה לאי - ידיעה מוחלטת. הוא נותן כדוגמה את ה
איך לראיין עובד? איך לראיין מנהל? איך לראיין מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין אנשים? מה לשאול בראיון עבודה? מה לשאול בראיון טלפוני? מה לשאול בראיון למטפלת? איך מראיינים עובד פוטנציאלי? לראיין מטפלת, אימון למנהלים
איך לראיין עובד? איך לראיין מנהל? איך לראיין מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין אנשים? מה לשאול בראיון עבודה? מה לשאול בראיון טלפוני? מה לשאול בראיון למטפלת? איך מראיינים עובד פוטנציאלי? לראיין מטפלת, אימון למנהלים
... לראיין עובד? איך לראיין מנהל? איך לראיין מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין אנשים? מה לשאול בראיון עבודה? מה לשאול בראיון טלפוני? מה לשאול בראיון למטפלת? איך מראיינים עובד פוטנציאלי? לראיין מטפלת, אימון למנהלים איך לראיין עובד בצורה נכונה? כאשר נשאלת השאלה איך נכון לראיין עובד פוטנציאלי, אליעד כהן מדגיש כי מטרת הראיון אינה רק להכיר את האדם באופן כללי, אלא לבדוק האם הוא מתאים באופן ספציפי לתפקיד אליו הוא מיועד. הטעות הנפוצה שעושים רוב המראיינים, היא לשאול שאלות כלליות מדי כגון: ספר לי על עצמך, מה הניסיון שלך? או מה אתה אוהב לעשות?. השאלות הללו אינן תמיד מספקות את התשובה לשאלה החשובה באמת - האם העובד מתאים למשימות ולסיטואציות שהוא צפוי להתמודד איתן בעבודתו. מהן השאלות החשובות באמת בראיון עבודה? במקום שאלות כלליות, אליעד כהן ממליץ לערוך סימולציות של מצבים אמיתיים שעשויים לקרות בתפקיד, ולשאול את העובד כיצד הוא יפעל. אם, לדוגמה, מדובר במנהל משרד, חשוב לבדוק אם המועמד מסוגל להתמודד עם ריבוי משימות ולחצים בו - זמניים. ניתן להציג לו ... התפקיד שלו, ולראות כיצד הוא פותר אותן. אם מדובר באיש פיתוח תוכנה, לדוגמה, לא כדאי להסתפק בשאלות על ידע קודם בשפות תכנות, אלא יש לבקש ממנו לתאר כיצד הוא ייגש לבנות מערכת מסוימת. חשוב לשים לב כיצד הוא חושב, אילו שאלות הוא שואל אותך תוך כדי, ועד כמה התהליך שהוא מתאר תואם את הדרך שבה היית רוצה שיתנהל בפועל. איך לראיין מועמד לתפקיד ניהולי? כאשר מראיינים מועמד לתפקיד ניהולי, השאלות צריכות להיות מאוד מעשיות וממוקדות בבעיות האמיתיות שהמנהל צפוי להתמודד איתן. אם, למשל, יש בעיות ניהוליות או קונפליקטים בצוות, חשוב לשאול את המועמד איך הוא היה מתמודד איתן. על ידי כך, ניתן לראות אם החשיבה שלו ריאלית ואם הפתרונות שלו הגיוניים. בנוסף, חשוב לראות האם המועמד יודע לשאול שאלות רלוונטיות, כדי להבין לעומק את הבעיה לפני שהוא מנסה לפתור אותה. מועמד שלא שואל שאלות הכרחיות טרם מתן פתרון, מעיד על חוסר הבנה וחשיבה שטחית. מה חשוב לשאול בראיון טלפוני? בראיון טלפוני מומלץ להתמקד בשאלות המכוונות לבדיקת הידע המקצועי של המועמד, הבנתו את התפקיד, והיכולת שלו להתמודד עם סיטואציות מקצועיות באופן פרקטי. שאלות כלליות מדי לא יספקו מידע מספק. לכן, כדאי לשאול שאלות נקודתיות שיבדקו את כשירותו של המועמד ואת יכולתו לתת פתרונות קונקרטיים. מה לעשות כאשר לא ניתן לבדוק את העובד באופן מעשי? ... תכונות נדרשות לתפקיד (לדוגמה, יכולת סדר וארגון, יצירתיות, תפקוד בלחץ, כושר מנהיגות) ולמצוא שאלות שיעזרו לך לבדוק באופן ספציפי האם תכונות אלו קיימות אצל המועמד. מדוע ראיונות כלליים אינם מספיקים? אליעד כהן מדגיש שהשיטה הכללית של לשאול שאלות כלליות ובלתי ממוקדות, אינה יעילה ואינה מספקת מידע אמיתי על התאמתו של המועמד לתפקיד. חשוב להקפיד על שאלות ממוקדות, להציג בפני המועמד אתגרים אמתיים, ולראות כיצד הוא חושב ומתמודד עימם. בצורה זו ניתן לקבל תמונה הרבה יותר מדויקת ומפורטת על יכולותיו ... מעשי, ברור וקשור ישירות למשימות שעל המועמד יהיה לבצע בפועל. ראיון עבודה ראיון טלפוני איך לשאול את השאלות הנכונות בראיון ראיון למנהל איך לזהות עובד מתאים סימולציות בראיון עבודה איך לראיין עובד בצורה הנכונה? כאשר אנחנו שואלים את עצמנו איך לראיין עובד, התשובה היא לא בהכרח לשאול שאלות כלליות כמו ספר לי על עצמך או מה אתה אוהב לעשות. חשוב להבין שהמטרה העיקרית היא לבדוק אם העובד מתאים לתפקיד הספציפי. השלב ... - אילו משימות העובד אמור לבצע? איזה קושי הוא צפוי להתמודד איתו בעבודתו? כך, תוכל לדעת אילו שאלות לשאול אותו. לדוגמה, אם אתה מגייס מנהל משרד, תצטרך לדעת אם הוא יכול להתמודד עם ריבוי משימות. במקום לשאול שאלות על הניסיון הכללי, תוכל להציע סימולציה של מצבים מהחיים האמיתיים שיכולים לקרות בעבודתו. לדוגמה, אם מדובר במנהל משרד, אפשר ...
יעוץ למנהלים, יעוץ זוגי, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לשאול עובד שאלה? איך לדבר עם אנשים? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לומר לך את האמת? איך לדבר עם עובדים? איך לנהל עובדים? חינוך ילדים, זוגיות
יעוץ למנהלים, יעוץ זוגי, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לשאול עובד שאלה? איך לדבר עם אנשים? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לומר לך את האמת? איך לדבר עם עובדים? איך לנהל עובדים? חינוך ילדים, זוגיות
... למנהלים, יעוץ זוגי, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לשאול עובד שאלה? איך לדבר עם אנשים? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לומר לך את האמת? איך לדבר עם עובדים? איך לנהל עובדים? חינוך ילדים, זוגיות איך לשאול שאלות בלי לגרום ללחץ ולשקרים? לפעמים אנו נמצאים במצב שבו אנו רוצים לקבל מידע מאדם אחר כמו עובד, בן זוג או ילד, אבל חוששים ששאלת השאלה תגרום לו להרגיש מותקף, מתוח או בלחץ. כשזה קורה, נוצרות שתי אפשרויות ברורות: או לשאול בכל זאת ולהסתכן ביצירת לחץ ועימות, או לא לשאול בכלל וכך לוותר על קבלת המידע החשוב לנו. אך יש אפשרות שלישית, שהיא לשאול את השאלה באופן שמונע מראש תחושת איום ולחץ אצל הנשאל. כיצד ניגשים לשאלה בלי לשדר שיפוטיות? הסוד לכך הוא להבין תחילה מה גורם לנו לחשוש מלשאול: בדרך כלל החשש הוא שאנו בעצמנו לא מוכנים רגשית לקבל תשובה מסוימת, ולכן אנו משדרים מתח ושיפוטיות. למשל, אם בעל שואל את אשתו האם בגדת בי? אך בתוכו הוא פוחד מתשובה חיובית, האישה תחוש זאת ותחשוש להיות כנה. הדרך לפתור זאת היא להיכנס למצב נפשי שבו האדם באמת ... הגרועה ביותר מבחינתו. לדוגמה, אם ההורה שואל את הילד האם הכנת שיעורים? ומתוך השאלה ברור שההורה כבר כועס או מתוח במקרה של תשובה שלילית, הילד יחוש שהוא עומד בפני ענישה או כעס ולכן סביר שישקר. לעומת זאת, אם ההורה ישדר ... יש חשיבות עצומה לתחושה הפנימית של האדם ששואל את השאלה. אם אדם באמת מצליח לשחרר את השיפוטיות הפנימית, הצד השני ירגיש זאת והאווירה תהיה פתוחה יותר לשיתוף פעולה. כיצד עושים זאת בפועל? הטריק המעשי לשאול שאלות בצורה נכונה הוא להחליט מראש ובמודע שהמטרה האמיתית של השאלה היא גילוי האמת בלבד ולא שיפוט או חיפוש אשמים. צריך לשדר לצד השני, גם במילים וגם בטון, את ההכרה בכך שכל תשובה תתקבל בלי ביקורת שלילית אוטומטית. לדוגמה, מנהל ששואל עובד למה הוא איחר לעבודה - אם הוא מראש החליט שהאיחור אינו מוצדק, השאלה תיאמר בטון שיפוטי והעובד כנראה ירגיש מותקף וישקר או ימצא תירוצים. לעומת זאת, אם המנהל חושב בתוכו שייתכן שיש סיבה מוצדקת, שהעובד אולי אפילו צודק, העובד ירגיש זאת בשאלה ויוכל להיות כנה יותר. מה לעשות כשהאדם השני כבר נלחץ מהשאלה עצמה? במקרים שבהם הצד השני כבר רגיל ללחץ, לשיפוט ולמתיחות, הוא עלול להילחץ גם אם נשאל מתוך כוונה טובה. במצב כזה מומלץ להדגיש באופן מילולי שמטרת השאלה אינה שיפוטית אלא רק כדי להבין. למשל: אני באמת רק רוצה להבין, אני לא כועס ולא אשפוט אותך לא משנה מה תגיד. כך הצד השני יכול להירגע ולהרגיש בטוח יותר. כיצד נראית שאלה שגורמת לשקרים ועימותים? לעיתים אנו שואלים שאלות באופן שברור לצד השני שהשאלה נשאלת מתוך שיפוט, לדוגמה: האם עשית את מה שאמרתי לך? כאשר הטון והניסוח אומרים בבירור שאם הצד השני יענה בשלילה, הוא יעמוד מול כעס ... והשיחה תיגרר לעימותים מיותרים. איך לשאול שאלות שקשה לנו להתמודד עם תשובותיהן? אם אנו יודעים שקשה לנו לשמוע תשובה מסוימת, כדאי להתאמן פנימית על קבלה של כל תשובה אפשרית ... עצמו בצורה שלילית וקשה, כך יהיה לו קשה לשאול שאלות בצורה לא שיפוטית לאחרים. לכן, עבודה על קבלה עצמית וחוסר שיפוטיות פנימית מובילה ליכולת טובה יותר לתקשר עם אנשים אחרים. מי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך למצוא עניין בחיים? איך להיות יצירתי? איך לא להשתעמם? איך ליצור עניין? איך לפתח חשיבה יצירתית? אקסיומות, איך לשפר את החיים? מה לעשות כשמשעמם? איך לשאול שאלות? לשטוף כלים, ליצור משמעות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לשאול, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לשאול, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול הוליסטי, מומחה, טיפול אישי בנושא לשאול - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6250 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 08:02:17 - wesi1