אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לרצוח אנשים ✔חיבור הרגש והשכל, חוויית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת - פרומו ✔ מה המשמעות של חוויית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חיבור הרגש והשכל, חוויית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת
מה המשמעות של חוויית האני כצורה של מקום וזמן?

אליעד כהן מסביר כי תפיסת ה"אני" היא למעשה תפיסה של צורה בתוך מקום וזמן. כאשר אדם חושב על עצמו, לרוב הוא תופס את עצמו כישות ייחודית ומבודדת, אך במציאות, האדם הוא בסך הכל צורה אחת מיני אינספור צורות הנעות בתוך מרחב וזמן אינסופיים. הבנה עמוקה של הרעיון הזה אמורה לשנות מהיסוד את חוויית המציאות של האדם, ואת האופן שבו הוא מתייחס לעצמו ולסביבתו.

לפי אליעד, רוב האנשים לא מרגישים ביום - יום שהם רק צורה בתוך המקום והזמן, אלא חווים את עצמם כישות נפרדת, בעלת רצונות וחוויות ייחודיות. לכן, לדבריו, אדם שיבין באמת את הרעיון שהוא רק צורה של מקום וזמן, יחווה את המציאות באופן שונה לחלוטין. לדוגמה, כאשר אדם אומר "אני רעב", הוא לרוב לא חושב שזו צורה של זמן ומקום שרוצה לאכול, אלא מתייחס לזה כאילו יש לו אישיות ורצון ייחודי.

מהו המקום והזמן שאליעד מדבר עליהם?

אליעד מדגיש שההבנה של מהו מקום וזמן חיונית לצורך ההבנה של "מה אני באמת". לדבריו, המקום והזמן הם מציאות אינסופית המכילה אינספור צורות ותופעות, ואחת הצורות הללו היא האדם. המשמעות של "אני" היא רק צורה זמנית וחולפת בתוך המציאות הזו, בדיוק כמו כוכב, עלה או כל חפץ אחר שקיים במרחב ובזמן.

אחת הדוגמאות המפורטות שאליעד נותן היא ההשוואה בין אדם שאומר "ירח" או "זבוב", לאדם שאומר "אני". כשאדם אומר "ירח", הוא מתכוון למשהו רחוק בשמיים, כשאומר "זבוב", הכוונה למשהו קרוב בחדר. אבל כשאדם אומר "אני", הוא לא תופס את עצמו בצורה דומה, אלא מתייחס לעצמו בצורה אחרת, ייחודית. התפיסה הזו היא, על פי אליעד, הגורם לפער בין ההבנה השכלית של המציאות לבין החוויה הרגשית שלה.

למה לא מספיק להבין את הרעיונות, וצריך גם להרגיש אותם?

אליעד מדגיש שאדם יכול להבין רעיונית שהוא צורה של מקום וזמן, אך כל עוד הוא לא מרגיש את ההבנה הזו, הוא לא באמת הפנים אותה. הפער הזה בין ההבנה השכלית לבין החוויה הרגשית, הוא שגורם לאדם להמשיך לחוות חיסרון וסבל, ולהרגיש שהוא נפרד מהמציאות. לדבריו, מי שלא חווה את עצמו כחלק מהמציאות באופן טבעי ומלא, יתקשה בהמשך גם להרגיש שהוא "אלוהים", כלומר, לחוות את המציאות בצורה מאוחדת ושלמה.

כדי להגיע לחוויה כזו, אדם צריך לא רק להבין אלא גם לתרגל באופן תמידי את הרעיון הזה, במיוחד כאשר הוא מתמודד עם אירועים יומיומיים, כמו רצונות שמתממשים או לא מתממשים, או מצבים שבהם הוא נפגע או סובל.

איך אפשר לחקור את האמת ולגשר בין שכל לרגש?

אליעד מציע תהליך בירור מעמיק ואינטנסיבי של כל תפיסותיו ואמונותיו של האדם. התהליך הזה מחייב את האדם לשאול כל שאלה אפשרית על כל דבר שהוא מאמין בו, ולבחון האם הדבר נכון או לא נכון באופן מוחלט. למשל, כאשר האדם חושב שמשהו הוא "טוב" או "רע", עליו לבדוק לעומק למה הוא חושב כך. למשל, אדם שחושב שקניית ומכירת מכוניות זה טוב, אבל להצטרף ללוחמי הטאליבן זה רע, צריך לבדוק באופן מוחלט ולשאול עד הסוף למה הוא חושב שזה כך. האם יש הבדל מהותי בין הפעולות הללו, או שמדובר רק בפרשנות רגשית סובייקטיבית?

אליעד מציין גם את הצורך לברר את תפיסות היסוד הבסיסיות ביותר, כגון "למה אני רוצה את מה שאני רוצה?", "למה אני מפחד למות?" ו"למה בכלל אני קיים?". רק על ידי הבנה של נקודת ההתחלה של הרצון והקיום, אפשר להבין באמת את המהות של ה"אני", ואת מה שמעבר למקום ולזמן.

האם זה משנה איך מתנהגים אם הכל הוא רק צורות של מקום וזמן?

אליעד...
אליעד: מי שהיה מבין באמת את כל מה שהסברנו, צריכה להיות לו חוויית מציאות אחרת, לגבי הנושא של האני. אין לי בעיה שנאמר, שאני זה צורה של מקום וזמן. האני זה משהו שקיים בתוך המקום והזמן. ההבנה הזאת עצמה אמורה לשנות לך את החוויה, של האני שלך.

מה זה האני בסך הכל? זה משהו שקיים בתוך המקום והזמן. יש אין סוף מקום ואין סוף זמן, יש אין סוף דברים ויש גם אני, וזהו. אם היית מבין את זה, שאני זה צורה של מקום וזמן, חוויית המציאות שלך הייתה שונה.

כול אדם שביום יום לא חווה שהוא ישות שקיימת בתוך המקום והזמן, אלא שהוא חווה שהוא משהו מעבר לזה, זה אומר שהוא עוד לא הבין מה שהסברנו. ביום יום כשאתה אוכל, האם אתה זוכר שאתה צורה בתוך המקום והזמן שזזה?

מה זה אני? יש מקום אין סופי וזמן אין סופי, שיש בתוכו אין סוף צורות, ושאחת מהצורות זה אתה, ואתה צורה שנעה וזזה ולא מעבר לכך.

שאלה: זה שאני בתוך תחושה של מקום וזמן מביא אותי לכלום. מה אני בכלל? מי אני בכלל?

אליעד: זה באמת ככה, זה אפילו יותר גרוע, גם המקום והזמן זה כלום, אבל בסוף את מגלה שאת אלוהים. אבל את אמורה לחפש את האמת ולא את אלוהים. תחפשי את האמת תגלי את אלוהים. תחפשי את אלוהים לא תגלי שום דבר.

האדם ביום יום כשיש לו בעיה בחיים, כשהוא רוצה משהו שלא קורה, והוא חושב שהבעיה היא במה שקורה ולא מבין שהבעיה היא בגלל שהוא רוצה, זה מראה שהוא עדיין לא הבין את השלב הראשון בספר.

השלב הראשון לא שואלים למה אני רוצה את זה, אלא צריך לשאול, למה אני רוצה? זה צריך לבוא לידי ביטוי בכך, שאתה צריך להבין שהחיסרון או היתרון שלך בחיים זה לא מה שאתה רוצה, אלא זה בגלל שאתה בכלל רוצה.

ואם אדם רע לו בחיים בגלל שהוא רוצה דבר וזה לא מתקיים, הוא צריך להבין שהבעיה היא לא בגלל שאתה רוצה אלא בגלל שאתה קיים. כי הקיום הוא המהות של הרוצה.

למשל אדם אומר, איזה רע לי בגלל שיש לי רצונות, למעשה הוא לא הבין, הוא צריך להתמקד בקיום שלו.

ונחזור לנושא של האני, מי שהבין עד כה, מה הפירוש של הבין? שהוא מסוגל להסביר את זה, ושכול דבר ודבר שהוא יגיד, נשאל אותו, אולי ההפך הוא הנכון, ושהוא יצליח להסביר את זה. כל אחד יכול להסביר שהוא זה צורה של מקום וזמן, אבל כאשר אתה מוכיח את ההוכחה שלך, נשאל אותך, מי אמר? אולי זה לא נכון?

מי שרוצה לחוות שכשהוא אומר אני, שהוא זה צורה של מקום וזמן, ולא מעבר לכך, צריך להבין שהוא צורה של מקום וזמן, אבל השאלה היא כמה אתה מבין? כי יש פה בספר פרק שבו נאמר שלכל אדם, על כל הבנה שיש לו, יש לו שאלות נסתרות שהוא לא שאל אותן. אם היינו רוצים היינו יכולים להוכיח משהו אחר.

כול זמן שלא ביטאת את כל הספקות שלך, כל זמן שלא שאלת את כל השאלות האפשריות, על המשפט שאתה זה צורה של מקום וזמן, וקבלת תשובות, זה אומר שעדיין לא הבנת שאתה זה צורה של מקום וזמן. הבנת גם שאתה זה צורה של מקום וזמן, אבל עדיין אתה מבין שאתה זה עוד דברים. ולכן אתה לא חווה את זה, וגם שנסיים את הפרק ונוכיח שהכל אחד, גם אז לא תבין בשלמות.

ולכן אני אומר לכם מראש, שההבנה היא לא שלמה. אני מראה לכם מקום שכול אחד יכול להתבונן ולראות מה הוא מפספס בהבנה.

כשאדם אומר ירח, הוא מתכוון למשהו שנמצא בשמיים, כשהאדם אומר זבוב, הוא מתכוון למשהו שנמצא בחדר, אבל כשהוא אומר אני, הוא לא מתכוון למשהו שנמצא שם, הוא מתכוון "אני", מה ההבדל בין הכוכב לכת לבינך, מה ההבדל? אין הבדל בתכלס, אם אתה רואה הבדל, זה מראה שלא הבנת.

ומה שאנחנו עושים כאן, זה לחזק את ההבנה השכלית, כדי שתהיה התאמה בין החוויה הרגשית לחוויה השכלית. כי בסופו של דבר צריך להרגיש את זה.

אם האדם מבין שהוא צורה של מקום וזמן והוא לא מרגיש את זה, אז איך הוא מצפה להרגיש שהוא אלוהים? ולכן אני נותן פה מבט נוסף לכל אחד מכם, שיעצור אותו ביום יום ושהוא יתבונן בו. נקודה ראשונה שאמרנו בקשר לרצונות להבין שזה רצון. האם אתה מבין שהבעיה היא לא ברצונות ספציפיים אלא הבעיה היא בזה שאתה בכלל רוצה? האם אתה מבין שכשאתה אומר אני, זה רק משהו שקיים בתוך המקום והזמן? כי אם לא, תעצור כאן, אתה חייב להבין למה אני מבין את זה ולא מרגיש את זה, למה?

ואז תגלה שאתה לא באמת מבין את זה. ואם תבין את זה באמת, יהיה לך יותר קל להבין את מה שקורה אחר כך.

שאלה: מה הבעיה שהאדם מרגיש שהוא חי בתוך מקום וזמן וטוב לו? למה צריך להתקדם מעבר למקום והזמן?

אליעד: נכון, מדוע שנחקור מה יש מעבר למקום והזמן? כמה תשובות. דבר ראשון אם אתה לא רוצה לחקור, אל תחקור. דבר שני, התחלת הנושא הייתה, שאתה רוצה להבין, למה אני רוצה את זה ולא את זה? למה קורה ככה ולא אחרת? אתה צריך להסתכל פנימה ולראות מאיפה התהליכים מתחילים. אבל בהנחה שאתה רוצה להבין למה אתה חי, עד שלא תגלה את הראשון אתה לא תבין למה אתה רוצה.

כול המסע הזה מתחיל בשאלה, למה אני לא רוצה להרגיש רע? למה אני מפחד למות? ולכן אתה צריך להתבונן פנימה.

למה האדם מחפש תמיד יותר טוב? כי בתת מודע שלו הוא משווה למצב שבו אני נמצא. האדם תמיד מחפש משהו יותר טוב, כי בתת מודע שלו יש משהו צרוב, שיש משהו טוב בקנה מידה אחר בכלל.

בתכלס ההבנה משפרת לך את החוויה, לכן ככול שאתה מבין יותר כך אתה חווה את זה יותר.

אבל מה שאני טוען שלכל אחד מכם יש בתוכו שאלות מודחקות, שהוא לא מבטא אותם, לא בא לו להתעמת איתם, ולכן הוא לא מבין בשלמות.

למשל היטלר, אם היית חווה שאתה צורה בזמן ומקום, האם היית אומר שהיטלר פושע? כן, אבל הרי הוא צורה בדיוק כמו שאר הצורות. יש לך פילוסופית חיים שלמה ששוללת שאתה צורה בזמן ומקום.

ולכן האדם חייב לברר את האמת, מה זה אומר? לעשות אימות ועימות. מה האמת? האם באמת היטלר הוא פושע או שהוא רק צורה של זמן ומקום? ואי אפשר להיות בחוויה של גם וגם. בסוף אתה יכול להיות בחוויה של גם וגם, אבל בתהליך של ההתבוננות, אתה צריך לברר מה האמת. אם אני זמן ומקום בלבד, אז כולם הם זמן ומקום, ובכלל איפה הבחירה שלי? האם יש לי בחירה? ואם אני רק צורה של זמן ומקום, אז האם יש משמעות לחיים שלי?

מה הקיר הזה? צורה של זמן ומקום, וזהו. אליעד מדבר עכשיו כצורה של זמן ומקום בלבד.

כשאתה אומר לאשתך, אני רוצה לאכול, האם אתה מתכוון, שצורה של זמן מקום רוצה לאכול? האם אתה חושב שיש מקום וזמן שהחליטו שמישהו צריך לאכול?

שאלה: האם זה מה שצריך לתרגל?

אליעד: אתה צריך לחקור את האמת, מה זה, אני רוצה לאכול? זה גוף שרוצה לאכול, מה זה אומר? מי זה אני רוצה לאכול, מה זה אני...
ישות נפרדת ציר הזמן חוויה שכלית להתקדם בעיה איך לעשות זאת הכל אחד פירוש למכור מכוניות מקום זמן להתמודד אמת אני בירור האמת האני הבנה הזמן הזמן והמקום המקום המקום והזמן הרגש והשכל הרגשה הרגשה של האני הרגשת האני השכל זמן בלי מקום זמן ומקום זמן ללא מקום זמן מקום חוויה של האני חוויית האני חיבור הרגש והשכל חיבור השכל והרגש להרגיש להרגיש את מה שאתה מבין מימד הזמן מימד המקום מקום בלי זמן מקום וזמן מקום זמן מקום ללא זמן מרחב הזמן מרחב המקום צורה של מקום ציר הזמן ציר המקום רגש רגש או שכל רגש ושכל רגשות שכל שכל או רגש שכל ורגש תחושה תחושה של האני תחושות תחושת האני
הפרעה מהי, מתי הפרעה מוגדרת כהפרעה? אבחון הפרעה, האם אני סובל מהפרעה? הפרעה התנהגותית, הפרעה דו קוטבית, הפרעת OCD, האם יש לי הפרעה דו קוטבית? האם יש לי הפרעה נפשית? האם יש לי הפרעה טורדנית כפייתית? dsm
הפרעה מהי, מתי הפרעה מוגדרת כהפרעה? אבחון הפרעה, האם אני סובל מהפרעה? הפרעה התנהגותית, הפרעה דו קוטבית, הפרעת OCD, האם יש לי הפרעה דו קוטבית? האם יש לי הפרעה נפשית? האם יש לי הפרעה טורדנית כפייתית? dsm
... שיש לו הפרעה. האם אמונות דתיות הן הפרעה נפשית? אמונה דתית עצמה אינה הפרעה בהכרח. אליעד מבהיר שהעניין תלוי מאוד בקונטקסט ובדרך שבה האמונה משפיעה על ההתנהגות. למשל, אדם שמאמין שאלוהים אמר לו לרצוח אנשים, זו בוודאי הפרעה ברורה. אבל אם הוא מאמין שאלוהים אמר לו לעזור לאחרים, ייתכן שהוא ייחשב לצדיק ... אחד לא עוקב אחריו אומרים לו לא עוקב אחריך אף אחד עוקבים אחרי, יש לו הפרעה או לא ואם הוא חושב שאלוהים עוקב אחריו אתה מבין אז תלוי. ש: תן את הדוגמה שלי רגע אז כן. אליעד: לא שנייה אז אם הוא ילך לרצוח אנשים ולהגיד אלוהים אמר לי לרצוח אותם זאת הפרעה אבל אם הוא אומר אלוהים דיבר אלי והוא לא אמר לי ...
מוסריות, האם יש באמת מוסריות? מוסריות ואין הבדל בין טוב לרע, מוסריות ואחדות שקרית, למה להתנהג במוסריות? פחד להיות לא מוסרי, פחד לפגוע באנשים, מוסריות ואלוהים, מוסריות ואמונה באלוהים, התנהגות מוסרית, מצפון, מוסריות מוחלטת
מוסריות, האם יש באמת מוסריות? מוסריות ואין הבדל בין טוב לרע, מוסריות ואחדות שקרית, למה להתנהג במוסריות? פחד להיות לא מוסרי, פחד לפגוע באנשים, מוסריות ואלוהים, מוסריות ואמונה באלוהים, התנהגות מוסרית, מצפון, מוסריות מוחלטת
... על אליעד כהן, אין הבדל ומוסריות, נקודת מבט שאין מוסריות, מוסריות התורה, מוסריות ביהדות, להתנהג במוסריות, מוסריות של דתיים, המוסריות של אלוהים, האם אלוהים מוסרי? למה לא לרצוח אנשים? למה לא לפגוע באנשים? אין מוסריות, נמחק לי הטוב והרע, אחדות שקרית ומוסריות, סוציומט, פסיכופט, מוסריות בלי אלוהים, למה מי שלא מבדיל בין טוב לרע יהיה מוסרי? ...
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות האם הלוגיקה והשכל האנושי יכולים לברר את האמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם השכל האנושי והלוגיקה יכולים לשמש ככלים לברור האמת האובייקטיבית. אליעד מציג את ההיגיון האנושי וטוען שבניגוד לאמונה המקובלת, השכל הוא לא אמצעי מושלם לגילוי האמת. הסיבה לכך היא שלכל האנשים בעולם יש אותו מנגנון שכלי, ובכל זאת הם לא מצליחים להגיע להסכמה מלאה אפילו על דבר אחד. הוא מדגיש שגם כאשר אנשים מסכימים על משהו, תמיד קיימת האפשרות לחשוב על ההפך הגמור של אותו הדבר, מה שמראה שהשכל לא מאפשר להגיע לוודאות מוחלטת. לדוגמה, גם אם כולם היו מסכימים שקיים עולם פיזי, עדיין ניתן להעלות ספק ולהגיד שאולי ההפך הוא הנכון, אולי העולם הוא אשליה או דמיון בלבד. לפיכך, השכל אינו יכול להבטיח אמיתות מוחלטות, כי הוא תמיד מאפשר ספקות ופרספקטיבות הפוכות. האם קיים הבדל אמיתי בין שכל של משוגע לשכל של אדם חכם? אליעד מתייחס לנקודה מעניינת נוספת והיא ההשוואה בין השכל של המשוגע לשכל של אדם הנחשב לחכם או שפוי. הוא מסביר שהשכל של שניהם הוא בדיוק אותו שכל, שניהם משתמשים באותו מנגנון שכלי ובאותה עוצמה בדיוק. אדם רגיל חושב שהמשוגע טועה, אבל המשוגע חושב שהאדם הרגיל טועה. מנקודת מבט אובייקטיבית, אין הוכחה שהמשוגע פחות צודק מהאדם הרגיל. מבחינה אובייקטיבית, אי אפשר לקבוע מי צודק יותר. הדוגמה מחדדת את העובדה שהשכל, למרות היותו כלי מרכזי להבנת המציאות, אינו מסוגל להביא את האדם לוודאות חד - משמעית לגבי האמת. ההבדלים בדעות נובעים מהשימוש השונה בשכל, אבל לא ממנגנון שכלי שונה. האם באמת קיימת אמת אובייקטיבית אחת? אליעד ממשיך וטוען כי האדם אינטואיטיבית חושב שהאמת היא אחת, שכן האמת נתפסת ... שמבחינה אובייקטיבית, קיימות כמה אמיתות, כמה סיבות ראשונות, ואפילו כמה אלוהים מקבילים, שהם כולם אמיתיים בו - זמנית. אליעד מבהיר שזה נשמע לא הגיוני לפי השכל, אבל גם התפיסה שהכל חייב להיות אחד היא רק פרשנות שכלית. האם יתכן שיש יותר מסיבה ראשונה אחת? אליעד מתייחס לשאלה אם יכולה להיות יותר מסיבה ראשונה אחת, ומסביר שלמרות שלפי השכל זה לא הגיוני, בכל זאת קיימת אפשרות כזו במציאות האובייקטיבית. למשל, אם קיימים כמה אלוהים, השאלה הרגילה שהשכל יעלה היא מי ברא אותם, ואם קיימות כמה סיבות ראשונות, נשאל מה הסיבה שלהן. אך הטענה שלו היא שהצורך של השכל באחדות הוא שכלי בלבד, ואינו מוכיח שבהכרח קיימת רק סיבה ראשונה אחת. ייתכן שבאופן אובייקטיבי קיימות כמה מהויות, כמה סיבות ראשונות או כמה אמיתות מקבילות. האם השכל הוא מנגנון מדויק או שהוא דפוק? אליעד מציג שתי פרספקטיבות שונות לגבי השכל: הפרספקטיבה הראשונה רואה בשכל מנגנון פגום (דפוק), כי הוא אינו מסוגל להביא אנשים להסכמה ואינו מאפשר להגיע למחויב המציאות בצורה חד - משמעית. אנשים משתמשים באותו שכל, אך מגיעים למסקנות סותרות לחלוטין. הפרספקטיבה השנייה טוענת ההפך הגמור:
מבוא - התנאי היחיד ההכרחי להבנת הספר - בירור האמת
... - התנאי היחיד ההכרחי להבנת הספר - בירור האמת וכאן יתבאר, מהו התנאי היחיד וההכרחי שאם יעשה אותו האדם, הרי שמובטח לו שהוא יבין את עומק פנימיות כוונת הספר? כי כפי שכבר ביארתי, הספר הזה הוא כולו משל ונמשל. ... שאינה נכונה, היא שורש הרע ושורש הסבל (כפי שכבר אבאר בהמשך). וכאשר יש ידיעה והבנה, לא שייך אמונה. כי אמונה שייכת, רק במקום שאין בו שכל. וכאשר אין שכל, אין הבנה פנימית אמיתית, ואין שלמות ידיעה, וממילא אין גם אושר אמיתי. ולכן, כדי שהאדם יהיה מאושר באמת, לשם כך עליו לחקור ולחפש את האמת, ללא שום אמונה כלל. וכל ... וההופכי לו. כי רוב הרעיונות שבעולם הם אינם קיצוניים. כי האושר נמצא בקצה הסופי והאחרון של הכל. ולכן רוב בני האדם בעולם לא מאושרים, כי השכל שלהם הוא לא קיצוני. ואין הכוונה לומר שעל האדם לפעול בצורה קיצונית כלשהי, אלא הכוונה היא שעל האדם להיות אמיתי עם עצמו בצורה קיצונית, בשיא הקיצוניות והשלמות שיש בעולם. ועל השכל של האדם להיצמד אל האמת בצורה הקיצונית ביותר האפשרית עלי אדמות וגם שלא עלי אדמות, דהיינו, באופן מוחלט. והשלמות של המציאות, נמצאת בקצה של השכל וכולי. וכאשר האדם שומע רעיון כלשהו, עליו לחקור ולגלות את שורש השכל של הרעיון שאותו הוא שמע. ולא להיות טועה שהולך אחרי הלבוש החיצוני, אלא לחקור ולגלות מהו שורש השכל של הדבר. ואחרי שהאדם מבין את שורש השכל של הדבר, עכשיו על האדם לגלות את שורש השכל של שורש השכל וכולי, עד שהאדם מקצין את הרעיון ומגיע לשורש, שממנו הרעיון מקבל את החיות שלו. ואחרי שהאדם מגיע לנקודת קיצון כלשהי, עכשיו על האדם להתבונן על נקודת הקיצון ... אולי ההפך המוחלט הוא הנכון? ואולי דווקא ההפך הוא הנכון? והאם זו האמת, כל האמת, ואך ורק האמת? וכולי. עד שבסופו של תהליך האדם מקבל שכל אמיתי, ורואה את האמת שהכל אחד, וחווה את האחדות באמת, שהיא הנמשל האמיתי של הספר הזה, ושאליו אפשר להגיע ושאותו אפשר להשיג, רק על ידי זה שהאדם כופר בכל אמונה שהיא, וחוקר כל דבר עד לקצה האחרון והמוחלט שלו. ואת הדבר הזה על האדם לעשות בכלל ובפרט. כי על האדם לא להסתפק בחיפוש ובבירור האמת באופן כללי, אלא על האדם לעשות זאת באופן פרטי לפרטי פרטים. כי הטועה, מסתכל על התמונה רק מלמעלה, ובכך בעצם הוא מונע מעצמו מלראות את כל הפרטים של התמונה. ... להיות מלא תשומת הלב. כי הבניין הגדול, נשען על האבנים הקטנות. ואם הבניין עשוי מטיפות של מים, סופו של הבניין לקרוס. ולכן חשוב לאמת שכל האבנים של הבניין, עשויות מהחומר היציב ביותר בעולם, שהוא האמת שהיא לעולם עומדת. כי האדם רוצה לטפס על הבניין עד השמיים ולהסתכל על המקום כולו, מנקודת מבט חיצונית לו. ולכן הכרחי שהבניין יהיה יציב באופן מוחלט. ולכן, על האדם לקחת רעיון כלשהו, ולפרק אותו לחלקים הקטנים ביותר, וגם את החלקים עצמם ... רק מעורר את המחשבה של הקורא. וכל המציאות כולה, היא רק מעוררת את המחשבה של הצופה בה. וכל הספר הזה וכל המציאות הזאת, היא רק הקדמות אל שכל אחר גדול יותר, שהוא השכל שמחייה את הכל, הלא הוא השכל של אלוהים האמיתי, שהוא השכל של האחדות. ושאליו האדם מגיע רק על ידי זה שהוא לא נאחז בשום דבר, אלא מאמת את הדברים באופן מוחלט כנל. ולכן, כל זמן שהאדם מבין את הנמשל של הספר, הוא לא ...
בירור האמת, בכלי הפגום של השכל - כיצד אפשרי הדבר?
בירור האמת, בכלי הפגום של השכל - כיצד אפשרי הדבר? כי האדם מנסה לברר את האמת. והאדם מברר את האמת באמצעות השכל שלו. וכאשר האדם מברר את האמת, הרי שהוא מכיר בכך שהשכל שלו הוא פגום, דהיינו, שהוא לא מדויק בשלמות ולא מותאם עם האמת. והאדם מחפש את האמת, עם הטעויות של השכל שלו. וכיצד יכול האדם להשיג את האמת המושלמת, בכלי פגום? והעניין הוא, כי השכל של האדם מצד מהותו, הוא כולו אמת זכה וברה. אלא, שהוא מלא בקליפות ובלבושים חיצוניים, שגורמים לשכל של האדם להיראות כאילו הוא פגום. ואם היה לאדם שכל של אמת, הוא לא היה מחפש את האמת בכלל. כי כאשר הכל ... שום אמת כלל, יותר מאשר שקר, כי האמת והשקר הם אחד. והחכם רואה את התגלות האמת המוחלטת, בכל שקר שיש בעולם. והשכל מצד מהותו, הוא כולו טוב אמיתי, אלא שיש עליו קליפות ולבושים. ועל ידי זה שהאדם מברר את האמת עם השכל העצמי שלו שנראה לו כפגום, על ידי זה בסופו של התהליך מתגלה אור האמת האמיתי של השכל, והוא עצמו הופך להיות האמת עצמה. ובפשיטות התשובה היא, שבמהות, הכל אמת מוחלטת. ועל ידי בירור האמת קליפה אחרי קליפה, בסוף מתגלה האמת שהיא כבר קיימת. כי אם היא לא הייתה כבר קיימת בשכל של האדם, לא היה השכל יכול להשיג אותה. אבל היא כבר קיימת, והיא רק מתגלה על ידי בירור האמת. ואעפכ על האדם לזכור תמיד, כי כל בירור האמת שהוא עושה, הוא עדיין נעשה ותלוי על כרעי התרנגולת של השכל האישי שלו, שהוא עצמו טועה ומטעה וכולי. עד שהאדם ...
חיפוש האמת - מאיפה להתחיל, את בירור האמת?
... האמת - מאיפה להתחיל, את בירור האמת? כי האדם צריך לברר את האמת, עד שלא תהיה לו שום מחשבה או רגש שהוא אינו אמת. אך מהיכן יתחיל האדם את בירור האמת? והמקום הטוב ביותר להתחיל בו את בירור האמת, הוא היכן שחוויית הנפרדות של האדם היא הגדולה ביותר. דהיינו, על האדם לחפש, מה הדבר שהכי רע לו בחיים, או במילים אחרות לבדוק, מה הדבר שהוא הכי רוצה אותו בחיים, שזהו בעצם הדבר ... או האם באמת זה משנה, כי הוא בבחירה חופשית מלאה, רוצה את חוויית השקר של הנפרדות. ולכן הוא לא מתבונן בשכלו עד הסוף, כי שכלו יביא אותו לאחדות, והוא רוצה נפרדות. אבל החוקיות של העולם היא, שמי שלא רוצה את חוויית הנפרדות והסבל, הוא מוכרח להבין, האם באמת זה משנה שהמציאות היא כך ולא אחרת, ולמה זה ...
הספר להיות אלוהים - בירור האמת, בכלי הפגום של השכל - כיצד אפשרי הדבר, שכל מושלם אם משתמשים בו עד סופו
הספר להיות אלוהים - בירור האמת, בכלי הפגום של השכל - כיצד אפשרי הדבר, שכל מושלם אם משתמשים בו עד סופו
... להיות אלוהים - בירור האמת, בכלי הפגום של השכל - כיצד אפשרי הדבר, שכל מושלם אם משתמשים בו עד סופו האם אפשר לגלות את האמת באמצעות שכל פגום? השאלה המרכזית שאליעד כהן מעלה היא כיצד ניתן להגיע אל האמת המוחלטת בעזרת כלי פגום לכאורה, שהוא השכל האנושי. השכל, כפי שאנחנו מכירים ... פגום ומוגבל, ולכן נשאלת השאלה כיצד ייתכן למצוא דרכו את האמת המוחלטת, שאמורה להיות בלתי מוגבלת ולא מצומצמת. מדוע נראה שהשכל האנושי פגום? אליעד מסביר שהסיבה לכך שהשכל נראה לנו פגום היא שאנחנו משתמשים בו בצורה מצומצמת ולא עד הסוף. אם היינו משתמשים בשכל בצורה מלאה, הוא לא היה נראה לנו פגום כלל. המגבלות והסתירות בשכל הן תוצאה של שימוש לא נכון או חלקי בו. השכל עצמו, במהותו, הוא מושלם, אך האדם אינו משתמש בו עד תום ולכן מרגיש שהוא פגום. כיצד ניתן להשתמש בשכל בצורה שלמה? אליעד כהן מסביר שכדי להשתמש בשכל בצורה שלמה, האדם צריך לחקור ... בחיפוש אחר האמת כשלעצמו, כי בשורש הכל אחד. כיצד ניתן להגיע לתובנה המוחלטת הזו? כדי להגיע לתובנה הזו, על האדם להשתמש בשכלו, לא על ידי קבלת תשובות ... שאין מדובר ביצירת יש מאין אלא בגילוי והיזכרות במצב המקורי שבו האדם כבר מצוי באחדות מוחלטת עם כל המציאות. מה תפקיד השכל בחיפוש האמת? אליעד מדגיש שהשכל מצד אחד הוא כלי הכרחי וחשוב מאוד בתהליך הבירור, ומצד שני הוא מזהיר לא לסמוך עליו בצורה עיוורת, כי כל עוד האדם לא הגיע לשלמות מלאה של הבירור, השכל עדיין נתון לשגיאות ולטעויות. כלומר, למרות שהשכל הוא מושלם במהותו, האדם ... עצמו לא פגום, אלא שהטייס לא משתמש בכל הכפתורים ובכל האפשרויות של המטוס. באופן דומה, האדם אינו משתמש בכל הפוטנציאל של שכלו ולכן הוא חווה אותו כפגום. האם השכל של האדם מוגבל או אינסופי? אליעד מציג את הפרדוקס של השכל: כאשר הוא אומר שהשכל הוא טוב אמיתי, מצד אחד הוא מחמיא לשכל, ומצד שני הוא גם מגביל ... את האמת, אלא שהוא האמת בעצמו. אליעד מבהיר שהאדם הוא כבר מושלם בפנימיותו, אך עליו לזכור שעדיין בתהליך הבירור הוא משתמש בשכל שלו בצורה חלקית, ולכן עדיין פגיע לטעות. האם אפשר לגלות אמת בשכל מוגבל? איך לחוות שלמות בעולם מצומצם? מה המשמעות של להיות אלוהים? האם יש הפרדה בין אמת לשקר? מהו הטוב האמיתי? האם השכל האנושי הוא מושלם? איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חיבור הרגש והשכל, חוויית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לרצוח אנשים, איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לרצוח אנשים, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, יועץ פילוסופי, קואצ'ינג אישי בתחום לרצוח אנשים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.4375 שניות - עכשיו 17_06_2025 השעה 21:53:50 - wesi1