אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למידה ✔כבוד מסוכן, פרגון משפיל, איך לפרגן בצורה נכונה? איך להביע הערכה בצורה נכונה? איך להעניק אהבה בצורה נכונה? איך לא להשפיל? איך לא לפגוע במישהו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
כבוד מסוכן, פרגון משפיל, איך לפרגן בצורה נכונה? איך להביע הערכה בצורה נכונה? איך להעניק אהבה בצורה נכונה? איך לא להשפיל? איך לא לפגוע במישהו? כבוד או השפלה, הכבוד הוא סכנת נפשות, ללמוד לקבל כבוד, ללמוד לקבל הערכה
מה משמעות הכבוד ואיך הוא יכול להשפיע עלינו?

הכבוד הוא נושא מרכזי בחיי היומיום שלנו, שכן כל אדם אוהב להרגיש שמפרגנים לו, מכבדים אותו, ומעריכים את מה שהוא עושה. עם זאת, ישנם היבטים פחות גלויים של הכבוד שעשויים להוביל לבעיות פנימיות ורגשיות. הרצאה זו עוסקת בחשיבותה של התפיסה העמוקה של הכבוד, איך הכבוד יכול להשפיע עלינו ברמה הנפשית, ואיך עלינו לקבל ולתת כבוד בצורה נכונה.

מה ההבדל בין מתן כבוד לבין קבלת כבוד?

כאשר אנו מעניקים כבוד למישהו, אנחנו בעצם אומרים לו "אני מעריך אותך", "אני רואה את התרומה שלך", "אתה חשוב בעיניי". כל אלו הם מסרים חיוביים שמחברים את האדם אל תחושת הערך העצמי שלו. אך כאשר אדם מקבל כבוד, כל מה שנראה חיובי יכול להתהפך. הכבוד שמתקבל עשוי ליצור ציפיות גבוהות, אם כי אלו לא תמיד בריאות ומובילות לפסיכולוגיה של תלות. אדם שמקבל כבוד עשוי לחשוב שהוא חייב להמשיך לעמוד בציפיות הללו, אחרת הוא ירגיש שפספס את כבודו או לא יהיה שווה את ההערכה שנתנה לו הסביבה.

הכבוד כסכנה: מהי ההזהרה של רבי נחמן?

רבי נחמן ברסלב מציין כי הכבוד הוא סכנה גדולה, "סכנת נפשות", ומציע להיזהר ממנו. לפי רבי נחמן, כבוד הוא "בחינת מלכות", ואם אדם קיבל כבוד, הוא עלול למצוא את עצמו תחת ביקורת בלתי פוסקת. הציפיות שנבנות בעקבות הכבוד עשויות ליצור תחושות של השפלה אם לא עומדים בהם, דבר שיכול לגרום לסבל נפשי.

איך כבוד עשוי לגרום נזק?

הכבוד, למרות שהוא מצריך מתן הערכה חיובית כלפי מישהו, עשוי להיות סכנה פוטנציאלית אם אנחנו מקשרים את הערך העצמי שלנו אליו. אם אדם מצפה לכך שיכבדו אותו כל הזמן, הוא יכול להרגיש פגוע כשהכבוד הזה לא ניתן לו. הכבוד הופך לתלוי בדברים חיצוניים, כמו הישגים, הופעה חיצונית או הצלחה מקצועית. מסיבה זו, כל שינוי במצב הזה עשוי להוביל לכאב פנימי.

הסאב - טקסט של מחמאות: כיצד השבח יכול להחמיא ולפגוע בו זמנית?

כאשר אנחנו מעניקים מחמאה למישהו, לדוגמה "אתה נראית טוב היום", תת - המודע של האדם מקבל את המסר שגם אם הוא לא ייראה כך מחר, ההערכה כלפיו תיפגע. זהו בדיוק הסאב - טקסט: מחמאה על משהו חיצוני יוצרת את ההנחה שבמידה ופריט החיצוני הזה ייעלם, ייפגע גם הערך הפנימי של האדם. כך נוצרות תחושות של חוסר ביטחון. אם לדוגמה אדם שואל את בן זוגו איך הוא נראה, ויש השבח על איך שהוא לבוש, הוא עשוי להרגיש שהאהבה תלויה בלהיראות טוב, ולא להרגיש אהוב באופן עצמאי.

מהי הבעיה בהצגת הערכה לפי הישגים?

למשל, כשאומרים לילד "כל הכבוד, קיבלת 100", תת - המודע של הילד מקבל את המסר: "אם אני לא אקבל 100, אני לא טוב". הציון הופך למדד לכבוד ולהערכה, והשקפת עולם זו עשויה להוביל לקשיים אם הציונים לא יעמדו בציפיות. כך גם ההתנהלות החינוכית בבית יכולה להשפיע על התפיסה של הילד כלפי עצמו, בהנחה שצריכים להיות הישגים כדי לזכות בכבוד.

כיצד כבוד יכול לגרום לתלות רגשית?

כאשר אדם מתמכר לכבוד או להערכה שהוא מקבל, הוא הופך לתלוי בזה. זהו מצב שבו האדם ממתין תמיד לשבח, ולא יודע איך להרגיש טוב עם עצמו ללא הכבוד הזה. ציפיות גבוהות מהסביבה עשויות לגרום לכאב נפשי כאשר אותן ציפיות לא מקבלות מענה.

כיצד יש לקבל ולהביע אהבה בצורה נכונה?

כאשר אנו מעניקים אהבה, חשוב להקפיד על כך שהאדם יקבל אותה מתוך הבנה שהוא אהוב גם ללא תנאים. אי אפשר להתמקד רק במה שמראים כלפי חוץ, כי ככל שתנאי ההערכה האלה יהיו גדולים יותר, כך יגדל הסבל ביום שבו הכבוד או האהבה לא יינתנו.

האם יש דבר כזה "יותר מדי אהבה"?

יש אנשים שמגיעים לטיפול ומתלוננים שהוריהם אהבו אותם יותר מדי. זו מציאות שבה הם התרגלו לרף גבוה מאוד של אהבה, ולכן כאשר הם פוגשים סביבה שאין בה את אותו הרף, הם חשים אכזבה גדולה ותחושת ריקנות.

איך למנוע תלות בכבוד ובאהבה חיצוניים?

על מנת למנוע את הפגיעות הנפשיות, חשוב ללמוד לקבל את הכבוד והאהבה מתוך תודעה פנימית, לא מתוך צורך בהכרח לשמוע זאת מהסביבה. הציפיות החיצוניות עשויות להוביל לפגיעות רגשיות גדולות יותר כאשר המצב ישתנה.

האם פרגון יכול להשפיל במקביל להעלאה?

לא תמיד הכוונה לפרגן אכן משמעה עלייה, פעמים רבות יש לכך מחיר סמוי. כשאדם מקבל מחמאה, זה עשוי להרגיש טוב בהתחלה, אך גם לשדר מסר שהוא פחות טוב ללא המחמאה. חשוב להיות מודעים לכך כשמעניקים פירגון או כשמקבלים אותו, ולהבין כיצד זה יכול להשפיע על האדם.

סיכום: איך להיות מאוזנים בכבוד והערכה?

על מנת להימנע מהמינון הלא נכון של כבוד ואהבה, יש להבין שמדובר בכוחות חיצוניים שניתן לקבל אותם אך לא להתלות בהם. הכבוד וההערכה לא אמורים להיות תנאים למהות הפנימית שלנו. אם אדם לומד להיות טוב עם עצמו גם ללא כל הכבוד החיצוני, הוא מפחית את הסיכון להתמכרות לתלות רגשית בכבוד. גם כשאנו מעניקים כבוד או מחמאה, כדאי לשדר את המסר שהאדם טוב גם בלי הסיבות החיצוניות הללו.
מה כל כך מיוחד במושג "לפרגן" ולמה הוא עולה בחיי היומיום?

שאלה: מה בכלל אומרת המילה "לפרגן" ואיך היא קשורה לארגון החברתי והיומיומי שלנו?

תשובה: אנשים אוהבים לשמוע שמפרגנים להם, שנותנים להם כבוד, שמעריכים אותם, שמשבחים אותם, שאומרים להם "כל הכבוד". למעשה, בכל יום אנחנו יכולים להיתקל במצבים שבהם אנחנו מפרגנים למישהו אחר או שמישהו אחר מפרגן לנו. זה יכול להיות במחמאה ישירה כמו "וואו, איזה יופי עשית את זה" או בהערכה עקיפה כמו יחס מכבד ונעים.

היבט ראשון של כבוד: מתן כבוד

שאלה: מה המשמעות של ההיבט הראשון, שבו אדם נותן כבוד לאחר?

תשובה: כאשר אנו נותנים כבוד, אנו אומרים למישהו "אני מעריך אותך", "אתה חשוב בעיניי", "אני מכבד את מה שעשית". זה נשמע חיובי מאוד, נכון? הרי פירגון נחשב בדרך כלל כמעשה טוב וחיובי, משהו שעושה למקבל טוב בלב, מחזק ומעצים אותו.

היבט שני של כבוד: קבלת כבוד

שאלה: מה משמעות ההיבט השני, שבו האדם מקבל כבוד מן האחר?

תשובה: כשמישהו מקבל כבוד, זאת תחושה טובה. אומרים לו "כל הכבוד", "אתה נהדר", "אני מעריך את מה שאתה עושה". לכאורה, אין בזה שום בעיה. מי לא ישמח לקבל מעט הערכה או קצת מחמאות? אבל כמו שנראה בהמשך, קבלת הכבוד יכולה לטמון בחובה גם בעיות והסתבכויות נפשיות ורגשיות.

ציטוט מרבי נחמן: למה צריך להיזהר מן הכבוד?

שאלה: רבי נחמן ברסלב מזכיר שבתורה ק"א בליקוטי מוהר"ן כתוב שצריך לפחד מהכבוד. מה עומד מאחורי האזהרה הזאת?

תשובה: רבי נחמן כותב שצריך להתיירא ולפחוד מן הכבוד, כי כבוד הוא סכנה גדולה עד כדי סכנת נפשות. הוא מדבר על כך שכבוד הוא בחינת "מלכות", וכל מי שקיבל כבוד עלול למצוא את עצמו נחקר ונשאל "מי זה מלך הכבוד?", ומרוב ביקורת ובדיקה, הכבוד יכול לגרום אפילו למוות, כמובן ברמה הרוחנית או הנפשית.

כיצד כבוד עלול לגרום נזק?

שאלה: למה הכבוד יכול להיות "סוג של מוות" ואיך זה קשור לפגיעה באדם?

תשובה: כאשר אדם מקבל כבוד, נוצר מצב של ציפיות שמוצמדות אליו. ברגע שמכבדים אותך, אתה עלול להרגיש שאתה חייב לעמוד ברמה מסוימת, לשמור על תדמית או יכולת. ומצד שני, אם אותו אדם לא עומד בסטנדרט שתלוי בכבוד הזה, הוא עלול לחוש השפלה ופגיעה קשה.

הסאב - טקסט של המחמאה: כשמשבחים מישהו, מה באמת קורה?

שאלה: הרי מחמאות נועדו לשמח, אז למה בעצם יש בהן בעייתיות סמויה?

תשובה: כל מחמאה שולחת מסר סמוי. לדוגמה, אם אומרים למישהי "את נראית טוב היום", המסר הסמוי הוא שאם היא לא היתה נראית כך, אולי לא היו מעריכים אותה באותה מידה. זה יכול לעורר אצלה שאלה: "אז מה, אם מחר לא אהיה לבושה כך, זה אומר שאני פחות טובה?".

דוגמאות מחיי היומיום: מחמאה על לבוש או מראה חיצוני

שאלה: איך זה עובד במצבים של בני זוג? למשל, אישה שואלת גבר "איך אני נראית היום"?

תשובה: אם הגבר ישבח ויאמר "את נראית טוב מאוד", האישה אומנם תחוש סיפוק זמני, אבל בתוכה יכולה לעלות המחשבה: "רגע, אם אני לא אשקיע כך, הוא פחות אוהב אותי?". גם אם הוא ישבח אותה על לק או בגדים, ייתכן שבאיזשהו עומק, היא תחשוב: "אז בלי הלק, אני כבר לא אראה טוב? אני לא מספיק שווה בלעדיו?".

פרדוקס ה"לפרגן אבל לא יותר מדי"

שאלה: אז מה אמורים לעשות? הרי אם לא מחמיאים בכלל, זה גורם לאדם לחשוב שלא מעריכים אותו, ואם מחמיאים יותר מדי, הוא עלול להרגיש שזו תלות?

תשובה: בדיוק בשביל זה יש צורך למצוא איזון. כאשר אנחנו מפרגנים או מקבלים פירגון, צריך לזכור שהערך האמיתי של האדם לא אמור להיות מותנה בדבר החיצוני ההוא. המסר צריך להיות "אני אוהב אותך גם בלי התנאי הזה", אבל בכל זאת אפשר לציין את מה שטוב.

דוגמת הילד והציון במבחן: למה "כל הכבוד שקיבלת 100" בעייתי?

שאלה: מה הבעיה בלהגיד "כל הכבוד על הציון 100" לילד?

תשובה: כשאומרים לילד "כל הכבוד, איזה ילד טוב, קיבלת 100 במבחן", זה עלול לשתול אצלו את המחשבה ש"אם לא אקבל 100, אני פחות טוב". אנחנו לא אומרים "כל הכבוד שיש לך שתי אוזניים" כי אין בזה משמעות מיוחדת, וזה לא נתפס כהישג. אבל ציונים כן נתפסים כהישג, והילד לומד לערוך לעצמו דירוג של כמה הוא שווה לפי התוצאה במבחן.

כיצד כבוד גורם לתלות?

שאלה: למה בעצם בן אדם מתמכר לכבוד שמרעיפים עליו?

תשובה: כשאדם מרגיש שכיבדו אותו, הוא מתחיל לצפות לעוד מאותה תחושה נעימה. ברגע שהוא תולה את הערך העצמי שלו בכבוד או בהערכה מבחוץ, הוא עלול להיות בבעיה ביום שזה ייפסק. הוא מפחד שיאבד את הכבוד הזה, שהמעשים שלו כבר לא יקבלו אותה הערכה, ואז נולד מתח תמידי.

הבעייתיות בקבלת אהבה מוגזמת: האם יש דבר כזה "יותר מדי אהבה"?

שאלה: אהבה נחשבת לדבר נפלא ומקובל לחשוב שאי אפשר לקבל ממנה יותר מדי. איך בכל זאת זה עלול לגרום לקשיים?

תשובה: יש אנשים שמגיעים לטיפול נפשי ומתלוננים שההורים שלהם לא אהבו אותם מספיק, אבל יש גם כאלה שטוענים שההורים אהבו אותם יותר מדי, והם התרגלו לרף אהבה גבוה מדי. כשגדלים ומגלים שהעולם לא אוהב אותם באותה עוצמה, הם חווים אכזבה גדולה, בלבול ותסכול.

כשאהבה הופכת לשוט:

שאלה: איך הכוונה "להרעיף על מישהו אהבה כדי להרוס לו את החיים"?

תשובה: אם מפריזים באהבה או בכבוד, האדם מתחיל לצפות שכל העולם יתייחס אליו ככה. הוא הופך להיות תלוי בתחושה הזו. ואז, כשהוא יוצא לסביבה שפויה יותר שבה לא כולם מרעיפים עליו שבחים, הוא מרגיש רע מאוד, כי הוא התרגל לרמת אהבה או פירגון לא מציאותית.

הקשר בין רצון להיות מאושר לבין סבל

שאלה: איך הרצון להרגיש טוב עלול להוביל לסבל?

תשובה: ברגע שאדם רוצה להרגיש טוב, הוא מתחיל לרדוף אחרי הכבוד, האהבה, המחמאות וההערכה. אבל בעולם, לא תמיד אנחנו מקבלים את מה שאנחנו מבקשים. כשהוא לא יקבל את המחמאה או הכבוד, הוא ייפגע, יכאב, או יחוש מושפל. וכך, הוא סובל דווקא בגלל שחיפש להיות מאושר מבחוץ.

המציאות לא מכבדת תמיד: כש"אלוהים" מחליט אחרת

שאלה: מה קורה אם העולם כן מעריך אותנו, אבל המציאות עצמה לא תמיד נותנת לנו מה שאנחנו רוצים?

תשובה: כשאדם מקבל הכל בקלות, אפשר לומר שהמציאות "מכבדת" אותו. אבל ביום שהמציאות תחליט לשלול ממנו משהו, הוא ייפול לתהום של אכזבה. כי אם התרגל לקבל כבוד בצורת "כל מה שאני רוצה - אני מקבל", כשזה ייפסק, הכאב יגדל.

קבלת הכבוד בצורה נכונה

שאלה: האם יש דרך לקבל כבוד ולהישאר מאוזנים?

תשובה: כן. צריך לזכור שכבוד הוא תנאי חיצוני, ואסור לבסס עליו את תחושת הערך העצמי. כדאי לזכור שגם אם מישהו משבח אותך, עליך לא להישען אך ורק על השבח הזה. חשוב לזכור שהטוב האמיתי שלך לא תלוי בכך.

פרגון ושפלת אדם בו זמנית: כיצד זה קורה?

שאלה: איך מתיישב הרעיון שכשאני משבח אדם אחד, אני בו זמנית משפיל אותו?

תשובה: כי במחמאה ישנה הנחה מובלעת שבלי הסיבה שמשבחים עליה, הוא פחות טוב. כלומר, "את נהדרת כי את יפה" - יש פה רמז ש"אם לא היית יפה, היית פחות נהדרת". לכן, יחד עם ההעלאה (את יפה!), מגיע סוג של השפלה (את תתערערי אם יום אחד לא תהיי יפה).

דוגמה נוספת: ילד שחוזר מבית הספר ומקבל אהבה

שאלה: מה רע בזה שאמא אומרת לילד שלה "אני אוהבת אותך" אחרי יום קשה?

תשובה: מצד אחד, זה נפלא לחזק אותו, אבל מצד שני, זה מדגיש לו את הניגוד בין האהבה בבית לבין הסביבה שלא נותנת לו אותה אהבה באותה מידה. ככל שהפר הוא גדול יותר, כך הוא עלול להרגיש מתוסכל יותר בפעם הבאה שבה לא יקבל אהבה בסביבה החיצונית.

האיזון בין "תנאים" לבין "בלי תנאים"

שאלה: מהי הנקודה שעלינו לזכור לפני שנתחיל לפרגן או לקבל פירגון?

תשובה: כבוד ואהבה מותנים לעיתים קרובות בדברים חיצוניים: הצלחה, מראה, עשייה מסוימת, הישגים, יכולות. כשאנחנו מפרגנים, חשוב להזכיר, במפורש או ברמז, שהאדם טוב גם בלי התוספות הללו. וכשאנחנו מקבלים כבוד, חשוב לזכור שלא בזה תלויה מהותנו העמוקה.

סיכום הרעיון: כבוד יכול לבנות - אך הוא גם יכול להרוס

שאלה: מה עיקר התובנה מכל הדברים האלו?

תשובה: כשאנחנו מפרגנים, כדאי שנעשה זאת במודעות לכך שייתכנו השלכות שליליות על האדם השני, אם הוא יקשר את כל הערך העצמי שלו למחמאה. וכשאנחנו מקבלים כבוד, חשוב שנזכור שהערך העצמי האמיתי שלנו לא יכול להיות תלוי רק בכבוד הזה. רבי נחמן דיבר על כך שהכבוד הוא בחינת מלכות, ועם המלכות מגיעה גם בדיקה קפדנית: "מי הוא המלך?". ככל שאתה נישא מעלה מכוח המחמאות והכבוד, כך עלולים לבחון אותך ולראות מה יקרה אם תיפול או לא תעמוד בציפיות.

נקודה אחרונה למחשבה: איך לא ללכת לאיבוד בתוך הכבוד?

שאלה: אז מה עושים בפועל כדי לא ללכת לאיבוד מול כל המחמאות והכבוד שבאים והולכים?

תשובה: צריך תמיד לזכור שהכבוד החיצוני הוא חולף. האושר האמיתי והיציב חייב להישען על תחושה פנימית שאינה תלויה במה שאחרים אומרים או חושבים. אם אדם לומד להיות טוב לעצמו גם בלי שיגידו לו "כל הכבוד", הוא מפחית את הסיכון להיות שבוי בתלות הזו של חיפוש בלתי פוסק אחרי אישור מהסביבה. ומצד שני, זה לא אומר שלא נפרגן. כן אפשר לשבח, להחמיא ולומר מילים טובות, אבל כדאי להוסיף ש"אני אוהב אותך ואתה נהדר גם בלי כלום".
ללמוד לקבל פרגון, למה אני לא אוהב שמפרגנים לי? למה אני לא יודע לקבל מחמאות? למה אני לא רוצה לקבל מחמאות? איך לאהוב את הילד שלך? איך לחנך ילד נכון? איך לאהוב ילדים? אהבת הורים לילדים, ליקוטי מוהרן ח"א קלא, איך לתת מחמאות? איך להחמיא?
מכירה עקיפה לשפר דימוי עצמי למצוא את עצמי טוב מאוד ילד שלך רמה רוחנית חיזוק ערך עצמי ברסלב חוויה טובה חשוב לזכור לא יכול להיות אגו אהבה איך לא להשפיל איך לא לפגוע במישהו איך להביע איך להביע הערכה איך להביע הערכה בצורה נכונה איך להעניק איך להעניק אהבה איך להעניק אהבה בצורה נכונה איך לפרגן איך לפרגן בצורה נכונה הכבוד הוא סכנת נפשות הערכה השפלה כבוד כבוד או השפלה כבוד מסוכן לא להשפיל לא לפגוע בה לא לפגוע בו לא לפגוע במישהו לא לפגוע במישהי להביע להביע הערכה להביע הערכה בצורה נכונה להחמיא להעניק להעניק אהבה להעניק אהבה בצורה נכונה להשפיל ללמוד ללמוד לקבל הערכה ללמוד לקבל כבוד למידה לפגוע לפגוע במישהו לפרגן לפרגן בצורה נכונה לקבל כבוד מחמאות מסוכן נפש סכנת נפשות פירגון פרגון פרגון משפיל
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - אך היא לא הצליחה לקלוט את האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות כדי להחדיר את המידע למוח בצורה טובה יותר. דוגמה לכך היא ציור האותיות על גב הילדה עם האצבע. בדרך זו, ... מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך הגוף מאשר בדרכים רגילות? אליעד מסביר שאין לכך תמיד סיבה חד - משמעית וודאית, ומציג את הטענה שמדובר בעניין אקראי לחלוטין. כלומר, העובדה שילדה אחת מצליחה ללמוד באמצעות תחושה פיזית של הגוף, ואילו ילד אחר דרך ראייה או שמיעה, אינה בהכרח קשורה לאירועים מסוימים שחווה הילד. גם אם נגלה שבעברה של הילדה קרה לה ... לילדים? אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר משמעותי ומוחשי עבור הילדה, כך שיהיה לה קל יותר לזכור. כאשר היא חווה את האות בצורה פיזית, כמו דרך ... הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על הלוח, מציירים לה את האות באמצעות חומר מוחשי כמו סוכר, ואז נותנים לה לחוש את הצורה באמצעות ליקוק, ... שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד שמוצאים את הדרך שהילד מגיב אליה בצורה החזקה והברורה ביותר. למשל, יש ילדים שילמדו טוב יותר אם ... בסוכר. מהו העיקרון המרכזי בלימוד ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון של מידע נוצר כאשר המוח תופס את המידע כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי שהמידע ייתפס אצלם כמשמעותי. במקום להיצמד לדרך מסוימת ולקבוע שכל הילדים חייבים ללמוד בדרך הרגילה של אחיזת עיפרון וכתיבה חוזרת, אליעד ממליץ למצוא את הדרך הייחודית שהופכת את המידע למשמעותי לילד, ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
... למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק? איך מתרחש תהליך הלמידה במוח? כדי להבין לעומק מהו תהליך למידה , צריך להבין תחילה את מהות השינוי. כל למידה היא בעצם מעבר ממצב של אי - ידיעה למצב של ידיעה, אך כיצד בדיוק מתרחש השינוי הזה? אליעד כהן מעלה את השאלה המרכזית: איך ... הזה התרחש? קודם הוא ישב, עכשיו הוא עומד במקום אחר - מה בדיוק קרה באמצע? באותה המידה בדיוק, גם בלמידה יש לנו מצב קודם של לא ידעתי ומצב לאחר מכן של עכשיו אני יודע. אליעד מדגיש כי כדי להבין לעומק איך תהליך הלמידה מתבצע, יש לבחון קודם את עצם ההגדרה של מה זה לא לדעת? ומה הכוונה בכלל בלדעת משהו? האם ידיעה היא אמונה? אליעד מסביר כי ... אומר אני יודע שמשהו הוא ככה וככה, המשמעות היא למעשה שהוא מאמין שמשהו הוא ככה וככה. למשל, אם ילד לומד שאסור לעשות פעולה מסוימת, למעשה הוא למד להאמין שזה אסור. בכל פעם שהוא נתקל במידע חדש, הוא עובר תהליך של שכנוע עצמי. אליעד מדגיש שתהליך הלמידה ברמה העמוקה ביותר הוא בעצם תהליך של יצירת אמונה חדשה. הוא מוסיף כי בכל למידה יש אלמנט של שכנוע עצמי: האדם משכנע את עצמו שכעת יש בידיו ידיעה חדשה, למרות שבעצם מדובר באמונה שהוא סיגל לעצמו. לדוגמה, גם כשאדם לומד עובדה כמו השנה היא 2024, הוא לא יודע זאת בוודאות מוחלטת, אלא משוכנע בכך ברמה מסוימת של אמונה. מהי רמת הידיעה המוחלטת? אליעד מבחין בין שתי פרספקטיבות: הראשונה היא פרספקטיבה יחסית, שבה אנו מקבלים את מושג הלמידה כעובדה קיימת וברורה. השנייה היא פרספקטיבה של אמת מוחלטת, שבה אנו מטילים ספק בעצם המושגים של יודע ולא יודע. הוא מסביר כי מפרספקטיבה מוחלטת, כל מושגי הידיעה והלמידה מוטלים בספק. לכן, אם האדם מחפש תשובה מוחלטת לשאלה כיצד מתבצעת למידה, עליו להטיל ספק מוחלט בנקודות היסוד של השאלה עצמה: האם באמת היה מצב של אי - ידיעה, והאם באמת התרחש מעבר לידיעה? איך באמת אפשר לבדוק אם באמת למדת משהו חדש? אליעד מדגיש כי יש צורך לבחון היטב את הזיכרון. לדוגמה, אם מישהו אומר: בכיתה א לא ידעתי לקרוא, וכעת אני ... שגוי? כל עוד אינך בטוח לחלוטין בעובדות, גם התהליך שתיארת אינו ודאי. לדוגמה, כאשר אדם מספר שלמד שפה מסוימת, כמו אנגלית, הוא טוען שפעם הוא לא ידע אנגלית וכעת הוא יודע. אליעד מאתגר את הטענה הזו ומבקש לבדוק: האם באמת ... אולי כן ידעת ושכחת, ואולי מה שאתה זוכר זו רק תחושה או זיכרון מעוות? לכן, כל הטענות על תהליך למידה חייבות להיות מבוססות על ודאות מוחלטת, אחרת הן בעצמן סוג של אמונה. מהו הקושי האמיתי בהבנת תהליך הלמידה? אליעד מציין כי הקושי העיקרי בהבנת תהליך הלמידה הוא ההנחות שאנו עושים מראש. אם אנחנו מניחים מראש שהיה מצב של אי - ידיעה ומצב של ידיעה, אנו קובעים עובדות שאיננו ... - ידיעה. כאשר בודקים זאת לעומק, מגיעים למסקנה שאי אפשר לדעת בוודאות מה בדיוק התרחש בתהליך של למידה. הוא מוסיף כי אם האדם יבין שהוא לא יכול להיות בטוח שיש בכלל הבדל בין לדעת ולא לדעת, הוא עשוי לגלות שהתהליך כולו הוא בעצם סובייקטיבי ואפילו דמיוני. בנקודה זו, תיעלם עבורו השאלה איך קרה תהליך הלמידה?, משום שהוא יבין שהתהליך עצמו מוטל בספק. כך, בסופו של דבר, השאלה מתבטלת מעצמה כאשר מבינים את ההנחות שעומדות בבסיסה. לסיכום, אליעד כהן מציע דרך התבוננות מעמיקה על מושג הלמידה, שמעודדת את האדם להטיל ספק בכל ההנחות הבסיסיות לגבי ידיעה ואי - ידיעה, ולבדוק לעומק את הוודאות שלו לגבי כל פרט בתהליך. איך המוח לומד? מהי למידה? איך להטיל ספק? מהי ידיעה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? האם ידיעה היא אמונה? איך המוח חושב? ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט? איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות). מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא שולחן ובאנגלית טייבל? אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין. כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות חזרתיות ותרגול אינטנסיבי יש לכתוב כמה שיותר משפטים מגוונים עם המילה ... וחיסור לפני שניתן לעבור לכפל וחילוק, ורק אחר כך למשוואות מורכבות. אותו דבר גם בתחומים כמו כלכלה ופיזיקה. במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על שלבים או מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים: ראשית, לזהות שמדובר במידע סיבתי הדורש הבנה של שלבים קודמים. לחלק את המידע לחלקים ... לחלק הבא. כאשר נתקלים בקושי או לא מבינים נושא כלשהו, תמיד לחזור שלב אחד אחורה ולוודא הבנה מלאה של כל היסודות. לדוגמה, כאשר לומדים על איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד: קודם כל צריך להבין מה זה בכלל איגרת חוב. לאחר מכן להבין את משמעות המילה קונצרניות, ... אליו. רק אחרי שהבנתם לעומק כל חלק בנפרד, תוכלו להבין את המושג המלא. מה קורה אם מנסים לשנן מידע סיבתי במקום להבין? אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ולא כזיכרון אקראי. ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה. מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת? למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך. מהם עיקרי השיטה המנצחת ללמידת כל נושא? לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים: אם המידע הוא זיכרוני (אקראי), הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות מרובה, שימוש במידע בהקשרים שונים ומגוונים, ותרגול מתמשך. אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו לחלקים בסיסיים, ולוודא הבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים הלאה. כאשר נתקעים או חשים קושי, תמיד ... ולוודא הבנה מלאה של השלבים הבסיסיים. בעזרת ההבנה הזאת של שני סוגי המידע והאסטרטגיות המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ל
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
... קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה , טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה מה עושים כשמישהו מגמגם או סובל מקושי בדיבור? כאשר אדם סובל מבעיות ... במצב כזה מתחיל בנסיעה איטית מאוד עם הוראה חד - משמעית לאדם שלא להסיר את הרגל מהגז, כך שהוא לומד שליטה הדרגתית. מגבירים את המהירות לאט - לאט, תוך שמירה על לחיצה רציפה על הגז, וכך האדם לומד להרגיש שליטה מלאה גם במהירויות גבוהות. בשלב הבא, מתרגלים שליטה ... במבנה שלהם לקושי בדיבור. איך לטפל בגמגום? דיסלקציה בדיבור קושי בדיבור אצל ילדים אבחון לקות למידה בעיות דיבור רגשיות טיפול בליקויי למידה לקויות שפה אצל ילדים ...
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על למידת ילדים עם קשיים רגשיים וקשיי למידה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במגוון רחב של קשיים איתם מתמודדים ילדים עם בעיות למידה. הוא מתחיל בסיפור של מורה או מדריכה שמנסה לעזור לילד ללמוד קרוא וכתוב. המורה פונה בשאלה מה היא צריכה לעשות כדי לשפר את תהליך הלמידה, וכיצד להבין את הקושי של הילד. אליעד מציין שמורה לא ... את הקשיים בדרכים שונות, וחשוב לדעת לזהות את הגורמים המהותיים ולא להסתפק בהסברים שטחיים. האם שיטות למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? לפי אליעד, כל ילד יש לו את ... עשוי להגיב אחרת לאותה שיטה, ולכן חייבים לבדוק את ההתאמה בין הילד לבין השיטה ולמצוא דרכים שונות ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם ילד שלא רוצה ללמוד, אכן לא רוצה ללמוד, או שמא יש משהו חוסם אותו מלהתעניין בלמידה. הוא מדבר על כך שלפעמים התסכול והכישלונות הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין להשתתף בלמידה. אליעד טוען שצריך לחשוב גם על האופן שבו מציגים לילד את הלמידה, ולא להניח שהוא לא רוצה. מהי החשיבה הנכונה להצלחה בלמידה? בסוף, אליעד מציין שמי שמניח שכל ילד יכול ללמוד אם הוא רוצה ללמוד - טועה. לפעמים, ילדים נדרשים להתגבר על חלקים בתוכם שמונעים מהם ללמוד. הם יכולים להתפתח, גם אם זה לא מה שהם רוצים ללמוד. הוא מדגים זאת בדימוי של אימון בחדר כושר: התוצאה לא תלויה בהנאה ממה שעושים, אלא בפעולה עצמה, גם אם היא קשה. אם הילד מבצע את הפעולות הדרושות, הוא יוכל ללמוד ולהתפתח. האם יש מקום לעקוב אחרי שיטות למידה שונות? אליעד מסביר כי יש מקום להתאים את השיטות למידה לפי הילד. לא תמיד יש שיטה אחת שמתאימה לכל הילדים, וצריך להיות יצירתיים ולמצוא את הדרך שתעבוד עם כל ילד בנפרד. במקרה של ילד שמפגין התנגדות ללמידה, הוא ממליץ למצוא שיטה שתהיה בו שימושית, כמו למשל משחקים ...
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
... בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, ... מסביר שאין מדובר בהכרח בבעיה במוח, אלא בהבנה של תהליכי למידה והתנסות. הוא מציין שהמוח של כל אדם פועל בצורה דומה, ... ולא בהכרח מדובר בהפרעה מוחית. האם יש קשר בין הפרעות למידה לבין תהליכים במוח? בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את הקשר שבין הפרעות למידה ובין תהליכים מוחיים. הוא מסביר שמהות ההפרעות איננה ... לזכור שמות, ולהבין מושגים בצורה ברורה יותר. הפרעות למידה בלבול בין ימין ושמאל דיסלקסיה בעיות זיכרון ADHD ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות ... לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש אחרי דרכים חדשות ... את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול ... את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם קשיים בלמידת מילים, תהליך החשיבה וההיגיון מעורבים והם ... מפתחת את השכל, אך כאשר יש התמודדות עם בעיות של זיכרון תוך חיפוש אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? למעשה, כל תחום ... כל תחום יכול לפתח את השכל, כל עוד הוא כרוך בהפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. בין אם אתה לומד מוזיקה, שפה חדשה, או אפילו מסיים משימות יומיומיות כמו ניקיון, כל עוד אתה מתמודד עם אתגרים ומחפש דרכים לשיפור באמצעות מחשבה, תהליך הלמידה עשוי לפתח את השכל שלך. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, ... טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה . לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא ... מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: ... מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז. איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד? לפי אליעד, קיימות ... להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך ... האפקטיביות שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים ... בבובות, במקום להגיד לו עזוב את הבובות, בוא תלמד, אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את ... כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב. ... דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את ... מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע ... לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך ... לטפל בהפרעות נפשיות? איך לגרום לילד להתרכז בלימודים? האם יש סתירה בין משחק ללימודים? עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו ... יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו ... קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא ... אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה ... טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שה
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
... והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? אליעד כהן מדבר על כך שהכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. כאן הוא מציע כלים לשיפור והתמודדות עם כישלון. מהו כישלון? כישלון הוא מצב שבו אדם מנסה להשיג מטרה ... אותו. כאשר נוצר פער בין מה שרצינו לבין מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ההתנהגות או ההחלטות בעתיד. הדרך לעשות זאת היא לשאול את השאלות הנכונות ולהסתכל על הדברים ... משהו שונה כדי למנוע את הכישלון, חשוב להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו יכולים לחזור לעבר? למשל, אם אדם עובר את הכביש ולא בודק אם יש מכוניות, מה היה קורה אם היה ... מה קורה אם התשובה היא שאין משהו שניתן היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל עוזרת לנו להיות זהירים יותר בעתיד. גם אם לא יכולנו לפעול אחרת בעבר, הרי שכעת יש לנו את ... הסתכלת (כמו להימנע מלחץ או חפזון), תוכל למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה שבאמת קרה. השתמש במכונת זמן: שאל את עצמך אם היית יכול לפעול אחרת במצב. מצא את הסיבה ... הבסיסיים להתנהגותנו. כישלונות ואכזבות כישלון בדרך להצלחה מה זה כישלון? כישלון אישי איך ללמוד מכישלונות? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? הכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. מהו כישלון ואיך אנחנו מגדירים אותו? כישלון הוא מצב שבו אנחנו מנסים להשיג מטרה מסוימת, אך במקום להשיג ... אותו. כאשר נוצר פער בין מה שרצינו לבין מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ההתנהגות או ההחלטות בעתיד. הדרך לעשות זאת היא לשאול את השאלות הנכונות ולהסתכל על הדברים ... משהו שונה כדי למנוע את הכישלון, חשוב להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו יכולים לחזור לעבר? למשל, אם אדם עובר את הכביש ולא בודק אם יש מכוניות, מה היה קורה אם היה ... מה קורה אם התשובה היא שאין משהו שניתן היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל עוזרת לנו להיות זהירים יותר בעתיד. גם אם לא יכולנו לפעול אחרת בעבר, הרי שכעת יש לנו את ... הסתכלת (כמו להימנע מלחץ או חפזון), תוכל למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? 1. זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה שבאמת קרה. 2. השתמש במכונת זמן: שאל את עצמך אם היית יכול לפעול אחרת במצב. 3. מצא את ... על טעויות, אלא גם לדעת איך לחשוב באופן עמוק ולשנות את הגורמים הבסיסיים להתנהגותנו. איך ללמוד מכישלון? מהי למידה מניסיון? איך למנוע כישלון בעתיד? מה עושים אחרי כישלון? מהם דפוסי חשיבה שמובילים לכישלון? כישלונות ואכזבות, כישלון בדרך להצלחה, סיבות לכישלון, ניתוח ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? אליעד כהן מציג את האמירה הידועה אין חכם כבעל הניסיון, ובוחן אותה לעומק. לפי ... לטעות. מהו הסיפור על איינשטיין ומה הוא מלמד אותנו על ניסיון? אליעד מתאר סיפור על אלברט איינשטיין, שבו מדענים עשו ניסוי ואישרו את התחזית התיאורטית שלו. המדענים התלהבו ... אחרים. האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? למידה מניסוי וטעייה כיצד להסיק מסקנות נכונות? האם ניסיון אישי תמיד נכון? מחקרים מדעיים וניסיון מעשי מתי לסמוך על היגיון ולא על ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כבוד מסוכן, פרגון משפיל, איך לפרגן בצורה נכונה? איך להביע הערכה בצורה נכונה? איך להעניק אהבה בצורה נכונה? איך לא להשפיל? איך לא לפגוע במישהו? כבוד או השפלה, הכבוד הוא סכנת נפשות, ללמוד לקבל כבוד, ללמוד לקבל הערכה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למידה, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מכירות, מאמן עסקי, אימון אישי למתבגרים בתחום למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 15:12:31 - wesi1