אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למידה ✔AI, בינה מלאכותית, איזה מקצועות AI יחליף? האם AI יחליף בני אדם? האם לעשות תואר או להקים עסק? איזה מקצועות ה AI לא יחליף? איזה מקצועות ייעלמו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨AI, בינה מלאכותית, איזה מקצועות AI יחליף? האם AI יחליף בני אדם? האם לעשות תואר או להקים עסק? איזה מקצועות ה AI לא יחליף? איזה מקצועות ייעלמו בעתיד? איזה מקצועות תחליף הבינה המלאכותית? האם בינה מלאכותית תחליף מתכנתים? האם בינה מלאכותית תחליף אותך? האם בינה מלאכותית תחליף רופאים? מקצועות שלא יפגעו מ AI, מקצועות שלא ייעלמו מהעולם, מקצועות שהולכים להיעלם, האם להקים עסק? האם ללמוד או לעבוד? איך לפתח קריירה בעולם ה AI? מה כדאי ללמוד? איזה עסק לפתוח?
והפעם אסביר, איך כל מהפכת ה AI /בינה מלאכותית / רובוטיקה, תשפיע על עולם התעסוקה? האם יבוא יום שרובוטים יחליפו עובדים? האם כל מיני מודלים בסגנון gpt / claude / gemini / grok יחליפו בני אדם? האם ואיך זה אמור להשפיע על שיקולים בבחירת קריירה? האם כדאי לעשות תואר או שאולי רובוטים יחליפו את מי שלומד את התארים? אולי בכלל עדיף ללמוד יזמות עסקית וללמוד להקים עסק וכיו"ב, כדי שרובוטים לא יוכלו לקחת לך את העבודה? מה האמת?

והתשובה היא כזאת: בעיקרון כדי להרוויח כסף, צריך לתת ערך לעולם. תייצר ערך, תקבל כסף. היצע וביקוש שזה כמובן נושא אחר שלם בפני עצמו.

AI כמתחרה בשוק העבודה

ולכן בצורה פשוטה אומר, כי בדיוק כמו שאם יהיו הרבה עובדים בתחום מסוים, כנראה שרמת השכר באותו מקצוע תרד, כי יש הרבה היצע של עובדים, הרי שגם אם רובוט יוכל לעשות את העבודה שלך, הרי שזה אומר שבעצם "בא לשכונה בחור חדש" או אולי "מתחרה חדש", שהוא רובוט שיכול לעשות את העבודה שלך, אולי אפילו יותר טוב ממך.

וכאן בעצם נשאלת שאלה עקרונית, האם ואיזה מקצועות רובוטים יוכלו בעתיד להחליף בהם עובדים? האם בכל המקצועות? האם תמיד יהיו מקצועות שרובוטים לא יוכלו לעשות? האם יתכן שיהיה מצב כלשהו שלא יצטרכו יותר בני אדם לצורך ביצוע משימות, אלא רובוטים יוכלו לעשות הכל יותר טוב מבני האדם? וזה כמובן נושא אחר שאפשרי לקרוא עליו כאן: מהן מגבלות הבינה המלאכותית.

אבל אמירה מספר 1 שנאמרה כאן היא, שאם רובוט יוכל לעשות את העבודה שלך, הרי שזה אומר שיש לך מתחרה חדש, בדיוק כמו עובד אחר, שאולי מבקש פחות משכורת, שיכול לעשות את העבודה שלך. ולכן, במובן מסוים, צריכים להתייחס לרובוטים, בדיוק כמו לכל מתחרה אחר שיש במקצוע שלך. במילים אחרות, כדאי שתהיה עוד יותר טוב, ושתדע לעשות דברים עוד יותר מורכבים, כדי שרובוטים לא יוכלו להחליף אותך בקלות או אפילו בכלל לא.

העלות הכלכלית להעסיק AI במקומך

אני מזכיר גם, שכדי שרובוט יחליף אותך, הוא צריך גם להיות מסוגל לעשות את המשימות שלך, טוב כמו שאתה עושה, אבל הוא גם צריך לעשות אותן במחיר יותר זול מאשר להעסיק אותך. כי אם ה AI יודע לעשות את העבודה שלך, אבל לפתח אותו עולה הרבה יותר מאשר להעסיק אותך, הרי שבעצם אתה כוח אדם / רובוט / פועל - יותר זול. ולכן יתכן שיעדיפו להעסיק אותך.

במילים אחרות, ככל שהמשימה יותר מורכבת לביצוע, ככה העלות של ה AI לבצע אותה, הופכת להיות מורכבת יותר.

מהי נקודת התורפה של ה AI?

אז בקצרה אני אומר, שנקודת התורפה של ה AI, מה ש AI הכי קשה לו לעשות, זה להבין דבר מתוך דבר. דהיינו, AI יותר קל לו לזכור דברים, זה הכי קל לו ובזה הוא תמיד ינצח את האדם. אבל ככל שהמשימה דורשת יותר יכולת ניתוח, של להבין דבר מתוך דבר, ככה לבן אדם יש יתרון על פני רובוט. במילים אחרות, תנסה לשפר את היכולת שלך להבין דבר מתוך דבר שזה כמובן עוד עניין שלם בפני עצמו.

האם יש מקצועות ש AI יחליף אותם באופן מלא?

תשובה: כן, גם היום וגם בעתיד, יהיו מקצועות שלגמרי לא יהיו יותר רלוונטיים. פשוט אפשרי להסתכל על כל מיני מקצועות שהיו פעם, שלא קיימים כיום, וכך גם בעתיד יהיו מקצועות שקיימים כיום, שלא יהיו קיימים יותר בעתיד. איזה מקצועות? תשובה: דברים שקל לעשות להם אוטומציה / דברים שקל למחשב (להפוך לתהליך ממוחשב) אותם. מהם? תשובה: ככל שצריך פחות להבין דבר מתוך דבר, ככל שהמשימה פחות מורכבת ופחות דורשת שכל, ככה יותר קל לעשות לה אוטומציה וסופה להיעלם מהעולם.

AI ככלי עבודה / AI כעובד שלך

אז קודם הסברתי, ש AI במקרים מסויימים יהפוך להיות מתחרה, של חלק מכוח העבודה הנוכחי. אבל צריכים לדעת, ש AI הוא סוג של כלי עבודה. בדיוק כמו שפטיש הוא כלי עבודה ובדיוק כמו שמחשב הוא כלי עבודה וכמו שרכב הוא כלי עבודה וכמו שמזלג או מקדחה אלו כלי עבודה. ככה גם AI הוא כלי עבודה.

במובן, שכלי עבודה, בדרך כלל לא מחליפים את אנשי המקצוע. הם כן מאפשרים לאיש המקצוע להיות יותר מקצועי.

לדוגמה: האם שואב אבק רובוטי, ששואב אבק מספות, החליף את המנקה? תשובה: לא באופן מלא. מה כן? המנקה עכשיו משתמשת בשואב האבק הרובוטי, כדי להספיק לנקות יותר טוב בפחות זמן.

במילים אחרות, ברגע שיש עוד כלי עבודה AI שעושים המון משימות במהירות, אז, אם העולם היה נשאר עם אותה רמת דרישות שיש לו כיום מבעלי המקצוע, הרי שבאמת כנראה שרובוטים היו מחליפים את בעלי המקצוע. אבל בפועל, בני האדם, ברגע שהם מקבלים משהו, הם רוצים משהו יותר גדול. ככה שברגע שיש כלי עבודה שיודעים לעשות דברים, אז יש יותר דרישה לבעלי מקצוע, שיודעים להשתמש בכלי העבודה האלו ולהפיק מהם עוד יותר תועלת.

במילים אחרות, האם אתה מרגיש מאוים מכל העבודה שאתה יודע להשתמש בהם? תשובה: תלוי כמה אתה יודע להשתמש בהם ולהביא איתם עוד יותר ערך, מאשר מישהו אחר.

העולם הוא תחרותי, וברגע שיש GPT שיודע לכתוב מאמר, אז ממילא גם למתחרה שלך יש GPT שיודע לכתוב מאמר. ואז צריכים מישהו עוד יותר מומחה, שיוכל לעשות דברים שה GPT לא יודע לעשות. ואם הוא יכול להיעזר ב GPT כדי לעשות דברים עוד יותר גדולים, הרי שזה עוד יותר טוב.

ה GPT וחבריו, אלו כלי העבודה שלך, אלו העובדים שלך. אתה יכול לבקש מהם לבצע משימות והם יכולים להביא לך תוצאות. האם אתה מפחד מכך שיהיו לך עובדים שיוכלו לעשות את העבודה שלך במקומך? אם כן, הרי שאתה בבעיה יותר רחבה. כי במקרה תקין, אם יש לך עובדים, שיכולים לעשות את העבודה שלך, הרי שזה אומר שאתה עכשיו יכול לעשות עוד יותר דברים עוד יותר גדולים, להביא עוד יותר תועלת. נניח שמחר הבוס שלך אומר לך שיש לך 10 עובדים מוכשרים תחתיך, שאתה מנהל אותם. האם אתה מרגיש מאוים מזה, או שזה משמח אותך, כי עכשיו תוכל לתפעל עוד אנשים ולהביא עוד יותר תועלת? בקיצור, חומר למחשבה.

באותו הקשר, אפשרי למצוא באינטרנט כתבה מתקופת המצאת המחשב, שאמרו בה "שבעתיד לא יצטרכו אנשי מחשבים ומתכנתים, כי עכשיו המחשבים יחליפו את האנשים". האם זה אכן קרה? תשובה: כן! זה קרה! המחשבים אכן החליפו את המתכנתים של פעם, אבל המשימות גדלו וצריכים מתכנתים חדשים, שיעשו משימות עוד יותר מורכבות.

איזו עבודה במאה אחוז לא תיעלם לעולם?

איזו עבודה במאה אחוז לא תיעלם לעולם? תשובה: עבודה שבה ממציאים רובוטים שמחליפים אנשים. או עבודה שבה ממציאים רובוטים חדשים, יותר חכמים מהרובוטים הקיימים. במילים אחרות, תמיד יצטרכו מתכנתים שימשיכו להמציא רובוטים שיחליפו בני אדם במשימות יותר מורכבות. ואני מזכיר שוב, שהרצון של האדם תמיד גדל. ולכן תמיד ירצו להשיג משהו יותר גדול שאותו הרובוט עדיין לא ידע לעשות. ואז יצטרכו מישהו שיוכל לחשוב לתכנת רובוט כזה.

מדגיש: כי תאורטית, רובוטים גם יוכלו להמציא רובוטים עד אין סוף. אבל כנראה שאלו שמתכנתים רובוטים, יהיו האחרונים לשרוד, מבחינת הדרישה בשוק העבודה. ושוב, הכל תלוי ברמת המורכבות של המשימה כנ"ל.

אחריות מקצועית של AI

אחד החסרונות של הרובוט הוא, שיותר קשה להאשים אותו במובן של אחריות אישית / אחריות מקצועית / אחריות פלילית. וזה בעצם אומר, שיעדיפו לעבוד עם בני אדם, גם כדי שתהיה אפשרות להאשים מישהו אנושי ממשי ולא רק את המתכנת של התוכנה.

לדוגמה: נניח שרובוט יתכנן בניין, האם מישהו יסמוך עליו להתחיל לבנות את הבניין, או שיבקשו ממהנדס לבדוק את התוכניות של הרובוט?! נניח שרובוט ימציא מטוס, האם יבקשו מהמהנדסים האנושיים לעבור על התוכניות, או שיתחילו להטיס מטוסים שתוכננו על ידי רובוטים, בלי שבן אדם אנושי בדק אותם?!

בעיקרון, גם זה בעצמו תלוי ברמת האיכות שהרובוט ייצר את המוצר. כי כן יש מצבים לדוגמה, שכן סומכים לפעמים על רובוט בנהיגה אוטונומית וכיו"ב, אבל שוב, זה נושא מאוד מורכב. כי תמיד צריך שיהיה בן אדם שיהיה אחראי על מה שהרובוט עושה. צריך שיהיה בן אנוש עם בחירה חופשית ואחריות למעשיו, שיוכל לקחת את האחריות, על מה שהרובוט יצר.

במילים אחרות, היום שבו יסמכו על רובוט באופן מלא, בלי שום התערבות של בן אנוש, בדברים שאסור לטעות בהם, היום הזה מאוד רחוק! ושוב, כל מקרה לגופו. אבל גם את זה צריכים לקחת בחשבון.

ולכן, ה AI הוא כלי עבודה. אבל הוא לא יחליף את שיקול הדעת של איש המקצוע, שאמור להיות יותר חכם מהרובוט, שהוא סוג של פועל.

תואר או להקים עסק, מההיבט של מהפכת ה AI

אז האם כדאי לעשות תואר או לפתוח עסק מההיבט של זה ש AI ישפיעו על שוק העבודה כנ"ל. אז ברמת העיקרון, השאלה לא חכמה מידי. ולמה, כי אם הרובוטים יהיו מאוד מוכשרים, אז לא משנה מה תעשה, אתה לא תמצא עבודה. בין אם תקים עסק ובין אם תעשה תואר, הרי שבכל מקרה, רובוט יוכל להחליף אותך.

הדרך הנכונה להסתכל על זה היא כך: כדי לעשות כסף, צריך להביא ערך בתמורה לכסף שאתה מקבל. ובעיקרון יש בכל עסק 2 חלקים. 1 - מוצר, 2 - מכירות של המוצר ללקוחות. במילים אחרות, כדי שהעסק יצליח, צריך שיהיה מוצר טוב ומכירות טובות של המוצר הטוב.

לעשות תואר, זאת דרך לפתח מוצר. דהיינו, לרכוש השכלה, ללמוד משהו, שיספק לך יתרון על המתחרים שלך, משהו שאחר כך תוכל למכור אותו, כשכיר או כעצמאי. תוכל לעשות תואר ולפתוח עסק למכור את מה שלמדת בתואר, לדוגמה עורך דין / מהנדס / כל תחום אחר, ותוכל למכור את המידע שלך, כשכיר, בדיוק את אותו המידע, כשכיר או כעצמאי. בעסק קטן או גדול, הכל אפשרי.

במילים אחרות, לימודים לתואר, במהותם בעיקרם, הם השקעה בפיתוח המוצר. להקים עסק, לעומת זאת, זאת בעיקר התעסקות בלמכור את המוצר שאתה רוצה למכור.

במילים אחרות, אין אפשרות לעשות כסף מלהקים עסק, בלי שיש לך מוצר טוב. אם לדוגמה חברה בעמ ותנסה למכור מוצרים, אבל בפועל אין לך מוצר למכור, הרי שלא תעשה כסף. ולא, דרופשיפינג זה לא נקרא מוצר, כי אין לך יתרון תחרותי לאורך זמן. אבל זה נושא אחר. במהות, עסק, כדי שהוא יצליח, הוא צריך מוצר שמביא ערך. התואר, הוא אפשרות לשפר את עצמך, כדי שתוכל להביא ערך ואחר כך תוכל למכור את היכולת שלך, בעסק עצמאי / שכיר, בכל דרך שבא לך.

באותה המידה, אם תלמד לרקוד או תלמד לשיר, או שכל היום תלמד לבד לצייר, או שתלמד כל דבר שהוא, שתדע להיות יותר טוב מאחרים ושתדע להביא ערך לאנשים, ערך שאנשים אחרים צריכים אותו, הרי שתוכל לעשות מזה עסק, גם בלי קשר ללימודי תואר. כי שוב, התואר, בעיקרו, הוא השקעה במחלקת הייצור של העסק. אבל אפשרי לפתח יכולת ויתרון תחרותי, גם בלי תואר כלשהו.

אבל זה לא אומר שאפשרי לעשות עסק בלי תואר. כי בהחלט אפשרי לעשות עסק בלי תואר, אבל בתנאי שיש לך יתרון אחר, שאתה יודע משהו אחר, שלמדת משהו אחר, גם אם לא בתואר. אבל עסק בלי ללמוד, בלי יתרון אמיתי, זה כמו לשתות מים מכוס מים ריקה. יש לך בקבוק מים, אבל בלי מים. כי בסוף, צריך גם מוצר, שאותו משיגים בלימודים, יתכן שגם בתואר.

אז איך ה AI משפיע על השיקול אם ללמוד תואר או להקים עסק? תשובה: הוא לא משפיע. כי גם אם תלמד לבד משהו וגם אם תקים עסק בלי ללמוד וגם אם תלך להוציא תואר, בכל מקרה עדיף לך לקחת נושא שלרובוט יהיה קשה להחליף אותך. אחרת, הוא יחליף אותך, גם אם תקים עסק ולא תוציא תואר.

לסיכום: AI זה סוג של רובוט / פועל / עובד / כלי עבודה שלך. אם תהיה יותר חכם, אז תוכל לנצח עם ה AI את המתחרים שלך וגם את הרובוטים עצמם. אבל אם לא תהיה חכם, אם לא תפתח את המוח, אז בהחלט שכנראה שהרובוטים יחליפו אותך מתישהו.
עריכת דין עולם לקיחת אחריות מקצוע לתכנן להפיק gemini מהפכת ה ai אימון המוח המתחרים שלך איך להרוויח יותר כסף ai claude gemini gpt grok איזה מקצועות ai יחליף איזה מקצועות ה ai לא יחליף איזה מקצועות ייעלמו בעתיד איזה מקצועות תחליף הבינה המלאכותית איזה עסק לפתוח איך לפתח איך לפתח קריירה איך לפתח קריירה בעולם ה ai בינה מלאכותית בני אדם גי פי טי גיפיטי האם ai יחליף בני אדם האם בינה מלאכותית תחליף אותך האם בינה מלאכותית תחליף מתכנתים האם בינה מלאכותית תחליף רופאים האם להקים את העסק האם להקים עסק האם לעבוד או ללמוד האם לעשות תואר או להקים עסק היעלמות הקמת עסק להיעלם להקים את העסק להקים עסק להקים עסק או לעשות תואר ללמוד ללמוד או לעבוד למידה לעבוד לעבוד או ללמוד לעשות תואר לעשות תואר או להקים עסק לפתוח עסק לפתח לפתח קריירה מה כדאי ללמוד מקצוע מקצועות שהולכים להיעלם מקצועות שלא ייעלמו מהעולם מקצועות שלא יפגעו מ ai עבודה עולם עסק עסקים עתיד פיתוח פתיחת עסק קריירה רופא רפואה
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - אך היא לא הצליחה לקלוט את האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות כדי להחדיר את המידע למוח בצורה טובה יותר. דוגמה לכך היא ציור האותיות על גב הילדה עם האצבע. בדרך זו, הילדה מרגישה את ... מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך הגוף מאשר בדרכים רגילות? אליעד מסביר שאין לכך תמיד סיבה חד - משמעית וודאית, ומציג את הטענה שמדובר בעניין אקראי לחלוטין. כלומר, העובדה שילדה אחת מצליחה ללמוד באמצעות תחושה פיזית של הגוף, ואילו ילד אחר דרך ראייה או שמיעה, אינה בהכרח קשורה לאירועים מסוימים שחווה הילד. גם אם נגלה שבעברה של הילדה קרה לה משהו שהשפיע על הגוף ... אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר משמעותי ומוחשי עבור הילדה, כך שיהיה לה קל יותר לזכור. כאשר היא חווה את האות בצורה פיזית, כמו דרך מגע, תנועה, או טעם, ... הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על הלוח, מציירים לה את האות באמצעות חומר מוחשי כמו סוכר, ואז נותנים לה לחוש את הצורה באמצעות ליקוק, נגיעה, או הרגשה של ... שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד שמוצאים את הדרך שהילד מגיב אליה בצורה החזקה והברורה ביותר. למשל, יש ילדים שילמדו טוב יותר אם יציירו להם על הגב, ... מהו העיקרון המרכזי בלימוד ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון של מידע נוצר כאשר המוח תופס את המידע כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי שהמידע ייתפס אצלם כמשמעותי. במקום להיצמד לדרך מסוימת ולקבוע שכל הילדים חייבים ללמוד בדרך הרגילה של אחיזת עיפרון וכתיבה חוזרת, אליעד ממליץ למצוא את הדרך הייחודית שהופכת את המידע למשמעותי לילד, ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
... למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק? איך מתרחש תהליך הלמידה במוח? כדי להבין לעומק מהו תהליך למידה, צריך להבין תחילה את מהות השינוי. כל למידה היא בעצם מעבר ממצב של אי - ידיעה למצב של ידיעה, אך כיצד בדיוק מתרחש השינוי הזה? אליעד כהן מעלה את השאלה המרכזית: איך ממקום של חוסר ידע מוחלט מגיעים לידיעה? התהליך, ... הוא ישב, עכשיו הוא עומד במקום אחר - מה בדיוק קרה באמצע? באותה המידה בדיוק, גם בלמידה יש לנו מצב קודם של לא ידעתי ומצב לאחר מכן של עכשיו אני יודע. אליעד מדגיש כי כדי להבין לעומק איך תהליך הלמידה מתבצע, יש לבחון קודם את עצם ההגדרה של מה זה לא לדעת? ומה הכוונה בכלל בלדעת משהו? האם ידיעה היא אמונה? אליעד מסביר כי מנקודת מבט מסוימת, כל ידיעה היא סוג של אמונה. ... שמשהו הוא ככה וככה, המשמעות היא למעשה שהוא מאמין שמשהו הוא ככה וככה. למשל, אם ילד לומד שאסור לעשות פעולה מסוימת, למעשה הוא למד להאמין שזה אסור. בכל פעם שהוא נתקל במידע חדש, הוא עובר תהליך של שכנוע עצמי. אליעד מדגיש שתהליך הלמידה ברמה העמוקה ביותר הוא בעצם תהליך של יצירת אמונה חדשה. הוא מוסיף כי בכל למידה יש אלמנט של שכנוע עצמי: האדם משכנע את עצמו שכעת יש בידיו ידיעה חדשה, למרות שבעצם מדובר באמונה שהוא סיגל לעצמו. לדוגמה, גם כשאדם לומד עובדה כמו השנה היא 2024, הוא לא יודע זאת בוודאות מוחלטת, אלא משוכנע בכך ברמה מסוימת של אמונה. מהי רמת הידיעה המוחלטת? אליעד מבחין בין שתי פרספקטיבות: הראשונה היא פרספקטיבה יחסית, שבה אנו מקבלים את מושג הלמידה כעובדה קיימת וברורה. השנייה היא פרספקטיבה של אמת מוחלטת, שבה אנו מטילים ספק בעצם המושגים של יודע ולא יודע. הוא מסביר כי מפרספקטיבה מוחלטת, כל מושגי הידיעה והלמידה מוטלים בספק. לכן, אם האדם מחפש תשובה מוחלטת לשאלה כיצד מתבצעת למידה, עליו להטיל ספק מוחלט בנקודות היסוד של השאלה עצמה: האם באמת היה מצב של אי - ידיעה, והאם באמת התרחש מעבר לידיעה? איך באמת אפשר לבדוק אם באמת למדת משהו חדש? אליעד מדגיש כי יש צורך לבחון היטב את הזיכרון. לדוגמה, אם מישהו אומר: בכיתה א לא ידעתי לקרוא, וכעת אני יודע, אליעד שואל: כיצד אתה יודע שלא ידעת אז? אולי כן ... עוד אינך בטוח לחלוטין בעובדות, גם התהליך שתיארת אינו ודאי. לדוגמה, כאשר אדם מספר שלמד שפה מסוימת, כמו אנגלית, הוא טוען שפעם הוא לא ידע אנגלית וכעת הוא יודע. אליעד מאתגר את הטענה הזו ומבקש לבדוק: האם באמת לא ידעת אנגלית בעבר? איך אתה בטוח בכך? אולי כן ... ושכחת, ואולי מה שאתה זוכר זו רק תחושה או זיכרון מעוות? לכן, כל הטענות על תהליך למידה חייבות להיות מבוססות על ודאות מוחלטת, אחרת הן בעצמן סוג של אמונה. מהו הקושי האמיתי בהבנת תהליך הלמידה? אליעד מציין כי הקושי העיקרי בהבנת תהליך הלמידה הוא ההנחות שאנו עושים מראש. אם אנחנו מניחים מראש שהיה מצב של אי - ידיעה ומצב של ידיעה, אנו קובעים עובדות שאיננו בטוחים בהן באמת. הוא מבהיר כי אם בודקים לעומק, מתברר ... בודקים זאת לעומק, מגיעים למסקנה שאי אפשר לדעת בוודאות מה בדיוק התרחש בתהליך של למידה. הוא מוסיף כי אם האדם יבין שהוא לא יכול להיות בטוח שיש בכלל הבדל בין לדעת ולא לדעת, הוא עשוי לגלות שהתהליך כולו הוא בעצם סובייקטיבי ואפילו דמיוני. בנקודה זו, תיעלם עבורו השאלה איך קרה תהליך הלמידה?, משום שהוא יבין שהתהליך עצמו מוטל בספק. כך, בסופו של דבר, השאלה מתבטלת מעצמה כאשר מבינים את ההנחות שעומדות בבסיסה. לסיכום, אליעד כהן מציע דרך התבוננות מעמיקה על מושג הלמידה, שמעודדת את האדם להטיל ספק בכל ההנחות הבסיסיות לגבי ידיעה ואי - ידיעה, ולבדוק לעומק את הוודאות שלו לגבי כל פרט בתהליך. איך המוח לומד? מהי למידה? איך להטיל ספק? מהי ידיעה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? האם ידיעה היא אמונה? איך המוח חושב? ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט? איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס ... סיבתי המבוסס על הקדמות). מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו ... פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית ... לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין. כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ביותר היא ... אותו דבר גם בתחומים כמו כלכלה ופיזיקה. במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. ... ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים: ... שלב אחד אחורה ולוודא הבנה מלאה של כל היסודות. לדוגמה, כאשר לומדים על איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד: קודם ... המלא. מה קורה אם מנסים לשנן מידע סיבתי במקום להבין? אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של ... ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה. מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת? למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול ... השיטה המנצחת ללמידת כל נושא? לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים: אם המידע ... ותרגול מתמשך. אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו לחלקים ... סוגי המידע והאסטרטגיות המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ל
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
... הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה מה עושים כשמישהו מגמגם או סובל מקושי בדיבור? כאשר אדם סובל מבעיות דיבור כמו דיסלקציה בדיבור, גמגום או לקות שפתית, חשוב תחילה להבין לעומק את מקור ... חד - משמעית לאדם שלא להסיר את הרגל מהגז, כך שהוא לומד שליטה הדרגתית. מגבירים את המהירות לאט - לאט, תוך שמירה על לחיצה רציפה על הגז, וכך האדם לומד להרגיש שליטה מלאה גם במהירויות גבוהות. בשלב הבא, מתרגלים שליטה באמצעות דוושת הבלם והגז לסירוגין, ומלמדים את האדם לשלוט במהירות באופן מדויק. ... דיסלקציה בדיבור קושי בדיבור אצל ילדים אבחון לקות למידה בעיות דיבור רגשיות טיפול בליקויי למידה לקויות שפה אצל ילדים ...
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על למידת ילדים עם קשיים רגשיים וקשיי למידה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במגוון רחב של קשיים איתם מתמודדים ילדים עם בעיות למידה. הוא מתחיל בסיפור של מורה או מדריכה שמנסה לעזור לילד ללמוד קרוא וכתוב. המורה פונה בשאלה מה היא צריכה לעשות כדי לשפר את תהליך הלמידה, וכיצד להבין את הקושי של הילד. אליעד מציין שמורה לא צריכה להניח את הסיבות לקשיים ... בהסברים שטחיים. האם שיטות למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? לפי אליעד, כל ילד יש לו את השיגונות והקשיים האישיים ... השיטה ולמצוא דרכים שונות ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם ילד שלא רוצה ללמוד, אכן לא רוצה ללמוד, או שמא יש משהו חוסם אותו מלהתעניין בלמידה. הוא מדבר על כך שלפעמים התסכול והכישלונות הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין להשתתף בלמידה. אליעד טוען שצריך לחשוב גם על האופן שבו מציגים לילד את הלמידה, ולא להניח שהוא לא רוצה. מהי החשיבה הנכונה להצלחה בלמידה? בסוף, אליעד מציין שמי שמניח שכל ילד יכול ללמוד אם הוא רוצה ללמוד - טועה. לפעמים, ילדים נדרשים להתגבר על חלקים בתוכם שמונעים מהם ללמוד. הם יכולים להתפתח, גם אם זה לא מה שהם רוצים ללמוד. הוא מדגים זאת בדימוי של אימון בחדר כושר: התוצאה לא תלויה בהנאה ממה שעושים, אלא ... את הפעולות הדרושות, הוא יוכל ללמוד ולהתפתח. האם יש מקום לעקוב אחרי שיטות למידה שונות? אליעד מסביר כי יש מקום להתאים את השיטות למידה לפי הילד. לא תמיד יש שיטה אחת שמתאימה לכל הילדים, וצריך להיות יצירתיים ולמצוא את ... במקרה של ילד שמפגין התנגדות ללמידה, הוא ממליץ למצוא שיטה שתהיה בו שימושית, כמו למשל משחקים או דרכים שיגרמו לו להתנסות ...
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
... בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל ... יוכל לשפר את יכולתו לזכור שמות ולמנוע את ההתבלבלות. האם בעיות בלבול משקפות בעיה אמיתית במוח? אליעד מסביר שאין מדובר בהכרח בבעיה במוח, אלא בהבנה של תהליכי למידה והתנסות. הוא מציין שהמוח של כל אדם פועל בצורה דומה, כאשר הוא עובר ... כמו במקרה של בלבול בין שמות של אנשים. במקרה כזה, ניתן לפתור את הבעיה על ידי תרגול ושיפור של ההתמקדות, ולא בהכרח מדובר בהפרעה מוחית. האם יש קשר בין הפרעות למידה לבין תהליכים במוח? בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את הקשר שבין הפרעות למידה ובין תהליכים מוחיים. הוא מסביר שמהות ההפרעות איננה טמונה בכשלים ... אליעד מציין כי בעיות כאלו ניתן לפתור בתרגולים ממוקדים, שיאפשרו לאדם לשפר את יכולתו להבדיל בין צדדים, לזכור שמות, ולהבין מושגים בצורה ברורה יותר. הפרעות למידה בלבול בין ימין ושמאל דיסלקסיה בעיות זיכרון ADHD תרגולים למוח הבנת ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות ... ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש אחרי דרכים חדשות ... ניתן לפתח את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה . לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם קשיים בלמידת מילים, תהליך החשיבה וההיגיון מעורבים והם ... אינה בהכרח מפתחת את השכל, אך כאשר יש התמודדות עם בעיות של זיכרון תוך חיפוש אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? למעשה, כל תחום יכול ... השכל? לסיכום, כל תחום יכול לפתח את השכל, כל עוד הוא כרוך בהפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. בין אם אתה לומד מוזיקה, שפה חדשה, או אפילו מסיים משימות יומיומיות כמו ניקיון, כל עוד אתה מתמודד עם אתגרים ומחפש דרכים לשיפור באמצעות מחשבה, תהליך הלמידה עשוי לפתח את השכל שלך. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז. איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד? לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי ... כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו עזוב את הבובות, בוא תלמד, אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך ... שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב. איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו? אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל ... ולא לברוח מהם או להתעלם מהם. כיצד לפתח את השכל ואת ההיגיון בכל תחום? לבסוף אליעד מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע להישגים גדולים באמת, כמו ... דרך השימוש בשכל והחקירה המתמדת, המוח מתפתח, וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? כיצד לטפל בהפרעות נפשיות? איך לגרום לילד להתרכז בלימודים? האם יש סתירה בין משחק ללימודים? עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר ... לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות ... קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שה
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
... והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? אליעד כהן מדבר על כך שהכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. כאן הוא מציע כלים לשיפור והתמודדות עם כישלון. מהו כישלון? כישלון ... אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ההתנהגות או ההחלטות בעתיד. הדרך לעשות זאת היא לשאול ... זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו יכולים לחזור לעבר? למשל, אם אדם עובר את הכביש ולא בודק ... כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל עוזרת לנו להיות זהירים יותר בעתיד. גם אם לא יכולנו ... הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה שבאמת קרה. השתמש במכונת זמן: שאל את עצמך אם היית יכול ... בדרך להצלחה מה זה כישלון? כישלון אישי איך ללמוד מכישלונות? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? הכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. מהו כישלון ואיך אנחנו מגדירים אותו? כישלון הוא מצב שבו אנחנו מנסים ... אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ההתנהגות או ההחלטות בעתיד. הדרך לעשות זאת היא לשאול ... זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו יכולים לחזור לעבר? למשל, אם אדם עובר את הכביש ולא בודק ... כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל עוזרת לנו להיות זהירים יותר בעתיד. גם אם לא יכולנו ... הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? 1. זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה שבאמת קרה. 2. השתמש במכונת זמן: שאל את עצמך אם היית ... ולשנות את הגורמים הבסיסיים להתנהגותנו. איך ללמוד מכישלון? מהי למידה מניסיון? איך למנוע כישלון בעתיד? מה עושים אחרי כישלון? מהם דפוסי חשיבה שמובילים לכישלון? כישלונות ואכזבות, כישלון בדרך ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? אליעד כהן מציג את האמירה הידועה אין חכם כבעל הניסיון, ... שהלוגיקה עצמה נכונה, היא בוודאות נכונה יותר. חשוב להדגיש שהלוגיקה עצמה חייבת להיות תקינה, כי גם בה אפשר לטעות. מהו הסיפור על איינשטיין ומה הוא מלמד אותנו על ניסיון? אליעד מתאר סיפור על אלברט איינשטיין, שבו מדענים עשו ניסוי ואישרו את התחזית ... שמבוססות על ניסיון בלבד. הוא מזמין את השומעים להפעיל את השכל וההיגיון ולא להסתמך רק על הניסיון של עצמם או של אחרים. האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? למידה מניסוי וטעייה כיצד להסיק מסקנות נכונות? האם ניסיון אישי תמיד נכון? מחקרים מדעיים וניסיון מעשי מתי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על AI, בינה מלאכותית, איזה מקצועות AI יחליף? האם AI יחליף בני אדם? האם לעשות תואר או להקים עסק? איזה מקצועות ה AI לא יחליף? איזה מקצועות ייעלמו בעתיד? איזה מקצועות תחליף הבינה המלאכותית? האם בינה מלאכותית תחליף מתכנתים? האם בינה מלאכותית תחליף אותך? האם בינה מלאכותית תחליף רופאים? מקצועות שלא יפגעו מ AI, מקצועות שלא ייעלמו מהעולם, מקצועות שהולכים להיעלם, האם להקים עסק? האם ללמוד או לעבוד? איך לפתח קריירה בעולם ה AI? מה כדאי ללמוד? איזה עסק לפתוח?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למידה, האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בטלפון, אימון אישי קשב וריכוז, מאמן אישי לנוער בנושאי למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 01_09_2025 השעה 10:24:12 - wesi1