...שהיא מאוזנת ומקטינה את הסיכון שהצד השני יעזוב, תוך מתן אפשרות לשיפור מתון והדרגתי של המצב. מה קורה כשמדברים בכנות יתרה? ישנו סיכון מסוים בשיחות כנות מדי עם הצד השני, מכיוון שהכנות יכולה להוביל למודעות של הצד השני לכך שהוא בעצם לא רוצה להישאר במצב הזה. לדוגמה, כאשר שואלים עובד למה הוא מאחר, ייתכן שהוא יודה בפני עצמו ובפניך שהוא פשוט אינו רוצה להמשיך לעבוד איתך, ורק חיכה להזדמנות לעזוב. כך גם בשיחות כנות מדי בזוגיות - הצד השני עלול להגיע למסקנה שהפרידה היא הפתרון הנכון. האם דמיון של סיטואציה מפחידה...
...לא מכיר, למרות שיכול להיות שאם אומרים לו את זה בשפה פשוטה זה זה בסך הכל? זה כלום מה הסיפור פה אבל ברגע שהשתמשנו באיזה מושגים שהוא לא מכיר אז הלקוח אומר רגע יש פה איזה משהו מתוחכם משהו מיוחד, משהו שאני לא יודע עליו אם אני לא מבין אז כנראה שזה מאוד טוב רק אני לא מבין, בקיצור יש גם את ההיבט הזה. עכשיו כל מה שדיברתי עד עכשיו אז בעצם בוא נסכם עד כה, עד כה זה היה ככה יש מהות וצורה כשרוצים למכור ללקוח צריך להבין שהוא מבין את המהות שביחס למה שהוא רוצה הוא מבין בשפה פשוטה וברורה מה רוצים למכור לו ויש את...
...הוא עובר תהליך של שכנוע עצמי. אליעד מדגיש שתהליך הלמידה ברמה העמוקה ביותר הוא בעצם תהליך של יצירת אמונה חדשה. הוא מוסיף כי בכל למידה יש אלמנט של שכנוע עצמי: האדם משכנע את עצמו שכעת יש בידיו ידיעה חדשה, למרות שבעצם מדובר באמונה שהוא סיגל לעצמו. לדוגמה, גם כשאדם לומד עובדה כמו השנה היא 2024, הוא לא יודע זאת בוודאות מוחלטת, אלא משוכנע בכך ברמה מסוימת של אמונה. מהי רמת הידיעה המוחלטת? אליעד מבחין בין שתי פרספקטיבות: הראשונה היא פרספקטיבה יחסית, שבה אנו מקבלים את מושג הלמידה כעובדה קיימת וברורה. השנייה...
...רע היא בגלל העובדה שהוא כרגע עיוור, ולא בגלל התאונה עצמה. אם האדם לא היה עיוור כרגע, לא היה לו אכפת בכלל שהתאונה התרחשה אתמול. מכאן שהמסקנה היא ברורה: הבעיה תמיד בהווה, ולכן הטיפול האמיתי הוא תמיד לפתור את הבעיה שקיימת כרגע ולא את הבעיה שהייתה בעבר. כיצד הרעיון הזה משפיע גם על הדאגה מפני העתיד? אליעד מציין שגם כאשר האדם מוטרד מהעתיד, הוא לא באמת מוטרד מדברים שעדיין לא קרו. למעשה, האדם מוטרד כרגע מכיוון שבהווה שלו הוא אינו בטוח שהעתיד יהיה טוב, וזה מקור הלחץ שלו. גם כאן הבעיה האמיתית היא ההווה ולא...
...ובמובן מסוים, הרצון הוא צמצום, הרצון הוא שעבוד, הרצון הוא אסון והרצון הוא רע וכולי. ואפשרי להעמיק בזה גם כאן רצון זה רע וכאן רצון זה טוב ובעוד מקומות. ובשורה התחתונה, לצורך הדיון נסכים, כי הרצון הוא גם טוב והרצון הוא גם רע. ועכשיו נתבונן לגבי עניין הפחד. שמהצד שהרצון הוא טוב, הרי שהפחד נועד להגן על מילוי הרצון. הפחד של האדם לא להיות חולה, נועד להגן על מילוי הרצון של האדם להיות בריא. כי בלי פחד להיות חולה, כנראה שהאדם היה חולה ולא בריא. ובמובן הזה, הפחד הוא טוב, כאשר הוא פחד מוצדק שמשקף סכנה אמיתית...
...מדוע רצון חשוב מדי פוגע ביכולת לראות את החיים כמשחק? כדי להסביר את העניין, אליעד נותן מספר דוגמאות מפורטות: דוגמה ראשונה: אדם שיש לו רצון להיות בריא, אם הרצון הזה לא חשוב לו בכלל, אז אין כאן בכלל משחק, אין עניין. אבל אם הרצון להיות בריא משמעותי עבורו מדי, עד כדי כך שהוא פוחד פחד מוות להיות חולה, גם אז לא יוכל לראות את החיים כמשחק, כי כל מה שקורה ירגיש כמו אסון ולא כמו משחק. דוגמה שנייה: אדם אומר שהוא לא מוכן למות בשום פנים ואופן. ברגע שרצון אחד כזה הופך למחויב בצורה מוחלטת, האדם כבר לא יכול לראות...
...והאדם מוכרח להבין את עצמו. וזה לא רע לעשות הפרדה בין טוב לרע, וזה אפילו טוב מאוד. אבל זה טוב מאוד, רק כאשר האדם מבין, למה הוא עושה זאת. והאדם סובל תמיד, אך ורק בלי סיבה. כי כל הסבל של האדם בחיים, כולו נובע, רק משום שהאדם לא מבין את הסיבה, שבגללה הוא עושה הפרדה בין טוב לבין רע. כי האדם, הוא לדוגמה אומר על חולי שהוא רע, ועל בריאות שהיא טובה. והאדם, לא באמת מסוגל להסביר, למה הוא רוצה את הצורה הזאת של המציאות, יותר מאשר כל צורה אחרת. ואין לאדם שמץ של מושג, מהיכן באמת נוצר אצלו הרצון העצמי שלו, שכל הזמן...
...או רק תוצאה של הפרשנות שלו לאירוע. כיצד ללמד ילדים להבחין בין עובדות לפירושים? אליעד מסביר את החשיבות של ללמד ילדים מגיל צעיר מאוד להבדיל בין עובדה לבין פירוש. הוא מציג דוגמה פרקטית לכך: אם ילד אומר אין לי זמן לראות טלוויזיה כי אני עושה שיעורים, אפשר להציג בפניו את ההבדל בין עובדה לפירוש ולהסביר לו שזמן לצפייה בטלוויזיה וזמן להכנת שיעורים הם לא בהכרח דברים שמחייבים או מבטלים אחד את השני, אלא הוא מפרש את זה כך. על ידי כך הילד מתרגל חשיבה ביקורתית מגיל צעיר, ונוצרת אצלו היכולת להבדיל בין מה שהוא תופס...
...אם מישהו אמר לי משהו - זו עובדה. אם אני מפרש את זה ככוונה לפגוע בי - זה פירוש. אם קניתי משהו - זו עובדה. אם אני מאמין שהדבר יועיל לי - זו פרשנות אישית. כדי להבין את המציאות בצורה ברורה, עלינו להכיר בכך שמה שקורה כרגע הוא עובדה, בעוד שהזיכרון או המחשבה על העבר והעתיד הם כבר פרשנויות שיש בהן ספק. יש יתרון לפרשנויות במקרים מסוימים, כי הן יכולות להעניק תחושת ביטחון, אבל הן עשויות גם לערער את הביטחון כאשר מדובר בפרשנויות שליליות. עובדות ופירושים חוסר ביטחון עצמי קבלת החלטות מהי אמת ומהו ספק זיכרון וודאות
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: למה ידידה שלך לא רוצה לעשות איתך סקס?, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: למה ידידה שלך לא רוצה לעשות איתך סקס?, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לדיאטה, מאמן אישי לילדים נוער והורים, מאמן אישי בסקייפ בנושאי למה ידידה שלך לא רוצה לעשות איתך סקס - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331