אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למה חשוב להתאמן? ✔כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן - פרומו ✔...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן
איך מתמודדים עם כאב גופני ונפשי עד הסוף?

כאשר אדם מתמודד עם כאבים פיזיים או נפשיים, התגובה הראשונית והטבעית שלו היא לנסות לברוח מהכאב, להיפטר ממנו, או לראות בו דבר רע. אליעד כהן מציג גישה שונה להתמודדות עם כאב, וטוען שהדרך הנכונה היא לא לברוח, אלא דווקא להתעמק ולבדוק מדוע אנו תופסים את הכאב כדבר שלילי.

אליעד מסביר שכדי להגיע לאמת ולחיות בשלמות עם עצמך, עליך ללכת עד הסוף עם מה שנראה לך אמיתי. אם יש בך ספקות לגבי כל דבר, כולל הכאב, זה סימן שאתה עדיין לא שלם עם האמת הפנימית שלך. הוא מציע לבדוק כל מחשבה, כל אמונה וכל תחושה לעומק, לשאול שאלות יסודיות, כגון: האם אני בטוח בכך? האם ייתכן שזה הפוך ממה שאני חושב? האם הכאב שאני חווה הוא באמת רע או אולי הוא בעצם טוב?

לדוגמה, אם יש לך כאבי גב ואתה מרגיש רע בגללם, אליעד אומר שאתה משקר לעצמך אם אתה חושב שרע לך בגלל כאבי הגב. הסיבה האמיתית שרע לך היא שאתה לא רוצה את כאבי הגב. כלומר, הבעיה אינה הכאב עצמו, אלא חוסר הרצון שלך בו. במקום להתמקד בכאב עצמו, אליעד ממליץ לשאול את עצמך שאלות מדויקות: למה אני לא רוצה את הכאב? למה נדמה לי שזה רע? אולי יש גם צדדים חיוביים לכאב הזה?

ההתמקדות בשאלות אלה עוזרת לך לגלות את האמת, והיא תסיט את המיקוד שלך מן הכאב החיצוני אל הסיבות הפנימיות הגורמות לך להרגיש רע. אליעד מדגיש שכאשר אדם חווה כאב בלתי נסבל (לדוגמה כאב שיניים), המחשבות משתלטות עד כדי כך שהוא אפילו לא מסוגל לחשוב או לשאול שאלות. במקרים אלה, הפתרון לדעתו הוא לבנות מראש תשתית פנימית חזקה. כלומר, האדם צריך לתרגל את השאלות והבדיקות הללו כל הזמן, ביום - יום, כך שבזמן אמת, כשהכאב בלתי נסבל, יהיה לו קל יותר להטיל ספק במה שהוא חווה.

אליעד נותן דוגמה פרקטית: אם אדם רואה משחק כדורגל ומישהו מפריע לו, הוא מרגיש רע, לכאורה, בגלל ההפרעה החיצונית. אבל באמת, רע לו רק בגלל שהוא לא רוצה את מה שקרה. על ידי תרגול יומיומי של ההבנה הזאת, אדם יכול לחזק את עצמו מבפנים ולהיות מסוגל להתמודד עם כאבים חמורים יותר בעתיד.

מה הקשר בין כאב, גיהנום וגן עדן?

בהקשר של כאב וסבל, אליעד מעלה את הדימוי של גיהנום וגן עדן. הוא מסביר שכדי שיהיה לך רע באמת (ב"גיהנום"), אתה חייב להכיר את ההפך, את ה"טוב" (ב"גן עדן"). אם לא תכיר את הטוב, לא תוכל לדעת מהו רע באמת, ולהפך - כדי ליהנות מגן עדן, אתה חייב להכיר את הגיהנום. לדוגמה, אם אתה נמצא תמיד בגן עדן, אתה כבר לא יכול באמת ליהנות, כי אין לך למה להשוות את התחושה הטובה.

הוא מתאר זאת כך: אם מישהו יהיה שנים בגיהנום ודקה אחת בגן עדן, הוא ירגיש באותה דקה הנאה עצומה. לעומת זאת, מי שיהיה רק בגן עדן כל הזמן לא יחוש כמעט הנאה, כי הוא לא יודע מה חסר לו. באופן דומה, מי שחווה תמיד כאב יכול לחוש הקלה גדולה אפילו מכאב קטן יותר או הפסקה קצרה בכאב.

מכאן אליעד מגיע למסקנה שאין באמת הבדל מהותי בין גיהנום לגן עדן, אלא שהחוויה תלויה בהשוואה שהאדם עושה בין מצבים שונים. תמיד תהיה לך שאיפה למצב אחר ממה שאתה נמצא בו. הוא מוסיף דוגמה מעניינת על ויכוח עם אדם דתי שאיים בגיהנום: לאדם שמאיים בגיהנום אפשר לומר שבגן עדן שלו יהיה אפילו גרוע יותר, כי לא תהיה לו תקווה שמשהו טוב יותר עוד יכול לקרות, כי כבר יש לו את כל מה שהוא רוצה. לכן, על פי אליעד, כל רעיון של גיהנום וגן עדן הוא יחסי ותלוי בתפיסת האדם את המציאות שלו.

איך כאב יכול להפוך להזדמנות לחופש נפשי...
שאלה: איך הולכים עד הסוף?

אליעד: את תלכי עד הסוף עם מה שנראה לך אמיתי. את לא צריכה להגיע למשהו מוגדר. אם את רוצה להגדיר, אז תגדירי את זה כמשהו שתהיי בטוחה בו במאה אחוז. את צריכה ללכת עד הסוף עם האמת שלך. תביאי את עצמך למצב שלא יהיו לך יותר ספקות, לא משנה על מה.

קחי משהו שאת חושבת שהוא נכון, ותבדקי האם הוא נכון? כי אם יש לך לגביו ספקות, זה אומר שאת לא אמיתית עם עצמך עד הסוף. כי יש משהו בתוכך שעוצר, אולי אני לא צודקת. תהיי נאמנה לעצמך, כאשר את אומרת משהו, באמת תחשבי שהוא נכון.

איך תהיי בטוחה בו עד הסוף? אם את שואלת, האם אני בטוחה? זה סימן שאת עדיין לא בטוחה בו. אם יש עדיין שאלה, האם אני בטוחה? אז עדיין אינך בטוחה. אם היית בטוחה, אז לא הייתה לך שאלה.

ודבר שני, כל דבר שאת יכולה לחשוב על ההפך שלו, זה אומר שאת לא בטוחה בו עד בסוף.

למשל, יש לך כאבי גב, ואת חושבת שזה רע, האם את יכולה לחשוב שאולי זה טוב? כן, זאת אומרת שאת לא בטוחה שזה רע. אז כאשר את אומרת שרע לך בגלל שכואב לך הגב, את למעשה משקרת. אולי הכאב גב טוב?

אם את מרגישה שכאב גב זה דבר רע במיוחד, כאן את נאחזת. תשאלי, למה אני חושבת שכאבי גב זה רע? אני לא אומר שזה רע, ואני לא אומר שזה טוב, את רק צריכה לבדוק, למה אני חושבת שזה רע? האם זה באמת רע, אולי זה טוב, אולי זה הכי טוב, אולי זה גם טוב וגם רע? וכל תשובה שקופצת לך, תשאלי, האם אני בטוחה בזה, אולי זה לא נכון?

זה עובדה שיש לך כאב גב, אבל למה את לא רוצה את הכאב גב? כי את חושבת שזה רע, כי את לא רוצה את הרע הזה. אני חושבת שאם לא יכאב לי הגב יהיה לי טוב, ואם יכאב לי יהיה לי רע - כך אומר ההיגיון האנושי.

אבל אם תצליחי להטיל ספק, שאולי אם יכאב לי הגב זה טוב, ואם לא יכאב לי הגב זה רע? אולי הפוך, אולי שניהם רעים, אולי שניהם טובים, השאלות האלה כאילו מזעזעות את תפיסת הטוב והרע. את בטוחה שזה טוב וזה רע, אבל אולי לא? תשאלי, עד שתביני שאין הבדל. אם המחשבה אומרת לך שזה רע, תשאלי למה זה רע? תסכימי איתה שזה רע, אבל תשאלי למה זה רע? אל תאמיני שזה רע, תשאלי, למה זה רע? לעצמך תגידי שאת רוצה להבין, למה זה רע? מה בדיוק רע? האם הכאב רע? מאיזה סיבה את חושבת שזה רע?

למה זה רע? כי אני לא רוצה את זה. זאת הסיבה. לא רע לך בגלל הכאב גב, אלא בגלל שאת לא רוצה את הכאבי גב. ואיך תביני זאת? בעזרת השאלות, האם זה באמת רע, אולי זה לא רע? יכול להיות שלא יכאב לך הגב ובכל זאת יהיה לך רע.

אז קודם כל את מבינה שרע לך, לא בגלל כאב הגב, אלא בגלל שאת לא רוצה את הכאב גב. ואז השאלה הבאה המתבקשת, ולמה אני לא רוצה את כאב הגב? האם בכלל אני צריכה לרצות את הכאב? האם הרצון שלי בשליטתי?

שאלה: שאלתי את השאלות האלה, והבנתי שאני לא יודעת.

אליעד: עכשיו למשל כואב לך הגב ורע לך, למה? כי את לא רוצה את הכאב, ולמה את לא רוצה את הכאב? את לא יודעת. אבל את יודעת שרע לך לא בגלל הכאב גב. אל תגידי שרע לך בגלל הכאב גב, רע לך כי לא רצית משהו.

ואיך תחיי את זה ביום יום, על ידי שאלות, כאשר רע לך. והשאלות יובילו אותך להבנה שרע לך, רק בגלל שאת לא רוצה את זה, ולא בגלל הכאב עצמו.

שאלה: מה זה עוזר לי?

אליעד: קודם כל שאת מבינה את האמת. וגם את מבינה יותר טוב מה הבעיה.

את לא יודעת למה את לא רוצה, כי את לא מחפשת מספיק למה את לא רוצה. ולמה? כי את שוכחת שזאת הבעיה, את חושבת שהבעיה היא בכאב ולא ברצון. את לא מתעמקת ברצון, בשורש הרצון. כשכואב תשאלי, למה אני לא רוצה את הכאב הזה?

שאלה: איך עושים זאת?

אליעד: על ידי שתשאלי יותר שאלות, ואל תגידי דבר שהוא לא אמת לעצמך. אל תגידי שרע לך בגלל כאב גב, אם לא תגידי את זה, פתאום בתוכך יתגלה כוח שדרכו תוכלי להכנס לתוך השאלה, למה אני רוצה את הרצונות שלי?

וזה יוביל, שהמיקוד שלך לא יהיה חיצוני על הכאב, אלא פנימי, על הרצון, שאת לא רוצה. שהמיקוד שלך יהיה מה קורה בתוכך ולא בחוץ. וכשתבדקי ותגלי שזה לא בגלל הכאב אלא בגלל שאת לא רוצה, ואז יהיה לך כל כך רע מזה שאת לא רוצה, עד כדי כך שתהיה לך אנרגיה לבדוק למה את רוצה את הרצונות שלך. כי את תביני שפה קבור הכלב.

הסיבה שאת לא מוצאת אנרגיה לשאול - למה אני רוצה לשנות את המציאות? ולגלות למה את רוצה? כי את לא מספיק מחפשת, ולמה את לא מספיק מחפשת - למה את רוצה? כי את מפוקסת על הכאבי גב.

וההנחיה היחידה שלי היא, אל תגידי לעצמך דבר שהוא לא אמת. וזה לבד יוביל אותך החוצה.

שאלה: מה אם כמו כאב שיניים, שהוא חזק ביותר, שאי אפשר לשאול כלום?

אליעד: השאלה היא עד כמה אתה מתחזק את זה מסביב, אם ביום יום אתה לא שואל שאלות, אז איך תוכל להתמודד. אם ביום יום אתה תתאמן בלשאול שאלות, אז במקרים קשים יהיה לך קל לשאול שאלות.

אם למשל אתה רואה משחק כדורגל, ומישהו מפריע לך, ואתה חושב שאתה מרגיש רע בגללו, אז אתה משקר את עצמך. אתה מרגיש רע, בגלל שאתה לא רוצה שיפריעו לך. הרעיון הוא שצריך לתרגל.

אני אספר לכם סיפור, יום אחד לבת של רבי נחמן כאבו השיניים, אז הוא אמר לה, תסגרי את הדלת, ותתחילי לרקוד, ואני מבטיח לך שאם תצליחי לרקוד ממש, יעבור לך כאב השיניים. עשתה, ועבר לה הכאב, מי אמר שעבר הכאב? זה הסיפור. אבל העצה היא נכונה.

אם אין לך שכל, אתה אומר, כואב לי. אבל אם היה לך שכל, היית מבין שכואב לך זוהי הזדמנות טובה להינות מהחיים.

רבי נחמן אמר, אני לא רוצה לזלזל בכאבים, אבל אם הייתם יודעים כמה שזה טוב, הייתם רוצים עוד כאבים. אם פעם אחת יהיה לך טוב מכאבים, למעשה זה נותן לך חופשה מכדור הארץ. כי האדם כל כך נאחז בעולם, שהכאבים גורמים לו להתכחש לזה שהוא קיים. כל כך רע לך שאתה אומר זה לא אני בכלל. אפילו אתה לא מצליח לחשוב על עצמך מרוב שזה כואב לך...
רוצה את הרע שלילי לשאול נפשית עתיד רגש סיבה קשיים טוב לאדם שליליות לחיות איך להתמודד עם כאב גהינום גהנום גיהנום גן עדן התמודדות התמודדות עם כאב התמודדות עם כאבים כאב כאב גופני כאב נפשי כאב פיזי כאבים כאבים טובים כאבים רעים להתמודד להתמודד עם כאב להתמודד עם כאבים נפש סבל סבל מכאבים
רטוריקה, איך לנצח מישהו בוויכוח? איך למצוא את החוליה החלשה? איך לדעת איזה טיעון לתקוף? איך להשתמש בנטל ההוכחה? איך להתקיל מישהו? איך להשתיק מישהו?
רטוריקה, איך לנצח מישהו בוויכוח? איך למצוא את החוליה החלשה? איך לדעת איזה טיעון לתקוף? איך להשתמש בנטל ההוכחה? איך להתקיל מישהו? איך להשתיק מישהו?
... על החוליה החלשה שמצאת. אסור להרפות, כי היריב מתחמק דווקא כי הוא מזהה שהנקודה שבה לחצת היא הכי בעייתית עבורו. כלומר, העובדה שהוא מתחמק או מנסה להקטין את חשיבות הטיעון, מוכיחה עוד יותר שזו אכן החוליה החלשה. מדוע חשוב להתאמן בשיטה זו? אליעד מדגיש שוב ושוב כי כדי להשתמש נכון בטכניקות הללו, חשוב להתאמן עליהן במצבים אמיתיים. צריך לתרגל את המיומנות של הקשבה מדויקת ולזהות במהירות את החלק החלש ...
בודהיזם / הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל?
... הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל? בודהיזם . הינדואיזם. ... בנקודת האמת שיש בבודהיזם כמו שיש בכל דבר אחר. הרעיון של הבודהיזם הוא די פשוט. הסבל של האדם נוצר בגלל התלות ... שלו בתופעות חולפות. האדם נקשר רגשית לדברים שונים שאינם אמתיים, ורק משום כך הוא סובל. הרעיון הבודהיסטי הוא, אל תיקשר רגשית לשום דבר וכך לא תסבול. ולזה יש המשך: גם לא להקשר רגשית זהו סוג של סבל, כי האדם כן רוצה להיקשר רגשית להתאהב וכולי, כך שלא להקשר רגשית זהו גם סוג של סבל. זהו אומנם סבל סטאטי ויציב, אך גם זהו סבל. אז מה הפתרון? לשם כך ... אינו קשור רגשית לשום דבר, אך אוהב באמת את כל הדברים כולם בצורה שווה. כדי להשתחרר מהסבל יש צורך להשתחרר מהתלות ... האמיתית היא אינה כפי מה שהאדם חווה אותה באמצעות החושים, אלא מהותה היא אחרת. הסבל נוצר רק משום שהאדם נקשר ... של האדם נעלם והוא רואה את כל המציאות כישות אחת ויחידה. כאשר זה קורה, האדם משתחרר מהסבל בשלמות, מגיע להארה ...
בודהיזם / הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל / הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת?
... הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת? במאמר הזה ניקח שתי גישות הפוכות, ששתיהן מתיימרות להוביל את האדם אל האושר, ונבדוק את האמת עליהן. ולצורך העניין ניקח את הבודהיזם אל מול ההדוניזם (הדוניזם = נהנתנות). הרעיון שעומד מאחורי הבודהיזם (ומאחורי פילוסופיות רבות נוספות), הוא כי הסבל של האדם נובע מכך שהוא תלוי רגשית בתופעות חולפות. העולם משתנה כל הזמן. וכאשר האדם נאחז רגשית בדברים מסוימים, הדבר הזה יוצר אצל האדם תלות רגשית, שבסופו של דבר יוצרת סבל. ואם יצליח האדם לא להיות תלוי רגשית בשום דבר, ושהכל יהיה אצלו אחד... הרי שהוא יגיע אל ההארה ואל האושר. ומהצד השני ניתן להעמיד אל מול הבודהיזם ושכיוב, את התפישה של ... לחדד ולומר, שצד אחד של המטבע אומר, כי על האדם לנסות להתנתק רגשית מכל דבר, כדי לא לסבול וכדי להגיע להארה ולהיות מאושר באמת, ומהצד השני של המטבע, על האדם כן לנסות להיקשר רגשית אל הדברים, כי כך האדם מפיק מהדברים יותר הנאה, וזו הדרך אל האושר. והשאלה היא מהי ... לחלוטין, שתיהן מובילות את האדם לאותה הנקודה בדיוק. ונסביר: אם ינסה האדם לברוח מהסבל באמצעות הבודהיזם, הרי שהוא רק יגדיל את הסבל שלו. ואם ינסה האדם לברוח מהסבל שלו באמצעות הנהנתנות, הרי שגם הוא רק יגדיל את הסבל שלו. אך קיימת גם דרך שלישית כדלהלן. כי אם יצליח האדם להתנתק רגשית מכל הדברים שבעולם, הרי שחייו יהיו חסרי משמעות. וחיים חסרי משמעות, הם לחלוטין לא אושר, אלא רק סוג אחר של סבל. והבודהיסט, תמיד ירגיש שחסרה לו היכולת להתאהב והיכולת להתקשר רגשית והיכולת לבטא את הרגשות שלו בעוצמה חזקה, כי הוא תמיד צריך להיזהר לא להקשר רגשית כדי לא לסבול. כך שהבודהיזם חסר את ההדוניזם ואת הנהנתנות. ומהצד השני, גם הנהנתן, גם הוא בסופו של דבר ירגיש שחייו חסרי משמעות כלשהי. כי בסופו של דבר, אם יהיה לאדם את כל מה שהוא רוצה, הרי שלא יהיה לו יותר עניין במה שיש לו. ובנוסף, הנהנתנות יוצרת גם סבל. מאחר שהיא קושרת את האדם רגשית לדברים שמהם הוא מפיק הנאה, שעל ידי התלות הרגשית הזאת, על ידה נוצר הסבל. כך ששתי הדרכים מובילות אל הסבל. וכאשר האדם מתחיל לשנות את דרכו ולעבור מדרך אחת לדרך אחרת, אז הוא מרגיש סוג של אושר. משום שהוא מתחיל להכיל בתוכו את מה שהיה חסר לו בדרך השנייה. וכאשר הבודהיסט ...
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1
... של: מהו שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה סבל? ועוד - חלק 1 במאמר הזה יתבארו הרבה נושאים וסודות עמוקים. ביניהם העניין של שורש האני של האדם ומהי מהותו? מהו שורש הרצון של האדם? מהי מהות הרצון של האדם? מהו הרצון ... סופית שמתחדשת בכל רגע מחדש, לשם כך עליו ליישר קו עם המציאות כפי שמייד נסביר את מהות העניין. ואם נתבונן נראה, כי טווח הרגשות של האדם נע בין הסבל לבין ההנאה, בין הטוב לבין הרע. ובקצה התחתון ביותר נמצא שיא הסבל ובקצה העליון ביותר נמצאת שיא ההנאה, שיא האושר, שיא השלמות וכולי. וכל אדם בעולם בכל רגע ורגע נמצא על נקודה כלשהי בין שיא האושר לבין שיא הסבל. כי תחושת הטוב והרע של האדם, תלויות ברמת ההתאמה שיש בין הרצון האישי של האדם, לבין המצב של המציאות. וככל שהרצון האישי של האדם תואם ומתאים יותר למצב של המציאות, כך ... שונה מהמציאות, כך רע לו יותר, וככל שהרצון העצמי של האדם תואם יותר את המציאות, כך טוב יותר לאדם. ונמצא אם כן, כי האדם כל הזמן נע בין רמת הסבל הגדולה ביותר לבין רמת האושר הגדולה ביותר. וכאשר אנחנו מתבוננים על הציר הרגשי שיש בין שיא האושר לבין שיא הסבל, הרי שיש באמצע המון נקודות עם המון מינונים שונים של אושר ושל סבל בו זמנית בעוצמות רגשיות שונות. אבל במציאות שלנו יש גם ציר נוסף, והוא הציר שיש בין הטוב והרע לבין העולם שכולו טוב. ונסביר: כפי שאמרנו שיש סבל ויש אושר ויש רע ויש טוב. וכל הרגשות בעולם נעים כל הזמן בין הטוב לבין הרע ברמת מינון וברמת עוצמה כלשהי. אבל כאשר מגיעים לקצה של האושר או גם לקצה של הסבל, מגלים שיש עוד ציר נוסף של הנאה, והוא ציר ההנאה האין סופי, שבו יש אך ורק טוב תמיד. ציר שבו אין שום רע כלל. ושבו יש אך ורק התקדמות בעוצמה של ההנאה ושל הטוב. ולציר הזה מגיע האדם, בין אם הוא מגיע לקצה הסבל ובין אם הוא מגיע לקצה האושר. בכל אחד ואחד מהמקרים, בסוף הציר של הסבל ושל ההנאה, בסופו יש את ציר ההנאה והטוב האין סופי. ובמאמר מוסגר, כאן יש שאלה קשה, והיא שלכאורה לא יכול להיות שקיים ציר שיש בו רק טוב, ושגם מצד שני רמת הטוב שלו עולה ... אין סוף אפשרויות ומצבים לרמה שבה הכוס מלאה. כי ניתן למלא את הכוס באין סוף רמות שונות. שזה בעצם מייצג את הציר שיש בין ההנאה הכי גדולה לבין הסבל הכי גדול. אבל יש גם את הכוס המלאה לגמרי. בין אם היא מלאה לגמרי בריקנותה ובין אם היא מלאה לגמרי בדבר כלשהו. אבל יש גם את שתי נקודות הקיצון, שבהן יש אחדות. דהיינו, יש ... שבהן יש השתוות של אחדות, כי בהן יש רק או אי שביעות רצון מלאה או שביעות רצון מלאה. ואחרי הנקודות האלו, יש את הציר של ההנאה בלבד ללא כל סבל. כי אם האדם מגיע למצב שבו הוא לא רוצה את המציאות בכלל, דהיינו, המצב של הכוס הריקה, זה מתהפך אצלו לטובה. כי הסבל של האדם נובע רק מהפער שבין הרצון שלו לבין המציאות. וכאשר האדם מגיע לנקודה שבה הוא לא רוצה שום דבר בשלמות, ממילא הוא מתאחד עם האדם שרוצה את הכל בשלמות. כי אם האדם ... מה שהיא. וכל זה ביארתי כבר במקומות אחרים, שבנקודת הרע הגדולה ביותר במציאות, שם הכל מתהפך לטובה. ואחרי שהאדם מגיע לנקודת הקצה של האושר או של הסבל, שם הכל מתהפך לטובה, ועכשיו האדם מתחיל להתקדם בסולם של העולם שכולו טוב. שבו האדם תמיד מרגיש טוב בשלמות. אלא שבכל פעם רמת השלמות הזאת עולה, על ידי זה שהרצון של האדם ...
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 2
... של: מהו שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה סבל? ועוד - חלק 2 כי גם האני של האדם, גם הוא חלק של משהו אחר גדול עוד יותר. ויש ישות אחת, שכוללת בתוכה גם את הגדרת האני של האדם וגם את כל שאר הדברים שכלפיהם האדם לא מרגיש ...
הנאה / סבל - איך להשיג הנאה בחיים? איך לא להסתפק רק ב - לא לסבול? איך גם ליהנות?
... סבל - איך להשיג הנאה בחיים? איך לא להסתפק רק ב - לא לסבול? איך גם ליהנות? ובו יתבאר דבר שיעודד את האדם לצאת מהייאוש, שבו רוב בני האדם בעולם נמצאים, והוא הייאוש, מלהשיג הנאה בחיים. כי מי שיתבונן היטב יראה, כי רוב בני האדם בעולם, עיקר השאיפה שלהם, היא לא לסבול. כי מי שלא מבין את משמעות החיים, החיים שלו הם מלאי סבל. והסבל, הוא לא בהכרח מחלות פיזיות וכיוב. אלא המחשבות שמציקות לאדם, הן עיקר הסבל. כי כאשר אין לאדם שקט נפשי, הרי שזה סוג של סבל. ועיקר הסבל בחיים, הוא הסבל של המחשבות שמציקות לאדם. כי כאשר יש לאדם איזה כאב פיזי, האדם יכול להתמודד איתו, על ידי זה שהוא מסיט את מחשבתו וחושב על איזה דבר אחר. אבל כאשר המחשבות מציקות לאדם, אין לאדם להיכן לברוח. כי כל מה שהאדם עושה, המחשבות רודפות אחריו. ועיקר הסבל של האדם בחיים, הוא דווקא פנימי, בגלל מחשבות שמציקות לו וכיוב. וכל אדם מטבעו, מנסה להיות מאושר. כי ... ומצב של רע, כאשר המציאות לא תהיה כרצונו. וככל שהאדם גדל, כך השיפוטיות השלילית של האדם כלפי המציאות גדלה, וכך האדם סובל יותר. מאחר שהאדם לא מקבל את המציאות כפי מה שהיא, אלא כל הזמן מנסה לשנות אותה. וגם כאשר המציאות היא ... לשנות את המציאות למשהו טוב יותר, ומפחד לאבד את מה שיש לו וכיוב. וצורת החשיבה של האדם על החיים, צורת החשיבה הזאת, אחראית לסבל של האדם. והאדם כל הזמן מנסה להרגיש כמה שיותר טוב, וטוב שכך. אלא, שיש איזה מצב של ייאוש, שבו האדם מתייאש מכך שיום אחד הוא יהיה מאושר באמת. ואז האדם עוסק, באיך לסבול כמה שפחות. ובמקום שהאדם ינסה ליהנות בשלמות, האדם מוכן להסתפק בכך שהוא לא ירגיש רע. והעניין הוא, שבמציאות שלנו יש טוב. ובמציאות שלנו, לא חייבים לסבול, ולא חייבים רק לא לסבול, אלא אפשר גם ליהנות ממש. כי יש בעולם שלנו טוב אמיתי, שנמצא בכל דבר. ועל האדם לא להתייאש מהרצון שלו להיות מאושר באמת בשלמות, ולא להסתפק, בכך שהוא לא סובל או סובל מעט. כי בני האדם בעולם נמצאים בייאוש. בייאוש, מהאפשרות שיום אחד הם יהיו מאושרים באמת בשלמות. ... יום, שבו כל רגע יהיה רגע חדש של טוב חדש. יום שבו תהיה רק הנאה. יום שבו הכל יהיה טוב תמיד. יום שבו יהיה שקט נפשי אמיתי, גן עדן ממש, ללא שום חרדות, ספקות, מחשבות טורדניות, כעסים וכיוב. יום שבו הכל יהיה טוב באמת. ורוב בני האדם בעולם, ... על ידי זה האדם מגיע לאושר אמיתי ולהנאה אמיתית. והמסר המרכזי הוא, שבחיים אפשר גם ליהנות. ולא צריך להסתפק במצב של לא לסבול, אלא אפשר גם ליהנות. ויש גם דרך ליהנות. והדרך ליהנות היא על ידי הבנה. והבנה מגיעה, על ידי זה שהאדם מחפש את האמת הפנימית שלו ושל המציאות, ומנסה להבין את המציאות. וכאשר זה קורה, אז לא רק שהאדם לא סובל, אלא האדם מתחיל גם ליהנות באמת... ...
אין שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל / מתחת לשכל?
... אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל מתחת לשכל? ... צד אחד של אושר והצד השני של סבל. ובשורש של השכל שהוא השכל שמעל השכל, ... ביותר שנדמה שאין לו שכל, גם הוא סובל. כי גם המשוגע, גם הוא לא באמת מאושר. והסבל שלו הוא סבל אחר. ואין שום משוגע בעולם שהוא מאושר ... יש את הרצונות שלו. והרצונות הם סבל. כי גם המשוגע אכפת לו מעצמו, והוא לא ... וכל אחד שיש לו רצון, יש לו גם סבל. כי הרצון הוא שורש הסבל. כי בלי רצון אין סבל. כי כאשר אין רצון, אין התנגדות הרצון, ... האדם לבין המציאות. וממילא גם אין סבל. ולכן כל זמן שיש לאדם רצון, הרי שיש אצלו סבל. וגם המשוגע הגדול ביותר בעולם, כל זמן ... הרי שיש לו רצון וממילא יש לו גם סבל. אלא, שיש דרגות של סבל. ועוצמת הסבל היא תוצאה של הפער שיש בין הרצון העצמי ... וככל שהפער גדול יותר, כך הסבל גדול יותר. ולכן יש טיפשים שרמת הסבל שלהם נמוכה יותר. כי מאחר שאין להם ... מבינים שהמציאות רעה, ולכן הם לא סובלים ממנה. כי כדי שהאדם יסבול, לשם כך הוא צריך להיות חכם. כי האדם סובל, כאשר הוא לא רוצה את המציאות. וכדי ... אותו ושרע לו. וגם הטיפש גם הוא סובל. אלא שעוצמת הסבל שלו נמוכה יותר. כי כל זמן שיש רצון, יש סבל. ולכולם יש רצון. אלא שיש גם צד שני ... כלי עבור אושר והוא גם כלי עבור סבל. וכפי שאמרנו, מעל השכל יש עוד שכל. ... אצלו השכל שלו הוא כלי קיבול לסבל. ורמת הסבל של האדם, היא תלויה במרחק שבין השכל של ... שהשכל הוא לא אחראי לא לאושר ולא לסבל. כי האושר והסבל תלויים בעד כמה האדם רחוק מהשכל שיש ...
אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?
אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?
... = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי? האם אמונה בהכרח גורמת לסבל נצחי? הטענה המרכזית שאליעד כהן מציג היא שכל אמונה, ללא יוצאת מהכלל, גורמת לסבל מתמשך, אפילו נצחי. הוא מבהיר זאת בצורה פשוטה: לא משנה במה האדם מאמין - בין אם זו אמונה דתית כמו ... בקיומו של אלוהים, או כל אמונה אחרת, אפילו קטנה וזניחה - האדם יסבול ממנה. הסיבה לכך פשוטה אך עמוקה: בכל אמונה טמונה תחושה תמידית שיש אפשרות טובה יותר, שתמיד ניתן להרגיש או לחוות יותר טוב. גם אם אדם ישב בגן עדן, וממש יראו לו שלטים ברורים מהשמיים שאומרים לו זה גן עדן, עדיין ישאר לו ספק פנימי שמא אפשר להרגיש טוב יותר. עצם קיומו של הספק הזה הוא מקור הסבל. האמונה היא במהותה סובייקטיבית, לא ניתן לאמת אותה באופן מוחלט ואובייקטיבי, ולכן היא משאירה את ... בעתיד, ובמקביל ירצה להרגיש יותר טוב, מה שמנציח את תחושת החיסרון והסבל. כיצד להימנע מהסבל שנגרם מאמונה? אליעד כהן מסביר שהדרך היחידה להימנע מהסבל שכרוך באמונה היא פשוט לא להאמין כלל. הוא מדגיש שאין להאמין לשום דבר, גם לא לדברים שהוא עצמו אומר בהרצאותיו. מי שיאמין לו, בהכרח יסבול, לא מפני שדבריו שגויים, אלא מפני שעצם האמונה בהם יוצרת ספק וחוסר ביטחון תמידי. אליעד מציע גישה מעשית: ... להבדל בין הצדדים פשוט מפני שהשכל שלו לא מסוגל להבין אחרת. כך נוצר סבל מתמשך, מפני שהאמונה הזו לא נבדקה עד הסוף והיא מבוססת על חוסר וודאות מוחלט. אליעד מדגיש שגם על ... כשאדם מודה באמת באי - הידיעה שלו, הוא יכול להשתחרר מתחושת השקר והסבל. הוא מוסיף דוגמאות לשאלות שעל האדם לשאול את עצמו: מי אמר שצריך לחפש את האמת ולא את השקר? אולי ... יכול לחוות חיים טובים באמת. לדבריו, הסיבה היחידה שהאדם חווה רע וסבל בחיים, היא משום שהוא לא מאמת את תפיסת המציאות שלו עד הסוף. ברגע שהאדם מגיע לידיעה מוחלטת זו, הוא משתחרר לחלוטין מהסבל. סיכום ומסקנה - איך להשתחרר באמת מהסבל? אליעד מדגיש שדרך השחרור היחידה מהסבל היא לא להאמין, אלא לבדוק את האמת באופן אישי ומוחלט. על האדם להיות אמיץ מספיק כדי להטיל ספק בכל ... יכול להוביל אותו לחוויה אמיתית של חופש מאמונה, וממילא - לסיום הסבל. כל אדם ואדם חייב לבדוק את האמת בעצמו, ורק כך יוכל לחוות חיים שלמים וטובים באמת. איך להשתחרר מסבל? מה ההבדל בין ידיעה לאמונה? כיצד לבדוק את המציאות בצורה אובייקטיבית? מהו מחויב המציאות? האם ניתן להגיע לאושר מוחלט? האם כל אמונה מובילה לסבל נצחי? הטענה המרכזית כאן היא שכל אמונה מובילה בהכרח לסבל. השאלה המתבקשת היא: מי אמר שזה נכון? מי קבע שכל אמונה היא מקור לסבל אינסופי? מדוע אמונה גורמת לסבל? הטענה היא שאף אחד לא אמר שהדברים הנאמרים כאן נכונים, ואין צורך להאמין בכך. יתרה מזאת, כל מי שיאמין בדברים שנאמרים כאן - יסבול. הסיבה לכך היא לא תוכן הדברים עצמם, אלא עצם האמונה בהם. כל מי שמאמין במשהו - בין אם מדובר באמונה דתית ... באמונה בקיומם של חייזרים, באמונה בבורא, או בכל אמונה אחרת - צפוי לסבול לנצח . מדוע? מפני שבכל אמונה ישנה תחושה פנימית עמוקה שאולי ישנה אפשרות טובה יותר, שאולי המציאות הייתה יכולה להיות טובה יותר. גם אם אדם יאמין שהוא נמצא בגן עדן ושלטים יפלו מהשמיים ויצהירו גן עדן גן עדן, הוא עדיין עלול להרגיש שאולי יש משהו טוב יותר, אולי אפשר לחוות תחושת אושר גדולה יותר. כיצד ניתן להימנע מהסבל הכרוך באמונה? הדרך להימנע מסבל היא לא להאמין כלל. לא להאמין לאחרים, לא להאמין לעצמך, אלא לבדוק ולגלות את האמת באופן אישי. כל ...
להציל את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים
להציל את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים
... את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים למה אנשים שרוצים להציל ... לא מאושר ולא הגיע להבנה העמוקה שהכל מושלם בדיוק כפי שהוא. כאשר אדם באמת מגיע להבנה של אושר מוחלט, הוא יודע בבירור שהמציאות, עם כל מה שקיים בה, כולל הסבל, הדיכאון, החרדות והקשיים, היא כבר טובה ושלמה בדיוק כפי שהיא. מי שחושב שיש רע במציאות, ולכן רוצה להציל אחרים, מוכיח שהוא עדיין נמצא בתוך הסבל הפנימי של עצמו, כי הוא עדיין רואה בעולם דבר שצריך לתקן. אדם כזה עדיין לא פתר את הבעיה ... שיש בו, טוב ומושלם לחלוטין. מי שמבין זאת לעומק, מבין שאין שום צורך לשנות שום דבר, ולכן גם לא צריך להציל אף אחד. מי שמרחם על אנשים אחרים מתוך תחושה שהם סובלים וזקוקים לעזרה, הוא בעצמו שרוי במצב של רחמים עצמיים. הוא עדיין מאמין שיש משהו שלילי, ולכן הוא מרגיש צורך להציל. אליעד מסביר שאושר אמיתי פירושו להבין לעומק את הטוב שיש בכל מצב, כולל בסבל, בכאב, בחרדה ובקושי. מהי הדרך לעזור לאחרים באמת? כדי לעזור לאחרים באמת, אדם חייב להגיע למצב בו הוא מבין מדוע טוב שאנשים סובלים, מדוע טוב שיש דיכאון, מדוע טוב שיש אנשים טיפשים, ומדוע טוב שיש פחדים. רק מי שמבין את ... מדוע מי שמרחם על אחרים הוא בעצמו מסכן? אליעד כהן מסביר שמי שמביע רחמים כלפי אנשים אחרים ואומר אני מרחם עליך, אני צריך לעזור לך, הוא עצמו נמצא במצב של סבל פנימי עמוק. אדם כזה לא באמת ראה את האור, כי אם הוא היה רואה אותו, הוא היה מבין שאין חושך. ... בפני עצמו. מהי האינדיקציה לכך שאדם לא הגיע לתכלית הסופית? אם אדם חושב שהוא הגיע להארה גדולה, ועכשיו הוא צריך להציל את העולם מתוך רחמים ואמפתיה לאנשים הסובלים, זו אינדיקציה מובהקת לכך שהוא עדיין לא הגיע לתכלית הסופית. אדם כזה עדיין צריך לגלות את ההבנה העמוקה והסופית, שכוללת את ההכרה שהכל, כולל סבל ואומללות, הוא שלם ומושלם לחלוטין. אליעד מזהיר את הקהל להיות ערניים לאנשים שמתיימרים להציל ... אך ורק מתוך משחק והנאה, ולא מתוך צורך פנימי. איך לדעת אם אני מאושר באמת? מדוע אי אפשר להציל את העולם? איך להפוך למאושר באמת? מהי שלמות פנימית? למה אנשים סובלים בעולם? מה טוב בכך שאנשים סובלים? איך אפשר לעזור לאחרים באמת? הפעם אני רוצה לדבר על אנשים, שרוצים להציל את העולם. מה זאת ... צריך להציל את העולם, אתה באמת בבעיה אמיתית, כי לא הבנת שהמציאות טובה כפי שהיא. ולהיות מואר באמת או מאושר, אמור האדם להבין מה טוב בכל דבר ודבר שטוב שיש סבל, טוב שיש דיכאון, ומי שמבין בשלמות שהכל טוב באותה המידה הוא מואר. ועכשיו בהבנת השלמות, יש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למה חשוב להתאמן?, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למה חשוב להתאמן?, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לפרישה, אימון אישי לקשב וריכוז, מאמן אישי קשב וריכוז בתחום למה חשוב להתאמן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5000 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 18:59:59 - wesi1