אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למה הקורונה הגיעה לארץ? ✔קורונה, מה האמת מאחורי הקורונה? 3 סיבות למשבר הקורונה, 3 אפשרויות למה הקורונה הגיעה לארץ, למה הקורונה הגיעה למדינת ישראל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
קורונה, מה האמת מאחורי הקורונה? 3 סיבות למשבר הקורונה, 3 אפשרויות למה הקורונה הגיעה לארץ, למה הקורונה הגיעה למדינת ישראל? האם רצו שהקורונה תגיע לארץ? האם היה ניתן למנוע את הגעת הקורונה לארץ? איך ללמוד מטעויות? ביבי והקורונה
מה האמת מאחורי הקורונה?

בהרצאה זו, אליעד כהן מנתח את המשבר העולמי של הקורונה ואת הדרכים בהן ניתן היה למנוע את התפשטות המגפה או לפחות למנוע את עוצמתה במדינת ישראל. הוא עוסק במגוון נושאים כמו איך ללמוד מכישלון, איך לנתח טעויות, והאם הייתה אפשרות למנוע את המשבר, וכיצד ניתן ללמוד מהטעויות שבוצעו.

האם היה ניתן למנוע את המשבר?

התחלת ההרצאה מתמקדת בשאלה האם היה ניתן למנוע את משבר הקורונה, כשהוא מציע את הדימוי של מכונת זמן. אליעד שואל: אם היינו יכולים לחזור חזרה בזמן, למשל לפני שנתיים או שלוש, האם היינו פועלים אחרת כדי למנוע את הקורונה? את ההתפשטות שלה? הוא מציין, שכנראה כן, אם היינו יודעים מראש מה יקרה, היינו משקיעים הרבה יותר מאמצים במניעת התפשטות המגפה.

האם הייתה חוכמה בדיעבד?

הוא ממשיך ומסביר את מושג ה"חכמה בדיעבד". המושג מתאר את התופעה שבה אנחנו שופטים פעולה לאחר שהיא כבר התרחשה ומבינים מה היה אפשר לעשות אחרת. לדוגמה, הוא מציין את המקרה של פיתוח חיסון נגד הקורונה. אם היינו יודעים מראש על ההתפרצות, לא היה ספק שצריך להשקיע בפיתוח חיסון, אך בשלב מוקדם, לפני שהמגפה התפשטה בעולם, לא היה ניתן לחזות את הבעיה ולכן לא היה הגיוני להשקיע מאות מיליארדים כדי לפתח תרופה שנראה היה שלא יהיה צורך בה. זו הדוגמה לכך שכאשר יש חוסר ידע מראש, קשה לפעול בצורה מושכלת.

מה היה קורה אם היינו חוזרים אחורה בזמן?

אליעד שואל מה היה קורה אם היינו יכולים לחזור שלושה חודשים אחורה, לתקופה של דצמבר 2019, תקופה שבה התפרצה הקורונה בסין. הוא טוען שברור שמדינת ישראל הייתה יכולה לנקוט בצעדים שונים, כמו לסגור את הגבולות ולמנוע את כניסת המגפה לארץ. הוא מדבר על האופציה שהייתה לסגור את השמיים ולמנוע את כניסת הנוסעים, מה שיכול היה למנוע את התפשטות הקורונה בישראל. הוא מבקר את הממשלה על כך שלא נקטה בצעדים אלו בזמן.

למה המדינה לא פעלה?

ההרצאה עוסקת גם בשאלות מדוע לא ננקטו הצעדים האלה מראש. אליעד טוען כי אם היינו חוזרים אחורה בזמן, בהחלט הייתה אפשרות למנוע את התפשטות המגפה, אך מדינת ישראל לא עשתה את הצעדים הנדרשים. הוא מציע שלושה גורמים שיכולים להסביר מדוע לא פעלו: לא חשבו על האפשרות, לא יכלו לבצע אותה או שלא רצו לפעול. לדוגמה, כשמדובר בהסגר או בהגבלות על טיסות, שאלו את עצמם האם זו הייתה החלטה הגיונית להטיל את ההגבלות מראש, בהתחשב בכך שהמצב לא היה כל כך ברור באותו זמן.

האם היו אינטרסים מאחורי ההתנהלות?

אליעד גם בודק את השאלה האם יתכן שלמישהו היה אינטרס שהקורונה תגיע לארץ או שמישהו רצה את המצב הזה. הוא מציין כי אין בהכרח כוונת זדון מאחורי ההתנהלות, אלא אולי חוסר יכולת לחשוב קדימה או חוסר רצון לבצע את הצעדים המהירים שנדרשו. הוא מעלה את השאלה האם היתה כאן כוונה לשמר את המצב כפי שהוא, ולא לשנות אותו, למרות שהיה ברור שהקורונה תגיע בסופו של דבר.

כיצד ניתן ללמוד מטעויות?

בהמשך, אליעד עובר לנושא של איך לנתח טעויות כדי ללמוד מהם. הוא מציע להסתכל על טעויות העבר ולהבין מה גרם לנו להימנע מפעולות מסוימות או למה לא ביצענו אותן. לכל אדם יש את היכולת להסתכל אחורה ולשאול את עצמו אם הייתה אפשרות למנוע את הטעות, ואם יכול היה לעשות משהו שונה בזמן אמת. הוא מציע לשאול את עצמנו את השאלות הקריטיות: האם יכולנו לחשוב על האפשרות הזו בזמן? האם היינו יכולים למנוע את המצב? מה שונה היה קורה אם היינו פועלים אחרת?

סיכום

לסיום, אליעד מסכם את השיעור בכך שמדובר בתהליך של לימוד מטעויות, ושהדרך לעשות זאת היא לשאול את עצמנו למה לא עשינו את מה שיכולנו לעשות, למה לא פעלנו כפי שחשבנו שצריך לפעול בזמן אמת, ולהבין כיצד זה משתלב עם הצעד הבא בחיים.
איך ללמוד מכישלון? איך לנתח כישלון? איך לא לחזור על טעות? איך ללמוד מטעות? איך לא לטעות שוב? איך לנתח טעות? איך לוודא שטעות לא תחזור שוב? חרטה, מכונת זמן, האם היה ניתן למנוע את משבר הקורונה? מחדל הקורונה, ועדת החקירה של הקורונה, מחדל אסון הקורונה, מחדל משבר הקורונה, קורונה והסקת מסקנות, קורונה ולימוד מטעויות, מוכנות המדינה למשבר הקורונה, 3 סיבות למה מישהו עושה משהו, 3 סיבות למה מישהו לא עושה משהו, 3 סיבות לכישלון, 3 סיבות לטעויות, ניתוח משבר הקורונה, מה זה חכם בדיעבד? חוכמה בדיעבד, לראות את הנולד, התפרצות הקורונה בסין, ממשלת ישראל בזמן הקורונה, מוכנות מערכת הבריאות לקורונה, האם מישהו אשם בכישלון? האם ביבי אשם בקורונה? האם היה ניתן למנוע את הקורונה? מי מרוויח מהקורונה? למי טוב שיש קורונה? מי שמאמין לא מפחד? נבואות התורה, דילוגי אותיות בתורה, איפה אלוהים היה בשואה? אלוהים שמר עלינו בשואה
מישהו עושה משהו אסון האם היה ניתן למנוע את משבר הקורונה הגיוני ידע לשאול את עצמי השקעה האם רצו שהקורונה תגיע לארץ איך לא לטעות שוב זמן אמת 3 סיבות 3 אפשרויות למה הקורונה הגיעה לארץ 3 סיבות 3 סיבות למשבר הקורונה איך ללמוד איך ללמוד מטעויות איך ללמוד מטעות אמת אפשרויות אפשרות ביבי ביבי והקורונה ביבי נתניהו בנימין נתניהו האם היה ניתן למנוע את הגעת הקורונה לארץ האם רצו שהקורונה תגיע לארץ האמת של הקורונה היה ניתן למנוע את הגעת הקורונה לארץ הקורונה הגיעה לארץ הקורונה הגיעה למדינת ישראל השקר של הקורונה טעויות טעות ישראל לא לחזור על טעויות לא לחזור על טעות לא ללמוד מטעויות לא ללמוד מטעות לחזור על טעויות לחזור על טעות לטעות ללמוד ללמוד מטעויות ללמוד מטעות למה הקורונה הגיעה לארץ למה הקורונה הגיעה למדינת ישראל למידה למנוע מדינת ישראל מה האמת מה האמת מאחורי הקורונה משבר משבר הקורונה ניתן למנוע את הגעת הקורונה לארץ נתניהו סיבה סיבות סיבות למשבר הקורונה קורונה רצו שהקורונה תגיע לארץ
אלטרנטיבות - מה הן האלטרנטיבות שלך? איך לזהות אותן?
אלטרנטיבות - מה הן האלטרנטיבות שלך? איך לזהות אותן? אלטרנטיבות = אפשרויות הבחירה של האדם. הסבל של האדם נובע אך ורק משום שהוא אינו מודע באמת לאלטרנטיבות שלו. אינו מודע לאלטרנטיבות שלו = אינו מודע ליכולת האמיתית שלו. לא לדעת שהנך יכול לעשות X = לא להיות מודע לאלטרנטיבות שלך. לחשוב שהנך יכול לעשות X, כאשר אינך יכול לעשות אותו = לא להיות מודע לאלטרנטיבות שלך. כאשר האדם חושב בטעות כי הוא יכול לעשות משהו שהוא אינו יכול לעשות אותו = מאמץ מיותר = התעקשות מיותרת = סבל = כעס = רע. כאשר האדם מודע למה הוא כן יכול לעשות = כמות אפשרויות הבחירה גדלות = פחות מאמץ = רוגע = טוב. האדם אינו רוצה את מה שהוא יודע בוודאות כי אינו בשליטתו. סבל = כאשר האדם רוצה את מה שאינו יכול = מלחמה. אם היה האדם יודע בוודאות את מרחב הבחירה שלו ואת האלטרנטיבות שלו באמת, הרי שלא היה רוצה את מה שאינו יכול, והרי שהיה יודע בדיוק מה לעשות בכל רגע. ככל שהאלטרנטיבות של האדם ברורות לו יותר, כך מצבו טוב יותר מול עצמו ומול המציאות. חשוב לזכור: על האדם לדעת, כי את מה שהוא באמת רוצה בתוך תוכו, דהיינו, את הרצון הפנימי ביותר של האדם, את הרצון הזה קיימת תמיד האפשרות להשיג אותו. זא כל העניין של לא לרצות את מה שאין לך אפשרות להשיג, זה מדובר רק על רצונות חיצוניים. כאשר מדובר על המהות של המהות, דהיינו, על הרצון הפנימי ביותר של האדם, על הרצון הזה אין צורך להתפשר, מאחר שכאשר האדם מבין מהו, באותו הרגע הוא רואה מיד כיצד יש לו אין סוף אלטרנטיבות למלא אותו. את הרצון הפנימי ביותר של האדם, אין אפשרות של מציאות שאי אפשר למלא אותו. הרצון הפנימי ביותר, הוא הרצון היחיד ששום דבר אינו יכול למנוע ממנו להתמלא. ברמה המעשית: חקור לעומק את הרצון שלך ואת האלטרנטיבות שלך. ככל שתבין טוב יותר את עצמך מה באמת אתה רוצה מה באמת אתה יכול לבחור וכולי, כך המצב יהיה טוב יותר. וכאשר תגיע אל הרצון הפנימי ביותר שלך, תגלה שיש לך אין סוף אלטרנטיבות למלא אותו. מסקנה: את עיקר ההתמקדות שלך, תשים בלהבין את הרצון הפנימי והמהותי ביותר שלך, את הרצון שממנו נובעים כל הרצונות שלך. ...
אלטרנטיבות / אפשרויות פעולה - כיצד לזהות את האלטרנטיבות / אפשרויות שלך?
אלטרנטיבות אפשרויות פעולה - כיצד לזהות את האלטרנטיבות אפשרויות שלך? האלטרנטיבות של האדם, הן האפשרויות שיש לו כדי להשיג את המטרות שלו, בהתאם לאמצעים שעומדים לרשותו. רוב הבעיות של האדם, נגרמות מכך שהוא לא יודע לזהות בצורה נכונה את האלטרנטיבות ואת האפשרויות שלו. כאשר האדם לא רואה את האפשרויות שיש לו, על ידי זה הוא מונע מעצמו הצלחה, או שהוא משיג את המטרה בדרכים קשות יותר. כמו כן יש גם מצב נוסף, שבו האדם חושב בטעות שיש לו אפשרות פעולה כלשהי, למרות שבאמת הוא מוגבל ולא יכול ללכת בה. והדבר הזה שהאדם מנסה לעשות את מה שהוא לא יכול לעשות, גם גורם לאדם להתמודד עם קשיים לא רצויים, וגם עלול ... בדיוק כמו אדם שמנסה לנעול נעל שלא מתאימה למידת הרגל שלו... נמצא אם כן, כי חשוב מאוד עבור האדם לזהות את האלטרנטיבות ואת האפשרויות האמיתיות שיש לו. וככל שהאדם מצליח לזהות טוב יותר את האפשרויות האמיתיות שלו, כך גדל הסיכוי שלו להשיג את התוצאות שאליהן הוא רוצה להגיע, בצורה יעילה יותר ומהירה יותר. והשאלה היא, מהי צורת המחשבה הנכונה, שמאפשרת לאדם לזהות את האלטרנטיבות השונות שלו, בצורה טובה יותר? והתשובה היא, כי באפשרותו של האדם לזהות טוב יותר את האפשרויות שלו, 1 - על ידי הבנה טובה יותר של המטרה הסופית שאליה הוא רוצה להגיע. 2 - על ידי הבנה טובה יותר של היכולות שלו והאמצעים העומדים לרשותו. זיהוי המטרה הסופית ... שלו, כך הסיכוי שלו למצוא את הדבר שיכול לעזור לו, גדול יותר. וכפי שכבר ביארתי, קיימים מצבים שבהם האדם חושב בטעות שדרך כלשהי תוביל אותו אל המטרה, למרות שהוא אינו יכול ללכת בה. והשאלה היא, איך אפשר לזהות מראש דרכים שגויות לפני שהולכים בהן? והתשובה היא, כי קיימת דרך מהירה לזהות אלטרנטיבות שגויות. והיא, על ידי זה שהאדם יושב עם עצמו ומדמיין את דרך הפעולה שלו, צעד אחרי צעד עד המטרה הסופית בצורה מפורטת. לדוגמה: אם ברצונך לדעת האם אפשרות כלשהי מתאימה לך או לא, עליך לדמיין את עצמך הולך בדרך המסוימת, ולנסות לראות, כיצד והאם בכלל היא מובילה אותך, עד לנקודה הסופית, שאליה אתה רוצה להגיע. ככל ... מובילה אותו אל המטרה הסופית שלו, כך קל לו יותר לזהות דרכים שגויות ודרכים יעילות וטובות יותר. לסיכום: הבנת האפשרויות שיש לאדם בצורה נכונה, הכרחית כדי להשיג את המטרות. רצוי גם להשתדל להימנע מללכת בדרכים שאינך יכול ללכת בהן, כדי להימנע מנזקים מיותרים. הדרך לזהות את האלטרנטיבות האמיתיות שלך טוב יותר, היא על ידי הגדרה טובה יותר של המטרה הסופית שאליה ברצונך להגיע, על ידי הבנה טובה יותר של היכולות שלך באופן כללי, ועל ידי התבוננות ...
סיבתיות - אפשרויות אין סופיות - התחדשות אין סופית
... - אפשרויות אין סופיות - התחדשות אין סופית לפעמים, האדם בטוח שמשהו יקרה. והאדם בטוח שמשהו יקרה, משום שלאדם נדמה, שהעולם שלנו, פועל לפי חוקיות כלשהי של סיבה ותוצאה. ונדמה לאדם, שעפ חוקיות הסיבה והתוצאה של העולם שלנו, המציאות צריכה להיות בצורה כלשהי ברגע הבא. כי צורת המציאות שיש ברגע הזה, היא מחייבת עפ החוקיות של הסיבה והתוצאה, את הרגע הבא, להיות בצורה כלשהי. ויש ... שלפעמים האדם בטוח שהדבר יקרה, ולפעמים האדם רק משער שהדבר יקרה וכולי. והכל, הוא לפי הבנת האדם, את חוקיות הסיבה והתוצאה של העולם שלנו. ועל האדם לדעת את האמת. והיא, שכל החוקיות של הסיבה והתוצאה שיש בעולם שלנו, היא לא יותר מאשר תחושה אישית של האדם בלבד. אך מצד האמת, אין שום חוקיות של סיבה ותוצאה כלל. כי שום רגע, לא מחייב את הרגע הבא להיות בצורה כלשהי. וכל רגע, הוא עומד בפני עצמו. ויש מרחב מקום וזמן אין סופי, עם אין סוף אפשרויות. ורצף אפשרויות שחוזר על עצמו, מצטייר לאדם, כרצף של סיבה ותוצאה. אבל באמת, אין שום סיבה ותוצאה חלקית, אלא כל דבר הוא סיבת עצמו, והכל אחד וכולי. וכפי שהוסבר כל זה במקומות אחרים. אבל, עוד יש להבין, כי גם עפ החוקיות של הסיבה והתוצאה שלנו, עדיין צריך לזכור תמיד, שהכל יכול ... צורה אחרת של מציאות. ולפעמים האדם מתכנן תוכניות ארוכות טווח וכולי. ועל האדם לזכור תמיד, שברמה הלוגית, כל סיבה, יכולה להוביל לכל תוצאה שהיא. ויש אין סוף אפשרויות. ופוטנציאל הצורות האפשריות, הוא קיים תמיד. ומי שהוא מספיק חכם, הוא יודע ורואה בעיניו, כיצד כל סיבה, יכולה ברמה הלוגית להוביל, לכל תוצאה שהיא. וכאשר האדם הוא טועה, שהוא חושב בשכלו שסיבה כלשהי, צריכה להוביל לתוצאה מוגדרת כלשהי, העונש על הטעות הזאת של האדם, הוא המוות של חוויית ההתחדשות של ... כלשהו, הוא בעצם חווה את העתיד, כמו אדם מת. כי המציאות שלנו, מתחדשת תמיד. וכל רגע הוא חדש לגמרי. ומי שהוא טועה, שנדמה לו שהרגע הזה, הוא תוצאה של הרגע הקודם, אז הוא חווה מוות. אבל מי שהוא חכם אמת, שהוא מבין בשכלו, שכל סיבה יכולה להוביל לכל תוצאה, הוא חווה תמיד התחדשות ...
מה לא יכול להיות? אין אפשרות, יש אפשרות, חוקי הטבע, חוקי המציאות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה, הסתברות, הכל יכול להיות, ניסים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי
מה לא יכול להיות? אין אפשרות, יש אפשרות, חוקי הטבע, חוקי המציאות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה, הסתברות, הכל יכול להיות, ניסים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי
... לא יכול להיות? אין אפשרות, יש אפשרות, חוקי הטבע, חוקי המציאות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה, הסתברות, הכל יכול להיות, ניסים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי מה לא יכול להיות? איך עוברים מגבולות הפיזיקה והטבע? במהלך ההרצאה, אליעד עוסק בשאלות ... המציאות, הפוטנציאל והאפשרויות הקיימות במציאות שלנו, תוך עיסוק בחוקי הפיזיקה, חוקי הטבע וההבנה האנושית את הסיבתיות והסיבה והתוצאה. אליעד פותח בשאלה מה באמת לא יכול להיות. הוא מבהיר כי יש מציאות שבה קיימות אין סוף אפשרויות - הפוטנציאל במציאות הוא אינסופי, הכל יכול לקרות, והסיבה לכך היא שהמציאות כולה לא מוגבלת על ידי החוקים שאנחנו מכירים היום. הוא מתאר את הרעיון שהמציאות עשויה לכלול ... בתוכה עשויה להכיל אפשרויות אינסופיות. בהמשך, אליעד מסביר את הרעיון הזה באמצעות דוגמה על טמפרטורה: למרות שלא ייתכן שיתקיימו בו זמנית ... ובזמן, יש אינסוף אפשרויות אחרות של טמפרטורות שעשויות להתקיים בכל נקודת זמן ומקום. הוא מציין שמה שאנו תופסים כחוקי הפיזיקה, הוא ... הוא גם מתייחס לאפשרות של ניסים, ושואל אם יש תופעות שניתן להסבירן רק כאירועים בלתי מוסברים מבחינת המדע. הוא טוען שכל דבר יכול ...
NLP / שכנוע - איך להשתמש בשאלות הסחה? איך להשתמש בשאלות הטעייה? איך לעשות מניפולציה? איך ליצור ספק אלטרנטיבי? איך לעשות הסחת הדעת? איך לשתול מחשבות בת מודע? איך לגרום למישהו להאמין לך?
... שכנוע - איך להשתמש בשאלות הסחה? איך להשתמש בשאלות הטעייה? איך לעשות מניפולציה? איך ליצור ספק אלטרנטיבי? איך לעשות הסחת הדעת? איך לשתול מחשבות בת מודע? איך לגרום למישהו להאמין לך? וכאן אבאר עוד דרך ועוד שיטה, איך באפשרותך לעשות מניפולציה על תת המודע של אדם אחר, ולשכנע אותו לחשוב לעשות מה שאתה רוצה. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מנתב את תחושת הספק שלו, מהרעיון שאתה רוצה ... לך, אל רעיון אחר שמאמין ברעיון שלך. ואבאר כאן גם: איך המוח של האדם מנתח את המידע שהוא שומע? ואבאר, מהן שאלות הסחה ושאלות הטעייה ואיך להשתמש בהן? ומהו ספק מהותי ומהו ספק צורני ומהו ספק אלטרנטיבי? ואסביר גם, מהן שאלות של צורה שאלות מורכבות, ומהן שאלות של מהות שאלות פשוטות ואיך להשתמש בהן בתהליך של שכנוע? ומהי שאלה צורנית ומהי שאלה מהותית? ואבאר איך לעזור לעצמך לקבל החלטות יותר נכונות עבור עצמך, באמצעות שאלות עצמיות? ואבאר איך לחזק את הספק האלטרנטיבי שאתה מציב לאדם? ואיך לגרום למישהו להאמין לך? ועוד. ואסביר: כאשר אתה אומר למישהו רעיון כלשהו, אוטומטית תת המודע של השומע, מטיל ספק באינפורמציה שנתת לו ... תהיה תחושת ספק לגבי הרצון לאכול צהריים. דהיינו, תת המודע של הילד ישאל את עצמו, האם אני רוצה לאכול צהריים. לעומת זאת, באפשרותך לשאול את הילד שאלה אחרת ולומר לילד משפט אחר, שיעביר את הספק של הילד, למקום שבו בכל מקרה הוא מסכים עם מה שבאמת חשוב לך שהוא יסכים. לדוגמה: מה אתה רוצה ... מה לאכול לארוחת צהריים. ולא למקום שלא נוח לך שהוא יטיל ספק, כגון האם בכלל לאכול צהריים. ויש כאן רמת תחכום נוספת, והיא שבאפשרותך עוד יותר להרחיק את הספק מהמקום שבו אתה לא רוצה שהאדם השני יטיל ספק. כגון לדוגמה, המשפט שאומר מה אתה רוצה לאכול לארוחת צהריים, שהוא בעצם מעביר את ... הזה הוא לא ככ גדול. וכאשר אתה אומר לילד מה אתה רוצה לאכול, עדיין אתה לא מספיק מרחיק אותו מהספק של האם לאכול. ולשם כך יש אפשרות לעשות את המניפולציה בצורה יותר מתוחכמת, שבה אתה מרחיק את תחושת הספק שבתת המודע של השומע, למקום רחוק יותר מהמקום שאליו אתה לא רוצה שהוא יסתכל. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה הופך את הספק האלטרנטיבי שאתה מציג בפניו, ליותר ממשי וליותר מוחשי. לדוגמה: במקום לשאול מה אתה רוצה לאכול לארוחת צהריים, תשאל מה אתה רוצה מעדיף לאכול לארוחת צהריים, אוכל מסוג ... מעדיף לאכול אוכל מסוג 3 וכיוב (בהמשך אסביר את ההבדל בין רוצה לבין מעדיף). כאשר הניסוח של השאלה, לוקח בעצם את תחושת הספק האלטרנטיבי שאתה יוצר לאדם, ומעצים אותה והופך אותה ליותר ממשית, כדי שהאדם יתמקד בספק האלטרנטיבי, במקום בספק המהותי לגבי מה שאתה אומר לו. כי יש שני סוגים של ספק. יש ספק מהותי (שאלות של צורה שאלה צורנית), שהוא ספק שעוסק במהות של הדבר. ויש ספק ... ספק שעוסק בצורה החיצונית של הדבר, אך מסכים עם המהות של הדבר. וכל ספק צורני, שעוסק בצורה החיצונית של הדבר, יכול להיות ספק אלטרנטיבי לספק המהותי. דהיינו, בכל פעם שאתה רוצה לגרום למישהו לא להטיל ספק מהותי באופן מהותי לגבי מה שאתה אומר, אז תיצור עבורו ספק צורני שיהיה עבורו ספק אלטרנטיבי לספק המהותי. ואיך ליצור ספק צורני? תשובה: על ידי זה שאתה לוקח את הדבר שאתה רוצה שהוא יסכים איתך, ואתה משלב אותו בתוך משפט שאלה, כאשר בעצם השאלה עצמה, ... ובנוסף כפי שכבר אמרתי, את הספק הצורני שעוסק בספק לגבי צורה של המהות של הדבר שאתה רוצה לשתול במחשבה של השומע, את הספק הזה באפשרותך להרחיב אותו ולהפוך אותו ליותר ממשי, כדי שהאדם יתמקד בו כמה שיותר. כגון בדוגמה הנל, להרחיב ולפרט את השאלה לגבי הצורה של מה לאכול, כדי למקד את הספק במה ... אז במקום לדבר איתו על הרצון לפגוש אותך, תדבר איתו על מתי איפה הוא רוצה להיפגש. וככל שתפרט יותר את שאלת ההסחה ואת הספק האלטרנטיבי, כך תרחיק את תת המודע שלו, מהספק המהותי של האם הוא רוצה לפגוש אותך. כגון לדוגמה במקום לשאול מתי אתה רוצה להיפגש, תשאל באיזה שעה נוח לך יותר להיפגש? ... האם אתה מצליח לזהות את הנחות היסוד המוקדמות ואת הנחות היסוד הסמויות שיש בתוך השאלה. ואולי השאלה היא רק שאלת הסחה שאלת הטעייה, שמטרתה לרמות אותך ברעיון אחר כלשהו?! תוספת: שים לב למניפולציות שנעשו כאן עליך הקורא. לדוגמה האם אתה מצליח לזהות את הנחות היסוד המוקדמות, שותל מחשבה, שלזהות הנחות יסוד, זאת הצלחה, כאשר זה לא בהכרח נכון. וגם המשפט ואולי השאלה היא רק שאלת הסחה שאלת הטעייה, שמטרתה לרמות אותך ברעיון אחר כלשהו, שותל מחשבה שאומרת, ששאלת הסחה, מטרתה לרמות אותך, שלא בהכרח שזאת האמת. בקיצור, לשמור על ערנות! ...
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח?
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח?
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח? האם להציע ללקוח אפשרות אחת או מספר אפשרויות? כאשר אנו עוסקים בשיטות מכירה ושכנוע ... האם כדאי להציע ללקוח אפשרות אחת בלבד או מספר אפשרויות. אליעד כהן מסביר שאין לשאלה זו תשובה ... והחסרונות של הצגת אפשרות אחת בלבד ללקוח? כאשר מוכרים מוצר וישנה רק אפשרות אחת, היתרון המרכזי הוא הפשטות והבהירות: ... אינו מתאים ללקוח, אין אלטרנטיבה נוספת להציע, והלקוח פשוט יבחר לא לקנות. ... נוסף במצב בו מוצעת רק אפשרות אחת, הוא שהלקוח אינו חש תחושת התפשרות, כי ... כי הוא מדמיין או מכיר אפשרויות טובות יותר, אפילו אם הן אינן מוצגות כרגע. אליעד מסביר שגם כאשר ישנה אפשרות אחת, הלקוח תמיד מבצע בראשו השוואה לדברים ... והחסרונות בהצגת מספר אפשרויות ללקוח? אליעד כהן מסביר שהיתרון הברור של הצגת מספר אפשרויות ללקוח הוא שהלקוח יכול לבחור בדיוק את מה שמתאים לו מבין מגוון אפשרויות. למשל, אם אדם מגיע לקנות כיסא ומציעים לו ... הוא שברגע שמוצגות מספר אפשרויות, הלקוח מתחיל להשוות ביניהן ומיד מבחין בחסרונות של כל אחת מהאפשרויות המוצעות. כתוצאה מכך, כל אפשרות נראית פחות אטרקטיבית, כי היא בהכרח מושווית לאפשרות אחרת שנראית טוב יותר בהיבט מסוים. לכן, ... בוויתור על היתרונות של האפשרויות האחרות. אליעד מדגיש שכל פעם שהמוכר מציע אפשרות נוספת, זה יוצר תהליך מחשבתי אצל הלקוח שבו ... טוב יותר שמסתתר מאחורי האפשרויות שעוד לא נחשפו לו, מה שעלול להוביל לתחושה ... אידיאלי יהיה להציג ללקוח אפשרות אחת בלבד תחילה, ואם הוא דוחה אותה - אז להציע אפשרויות נוספות. אך גם כאן ישנו חיסרון משמעותי, כי כאשר מוצגות אפשרויות נוספות לאחר דחיית האפשרות הראשונה, הלקוח עלול להניח שישנן אפשרויות טובות עוד יותר שהמוכר עדיין לא חשף. במצב כזה הלקוח עלול להמשיך לחפש אלטרנטיבות ולפתח ספקות נוספים. אליעד כהן מסביר שאין ...
מחלת הסרטן, יחסי גומלין גוף נפש, רפואה הוליסטית, רפואה משלימה, רפואה אלטרנטיבית, יחסי גוף ונפש, בעיית גוף ונפש, מחלה פסיכוסומאטית, שינוי חשיבה, גוף רוחני, גוף מנטלי, גוף אנרגטי
מחלת הסרטן, יחסי גומלין גוף נפש, רפואה הוליסטית, רפואה משלימה, רפואה אלטרנטיבית, יחסי גוף ונפש, בעיית גוף ונפש, מחלה פסיכוסומאטית, שינוי חשיבה, גוף רוחני, גוף מנטלי, גוף אנרגטי
... הסרטן, יחסי גומלין גוף נפש, רפואה הוליסטית, רפואה משלימה, רפואה אלטרנטיבית , יחסי גוף ונפש, בעיית גוף ונפש, מחלה פסיכוסומאטית, שינוי חשיבה, ... ישירה לכך שהמחשבות כשלעצמן יכולות לגרום למחלת הסרטן. הוא מביא כדוגמה מצבים פשוטים כמו מזג אוויר - אדם שיוצא החוצה ונרטב מהגשם לא יכול היה למנוע זאת רק באמצעות מחשבות חיוביות, ולכן באותו אופן, גם מחלת הסרטן לא יכולה להימנע רק באמצעות חשיבה חיובית. לדברי אליעד, מה שמביא למחלת סרטן הן סיבות פיזיולוגיות וסביבתיות, ולא המחשבות לבדן. כיצד המחשבות כן משפיעות ... לא במחלות חמורות או בתהליכים פיזיולוגיים בלתי הפיכים. האם קיים שורש רוחני למחלות, לפי תפיסות הוליסטיות? אליעד מתייחס לתפיסה הרווחת ברפואה האלטרנטיבית לפיה לכל איבר או בעיה גופנית יש משמעות רוחנית. לדוגמה, כאבים ...
יש אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד
יש אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד
... אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד מהי אפשרות ומהו פוטנציאל? אפשרות היא היכולת של דבר להתקיים או לא להתקיים. מדובר במושג מרכזי שממנו נובעות כל התופעות האפשריות שיכולות לקרות במציאות. פוטנציאל, מצד שני, הוא המרחב הכולל של כל האפשרויות, כלומר, כל מה שיכול לקרות, אך עדיין לא קרה בפועל. בעוד שהאפשרות מתייחסת לתוצאה אפשרית של מצב, הפוטנציאל מתאר את כל התחום של האפשרויות שלא התגשמו. האם קיימת אפשרות שלא תהיה אפשרות? השאלה הזו מתמקדת במציאות שבה לא קיימת שום אפשרות. מה שמעניין בה היא שהתשובה לכאורה היא לא, משום שיכולתנו לדמיין אפשרות שבה אין אפשרות מעידה על כך שהאפשרות הזו בעצמה קיימת. כלומר, עצם השאלה שהועלתה, שהיא שאלה על היעדר אפשרות, למעשה מוכיחה כי גם היעדר האפשרות הוא אפשרות בפני עצמה. זו בעיה פילוסופית שמוכיחה שבעצם, אין מצב שבו אין אפשרות. כיצד אפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד? במציאות שלנו, לעיתים קיים מצב שבו אפשרויות מנוגדות מתקיימות בו זמנית. דוגמה לכך היא המחשבה על כיסא שנמצא בחדר, ובאותה מידה קיימת גם האפשרות שלא יהיה שם כיסא. איך אפשר להבין זאת? הדרך שבה ניתן להסביר זאת היא בהבנה שכל אפשרות מתקיימת ברמה שונה של מציאות. ברמה של הפוטנציאל, כל האפשרויות קיימות בו זמנית, אך ברמה של המציאות הממשית רק אחת מהן מתממשת. מה הקשר בין אפשרויות לרצון ובחירה? כאשר אדם אומר אני רוצה להיות מאושר, הוא למעשה מציין אפשרות מסוימת, ומאחורי הרצון עומדת הבחירה במציאות אפשרית אחת מתוך רבות. עצם קיומו של רצון מעיד על כך שלפניו קיימת גם האפשרות שלא להיות מאושר. הבנת האפשרויות הרבות שמציב הרצון יכולה להוביל להבנה שאין הכרח להיות מאושר, ושהרצון הוא למעשה תוצאה של ה
הסתברות, סטטיסטיקה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי, יקומים מקבילים, אפשרויות מנוגדות, אפשרויות סותרות, אפשרויות ביחס לאין סוף, אפשרויות זהות
הסתברות, סטטיסטיקה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי, יקומים מקבילים, אפשרויות מנוגדות, אפשרויות סותרות, אפשרויות ביחס לאין סוף, אפשרויות זהות
... סטטיסטיקה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי, יקומים מקבילים, אפשרויות מנוגדות, אפשרויות סותרות, אפשרויות ביחס לאין סוף, אפשרויות זהות מה המשמעות של אינסוף אפשרויות ויקומים מקבילים? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא המשמעות של אינסוף אפשרויות, הסתברות, סטטיסטיקה, יקומים מקבילים והסתירות האפשריות שנוצרות בתוך המושגים האלו. הטענה המרכזית היא שכאשר אנחנו מדברים על אין סוף אפשרויות, נוצרת סתירה לוגית מסוימת, מאחר וכל אפשרות יכולה לסתור אפשרות אחרת. אליעד מדגים את הבעיה באמצעות ... בפועל, גם אם המטבע נזרק אינסוף פעמים, אין באמת הבטחה שהוא ייפול בדיוק חצי על צד אחד וחצי על צד שני, אלא זוהי רק הנחה שמבוססת על תפיסה הסתברותית. איך מתמודדים עם אפשרויות שסותרות אחת את השנייה? כדי להמחיש את הסתירה המהותית שנמצאת באינסוף אפשרויות, אליעד נותן דוגמה נוספת - קובייה שחציה שחור וחציה לבן. אפשרות אחת היא שהקובייה תיפול כך ש - 50% שחור ו - 50% לבן. זאת אפשרות הגיונית לכאורה. אך קיימת גם אפשרות שתיפול למשל 99% שחור ו - 1% לבן, ובו זמנית קיימת אפשרות הפוכה לחלוטין, שבה היא תיפול 99% לבן ו - 1% שחור. שתי האפשרויות הללו לא יכולות להתקיים בו זמנית, וזו בדיוק הסתירה שאליעד מנסה להראות: כאשר מדברים על אינסוף אפשרויות, קיימת בהכרח סתירה פנימית, כי האפשרויות סותרות זו את זו. מה ההבדל בין אפשרויות סותרות לאפשרויות זהות? אליעד מדגיש הבדל חשוב: אפשרות של 50% שחור ו - 50% לבן היא לא שתי אפשרויות נפרדות (אפשרות של 50% שחור ואפשרות של 50% לבן), אלא אפשרות אחת בלבד. לעומת זאת, אפשרות של 99% שחור ו - 1% לבן, ואפשרות של 99% לבן ו - 1% שחור, הן שתי אפשרויות שונות וסותרות. הן לא יכולות להתקיים באותו יקום, ולכן הסתירה ברורה. בהמשך, אליעד מחדד את הנקודה ומסביר שכל שתי אפשרויות שונות סותרות אחת את השנייה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על קורונה, מה האמת מאחורי הקורונה? 3 סיבות למשבר הקורונה, 3 אפשרויות למה הקורונה הגיעה לארץ, למה הקורונה הגיעה למדינת ישראל? האם רצו שהקורונה תגיע לארץ? האם היה ניתן למנוע את הגעת הקורונה לארץ? איך ללמוד מטעויות? ביבי והקורונה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למה הקורונה הגיעה לארץ?, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למה הקורונה הגיעה לארץ?, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזייה, ייעוץ פילוסופי, מנטורינג בנושאי למה הקורונה הגיעה לארץ - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 29_06_2025 השעה 09:54:16 - wesi1