אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למה אוהבים בעלי חיים? ✔טיפול בעזרת בעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים, טיפול בעזרת בעלי חיים, זואותרפיה, ללמוד מבעלי חיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טיפול בעזרת בעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים, טיפול בעזרת בעלי חיים, זואותרפיה, ללמוד מבעלי חיים, למה אוהבים בעלי חיים? למה אוהבים תינוקות? למה אוהבים ילדים? השפעת בעלי חיים על בני אדם, השכל של החתול
מהו הקשר בין בני אדם ובעלי חיים, ואיך בעלי חיים יכולים להשפיע על רגשותינו?

בני אדם, כמו בעלי חיים אחרים, הם קודם כל יצורים ביולוגיים שחיים בעולם טבעי. אליעד כהן מדגיש את הקשר העמוק בין בני אדם לבעלי החיים, ומסביר כי בני אדם, לפני שהם בני אדם, הם בראש ובראשונה בעלי חיים. כל בעלי החיים, כולל בני האדם, לומדים מהסביבה שבה הם גדלים. לדוגמה, אריה לא נולד עם היכולת לטרוף, אלא לומד את זה ממבוגריו ומהסביבה שבה הוא חי. בצורה דומה, בני אדם לומדים את כל מה שהם יודעים מהסביבה שבה הם גדלים, ובכך נתונים להשפעה רבה של הסביבה על רגשותיהם והתנהגותם.

איך בעלי חיים יכולים לעזור לאדם להירגע?

אליעד כהן מציין כי השפעת בעלי חיים על בני אדם ניכרת במיוחד בתחום הרגשות. בני אדם נוטים לחוות רוגע ושלווה כאשר הם נמצאים במחיצת בעלי חיים, זאת משום שבעלי חיים, בהשוואה לאדם, אינם מוטרדים מהעבר או מהעתיד. הם חיים את הרגע, ואין להם דאגות כמו בני האדם. לדוגמה, טורף שטרף את ארוחתו אינו חושב על הטרף הבא עד שיחוש רעב מחדש. לעומת זאת, בני אדם עסוקים לעיתים במחשבות על העתיד או על טעויות מהעבר, מה שמוביל להם ללחץ וחרדה. בעיות אלה יכולות להתפוגג כאשר האדם נמצא בסביבה של בעלי חיים.

מהי השפעת הצפייה בבעלי חיים על מצב הרוח?

אדם שמבלה זמן במחיצת בעלי חיים, או שמתבונן בהם, עשוי לחוות שינוי בהשקפת עולמו. כשאדם מתבונן בבעלי חיים, הוא מתחיל לראות את עצמו כחלק מהטבע ולא כישות נפרדת. בעלי חיים אינם עסוקים במחשבות על עתיד או עבר, הם פשוט חיים את הרגע, דבר שיכול להשפיע על מצב הרוח של האדם ולהביא אותו לרוגע. בעבודה עם בעלי חיים, יכול אדם ללמוד את כוחה של ההשתוות לצורה - כלומר, הזדהות עם בעלי החיים - דבר שעוזר לו לשחרר מתח ולחץ.

הקשר בין בעלי חיים, ילדים והשלווה הרגשית

באופן דומה, השפעת בעלי החיים על הרוגע ניכרת גם בהשפעת ילדים קטנים על מצב הרוח של מבוגרים. ילדים, כמו בעלי חיים, אינם דואגים לעתיד או לעבר. המבוגר שמתבונן בילד או בילדים חווה לעיתים רוגע משום שהוא מזדהה עם תום וקלות הדעת של הילד. זהו תהליך של "השתוות צורה" שבו אדם חווה את עולמו של הילד ומשתמש בו כמודל להורדת מתח.

מה המשמעות של "השתוות צורה"?

ההשתוות לצורה היא תהליך שבו אדם מתחיל לראות את עצמו כחלק מהטבע, ולא כישות נפרדת או עליונה ממנו. לדוגמה, כאשר אדם נמצא במחיצת בעלי חיים, הוא עשוי להתחיל להזדהות איתם ולהרגיש חלק ממערכת חיים רחבה יותר. אם אדם יבלה זמן עם בעלי חיים ויתבונן בהם, הוא יתחיל לראות אותם כחלק מהסביבה שמסביבו, וההזדהות הזו עשויה לגרום לו להרגיש יותר רגוע ושליו.

השפעת הצפייה בטבע על הרגשות

כאשר אדם צופה בבעלי חיים, הוא מתחיל להרגיש הזדהות איתם, וכתוצאה מכך חווה פחות מתח. הוא מתחיל להבין את עצמו כחלק מהמערכת האקולוגית ולא כישות נפרדת. בעוד שהצפייה בצמחים או בקירות לא מביאה לרגיעה כזו, בעלי חיים, בשל תנועתיותם והיותם חלק ממערכת החיים, יכולים להשפיע בצורה רבה יותר על מצב הרוח של אדם.

מהו הקשר בין גודל האדם לעולם שסביבו?

בהמשך לתפיסת הזדהות עם בעלי החיים, אליעד כהן מציין שהשוואת האדם לעצמו בהשוואה ליצורים אחרים, כמו נמלים או אפילו כדור הארץ כולו, יכולה לשפוך אור על חוויית הרוגע. אם נסתכל על עצמנו כגרגירי אבק ביחס לכדור הארץ, אנחנו לא שונים במהותנו ממנה, וזה יכול לשים דברים בפרופורציה ולהפחית את הדאגות והלחצים שלנו.

סיכום

בני אדם, כמוהם כיתר בעלי החיים, לומדים מהסביבה שבה הם גדלים. כאשר אדם נמצא במחיצת בעלי חיים, הוא יכול לחוות רוגע של ממש משום שבעלי חיים חיים את הרגע. כמו כן, בעלי חיים יכולים להוות מקור להזדהות ולשקט נפשי. כדי להגיע לרגיעה, ניתן ללמוד להסתכל על בעלי חיים ולנסות להזדהות איתם, בכך האדם יכול להרגיש חלק מהטבע ולהפחית את הדאגות והלחצים שמלווים אותו.
בני אדם כבעלי חיים והקשר בין למידה לסביבה

בני אדם הם בראש ובראשונה בעלי חיים. לפני שאדם היה אדם, הוא היה חיה - הוא היה בעל חיים כמו כל שאר בעלי החיים: פילים, תרנגולים, פרושים, דינוזאורים, ועוד רבים אחרים. יש כאלה שנכחדו, יש כאלה שעוד ייכחדו, אבל כולם היו ונשארו חלק ממערכת החיים על פני כדור הארץ.

למידה והשפעה סביבתית

בעלי חיים לומדים מהסביבה. האריה, לדוגמה, אינו נולד עם היכולת לטרוף - הוא צריך ללמוד זאת על ידי צפייה ולמידה מסביבתו. אם ניקח גור אריות שנולד ונגדל אותו בסביבה סטרילית, ללא מפגש עם טורפים או עם עדרים, הוא לא ילמד לטרוף. כלומר, יכולת הלמידה של האריה מותנית בסביבה שבה הוא גדל.

כך גם אצל בני אדם - כל מה שאנחנו יודעים ומבינים, כולל שפת הדיבור, ההתנהגויות והאמונות שלנו, מבוסס על הסביבה שבה גדלנו. אם תינוק נולד בסביבה דוברת עברית - הוא ידבר עברית. אם הוא יגדל בסביבה סינית - הוא ידבר סינית. לא מדובר על בחירה אלא על תהליך טבעי שבו אנחנו מושפעים מהעולם שסובב אותנו.

השפעת בעלי החיים על הרוגע של האדם

אם נבין שבני אדם הם בראש ובראשונה בעלי חיים, נוכל להבין מדוע בעלי חיים יכולים להשפיע על הרוגע שלנו. אנשים מרגישים שלווים יותר כאשר הם במחיצת בעלי חיים, מכיוון שבעלי חיים, בהשוואה לבני אדם, פחות מוטרדים מדאגות עתידיות או מעיסוק במה שהיה בעבר.

טורף, לדוגמה, כאשר הוא שבע, הוא אינו דואג לטרף הבא עד שיחוש רעב מחדש. בניגוד לבני אדם, אשר עסוקים בזיכרונות עבר ודאגות עתיד, בעלי חיים חיים את הרגע. ולכן, כאשר אדם נמצא במחיצת בעלי חיים, הוא יכול לחוות רוגע מסוים, משום שהוא מושפע מהתנהגותם הטבעית.

השתוות צורה והזדהות עם בעלי חיים

אם תשהה בקרבת בעלי חיים ותתבונן בהם, תתחיל לראות בעצמך חיה נוספת בתוך המערכת האקולוגית. התפיסה שלך כ"בן אדם" מובחנת ומיוחדת תתחיל להתערער, ותתחיל לזהות את עצמך כחלק מעולם הטבע - לא כמשהו נפרד, אלא כעוד סוג של בעל חיים.

לכן, כאשר אדם מבלה זמן עם בעלי חיים, הוא באופן טבעי מתחיל להזדהות איתם, ומרגיש חלק ממשהו פשוט וראשוני יותר, נטול עול המחשבות והדאגות שמלוות את בני האדם.

השפעת הצפייה בטבע על רמת הלחץ

אפשר לשאול, אם כך, מדוע לא להסתכל על צמחים או אפילו על קירות כדי להירגע? הרי קיר אינו זז, והוא רגוע לחלוטין, ללא דאגות. ההסבר לכך הוא פשוט - אדם רואה את עצמו כחיה, ולכן קל לו להזדהות עם בעלי חיים יותר מאשר עם דומם. האדם לא יוכל להרגיש הזדהות עם קיר משום שהקיר חסר תנועה, חסר חיים, ולכן הוא לא ישפיע על תודעתו באותה צורה שבעל חיים יכול להשפיע.

התבוננות בילדים כמקור לרוגע

אותו עיקרון חל גם כאשר אנשים נרגעים בקרבת ילדים קטנים. ילדים חיים את הרגע, הם משחקים, הם לא דואגים יותר מדי - ולכן מבוגרים שחווים לחץ יכולים להירגע כאשר הם מתבוננים בילדיהם או בילדים אחרים. ישנה השפעה הדדית שבה הילד סופג מהמבוגר, והמבוגר נרגע מתוך צפייה בהתנהגות הילד.

הקשר בין גודל האדם לעולם שסביבו

כאשר אנו משווים את עצמנו לנמלים, אנו חשים עליונות בשל גודלנו. אך אם נשווה את עצמנו לגודל היקום, נגלה שאנו קטנים בדיוק כמו הנמלה - כולנו גרגירי אבק בתוך מערכת עצומה שאין לנו שליטה עליה. ההבנה הזו יכולה לעזור לנו לפרופורציות ולהפחתת הדאגות שלנו.

סיכום

אדם מושפע מהסביבה שבה הוא גדל, ולכן כדי להרגיש רגוע ושליו יותר, כדאי לו להקיף את עצמו בבעלי חיים או להתבונן בהם. בני האדם, בהיותם חלק ממערכת הטבע, יכולים ללמוד להשתוות אל בעלי החיים, להתבונן בהתנהגותם ולספוג מהם רוגע ושלווה.
ללמוד מחתול, ללמוד מילדים, איך להירגע באמצעות בעלי חיים? השפעת הסביבה, טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים, קשר בין בעלי החיים והאדם, גידול בעלי חיים, חיות מחמד, השלכה רגשית, השתוות צורה עם בעלי חיים, השתוות צורה עם דומם, דומם צומח חי מדבר, רגוע כמו קיר, ללמוד מדומם
מטופל משמעות אמונה תינוקות גידול בעלי חיים לגרום לבחור תחושה מטופלים לשאול להביא רמאות אהבה בני אדם בעזרת בעלי חיים בעל חיים בעלי חיים הרגשה השכל השכל של החתול השפעת השפעת בעלי חיים על בני אדם זואותרפיה חיות חתול טיפול טיפול בעזרת בעלי חיים טיפול רגשי טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים טיפולים ילד ילדה ילדים ללמוד ללמוד מבעלי חיים למה אוהבים בעלי חיים למה אוהבים ילדים למה אוהבים תינוקות למידה מטופל מטופלים מטפל רגש רגשות שכל תחושה תחושות תינוק תינוקות תרפיה תרפיה בבעלי חיים
דומם צומח חי מדבר, משנה ולא משנה, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? למה אנשים אוהבים תינוקות? למה אנשים יוצאים לחופש? טיפול בבעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, ילדים זה שמחה, אוהב בעלי חיים
דומם צומח חי מדבר, משנה ולא משנה, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? למה אנשים אוהבים תינוקות? למה אנשים יוצאים לחופש? טיפול בבעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, ילדים זה שמחה, אוהב בעלי חיים
... צומח חי מדבר, משנה ולא משנה, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? למה אנשים אוהבים תינוקות? למה אנשים יוצאים לחופש? טיפול בבעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, ילדים זה שמחה, אוהב בעלי חיים מה זה אומר דומם, צומח, חי ... מסביר כי אפילו לדומם, ברמה מסוימת, ישנו סוג של התייחסות. לדוגמה, אם השולחן נמצא במקום מסוים, הוא כביכול אומר שהוא תופס מקום, בכך שהוא מגביל את התנועה שלך. למה אנשים אוהבים בעלי חיים? אליעד כהן מסביר שאנשים אוהבים בעלי חיים משום שבעלי חיים נמצאים באמצע הסקאלה בין בני אדם לבין הדומם. בעלי חיים לא שיפוטיים, לא מעבירים ביקורת ולא מציבים דרישות או ציפיות כמו בני אדם. הם מקבלים אותך כמו שאתה, וזה ... משהו מושך - כי אדם כזה מעניק לך אהבה ללא תנאים, בדיוק כמו בעלי החיים. למה אנשים אוהבים ילדים ותינוקות? הסיבה לכך שאנשים נמשכים לילדים קטנים ותינוקות דומה מאוד לסיבה שאוהבים בעלי חיים. אליעד מסביר שתינוקות וילדים קטנים נמצאים במצב יחסית שבו פחות דברים מטרידים אותם. הם חיים בתחושה של לא משנה, לפחות באופן יחסי. כאשר תינוק מחייך וצוחק, המבוגרים נמשכים אליו ... אתה מצליח להגיע למצב שבו שום דבר לא משנה לך באמת, לא תצטרך את המנוחה או את הבריחה למקום אחר. מצד שני, מי שדברים מאוד משנים לו, גם חופשה לא תעזור לו באמת. למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים תינוקות? תרפיה באמצעות בעלי חיים למה אנשים יוצאים לחופש? מה זה דומם צומח חי מדבר? מה המשמעות של לא משנה? מה ההבדל בין אדם לחיה? ...
ילדים זה שמחה, לגדל ילדים, לגדל בעלי חיים, ללמוד מבעלי חיים, ללמוד מילדים, תינוקות מתוקים, בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים
ילדים זה שמחה, לגדל ילדים, לגדל בעלי חיים, ללמוד מבעלי חיים, ללמוד מילדים, תינוקות מתוקים, בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים
... זה שמחה, לגדל ילדים, לגדל בעלי חיים, ללמוד מבעלי חיים, ללמוד מילדים, תינוקות מתוקים, בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים למה אנשים אוהבים ילדים ובעלי חיים? אחת השאלות ... אהבת ילדים לאהבת בעלי חיים? אליעד מרחיב את הדיון גם לאהבת בעלי חיים, ומסביר שיש קשר הדוק בין הסיבה שאנשים אוהבים ילדים קטנים לבין הסיבה שהם אוהבים בעלי חיים. כאשר אנחנו מסתכלים על חתול, למשל, אנו רואים יצור ללא מחויבות, יצור שמבטא צורת חיים ...
פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, מבצע צוק איתן, פוליטיקה, מוסריות, צמחונות, גארי יורופסקי, אכילת בשר, הסכם שלום, מדינת ישראל, החמאס
פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, מבצע צוק איתן, פוליטיקה, מוסריות, צמחונות, גארי יורופסקי, אכילת בשר, הסכם שלום, מדינת ישראל, החמאס
... לפתוח את כל המעברים לעזה ולספק לתושבים את כל צרכיהם. הוא מסביר שזה מצב דומה לצמחונות - אנשים אומרים שהם אוהבים בעלי חיים אך עדיין אוכלים אותם. ישראל אומרת שהיא נמנעת מפגיעה בחפים מפשע אך עדיין פוגעת בהם באופן עקיף. מדוע העולם מתייחס לפגיעה בחפים מפשע בישראל ובעזה באופן שונה? אליעד ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים בעיות התנהגות אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים. ויתבאר, למה ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בחינוך ילדים, היא, כיצד לגרום לילד לאהוב את הלימודים? כי נראה, שילדים, לא ממש אוהבים ללמוד בבית הספר. ואף על פי כן, צריך ללמוד בבית הספר. והשאלה הנשאלת היא, למה בעצם ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך בעצם אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים, בבית הספר? ומי שיתבונן היטב בעניין יראה, כיצד מצד האמת, זו טעות לומר שילד לא אוהב ללמוד. כי ילדים, מאוד אוהבים ללמוד. וההוכחה הפשוטה לכך היא, שכל ילד, כל הזמן, אוהב לנסות לדברים חדשים, גם אם הם מסוכנים. והכל, זה כדי ללמוד. וכאשר הילד הוא צעיר, אז חוש הסקרנות שלו מפותח ביותר, ויכולת הלמידה שלו היא גדולה ביותר. והדבר העיקרי שילדים עושים כל יום כל היום, זה ללמוד. וילדים, לומדים כל הזמן. הם רוכשים שפה חדשה, ...
הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
... חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת? ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל דבר? דהיינו, כיצד אפשר לגרום גם לילד קטן, להתחבר רגשית ושכלית (לפי יכולת הקיבולת השכלית שלו), לכל רעיון, מעולמם של המבוגרים? כי כל אחד רוצה, שהילד שלו יצליח. וכדי להצליח, לפעמים צריך לחשוב בצורה בוגרת. וההורה מנסה ללמד את הילד שלו את צורת המחשבה הבוגרת. אבל יש פער, בין צורת המחשבה הבוגרת, לבין יכולת ההכלה של הילד. כי האדם הבוגר, לא הפך להיות אדם בוגר ביום אחד. ואף אחד לא נהיה הורה, ביום אחד. והאדם מתפתח בחייו, ולאט לאט הוא לומד דברים חדשים וצובר ידע, והיכולות השכליות של האדם מתפתחות. עד שבסופו של דבר, האדם מגבש לעצמו את צורת המחשבה הבוגרת. ועכשיו ההורה רוצה להנחיל את המורשת שלו ואת התובנות שלו, לדורות הבאים. והאדם לומד מהניסיון של עצמו, אך גם מניסיונם של אחרים. וההורה רוצה שהילד שלו יחסוך לעצמו טעויות, ושילמד מהניסיון שלו כהורה. אבל לילד, יש את היכולת השכלית שלו. וההורה לא תמיד יודע לדבר בשפת הילד. והשאלה היא, איך אפשר להעביר צורת מחשבה בוגרת, לילד קטן? ונוסיף ונאמר, כי השאלה הזאת, היא גם כללית יותר. כי יחסי הורה וילד, קיימים בין כל שני גורמים בעולם, שאחד מהם מנסה ללמד משהו מישהו אחר. כי כל אדם בעולם שמנסה להסביר משהו למישהו, הרי שהוא בעצם סוג של הורה, שמנסה לשתף את חוכמתו ... כל הדברים שיש בעולם, וכל הדעות שיש בעולם, הן כולן ביטוי של דבר אחד. ומאחר שכל הדעות שיש בעולם, הן כולן ביטוי של אותו הדבר, ממילא יש קשר ודרך, בין כל דבר לבין כל דבר אחר. כי הכל מחובר אחד לשני. וכל שכל שיש בעולם, וכל דעה שיש בעולם, הם באים לידי ביטוי בכל שכל ובכל דעה אחרת, ואפילו בהפך של עצמם. ומי שיודע כיצד כל דבר בא לידי ביטוי בכל דבר, הוא גם יכול לומר כל דבר, בכל דרך שהוא רוצה. ועל ידי זה, הוא יכול לבטא כל רעיון וכל שכל, בכל רמה שהוא רוצה, לפי הרמה של זה ששומע אותו. וברמה המעשית, מה יעשה האדם שהוא לא יודע את הדרך ואת הקשר שיש, בין כל הדברים ובין כל הדעות שיש בעולם. מה יעשה הוא, וכיצד יחנכו ההורים את ילדיהם? והתשובה היא, כי הדרך להעביר לילד, כל מסר בוגר, היא על ידי זה שמדברים איתו בשפה שלו. כי כל אדם בעולם, מסוגל להכיל בתוכו, את כל הרעיונות שקיימים בעולם. אלא שההבדל הוא, רק בעוצמה ובחדות של הדבר. אבל גם ילד קטן, גם הוא יכול להכיל בתוכו כל רעיון שיש בעולם. אלא שהוא יכול להכיל כל רעיון, במינון יותר חלש ובמינון שונה, משל האדם הבוגר. וכאשר ההורה רוצה ללמד את ילדו איזה שכל כלשהו של אדם בוגר, על ההורה לנסות להתבונן היטב, ולנסות לראות, כיצד השכל הזה הבוגר, כיצד הוא יכול לבוא לידי ביטוי בעולמו של הילד. ולאחר מכן, במקום שההורה יאמר לילד, את מה שהוא רוצה לומר בצורה ישירה, על ההורה לנסות להורות לילד את הדרך, בצורה עקיפה ובשפה של הילד. והדוגמה הפשוטה ביותר להסביר את העניין הזה, היא באמצעות העניין של המשלת המשלים. כי לפעמים רוצים להסביר לאדם איזה עניין, ומסבירים לו את העניין באמצעות משל ...
ילדים / אגדות ילדים / סרטי ילדים מצוירים ובדיוניים - מהי מהות העניין?
ילדים אגדות ילדים סרטי ילדים מצוירים ובדיוניים - מהי מהות העניין? כפי שכבר ביארתי, בכל דבר שיש בעולם יש בו שכל כלשהו, שדרכו יכול האדם להתקרב אל הבנת המציאות כולה ואל האושר הפנימי של עצמו. ובמאמר הזה ננסה לבאר את עניין סרטי הילדים ואגדות הילדים. כאשר ההתמקדות היא לא בכל סרטי הילדים, אלא בסרטים לילדים שלקוחים מעולם האגדות והדמיון, או סרטים מצוירים, וכל הסרטים שהם בעיקר סיפורי אגדות שרק ילדים יכולים ליהנות מהם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי סרטי הילדים כשמם כן הם, הם מתאימים בעיקר לילדים. בעיקר סרטים שיש בהם אגדות שונות, שרק ילדים יכולים להזדהות ולהתחבר רגשית לתוכן של הסרט. כי ילד שעוד לא מכיר את העולם, ושאין לו עדיין דעות קדומות כלשהן על העולם, הוא יכול להתחבר לעלילה של הסרט. אך אדם מבוגר שכבר מכיר את ... וכפי שכבר ביארתי, בכל דבר בעולם יש בו שכל. וגם סרטי הילדים שלקוחים מעולם האגדות והדמיון, גם בהם יש המון שכל. כי לכל סרט מסרטי הילדים, יש את המסר שלו. וההבדל בין סרטי הילדים לסרטי המבוגרים, הוא בתרחיש של עלילת הסרט. כי גם בסרטי הילדים יש עלילה עם משמעות כלשהי עבור הילד. רק שהמשמעות הזאת, לא ממש מדברת עבור האדם המבוגר. והנה, בכל התהליכים שיש בעולם, בכולם יש שכל . וגם בסרטי הילדים, גם בהם יש שכל. והשכל שיש בסרטי הילדים, הוא שכל שמדבר גם לילדים, וגם לתת המודע של האדם הבוגר. כי בכל אדם בוגר, יש גם ילד. וכאשר אנחנו אומרים שבאדם הבוגר יש גם ילד, זה לא כחיסרון, אלא כיתרון. כי צורת החשיבה של האדם הבוגר, היא אומנם מודעת יותר למציאות, אבל בנושאים מסוימים, היא גם רחוקה יותר מאשר המציאות. כי האדם הבוגר נבדל מהילד בשני דברים. הדבר הראשון, הוא כמות הידיעות של האדם הבוגר, ביחס לכמות הידע של ה
אימון אישי / חינוך ילדים / יכולת הכלה - מהו אימון אישי וחינוך ילדים עם יכולת הכלה?
... אישי חינוך ילדים יכולת הכלה - מהו אימון אישי וחינוך ילדים עם יכולת הכלה? מהי יכולת ההכלה הנדרשת בתהליך של אימון אישי חינוך ילדים העברת ביקורת עצמית וכיוב? אימון אישי טוב הוא ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2 ולכן גם לדוגמה, ילדים לא מתעניינים בלימודי היסטוריה וכיוב. משום, שלימודי ההיסטוריה, הם לימודים על אירועים שכבר התרחשו בעבר. והילד לא מצליח להבין בשום דרך, כיצד הלימודים האלו ייצרו לו הנאות חדשות. וכיוב, גם לימודי המתמטיקה. שגם אותם, רוב הילדים, לא אוהבים. משום, שהלימודים האלו הם מופשטים מידי, ולא מייצרים שום תועלת ממשית ומיידית. ומצד האמת, הילדים, מאוד רוצים ללמוד דברים חדשים. והילדים, כל הזמן לומדים דברים חדשים. כי הילדים, לומדים לדוגמה איך לשחק במשחקי מחשב. והילדים, לומדים שפות חדשות מיוזמתם, כדי להבין את התכנים שמעניינים אותם. והילדים, מומחים בללמוד. וכל הזמן, הם מתעסקים בללמוד. אבל מבחינתם של הילדים, הלימוד, הוא רק אמצעי להשגת הנאה. וכאשר המקצועות של בית הספר, לא מביאים לילד שום תועלת כילד, הרי שממילא הטבע האנושי של האדם, הוא לא לעשות את מה שלא יוצר אצלו הנאה, וטוב שכך! כי רק מי שהוא עבד ושפוט של אחרים, רק הוא עושה דברים, שלא נותנים לו הנאה. וכאשר מלמדים ילד לעשות דברים, למרות שהוא לא נהנה מהם, הרי שבעצם מלמדים אותו לסבול בשקט (והפתרון יבוא בהמשך). כי האדם מטבעו, אם הוא בריא בנפשו, כמו ילד קטן, שהוא עדיין בריא בנפשו, לפני שבני האדם שגעו אותו, הרי שהוא מטבעו אמור לעשות רק את מה שגורם לו ... עבור משהו שהוא חושב שיביא לו תועלת ויגרום לו להנאה. והילד, בהחלט לומד כל הזמן דברים חדשים. ובהחלט, הילד מוכן להתאמץ ללמוד כל דבר ולעשות כל דבר, למרות שהוא לא נהנה ממנו. וזה בתנאי, שהוא חושב, שהדבר הזה יביא לו הנאה. ומאחר שהלימודים בבית הספר, הם לא מביאים לילד כמעט שום הנאה, הרי שכל ילד שהוא בריא בנפשו, ממילא הוא לא אמור להשקיע בלימודים. כי מי שהוא בריא בנפשו, הוא לא יעשה שום דבר, שלא מוביל אותו אל הנאה כלשהי. ורוב הילדים שלומדים, הם לומדים רק בגלל שהם מפחדים מההורים ומהמורים שלהם. והילד לומד למבחנים, רק כדי שלא ישגעו אותו ההורים והמורים. והדבר האחרון שמעניין את ה
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3 והתשובה לשאלה היא, כי כדי לגרום לילד להתעניין בלימודים, לשם כך צריך בצורה כלשהי, לגרום ללימודים, לתת לילד הנאה כלשהי. וההנאה, לא צריכה להיות כתגמול על הלימודים, אלא כתוצאה מהלימודים עצמם. כי הילד מטבעו, מאוד רוצה ללמוד, כל דבר שיצור אצלו הנאה. והילד לומד את כל הלימוד שלו, תוך כדי זה שהוא מנסה ליצור אצלו הנאה. כך, שכדי לגרום לילד לאהוב את הלימודים, להשקיע בהם, וממילא להצליח בהם ובמבחנים וכיוב, לשם כך צריך לגרום בצורה כלשהי לילד, ליהנות מהלימודים עצמם. וזה, על ידי זה, שהילד עצמו יבין, כיצד ובאיזו דרך, הלימודים המשעממים של בית הספר, כיצד הם יכולים ליצור אצלו הנאה. אלא, שאם ההורה עצמו, חושב שהלימודים האלו, לא ברי שימוש בעולם האמיתי, אז כיצד הוא יכול לשכנע את הילד ליהנות מהלימודים?! כי הילד רוצה, הנאה מיידית. והילד רוצה לדעת, שבאופן מיידי, הלימודים שלו יביאו לו הנאה כלשהי, מעצם הידע שהוא רכש. ואם ההורים והמורים עצמם חושבים, שרוב הלימודים הם מיותרים לגמרי, עבור העולם האמיתי, אז כיצד ניצור הנאה אצל הילד?! ונחדד: גם כאשר ההורה והמורה, כן מבינים שהלימודים מביאים לילד תועלת בעולם האמיתי, גם אז, זה לא תמיד מעניין את הילד. כי הילד, רוצה הנאה ותוצאה מיידית וטוב שכך. כי אדם שחושב בהיגיון, הוא ישקיע במה שמביא לו תועלת ממשית. ולא באיזה דבר, שאולי בעתיד יביא לו איזו תועלת, שהוא לא מבין אותה. כך שגם כאשר המקצוע הנלמד, הוא כן יביא לילד תועלת כאשר הוא יהיה בוגר, הרי שגם אז, זה לא באמת מעניין את הילד. כי הילד רוצה הנאה מיידית. כל שכן, כאשר מדובר על מקצוע, שלא מביא שום תועלת ממשית, גם לא כאדם בוגר. כגון לדוגמה לימודי ההיסטוריה (כפי מה שהם נלמדים בדכ). שהם, ... לא באמת מעניינים אף אחד. ובנוסף על כל אלו, כאשר המורה עצמו מרגיש שחיקה מהעבודה כנל, וכאשר המורה עצמו, לא באמת מתעניין במה שהוא עצמו מלמד, אז כיצד בדיוק אפשר לצפות מהילד, שיתעניין במה שהוא לומד?! ואף על פי כן, יש דרך לגרום לילד להתעניין בלימודים. והיא, על ידי זה שהילד יבין, כיצד הלימודים האלו מביאים לו תועלת ממשית ומיידית, בחיים האמיתיים שלו כילד. ואיך להסביר את זה לילד? אז כדי להסביר למישהו משהו, לשם כך קודם לכן, זה שרוצה להסביר, עליו בעצמו להבין, את מה שהוא רוצה להסביר. ומי שרוצה בצורה כלשהי, לגרום לילד שלו להבין, שהוא יכול להפיק תועלת ממשית מלימודי ההיסטוריה לדוגמה, הרי שקודם לכן, עליו כהורה להבין, כיצד באמת הלימודים המשמימים האלו, כיצד הם מביאים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפול בעזרת בעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים, טיפול בעזרת בעלי חיים, זואותרפיה, ללמוד מבעלי חיים, למה אוהבים בעלי חיים? למה אוהבים תינוקות? למה אוהבים ילדים? השפעת בעלי חיים על בני אדם, השכל של החתול
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה אוהבים בעלי חיים?, איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למה אוהבים בעלי חיים?, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן קריירה, אימון אישי לילדים, מאמן רוחני בנושאי למה אוהבים בעלי חיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4688 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 20:02:40 - wesi1