אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות?

כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות).

מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו?

מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא "שולחן" ובאנגלית "טייבל"? אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין.

כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות

חזרתיות ותרגול אינטנסיבי
  • יש לכתוב כמה שיותר משפטים מגוונים עם המילה שרוצים לזכור. לדוגמה, אם רוצים לזכור את המילה "טייבל" (שולחן באנגלית), כדאי לכתוב משפטים שונים כמו: "אני רוצה לקנות שולחן", "השולחן הזה מכוער", "מי שבר את השולחן?", וכן הלאה.
  • לאחר מכן יש לתרגם את המשפטים האלה לשפה החדשה ולהשתמש בהם שוב ושוב, תוך כדי יצירת הקשרים חדשים במוח.
  • הסיבה שהמוח זוכר את המידע טוב יותר בשיטה זו, היא מפני שהוא נחשף למידע בהקשרים רבים ומגוונים, וכך נוצר זיכרון חזק וברור.
חשוב מאוד להבין שכאשר מדובר במידע מסוג זה, אין טעם לחפש היגיון או סיבה, כי פשוט אין כאלו. צריך רק לחזור על המידע בצורה עקבית ככל שניתן.

האם יש היגיון גם בשפה זרה?

גם בשפות זרות, לצד אוצר המילים האקראי, קיימים אלמנטים מסוימים בעלי היגיון פנימי. למשל, באנגלית הוספת האות S בסוף מילה מסמנת רבים (Table Tables). זהו כלל דקדוקי הגיוני, אך הוא שונה מהמידע האקראי, כמו עצם הבחירה של המילה "טייבל".

מהו מידע סיבתי המבוסס על היגיון והקדמות?

מידע סיבתי הוא מידע בו קיימת תלות והיררכיה בין מושגים ושלבים. למשל, במתמטיקה חייבים להבין קודם חיבור וחיסור לפני שניתן לעבור לכפל וחילוק, ורק אחר כך למשוואות מורכבות. אותו דבר גם בתחומים כמו כלכלה ופיזיקה.

במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על שלבים או מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי.

כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות?

כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים:
  • ראשית, לזהות שמדובר במידע סיבתי הדורש הבנה של שלבים קודמים.
  • לחלק את המידע לחלקים קטנים ומוגדרים ככל האפשר.
  • להבין לעומק כל חלק בפני עצמו, ורק לאחר הבנה מלאה לעבור לחלק הבא.
  • כאשר נתקלים בקושי או לא מבינים נושא כלשהו, תמיד לחזור שלב אחד אחורה ולוודא הבנה מלאה של כל היסודות.
לדוגמה, כאשר לומדים על "איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד":
  • קודם כל צריך להבין מה זה בכלל "איגרת חוב".
  • לאחר מכן להבין את משמעות המילה "קונצרניות", שמציינת איגרות חוב של חברות פרטיות ולא ממשלתיות.
  • אחר כך להבין מה זה "מדד" כלכלי ומה משמעות הצמדה אליו.
  • רק אחרי שהבנתם לעומק כל חלק בנפרד, תוכלו להבין את המושג המלא.
מה קורה אם מנסים לשנן מידע סיבתי במקום להבין?

אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ולא כזיכרון אקראי. ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה.

מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת?

למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך.

מהם עיקרי השיטה המנצחת ללמידת כל נושא?

לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים:
  • אם המידע הוא זיכרוני (אקראי), הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות מרובה, שימוש במידע בהקשרים שונים ומגוונים, ותרגול מתמשך.
  • אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו לחלקים בסיסיים, ולוודא הבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים הלאה.
  • כאשר נתקעים או חשים קושי, תמיד כדאי לחזור אחורה ולוודא הבנה מלאה של השלבים הבסיסיים.
בעזרת ההבנה הזאת של שני סוגי המידע והאסטרטגיות המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר.
איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות?

כאשר בן אדם רוצה ללמוד דבר חדש, הוא חייב קודם כל להבין באיזה סוג של מידע מדובר. קיימים בעולם שני סוגים מרכזיים של מידע שצריך לדעת להבדיל ביניהם בבירור לפני שמתחילים בלמידה:
  • מידע אקראי המבוסס על זיכרון
  • מידע סיבתי המבוסס על היגיון והקדמות
כל אחד מסוגי המידע דורש שיטת למידה שונה, ואי הבנה של סוג המידע יכולה לגרום לתסכול וחוסר הצלחה בלמידה.

מה זה מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו?

מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע אקראי שאין לו היגיון פנימי ברור. למשל, אם ניקח דוגמה משפה זרה כמו אנגלית, מדוע המילה "שולחן" באנגלית נקראת "טייבל"? אין לזה הסבר הגיוני עמוק, זו בחירה אקראית לגמרי. בדיוק כמו שבעברית המילה "שולחן" נבחרה ללא סיבה ספציפית.

במקרה כזה, אסור לחפש היגיון פנימי, כי הוא פשוט לא קיים. לכן הדרך הטובה והיעילה ביותר ללמוד סוג מידע כזה היא על ידי שינון וחזרתיות רבה ככל האפשר. לדוגמה, מי שרוצה לזכור את המילה "טייבל", יעשה את הפעולות הבאות:
  • יכתוב בעברית 20 משפטים שונים עם המילה "שולחן", לדוגמה: "אני רוצה לקנות שולחן", "אתמול קניתי שולחן", "השולחן הזה מכוער", "מי שבר את השולחן?", וכן הלאה.
  • יתרגם את כל 20 המשפטים האלה לאנגלית, וכך יתרגל שימוש במילה "טייבל" בהקשרים שונים.
  • יחזור על המשפטים שוב ושוב, עד שהמילה "טייבל" נקלטת היטב בזיכרון.
הסיבה לכך היא שהמוח זוכר מידע אקראי טוב יותר כאשר הוא נחשף אליו במגוון הקשרים וסיטואציות. ככל שבן אדם ישתמש במילה "טייבל" בצורות ובדרכים מגוונות, כך הזיכרון שלו יתחזק וייקלט טוב יותר.

האם יש גם היגיון בשפות זרות?

יש לציין שגם בשפות זרות, כגון אנגלית, יש אלמנטים מסוימים בעלי היגיון, כמו דקדוק והוספת S לרבים (TableTables). אבל רוב המילים באוצר המילים הן אקראיות וחייבים פשוט לשנן אותן באמצעות חזרה אינטנסיבית.

מהו מידע סיבתי שמבוסס על היגיון והקדמות?

סוג המידע השני הוא מידע המבוסס על היגיון, הנקרא גם מידע סיבתי או מידע שמבוסס על הקדמות. הכוונה היא למידע שבו לא ניתן להבין שלב מתקדם בלי להבין היטב שלבים קודמים. הדוגמה המובהקת ביותר למידע כזה היא מתמטיקה:
  • לא ניתן ללמוד כפל וחילוק בלי ללמוד קודם חיבור וחיסור.
  • לא ניתן להבין מה זה משוואות מסובכות בלי להבין תחילה משוואות פשוטות יותר.
  • המידע במתמטיקה הוא היררכי, ולכן כל שלב מתקדם תלוי לחלוטין בשלב שקדם לו.
במידע מסוג זה, אי אפשר לדלג על שלבים או ללמוד נושא מתקדם לפני שמבינים היטב את הבסיס. ניסיון לדלג על שלבים יוביל בהכרח לבלבול וקושי בהמשך הלמידה.

כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות?

כאשר מזהים שהמידע שמנסים ללמוד הוא מידע שמבוסס על הקדמות, חייבים ללמוד אותו בצורה מסודרת לפי השלבים הבאים:
  1. לחלק את החומר לרכיבים הקטנים ביותר שלו.
  2. ללמוד כל חלק בפני עצמו עד שמבינים אותו לעומק.
  3. רק לאחר שהבנתם לחלוטין שלב בסיסי, אפשר לעבור לשלב הבא.
  4. במידה שנתקעים או לא מבינים משהו, חייבים לחזור שלב אחד אחורה ולבדוק מה פספסתם או לא הבנתם לעומק.
לדוגמה, אם מישהו רוצה ללמוד על "איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד" בכלכלה:
  • קודם כל הוא חייב להבין היטב מה הן "איגרות חוב".
  • לאחר מכן עליו להבין מה המשמעות של "קונצרני", כלומר, איגרות חוב שהונפקו על ידי חברות פרטיות ולא על ידי ממשלות.
  • בנוסף, חייבים להבין מה זה "מדד" כלכלי ומה משמעות ההצמדה אליו.
  • רק אחרי שכל אחד מהרכיבים האלה הובן לעומק, אפשר להבין את המושג השלם: "איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד".
מה יקרה אם תנסו ללמוד מידע סיבתי באמצעות שינון?

אם תנסו לזכור מידע סיבתי, כגון נוסחאות במתמטיקה או מושגים בכלכלה, במקום להבין אותו לעומק, תתקעו בשלב כלשהו. הזיכרון מוגבל, ובלימוד מידע סיבתי ההבנה חשובה יותר מזכירת עובדות. זה יגרום למצב של למידה טכנית וחוסר יכולת להתקדם ברמות גבוהות יותר של החומר.

מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת?

למידה מסודרת היא למידה שמתחילה מהיסוד ומתקדמת בהדרגה, צעד אחר צעד. בלמידה כזאת, תמיד חוזרים אחורה ומוודאים הבנה מלאה של כל פרט בסיסי לפני שמתקדמים הלאה. למידה לא מסודרת היא ניסיון לקפוץ קדימה מבלי להבין היטב את מה שקדם. בלמידה כזו תמיד ייווצרו פערים וקושי אמיתי בהמשך.

מהי השיטה המנצחת ללמידה נכונה של כל נושא?

לסיכום, כל דבר בעולם ניתן ללמוד אם ניגשים אליו נכון:
  • אם המידע הוא זיכרוני (כמו שפה), יש לתרגל אותו שוב ושוב, בצורה עקבית ובדרכים מגוונות.
  • אם המידע הוא סיבתי (כמו מתמטיקה או פיזיקה), יש ללמוד אותו באופן מסודר, שלב אחר שלב, לפרק את המידע לחלקים, להבין לעומק כל חלק בנפרד ואז לחבר את הכל לתמונה מלאה.
כאשר נתקעים בלמידה, תמיד כדאי לחזור צעד אחורה ולבדוק מה הוחמץ או לא הובן עד הסוף. בדרך זו אפשר ללמוד כל נושא, גם המסובך ביותר.
איך לגשת ללמידת מידע חדש?

כשניגשים ללמוד מידע חדש, כדאי קודם לזהות באיזה סוג מידע מדובר: האם זה מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי שאין לו בהכרח היגיון סיבתי) או מידע המבוסס על היגיון והקדמות (מידע סיבתי).

מהו מידע המבוסס על זיכרון ומה מאפיין אותו?

מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שרובו אקראי, ואין בו היגיון פנימי המסביר מדוע הוא כך ולא אחרת. לדוגמה, אוצר מילים בשפה חדשה כמו אנגלית: "שולחן" בעברית נקרא "טייבל" באנגלית, וזוהי בחירה אקראית ללא הסבר הגיוני עמוק.

- כאשר לומדים אוצר מילים, אי אפשר לחפש "למה" קוראים למילה מסוימת דווקא בשם הזה. אין תשובה הגיונית לשאלה מדוע "שולחן" זה "טייבל" ולא משהו אחר.

איך לתרגל מידע המבוסס על זיכרון?

הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות בצורות שונות. חשוב לחזור שוב ושוב על המילה או המידע האקראי, ולהשתמש בו בהקשרים מגוונים:

- אם רוצים לזכור את המילה "טייבל" באנגלית, אפשר לכתוב 20 משפטים שונים בעברית שבהם מופיעה המילה "שולחן": "אני רוצה לקנות את השולחן הזה", "אתמול חבר שלי קנה שולחן", "מי שבר את השולחן הזה?" וכן הלאה.

- לאחר מכן, מתרגמים את אותם משפטים לאנגלית ומשתמשים בהם בשיחה או בכתיבה. כך המוח יוצר קשרים שונים ונחשף שוב ושוב לאותה מילה בצורות מגוונות.

- חשוב להבין שבסוג מידע כזה (כמו אוצר מילים בשפה), אין הרבה מה "להבין" בהיגיון, ולכן מתבססים בעיקר על זיכרון ועל תרגול.

האם יש חלקים הגיוניים גם בשפה?

אפילו בשפה אנגלית, לצד אוצר המילים האקראי, יש גם רכיבים שיש בהם היגיון מסוים, כמו כללים דקדוקיים (למשל הוספת S לציון רבים). יחד עם זאת, עצם הידיעה ש"שולחן" הוא "טייבל" נשענת בעיקר על שינון וחזרה, כי אין הסבר לוגי למה נבחרה דווקא המילה הזו.

מה ההבדל בין מידע המבוסס על זיכרון למידע המבוסס על היגיון והקדמות?

מידע מבוסס על היגיון והקדמות (מידע סיבתי) הוא מידע שדורש הבנה רציפה המתפתחת שלב אחרי שלב. הדוגמה הבולטת היא מתמטיקה:

- אי אפשר ללמוד כפל וחילוק בלי לדעת חיבור וחיסור.

- אי אפשר להבין משוואות מורכבות בלי להבין משוואות פשוטות יותר.

- יש כאן סדר היררכי: כדי להגיע לרמה מתקדמת, חייבים לשלוט היטב ברמה הבסיסית שקודמת לה.

איך ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות?

1. מזהים שמדובר במידע המצריך הבנה של שלבים קודמים.

2. מקפידים לא לדלג על שום שלב בבסיס החומר.

3. מפרקים את המידע לחלקים הקטנים ביותר האפשריים, כדי לאתר מה באמת חסר בהבנה.

4. מבינים לעומק כל שלב ורק אז מתקדמים לשלב הבא.

5. אם נתקעים בנושא מסוים, חוזרים צעד אחד אחורה ובודקים איזה שלב או מושג בסיסי לא הובן.

מדוע חשוב ללמוד לפי סדר בנושאים מבוססי היגיון?

אם מנסים להבין נושא שמבוסס על הקדמות בלי להבין את הנושאים שקדמו לו, ההבנה לא תהיה שלמה ומתחילים להסתמך על זיכרון במקום על הבנה. לדוגמה, כשמנסים ללמוד "איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד":

- קודם צריך להבין מהן בכלל איגרות חוב.

- אחר כך להבין מה המשמעות של איגרות חוב קונצרניות (בניגוד לסוג אחר).

- ורק לאחר מכן אפשר להבין מהי איגרת חוב קונצרנית צמודה למדד, ובתנאי שגם יודעים מהו מדד.

ללא בנייה נכונה של השלבים, ייווצר מצב בו זוכרים הגדרות במקום להבין אותן, והדבר מקשה על התקדמות בהמשך.

איך דוגמת איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד ממחישה זאת?

במקרה של אגרות חוב קונצרניות צמודות למדד, כל רכיב במושג תלוי ברכיב הקודם:

- "איגרת חוב" הוא מושג בסיסי שצריך להבין מה המשמעות שלו.

- "איגרת חוב קונצרנית" מצריכה לדעת מהי חברה קונצרנית או מה ההבדל בין איגרת חוב ממשלתית לקונצרנית.

- "צמודה למדד" מצריכה הבנה של מדדים כלכליים, איך הם מחושבים ואיך הצמדה עובדת.

לכן, אם מנסים ללמוד את הכל בבת אחת בלי להבין כל חלק בנפרד, הדבר דומה לניסיון ללמוד קומת ביניים במתמטיקה בלי לדעת את הפעולות הבסיסיות.

מה קורה כאשר מדלגים על שלבי הבנה?

מי שמדלג על שלבי הבנה בתחומים כמו מתמטיקה, פיזיקה, כלכלה או מדעי המחשב, עלול "להיתקע" בהמשך. אולי ניתן לעבור קורס בהצלחה באמצעות שינון או פתרון טכני, אבל כשרמת החומר עולה, מתברר שחסרה הבנת הבסיס ואז לא ניתן להמשיך בצורה טובה.

איך קשורים כאן דוגמאות השולחן והאצבע?

- בדוגמה של "שולחן" ו"טייבל" מודגש שיש מידה מסוים בשפה שאין בו היגיון אלא רק זיכרון.

- בדוגמת האצבע וכף היד נראה שכדי להבין תמונה מורכבת, המוח סורק חלקים (אצבע, ועוד אצבע, ועוד אצבע) ומאגד אותם לתמונה שלמה (כף היד). באופן דומה, במידע מבוסס הקדמות יש צורך להבין כל רכיב בנפרד, ורק אחר כך לראות את התמונה השלמה.

מדוע לא כדאי לזכור מידע הגיוני במקום להבין אותו?

כשלומדים מידע סיבתי, אם מסתפקים בשינון ולא מנסים להבין, אין אפשרות להתקדם לחומר הבא שמבוסס על הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. הזיכרון שלנו מוגבל, ואנו נאלצים לזכור עובדות במקום להבין אותן לעומקן. לכן:

- אם לא מבינים למה עולה ריבית כשעולה המדד (לדוגמה), לא יעזור רק לזכור את המשפט הזה בלי להבין את הקשר הסיבתי שמאחוריו.

- בלמידה הגיונית חשוב "להיכנס לעומק" של כל שלב, להבין אותו היטב, ואז לחבר בין הדברים בצורה לוגית.

איך אפשר לסכם את שיטות הלמידה לפי סוג המידע?

1. אם זהו מידע זיכרון (כמו אוצר מילים בשפה זרה):

- חוזרים על כל פרט שוב ושוב.

- משתמשים בפריט המידע בהקשרים מגוונים.

- אין טעם לחפש הסברים לוגיים, אלא מתבססים על תרגול וחזרתיות.

2. אם זהו מידע סיבתי המבוסס על היגיון (כמו מתמטיקה, כלכלה, פיזיקה):

- לא מנסים לשנן את הכל, אלא להבין בכל שלב מה ההיגיון שעומד מאחורי החומר.

- לומדים לפי סדר נכון, בלי לדלג על מושגים או שלבים קודמים.

- מפרקים את החומר לחלקים קטנים ובודקים כל חלק לעומקו.

- מחברים את החלקים המובנים יחד לתמונה שלמה.

מדוע אפשר ללמוד כל נושא מורכב בשיטה נכונה?

כל נושא, גם המסובך ביותר, ניתן ללמידה אם מקפידים על השלבים:

- לזהות אם זהו מידע אקראי - זיכרוני או מידע מבוסס - היגיון.

- לפעול בשיטת הלמידה המתאימה: תרגול אינטנסיבי במידע זיכרוני, לימוד הדרגתי במידע הגיוני.

- לחזור אחורה ולהשלים מושגים בסיסיים בכל פעם שנתקלים במחסום הבנה.

מה כדאי לזכור בסוף?

- אין סיבה לחפש היגיון במקום בו אין צורך, כמו באוצר מילים אקראי.

- אין טעם לשנן חומר שיש בו היגיון והקדמות במקום להבין אותו לעומק.

- ניתן ללמוד הכל צעד אחר צעד, לפרק מושגים מורכבים ליסודות ולהבין כל חלק לפני שעוברים לשלב הבא.
ללמוד איך ללמוד, איך ללמוד למבחן? איך ללמוד שפה חדשה? מידע מבוסס הקדמות, הקדמות של מידע, איך ללמוד מתמטיקה? איך לא לפחד ממתמטיקה? איך ללמוד אנגלית? איך לזכור דברים? איך לזכור שפה חדשה? ללמוד כיצד ללמוד, שיפור מיומנויות למידה, איך ללמוד מילים? איך ללמוד אוצר מילים? איך לומדים אוצר מילים? איך לומדים מתמטיקה? מידע אקראי, מידע סיבתי, מידע מבוסס זיכרון, מידע מבוסס היגיון, למידה עצמית, רכישת השכלה, שיטות ללמוד מידע, שיטות איך לומדים, טיפים איך ללמוד כל דבר, טיפים איך להצליח ללמוד, סדר הלימוד, איך ללמוד בצורה נכונה? איך ללמוד בצורה יעילה? לימוד יעיל
להבין אותו איך לומדים מתמטיקה איך לא לפחד מיומנות קשיים אוטודידקט ללמוד למבחן איך ללמוד כל דבר האם בן אדם רוצה זיכרונות איך לשפר את הזיכרון אוטודידקט אוטודידקטיות איך להיות אוטודידקט איך להצליח איך להצליח ללמוד כל דבר איך ללמוד איך ללמוד כל דבר איך ללמוד מידע חדש איך ללמוד נכון אסטרטגיה אסטרטגיות אסטרטגיות למידה הצלחה הרגל הרגלי למידה הרגלים להיות אוטודידקט להצליח להצליח ללמוד כל דבר ללמוד ללמוד איך ללמוד ללמוד כיצד ללמוד ללמוד ללמוד ללמוד מידע חדש למידה סוגים סוגים של מידע שיטות שיטות איך ללמוד
אהבה - איך לגרום למישהו לאהוב אותך / להתאהב בך / לרצות אותך? זוגיות מוצלחת / מערכות יחסים / למצוא אהבה
...אמיתית. זא, כאשר אתה אוהב מישהו באמת ולא בגלל סיבות חיצוניות כלשהן, הרי שאתה אוהב אותו, בגלל שאתה מסתכל על הפנימיות שלו ולא על החיצוניות שלו. ועליך לנסות לגרום גם לזולתך, לאהוב את עצמו באמת. על ידי זה שתגרום גם לו, להסתכל על הפנימיות של עצמו, עד שגם הוא יאהב את עצמו, באהבה שלא תלויה בסיבות חיצוניות. וככל שאתה באמת אוהב מישהו אחר בלי תנאים, כך גם תת המודע שלו קולט את המסר הזה ומפנים את המסר הזה אל תוכו. ואם תצליח לגרום לזולתך לאהוב את עצמו באמת, בגלל הפנימיות שלו ולא רק בגלל החיצוניות שלו, הדבר הזה...
זוגיות, אהבה, בעיות בזוגיות, משבר זוגי, משבר בזוגיות, אהבה ללא תנאי, מהי זוגיות טובה, מערכת יחסים, זוגיות מוצלחת, זוגיות בריאה
זוגיות, אהבה, בעיות בזוגיות, משבר זוגי, משבר בזוגיות, אהבה ללא תנאי, מהי זוגיות טובה, מערכת יחסים, זוגיות מוצלחת, זוגיות בריאה
...על מצב שבו אנשים מתרצים הפרות הבטחות בטענות של רוחניות. לדוגמה, אדם יכול לטעון שהוא זורם ומחליט כל רגע מחדש, ולכן לא חייב לעמוד בזמנים שנקבעו מראש. אליעד מסביר שזו רק דרך להתחמק מאחריות, כי גם אנשים רוחניים באמת יודעים לצמצם את עצמם כאשר חשוב להם. הצמצום למען הזוגיות מעיד על בשלות ואהבה אמיתית, ולא סותר חופש פנימי אמיתי. כיצד הצמצום העצמי יכול להעיד על חופש אמיתי? אליעד מסביר שהיכולת לצמצם את עצמך היא עדות לחופש אמיתי, כי אדם שבאמת חופשי אינו חושש לאבד את החופש שלו לרגעים מסוימים. הצמצום הוא מבחן...
אהבה, זוגיות במשבר, קושי למצוא זוגיות, קשיים בזוגיות, להכיר בן זוג, למצוא אהבה, להתאהב, חיפוש אהבה, זוגיות טובה, זוגיות מוצלחת
...זמן וכולי. ולכך יכולות להיות שתי סיבות אפשריות. והסיבה האחת והמרכזית לכך שהאדם כן מחפש זוגיות וקשר זוגי, היא בשם האהבה. כי האדם מחפש אהבה, והאדם רוצה לאהוב ולהיות נאהב. והאדם מנסה להשיג את האהבה שאותה הוא מחפש, דרך מערכת יחסים זוגית. וזה בעצם מה שגורם לכך שהאדם כן ירצה להיות בקשר זוגי וכן ירצה להכיר בן / בת זוג. אבל יש שני דברים, שני היפוכים שמנוגדים לרצון של האדם למצוא אהבה בתוך זוגיות. והדבר הראשון הוא, שהאדם לא באמת מחפש אהבה. דהיינו, האדם מספיק אוהב את עצמו כרווק, והאדם מספיק נהנה ומרוצה מהחיים...
מחויבות זוגית, זוגיות פתוחה, בעיות בזוגיות במשבר, לגור ביחד, זוגיות מוצלחת, חופש בזוגיות טובה, פחד ממחויבות, לא רוצה להתחייב, מפחד להתחייב
מחויבות זוגית, זוגיות פתוחה, בעיות בזוגיות במשבר, לגור ביחד, זוגיות מוצלחת, חופש בזוגיות טובה, פחד ממחויבות, לא רוצה להתחייב, מפחד להתחייב
...יחסים מסתיימת בנקודה שבה מגיעה שאלת המחויבות הגדולה יותר, מה שמייצר תסכול וחוסר החלטיות. מה הקשר בין רצון לזוגיות לרצון לחופש אישי? אליעד מסביר שהקונפליקט נובע משני רצונות מנוגדים: מצד אחד יש לאדם רצון לזוגיות, ומצד שני רצון חזק לא פחות לחופש אישי. הקושי נובע מכך שהאדם מרגיש מוגבל בתוך הזוגיות, אך בו בזמן אינו מרגיש מסופק כשהוא לבד. אם האדם היה מצליח להרגיש מספיק חופשי בתוך הזוגיות, לא הייתה נוצרת השאלה או הבעיה הזאת בכלל. מהו הפתרון המוצע למי שחושש להתחייב בזוגיות? הפתרון שאליעד מציע הוא להבין...
זוגיות עם עצמך, קשה למצוא זוגיות, זוגיות טובה, זוגיות מוצלחת, אהבה עצמית בזוגיות, מהי אהבה זוגית, לא רוצה זוגיות, חסרונות בזוגיות, יתרונות בזוגיות, אהבה חולנית
זוגיות עם עצמך, קשה למצוא זוגיות, זוגיות טובה, זוגיות מוצלחת, אהבה עצמית בזוגיות, מהי אהבה זוגית, לא רוצה זוגיות, חסרונות בזוגיות, יתרונות בזוגיות, אהבה חולנית
...לך להרגיש עוד יותר רע עם עצמך. כך, במקום לתקן את הבעיה, אתה עלול להיכנס למערכות יחסים שמחמירות אותה. דווקא אדם שלא מרגיש טוב עם עצמו, יחפש חיזוקים חיצוניים, ולכן הוא גם עלול להימשך לבני זוג בעייתיים, שיחמירו את תחושת החיסרון הפנימית שלו. מהי אהבה אמיתית בזוגיות? אליעד מבהיר בצורה נחרצת שאהבה אמיתית בזוגיות היא המוכנות של האדם לסבול או לוותר למען בן הזוג שלו. הוא מדגיש שאם אתה אוהב באמת, אתה תהיה מוכן לסבול ולצמצם את עצמך, כלומר, להיות פחות נהנה ממצבים אחרים כי אתה נמצא במערכת יחסים בלעדית. זו נקודה...
זוגיות נצחית, זוגיות לנצח, בעיות בזוגיות, משבר בזוגיות, חסרונות של בן זוג, גירושים, לשמור על הזוגיות, זוגיות טובה, אהבה בזוגיות, זוגיות מוצלחת
זוגיות נצחית, זוגיות לנצח, בעיות בזוגיות, משבר בזוגיות, חסרונות של בן זוג, גירושים, לשמור על הזוגיות, זוגיות טובה, אהבה בזוגיות, זוגיות מוצלחת
...מצאתי עוד הזדמנויות לשנות את עצמי ולשנות מישהו. עכשיו תלוי באיזה גישה את באה אם את באה בגישה הזאת יש לך זוגיות למיליון שנה קדימה אם את באה מהגישה שאומרת לא רוצה חסרונות אוקי אז טיק טק זה מתפרק. מה את מבינה? ש: זה מחזיר אותי לזה שבאמת האחדות האמיתית זה לדעת להיות בנפרדות שזה כאילו. אליעד: זאת בעצם אהבה זאת אהבה, מה זאת אהבה שאתה מוכן לקבל את החסרונות אחרת זה לא יעבוד אחרת זה כאילו. אוקי הבנו את זה מה זה היה מורכב כל כך? ש: לא. אליעד: אז תסבירי מההתחלה תחזרי מה שאלת ותתני את התשובה. ש: טוב אז שאלתי...
זוגיות מושלמת, שלמות זוגית, זוגיות טובה, זוגיות מוצלחת, בעיות בזוגיות, בן זוג מושלם, בת זוג מושלמת
...בזוגיות? ועוד. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי האדם מטבעו, מחפש תמיד את הטוב ביותר. והאדם, בכל דבר שהוא משיג ורוצה להשיג, הוא תמיד מעדיף לקבל את הדבר הטוב ביותר האפשרי. והטוב ביותר, הוא תמיד ביחס לשלמות. כי האדם, יש לו בראש שלו איזה חזון ואיזה דימוי כלשהו של שלמות. וככל שהדבר קרוב יותר לצורה שבה האדם מדמיין את השלמות, כך האדם רוצה אותו יותר. או בפשיטות, האדם רוצה שהדברים יהיו כמה שיותר קרובים אל השלמות. והנה, החיים של האדם כאן בעולם הזה, הם לא מושלמים. ואחד הדברים שאמורים להיות הכי קרובים לשלמות, בחיים...
אימון לזוגיות, מאמן לזוגיות, חיזוק ביטחון עצמי בזוגיות, דימוי עצמי, העלאת ערך עצמי, איך למצוא זוגיות, לא מוצא זוגיות, לא מצליח למצוא זוגיות, מאמן אישי לזוגיות, הערכה עצמית
אימון לזוגיות, מאמן לזוגיות, חיזוק ביטחון עצמי בזוגיות, דימוי עצמי, העלאת ערך עצמי, איך למצוא זוגיות, לא מוצא זוגיות, לא מצליח למצוא זוגיות, מאמן אישי לזוגיות, הערכה עצמית
...ושזה, אוקי אז הביטחון העצמי הסטנדרטי שלך האם לדעתך הוא מספיק לצורך העניין לא במובנים מסוימים בחורה עכשיו צריכה להחליט, האם אתה חושב שאם היא הייתה פוגשת אותך ביום טבעי שלך היא הייתה אומרת וואלה זה גבר גבר אני רוצה אותו? ש: ביום טבעי שאני כן. אליעד: כשאתה בביטחון העצמי הטבעי שלך הייתה אומרת זה גבר גבר מוביל עושה פועל, אפשר לסמוך עליו. ש: כן כשהיא תפגוש אותי במקום הזה אז כן. אליעד: לא אבל יש לך את המקום הזה? ש: הוא קיים בי. אליעד: קיים בך בפוטנציאל או שאתה ככה בטבעי, לא זה שונה אתה מנסה להבין מה אני...
אימון לזוגיות, מאמן לזוגיות, בירור צרכי לקוח, איך למצוא זוגיות, לא מוצא זוגיות, חיפוש זוגיות, חסימה זוגיות, לא מצליח למצוא זוגיות, מאמן אישי לזוגיות, הכרויות, דייטים, להכיר בחורה
אימון לזוגיות, מאמן לזוגיות, בירור צרכי לקוח, איך למצוא זוגיות, לא מוצא זוגיות, חיפוש זוגיות, חסימה זוגיות, לא מצליח למצוא זוגיות, מאמן אישי לזוגיות, הכרויות, דייטים, להכיר בחורה
...אטרקטיביות, חשוב להבין מה מושך את הבחורה ולהתאים את ההתנהגות והמסרים לכך. הוא מייעץ להקשיב באופן פעיל לסיפורים שהיא מספרת על עצמה, ולזהות מתוך כך מה באמת מעניין אותה, במה היא מתמקדת ומה חשוב לה. לאחר מכן, ניתן לכוון את השיחה ואת הצגת העצמי באופן שידגיש את ההתאמה ביניכם ובין הצרכים והרצונות הפנימיים שלה. אליעד מדגים שאם היא מדברת הרבה על חוויות משפחתיות, כנראה שהיא מחפשת גבר משפחתי. אם היא מדגישה חוויות טיול או הרפתקאות, כנראה שהיא מחפשת גבר שאוהב לחוות חוויות ולהרפתקאות איתה. כיצד נכון להתמודד עם...
הדרכת מכירות - איך לשכנע לקוח, באמצעות שימוש במילים מוכרות? איך למכור ללקוח את המוצר שלך? איך לשכנע לקוח לרכוש את המוצר שלך? איך להגדיל מכירות? איך למכור יותר? טיפים למכירה מוצלחת
...צריך, זה טלביזיה לסלון שלו. ואז, או שיש לך את מה שהוא צריך, או שלא. אבל, כאשר הלקוח מספר לך מה הוא רוצה, הוא בעצם עוטף את המהות של מה שהוא רוצה, בעטיפות שונות שמורכבות ממילים שונות. כגון לדוגמה שהלקוח אומר אני רוצה טלביזיה לסלון, כדי שאוכל לשבת מולה בכיף, וליהנות ממנה. שכאן בעצם הלקוח אמר שהוא רוצה טלביזיה. אבל הוא עטף את הרצון שלו, בעטיפה של לשבת מולה בכיף, וליהנות ממנה. דהיינו, הלקוח בעצם גילה לך דבר נוסף עליו, והוא שהוא אוהב תחושה של כיף / תחושה של הנאה ושהוא אוהב לשבת מול הטלביזיה בכיף וליהנות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ללמוד שפה, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ללמוד שפה, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן למציאת עבודה, מאמן זוגי, מאמן אישי לזוגיות בנושא ללמוד שפה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.0791 שניות - עכשיו 13_08_2025 השעה 03:41:11 - wesi1