אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליקוטי מוהרן ח"א לא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליקוטי מוהרן ח"א לא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
איך ללמוד נכון את "ליקוטי מוהרן" של רבי נחמן מברסלב?

בלימוד של "ליקוטי מוהרן" מאת רבי נחמן מברסלב, חשוב להבין קודם כל את שיטת הלימוד עצמה ולא רק את התוכן. אליעד כהן מסביר שהמטרה בלימוד היא לאו דווקא להבין את מה שכתוב, אלא להבין את הדרך שבה רבי נחמן לימד. כאשר לומדים תורה מ"ליקוטי מוהרן", התורה לרוב נפתחת בציטוט מסוים, אך הציטוט הזה אינו העיקר. אליעד מסביר שרבי נחמן השתמש בציטוטים כ"אסמכתא בעלמא" בלבד, כלומר, הוא השתמש בהם כנקודת פתיחה לדיון עמוק יותר שרצה להעביר. למעשה, הציטוטים הם כמו עטיפות חיצוניות - הם לא מחייבים הבנה מדויקת של המקור כדי להבין את המסר הפנימי.

לדוגמה, בתחילת תורה ע"א בחלק א', רבי נחמן פותח בציטוט מסוים שנוגע למושגים כמו גלגלים, צדקה, נשר, רחמים ושבת. הציטוט עוסק בשאלה על הבאת מים מבור במדבר, באמצעות חבל שעשוי מסיבים. לכאורה הטקסט נראה טכני, אך המטרה האמיתית של רבי נחמן אינה שתבין את הטקסט כפשוטו, אלא שתדע להוציא ממנו רמזים עמוקים על המציאות ועל הדרך להבין את התורה שלו.

מה המשמעות האמיתית של הציטוטים ב"ליקוטי מוהרן"?

הציטוטים שמובאים בתחילת כל תורה בספר "ליקוטי מוהרן" הם למעשה רק רמז או הקדמה לסוגיה פנימית ועמוקה הרבה יותר. לפי אליעד, רבי נחמן היה יכול להשתמש בכל טקסט אחר, אפילו קטע מעיתון, ועדיין להוציא מתוכו את אותה המשמעות. זאת משום שהמטרה היא המסר העמוק, ולא הטקסט עצמו.

לדוגמה, כשהוא מצטט את המשפט "דרך הנשר בשמיים", רבי נחמן רוצה ללמד משהו על מושג "רחמים" ו"צדקה". כשהוא מדבר על גלגלים, הוא מתייחס לשני מושגים מנוגדים: האמונה בחידוש העולם לעומת האמונה שהעולם קדמון, קבוע ודטרמיניסטי.

מהי המשמעות של המושגים צדקה, גלגלים ואמונה לפי רבי נחמן?

רבי נחמן משתמש במונחים רבים כמו צדקה, גלגלים, רחמים, שבת ואמונה, אך הוא לא מתכוון אליהם בצורה המילולית שלהם בלבד, אלא לכל מושג יש בחינה פנימית וסימבולית. למשל, צדקה אינה רק נתינת כסף לעני, אלא מבטאת אמונה עמוקה בחידוש העולם ובייחוד הבורא. כאשר אדם נותן צדקה מתוך אמונה אמיתית, הוא בעצם מאמין שהעולם מתחדש בכל רגע ורגע ואין לו סיבה לחשוש לעתיד. אם אדם נותן צדקה מתוך פחד או מתוך אינטרס חומרי, הנתינה אינה שלמה ואינה מחזקת באמת את אמונתו.

ה"גלגלים" מסמלים את דרך הטבע והמציאות הדטרמיניסטית שבה כביכול "מחויב" שאם תיתן צדקה, יהיה לך פחות כסף. אך רבי נחמן מלמד אותנו שהצדקה, כשהיא נעשית בצורה שלמה ומתוך אמונה בחידוש העולם, יכולה "לשבור את הגלגלים" - כלומר, לשנות את חוקי הטבע כביכול. הוא מתאר את התהליך הזה כדרך שבה העני למעשה "עושה טובה" לבעל הבית, כי הוא מאפשר לו להוכיח לעצמו שהוא מאמין באמת בחידוש העולם.

מה ההבדל בין נתינת צדקה מתוך אמונה ובין נתינה למטרת רווח?

אליעד מסביר שאם אדם נותן צדקה מתוך רצון להתעשר, הוא לא הבין את הרעיון הפנימי של הצדקה. המטרה של הצדקה היא לשבור את התלות של האדם בכסף, ולחזק את האמונה בכך שהעולם מתחדש בכל רגע. אם האדם נותן צדקה ומרגיש פחד או חשש שלא יהיה לו כסף, הצדקה שלו פחות שלמה ופחות אפקטיבית. לעומת זאת, כאשר אדם נותן צדקה מתוך אמונה אמיתית בכך שכל רגע מתחדש, שאין שום קשר בין כמה כסף יש לו עכשיו למה שיהיה לו בעתיד, אז הצדקה שלו היא שלמה והוא למעשה מתחבר לאמונה אמיתית.

לדוגמה, רבי נחמן מביא סיפור על גביר קמצן שנתן צדקה, אבל שאל את עצמו מדוע היה עליו לעבוד קודם בשביל להרוויח אוכל, אם הקב"ה נותן פרנסה לכל. התשובה היא שהעבודה אינה קשורה לפרנסה, אלא רק לחובותיו של האדם. כשהאדם מאמין בחידוש העולם, הוא יודע שלא העבודה שלו מביאה את הכסף, אלא רצון הבורא בלבד. לכן צדקה שניתנת מתוך אמונה אמיתית מחזקת...
פחד מהות ייצור הכנסה אפקטיבי הישגים כסף טקסטים תהליכים איך להוציא הבדל העולם קדמון איך לומדים ליקוטי מוהרן איך ללמוד איך ללמוד ליקוטי מוהרן ברסלב להבין ליקוטי מוהרן לימוד לימוד ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן חא ליקוטי מוהרן חא לא ללמוד ללמוד ליקוטי מוהרן למידה ממי ללמוד פירוש פירוש לליקוטי מוהרן רבי נחמן מברסלב שיעור בליקוטי מוהרן
חלק 2
חלק 2
...נפולה ליראה נפולה? אליעד מסביר שיש שני סוגים של רגשות נפולים: אהבה נפולה ויראה נפולה. עיראה נפולה היא מצב שבו אדם מפחד מדברים חיצוניים במקום לפחד ממהות, כלומר, הוא חושב שהוא מפחד מהצורה (למשל, לא יהיה לי כסף, לא יהיה לי אוכל) במקום להבין שהוא מפחד שהרצון שלו לא יתממש. אהבה נפולה מתארת מצב שבו אדם מנסה לקבל תחושת אהבה דרך צורה גשמית מסוימת, כמו אהבה ספציפית לאדם מסוים, במקום לחוות את האהבה כמשהו מהותי יותר שקיים מעבר לצורות ולמצבים גשמיים. מהי חירות אמיתית לפי רבי נחמן? אליעד מסביר את מושג החירות...
חלק 3
חלק 3
...של האוכל. הוא נהנה מהמשמעות של האכילה, ולא רק מהפעולה הפיזית. לדוגמה, שני אנשים יכולים לאכול ולשבוע, אך אצל אחד מהם, האכילה היא לחם הפנים, כלומר, הוא חווה אכילה רוחנית, ואצל השני האכילה נשארת חיצונית בלבד. איך אדם יכול לחוות את פני השם בכל דבר בחייו? אליעד כהן מדבר על כך שהשאיפה העליונה היא להגיע למצב של לכם הפנים, כלומר, מצב שבו האדם מגלה בכל צורה ובכל דבר שהוא עושה את הפנים, את הפנימיות הרוחנית והעמוקה של המציאות. הוא מביא דוגמה ממושג הצדקה ואומר שאדם נותן כסף לצדקה, ולכאורה חושב שפרנסתו תלויה...
חלק 4
חלק 4
...היומיומיים - אדם שיש לו כסף, אבל הוא משתוקק ליותר כסף. הרצון שלו לעוד כסף יוצר אצלו כלי, והוא מתקדם לעבר המטרה, לעבר הסוף שהוא רוצה להשיג. זה נכון לגבי כל תחום. ככל שהרצון חזק יותר ושלם יותר, כך האדם נע לעבר מימוש הרצון הזה. כל מה שהאדם חווה במציאות, טוב או רע, הוא תוצאה של הכיסופים שלו. אדם שמשתוקק להגיע אל האמת, ייצור לעצמו מציאות של התקרבות לאמת, ומי שרוצה לחוות הנאה או סבל ייצור בהתאם לרצונו כלי לקלוט את מה שמתאים לרצונו. איך הכיסופים הופכים לכלי למציאות? רבי נחמן מדגים שהכיסופים יוצרים למעשה...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
...בך נגד רצונך. גם מי שתמיד מלמד זכות עדיין ימנע מפגיעה עצמית. יחד עם זאת מי שמלמד זכות בשלמות, אדם כזה תמיד ירגיש טוב כלפי הכל כל הזמן. ללמד זכות פירושו להיות הסנגור של הצד השני. סנגור = מחפש טוב. קטגור = מחפש רע. להיות הסנגור אין פירושו לשקר ולהצדיק סתם כך מעשה רע. להיות הסנגור פירושו לחפש את האמת המלאה על המעשה שבוצע. פירוש: מישהו פגע באדם, אדם עשה טעות, המציאות אינה מתאימה לרצונו של האדם. הרי לנו כעס. יחד עם זאת האדם אינו רואה את התמונה המלאה במלואה. לראות את התמונה המלאה פירושו להכניס את כל הדברים...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
...ולהסתיר אותו בתוך כל מיני דברים שהם נראים כחמים בעיני המשוגע. ועל ידי זה החכם יכול להפוך את המשוגע הגדול ביותר, לחכם הגדול ביותר. ומי שהוא מנהיג אמיתי שהוא ראוי להנהיג, הוא יכול להוביל את האדם אל השלמות האישית שלו, עפ צורת המחשבה של האדם עצמו. כי החכם האמיתי יודע להאיר לאדם את דרכו, ולקשר אותו לשורש של השכל של העולם, שנמצא בכל דבר ודבר שיש בעולם. ומי שהוא מנהיג שלא ראוי להנהיג, דהיינו, מי שעדיין לא יודע את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, הוא יכול להוביל את האדם להתקרב אל השלמות היחסית שיש...
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
...כדי להשתחרר מסבל ולהתקדם בחייהם. אך המשפט הזה גורם להם להמשיך להיצמד למקומות שבהם נוח להם, ולא בהכרח למקומות שבהם מלמדים את האמת. אליעד כהן מסביר כי אנשים אומרים אני הולך אחרי הלב שלי, אחרי התחושה הפנימית שלי, אך לא קולטים שהלב הזה, לכאורה הקול הפנימי, הוא בדיוק הסיבה לכך שהם נמצאים במצב של סבל ובחוסר פתרונות. לטענתו, אילו הקול הפנימי היה חכם ומדויק, האדם לא היה זקוק כלל ללימוד חיצוני, ולא היה מחפש שום רב או מורה רוחני. אך המציאות מוכיחה אחרת - אנשים זקוקים להדרכה ולחיפוש האמת, דווקא כי התחושה הפנימית...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
...שלה דרך התהליך. אליעד מציין שבספר שלו, גם כאשר לא כתובה המילה אמת, הרעיון נמצא תמיד ברקע, באופן סמוי, כחלק מהבנה רחבה יותר. הוא מסביר שאם הספר היה כתוב רק במילה אמת בלי שום הסבר או רקע, הקורא לא היה מבין כלום. המשמעות של המושג אמת מתקבלת מתוך התהליך של הקריאה, מתוך ההקדמות שמופיעות בפרקים השונים. כלומר, התהליך של ההבנה לא מגיע מהמילה עצמה, אלא דווקא מהדרך שבה הקורא מגיע למושג. לדוגמה, אליעד נותן משל על אדם שמכין מצגת עסקית, ושבסוף הוא מציג פרויקט מרכזי. אי אפשר להציג רק את הפרויקט בלי להסביר ולהכין...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
...אף שהצליח בלימודים, כי לא ידע להגדיר מה הוא חסר בדיוק. מה הקשר בין תחושת חיסרון לחוסר הבנה? אליעד מתאר בפירוט רב את תחושת החיסרון שאנשים חווים כשהם לא מצליחים להבין דברים. הוא מביא דוגמה של אדם שנכנס לפייסבוק, רואה פוסטים ולא מבין מה אנשים כותבים או אומרים. תחושת החיסרון במצב זה נוצרת מכיוון שהאדם חווה את עצמו כנפרד, מנותק ולא מסוגל להבין או להזדהות עם הרעיונות או עם השפה שאחרים משתמשים בה. כיצד להתמודד עם תחושת הניכור והחוסר הבנה בפועל? אליעד מציע פתרון פרקטי ברור: לפתח את השכל. הוא מסביר שכדי...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
...לעזור בשיפור היכולת הקוגניטיבית? אליעד מציע מגוון תרגילים שמטרתן לשפר את היכולת הקוגניטיבית והאנליטית שלנו. לדוגמה, הוא מדבר על תרגיל שבו לוקחים פסקה ממאמר או ספר, חותכים אותה, מורידים חלקים ממנה, ואז מנסים להבין מה השתנה בהבנה של הטקסט בעקבות השינוי. דרך זו מסייעת לפתח מודעות לכל פרט ופרט בתהליך החשיבה שלנו. מדובר בתרגילים שיכולים להיות מועילים בשיפור היכולת להבחין בפרטים ולבחון את מהותם בצורה טובה יותר. מהו הקשר בין יצירתיות לחשיבה אנליטית? אליעד מציין כי יצירתיות וחשיבה אנליטית אינן סותרות זו...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
...יכולת ההבחנה שלנו. עבודה עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד כהן מציע שיטות למידה יצירתיות וחדשניות. הוא מדבר על כך שלמידה אינה חייבת להיות רק דרך שיטות מסורתיות של קריאה או כתיבה, אלא גם דרך חשיבה יצירתית ופתרון בעיות בצורה חווייתית. לימוד אמיתי, כך הוא טוען, לא מתרחש כשאנחנו רק קולטים ידע פסיבי, אלא כשאנחנו מעורבים בתהליך, שואלים שאלות ומאתגרים את עצמנו. מה הם התרגילים שיכולים לשפר את המוח? אליעד מציע...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליקוטי מוהרן ח"א לא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ללמד משהו, איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ללמד משהו, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי מומלץ, אימון אישי בתל אביב, טיפול נפשי בנושא ללמד משהו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.7969 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 10:48:25 - wesi1