אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לימודי מיסטיקה ✔סכיזופרניה יהדות וסמים, סכיזופרניה מיסטיקה ומריחואנה, סכיזופרניה ושימוש בסמים משני תודעה, סכיזופרניה וחזרה בתשובה, רוחניות וסמים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סכיזופרניה יהדות וסמים, סכיזופרניה מיסטיקה ומריחואנה, סכיזופרניה ושימוש בסמים משני תודעה, סכיזופרניה וחזרה בתשובה, רוחניות וסמים מסוכנים, סכיזופרניה בעקבות שימוש בסמים, גורמים לסכיזופרניה, סכיזופרניה ויהדות, סכיזופרניה וסמים
מהו הקשר בין סכיזופרניה לבין לימודי יהדות, שימוש בסמים ובעיות רגשיות?

הקשר בין סכיזופרניה לבין לימודי יהדות, שימוש בסמים ובעיות רגשיות מצריך התבוננות מעמיקה בכמה רכיבים מרכזיים. אליעד כהן מציין כי סכיזופרניה, ובמיוחד סוגים מסוימים של סכיזופרניה, יכולים להתפתח כתוצאה משילוב של גורמים שונים, כאשר בין הגורמים המרכזיים נמנים חשיפה לאמונות מיסטיות, שימוש בסמים, ובעיות רגשיות לא פתורות כמו דיכאון וחרדה.

מהי סכיזופרניה מיסטית?

סכיזופרניה מיסטית מתארת מצב בו האדם חווה רעיונות ומחשבות לא מציאותיות שמתמקדות בתכנים על - טבעיים. לדוגמה, אדם עשוי להאמין כי השטן מדבר איתו, או שהוא בעצמו משיח. אנשים שחווים את סוג זה של סכיזופרניה עשויים לשמוע קולות פנימיים שמאמינים כי הם מגיעים מישות רוחנית, כמו מלאך או שד. רעיונות אלו לעיתים מקבלים תוקף על ידי המיסטיקה, והם יכולים לכלול אמונות כמו גלגול נשמות או קשרים רוחניים בין נשמות.

כיצד רעיונות מיסטיים תורמים להתפתחות של סכיזופרניה?

העיסוק במיסטיקה, על - טבעי, ושדים, יכול להוביל לאמונה חזקה במציאות של כוחות רוחניים השולטים במציאות היומיומית. כאשר אדם נמצא גם במצוקה רגשית, כמו דיכאון או חרדה, ונוסף על כך משתמש בסמים המשפיעים על תפיסת המציאות, הוא עשוי לפתח מחשבות שווא כמו "אני המשיח" או "העולם שייך למלאכים", דבר שמוביל לאובדן קשר עם המציאות ולסכיזופרניה מיסטית.

מה הקשר בין בעיות רגשיות ושימוש בסמים לסכיזופרניה?

אליעד כהן מסביר כי כאשר יש לאדם בעיות רגשיות כמו דיכאון או חרדה, ושימוש בסמים מצטרף לתמונה, כל אלו יכולים להחמיר את הסיכון להיווצרות סכיזופרניה. סמים כמו קנאביס או סמים פסיכדליים יכולים לשנות את תפיסת המציאות של האדם וליצור תחושות הזיות, דבר שעשוי להוביל אותו להאמין שהחוויות שהוא עובר הן חוויות רוחניות ולא בעיות נפשיות.

שילוב של סמים ורגשות לא פתורים יכול להוביל את האדם לפרש את העולם בצורה מיסטית - לדוגמה, לראות שדים או לשמוע קולות - ולהתחיל להאמין כי יש כוחות על - טבעיים השולטים בו. תופעות אלו הן מיסטיות, ומחזקות את הסיכון להופעת סכיזופרניה מיסטית.

האם כל אדם שמסבול מבעיות רגשיות ו/או משתמש בסמים יפתח סכיזופרניה מיסטית?

לא בהכרח. לא כל אדם שסובל מבעיות רגשיות או משתמש בסמים יפתח סכיזופרניה מיסטית. עם זאת, כאשר אדם לומד רעיונות מיסטיים, יש לו נטייה גבוהה יותר להאמין בהם, ובשילוב עם בעיות רגשיות ושימוש בסמים, יש סיכון גבוה יותר שהסכיזופרניה תתפתח. זהו תהליך שמגיע על ידי הצטברות של גורמים שונים - מיסטיקה, בעיות רגשיות, וסמים - שמחמירים את הסיכון.

כיצד ניתן למנוע סכיזופרניה?

הדרך להימנע מסכיזופרניה היא על ידי חיזוק החשיבה הרציונלית, טיפול בבעיות רגשיות והימנעות משימוש בסמים. במקום להחשף לרעיונות מיסטיים, ניתן לעסוק בלימודים מדעיים כמו פיזיקה, ביולוגיה ופסיכולוגיה, ולהתמקד במציאות ובפיתוח חשיבה ביקורתית. טיפול בבעיות רגשיות כמו דיכאון וחרדה, דרך עזרה מקצועית או טיפול עצמי, חשוב מאוד כדי למנוע את התפתחות ההפרעה הנפשית.

מה ההפך מהמיסטיקה? איך ניתן להימנע מהסכיזופרניה?

ההפך מהמיסטיקה הוא לימוד על תהליכים רציונליים - למשל, איך עובדים תהליכים פיזיולוגיים בגוף, הבנת השמש והכוכבים, וכיצד להתפתח מחשבתית. זה כולל גם טיפול בבעיות רגשיות, כך שנוכל להימנע מהשפעות של סמים. כל אלו יכולים למנוע סכיזופרניה ולעזור למי שכבר חווה אפיזודות פסיכוטיות.

האם יהדות ללא מיסטיקה יכולה למנוע סכיזופרניה?

לפי אליעד כהן, יש גישה המאמינה שאפשר ללמוד יהדות בצורה רציונלית, מבלי להיכנס לתחום המיסטי שלה. לימוד ההלכה ומצוות יכול להימנע מהמיסטיקה ולספק ערכים מוסריים וקהילתיים מבלי להיגרר לתוך רעיונות על - טבעיים. בכך, ניתן לצמצם את הסיכון להיווצרות סכיזופרניה המתקיימת על בסיס אמונות מיסטיות.

האם כל אמונה מיסטית היא בהכרח לא נכונה?

אליעד כהן טוען שאין בהכרח עמדות חד משמעיות בנוגע לנכונות האמונות המיסטיות או השימוש בסמים. הוא מציין כי הטענה המרכזית היא שהשילוב של מיסטיקה, בעיות רגשיות ושימוש בסמים יכול להוביל להתפתחות סכיזופרניה, אבל לא מדובר בהכרח בנכונות או שקר של רעיונות אלה.

מהי המודעות לנושא?

מודעות לנושא מאפשרת לאדם להבחין בין רעיונות רציונליים לבין רעיונות מיסטיים. ככל שנכיר את השפעת הסמים על המוח ונשכיל לזהות מצוקה רגשית בזמן, נוכל למנוע את התפתחותן של תופעות נפשיות כמו סכיזופרניה.
מהו הקשר בין סכיזופרניה ללימודי יהדות, שימוש בסמים ובעיות רגשיות?

שאלה: מדוע עולה הטענה שיש קשר בין סכיזופרניה להיבטים מיסטיים של לימודי יהדות, שימוש בסמים ובעיות רגשיות?

תשובה: יש אנשים שמסבירים שסכיזופרניה, ובעיקר סכיזופרניה מיסטית, עלולה להיווצר כאשר משולבים כמה גורמים: חשיפה לאמונות מיסטיות (כמו אמונה בשדים, מלאכים וקישופים), שימוש בסמים (המשפיעים על תפיסת המציאות) וכן מצבים רגשיים לא פתורים (כגון דיכאון, חרדה, חוסר ביטחון ובלבול). הטענה היא שהשילוב בין שלושת הגורמים האלו יכול להגדיל את הסיכוי שאדם יתחיל להאמין באמונות שווא, לדמיין קולות ודמויות על - טבעיות, ולחוות הפרעות נפשיות המתפתחות לכדי סכיזופרניה.

שאלה: מה הכוונה ב"סכיזופרניה מיסטית"?

תשובה: סכיזופרניה מיסטית היא מצב שבו מרבית הרעיונות או המחשבות הלא - מציאותיות של האדם מתמקדות בתכנים על - טבעיים. למשל, אדם המדמיין כי השטן מדבר איתו, או שהוא עצמו משיח, או שיש מלאכים ושדים השולטים בו. יש מי שחווים קולות פנימיים שלכאורה מגיעים מישות רוחנית, או מאמינים שקיים קישור נסתר בין נשמות של אנשים. במצבים אלה, שורש האמונה המעוותת קשור למיסטיקה, לקסם, לשדים, לקישופים או לאמונות רוחניות שונות.

כיצד רעיונות מיסטיים תורמים להתפתחות של הפרעות נפשיות?

שאלה: מה ההבדל בין חלק מיסטי ביהדות לחלק רציונלי ביהדות?

תשובה: ביהדות יש שני צדדים עיקריים:
  • החלק הרציונלי: עיסוק בדינים והלכות, כמו לימוד גמרא או עיסוק בשאלות הלכתיות גרידא (לדוגמה: מה הדין במקרה ששור נגח פרה בשבת). בצד הרציונלי לא בהכרח פוגשים רעיונות על - טבעיים ביום - יום.
  • החלק המיסטי: עיסוק בשדים, מלאכים, עין הרע, קמעות, קישופים, גלגולי נשמות, שמות קדושים, סודות הקבלה ועוד. בצד הזה, האדם לומד לא רק על מעשים דתיים - הלכתיים, אלא גם על כוחות על - טבעיים שפועלים כביכול במציאות היומיומית.
שאלה: כיצד רכיב המיסטיקה מעלה את הסיכון לסכיזופרניה?

תשובה: כאשר אדם לומד בקביעות על שדים, עין הרע, מלאכים, קישופים ודמויות רוחניות - הוא מתחיל להאמין באותם דברים ולראות בהם חלק מהמציאות היומיומית. ברגע שיש לאדם גם מצוקה רגשית (כמו דיכאון או חרדות) והוא משתמש בסמים (המעצימים הזיות או שיבוש בתפיסה), הוא עלול לחבר בין כל היסודות האלה ולגלוש למצב של "אני המשיח", "מלאך מדבר איתי", "אלוהים מורה לי מה לעשות" וכדומה.

כיצד שילוב בין בעיות רגשיות לשימוש בסמים מגביר את הסיכון לסכיזופרניה?

שאלה: למה דווקא שילוב של בעיות רגשיות עם סמים יכול לדרדר אדם למצב פסיכוטי?

תשובה: בעיות רגשיות מתבטאות לעיתים בחרדות, דיכאון ותחושת בלבול. שימוש בסמים (בין אם מדובר באלכוהול, קנאביס, סמי הזיה או חומרים אחרים) יכול לשנות את תפיסת המציאות ולהחמיר מצבים נפשיים רגישים ממילא. אדם שבאופן טבעי חסר ביטחון, חווה דיכאון, או סוחב טראומה, ונוסף על כך משתמש בחומר משנה תודעה - עלול לפרש חוויות שגרתיות כמשהו מיסטי ומאיים, ולפתח מחשבות שווא (כמו "השתלטו לי על הנשמה" או "השדים שולטים בי"). כשמוסיפים את אמונות המיסטיקה שהוזכרו קודם, עולה הסיכון להאמין שהדבר באמת מתרחש ולהידרדר לתסמיני סכיזופרניה.

שאלה: האם כל אדם שמשתמש בסמים וחווה בעיות רגשיות מתפתח אצלו שיגעון מיסטי?

תשובה: לא בהכרח. יש מי שנסיבות חייהם אינן מובילות לסכיזופרניה והם לא יראו כלל סימנים פסיכוטיים. עם זאת, עצם השילוב של רגישות נפשית, שימוש בחומרים משני תודעה וחשיפה לתכנים מיסטיים מעשיים - מעלה משמעותית את הסיכוי להתפרצות הפרעה נפשית.

איך ניתן להימנע מלהגיע לסכיזופרניה או לטפל בה?

שאלה: מהו המסלול ההפוך שעליו ממליצים כדי לצמצם את הסיכוי לסכיזופרניה?

תשובה: יש מי שטוענים שכדי להימנע מלהגיע למצב פסיכוטי, כדאי לצמצם חשיפה לתכנים מיסטיים, במיוחד כאשר האדם נתון במצוקה רגשית וכאשר הוא משתמש בסמים. במקום זאת, מציעים:
  • לחזק את הצד הרציונלי: ללמוד על נושאים מדעיים (פיזיקה, ביולוגיה, פסיכולוגיה), לפתח חשיבה ביקורתית ולעסוק בשאלות הדורשות בדיקה של עובדות.
  • לטפל בבעיות הרגשיות: לפנות לעזרה מקצועית, לטפל בדיכאון, חרדות וטראומות, וללמוד דרכי התמודדות יעילות.
  • להימנע משימוש בסמים: סמים משבשים את תפיסת המציאות, ויחד עם בעיות רגשיות הם עלולים להגביר מצבים נפשיים מעורערים.
לצד זאת, מדגישים שגם מי שכבר חווה אפיזודות פסיכוטיות יכול להיעזר באותה שיטה: חיזוק החשיבה ההגיונית (כולל אפילו משחקי סודוקו או עיסוקים המאמנים את החשיבה) וטיפול מעמיק בבעיות רגשיות.

שאלה: מה עם יהדות בלי מיסטיקה?

תשובה: יש גישה הגורסת שאפשר ללמוד יהדות ולקיים מצוות בצורה רציונלית, מבלי להיכנס למישור המיסטי - המעשי. לדוגמה, אפשר להתמקד במוסר, בלימוד ההלכה ובערכים קהילתיים, בלי לעסוק באמונות על - טבעיות. בכך מצטמצם חלק מהסיכון של החיבור בין אמונות מיסטיות לבין מצבים נפשיים רגישים.

שאלה: האם מיסטיקה בהכרח לא נכונה או שסמים בהכרח שליליים?

תשובה: לא בהכרח שיש כאן עמדה חד - משמעית לגבי נכונות של אמונות מיסטיות או פסילה מוחלטת של שימוש בסמים. הטענה היא פשוטה: השילוב בין מיסטיקה, סמים ובעיות רגשיות מעלה את הסיכון להיווצרות של מחשבות שווא והחמרה עד לרמת סכיזופרניה.

שאלה: האם יש מקרים שבהם אדם מפתח סכיזופרניה והחברה מתייחסת אליו כאל צדיק?

תשובה: יש טענה שלפעמים, כאשר אדם חווה חיבור חזק לעולמות על - טבעיים, או חושב שהוא מתקשר עם מלאכים ועם כוחות על - טבעיים, החברה שסביבו עשויה לפרש זאת כ"קדושה" או "עוצמה רוחנית". למעשה ייתכן שיש פה הפרעה מובהקת, אלא שהסביבה רואה בכך "ייחודיות" ולא מצב נפשי שמחייב טיפול.

שאלה: מה החשיבות של מודעות לנושא?

תשובה: מודעות מאפשרת לאדם להבחין בין תכנים רציונליים לתכנים מיסטיים, להבין כיצד סמים משפיעים על הנפש, ולדעת לזהות מצוקה רגשית מוקדם. כך אפשר למנוע החמרה של מצבים נפשיים, לפנות לעזרה ולתמוך במי שנמצא בסיכון להתפתחות פסיכוזה או סכיזופרניה.
רוחניים סוחרי סמים, מורה רוחני סוחר סמים, סכנות שימוש בסמים, סכנות לימודי מיסטיקה, נגד שימוש בסמים, סמים משנים תודעה, סמים מרחיבי תודעה, טיפול פסיכדלי, סכיזופרניה ולימודי יהדות, רוחניות ושימוש בסמים, סמים פסיכואקטיבים, סמים פסיכיאטריים, סמים פסיכוזה, סמים פסיכדליים, סמים מסוכנים, סמים מעוררי הזיות, סמים רוחניים, סכיזופרניה פרנואידית, סכיזופרניה מאגיה וכישופים, סכיזופרניה גורמים, סכיזופרניה ובעיות רגשיות, סכיזופרניה ולימוד תורה, סכיזופרניה על טבעית, תהליך סכיזופרניה, תיאור מקרה סכיזופרניה, מיסטיקה וקבלה, מיסטיקה ומאגיה, מחלת נפש בגלל שימוש בסמים, פסיכוזה בגלל שימוש בסמים, הפרעה נפשית בגלל שימוש בסמים, אמונה בשדים, אמונה במלאכים, אמונה בשטן, אמונה באלוהים, אמונה במיסטיקה, אמונה בעל טבעי, טיפול בסמים פסיכדליים, חומרים מרחיבי תודעה, אמונה בניסים, אמונה בצדיקים, אמונה במעשי ניסים, אמונה בברכות, אמונה בקללות, אמונה בעין הרע, אמונה באסטרולוגיה, אמונה בכישופים, סכיזופרניה ואלכוהול, אמונה בהסרת עין הרע, מיסטיקה יהודית, מחלת נפש בגלל לימודי יהדות, פסיכוזה בגלל לימודי יהדות, הפרעה נפשית בגלל לימודי יהדות, האם יש שדים? האם יש מלאכים? מיסטיקה וקבלה יהודית, הרמבם מיסטיקה, יחסו של הרמבם למיסטיקה יהודית, יחסו של הרמבם לספר הזוהר, שמיעת קולות, מחשבות שווא מיסטיות, סכיזופרניה ומיסטיקה יהודית, סכיזופרניה מיסטית, הפרעות נפשיות מיסטיות, הפרעות אישיות מיסטיות, פסיכוזה מיסטית, חרדה מיסטית, פחד מיסטי, הפרעות נפשיות של דתיים, הפרעות נפשיות של חרדים, פחדים של דתיים, חרדות של דתיים, הפרעות דתיות, חרדות דתיות, איך נוצרת סכיזופרניה? איך לטפל בסכיזופרניה? איך מישהו שומע קולות? למה מישהו שומע קולות? הזיות שמיעה מיסטיות, הזיות ראיה מיסטיות, מחלות נפש מיסטיות, סכיזופרניה וקנאביס, סכיזופרניה ודיכאון, סם משנה תודעה, מיסטיקה יהודית וסכיזופרניה, סמים והפרעות נפשיות, תופעות לוואי של סמים, הפרעות נפשיות בגלל סמים
שיפור יכולת שכלית משמעותי לפתח חשיבה משנה חשיבה הגיונית מה ההבדל בין איך מישהו שומע קולות שיטות לפיתוח החשיבה נשמה כפייתיות דתית סכיזופרניה על טבעית בעקבות שימוש בסמים גורמים גורמים לסכיזופרניה גראס דת דתות דתיים הדתיים החרדים חוזר בשאלה חוזר בתשובה חוזרים בשאלה חוזרים בתשובה חזרה בשאלה חזרה בתשובה חרדים חשיש יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים יוצא בשאלה יוצאים בשאלה יציאה בשאלה להוציא בשאלה להחזיר בשאלה להחזיר בתשובה לחזור בשאלה לחזור בתשובה לצאת בשאלה מחזירים בשאלה מחזירים בתשובה מיסטיקה מיסטיקנים מסוכן מריחואנה משני תודעה סכיזופרן סכיזופרניה סכיזופרניה בעקבות שימוש בסמים סכיזופרניה וחזרה בתשובה סכיזופרניה ויהדות סכיזופרניה וסמים סכיזופרניה ושימוש בסמים סכיזופרניה ושימוש בסמים משני תודעה סכיזופרניה יהדות וסמים סכיזופרניה מיסטיקה ומריחואנה סמים סמים והפרעות נפשיות סמים ומחלות נפש סמים מסוכנים סמים משני תודעה סמים קלים קנאביס רוחני רוחניות רוחניות וסמים רוחניות וסמים מסוכנים שימוש שימוש בסמים תודעה תשובה
הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח
הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח
... כמו דיכאון, חוסר ביטחון עצמי, תחושת בדידות, או רגשי נחיתות, נמצאים בסיכון גבוה יותר להיסחף לתוך עולמות מיסטיים מתוך רצון למצוא משמעות ונחמה. כאשר אנשים אלו פוגשים בלימודי מיסטיקה יהודית בשילוב סמים או פגיעות רגשית, הסיכון שלהם לפתח הפרעה נפשית גדל משמעותית. אליעד מציין דוגמה נוספת על צעיר שהלך לרב לקבל ברכה לזיווג, האמין שהרב הבטיח לו שיתחתן תוך שנה, ... עם מחשבות טורדניות? כיצד לזהות סימני הפרעה נפשית? השפעת הדת על הנפש - יתרונות וחסרונות. מהי תורת הסוד וכיצד היא משפיעה על הלומדים? תורת הפרדס, תורת הרמז, תורת הדרש, לימודי מיסטיקה, ראשי תיבות, גימטריה, ניסים של צדיקים, אולי אני המשיח? פסיכוזה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, שמיעת קולות, שומע קולות, הזיות שווא, מחשבות שווא של גדלות, תסביך המשיח, תסביך ...
נשמה / תודעה עצמית / "אני" - מהו ה"אני" של האדם? מהי הנשמה? מהי תודעה עצמית?
נשמה תודעה עצמית אני - מהו האני של האדם? מהי הנשמה? מהי תודעה עצמית? תודעה עצמית. אני. נשמה. פילוסופיה. מהי מהות הנשמה תודעה אני של האדם? אני = תודעה = תת מודע = נשמה = נפש = רוח = הקול הפנימי = הרצון הפנימי. כל מחשבה שעוברת בראש של האדם מכילה בתוכה את המילה אני. לא ניתן לדעת שום ... התשובות לכל השאלות נמצא באני שלו. על האדם להבין את מהות האני של עצמו. מדיצטיה = התבוננות פנימית של התודעה על עצמה = הבנת האני את המהות של עצמו. הבנת מהות האני = ידיעת הכל = שלמות שאין שלמות אחריה. ...
לחלום בהקיץ - מהי תרדמה תודעתית? איך להתעורר משינה תודעתית?
... בהקיץ - מהי תרדמה תודעתית? איך להתעורר משינה תודעתית? תרדמת הזמן. תרדמת ... = דמיון. להתעורר = ערנות = מציאות = שכל. תרדמת ההרגל = ההרגלים מרדימים את האדם. כאשר האדם פועל מתוך הרגל ואינו חושב על תכלית מעשיו, על ידי זה התודעה שלו נרדמת. תרדמת הזמן ... כאשר האדם אינו מתבונן על המהות של האירועים השונים עד לעומקם, הרי שהוא כאילו נרדם. מאורעות החיים הרדימו לאדם את המחשבה. להלן דברים שמאפיינים תרדמה תודעתית: שינה בהקיץ = חוסר ... החיים. שינה = חי בעולם הדמיון = יחוס חשיבות לדברים שוליים ולא מהותיים = התמקדות בחיצוני במקום בפנימי = להפוך את הטפל לעיקר ואת העיקר לטפל. כאשר התודעה של האדם ישנה אז: ... לפיל = לא רואה את מה שעומד אל מול העיניים שלו = פחד חרדות = חוסר אושר = גהנום = מוות = מרגיש כמו מת חי. כמו כן, ישנם עוד מספר דברים שנחשבים לשינה תודעתית: דמיון = חוסר שכל = ... שגויות = אמונות טפלות = חוסר הבנה מלאה של המציאות = תחושה של כבדות עצלות = חוסר שמחה = עצבות = רע. לעומת זאת, יש גם את האדם הער. האדם שהתעורר = התודעה שלו ערנית. אדם ער = ... אפשרויות נוספות כיד הדמיון... מה הנמשל? מים = לשפוך על השכל עוד שכל. זא להשתמש בשכל כמה שיותר. לשאול שאלות, לחפש את האמת, לחקור, לברר, להתבונן = שימוש בשכל עצמו וחיזוק שלו. אש = ...
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
... הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות מה המשמעות של אחדות ונפרדות בתפיסת המציאות? אחדות ונפרדות הן שתי דרכים עיקריות להבין ולחוות את המציאות. בתפיסת המציאות של אליעד כהן, האחדות ... בעוד שהנפרדות היא המצב שבו האדם חווה את עצמו כישות נפרדת משאר הדברים. עצם קיום התודעה האישית, או הנשמה, כבר מייצג תהליך של נפרדות וצמצום. כאשר האדם אומר אני, הוא למעשה מגדיר את עצמו כנפרד מהלא אני, דבר שיוצר את הבסיס לכל סבל וחוסר שלמות. למשל, אם ... האם אפשר לחוות את העולם בלי תחושת האני? לדברי אליעד כהן, האדם יכול להגיע למצב תודעתי שבו הוא כבר לא יזדהה עם האני הנפרד שלו, אלא יחווה עצמו כישות אחת עם כל המציאות. דוגמה טובה לכך היא המקום שבו מתקיימים הדברים: אם ניקח חדר ונוציא ממנו את כל ... עם המרחב שבו הכל מתרחש, הוא לא יחווה יותר את הנפרדות בין אני ללא אני. איך פיצול התודעה משפיע על ההזדהות עם האני? ככל שהאדם יותר מזדהה עם האני הנפרד שלו, כך הוא חווה יותר פיצולים - רגשות, רצונות, והזדהויות שונות. לדוגמה, אדם יזדהה עם הראש שלו יותר ... האדם חווה שהדמויות הן ישויות נפרדות עם רצון חופשי, אך למעשה הן כולן תוצאה של התודעה של החולם. בדומה לכך, גם המציאות היא מעין חלום גדול שבו הכל קיים בתודעה אחת. כאשר זורקים אבן על אדם בחלום, מי שגורם לאירוע הוא התודעה של האדם החולם, אף שלכאורה קיים ריבוי דמויות בעלות רצונות נפרדים. איך אפשר להתחבר לתודעת האחדות? אליעד מציע להתבונן בשאלות יסודיות כגון האם יש מקום? או האם יש זמן?, וכך להגיע להבנה עמוקה שאין באמת הבדל בין הדברים. כל הדברים למעשה קיימים בתודעה אחת, וההבדלים הם תוצאה של התפיסה המצומצמת של האדם. כל הבעיות והסבל בעולם נובעים מהנפרדות בין טוב לרע, בין רצוי ללא רצוי, ובין אני ללא אני. כאשר האדם מצליח לחוות ... מן הבחירות. גם ברמה עמוקה יותר, כמו החלטה האם לנסוע לחול או להישאר בארץ, החיבור לתודעת האחדות מאפשר לאדם להבין שאין הבדל אמיתי בין האפשרויות, ושההתלבטות נובעת רק מחוסר הבנת האחדות. כשמבינים לעומק את האחדות, כל החלטה הופכת פשוטה, משום שהאדם מפסיק ... תכנית קבועה מראש, כי הוא עצמו מחליט כל רגע מחדש מתוך חופש מוחלט. כאשר האדם מתחבר לתודעה זו, הוא חווה את עצמו כיוצר הכל, וכל תחושת חוסר הבחירה מתפוגגת. החוויה הסופית היא שהאדם עצמו הוא המציאות האינסופית, וכאשר הוא מתחבר להבנה זו, הוא אינו חווה עוד ... ונפרדות איך לחוות את המציאות האמיתית שאלות על בחירה חופשית משמעות האגו התחברות לתודעה רחבה הבנת המציאות אחדות ונפרדות - תהליך ההגדרה והחוויה המציאות נתפסת דרך שני מושגים מרכזיים: אחדות ונפרדות, והם באים לידי ביטוי ברמות שונות. עצם קיומה של הנשמה ... כאשר אדם חולם חלום, כל ההתרחשויות שבו נתפסות כאמיתיות, אך למעשה הן רק תוצאה של התודעה שלו. בתוך החלום, הדמויות נראות כבעלות רצון חופשי, אך למעשה הן כולן תוצר של החולם. ניתן להקביל זאת למציאות - האם האדם הוא זה שחווה את העולם, או שמא העולם כולו הוא רק חלום אחד גדול? ההבנה שהעולם כולו מתקיים בתודעה של האדם משנה את התפיסה לגבי בחירה חופשית. האם הדמויות שבחלום בוחרות את פעולותיהן, או שהחולם הוא זה שמכתיב את הכל? התודעה של החולם מתפצלת לכמה ישויות, וכך נוצר הרושם של ריבוי. אך בפועל, כל החוויות הן של ישות אחת. כך גם במציאות - מצד אחד נראה שיש ריבוי של אנשים, חפצים ואירועים, אך מצד שני הכל מתרחש בתודעה אחת כוללת. חוויית האחדות - איך להתחבר אליה? כדי לחוות את האחדות, יש לשאול שאלות שמפרקות את התפיסה של הנפרדות. לדוגמה, האם יש מקום? האם יש זמן? אם נחקור זאת ... של התחושות הללו, מגלים שהכל יחסי. התחושה של אין ברירה נובעת מכך שהאדם אינו מחובר לתודעה הרחבה שלו. אם הוא יתחבר להוויית המציאות, הוא יגלה שהוא עצמו בוחר את כל מה שקורה לו, בדיוק כמו שהחולם יוצר את חלומו. החיבור למקור האינסופי כדי להגיע לתובנה של ... ביטויים של אותה ישות אחת. ברמה הגבוהה ביותר, אין הבדל בין אדם לרכב, בין שולחן לבין תודעה. הכל מחובר, אך התודעה יוצרת אשליה של נפרדות. ניתן לתאר זאת באמצעות משל הילד הקטן שלומד ללכת - בתחילה הוא אינו מבין שהוא מסוגל ללכת, אך ברגע שהוא מנסה, הוא מגלה יכולת חדשה. בסופו של ... הדרך לכך היא באמצעות חקירה מתמדת של המציאות ושאילת שאלות עמוקות עד שהתובנות נחקקות בתודעה. המסקנה הסופית החוויה של האחדות אינה משהו שניתן להשיג דרך תיאוריות בלבד, אלא על ידי התבוננות מעשית בשורש הדברים. כל חוויית נפרדות נובעת מתפיסה שגויה של המציאות. ... בעולם אינם אלא ביטוי של אותה ישות אחת כוללת. אחדות ונפרדות הבנת המציאות התחברות לתודעה רחבה איך לחוות שלמות שאלות על בחירה חופשית משמעות האגו איך לחוות את המציאות האמיתית הנושא הזה של אחדות ונפרדות הוא בכמה רמות, הדברים כל הזמן מתרחבים עצם זה ... אני אדם יוותר על הרגל ולא על הראש. היד של האדם זה הוא אבל שאדם אומר אני קודם כל זה התודעה שלי, אחר כך אני חושב אני רוצה, אחר כך זה המוח אחר כך הראש אחר כך הגוף אחר כך הרכב. האני של האדם גדל, שהוא אומר אני צריך לעבוד זה בשביל הילדים. מאיפה נובע הרצון ... יש לך כוח אינסופי, אנשים מרגישים שאין להם בחירה. למציאות יש בחירה, אם היית מתחבר לתודעה של המציאות, אז לא יכול להיות שהיית חווה חוסר בחירה. אתה בוחר את כל מה שקורה. למה הדבר דומה? מאוד פשוט, איך אתה בוחר? אתה למי התכוונת? התודעה צריכה להיות כאשר הוא אומר אני היא צריכה להיות המציאות. השאלה עם מה אתה מזדהה זה כמו אליסה בארץ הפלאות היא החליפה את הגדלים שלה. היא שאלה, מי אני? האם אני זה ... שחולם. מי זה האדם שחולם זה שנמצא בתוך החלום או זה שחולם אותו? מי חולם את החלום, תודעה שנמצאת על הספה והתפצלה ל2 ישויות. טום וגרי יש להם בחירה חופשית? הבמאי של הסרט בוחר. מישהו מצייר את מר קו צועק על מישהו אחר. מי בוחר להוא? שאדם בתוך חלום, מי ... באותו מקום כרגע. כרגע הדברים נמצאים באותו מקום. מצד האמת, אני יוצר את המחשבה ואת התודעה העצמית. מדובר על עניין של הבנה, 2 הדברים קיימים בו זמנית, עניין של הבנה בחלום קיימות 2 מציאויות, שאתה חולם חלום איפה מקום החלום? באיזה כתובת? המקום של החלום, ... ניקח לקיצון האין מקום זה השכל הכי גדול. נלך על האין מקום. לפני כל מה שהיה. איך התודעה שלי מתחברת לאין מקום. האני שהיה לפני הכל. עי ששואלים את השאלה האם יש או אין מקום. יש אפשרות תפיסת מקום ואפשרות שנייה שאין מקום אילו רק הייתי חווה את האין מקום ... את עצמו מחוץ למקום, כי עדיין יש מקום בתוך מקום. איך כן אפשר? לא צריך לצאת מהמקום התודעה צריכה להבין שהמקום נמצא בין מקום. המלך שבכלא יודע שהיה מלך. ...
אושר, משמעות החיים, אלוהים, לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד
אושר, משמעות החיים, אלוהים, לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד
... משמעות החיים, אלוהים, לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד איך מגיעים לחוויה של חופש מוחלט? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד אדם יכול להגיע ... אדם לא חופשי כאשר הוא מרגיש שיש לו אילוצים, שהוא חייב לעשות דבר מסוים או נמנע מדבר אחר. כדי להרגיש חופש מוחלט, על האדם להגיע לתודעה שאין שום דבר שמגביל אותו, לא באופן חיצוני ולא באופן פנימי. אליעד מדגיש שהבעיה היא תמיד פנימית ולא ... האמונות, ההגבלות והמחויבויות שהאדם מחזיק בתוכו. ככל שהאדם יחקור עמוק יותר, הוא יגלה שאין אף הגבלה אמיתית ושכל ההגבלות הן תוצר של התודעה שלו בלבד. ברגע שהאדם מבין זאת, הוא חווה חופש מוחלט, שבו אין לו שום חובה, שום אילוץ ושום הגבלה. ...
להשתחרר מהשכל, יש מאין, מעל השכל, מעל המחשבה, ביטול התודעה, מדיטציה, להיעלם, הכל אחד
להשתחרר מהשכל, יש מאין, מעל השכל, מעל המחשבה, ביטול התודעה, מדיטציה, להיעלם, הכל אחד
... מהשכל, יש מאין, מעל השכל, מעל המחשבה, ביטול התודעה, מדיטציה, להיעלם, הכל אחד איך נוצרת מוטיבציה לפעולה, ומה ... הוא רק נקודה במחשבה. מכאן אפשר ללמוד שגם המקום והזמן שאנו חווים בערות הם בעצם תלויים בתודעה גדולה יותר, והם מקבלים את נפחם ממנה. מדוע גם הדיבור על אחדות נפרד מהחוויה עצמה? אליעד מסביר שכל ניסיון לדבר על אחדות (הכל אחד) מצריך שימוש בשפה של נפרדות, כי אנו אומרים יש ואין הם אחד. כבר ההגדרות עצמן ... כי כשהכל אחד, אין הפרדה בין החווה למושא החוויה. הוא מבהיר שזהו מצב שהוא אף מעבר לתודעה הרגילה, ולכן אין דרך להגדיר אותו כחוויה בתוך השכל הרגיל. ... ההבדל בין חכם שטועה לחשוב שהוא צודק, לבין מי שרואה את הפרדוקס? אליעד טוען שיש מורים רוחניים או מקובלים החושבים שיש בידם האמת. אך אם אדם באמת הגיע לטופ, ... לנוע, אפילו לא לקום או לאכול. זה לא פרקטי, ואף לא באמת פותר את שורש הבעיה. מצד שני, שימוש נכון בשכל עד קצהו מביא לתובנה שכל ההפרדות אינן מוחלטות, ואז אין ... צריך כדי להכניס לתוכו את כל הזמן? רגע. כי מה זה זמן? זמן זה אין סוף, אבל מספיק שיש לך תודעה של רגע אחד, אז בתודעה של רגע אחד אתה יכול להכניס אין סוף זמן. אתה יכול לדמיין את ... מה שאני אומר ניתן לומר ההפך ולכן אני אף פעם לא אומר את האמת. שואלים אותי לגבי מורים רוחניים, יש שני סוגים. יש כאלה שמבלבלים את המוח, וחושבים שמה שהם ... למחשבה. אי אפשר לחשוב עליו, וגם אי אפשר לחוות אותו, כי אם אין מחשבה אין חוויה, אם אין תודעה אין חוויה, אם אתה לא מודע לקיומך, איך אתה יכול להגיד, אני ... הוא מחוץ לקיום שלך אז איך תחווה אותו? זה דבר שהוא הרבה מעל החוויה, מעל המחשבה, מחוץ לתודעה. אז כל מה שאני עושה זה כדי להפעיל לך את גלגלי המוח, שאם הם ... להפסיק לרצות, להפסיק להרגיש, להפסיק להיות, את צריכה לא להיות קיימת, איכשהו לגרום לתודעה שלך להיעלם, אבל האם את יכולה להעלים את עצמך? זה לא את ... שכל, לא היית אומרת זה טוב וזה רע, אין הפרדות. שאלה: איך עושים את זה? אליעד: על ידי שימוש בשכל. יש לך שתי אפשרויות האחת לא להשתמש בשכל עד הסוף, ואפשרות ... לא ירצה. האם הוא תלוי רגשית המשהו? לא, הוא תמיד מרוצה. עכשיו אם תצליח להגיע להשתוות תודעתית עם הראשון, תחווה כמוהו את המציאות. יש כוח שמניע את ... למשל אתה שואל מישהו, האם הגעת לקצה? אם הוא אומר שהגיע לטופ ואין לו יותר דרך להתקדם רוחנית, איך מוכיחים שיש לו עדיין דרך להתקדם? שואלים אותו, למה אתה עושה ... כל כך מפותח? אז אני אומר, קודם כל תבין שזה לא שכל אלא זה שיגעון, קודם תקרא לילד בשמו. הדתיים למשל שואפים להגיע לגן עדן, מה זה גן עדן? עולם שכולו טוב, ולבהמה ... אליעד: אתה יודע לאן אתה רוצה להגיע? אתה רוצה סולם שייקח אותך מחוץ למקום, אתה רוצה בתודעה שלך להסתכל על המקום מבחוץ, להבין את כל המציאות פירושו לצאת ... למה? להסתכל לפני המקום, איך נוצר המקום. ולכן אתה צריך חבלים חזקים. רבי נחמן אמר, מצווה גוררת מצווה, כל מצווה אחרי שהיא באה, היא מביאה אחריה עוד מצווה, בין מצווה למצווה יש עוד משהו. רבי נחמן אומר שיש שני אנשים, האחד הגיע לשלמות השכל, אז אין לגביו מצווה גוררת מצווה שזה שכל ועוד שכל, אתה מגיע לתובנה, תחכה תגיע אחריה עוד תובנה, תנסה לחוות גם מה שיש באמצע המצווה. אך מי שעדיין לא הגיע לשלמות השכל, רבי נחמן אומר, הוא לא עולה ...
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
... יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל כיצד להפוך חיסרון ליתרון ומה הקשר לאושר? אליעד כהן מסביר שכל אדם מתמודד עם חסרונות בחיים, תחושות שליליות וקשיים, ובדרך ... את העבר שלו כך שיתאים לתוצאה הנוכחית. לדוגמה, אם מסתכלים על קיר ורואים אותו כקיים, נוצרת מציאות שבה בעבר כבר קרו אירועים שהובילו להיווצרות הקיר. אבל ההסבר לפי התורה הקוונטית הוא שכל האירועים הללו נוצרים כזיכרון ברגע ההתבוננות. האדם פתאום מקבל תודעה שיש בה רצף של עבר, כאילו תמיד היה פה קיר, אבל בפועל הכל נוצר עכשיו, כולל התחושה והזיכרונות על עבר שנראה אמיתי. מה המשמעות של עבר ותמונות בראש? שאלה שהופנתה לאליעד עסקה במשמעות של עבר. לפי ההסבר, עבר הוא בסך הכל תמונה או זיכרון שהאדם חווה כרגע בתודעה. הוא מתואר כמו תמונת עומק בציור: הציור עצמו שטוח, אבל נראה לאדם כתלת מימד. כך גם לגבי הזמן, שבו האדם מרגיש שיש אתמול, היום ומחר, אבל בפועל הכל קורה ... 1. הסתברותית: ייתכן שיש אין סוף אפשרויות, ורק באפשרות מסוימת נראה שכולם רואים את אותו הדבר. 2. הסבר אחר טוען שהאדם בכלל לא יכול להוכיח שאחרים קיימים או שיש להם תודעה. ייתכן שכל הסובבים הם חלק מהדמיון שלו, כמו בחלום, שבו גם נראה שכולם רואים את אותו שולחן, אבל בפועל אלו דמויות בחלום של החולם. מדוע אי אפשר להוכיח ... אין לו דרך לדעת זאת בוודאות. גם ההסכמה על הצבע אדום למשל, לא מבטיחה שכולנו רואים את אותו הגוון אדום, אלא רק שקבענו לאותו גוון שם זהה. למה חשוב להבין שהכל נמצא בתודעה שלי? אליעד טוען שכאשר האדם חווה את המציאות כמשהו חיצוני ויציב, הוא מרגיש שהדברים הם מאוד ממשיים ואי אפשר לערער עליהם. אבל אם האדם מבין שכל מה שהוא חווה, כולל האנשים סביבו, הם חלק מהתודעה שלו, אז הוא מבין שיש הרבה פחות ממשות לחוויה החיצונית. ממש כמו בחלום: אפשר לראות המון דמויות ואירועים, אבל ברגע שנזכרים שהכל מתרחש בתודעה של החולם, האחיזה של החולם במציאות החלומית נחלשת. איך חלום ממחיש את התודעה שלנו? החלום משמש דוגמה לכך שכל מה שהאדם חווה, כולל שאר הדמויות ואירועי החלום, מקורם בו עצמו. כשאדם חולם שיש אנשים סביבו, נראה לו שיש להם דעות ותחושות, אבל הכל בעצם רק בתוך הדמיון שלו. זו המחשה לכך שבמציאות הערה גם כן ייתכן שהכל מתרחש בתוך האדם עצמו, והאחרים לאו דווקא קיימים מחוץ לתודעה שלו. כיצד מתקשר הפחד לאבד את החוויות ואת הזהות? כאשר מציגים לאדם את האפשרות שהזמן לא קיים כרצף, או שכל העבר והעתיד נוצרים כרגע בתודעתו, הוא עלול לחשוש לאבד את תחושת היציבות. למשל, אדם חושב שיש לו עבר שחשוב לו, וכשהוא מגלה שהעבר הזה עלול להיווצר רק כרגע כחלק מהתמונה, הוא מפחד לאבד את ... באמת אפשר להוכיח שכולם רואים אותו שולחן. האדם רואה אנשים ואומר הם רואים שולחן, אבל מנקודת המבט שלו, גם זה חלק מהתפיסה האישית שלו. ייתכן שהאנשים הם דמויות בתוך תודעתו, כמו בחלום. כאשר חולמים, נדמה גם שאחרים מסכימים על משהו (שולחן או חפץ בחלום), אבל בפועל כולם דמויות דמיוניות בחלומו של החולם. מדוע רעיון זה עשוי ... הרגילים? המסקנה הכללית היא שהסופר פוזיציה והתפיסות הקוונטיות מצביעות על כך שכל המציאות אינה כה מוצקה ומוחלטת כפי שנדמה. הזמן, המקום וההפרדות בין הדברים הם בתודעה של האדם, ונובעים מצמצום של האין סוף. האדם יכול לבחור להעמיק בשאלות של מי אני ומהי האמת ולגלות, במוקדם או במאוחר, שאין הבדל אמיתי בין האני הקטן לאין סוף. גם הרעיונות של סיבתיות ואי סיבתיות, או בחירה וחוסר בחירה, מתרחשים בסופו של דבר בתודעה של האדם. כאשר מבינים זאת, נוצרת חוויה משוחררת ופחות מפחידה, כי מתברר שהכל חלק מאותו פוטנציאל אין סופי. מהי אחדות היש והאין? כיצד פועלת החשיבה הקוונטית ... פוזיציה עד שמישהו מסתכל עליהם ואז הם קורסים למקומם. מה הכוונה? למשל את רואה פה קיר, כשאת רואה קיר את רואה בזמן ובמקום הזה רק קיר, את לא רואה פה עוד דברים, אבל התורה המדעית הזאת אומרת שכשאת לא מסתכלת לשם יש שם את כל הדברים, וכשאת מסתכלת לשם יש שם קיר, הבנת? זה גם מתחבר למה ששאלת פעם שעברה על הזמן, מי אמר שהוא נוצר כל פעם ... אחד, אתה לא יכול בו זמנית להסתכל על שתי מקומות למשל אתה מסתכל ימינה אתה רואה קיר, וכשלא תסתכל ישאלו אותך מה יש מימינך תגיד קיר אבל תגיד בגלל הזיכרון שלך, התורה המדעית הזאת אומרת שרק היכן שאתה מסתכל יש את מה שאתה מסתכל, ויש לך זיכרון שבשאר המקומות יש עוד דברים. אבל שתדע, שמצד האמת כאשר אתה לא מסתכל לשם, אין שם קיר, ... באותו מקום. הרעיון הוא שלמציאות יש פוטנציאל אין סופי, והברירת מחדל שלה, והמצב הטבעי שלה הוא שכול הדברים נמצאים במצב האין סופי שלהם, במצב הלא מוגדר. זוהי למעשה התורה הקוונטית. הרעיון של הקריסה הקוונטית אומר שאתה גם משנה את העבר, כשאתה רואה עכשיו משהו הוא גם נוצר בעבר. אני אתן לך דוגמה, למשל יש כאן קיר, ואני אומר לך שעד ... זה מה שהסברתי לך שגם העבר נוצר עכשיו. עכשיו את למשל מסתכלת על אימא שלך, את אומרת זאת אימא שלי, עכשיו נוצרה המציאות הקודמת שיצרה את אימא שלך עכשיו. כרגע נוצרה בך תודעה שיש בה זיכרון של העבר. שאלה: מה זה עבר? אליעד: עבר זוהי בסך בכל תמונה שיש לך בראש, שאת חווה זמן אחר לגביה. למשל אדם אומר אתמול קרה לי ככה, מה זה? זוהי ... קיר. למה זה חשוב להבין את מה שאני אומר? יש כאן עניין עם חווית הזמן, האדם מניח הנחות, הולך ברחוב ורואה את הבית וחושב שאתמול גם ראה אותו, אבל זה כרגע נוצר לך בתודעה, שאומרת לך שכרגע יש פה בית ושגם אתמול ראית את זה, אבל זה שאתה זוכר שאתמול ראית אותו, זה נוצר עכשיו, עכשיו נוצר שאתמול ראית את זה, אין פה רצף זה רק ... אותו דבר, זה רק בעולם שלך שכולם רואים אותו הדבר. אתה מבחינתך אומר כולנו מסתכלים ורואים שולחן, אבל זה לא, אתה רואה אנשים שרואים שולחן. אתה אדם, נכון? ויש לך תודעה? כן, אתה יודע שיש לך תודעה? כן, אתה אומר אני קיים, ההוא למשל דומם, וההוא למשל אדם, אבל תתרכז היטב, איך אתה יודע שזה אדם? אולי זה רובוטים שרק נראים כמו בני אדם? מה אני בא לומר? אתה אומר אבל הם דומים לי, הן נמצאים באותו גוף כמוני, אז כנראה שגם להם יש תודעה כמוני, כאילו מה? זאת ההוכחה שלך? האם בגלל שהם מדברים כמוך זה אומר שיש להם תודעה כמוך? אתה למעשה שואל איך זה שכולנו רואים את אותו שולחן, אבל אני אומר לך שגם אנחנו סוג של שולחן לגביך. זה שאתה חושב שכולנו חושבים כמוך, זה למעשה נוצר ... תאחז בתמונה החיצונית. האדם חווה שולחן, אז פה אנחנו מסכימים שהשולחן נמצא במחשבה של האדם, האדם חושב את השולחן, אם הוא לא היה חושב את השולחן, השולחן לא היה קיים התודעה שלו. זאת אומרת שהשולחן הוא פחות ממשי, הוא לא ממשי, אתה חושב אותו, זה סוג של מחשבה. המחשבה שלך מחברת אותך לשולחן. מה ההבנה הזאת גורמת לך? להבין שהשולחן הוא פחות ממשי בשבילך. כי אם אתה עוצם עיניים ומדמיין שולחן או נוגע בשולחן זה למעשה אותו דבר. אבל עדיין הממשות של השולחן חזקה בתודעה שלך, למה? כי אתה אומר שכולם חושבים שיש כאן שולחן, אולי אני רק מדמיין, אבל למעשה כולם כאן מדמיינים, אז איך אני מפרק את הממשות של השולחן? שאני מחזיר את ... את מה שיש פה, אבל אם אתה מבין, אתה מבין שרק מהצד שלך יש פה הבדל בין לפני ואחרי. אנחנו בתפיסה שלנו חווים הבדל בין היש לאין, יש זה דבר אחד והאין זה הניגוד שלו. התודעה של אדם חווה הבדל בין היש לאין, ואז ממילא היש מתהווה מהאין, אז אתה אומר יש לנו אין שמתהווה ליש, אבל אנו חווים קושי, איך מכלום נוצר משהו? אבל מי שמתעמק ... הבדל בין יש לאין, בין הכלום ללא כלום אין בכלל הבדל, בתפיסת יקום כזאת אין בכלל טעם לדבר על יצירת עולם, כי יצירת עולם פירושו שינוי מאין ליש. רק כאשר האדם נמצא בתודעה שהוא מבדיל בין יש לאין, אז עולה בתוכו שאלה של זמן ומקום, כי זמן ומקום זה שינוי. אם האדם לאן שהוא היה מסתכל, הוא היה חווה את אותה מציאות, אז לא הייתה ... גם לגבי זמן, אם הייתה רואה תמיד את אותה התמונה, אז אין לפני ואחרי. ממה נובע הזמן והמקום? מההפרדה של היש והאין. כול הנושא על המאמץ של ליצור משהו מכלום הוא רק בתודעה שלנו, שיש בה הפרדה בין יש לאין. אבל השאלה לא קיימת בכלל, כי מצד השכל הגדול יותר אין הפרדה בין היש לאין. זה בכלל דבר אחד, אין כאן בכלל מאמץ, ולכן אין בכלל שאלה כמה מאמץ צריך כדי ליצור עולם. בתודעה שלך זה נוצר אבל מצד האמת זה לא נוצר. שאלה: איך השכל שלי יכול להעמיק בשכל גדול יותר שהוא אף פעם לא חווה? אליעד: אתה שואל איך האדם יכול להעמיק במשהו ... שכול מה שאלוהים יכול גם אתה יכול, ברגע שאתה מגדיר אותך ואת אלוהים, זה למעשה מצד האמת שתי צורות שונות של משהו אחד, יש משהו שלישי גדול יותר. אם הוא מקביל אליך אז התודעה שלו ו
תודעה מהי / חומר מהו / מציאות מהי?
תודעה מהי חומר מהו מציאות מהי? רבים וטובים שואלים, מהי התודעה של האדם? והעניין הוא, כי מהות התודעה של האדם, היא ישות אחת, עם המהות של כל שאר הדברים שיש בעולם. כי הטועים, כאשר שואלים אותם מהי מהות התודעה של האדם, הם עונים, שהתודעה היא חלק מאלוהים וכיוב. והטועים הללו מרמים רק את עצמם. כי אין להם מושג מהי מהות האלוהים, וממילא גם אין להם מושג, מהי מהות התודעה, שהיא חלק ממנו וכיוב. ועוד יש להבין, כי כאשר האדם שואל מהי מהות התודעה , הרי שהדבר מעיד על כך, שהוא לא ממש מבין את עצמו. כי כאשר האדם רואה אל מול עיניו איזה דבר דומם, נדמה לאדם שהוא מבין את מהות הדבר. ונדמה לאדם שמהות השולחן, היא העץ, ומהות העץ הוא החומר וכולי. אבל התודעה, היא נתפשת בעיני האדם כמשהו שאינו חומרי, ולכן האדם שואל מהי ... כל על האדם להתבונן על כך, שגם מה שנראה לו כחומרי וכממשי, הוא לא באמת שונה ממה שנראה לו כלא ממשי. כי הקיום הממשי של השולחן, מחובר לאדם דרך המחשבה שלו, ודרך התודעה שלו, שהן לא ממשיות. ואם הן עצמן לא ממשיות, אז כיצד יכול האדם ... את החלום. וכך גם המציאות שלנו כולה, היא נמצאת כולה, בתוך זה שחושב אותה, שהוא האלוהים, דהיינו, האחדות של המציאות, ששם הכל אחד, ללא שום מקום וזמן ממשיים. והתודעה של האדם, כמו גם כל שאר הדברים שישנם, כולם נמצאים בתוך מציאות ... הדברים כולם. ואפילו הזמן והמקום שלנו, גם הם נמצאים בתוך המציאות שמקיפה אותם, שהיא בעצם ההוויה שלהם. והמהות של כל הדברים, היא אחת. ואין שום הבדל בין המהות של התודעה של האדם, לבין המהות של הדומם וכיוב, שהיא נתפשת בעיני האדם, ... אחרת שקודמת לה, עד שמגיעים אל המהות הראשונה, שהיא האחדות של המציאות, ששם אין שום צורת מקום וזמן כלל, דהיינו, ההעדר המוחלט והאין המוחלט. וזאת היא המהות של התודעה ושל הדומם ושל כל המציאות שלנו. והכלום, שהוא מהות המציאות, הוא ...
התודעה, איך לחוות שאתה זה אלוהים שבוחר את הכל, איך לחוות חווית בחירה חופשית מלאה, להכיר את האני העליון
התודעה, איך לחוות שאתה זה אלוהים שבוחר את הכל, איך לחוות חווית בחירה חופשית מלאה, להכיר את האני העליון
התודעה, איך לחוות שאתה זה אלוהים שבוחר את הכל, איך לחוות חווית בחירה חופשית מלאה, להכיר את האני העליון איך לחוות שאתה אלוהים שבוחר את הכל? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת בהבנה עמוקה של מהות התודעה והחוויה האישית שלנו, ובעיקר כיצד להגיע לתפיסה בה האדם מרגיש שהוא בעצמו אלוהים, הישות האולטימטיבית שבוחרת את כל הדברים בעולם. אליעד מסביר בהרחבה ומפרט באמצעות ... אליעד מסביר שברגע שאת מסתכלת מנקודת מבט של התודעה הגבוהה ביותר, את מתחילה להרגיש שאת זו שבחרת שהאבן תיזרק עלייך. זאת אומרת, את כבר לא הקורבן של הסיטואציה, אלא האלוהים, הישות העליונה שבחרה את החוויה הזאת מראש. ... חיצונית נפרדת, הוא בעצם חלק בלתי נפרד מהתודעה שלך. הוא נותן דוגמה פשוטה נוספת: כמו בסרט מצויר של תום וגרי, אין באמת לתום וגרי בחירה חופשית, כי מי שצייר אותם הוא זה שבוחר מה יקרה להם. באותה צורה בדיוק, התודעה האמיתית שלך, האני העליון, היא זו שבוחרת כל מה שקורה בחיים שלך. האם זמן ומקום קיימים באמת? אליעד מוסיף הסבר נוסף לגבי מושגי הזמן והמקום. הוא מסביר שכאשר אנחנו ... למעשה, כל החלום כולו מתרחש בנקודה אחת קטנה בתודעה. כל המקום והזמן שנראים ממשיים כל כך, מתקיימים רק בתוך מחשבה אחת רגעית. לדוגמה, את יכולה לחלום על סצנה שלמה שנמשכת שעות, אבל היא למעשה מתרחשת ברגע אחד בתוך התודעה שלך. אליעד מסביר שבאותו אופן בדיוק, כל העולם שאנו חווים כרגע - כל המרחב והזמן - הם בעצם אשליה שנמצאת בתוך תודעה אחת. הוא מדגיש שאם היית חוקרת לעומק את המציאות דרך מיקרוסקופ של תודעה, היית מגלה שבסופו של דבר כל הדברים, כל העצמים וכל האנשים, הם למעשה אותה תודעה עצמה. אין באמת הבדל בין אדם לכיסא או לרכב. ההבדלים האלה קיימים רק ברמה החיצונית, בדיוק כמו שבחלום נראה לנו שיש הבדל בין דמויות שונות, למרות שבפועל הן כולן עשויות מאותו חומר - התודעה של החולם. איך מגיעים לחוויה של האני העליון? אליעד מסכם שהדרך לחוות את האני העליון, להיות בתודעה שאת האלוהים שבוחר הכל, היא להבין בצורה עמוקה את האשליה של המציאות. ככל שההבנה שלך הופכת עמוקה יותר ואת מבינה שהכל קורה בתוכך בלבד, ככה את גם תחווי את המציאות ... דרך הבנה עמוקה ומוחלטת של טיב המציאות, טיב התודעה והאשליה של מקום וזמן. בסיכומו של דבר, ההבנה שאליעד כהן מציע בהרצאה היא שכדי לחוות שאתה הוא האלוהים הבוחר, עליך להשתחרר מכל הזדהות עם הדברים החיצוניים, לראות את המציאות כפי שהיא באמת - כתודעה אחת בלתי מוגבלת, שחווה את עצמה דרך אינספור אירועים ודמויות, ושהיא האחראית הבלעדית לכל החוויות שהיא עוברת. איך להכיר את האני העליון? מי בוחר מה קורה לי בחיים? איך ... מלאה? מי אני באמת? האם המציאות היא חלום? מהי תודעה אלוהית? ...
איך לא להרגיש את האני, חיפוש האמת, תפישת האני ברמות שונות, מי אתה באמת, אחדות התודעה והמציאות
איך לא להרגיש את האני, חיפוש האמת, תפישת האני ברמות שונות, מי אתה באמת, אחדות התודעה והמציאות
... לא להרגיש את האני, חיפוש האמת, תפישת האני ברמות שונות, מי אתה באמת, אחדות התודעה והמציאות איך להפסיק להרגיש את האני כישות נפרדת? אליעד כהן מסביר את המושג של חיפוש האמת וחשיפת המשמעות העמוקה של האני האמיתי. לפי אליעד, אם אדם יחקור לעומק את ... אחת בלתי נפרדת. מה קורה כשאתה שואל את עצמך מי אני? אליעד מביא דוגמה מוחשית של אצבע שיש לה כביכול תודעה עצמית. בתחילה, כשהאצבע שואלת את עצמה מי אני, היא חושבת שהיא נפרדת ועצמאית. אולם, כשהיא מתחילה לחקור לעומק, היא מגלה שלמעשה היא חלק מיד שלמה. בשלב הבא, היא ... לעלות שלבים ולשאול את השאלה שוב ושוב, כל פעם מבינה שהיא חלק ממשהו גדול יותר - הגוף, האדם, ולבסוף התודעה הכוללת. בצורה זו, אליעד ממחיש שכאשר אדם אומר אני, הוא עובר דרך רמות של הבנה, החל מהבנה בסיסית של אני הגוף שלי ועד להבנה עמוקה ביותר שהוא אחד עם המציאות כולה ... ברמה גבוהה יותר, האדם תופס את עצמו כחלק בלתי נפרד מהמציאות, עד כדי כך שהאני שלו מתמזג לחלוטין עם התודעה של המציאות כולה. ברמה הגבוהה ביותר, האדם מאבד את תחושת ההפרדה לחלוטין. כאשר הוא אומר אני, זה לא הוא כאדם נפרד אלא המציאות עצמה או הכוח העליון (אלוהים) שאומר ... של הכוח האחד שפועל בכל. למה הכוונה בביטול האישות העצמית? אליעד מסביר שביטול האישות העצמית הוא מצב תודעתי שבו האדם מגיע להבנה פנימית עמוקה שהוא איננו ישות נפרדת מהעולם ומהמציאות שסביבו. במצב זה אין יותר תפיסה של אני מוגדר, כיוון שהאדם מזהה את עצמו כחלק בלתי נפרד מהתודעה הכוללת. ככל שהתהליך מתקדם, תחושת הנפרדות נחלשת עד שנעלמת לגמרי. אליעד מחדד שביטול האישות העצמית אינו שלילי או חסר ערך, אלא להיפך - זהו מצב של מודעות טהורה שבה האדם חווה אחדות מוחלטת עם המציאות. מהי אחדות התודעה והמציאות? לפי ההסבר של אליעד כהן, אחדות התודעה והמציאות היא מצב של מודעות שבו האדם תופס את עצמו ואת המציאות כישות אחת, בלתי נפרדת. במצב זה, אין הבחנה בין האדם לבין הסביבה, בין החווה לבין החוויה, או בין ... תופסת. כל התפיסות השונות וההבחנות בין אני לבין לא אני מתמוססות לכדי חוויה אחת שלמה ואחדותית. זהו מצב תודעתי שבו האדם מזהה את עצמו עם המקור, או הכוח שממנו הכל נובע. למי מתאים תהליך החיפוש אחר האמת? אליעד מציין שהתהליך הזה מיועד לאנשים המחפשים את המשמעות האמיתית ... ביותר של קיומם, שמוכנים לשאול שאלות יסוד כמו מי אני באמת? עד הסוף, ומוכנים לחקור באופן אינטנסיבי את התודעה שלהם עד לשורשה. תהליך זה אינו פשוט, ודורש נכונות וכנות פנימית לשאול שאלות נוקבות ולחקור לעומק כל הנחה או אמונה לגבי הזהות העצמית. התוצאה של תהליך כזה, לפי ... גילוי האמת - ההבנה שהאני האמיתי הוא אחד עם המציאות, ושההפרדה היא אשליה בלבד. מי אני באמת? מהי אחדות התודעה והמציאות? איך להגיע להארה רוחנית? מה זה חיפוש האמת? איך להפסיק להרגיש נפרדות? מה המשמעות של אחדות עם אלוהים? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סכיזופרניה יהדות וסמים, סכיזופרניה מיסטיקה ומריחואנה, סכיזופרניה ושימוש בסמים משני תודעה, סכיזופרניה וחזרה בתשובה, רוחניות וסמים מסוכנים, סכיזופרניה בעקבות שימוש בסמים, גורמים לסכיזופרניה, סכיזופרניה ויהדות, סכיזופרניה וסמים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לימודי מיסטיקה, איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לימודי מיסטיקה, איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לירידה במשקל, מאמן אישי למתבגרים, קואצ'ינג אישי בתחום לימודי מיסטיקה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 17:54:00 - wesi1