...לבין התוצאה. מה עושים כשלא יודעים איזו עונש יתאים? כשהשאלה היא כיצד לדעת אם העונש שבחרנו אכן יעיל, התשובה היא ניסוי וטעייה. יש לנסות עונשים שונים, להתחיל בעונשים קלים ולראות אם הם משפיעים על ההתנהגות. אם לא, יש לנסות עונש חזק יותר ולבחון את התוצאות. כל ילד הוא עולם בפני עצמו, ולכן חשוב להכיר את הילד האוטיסט, להבין את ההתניות שלו, את ההיסטוריה שלו, את תחום העדפותיו וכיצד הוא תופס את העולם סביבו. איך כל זה מתבצע בפועל? על מנת למצוא את העונש המתאים, יש לבצע ניסויים על מנת להבין איך הילד מגיב. האם העונש...
...או לרצות לנקום. מנגד, יש הסבורים שיש כוח בענישה כדי להציב גבולות ברורים. כאן מגיעה נקודה חשובה: עצם הקונספט של ענישה איננו מחויב. כלומר, לא בטוח שחובה להעניש, ולא בטוח גם שאסור להעניש. המסקנה היא שענישה עשויה לתרום במקרים מסוימים, אך באחרים היא עלולה להזיק. האם תמיד יש יתרון בענישה או שמא בכלל עדיף להימנע ממנה? שאלה: למה בכלל לעסוק בענישה? תשובה: הרצון להעניש נובע מכך שיש כוח מסוים בידי המעניש, אך הכוח איננו מוחלט. אם למעניש היה כוח מוחלט, ייתכן שלא היה צריך להעניש כלל, שכן הוא היה פשוט מונע את...
...לא מוצלח בלימודים, אז זה יגרום לבן אדם, עוד יותר לא לרצות להיות מוצלח בלימודים. ולמה? כי לפעמים כאשר נגרם למישהו רע ממשהו, הבן אדם הרי צריך להחליט, ממה הוא מעדיף לסבול יותר. האם הוא מעדיף לסבול מזה שצוחקים עליו, או מזה שיהיה לו קשה ללמוד ולהצליח בלימודים. ואז לפעמים האדם יכול לבחור, שהוא עוד יותר לשכנע את עצמו שהוא אוהב את הרעיון של לא להתאמץ כדי להצליח בלימודים, כדי לשכנע את עצמו, שזה שווה את הסבל, שהוא סובל מכך. מה שאומר בעצם, שאם למישהו נגרם רע ממשהו, שעושה לו גם טוב בצורה אחרת כלשהי, הוא יכול...
...שיטות טיפול באוטיזם, פיגור שכלי, לקות שכלית, מפגר, פיגור שכלי גבולי, מנת משכל, מחלות נפשיות, סכיזופרניה מה ההבדל בין אוטיזם לבין פיגור שכלי? אליעד כהן מסביר שאוטיזם ופיגור שכלי הם שני מושגים שונים, למרות שלעיתים הם מופיעים יחד. הוא מבהיר שפיגור שכלי מתייחס למצב שבו לאדם חסרה יכולת הבנה כללית בנושאים שונים, בעוד שאוטיזם מתייחס לקושי ספציפי בהבנת ובניהול תקשורת חברתית. לדוגמה, אדם עם פיגור שכלי עלול להתקשות לבצע פעולות פשוטות כמו לפתוח בקבוק או להבין הוראות פשוטות שאינן קשורות בהכרח לתחום החברתי....
...של ילד אוטיסט עם כעס לא ברור, עדיין ידוע בוודאות שהוא כועס כי המציאות נגד רצונו, גם אם איננו יודעים מה הרצון הספציפי שלו. מה ההבדל בין מה לעשות בזמן הכעס לבין כיצד למנוע את הכעס מראש? ישנם שני היבטים שונים: מה עושים ברגע שהתפרצות הכעס כבר החלה? אם הילד הורס חפצים, מסכן את עצמו או אחרים - ייתכנו פעולות מעשיות שונות מאוד (להחזיק אותו, להרחיק חפצים חדים וכדומה). אבל כל מקרה לגופו, ואין תשובה אחידה לכולם. איך מונעים או מפחיתים את הסיכוי שהכעס יתפרץ מלכתחילה? ברגע שהילד כועס כבר קשה מאוד לנהל איתו שיחה...
...שניתנה על פחד מילדים אוטיסטים, הוסבר שהתהליך דומה: פחד מילדים אוטיסטים הוא ביטוי של אי קבלת העובדה שהעולם אינו מושלם. אליעד מציע לאדם החושש להעלות על כתב את כל התחושות והאסוציאציות השליליות שהוא מרגיש, ולבחון אותן באופן מודע. כאשר האדם מבין למה הוא מרגיש כך, הוא יכול להחליט לקבל את המציאות או לפחות להפחית את המועקה שבה. כיצד לעבוד בסביבה מלחיצה כמו בית חולים בלי לחוש מועקה מתמדת? עבור מי שעובד בסביבה רפואית, אחת האפשרויות שאליעד הציע היא לעבוד בצורה טכנית וקרה כמו רובוט, מבלי להזדהות או להרגיש אמפתיה...
...את האות על הלוח, מציירים לה את האות באמצעות חומר מוחשי כמו סוכר, ואז נותנים לה לחוש את הצורה באמצעות ליקוק, נגיעה, או הרגשה של המרקם. כל דבר שהיא יכולה לחוות פיזית ומוחשית, עוזר לה לקלוט את האות ולזכור אותה טוב יותר. כיצד ניתן ליישם את השיטות האלה בפועל עם ילדים שונים? בפועל, אליעד ממליץ לבדוק עם כל ילד את הדרכים שבהן הוא מגיב בצורה הטובה ביותר ולנסות מגוון של שיטות עד שמגלים איזו שיטה עובדת עבורו. הוא ממליץ להתנסות שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד...
...שמורה לא צריכה להניח את הסיבות לקשיים אלא קודם כל להבין מהו הקושי האמיתי. איך לזהות את הקושי האמיתי של הילד? אליעד מסביר שחשוב להבין את ההבדל בין כל ילד וילד ולקבל תשובות על השאלה כיצד הילד הזה שונה מילדים אחרים. במקום לשאול את הילד ישירות מדוע הוא לא מצליח לקרוא, יש להתחיל להבין מהו הקושי העמוק של הילד, למשל האם הוא חווה קשיים רגשיים, קשיים חברתיים או אובייקטיביים אחרים. אליעד ממליץ להבין את הגורמים האישיים שמובילים לקשיים. כל ילד עשוי לחוות את הקשיים בדרכים שונות, וחשוב לדעת לזהות את הגורמים המהותיים...
...מטרות ברורות לא יפתח את החשיבה שלו מעצמו. ילד שיושב מול טלוויזיה כל היום או פשוט יושב ובוהה בקיר, בדרך כלל לא יפתח את השכל שלו. אומנם תיאורטית אפשר לפתח חשיבה גם מהסתכלות על קיר, אך רוב האנשים לא יצליחו בכך. לכן, אם אתם רוצים לפתח את החשיבה של ילד, חובה להציב לו מטרות שמחייבות אותו לחשוב. כיצד מציבים מטרות לילד אוטיסט או לילד שסובל מסכיזופרניה? כשמדובר בילדים עם קשיים מיוחדים כמו ילדים אוטיסטים או ילדים סכיזופרנים, יש להציב מטרות פשוטות ככל האפשר בתחילה. לדוגמה, אפשר להתחיל ממטרות בסיסיות כמו בוא...
...כוונתו העמוקה של רבי נחמן, ולוקחים את הדברים כפשוטם, כלומר, לנסוע פיזית לאומן. לדבריו, חסידי ברסלב הופכים את ההגעה לאומן למשהו מיסטי וחושבים שבאבן או בקבר עצמו יש משהו קדוש, אך לטענתו, אין הבדל בין אבן רגילה לבין אבן בקבר של רבי נחמן. הוא אף משווה זאת למצב היפותטי שבו אנשים היו הופכים פח אשפה למקום פולחן, מתוך דמיון מודרך, ומדגיש שזו אשליה בלבד. מהי המשמעות העמוקה של ראש השנה לפי רבי נחמן? המשמעות האמיתית של ראש השנה לפי אליעד כהן היא שונה לחלוטין. רבי נחמן, בספרו (ליקוטי מוהרן חלק ב תורה א), מצביע...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: לחנך ילדים אוטיסטים, למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: לחנך ילדים אוטיסטים, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קריירה, ספרים על אימון אישי, אימון אישי למציאת זוגיות בתחום לחנך ילדים אוטיסטים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331