...ידי זה שהוא מנסה לגרום לו לשחק במשחקים בוגרים יותר וכיוב, הרי שבעצם, זה כאילו שמישהו יבוא להורה עצמו, ויבקש ממנו לצורך חינוך מחדש של ההורה, להתחיל להחליף את שגרת החיים שלו. שכמובן שדבר כזה לא יתקבל בברכה, על ידי אף אחד. כי אף אחד לא אוהב שמשנים לו את החיים שלו. ואף אחד לא רוצה, שיזלזלו בדברים שחשובים לו. והאדם לא תמיד בנוי, לעשות שינויים מהותיים בחיים שלו. וכאשר מנסים לגרום לילד להחליף את העיסוקים שלו לעיסוקים בוגרים יותר, הרי שמצד האמת, מבחינתו של הילד, מישהו כאן לא מקבל אותו איך שהוא, והילד חווה...
...בוגר צריך לבצע משימה כלשהי, אחת היכולות של האדם הבוגר, היא להתבונן היטב סביבו, ולנסות לראות כיצד הדברים שיש לו, כיצד הם יכולים לעזור לו בביצוע המשימה שאותה הוא רוצה לבצע. וגם אם החפץ לא נועד באופן ישיר לביצוע המשימה, הרי שהאדם הבוגר יכול בצורה יצירתית לחשוב ולהבין, איך לקחת את החפץ ולהשתמש בו לצורך השגת המטרה שלו. וגם ילד, כאשר הוא רוצה להשיג מטרה כלשהי, גם הוא מסתכל סביבו ומחפש את הדבר שיעזור לו להשיג את המטרה שלו. אלא, שאצל הילד החשיבה היצירתית והיצירתיות שלו פחות מפותחות, ולכן הוא לא תמיד מסוגל...
...על ידי זה, המורה בעצם, במקום להעביר מידע יבש, הוא מלמד את התלמידים, את צורת המחשבה, שיצרה את המידע שאותו הוא מלמד. וממילא, צורת המחשבה הזאת, היא שימושית בהרבה תחומים נוספים, וגם עבור הילדים עצמם. ונסכם: כולם רוצים ליהנות, וטוב שכך. והילד, יתעניין יותר בלימודים, אם הלימודים ייצרו עבורו הנאה כלשהי, מעצם זה שהם יתנו לו משהו לחיים האישיים שלו. ועל המורה לנסות להסתכל על עצמו, לא כעל מישהו שמעביר מידע לא שימושי. אלא, כעל מישהו שמלמד את התלמידים כישורי מחשבה, שיכולים לעזור להם בכל תחום. ועל ידי שינוי הגישה...
...שהמורה צריך לנסות להבין, איזו תועלת מביאים הלימודים לו עצמו, הכוונה היא, כיצד הלימודים האלו, משפרים את איכות החיים של המורה באופן כללי ובחיים באופן כללי. כי לדוגמה, לומר שלימודי ההיסטוריה משפרים את חיי המורה, בכך שהוא יודע מה קרה בעבר, זו לדוגמה לא תועלת אמיתית. כי אפשר גם, לא לדעת מה קרה בעבר, וממילא אין בכך שום תועלת. אבל התועלת האמיתית לדוגמה, שיש למורה מכך שהוא יודע את מה שקרה בהיסטוריה, היא בכך, שהמורה מבין טוב יותר, את דפוסי ההתנהגות של בני האדם. ובוודאות, בכל פעם שהמורה נתקל כאדם בסיטואציה...
...איזו תועלת מביאים לימודי ההיסטוריה לאדם? כיצד הידע שאותו אני כבר יודע כמורה, כיצד הוא מביא לי תועלת בחיים? האם בעצם אני מנסה ללמד את התלמידים משהו, שלי עצמי הוא לא נותן שום תועלת? האם כאשר אני מלמד את התלמידים, האם אני מנסה ללמד אותם ידע? או שאני באמת מבין, כיצד הלימודים האלו יעזרו להם בחיים, ואני באמת מנסה לגרום להם לחיות טוב יותר? והשאלה המרכזית וההתמקדות המרכזית שצריכה להיות, היא: שעל המורה לנסות להבין עם עצמו אל מול עצמו, איזו תועלת מביא המקצוע שאותו הוא מלמד, לו עצמו באופן אישי? כי אם המורה...
...בוגר, הרי שגם אז, זה לא באמת מעניין את הילד. כי הילד רוצה הנאה מיידית. כל שכן, כאשר מדובר על מקצוע, שלא מביא שום תועלת ממשית, גם לא כאדם בוגר. כגון לדוגמה לימודי ההיסטוריה (כפי מה שהם נלמדים בדכ). שהם, לא מביאים לאדם שום תועלת ממשית. מלבד זה, שאולי הוא יזכה באמצעותם באיזה חידון טריוויה וכיוב. שברור, שהם לא באמת מעניינים אף אחד. ובנוסף על כל אלו, כאשר המורה עצמו מרגיש שחיקה מהעבודה כנל, וכאשר המורה עצמו, לא באמת מתעניין במה שהוא עצמו מלמד, אז כיצד בדיוק אפשר לצפות מהילד, שיתעניין במה שהוא לומד?!...
...ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2 ולכן גם לדוגמה, ילדים לא מתעניינים בלימודי היסטוריה וכיוב. משום, שלימודי ההיסטוריה, הם לימודים על אירועים שכבר התרחשו בעבר. והילד לא מצליח להבין בשום דרך, כיצד הלימודים האלו ייצרו לו הנאות חדשות. וכיוב, גם לימודי המתמטיקה. שגם אותם, רוב הילדים, לא אוהבים. משום, שהלימודים האלו הם מופשטים מידי, ולא מייצרים שום תועלת ממשית ומיידית. ומצד האמת, הילדים, מאוד רוצים ללמוד דברים חדשים. והילדים, כל הזמן לומדים דברים חדשים. כי...
...שום הנאה. כי הלימודים שהילד לומד בחייו האישיים, הוא לומד אותם באופן טבעי, שלא נכפה עליו. והילד לומד את רוב לימודו, על ידי יצירת ההנאות שלו. כי הילד לומד את רוב הידע שלו, על ידי זה שהוא מנסה להשיג את המטרות שלו. ודרך זה שהילד מנסה להשיג את המטרות שלו, באמצעות זה הוא רוכש את הידע, של איך להשיג את המטרות. לדוגמה: כאשר ילד משחק באיזה פאזל, לילד יש מטרה. והמטרה, היא להרכיב את הפאזל. ומבחינתו של הילד, אם הוא יצליח להרכיב את הפאזל, הוא ירגיש יותר מאושר. אבל, כדי להרכיב את הפאזל, לשם כך צריך ידע. והילד...
...לנסות לגרום לילד, להצליח להשיג את המטרות האישיות שלו כילד, באמצעות צורת חשיבה יותר בוגרת. ובאופן כללי נאמר, כי על האדם לקחת את הרעיון שאותו הוא רוצה להעביר לאדם השומע. ועל האדם לנסות לראות את נקודת החיבור שיש, בין הרעיון שאותו הוא רוצה להעביר, לבין השומע. וזה אפשרי, על ידי זה, שהוא מתבונן ומחפש, כיצד צורת המחשבה הנכונה יותר, כיצד היא יכולה לבוא לידי ביטוי, בתוך העולם של השומע. כי לא תמיד, המשוגע יכול בבת אחת להיות חכם. אבל הוא בהחלט כן יכול להיות, משוגע יותר חכם. כי גם המשוגע, חושב בהיגיון. אלא...
...לפתח את יכולת החשיבה שלו ולהחליט בעצמו, בהתאם למה שהוא הבין. אליעד מדגיש כי כאשר ההורים מסבירים את הדברים בצורה ישירה, הילד יתחיל לחשוב ולהתנהג כמו אדם נורמלי, ולא כמו חמור שעושה רק את מה שמותר או אסור. האם יש מקום לפתח חשיבה עצמאית אצל הילדים? התשובה לשאלה זו חיובית. אליעד מציין שבסופו של דבר, כאשר ההורים מגדלים את הילד לחשוב בצורה עצמאית ולהבין את ההיגיון מאחורי ההוראות, הם עוזרים לו להיות אדם עצמאי ובוגר, שמסוגל לקבל החלטות נכונות. ברגע שהילד מבין את הדברים בצורה מעמיקה, הוא לא יצטרך להישמע להוראות...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: לחנך את עצמך, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: לחנך את עצמך, איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, אימון אישי בטלפון, אימון אישי להצלחה בתחום לחנך את עצמך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331