...בעתיד. המסקנה של אליעד מהדוגמה הזו היא שהשאלה העיקרית אינה אם הילד הבין את העונש, אלא האם העונש או ההתניה אכן יימנעו ממנו לחזור על ההתנהגות השלילית בעתיד. איך יודעים איזה עונש יתאים לילד אוטיסט? כשנשאל כיצד ניתן לדעת איזה עונש יהיה יעיל, אליעד מבהיר כי הדרך היא ניסוי וטעייה. חשוב לנסות תחילה עונשים קלים יותר ולבדוק אם ההתנהגות משתפרת. אם לא, אז לנסות עונשים חזקים יותר באופן הדרגתי. לכל ילד יש את ההתניות האישיות שלו, ההיסטוריה שלו, וחשוב להכיר את הילד באופן אישי ולבחור עונש שיתאים לו ספציפית. אליעד...
...ימנע עבריינות. ייתכן שזה יפעל להפחתה, אבל ייתכן גם שיגביר התנהגות של בריחה ופחד. המסר הכללי הוא שאותה מורכבות קיימת גם עם ילדים, רק שבמידה גדולה יותר של עדינות, כי ילד צעיר עדיין בונה את זהותו. חיזוק הרצון לעומת הגבלת הרצון שאלה: האם כדאי תמיד לתת לילד את מה שהוא רוצה, כדי שלא יסבול? תשובה: זו דילמה שנמשכת כל הזמן. כשאוהבים את הילד, רוצים למנוע ממנו סבל ולקנות לו מה שהוא מבקש. אבל אז הוא לא לומד להתמודד. אם מגבילים אותו בכל דבר, הוא גדל עם חשש מתמיד ולא מפתח ביטחון עצמי. לכן, המסקנה היא שצריך לשלב...
...להצליח בלימודים, כדי לשכנע את עצמו, שזה שווה את הסבל, שהוא סובל מכך. מה שאומר בעצם, שאם למישהו נגרם רע ממשהו, שעושה לו גם טוב בצורה אחרת כלשהי, הוא יכול לבחור עוד יותר לרצות את הדבר שבגללו נגרם לו הרע, ולאהוב עוד יותר את הדבר שאנחנו מענישים אותו, בגללו. או לדוגמה בזוגיות, שבן אדם יכול להתאהב במישהו שעושה לו גם רע, כי כאשר הוא הרגיש רע, הוא שכנע את עצמו שהוא ממש ממש אוהב את האדם השני, כדי להרגיש פחות רע מכך שעושים לו רע. ובכך בעצם הוא עוד יותר אוהב, את הדבר שעושה לו רע. ואם אתה מעניש מישהו כדי שהוא...
...אחרת, כמו התמכרות לסיגריות, לחרדה, או לקושי להתנהג נכון בסיטואציה מסוימת. הוא מסביר זאת באמצעות דוגמה של בניית מנוף, שהנוסחה להרים משקל קטן או גדול היא אותה נוסחה בדיוק. אותו עיקרון חל על טיפול באוטיזם או בפיגור שכלי - אם קיימת שיטה שהיא נכונה במהותה, היא תעבוד בכל מצב. שיטה לטיפול בהפרעה אחת שאינה עובדת עבור בעיה אחרת אינה שיטה נכונה במהותה. מדוע קשה לשכנע אדם אוטיסט לשנות את התנהגותו? אליעד מסביר שאדם עם אוטיזם אינו מקבל את המחויבים והאמונות החברתיות שהחברה מקבלת כמובן מאליו, ולכן קשה לשכנע אותו...
...עם כעס לא הגיוני? חרדה לא הגיונית, פחד לא הגיוני, דיכאון לא הגיוני, התמודדות עם התפרצויות כעס, התפרצויות עצבים, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, הורים לילדים עם תסמונת דאון, אלימות אצל ילדים קטנים, שליטה בכעסים לילדים, איך לשלוט בכעסים? איך לפתח את החשיבה של מישהו אחר? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך ללמד ילד לחשוב? איך לטפל במשוגעים? האם ניתן לרפא אוטיזם? האם אפשר לרפא סכיזופרניה? הורים לילדים עם אוטיזם, התפרצויות זעם אצל מבוגרים, התפרצויות זעם בגיל ההתבגרות, התפרצויות כעס אצל ילדים, התמודדות...
...נזכרת שהמשפחה שלה או היא עצמה יכולים לחלות במחלה הזו. הוא הדגיש כי אלו עובדות אמיתיות שאין אפשרות לברוח מהן, אך יש שתי אפשרויות מרכזיות להתמודדות: להתעלם מהמציאות על ידי שכנוע עצמי: לי זה לא יקרה. זהו סוג של שקר עצמי, אבל הוא יכול לעבוד לזמן קצר או לפחות להפחית את התחושה המיידית של החרדה. להתמודד ישירות עם האמת ולהבין שאכן המצב האפשרי הוא שהמשפחה או היא בעצמה יחלו, ולנסות לקבל את המציאות הזאת בלי לברוח ממנה. הדבר דורש קבלה של המציאות כפי שהיא. האם אפשרי לשקר לעצמנו באופן יעיל? לפי אליעד, שקר עצמי...
...כמו סוכר, ואז נותנים לה לחוש את הצורה באמצעות ליקוק, נגיעה, או הרגשה של המרקם. כל דבר שהיא יכולה לחוות פיזית ומוחשית, עוזר לה לקלוט את האות ולזכור אותה טוב יותר. כיצד ניתן ליישם את השיטות האלה בפועל עם ילדים שונים? בפועל, אליעד ממליץ לבדוק עם כל ילד את הדרכים שבהן הוא מגיב בצורה הטובה ביותר ולנסות מגוון של שיטות עד שמגלים איזו שיטה עובדת עבורו. הוא ממליץ להתנסות שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד שמוצאים את הדרך שהילד מגיב אליה בצורה החזקה והברורה ביותר...
...קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם ילד שלא רוצה ללמוד, אכן לא רוצה ללמוד, או שמא יש משהו חוסם אותו מלהתעניין בלמידה. הוא מדבר על כך שלפעמים התסכול והכישלונות הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין...
...המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים? איך לפתח את החשיבה אצל ילדים ואצל ילדים עם אוטיזם? כדי לפתח את החשיבה של ילד, בין אם מדובר בילד אוטיסט, ילד נורמלי, ילד שסובל מסכיזופרניה, או ילד עם הפרעת אישיות, צריך להבין תחילה שהשכל מתפתח על ידי מאמץ מחשבתי. אדם הופך לחכם יותר כאשר הוא מתאמץ לחשוב ולפתור בעיות. לכן, הדרך לפתח את החשיבה...
...התכוון? אליעד מסביר שבכל אמירה של רבי נחמן ישנם כמה רבדים של פרשנות: פשט, רמז, דרש וסוד. ברמת הפשט, רבי נחמן פשוט הזמין את תלמידיו לעזוב את הבית, האישה והילדים, ולהגיע אליו לראש השנה. עם זאת, אליעד כהן מדגיש שהחסידים לא באמת מבינים את כוונתו העמוקה של רבי נחמן, ולוקחים את הדברים כפשוטם, כלומר, לנסוע פיזית לאומן. לדבריו, חסידי ברסלב הופכים את ההגעה לאומן למשהו מיסטי וחושבים שבאבן או בקבר עצמו יש משהו קדוש, אך לטענתו, אין הבדל בין אבן רגילה לבין אבן בקבר של רבי נחמן. הוא אף משווה זאת למצב היפותטי...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: לחנך את עצמך, איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: לחנך את עצמך, דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג, אימון אישי בסקייפ, אימון אישי לביטחון עצמי בתחום לחנך את עצמך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331