🖨לא לדעת / לחיות בחוסר וודאות - חוויית העבדים / הפך חוויית האלוהיםכי האדם, הוא גם רק אלוהים. והאדם לא חווה את האלוהים שהוא, רק בגלל הטעות המחשבתית שלו (כאלוהים). והעניין הוא, כי אלוהים הוא האמת עצמה. כי אלוהים, הוא זה, שקיומו נצחי ומחויב, שזאת בעצם האמת המוחלטת, שהיא ורק היא קיומה מחויב וממילא גם נצחי. והאמת, היא מחייה ומהווה ומקיימת את כל העולמות כולם. והיא הדבר הממשי ביותר וכולי.
והנה, בנקודת האמת, שהיא בעצם נקודת האלוהים, שם אין שום ספקות ושום חוסר וודאות כלל. כי בנקודת האמת המוחלטת, הכל ברור כשמש, שמאירה באור של שכל אין סופי. כי בשורש המציאות כאשר הכל אחד ממש, שם אין שום שאלה כלל, ולכן הוודאות כ"כ גדולה. כי שם הכל כ"כ ברור, עד שאפילו תשובות אין שם, ואפילו ידיעה אין שם, כי אין מה לדעת, כי הכל אחד, ושם היא שלמות הוודאות.
ומי שרוצה לחזור ולחוות את האלוהים שהוא, עליו להבין שבכל פעם שהוא מרשה לעצמו, לא להבין משהו עד סופו, הרי שבכך הוא מרחיק את עצמו מהאלוהים שהוא. ומי שרוצה לחזור ולהיות אלוהים, עליו לשנוא את חוסר הידיעה של עצמו, ולשנוא את חוסר ה - וודאות המוחלטת שלו.
כי האדם חי חיים שלמים, בלי ששום דבר ברור לו באמת. ואף אחד בעולם, לא ברור לו שום דבר באמת מוחלטת, ואפילו לא דבר אחד. כי בעולם שלנו, אין שום דבר שהוא וודאי. ואי אפשר לדעת שום דבר באופן מוחלט. כי בידיעת המוחלט, היודע והידוע והידיעה מתאחדים, וממילא זו אינה ידיעה של נפרדות כלל.
כך שהאדם לא באמת יודע ולא באמת מבין שום דבר בוודאות מוחלטת. אבל ממשיך לחיות את חייו, בלי להבין מי נגד מי ומהיכן הוא בא ולהיכן הוא הולך. והעבד, הוא עושה את מעשיו מתוך הרגל, גם בלי להבין אותם. ומהות העבד, היא חוסר הבנה. כי המלך צריך להבין, ולצוות על העבד לעשות את הפעולה, גם בלי שהעבד יבין אותה.
וכאשר האדם מוכן לא להבין איזה דבר, הוא בעצם מוכן להמשיך להישאר עבד. וכאשר האדם מוכן לעשות משהו, בלי להבין למה הוא עושה אותו, הוא בעצם מוכן להמשיך להיות עבד. כי רק העבד, עושה דברים בלי להבין אותם. והמלך, שיש לו בחירה חופשית מלאה, הוא עצמו לא עושה שום דבר, בלי שהוא יבין מראש למה הוא רוצה לעשות אותו, ובלי שהוא ירצה מראש לעשות אותו.
ומי שעושה איזה דבר מתוך הרגל, בלי להבין תוך כדי עשייה, למה באמת הוא עושה אותו, הוא עבד של הזמן. כמו דמות בסרט מצויר, שהיא רק נראית חיה, למרות שהיא באמת מתה, ואין לה שום חיות כלל.
כי ברגע שהאדם חי מתוך הרגל, הוא בעצם בתוך חוויית הזמן, ואז ה"אני" שלו, הוא המשך של ה"אני" הקודם שלו מהרגע הקודם. ואז האדם מתרחק מה"אני" האמיתי שלו, שהוא...
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למותחיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למותחיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות למה אנשים מעדיפים לחיות ולא למות? אליעד כהן פתח את הדיון בשאלה מדוע אנשים מעדיפים לחיות ולא למות, תוך שהוא מציין שמבחינה שכלית אין הבדל חד - משמעי בין שני המצבים. הוא תיאר את ניסיונו לנתח את השאלה, תוך שהוא מבחין בכך שבסופו של דבר הרצון לחיות תמיד גובר. אליעד לא התרכז בשאלה האם המוות טוב או רע, אלא בתהליך המחשבתי שמוביל את האדם להעדיף חיים על פני מוות, כאשר בניתוח השכלי אין הבדל ברור בין השניים. מה משפיע על ההעדפה לחיות? לפי אליעד, אם השכל מזהה יתרונות ברורים בחיים לעומת המוות, אז זו הסיבה להעדפת החיים. אך אם השכל לא מצליח להבחין בהבדל, אז עולה השאלה, למה הרצון נוטה דווקא לחיות ולא למות? הוא טוען שההעדפה לחיים נובעת מהשאלה הגדולה יותר של נפרדות המציאות. בדיוק כמו שניתן לשאול מדוע יש ... בשכל? בעוד שדיברו על האם הרצון נובע מהשכל או אם השכל נגרם מתוך הרצון, אליעד הציע תשובה מעגלית: הרצון לחיות משפיע על השכל כך שהוא מוצא יתרונות לחיים, בעוד שבמקביל, השכל יכול גם למצוא יתרונות בחיים, ובכך ליצור את הרצון לחיות. השאלה מי התחיל קודם נותרה פתוחה, מה שמוביל למצב מעגלי בו כל אחד מהם משפיע על השני. איך אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? על מנת להבין באמת למה יש רצון לחיות ולא למות, יש להבין את הסיבה לקיום המציאות ולנפרדות שבה. השאלה המרכזית היא מדוע העולם קיים? ברגע שנבין את הסיבה לקיום העולם, נוכל להבין גם את הרצון לחיות. אליעד הציע שאלות בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להתחיל לחקור את התשובות העמוקות יותר על ... אליעד העביר את הדיון לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. לדעתו, התשובה לשאלה זו תוכל לעזור להבין את הרצון לחיות. הוא ציין שההבנה של הסיבה לבריאת העולם יכולה להוביל אותנו להבין את כל השאלות הנלוות לכך. אליעד הדגיש שזו ... לחקור אותה באופן ישיר, ולשאול שאלות פשוטות כמו למה יש שמש? על מנת להגיע לתשובות עמוקות יותר. סיכום העדפה לחיות נובעת משיקולים שכליים או מתוך רצון פנימי. אם השכל רואה יתרונות בחיים על פני המוות, זהו מקור הרצון לחיות. השאלה למה לחיות ולא למות? מחייבת להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון, והם יוצרים קשר מעגלי. הבנת הסיבה לקיום העולם תוביל להבנת הרצון לחיות. האם יש משמעות לחיים? איך להתמודד עם מחשבות על מוות? האם יש הבדל אמיתי בין חיים למוות? איך למצוא משמעות בחיים? מהו הרצון ואיך הוא נוצר? למה אנשים מעדיפים לחיות ולא למות? השאלה המרכזית בדיון היא מדוע אנשים מעדיפים לחיות ולא למות, כאשר לכאורה מבחינה שכלית אין הבדל חד - משמעי בין שני המצבים. הדובר מתאר שהוא מבצע ניתוח שכלי ומנסה להבין אם עדיף לחיות או למות, אך מגלה שבסופו של דבר הרצון שלו גובר והוא מעדיף לחיות. מה משפיע על ההעדפה לחיות? אליעד מסביר שאם השכל מצביע על כך שיש יותר יתרונות בחיים מאשר במוות, אז זו הסיבה להעדפה לחיות. אך אם אין יתרון ברור לחיים על פני המוות מבחינה שכלית, השאלה הופכת להיות מדוע הרצון נוטה לצד החיים ... קיימת בכלל נפרדות במציאות. בדיוק כפי שניתן לשאול מדוע יש ניגודיות בין דברים, ניתן גם לשאול מדוע קיימת ההעדפה לחיות על פני המוות. האם השכל שולט ברצון או שהרצון שולט בשכל? במהלך השיחה עולה טענה מעניינת: האם הרצון לחיות נובע מהשכל או שהשכל מושפע מהרצון? אליעד מסביר שהרצון לראות יתרונות בחיים גורם לכך שהשכל ימצא יתרונות לחיים. מצד שני, אפשר גם לטעון שהשכל מוצא יתרונות לחיים ולכן נוצר הרצון לחיות. כך נוצר מצב מעגלי - השאלה מי התחיל קודם. איך אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? לדברי אליעד, כדי להבין באמת מדוע יש רצון לחיות ולא למות, יש להבין מדוע בכלל קיימת המציאות ומדוע יש נפרדות בעולם. השאלה האמיתית היא מדוע העולם קיים, ורק כאשר מבינים זאת, אפשר להבין גם את השאלה מדוע האדם רוצה לחיות. למה אלוהים ברא את העולם? בסוף השיחה אליעד מפנה את הדיון לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם, מתוך הבנה שאם נדע את הסיבה לבריאת העולם, נוכל להבין גם את הרצון לחיות. הוא ממליץ לשאול שאלות בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להגיע לתשובות עמוקות יותר על המציאות. סיכום - אם השכל רואה יותר יתרונות לחיים - זו הסיבה לרצון לחיות. - אם השכל לא מבחין בהבדל משמעותי בין חיים למוות - יש צורך להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. - ... קשר מעגלי בין השכל לרצון - הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון. - כדי להבין את הרצון לחיות, יש לחקור את השאלה הבסיסית יותר - מדוע העולם קיים ולמה אלוהים ברא אותו. האם יש משמעות לחיים? איך ... לי טרגי אבל כרגע אני מנסה לספר לך את התהליך שעברתי, התהליך שעברתי מצד השכל שאני מתבונן האם טוב לחיות או טוב למות אז אני באמת לא יודע. אליעד: זה טוב למות אבל בעד ארצנו. ש: כן אז אני ... יודע אם זה טוב אבל מצד שני אני אומר לעצמי הרי אני נפשי רצוני כי אני יודע שאני רוצה לחיות. אליעד: רק רוצה לחיות? ש: לא. אליעד: טוב אז מה השאלה? ש: אני מעדיף יש לי העדפה. אליעד: אתה צודק אז מה השאלה? ש: יש לי העדפה לחיות ולא למות ואז אני גם שופט אותה. אליעד: ביחס להעדפה שלך. ש: כן אז. אליעד: נכון עד כאן נכון. ... אני בוחר, למה אני מעדיף הרי במאזן השכלי יש בזה מאזן מסוים למה הרצון שלי מעדיף את הצד של לחיות ולא את הצד למות? אליעד: אתה שואל שאלה ואתה אומר אם אני בשכל מבין שאין הבדל בין לחיות ללמות אז למה אני מעדיף דווקא לחיות ולא למות זה מה שאתה שואל. ש: או יותר אני אחדד יותר. אליעד: זה מה שאתה שואל, כן תחדד ... אחדד את זה אפילו נגיד בשכל יש איזה העדפה מסוימת נגיד ספציפית זה לא ברור אם עדיף למות או לחיות, כן אבל נגיד בשכל באופן יחסי נגיד יש העדפה מסוימת לחיות אבל למה באמת לבחור לחיות כאילו. אליעד: לא ...
האם יש סיבה לחיות? למה לחיות? מה הסיבה לחיות? רצון לחיות, רצון למות, רצון להתאבד, סיבה למה לחיות, סיבה למה לא להתאבד, לא רוצה לחיות, רוצה למות, לשכנע מישהו לא למות, לשכנע מישהו לא להתאבד, למה לא למות?האם יש סיבה לחיות? למה לחיות? מה הסיבה לחיות? רצון לחיות, רצון למות, רצון להתאבד, סיבה למה לחיות, סיבה למה לא להתאבד, לא רוצה לחיות, רוצה למות, לשכנע מישהו לא למות, לשכנע מישהו לא להתאבד, למה לא למות?האם יש סיבה לחיות? למה לחיות? מה הסיבה לחיות? רצון לחיות, רצון למות, רצון להתאבד, סיבה למה לחיות, סיבה למה לא להתאבד, לא רוצה לחיות, רוצה למות, לשכנע מישהו לא למות, לשכנע מישהו לא להתאבד, למה לא למות? האם יש סיבה אמיתית לחיות או למות? כאשר בן אדם שואל את עצמו למה לחיות, הוא מחפש משמעות או סיבה שתיתן לו כוח להמשיך. אליעד כהן מציג בהרצאה את השאלה החשובה והעמוקה הזו: האם קיימת בכלל סיבה מוחלטת לחיות? אליעד מסביר שלשאלה זו אין תשובה מוחלטת, אלא רק תשובות יחסיות, זמניות וחלקיות. הוא נותן דוגמה לכך שאנשים יכולים לתת תשובות כמו: לחיות כדי ליהנות, להגשים את עצמך, לעשות חיים או למצוא אושר. אך מיד מתעוררות שתי בעיות מרכזיות עם התשובות האלה: ... מה המטרה, ולא תהיה לכך תשובה מוחלטת שתסגור את כל השאלות האפשריות. האם אפשר לתת תשובה מוחלטת לשאלה למה לחיות? אליעד כהן מסביר שאין אפשרות לתת תשובה מוחלטת לשאלה בשביל מה לחיות?. כל תשובה שניתן תהיה חלקית בלבד, שכן תמיד יהיה ניתן להמשיך לשאול ולמה זה? או בשביל מה? הוא מבהיר ... קיימת תשובה שיכולה לסגור הרמטית את השאלה ולמנוע כל שאלה נוספת. זו נקודה קריטית להבנה: כל תשובה לשאלה למה לחיות? תהיה יחסית בלבד, לא מוחלטת. אם אין סיבה לחיות, האם כדאי למות? אליעד מתמודד עם המחשבה של אנשים שחושבים: אם אין סיבה אמיתית לחיים, אז אולי עדיף כבר ... שעכשיו כבר מותר לו למות. אבל אליעד מדגיש שזה לא נכון: אם בן אדם יגיע להבנה מוחלטת שאין סיבה לחיות, באותו רגע הרצון למות ייעלם, כי אם אין סיבה מוחלטת לחיות, אז אין גם סיבה מוחלטת למות. למעשה, הרצון למות נובע מההנחה הסמויה שיש משמעות כלשהי, שאם החיים רעים אז ... לא ירצה להתאבד, אלא יהפוך לפסיבי, אדיש ומנותק, הוא כבר לא יתאמץ לעשות שום דבר - לא למות ולא לחיות. מדוע אנשים רוצים להתאבד ומה הטעות שלהם? אליעד כהן מסביר שהסיבה שאדם רוצה למות היא תמיד בגלל שהוא סובל ... הסיבה תיעלם פתאום? למשל, אם יתגלה שאין איסור להתאבד? האם זה אומר שצריך למות מיד? לא. כי אם הסיבה לחיות אינה מוחלטת, הרי שגם הסיבה למות אינה מוחלטת. מה ההבדל בין הבנה חלקית להבנה מוחלטת שאין סיבה לחיות? אליעד מסביר הבדל חשוב מאוד בין אדם שחושב שאין סיבה לחיות לבין אדם שבאמת מבין שאין סיבה לחיות. אדם שבאמת הבין שאין שום סיבה לחיות, לא יהיה מוטרד בכלל מהשאלה אם להתאבד או לא. הוא יהיה במצב פסיבי. לעומת זאת, אדם שמוטרד ומתייסר ורוצה ... מגיע לתובנה הזאת באמת, הוא היה נעשה שווה - נפש לגמרי, ולא היה מתייסר או מוטרד כלל מהשאלה אם לחיות או למות. למה לא צריך לפחד להודות שאין סיבה מוחלטת לחיות? אליעד כהן מסביר שאין צורך לפחד מההכרה שאין סיבה מוחלטת לחיות, כי ברגע שאדם באמת יכיר בזה, הוא לא ירצה למות ולא יזיק לעצמו בשום צורה. הרצון לפגוע בעצמך או ... אמיתי ולמצב של איזון ושלווה. למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? מה הסיבה לחיות? מה לעשות כשאין טעם לחיים? איך להתמודד עם רצון למות?
לחיות בלי רצונות, לחיות בלי פחדים, לחיות בלי תודעה, לחיות בלי רגשות, לחיות בלי מודעות, קיום ללא תודעה, קיום ללא קיום, רצוא ושוב, ביטול לאין סוףלחיות בלי רצונות, לחיות בלי פחדים, לחיות בלי תודעה, לחיות בלי רגשות, לחיות בלי מודעות, קיום ללא תודעה, קיום ללא קיום, רצוא ושוב, ביטול לאין סוףלחיות בלי רצונות, לחיות בלי פחדים, לחיות בלי תודעה, לחיות בלי רגשות, לחיות בלי מודעות, קיום ללא תודעה, קיום ללא קיום, רצוא ושוב, ביטול לאין סוף האם אפשר באמת לחיות ללא רצונות? אליעד כהן מתאר את הרעיון של חיים ללא רצונות, פחדים, רגשות ומודעות, תוך הצגת גישה פילוסופית מעמיקה. הוא מעלה את השאלה האם אפשר באמת להגיע למצב שבו אדם יוכל לחיות ללא כל רצון או פחד. הוא טוען שבמצב כזה, אדם לא יחווה את קיומו, כלומר, הוא יישאר קיים פיזית, ... אפשרי גם אם הוא נשמע לא הגיוני מבחינה פילוסופית. הרעיון הזה מציע כי קיים מימד שבו אדם יכול להמשיך לחיות ולהפנים את מציאות חייו מבלי לדעת שהוא קיים. האם אדם יכול להיות קיים בשני מקומות בו זמנית? בהמשך, אליעד ... תחושת הכרח. לסיכום: מה ניתן ללמוד מהרעיון של קיום ללא תודעה? לסיכום, אליעד כהן מציע מחשבה עמוקה לגבי האפשרות לחיות בלי רצונות, פחדים, רגשות או מודעות. הוא מציע מצב תיאורטי שבו אדם קיים, אך לא יודע שהוא קיים, ומציג ... ותשוקה, ללא כל רצון לרווח אישי, ובכך להגיע למצב של חופש מוחלט, שבו הוא חווה את המציאות כפי שהיא. לחיות בלי רצונות האם אפשר להתקיים ללא תודעה? איך להיפטר מפחדים? מה זה ביטול לאין סוף? האם ניתן להיות בשני מצבים בו זמנית? מהי תחושת קיום? האם אפשר באמת לחיות ללא רצונות? אליעד כהן מסביר את הנושא של חיים ללא רצונות, פחדים, תודעה, רגשות ומודעות, ומציע מבט מעמיק על ... לא הגיוני, עשוי להיות אפשרי מבחינה פילוסופית. הוא מציע את הרעיון שאולי קיים מימד או מצב שבו האדם ממשיך לחיות ולפעול ללא המודעות הרגילה שאנחנו מכירים. לפי אליעד, זה מצב של קיום ללא קיום - האדם קיים, אך אין ... וללא תחושת הכרח. לסיכום, מה ניתן ללמוד מרעיון הקיום ללא תודעה? לסיכום, אליעד כהן מציע מחשבה עמוקה לגבי האפשרות לחיות ללא רצונות, פחדים, רגשות או מודעות, ומציג אפשרות תיאורטית למצב קיום שבו האדם חי, אך אינו יודע שהוא חי. ... מן הכבלים של הרצונות והפחדים, אך הוא דורש הבנה עמוקה וויתור אמיתי על כל מה שנתפס בעיניו כקיום עצמי. לחיות בלי רצונות האם אפשר להתקיים ללא תודעה? איך להיפטר מפחדים? מה זה ביטול לאין סוף? האם ניתן להיות בשני ...
לחיות את הרגע - למה כן / לא לחיות את הרגע?לחיות את הרגע - למה כן / לא לחיות את הרגע?לחיות את הרגע - למה כן / לא לחיות את הרגע? האם כדאי לחיות רק את הרגע? הרבה מאוד מדברים על החשיבות של לחיות את הרגע ולהיות נוכחים בהווה, אך אליעד כהן מעלה נקודת מבט שונה לחלוטין על הרעיון הזה ומסביר באופן מעמיק למה לא נכון לחיות רק את הרגע, אף שיש בכך גם יתרונות מסוימים. לדבריו, יש לראות את המציאות בשלמותה, אשר כוללת גם את ... וגם את העבר והעתיד. כאשר האדם מתעקש לבחור רק צד אחד, הוא יוצא מהאיזון ומהשלמות. מדוע לא ניתן באמת לחיות רק את הרגע? לפי אליעד כהן, גם אם אדם יטען שהוא חי רק את הרגע, בפועל הוא תמיד מושפע ... לא היה בה שום משמעות, כי המשמעות נוצרת דרך השוואה בין מצבים שונים לאורך זמן. מהם היתרונות והחסרונות של לחיות רק את הרגע? אליעד מציג שני צדדים של הנושא: היתרון בלחיות רק את הרגע הוא השקט הנפשי והשלווה, מכיוון שאין דאגות או מחשבות על העבר או העתיד. במצב כזה האדם היה חווה שלמות מוחלטת כי אין כל מתח או רצון, ולכן לא קיים סבל. החיסרון בלחיות רק את הרגע הוא אובדן מוחלט של משמעות. האדם לא יחווה שום דבר, כי אין אני, אין זמן, ואין ... שקרה או במה שיקרה, ומצד שני, מי שחי אך ורק את הרגע יאבד את כל המשמעות שבחייו. כיצד אפשר לחיות גם את הרגע וגם את תחושת הזמן? לפי אליעד, הדרך לפתור את הפרדוקס היא להבין שהניגודים במציאות קיימים יחד ... שיש לרצונות, לזמן, לעבר ולעתיד, ובו זמנית לחוות את האחדות השלמה שמבטלת את המשמעות הזו. במילים אחרות, האדם יכול לחיות גם עם חוויית הזמן וגם עם חוויית הרגע בו - זמנית. כדי להגיע להבנה הזאת, אליעד ממליץ לאדם לשאול ... הוא יכול להכיל בתוכו גם את חוויית הזמן וגם את חוויית הרגע במקביל. מהי הדרך המעשית להגיע לאיזון בין לחיות את הרגע ולא לחיות את הרגע? הדרך המעשית היא ההתבוננות באחדות והנפרדות שקיימות במציאות במקביל. על ידי התבוננות אמיתית במציאות והבנתה, האדם יוצר ... משמעות החיים וכיצד היא נבנית? איך להתמודד עם מחשבות על העבר והעתיד? איך להגיע לאיזון רגשי בחיים? למה לא לחיות רק את הרגע? רבים ממליצים על חיים ברגע, אך האם זה באמת נכון? מצד אחד, הרעיון של לחיות את הרגע מבטא ניתוק מהעבר ומהעתיד ומיקוד בהווה. אך מצד שני, החיים הם לא רק רגע אחד - הם ... המציאות כוללת בתוכה את כל הכוחות - את הטוב והרע, את ההשלכות ואת חוויות העבר והעתיד. האם אפשר באמת לחיות רק את הרגע? גם אם אדם יאמר שהוא חי רק את הרגע, בפועל הוא לא יכול להתנתק לחלוטין מהעבר ... במצב כזה, אין אפילו אני, כי כדי שתהיה זהות אישית, צריך השוואה בין רגעים שונים. מה היתרונות והחסרונות של לחיות את הרגע? מצד אחד, אם אדם לא חי את הרגע כלל, הוא תמיד יהיה מוטרד - מהעבר או מהעתיד, ... שבקיום. שלמות האושר נמצאת באיזון - כאשר אדם מבין שהמציאות כוללת את שני ההיבטים גם יחד. מצד אחד, עליו לחיות את הרגע כדי לאפשר לעצמו חוויה של שלווה. מצד שני, הוא צריך להיות מחובר גם לזמן, כדי להרגיש משמעות. איך אפשר לשלב בין לחיות את הרגע ובין חוויית הזמן? הדרך הנכונה היא להבין שהנפרדות בעולם (כמו עבר, עתיד והווה) היא חלק מאחדות כוללת. ... שני המצבים בו זמנית - להיות נוכח בהווה, אך גם מחובר לעבר ולעתיד. לסיכום, אדם לא צריך לבחור בין לחיות את הרגע לבין לחיות עם תחושת זמן, אלא לשלב את שניהם - להבין שהניגודים בעולם קיימים יחד ולהגיע למצב של השתוות רגשית, שמאפשרת ... וכיצד היא נבנית? איך להתמודד עם מחשבות על העבר והעתיד? איך להגיע לאיזון רגשי בחיים? למה כן / לא לחיות את הרגע? ועוד. הרבה מדברים או מסבירים איך ולמה לחיות את הרגע, וכדי שלא יהיה בנאלי, נדבר הפעם דווקא על למה לא לחיות את הרגע. החשיבה של לחיות את הרגע היא גם שגויה, אבל גם יש בה טוב ונסביר בהמשך, אך אף על פי כן נסביר למה אדם לא צריך לחיות את הרגע. אם אדם יסתכל היטב על המהות, אדם יבין למה לא לחיות את הרגע, ובעצם אדם בכלל לא צריך לעשות דבר זה או אחר. וזאת כיוון שהמציאות כמציאות היא מכילה בתוכה ... מה יהיה. ונסביר למה מבחינה פרקטית גם אם מישהו יגיד שהוא חי רק את הרגע, הוא לא באמת יכול לחיות רק את הרגע ותכף נסביר למה. וגם אדם צריך לזכור שהמציאות היא סך כל הכוחות, ואדם צריך לדעת גם לחיות את הרגע וגם לא לחיות את הרגע. ורצוי מאד שזה יהיה בשלמות, גם לחיות את הרגע בשלמות, ובו בזמן לא לחיות את הרגע. ואם נבין מה היא המציאות, אם ניקח רגע של מציאות, ניקח את כל הרגעים שבעולם, ונחשוב שהם ... זאת אומרת שהיה בה סתם מציאות. ואף על פי כן, במציאות שלנו כן יש משמעות וכולי. ואדם לא יכול לחיות את הרגע, בעוד יש לו מחשבה אחת קטנה, הוא לא יכול לחיות את הרגע, נגיד שהאדם חושב על המילה שולחן, או כסא, הוא לא יכול לחיות את הרגע. כי אם נשאל אותו אם הוא חווה את המילה שולחן וכיסא כאותו הדבר, הוא יגיד שהוא חווה ... אותו, זה אני זה לא אני וכו וברגע שאדם אומר את המילה אני הוא מיחס משמעות לעבר ולאני שלו. לחיות את הרגע, פירושו לחיות מחוץ לזמן, אין כלום, יש רק את הרגע הזה. וכשבן אדם אומר אני, או חושב כל מחשבה אחרת, הוא ... ברגע הזה, אז בעצם אין אני ואין כלום, ומי שיתבונן יבין את הנאמר. כמו כן יש גם חסרונות ללא לחיות רק את הרגע, כי כשאדם לא חי את הרגע הוא אף פעם לא מרוצה, כי תמיד יהיו לו רצונות, ... שזה טוב. כי ברגע, אין טרדות מה יהיה או מה היה יש שקט נפשי, שלמות. כך שיש יתרונות גם בלחיות את הרגע, וגם בלא לחיות את הרגע. והשאלה הנשאלת היא מה עושים. כפי שנאמר אדם צריך לחיות גם וגם, גם שיהיה רצון וגם בלי רצון. שיהיה לאדם דבר והיפוכו, ואיך עושים זאת, על ידי כפי שנאמר ...
פחד לחיות בלי פחד, חרדה לחיות בלי חרדה - טיפול בחרדה, תרופה נגד חרדה - לחיות בפחד, לחיות בחרדהפחד לחיות בלי פחד, חרדה לחיות בלי חרדה - טיפול בחרדה, תרופה נגד חרדה - לחיות בפחד, לחיות בחרדה ובו יתבאר העניין, שלפעמים האדם עצמו גורם לכך שיהיו לו הפרעות חרדה ופחדים שונים. בגלל, שהוא עצמו רוצה מבחינה מסוימת, לחיות בפחד ולחיות בחרדה. ומי שיתבונן אל תוכו עמוק בעין אמיתית, יראה, שמנקודת מבט מסוימת, הוא עצמו רוצה שיהיו לו פחדים וחרדות. ... ישיג אותו, ונמצא בחרדה מכך שאולי המציאות תהיה נגד רצונו. והחרדה והפחד והרצון, קיומם תלוי אחד בשני. ואי אפשר לחיות בלי פחד ובלי חרדה, כל זמן שיש רצון כלשהו, וגם אי אפשר לחיות עם רצון כלשהו, בלי שום פחד ובלי שום חרדה. ורצון = פחד וחרדה בעוצמה כלשהי. הכל, לפי העוצמה של ... רצון עצמי, אז אין טוב ואין רע. ומי שיתבונן אל תוכו היטב, יראה כי מנקודת מבט מסוימת, הוא רוצה לחיות חיים שיש בהם טוב ורע, והוא לא מוכן לחיות חיים שאין בהם שום טוב ורע בכלל. כי בעיני האדם, חיים בלי טוב ובלי רע, נראים כחיים משעממים, וכחיים חסרי עניין. והאדם רוצה מנקודת מבט מסוימת, לחיות חיים, שיש בהם טוב ורע. וכל אחד שישאל את עצמו, האם הוא מוכן לחיות חיים בלי טוב ובלי רע. ובלי שום רצון ובלי שום דבר שיהיה נגד הרצון שלו. ומי שמרגיש שהוא לא ... של הטוב והרע שיש בחיים שלו, הרי שזה אומר, שהוא רוצה גם את החרדות ואת הפחדים שלו. והאדם, מפחד לחיות בלי פחד, ונמצא בחרדה לחיות בלי חרדה. כי האדם בתת המודע שלו נדמה לו, שאם הוא יחיה בלי שום פחד, הרי שממילא לא יהיה ... להרגיש רע, וכל הפחדים והחרדות האלו, הם אלו שמניעים את האדם. והאדם, שלא מבין בשלמות את המשמעות האמיתית של לחיות בלי שום פחד לגמרי, ולחיות בלי שום חרדה לגמרי, נדמה לו בטעות, שלא לפחד כלל, זה יכול להיות רע. כי בלי שום רצון כלל, ... הפחדים ומכל החרדות שלו, בגלל שהוא מפחד שזה יביא אותו למצב של תחושת ריקנות ותחושת שעמום וכולי. והאדם, מפחד לחיות במצב שנראה לו כחוסר משמעות מוגדרת. ולכן, הוא ממשיך לשמור על הקיום של הפחד והקיום של החרדה. וכאשר האדם ... החיים, הרי שהוא בעצם רוצה בעוצמה כלשהי, את זה שיש לו, גם חרדה ופחד נגד רצונו כנל. ומי שרוצה לחיות בלי שום פחד לגמרי, ובלי שום חרדה לגמרי, עליו להיות מוכן לוותר לגמרי על משחק החיים. ולוותר לגמרי על משחק החיים, אין פירושו להתאבד / התאבדות וכיוב. אלא פירושו, להיות מוכן לחיות את החיים כפי מה שהם, ולהיות מוכן לרצות את המציאות תמיד כפי מה שהיא, ולחיות עם המציאות בזרימה מוחלטת תמיד, בלי שום קונפליקטים. ונחדד את העניין: כי האדם שסובל מחרדות ופחדים, הוא חי בתודעה ... לכך, שהאדם לא באמת רוצה בלב שלם כל כולו לצאת מכל החרדות והפחדים שלו. כי מצד אחד האדם רוצה לחיות בלי פחדים ובלי רע, אבל מצד שני הוא מבין, שזה גם יבוא על חשבון האושר והטוב היחסי והזמני שלו. ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?