אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התנהגות כלכלית, התנהגות צרכנית, כלכלת המשפחה, כסף, חיסכון כספי, הלוואה כספית, לחסוך כסף, לקחת הלוואה, הלוואה מול חיסכון, ריביות בבנק, איך עובדים בנקים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
התנהגות כלכלית, התנהגות צרכנית, כלכלת המשפחה, כסף, חיסכון כספי, הלוואה כספית, לחסוך כסף, לקחת הלוואה, הלוואה מול חיסכון, ריביות בבנק, איך עובדים בנקים? פיקדון כספי, להפקיד כסף בבנק, לקחת הלוואה מהבנק, חיסכון והלוואה במקביל, צרכנות
מהי התנהלות כלכלית נכונה ומדוע שילוב של חיסכון והלוואה בו זמנית לא הגיוני?

במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד נכון לנהל את הכסף שלנו, ומדגיש את האבסורד במצב שבו אדם גם מפקיד כסף בבנק וגם לוקח הלוואה מהבנק בו זמנית. הוא מציג את הגורמים לכך, מה זה אומר מבחינה כלכלית, והאם יש היגיון בשילוב הזה.

מה קורה כשמפקידים כסף בבנק?

הבנק משלם ריבית למפקידים על כסף שהם שומרים אצלו. זאת אומרת, כאשר אדם מפקיד כסף בבנק, הבנק מעניק לו ריבית כלשהי על הסכום המופקד. לדוגמה, אם מפקידים 1000 שקלים בבנק וריבית של 1%, בסוף השנה המפקיד יקבל 10 שקלים נוספים.

בנק לא "נדבן" כספים למפקידים. למעשה, הוא משתמש בכסף המופקד לצורך מתן הלוואות לאחרים. כלומר, הבנק לוקח את הכסף שמופקד אצלו ומלווה אותו לאנשים אחרים, ובתמורה הוא מקבל ריבית. כך נוצר הרווח של הבנק, הן מהמפקידים והן מהלווים.

מה קורה כאשר לוקחים הלוואה מהבנק?

כשהאדם לוקח הלוואה, הוא משלם ריבית לבנק על הכסף שהוא לווה. כל סכום שמועבר לו ישמש את הלווה לצרכים שונים, אך בנוסף לו צריך להחזיר את הסכום של ההלוואה בתוספת ריבית. במקרה הזה, הבנק מרוויח על הריבית שמקבל מהלווה.

בנק למעשה לוקח כסף מלקוחות המפקידים בבנק, ולאחר מכן מלווה אותו ללקוחות אחרים בתמורה לריבית גבוהה יותר, וכך מרוויח את הרווחים על ההפרש.

מה קורה כשיש שילוב של חיסכון והלוואה בו זמנית?

בעצם, התשובה הכלכלית לשאלה היא שלילית: מצב שבו אדם מחזיק חיסכון בבנק ובמקביל לוקח הלוואה מהבנק אינו הגיוני כלכלית. הסיבה לכך היא שהריבית על הלוואות גבוהה הרבה יותר מהתשואה שמתקבלת על החיסכון, כך שבסופו של דבר הלקוח מפסיד.

למשל, אם לקוח מפקיד 1000 שקלים בבנק ומקבל 1% ריבית עליהם (כלומר 10 שקלים בשנה), אך באותו הזמן לוקח הלוואה בגובה 1000 שקלים עם ריבית של 10%, הוא ידרש להחזיר 1100 שקלים בסוף השנה. כלומר, למרות שמקבל 10 שקלים מהחיסכון, הוא משלם 100 שקלים יותר על ההלוואה, כך שהוא בפועל מפסיד 90 שקלים.

הדוגמה הכלכלית: למה יש כאן אבסורד?

אם אדם מפקיד כסף בבנק ובמקביל לווה כסף מהבנק, התוצאה היא שהוא למעשה משלם יותר ממה שהוא מקבל. אם התשואה על החיסכון נמוכה באופן משמעותי מהלוואה, האדם נשאר בפסד. הבנק מרוויח מזה את ההפרש בין הריביות. על כן, אדם שעושה את שני הדברים יחד למעשה מצמצם את הסכום שהוא חוסך.

כיצד הבנק מרוויח מהמצב הזה?

הבנק למעשה "סוגר" את ההלוואה על ידי הכסף המופקד של הלקוח. כל עוד הלקוח מפקיד כסף בבנק ובמקביל לוקח הלוואה, הבנק מקבל רווח מהמפקידים, ובמקביל גובה ריבית גבוהה מהלווה. כך הבנק משיג את הרווחים הגדולים יותר.

מדוע אנשים עושים את זה, למרות ההפסד?

אליעד מציין כי יש מספר סיבות לכך שאנשים עושים זאת, למרות שמבחינה כלכלית זה לא הגיוני:

- חוסר מודעות כלכלית: חלק מהאנשים לא מבינים את ההפרש בין הריביות, ולכן הם לא מודעים לכך שהם למעשה מפסידים כסף.

- תחושת ביטחון מדומה: יש אנשים שלמרות שהם מבינים את האבסורד, מעדיפים להחזיק חיסכון מתוך תחושת ביטחון, גם אם הם גם חייבים כסף.

- קשיים רגשיים: לעיתים, אנשים לא מצליחים להתמודד עם החרדה שצפויה כאשר הם משחררים את כספם מהחיסכון, הם חוששים שלא יצליחו לחסוך מחדש.

מה עדיף לעשות - לחסוך או לפרוע את ההלוואה?

במרבית המקרים, הפתרון הכלכלי הנכון הוא להשתמש בכסף שמופקד בחיסכון כדי לסגור את ההלוואה, ובכך להימנע מהפסדים הנובעים מהפרשי הריביות. כך, במקום לשלם ריבית גבוהה על ההלוואה, ניתן להשתמש בכסף הקיים בחיסכון.

סיכום:

לסיכום, אליעד מדגיש כי השילוב של חיסכון והלוואה במקביל כמעט תמיד יוביל להפסד. לאור זאת, במרבית המקרים, עדיף לשחרר את הכסף מהחיסכון כדי לכסות את ההלוואה ולהימנע מהפסדים. במקרים מסוימים, כשיש תשואה גבוהה על החיסכון והריבית נמוכה על ההלוואה, יש לבחון את המצב באופן פרטני, אך בדרך כלל מדובר במצב נדיר מאוד.
הקדמה והגדרת הבעיה

יש מצב אחד שבו אדם מחזיק סכום כסף משלו ומפקיד אותו בבנק. יש מצב שני, שבו אדם שאין לו כסף ניגש לבנק ולוקח הלוואה. שני התרחישים האלה, כשהם בפני עצמם, ברורים לגמרי: מי שיש לו כסף - מפקיד, ומי שחסר לו כסף - לווה. אולם עולה שאלה חשובה ומעניינת: מה קורה כשאדם גם מפקיד כסף בבנק, למשל באמצעות תוכנית חיסכון, פיקדון, קרן השתלמות או קופת גמל, ובאותו הזמן ממש הוא גם לווה כסף מהבנק? האם זה הגיוני? האם יש בזה היגיון כלכלי או שמא מדובר בטעות שמובילה להפסדים מיותרים? השאלה הזאת נוגעת להתנהלות כלכלית נכונה, ומעמידה למבחן את הרעיון שאדם יכול בו - זמנית להחזיק חיסכון ולהיות בעל חוב.

הפקדת כסף בבנק - מדוע היא נעשית?

יש אנשים שמפקידים כסף בבנק. הבנק, מצדו, מעניק להם תשואה מסוימת, המכונה ריבית. אם מפקידים אלף שקלים והריבית השנתית היא אחוז אחד, זה אומר שבסוף השנה מקבלים עשרה שקלים. חשוב להבין למה בכלל הבנק משלם את הריבית הזאת. הבנק אינו "נדבן" וגם לא "משועמם" - הוא משתמש בכסף שהופקד אצלו על מנת להלוות אותו לאנשים אחרים, וכך מרוויח בעצמו את הריבית שהם משלמים לו. בעצם, מי שמפקיד כסף בבנק, מלווה לבנק את כספו, והבנק מלווה אותו הלאה לאנשים אחרים בתנאים שונים.

לקיחת הלוואה מהבנק - הרעיון הבסיסי

מצד שני, כאשר אדם לוקח הלוואה מהבנק, הוא זה שמשלם ריבית לבנק. אותו אדם נהנה מהכסף לצרכיו (כגון רכישת מוצר, השקעה, סגירת חוב אחר וכדומה), אבל הבנק גובה ממנו תשלום נוסף, בדמות אותה ריבית, שמתווספת לקרן ההלוואה. כך הבנק מרוויח מההלוואות שהוא מעניק ללקוחות, כאשר הכסף להלוואות מגיע, בין השאר, מהפקדות של לקוחות אחרים. במילים אחרות, הכסף שהבנק משלם למפקידים (בצורת ריבית) הוא כסף שהוא גובה מהלווים. הרווח הנקי של הבנק נוצר מההפרש בין הריבית שהוא משלם למפקידים לבין הריבית שהוא גובה מהלווים.

שאלת השילוב: גם חיסכון וגם הלוואה

כאן נכנס התרחיש המורכב: אדם שיש לו תוכנית חיסכון בבנק, או פיקדון, או קרן כלשהי - ובמקביל יש לו הלוואה מהבנק. מה המשמעות של הסיטואציה הזאת? באופן תיאורטי, הבנק נותן לאדם ריבית מסוימת על חיסכון, אך באותה נשימה גובה ממנו ריבית אחרת על ההלוואה. בדרך כלל, הריבית על הלוואה גבוהה בהרבה מהריבית על חיסכון. אם, למשל, על הפיקדון מקבלים 1 אחוז, ועל ההלוואה משלמים 10 אחוז, ההפרש הוא 9 אחוז לרעתו של הלקוח. זה מצב לא הגיוני לכאורה, משום שברור שהלקוח מפסיד.

דוגמה מספרית להמחשת האבסורד

שאלה ותשובה:
  • שאלה: מה קורה אם יש לי 100 שקלים ביד, ואני מפקיד אותם בבנק כדי לחסוך אותם, אבל במקביל אני זקוק ל - 100 שקלים לשימוש מיידי?
  • תשובה: יכול להיווצר מצב שבו אני מפקיד בבנק 100 שקלים ומקבל 1 אחוז ריבית בסוף השנה. זה אומר שאחרי שנה יהיו לי 101 שקלים בחיסכון. אך במקביל, ביקשתי מהבנק 100 שקלים בהלוואה, שעליה הוא גובה 10 אחוזי ריבית, כלומר, אני צריך להחזיר 110 שקלים בסוף השנה.
  • מסקנה: שילמתי 110 שקלים על ההלוואה, קיבלתי 101 שקלים מהחיסכון, והפרש של 9 שקלים הפסדתי. כך נוצר מצב אבסורדי שבו הבנק הרוויח מההפרש בין הריביות, ואילו אני נשארתי עם פחות כסף משהיה לי בהתחלה.
זו הסיבה שהבנק שמח לתת שירות לאותם אנשים שגם מפקידים וגם לוקחים הלוואה: הבנק אינו חושש מאי - החזר, כי הוא פשוט "עוצר" את הכסף המופקד כערבון, ויודע שבסוף הוא יקבל את כספו. למעשה, הלקוח כמו מלווה לבנק את הכסף, והבנק מלווה לאותו לקוח את אותו כסף בחזרה - אבל בריבית גבוהה יותר.

איך הבנק מרוויח מתוך המצב הזה?

כשם שהוסבר, הבנק למעשה גובה את ההפרש בין הריבית שהוא משלם על הפיקדון (למשל 1 אחוז) לבין הריבית שהוא גובה על ההלוואה (למשל 10 אחוז). אם ההפרש הוא 9 אחוז, הרי שעבור הבנק זהו רווח משמעותי. כאשר מדובר באדם שמחזיק חיסכון משמעותי ובמקביל מנהל חוב ניכר, הבנק יכול, בכמה מצבים, לבנות תוכניות מימון המבטיחות שהלקוח ישלם בכל חודש ריבית גבוהה, בעוד שהחיסכון שוכב בפיקדון נפרד ורק מניב רווח זעום.

למה אנשים עושים את זה למרות ההפסד?

מחד גיסא, אפשר להסביר זאת בכך שחלק מהאנשים פשוט לא מודעים להפרשי הריביות ולא מבינים שכדאי להם להשתמש בכספם כדי להימנע מנטילת הלוואה. מאידך גיסא, יש אנשים שמבינים את האבסורד, אך בכל זאת בוחרים להחזיק חיסכון ולהמשיך לשלם על הלוואה, בגלל תחושת ביטחון מדומה או קשיים רגשיים:
  • יש אנשים החוששים שבמידה וישחררו את כל כספם (כלומר ישברו את תוכנית החיסכון), הם יבזבזו אותו במהירות ולא יצליחו לחסוך שוב.
  • יש כאלה המנסים "להוכיח לעצמם" שהם מצליחים להחזיק חיסכון, אף על פי שבפועל הם נמצאים במינוס.
  • יש שהגדירו לעצמם מטרה להשאיר חיסכון מסוים סגור, ובכך מתחמקים מלהודות שהם למעשה לא מתקדמים כלכלית, כי הם צריכים לשלם ריבית על הלוואה אחרת.
כל אלה מובילים לכך שלא מעט אנשים נופלים בפח של לשמור על חיסכון בלתי שימושי, בשעה שהם משלמים ריבית גבוהה על הלוואה שאותה יכלו למנוע.

האם בכל מצב עדיף לשבור את החיסכון ולסגור את ההלוואה?

ברובם המכריע של המקרים, התשובה היא כן. אם אדם יכול לסגור את ההלוואה באמצעות החיסכון הקיים, הוא יחסוך את ההפרשים העצומים בין הריביות. כך נהוג לומר שהדרך המהירה ביותר לחסוך כסף היא להפסיק לשלם ריביות מיותרות. לפיכך, כאשר יש הלוואה תלויה, הגיוני בהרבה להשתמש בכסף שעומד בחיסכון כדי לצמצם את החוב. במצבים נדירים מאוד, יתכן שתוכנית החיסכון מניבה ריבית גבוהה מאוד (למשל 20 אחוזים שנתיים), וההלוואה היא בריבית נמוכה (למשל 10 אחוז). אם אכן הבנק או הגוף הפיננסי ערב לריבית כזאת ויציב לאורך זמן, אולי עדיף לשמור את החיסכון ולא לסגור איתו את החוב. אך זה נדיר ביותר וקשור גם לסיכון שאותו גוף עלול לפשוט רגל או לשנות את התנאים.

נקודה חשובה: קנסות ומיסים על שבירת חיסכון

יש לעתים תוכניות חיסכון או השקעות כספיות שמלוות בקנסות שבירה או תשלומים נוספים למיסים בעת משיכת הכספים לפני המועד שנקבע. לכן צריך לבחון כל מקרה לגופו. יכול להיווצר מצב שהקנס על שבירת התוכנית פוגע בכדאיות. אף על פי כן, בהרבה מקרים, גם לאחר שמביאים בחשבון קנסות ומיסים, עדיף עדיין להשתמש בכסף הקיים בחיסכון כדי לכסות הלוואה בריבית גבוהה, במקום להמשיך לשלם ריבית מיותרת.

האם ההרגשה שיש חיסכון למרות החוב עוזרת רגשית?

לפעמים, אנשים מעידים על הרגשה טובה כשיש להם סכום מסוים בצד. הם טוענים שזה נותן להם ביטחון נפשי, ואפילו דחף להמשיך לעבוד ולהחזיר את ההלוואה מדי חודש. אבל מבחינה אובייקטיבית, המשמעות היא שכשמחברים את סכום החיסכון ואת סכום ההלוואה, בפועל הם ב"תקו" או אפילו בהפסד, כי הריבית לרעתם. ההרגשה הטובה היא אשליה שמטשטשת את העובדה שהם לא באמת צוברים נכסים נטו.

המשך פירוט והסבר נוסף

שאלות ותשובות בסגנון דיאלוג למיקוד הרעיונות:
  • שאלה: "אם יש לי גם חיסכון וגם הלוואה, מה בדיוק ההפסד הכלכלי שלי?"

    תשובה: "ההפסד הוא בפער בין הריבית הנמוכה שאני מקבל על החיסכון לריבית הגבוהה שאני משלם על ההלוואה. זה יכול להגיע לאחוזים רבים, ובסופו של דבר אני מוציא יותר ממה שאני מכניס."
  • שאלה: "האם בכל מקרה הפער בריביות כל כך גדול?"

    תשובה: "לא תמיד הוא יהיה 9 אחוז בדיוק, אבל ברוב המקרים, הריבית על הלוואה גבוהה יותר מריבית על חיסכון, כך שהפער לרוב אינו לטובת הלקוח."
  • שאלה: "למה הבנק בכלל מאפשר לי להפקיד כסף אם הוא יודע שאני במינוס?"

    תשובה: "כי זה אינטרס של הבנק להרוויח מהריבית הגבוהה שהלקוח משלם על ההלוואה, ובנוסף הבנק מקבל ערובה בטוחה לכסות את ההלוואה מתוך החיסכון עצמו אם מתעוררות בעיות."
  • שאלה: "האם לפעמים כדאי לי לשמור על החיסכון ולא לסגור איתו את ההלוואה?"

    תשובה: "אולי אם התשואה על החיסכון באמת גבוהה מן הריבית על ההלוואה, או אם קיימות התחייבויות מסוימות שמונעות משיכה. אבל כאמור, במציאות זה לא קורה הרבה."
  • שאלה: "מה השורה התחתונה?"

    תשובה: "ברוב המקרים כדאי לסגור את ההלוואה עם הכסף שיש בחיסכון, וכך למנוע מעצמך לשלם ריבית גבוהה. ההטבה המשמעותית ביותר היא להפסיק את ההפסד המתמשך הנגרם מפער הריביות."
דגשים בניהול כלכלי נכון

חשוב להדגיש שישנם נושאים רבים נוספים הקשורים להתנהלות כספית נכונה:
  • שמירה על תקציב אישי: רישום הכנסות והוצאות, מעקב חודשי, ועמידה בהגבלות פיננסיות שפויות.
  • בניית הרגלי חיסכון: הפרשת סכומים קטנים לאורך זמן, במקום בניית "שקרים עצמיים" של חיסכון לצד הלוואה יקרה.
  • מניעת בזבוז בלתי הכרחי: זיהוי נקודות חולשה שבהן הכסף מתבזבז בקלות.
  • בדיקת תנאים מול גורמים פיננסיים שונים: לפעמים אפשר למצוא הלוואה בתנאים טובים יותר מחוץ לבנק, או חיסכון שמניב יותר בבנק אחר.
  • בחינה רגשית: מודעות לסיבות הפסיכולוגיות שדוחפות אדם לשמור על חיסכון כביכול, תוך תשלום ריבית גבוהה על הלוואה.
סיכום הרעיון המרכזי

הנקודה העיקרית היא שכמעט תמיד עדיף לא לאפשר מצב שבו אדם גם מחזיק חיסכון וגם משלם על הלוואה באותו זמן. כל עוד הריבית על ההלוואה עולה על התשואה על החיסכון, מדובר בהפסד ממשי. כדי לשפר התנהלות כלכלית, כדאי ראשית לסגור הלוואות יקרות, ורק לאחר מכן לבנות חיסכון אמיתי, כזה שבאמת מייצר רווח. מי שיש לו קושי רגשי לשלוט בהוצאותיו חושש שאם ישחרר את הכסף מהחיסכון, הוא יבזבז אותו, אבל כדאי לטפל בקושי הזה באמצעים אחרים ולא לצבור הפסדים שנובעים מפערי ריביות.

הרחבה על ההיבט הפסיכולוגי

חלק מהבעיה טמון בכך שאנשים רבים מעדיפים "לרמות" את עצמם ולחשוב שיש להם כסף בחיסכון, אף על פי שמולו עומד חוב שווה ערך או חוב גדול יותר. למעשה, כשהחוב והחיסכון מחוברים, התוצאה הסופית היא לא רחוקה מאפס, ולפעמים אף פחות מאפס עקב ההפרשים בריביות. אצל רבים, החרדה מפני בזבוז הכסף גוברת על ההיגיון הכלכלי, והם מוכנים לשלם ריבית יקרה כל עוד הם "רואים" את כספם יושב בחיסכון. הפתרון הנכון, מהיבט כלכלי טהור, הוא ללמוד לשלוט בהוצאות, לתכנן תקציב, ולהכיר באמת שמאחורי חיסכון לא עומד יתרון כשהלוואה עדיין פעילה.

לסיכום

הדגש המרכזי הוא שאם יש תוכנית חיסכון משמעותית ובאותו זמן קיימת הלוואה, מומלץ לרוב לפרוע את ההלוואה בעזרת אותה תוכנית חיסכון, או לפחות לבדוק היטב אם הרווח הריאלי על החיסכון גבוה מהריבית על ההלוואה (דבר נדיר). כלכלית, זו פעולה שמסייעת לסלק חובות ולהפחית את עומס התשלומים החודשי. אם בכל זאת קיים חשש פסיכולוגי מבזבוז, ניתן לטפל בו בדרכים של ארגון כלכלי נכון, ייעוץ כלכלי או אפילו טיפול רגשי, אך לא להיכנס לתרחיש שבו הבנק מרוויח על חשבון הלקוח.
איך להתנהל כספית נכון? הלוואה וחיסכון במקביל, הלוואה כנגד חיסכון, האם לחסוך ולקחת הלוואה? האם לקחת הלוואה או לחסוך? ריבית כספית, איך בנקים מרווחים כסף? המודל הכלכלי של הבנק, ריבית על הלוואה, ריבית על מינוס, לחסוך כסף, לחסוך ולקחת הלוואה, לקחת הלוואה ולחסוך, מה ההיגיון בלחסוך ולקחת הלוואה? האם לחסוך ולקחת הלוואה או לא לחסוך ולא לקחת הלוואה? מינוס בבנק, הלוואה בבנק, חיסכון בבנק, איך להתנהל עם כסף? איך לחסוך כסף? מתי לקחת הלוואה? צרכנות חכמה
המודל הכלכלי של הבנק ייצור הכנסה עובד מרמה רגשות טובים אבסורדים מעדיף הצלחה תחושה של טוב הלוואה כספית צרכנות חכמה איך לחסוך כסף איך עובדים בנקים בנק בנקאות בנקים האם לחסוך הלוואה הלוואה כספית הלוואה מהבנק הלוואה מול חיסכון הלוואות התנהגות התנהגות כלכלית התנהגות צרכנים התנהגות צרכנית חובות חיסכון והלוואה במקביל חיסכון כספי כלכלת המשפחה כסף כסף בבנק להפקיד כסף בבנק לחסוך לחסוך כסף למה לחסוך כסף לקחת הלוואה לקחת הלוואה מהבנק משפחה מתי לקחת הלוואה עובד עובדים פיקדון כספי צרכנות ריביות בבנק
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
...כלשהי, לגרום לילד שלו להבין, שהוא יכול להפיק תועלת ממשית מלימודי ההיסטוריה לדוגמה, הרי שקודם לכן, עליו כהורה להבין, כיצד באמת הלימודים המשמימים האלו, כיצד הם מביאים לאדם תועלת ממשית כלשהי. ואם באמת יצליח המורה עצמו שמלמד את התלמידים, אם הוא יצליח להבין, כיצד הלימודים שלו יכולים לייצר הנאה מיידית עבור התלמידים, הרי שהוא יצליח לגרום גם להם להתעניין בלימודים. ומצד האמת, אם המורה היה יודע, כיצד המקצוע שאותו הוא מלמד, כיצד הוא יכול להועיל לתלמידים ליהנות בחיים, הרי שגם הוא היה נהנה ממה שהוא מלמד, והוא...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
...עבור המבוגרים (והפתרון בהמשך). כך, שכאשר המבוגרים עצמם בתוך תוכם, מבינים שרוב הלימודים של בית הספר הם מיותרים, אז כיצד בדיוק מצפים מילד בריא בנפשו, שיעשה משהו שהוא מיותר לחלוטין?! כי כאשר המבוגר עצמו, מבין שרוב הלימודים של בית הספר, הם חסרי תועלת לעולם האמיתי, אז הוא משדר את זה לתת המודע של הילד. וממילא גם הילד, מתייחס ללימודים בהתאם. ונוסיף לכל זה גם את המורים. שגם הם, ברובם, לא מתלהבים ממה שהם מלמדים. כי רוב המורים פועלים בצורה אוטומטית. כי המורה, כל שנה מלמד את אותו החומר. והמורה עצמו, יש לו...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
...אצלו שום הנאה. כי הלימודים שהילד לומד בחייו האישיים, הוא לומד אותם באופן טבעי, שלא נכפה עליו. והילד לומד את רוב לימודו, על ידי יצירת ההנאות שלו. כי הילד לומד את רוב הידע שלו, על ידי זה שהוא מנסה להשיג את המטרות שלו. ודרך זה שהילד מנסה להשיג את המטרות שלו, באמצעות זה הוא רוכש את הידע, של איך להשיג את המטרות. לדוגמה: כאשר ילד משחק באיזה פאזל, לילד יש מטרה. והמטרה, היא להרכיב את הפאזל. ומבחינתו של הילד, אם הוא יצליח להרכיב את הפאזל, הוא ירגיש יותר מאושר. אבל, כדי להרכיב את הפאזל, לשם כך צריך ידע. והילד...
הרגלים / התנהגות כפייתית / טורדנות כפייתית / דפוסי התנהגות / דפוסי חשיבה / הפרעה טורדנית כפייתית - איך לשנות הרגלים?
...והשאלה הנשאלת היא, איך אפשר לשנות הרגלים? וכדי להבין איך לשנות הרגלים, לשם כך יש להבין כיצד הם נוצרים? ומהי המהות שלהם? כי ברגע שמבינים את המהות של העניין, על ידי זה אפשר לשלוט בו טוב יותר. אז איך בעצם נוצרים הרגלים? ומי שיתבונן יראה, כי בדכ, כל הרגל, נוצר, על ידי בחירה חופשית של האדם. כי כל הרגל שיש לאדם, היה שלב כלשהו, שבו הפעולה של ההרגל, עדיין לא הייתה הרגל. אלא היא נעשתה על ידי האדם, מתוך בחירה ובצורה מודעת (אאכ היא נכפתה על האדם). לדוגמה: בן אדם בוחר באופן מודע לעשן. בסיגריה הראשונה, הוא עדיין...
התמכרויות, טורדנות כפייתית, גמילה מהתמכרויות, אובססיות, התנהגות טורדנית, התנהגות כפייתית, לשנות הרגלים - איך להיגמל מהתמכרות?
...אובססיה והתמכרות, לשם כך על האדם להחזיר לעצמו, את כוח הבחירה החופשית שלו. זא, מאחר שמהותה של האובססיה, היא בכך שהאדם עושה אותה ללא תחושה של בחירה, ממילא זה אומר, כי כדי לשלוט באובססיה, לשם כך יש צורך להחזיר לאדם את יכולת הבחירה שלו. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל התנהגות שאותה עושה האדם, יש רק אחת משתי אפשרויות לגביה. או שאכן באמת אין באפשרותו של האדם למנוע מעצמו לעשות זאת, כגון לדוגמה לנשום. או שאכן, כן קיימת אפשרות כלשהי, שבאמצעותה יכול האדם לשלוט במצבו, אלא שהאדם, אינו יודע מהי האפשרות הזאת....
הרגלים / דפוסי התנהגות / דפוסי חשיבה - איך לשנות הרגלים, דפוסי חשיבה והתנהגות?
...של הרגע הקודם בעבר ו/או הרגע הבא בעתיד. על האדם להבין שהרגע הזה קיים בזכות עצמו בלי קשר לרגעים האחרים בציר הזמן. להתחיל התחלה חדשה = לקשר את הפעולה לתכלית שלה בכל רגע. פעולה מתוך הרגל מרדימה את האדם ולא מאפשרת לו לקשר את הפעולה שלו לתכלית שלה באופן רציף = חוסר יעילות = הגדלת האפשרות לטעויות = אי ניצול מלא של הפוטנציאל האישי = פעולה מתוך שינה בהקיץ. כאשר התודעה של האדם עירנית, הוא בכל רגע מתחיל מחדש, דהיינו, בכל רגע מקשר את הפעולה לתכלית הסופית שלה = יעילות = שיפור תפוקה = הגדלת הביצועים. להתחיל...
הרגלים / דפוסי חשיבה / דפוסי התנהגות - איך לשנות אותם בצורה מהירה?
...שרגיל לחשוב על X שהוא אינו טוב במשך שנים. אם היה אותו האדם יודע בוודאות ובשלמות כי אותו X הוא אכן טוב, באותו הרגע הוא היה מתחיל לאהוב אותו. ככל שרמת הוודאות של הידיעה גדולה יותר, כך ההרגל הישן עובר מהר יותר. להרגל קשה לעבור בגלל חוסר וודאות. ההרגל מגן על האדם. כאשר האדם יודע בוודאות את ההבנה החדשה, ההרגל הקודם נעלם בין רגע. הידיעה מעלימה את ההרגל הישן, באותה המהירות שהאור מעלים את החושך. ברמה המעשית זה אומר, שאם ברצונו של האדם לשנות הרגל כלשהו, עליו לשבת עם עצמו ולנסות לדעת ולהבין את השורש של ההתנהגות...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4
...אחר ביטא את עצמו בצורה לא תקינה דקדוקית. ואז האדם יוצר לעצמו תועלת, בכך שהוא לומד ומלמד דקדוק. על ידי זה שהוא לומד, לדבר בצורה תקינה. למרות שבאמת, הרי רוב המקצוע כולו, הוא יכול להיות מיותר מלכתחילה. ואם המורה לדקדוק, ינסה לגרום לתלמיד ללמוד דקדוק, כדי לא לדבר בצורה צורמת. הרי שזה הדבר האחרון שמעניין את הילד. כי הילד, לא צורם לו שום דבר באוזן. ומבחינתו של הילד, שכל אחד ידבר איך שבא לו, כל זמן שכל אחד מבין את השני. וממילא, המורה לעולם לא יצליח לגרום לילד להבין שלימודי הדקדוק יביאו לו תועלת אמיתית...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5
...מחשבים שטח של מעגל או משולש וכיוב. ואם המורה מציב לעצמו ולתלמיד כמטרה, לדעת את הנוסחה. הרי שאוטומטית, זה הופך את המקצוע למשעמם עבור התלמיד. כי אכן, הנוסחה לא באמת מעניינת אף אחד. וכיוב, אם המורה להיסטוריה מתייחס לעצמו כאל ספר מדבר, שמעביר מידע עתיק ולא רלוונטי, לתלמידים מסכנים שצריכים להקשיב לו, הרי שממילא, זה לא מעניין את התלמידים, וגם לא את המורה עצמו. וכאשר המורה מלמד את התלמידים את החומר הנלמד, על המורה לנסות להתמקד ולמקד את התלמידים, לא בידע עצמו ובנוסחה עצמה ובכלל הדקדוק עצמו, אלא במשמעות...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6
...שאומר, שכל פעולה שמבצעים על צד אחד של המשוואה, מבצעים אותה גם על הצד השני, הרי שבשלב הראשון, על המורה לנסות להבין בעצמו, את המשמעות לחיים של הכלל המתמטי הזה. ועכשיו, על המורה לנסות להתבונן, כיצד התלמידים, בחיים האישיים שלהם, כיצד השימוש בחוק הזה, בא לידי ביטוי אצלם. ועל המורה לנסות להבין אל מול עצמו, כיצד זה שהתלמידים יבינו טוב יותר, את הסיבה שבגללה הכלל המתמטי הזה, הוא כפי מה שהוא, כיצד זה ישפר את צורת המחשבה שלהם, ואת החיים האישיים שלהם. וכיוב לדוגמה, לגבי לימודי ההיסטוריה. שעל המורה, בשלב הראשון...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התנהגות כלכלית, התנהגות צרכנית, כלכלת המשפחה, כסף, חיסכון כספי, הלוואה כספית, לחסוך כסף, לקחת הלוואה, הלוואה מול חיסכון, ריביות בבנק, איך עובדים בנקים? פיקדון כספי, להפקיד כסף בבנק, לקחת הלוואה מהבנק, חיסכון והלוואה במקביל, צרכנות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להשתמש בכסף, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להשתמש בכסף, איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בסקייפ, אימון אישי לאורח חיים בריא, אימון אישי לימודים בנושאי להשתמש בכסף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5625 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 09:59:31 - wesi1