אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להסתיר מידע? דיסאינפורמציה, איך לעמוד בחקירה? לוחמה פסיכולוגית, איך לעשות מניפולציה? לנדב מידע, ללמוד איך לשקר? פסיכולוגיה הפוכה, הגנב הנאמן, איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 איך להסתיר מידע? דיסאינפורמציה, איך לעמוד בחקירה? לוחמה פסיכולוגית, איך לעשות מניפולציה? לנדב מידע, ללמוד איך לשקר? פסיכולוגיה הפוכה, הגנב הנאמן, איך לגרום למישהו לא לחשוד בך? איך לשדר אמינות? איך לשקר למישהו? איך לרמות מישהו? איך להסתיר בגידה? איך להתמודד עם חקירה?
וכאן אבאר עוד דרך ועוד שיטה, כיצד ניתן להסתיר מידע מאדם אחר, דווקא על ידי זה שחושפים בפניו, מידע שקשור למידע שאותו רוצים להסתיר ממנו. ואבאר איך לעשות זאת בצורה נכונה? ואיך לא לטעות ולהחשיד את עצמך בטעות? ואיך ליצור הטעיה אצל האדם השני? ואיך לנצח בלוחמה פסיכולוגית באמצעות שתילת דיסאינפורמציה? ועוד.

והרעיון הוא, כי לפעמים ברצונך להסתיר מידע כלשהו, מאדם אחר, מסיבה כלשהי. ולפעמים יש לאדם האחר חשדות לגבי המידע שאתה רוצה להסתיר ממנו. ולפעמים האדם השני, באמת חושד בך שאתה מסתיר ממנו מידע, את המידע שאותו הוא רוצה לדעת. ולפעמים האדם השני חושד, שאולי יש לך אינטרס להסתיר ממנו את המידע שהוא רוצה לדעת.

ולכן, ניתן לעשות פסיכולוגיה הפוכה ומניפולציה, שמהותה היא, שעל ידי זה שאתה חושף בפניו מידע שקשור לדבר שאותו הוא רוצה לדעת, מידע שאתה כן מוכן לחשוף בפניו, על ידי זה אתה שותל לו מחשבה ומשדר לתת המודע שלו, את המחשבה שאומרת, שאתה לא מנסה להסתיר ממנו מידע לגבי אותו העניין.

או במילים אחרות, באפשרותך לחשוף בפניו את כל המידע שהוא רוצה לדעת, ורק להשמיט / להחסיר / להחליף פרט אחד קטן, שאותו אתה לא רוצה לחשוף בפניו. ובאפשרותך גם לעשות זאת בצורה "טבעית", שבה אתה מיוזמתך מספר לו, את מה שאתה רוצה שהוא ישמע, כדי שהוא ירגיש שאתה לא מנסה להסתיר ממנו שום דבר.

וכאשר אתה מיוזמתך מדבר עם האדם השני, על הנושא שהוא חושב שאתה מנסה להסתיר ממנו, על ידי זה בתת המודע של האדם השני, נשתלת המחשבה והאמונה שאומרת, שאם אתה מספר לו על הדבר, כנראה שאתה לא מנסה להסתיר אותו ממנו. ואז ממילא האדם השני, פחות חושד בך, לגבי הדבר שאתה רוצה להסתיר ממנו.

ויש כאן רמת תחכום נוספת, והיא, שכאשר יש סיפור על נושא כלשהו, אז לא רק שבאפשרותך לגלות מידע על חלק מאותו הנושא, כדי להסתיר מידע על חלק אחר מאותו הנושא, על ידי זה שאתה משדר לתת המודע של השומע, שאתה לא מנסה להסתיר ממנו מידע לגבי אותו הנושא, אלא באפשרותך גם לגלות בפניו מידע חלקי אמיתי לגבי אותו הנושא כנ"ל, ולהוסיף אליו גם מידע שגוי או להציג את המידע שאותו אתה מגלה, בצורה כזו שתגרום לשומע להשלים את התמונה של הסיפור בראש שלו, בצורה שונה מהמציאות כפי מה שהיא.

כי כאשר אתה מספר למישהו משהו, המוח של האדם משלים את הסיפור שהוא שמע ומשלים את הפרטים שאותם הוא לא שמע ושעליהם הוא רוצה לדעת. ובאפשרותך לספר חלקים אמיתיים מהסיפור ולהוסיף אליהם מידע שגוי, או על כל פנים לספר את החלקים האמיתיים בצורה כזו, שתגרום למוח של השומע, להשלים את הסיפור בדמיון שלו, בצורה שבה הוא יסיק מסקנות שגויות, לגבי המידע שאתה מנסה להסתיר ממנו.

שזה שוב פעם אומר, שאם אתה לא רוצה שירמו אותך, אז כאשר אתה מגיע למסקנה כלשהי, עליך לבדוק כיצד הגעת אליה? האם באופן ישיר או באמצעות הסקת מסקנה כלשהי? והאם אימתת באופן מלא את המידע שגרם לך להגיע למסקנה שהגעת אליה? או שמא המסקנה שלך מבוססת על אמונה כלשהי, שיכולה להיות הטעייה כנ"ל.

ועוד אוסיף ואומר, שלפעמים האדם השומע הוא מספיק מתוחכם להבין, שלפעמים מספרים לו סיפור אחד, כדי להסתיר ממנו את הסיפור השני. ולפעמים חושפים בפניו מידע כלשהו (נידוב מידע / לנדב מידע), דווקא כדי להסתיר ממנו מידע אחר.

ולפעמים השומע מספיק חכם, כדי להתחיל לחשוד שמסתירים ממנו משהו, דווקא משום שמנדבים לו מידע שנראה בעיניו כמידע מיותר וכמידע לא רלוונטי לשיחה וכיו"ב. בצורה שגורמת לו לחשוד, שכנראה אם מספרים לו משהו אחד, כנראה שמסתירים ממנו משהו אחר.

ולכן, לפעמים אם אתה מנדב מידע כדי להסתיר מידע, אז עליך לדעת, שלפעמים נידוב מידע, דווקא יוצר חשד של הסתרת מידע אחר. ולכן צריך לדעת איך לעשות זאת בצורה מאוד מתוחכמת...

לדוגמה (חיובית), נניח שמישהו חושד בך שאתה הולך לארגן לו מסיבת הפתעה ליום הולדת. וברצונך להסתיר ממנו שאתה רוצה לעשות לו מסיבת הפתעה ליום הולדת. אבל הוא חושד בכך. אז אם לא תדבר איתו בכלל על זה, אז הוא עלול לחשוד שאתה הולך לארגן לו מסיבת הפתעה. ואם ברצונך לגרום לו, לא לחשוד בך שאתה הולך לארגן לו מסיבת הפתעה. באפשרותך לנדב לו מידע, על כך שכן היית רוצה להפתיע אותו במשהו, לעשות לו הפתעה כלשהי. רק להשמיט מהסיפור, את הנושא של מסיבת ההפתעה.

ואז, כאשר השומע, שומע שאתה מספר לו שרצית להפתיע אותו והוא רואה שאתה לא מסתיר ממנו את זה שרצית להפתיע אותו, אז הוא מניח שאתה מספר לו את כל האמת, ואז ממילא הוא לא חושד בך שאתה מכין לו מסיבת הפתעה. ואז ממילא יותר קל לך להפתיע אותו. ואם כן, בכך שנידבת לו קצת מידע, הסתרת ממנו עוד יותר מידע. כי אמרת לו את האמת, ורק את האמת, אבל לא את כל האמת. ועל ידי זה שאתה אומר למישהו את האמת ורק את האמת, הוא לפעמים מניח שאתה אומר לו את כל האמת, למרות שלא באמת אמרת אותה.

ויש כאן עוד לוגיקה פנימית, שהולכת כך. עליך לשאול את עצמך, למה שהבן אדם השני יחשוב שאני מסתיר ממנו מידע. כגון לדוגמה במקרה הנ"ל, שהאדם השני יחשוב שאתה רוצה להסתיר ממנו את המידע, כדי להפתיע אותו. ואז עליך לשאול את עצמך, איך אני יכול לשתול לו מחשבה, שהוא לא יחשוב שאני רוצה להפתיע אותו. וזה אפשרי לדוגמה, אם תספר לו שרצית להפתיע אותו. שאז הוא יחשוב, שאתה כבר לא מנסה להפתיע אותו. ואז בעצם תוכל להפתיע אותו.

ואתן עוד דוגמה, להסתרת מידע באמצעות נידוב מידע. נניח שמישהו ביצע פשע. וחוקרים אותו, והוא רוצה להסתיר את ביצוע הפשע. אז באפשרותו לנדב מידע, שעלול להחשיד אותו בביצוע הפשע. ובכך לנסות לשדר, שהוא לא מפחד שיחשדו בו שהוא ביצע את הפשע. ובכך לנסות לשדר, שהוא לא ביצע את הפשע ושהוא לא מסתיר מידע.

או לדוגמה בוגד שמנסה להסתיר את הבגידה שלו. שהוא יכול לנסות להודות ולשתף על דברים שליליים חלקית שהוא עשה, כדי שלא יחשבו שהוא מנסה להסתיר מידע. ובכך בעצם הוא מסתיר את הבגידה היותר גדולה שלו.

או גנב שמודה מיוזמתו שהוא גנב משהו, ובכך הוא מנסה להסתיר את זה שהוא גנב גם עוד דברים. כי בכך שהוא הודה בקלות, הוא כאילו משדר שהוא לא מנסה להסתיר מידע. ובכך בעצם הוא מסתיר מידע.

ויש כאן כמובן עוד מניפולציה. שאם נניח חוקרים שבוי ומנסים להוציא ממנו מידע. באפשרותו לחלק את המידע שהוא יודע למספר רמות וסיווגים. ובאפשרותו לא לנדב שום מידע שהאדם השני לא חושב שהוא אמור לנדב. ובכך בעצם לשדר שהוא מנסה להסתיר את המידע. ורק אחרי חקירה ועינויים, באפשרותו כאילו להישבר, ולחשוף מידע. אבל רק את המידע שאותו הוא הסכים מלכתחילה לגלות. אבל לא לגלות את המידע שהוא ניסה להסתיר מלכתחילה.

כי אם מלכתחילה הוא היה מספר את המידע שהוא כן מוכן לספר, זה דווקא היה יכול לשדר שהוא מנסה להסתיר את המידע שיותר חשוב. ודווקא זה שהוא ניסה לשדר שהוא כן מנסה להסתיר מידע, ודווקא זה שהוא כאילו אח"כ נשבר והודה... יכול להיות שזה עצמו מניפולציה, כדי לשדר שהוא כבר לא מסתיר מידע, למרות שהוא עדיין אולי כן מסתיר מידע.

והלוגיקה היא, שעליך לנסות להבין, למה שהאדם השני יחשוב שאני מסתיר ממנו מידע? איזה דברים רעים, האדם השני חושב, שאני חושב שיקרו לי, אם אספר לו את המידע?

לדוגמה, בתהליך מכירה, שהלקוח שלך חושב, שאם תספר לו את כל האמת על החסרונות של המוצר, אז הוא לא ירצה לקנות את המוצר. שאז באפשרותך לספר לו על החסרונות של המוצר שלך, אבל רק על החסרונות שאתה מוכן שהוא ידע אותם. ובכך בעצם לשתול לו מחשבה, כאילו אתה לא מפחד לספר לו על החסרונות של המוצר שלך. ובכך בעצם להסתיר ממנו, את זה שיש חסרונות אחרים במוצר, שאותם אתה כן מפחד לספר לו עליהם.

כי בשיתוף האמת, יש 3 גורמים. 1 - לומר את האמת. 2 - לומר את כל האמת. 3 - לומר רק את האמת. ולפעמים באפשרותך לומר את האמת ואת כל האמת, אבל להוסיף דברים שהם לא אמת. או לומר את האמת ורק את האמת, אבל לא לומר את כל האמת. והמוח של השומע, לפעמים חושב, שאם אומרים לו את האמת, אז כנראה שזו כל האמת ורק האמת.

או נגיד בן זוג שחושב שאישתו חושדת בו שהוא בוגד בה עם מישהי. שיכול להיות שדווקא אם הוא לא יסתיר את הקשר שלו עם אותה המישהי, זה דווקא יכול לשדר לאישתו, שהוא לא חושש שהיא תחשוד בו, כי כאילו אין לו מה להסתיר. ובכך בעצם הוא מסתיר את זה שהוא בוגד בה.

או לדוגמה אם חושדים במישהו במשהו, שבאפשרותו להודות בחלק מהאשמה, ובכך לנסות להסתיר את זה שהוא מסתיר את שאר חלקי הסיפור.

או לדוגמה גישה כלשהי, שמעודדת אותך לשאול שאלות, חוץ מאשר על נושא מסוים. ובכך שהיא מעודדת אותך לשאול שאלות, היא כאילו משדרת שאין לה מה להסתיר, למרות שיש לה המון מה להסתיר, את השקרים שלה.

וכשאתה כשומע מסיק מידע, עליך לשאול את עצמך, האם אני בטוח ב 100% שלא מסתירים ממני מידע? או שמא אני...
איך להסתיר מידע להגיע תמונה מערכת דימויים מספרים איך לעמוד המחשבה חקירות צריך לדעת לגרום למישהי איך אני איך לגרום איך לגרום למישהו איך לגרום למישהו לא איך לגרום למישהו לא לחשוד בך איך להסתיר איך להסתיר בגידה איך להסתיר מידע איך להתמודד איך להתמודד עם חקירה איך לעמוד איך לעמוד בחקירה איך לעשות איך לעשות מניפולציה איך לעשות מניפולציות איך לרמות איך לרמות מישהו איך לשדר איך לשדר אמינות איך לשקר איך לשקר למישהו אינפורמציה אמינות בגידה בגידה בבן זוג בגידה בבת זוג בגידה בזוגיות בגידה במערכת יחסים בגידה זוגית בגידה טיפול זוגי בגידות דיסאינפורמציה הגנב הנאמן התמודדות התמודדות עם בגידה התמודדות עם חקירה חקירה חקירות טיפול בבגידה לא לחשוד בך לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לו לגרום למישהו לגרום למישהו לא לגרום למישהו לא לחשוד לגרום למישהו לא לחשוד בך לגרום למישהי להסתיר להסתיר בגידה להסתיר מידע להתגבר על בגידה להתמודד להתמודד עם בגידה להתמודד עם חקירה לוחמה פסיכולוגית לחשוד ללמוד ללמוד איך ללמוד איך לשקר למידה לנדב מידע לעמוד לעמוד בחקירה לעשות מניפולציה לעשות מניפולציות לרמות לרמות מישהו לשדר לשדר אמינות לשכנע מישהו לשקר לשקר למישהו מידע מניפולציה מניפולציות מרמה משבר בגידה נאמנות פסיכולוג פסיכולוגי פסיכולוגיה פסיכולוגיה הפוכה פסיכולוגיות פסיכולוגים פסיכולוגית רמאות רמאי רמאים שקר שקרים שקרנים
סתירות בחיפוש האמת, הגנב הנאמן, קושיות על הצדיק, להיות אלוהים, שכל מעל השכל, פרדוקסים בחיפוש האמת, אליעד כהן נוכל
סתירות בחיפוש האמת, הגנב הנאמן, קושיות על הצדיק, להיות אלוהים, שכל מעל השכל, פרדוקסים בחיפוש האמת, אליעד כהן נוכל
... בחיפוש האמת, הגנב הנאמן, קושיות על הצדיק, להיות אלוהים, שכל מעל השכל, פרדוקסים בחיפוש האמת, אליעד כהן נוכל מה משמעות הסתירות בחיפוש האמת לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאה כי ... משום שהוא מציע דבר שהאדם כבר יודע. אם אדם אומר לך דבר שהוא שקר מוחלט, אז הוא בוודאי מרמה אותך. אם הוא אומר לך דבר אמיתי לחלוטין - הוא גם מרמה אותך, כי אתה כבר יודע אותו. לכן, בכל מצב כזה האדם הוא קורבן לתרמית מסוימת. מדוע לדעת אליעד כהן צריך לחשוב שהוא עצמו נוכל? אליעד מסביר באמצעות דוגמה של גנב נאמן: אם אדם מנסה לרמות אותך, אתה חייב להטיל ספק בכל מה שהוא אומר, אך במקביל, דווקא באמצעות ההטלת ספק הזו, האדם מסוגל להגיע להבנה גבוהה יותר של האמת. אליעד טוען שבספר להיות אלוהים ... הוא דוגמה טובה לכך. רבי נחמן נהג לומר לתלמידיו שיהיו רגעים שהם יחשבו שאולי הוא מרמה אותם לחלוטין, כי כאשר אתה באמת מבין משהו לעומק, אתה מגלה שהאמת הפוכה לחלוטין ממה שחשבת קודם. לכן, לפי אליעד, כל אדם שמבין באמת את להיות אלוהים, חייב להגיע ... היחידה שבה האדם יכול לגלות את האמת העליונה. זו הסיבה שהוא מתעקש שתלמידיו ירגישו שהוא מרמה אותם - כי אז הם יתחילו לפקפק ברצינות בשכלם ובאמונותיהם. מהי התרמית הגדולה ביותר על פי אליעד כהן? אליעד מציין כי התרמית הגדולה ביותר היא זו שהאדם מרמה בה את עצמו. הוא מסביר שכאשר אדם חושב שמישהו אחר מרמה אותו, הוא בעצם מתעלם מכך שהוא עצמו אינו בטוח באמיתות תפיסותיו. לדבריו, כל עוד האדם ממוקד בחיפוש החיצוני של האמת, בשאלה אם האדם שמולו אמין או לא - הוא מפספס את הנקודה המרכזית, שהיא בחינה עצמית והטלת ספק בעצמו. לפי אליעד, במקום לעסוק בשאלה אם מישהו אחר מרמה אותך, עדיף לך לבדוק אם אתה עצמך מרמה את עצמך. התרמית העצמית הזאת היא הכי מסוכנת כי האדם לרוב אינו מודע לה. הוא נותן דוגמה למישהו שאומר שהספר להיות אלוהים לא חידש לו כלום. לדבריו, אם האדם באמת ידע את זה ... כיוון שאם האדם באמת ידע את הדברים האלה, הוא לא היה נדרש לקרוא ולהתעמק. מהו משל הגנב הנאמן שאליעד כהן משתמש בו? אליעד משתמש במשל הגנב הנאמן, אדם שמסייע לך למצוא דבר שאבד לך, אך בעצם הוא עצמו הגנב. אליעד טוען כי כך גם הוא פועל - הוא מנסה לעזור לך לחפש את האמת, אבל בעצם, במובן מסוים, הוא הגנב, ... להטיל ספק, וכך להגיע לאמת עמוקה יותר. לדברי אליעד, זה הכרחי שהתלמיד יזהה אותו כגנב נאמן, כיוון שרק כאשר האדם מבין שכביכול עבדו עליו, הוא יכול להפסיק לסמוך על גורמים חיצוניים ולהתחיל לסמוך רק על החקירה הפנימית שלו עצמו. מהן סתירות בחיפוש האמת? מי הוא הגנב הנאמן? האם אליעד כהן הוא נוכל? כיצד להטיל ספק בשכל? מהי התרמית העצמית לפי אליעד כהן? מדוע ספר להיות אלוהים מלא סתירות? ...
למי להאמין? אמונה עצמית, לא להאמין לעצמך, כן להאמין לעצמך, להטיל ספק, להגיע לוודאות, הגנב הנאמן, חוקי הלוגיקה, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית
למי להאמין? אמונה עצמית, לא להאמין לעצמך, כן להאמין לעצמך, להטיל ספק, להגיע לוודאות, הגנב הנאמן, חוקי הלוגיקה, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית
... להאמין? אמונה עצמית, לא להאמין לעצמך, כן להאמין לעצמך, להטיל ספק, להגיע לוודאות, הגנב הנאמן, חוקי הלוגיקה, אמת מוחלטת, ... הוא שלעולם אינך יכול להאמין באופן מוחלט לאף גורם, אפילו לא לשכל של עצמך. ההסבר מתמקד במשל מפורסם מהספר להיות אלוהים, המכונה הגנב הנאמן. מה זה הגנב הנאמן? הגנב הנאמן הוא משל שמתאר מצב שבו אדם גנב משהו, וכאשר באים לחפש בביתו את החפץ הגנוב, הגנב עצמו מתנדב לעזור בחיפושים. הוא מתנהג כאילו אין לו מה להסתיר, פותח את כל הארונות, מראה הכל בגלוי, ומקרין אמינות גבוהה. כאשר החיפוש מגיע קרוב ... את המחפש שאין טעם לבדוק במקום האמיתי, למרות שהגניבה אכן נמצאת שם. אליעד משתמש בדוגמה זו כדי להראות איך השכל מתנהג בדיוק כמו הגנב הנאמן. השכל מספק לנו תשובות הגיוניות, מסייע לנו לחפש הבנה, ונותן תחושה של אמינות. אבל יש דברים מסוימים שאותם ... יכולים לספק ודאות מוחלטת. ולכן, אדם יכול לבחור להאמין או לא להאמין כרצונו, מתוך הבנה שאין כאן אמת מוחלטת שאפשר להיאחז בה. הגנב הנאמן האם אפשר לסמוך על השכל? ...
הגנב הנאמן - מי גונב אותך בנאמנות, ומרמה אותך בחלקלקות לשונו?
הגנב הנאמן - מי גונב אותך בנאמנות, ומרמה אותך בחלקלקות לשונו? והעניין יתבאר עפ משל, לאותו גנב שבאו לחפש בביתו את הגניבה. והגנב הזה היה מתוחכם גדול, והוא בא בהצעה מפתיעה אל ראש השוטרים, והוא הציע ... שהגניבה אינה שם. וכאשר הגיעו השוטרים אל איזו פינה רחוקה נסתרת בתוך התקרה, אמר הגנב לשוטרים, הלא אתם רואים כמה אני איש אמין, שאני עוזר לכם לחפש את הגניבה בביתי, ולעזור לכם במלאכת החיפוש שלכם, ואני בעדכם, ואני רוצה שתמצאו את הגניבה הזאת, ואני עושה את כל מה שאני יכול, כדי לעזור לכם למצוא את ... משום ששם הגניבה לא נמצאת, וחבל על המאמץ שלכם. ואתם רואים שאני באמת עוזר לכם לחפש את הגניבה, ואתם רואים שאני איש נאמן, שהרי לא מצאתם את הגניבה בביתי. אז אני כאיש נאמן שרוצה לעזור לכם, אומר לכם שאל תחפשו שם בפינה הרחוקה, כי שם הגניבה לא נמצאת כלל. ועל ידי המרמה הזאת, על ידי זה גרם הגנב הרמאי הזה, לאותם השוטרים להאמין לו, והם לא חיפשו באותו מקום מרוחק, ששם כמובן הייתה הגניבה. ועל האדם לדעת, שהשכל שלו הוא אותו הגנב הנאמן. כי השכל של האדם גונב לו את האושר שלו, על ידי זה שהוא יוצר אצלו הפרדה בין היש לבין האין, שהיא מהות חווית הנפרדות, שאחראית לכך שהאדם תמיד ירגיש שחסר לו משהו. והאדם מחפש ומנסה להבין, מי גנב לו את האושר שלו. והאדם משתמש בשכל שלו שהוא הרמאי הגדול ביותר, כדי למצוא את האושר שלו. והשכל של האדם, עוזר לו בחיפושים אחרי האושר שלו. והשכל של האדם מלמד את האדם, כל מיני שיטות ורעיונות של שקר, איך להיות מאושר. וכל שאלה שהאדם רוצה לשאול אותה, השכל מעודד את האדם לברר את האמת ולשאול את השאלה שלו. ובכך השכל של האדם, יוצר מצג שווא, של אמינות ושל רצינות בבירור האמת. אבל, יש שאלה אחת ויחידה, שאותה השכל מסתיר מהאדם, והיא, האם בכלל השכל עצמו הוא נכון, או לא? כי שכלו של האדם הוא פגום. וההוכחה לכך היא, שבעיני האדם ... כלשהו? ואולי הוא לא קיים כלל, אפילו לא כתעתוע? ואם הוא כן קיים, אז מהי מהותו באמת? ולמה הוא קיים? וכולי. והשכל הוא ככ מניפולטור, עד, שהוא לפעמים גורם לאדם לחשוב, כאילו הוא באמת בודק האם השכל עצמו נכון, וכאילו הוא באמת בודק, האם הוא באמת קיים. אבל, האחראי על הבדיקה, הוא המניפולטור, שהוא השכל. שהאדם בודק עם השכל שלו, האם השכל עצמו צודק, שאז הבדיקה יוצאת כמובן, שקרית. וכיוב מנהיגי שקר אחרים, שהם כאילו מעודדים את האדם לשאול שאלות, וכאילו יש להם ... וכיוב שאלות על מהותו של אלוהים, שהן אסורות בתכלית האיסור, ושיש חרמות וקללות, על מי שחוקר את הנושאים האלו. והם כמו אותו הגנב הנאמן, שמעודד אותך לברר את הכל, מלבד במקום שבו יתגלו שקריו. והדרך של האדם להינצל מרמאים ונוכלים מתוחכמים, היא על ידי זה שהאדם כופר בהכל ומטיל ספק מוחלט באמת, בהכל. ובכל פעם שהאדם מרגיש שהוא לא רוצה לשאול ולחקור איזה נושא, אז דווקא על האדם להתאמץ ...
אויב או אוהב, מלאך או שטן, אנשים צבועים, מניפולציות, הגנב הנאמן, מי עושה לך טוב? מי עושה לך רע? האם משהו עושה לך טוב? האם משהו עושה לך רע? האם הוא אוהב או אויב? יותר תועלת מנזק, יותר נזק מתועלת, טוב ורע, אהבה או שנאה
אויב או אוהב, מלאך או שטן, אנשים צבועים, מניפולציות, הגנב הנאמן, מי עושה לך טוב? מי עושה לך רע? האם משהו עושה לך טוב? האם משהו עושה לך רע? האם הוא אוהב או אויב? יותר תועלת מנזק, יותר נזק מתועלת, טוב ורע, אהבה או שנאה
... או אוהב, מלאך או שטן, אנשים צבועים, מניפולציות, הגנב הנאמן, מי עושה לך טוב? מי עושה לך ... אליעד מדגיש שזה לא תמיד כל כך פשוט, כי צריך לשים לב האם אותו אדם או דבר באמת עושה רק טוב, או שבמקביל הוא עושה גם רע, ואולי אף גורם לך יותר נזק מתועלת. מהי דוגמת הארנק והגנב הנאמן? אליעד מדגים זאת באמצעות מקרה ... גם מי שיצר לך את הבעיה מלכתחילה. כלומר, האדם שמציג עצמו כעוזר יכול להיות בפועל מי שגורם לך לבעיות, ואז כביכול פותר אותן למראית עין בלבד. מדוע אליעד משווה את השכל לגנב הנאמן? כאן אליעד מציג דוגמה עמוקה ... כי למעשה, אותו שכל הוא גם זה שיצר את הבעיות מלכתחילה. השכל יוצר את כל הבעיות שהיו לך בעבר, את אלו שיש לך בהווה, ואף את אלו שיהיו לך בעתיד. כלומר, השכל דומה לאותו גנב נאמן שלוקח ממך משהו ואז מחזיר לך ... לך לנזק יותר גדול מהתועלת שהוא מביא. חשוב במיוחד להיזהר מאנשים או מצבים שבהם מישהו פותר לך בעיה שהוא עצמו יצר. מי עושה לך טוב באמת? האם השכל פותר או יוצר בעיות? מהן מניפולציות רגשיות? איך לזהות ...
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
... קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית האם קיימת באמת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא הטענה שאין באמת ... שהוא חווה מהשיעור. הבעיה האמיתית, לטענתו של אליעד, היא שהמערכת או האדם שמאבחן את הילד, כמו הפסיכולוג, הוא זה שלא מרוכז מספיק כדי להבין שלילד עצמו אין שום בעיית קשב וריכוז. הפסיכולוג שמכריז שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, עושה זאת מפני שהוא עצמו לא מרוכז מספיק כדי לראות שהילד בסך הכל ... מצליח להתחייב לזוגיות, בעצם כן מחויב - אך המחויבות שלו היא להישאר במצב של חוסר מחויבות. הוא נאמן לעקרון החופש, או נאמן לאי - התחייבות עצמה. האם ילד חסר ריכוז, או שהמורה מפריע לו ליהנות? אליעד טוען שהבעיה האמיתית בכיתה היא ... מבט זו, הילד לא סובל מהפרעה כלשהי, אלא פשוט רוצה ליהנות, והמורה הוא זה שמפריע לו ליהנות. איך פסיכולוגים קשורים להפרעת קשב וריכוז? אליעד מעביר ביקורת על התנהגות הפסיכולוגים, כאשר הוא מציין כי הפסיכולוגים עצמם אינם מרוכזים, ולכן הם מתייגים ילדים ככאלה שיש להם בעיית ריכוז. אליעד טוען שהפסיכולוג, כתוצאה מחוסר הריכוז שלו עצמו, קובע שלילד יש בעיית קשב וריכוז, כי הוא אינו מסוגל להבין שלילד פשוט יש תחומי עניין שונים. אליעד מוסיף בבדיחות כי הילדים האלה, כשהם גדלים, עלולים להפוך בעצמם לפסיכולוגים - פסיכילוגים, כפי שהוא מתבדח - אנשים שלא מבינים את עצמם ואחרים, וממשיכים להעביר הלאה את האבחנות ... עיוורת לאבחונים חיצוניים ולהתחיל להקשיב ולהבין את עצמנו ואת האחרים לעומק, במקום לזרוק תוויות פסיכולוגיות אוטומטיות שמסתירות את ההבנה האמיתית של האדם ושל מה שמעניין אותו באמת. מה זה הפרעת קשב וריכוז? למה ... כיצד להבין את עצמי באמת? בעיות ריכוז אצל ילדים למה הילד לא מרוכז בשיעור? האם כדאי ללכת לפסיכולוג? איך לפתח התמדה? תראה כי ברגע שאתה לא מבין את עצמך אז אתה אומר רגע אבל אני רוצה את זה אבל אני לא עושה ... וריכוז. ש: לימדתי בבית ספר של כאלה ילדים. אליעד: כן עכשיו למי יש הפרעת קשב וריכוז אמיתית? לפסיכולוג שאמר שלילד יש הפרעת קשב וריכוז, הפסיכולוג לא מרוכז אז אמר טוב הילד הזה יש לו הפרעת קשב וריכוז, לא לילד יש הפרעת קשב וריכוז לך אתה לא מרוכז אתה לא ...
האם הפלה זה רצח? הוצאת זרע לבטלה, אוננות, מרגישה רוצחת, הפלה זה לא רצח, הפלות זה רצח, הפלה בעד ונגד, טיעונים בעד הפלה, טיעונים נגד הפלה, הפלה לפי ההלכה, הפסקת הריון, להפסיק הריון, טראומה אחרי הפלה, טראומה לאחר הפלה, התמודדות עם הפלה, דיכאון אחרי הפלה, פוסט טראומה, התמודדות פסיכולוגית עם הפלה, שמירת הברית, תיקון הברית
... נגד הפלה, הפלה לפי ההלכה, הפסקת הריון, להפסיק הריון, טראומה אחרי הפלה, טראומה לאחר הפלה, התמודדות עם הפלה, דיכאון אחרי הפלה, פוסט טראומה, התמודדות פסיכולוגית עם הפלה, שמירת הברית, תיקון הברית וכאן אתן דוגמה לניתוח מחשבה של אישה שמרגישה רוצחת, בגלל שהיא עשתה הפלה. וכמובן שניתן להשליך מכך על גבר שמרגיש רוצח ...
הכנה לשבי, להתכונן לשבי, להתכונן לחקירה, איך לעמוד בלחצים? איך לעמוד בחקירה? להסתיר מידע, נפילה בשבי, עינויים בשבי, סודות בשבי, התמודדות עם כאב, מצבי קיצון, הכנה מנטאלית, הכנה רגשית, חוסן מנטלי, חוסן נפשי
הכנה לשבי, להתכונן לשבי, להתכונן לחקירה, איך לעמוד בלחצים? איך לעמוד בחקירה? להסתיר מידע, נפילה בשבי, עינויים בשבי, סודות בשבי, התמודדות עם כאב, מצבי קיצון, הכנה מנטאלית, הכנה רגשית, חוסן מנטלי, חוסן נפשי
... לשבי, להתכונן לשבי, להתכונן לחקירה, איך לעמוד בלחצים? איך לעמוד בחקירה? להסתיר מידע, נפילה בשבי, עינויים בשבי, סודות בשבי, התמודדות עם כאב, מצבי קיצון, הכנה מנטאלית, הכנה רגשית, חוסן מנטלי, חוסן נפשי איך אפשר להתכונן לשבי ולחקירה? כדי להתמודד בצורה יעילה עם נפילה בשבי וחקירה תחת לחץ, אליעד כהן מסביר באופן מפורט ועמוק את תהליך ההכנה המנטאלית והמנטאלית הנדרשת. הדבר החשוב ביותר, על פי אליעד, הוא להבין לעומק את המחויבים הפנימיים של האדם, שהם הסיבות שבגללן האדם מספר מידע לשוביו במהלך חקירה או עינויים. רק הבנה ושליטה מלאה על הרצונות והמחויבים הללו יכולה להפחית בצורה משמעותית את ... מה חשוב לו באמת, מהם סדרי העדיפויות שלו, ומה הוא באמת רוצה להשיג או להימנע ממנו. רק אם האדם יבין שכאב או השפלה אינם הדברים הגרועים ביותר, הוא יוכל לעמוד בלחץ בצורה טובה יותר. יש ללמד את האדם שהכאב או ההשפלה אינם חייבים להיות שליליים, ושהוא יכול לבחור לראות בהם גם דבר חיובי. אם אדם יבין לעומק שאין הכרח להתייחס לכאב ולהשפלה כדבר שלילי, אז גם במצב של שבי הוא יהיה מסוגל לעמוד בעינויים ובחקירות בצורה טובה יותר, והסיכוי שישבר יהיה נמוך בהרבה. אליעד מדגיש שככל שהאדם ישיג שליטה מלאה על הרצונות הפנימיים שלו ועל התפיסות הרגשיות שלו לגבי כאב והשפלה, כך היכולת שלו לעמוד במצבים קיצוניים כמו שבי ועינויים תהיה גבוהה יותר. אליעד כהן מדגיש שההכנה הטובה ביותר אינה ... פיזית בלבד, אלא אימון מנטלי שבו האדם לומד להעריך מחדש את הסבל והכאב, וכך יהיה פחות מושפע מהשפלה וכאב פיזי או נפשי בשבי. איך להתמודד עם כאב בשבי? איך לעמוד בחקירה בשבי? חוסן נפשי בשבי איך להסתיר מידע בחקירה? הכנה נפשית לעינויים התמודדות עם לחץ קיצוני האם ניתן להסתיר מידע בשבי? ...
שוטר טוב שוטר רע, איך לעמוד בחקירה? טכניקות חקירה, איזה אופי יש לך? איך להוציא מידע מאנשים? שיטות חקירה, תרגילי חקירה, סינדרום שטוקהולם, יכול להיות יותר טוב, יכול להיות יותר גרוע, שלא ירמו אותך, להתכונן לחקירה, להסתיר מידע
שוטר טוב שוטר רע, איך לעמוד בחקירה? טכניקות חקירה, איזה אופי יש לך? איך להוציא מידע מאנשים? שיטות חקירה, תרגילי חקירה, סינדרום שטוקהולם, יכול להיות יותר טוב, יכול להיות יותר גרוע, שלא ירמו אותך, להתכונן לחקירה, להסתיר מידע
... טוב שוטר רע, איך לעמוד בחקירה? טכניקות חקירה, איזה אופי יש לך? איך להוציא מידע מאנשים? שיטות חקירה, תרגילי חקירה, סינדרום שטוקהולם, יכול להיות יותר טוב, יכול להיות יותר גרוע, שלא ירמו אותך, להתכונן לחקירה, להסתיר מידע מהו תרגיל שוטר טוב - שוטר רע ואיך הוא עובד? ההרצאה מתחילה בהסבר על אחד מתרגילי החקירה הנפוצים ביותר, הנקרא שוטר טוב, שוטר רע. מדובר בתרגיל שמטרתו להוציא מידע מאנשים על ידי יצירת מניפולציה פסיכולוגית באמצעות שני שוטרים בעלי גישות שונות, אחת ... יראה כאילו הוא דואג לך, אפילו אם הוא רק מציע לך אוכל או מים כאשר השוטר הרע מרעיב אותך או מתנהג באגרסיביות. מבחינת אדם שנמצא במצב של חקירה, חשוב לדעת להבחין בין השניים. השוטר הרע שואף להרתיע ולהפחיד אותך, בעוד השוטר הטוב מייצר אצלך תחושת ביטחון. המניפולציה המתרקמת כאן היא שהחוקר מצליח להוציא ... של אנשים: אלו שמבינים שהמצב יכול להיות טוב יותר, ואלו שמבינים שיכולים להיות הרבה יותר גרועים. זה משפיע על הדרך בה הם יגיבו במהלך חקירה. אם אדם תמיד שואף למצב טוב יותר, ייתכן ... לשתף פעולה מתוך תחושת פחד. סינדרום שטוקהולם, שמאפיין את ההתנהגות שבה אדם מפתח קשר רגשי עם חוטפיו או מתעלליו, הוא דוגמה טובה לכך. המניפולציה הזאת עובדת כאשר אדם מתחיל להתאהב בשני ... שיכול להיות יותר גרוע. במילים אחרות, חשוב לדעת לא להסתפק במצב הקיים אם יש אפשרות לשפר אותו. כיצד תסמונת שטוקהולם משפיעה על חוויית החקירה? אליעד מסביר שמה שמוביל לאימוץ תסמונת ... או הגנה. השוטרים עושים זאת תוך שיתוף פעולה הדדי, כשהם משאירים את האדם הנחקר במצב של בלבול. דוגמה לכך היא כאשר אדם נמצא בתא ובמהלך החקירה שומע קולות צעקות מכיוון אחר, וזה גורם לו לחשוב שהמצב שלו יכול להיות הרבה יותר גרוע. מהי המניפולציה שמסתתרת בשיטת שוטר טוב - שוטר רע? המניפולציה בשיטה זו היא בעצם יצירת תחושת איום ... לאדם להרגיש שהוא נמצא במצב טוב יותר, למרות שהמצב עצמו נשאר שלילי. החשיבה של יכול להיות יותר גרוע משתלטת על המוח, והאדם נכנע, מתאהב במניפולציה ומתחיל לשתף פעולה עם החקירה. שוטר טוב שוטר רע תסמונת שטוקהולם חשיבה של מצליחנים מניפולציות חקירה איך לשתף פעולה בחקירה תסמונת שטוקהולם בחקירה
מודעות עצמית, מה זה כלום? סיבתיות, סיבה ותוצאה, תחושה של חוסר ידיעה, חוסר אינפורמציה, להבדיל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? איך המוח חושב? באמת לרצות, רצון חזק
מודעות עצמית, מה זה כלום? סיבתיות, סיבה ותוצאה, תחושה של חוסר ידיעה, חוסר אינפורמציה, להבדיל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? איך המוח חושב? באמת לרצות, רצון חזק
... עצמית, מה זה כלום? סיבתיות, סיבה ותוצאה, תחושה של חוסר ידיעה, חוסר אינפורמציה, להבדיל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? איך המוח חושב? באמת לרצות, רצון חזק מה זה כלום? ההרצאה מתמקדת בכמה רעיונות יסודיים בתחום המודעות העצמית, עם דגש על השאלה מה זה כלום? תוך כדי חקירה של הסיבה והתוצאה, תחושת חוסר הידיעה, ויכולת ההבדלה בין יש לאין. אליעד מתחיל את השיחה עם שאלה שהופכת למרכזית לאורך ההרצאה: מה זה כלום? הוא מציין שבמקרים רבים אנשים ... מסוימים. כלום הוא בעצם תחושת חוסר של משהו, במובנים שונים, כמו חוסר אינפורמציה או חוסר קשר למקום או זמן. הבדלים בין יש לאין ההרצאה ממשיכה בהסבר על ההבדלים בין יש לאין, ומדוע לא תמיד ניתן להבחין בין השניים. כלום, בהגדרה מסוימת, הוא היעדר של יש. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להסתיר מידע? דיסאינפורמציה, איך לעמוד בחקירה? לוחמה פסיכולוגית, איך לעשות מניפולציה? לנדב מידע, ללמוד איך לשקר? פסיכולוגיה הפוכה, הגנב הנאמן, איך לגרום למישהו לא לחשוד בך? איך לשדר אמינות? איך לשקר למישהו? איך לרמות מישהו? איך להסתיר בגידה? איך להתמודד עם חקירה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לגרום למישהו ל..., איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לגרום למישהו ל..., איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להצלחה, פסיכותרפיה הוליסטית, אימון אישי לימודים בתחום לגרום למישהו ל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 22:59:22 - wesi1