אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לא רוצה לעשות ✔עצלנות, דחיינות, איך לא להיות עצלן? איך לא לדחות דברים? איך לעשות את מה שאתה רוצה? איך לא לעשות את מה שאתה לא רוצה לעשות? עצלנות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
עצלנות, דחיינות, איך לא להיות עצלן? איך לא לדחות דברים? איך לעשות את מה שאתה רוצה? איך לא לעשות את מה שאתה לא רוצה לעשות? עצלנות טובה, עצלנות רעה, להקשות על עצמך, להקל על עצמך, שינוי התנהגות, שינוי הרגלים, מניעות, התנגדויות
איך להשתמש בעצלנות כדי להפסיק לדחות דברים?

אנשים רבים נאבקים עם עצלנות ודחיינות, מתלבטים כיצד לעשות יותר את מה שהם רוצים ופחות את מה שהם אינם רוצים לעשות. אליעד כהן מסביר שבעזרת הבנה נכונה של המנגנון הפסיכולוגי של עצלנות, ניתן לשנות התנהגויות מזיקות ולהגביר את הביצוע של פעולות מועילות.

מה זה עצלנות ואיך היא משפיעה על ההחלטות שלנו?

עצלנות מוגדרת בתור הנטייה הטבעית של האדם להימנע ממאמץ ולחפש תמיד את הדרך הקלה ביותר. אנשים מבצעים פעולות משום שהם מאמינים שהפעולה תביא להם תחושה טובה או סיפוק מסוים, ולכן אם קל יותר לעשות פעולה מסוימת, הם יעשו אותה יותר. אם קשה יותר לבצע את הפעולה, הם יימנעו ממנה או ידחו אותה למועד מאוחר יותר.

לדוגמה, אם אדם רוצה לאכול משהו מתוק והוא רואה שהאוכל זמין ונגיש על השולחן או במקרר, יהיה לו קל לקחת ולאכול, כי זה דורש מינימום מאמץ. אך אם אותו אדם יחליט לשים את המאכל המתוק במדף גבוה, או במגירה שנמצאת מאחורי דברים אחרים, המוח שלו באופן אוטומטי יחשב כמה מאמץ נדרש, וככל שהמאמץ יהיה גדול יותר, הסיכוי שיבצע את הפעולה יורד.

כיצד להפסיק הרגלים מזיקים באמצעות עצלנות?

כדי להפחית את הסיכוי שנעשה פעולות מזיקות, כמו לעשן סיגריות או לאכול חטיפים לא בריאים, יש להקשות על עצמנו את ביצוע הפעולה. לדוגמה, אדם שרוצה להפסיק לעשן יכול לשים את הסיגריות במכונית שלו ולא בבית. כך, בכל פעם שהוא רוצה לעשן, הוא צריך ללכת עד לרכב. המרחק הזה יוצר מכשול שמפעיל את מנגנון העצלנות. הרצון להימנע מהמאמץ יגרום לאדם לדחות את פעולת העישון, ולעיתים לוותר עליה לגמרי.

דוגמה נוספת: אם אתה רוצה להימנע מאכילת מתוקים, אל תשאיר אותם על השולחן. עדיף שתשים אותם במקום רחוק, מוסתר, או מאחורי מוצרים אחרים. כך, כאשר תרצה לאכול משהו מתוק, תידרש למאמץ נוסף שיגרום לך לשקול מחדש האם באמת שווה להשקיע את האנרגיה כדי להגיע אליהם. פעולה זו תנצל את העצלנות שלך לטובתך ותמנע ממך הרגלים לא רצויים.

איך להגדיל את הסיכוי לעשות את מה שרוצים?

מנגד, אם אתה רוצה להגדיל את הסיכוי שתבצע פעולות שאתה כן מעוניין בהן, עליך להקל על עצמך ככל האפשר את הגישה לפעולה. ככל שהפעולה תהיה פשוטה וקלה יותר לביצוע, כך הסיכוי שתעשה אותה יגדל משמעותית.

לדוגמה, אם אתה רוצה להתאמן בקביעות, תבחר מכון כושר שקרוב לבית. אם אתה רציני עוד יותר, תקנה ציוד כושר לבית. ככל שהאימון יהיה קרוב יותר וזמין יותר, כך העצלנות תפעל לטובתך, ויהיה לך קל יותר לבצע את האימון.

דוגמה נוספת לכך היא שאם אתה רוצה לקרוא ספר, אל תשאיר אותו סגור בארון. במקום זאת, שים אותו פתוח בעמוד שבו הפסקת, על השולחן מולך. עצם העובדה שהספר כבר פתוח ומוכן לקריאה תפחית את המחסום הפסיכולוגי להתחיל לקרוא. כך אתה משתמש בעצלנות שלך דווקא לטובתך - כי המאמץ הנדרש נמוך מאוד.

בדומה לכך, אם ברצונך לצפות בסרטון מסוים או בתוכן וידאו, השאר אותו פתוח ומוכן על המסך. כאשר תבוא לצפות בו, לא תצטרך לעבור שלבים מייגעים כמו לחפש את הסרטון, להיכנס לאתר ולהקליד פרטים, וכך תקטין משמעותית את הסיכוי שתדחה את הצפייה.

כיצד עצלנות משפיעה אפילו על פעולות קטנות?

אליעד מזכיר בהקשר זה את דבריו של רבי נחמן, שאמר "הקריכה היא מניעה גדולה". המשמעות היא שאפילו פעולה פשוטה כמו לפתוח את הספר יכולה להפוך למכשול בפני אדם שרוצה לקרוא. כאשר הספר סגור, המוח מזהה את הפעולה הזאת כמאמץ נוסף, והסיכוי שאותו אדם ידחה את הקריאה גדל. לכן, הפתרון הוא להשאיר את הספר פתוח בדיוק במקום בו אתה מתכוון להתחיל לקרוא.

מהם השלבים המעשיים לשימוש נכון בעצלנות?

כל פעולה מורכבת מהרבה שלבים קטנים. בין אם מדובר בפעולה רצויה כמו אימון גופני או פעולה לא רצויה כמו אכילת מתוקים, חשוב להבין שכל פעולה מורכבת מהרבה שלבים קטנים.

לכן, מומלץ לשאול את עצמך את שתי השאלות הבאות:
  • מה הפעולות שאני כן רוצה לבצע, ואיך אוכל להקל על עצמי את הביצוע שלהן?
  • מה הפעולות שאני לא רוצה לעשות, וכיצד אוכל להקשות על עצמי לבצע אותן?
באמצעות שאלות אלו תוכל לתכנן באופן מודע כיצד למנף את העצלנות שלך, כך שהיא תעזור לך לבצע יותר מהפעולות שאתה רוצה ופחות ממה שאינך רוצה.

לדוגמה:
  • אם אתה רוצה להתאמן יותר, תקרב את מקום האימון אליך ככל האפשר, או אפילו תקים אותו בביתך.
  • אם אתה רוצה להפסיק לעשן, הרחיק את הסיגריות ממך כך שיידרש מאמץ משמעותי להגיע אליהן.
  • אם אתה רוצה לקרוא יותר, השאר ספרים פתוחים במקומות נגישים.
השיטה הזאת עובדת, כי אתה מנצל את העובדה שהמוח יעדיף תמיד לחסוך מאמץ.

איך לסכם את העיקרון של שימוש בעצלנות לטובתך?

העיקרון המרכזי הוא ברור ופשוט: כדי לשלוט טוב יותר על הרגלים, יש להקל על הפעולות הרצויות ולהקשות על הפעולות הלא רצויות. עצלנות יכולה להיות האויב הגדול שלך, אך אם תלמד להשתמש בה בצורה נכונה, היא יכולה להיות הכלי הטוב ביותר שלך בדרך להצלחה.

באופן מעשי:
  • הקשה על ביצוע פעולות לא רצויות מפחיתה את הסיכוי שתבצע אותן.
  • הקלה על ביצוע פעולות רצויות מגדילה את הסיכוי שתבצע אותן.
בעזרת השיטה הזו, תוכל להפסיק לדחות דברים חשובים ולהתחיל לפעול באופן עקבי יותר לכיוון המטרות שלך.
שלום חברים, הפעם נסביר מה יכול לעשות אדם כדי להגדיל את הסיכוי שהוא יבצע את הדברים שהוא רוצה לעשות, ולהפחית את הסיכוי שהוא יעשה דברים שהוא אינו רוצה לעשות.

לדוגמה, נניח שאדם לא רוצה לאכול עוגיות, אך כן רוצה להתאמן. הוא מעוניין להימנע מפעולה מסוימת ולהגביר את הסיכוי שיעשה פעולה אחרת. מה הוא יכול לעשות כדי להגביר את הסיכוי לכך? איך אפשר לגרום לכך שהוא פחות יבצע את מה שהוא אינו רוצה, ויותר את מה שהוא כן רוצה?

כיצד אפשר להשתמש בעצלנות כדי לשלוט בהתנהגות?

ישנו מושג שנקרא עצלנות - כלומר, הנטייה של אדם להעדיף להתאמץ כמה שפחות. אדם יכול לנצל תכונה זו כדי להגביר את הסיכוי שיעשה את מה שהוא רוצה, ולהפחית את הסיכוי שיעשה את מה שאינו רוצה. איך זה עובד?

לדוגמה: כיצד להימנע מהרגלים מזיקים?

נניח שאתה רוצה להפסיק לעשן סיגריות. אם הסיגריות יהיו זמינות ונגישות, תוכל לקחת אותן בקלות ולעשן. אך אם תשמור אותן ברכב שלך ולא בבית, בכל פעם שתרצה לעשן תיאלץ ללכת לרכב. כך, כאשר יעלה הרצון לעשן, תחשוב על הצורך לצאת, ללכת עד הרכב ולחפש את הסיגריות - והעצלנות עשויה להגן עליך בכך שתמנע ממך לבצע את הפעולה.

דוגמה נוספת: אם אתה רוצה להימנע מאכילת מאכלים לא בריאים, תוכל לשים אותם במקומות לא נגישים - כמו במדף גבוה, במגירה רחוקה או מאחורי דברים אחרים בארון. כאשר יעלה בך הדחף לאכול משהו מתוק, המוח שלך יעריך את המאמץ הדרוש להשגתו - וככל שהמאמץ ייראה גדול יותר, כך יקטן הסיכוי שתעשה זאת.

כיצד לעודד הרגלים טובים?

מנגד, אם אתה רוצה לעשות משהו מועיל, עליך להקל על עצמך. לדוגמה, אם אתה רוצה להתאמן, כדאי שהמכון יהיה קרוב לבית. אם תוכל, תוכל אפילו להקים חדר כושר בביתך. אם תעשה זאת, יהיה לך קל יותר להתאמן, כי לא תצטרך להתאמץ יותר מדי כדי להגיע למקום האימון.

אותו הדבר תקף גם לגבי קריאת ספרים - אם יש ספר שאתה רוצה לקרוא, שים אותו על השולחן כשהוא פתוח בעמוד הרלוונטי. כך לא תצטרך להקדיש מאמץ למצוא אותו, לפתוח אותו ולהתחיל לקרוא, מה שיגדיל את הסיכוי שתקרא בפועל.

דוגמה נוספת: אם ברצונך לצפות בסרטון מסוים, השאר אותו פתוח על המסך כך שתוכל ללחוץ ולהתחיל לצפות מיד, במקום להתחיל לחפש אותו, להיכנס לאתר ולהקליד. ככל שהתהליך פשוט יותר, כך גדל הסיכוי שתעשה אותו.

דברי רבי נחמן על עצלנות

רבי נחמן אמר: "הכריכה היא מניעה גדולה" - כלומר, אפילו העובדה שצריך לפתוח את כריכת הספר עשויה להוות מכשול בפני הקריאה. ככל שניתן לצמצם מכשולים כאלה, כך יגדל הסיכוי שנבצע את הפעולות הרצויות.

הסיכום הפרקטי

כל פעולה מורכבת ממספר שלבים קטנים. אם אתה רוצה להגדיל את הסיכוי שתבצע פעולה רצויה - הקל על עצמך. אם אתה רוצה להפחית את הסיכוי שתעשה פעולה שאינך רוצה - קשה על עצמך.

חשוב לשאול את עצמך:
  • מה אני רוצה לעשות? איך אני יכול להקל על עצמי לבצע זאת?
  • מה אני לא רוצה לעשות? איך אני יכול להקשות על עצמי לבצע זאת?
כך תוכל לנצל את העצלנות שלך לטובתך - להפחית הרגלים מזיקים ולחזק הרגלים מועילים.

למידע נוסף, ניתן להיכנס לאתר ולחפש: עצלנות, דחיינות, איך לא לדחות דברים, איך להפסיק להיות עצלן, איך להשיג משימות, איך להיגמל מהרגלים רעים, איך לשנות הרגלים, שינוי התנהגות - ולקבל מידע נוסף.

בהצלחה!
איך לא לעשות את מה שאתה לא רוצה עצלן פעולות קטנות להתאמץ כושר בבית להפסיק לדחות דברים משימה הערכה תחושות טובות להתאמן מבצע איך לא לדחות איך לא לדחות דברים איך לא להיות עצלן איך לא לעשות את מה שאתה לא רוצה איך לעשות את מה שאתה רוצה איך לשנות הרגלים איך לשנות התנהגות אתה לא רוצה דחיינות דחיינים האם לדחות דברים הרגל הרגלים התנגדויות התנגדות התנהגות כמה אתה לא רוצה לא לדחות לא לדחות דברים לא רוצה לעשות לדחות לדחות דברים להיות עצלן להקל על עצמך להקשות על עצמך להתעצל למה אתה לא רוצה למה לא לדחות דברים לעשות את מה שאתה לא רוצה לעשות את מה שאתה לא רוצה לעשות לעשות את מה שאתה רוצה לשנות הרגלים לשנות התנהגות מניעות מתי לדחות דברים עצלות עצלן עצלנות עצלנות טובה עצלנות רעה רוצה לעשות רצון שינוי שינוי הרגל שינוי הרגלים שינוי התנהגות שינויים
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
... רוצה לבצע את הפעולה, הוא יעלה בראשו את הסיבה השגויה שאמרנו לו - וידחה אותה בעצמו. לדוגמה, אם הילד לא רוצה לעשות שיעורים כי סתם לא בא לו, נגיד לו: אני יודע שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת. זו סיבה לא נכונה, והילד מיד יחשוב שזו סיבה מטופשת ... אם הסיבה האמיתית שבגללה אדם לא רוצה לפעול היא ברורה לנו, אפשר להקצין אותה עד לכדי אבסורד. למשל, ילד לא רוצה לעשות שיעורים כי לא אכפת לו מהעתיד שלו - אפשר לומר לו: אני יודע שלא אכפת לך מהעתיד, שאתה מוכן ... הזה יורד, למה? כי הוא כבר שמע את ההתנגדות. זאת אומרת אם אומרים לילד לך תעשה שיעורים הוא אומר לא רוצה לעשות שיעורים, איך שאומרים לו תעשה הוא אומר רגע מי אמר שאני רוצה לעשות אולי אני לא רוצה לעשות? לא רוצה לעשות שיעורים אבל אם אומרים לו אני יודע שאולי אתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל לך תעשה שיעורים אז אחר כך כשהמוח שלו אומר לו רגע אבל אולי אני לא רוצה לעשות שיעורים כשהמוח שלו אומר לו כזה דבר אז אוטומטית המוח אומר רגע אבל כבר אמרו לי שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת אמרו לי לעשות שיעורים אז כנראה ההוא שאמר לי לך תעשה שיעורים למרות שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ההוא כבר שכלל את זה שאני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת הוא אמר לי לך תעשה שיעורים אז הנה אני כן צריך לעשות שיעורים. אז אני אסביר ... היא מאוד מתוחכמת אבל בגדול המבנה שלה הוא מאוד פשוט קח את ההתנגדות שהבן אדם מתנגד ההתנגדות הרעיונית שהוא לא רוצה לעשות את הדבר ותדחוף לשם איזה סיבה שאתה עצמך מניח שהבן אדם השני בעצמו לא יזדהה איתה ותביע אותה כאילו זאת דעתו של הבן אדם השני. בא נגיד ניקח את הדוגמה עם הילד עם השיעורים, אוקי נגיד שהילד לא רוצה לעשות שיעורים עכשיו אם נשאל למה הילד לא רוצה לעשות שיעורים אז אפשר להגיד הוא לא רוצה לעשות שיעורים כי קשה לו כי בא לו לשחק כי כל מיני סיבות, עכשיו בוא נמציא סיבה לא הגיונית ללמה הילד לא ירצה לעשות שיעורים, בא נגיד נמציא סיבה ילד לא רוצה לעשות שיעורים כי הוא שונא את הצבע של המחברת סתם המצאנו סיבה, אוקי ואז אנחנו אומרים לילד אנחנו יודעים שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה שונא את הצבע של המחברת אף על פי כן לך תעשה שיעורים. מה בעצם עשינו? גם הבענו הזדהות עם זה שהוא לא רצה לעשות שיעורים אבל גם שתלנו לו מחשבה אתה לא רוצה לעשות שיעורים מסיבה מטופשת אוקי כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת, עכשיו אתה עצמך יודע שזה לא נכון ... שיעורים. זאת אומרת גם אמרנו לו, כאילו זה מראש אומרים לו תקשיב גם את תקפוץ לך לראש המחשבה שאתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל אתה יודע למה אתה לא רוצה לעשות שיעורים זה מסיבה כזאת וכזאת ואתה עצמך יודע שהיא לא נכונה או שהיא לא מוצדקת אז לך תעשה שיעורים. ... דבר, מה אמרנו המבנה אומר ככה אני רוצה שתעשה ככה זה המבנה הבסיסי, המבנה המתוחכם יותר אומר למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה תעשה ככה, המבנה העוד יותר מתוחכם אומר למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה כי ככה וככה (סיבה לא נכונה, לא מדויקת שאנחנו יודעים מראש שהוא עצמו לא יסכים איתה (אף על ... מראש יכולים לפקס אותו למקום הלא נכון, לתת לו כמו לשתול לו מחשבה כשתקפוץ לך בראש המחשבה שאומרת שאתה לא רוצה לעשות את זה, מראש אנחנו אומרים לו אתה יודע תחשוב שאתה לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה ואנחנו כבר מראש יודעים שכשהוא יחשוב שהוא לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה אז אוטומטית הוא לא יסכים לזה ואז הוא כן יעשה את מה שאנחנו רוצים. ... הלא נכון לסיבה להתנגדות מה שקורה בכזה מקרה הוא שיכול להיות שכשהוא יגיד כשהוא ישאל את עצמו למה אני לא רוצה לעשות את זה? ואז הוא יעלה על הסיבות הנכונות ואז הוא יתנגד לנו. לכן מראש אנחנו נשתול לו כי לא ... לך תעשה שיעורים בכל זאת בשביל עצמך, זה כמו מה שאמרתי קודם עם ביבי לדוגמה בשביל עצמו הוא דווקא לא רוצה לעשות שיעורים אנחנו אומרים לו לך תעשה שיעורים בשביל עצמך כאילו שמהסיבה של עצמך אתה אמור לעשות שיעורים והסיבה שבגלל ... המורה. אבל זה לא בהכרח נכון יכול להיות שבגלל שאתה שונא את המורה זה לא מעניין אותך והסיבה שאתה לא רוצה לעשות שיעורים זה בגלל עצמך בשביל עצמך אתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל זאת המניפולציה. עכשיו מה שקורה שברגע שאנחנו נותנים לבן אדם את ה - כי הלא נכון דווקא זה יכול להקפיץ לו popup הוא דווקא יכול להגיד מה פתאום לא בגלל זה אני לא רוצה לעשות שיעורים אני לא רוצה לעשות שיעורים בשביל עצמי אני לא רוצה לעשות, אני לא רוצה כאילו מזכירים גורמים לו להתבונן בלמה הוא מתנגד ואז בעצם הקפצנו לו למוח את ההתנגדות האמיתית ... כדי לנטרל אותה. בא נגיד ניקח את הסיפור של השיעורים נגיד שבאים לילד ואומרים לו לך תעשה שיעורים הוא לא רוצה לעשות שיעורים, עכשיו בא נניח שהסיבה שהוא לא רוצה לעשות שיעורים היא בגלל נגיד שלא אכפת לו מהעתיד שלו הוא אומר מה אכפת לי מה יהיה בעתיד היום זה ... לא אכפת לי מה יהיה מחר. אז מה אפשר לעשות? אפשר כן להגיד לו את הסיבה האמיתית שבגללה הוא לא רוצה לעשות שיעורים אבל להקצין אותה לדוגמה ולהפוך אותה לאבסורד בצורה שהוא יתנגד לסיבה של עצמו, לדוגמה אני יודע שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי לא אכפת לך מהעתיד שלך ולא אכפת לך להיזרק ברחובות ולא אכפת לך להיות הומלס, ולא אכפת ... לך תעשה שיעורים כי לי אכפת מהעתיד שלך נניח, אוקי מה בעצם עשינו? לקחנו את הסיבה האמיתית שבגלל הוא לא רוצה לעשות שיעורים והצגנו אותה בצורה כזאת שתגרום לבן אדם עצמו להתנגד לסיבה של עצמו. וכמובן שיתעמק בזה יכול למצוא עוד ...
אתה לא חייב - אתה יכול. אתה לא צריך - יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לטפל בהתנגדות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך לגרום למישהו לא לפחד ממשהו שהוא מפחד ממנו?
... לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך לגרום למישהו לא לפחד ממשהו שהוא מפחד ממנו? וכאן אבאר עוד גישה, לאיך באפשרותך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות. והרעיון הוא, שבן אדם רוצה שיהיה לו טוב. ובן אדם עושה את מה שהוא חושב שיעשה לו טוב, יותר מכל שאר האלטרנטיבות שלו. וכשמישהו לא רוצה לעשות משהו, הרי שהוא חושב שזה יעשה לו רע, לעשות את הדבר הזה. אז איך בעצם אפשר לשכנע מישהו לעשות ... הזה? למה שמישהו ירצה לעשות לעצמו רע? והתשובה היא די פשוטה, והיא, שבן אדם רוצה להרגיש טוב. וכאשר מישהו לא רוצה לעשות משהו, כי הוא חושב שהדבר הזה יעשה לו רע, הרי שבעצם הוא, גם מרגיש טוב מכך שהוא לא עושה משהו שהוא לא רוצה לעשות. אבל הוא גם בתת המודע שלו מרגיש רע, מכך שיש משהו שאם הוא יעשה אותו, זה יעשה לו רע. ... מסיבה כלשהי שלא נכנס אליה עכשיו, להישאר בבית. הרי שהשני, מרגיש יותר חופש פעולה. וזה בעצם אומר, שכאשר מישהו לא רוצה לעשות משהו, כי הוא חושב שלעשות את הדבר הזה יעשה לו רע, באפשרותנו לבוא אליו בגישה שבה אנחנו רוצים לעזור לו ולעשות לו את החיים לטובים יותר. על ידי זה שהוא יאפשר לנו לשכנע אותו, שגם מה שהוא לא רוצה לעשות, גם זה לא רע. ושאחכ הוא יבחר מה שהוא רוצה לעשות. לדוגמה, בן אדם שרוצה להתאבד. למה הוא רוצה ... נותנים לו את האפשרות לחיות. אנחנו לא מגבילים אותו. אנחנו מגדילים לו את כמות האפשרויות שלו. ניקח לדוגמה ילד שלא רוצה לעשות שיעורים. אז גישה שלילית תגיד לו: אתה חייב לעשות שיעורים, אסור לך לא לעשות שיעורים, אתה צריך לעשות שיעורים, ... אנחנו מציעים לו עוד יותר חופש. שיראה שיש לו אפשרות לעשות גם את מה שהוא חושב שהוא לא יכול ולא רוצה לעשות. במקרה כזה, יש יותר סיכוי שנקבל כן. כי אנחנו לא מגבילים את הבן אדם, אלא מאפשרים לו להיות יותר ... שום דבר. אבל באפשרותך כן לעשות גם את ההפך. אתה חייב לעצמך, להיות מסוגל לעשות גם את מה שאתה לא רוצה לעשות. יהיה לך יותר טוב, אם תרגיש שאתה מסוגל לעשות, גם את מה שאתה חושב שיעשה לך רע אם תעשה ... אראה לך, איך כן באפשרותך ללמוד אותו, ואיך כן באפשרותך להפיק ממנו תועלת והנאה. בקיצור, הרעיון הוא, שכאשר מישהו לא רוצה לעשות משהו כי הוא חושב שעשיית הדבר הזה תעשה לו רע, במקרה כזה האפשרויות השגויה היא, להילחם בו שיעשה דווקא את מה שהוא לא רוצה לעשות. והאפשרות הטובה היא, לבוא בגישה שאנחנו מאפשרים לו לעשות, גם את מה שהוא חושב שעושה לו רע. ושאנחנו רוצים ...
טיפול בהתנגדויות, להתמודד עם לא, להתמודד עם סירוב, איך לשנות עמדות? שינוי עמדות, השפעה על אנשים, איך לטפל בהתנגדות? רק לא רוצה, גם לא רוצה, גם כן רוצה, רטוריקה, איך להשפיע על אנשים?
טיפול בהתנגדויות, להתמודד עם לא, להתמודד עם סירוב, איך לשנות עמדות? שינוי עמדות, השפעה על אנשים, איך לטפל בהתנגדות? רק לא רוצה, גם לא רוצה, גם כן רוצה, רטוריקה, איך להשפיע על אנשים?
... כן רוצה? כדי להבין את התנגדות האדם, יש צורך להבחין בין מצבי קיצון שונים. לדוגמה, אם ילד אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים בשום אופן, הוא נמצא במצב של רק לא רוצה. מנגד, אם הוא אומר אני רק רוצה לעשות שיעורים, ... כדי להתחיל לעבוד עם ההתנגדות, במקום להתחיל בלחץ לשינוי מידי, אפשר קודם כל להכיר בהתנגדות. אם אדם אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים, במקום להילחם בזה, יש להסכים איתו: אני מבין שאתה לא רוצה לעשות שיעורים. כך, התהליך מתחיל בהבנה של הלא רוצה, ולא בהכחשה של המצב. למה מוסיפים את הכן רוצה אחרי ההבנה ... ניתן להציג את היתרונות שבפעולה, כך שהאדם לא ירגיש מותקף. לדוגמה, אם מדובר בילד, אפשר לומר: אני מבין שאתה לא רוצה לעשות שיעורים, אבל יש גם יתרונות בללמוד ולהצליח. איך להוביל מגם וגם לרק כן רוצה? לאחר שהאדם מזהה את שני ... רוצה ורק כן רוצה? קיימים שני מצבי קיצון: רק לא רוצה לעומת רק כן רוצה. לדוגמה, ילד שאומר אני לא רוצה לעשות שיעורים בשום אופן, אני מוכן למות ולא לעשות שיעורים מייצג את המצב של רק לא רוצה. לעומתו, מצב הקיצון ... לכיוון רק כן רוצה. כיצד עוברים מרק לא רוצה לגם לא רוצה? כאשר מישהו מבטא התנגדות מוחלטת כמו אני לא רוצה לעשות שום דבר ממה שהצעת, לא מומלץ מיד להוכיח לו שהוא טועה. קודם כל אפשר להסכים איתו שהוא באמת לא ... רק לא רוצה, מה אתה רוצה שהוא יעשה? שיעורים, שואל אותו מה אתה זה טוב לך תעשה שיעורים, אני לא רוצה לעשות שיעורים בשום פנים ואופן בעולם לא רוצה לעשות שיעורים, שונא לעשות שיעורים לא מוכן לעשות שיעורים, מוכן למות ולא לעשות שיעורים זה מה שהוא אמר. בקצה אחד ... למות כדי לא לעשות שיעורים ואחד אני מוכן למות כדי כן לעשות שיעורים. אז מה עושים? הילד אמר אני לא רוצה לעשות שיעורים אז לא צריך להתחיל ב - לך תעשה שיעורים, לא נכון אתה כן צריך לעשות שיעורים, מה שעושים ... מ - רק לא רוצה להפוך את זה ל - גם לא רוצה. מה זאת אומרת? הוא אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים, למה אתה לא רוצה לעשות שיעורים? סתם בשביל השיחה לא באמת חייבים לשאול אותו את זה כי אני רוצה לשחק, אוקי אני מבין שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה רוצה לשחק אבל אתה מסכים איתי שלמרות שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה רוצה לשחק עדיין אתה גם רוצה להצליח בלימודים זה לא סותר, אני מסכים איתך שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים זה נכון אני לא אומר שאתה רוצה לא רוצה שתרצה, לא מעוניין שתרצה אני לא מנסה לשכנע אותך שאתה רוצה, רק שואל האם אתה רק לא רוצה לעשות שיעורים או שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים?. כמובן שלא תמיד צריך לשאול את זה בצורה של האם אתה רק לא רוצה או אתה גם לא ...
מפחד להתחיל עם בחורה, כי - אני לא רוצה לעשות לעצמי פדיחות @ למה אני מפחד להתחיל עם בחורה? פחד להתחיל עם נשים, פחד להתחיל עם בנות, למה אני מפחד להתחיל עם מישהי? למה אני מפחד לפתח שיחה עם בחורה? למה אני מפחד לפנות אליה? למה אני מפחד לגשת לאישה? טיפול בפחד גישה לבנות, שבירת פחד גישה לנשים, להתגבר על פחד גישה לבחורות, פחד גישה פיקאפ, פחד לדבר עם נשים - חלק 11
מפחד להתחיל עם בחורה, כי - אני לא רוצה לעשות לעצמי פדיחות @ למה אני מפחד להתחיל עם בחורה? פחד להתחיל עם נשים, פחד להתחיל עם בנות, למה אני ... את הפחד לפנות לנשים ואת הפחד לגשת לנשים. והמחשבה שננתח הפעם היא: אני מפחד להתחיל עם בחורה, כי: אני לא רוצה לעשות לעצמי פדיחות - הנחות יסוד: אם אני אדבר עם הבחורה אני אעשה לעצמי פדיחות >> האם מחויב שתעשה לעצמך ... מול עצמך? מה אתה חושב שתחשוב על עצמך? מה אתה לא רוצה לחשוב על עצמך? ממה אתה בורח? אני לא רוצה לעשות לעצמי פדיחות >> למה אתה לא רוצה לעשות לעצמך פדיחות? האם זה רק רע אם תעשה לעצמך פדיחות? האם אסור שתעשה לעצמך פדיחות? מה יקרה אם תעשה ...
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר איך אפשר לעזור לילד ... יצירת קשר אמיתי עם הילד וקבלתו כפי שהוא, ומשם להוביל אותו בהדרגה לשינוי. איך לעזור לילד שמסתגר בחדר? הילד לא רוצה לעשות כלום הילד לא מתקשר עם ההורים איך להתמודד עם דיכאון אצל בני נוער? הילד משתמש בסמים מה לעשות? איך ...
איך לתת למישהו מוטיבציה? איך לעזור למישהו שאין לו חשק לכלום? איך לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמו? הילד לא רוצה לעשות כלום, חרדת ביצוע, פחד מכישלון, הדרכת הורים, פחד להתחיל עם בחורה, איך ליצור מוטיבציה לעשייה? חלק 1
איך לתת למישהו מוטיבציה? איך לעזור למישהו שאין לו חשק לכלום? איך לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמו? הילד לא רוצה לעשות כלום, חרדת ביצוע, פחד מכישלון, הדרכת הורים, פחד להתחיל עם בחורה, איך ליצור מוטיבציה לעשייה? חלק 1
איך לתת למישהו מוטיבציה? איך לעזור למישהו שאין לו חשק לכלום? איך לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמו? הילד לא רוצה לעשות כלום, חרדת ביצוע, פחד מכישלון, הדרכת הורים, פחד להתחיל עם בחורה, איך ליצור מוטיבציה לעשייה? חלק 1 איך לתת ... הסיבה ששני הפתרונות האלה לא עובדים נובעת מכך שהבעיה האמיתית נמצאת במקום אחר לגמרי: לא מדובר בכך שהאדם באמת לא רוצה לעשות כלום, אלא בכך שבתוך תוכו הוא רוצה לעשות, אך הוא מפחד. הוא חושש מכישלון, מחרדת ביצוע, מדחייה חברתית או ... וכך נוצרת מוטיבציה פנימית אמיתית ויציבה. איך להתמודד עם חרדת ביצוע? איך לתת לילד מוטיבציה? מה עושים עם ילד שלא רוצה לעשות כלום? איך לעזור לאדם שמפחד להיכשל? איך ליצור תחושת ערך עצמי ללא תנאים? איך לתת למישהו כוח להתחיל לפעול?
איך לתת למישהו מוטיבציה? איך לעזור למישהו שאין לו חשק לכלום? איך לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמו? הילד לא רוצה לעשות כלום, חרדת ביצוע, פחד מכישלון, הדרכת הורים, פחד להתחיל עם בחורה, איך ליצור מוטיבציה לעשייה? חלק 2
איך לתת למישהו מוטיבציה? איך לעזור למישהו שאין לו חשק לכלום? איך לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמו? הילד לא רוצה לעשות כלום, חרדת ביצוע, פחד מכישלון, הדרכת הורים, פחד להתחיל עם בחורה, איך ליצור מוטיבציה לעשייה? חלק 2
איך לתת למישהו מוטיבציה? איך לעזור למישהו שאין לו חשק לכלום? איך לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמו? הילד לא רוצה לעשות כלום, חרדת ביצוע, פחד מכישלון, הדרכת הורים, פחד להתחיל עם בחורה, איך ליצור מוטיבציה לעשייה? חלק 2 איך לעזור ... יקרה. ככל שהאדם מבין את הנקודה הזו, החרדה שלו מתפוגגת והוא נהיה פתוח יותר לנסות ולהעז. כיצד לעזור לילד שלא רוצה לעשות כלום? לגבי ילדים, אליעד מציין שיש להשתמש בטכניקות דומות. ילד שלא עושה כלום הוא לרוב ילד עם פחד עצום ... וקל לו יותר לנסות דברים חדשים ולהצליח. איך להתמודד עם חרדת ביצוע? איך ליצור מוטיבציה לעשייה? איך לעזור לילד שלא רוצה לעשות כלום? איך להפחית פחד מכישלון? איך לתת למישהו מוטיבציה?
רצון, למה מישהו עושה משהו? למה מישהו רוצה משהו? למה מישהו אוהב משהו? למה מישהו לא רוצה לעשות משהו? למה מישהו לא רוצה משהו? למה מישהו לא אוהב משהו? מכונת זמן, נוסטלגיה, טראומה, שחזור זיכרון, לחזור לעבר, איך עובד הרצון? געגוע
רצון, למה מישהו עושה משהו? למה מישהו רוצה משהו? למה מישהו אוהב משהו? למה מישהו לא רוצה לעשות משהו? למה מישהו לא רוצה משהו? למה מישהו לא אוהב משהו? מכונת זמן, נוסטלגיה, טראומה, שחזור זיכרון, לחזור לעבר, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עצלנות, דחיינות, איך לא להיות עצלן? איך לא לדחות דברים? איך לעשות את מה שאתה רוצה? איך לא לעשות את מה שאתה לא רוצה לעשות? עצלנות טובה, עצלנות רעה, להקשות על עצמך, להקל על עצמך, שינוי התנהגות, שינוי הרגלים, מניעות, התנגדויות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לא רוצה לעשות, האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לא רוצה לעשות, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזייה, ספרים על אימון אישי, מטפל אישי בנושא לא רוצה לעשות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8281 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 04:14:28 - wesi1