אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיטות לטיפול בטראומה, איך לטפל בטראומה? איך להתמודד עם טראומה? פוסט טראומה מתאונת דרכים, פוסט טראומה אחרי תאונת דרכים, פוסט טראומה לאחר תאונת דרכים, זיכרון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:57שיטות לטיפול בטראומה, איך לטפל בטראומה? איך להתמודד עם טראומה? פוסט טראומה מתאונת דרכים, פוסט טראומה אחרי תאונת דרכים, פוסט טראומה לאחר תאונת דרכים, זיכרון טראומטי, חוויה טראומטית
איך להפחית את הסבל מטראומה?

כאשר אדם חווה טראומה קשה כמו תאונת דרכים, הוא עלול להיכנס למצב שבו הוא מפחד באופן קיצוני מכל דבר שמזכיר לו את האירוע הטראומטי. לדוגמה, אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים וניצל ממנה, עלול לפתח תגובה של פחד או חרדה מכל מה שקשור לכבישים או לרכבים, ואפילו לשמע הצליל של רכב מתקרב. אליעד כהן מסביר שאחת המטרות של טיפול בטראומה היא להביא את האדם למצב שבו הוא פחות פוחד מכך שהטראומה תחזור על עצמה. המטרה אינה לגרום לו באמת לרצות או לקבל בשלווה את החוויה של התאונה עצמה, אלא להקטין את רמת החרדה והסבל שלו כשהוא נזכר בה או כשהוא נתקל במשהו שמזכיר אותה.

איך גורמים לאדם להפחית את הפחד מטראומה?

הדרך שאליעד כהן מציע כדי להחליש את הפחד מטראומה מתחילה ברעיון פשוט לכאורה, אך יישומו דורש עבודה הדרגתית. לפי השיטה, האדם צריך להגיע לנקודה שבה הוא אומר לעצמו "לא אכפת לי שזה יקרה שוב". אליעד מדגיש שזה לא חייב להיות ברמה שבה האדם באמת רוצה שיקרה לו דבר כזה, אלא רק שלא יפחד מכך כל כך בעוצמה.

לדוגמה, אדם שהיה בתאונת דרכים והוא כרגע מפחד אפילו מהמחשבה שתקרה לו תאונה נוספת, אפשר להפחית לו את הסבל אם יביאו אותו למצב שבו הוא אומר לעצמו שהחוויה של תאונת דרכים אינה הדבר הכי נורא שיכול לקרות. דרך זו מאפשרת לו להפחית את החרדה והסטרס שהוא חווה באופן כללי.

איך מתבצע תהליך הטיפול בטראומה?

אליעד כהן מתאר תהליך מובנה והדרגתי שבו מתחילים משיחות לא ישירות על הטראומה, אלא מתחילים דווקא בדברים כלליים יותר בחייו של האדם. לדוגמה, מראים לו תמונה, ושואלים מה הוא חושב עליה. כאשר הוא מביע דעה מסוימת, מנסים לגרום לו לראות שדעות אחרות יכולות להיות נכונות גם כן. אם הוא אומר "התמונה יפה", שואלים אותו "אולי היא גם מכוערת?" המטרה בשלב זה היא להראות לאדם שיש יותר מפרספקטיבה אחת לכל דבר.

בהדרגה, עוברים לדבר על דברים שהאדם בטוח בהם לחלוטין ומאתגרים את הוודאות שלו. לדוגמה, אם הוא רוצה שקט, מנסים להציע לו את האפשרות שאולי רעש הוא לא דבר כל כך נורא. בצורה זו מתקדמים מנושאים פשוטים לנושאים יותר משמעותיים, עד שמגיעים לדבר על הדברים האישיים והקשים יותר.

מדוע חשוב להתרגל לחשיבה נגד רצונך?

אליעד מסביר שכדי להתמודד עם טראומה, חשוב להבין שכל אירוע טראומטי הוא למעשה דוגמה פרטית למצב שבו המציאות אינה תואמת את רצונו של האדם. כלומר, האדם לא רוצה לחוות תאונת דרכים, אבל זה קורה בכל זאת. לכן, אם ילמדו אותו לקבל ולהכיל מצבים שהם נגד רצונו, אז בהדרגה גם ההתנגדות והפחד שלו מהאירוע הטראומטי ייחלשו.

השיטה כוללת תרגול של האדם עם סיטואציות קטנות וקלות יותר, ומתקדמת לאט לאט אל סיטואציות קשות יותר, בדומה לאדם שרוצה להרים משקל של 100 ק"ג אבל עדיין לא מסוגל. בהתחלה מתאמנים על משקלים קטנים יותר, ולאט לאט מעלים את רף הקושי, עד שהאדם מסוגל להתמודד בצורה טובה יותר עם המשקל הגדול. גם בטיפול בטראומה, תרגול של התמודדות עם מצבים שונים שבהם המציאות אינה תואמת את רצון האדם מחזק את החוסן הנפשי שלו ומאפשר לו להתמודד בצורה טובה יותר עם הזיכרון הטראומטי.

האם המטופל צריך לדעת על תהליך הטיפול מראש?

אליעד כהן מציין שלפעמים כדאי לשתף את המטופל בשיטה ובתהליך, אך לא תמיד זה הכרחי. לפעמים עדיף לבצע את התהליך בצורה טבעית, מבלי להסביר מראש למטופל מהי המטרה, ולפעמים אם המטופל מתעניין או מבקש להבין, אפשר להסביר לו בצורה שמתאימה ליכולתו להבין את הדברים ולפי מה שהוא מסוגל להכיל בשלב שבו הוא נמצא.

האם אפשר להגיע למצב של חוסר פחד מוחלט?

אליעד מדגיש שהמטרה אינה לגרום לאדם באמת לרצות שיקרה לו אירוע טראומטי, אלא רק להחליש את עוצמת הפחד. לדוגמה, אם האדם בתחילת התהליך מדרג את הפחד שלו מ - 1 עד 100 ברמה של 100, המטרה היא להוריד את הפחד הזה ל - 50 או לרמה אחרת נמוכה יותר. זו הקלה משמעותית, שמאפשרת לו לנהל חיים טובים יותר ופחות סבל מהזיכרונות והטריגרים לטראומה.

למה טיפול כזה עובד גם על התת - מודע?

כאשר מתרגלים חשיבה גמישה באופן כללי, כגון ללמד את האדם שזה בסדר שמציאות לא תמיד תואמת את רצונותיו, זה משפיע באופן עקיף גם על התת - מודע שלו. בתהליך הזה, אפילו מבלי שהאדם שם לב, החשש מפני הטראומה פוחת באופן טבעי.

לסיכום, מה היתרון של שיטה זו?

שיטה זו מאפשרת לאדם להסתכל על המציאות בצורה פחות מאיימת ויותר גמישה. על ידי התמודדות הדרגתית עם מצבים שונים, שבהם הוא מתרגל לראות שגם מציאות לא רצויה יכולה להיות נסבלת, האדם יכול בהדרגה להתמודד טוב יותר עם חוויות טראומטיות כמו תאונת דרכים. תהליך זה מפחית משמעותית את הסבל והפחד שלו ומעניק לו חופש גדול יותר מחוויות העבר השליליות.
איך ניתן להחליש את הסבל מטראומה?

כאשר אדם חווה טראומה, כמו תאונת דרכים, הוא עלול לפתח פחדים ותגובות קשות לכל מה שמזכיר לו את האירוע. אחת השיטות להתמודדות עם טראומה היא להביא את האדם למצב שבו הוא אומר לעצמו "לא אכפת לי אם זה יקרה שוב". זה לא אומר שהוא באמת רוצה לחוות את הטראומה מחדש, אלא שהחשש מהאירוע יפחת.

איך גורמים לאדם לפחד פחות מהטראומה?

אחת הדרכים היא להראות לו שהאירוע שעבר הוא רק דוגמה למשהו רחב יותר - כלומר, כל חוויה שלילית היא בעצם חלק מחוויות רבות שבהן המציאות אינה תואמת את הרצון שלו. אם נלמד אותו לקבל את העובדה שלא תמיד הדברים קורים כרצונו, אז בהדרגה גם הפחד שלו מהטראומה יפחת.

איך עובדים עם אדם שחווה טראומה?

במקום לדבר מיד על האירוע הטראומטי, מתחילים עם דברים כלליים יותר. למשל, מראים לו תמונה ושואלים אותו לדעתו, ואז מציגים לו זווית הסתכלות שונה - למשל, אם הוא אומר "התמונה יפה", שואלים אותו "אולי היא גם מכוערת?". דרך זו מלמדת את האדם לראות שיש יותר מפרספקטיבה אחת לכל דבר.

לאחר מכן, מתקדמים לנושאים יותר אישיים:

- אם הוא בטוח שהוא רוצה שקט, אפשר לשאול "אולי עדיף רעש?".

- אם הוא מתנגד לרעיון מסוים, מנסים לגרום לו להבין שההיפך גם יכול להיות נכון.

התהליך הזה, שמתבצע בהדרגה, מחזק את היכולת של האדם לקבל חוויות שהן מחוץ לרצונו, וכך גורם לו בהדרגה להפחתת הסבל מהטראומה.

מה המטרה של התהליך?

המטרה אינה לגרום לאדם לרצות לחוות שוב את הטראומה, אלא להקטין את הפחד שלו ממנה. לדוגמה, אם בתחילת התהליך הוא מדרג את הפחד שלו מ - 1 עד 100 כ - 100, לאחר העבודה הוא יכול לדרג את הפחד כ - 50, מה שמפחית משמעותית את החרדה שלו.

איך אפשר להסביר זאת בדימוי?

אם אדם אינו מסוגל להרים משקל של 100 ק"ג, ניתן ללמד אותו להרים משקלים קטנים יותר, וכך בהדרגה הוא יוכל להגיע למשקל הכבד יותר. באותו אופן, כאשר מרגילים אדם להתמודד עם אירועים קטנים שמנוגדים לרצונו, הוא מפתח חוסן שמאפשר לו להתמודד עם אירועים גדולים יותר, כולל הטראומה שחווה.

האם כדאי לשתף את המטופל בתהליך?

זה תלוי במצב ובמטרה. לעיתים עדיף לא להסביר מראש את השיטה, אלא להוביל את האדם דרך ההתנסויות עצמן. במקרים מסוימים, אם האדם מבקש לדעת, ניתן להסביר לו בהתאם לצורך ולמידת ההבנה שלו.

סיכום

שיטה זו לטיפול בטראומה מבוססת על חיזוק היכולת של האדם להתמודד עם מציאות שלא תמיד תואמת את רצונותיו. דרך תרגול של שינוי חשיבה והתמודדות עם מצבים שונים, ניתן להפחית בהדרגה את הפחד והחרדה מהטראומה, ולגרום לאדם לחיות חיים חופשיים יותר מהשפעות העבר.
עכשיו עוד דבר נניח בן אדם קרתה לו טראומה, מה קרה לו?

ש: תאונת דרכים.

אליעד: תאונת דרכים אוקי תאונת דרכים שהוא ניצל בה נכון. עכשיו יש שיטה עכשיו להחליש את הסבל של הטראומה נניח שבאים לבן אדם, קודם כל מה ההגדרה של להחליש את הסבל של הטראומה להביא את הבן אדם למצב שהוא יגיד "לא אכפת לי לעשות תאונת דרכים עוד פעם", אוקי נניח שהבן אדם עשה תאונת דרכים ועכשיו בגלל זה הוא לא מוכן לנסוע בכביש לא מוכן לראות כלי רכב הוא שומע צליל של רכב והוא נכנס לסטרס.

אוקי אחד הדברים זה להגיד לו "אדוני תאונת דרכים זה לא חיים ומוות", אוקי אני אומר את זה בהומור כן כי זה כן חיים ומוות אבל הכוונה היא להגיד לו "גם אם תמות לא קרה כלום". עכשיו השאלה היא זה איך מביאים את הבן אדם למצב שהוא יגיד "אוקי בסדר אז אני אעשה תאונת דרכים עוד פעם לא אכפת לי", עכשיו אני לא אומר שהוא צריך באמת להגיד את זה אבל הוא צריך פחות לחשוש מלעשות תאונת דרכים.

כי אם הוא ממש חושש מלעשות תאונת דרכים אז כל דבר שמזכיר לו תאונת דרכים עושה לו חלחלה, אוקי נגיד לדוגמה הוא רואה את שר התחבורה והוא נכנס לחלחלה בגלל שזה מזכיר לו תאונת דרכים.

ש: שר התחבורה של ירדן.

אליעד: שר התחבורה של ירדן דרך אגב הסיבה שאין תחבורה ציבורית בשבת זה כדי להקטין את הסיכוי לתאונות דרכים למרות שזה בהפוך על הפוך בדיוק לא נכון. אוקי ולכן הדרך היא מה הדרך?

ש: להגיד לו מה הסיכוי שזה יקרה לו.

אליעד: יושב מולך בן אדם אנחנו רוצים לגרום לו, לא מה הסיכוי אנחנו רוצים לגרום לו שיגיד "לא אכפת לי לעשות תאונת דרכים" לא מה הסיכוי.

ש: טוב בסדר אני כאילו קראתי את הדרך כאילו להראות לו שזה קרה אחת ל...

אליעד: אתה נמצא פה בכלל מה אני שאלתי?

ש: מה עושים עם בן אדם שהוא.

אליעד: אני לא שאלתי את זה.

ש: איך גורמים לו להגיד "לא אכפת לי עוד פעם".

אליעד: יפה תשובה מה יגרום לו לחשוב לא אכפת לי לעשות תאונת דרכים?

ש: אז אני אומר באופן כללי המהות היא להקטין את הסיכוי שזה יקרה.

אליעד: אתה נמצא פה?

ש: לגרום לו שהוא יחשוב.

אליעד: כן.

ש: שתאונת הדרכים הזאת לא קרתה נניח בגללו.

אליעד: איך גורמים לו להגיד "לא אכפת לי שתקרה תאונת דרכים".

ש: שהוא יסכים שיהיה לו תאונת דרכים.

אליעד: יפה איך, לא אתה הסברת איך לצמצם את הסיכוי שיקרה התאונה לא איך יקרה הסיכוי איך אומרים לו שהוא יגיד "לא אכפת לי" אז התשובה היא פשוטה יותר ממה שנדמה, למרות שזה נראה בלתי אפשרי התשובה היא כזאת תאונת דרכים זה מקרה פרטי של "אני לא רוצה שיהיה נגד רצוני" כל בן אדם בעולם אם אנחנו ניקח איתו דברים שהם נגד רצונו ואנחנו נתרגל אותו שהוא ידע ללמוד לקבל אותם מתישהו ככל שנעלה את הרף הוא יגיע למצב שהוא יגיד "לא אכפת לי לעשות תאונת דרכים", אם זה טוב אם זה רע זה לא נושא השיחה אבל זה אפשרי.

אוקי עכשיו זה לא חייב רק שנתרגל אותו בלקחת דברים שהם נגד רצונו ושהוא יקבל אותם אלא אפילו דברים שהוא לא מסכים איתם, לדוגמה נגיד מישהו בטלוויזיה אומר "אני חושב שצריך לעשות x" ואנחנו נגיד לו נדבר איתו נגרום לו לראות שהוא יכול לשנות כשהוא אומר "אני לא מסכים למה הוא אומר את זה אני חושב הפוך" ואנחנו נראה לו "לא נכון אתה יכול לחשוב הפוך" הדבר הזה מוביל אותו לתרגל שהוא יכול לחשוב הפוך ואז הרף היותר גבוהה זה "מה שאני רוצה לא חייב לקרות" ואז הרף היותר גבוהה "גם לא אכפת לי לעשות תאונת דרכים".

ש: איך עושים את זה?

אליעד: אתה היית פה ולא היית פה גם כשאני מסביר את התשובה אתה לא פה?

ש: לא, הבנתי את התשובה.

אליעד: אתה נותנים לך משימה המשימה שלך להביא את הבן אדם ההוא להגיד "לא אכפת לי לעשות תאונת דרכים".

ש: כן את זה הבנתי.

אליעד: יפה עכשיו איך אנחנו מתחילים אם נגיד לו "תגיד היית מוכן לעשות תאונת דרכים?" הוא לא מוכן לשמוע על זה הוא יהרוג אותך, קודם כל מדברים איתו סתם על החיים ואז אומרים לו "מה אתה אומר על התמונה הזאת?" הוא אומר "תמונה יפה, למה אתה אומר שהיא יפה אני חושב שהיא מכוערת" קודם כל בוא נגרום לו שמה שהוא חושב שהוא לא יהיה בטוח בזה "זה לא יפה זה גם מכוערת זה גם יפה נכון" מתחיל לראות.

אוקי הלאה אחר כך לוקחים משהו שהוא בטוח שזה ככה "מה אתה אומר אבל" נגיד לדוגמה "זה כן זה" לוקחים דבר שהוא יותר בטוח בו מורדים אותו, אחר כך עוברים לרצונות כבר דברים של אינטרס "מה אתה רוצה? אני רוצה שקט, למה אתה רוצה שקט אולי עדיף רעש? בא נעשה רעש" אחר כך משהו יותר קשה ויותר קשה עד שהבן אדם מתרגל לחשוב שונה מההרגלים שלו ואז היכולת שלו משתפרת ל - "וואלה אז מה אכפת לי אני אעשה תאונת דרכים".

ש: זה תהליך נכון?

אליעד: נכון.

ש: זה לא משהו של.

אליעד: נכון עכשיו אני רוצה להסביר יותר מזה בן אדם שעשה תאונת דרכים יש לו טראומה אנחנו לא באמת שהוא יגיד "לא אכפת לי לעשות תאונת דרכים" אנחנו רוצים שיהיה לו פחות אכפת לעשות תאונת דרכים, אנחנו לא רוצים שהוא יגיד "בוא נעשה תאונה אנחנו רוצים שהוא יגיד "פחות אכפת לי לעשות תאונה" זה מה שאנחנו רוצים. ולכן אם אנחנו באופן כללי מרגילים אותו בלקבל את זה שהמציאות נגד רצונו ממילא זה מוריד לו את ההתנגדות שלו לעשות תאונת דרכים כי אנחנו לא באמת חייבים להגיע איתו לרף שהוא יגיד "אני רוצה לעשות" או "לא אכפת לי לעשות תאונת דרכים".

זאת לא המטרה המטרה היא שהוא פחות לא ירצה את זה, זאת אומרת אתה לא רוצה את זה בעוצמה x אל תרצה את זה אבל פחות. איך מורידים לו באופן עקיף אם שואלים אותו "כמה אתה לא רוצה לעשות תאונת דרכים מאחד עד מאה? מאה" איך גורמים לכך שכשנשאל אותו "כמה אתה לא רוצה לעשות תאונת דרכים מאחד עד מאה?" הוא יגיד "חמישים", תשובה על ידי מה שדיברנו קודם אם באופן כללי תלמד אותו שזה לא חייב להיות כרצונו שמה שהוא חושב זה לא בהכרח נכון וכו' ממילא בתת מודע זה משפיע עליו שגם תאונת הדרכים הוא פחות זה.

לדוגמה בן אדם נגיד רוצה להרים מאה קילו הוא לא יכול אפשרות אחת בוא נלמד אותו להרים קילו שתיים שלוש ארבע עד שהוא ירים מאה אבל אנחנו לא בהכרח רוצים שהוא ירים מאה נגיד שאנחנו רוצים שהמרחק שלו מלהרים מאה יהיה יותר קטן, שזה לא יהיה שהוא באפס והוא צריך להרים מאה אלא שהוא רחוק בחמישים קילו מהמאה שכשהוא ירים מאה זה יהיה לו קשה אבל שהוא פחות ישבור את הגב, תשובה אנחנו נחזק אותו באופן כללי ואז באופן עקיף זה משפר לו את היכולת להרים מאה.

ש: יש לי שאלה והיא קשורה למשהו אישי כמובן, האם אתה אומר לבן אדם מה התוכנית שלך לגביו?

אליעד: לא תמיד.

ש: או שאתה.

אליעד: שמעת?

ש: הבנתי מתי כן?

אליעד: לא יודע תלוי מה רוצים אם הוא אומר תעזור לי תלוי מה רוצים. הבנו?
להרים משא בצורה נכונה פחד מטראומה הגדרות פחד חייו של האדם טיפול בטראומות להקצין הומור זיכרונות הרמה נכונה של דברים כבדים אני לא רוצה איך להתמודד איך להתמודד עם טראומה איך לטפל איך לטפל בטראומה הרגשה התמודדות התמודדות עם טראומה התמודדות עם טראומות זיכרון זיכרון טראומטי זיכרונות חוויה טראומטית טיפול טיפול בטראומה טיפול בטראומות טיפולים טראומה טראומות טראומטית להתמודד להתמודד עם טראומה להתמודד עם טראומות לטיפול לטפל לטפל בטראומה לטפל בטראומות מטופל מטופלים מטפל פוסט פוסט טראומה פוסט טראומה אחרי תאונת דרכים פוסט טראומה לאחר תאונת דרכים פוסט טראומה מתאונת דרכים פוסטים רגש רגשות שיטות שיטות לטיפול שיטות לטיפול בטראומה תאונת דרכים תחושה תחושות
שכחה / שיפור הזיכרון. ממה נובעת שכחה? איך לזכור ולא לשכוח?
... שיפור הזיכרון. ממה נובעת שכחה? איך לזכור ולא לשכוח? שכחה. זיכרון. שכחה נובעת מחוסר ידיעה שלמה. ידיעה שלמה = חוויה מלאה של הידע. ידיעה שלמה = כאשר הדבר שיודעים אותו והשכל שיודע אותו הופכים למהות אחת. כאשר הידיעה והיודע מתאחדים, ... להיטמע בתוך האדם = זיכרון. שכחה נוצרת כאשר, הידיעה שונה מ: היודע = פירוד. זיכרון נוצר כאשר, הידיעה = היודע = אחדות = אהבה. ברמה המעשית: תתבונן לעומק בדבר שאותו ברצונך לזכור. תחקור אותו מכל הכיוונים האפשריים. מהותך תיהפך למהותו, וכך הוא ואתה תהיו אחד = אהבה = זיכרון.
שכחה / זיכרון - מה טוב בשכחה? מתי להשתמש בשכחה ולשכוח דברים?
... זיכרון - מה טוב בשכחה? מתי להשתמש בשכחה ולשכוח דברים? השכחה מאפשרת לאדם להוציא ממחשבתו ...
זיכרון / שכחה / שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון?
זיכרון שכחה שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון? זיכרון. שכחה. איך לזכור ... של הדבר שאותו הוא שכח. אפשר לשכוח רק דבר שאפשר לחשוב ההפך ממנו. אם אי אפשר לחשוב ההפך ממנו, לא ניתן לשכוח אותו. זיכרון שלם = ידיעה שלמה = ידיעה שאינה ... וכי אין שום דרך אחרת שהוא יהיה אחרת, במצב כזה האדם כבר אינו צריך לזכור שום דבר, מאחר שהוא יודע. ידיעה = הבנה = זיכרון . חוסר ידיעה = חוסר הבנה = שכחה. ברמה ... הופך לאדם שיודע אותו. היודע והדבר אותו יודעים מתאחדים. כאשר הדבר אותו יודעים מתאחד עם היודע את הדבר, על ידי זה יש זיכרון מושלם ברמה של ידיעה שלמה. ...
אמת, חוויית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
אמת, חוויית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
... חוויית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות איך להיות חופשי מהתלות בתוצאות חיצוניות? אליעד כהן מסביר כי האדם רוצה ... לגלות מי אנו על ידי בדיקה של מי איננו, ובכך להגיע להבנה של האני האמיתי. איך נוצרים הרצונות והזיכרונות בחווייתנו? הישויות שבתוכנו יוצרות רצונות, אך למעשה כל זה מתרחש בזכות תודעה גבוהה יותר שגורמת לנו להרגיש שיש לנו רצונות. כשיש זיכרונות, יש מישהו שמשתיל אותם בתודעתנו. זה לא אנחנו שיוצרים אותם באופן עצמאי, אלא כוח חיצוני שמעצב את החוויות שלנו. בכך, כל רעיון, ... כי לא אנו הצופה, אלא משהו אחר שגורם לנו לצפות ולחוות את החיים. מה המשמעות האמיתית של הזמן והזיכרון? החוויה שלנו את הזמן, שבו אנחנו זוכרים את מה שהיה, היא למעשה אשליה. כל רגע בחיינו נוצר מחדש ברגע הזה, ואין לנו רצף זמן אמיתי. ... רגע. אנשים שמרגישים את רצף הזמן ושואפים לדעת מה היה קודם עשויים להיתקל בתסכול. למעשה, הזמן והזיכרון הם חלק מהמציאות שנוצר על ידי תודעה גבוהה יותר. מהי הדרך להבין את המציאות האמיתית? הדרך להבין את המציאות היא באמצעות חיפוש ... שמקורם בדעות כוזבות. אדם צריך לשאול את עצמו כל הזמן מהי האמת ומה באמת קורה סביבו. מהות הזמן והזיכרון השליטה במחשבות וברצונות הבנת המציאות והאמת חוויית השפיות וההבנה האמיתית ההבנה של הכל אחד שאלה: אני מסתכלת לתוכי ורואה כל מיני ... שיש מישהו שזורק רצונות, כך יש מישהו שזורק מידע. למשל אדם עשה משהו ושכח, ופתאום זה נכנס לו לזיכרון, מישהו שלח לו זיכרון. מה זה אומר? שאת לא אף אחד מהם, ואת כולם ביחד. מה זה אומר? את אחד מהדברים שקיימים, השולחן למשל, אפשר לשים עליו מפה, אפשר לחתוך ... למה שהוא יודע, אתה לא שולט במנגנון של הרגשות שלך, ושל הרצונות שלך, בשנייה אתה יכול לאבד את הזיכרון שלך, למעשה אתה לא שולט בכלום. שאלה: אני זוכרת שיש רצף בזיכרון, ואתה אמרת שכול רגע מישהו יוצר אותי מחדש. אליעד: זאת החוויה של הזמן, רבי נחמן אומר, למה אנשים חושבים שהם לא יכולים לעשות ... 30 שנה, חושב אני כבר כאן 30 שנה, הוא לא מבין שעכשיו מישהו יוצר לו את התודעה, הגוף, הרצונות, הזיכרון, משפחה, ילדים צרות וכו וכו. מה זה אומר זקנים, אלו אנשים שחווים את תחושה הזמן. מי שחווה את הזמן, גם יש לו תסכול על מה שהיה, וגם ... נכון או לא נכון. אי אפשר להוכיח שזה לא כך. מה שקרה אתמול, כרגע את זוכרת שזה קרה. שאלה: מה זה זיכרון? אליעד: זיכרון זה תחושה. אנשים חושבים שזיכרון זה תיעוד היסטורי של מה שהיה, אבל זה לא נכון. הזיכרון ממציא לך את מה שהיה. כדי שתוכלי לפעול בעולם, צריך לתת לך תחושה זמן עכשיו השאלה היא איך אפשר לחוות זאת? על ידי חיפוש האמת. אם תרצי מאוד לדעת את האמת, באשר היא, תחקרי, ותגיעי להבנה, ואז תוכלי לחוות זאת. הזמן והזיכרון הם לא מחויבי המציאות. הם יכולים להשתנות כל שנייה, ואתה אפילו לא יכול לדעת שזה השתנה. אם לא הייתה לנו תחושת זמן וזיכרון, לא היה לנו רצון, ובלי רצון אין תנועה ואין חוויה. איך להבין את המציאות? על ידי נחישות. אם האדם ירצה להבין את המציאות הוא יגיע ... מכאן שזה קיים ולא קיים. אני אספר לך עלי, אני מיציתי את החיים, ורציתי יותר, ולכן ניסית המון שיטות, וכמובן שזה לא תפס, ואז אמרתי לעצמי, אני חייב להיות בטוח במשהו פה, אני חייב להגיע למשהו שאני יודע שהוא אמיתי. האדם חי ועובד 70 ... שזה לא קרה, תוכיח לי שזה קרה. שאלה: ראיתי את זה. אליעד: תוכיח לי שזה קרה, איפה זה? שאלה: זה בזיכרון שלי, ואין לי שליטה על הזיכרון שלי. אליעד: אולי אתה זוכר, למרות שזה לא קרה? שאלה: איך אני מבין שזה לא קרה? אליעד: אני לא אמרתי שזה לא קרה. להגיד, איך אני ... אתה אדם חדש עכשיו. אם האדם היה איש אמת, ולא נוכל, ושואל האם זה קרה או לא קרה? מאיפה בא לי הזיכרון הזה? מאיפה באה לי המחשבה הזאת? מה זה? מי זה? שאלה: אבל אני לא חווה את זה. אליעד: אתה יודע מי משתיל לך את המחשבות שגורמות לך ...
זיכרון או דמיון? חלום או מציאות? היה או לא היה?
זיכרון או דמיון? חלום או מציאות? היה או לא היה?
זיכרון או דמיון? חלום או מציאות? היה או לא היה? האם הזיכרון האנושי מתאר מציאות אובייקטיבית? אליעד כהן פותח את ההסבר בשאלה לגבי הזיכרון האנושי, וקושר אותה למושגים של סיבה ותוצאה. הוא ... אירוע שקרה במציאות באופן אובייקטיבי, או שזהו רק זיכרון סובייקטיבי? הוא מציג דוגמה של אדם שזוכר שאירוע ... משוכנעים שהאירוע אכן התרחש. אבל אליעד שואל, האם הזיכרון הזה מוכיח באופן מוחלט שהאירוע באמת התרחש? אולי למרות הזיכרון, האירוע לא באמת קרה? לדבריו, הזיכרון האנושי אינו מתאר בהכרח מציאות אובייקטיבית, אלא רק מציאות סובייקטיבית. הזיכרון הוא תחושה או תמונה המופיעה במוחו של האדם בזמן ... זו תחושה של זמן, כאילו היא שייכת לעבר. כיצד הזיכרון דומה לדמיון של העתיד? אליעד מבקש מהמאזינים ... שתיהן קיימות בתודעה רק ברגע הנוכחי. לפיכך, לדעתו, הזיכרון הוא רק תחושה של תמונה בתודעה, ולא עדות חד - ... אירועים דמיוניים שמעולם לא התרחשו בפועל. האם הזיכרון האנושי הוא מחויב המציאות? אליעד מסביר שהזיכרון אינו מחויב המציאות אלא רק אפשרי. האדם אמנם חווה את הזיכרון באופן מוחשי, אך תחושה זו אינה הוכחה חד - משמעית ... דברים בו - זמנית, והתודעה של האדם מגבילה אותו לזיכרון של אפשרות אחת בלבד. כיצד העבר והעתיד נוצרים ברגע ... ללא עבר וללא עתיד, אלא רק עם קיום של הרגע הנוכחי. הזיכרונות, בדיוק כמו התחזיות והדמיונות לגבי העתיד, ... זו, כדי להבין לעומק את מהות הזמן. בסיום, הוא מאחל זיכרונות עתידיים טובים בהווה, ומבקש שהמאזינים יעמיקו בהבנת הטבע של הזיכרון, הזמן והמציאות עצמה. האם הזיכרון הוא אשליה? האם אפשר להוכיח את הזיכרון? האם תחושת הזמן היא סובייקטיבית? האם הזיכרון והדמיון דומים? האם העבר קיים רק בתודעה? מה ההבדל בין דמיון למציאות? הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של הזיכרון האנושי וזה מתחבר לנושא של הסיבה של הסיבה והתוצאה ... בכלל מדמיין שקרו והם בכלל לא קרו אפילו עכשיו. והזיכרון של האדם לגבי העבר הוא בסך הכל תחושה, אפילו ... אתה מתאר את מה שקרה לך ברגע הקודם. וזה אומר שכל הזיכרונות הם לא מחויב המציאות, אלא רק אפשרי המציאות. זה ...
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
... עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות? איך אפשר לדעת שהגעת לשלמות העצמית שלך? אליעד כהן פותח את השיחה בשאלה ... לשלמות העצמית שלו? לדבריו, התשובה המהירה היא שאם לאדם עדיין יש שאלה בנושא, סימן שהוא טרם הגיע לשלמות, כי אדם שנמצא בשלמות כבר אינו מחפש תשובות. מהו תהליך ההתפתחות והזיכרון הרגשי שעובר האדם? כדי להמחיש את תהליך ההתפתחות והחשיבות של זיכרון רגשי, אליעד נותן דוגמה מהילדות: ילד קטן בגן שנפגע רגשית מכך שמישהו הוציא לו לשון. כשהוא ... הזמן משתנה ומתפתח, הן מבחינה רגשית והן מבחינה שכלית. הוא משנה את תפיסותיו לגבי טוב ורע בהתאם לחוויות שעבר. האם אושר רגשי הוא תמיד אושר מוחלט? אליעד מתאר מצב בו אדם לומד שיטות רוחניות או מחשבתיות ונעשה מאושר. השאלה היא האם האושר שהוא חווה הוא אושר מוחלט. לטענתו, תמיד נשאר באדם מטען רגשי מן העבר: גם כאשר האדם מרגיש מאושר, הוא ממשיך לסחוב איתו זיכרונות רגשיים שליליים מפעם, בנוסף לחשש שהטוב הזה יפסק בעתיד. הוא נותן דוגמה לאדם שאומר הלוואי ... חווה את כל מה שקרה לו אי פעם, כולל אירועים קשים, כדבר חיובי וטוב באמת. הוא מדגיש שאם אדם זוכר את עברו בצורה רעה, הבעיה איננה העבר עצמו, שכן העבר איננו קיים עוד, אלא הזיכרון והחוויה שלו מן העבר. הדגש צריך להיות על התיקון של חוויית הזיכרון ולא על ניסיון לשנות אירועים שכבר התרחשו. איך מתקנים את הזיכרון הרגשי הרע? אליעד טוען כי הפתרון אינו הדחקת האירועים השליליים, מכיוון שההדחקה אינה אפשרית באמת, ותמיד יישאר משהו מהזיכרון. במקום זאת, הוא מציע לבצע תהליך שבו האדם עובר על כל האירועים הרעים שחווה ומנסה לחוות אותם מחדש באופן חיובי. לדוגמה, אם אדם עבר שוד או איבד חבר במלחמה, המטרה אינה לשנות את העבר, אלא לשנות את הדרך שבה הוא חווה את הזיכרונות הללו. הוא מדגיש ששיטות נפוצות כגון חשיבה חיובית או דמיון מודרך לא באמת פותרות את הבעיה, מכיוון שהן מהוות סוג של שקר עצמי ולא מספקות הבנה אמיתית של המציאות. מדוע הבנה עמוקה של המציאות הכרחית לתיקון הזיכרון? אליעד מסביר שהדרך הנכונה להתמודד עם הזיכרון השלילי היא להבין באופן עמוק את המציאות עצמה, להבין את הסיבה הראשונית שיצרה את כל ... היא אותה סיבה בדיוק. ברגע שהאדם מבין לעומק את הסיבה הראשונית, הוא מבין שאין באמת הבדל בין טוב לרע מנקודת המבט המוחלטת. כאשר האדם יגיע להבנה זו, הוא יוכל לחוות את כל זיכרונותיו, גם הכואבים ביותר, כחוויה טובה ומוחלטת. כתוצאה מכך, האדם יחווה טוב מוחלט באמת, כזה שבו הוא אינו חושש יותר מפני רע עתידי, כיוון שהוא מבין שכל מה שקרה וכל מה שיקרה הוא לטובה מנקודת המבט של אותה סיבה ראשונית ומוחלטת. כיצד ליישם בפועל את התהליך לתיקון הזיכרון הרגשי? אליעד מפרט את התהליך באופן מעשי: האדם צריך לרשום לעצמו את כל האירועים השליליים ... הפתרון האמיתי הוא להבין בצורה עמוקה ואמיתית את סיבת כל האירועים במציאות, אותה סיבה ראשונית שיוצרת הן את הטוב והן את הרע. מתוך ההבנה העמוקה הזו, האדם יוכל לחוות את כל הזיכרונות כחיוביים באמת. מה התוצאה של תיקון הזיכרון בדרך זו? לדברי אליעד, אם אדם יצליח להגיע להבנה ולחוויה זו, הוא יגיע למצב של שלמות אמיתית, בה הוא חווה את כל זיכרונותיו באופן חיובי לחלוטין. הוא מדגיש שזו הדרך היחידה לחוות אושר אמיתי ושלמות עצמית מלאה, ללא כל פחד או חשש שיקרה רע בעתיד. לסיום, אליעד מאחל למאזינים להגיע למצב כזה של הבנה ושלמות עצמית, ולחוות טוב אמיתי בחייהם. איך לתקן זיכרונות שליליים? מהי שלמות עצמית? איך להשתחרר מפחד? האם חשיבה חיובית עובדת באמת? מהי הסיבה של ... אדם יכול לדעת אם הוא הגיע לשלמות העצמית שלו? ויש תשובות רבות, והתשובה המהירה ביותר שכל עוד יש לך שאלה, עוד לא הגעת ואתן נקודת מבט. אדם עובר מרגע שנולד תהפוכות, ולפי הזיכרון שלו את העבר, ידע אם הגיע. ילד לדוגמה בגן הוציאו לו לשון וחווה את זה כרע, ואז הוא גדל ... והאדם כל הזמן מתפתח, ודברים שקרו פעם, עכשיו מבין שזה דברים שלא צריך להילחץ מהם. וככה מתבגר האדם והוא לומד מה זה טוב ומה זה רע, ומשנה כל הזמן את התפישות שלו ואז הוא לומד שיטות רוחניות כדי להיות מאושר, ואז הוא הופך להיות מאושר ומרגיש טוב ואיך הוא יכול לדעת אם זה טוב ... את הדבר, ושאדם חווה את העבר שלו בצורה רעה, הבעיה זה לא מה שקרה, כי מה שהיה עבר כבר מה שהיה איננו ולא מנסים להפוך אותו לטוב, זה כבר לא קיים, ומה שאנו מנסים לפתור את הזיכרון, לפתור את מה שהוא חווה את מה שקרה לו, והוא חווה את הזיכרונות בצורה רעה וזו הבעיה, זה מה שהורס לאדם את האושר כי הוא חווה את העבר שלו בצורה רעה. והאדם יכול להגיע למצב שהוא יחווה את הזיכרונות בצורה טובה, אם הוא יצליח להביא את עצמו בהווה לחוות את הזיכרונות בצורה טובה, אז הוא יחיה טוב. ועל האדם להיזכר בכל הדברים הרעים, ולחוות אותם כדבר טוב, וזה ממילא מתקן לו את זיכרונות העבר ואז הוא חי טוב באמת. ומי שלימד את האדם להדחיק את הדברים הרעים אין לו מושג מימינו ומשמאלו, כי תמיד יהיה זיכרון. ובפועל תרשום את כל הזיכרונות הרעים, ותחווה אותם בצורה טובה. וכל הטריקים, חשיבה חיובית, דמיון ועוד, כל אלו לא יעבדו ... היא הסיבה שעושה את כל האירועים בעולם כולם! וכאשר האדם יחווה בהווה את האירועים הטובים והרעים מהנקודה של הבנת הסיבה הראשונה שאין בה הבדל בין טוב לרע, אז האדם יחווה את הזיכרונות מההבנה ומידיעה שאין הבדל אצלו בין טוב לרע ויחווה את הכל כטוב ביותר, ואז הוא יחווה טוב ...
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? איך לשפר את הזיכרון ולא לשכוח דברים חשובים באמת? אנשים רבים מתמודדים עם הקושי לזכור דברים, במיוחד דברים ... או ליישם תובנות שהגיעו אליהן. אליעד כהן מציע הסבר עמוק ופרקטי כיצד לשפר את הזיכרון, אך לא בדרך הרגילה של שינון או כתיבת תזכורות, אלא באמצעות הבנה עמוקה וחיבור פנימי אל האמת. למה אנשים זוכרים דברים מסוימים ושוכחים אחרים? הזיכרון האנושי עובד בצורה פשוטה מאוד: ככל שהאדם יותר מחובר לדבר מבחינה חווייתית, כך הוא יזכור ... שלו באופן טבעי. מה ההבדל בין אמונה לבין ידיעה אמיתית, ואיך זה משפיע על הזיכרון? אליעד מדגיש את ההבדל בין אמונה וידיעה. כאשר אדם מאמין במשהו, הוא צריך לזכור את הדבר, ... אותה לעומק, ולהפוך אותה לחלק בלתי נפרד מתפיסת העולם והחיים. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור תובנות חשובות? איך לשמור על יציבות מחשבתית? איך לא לשכוח את האמת? איך להפוך ... איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? אנשים רבים שואלים איך אפשר לשפר את הזיכרון, במיוחד כשמדובר בדברים החשובים באמת. פעמים רבות אדם אומר לעצמו שהוא היה עושה משהו מסוים, אילו רק היה זוכר. אך הבעיה היא לא רק בזיכרון עצמו, אלא במה שהאדם מייחס לו חשיבות. מהו הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור? הדבר החשוב ... שהוא חזק, עליו להטיל ספק בכך ולבדוק שוב ושוב למה זה נכון - וכך הוא יחזק את הזיכרון הפנימי של ההבנה הזו. איך להפוך את הזיכרון לאוטומטי? כאשר אדם מבין משהו באמת, הוא כבר לא צריך לזכור אותו באופן מודע. לדוגמה, אדם ... הידיעה הזו תהיה חלק בלתי נפרד ממנו, והוא לא ישכח אותה לעולם. מה הקשר בין זיכרון להבנת המציאות? האמת היא הדבר היציב ביותר בעולם. האדם יכול להבין את המציאות או לא להבין ... שאדם מחפש יותר את האמת, כך הוא זוכר את הדברים החשובים לו באמת. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור תובנות חשובות? איך לשמור על יציבות מחשבתית? איך לא לשכוח את האמת? איך להפוך ידע להבנה פנימית? זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? ועוד. זיכרון, השאלה שאנשים שואלים, היא איך בן אדם יכול לשפר את הזיכרון שלו. בני אדם אומרים לפעמים, יש לי כל כך הרבה דברים לעשות, אם רק הייתי זוכר הייתי עושה, ... יש לי ביטחון עצמי. עכשיו השאלה שאנו אמורים לשאול את עצמינו בכדי לשפר את הזיכרון, היא לשאול, למה, אנשים זוכרים דברים? יש דברים שהאדם יזכור בקלות, ולהפך, בקושי יזכור, ... ככל שהדבר יותר חווייתי, כך האדם יזכור אותו יותר טוב, ומה שפחות חווייתי הזיכרון יפחת, אם האדם מחובר לדבר הוא יזכור אותו, פחות מחובר לדבר, יזכור אותו פחות. וזה אומר ... או אחרת, מה המשמעות שהדברים קרו כך, למצוא משמעות לדברים האלו והעיקר הוא לא שיטות שונות של איך לפתח או לשפר את הזיכרון. העניין הוא לא איך לזכור מידע סתמי כמו מספר טלפון לא משמעותי, אלא איך לשמר זיכרון לדברים משמעותיים ורלוונטיים. איך אדם יכול לזכור שהוא יכול לא לפחד או כל דבר אחר, ... שרוצה לזכור דברים בברור, עליו לזכור אותם בברור כמו שהוא זוכר שהאש שורפת. הזיכרון שהאש שורפת גם יכול להיעלם, כי האדם לא נולד עם הידיעה שהאש שורפת, הוא למד את זה אחר כך. ... רלוונטיים לעכשיו, לזכור מי הוא, מה הוא, מה הוא באמת רוצה. והבנה מביאה זיכרון.
זיכרון / שיפור הזיכרון / שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים? איך לא לשכוח דברים?
זיכרון שיפור הזיכרון שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים? איך לא לשכוח דברים? ובו יתבאר העניין של הזיכרון. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור ולא לשכוח דברים? ומי שיתבונן יראה, כי קיימות שיטות שונות ודרכים שונות לשפר את הזיכרון. אך יש דרך אחת, שהיא תמיד עובדת. היא לא בהכרח הכי קלה, אבל היא תמיד עובדת. והדרך היא, להשתחרר מהצורך לזכור. דהיינו, אם אתה מפחד לשכוח משהו, פשוט ...
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
... יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל כיצד להפוך חיסרון ליתרון ומה הקשר לאושר? אליעד כהן מסביר שכל אדם מתמודד עם חסרונות בחיים, תחושות ... שהובילו להיווצרות הקיר. אבל ההסבר לפי התורה הקוונטית הוא שכל האירועים הללו נוצרים כזיכרון ברגע ההתבוננות. האדם פתאום מקבל תודעה שיש בה רצף של עבר, כאילו תמיד היה פה קיר, אבל בפועל הכל נוצר עכשיו, כולל התחושה והזיכרונות על עבר שנראה אמיתי. מה המשמעות של עבר ותמונות בראש? שאלה שהופנתה לאליעד עסקה במשמעות של עבר. לפי ההסבר, עבר הוא בסך הכל תמונה או זיכרון שהאדם חווה כרגע בתודעה. הוא מתואר כמו תמונת עומק בציור: הציור עצמו שטוח, אבל נראה לאדם כתלת מימד. כך גם לגבי הזמן, שבו האדם מרגיש שיש אתמול, היום ומחר, אבל בפועל ... מחייב שתהיה פעולת חיתוך. הכל מתחבר רק בחוויה של רצף. האלטרנטיבה היא שתמיד נוצר עכשיו זיכרון של אתמול רציתי וחתכתי, אבל אי אפשר באמת להוכיח שרצף הזמן קיים אובייקטיבית. איך התפיסה הזו משנה את ההסתכלות על רצון ומאמץ? אם כל דבר מתהווה בכל רגע באופן בלתי תלוי ... לרגע, ולכן נדמה שיש המשכיות לעבר. אבל לפי ההסבר, ברגע זה נוצרים כל הרגעים הקודמים כזיכרונות, ובעצם אין רצף אמיתי אלא תחושה של רצף. דוגמה שמובאת: אדם הולך ברחוב, רואה בית וחושב שאתמול גם ראה את אותו בית, אבל מי אמר שלא רק עכשיו נוצר לו הזיכרון כמי שראה את הבית אתמול. האם כולם רואים בדיוק אותו שולחן ואותה מציאות? לפי השיחה, לא באמת אפשר להוכיח שכולם רואים אותו שולחן. האדם רואה אנשים ואומר הם רואים שולחן, ... ימינה אתה רואה קיר, וכשלא תסתכל ישאלו אותך מה יש מימינך תגיד קיר אבל תגיד בגלל הזיכרון שלך, התורה המדעית הזאת אומרת שרק היכן שאתה מסתכל יש את מה שאתה מסתכל, ויש לך זיכרון שבשאר המקומות יש עוד דברים. אבל שתדע, שמצד האמת כאשר אתה לא מסתכל לשם, אין שם קיר, אין שם שום דבר מוגדר, יש שם את כל הדברים בו זמנית. דמייני למשל קיר, פיל, מטוס, ... שלי, עכשיו נוצרה המציאות הקודמת שיצרה את אימא שלך עכשיו. כרגע נוצרה בך תודעה שיש בה זיכרון של העבר. שאלה: מה זה עבר? אליעד: עבר זוהי בסך בכל תמונה שיש לך בראש, שאת חווה זמן אחר לגביה. למשל אדם אומר אתמול קרה לי ככה, מה זה? זוהי תמונה שיש לך כרגע בראש. ... אתן לך תשובה אחרת, למה אני רואה תמיד מאחורי קיר? אבל זה לא נכון, זה בגלל שנוצר לך זיכרון רציף, יכול להיות שכול הפעמים הקודמות לא היה קיר, אבל כעת נוצר לך זיכרון שתמיד שכשהסתכלת אחורה נוצר לך קיר. הכל נוצר באותו רגע. אדם אומר שתמיד שכשהסתכלתי אחורה ראיתי קיר, אבל זה לא נכון, כי הזיכרון של העבר גם נוצר עכשיו. זה אומר שאתה לא באמת יכול להוכיח שברגעים הקודמים אתה ראית קיר. למה זה חשוב להבין את מה שאני אומר? יש כאן עניין עם חוויית הזמן, האדם מניח ... זאת. דרך אגב אתה כן זוכר שבחרת, למה? כי אתה מחפש, מה אתה חושב מניע את כולם לחפש? הזיכרון. מה האדם בעצם מחפש? את האין סוף, את האלוהי. למה לא משנה מה יתנו לאדם, הוא לא יהיה מאושר? כי הוא רוצה את האין סוף. ואת האין סוף הוא לא יכול לקבל, מה זה אומר האין ... הוא דמיוני, בפרט כשאני מנסה להסביר שהזמן כל רגע מתהווה מחדש, לא רק שאין חוקיות, גם הזיכרון שרצית בבוקר נוצר בכלל עכשיו, עכשיו נוצר לך הזיכרון וזה היה בבוקר, אלא מה? יש לנו כמה פרספקטיבות, בפרספקטיבה מסוימת אתה לא קיים, בפרספקטיבה אחרת אתה קיים, בפרספקטיבה אחרת אתה קיים והיית קיים גם אתמול, ובעוד פרספקטיבה אתה קיים עכשיו ונוצר עם הזיכרון של אתמול. מה שאני רוצה להגיד הוא שחוויית הזמן נוצרת כל רגע מחדש. וגם חוויית הסיבתיות נוצרת, כאשר אתה מתכנן פעולה ואחר מבצע וחושב שזה בגלל שבחרת, גם זה עצמו נוצר ... אתה מדבר על החוויה שלך, אתה כרגע חווה שלפני שנה עשית דברים, תתרכז, כרגע נוצר לך הזיכרון שזוכר שלפני שנה עשית דברים מסוימים מתוך חוויה אחרת, זה הכל. אתה עד שלשום היית הכי חכם בעולם, אך כרגע נוצרה לך מחשבה שאומרת שפעם לא היית חכם. אין שום משמעות למה שהיה, אתה כרגע חווה את התמונה בזיכרון שלך עם חוויית העבר, אין שום משמעות למה שהיה. השאלה היא מה המשמעות שאתה נותן לתמונות שיש לך בראש, אתה למשל מדמיין את עצמך עכשיו עושה טעות לפני שנה, זה לא משנה מה ... אם אין לך בחירה זה אומר שבכל רגע ורגע, זה אומר שהחוויות שלך, הידיעות שלך, המחשבות והזיכרונות שלך לא תלויים בך, נכון? אין בחירה פירושו שאין לך בחירה על שום דבר. למשל את יודעת קרוא וכתוב, זה לא תלוי בך, אם ירצו תדעי ואם לא ירצו לא תדעי. את שואלת אותי עכשיו ...
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
... סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית האם קיימת המשכיות בזמן או שכל רגע עומד בפני עצמו? אליעד כהן מסביר כי קיימות כמה דרכים שונות להבנת ... שניתן לאחוז בה באופן מוחלט וחד משמעי, ולכן האדם צריך ללמוד להיות פתוח לתפיסות שונות ולחוויות שונות, בלי להינעל על אמת אחת ספציפית. מה הקשר בין זיכרון אנושי לחוויית המשכיות בזמן? אליעד מסביר כיצד הזיכרון האנושי יוצר אצלנו את תחושת ההמשכיות בזמן. לדוגמה, אם אדם מניח סיר מרק על השולחן, הוא חווה שהסיר נמצא שם בגלל פעולתו בעבר הקרוב, כלומר, שהוא שם את המרק לפני רגע. תחושת המשכיות זו נוצרת אך ורק בגלל הזיכרון, כלומר, בגלל חוויה סובייקטיבית ולא בגלל קשר אובייקטיבי אמיתי. אם היה ניתן למחוק את הזיכרון של האדם, הוא לא היה יודע שהמרק נמצא על השולחן כתוצאה מפעולה קודמת שלו, ואז לא הייתה תחושת המשכיות בזמן. אליעד מדגיש ... דרך ודאית לאמת את התחושה שלו כמציאות אובייקטיבית. התחושה שמתי את המרק כאן ולכן הוא נמצא פה עכשיו היא פרשנות סובייקטיבית לחלוטין של חוויה חושית וזיכרון , ולא עובדה מוחלטת. למה חשוב לדייק ולהכיר בחוויה הסובייקטיבית? אליעד כהן מבהיר את החשיבות של להיות מדויק ואמיתי עם עצמנו ... לחוות פחות סבל, פחות מתח ולהגיע להבנה שלמה ועמוקה יותר של חייו ושל המציאות שבה הוא נמצא. מהי סיבתיות וזמן? האם הזמן הוא אשליה סובייקטיבית? איך הזיכרון משפיע על החוויה? מה הקשר בין סיבה לתוצאה? איך להשתחרר מאמונות מקובעות? למה חשוב לדייק בחוויה האישית? כיצד גמישות מחשבתית ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיטות לטיפול בטראומה, איך לטפל בטראומה? איך להתמודד עם טראומה? פוסט טראומה מתאונת דרכים, פוסט טראומה אחרי תאונת דרכים, פוסט טראומה לאחר תאונת דרכים, זיכרון טראומטי, חוויה טראומטית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: כיצד להתמודד עם..., איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כיצד להתמודד עם..., איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בסקייפ, קואצר לזוגיות, אימון אישי לימודים בתחום כיצד להתמודד עם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4690 שניות - עכשיו 17_06_2025 השעה 00:19:23 - wesi1