אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אושר בקלות, אושר בפשיטות, קל להיות מאושר, הדרך המהירה אל האושר, נוסחה להיות מאושר, קשה להיות מאושר, דרך להיות מאושר, איך להיות מאושר? טיפים להיות מאושר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:26אושר בקלות, אושר בפשיטות, קל להיות מאושר, הדרך המהירה אל האושר, נוסחה להיות מאושר, קשה להיות מאושר, דרך להיות מאושר, איך להיות מאושר? טיפים להיות מאושר, ללמוד להיות מאושר
מדוע רבי נחמן עבר מתיקונים מורכבים לפתרונות פשוטים?

רבי נחמן מברסלב הציע בתחילת דרכו תיקונים ועבודות מורכבות לחסידיו שהיו מגיעים אליו לבקש כפרה על העבירות שביצעו. כל חסיד היה מספר את העבירות שלו, ורבי נחמן היה יושב ומהרהר זמן רב עד שהיה נותן לו רשימה מפורטת של משימות: כמה ימים עליו לצום, אילו תפילות לקרוא, איזה צדקה לתת ובאיזה ימים לבצע פעולות ספציפיות. האנשים קיבלו ממנו הנחיות מדויקות ומורכבות שהיו אמורות לכפר על עוונותיהם ולמנוע עונשים בגיהנום.

עם הזמן, רבי נחמן הודיע שחלה אצלו התקדמות רוחנית משמעותית, ובעקבותיה מצא פתרון פשוט בהרבה לכפר על עוונות. הפתרון החדש שלו היה קצר מאוד וברור: "תקרא עשרה פרקי תהילים, תן פרוטה לצדקה ואל תחזור שוב על העבירה". אך האנשים, שהיו רגילים להשקיע מאמץ רב, התקשו לקבל את הפתרון הפשוט והיו סקפטיים מאוד לגביו. הם חשבו שרבי נחמן "מרמה" אותם או פוגע בהם מכיוון שהתאמצו בעבר ללא סיבה מוצדקת.

רבי נחמן הסביר שהבעיה היא אצל האנשים עצמם: הסיבה שהם צריכים לבצע עבודות קשות היא חוסר האמונה שלהם שפתרון פשוט אכן יכול לעבוד. הוא טען שהחוכמה האמיתית היא לא רק להאמין בפתרונות קשים, אלא גם להאמין בפשטות. החסידים נתקלו בקושי פנימי להאמין שדבר כה פשוט באמת יכול לכפר על העבירות שביצעו, ולכן העדיפו להמשיך בדרך הקשה והמורכבת.

למה אנשים מתקשים לקבל פתרונות פשוטים?

על פי אליעד כהן, הסיבה שאנשים נוטים להעדיף פתרונות מסובכים היא האמונה שלהם שפשטות לא יכולה לפתור בעיות עמוקות. הוא מדגים זאת דרך הטענה שאם אדם יחליט לא להתאמץ כלל, כל הבעיות שלו ייפתרו מיד. אליעד מסביר שזה נשמע לאנשים לא הגיוני כלל, כי התרגלו לחשוב שהכל צריך להיות קשה ומסובך.

לדבריו, כאשר האדם מפסיק לחלוטין להתאמץ, הוא גם מפסיק להבחין בהבדלים בין "יש" לבין "אין". עצם הבדיקה של "האם יש לי את מה שאני רוצה?" או "מה חסר לי?" יוצרת את תחושת החיסרון ואת המאמץ, ואם האדם יפסיק עם הבדיקה הזאת לחלוטין, לא יהיה לו שום חיסרון מלכתחילה. אך האדם מתקשה להאמין שאפשר לקבל הכל ללא מאמץ, ולכן ממשיך להתאמץ ולא תמיד מצליח להשיג את מטרותיו.

איך אפשר ליישם בפועל את הרעיון של אי - מאמץ?

אליעד כהן מפרט באופן מעשי כיצד ניתן להפחית את המאמץ המנטלי והרגשי בחיי היום - יום. הוא ממליץ להקפיד תמיד לדבר על הדברים השליליים באופן סובייקטיבי ולא מוחלט. למשל, במקום לומר "זה בלתי אפשרי" להגיד "אני כרגע לא יודע איך לעשות את זה". במקום לומר "האוכל לא טעים" לומר "האוכל הזה כרגע לא מספיק טעים בעיניי". לדבריו, ככל שאדם מתרגל לדבר בצורה סובייקטיבית על דברים שליליים, כך המוח שלו יתרגל לראות את השליליות כזמנית ופחות מוחלטת, ובהדרגה תפחת תחושת הסבל.

מצד שני, אליעד ממליץ על דיבור אובייקטיבי על דברים חיוביים, כמו "האוכל טעים מאוד!" או "זה יפה לכולם!". בכך הוא מדגיש שהדברים הטובים יכולים להיתפס בצורה מוחלטת, ואילו הדברים הרעים צריכים להצטמצם ולהיתפס באופן סובייקטיבי. אליעד טוען כי התרגול הפשוט הזה מספיק לפתור את כל סוגי הבעיות, משום שבסופו של דבר, המוח מתרגל לראות בעיות כחוויות סובייקטיביות בלבד.

כיצד גישתו של אליעד כהן מתקשרת לגישת רבי נחמן?

אליעד כהן משווה בין הפתרון הפשוט של רבי נחמן ("עשרה פרקי תהילים ופרוטה לצדקה") לבין הפתרון שהוא עצמו מציע (לשנות את הדיבור והחשיבה לגבי דברים שליליים). בשני המקרים מדובר בפתרון פשוט מאוד, אך הקושי הוא באמונה של האנשים שאכן פתרון כה פשוט יכול להצליח. שני הרעיונות מדגישים את אותה נקודה: אנשים רגילים לחשוב שצריך להתאמץ מאוד כדי להשיג תוצאות רוחניות או נפשיות, אך למעשה ההצלחה טמונה דווקא באמונה שהפשטות עובדת.

מה משמעות המושג "קללה"?

בתום ההסבר התעוררה שאלה קצרה על המושג "קללה". למרות שהשאלה עלתה, לא ניתנה לה תשובה מפורטת. הובהר כי גם מושג זה צריך להיבחן לפי הגישה הכללית שהוצגה: לראות את השלילה בצורה פחות מוחלטת וסובייקטיבית יותר. אם אדם מסוגל ליישם את העיקרון הכללי שהוצג קודם לכן לגבי כל הדברים השליליים, הוא יכול גם להבין את המושג "קללה" באותה דרך.
כיצד רבי נחמן כיפר על עוונות בדרך מורכבת ובהמשך פיתח פתרון פשוט?

מסופר שרבי נחמן נהג בתחילה לשמוע מהאדם אילו עבירות ביצע, ואז היה יושב ומהרהר זמן רב, עד שהיה מגבש עבור אותו אדם רשימה של משימות ותיקונים מפורטים: באילו ימים לצום, מה לקרוא, כמה צדקה לתת, אילו פעולות לעשות ועוד. חסידיו היו מקבלים ממנו הנחיות מפורטות על פני השנה, כגון "בתאריך זה תצום, בתאריך אחר תקרא תפילה מסוימת, " וכך האמינו שתתכפרנה עוונותיהם ולא ייענשו בגיהנום.

לאחר תקופה, רבי נחמן הודיע שהגיע לדרגה גבוהה יותר ומצא פטנט פשוט הסוגר את כל ה"פינות". לדבריו, מעתה די היה לקרוא עשרה פרקי תהילים ולתרום פרוטה לצדקה, בתנאי שלא חוזרים שוב על העבירות. אנשים התקשו להאמין לפתרון הקל ופיתחו תחושה שנפגעו משום שהשקיעו קודם לכן כה הרבה מאמץ בעבודות הקשות שהטיל עליהם. רבי נחמן הסביר שההבדל טמון באמונה: החיסרון האמיתי הוא בכך שאנשים לא מאמינים שפתרון פשוט יכול להועיל, ולכן זקוקים לדרכי תיקון מורכבות וקשות.

מדוע אנשים נוטים להעדיף פתרונות קשים?

על פי ההסבר, כאשר האדם קטני אמונה, הוא סבור שלא ייתכן שקיימת דרך קלה לתקן את מצבו. לכן הוא מחפש דרך מסובכת, צומות ותעניות, משימות והתמודדויות קשות. הוא משוכנע שדווקא המאמץ הרב יכפר ויפתור את הבעיה. רבי נחמן אמר שה"חוכמה" היא להאמין גם בפתרון פשוט, ולא רק להאמין שהדבר קשה פועל. האנשים זלזלו בדרכו החדשה כי חשדו שדבר כל כך פשוט איננו יכול לכפר להם על העוונות.

האם אפשר לפתור את כל הבעיות בחיים ללא מאמץ?

לפי ההסבר שמובא בסיפור, קיימת גישה לפיה הדרך הקלה ביותר לפתור בעיות היא לא להתאמץ כלל. נטען שכאשר האדם מפסיק להתאמץ, הוא מפסיק להבדיל בין "יש" ל"אין", וכך כבר לא קיימות בעיות. עצם הבדיקה וההתעמקות ב"מה חסר לי" היא מאמץ שיוצר חיסרון. אם לא מתאמצים להבחין בחסר, לא מרגישים חיסרון, ובכך נמנעת הסבלנות והמצוקה.

עם זאת, רבים יטענו שזה נראה "פשוט מדי" ויתקשו להאמין שדי להפסיק להתאמץ כדי לקבל את כל מה שהם רוצים. מי שמשוכנע ש"אין סיכוי לקבל משהו ללא מאמץ" ממשיך להתאמץ, ולא תמיד זוכה להגיע למטרה או לתחושת סיפוק.

שאלה ותשובה: מה המשמעות של "לא להתאמץ בכלל"?

שאלה: מהי הכוונה ב"לא להתאמץ בכלל"?

תשובה: המשמעות היא להפסיק לגמרי את ההרגל לבדוק בכל רגע "מה אני רוצה" ולהתאמץ כדי למלא את הרצון. במקום זאת, פשוט לא לטרוח להבדיל אם "יש לי" או "אין לי". גם עצם השאלה "האם יש לי את מה שאני רוצה?" נחשבת למאמץ. בגישה זו, כשאין הבדלה בין "יש" ל"אין", לא נוצר חיסרון וכך אין סבל. זוהי ההקצנה של הרעיון, שמסירה את כל המאמץ המחשבתי והרגשי שבא לידי ביטוי ברצון ובהשוואה מתמדת בין המצוי לרצוי.

כיצד להפוך מחשבות שליליות לפחות מוחלטות?

מוסבר שאם האדם מתחיל לדבר על החסרונות שלו במונחים סובייקטיביים ולא מוחלטים, הוא מצמצם את חוויית הרע. למשל, במקום לומר "זה בלתי אפשרי, " אפשר לומר "כרגע אני לא יודע כיצד, " במקום "כולם" לומר "אני חושב שכולם" או "כל מי שאני מכיר, " ובמקום "האוכל לא טעים" לומר "האוכל הזה לא מספיק טעים בעיניי כרגע." כל הגישות הללו מובילות את המוח להתרגל לראות שההגדרות השליליות הן נזילות ותלויות בהסתכלות סובייקטיבית. דרך הפעולה הזאת, על פי ההסבר, מביאה בהמשך לשינוי בתפיסת המציאות ולהפחתה בהרגשת החיסרון.

דוגמה נוספת היא להציג דברים חיוביים כאובייקטיביים ("זה טעים לכולם!") ולהציג את הדברים השליליים כסובייקטיביים ("כרגע זה לא טעים לי כל כך"). לפי הטענה, עצם הצמצום של השלילה מגביר את החוויה החיובית ומקטין את תחושת הבעיה.

כיצד זה מתקשר לדברי רבי נחמן ולדברי אליעד?

הקשר לדברי רבי נחמן: בדומה ל"עשרה פרקי תהילים" שרבי נחמן הציע כפתרון פשוט לכפר על עוונות, גם כאן נאמר שהפתרון לשינוי מצב פנימי יכול להיות פשוט ביותר (כמו להסתכל על השלילה כאפשרית ושייכת לרגע הנוכחי בלבד). האנשים, שחשדו בפתרונות קלים, הם הדוגמה למי שמזלזל בעצה בסיסית ובוחר להשקיע מאמץ רב בדרכים עקיפות.

הקשר לדברי אליעד: הוא מדגיש שהעצה "לשנות מעט את צורת הדיבור והמחשבה" עשויה לפתור את כל הבעיות, אלא שרוב האנשים מאמינים שפתרון אמיתי חייב להיות מורכב וקשה, ולכן מסתייגים מפשטות כזו.

מה לגבי השאלה על "קללה"?

בסיום השיחה, נשאלה שאלה קצרה: "מה זה קללה?" אולם לא התקבלה לכך תשובה מלאה, אלא התייחסות קצרה לתוכן הקודם, ורק ציינו שיש להבין את השאלה בהקשר של כל התהליך שהוצג. הוסבר שאם מבינים את מה שנאמר עד כה על 'לחשוב אחרת' ו'להסתכל על השלילה בצורה סובייקטיבית', אפשר ליישם זאת גם על מושגים שליליים דוגמת קללות.
מסופר ככה, רבי נחמן אנשים היו באים אליו לכפרת עוונות לצורך העניין היו שואלים אותו כל שנה, היו באים החסידים ואומרים לו "אנחנו צריכים עכשיו לדעת מה לעשות כדי לכפר על העבירות".

ש: בראש השנה.

אליעד: לא, באופן כללי מה רבי נחמן היה שואל את הבן אדם איזה עברות אתה צריך לכפר, איזה עברות כדי לא להסתכסך עם אלוהים בגיהנום וזה אתה צריך תיקון, הוא אומר לו איזה עבירות "תראה עשיתי ככה וככה" אז רבי נחמן היה יושב ואומר לו "אין לי בעיה תן לי לחשוב" היה יושב חושב וחושב אומר לו "תקשיב אתה צריך בשנה הקרובה לצום ככה וככה פעמים ולעשות ככה וככה ולאכול ככה וככה" סיפור שלם מה אתה צריך לעשות ואומר לו "זה הפתק תרשום לך בבקשה בתאריך זה תצום בתאריך זה תקרא ככה" נותן לו את כל המשימות לך תעשה ואז הוא אומר לו "תודה באמת הצלת אותי עכשיו אני לא אסבול בגיהנום הכל טוב".

ככה זה עבר עוד שנה ועוד שנה ויום אחד רבי נחמן אמר להם "תקשיבו אני עכשיו נהייתי יותר צדיק מפעם גיליתי דברים חדשים, עכשיו אני מצאתי פטנט שסוגר לכם את כל הפינות לא משנה איזה עבירה עשית יש לי פה בשבילך עשרה פרקי תהילים תקרא שים פרוטה לצדקה סגרנו לך את כל העבירות בתנאי שלא תחזור לזה עוד פעם". הם יצאו מאוכזבים אמרו "מה איך זה יכול להיות זה לא יתכן, אתה דופק אותנו מרמה אותנו" אז רבי נחמן אמר להם "הטעות שלכם זה שאתם אין לכם אמונה ולכן אתם צריכים לעשות עבודות קשות, אתם פשוט לא מאמינים שיכול להיות שהפתרון קל לכן אתם צריכים להתאמץ".

אמר להם כזה דבר "זאת לא חוכמה רק להאמין שאם אתה תעשה צומות ותעניות שזה יכפר לך על העוונות החוכמה זה גם להאמין שאולי אם תקרא עשרה פרקי תהילים זה גם יכפר לך על העוונות" זה הרעיון, עכשיו ואז רבי נחמן הסביר עניין שלם הוא הסביר על ידי שהעולם הם קטני אמונה הם צריכים בעבודות קשות. כשאין לבן אדם אמונה הוא צריך לעשות הרבה צומות הרבה תעניות כי הוא לא מאמין שהבעיה אפשר לפתור אותה בקלות, מישהו שואל אותך "מה הבעיה" אתה אומר לו פתרון הוא אומר לך "עזוב זה לא יכול להיות, זה פשוט מדי תן לי פתרון אחר" ואז מתחיל להסתבך הסיפור.

ש: הפתרון כאילו צריך להיות קשה.

אליעד: כן אנשים לא מאמינים שהם יכולים להיות מאושרים במאה אחוז בפשוט כאילו הכי פשוט שאתה יכול, אם תחליט "מעכשיו אני יותר לא מתאמץ" תראה כל הבעיות שלך יפתרו הפוך על הפוך לא משנה מה את רוצה בחיים להשיג מה הכי פשוט לא להתאמץ בכלל נכון, אני אומר לך אם אתה מחליטה מעכשיו "אני לא מתאמצת בכלל על כלום תראי כל הבעיות שלך נפתרות במכה אחת, את אומרת "לא יכול להיות מה אני לא אתאמץ ואני אקבל הכל" צודקת נכון תתאמצי.

ש: תסביר את זה יותר, מה זה לא להתאמץ בכלל?

אליעד: תפסיקי הנה עכשיו מה את עכשיו מנסה לעשות להתאמץ, את רוצה להבין להתאמץ.

ש: נכון.

אליעד: יפה גם זה נקרא להתאמץ אבל לא להתאמץ בכלל, בכלל לא מתאמצת לא משנה מה את רוצה את רושמת מה את רוצה ואז את אומרת "מה אני מוכנה לתת למען זה כלום, לא מוכנה להתאמץ בכלל", כל פעם הוא צריך לחפש איפה הוא מתאמץ להגיד "לא רוצה יותר להתאמץ זהו לא מתאמץ יותר בכלל" אם לא תתאמץ בכלל תראה שכל הרצונות שלך יתמלאו אלא מה שהבן אדם לא מאמין שאם הוא לא יתאמץ בכלל הוא יקבל משהו הוא אומר "לא יכול להיות" אז הוא מתאמץ ואז הוא הרבה פעמים לא מקבל את מה שהוא רוצה. עכשיו מה הדבר הכי קל לעשות אם לא תתאמץ בכלל מה יקרה אתה לא תבדיל בין "יש לאין", אם אתה לא תתאמץ בכלל אתה לא תבדיל בין "יש לאין".

ש: איך?

אליעד: כדי להגיד "פה יש ופה אין" זה כבר מאמץ המוח אומר "יש לי או אין לי" למה אתה מתאמץ לבדוק כל הזמן גם לבדוק יש או אין "יש לי את מה שאני רוצה או אין לי את מה שאני רוצה, מה אני רוצה" זה גם מאמץ, "עזוב אין לי כוח לחשוב מה אני רוצה, לא יודע לא אכפת לי מה אני רוצה אין לי כוח יותר כל הזמן להתאמץ, רגע מה אני רוצה מה יש לי מה אני אעשה" אם אתה אומר "אני יותר לא מתאמץ" אז אתה גם לא תבדוק אם יש או אין וזהו ואז אין שום חיסרון מלכתחילה.

עכשיו זה היה בהקצנה של הדבר זה ההקצנה, ההקצנה של הדבר אומרת אם לא תתאמץ בכלל לא יהיה לך שום חיסרון אוקי זאת ההקצנה. עכשיו נסביר את זה יותר לרמה הפרקטית אני אומר לכם לדוגמה, אתה שומע מדובר עליך בעיקר אני אומר לבן אדם "תקשיב אל תגיד יש שאלה תגיד יש לי שאלה, אל תגיד זה רע תגיד לי זה רע, אל תגיד אי אפשר תגיד אני כרגע לא יודע איך אפשר" זה מה שאני אומר, עכשיו אני אומר לכם שמי שיקפיד על הדבר הפשוט הזה זה הכל אתה לא צריך לקרוא ספרים אתה לא צריך לפתור חידות לא צריך כלום זה הכל.

לא משנה מה קורה בשביל להיות מאושר עם האושר האולטימטיבי העליון להיות אלוהים מה שאתה רוצה כל מה שאתה צריך כל דבר של חיסרון שאתה רואה במציאות כגון "יש שאלה יש בעיה" לא משנה מה תגיד "לי כרגע יש שאלה, אני כרגע לא מבין" או "אני לא יודע איך" אל תדבר דברים רעים במוחלטות אל תגיד "אין אפשרות אין פתרון לא יודע זה" אל תגיד את זה, זה הכל אם אתה תעשה את זה, זה יפתור לך את כל הבעיות בחיים אתה אומר "עזוב אין לי עכשיו תן לי מה להבין איזה משהו" ואז אני מסביר זה הפתרון הדבר פשוט, פשוט את אומרת מעכשיו עד מחר נגיד את שמה לב כל פעם שיש דבר רע אתם שומרים אחד על השני, כל פעם שיש דבר רע "בעינייך כרגע" לא משנה מה "בעינייך כרגע" לא משנה מה רע.

ש: זה מליקוטי מוהר"ן?

אליעד: לא זאת עצה שאני מציע לך, עכשיו למה אני מסביר שהתרגיל הזה בסופו של דבר יביא אותך למצב שגם החיסרון של "היש והאין" גם זה תגיד שזה רק "בעייני כרגע" אבל אני מסביר משהו פשוט, עכשיו האנשים מזלזלים בפתרונות הפשוטים "מה יעזור לי שאני אהיה מאושר מה אם אני אגיד זה לא טעים לי כרגע עדיף להגיד האוכל לא טעים וזהו" אני מסביר לך אם אתה במקום להגיד האוכל לא טעים תגיד "האוכל כרגע לא טעים לי, האוכל הזה כרגע לא נראה לי כל כך טעים" למה אתה אומר "הוא לא טעים" תגיד "הוא לא מספיק טעים כרגע בעיניי" הדבר הפשוט הזה אם אתה מתרגל אותו נפתר לך כל הבעיות בחיים מכל הסוגים מכל ההקשרים.

אלא מה שהאנשים מזלזלים אומרים "עזוב זה נראה לי פשוט מדי זה לא יכול להיות שאם אני אגיד בעיניי עכשיו כרגע או אם אני אגיד אני לא יודע איך במקום להגיד אין לי אפשרות לא יכול להיות שייפתר לי כל הבעיות זה לא הגיוני, בטוח שאני צריך לעשות משהו מעבר" אז תתאמץ מעבר אבל זה פשוט אם אתה לא אומר יותר "אין אפשרות" אתה אומר "אני לא יודע איך" או "אני לא יודע מה האפשרות" או תגיד "אני לא יודע איזה אפשרות יש", או תגיד "נראה לי שאין אפשרות" או אל תגיד "כולם" תגיד "כל מי שאני מכיר" או "אני חושב שכולם" אל תגיד "כולם" תגיד "אני כרגע חושב שכולם".

אם בן אדם עושה את זה נפתר לו כל הבעיות למרות שזה פתרון פשוט מי שיעשה את זה יעבוד לו, למה כי המוח יתרגל אני מסביר למה כי המוח יתרגל לראות בעיות כסובייקטיביות עד שאתה תגיד למצב שאפילו ההפרדה בין יש לאין תגיד "אני כרגע חושב שיש הבדל אבל אין הבדל" או "אני לא יודע שיש". אני מסביר עוד פעם הפתרון טמון בדברים פשוטים זה פשוט תתחיל בדברים הפשוטים תתחיל בלדבר נכון אל תעשה כלום רק זה שים לב אתה רואה חיסרון "בעיניך כרגע" אולי חצי חיסרון תמיד תראה את הזווית הנגדית. אתה הבנת אם אתה הבנת אז כולם הבינו.

עכשיו רגע אני אחדד עוד דבר שימו לב דברים טובים אתה לא צריך להקפיד להגיד אותם כסובייקטיבי אוכל טעים תגיד " וואו איזה האוכל טעים" אוכל לא טעים תגיד "אתה יודע האוכל הזה לא מספיק טעים בעיני" הדברים הטובים דבר במוחלטות תגיד "כולם יודעים תראה איזה יופי, זה מדהים יפה" רע דבר בסובייקטיבי או טוב דבר איך שבא לך אובייקטיבי מה שבא לך אבל הדגש פה לא אכפת לי עכשיו איך תדבר על הטוב מה שחשוב שהדברים הרעים תדבר עליהם בסובייקטיבי בצמצום לא בהכללה לא במוחלטות, לא בטוטליות לא "אין אפשרות אני לא יודע איך" או "עד כה לא הצלחתי". מה אתה אומר?

ש: זה לא החלקים השליליים כאילו אם תדבר על הטוב.

אליעד: אם אתה מרגיש שאתה לא מצליח לדבר על הרע בסובייקטיבי כי הטוב דופק אותך אז גם על הטוב תוותר אם אתה מוכן אבל זה לא מחויב את הטוב תהפוך לסובייקטיבי בשביל שיהיה לך קל להפוך את הרע לאובייקטיבי אבל זה לא מחויב שתהפוך את הטוב לסובייקטיבי. אתה הבנת אוקי אם הוא הבין כולם הבינו, הבנו אם אתה הבנת אז כולם הבינו לא יכול להיות.

ש: מה זה קללה.

אליעד: טוב את הבנת את מה שהוא התכוון?
אין יש שכנוע הרגשת סבל האין והיש אושר בפשיטות השקעה מה שאתה רוצה תחושת סיפוק רצון צריך להיות להבין אושר אושר בפשיטות אושר בקלות איך להיות איך להיות מאושר איך להיות מאושרים בקלות דרך להיות מאושר הדרך המהירה הדרך המהירה אל האושר טיפים טיפים להיות טיפים להיות מאושר כיצד להיות מאושר להיות מאושר להיות מאושרים ללמוד ללמוד להיות ללמוד להיות מאושר למידה נוסחאות נוסחה נוסחה להיות מאושר פשטות קושי קל להיות מאושר קשה להיות קשה להיות מאושר קשיים
להיות מאושר / חיפוש אחר האושר - איך אפשר *להפסיק* לחפש את האושר?
להיות מאושר חיפוש אחר האושר - איך אפשר להפסיק לחפש את האושר? אושר. מהי מהות החיפוש אחרי האושר? ואיך ניתן להפסיק את החיפוש? אושר = הנאה בשלמות מהמציאות = האדם אינו מרגיש חסר של דבר כלשהו = האדם רואה את הטוב שיש בכל דבר כפי מה שהוא = האדם אינו רוצה שום דבר יותר טוב, מאחר שהוא כבר נמצא בטוב ביותר. מהות החיפוש אחר האושר, נובעת מכך שמצד האמת של המציאות, בכל דבר ודבר שיש במציאות, יש בו טוב אמיתי. הסיבה החידה שבגללה כל דבר הוא כפי מה שהוא ולא ... רק להבין את זה בשכל שלו, ואז כאשר האדם מבין בשכל שלו את הטוב שנמצא בכל דבר, ממילא הוא מרגיש טוב תמיד ומאושר. המהות של החיפוש אחרי האושר, נובעת מרצונו של האדם להגיע לנקודה שבה הוא נהנה מהטוב שיש בכל דבר כפי מה שהוא, ללא מאמץ כלשהו, ללא פעולה כלשהי. וממילא ניתן להבין, כי הדרך היחידה להפסיק את החיפוש העצמי אחרי האושר, היא אך ורק על ידי שמוצאים את הטוב שיש בכל דבר. כל זמן שהאדם לא רואה את הטוב שיש בכל דבר, הנשמה של האדם תמשיך לחפש ולרצות ... בכל דבר, שהוא באמת שורש נשמתו של האדם כנל, ורק משום כך האדם מרגיש רע. ברמה המעשית: כדי להפסיק לחפש את האושר, צריך למצוא אותו. אושר = כאשר האני של האדם מבין מי הוא באמת = האדם רואה את החיבור האישי שלו לטוב שנמצא בכל דבר = שלמות = הפסקת החיפוש אחרי האושר, משום שהוא כבר נמצא. איך להגיע לזה? 1 - לשאול כל הזמן מה הטוב שיש בדבר הזה כפי מה שהוא?! דהיינו, לחפש כל הזמן את הטוב שיש ... מתבונן בשני הדברים האלו, בסופו של דבר הוא רואה את החיבור שיש בין האני לבין הטוב שישנו תמיד בכל דבר = אושר.
להיות מאושר / חשיבה חיובית - כמה חשיבה חיובית צריך כדי להיות מאושר באמת?
להיות מאושר חשיבה חיובית - כמה חשיבה חיובית צריך כדי להיות מאושר באמת? חשיבה חיובית. כמה חשיבה חיובית צריך כדי להיות מאושר? תשובה: הכל תלוי בעוצמת החשיבה החיובית. מצד האמת, טיפה אחת והנקודה הקטנה ביותר של חשיבה חיובית באמת אמורה להביא את האדם אל אושר מוחלט. אדם שחווה רגשות של פחד וחרדה תוך כדי ... משפיע על המציאות בשום צורה = להתעורר לגמרי = הפחד נעלם לגמרי מעצמו = להרגיש טוב. כדי להיות מאושר ולהתגבר על כל התחושות החיוביות, לא צריך ...
הצלחה אמיתית / אושר אמיתי - מהי הצלחה אמיתית? איך להצליח להיות מאושר באמת?
... אמיתית אושר אמיתי - מהי הצלחה אמיתית? איך להצליח להיות מאושר באמת? מי שיתבונן בעניין יראה, כי הצלחה אמיתית, היא כאשר ... את המטרות שלו בלי להתאמץ כלל, וזו הצלחה אמיתית. בחוש ניתן לראות, שככל שהאדם יותר מצליח בחייו בכל תחום, כך ההצלחה באה לו יותר בקלות בכל תחום. ושלמות ההצלחה, היא כאשר האדם משיג את המטרה הסופית של ... שאליה שואף האדם להגיע, היא להרגיש טוב אמיתי וליהנות מהדברים כפי מה שהם. והצלחה אמיתית ללא מאמץ כלל, היא כאשר האדם מגיע אל האושר האמיתי, שהוא אושר שנובע מידיעה ושהוא לא כרוך בשום פעולה של האדם. דהיינו, שהאדם מאושר בכל מצב, בלי שהוא צריך לחשוב בצורה כלשהי או לעשות דבר כלשהו. ...
הקלדה עיוורת - עד כמה אתה מסוגל להיות מאושר, בעיניים עצומות וללא מאמץ?
... עיוורת - עד כמה אתה מסוגל להיות מאושר, בעיניים עצומות וללא מאמץ? מי שיתבונן בעניין יראה, כי כאשר האדם צריך לנווט ולמצוא את דרכו באיזה מקום חדש, במקרה כזה האדם חייב להיות עירני כדי ... הופך להצלחה. ואם נתבונן על התכלית הסופית של כל הדברים, הרי שהמטרה של האדם היא להרגיש טוב ולהיות מאושר. וכדי להיות מאושר , לשם כך יש כאלו שהאושר שלהם כרוך בפעולות כלשהן, ויש כאלו שהאושר שלהם כרוך בצורת מחשבה כלשהי או באמונה כלשהי. וכל זמן שהאושר של האדם תלוי בו בצורה כלשהי, הרי שהוא עדיין לא מכיר את הדרך היטב. כי האושר שלו ותחושת הטוב שלו, עדיין תלויות במאמץ שלו. כי האדם צריך להתאמץ לחשוב בחשיבה חיובית, כדי להרגיש טוב. והאדם צריך להתאמץ להאמין שהכל לטובה, כדי להיות ... המחשבה הנכונה ככ תמלא את האדם, עד שהאדם לא יוכל לחשוב בצורה לא נכונה, ולא יצטרך להתאמץ להיות מאושר, אלא שהאושר יגיע אליו מעצמו. כי מי שיודע את הדרך, הוא יכול ללכת בה גם בחושך ובעיניים עצומות. ומי שרוצה לדעת האם ועד כמה הוא מכיר את הדרך שלו בחיים, הרי שהמבחן ... להחזיק את האדם בכל מצב אפשרי. ומי שרוצה לבדוק האם תפיסת החיים שלו אכן טובה באמת, עליו פשוט לנסות לבדוק, האם צורת המחשבה שלו יכולה להחזיק מעמד בכל מצב אפשרי. ועל האדם פשוט לבדוק, האם השקפת החיים שלו, תואמת את סך כל האפשרויות הקיימות במציאות. ועל האדם להתבונן, האם תיאורטית יכול להיות שהוא טועה בצורת המחשבה שלו. כי אם כן, אז האושר שלו עדיין תלוי בסיבות כלשהן. והשלמות היא כאשר האדם מגיע לידיעה שלמה בלב שלם שהכל טוב. שהאדם האדם לא צריך לחשוב שהכל טוב, ולא צריך להאמין שהכל טוב, ... אז נחשב לאדם שהוא מכיר את דרכו בצורה כזו, שהוא יכול ללכת בה גם בעיניים עצומות. משום שאז האושר של האדם, הוא נמצא אצלו בצורה אינסטינקטיבית ובצורה מלאה. ...
אושר מושלם - מהו הדבר ה*יחיד* שעליך לעשות כדי להיות מאושר בשלמות?
אושר מושלם - מהו הדבר היחיד שעליך לעשות כדי להיות מאושר בשלמות? כידוע, כל אחד רוצה להיות מאושר. והנה יש רמות שונות של אושר. כי יש מי שהוא מאושר יותר ומי שהוא מאושר פחות. והאושר של האדם הוא לא יציב. כי בכל רגע ורגע רמת האושר של האדם משתנה והיא בעוצמה אחרת. וכל אדם ואדם משקיע את מירב המאמצים שלו בלהיות מאושר. כי מי שיתבונן היטב על מה שהוא עושה במשך כל היום, הוא יראה שהסיבה שבגללה האדם עושה את כל הפעולות שלו בכל דבר ועניין, היא אך ורק כי האדם ... להרגיש כמה שיותר טוב. וכפי שאמרנו יש רמות שונות של אושר, והאדם שואף כל הזמן להיות מאושר ולהרגיש טוב כמה שיותר. והשאלה הנשאלת היא, מהו הדבר האחד והיחיד שבו ורק בו תלוי האם ועד כמה האדם יגיע וישיג את האושר שלו? כי יש בעולם כל מיני עצות איך להיות מאושר. וחלקן טובות יותר וחלקן טובות פחות. אבל לא תמיד קל לאדם לקיים את העצות של איך להיות מאושר. והשאלה היא, מהו בעצם הדבר היחיד שמשפיע על אם ועד כמה האדם יהיה מאושר? כי מי שיודע את הסוד הזה של מהו הדבר היחיד שבו ורק בו תלוי האם באמת ועד כמה האדם יהיה מאושר, אז הוא משקיע את כל המאמצים שלו בדבר הזה. והעניין הוא, כי מי שרוצה להיות מאושר בשלמות, עליו לעשות את הדבר הפשוט ביותר, שהוא לרצות להיות מאושר בשלמות. כי כל אדם רוצה להיות מאושר. וכל אחד רוצה להיות מאושר כמה שיותר. אבל לא כולם רוצים להיות מאושרים באותה עוצמה. לדוגמה, כאשר האדם כועס על איזה דבר, הרי שבאותו הרגע האדם יותר רוצה לכעוס מאשר להיות מאושר. כי אילו האדם היה רוצה להיות מאושר יותר מאשר לכעוס, הרי שהאדם לא היה כועס. כי הכעס הופך את האדם לפחות מאושר. ואם נתבונן נראה, כי הדבר הקל ביותר לעשות בעולם בכל תחום, הוא לרצות. כי לרצות זה דבר שלא כרוך בשום פעולה כלשהי. ולרצות כל אחד יכול. ואף אחד ושום ... האדם עצמו שולט. כי האדם יכול לרצות כל דבר. ומי שרוצה להיות מאושר בשלמות, עליו פשוט להתחיל לרצות להיות מאושר בשלמות. וככל שהאדם רוצה יותר להיות מאושר בשלמות, כך הוא מושך אליו את האושר בשלמות. ולמרות שלפעמים נדמה לאדם שהרצון שלו
אושר - מהו הדבר *היחיד* שאותו יכול האדם לעשות כדי להיות מאושר? חשיבה חיובית / לחשוב חיובי / הדחקת רגשות
אושר - מהו הדבר היחיד שאותו יכול האדם לעשות כדי להיות מאושר? חשיבה חיובית לחשוב חיובי הדחקת רגשות מי שרוצה להיות מאושר, עליו לדעת את הדרך היחידה להיות מאושר, והיא ידיעת האמת שהכל כבר טוב בשלמות כרגע ובכל רגע ורגע כפי מה שהוא. ומצד האמת האדם לא יכול לעשות שום דבר כדי להיות מאושר באמת, מלבד להבין את האמת שהכל כבר טוב כפי מה שהוא. כי יש בעולם שלנו שקרים שונים, שהאדם מנסה להיעזר בהם כדי להיות מאושר. והשקר המפורסם ביותר, הוא השקר של החשיבה החיובית. והוא שמלמדים ... משקר את עצמו ולא באמת מבין את הטוב שיש במציאות, אלא רק מעמיד פנים כאילו הוא מרוצה מהמציאות. ולשקר אין רגליים. והשקר נופל. וגם החשיבה החיובית לא באמת עובדת. כי להיות מאושר באמת, פירושו שהאדם מפסיק לרצות להיות מאושר, על ידי זה שהוא כבר מאושר. ושום חשיבה חיובית בעולם, לא יכולה לגרום לרצון של האדם להיות מאושר, להיעלם לגמרי. כי כל החשיבה החיובית, וכל האמונה של האדם שהכל לטובה וכל כיוב, הכל ביחד לא מסוגל לגרום לאדם להיות ככ מאושר, עד שהרצון להיות מאושר יעלם לגמרי. ויש רק דרך אחת ויחידה להיות מאושר, והיא על ידי הבנה. הבנה ולא שום דבר אחר. ואין כאן קיצורי דרך, ואין כאן טריקים, ואין כאן שום מקום לשקרים ותרמיות. וכל אדם מאושר, בדיוק כפי מידת האמת עד כמה הוא באמת מבין שהכל טוב באמת. כי האושר האמיתי אמור לנבוע לא מתוך מאמץ של האדם, אלא ללא כל מאמץ של האדם. וכל זמן שהאדם צריך להתאמץ לחשוב חיובי וכיוב כדי להיות מאושר, הרי שזה עדיין לא אושר. כי האדם עובד ומתאמץ כדי להיות מאושר. וזאת לא אמת. וממילא האושר לא אמיתי. ומי שרוצה להיות מאושר באמת, עליו לומר את האמת. ואם האמת היא שהוא לא מרוצה מהמציאות, עליו לא לפחד אלא לומר שהוא לא מרוצה מהמציאות. והעיקר שיהיה עם אמת. כי האמת היא הדבר החשוב ביותר, והיא הדרך היחידה להגיע לאושר אמיתי. ועל האדם לא להדחיק את הרגשות שלו, אלא לומר את האמת כלפי מה ... השנייה שהשקר מזיק לאדם, היא שלא רק שהאדם לא באמת שלם עם עצמו ועם מה שהוא מרגיש מאחר שהוא משקר את עצמו לגבי התחושות שלו, אלא שבנוסף גם הדבר הזה לא באמת עוזר לאדם להיות מאושר באמת. כי אי אפשר להיות מאושר באמת, על ידי שקר. והאדם לא יכול לשקר את עצמו לגבי מה שהוא מרגיש, ועדיין לרצות להיות מאושר באמת. ואפשר להשיג אושר מזויף, על ידי חשיבה שקרית. אבל מי שרוצה אושר אמיתי, עליו לעשות ניקוי פנימי, שהוא להתחיל להודות על האמת כלפי עצמו, ... והרעיון הוא, שעל ידי זה שהאדם מחפש את האמת באמת ולא מפחד ממנה, אז בסוף האדם מקבל שכל, מבין את המציאות באמת, ואז האדם חי בשלום באמת עם המציאות, בלי צורך להתאמץ כדי להיות מאושר. ואז גם הרצון של האדם להיות מאושר, הרצון הזה נעלם. כי אז האדם כבר מאושר באמת בלי שום מאמץ. והאדם לא יכול לעשות שום דבר כדי להיות מאושר, מלבד להבין באמת בהבנה פנימית אמיתית ועמוקה שהכל כבר טוב. וכל מה ...
סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?
סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?
... - איך לא להתייאש להיות מאושר? מהי סקפטיות ואיך היא משפיעה על האושר של האדם? סקפטיות היא מצב שבו האדם אינו מאמין באמת שיש אפשרות להיות מאושר. הוא ספקן לגבי כל דרך, שיטה או פתרון שמציעים לו. מצב זה מביא אותו לחוסר פעולה, ולתחושה שאין טעם לנסות שוב. אליעד כהן מסביר שבעולם, כל אדם באופן בסיסי רוצה להיות מאושר, אך מרוב ניסיונות שכשלו, הוא כבר מתרגל לחיות עם הסבל. האדם נכנס למצב של קבלה והשלמה עם הסבל שלו, משום שהוא כבר אינו מאמין שניתן להיות מאושר. אליעד מבהיר בצורה חד - משמעית שמי שרוצה להיות מאושר באמת, חייב להפסיק להיות סקפטי לגבי האפשרות הזאת. הוא חייב להמשיך לחפש את האושר בכל מחיר, משום שאין בעולם דבר חשוב יותר מאושר. אם האדם מאושר, לא משנה לו שום דבר אחר. ואם הוא לא מאושר, שום דבר אחר לא יוכל לעזור לו או לנחם אותו. לכן, לפי אליעד, להיות מאושר זה משהו שחייבים לעשות בכל מחיר. מדוע האדם סובל, ומה הקשר בין הסבל לסקפטיות? לפי אליעד כהן, האדם סובל לא מפני שהוא אינו מאושר, אלא בעיקר בגלל הנפרדות הפנימית. מהי אותה נפרדות? מצד אחד האדם מאוד רוצה להיות מאושר, ומצד שני הוא נמצא בחוסר ודאות אם בכלל ניתן להיות מאושר. המתח שנוצר בין הרצון העז להיות מאושר ובין הספק לגבי האפשרות להגיע לכך, הוא הגורם המרכזי לסבל. אם, לדוגמה, האדם היה יודע בוודאות מוחלטת שאין אפשרות להיות מאושר, הוא היה משלים עם המצב וכך, למעשה, היה הופך למאושר. משום שהאושר האמיתי הוא מצב שבו האדם לא חווה רצון להיות מאושר. לכן הסבל אינו בגלל היעדר האושר, אלא בגלל חוסר הידיעה אם האושר אפשרי או לא. אליעד טוען שגם אם המציאות היא כזו שאין שום דרך להגיע לאושר, עצם הידיעה הזו הייתה מאפשרת לאדם להשלים עם המציאות ובכך להיות מאושר. לכן הוא חוזר ומדגיש שלמרות הכישלונות הרבים, ולמרות שנדמה שכבר ניסו הכל ללא הצלחה, אסור להתייאש ולהיות סקפטי. כיצד דווקא סקפטיות מוחלטת עשויה לקרב את האדם אל האושר? למרות שאליעד כהן מדגיש שאסור לאדם להיות סקפטי בדרך לאושר, הוא מסביר שקיים מצב שבו דווקא הסקפטיות הקיצונית מקדמת את האדם. מדובר במצב שבו האדם כבר התייאש לחלוטין מכל שיטות האושר המקובלות: חשיבה חיובית, דמיון מודרך, הסתכלות על חצי הכוס המלאה וכדומה. דווקא הייאוש העמוק הזה גורם לאדם להיפתח לתפיסה חדשה וחריגה לחלוטין: ההבנה שהכל אחד. כשאליעד ... אז לא קיים מצב אמיתי של חוסר אושר, כי אין משהו טוב יותר או רע יותר להשיג או להימנע ממנו. לדוגמה, כאשר האדם חושב זה טוב או זה רע, הוא סובל כי הוא במאבק תמידי לשפר את מצבו. אבל אם האדם מבין לעומק ... הוא משוחרר מהמאבק, ולכן הוא מאושר באמת. זו תפיסה מאוד לא שגרתית, שרק אדם שהגיע לייאוש מוחלט מוכן לשקול אותה. מהן שתי הגישות האפשריות להתמודדות עם סבל וחרדה? אליעד מדגיש שהאדם חייב לנקוט באחת משתי ... האדם ללכת עד הסוף בחיפוש אחר אושר? אליעד מדגיש שאושר הוא הערך העליון, ושווה לאדם לוותר על הכל בשביל
פחד להיות מאושר - איך לא לפחד מהאושר?
פחד להיות מאושר - איך לא לפחד מהאושר?
... להיות מאושר - איך לא לפחד מהאושר? למה האדם מפחד להיות מאושר? אליעד כהן מסביר שהאדם מפחד להיות מאושר ולחפש את האושר, ומציג את הרעיון המרכזי שהאושר האמיתי תלוי בהבנת המציאות לעומק. האדם צריך לעשות סדר בראש ולשאול שאלות בסיסיות ועמוקות על החיים: מי אני, מה אני רוצה, למה אני רוצה את מה שאני רוצה, ומהי משמעות החיים והקיום. שאלות אלו הן הכרחיות להבנת המושגים טוב ורע, שבלעדיהם האדם אינו יכול להיות מאושר באמת. האדם לרוב אינו מבין למה הוא מגדיר משהו כטוב ומשהו אחר כרע, אלא הוא פשוט מחליט שהוא רוצה דבר אחד ולא רוצה אחר, מבלי להבין לעומק את הסיבה האמיתית לכך. לדוגמה, אם אדם אומר שמשהו הוא טוב רק מפני שהוא רוצה אותו, הוא עדיין לא באמת מבין מדוע הוא רוצה אותו. ללא הבנה של המניעים העמוקים והאמיתיים של הרצונות שלו, הוא לא יכול להגיע לאושר אמיתי. איך תפיסת הטוב והרע משפיעה על האושר שלנו? לפי אליעד כהן, מקור הסבל של האדם הוא בתפיסה שלו לגבי טוב ורע. האדם מחליט שמשהו הוא טוב ומשהו אחר הוא רע, ואז סובל כי ... אם האדם מגלה שהמציאות רעה, אז לפחות הוא יודע את האמת ומוכן לקבל את הסבל במודע. ואם הוא מגלה שהמציאות טובה יותר מכפי שחשב, הוא יכול ליהנות ולחוות אושר מלא. במצב כזה, החיפוש אחרי האמת הוא הכרחי, והפחד מיותר כי רק האמת משנה בסופו של דבר. אפשרות שנייה היא להחליט באופן מודע שהאדם אינו מעוניין לחפש את האמת ולהבין את הטוב והרע. במקרה זה, האדם חייב לוותר על השיפוטיות ועל הביקורת שלו כלפי המציאות, ופשוט לקבל את המציאות כפי שהיא. הוא מפסיק לקטר, מפסיק לומר זה טוב או זה רע, ומקבל את החיים בלי לנסות לשנות אותם. איך להימנע ... אדם שמרגיש שמשהו חסר לו כל הזמן וסובל מכך, חייב להחליט: או שהוא בודק את המציאות לעומק ומנסה להבין האם מה שחסר לו הוא אכן טוב או רע, או שהוא פשוט מפסיק לבדוק וחי בשלום עם מה שיש לו עכשיו. אבל לא ניתן להמשיך לשפוט את המציאות ולהתלונן על מה שאין לו, מבלי לבדוק לעומק אם באמת יש סיבה טובה לכך. איך להיות מאושר באמת? אליעד מסכם שהמפתח לאושר הוא להיות אמיתי עם עצמך. אם האדם רוצה להיות מאושר, עליו לחפש את האושר ואת האמת עד הסוף, בלי לפחד. ואם הוא מחליט שאינו רוצה לחפש את האושר ואת האמת, הוא צריך פשוט להפסיק להתלונן ולהתחיל להרגיש טוב עם מה שיש לו. בשני המקרים, העיקר הוא שהאדם ילך עם האמת שלו עד הסוף, ויפסיק לנוע בין הקצוות בצורה בלתי החלטית. המסר הסופי הוא שעל האדם להחליט מה הוא באמת רוצה, ולא לפחד מכלום. רק כך יוכל באמת להגיע לאושר ולשלווה בחיים. איך לא לפחד מהאושר? מה הסיבה לפחד להיות מאושר? איך להפסיק לסבול בחיים? מהי תפיסת טוב ורע? איך לחקור את האמת עד הסוף? פחד של האדם להיות מאושר. איך לא לפחד מהאושר? הפעם נדבר על הנושא שהאדם מפחד להיות מאושר, והאדם מפחד לחפש את האושר. ומה זאת אומרת שהאדם פוחד להיות מאושר או לחפש את האושר? ונסביר. כדי להיות מאושר צריך לעשות סדר בראש, והאושר תלוי וכרוך בהבנת המציאות בשאלת שאלות מה זה טוב ומה זה רע? ואין לאדם בכלל מושג למה זה טוב ולמה זה רע? אדם בכלל לא מבין את ...
אושר - מה לחפש כדי להיות מאושר?
אושר - מה לחפש כדי להיות מאושר?
אושר - מה לחפש כדי להיות מאושר? מה האדם צריך לחפש כדי להיות מאושר באמת? כל בני האדם רוצים דבר אחד יותר מכל - להיות מאושרים. גם אם בפועל אנשים רוצים דברים רבים ושונים, בעומק ליבם, הדבר האמיתי שהם מחפשים הוא אושר. אך אליעד כהן מסביר שאם אדם יתבונן באמת, הוא יגלה דבר מפתיע: לא משנה מה ניתן לאדם בחייו, לעולם הוא לא יהיה מאושר באמת. גם אם אדם יקבל את כל העולם, יהפוך להיות כל - יכול, וישיג כל דבר שירצה, עדיין תמיד הוא ירצה להרגיש עוד יותר טוב, ותמיד יחפש דבר נוסף שיספק לו אושר רב יותר. אדם אף פעם אינו מגיע למנוחה מוחלטת בחיפושיו אחרי האושר. לכן, השאלה שאליעד מעלה היא מה באמת צריך האדם לחפש כדי להגיע לאושר אמיתי ושלם? לפי אליעד כהן, התשובה המהותית לשאלה זו היא דווקא הפוכה ממה שרוב האנשים חושבים: כדי להיות מאושר באמת, האדם צריך לחפש את הדרך להשתחרר מהרצון עצמו להיות מאושר. כלומר, האדם צריך לחפש את הדבר היחיד בעולם שאם יהיה לו אותו, הוא יפסיק לחלוטין לרצות להיות מאושר יותר. האדם צריך למצוא דבר שייתן לו תחושה של שלמות כה גדולה, כך שהוא לא ירצה להרגיש טוב יותר ממה שהוא כבר מרגיש. מדוע רוב הדברים בחיים לא מובילים לאושר אמיתי? אליעד כהן מסביר וממחיש זאת באמצעות דוגמאות רבות. למשל, אדם שרוצה כסף וחושב שכשירוויח הרבה הוא יהיה מאושר. הוא מתאמץ ועובד קשה להשיג כסף, אך כשהוא משיג את מבוקשו, הוא מאושר לזמן קצר בלבד. מהר מאוד הוא שוב מרגיש לא מסופק ורוצה עוד כסף, או משהו אחר שיספק לו אושר רב יותר. התוצאה היא שהוא חוזר למעגל אינסופי של חיפוש אחר אושר נוסף, ולעיתים אפילו מרגיש יותר גרוע מכפי שהרגיש קודם לכן, כי הרצון שלו גדל והלחצים שלו מתגברים. גם אדם שמשתמש בסמים כדוגמה נוספת לחיפוש אושר זמני, לא מצליח להגיע לאושר אמיתי. בתחילה, הוא אכן מרגיש טוב יותר לזמן קצר, אבל לאחר מכן הוא ממשיך לרצות עוד ועוד, וככל שהוא צורך יותר, כך הצורך שלו גדל והוא לעולם אינו מגיע למצב שבו הוא יכול להגיד עכשיו טוב לי לגמרי, אינני רוצה עוד. איך לבדוק אם האושר שאתה מחפש הוא אמיתי? אליעד כהן מציע דרך ברורה ופשוטה לבדוק האם האושר שאליו האדם שואף הוא אושר אמיתי ומוחלט, או שמא הוא משקר לעצמו. האדם צריך לשאול את עצמו, אם אשיג את מה שאני רוצה, האם זה יגרום לי להפסיק לרצות להרגיש טוב יותר? אם התשובה לשאלה זו היא שלילית, והאדם יודה שאם יקבל יותר ממה שהוא רוצה, הוא עדיין ירצה זאת וירגיש טוב יותר, סימן שהוא עדיין לא מצא את האושר האמיתי. האושר האמיתי מתאפיין בכך שאם לאדם יש אותו, גם אם יציעו לו עוד יותר, הוא לא יחוש שום שינוי לטובה במצבו הרגשי, משום שהוא כבר הגיע לשיא המוחלט של ההרגשה הטובה. כיצד למצוא את האושר האמיתי? כדי למצוא את האושר האמיתי, אליעד כהן מציע לאדם להתחיל לחקור לעומק את הרצונות שלו ואת תחושת הטוב והרע שלו. עליו לשאול את עצמו שאלות כמו: מדוע דבר מסוים עושה אותי מאושר ואחר לא? מדוע משהו נחשב טוב ומשהו אחר רע? אולי בכלל מה שאני חושב שיעשה אותי מאושר, למעשה יכול להפוך אותי לאומלל? מי קבע שדבר מסוים הוא טוב או רע, ואיך נקבעות התחושות הללו? אליעד מדגיש כי האדם חייב לערוך חקירה כנה ומעמיקה כדי להגיע לאושר אמיתי. עליו להבין שאם הוא ימצא את המקור והסיבה האמיתית לכך שדברים מסוימים גורמים לו להרגיש טוב או רע, בסופו של דבר הוא יגיע לנקודה שבה ...
להיות מאושר באמת - למה מוכרח רצון אמיתי?
להיות מאושר באמת - למה מוכרח רצון אמיתי?
להיות מאושר באמת - למה מוכרח רצון אמיתי? למה כדי להיות מאושר באמת צריך רצון אמיתי? אליעד כהן מסביר שכדי להגיע לאושר אמיתי, האדם חייב לרצות להיות מאושר באמת באופן מוחלט ושלם. הוא מדגיש שהמפתח לאושר אמיתי תלוי אך ורק ברצון אמיתי ומוחלט של האדם עצמו. אם האדם באמת ירצה להיות מאושר, הוא יוכל להיות מאושר מיד, ללא כל תנאים נוספים. אבל אם הרצון שלו אינו מוחלט ושלם, הוא לא יוכל להיות מאושר באמת. אליעד מתייחס לגן עדן כאל מצב תודעתי שבו האדם חווה אחדות ושלמות בו - ... להיכנס לגן עדן הזה, כלומר, להגיע למצב שבו הכל נתפס אצלו כטוב באותה מידה, ללא יוצא מן הכלל. זהו תנאי הכרחי לחוויה של אושר אמיתי. מהו ההבדל בין גן עדן לגיהינום? אליעד מסביר שההבדל בין גן עדן לגיהינום נמצא ... עוצמה רגשית, אך הבחירה העקרונית בין גן עדן לגיהינום היא של האדם בלבד. למה האדם חייב לוותר על רצונות אחרים כדי להגיע לאושר אמיתי? אליעד מסביר שהאדם לא יכול להחזיק בשני רצונות מנוגדים בו זמנית. אי אפשר באמת לרצות את הטוב המוחלט ולהמשיך להחזיק בתפיסה שמפרידה בין טוב לרע. הוא מבהיר שעל מנת לחוות שלמות מוחלטת ואושר אמיתי, האדם חייב לוותר על התפיסה הרגילה שלו, שבה יש טוב ויש רע בנפרד. כל עוד האדם ... להרגיש טוב תמיד, אבל עדיין מתנה את הרצון שלו בתנאים (אני רוצה להרגיש טוב אבל רק אם לא יקרה משהו רע), הוא לא יוכל באמת להיות מאושר. הוא חייב להגיע להחלטה פנימית מוחלטת שהוא לא מוכן לסבול בשום מצב, וכך לקבל את כל המצבים כטובים באותה המידה. אם האדם עדיין מפחד לאבד משהו (שפיות, הצלחה, חיים), הוא למעשה מוכיח שהוא לא באמת רוצה להיות מאושר באופן מוחלט, כי הוא עדיין מחזיק בתנאים. כיצד האדם יכול להגיע לגן עדן אמיתי כבר עכשיו? אליעד מסביר שהאפשרות להיכנס לגן עדן אמיתי קיימת תמיד וזמינה כבר ברגע זה ממש. האדם צריך פשוט להחליט באמת ובתמים שהוא לא מוכן יותר לסבול משום מצב, ולראות בכל מצב ובכל אירוע ... משהו שהוא טוב לחלוטין ובאופן שווה. האדם יכול להסתכל ימינה ושמאלה ולהגיד לעצמו ששני הצדדים שווים לגמרי. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם אדם מחליט שכל מה שקורה לו טוב, אז אין שום משמעות למה שיקרה בהמשך, כי הכל כבר ... כטובה באופן שווה, הוא עלול להשתגע, לאבד שליטה, או לסבול ממשהו רע במיוחד. הפחד הזה, לטענתו, מוכיח שהאדם לא באמת רוצה אושר מוחלט ללא תנאי. הוא מציין כי הפחד הוא תוצאה של חינוך וניסיון חיים, שבהם לימדו את ... לסבול בו. הוא צריך להיות מוכן לקבל כל תוצאה, לא משנה מה יקרה, כטובה באופן מוחלט. מהי הבחירה החופשית של האדם בדרך אל האושר? לבסוף, אליעד מסכם כי לאדם תמיד יש בחירה חופשית מלאה. אף אחד לא מכריח אותו להיות מאושר. האדם יכול לבחור להמשיך לסבול, להישאר בגיהינום, או לבחור להחליט שכל המציאות היא שלמה וטובה באופן מוחלט. הבחירה הזו נמצאת בידיו בלבד, ורק אם יחליט באמת לרצות את האושר באופן מוחלט, ללא תנאי, הוא יחווה גן עדן אמיתי כבר עכשיו. איך להיות מאושר באמת? מה ההבדל בין גן עדן לגיהינום? איך לקבל את הטוב והרע כאחד? מהי אחדות הניגודים? איך להפסיק לסבול? למה קשה לקבל שהכל טוב באותה מידה? למה ומה הסיבה, שכדי שהאדם יהיה מאושר באמת, הוא צריך לרצות להיות מאושר באמת? ואם אתה רוצה להיות מאושר, תהיה מאושר באמת כרגע. ולמה האדם חייב להגיע לרצון אמיתי? מה הדגש של הרצון האמיתי להיכנס לגן העדן? למה צריך לוותר על רצונות אחרים כדי להגיע לאושר אמיתי? התשובה היא, כיוון שגן עדן הוא שלמות, אחדות, בו זמנית אחדות ושלמות. אדם או ... ואז לא יוכל לקבל את הכל כאחד, כטוב באותה המידה. ואם האדם יפחד להגיד שהכל טוב כי עדיין פוחד מהרע, אז הוא לא יהיה מאושר. ואם אתה רוצה להיות בגן עדן, תגיד זה טוב, וזה טוב, או ההפך, עד הסוף הכל רע, ואז אין ... לגן העדן שממילא זמין ונמצא עבורו כבר כאן ועכשיו. את זה הבן אדם צריך בעצמו לבחור ולרצות בכל מאודו, ואז ממילא יחווה אושר באמת. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אושר בקלות, אושר בפשיטות, קל להיות מאושר, הדרך המהירה אל האושר, נוסחה להיות מאושר, קשה להיות מאושר, דרך להיות מאושר, איך להיות מאושר? טיפים להיות מאושר, ללמוד להיות מאושר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כוח האמונה, איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כוח האמונה, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, מטפל אישי, אימון אישי למציאת זוגיות בתחום כוח האמונה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.9531 שניות - עכשיו 19_06_2025 השעה 16:33:56 - wesi1