אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למידה ✔אושר בקלות, אושר בפשיטות, קל להיות מאושר, הדרך המהירה אל האושר, נוסחה להיות מאושר, קשה להיות מאושר, דרך להיות מאושר, איך להיות מאושר? טיפים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:26אושר בקלות, אושר בפשיטות, קל להיות מאושר, הדרך המהירה אל האושר, נוסחה להיות מאושר, קשה להיות מאושר, דרך להיות מאושר, איך להיות מאושר? טיפים להיות מאושר, ללמוד להיות מאושר
מדוע רבי נחמן עבר מתיקונים מורכבים לפתרונות פשוטים?

רבי נחמן מברסלב הציע בתחילת דרכו תיקונים ועבודות מורכבות לחסידיו שהיו מגיעים אליו לבקש כפרה על העבירות שביצעו. כל חסיד היה מספר את העבירות שלו, ורבי נחמן היה יושב ומהרהר זמן רב עד שהיה נותן לו רשימה מפורטת של משימות: כמה ימים עליו לצום, אילו תפילות לקרוא, איזה צדקה לתת ובאיזה ימים לבצע פעולות ספציפיות. האנשים קיבלו ממנו הנחיות מדויקות ומורכבות שהיו אמורות לכפר על עוונותיהם ולמנוע עונשים בגיהנום.

עם הזמן, רבי נחמן הודיע שחלה אצלו התקדמות רוחנית משמעותית, ובעקבותיה מצא פתרון פשוט בהרבה לכפר על עוונות. הפתרון החדש שלו היה קצר מאוד וברור: "תקרא עשרה פרקי תהילים, תן פרוטה לצדקה ואל תחזור שוב על העבירה". אך האנשים, שהיו רגילים להשקיע מאמץ רב, התקשו לקבל את הפתרון הפשוט והיו סקפטיים מאוד לגביו. הם חשבו שרבי נחמן "מרמה" אותם או פוגע בהם מכיוון שהתאמצו בעבר ללא סיבה מוצדקת.

רבי נחמן הסביר שהבעיה היא אצל האנשים עצמם: הסיבה שהם צריכים לבצע עבודות קשות היא חוסר האמונה שלהם שפתרון פשוט אכן יכול לעבוד. הוא טען שהחוכמה האמיתית היא לא רק להאמין בפתרונות קשים, אלא גם להאמין בפשטות. החסידים נתקלו בקושי פנימי להאמין שדבר כה פשוט באמת יכול לכפר על העבירות שביצעו, ולכן העדיפו להמשיך בדרך הקשה והמורכבת.

למה אנשים מתקשים לקבל פתרונות פשוטים?

על פי אליעד כהן, הסיבה שאנשים נוטים להעדיף פתרונות מסובכים היא האמונה שלהם שפשטות לא יכולה לפתור בעיות עמוקות. הוא מדגים זאת דרך הטענה שאם אדם יחליט לא להתאמץ כלל, כל הבעיות שלו ייפתרו מיד. אליעד מסביר שזה נשמע לאנשים לא הגיוני כלל, כי התרגלו לחשוב שהכל צריך להיות קשה ומסובך.

לדבריו, כאשר האדם מפסיק לחלוטין להתאמץ, הוא גם מפסיק להבחין בהבדלים בין "יש" לבין "אין". עצם הבדיקה של "האם יש לי את מה שאני רוצה?" או "מה חסר לי?" יוצרת את תחושת החיסרון ואת המאמץ, ואם האדם יפסיק עם הבדיקה הזאת לחלוטין, לא יהיה לו שום חיסרון מלכתחילה. אך האדם מתקשה להאמין שאפשר לקבל הכל ללא מאמץ, ולכן ממשיך להתאמץ ולא תמיד מצליח להשיג את מטרותיו.

איך אפשר ליישם בפועל את הרעיון של אי - מאמץ?

אליעד כהן מפרט באופן מעשי כיצד ניתן להפחית את המאמץ המנטלי והרגשי בחיי היום - יום. הוא ממליץ להקפיד תמיד לדבר על הדברים השליליים באופן סובייקטיבי ולא מוחלט. למשל, במקום לומר "זה בלתי אפשרי" להגיד "אני כרגע לא יודע איך לעשות את זה". במקום לומר "האוכל לא טעים" לומר "האוכל הזה כרגע לא מספיק טעים בעיניי". לדבריו, ככל שאדם מתרגל לדבר בצורה סובייקטיבית על דברים שליליים, כך המוח שלו יתרגל לראות את השליליות כזמנית ופחות מוחלטת, ובהדרגה תפחת תחושת הסבל.

מצד שני, אליעד ממליץ על דיבור אובייקטיבי על דברים חיוביים, כמו "האוכל טעים מאוד!" או "זה יפה לכולם!". בכך הוא מדגיש שהדברים הטובים יכולים להיתפס בצורה מוחלטת, ואילו הדברים הרעים צריכים להצטמצם ולהיתפס באופן סובייקטיבי. אליעד טוען כי התרגול הפשוט הזה מספיק לפתור את כל סוגי הבעיות, משום שבסופו של דבר, המוח מתרגל לראות בעיות כחוויות סובייקטיביות בלבד.

כיצד גישתו של אליעד כהן מתקשרת לגישת רבי נחמן?

אליעד כהן משווה בין הפתרון הפשוט של רבי נחמן ("עשרה פרקי תהילים ופרוטה לצדקה") לבין הפתרון שהוא עצמו מציע (לשנות את הדיבור והחשיבה לגבי דברים שליליים). בשני המקרים מדובר בפתרון פשוט מאוד, אך הקושי הוא באמונה של האנשים שאכן פתרון כה פשוט יכול להצליח. שני הרעיונות מדגישים את אותה נקודה: אנשים רגילים לחשוב שצריך להתאמץ מאוד כדי להשיג תוצאות רוחניות או נפשיות, אך למעשה ההצלחה טמונה דווקא באמונה שהפשטות עובדת.

מה משמעות המושג "קללה"?

בתום ההסבר התעוררה שאלה קצרה על המושג "קללה". למרות שהשאלה עלתה, לא ניתנה לה תשובה מפורטת. הובהר כי גם מושג זה צריך להיבחן לפי הגישה הכללית שהוצגה: לראות את השלילה בצורה פחות מוחלטת וסובייקטיבית יותר. אם אדם מסוגל ליישם את העיקרון הכללי שהוצג קודם לכן לגבי כל הדברים השליליים, הוא יכול גם להבין את המושג "קללה" באותה דרך.
כיצד רבי נחמן כיפר על עוונות בדרך מורכבת ובהמשך פיתח פתרון פשוט?

מסופר שרבי נחמן נהג בתחילה לשמוע מהאדם אילו עבירות ביצע, ואז היה יושב ומהרהר זמן רב, עד שהיה מגבש עבור אותו אדם רשימה של משימות ותיקונים מפורטים: באילו ימים לצום, מה לקרוא, כמה צדקה לתת, אילו פעולות לעשות ועוד. חסידיו היו מקבלים ממנו הנחיות מפורטות על פני השנה, כגון "בתאריך זה תצום, בתאריך אחר תקרא תפילה מסוימת, " וכך האמינו שתתכפרנה עוונותיהם ולא ייענשו בגיהנום.

לאחר תקופה, רבי נחמן הודיע שהגיע לדרגה גבוהה יותר ומצא פטנט פשוט הסוגר את כל ה"פינות". לדבריו, מעתה די היה לקרוא עשרה פרקי תהילים ולתרום פרוטה לצדקה, בתנאי שלא חוזרים שוב על העבירות. אנשים התקשו להאמין לפתרון הקל ופיתחו תחושה שנפגעו משום שהשקיעו קודם לכן כה הרבה מאמץ בעבודות הקשות שהטיל עליהם. רבי נחמן הסביר שההבדל טמון באמונה: החיסרון האמיתי הוא בכך שאנשים לא מאמינים שפתרון פשוט יכול להועיל, ולכן זקוקים לדרכי תיקון מורכבות וקשות.

מדוע אנשים נוטים להעדיף פתרונות קשים?

על פי ההסבר, כאשר האדם קטני אמונה, הוא סבור שלא ייתכן שקיימת דרך קלה לתקן את מצבו. לכן הוא מחפש דרך מסובכת, צומות ותעניות, משימות והתמודדויות קשות. הוא משוכנע שדווקא המאמץ הרב יכפר ויפתור את הבעיה. רבי נחמן אמר שה"חוכמה" היא להאמין גם בפתרון פשוט, ולא רק להאמין שהדבר קשה פועל. האנשים זלזלו בדרכו החדשה כי חשדו שדבר כל כך פשוט איננו יכול לכפר להם על העוונות.

האם אפשר לפתור את כל הבעיות בחיים ללא מאמץ?

לפי ההסבר שמובא בסיפור, קיימת גישה לפיה הדרך הקלה ביותר לפתור בעיות היא לא להתאמץ כלל. נטען שכאשר האדם מפסיק להתאמץ, הוא מפסיק להבדיל בין "יש" ל"אין", וכך כבר לא קיימות בעיות. עצם הבדיקה וההתעמקות ב"מה חסר לי" היא מאמץ שיוצר חיסרון. אם לא מתאמצים להבחין בחסר, לא מרגישים חיסרון, ובכך נמנעת הסבלנות והמצוקה.

עם זאת, רבים יטענו שזה נראה "פשוט מדי" ויתקשו להאמין שדי להפסיק להתאמץ כדי לקבל את כל מה שהם רוצים. מי שמשוכנע ש"אין סיכוי לקבל משהו ללא מאמץ" ממשיך להתאמץ, ולא תמיד זוכה להגיע למטרה או לתחושת סיפוק.

שאלה ותשובה: מה המשמעות של "לא להתאמץ בכלל"?

שאלה: מהי הכוונה ב"לא להתאמץ בכלל"?

תשובה: המשמעות היא להפסיק לגמרי את ההרגל לבדוק בכל רגע "מה אני רוצה" ולהתאמץ כדי למלא את הרצון. במקום זאת, פשוט לא לטרוח להבדיל אם "יש לי" או "אין לי". גם עצם השאלה "האם יש לי את מה שאני רוצה?" נחשבת למאמץ. בגישה זו, כשאין הבדלה בין "יש" ל"אין", לא נוצר חיסרון וכך אין סבל. זוהי ההקצנה של הרעיון, שמסירה את כל המאמץ המחשבתי והרגשי שבא לידי ביטוי ברצון ובהשוואה מתמדת בין המצוי לרצוי.

כיצד להפוך מחשבות שליליות לפחות מוחלטות?

מוסבר שאם האדם מתחיל לדבר על החסרונות שלו במונחים סובייקטיביים ולא מוחלטים, הוא מצמצם את חוויית הרע. למשל, במקום לומר "זה בלתי אפשרי, " אפשר לומר "כרגע אני לא יודע כיצד, " במקום "כולם" לומר "אני חושב שכולם" או "כל מי שאני מכיר, " ובמקום "האוכל לא טעים" לומר "האוכל הזה לא מספיק טעים בעיניי כרגע." כל הגישות הללו מובילות את המוח להתרגל לראות שההגדרות השליליות הן נזילות ותלויות בהסתכלות סובייקטיבית. דרך הפעולה הזאת, על פי ההסבר, מביאה בהמשך לשינוי בתפיסת המציאות ולהפחתה בהרגשת החיסרון.

דוגמה נוספת היא להציג דברים חיוביים כאובייקטיביים ("זה טעים לכולם!") ולהציג את הדברים השליליים כסובייקטיביים ("כרגע זה לא טעים לי כל כך"). לפי הטענה, עצם הצמצום של השלילה מגביר את החוויה החיובית ומקטין את תחושת הבעיה.

כיצד זה מתקשר לדברי רבי נחמן ולדברי אליעד?

הקשר לדברי רבי נחמן: בדומה ל"עשרה פרקי תהילים" שרבי נחמן הציע כפתרון פשוט לכפר על עוונות, גם כאן נאמר שהפתרון לשינוי מצב פנימי יכול להיות פשוט ביותר (כמו להסתכל על השלילה כאפשרית ושייכת לרגע הנוכחי בלבד). האנשים, שחשדו בפתרונות קלים, הם הדוגמה למי שמזלזל בעצה בסיסית ובוחר להשקיע מאמץ רב בדרכים עקיפות.

הקשר לדברי אליעד: הוא מדגיש שהעצה "לשנות מעט את צורת הדיבור והמחשבה" עשויה לפתור את כל הבעיות, אלא שרוב האנשים מאמינים שפתרון אמיתי חייב להיות מורכב וקשה, ולכן מסתייגים מפשטות כזו.

מה לגבי השאלה על "קללה"?

בסיום השיחה, נשאלה שאלה קצרה: "מה זה קללה?" אולם לא התקבלה לכך תשובה מלאה, אלא התייחסות קצרה לתוכן הקודם, ורק ציינו שיש להבין את השאלה בהקשר של כל התהליך שהוצג. הוסבר שאם מבינים את מה שנאמר עד כה על 'לחשוב אחרת' ו'להסתכל על השלילה בצורה סובייקטיבית', אפשר ליישם זאת גם על מושגים שליליים דוגמת קללות.
מסופר ככה, רבי נחמן אנשים היו באים אליו לכפרת עוונות לצורך העניין היו שואלים אותו כל שנה, היו באים החסידים ואומרים לו "אנחנו צריכים עכשיו לדעת מה לעשות כדי לכפר על העבירות".

ש: בראש השנה.

אליעד: לא, באופן כללי מה רבי נחמן היה שואל את הבן אדם איזה עברות אתה צריך לכפר, איזה עברות כדי לא להסתכסך עם אלוהים בגיהנום וזה אתה צריך תיקון, הוא אומר לו איזה עבירות "תראה עשיתי ככה וככה" אז רבי נחמן היה יושב ואומר לו "אין לי בעיה תן לי לחשוב" היה יושב חושב וחושב אומר לו "תקשיב אתה צריך בשנה הקרובה לצום ככה וככה פעמים ולעשות ככה וככה ולאכול ככה וככה" סיפור שלם מה אתה צריך לעשות ואומר לו "זה הפתק תרשום לך בבקשה בתאריך זה תצום בתאריך זה תקרא ככה" נותן לו את כל המשימות לך תעשה ואז הוא אומר לו "תודה באמת הצלת אותי עכשיו אני לא אסבול בגיהנום הכל טוב".

ככה זה עבר עוד שנה ועוד שנה ויום אחד רבי נחמן אמר להם "תקשיבו אני עכשיו נהייתי יותר צדיק מפעם גיליתי דברים חדשים, עכשיו אני מצאתי פטנט שסוגר לכם את כל הפינות לא משנה איזה עבירה עשית יש לי פה בשבילך עשרה פרקי תהילים תקרא שים פרוטה לצדקה סגרנו לך את כל העבירות בתנאי שלא תחזור לזה עוד פעם". הם יצאו מאוכזבים אמרו "מה איך זה יכול להיות זה לא יתכן, אתה דופק אותנו מרמה אותנו" אז רבי נחמן אמר להם "הטעות שלכם זה שאתם אין לכם אמונה ולכן אתם צריכים לעשות עבודות קשות, אתם פשוט לא מאמינים שיכול להיות שהפתרון קל לכן אתם צריכים להתאמץ".

אמר להם כזה דבר "זאת לא חוכמה רק להאמין שאם אתה תעשה צומות ותעניות שזה יכפר לך על העוונות החוכמה זה גם להאמין שאולי אם תקרא עשרה פרקי תהילים זה גם יכפר לך על העוונות" זה הרעיון, עכשיו ואז רבי נחמן הסביר עניין שלם הוא הסביר על ידי שהעולם הם קטני אמונה הם צריכים בעבודות קשות. כשאין לבן אדם אמונה הוא צריך לעשות הרבה צומות הרבה תעניות כי הוא לא מאמין שהבעיה אפשר לפתור אותה בקלות, מישהו שואל אותך "מה הבעיה" אתה אומר לו פתרון הוא אומר לך "עזוב זה לא יכול להיות, זה פשוט מדי תן לי פתרון אחר" ואז מתחיל להסתבך הסיפור.

ש: הפתרון כאילו צריך להיות קשה.

אליעד: כן אנשים לא מאמינים שהם יכולים להיות מאושרים במאה אחוז בפשוט כאילו הכי פשוט שאתה יכול, אם תחליט "מעכשיו אני יותר לא מתאמץ" תראה כל הבעיות שלך יפתרו הפוך על הפוך לא משנה מה את רוצה בחיים להשיג מה הכי פשוט לא להתאמץ בכלל נכון, אני אומר לך אם אתה מחליטה מעכשיו "אני לא מתאמצת בכלל על כלום תראי כל הבעיות שלך נפתרות במכה אחת, את אומרת "לא יכול להיות מה אני לא אתאמץ ואני אקבל הכל" צודקת נכון תתאמצי.

ש: תסביר את זה יותר, מה זה לא להתאמץ בכלל?

אליעד: תפסיקי הנה עכשיו מה את עכשיו מנסה לעשות להתאמץ, את רוצה להבין להתאמץ.

ש: נכון.

אליעד: יפה גם זה נקרא להתאמץ אבל לא להתאמץ בכלל, בכלל לא מתאמצת לא משנה מה את רוצה את רושמת מה את רוצה ואז את אומרת "מה אני מוכנה לתת למען זה כלום, לא מוכנה להתאמץ בכלל", כל פעם הוא צריך לחפש איפה הוא מתאמץ להגיד "לא רוצה יותר להתאמץ זהו לא מתאמץ יותר בכלל" אם לא תתאמץ בכלל תראה שכל הרצונות שלך יתמלאו אלא מה שהבן אדם לא מאמין שאם הוא לא יתאמץ בכלל הוא יקבל משהו הוא אומר "לא יכול להיות" אז הוא מתאמץ ואז הוא הרבה פעמים לא מקבל את מה שהוא רוצה. עכשיו מה הדבר הכי קל לעשות אם לא תתאמץ בכלל מה יקרה אתה לא תבדיל בין "יש לאין", אם אתה לא תתאמץ בכלל אתה לא תבדיל בין "יש לאין".

ש: איך?

אליעד: כדי להגיד "פה יש ופה אין" זה כבר מאמץ המוח אומר "יש לי או אין לי" למה אתה מתאמץ לבדוק כל הזמן גם לבדוק יש או אין "יש לי את מה שאני רוצה או אין לי את מה שאני רוצה, מה אני רוצה" זה גם מאמץ, "עזוב אין לי כוח לחשוב מה אני רוצה, לא יודע לא אכפת לי מה אני רוצה אין לי כוח יותר כל הזמן להתאמץ, רגע מה אני רוצה מה יש לי מה אני אעשה" אם אתה אומר "אני יותר לא מתאמץ" אז אתה גם לא תבדוק אם יש או אין וזהו ואז אין שום חיסרון מלכתחילה.

עכשיו זה היה בהקצנה של הדבר זה ההקצנה, ההקצנה של הדבר אומרת אם לא תתאמץ בכלל לא יהיה לך שום חיסרון אוקי זאת ההקצנה. עכשיו נסביר את זה יותר לרמה הפרקטית אני אומר לכם לדוגמה, אתה שומע מדובר עליך בעיקר אני אומר לבן אדם "תקשיב אל תגיד יש שאלה תגיד יש לי שאלה, אל תגיד זה רע תגיד לי זה רע, אל תגיד אי אפשר תגיד אני כרגע לא יודע איך אפשר" זה מה שאני אומר, עכשיו אני אומר לכם שמי שיקפיד על הדבר הפשוט הזה זה הכל אתה לא צריך לקרוא ספרים אתה לא צריך לפתור חידות לא צריך כלום זה הכל.

לא משנה מה קורה בשביל להיות מאושר עם האושר האולטימטיבי העליון להיות אלוהים מה שאתה רוצה כל מה שאתה צריך כל דבר של חיסרון שאתה רואה במציאות כגון "יש שאלה יש בעיה" לא משנה מה תגיד "לי כרגע יש שאלה, אני כרגע לא מבין" או "אני לא יודע איך" אל תדבר דברים רעים במוחלטות אל תגיד "אין אפשרות אין פתרון לא יודע זה" אל תגיד את זה, זה הכל אם אתה תעשה את זה, זה יפתור לך את כל הבעיות בחיים אתה אומר "עזוב אין לי עכשיו תן לי מה להבין איזה משהו" ואז אני מסביר זה הפתרון הדבר פשוט, פשוט את אומרת מעכשיו עד מחר נגיד את שמה לב כל פעם שיש דבר רע אתם שומרים אחד על השני, כל פעם שיש דבר רע "בעינייך כרגע" לא משנה מה "בעינייך כרגע" לא משנה מה רע.

ש: זה מליקוטי מוהר"ן?

אליעד: לא זאת עצה שאני מציע לך, עכשיו למה אני מסביר שהתרגיל הזה בסופו של דבר יביא אותך למצב שגם החיסרון של "היש והאין" גם זה תגיד שזה רק "בעייני כרגע" אבל אני מסביר משהו פשוט, עכשיו האנשים מזלזלים בפתרונות הפשוטים "מה יעזור לי שאני אהיה מאושר מה אם אני אגיד זה לא טעים לי כרגע עדיף להגיד האוכל לא טעים וזהו" אני מסביר לך אם אתה במקום להגיד האוכל לא טעים תגיד "האוכל כרגע לא טעים לי, האוכל הזה כרגע לא נראה לי כל כך טעים" למה אתה אומר "הוא לא טעים" תגיד "הוא לא מספיק טעים כרגע בעיניי" הדבר הפשוט הזה אם אתה מתרגל אותו נפתר לך כל הבעיות בחיים מכל הסוגים מכל ההקשרים.

אלא מה שהאנשים מזלזלים אומרים "עזוב זה נראה לי פשוט מדי זה לא יכול להיות שאם אני אגיד בעיניי עכשיו כרגע או אם אני אגיד אני לא יודע איך במקום להגיד אין לי אפשרות לא יכול להיות שייפתר לי כל הבעיות זה לא הגיוני, בטוח שאני צריך לעשות משהו מעבר" אז תתאמץ מעבר אבל זה פשוט אם אתה לא אומר יותר "אין אפשרות" אתה אומר "אני לא יודע איך" או "אני לא יודע מה האפשרות" או תגיד "אני לא יודע איזה אפשרות יש", או תגיד "נראה לי שאין אפשרות" או אל תגיד "כולם" תגיד "כל מי שאני מכיר" או "אני חושב שכולם" אל תגיד "כולם" תגיד "אני כרגע חושב שכולם".

אם בן אדם עושה את זה נפתר לו כל הבעיות למרות שזה פתרון פשוט מי שיעשה את זה יעבוד לו, למה כי המוח יתרגל אני מסביר למה כי המוח יתרגל לראות בעיות כסובייקטיביות עד שאתה תגיד למצב שאפילו ההפרדה בין יש לאין תגיד "אני כרגע חושב שיש הבדל אבל אין הבדל" או "אני לא יודע שיש". אני מסביר עוד פעם הפתרון טמון בדברים פשוטים זה פשוט תתחיל בדברים הפשוטים תתחיל בלדבר נכון אל תעשה כלום רק זה שים לב אתה רואה חיסרון "בעיניך כרגע" אולי חצי חיסרון תמיד תראה את הזווית הנגדית. אתה הבנת אם אתה הבנת אז כולם הבינו.

עכשיו רגע אני אחדד עוד דבר שימו לב דברים טובים אתה לא צריך להקפיד להגיד אותם כסובייקטיבי אוכל טעים תגיד " וואו איזה האוכל טעים" אוכל לא טעים תגיד "אתה יודע האוכל הזה לא מספיק טעים בעיני" הדברים הטובים דבר במוחלטות תגיד "כולם יודעים תראה איזה יופי, זה מדהים יפה" רע דבר בסובייקטיבי או טוב דבר איך שבא לך אובייקטיבי מה שבא לך אבל הדגש פה לא אכפת לי עכשיו איך תדבר על הטוב מה שחשוב שהדברים הרעים תדבר עליהם בסובייקטיבי בצמצום לא בהכללה לא במוחלטות, לא בטוטליות לא "אין אפשרות אני לא יודע איך" או "עד כה לא הצלחתי". מה אתה אומר?

ש: זה לא החלקים השליליים כאילו אם תדבר על הטוב.

אליעד: אם אתה מרגיש שאתה לא מצליח לדבר על הרע בסובייקטיבי כי הטוב דופק אותך אז גם על הטוב תוותר אם אתה מוכן אבל זה לא מחויב את הטוב תהפוך לסובייקטיבי בשביל שיהיה לך קל להפוך את הרע לאובייקטיבי אבל זה לא מחויב שתהפוך את הטוב לסובייקטיבי. אתה הבנת אוקי אם הוא הבין כולם הבינו, הבנו אם אתה הבנת אז כולם הבינו לא יכול להיות.

ש: מה זה קללה.

אליעד: טוב את הבנת את מה שהוא התכוון?
ללא סיבה כפרת עוונות לרמות מחשבות ניגודים דברים פשוטים קללות רבי נחמן מברסלב להסביר הגזמה זווית אושר אושר בפשיטות אושר בקלות איך להיות איך להיות מאושר איך להיות מאושרים בקלות דרך להיות מאושר הדרך המהירה הדרך המהירה אל האושר טיפים טיפים להיות טיפים להיות מאושר כיצד להיות מאושר להיות מאושר להיות מאושרים ללמוד ללמוד להיות ללמוד להיות מאושר למידה נוסחאות נוסחה נוסחה להיות מאושר פשטות קושי קל להיות מאושר קשה להיות קשה להיות מאושר קשיים
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - אך היא לא הצליחה לקלוט את האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות כדי להחדיר את המידע למוח בצורה טובה יותר. דוגמה לכך היא ציור האותיות על גב ... כמשמעותי יותר עבורו. אליעד מדגיש שהזיכרון האנושי בנוי כך שאנו זוכרים את מה שמשפיע עלינו ונתפס אצלנו כמשמעותי. מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך הגוף מאשר בדרכים רגילות? אליעד מסביר שאין לכך תמיד סיבה חד - משמעית וודאית, ומציג את הטענה שמדובר בעניין אקראי לחלוטין. כלומר, העובדה שילדה אחת מצליחה ללמוד באמצעות תחושה פיזית של הגוף, ואילו ילד אחר דרך ראייה או שמיעה, אינה בהכרח קשורה לאירועים מסוימים שחווה הילד. גם אם נגלה ... שאינם מוחשיים פחות קרובים אליה, ולכן מתקשה לזכור אותם. כיצד גורמים לאותיות להפוך למוחשיות ומשמעותיות לילדים? אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר משמעותי ומוחשי עבור הילדה, כך שיהיה לה קל יותר לזכור. כאשר היא חווה את האות בצורה פיזית, כמו דרך מגע, תנועה, או טעם, היא מתקרבת לאות דרך חושיה והזיכרון שלה מתבסס על החוויה המוחשית הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על הלוח, מציירים לה את האות באמצעות חומר מוחשי כמו סוכר, ואז נותנים לה לחוש את ... שבהן הוא מגיב בצורה הטובה ביותר ולנסות מגוון של שיטות עד שמגלים איזו שיטה עובדת עבורו. הוא ממליץ להתנסות שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד שמוצאים את הדרך שהילד מגיב אליה בצורה החזקה והברורה ביותר. למשל, יש ... לתנועה של כל הגוף, ויש כאלו שילמדו טוב יותר אם יחושו את האותיות בצורה טעם או ריח, כמו במקרה של שימוש בסוכר. מהו העיקרון המרכזי בלימוד ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון של מידע נוצר כאשר המוח תופס את המידע כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי שהמידע ייתפס אצלם כמשמעותי. במקום להיצמד לדרך מסוימת ולקבוע שכל הילדים חייבים ללמוד בדרך הרגילה של אחיזת עיפרון וכתיבה חוזרת, אליעד ממליץ למצוא את הדרך הייחודית שהופכת את המידע למשמעותי לילד, ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
... למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק? איך מתרחש תהליך הלמידה במוח? כדי להבין לעומק מהו תהליך למידה, צריך להבין תחילה את מהות השינוי. כל למידה היא בעצם מעבר ממצב של אי - ידיעה למצב של ידיעה, אך כיצד בדיוק מתרחש השינוי הזה? אליעד כהן מעלה את השאלה המרכזית: איך ממקום של חוסר ידע מוחלט מגיעים לידיעה? ... והלך, אך למעשה השאלה היא איך השינוי הזה התרחש? קודם הוא ישב, עכשיו הוא עומד במקום אחר - מה בדיוק קרה באמצע? באותה המידה בדיוק, גם בלמידה יש לנו מצב קודם של לא ידעתי ומצב לאחר מכן של עכשיו אני יודע. אליעד מדגיש כי כדי להבין לעומק איך תהליך הלמידה מתבצע, יש לבחון קודם את עצם ההגדרה של מה זה לא לדעת? ומה הכוונה בכלל בלדעת משהו? האם ידיעה היא אמונה? אליעד מסביר כי מנקודת מבט מסוימת, כל ידיעה היא סוג של אמונה. כלומר, כאשר מישהו אומר אני יודע שמשהו הוא ככה וככה, המשמעות היא למעשה שהוא מאמין שמשהו הוא ככה וככה. למשל, אם ילד לומד שאסור לעשות פעולה מסוימת, למעשה הוא למד להאמין שזה אסור. בכל פעם שהוא נתקל במידע חדש, הוא עובר תהליך של שכנוע עצמי. אליעד מדגיש שתהליך הלמידה ברמה העמוקה ביותר הוא בעצם תהליך של יצירת אמונה חדשה. הוא מוסיף כי בכל למידה יש אלמנט של שכנוע עצמי: האדם משכנע את עצמו שכעת יש בידיו ידיעה חדשה, למרות שבעצם מדובר באמונה שהוא סיגל לעצמו. לדוגמה, גם כשאדם לומד עובדה כמו השנה היא 2024, הוא לא יודע זאת בוודאות מוחלטת, אלא משוכנע בכך ברמה מסוימת של אמונה. מהי רמת הידיעה המוחלטת? אליעד מבחין בין שתי פרספקטיבות: הראשונה היא פרספקטיבה יחסית, שבה אנו מקבלים את מושג הלמידה כעובדה קיימת וברורה. השנייה היא פרספקטיבה של אמת מוחלטת, שבה אנו מטילים ספק בעצם המושגים של יודע ולא יודע. הוא מסביר כי מפרספקטיבה מוחלטת, כל מושגי הידיעה והלמידה מוטלים בספק. לכן, אם האדם מחפש תשובה מוחלטת לשאלה כיצד מתבצעת למידה, עליו להטיל ספק מוחלט בנקודות היסוד של השאלה עצמה: האם באמת היה מצב של אי - ידיעה, והאם באמת התרחש מעבר לידיעה? איך באמת אפשר לבדוק אם באמת למדת משהו חדש? אליעד מדגיש כי יש צורך לבחון היטב את הזיכרון. לדוגמה, אם מישהו אומר: בכיתה א לא ידעתי לקרוא, וכעת אני יודע, אליעד שואל: כיצד אתה יודע שלא ידעת אז? ... ואולי אתה רק זוכר עכשיו דברים באופן שגוי? כל עוד אינך בטוח לחלוטין בעובדות, גם התהליך שתיארת אינו ודאי. לדוגמה, כאשר אדם מספר שלמד שפה מסוימת, כמו אנגלית, הוא טוען שפעם הוא לא ידע אנגלית וכעת הוא יודע. אליעד מאתגר את הטענה הזו ומבקש לבדוק: האם באמת לא ידעת אנגלית בעבר? איך אתה בטוח בכך? אולי כן ידעת ושכחת, ואולי מה שאתה זוכר זו רק תחושה או זיכרון מעוות? לכן, כל הטענות על תהליך למידה חייבות להיות מבוססות על ודאות מוחלטת, אחרת הן בעצמן סוג של אמונה. מהו הקושי האמיתי בהבנת תהליך הלמידה? אליעד מציין כי הקושי העיקרי בהבנת תהליך הלמידה הוא ההנחות שאנו עושים מראש. אם אנחנו מניחים מראש שהיה מצב של אי - ידיעה ומצב של ידיעה, אנו קובעים עובדות שאיננו בטוחים בהן באמת. הוא מבהיר כי אם בודקים לעומק, ... לא באמת בטוחים שקיים הבדל בין ידיעה לאי - ידיעה. כאשר בודקים זאת לעומק, מגיעים למסקנה שאי אפשר לדעת בוודאות מה בדיוק התרחש בתהליך של למידה. הוא מוסיף כי אם האדם יבין שהוא לא יכול להיות בטוח שיש בכלל הבדל בין לדעת ולא לדעת, הוא עשוי לגלות שהתהליך כולו הוא בעצם סובייקטיבי ואפילו דמיוני. בנקודה זו, תיעלם עבורו השאלה איך קרה תהליך הלמידה?, משום שהוא יבין שהתהליך עצמו מוטל בספק. כך, בסופו של דבר, השאלה מתבטלת מעצמה כאשר מבינים את ההנחות שעומדות בבסיסה. לסיכום, אליעד כהן מציע דרך התבוננות מעמיקה על מושג הלמידה, שמעודדת את האדם להטיל ספק בכל ההנחות הבסיסיות לגבי ידיעה ואי - ידיעה, ולבדוק לעומק את הוודאות שלו לגבי כל פרט בתהליך. איך המוח לומד? מהי למידה? איך להטיל ספק? מהי ידיעה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? האם ידיעה היא אמונה? איך המוח חושב? ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט? איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על ... המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא שולחן ובאנגלית טייבל? אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין. כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות חזרתיות ותרגול אינטנסיבי יש לכתוב כמה שיותר משפטים מגוונים עם המילה שרוצים ... במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על שלבים או מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים: ראשית, לזהות שמדובר במידע סיבתי הדורש הבנה של שלבים קודמים. לחלק את המידע לחלקים קטנים ... של כל היסודות. לדוגמה, כאשר לומדים על איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד: קודם כל צריך להבין מה זה בכלל איגרת חוב. לאחר מכן להבין את משמעות המילה קונצרניות, שמציינת ... במקום להבין? אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ולא כזיכרון אקראי. ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה. מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת? למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך. מהם עיקרי השיטה המנצחת ללמידת כל נושא? לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים: אם המידע הוא זיכרוני (אקראי), הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות מרובה, שימוש במידע בהקשרים שונים ... סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו לחלקים בסיסיים, ולוודא הבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים הלאה. כאשר נתקעים או חשים קושי, תמיד כדאי ... לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ל
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
... דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה מה עושים כשמישהו מגמגם או סובל מקושי בדיבור? כאשר אדם סובל מבעיות דיבור כמו דיסלקציה בדיבור, גמגום או לקות שפתית, חשוב תחילה להבין לעומק את מקור הבעיה לפני ... הרגל מהגז, כך שהוא לומד שליטה הדרגתית. מגבירים את המהירות לאט - לאט, תוך שמירה על לחיצה רציפה על הגז, וכך האדם לומד להרגיש שליטה מלאה גם במהירויות גבוהות. בשלב הבא, מתרגלים שליטה באמצעות דוושת הבלם והגז לסירוגין, ומלמדים את האדם לשלוט במהירות באופן מדויק. לסיכום: כיצד ... ילדים אבחון לקות למידה בעיות דיבור רגשיות טיפול בליקויי למידה לקויות שפה אצל ילדים ...
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על למידת ילדים עם קשיים רגשיים וקשיי למידה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במגוון רחב של קשיים איתם מתמודדים ילדים עם בעיות למידה. הוא מתחיל בסיפור של מורה או מדריכה שמנסה לעזור לילד ללמוד קרוא וכתוב. המורה פונה בשאלה מה היא צריכה לעשות כדי לשפר את תהליך הלמידה , וכיצד להבין את הקושי של הילד. אליעד מציין שמורה לא צריכה להניח את הסיבות לקשיים אלא קודם כל להבין מהו הקושי ... לזהות את הגורמים המהותיים ולא להסתפק בהסברים שטחיים. האם שיטות למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? לפי אליעד, כל ילד יש לו את השיגונות והקשיים האישיים שלו. לכן, אם שיטה אחת לא עובדת עם ... חייבים לבדוק את ההתאמה בין הילד לבין השיטה ולמצוא דרכים שונות ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם ילד שלא רוצה ללמוד, אכן לא רוצה ללמוד, או שמא יש משהו חוסם אותו מלהתעניין בלמידה. הוא מדבר על כך שלפעמים התסכול והכישלונות הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין להשתתף בלמידה. אליעד טוען שצריך לחשוב גם על האופן שבו מציגים לילד את הלמידה, ולא להניח שהוא לא רוצה. מהי החשיבה הנכונה להצלחה בלמידה? בסוף, אליעד מציין שמי שמניח שכל ילד יכול ללמוד אם הוא רוצה ללמוד - טועה. לפעמים, ילדים נדרשים להתגבר על חלקים בתוכם שמונעים מהם ללמוד. הם יכולים להתפתח, גם אם זה לא מה שהם רוצים ללמוד. הוא מדגים זאת בדימוי של אימון בחדר כושר: התוצאה לא תלויה בהנאה ממה שעושים, אלא בפעולה עצמה, גם אם היא קשה. אם הילד מבצע את הפעולות הדרושות, הוא יוכל ללמוד ולהתפתח. האם יש מקום לעקוב אחרי שיטות למידה שונות? אליעד מסביר כי יש מקום להתאים את השיטות למידה לפי הילד. לא תמיד יש שיטה אחת שמתאימה לכל הילדים, וצריך להיות יצירתיים ולמצוא את הדרך שתעבוד עם כל ילד בנפרד. במקרה של ילד שמפגין התנגדות ללמידה, הוא ממליץ למצוא שיטה שתהיה בו שימושית, כמו למשל משחקים או דרכים שיגרמו לו להתנסות במיומנויות בצורה כיפית ועם פחות ...
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
... בלקויות למידה , בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה מה המשמעות של בלבול בין ימין לשמאל? בהרצאה זו אליעד כהן מתאר את ... בעיה אמיתית במוח? אליעד מסביר שאין מדובר בהכרח בבעיה במוח, אלא בהבנה של תהליכי למידה והתנסות. הוא מציין שהמוח של כל אדם פועל בצורה דומה, כאשר הוא עובר דרך מספר שלבים של זיהוי, תיוג והבנה של המידע. לדוגמה, הוא מדבר על כך שלפעמים אנשים ... ידי תרגול ושיפור של ההתמקדות, ולא בהכרח מדובר בהפרעה מוחית. האם יש קשר בין הפרעות למידה לבין תהליכים במוח? בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את הקשר שבין הפרעות למידה ובין תהליכים מוחיים. הוא מסביר שמהות ההפרעות איננה טמונה בכשלים מוחיים, אלא בדרך בה התפיסה וההבנה מתבצעות. לדוגמה, אם אדם מתקשה בהבנת שמות או צדדים, ... את יכולתו להבדיל בין צדדים, לזכור שמות, ולהבין מושגים בצורה ברורה יותר. הפרעות למידה בלבול בין ימין ושמאל דיסלקסיה בעיות זיכרון ADHD תרגולים למוח הבנת מושגים ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל? כל תחום יכול לפתח את השכל, אך הדבר תלוי כיצד נעשה בו שימוש אינטליגנטי ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש אחרי דרכים חדשות לזכור את המילים, זו כבר הפעלת חשיבה שמפתחת את השכל. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? כפי שנאמר, כל ... את השכל. לסיכום: כיצד ניתן לפתח את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם קשיים בלמידת מילים, תהליך החשיבה וההיגיון מעורבים והם שמפתחים את השכל. מהי ההבחנה בין זיכרון לשכל? ההבדל בין לפתח זיכרון לבין לפתח את השכל טמון בכך ... חזרה על מילים בשפה חדשה אינה בהכרח מפתחת את השכל, אך כאשר יש התמודדות עם בעיות של זיכרון תוך חיפוש אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? למעשה, כל תחום יכול לפתח את השכל, בתנאי שנעשה בו שימוש אינטליגנטי. גם תחומים שמרבים במעשיות, כמו אינסטלציה, יכולים ... לסיכום: כיצד ניתן לפתח את השכל? לסיכום, כל תחום יכול לפתח את השכל, כל עוד הוא כרוך בהפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. בין אם אתה לומד מוזיקה, שפה חדשה, או אפילו מסיים משימות יומיומיות כמו ניקיון, כל עוד אתה מתמודד עם אתגרים ומחפש דרכים לשיפור באמצעות מחשבה, תהליך הלמידה עשוי לפתח את השכל שלך. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז. איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד? לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן הוא יקבל ... עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו עזוב את הבובות, בוא תלמד, אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן ... ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב. איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו? אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב ... השכל ואת ההיגיון בכל תחום? לבסוף אליעד מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע להישגים גדולים באמת, כמו להארה רוחנית או הבנה עמוקה, היא על ידי פיתוח יכולת החשיבה והשכל. אליעד מציע לקחת כל נושא, אפילו ... וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? כיצד לטפל בהפרעות נפשיות? איך לגרום לילד להתרכז בלימודים? האם יש סתירה בין משחק ללימודים? עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר. אם היית אומר לו בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים הוא היה מתרכז תתרכז בלראות טלוויזיה מתרכז ... השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו. דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד ... אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שה
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
... והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? אליעד כהן מדבר על כך שהכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. כאן הוא מציע ... נוצר פער בין מה שרצינו לבין מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ... כדי למנוע את הכישלון, חשוב להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו ... התשובה היא שאין משהו שניתן היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל ... להימנע מלחץ או חפזון), תוכל למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה ... להתנהגותנו. כישלונות ואכזבות כישלון בדרך להצלחה מה זה כישלון? כישלון אישי איך ללמוד מכישלונות? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? הכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. מהו כישלון ואיך ... נוצר פער בין מה שרצינו לבין מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ... כדי למנוע את הכישלון, חשוב להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו ... התשובה היא שאין משהו שניתן היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל ... להימנע מלחץ או חפזון), תוכל למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? 1. זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה ... אלא גם לדעת איך לחשוב באופן עמוק ולשנות את הגורמים הבסיסיים להתנהגותנו. איך ללמוד מכישלון? מהי למידה מניסיון? איך למנוע כישלון בעתיד? מה עושים אחרי כישלון? מהם דפוסי ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? אליעד כהן מציג את האמירה הידועה אין חכם כבעל הניסיון, ובוחן אותה לעומק. לפי ... מהו הסיפור על איינשטיין ומה הוא מלמד אותנו על ניסיון? אליעד מתאר סיפור על אלברט איינשטיין, שבו מדענים עשו ניסוי ואישרו את התחזית התיאורטית שלו. המדענים התלהבו ... האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? למידה מניסוי וטעייה כיצד להסיק מסקנות נכונות? האם ניסיון אישי תמיד נכון? מחקרים מדעיים וניסיון מעשי מתי לסמוך על היגיון ולא על ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אושר בקלות, אושר בפשיטות, קל להיות מאושר, הדרך המהירה אל האושר, נוסחה להיות מאושר, קשה להיות מאושר, דרך להיות מאושר, איך להיות מאושר? טיפים להיות מאושר, ללמוד להיות מאושר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למידה, איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, מאמן אישי לזוגיות, מגשר בתחום למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2659 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 01:04:45 - wesi1