אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כוונה ✔מרדנות, סרבנות, עקשנות, הפרעת התנגדות, הפרעת התרסה, חוצפה, למה הילד עושה דווקא? למה הילד לא מקשיב? למה הילד עושה בכוונה? סמכות הורית, למה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מרדנות, סרבנות, עקשנות, הפרעת התנגדות, הפרעת התרסה, חוצפה, למה הילד עושה דווקא? למה הילד לא מקשיב? למה הילד עושה בכוונה? סמכות הורית, למה הילד לא יודע לקבל לא? מרדנות בגיל ההתבגרות, הפרעת מרדנות, הדרכת הורים, משמעת ילדים
מה גורם לילד או לעובד להתריס ולמרוד?

הסיבה למרדנות, סרבנות, ועקשנות אצל ילדים, עובדים ואנשים תלויים תלויה במגוון גורמים, אחד מהם הוא הרצון להרגיש אינדיבידואליות. אליעד כהן מציע הסבר פסיכולוגי לכל תופעה זו, תוך הדגמה כיצד ילדים (או עובדים) מתנגדים למה שנאמר להם, גם אם ההוראה הגיונית ונכונה עבורם.

על פי אליעד כהן, המרדנות או ההתנגדות לא תמיד נובעת מהעובדה שההוראה או ההוראות לא נכונות, אלא מתוך רצון של האדם להתנסות בעצמאות ולחוש אינדיבידואליות. מדובר בתופעה ביולוגית ופסיכולוגית המובילה את האדם לרצות להרגיש שהוא נפרד מהמציאות שמסביבו.

כאשר ילד מקבל הוראה מהוריו או מבוגר אחר, לעיתים יש לו רצון פנימי להרגיש שהוא אינדיבידואל, חלק נפרד מהסביבה ומההוראות שהוא מקבל. זו הסיבה שבפעמים רבות, הילד לא מקשיב להוראות, אפילו אם הן הגיוניות ועשויות להועיל לו. הילד לא רוצה להרגיש שהוא חלק מהמשמעת או מההוראות של אחרים, ובמקום זאת הוא בוחר להתנגד כדי לשמור על תחושת העצמאות האישית שלו.

ההסבר לפעולתו של הילד הוא לאו דווקא כי הוא לא מסכים עם ההוראות או כי הוא רוצה להפריע למבוגרים, אלא כי הוא רוצה להרגיש שהוא קיים כישות נפרדת, והדרך היחידה להרגיש כך היא להתנגד למבוגר שמוביל את הדרך. הילד, בתגובה להוראות, מייצר התנגדות שלא בהכרח משמעה חוסר הסכמה אלא צורך אישי להרגיש את עצמאותו.

אם נתבונן בתופעה זו בהקשר לעובדים או כל אדם תלוי אחר, ניתן לראות את אותו דפוס: אדם עשוי להיות תלוי במישהו אחר, ולאחר זמן מה עשוי לפתח תחושת חוסר אינדיבידואליות, משום שהוא מבצע כל משימה על פי הוראות מישהו אחר. גם כאן ההתנגדות לא בהכרח נובעת ממקום של חוסר הסכמה לתפקיד, אלא דווקא מהמקום שבו הוא מרגיש כי זהות העצמי שלו מתבטלת, ולכן הוא מבצע פעולה הפוכה כדי לשמור על תחושת האינדיבידואליות.

אז מהי הדרך להתמודד עם התנהגות כזו?

הצעד הראשון הוא להיות מודעים להתנגדות הזו ולקבל אותה כהיבט פסיכולוגי טבעי של הצורך בהגדרה עצמית. כאשר אנו מבינים שמקור ההתנגדות הוא לא בהכרח במניע של חוסר הסכמה, אלא בהצורך של האדם להרגיש שהוא שומר על זהותו האישית, הדרך להתמודד היא לעזור לו להרגיש שהוא יכול לשמור על עצמיותו גם בתוך ההוראות או בקונטקסט של הפעולה.

למשל, בהנחה שהילד או העובד נמצא במצב שבו הוא מרגיש תלות מוחלטת במבוגר או בסמכות, הדרך לפתור את הבעיה היא לגרום לו להרגיש שהוא עושה את הבחירה בעצמו. ניתן לשתול בו מחשבות שיגרמו לו לחשוב שהוא בחר במה שנדרש ממנו, ולא שהוא פועל תחת כפייה. המטרה היא לגרום לאדם להרגיש שהוא אינדיבידואל, ולא שהוא מבצע פעולות רק מתוך ציות או מתוך כפייה. על ידי כך הוא יכול להרגיש את תחושת העצמאות שלו תוך כדי פעולה.

באופן כללי, חשוב להבין שהמרדנות או ההתנגדות אצל ילדים או עובדים לא נובעת בהכרח ממקום של חוסר הסכמה או כוונה רעה. במקרים רבים, מדובר בניסיון של הילד או העובד לשמור על תחושת האינדיבידואליות והעצמאות שלו. ברגע שמבינים את הסיבה הפסיכולוגית מאחורי ההתנהגות הזו, ניתן להתמודד עמה בצורה חכמה ומבוססת על עקרונות של העצמה אישית, ולא בהכרח על דרך של ציות עיוור.
בעיות משמעת אצל ילדים, למה הילד סרבן? למה הילדה סרבנית? למה הילד מסרב? למה הילדה מסרבת? למה הילד עקשן? למה הילדה עקשנית? למה הילד מתעקש? למה הילדה מתעקשת? למה הילד מרדן? למה הילדה מרדנית? למה הילד מורד? למה הילדה מורדת? למה הילד חצוף? למה הילדה חצופה? למה הילד מתחצף? למה הילדה מתחצפת? למה הילדה חוצפנית? למה ילד מתפרע בלי גבולות? למה הילד מתריס? למה הילדה מתריסה? למה הילדה עושה דווקא? למה הילדה לא מקשיבה? הפרעת התנהגות, הפרעה מרדנית מתנגדת, חשיבה חופשית, הדרכת הורים, סרבנות אצל ילדים, זהות עצמית של ילדים, צורך בהגדרה עצמית, צורך בזהות עצמית, אינדיבידואל אצל ילדים, הצורך בזהות עצמית אצל ילדים, אינדיבידואל של ילדים, סרבנות ילדים, עקשנות אצל ילדים, עקשנות יתר אצל ילדים, הפרעת התנהגות מרדנית, הפרעת התנגדות אצל מבוגרים, הפרעת התנגדות ילדים, הפרעת התנגדות מתריסה, הפרעת התנגדות מתנגדת, הפרעת התנגדות בילדים, סרבנות עובדים, עקשנות עובדים, מרדנות עובדים, חוצפה אצל עובדים, הדרכת מנהלים, איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לעובד להקשיב לך? קבלת מרות, קושי לקבל מרות, ילד סרבן, ילדה סרבנית, ילד עקשן, ילדה עקשנית, ילד מרדן, ילדה מרדנית, ילד חצוף, ילדה חצופה, ילדה חוצפנית, ילד מתריס, ילדה מתריסה, בעיות משמעת עובדים, כי הגדרת זהות עצמית
סרבנות רצון להרגיש גורמים בעיות משמעת עובדים היגיון הראשון להרגיש למה הילדה סרבנית לשכנע עובד מרדנות בגיל ההתבגרות להיות מודע הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד לא יודע לקבל לא הילד לא מקשיב הילד עושה בכוונה הילד עושה דווקא הפרעה הפרעות הפרעת התנגדות הפרעת התרסה הפרעת מרדנות הקשבה התנגדות חוצפה חוצפן חינוך ילדים חצוף ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כוונה להתחצף לחנך ילדים למה הילד למה הילד לא למה הילד לא יודע לקבל לא למה הילד לא מקשיב למה הילד עושה בכוונה למה הילד עושה דווקא לקבל לא מרדנות מרדנות בגיל ההתבגרות משמעת משמעת ילדים סמכות סמכות הורית סמכותיות סרבנות עקשנות
תקשורת בין אישית, האם להתרחק ממישהו שעושה לך רע בלי להתכוון? האם להיות בקשר עם מישהו שעושה לך רע בשגגה? אי שפיות זמנית, איך להתמודד עם אנשים שפוגעים בך בטעות? איך להתמודד עם מישהו שפוגע בך בלי להתכוון? מערכות יחסים
תקשורת בין אישית, האם להתרחק ממישהו שעושה לך רע בלי להתכוון? האם להיות בקשר עם מישהו שעושה לך רע בשגגה? אי שפיות זמנית, איך להתמודד עם אנשים שפוגעים בך בטעות? איך להתמודד עם מישהו שפוגע בך בלי להתכוון? מערכות יחסים
... בך בטעות? איך להתמודד עם מישהו שפוגע בך בלי להתכוון? מערכות יחסים האם הכוונה של הפוגע משנה אם כדאי לשמור איתו על קשר? אחד הנושאים המרכזיים שאליעד כהן מדבר עליו הוא כיצד להתמודד במצבים בהם אדם נפגע מאדם אחר, אך ... פוגע בו באופן כלשהו. האדם הפגוע מנסה להבין האם השני אשם: אולי הוא פוגע מתוך כוונה, או אולי לא אשם בכך כי הוא סובל מילדות קשה, בעיות רגשיות או אפילו אוטיזם. אבל אליעד מסביר שגם אם הצד השני לא אשם כי הוא מתנהג כך באופן ... כלומר, ההחלטה להישאר בקשר או להתרחק לא חייבת להיות תלויה בשאלת האשמה או הכוונה. מדוע לא חייבים להישאר בקשר אם הצד השני פוגע בך בלי כוונה רעה? אליעד ממחיש זאת דרך דוגמה ברורה של כלב: כאשר כלב נושך אותך, ברור שהכלב לא מתכוון להזיק או לפגוע מתוך כוונת זדון, כי זו ההתנהגות ... קשורה לכוונותיו אלא לתוצאה בשטח - האם המגע איתו פוגע בך או לא. האם חוסר כוונה להזיק מפחית את הפגיעה הרגשית? ישנם מקרים שבהם הידיעה שהפוגע לא התכוון באמת להזיק יכולה להפחית את הכאב או את תחושת העלבון. לדוגמה, אם ... עליך בטעות ברחוב או אמר לך הערה שפגעה בך מבלי שהתכוון להעליב, ההבנה שאין לו כוונה רעה יכולה למתן את עוצמת הפגיעה הרגשית. עם זאת, אליעד מדגיש שאם הפגיעה היא מתמשכת ועקבית, ואינך מצליח להפסיק להיפגע, עצם העובדה שאין כוונת ... לדוגמה, אדם עלול להרעיל אותך בטעות כשהוא בכלל התכוון להאכיל אותך. אפילו שהכוונה טובה לגמרי, זה לא משנה את העובדה שנגרם לך נזק בפועל. לכן, שוב, השאלה המרכזית היא לא האם הוא אשם או האם הוא התכוון אלא האם טוב לי להישאר במערכת הזו או לא? כיצד להתמודד עם רגשות אשמה כשמחליטים להתרחק מאדם שפוגע בלי כוונה? בעיה נפוצה היא שהאדם הנפגע מרגיש אשם כשהוא מחליט להתרחק מאדם שפוגע בו בלי להתכוון. הוא אומר לעצמו איך אני אתרחק ממנו אם הוא בכלל לא אשם ... כשהוא מסכן אחרים. זוהי החלטה של הגנה עצמית, שלא קשורה כלל לשאלת האשמה, הכוונה או האבחנה הפסיכולוגית של האדם. סיכום מעשי: כיצד לקבל החלטה לגבי שמירה על קשר? בשורה התחתונה, אליעד ממליץ על הבחנה ברורה בין שני הדברים הבאים: שאלת האשמה והכוונה - האם האדם השני אשם במעשיו? האם היתה לו כוונה רעה? שאלת הכדאיות - האם הקשר הזה טוב לי או גורם לי נזק? ההחלטה על שמירת הקשר צריכה להיות ממוקדת אך ורק בשאלה השנייה - האם הקשר טוב לך או ... אם לאו. איך להתמודד עם פגיעה לא מכוונת? האם לשמור על קשר עם מי שפוגע בי בלי כוונה? האם להתרחק מאדם שפוגע בי בטעות? האם הכוונה של הפוגע משנה את הפגיעה? איך להציב גבולות בריאים במערכות יחסים? למה חשוב להפריד בין השאלה האם הוא אשם לבין השאלה האם אני רוצה בקשר הזה? ... לשאלה אם הוא ראוי להאשמה, אלא לשאלה אם טוב לי או רע לי להיות סביבו. האם הכוונה של מי שפוגע בי משנה את ההחלטה אם להתרחק או להישאר? יש מקרים שבהם אדם פוגע בך בלי להתכוון בכלל. הוא עלול לקלל או לעשות מעשים שפוגעים בך בלי כוונת זדון, אולי מחוסר הבנה או מתוך רשלנות. לעתים, עצם הידיעה שאין כוונה רעה יכולה להקטין את עוצמת הפגיעה הרגשית, כי כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים. אבל גם אם הכוונה לא היתה להזיק, עדיין נוצרת פגיעה בפועל. לכן השאלה היא לא רק האם הוא אשם או האם הוא התכוון, אלא האם המצב בפועל גורם לך נזק או מכניס אותך ... ניפגע, בלי קשר לשאלה אם יש אשמה או לא. מה כדאי לעשות אם אני נפגע גם בלעדית מכוונה להזיק? יש מקרים שבהם אדם פוגע בנו בכלל מתוך כוונה טובה לכאורה, למשל הוא התכוון לתת לנו משהו חיובי אך יצא שפגע בנו, או התכוון להגיד שלום אך יצא שדרך עלינו בטעות. מבחינת ההיגיון, אם אתה ... ויצירת מערכות יחסים בריאות אחריות אישית מול האשמה ניהול כעסים והפרדה בין כוונה למעשה האם ואיך להציב גבולות במערכות יחסים פוגע בי בלי לשים לב, פוגע בי בלי כוונה רעה, כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, אוטיזם, האם הכוונה משנה? האם לשמור על קשר? האם לנתק קשר? האם להתרחק? האם הוא אשם? מי אשם שנפגעתי? האם היא אשמה? היא לא אשמה, הוא לא אשם ...
כוונת הלב, העיקר זה הלב, מה הכי חשוב? מחשבה דיבור ומעשה, מהות או צורה, כוונתך רצויה אבל מעשיך אינם רצויים, הכוזרי, ריבוי אלוהים, עבודת אלילים, אחדות המהות והצורה
כוונת הלב, העיקר זה הלב, מה הכי חשוב? מחשבה דיבור ומעשה, מהות או צורה, כוונתך רצויה אבל מעשיך אינם רצויים, הכוזרי, ריבוי אלוהים, עבודת אלילים, אחדות המהות והצורה
... הכוזרי, ריבוי אלוהים, עבודת אלילים, אחדות המהות והצורה מה חשוב יותר, כוונה או מעשה? אליעד כהן מציג את עמדתו על הבחנה בין כוונה ומעשה. הוא מציין שההבדל הזה לא תמיד נשקל באותו האופן על ידי כולם. אליעד מציין את עמדת הכוזרי, לפיה כוונה היא דבר רצוי, אך המעשים עשויים להיות לא רצויים. הוא מסביר שלדבריו, חשוב להבין ולהתכוון נכון יותר מאשר לבצע מעשים. לדוגמה, אדם שעובד על תשובה אך ... הבנת האדם ורצונו. הוא מוסיף גם שצריך לכוונן את מה שמבינים, ולא רק להסתפק בכוונה טובה. איך ניתן להסביר את עמדת אליעד לגבי המחשבה והמעשה? אליעד טוען כי המחשבה היא הרבה יותר משמעותית מהמעשה. הוא מדגיש שלפני כל פעולה פיזית יש את ... האדם. מה המשמעות של המושג המהות והצורה בעיני אליעד? אליעד מציג את המהות ככוונה פנימית, בעוד שהצורה היא התוצאה החיצונית. הוא מסביר שבסופו של דבר, המהות חשובה יותר מהצורה, אך לעיתים הצורה עשויה לשאת ערך רוחני לא פחות. זהו ... בהכרח נפרדות. הוא מתאר שיח שבמהלכו יש להבחין, במקרים מסוימים, בין המהות (הכוונה הפנימית) לבין הצורה (המעשה החיצוני), אך בהמשך הדרך הוא מדגיש שאין תמיד הבדל ביניהם. אליעד משווה זאת לחזון האלוהים, שיצר ריבוי מתוך אחדות מוחלטת. ... מתמקדת רק בצורתה של המהות, אלא מבינה את קיומה של כל צורה מהותית במציאות. כוונה ומעשה המהות והצורה המחשבה והמעשה ההבנה העמוקה של האמת תפיסת אלוהים והריבוי עבודת אלילים ותפיסת הצורה המהות הפנימית והחיצונית מה חשוב יותר, כוונה או מעשה? ההבחנה בין כוונה ומעשה נשקלת באופן שונה על ידי שונים, ואליעד מציג את עמדתו בנושא. בשיחה עם שואל, אליעד מביא את עמדת הכוזרי, לפיה כוונה היא דבר רצוי, אך המעשים עשויים להיות לא רצויים. הוא מציין כי הוא עצמו לא רואה את המעשה כחשוב כל כך, אלא את הבנתו ורצונו של האדם. המעשה אמנם ... נכון. בשאלת מהות לעומת צורה, אליעד מבדל את הגישה החסידית שבה המהות (כוונה) נתפסת כיותר חשובה מהצורה (המעשה), ולדבריו, זה תלוי בתפיסה האישית. איך ניתן להסביר את עמדת אליעד לגבי המחשבה והמעשה? הגדרות אליעד בנושא מציינות ... והצורה הן שתי תפיסות שונות שיכולות להוות עולם שלם. בהבנה של אליעד, המהות (כוונה פנימית, עקרונית) והצורה (המעשה, התוצאה החיצונית) הן לא בהכרח דבר אחד. המהות חשובה יותר, אך בשלב מסוים, אפשר גם להבחין שצורה יכולה להיות משמעותית ... מתמקדת רק בצורתה של המהות, אלא מודה בקיום של כל צורה מהותית במציאות. כוונה ומעשה המהות והצורה המחשבה והמעשה ההבנה העמוקה של האמת תפיסת אלוהים והריבוי עבודת אלילים ותפיסת הצורה המהות הפנימית והחיצונית שאלה: האם הכוונה חשובה או המעשה? בכוזרי נאמר, כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים. אליעד: אני למשל הייתי אומר, כוונתך רצויה אבל לא מספיק. או הבנתך נכונה אבל לא ... אינה רצויה. אצלי אני מעלה את הרף יותר למעלה למופשט. אצלי הממשי נמצא מעל הכוונה. בכוזרי נאמר, מחשבתך רצויה, אבל המעשה שלך שנמצא מתחת אינו רצוי. הוא כאילו מסתכל שהמחשבה היא הכי נמוכה, והמעשה הכי גבוה, שעדיין לא הגעת למעשה ... זה להגיד שהאפשרי יותר חשוב מהמהות. מה יש יותר, מעשיך או כוונתך? מעשיך. כוונה יש אחת, כוונת הלב, ומעשים יש הרבה. המעשים זה הנפרדות, וכוונת הלב זה המהות. כוונת הלב יותר חשובה מהמעשים, למשל חשוב יותר אם נהנית במסעדה יותר ממה ... לא החוצה. מבחינתי גם מחשבה זה סוג של מעשה, כשאני אומר למישהו תדבר אמת, הכוונה היא שהוא גם יחשוב את האמת. מבחינתי הדבר הכי ממשי זה מחשבה. אם מרביצים לך ולא היית חושב על זה, זה לא היה כואב לך. המחשבה יותר ממשית מכל דבר אחר. ... הגיוני, כי אם זה צורה, איך זה מהווה? וממילא שמה, המעשה לפעמים חשוב יותר מהכוונה. אם אני לדוגמה הייתי חושב שהדבר הכי חשוב זה הכוונה, אז לא הייתי מדבר איתך. למה? כי אם הכי חשוב זה כוונת הלב, אז הכי חשוב לי זה מה אני מרגיש, ואם הכי חשוב לי זה מה אני מרגיש, אז למה לי לשנות את ...
איך להתמודד עם חוסר הסכמה? איך לא ליצור עוגן שלילי? איך ליצור עוגן חיובי? איך לא ליצור התניה שלילית? איך להתמודד עם מריבה? איך להתנהג בזמן מריבה? איך להגיב כשפוגעים בך? איך להגיב כשמסרבים לך? מה לעשות כשאתה מקבל לא? מה לעשות כשלא מסכימים איתך? איך להקטין מריבות? איך לצמצם קונפליקט? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להחליש אהבה? איך ליצור כימיה אישית? איך להגיב להתנגדות?
... ההיגיון ושישמע אמין לצד השני). כדי לא לגרום לאדם השני להרגיש שהוא עשה לך רע, גם בלי כוונה. כי יש מצב שבו האדם השני מרגיש שהוא עושה לך רע, באופן מודע. כגון שאתה רוצה משהו והוא מתנגד לכך. שאז הוא מודע לכך שהוא עושה לך רע. ואתה שואף ... כאלו. ובנוסף, אתה שואף גם להימנע ממצבים שהאדם השני יחשוב שהוא עושה לך רע, גם בלי כוונה רעה. כגון לדוגמה שהוא שם לך יותר מידי מלח באוכל. ולמה אתה שואף להימנע גם ממצבים כאלו? תשובה: משום שברגע שיש במוח של האדם השני, את המחשבה שאומרת, שהוא עשה לך רע בלי כוונה, זה עלול ליצור אצלו מחשבה שהוא עושה לך רע באופן כללי. ומכאן יותר קצר שהוא יחשוב שהוא עושה לך רע גם עם כוונה. מה שיגרום לו להרגיש יותר בנוח בטריטוריה המחשבתית שבה הוא עושה לך רע. כי אם מישהו לדוגמה יתרגל למחשבה שהוא עושה לך רע בלי כוונה, זה יצור אצלו לגיטימציה לתחושה שהוא עושה לך רע בלי כוונה, מה שיצור אצלו לגיטימציה לזה שהוא עושה לך רע באופן כללי, מה שיגרום לו להרגיש יותר בנוח לעשות לך רע גם באופן מכוון. ואתה לא רוצה שהאדם השני ירגיש שהוא עושה לך רע, גם לא בלי כוונה. כי אתה רוצה שהאדם השני יחשוב בתת המודע שלו, שהוא עושה לך טוב. ושהוא לא ירגיש בנוח עם המחשבה שהוא עושה לך רע. ועוד אעמיק ואסביר: כי נניח שמישהו ... שהוא עושה משהו בטעות, זה יכול לחזק אצלו את המחשבה, שאולי לא אכפת לו לעשות את זה בכוונה. כמו באגדה התנכית, על חווה והנחש, שלפי האגדה הנחש אמר לה, תראי כבר נגעת בעץ בלי כוונה ולא קרה לך כלום, אז אולי גם אם תאכלי ממנו עם כוונה לא יקרה לך כלום. ובכל מקרה, המהות היא שבכל מקרה שבו נוצרת אצלך תחושה של חוסר הסכמה חוסר נוחות ריחוק, עליך לשדר שכן יש כאן הסכמה קירוב התאמה. ...
סיבתיות, בשביל או בגלל, בשביל התוצאה, בגלל הסיבה, איך לנתח סיבה ותוצאה? ניתוח סיבתיות בצורה נכונה, טעויות חשיבה בניתוח סיבתיות, הפרעת נפשיות וניתוח סיבתיות שגוי, בשביל לעשות לך רע, בשביל לעשות לך טוב, טעויות חשיבה לוגיות
סיבתיות, בשביל או בגלל, בשביל התוצאה, בגלל הסיבה, איך לנתח סיבה ותוצאה? ניתוח סיבתיות בצורה נכונה, טעויות חשיבה בניתוח סיבתיות, הפרעת נפשיות וניתוח סיבתיות שגוי, בשביל לעשות לך רע, בשביל לעשות לך טוב, טעויות חשיבה לוגיות
... עליה. כאשר אדם אומר אני רעב בגלל שלא אכלתי, הוא מתכוון לסיבה ותוצאה פשוטה וברורה. לעומת זאת, בשביל היא מילה שמניחה כוונה ומטרה מאחורי הפעולה. אם אדם עושה משהו בשביל דבר מסוים, המשמעות היא שהפעולה נעשתה מתוך מטרה מפורשת להשיג תוצאה ספציפית. לדוגמה, אם מישהו קונה פרחים לאשתו בשביל לשמח אותה, הכוונה מאחורי קניית הפרחים היא לשמח את האישה באופן מכוון. מהי הטעות הלוגית ... שמישהו בעט בו. הוא נפצע בגלל הבעיטה, אבל אין זה בהכרח אומר שהבועט עשה זאת בשביל לפצוע אותו. ייתכן שהפעולה נעשתה ללא כוונה לפצוע. אליעד מוסיף דוגמה נוספת: אם מישהו אמר משפט מסוים שגרם לאחר ... בניתוח סיבתיות מובילות להפרעות נפשיות? אליעד כהן מסביר כי הטעות הלוגית הזו, שבה אנשים מבלבלים בין סיבה לתוצאה ובין כוונה לבין התרחשות מקרית, מובילה במקרים רבים להפרעות נפשיות כמו פרנויות או מחשבות רדיפה. אנשים הסובלים מהפרעות אלו מפרשים באופן שגוי אירועים מקריים כבעלי כוונה מכוונת נגדם. לדוגמה, אדם צופה בתכנית טלוויזיה שמלחיצה אותו. הוא חש ... אותו באופן אישי. מכאן נוצרת מחשבת רדיפה שגורמת להפרעה נפשית קשה. אנשים אלו מתקשים להפריד בין מה שקרה בפועל לבין הכוונה המשוערת מאחוריו, ולכן מייחסים כוונות לאנשים או אירועים, מבלי שיש ... בנוי בצורה כזו בשביל שנוכל לבצע את המשימות האלו. המבנה של הגוף יכול להיות תוצאה של התפתחות מקרית או אבולוציונית ללא כוונה מפורשת לבצע פעולה ספציפית. הוא מדגים גם דוגמה נוספת מעולם היחסים: ... הלוגית של בגלל ובשביל ביום יום? אליעד ממליץ להיות מודעים להנחת היסוד הטמונה בשימוש במילה בשביל, כלומר, להנחה שישנה כוונה מאחורי כל אירוע או פעולה. הוא קורא לשים לב לכך במהלך היום, בכל פעם שמשתמשים במונח בשביל, ולשאול את עצמכם האם אכן הייתה כוונה אמיתית או שמדובר בפרשנות מוטעית שלכם. לא כל מה שקרה לכם או סביבכם, קרה בשביל משהו. לפעמים דברים פשוט קורים ללא שום כוונה מאחוריהם. לסיום, אליעד מדגיש כי עצם העובדה שסיבה גרמה לתוצאה, אינה ...
פרגון, חנפנות, סוגים של פרגון, איך לפרגן? לומר תודה, קנאה, צרות עין, מחמאות, איך לא להרגיש חייב? לא אוהב לפרגן, לא רוצה לפרגן, לא יודע לקבל פרגון, לא אוהב שמפרגנים לי, אמירת תודה
פרגון, חנפנות, סוגים של פרגון, איך לפרגן? לומר תודה, קנאה, צרות עין, מחמאות, איך לא להרגיש חייב? לא אוהב לפרגן, לא רוצה לפרגן, לא יודע לקבל פרגון, לא אוהב שמפרגנים לי, אמירת תודה
... למישהו אחר מתוך רצון טהור לשבח אותו ולהכיר בהישגיו, מבלי לצפות לתמורה. לעומת זאת, פרגון מתוך חנפנות הוא כאשר אדם מפרגן לאדם אחר מתוך כוונה לרצות אותו או לקבל ממנו משהו בעתיד. כיצד להתמודד עם תחושת חובה לאחר קבלת פרגון? ... ההצלחה הזאת על ידי הצגת הישגים נוספים שלא קיבלו את אותה תשומת לב. כיצד להתמודד עם תחושת חנפנות? חנפנות היא כאשר מישהו מפרגן לנו מתוך כוונה לרצות אותנו או לקבל משהו בתמורה. לדוגמה, מישהו יכול לשבח אותנו באופן מובהק ... עשויות להיראות פשוטות, לעיתים יש לאנשים קושי להשתמש בהן מתוך תחושת חובה או חוסר בנוחות. כדי להתמודד עם תחושת החובה, יש לומר תודה מתוך כוונה אמיתית ולהימנע מהסתרת כוונה או צמצום משמעות הפרגון. האם אפשר לשדר אכפתיות דרך פרגון מבלי להרגיש כפייה? כאשר ... על הצלחות נוספות שלנו שלא קיבלו את אותה תשומת הלב. כיצד להתמודד עם תחושת חנפנות? אליעד מדבר גם על חנפנות - כאשר אדם מפרגן לנו מתוך כוונה לדרוש משהו בתמורה. לדוגמה, אם מישהו מפרגן לנו באופן מובהק ופתאום מתחיל לבקש ... יש לאנשים קושי להשתמש בהן מתוך תחושת חובת גומלין או חוסר בנוחות. הוא מסביר כי על מנת להתמודד עם תחושת החובה, יש לנסות לומר תודה מתוך כוונה אמיתית ולהימנע מהסתרת הכוונה או צמצום המשמעות של הפרגון. האם אפשר לשדר אכפתיות דרך פרגון מבלי להרגיש כפייה? ...
לוחמה בטרור, גירוש משפחות מחבלים, איך להילחם בטרור הערבי? איך להילחם בטרור היהודי? איך להילחם בטרור הישראלי? גירוש מחבלים, שלילת אזרחות ישראלית, שלילת אזרחות למחבלים, ענישה קולקטיבית, משפחות של מחבלים פלסטינים, חפים מפשע, אכיפה בררנית, הריסת בתי מחבלים ישראלים, טרור פלסטיני, מעצר מנהלי, הריסת בתים, חוק גירוש מחבלים, משפחות מחבלים, טרור לאומני, פיגוע לאומני, החמרת ענישה על רקע לאומני, יגאל עמיר, עונש מוות למחבלים פלסטינים, פעולת טרור על רקע לאומני
... מבצע פשע על פי החוק, אבל אין לו כוונה לפגוע במדינת ישראל והוא לא חפץ ולא רוצה בהשמדת מדינת ישראל והוא לא מנסה לגרום לפגיעה במדינת ישראל עצמה. הוא אומנם מבצע פשע, חמור ברמה ... בהתאם לספר החוקים, אבל אין לו כוונה לפגוע במדינה עצמה. לעומת זאת, טרוריסט ערבי, הוא מנסה לפגוע במדינה עצמה, הוא חפץ בהשמדת מדינת ישראל, הוא היה שמח אם כל תושבי המדינה היו ... נכון, זה שמי שמבצע פיגוע מתוך כוונה לפגוע במדינת ישראל, מתוך כוונה לאיים על קיומה של מדינת ישראל, הוא צריך להיענש בחומרה יותר קשה, מאשר בן אדם שמבצע פעולה זהה לחלוטין, אבל מתוך כוונה אחרת. ולכן טרוריסט ערבי שבא לפגוע בישראלי על רקע לאומני, הוא צריך להיענש בצורה יותר חמורה, מאשר ישראלי שמבצע פעולה שמוגדרת כפעולת טרור, ...
זוגיות, מה יותר חשוב? חזק בדיבורים, חלש במעשים, העיקר המעשים, העיקר הדיבורים, אהבה, פחד ממחויבות, הצהרת אהבה, הצהרת אמונים, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, חרדה ממחויבות
זוגיות, מה יותר חשוב? חזק בדיבורים, חלש במעשים, העיקר המעשים, העיקר הדיבורים, אהבה, פחד ממחויבות, הצהרת אהבה, הצהרת אמונים, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, חרדה ממחויבות
... התנהגות מסוימים, מבולבלות או הרגלים רעים. במקרה כזה, המילים הן שמגלות את האמת הפנימית, את הכוונה הכנה שלה להיות בקשר ולהעניק אהבה. לפעמים אנשים זקוקים להצהרות ... אוהב אותך או אני כאן בשבילך. ההצהרה במילים מחייבת אותם ומעניקה לצד השני ביטחון בידיעה שהכוונה היא עמוקה ורצינית. אדם יכול לומר: אני רואה את כל המעשים שלך, אבל ... אלפי פעמים ביום, אומר: אני אוהב אותך, את חשובה לי, אך בפועל לא עושה שום מעשה שמוכיח את הכוונה שלו. הוא לא עוזר כשצריך, לא מתחשב ולא משקיע זמן ומאמץ. במקרה ... גם מילים וגם מעשים, ובכך מייצרת תחושה של ביטחון ואהבה אמיתית. האם מילים ומעשים מספיקים כשהכוונה לא כנה? בסופו של דבר, אליעד מסביר שגם מילים וגם מעשים הם רק סימנים חיצוניים לאהבה או מחויבות. אם בלב לא קיימת כוונה כנה, בן הזוג ירגיש בכך בסופו של דבר. אי אפשר לשחק תפקיד באופן ... ההתלבטות נובעת מכך שבמצבים שונים וביחסי אנוש שונים, מעשים יכולים להעיד באופן חזק יותר על כוונה ואהבה, ואילו במצבים אחרים דווקא למילים יש משמעות מחייבת גדולה ... לה בלב, את הרצון שלה להיות שם ולתת מעצמה. למה לפעמים המילים כל כך חשובות? כי הן מצהירות על כוונה ומניחות יסוד שיש בהן כדי לחייב את האדם. יש אנשים שכל בוקר יקומו ... תשובה: כן. לעתים אפשר לשחק תפקיד של אהבה גם במילים וגם במעשים, אבל אם בלב לא קיימת כוונה כנה, בן הזוג עשוי להרגיש בזה ולראות שיש כאן רק הצגה חיצונית. ...
תקשורת בין אישית, איך לפרש לחיובי? איך לשתול מחשבות שליליות? איך לא לריב סתם? איך להימנע ממריבה? עובדות ופירושים, איך להחליש מריבה? איך לגרום לשלום? איך לא לשתול מחשבות שליליות?
תקשורת בין אישית, איך לפרש לחיובי? איך לשתול מחשבות שליליות? איך לא לריב סתם? איך להימנע ממריבה? עובדות ופירושים, איך להחליש מריבה? איך לגרום לשלום? איך לא לשתול מחשבות שליליות?
... לפרש את הסיטואציה בשני כיוונים: שלילי: האדם לועג לך, מתנשא או פוגע בך. חיובי: האדם מרגיש נוח איתך מספיק כדי להתלוצץ איתך, ויש לו כוונה ידידותית וטובה. אליעד מדגיש שהפרשנות שלנו מושפעת מהפחדים והחששות שלנו. אם אדם חושש באופן כללי שלועגים לו, הוא נוטה יותר לפרש דברים באופן שלילי. כתוצאה מכך הוא יגיב בהתאם לפרשנות הזו, גם אם לא הייתה שום כוונה לפגוע בו מלכתחילה. הדבר יכול ליצור מעגל שלילי שבו הצד השני בכלל לא מבין מדוע הגבת כך, ... להבחין בין האפשרויות הבאות כאשר מישהו פועל כלפיך באופן שיכול להיתפס כשלילי: אולי הוא באמת רצה לפגוע בך. אולי בכלל לא הייתה לו כוונה לפגוע. אולי הייתה לו כוונה מעורבת, חיובית ושלילית בו זמנית. לדוגמה, אם מישהו לא עדכן אותך במשהו שחשוב לך, אפשר לפרש ... הסיבה שלו, וכך אתה עלול לחזק דווקא את הצד השלילי. במילים אחרות, אם תגיב בכעס, אתה עלול לגרום לצד השני להאמין שהוא באמת פעל בכוונה רעה, גם אם במקור הוא כלל לא היה בטוח או מודע לכך. מנגד, אם תגיב בצורה חיובית, סלחנית, או ...
למה התכוון המשורר? לסמוך על עצמך, לסמוך על אחרים, להבין אחרים, להבין את עצמך, איך ללמוד? להבין אנשים, להבין ספרים, להבין את רבי נחמן מברסלב, להבין את אליעד כהן, תלות במורה רוחני
למה התכוון המשורר? לסמוך על עצמך, לסמוך על אחרים, להבין אחרים, להבין את עצמך, איך ללמוד? להבין אנשים, להבין ספרים, להבין את רבי נחמן מברסלב, להבין את אליעד כהן, תלות במורה רוחני
... כל אינטראקציה יומיומית פשוטה. על פי אליעד, הבעיה היא שברוב המקרים לא ניתן לדעת בוודאות למה בדיוק התכוון האדם. תמיד קיימת האפשרות שאולי הוא אמר את הדברים בציניות, מתוך כוונה נסתרת, או סתם כבדיחה, ואולי אפילו בכוונה הפוכה לחלוטין ממה שאנו מבינים. האם אפשר לסמוך בוודאות על כוונות הכותב או הדובר? אליעד מסביר שהבעיה המרכזית היא שבדרך כלל אי אפשר באמת לדעת למה ... מתעורר בך רצון לנסוע בשבת, איך תדע אם הרצון הזה הוא מבחן של אלוהים או אולי אלוהים בעצם רוצה שתיסע למרות האיסור המוצהר? אליעד מסביר שתמיד ישנן אפשרויות רבות לפרש כל כוונה , ולכן אף פעם אי אפשר להיות בטוח לחלוטין. האם חזרתיות על רעיון מעידה על הכוונה האמיתית שלו? אליעד מתייחס גם לרעיון שחוזר על עצמו פעמים רבות. לכאורה, כשאדם כותב או אומר דבר מסוים פעמים רבות, זה יכול להצביע על כך שהוא באמת מתכוון לכך. אבל אליעד מסביר שזה לא מחייב. יכול להיות שאדם חוזר על דבר פעמים רבות דווקא מתוך כוונה לבלבל, להטעות או אפילו לבדוק את המאזין. לדוגמה, אדם יכול להגיד אלף פעמים אל תעשה את זה ועדיין להתכוון שעליך דווקא כן לעשות זאת. קיימת גם ... של השומע היא זו שמכריעה כיצד הוא יפעל. לכן אליעד מציע שהאדם יהיה מודע לכך שכל מה שהוא חושב שהבין הוא פרשנות שלו, ושלעולם לא ניתן להיות בטוח לחלוטין שזו אכן הייתה הכוונה האמיתית של המשורר, של הכותב, או של הדובר. אליעד מציע להתייחס לכל דבר בערבון מוגבל, מתוך מודעות לספק, ולהשאיר תמיד פתח לכך שההבנה שלך לא בהכרח משקפת את הכוונה האמיתית של האדם שכתב או אמר את הדברים. איך לדעת למה התכוון המשורר? לסמוך על עצמי או על אחרים? איך לפרש נכון את רבי נחמן? איך לדעת למה התכוון ...
עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
... להרביץ למישהו, לקשקש על הקיר או ללכלך את השולחן. אליעד מבהיר שההתמקדות לא צריכה להיות באשמת הילד - האם הוא עשה זאת מתוך כוונה רעה או מתוך חוסר הבנה - אלא בשאלה המרכזית: האם הענישה תסייע במניעת התנהגות זו בעתיד או לא. לדברי אליעד, המחשבה הראשונית של אנשים רבים היא לבחון את רמת ההבנה של הילד או רמת ... לא נוגעת רק לרמת האוטיזם של הילד, אלא למטרה של הענישה ולתוצאות שלה. התשובה לשאלה האם להעניש או לא תלוית במטרה של הענישה: האם הכוונה היא להרתיע את הילד מהתנהגות זו בפעם הבאה? אם כן, אז יש להעניש על מנת למנוע את ההתנהגות הלא רצויה בעתיד. האם ילד אוטיסט אשם בהתנהגותו? כחלק מהשיחה, עולה השאלה האם ילד אוטיסט אשם בהתנהגותו - האם הוא עושה זאת מתוך כוונה רעה או מתוך חוסר הבנה. אליעד מסביר כי לא תמיד יש חשיבות לדעת אם הילד הבין את ההתנהגות או אם הוא פעל מתוך כוונה רעה. במקום זאת, חשוב לשאול את עצמנו מה יהיה הכלי היעיל ביותר כדי למנוע את חזרת ההתנהגות הזו. האם הענישה משפיעה על ילדים אוטיסטים? הבעיה המרכזית היא לדעת אם הענישה אכן תעזור ... הוא לא פחות חכם משועל נכון אז עם מי יותר קל לך לתקשר עם בן אדם אוטיסט או שועל בן אדם אוטיסט נכון יחסית סתם באופן יחסי, אז הכוונה היא יש התניה בן אדם יש לו התניה זה חם מבריח את היד בגלל הכאב מבריח את היד זה נעים. אותו דבר הרעיון שלך זה גם אם הוא לא מבין כלום ועדיין תיצור לו התניה שעל זה יש עונש כזה אבל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מרדנות, סרבנות, עקשנות, הפרעת התנגדות, הפרעת התרסה, חוצפה, למה הילד עושה דווקא? למה הילד לא מקשיב? למה הילד עושה בכוונה? סמכות הורית, למה הילד לא יודע לקבל לא? מרדנות בגיל ההתבגרות, הפרעת מרדנות, הדרכת הורים, משמעת ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: כוונה, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כוונה, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, אימון אישי קשב וריכוז, מטפל טוב בתחום כוונה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4854 שניות - עכשיו 19_06_2025 השעה 04:25:16 - wesi1